Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Spór w rodzinie i rondo Edwarda Gierka

Posted by Marucha w dniu 2013-01-19 (sobota)

Coraz częściej odnoszę wrażenie, że głównym zajęciem dwóch wiodących partii politycznych w Polsce jest prześciganie się w antykomunizmie. Kluczowy spór rozgrywa się wokół tego, kto był wcześniej (i czy w ogóle) internowany, kto gdzie siedział i czyja „teczka” jest grubsza.

Przywodzi to nieco na myśl przedwojenny spór wśród ówczesnych polskich elit władzy o numer brygady (najbardziej prestiżowa była oczywiście służba w pierwszej).

O ile wówczas największą anatemę stanowiło oskarżenie o moskalofilstwo, tak dziś jest nią domniemane bycie agentem i sługusem czerwonego reżimu. Padają wzajemne oskarżenia o kryptokomunizm.

Dla PiS-u z przybudówkami państwo rządzone przez PO to Polska A.D. 1982/1983 – wojskowy autorytaryzm schyłkowej komuny, dla PO zaś IV RP, która niezmiennie pozostaje nieziszczalnym celem PiS-u, to kolejna odsłona jakiegoś neostalinizmu.

Działacze obu partii przerzucają się przy tym wdzięcznymi kalamburami – kto z obozu przeciwnika zasługuje na miano inkarnacji Władysława Gomułki, tudzież gen. Jaruzelskiego. Trudno się zatem dziwić, że widząc podobne wzorce płynące z góry szlachetna skądinąd młodzież patriotyczna „oenerowsko – kibicowska” na pielgrzymkach wykrzykuje gromko i dziarsko „Precz z komuną!”.

Oczywiście im dalej od owej mitycznej komuny, tym, podług klasyka, walka o prestiżowe miano największego antykomucha się zaostrza. W swojej zapamiętałości ani jedni, ani drudzy nie dostrzegają niestety, że spór ich coraz bardziej przywodzi na myśl zajadłe walki frakcyjne w partii bolszewickiej lat 20. i 30. ub. wieku, spierających się o to, kto ma większe zasługi w sukcesie tzw. rewolucji październikowej.

Tymczasem zmęczeni i poirytowani tym Polacy coraz chętniej wybierają… rondo Edwarda Gierka.

Maciej Motas
http://sol.myslpolska.pl

Odpowiedzi: 57 to “Spór w rodzinie i rondo Edwarda Gierka”

  1. Fran SA said

    Taki na przyklad Rysio: wyzywa od ‚komuchow’ wszystkich, ktorzy nie szanuja Karola Marksa.

  2. Reblogged this on ZYGFRYD GDECZYK.

  3. 87 said

    By jednak znów powtórzyły się czasy Gierka musimy przejść przez czasy wojny, oby tylko zgodnie z powiedzeniem powtórka ta okazała się taką samą farsą jak rządy trzeciej eRPe.

  4. Zerohero said

    Antykomunista Wildstein – ojciec komunista.
    Ludwik Dorn (PiS) – ojciec komunista z Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy. (tak, nie tylko Michnik).
    Balcerowicz – dla typowego leminga żaden komuch, a przecież zachodni bandyci ekonomiczni wyciągneli go z instytutu marksismu leninizmu.
    Kwaśniewski – jaki komuch, przecież nawet chciał być szefem NATO.
    Kraśko robi TV w wolnej Polsce. Walter też…

    Listę można ciągnąć bardzo długo. Chłopaczków krzyczących „precz z komuną” zapewniam, że większość członków rodzin umoczonych w komunizm wcale się tym hasłem nie przejmie a nawet ucieszy, bo hasło przelatuje im nad głowami. Oni sam się od komuny odcinają, czasem wręcz z gorliwością neofitów.

    Jaki ma na przykład związek z komnuną syn prokuratora ze stanu wojennego, celebryta jezdzący Porshe 911? Żaden :)

    Jaki związek mają neokonserwtyści? No, byli trockistami, ale dawno i nieprawda.

    Teraz zmieniły się narzędzia, zmieniły sztandary, metody…Z resztą nawet wodzowie Korei Północnej noszą Rolexy, więc za hasła antykomunistyczne nie obrażą się.

    więc o co chodzi, bo na pewno nie o dokuczenie nomenklaturze, której te „precze” wiszą i powiewają jako zbyt nieczytelne aluzje. O to by wyborcy nie głosowali na komunistów?

    _________________________

    Oczywiście „precze z komuną” to polityczna forma kubełka i łopatki. Taki „patriota” z ONR idzie do piaskownicy i lepi sobie te swoje antykomunistyczne babeczki. Jest niegroźny.

    Zapewniam, że głośne wykrzyczane hasła precz ze złem! Precz z podłością!, choć powinny rozgniewać złych niegodziwców, w praktyce nie dotkną nikogo. I tak oto człowiek publicznie walczący ze złem, mimo pozornej odwagi i bezkompromisowości, nikomu nie podpadnie, żadnemu złu nie dokuczy, niczego nie zmieni.

    Ale za to jaki dumny z siebie!

  5. miodzio said

    Komuna istniała i istnieje.
    To nie formacja polityczna tylko ideolo gangu, którego członkowie , sowiecka nomenklatura, obecnie już w drugim i trzecim pokoleniu, rządzą Polską.
    W drugim i trzecim pokoleniu są sędziami, prokuratorami, poli-/milicjantami. I co jedynie istotne są beneficjentami SYSTEMU.
    Tak jak wtedy tak i dzisiaj. Umoczone głęboko sprzedajne kurwy. Wszy. Wrogowie narodu od zawsze.

  6. Dziadek said

    Miodzio – ja bym przepychał socjalizm bo do komuny było nam jeszcze daleko

  7. Boryna said

    Jest oczywiste,że Gierek budował a a dziejsza targowica wszystko zniszczyła : gdzie jest 8445 zakładów przemysłowych, 417 tyś wojska, 370 statków oceanicznych, flota , rybacka, itd

  8. wet3 said

    @ Miodzio (5)
    „Komuna istniala i istnieje” – PRAWDA!!! Pan to okreslil bardzo trafnie. Dlatego zawsze nazywam postpeerelowska Polske, z jej rzadzacymi, prawie w 100% zydowskimi (Sejm i Senat) kameleonami – synalkami i coruchnami PRL-bis!!!
    PS – Oni, z pomoca judeoepislopatu i JP2 bardzo szybko pozbyli sie opozycji i zagnali Polakow do zydowskiej UE!

  9. RomanK said

    Boryna…w przyrodzie nic nie ginie,,zmienia tylko wlasciciela….z sekretarza menadzera na..Jasniepana wlasciciela…
    Przeksztalcenia wlasnosciowe i transformacja ustrojowa to eufemizm na wlasnie najordynarnioejsze chamskie i zlodziejskie uwlaszczenie Nomenklatury.. Ale tak ….bulo jest i budziet…. millenium za millenium….frymaczenie tym co Pan Bog dal Ludziom….za darmo i do dzis nie wzial ani grosza…
    Chcesz wiedziec gdzie sie podzial majatek Narodowy Polakow kilku pokolen…..czytaj rejestry Sadowe Spolek…
    NP, luminarz narodowy wlasnei organizujayc Nowy Marszowy Ruch Narodowy Patriotycznych Chodziarzy..i wlasciciel narzedzia do tego Nowego Ekranu…..czyli parawan-u za ktorym sie kryja uwlaszczeni:-))))patrz pan..:

    http://www.ktokogo.pl/Ryszard_Opara

    teraz wstawi pan nazwisko nowych panow obojetnie jakiego pan zna….i sruuuuu…..ma pan szablon:-)))
    co pan widzi ..potezne czerwone kola na cala Polske i szereg nazwisk….sprawdz pan po kolei nazwiska i pan musisz skorzystac z ubikacji…
    teraz wypisze pan na boku na karte czy torbie ze soli nazwiska , partnerow, kolesi i wspolpracownikow brzmiace obco w trzech kolumnach,,wloskie i amerykanskie .. i lewantynskie…w tym wszystkie rosyjskie:-))))
    Te wloskie najlepiej niech pan sprawdzi w rejestrach policyjnych Neapolu , Rzymu i Modeny…amerykanskie w kartotekach zorganizowanej przestepczosci Chicago, Detroit, LA i Miami….
    lewantynske pan odpusci…wszystkie falszywe i obowiazuja tylko w Polsce:-))) w Israelu pan nie sprawdzi-bo tam nei daja wgladu do rejestrow Shabak:-))))scisle tajne,,,I ma pan odpowiedz i posiadzie pan wielka wiedze…i do tego neibezpieczna..czyli stanie sie pan skarbusiem „panstwa”…Od tego dnia jako nanowo Oswiecony po wlosku Illuminati:-))) niech pan uwaza, zeby pan nie zachorowal na trad…trad to po angielsku lepprosy (lepromatosis) a to od leper, czyli po polsku…… powieszony.

  10. wi42 said

    Re: 5 Miodzio
    Haslo „komuna” jest wymyslem judeo masonskim. Teraz oni (ich potomkowie)maja inne, nieco modniejsze hasla (wol. dem. prawa gejow itp.) i napuszczaja narod na nie istniejaca komune. I w ten sposob pan M. i wiele innych „walczy” z cieniem a nie z objektem zla.
    Przykladowo w rzadzie Lenina bylo ok. 70-80% chazarow, zas w demokratycznym rzadzie Jelcyna 100%, wiekszosc potomkowie rodzin „gwardii leninowskiej”. Teraz Ci sami sami potomkowie ktorych rodzice byli wykonawcami albo ofiarami czystek Stalina (tak!) sa czolowymi dysydentami i rozkrecaja rozne zadymy w Rosji. Podobnie w Polsce jak opisal w @4 ZH.

  11. Zerohero said

    Tak jest Panie Wi24. Niestety niektórym tłumaczyć to jak rzucać grochem o ścianę. Zwłaszcza tacy jak miodzio bujają w obłokach. No bo żeby jeszcze się miodzio zająknął o globalnej komunie. A gdzieżby. Jego horyzont kończy się na polskim piekiełku, tak jakby Polska wisiała w próżni, bez globalistycznego kontekstu, bez nowych „sojuszników”, „inwestorów” itd. którzy kontrolują większość a lokalnym watażkom zosatawiają role głównie figurantów.

    Weźmy taki przykład jak TP SA. Kura znosząca złote jajka. Gdyby w Polsce rządziła lokalna nomenklatura, to by przejęła monopolistę. A co zrobili? Sprzedali Francuzom sami biorąc prowizję. To kto tu rządzi? Nomenklatura PRLowska dostała tylko rolę ciecia. Wystarczy na dobre życie, granie milionerów i „elit”, ale to nie jest realna władza.

  12. Zerohero said

    Re 7, Boryna

    Jest oczywiste i dobrze, że Pan to podpiera liczbami. Dodam pare liczb z energetyki.

    http://szczesniak.pl/2312

    Polskie inwestycje energetyczne (a propos Gierka)

    Jak widać na wykresie – moce w polskich elektrowniach przybywały w rekordowym tempie właśnie w latach 70-tych – epoce rządów Edwarda Gierka. Przybyło wtedy 11,4 tys. MW, co w kolejnych pięciolatkach stanowiło 44% i 27% istniejących mocy. Dzisiaj dodajemy 0,8 GW co pięć lat, co stanowi zaledwie 2% naszych obecnych mocy produkcyjnych. W tym tempie na odtworzenie dzisiejszych możliwości wytwórczych przyszłoby czekać 250 lat. Trochę długo.

    Coś jednak ten Gierek zrobił. Bez tych inwestycji w PRL cienko byśmy dzisiaj przędli.

  13. Rysio said

    „…………..Coś jednak ten Gierek zrobił. Bez tych inwestycji w PRL cienko byśmy dzisiaj przędli………”

    Tak – Gierek wybudował hutę Katowicę, przepłacając za nią 10-cio a może i 20-dziesto krotnie.

    Jesteś człowieku – jak KAŻDY LIBERAŁ BEZ WYJĄTKU – tak głupi, że ręce opadają.
    Admin

  14. wi42 said

    Re: 11,12 ZH
    Z przyjemnoscia czytam Pana i ciesze sie, ze jest Pan u Maruchy po przerwie (tak mi sie wydaje).
    Cytuje ZH: „Niestety niektórym tłumaczyć to jak rzucać grochem o ścianę. …”
    Dla niektorych trzeba upasc kompletnie, zeby zaczac myslec. Moze jeszcze nie sa na dnie.

  15. Jan said

    Być rewolucjonistą to służyć wrogowi. Być liberałem to nienawidzić Ojczyzny. Współczesna demokracja to orgia zdrajców.

    Dedykuję to Panu Rysiowi. Sądzę, że tacy jak on ponoszą też winę za totalną dewastację Ojczyzny. Dla nich aby niszczyć „obalić” komunę warto było oddać cały dorobek pokoleń. Nie widzą tego, że walka z „komuną”, jak wyżej trafnie podają goście Gajówki, zainicjowana była przez najbardziej zajadłych i to prawdziwych komunistów, kontynuatorów swych przodków. Wspieranych przez wpływową i bogatą „rodzinę” z zewnątrz (z piekła rodem).

  16. ulcik said

    Zauwazylam, ze nikt nie oskarza Gierka i ekpie o rozkradzenie, przehandlowanie majatku narodowego za fryca. Chocby z tego powodu, ze wzgledu chocby na tak niepopularna, niepoprawna w naszych czasach osobista bezintresewnosc, nalezy sie Gierkowi – uznanie.

  17. Jan said

    Ad.16 Pan podaje jedną stronę ale drugą pomija. Przecież Gierek wprowadził kartki na cukier i pożyczał pieniądze. Prześladował opozycję. Takie są podstawowe oskarżenia bojowników antykomunistycznych.Tak na serio – nienawiść zaślepia. Opozycja miałaby marne szanse,gdyby nie wymuszone zobowiązanie przez udzielających kredyty do jej tolerowania. Przeciwnicy zadłużania przez Gierka, prawdopodobnie uznali, że jest zbyt małe i poszli dalej doprowadzając do wielkości niemożliwej do spłacenia, przy jednoczesnym wyzbyciu się zródeł dochodu.
    Gdyby rondo zostało nazwane np. imieniem Aleksandra Małachowskiego sługusa Podhoreców, byłoby o.k.

  18. RomanK said

    Ulcik….nie wiesz co mowisz ..zasluga Gierka bylo to- co jest podstawa przejecia kazdego Narodowego Majatku..zaciagniecie petli kredytowej na Polsce..
    Szkoda ze panowie pretenduja do bycia zorientowanymi w temacie- ale jakos wywialo wam zeznania Ekonomicznego Hitmana….
    rzucacie sie na Rysia,,bo pisze prawde???? ze odbiera wam zludzenia????
    Moj niezyjacy juz kolega Szkot Derek Patez pracowal i tu sie tez ozenil z pielegniarka z Katowic Ania… w Polsce pracowal przez caly okres Gierkowski instalujac najnowoczecniejsze technologie, zakupowane za ciezkie miliony w Anglii przez Gierkowych expertow…oni tzn Derek, Ronnie, Jack inni nadzorowali ich instalacje bedac oplacani jak nikt w Szkocji..w owym czasie… PO paru latach spotkalismy sie w Texasie ..pracowal tu do smierci…okazalo sie ze w Europie nei bylo juz dla nich robot:-))) przeniesli sie do Houston…
    Oni juz wtedy po cichu mowili nam ….to sa stare technologie..min 28 lat….nie wolno nam wam dac nic nowszego:-)))))
    Mowili tez jak naegocjuja tzw,,,z rozczuleniem wspominani….sprawiedliwi narodowcy komunistyczni Polacy tfu… z Gierkowego garnitura:-)))) jak sprzedaja za piosenke, ich intratne kontrakty…z ponad 10 krotnym przebiciem….
    Ile Szkoci daja w lape w firmie bossowi zeby jechac do Polski a nie np do RFNu na ta sama robote:-)))
    Tak plujcie na Rysia i dajcie uznanie Gierkowi..Polak zawzdy nowe przyslowie sobie kupi:-))))) i maluje pozlotka gowno, zeby ino bylo starsze niz jego pamiec:-))))
    Gierkowskie ocieplenie…bylo tylko prludium do Przeksztalcen Wlasnosciowych do wielkiego experymentu ZydoBolszewii testowane w Polsce..przed Przeksztalceniami Wlasnosciowo Ustrojowymi w Sovieckim Sojuzie..preludium Pieriestrojki…ktora byla poprostu Uwlaszczeniem sie Zydobolszewickiej Nomenklatury Majatkiem Narodowym Slowianskich narodow.
    Spiewajta im za to hymny pochwalne…. i palcie kadzidla….

  19. Marucha said

    Re 18:
    No cóż, Panie Romanie, fakty są takie:
    1. Zadłużenie Gierka to mały pryszcz na d…. w porównaniu z osiągami rządów po 1989 roku, zwłaszcza PO.
    2. Zadłużenie Gierka było spłacalne. Po to właśnie m.in. go wysadzono z siodła, by długów nie spłacano i by rosły one w postępie geometrycznym.
    3. Nie wszystkie inwestycje Gierka były trafione i nie zawsze było uczciwie – ale dla porównania: rządy po 1989 roku nie zrobiły ŻADNYCH inwestycji, natomiast dokonały totalnej demolki polskiej gospodarki, o megakradzieżach majątku narodowego nie wspominając.
    4. Do tej pory rządzące kurewstwo żyje z wyprzedaży tego, co stworzył Gierek. Wtedy człowiek był przynajmniej spokojny, że ziemia, lasy, wody i powietrze nie przejdzie w łapy „inwestorów” zza granicy.
    I co tu więcej gadać… można oczywiście wyciągać fakty kradzieży, nepotyzmu, indolencji, niekompetencji… ale chyba nie SWIADOMEGO, CELOWEGO niszczenia Polski.

  20. Jan said

    Ad.18. Panie Romanie patrząc jednostronnie ma Pan rację, ze Gierek zapoczątkował zadłużanie kraju, często i na przestarzałe technologie. Nie jestem ślepym wielbicielem systemu i samego wodza. Ale też wiem, że mimo narzuconych nam z zewnątrz uwarunkowań; politycznych i ekonomicznych tamten okres w porównaniu z obecnym a nawet przedwojennym był korzystniejszy dla Polski.Fakt, że tsunami globalizmu zaczęło się w tamtym okresie, nie przekreśla wielu pozytywów dla egzystencji narodu. Od kilkuset lat nękają nas, także po dużej części i z naszej winy nieszczęścia. Niemniej za Cara, za Piłsuda, za gubernatora Franka, za Gierka i następnych „wodzów” jest ta sama Ojczyzna. Miłość do niej wynikająca z IV przykazania jest naszym obowiązkiem, mimo doznanych nieraz krzywd nawet od współrodaków. Wykorzystywani przez wschód i tzw. wolny świat jednak nasi rodacy coś dokonali. I to, mimo zniszczeń i grabieży wojennych, bez dochodów z kolonii i innych łupów.Przykro patrzeć na trwonienie dorobku i jeszcze narzekanie że był taki zły.

  21. Jan said

    Ad.19. Szanowny Panie Gajowy, obawiam się, iż podane przez Pana argumenty zostaną dopiero zrozumiane, kiedy III RP przemieni się dla Polaków w jeden wielki obóz koncentracyjny, abyśmy podzielili los Indian w USA.

  22. RomanK said

    Panowie…takie inwestycje to nei tylko Huta…takim zakladem byly zaklady drzewne w Ustinowej K Ustrzyk ,,piekny zaklad doskonale maszyny..w tym linia produkujaca klejone studs … z odpadkow drewna…marzenie…ale linia stala..bo przeciez w Polsce nei mielismy techniologii budowania z fremow drewnianych nawet na scianki dzialowe…miiony ,,potrzena i pozyteczna technologia…i braklo pod czapeczka?????
    Panie Waclawie to malenki przyklad jak zamienic dlugi splacalne na niesplacalne..majac taka linie w Texasie splacenie jej zabraloby mi dwa lata…przy pelnej produkcji i niormalneh gospodarce placach etc..oddajc do banku 50% zysku,,,po dwoch latach czysty zysk… tam to wisialo jak miecz demoklrea nad zakladem… a ta linia mogla zarbiac utilizujac ,,,odpady..ktore spalamno badz gnily..
    Niech pan zobaczy co stalo sie z tymi zakladami????
    Zaklady Przetworcze…zobaczie co stalo sie z calkowicie nowatorskim przedsiebiorstwem Iglopol….co stalo sie z rtysiacami zakladow…????
    KTo ich kladl w roku 1974-80????przeciez to PZPR rzadzila w najlepsze a ludziomn zylo sie coraz weselej….SB pilnowalo kazdej transakcji zeby dzielic sie rowno po zlodziejsku….
    Przyp[ominam ze idea samorzadow robotbniczych przejmujacych zaklady ,..wywolala panike wsrod Nomenklatury…prawda dupki partyjne???
    chwalace swoj ogunek????To moglo zamienic Polske w nowy kraj…ktorego mozna bylo juz nie dac okrasc…ale wam nei o to chodzilo….zlodzieje!
    Panie Jan pan nie widzi ze Polska jest jednym wielkim obozem koncentracyjnym juz od 1939 roku?????

  23. wi42 said

    Re: 18
    „Gierkowskie ocieplenie…bylo tylko prludium do Przeksztalcen Wlasnosciowych do wielkiego experymentu ZydoBolszewii testowane w Polsce..przed Przeksztalceniami Wlasnosciowo Ustrojowymi w Sovieckim Sojuzie..preludium Pieriestrojki…ktora byla poprostu Uwlaszczeniem sie Zydobolszewickiej Nomenklatury Majatkiem Narodowym Slowianskich narodow.”

    Z pewnoscia byl plan, plan wciagniecia Gierka w dlugi, ale przeciez nie Gierek ukladal ten plan – dal sie zwiesc judeo masonstwu.
    On robil w miare uczciwie (nie idealnie) to co bylo mozliwe w jego czasie.

  24. Rysio said

    re 16. Gierkowi należy się takie same uznanie jak i wszystkim innym, których towarzysz Lenin, nazwał – użytecznymi durniami.

    Gierek był po prostu użytecznym durniem socjalistycznym.

  25. Rysio said

    „…Jesteś człowieku – jak KAŻDY LIBERAŁ BEZ WYJĄTKU – tak głupi, że ręce opadają. Admin……….”

    Niech się Gajowy nie poddaje – ja bardzo doceniam jego ciężką pracę nad Rysiem.

    A Profit i Loss mojego ulubionego żyda Misesa, Gajowy przeczytał?

    http://mises.org/books/profitloss.pdf

    PS Bo idę o zakład, że towarzysz Gierek, nigdy o tej książeczce nie słyszał. Gdyby słyszał to by wiedział, że budowa huty Katowice to najgłupszy pomysł na jaki mógłby wpaść.

  26. — Po 1945r. Gomulka i Gierek byli JEDYNYMI Polakami jako wladcy Polski . I byli jedynymi , ktorzy chcieli dla Polski dobrze . A ze przegrali , to nie tylko z zydoubecja ale i z kosciolem katolickim . Tak jak po obaleniu tejze „komuny” kosciol idzie ramie w ramie z wrogami Narodu Polskiego .

  27. Miet said

    Re18.
    Panie Romanie chyba w różnych Polskach żyliśmy – idźcie sobie z Rysiem na kielicha, to wam dobrze zrobi.:-)))
    Wspomina Pan male biznesiki ze swojej okolicy – ja też powspominam. Radomsko – mieścina nie duża a dla mnie ważna bo stamtąd moja Połowa się wywodzi. 30 tys. mieszkańców – trzy duże zakłady – wspomnę dwa najważniejsze – Komuna Paryska i Zakłady Mebli Giętych.
    Pan wie co te zakłady za Gierka produkowały i gdzie sprzedawały??? Takie kraje jak Japonia, Holandia, Belgia i USA, gdzie Pan teraz siedzi, kupowały tam prawie całą produkcję.
    Nie mówię już o energetyce z czasów Gierka, kiedy Austria kupowała energię od Polski.
    Niech Pan teraz tam pojedzie i zobaczy co z tego pozostało.

    Bredzi Pan, że Gierek był częścią planowanego układu – on dla układu się nie sprawdził i dlatego UKŁAD go zlikwidował.

  28. Rysio said

    Każdy zakład ( nawet te w Radomsku) będą wyglądać niby dobrze jak się w nie wwali 20 miliardów dolarów.

    Ale nigdy nie będą opłacalne.

    Z czego utrzymywała PRL i siebie, i przyjaciół, jeśli nie z opłacalnych przedsiębiorstw?
    Z wygranych w totolotka, kurwa – czy może z dotacji amerykańskich?
    admin

  29. Rysio said

    „….Gomulka i Gierek byli JEDYNYMI Polakami jako wladcy Polski . I byli jedynymi , ktorzy chcieli dla Polski dobrze …..”

    Te dwa komuchy może i tak se w swoich socjalistycznych łbach ubzdurały – ale, że Gość Po Raz Pierwszy dał się na te socjalistyczne propagandowe brednie też nabarć.

    No, no.

    Głupota ludzka tak jak wszechświat jest nieskończona.

  30. ulcik said

    Tak Panie Mieciu, dokladanie, nie sprawdzil sie bo zaciagniete za granica dlugi w kraju inwestowal, zamiast prywatyzowac – kredyty. Podwazanie zaslug Gierka przy obecnej rzeczywistosci, to po prostu slepota i nienormalnosc. W moim rodzinnym Szczecinie, tak jak wszedzie ludzie wycieraja katy zachodniemu sasiadowi. Bo gdzie znalesc prace jak nawet stocznia sie rozleciala, port stracil na znaceniu i bezrobocie – kwitnie. Nie ma sie wiec co dziwic, ze rzady Gierka wspominane sa jako czas dobrobytu, jako dream, ktory nie powroci.

  31. — Niektorzy Panowie dyskutanci , pisza jakoby wiedzieli juz w gierkowskich czasach o zle prowadzonych interesach ekonomicznych doradcow Gierka , byc moze nawet dosc blisko tego stolu byli . Gdy zobaczyli co sie swieci , na co sie zanosi , czmychneli z Predkoscia Swiatla w bezpieczne miejsce Swiata .Powiadaja teraz Polakom w Kraju , czego nie powinni robic , by nie bylo jeszcze gorzej . Ale jesli mimo tego , bedzie bardzo zle ,przestana doradzac i przyznawac sie ze sa Polakami .

  32. Fran SA said

    Ojejku!
    Przeciez nie o to chodzi jak bylo ‚za Gierka’ tylko dlaczego teraz jest STO razy gorzej niz za Gierka.
    Po jasna cholere mielismy ten zryw narodu, powstanie Solidarnosci, stan wojenny, calkowita wyprzedaz majatku narodowego, wprowadzenie lichwiarskich bankow i posylanie Polakow na zasrane wojny, ktore kosztuja Polakow TYSIAC razy wiecej niz gierkowskie zadluzenia.
    Zdaje sie, ze nikt z ‚klubu wielbicieli pana Rysia’ nie przekalkulowal ile kosztuje nas pobyt w Unii I NATO.
    Skad sie nagle wzieli na ulicach polskich zebracy i bezdomni? Dlaczego nie ma pracy dla ludzi wyksztalconych? Dlaczego mamy tak parszywy poziom edukacji?
    Dlaczego wiekszosc spoleczenstwa utracila wiare na jakakolwiek poprawe?
    Skad sie wziela w Polsce taka nieprawdopodobna roznica miedzy bogaczami a normalnymi obywatelami? Dlaczego oligarchia dziala na wzor mafii- i dziala bezkarnie? Kto wciska naszym dzieciom narkotyki, a ilosc przestepstw wzrosla o nie wiadomo ile procent. Zadne dziecko w Polsce juz nie moze isc bezpiecznie do szkoly ani wracac do domu samodzielnie.
    Poprawnosc polityczna osiagnela apogeum. Za krytykowanie wladzy mozna isc do pierdla. Za krytykowanie zyda mozna zycie stracic.

    Zydowska propaganda kaze nam wierzyc we wspanialy wolny rynek (tylko dla kogo?) i przekwitly kapitalizm: Pocieszajcie sie rodacy i : ‚Jedzcie dorsze, bo gowno jeszcze gorsze’.

    No i jesli tak bylo zle za Gierka, to jak to sie dzieje, ze rzadza te same gnojki co kiedys byli szarymi eminencjami w ubecji???

    Solidarnosc okazala sie byc najbardziej anty-robotnicza organizacja swiata. Byla to zmowa przeciwko robotnikowi polskiemu, ktoremu odebrano i stocznie i kopalnie i huty i w ogole miejsca pracy.

    A teraz zgwalconewmu narodowi sie wciska kit, ze tak ma byc bo zgwalcona Polska powinna sie cieszyc, ze w ogole ktos ja jeszcze chce dupczyc.

  33. ulcik said

    @32

    Identyczne rozwazania nurtuja moja swiadomosc, ano, ze dalismy sie oszwabic kanciarzom, doslownie do golej skory . Nie rozszyfrowalismy, ze ta cala Solidarnosc ( mam na mysli aktyw – wiodacy) to byla ukartowany skok na nasze narodowe skarby. Ideowcy doszli do wniosku, ze nadszedl czas na zmaine systemu wladzy, zeby w koncu pod oslona „prawa” sprywatyzowac majatek narodowy pod wlasnym nazwiskiem. Do tego tylko im byla potrzebna Solidarnosc, ano, do solidarnego wlasnego uwlaszczenia.Udalo im sie, omamili pozytecznych idotow, spoleczenswto , ze zmiana systemu na prozachodni dopiero nas ozloci.
    Bialorus cwansza, no fakt, ze juz wiedzieli jak nam sie wiedzie w czsie solidarnego rozboju, moze dlatego ustrzegli sie od oglupienia i ronoczesnie od szabru. Zreszta Bialorusini chyba nigdy nie byli zarazeni wirusem poczucia nizszosci w stosunku do zachodnich mitomanow i los im sprzyja.

  34. Miet said

    Pani Ulu, szkoda, że takie kobiety jak pani, wyjechały z mojego Kraju.

  35. RomanK said

    Panie Miet,,ja za Gierka pracowalem w przemysle energetycznym i w rolnictwie…. i mialem wglad w wyniki finansowe przedsiebiorstwa… swego i paru innych…i moge powiedziec.Jak to wygladalo. TO BYLO JEDNO WIELKIE KLAMSTWO!!!!!!!MISTYFIKACJA I
    CZARY!!! Zatem skonczylo sie tak- jak sie skonczylo….
    Podam panu taki maly przyklad…duze gosodarstwo rolne…przychodzi do mnie agronom i powiada,,,patrz..bedziemy siac 300 ha kukurydzy… jesli zaorzemy i zasiejemy…i zostawimy ..wiecej nie robiac nic….wyjdziemy na zero…:-))
    Jesli dokonamy zabiegow pielegnacyjnych, i zbierzemy….to nasze straty beda w wysokosci potrojnej…niz cala wartosc zbioru…pomoz mi przekonac dyrektora… zeby tego nie robic….
    Panowie powiada dyrektor…a co nas to obchodzi ????-tak nam kazali..tak zrobimy niech sie oni martwia…..zamknijcie sie panowie- bo to sie zle skonczy:-)))
    To byl czlowiek wierzacy:-))) w Gierka i Partie:-))) goracej wiary w dogmaty:-)) komunistyczne oczywiscie:-))) on rzeczywiscie wierzyl ,ze jak Gierek dopusci to i z kija spusci:-)())dlatego on byl dyrektorem a ja drobnym mlodym radca prawnym:-))) ja mialem racje a on decydowal:-)))
    Ze szkol moze to jakos wygladalo inaczej…z bliska wygladalo dokladnie tak,,,jak sie skonczylo:-)))))
    To ze sprzedawali do Japonii..czy do Kamerunu nie jest takie wazne ,,jak za ile sprzedawali i co z tego zostalo w Polsce:-))
    Trudno mi uwierzyc ,ze tylu wierzacych w Gierka przetrwalo dio dzis:-)))

  36. Boryna said

    Warto przeczytać ksiązkę prof. Witolda KIeżunia: Patologia transformacji. Warszawa 1912.
    Błędem Gierka było tolerowanie takich wichrzycieli jak Kuroń, Michnik, Geremek, i cała sfora starszych braci .

  37. Re: 37 RomanK

    Panie Romku, osobiscie watpie, aby Gierek z racji ze byl no powiedzmy gornikiem nie wiedzial za ile partia PZPR sprzedawala nasz polski wegiel na Zachod…
    Dla przypomnienia: W 1973 roku cena (koszty) wydobycia 1 tony wegla wahaly sie w granicach 5-7 zlotych za tone, a na Zachodzie cena 1 tony wegla wahala sie w granicach 38 – 84 dolarow za tone (w zaleznosci od jakosci), przyjmuac przy tym, oficjalny przelicznik 19-21 zlotych za jeden dolar.
    Coz, mysle ze z kukurydza czy innymi plonami bylo podobnie. Partia musiala jakos „przezyc”…no jakos „ustawic” swoj „pomiot” na przyszlosc…do dzisiejszych czasow.. z „zatoka czerwonych swin” wlacznie…
    ================================
    jasiek z toronto

    http://polskwalczaca.com

  38. Marucha said

    Re 22:
    Panie Romanie, sporo gierkowskich inwestycji było nietrafionych – co zdarza się również uwielbianym przez Rysia, perfekcyjnym i bezbłędnym inwestorom prywatnym :-)
    Czasami chodziło o brak kompetencji, czasami (wytwórnia płyt gramofonowych) o nieprzewidywalne wypadki (wynalezienie CD). Ale nie jest mi znany przypadek CELOWEGO, ŚWIADOMEGO działania na szkodę państwa – niszczenia dobrze działających firm czy ich wyprzedaży za jakieś marne grosze.

    Co się stało z Igloopolem? Zniszczyło go „wyzwolenie Polski spod komunizmu”, nie Gierek!!! Igloopol działał do początku lat 90-tych.
    Opieram się nie tylko na własnej pamięci.

    http://historiaigloopolu.blogspot.se/

    Do tej pory jeszcze tu i ówdzie niszczeją zabudowania i barak po tym kombinacie…

  39. Marucha said

    Re 24:
    Gierek był po prostu użytecznym durniem socjalistycznym.

    … w odróżnieniu od liberałów, którzy są durniami bezużytecznymi.

  40. Marucha said

    Czy p. Rysio chce zostać niekoronowanym królem idiotów w gajówce?
    Czy się wygłupia? Czy go coś pierdolnęło w czajnik? Czy coś pali?

    Z czego, kurwa, utrzymywała się PRL?

    Z tych nieopłacalnych zakładów, idioto ciężki?
    Może z wygranych w totolotka? Albo z hojnych subwencji żydostwa amerykańskiego?
    A może z kopalni złota?

    Noooo, kurwa? Z czego?

  41. Jan said

    Ad.32 Uznanie dla Pana za treść wpisu i wielu innych przy okazji.. Od siebie dodam, że takie nonszalanckie odniesienie się do przeszłości bierze się z kompleksu powstałego z udziału w wyzwalaniu Polski z „komuny”. Takie były dobre intencje a jeszcze lepsze oczekiwania, a tymczasem wszystko się wali wbrew nadziejom. Naród nie docenił i to o zgrozo tęskni za obalonym Gierkiem. Ktoś oczywiście musi być temu winien.
    Użyję poniżej porównania dla poglądu na ten temat

    Syn marnotrawny po sprzedaniu domu rodzinnego za bezcen i przepiciu pieniędzy błąkając się z bezdomnymi po kanałach i pod mostami , głosi wszem i wobec, że winę za to ponosi jego ojciec. I to dlatego, że wybudował dom w latach 70-ych, nie energooszczedny, nie pasujący do obecnych standardów. No i jest uzasadnienie pozbycia się dorobku ojca i pozbycia dachu nad głową.

  42. wet3 said

    @ Miet
    Ma pan racje. Dla nich (= pejsatych) Gierek sie nie sprawdzil. Zaczal okazywac zbyt wielka niezaleznosc. Chcial w jakis sposob zdobyc nawet wieksza kontrole przez zmiane podzialu administracyjnego kraju. Dlatego „poczestowali” go KORem i „Solidaenoscia”, a Polcy dali sie na to nabrac…

  43. Kibic said

    Dzien dobry,
    Zacni Rodacy,

    Gomulka – winien!
    Gierek – winien!
    A czego ONI sa winni???
    Toc Oni otrzymali spadek po poprzednikach…
    Po 1918 roku odbudowywalismy panstwo polskie tak, jak umielismy…
    W 1939 roku…zawiodly „sojusze”…
    W 1945 „przyjaciele i sojusznicy” oddali nam to, na co – ich zdaniem – zasluzylismy!
    Z cala perfidia dopuszczono – niczym w powstaniu warszawskim – do wzajemnego wyniszczania sie wszelkich sil zywotnych naszego Narodu.
    Co mogli zdzialac Gomulka, Gierek i inni? Starajmy sie to porownywac z tym co zdzialaly inne kraje w podobnej konfiguracji (KDLe).
    Co pieprzyc o cenach wegla czy innych dobr, gdy…wszelka dyskusja na ich temat byla poza naszym (polskim) zasiegiem(!!).
    To nam narzucono zasady i ceny w handlu.
    To nas pozbawiono wymienialnosc pieniedzy!!!
    To my bylismy zmuszeni do udzialu w finansowaniu zbrojen „naszego bloku”…
    Mimo to: nasze granice byly gwarantowane.
    Sytuacja zmienila sie kiedy bleffem „wojen gwiezdnych” i swiadomoscia bezuzytecznosci arsenalu nuklearnego (wzajemne totalne zniszczenie) zlikwidowano strach przed zalaniem europy zachodniej przez radzieckie czolgi.
    Z zaskoczenia ani M.Tchatcher , ani F.Mitterand nic nie powiedzieli na decyzje zjednoczenia Niemiec.
    Decyzje, ktora zapadla w Moskwie i Bonn przy milczeniu Washingtonu(!).
    Przestanmy winic naszych wodzow, ktorym dane bylo dorazne, punktualne zarzadzanie.
    Postarajmy sie wyciagnac wnioski jak po 150 latach niewoli – niczym…ALGIERIA (!) –
    odbudowac prawdziwa polska panstwowosc.
    Jakie panstwo?
    Jakie sojusze?
    Jakie jest nasze miejsce w Europie?

    Krzysztof Pytel
    Reims,
    20.01.2013

  44. Boryna said

    Takiej nędzy szerokich mas , bezrobocia, afer , skrytobóstw. Nie było za Gierka. Po podwyżce cen cukru o 50 groszy warchoły podnieśli bunt w Radomiu i in. miastach a gdzie są dziś te warchoły gdy ceny wszystkiego idą w górę codziennie oraz dziesiątki podatków , nawet od deszczu. Kto tego nie widzi się złośliwcem albo zupełnum ślepcem.

  45. wet3 said

    @ 44
    Zaczelo sie od Radomia. Zadal pan najwazniejsze pytanie – Gdzie te warcholy – lub ich prowodyrzy sa? Ciekaw jestem czy ktos cos o nich wie??? To oni zaczeli budowe PRL-bis!

  46. Jan said

    Ad.44 Mówią, że winno się karać rękę a nie miecz. Kiedy zważymy straszne następstwa dla narodu i stabilności i bezpieczeństwa państwa warto „docenić” rolę miecza, o czym Pan napisał. „Warchoły” nie buntowali się za darmo, dokładnie to pewnie ich i część. Rozgoryczony sytuacją i chorobą syna jeden pan w rozmowie wydusił z siebie przyznanie do pobranie zaliczki w wys. 50 $ od „drogiego Bronisława”. Kiedy tenże okazał hojność podczas agitacji do strajku w jednym z większych w kraju zakładów metalurgicznych. Drugie 50 $ miało być po strajku, jednak już nie było. Murzyn zrobił swoje i wystarczy.

  47. RomanK said

    Za Gierka….bylo zalatwianie…:-)))) Fenomen na skale swiatowa~!!!!!!
    Wszystko bylo do zalatwienia:-)))
    Poczawszy od pieluch przez pypke dla dziecka skonczywszy na meblosciance, lodowce, iodkurzaczu,,, nie wspomne o talonie na malucha i i balonie ….
    Nienawidzilem zalatwiania i nei zalatwialem..wolalem sie obejsc….wielu doznawalo orgazmu zalatwiajac…i czuli sie z tym znakomicie…dumni ze zalatwili paszport do Turcji i za dwa tysiaki i…. dupe zony….ile przykladow podac?????….. i tak zalatwili cala Polske

    Iglopol panie Waclawie rozkradli..SBeki z Krakowa i Kielc. Przemysla i Katowic…..pan sam zobaczy nie zostalo juz nic sprzeali dwukrotnie dla zgubienia sladow/// nic w przyrodzie nie ginie dzis siedzi na tym majatku ponad setka wlasciwych….na czele niteresu rozbiorki Iglopolu stala rodzina Krawiec…. z Kielc…

    Nas panie przy tym ne ibylo..panie kazali..zmusili panie…. bili panie….gwalcili zony za paszporty panie….. za syrenke panie…Kibic….

  48. RomanK said

    Panie Janku….oczywiscie ….ze tak bylo….tam durniow ne bylo i nie ma dzis tam byli, i sa tylko i wylacznei cwane SSyny…..
    Robili to celowo…raz ze prowadzili Panstwo jako przedsiebiorstwo..cAla konsumpcje wewnetrzna liczyli jako koszty….zatem kiedy my robilismy straty nei placili nam pemi , bo tak zalozyli..zeby okrasc pracownikow! A jakpanpamieta polowa poborow to0 byluy tzw rozne premie ,,uznaniowe, produkcyjen, za wykonaie planu emmpstrem bzdem..jednowielkie zlodziejstwo….i burdel.
    Dlatego ludzie jak sie zorientowali zaczynali krasc…widzac ze na gorze kraDNA NA POTEGE!!!!

  49. Re: 48 RomanK
    I dlatego Panie Romku od bardzo dawna poszukuje niezmiennych osobowosci. Twardych charakterow. Odwaznych i swiadomych Polakowa. Uczciwych do szpiku kosci (nie dajacych sie przekupic za zadna cene). Mowiacych i piszacych o tym, jaka jest faktyczna rzeczywistosc.

    Czy oni sa? Ano juz sa, ale sa wciaz zagluszani s…nskimi plewami.

    Generalnie Panie Romku, to my Polacy wciaz mamy problem z nami samymi i nie mozemy (jeszcze nie jestesmy w stanie) skierowac uwagi na tych wlasnie bezkompromisowych Polakow, ale ja mam wciaz nadzieje, ze nasze polskie „lemingi” nawroca sie na polskie, narodowe i chrzescijanskie myslenie, a przede wszystkim poczucie sie Polakami. Jest ku temu szansa, aby tak sie stalo, gdyz cierpienie glodu, brak pracy, brak mieszkan, wszystko praktycznie sprzedane (sprywatyzowane), wyjazdy „za chlebem” itd., moga doprowadzic do wlasciwego wyboru drogi do swojej polskiej przyszlosci.
    Napisalem: „moga” aczkolwiek nie „musza”…
    Milego dnia zycze
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  50. Miet said

    Re48.
    Panie Romanie, przypomnę to co już inni pod tym wpisem przypominali: nikt tutaj nie próbuje przekonywać, że ustój w PRL za Gierka był czymś wspaniałym a ludziom się żyło dobrze i szczęśliwie.
    Cały czas tutaj kilka osób i ja także podkreślamy, że mimo tamtego niewydolnego systemu Gierkowi udało się sporo osiągnąć – tak, że porównując, pod wieloma względami, jego dekadę z tym co mamy w Polsce teraz, trzeba przyznać, że on zrobił dla Polski wiele. I tylko o to mi chodzi, żeby oddać mu sprawiedliwość, nic więcej.

    Wspomniał Pan o wsi i rolnictwie. Widział Pan może co pozostało z polskiego rolnictwa z tamtych złych czasów – ja widziałem na własne oczy nie tak dawno temu. Przykro to nawet opisywać.
    Mogę jedynie powiedzieć, że za Gierka wieś tętniła życiem – teraz już prawie umarła.
    I tak na zakończenie, niech mi Pan przypomni ile ludzi w tamtych czasach głodowało mimo tej niewydolnej gospodarki, ile ludzi szperało po śmietnikach, ile ludzi zamarzło pod mostami bo nie miało dachu nad głową?
    Ja sobie nie przypominam żadnego takiego przypadku. No może ze szkoły – jak Pan to ujął – to słabo było widać.:-)))

  51. wet3 said

    @ Miet
    Moze pan wypluc cale plca, ale antypolakow pan NIGDY o tym co mowimy (= co bylo dobre dla Polski i Polakow!!!) NIE przekona. Oni, z RomanemK na czele, zawsze beda pierdolic swoje antypolskie bajki. Pozdrawiam.

  52. Jan said

    Byłem na jesieni na wsi, widok smutny i śmierdzący zarazem, od wylewanych na pola płynów z utylizowanych odpadów i gnojówki. W ciągu minionych 20 lat w składzie gleb ornych w kraju zmniejszyła się o 40 % średnio zawartość próchnicy.

  53. Marucha said

    Re 47:
    To prawda, że za Gierka wszystko trzeba było „załatwiać”. To jedna z b. wielu niedogodności życia w tamtym okresie, bo były i inne.
    Za Gierka nie było dobrze.
    To teraz pod wieloma względami jest wiele razy gorzej, niż wtedy.

    Iglopol rozkradziono, jasne. Ale to nie ekipa Gierka, tylko rządy w „wolnej Polsce”.

    Re 48:
    Kradziono na potęgę – ale nie rozkradziono całej Polski. Ot, ukradziono tyle, że starczyło na willę albo kilka… na wyjazdy na safari… na szampana, łososia, ostrygi, kawior… na fajne samochody, na oryginalne jeansy dla dzieciaków, na wysłanie ich na Sorbonę…
    Małe piffko, Panie Romanie!

    Re 50:
    Polska wieś? Cud, jak na niej gdzieś kogut zapieje, albo krowa zaryczy…

  54. RomanK said

    Panie Waclawie..to male pifko..dokladnei rownowazy wysokosc zadluzenia Polski:-))) Mowimy tu o ok 300mld dollarow…..
    daje to 28 tys zl na glowe kazdego Polska…. Natomiast na kontach oszczednosciowych tylko na kontach ulokowane jest 114mld dollarow gotowka…bez ruchomosci i nieruchomosci….Widzi pan fenomen?????

    Moze pan sprawdzic…laczna wysokosc tzw oszczednosci grupy uprzywilejowanej rowna sie dokladnei wysokosci zadliuzenia Polski.!
    Tak wlasnei zadluzono Polske..czyt Polakow, oszczednosciami i majatkiem nowej Kasty Panof.
    Takl ;asnie prywatuzuje sie assety i upanstwawia dlugi. Niech pan sprawdzi majatek takich tuzow jak Palikot, Kwasniewski, Guzowaty, czy Krawiec z Krakowa…przewroci sie pan…. Na podobne w USA tu porodzeni pracowali cale zycie…w tym tacy jak- prezes American Airline, czy CEO -GTE,…czy CIO Master Card International….
    To ze wies zamarla??? teraz przyjdzie kolej na wies..bano sie wsi..poczekaja jeszcze 5-7 lat jak wymra tacy- jak ja i pan tzn nasi rowiesnicy,,,….co to pasli krowy i wiedza gdzie i po co wywozic gnoj..wiedza jak zasiac pole i jak zebrac….i nawet mogli sie rzucic z laskami w obronie swego kawalka pola…
    Jak oni zejda..reszta co zostanie..bedzie pracowac w polu po przeskzoleniu pod okiem agronomow w wieklich Ligenshaftach….za minimum placy….
    I pan i ja wiemy ze tyle Polski ..i tak dlugio ..ile i jak dlugo polskiej wsi…a sam pan widzi- ze kogutow nie slychac..i krow nie widac…
    AZiemie jako najwazniejszy asset zostawiono na koniec.

  55. RomanK said

    No i kogo za Gierka bylo stac na cos takie???…ale juz kupowalo portrety pradziadkow:-))) i dworki….
    jak powiadal Rurka do Szmaciaka….
    Od kiedy dwopkiem jest chalupa…
    TY hrabio Szmaciak herbu Dupa????
    No coz dzis kupuja pradziadkow w myckach i wieszaja w biurach…sama widzialam:-))))) portrety po kundzieli z myckach po mieciu z podgoonymi labami….. ja nasz hrabia JOjjne:-))))
    ….ale za to kupuja takie domy w Krakowie…

    http://domy.pl/dom/krakow-zwierzyniec-salwator/dol86948891

    ja siem pytam za czyje??? z pracy tych renkof????:-)))))

  56. wi42 said

    Re: 53, 54 RomanK
    „Panie Waclawie..to male pifko..dokladnei rownowazy wysokosc zadluzenia Polski:-))) Mowimy tu o ok 300mld dollarow…..”
    Wielu ma duza fantazje w mowieniu – 300 mld usd, to chyba m.w. dlug obecny. Dlug bezposbredni Gierka byl na r. 80 ok. 10 mld usd (za 10-cio lecie), lacznie z % wzrosl do 20 mld. Prosze sprawdzic jakie byly zyski z KGHM za ostatnie 20 lat – mysle, ze ta jedna firma w calosci splacila dlugi Gierka.
    Coz, teraz Polska zadluza sie 10 mld usd co kilka miesiecy i dalej baluje, sprzedajac reszte tego co zalozono za czasow Gierka. Jak dlugo? Odpowiedz, juz jasna dla wszystkich za 2-3 lata.

  57. wi42 said

    Re: 43 Kibic
    cytat: „odbudowac prawdziwa polska panstwowosc.
    Jakie panstwo?
    Jakie sojusze?
    Jakie jest nasze miejsce w Europie?”
    I to jest prawdziwe zadanie dla tych, ktorzy czuja sie patriotami. Nie zas wytracanie swojej energii w istocie na emocjonalne potyczki, tym razem o Gierku. Zadanie nielatwe w otoczeniu, ktoremu wpojono do glowy, ze nawet wysylanie polskich zolnierzy na wojny neo-kolonialne, jest dowodem tego, ze zyjemy w wolnym kraju.

Przepraszamy, możliwość dodawania komentarzy jest obecnie wyłączona.

 
Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 257 obserwujących.