Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Anucha o Czy Polska ma politykę wschodn…
    Wandaluzja.pl o Wolne tematy (60 – …
    Dziadzius o Step we krwi?
    Rokitnik o Step we krwi?
    Alina@Warszawa o Step we krwi?
    revers o List otwarty do łajdaka
    osoba prywatna o Wolne tematy (60 – …
    Maverick o Eksperci ONZ: „Aborcja podstaw…
    osoba prywatna o Wolne tematy (60 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (60 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (60 – …
    Maverick o List otwarty do łajdaka
    osoba prywatna o Wolne tematy (60 – …
    Siekiera_Motyka o Wolne tematy (60 – …
    Wandaluzja.pl o Wolne tematy (60 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 497 obserwujących.

Szesnaście rzeczy, których Libia już nigdy nie doświadczy…

Posted by Marucha w dniu 2011-10-26 (Środa)

Sixteen Things Libya Will Never See Again…
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=27280
by Disinfo.com, Global Research, 25 X 2011, tłumaczenie: Ussus

1. Brak rachunków za prąd; elektryczność jest darmowa dla wszystkich obywateli.

2. Brak oprocentowania pożyczek; banki w Libii są państwowe, a zero procentowe pożyczki są prawnie zagwarantowane dla wszystkich.

3. Posiadanie mieszkania jest w Libii uważane za prawo człowieka.

4. Wszyscy nowożeńcy w Libii otrzymują 60000 dinarów (50000 dolarów amerykańskich) rządowego wsparcia na zakup mieszkania.

5. Edukacja i opieka zdrowotna są bezpłatne. Przed rządami Kadafiego tylko 25 % Libijczyków umiało czytać i pisać. Dziś wskaźnik alfabetyzmu wynosi 83%.

6. Jeśli Libijczycy chcą zostać rolnikami – otrzymują ziemię, budynki gospodarcze, sprzęt, nasiona, żywy inwentarz za darmo.

7. Jeśli Libijczyk nie może znaleźć wsparcia edukacyjnego i medycznego, którego potrzebuje – rząd funduje mu wyjazd zagraniczny i stypendium w wysokości 2300 dolarów amerykańskich na miesiąc w celu zaakomodowania się i na wynajęcie samochodu.

8. Gdy Libijczyk kupuje samochód to rząd dopłaca mu połowę ceny auta.

9. Cena benzyny w Libii wynosi 14 centów amerykańskich za jeden litr.

10. Libia nie ma zagranicznych długów, a jej rezerwy dochodzące do 150 miliardów dolarów amerykańskich zostały zamrożone.

11. Jeśli Libijczyk absolwent nie może znaleźć zatrudnienia po skończeniu edukacji w wyuczonym zawodzie, to jeśli znajdzie inną pracę, państwo będzie płacić mu średnią pensję w wyuczonej profesji dopóki nie znajdzie pracy w swoim zawodzie.

12. Każda porcja sprzedanej benzyny jest bezpośrednio dotowana na konta bankowe Libijczyków.

13. Becikowe wynosi 5000 dolarów amerykańskich.

14. Czterdzieści bochenków chleba kosztuje w Libii 15 centów amerykańskich.

15. Jedna czwarta Libijczyków posiada uniwersyteckie wykształcenie.

16. Kadafi zorganizował największy na świecie projekt irygacji – Great Manmade River (Wielka Ludzką Ręką Uczynioną Rzekę) – w celu zapewnienia dostaw wody pustynnemu krajowi.

http://ussus.wordpress.com

Komentarze 82 to “Szesnaście rzeczy, których Libia już nigdy nie doświadczy…”

  1. misieko said

  2. WP said

    Czytając to aż chciałoby się żyć w tym kraju, czy aby na pewno te dane są prawdziwe ? No i w takim razie dlaczego w tym kraju znalazła się taka grupa obywateli która aktywnie go obalała ?
    Ps. Spójrzcie na to foto :
    http://www.msz.gov.pl/Oswiadczenie,MSZ,po,smierci,plk.,Kadafiego,46181.html

  3. Sarmata said

    Jak widać – Arabowie to debile. Jeden taki rozdaje im złoto garściami za darmo a oni go w zamian mordują jak wściekłego psa i zakopują pod płotem. Kompletni debile/imbecyle i do tego jacy niewdzięczni. Sugestia – omijać ich z dalekaaaaaa.

  4. navajo88 said

    a teraz panie gajowy to mogą sobie po wspominać i pomażyć hahahahahaha

  5. JO said

    A „Nasi Okupanci” Polakom odbieraja wszystko, nawet mozliwosc zycia w Polsce

  6. Robol said

    Kraj bez lichwy? Toż to nieludzkie. Takiego łamania praw lichwiarza nie mogli im przepuścić. Z podobnych przyczyn zginął prezydent Lincoln i pewnie wielu innych.

  7. Kapsel said

  8. Rysio said

    Czyli Libia to był kraj mlekiem i miodem płynacy – wiec skad taka nienawisc’ do Kadafiego – może to żydzi przebrani za arabow?

    Ciekawe kiedy NATO wezmie sie za Szwajcarie – było nie było kraj przebogaty i nawet społeczenstwa nie trzeba dozbrajac’ – każdy Szwajcar ma po kilka gnatow w szfie.

    PS. W Polsce benzyna też może byc’ 14 centow za litr – wystarczy tylko odpowiednio podniesc’ podatki.

    Ciekawe dlaczego Tusk i cała reszta jeszcze na to nie wpadli?

    😉

  9. LogikaPodpowiada said

    jak łatwo zauważyć, Libijczycy musieli by być skończonymi idiotami aby z tego rezygnować…

    Co nie zmienia faktu, że ich państwo było socjalistyczne i mogło istnieć tylko dla tego, że mieli ropę.

  10. abdul said

    za to terazteraz juz ropy miec nie beda 😀

  11. Rysio said

    Ich państwo było socjalistyczne
    Ich państwo było złodziejskie.

    socjalism = złodziejstwo.

    PS. Dlaczego nikt nie chce bronic’ zdobyczy socjalistycznych?

    😦

  12. Kronikarz said

    co zrobia teraz islamisci – a moze to blef ?

  13. wacek said

    ale jest wiele krajów, które nie są komunistyczne i mają ropę i jest tam hard core

  14. Qqłka said

    @Wacek: bo w tamtych krajach ich ropa nie jest ich. Rozumiesz?

  15. Ja chciałem zwrócić uwagę na błąd w tłumaczeniu jeśli chodzi o punkt 5. W oryginale brzmi on tak: „Education and medical treatments are free in Libya. Before Gaddafi only 25 percent of Libyans were literate. Today, the figure is 83 percent.” Czyli PRZED rządami Kadafiego tylko 25 procent Libijczyków potrafiło czytać i pisać. Dziś odsetek ten wynosi 83 procent. To tak gwoli bibliotekarskiej skrupulatności. Pozdrawiam

  16. CZY Z LIBII I AFGANISTANU ZACHÓD RUSZY DO PAKISTANU?

    Kurs na sojusz Rosji (i państw BRICS) ze światem muzułmańskim jest już oczywisty. Rosja otwiera (od 01.01.2012) projekt prawosławno-islamskiej UE2/Eurazji, buduje energetykę Iranu, zawiera (maj) strategiczne partnerstwo z Pakistanem (a parlament pakistański opowiada się za zrewidowaniem stosunków z USA), wprowadza tenże Pakistan oraz Indie do przedsionka Szanghajskiej Organizacji Współpracy (jako „najbardziej prawdopodobnych kandydatów na nowych członków” – „Obecnie do składu organizacji należą Rosja, Chiny, Kazachstan, Kirgizja, Tadżykistan i Uzbekistan. Pakistan, Iran, Indie i Mongolia mają status obserwatorów, a Białoruś i Sri Lanka uzyskały status partnerów w dialogu.”), zabiega też o nadanie w SzOW statusu obserwatora Afganistanowi.

    To właśnie wywołuje niepokój Zachodu, który traci wpływy w świecie arabskim/islamskim i w świecie post-chrześcijańskim, a przy tym jak najbardziej realnie – w sensie zarówno gospodarczym, politycznym, jak i moralnym – bankrutuje.

    Toteż Rosja nie będzie „umierać za Kadafiego” – niech w Libii umierają Amerykanie, Anglicy, Francuzi i ich libijscy zwolennicy. Tak, jak w Afganistanie, dokąd Rosja przepuszcza stale przez swoje terytorium amerykańskie zaplombowane transporty kolejowe z benzyną, żywnością i umundurowaniem dla wojsk okupacyjnych, które… strzegą Rosji przed inwazją radykałów islamskich z terenu Afganistanu i pogrążają finansowo, propagandowo i politycznie Stany Zjednoczone i ich zachodnich sojuszników w oczach całego świata. Im więcej takich ognisk zapalnych Zachód sobie stworzy – tym gorzej dla Zachodu.

    A na dzisiejszej konferencji w Warszawie…

    WYKŁADOWCA UNIWERSYTETU AMERYKAŃSKIEGO W AFGANISTANIE PRZYRÓWNAŁ PAKISTAN DO NARODOWO-SOCJALISTYCZNYCH NIEMIEC:

    „Chociaż trwająca od dziesięciu lat misja w Afganistanie przyniosła znaczącą poprawę bezpieczeństwa, wpływy talibów w tym kraju nadal są silne. Względny spokój udało się osiągnąć w miastach, ale już „20 kilometrów poza nimi talibowie wciąż pod wieloma względami sprawują kontrolę” – powiedziała specjalistka od konfliktów Vanda Felbab-Brown z Brooklins Institution.

    W związku z tym wielu Afgańczyków obawia się, że kiedy wojska ISAF opuszczą kraj, może tam wybuchnąć wojna domowa. – Zagrożenie jest poważne – oceniła Felbab-Brown, która częściową odpowiedzialnością za sytuację obarczyła „ciągłą tolerancję Pakistanu” dla siatki Hakkaniego – radykalnego ugrupowania oskarżanego przez Waszyngton o serię ataków w Afganistanie.

    Krok dalej poszedł doradca polityczny afgańskiego MSZ i wykładowca American University of Afghanistan (Uniwersytetu Amerykańskiego w Afganistanie) Davood Moradian, porównując Pakistan do nazistowskich Niemiec, a talibów nazywając „totalitarnym wrogiem” i wyznawcami „islamofaszyzmu”.

    – Nadzieja na porozumienie z talibami to pobożne życzenie – ocenił Moradian, podkreślając, że ewentualne załamanie bezpieczeństwa po 2014 roku „dotknie nie tylko Afganistan, lecz będzie sprawą globalną”.” (wiadomosci.onet.pl, 26.10.2011).

    CZYŻBY NOWA WOJENKA „W OBRONIE DEMOKRACJI”?

    W każdym razie woda na młyn dla budowniczych UE2/Eurazji.

  17. Robert said

    @Wacek
    Nie myl komunizmu z socjalizmem. Tak jak nie powinno się mylić nacjonalizmu z faszyzmem. To są inne bajki.
    Jak widzisz socjalizm Kadafiego miał ręce i nogi, teraz lepiej mieć nie będą.
    Przyznam się, że na prawdę nie wiem co takiego złego zrobił ten Kadafi?

  18. Tom said

    Re. 12

    Alfabetyzm oznacza umiejętność czytania i pisania. W przeciwieństwie do analfabetyzmu, który oznacza brak tej umiejętności.
    Wszystko jest więc w porządku.

  19. lajko said

    >>>>Przed rządami Kadafiego tylko 25 % Libijczyków umiało czytać i pisać. Dziś wskaźnik alfabetyzmu wynosi 83%

    Przez pół roku 8% Libijczyków zapomniało jak się pisze i czyta??

  20. Tom said

    No to już teraz nie dadzą im poszaleć. Jak każą im za wszystko płacić, jeszcze będą sobie nie raz pluli w brodę.

  21. Tom said

    Re. 16

    …”Przed rządami Kadafiego tylko 25 % Libijczyków umiało czytać i pisać. Dziś wskaźnik alfabetyzmu wynosi 83%

    Przez pół roku 8% Libijczyków zapomniało jak się pisze i czyta??”

    Przed rządami Kadafiego, wskaźnik alfabetyzmu wynosił 25%. To znaczy, że wskaźnik analfabetyzmu wynosił 75%.

    Obecnie wskaźnik alfabetyzmu wynosi 83%. Oznacza to, że analfabetów jest 17%.

    Poniał ?!

  22. zxc said

    Czy ktos ma dobre, zaufane zrodlo na temat tego, jak tam zycie wygladalo? Te same informacje przekazywane na roznych stronach, a autorzy tylko kopiuja bezmyslnie. To wszystko wydaje sie za piekne, by bylo prawdziwe. Z punktu widzenia obcokrajowca, polska z roku na rok staje sie lepsza, a rzad, to wzor do nasladowania.

  23. Marucha said

    W nawet najlepiej rządzonym kraju zawsze można znaleźć pewną liczbę osób, które są niezadowolone ze stanu rzeczy i chętnie pomnożyli by swoje bogactwo i wpływy kosztem innych.
    Na takich to szumowinach oparł się USRael napadając na Libię.
    Same szumowiny nie miałyby szans bez wsparcia wojskowego NATO.

  24. Jurand said

    re 11

    „Ich państwo było socjalistyczne
    Ich państwo było złodziejskie.

    socjalism = złodziejstwo.”

    Bo po co dochody z bogactw naturalnych (póki jeszcze są) przeznaczyć na rozwój społeczeństwa, lepiej oddać je wąskiej elicie. Żyjemy w takich dziwnych czasach, że prawo pięści jest nazywane sprawiedliwością. I ludzie to akceptują.

  25. Marucha said

    To nie Libijczycy zrezygnowali z życia w największym dobrobycie, jaki mogła oim zaoferować Afryka. To ZA NICH ZREZYGNOWANO. Rękami zachodnich najemników i garstki zdrajców.

    Dlaczego Kadafi był tak znienawidzony przez świat? Czy tak trudno na to samemu wpaść?
    Nie siedział w kieszeni u żydowskich banksterów.
    Nie pozwolił rozgrabić kraju.
    Zyski z ropy szły do kieszeni Libijczyków.
    Oparł pieniądz na złocie.
    Świecił złym przykładem dla całego zafajdanego „cywilizowanego” świata.

    Poza tym guzik mnie obchodzi, czy system panujący w Libii nazwać socjalizmem, czy jakoś inaczej – ważne, że pracował dla ludzi, a nie dla garstki kanalii.

  26. Krzysztof M said

    Czy nie jest tak, że Libijczycy byli zwyczajnie rozleniwieni? Jak się czyta, jak mieli na codzień…

  27. small24 said

    Marucha juz sie balem ze nikt tutaj nic prawdziwego nie napisze.
    Widzę że 95% uzytkownikow tego serwisu czerpie swoja wiedze z onetu.
    Ludzie nie dajcie sie omamic!!!!

  28. u said

    Nie dziwota, ze nie brakowalo analfabetow w Libii, gdyz mieli za dobrze – dobrobyt rozbisurmanil nomadow. Mnie osobiscie sie wydaje, ze narazie nie zdaja sobie sprawy z tego co prawdopodobnie bezpowrotnie stracili, ale przebudza sie z letargu, jak zobacza rachunki za zuzycie pradu, za czynsz mieszkaniowy itd.
    Cyniczne szumowiny w obronie wlasnych korzysci – wprowadza szariat i koranem beda baranow karmic.

  29. Wojtek said

    W punkcie 5 „wskaźnik alfabetyzmu” jest zle przetlumaczony z jezyka angielskiego.
    „wskaźnik alfabetyzmu” to jakas nowomowa.

  30. krzysztof1942 said

    ad 25 „Oparł pieniądz na złocie.”

    Chciał wprowadzić(w Afryce) rozliczenie za ropę w złocie, wprowadzić wymóg parytetu złota.
    To jest najważniejsza przyczyna tego konfliktu !!!.

  31. lcaise said

    oczywiście, że najwazniejsza przyczyną przyczyną tego konfliktu było wprowadzeni parytetu złota … w końcu, nie chciał aby kraje zachodnie płaciły mu dodrukowywanymi, nic nie wartymi banknotami. Ogólnie, naród libijski teraz się dopiero obudzi 🙂 Czeka ich kubeł zimnej wody.

  32. 166 bojkot TVN said

    30?
    Cwaniaczek, chciał swoich kuzynów cwaniaczków pozbawić złotego cielca. Śmiertelna zabawa. Przecież całe złoto kuzyni Kadafiego (on miał ponoć matkę lub babkę żydówkę) przerobili na potężny arsenał i najemników.

  33. Syriusz said

    Pracowalem w Libii przez 2 lata wiec widzialem ich zycie od srodka a nie z gazet.
    Wszystkie te rzeczy, ktore mieli a opisane w artykule to prawda.
    Do nas, Polakow byli nastawieni przyjaznie wiec i duzo nam opowiadali o swoim zyciu.
    Bylem tam 30 lat temu a zachowaly sie w mojej pamieci ciagle demonstracje antyamerykanskie.
    I nocne rejsy polskich samolotow z bronia dla Libii.
    Wczoraj Onet podal, ze z Libii wycofuje sie hiszpanskie wojska.
    Co one tam robily bez przyzwolenia ONZ?
    Parchy je…e wszedzie maca.

  34. Rysio said

    re 23/25. Zgadzam sie z tym co Gajowy pisze, ale jakos’ nie było widac’ żeby 80-90% Libijczykow staneła murem za Kadafim.

    Mysle że to z powodu wielkiej ilosci rożnych plemion pustynnych z ktorych składała sie Libia.

    http://arxiv.org/PS_cache/arxiv/pdf/1107/1107.5728v2.pdf

  35. a said

    Ad. 11.”If a Libyan is unable to get employment after graduation the state would pay the average salary of the profession, as if he or she is employed, until employment is found.” Dostaje średnie wynagrodzenie pozostając bezrobotnym, TAK, JAKBY BYŁ ZATRUDNIONY do momentu znalezienia pracy.

  36. Rysio said

    re 35. Idealny system do leniuchowania.
    Przecież o niebo lepjej jest brac’ pełne pobory i leżec’ do gory brzuchem nic nie robiac.

    Najbardziej nieszczesliwy dzien’ dla takiego Libijczyka to musiał byc’ ten kiedy ta laba sie konczyła, robota sie znalazła, a on chcac nie chcac musiał do niej isc’.

    Pewnikiem Kadafi musial batogami gnac’ ich do roboty.
    Nic dziwnego że Libijczycy sie wkurzyli i obalili Kadafiego.

    😉

  37. Irek said

    Mylisz się kolego Wojtek – alfabetyzm funkcjonalny jako pojęcie istnieje – jak również może istnieć jego wskaźnik … Jeśli nie masz pojęcia proponuję zamilknąć ….

    Pozatym poczytać

    mowimyjak.pl/informacje/informacje/jak-to-z-kaddafim-bywao,22_31935. html

  38. Miroslaw Berbard D said

    To prawda ze w Lini wiekszosc tak wygladala. Npewno byl to kraj o wysokim poziomie zycia. Nawet na onecie napisali ze francuzi jeszcze przed nalotami podpisali umowe z rebelia ze1/3 zloz ropy biora w zamian za pomoc.
    Nawet żydowska o tym napisała: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10212056,Zloza_Libii_juz_podzielone__Jedna_trzecia_dla_Francji.html.

    Ale w tym wszystkim mnie nurtuje: rebelianci rebeliantami, naloty nalotami ale jednak duza czesc Armi oraz ludnosci przechodziła na strone rebeli. Część pewnie z strachu a część kupiła propagande sukcesu „demokracji”. To świadczy jak chore są społeczeństwa świata które bedą wspierać najeżdźców. Pewnie dziś Hameryka zrównała by Wietnam w tydziń.

  39. Miroslaw Berbard D said

    Przyszłość Libi jest jasna. Można ją zobaczyć w Iraku czyli wojna pomiedzy plemionami, ekstremiści, marionetkowy rząd i wszystko w rękach zachodu. Coż od zawsze silniejszy podbijał słabszego czy temu słabszemu sie to podobało czy nie. Rzym, Rosja, Austria, Anglia, Hiszpania.

  40. revers said

  41. Magdalena Grzeg said

    Nie wierzę że Kadafi zginą. Facet z taką kasą mógł mieć kilku sobowtórów. Cała ta akcja wygląda jaj jakaś błazenada. Nagle jeden z najbogatszych ludzi świata zostaje zastrzelony na ulicach rodzinnego miasta w którym naiwnie się ukrywał. Z takimi pieniędzmi mógłby np. całą farsę Libijską oglądać wraz z całą rodziną z jakiejś prywatnej wyspy na Karaibach i mieć wszystko w d… To wszystko jest jednym wielkim przedstawieniem.

  42. tomek said

    I dlatego w POlsce jest inaczej. Tutaj każde obywatela państwo polskie yebie, okrada, olewa i tłamsi i dlatego to państwo ma POparcie. Arab dostał wszystko i się buntował. Taka różnica.

  43. zinco said

    Wszystko ze sprzedaży ropy.
    Ciekawe co drodzy wyborcy, da wam – ze sprzedaży gazu łupkowego- przez większość wybrany obecny rząd?

  44. revers said

    powachac zamkniety kurek, lub eksmisja, mimo zpaewnien Tuska o przeznaczeniu dochodow z gazu na renty i emerytury

    http://www.fakt.pl/Tak-wyrzucaja-z-domu-staruszke-ZDJeCIA,artykuly,134892,1.html

    eksmisja j.w.

  45. desperado said

    Dlaczego mając dobrobyt,Libijczycy zamordowali jego twórcę i gwaranta?To proste:przez lata przyzwyczajeni do luksusów i wysokiego poziomu życia,doświadczając ciągłych bombardowań i wojny,uwierzyli zachodowi i garstce zdrajców,że przyczyną braków w żywność,leki,paliwa,prąd itd. jest dyktatura Kadafiego i jeżeli tylko zostanie on obalony lub zabity wszystko wróci do starego porządku,ot cała prawda.Ludziom trudno się dziwić poszli za głosem żołądka a nie rozumu,zresztą w Polsce te standardy też obowiązują,co widać doskonale po ostatnich wyborach,gdzie wybrano iluzoryczny spokój za oddanie całego państwa w ręce światowej lichwy,która po przejęciu pokaże do czego jest zdolna.Wypisz wymaluj druga Libia.

  46. Okulary said

    Libia z ludnością 6,3 mln miała więcej zapasu złotego kruszca (143 tony), niż takie bogate kraje jak: Szwecja, Singapur, Arabia Saudyjska, Finlandia czy chociażby Polska ( 139 ton w depozycie bank of england – nie mozemy nim dysponowac). Tu nie o samo złoto chodzi, lecz o rope i wprowadzenie zachodnich „standardów”, instrumentów finansowych, prywatyzacji, czy też „swobody dla obywateli” wszystko pod przykrywką szeroko pojetego modelu zachodniej „demokracji”.

  47. qlpin said

    Czy wy jesteście naprawdę tak naiwni i głupi?
    Owszem wszystko co napisano o Libii to prawda, ale na Libię przez długi czas były nałożone sankcje ONZ, przez co kraj miał pieniądze, ale nie mógł ich należycie spożytkować i wydawać (technologie, żywność, medycyna)

    Zaczyna się wiosna ludów w państwach arabskich, padają Tunezja i Egipt, więc amerykanie, do spółki z Francuzami i Włochami (te kraje były najbardziej zaangażowane w obecny konflikt) dorzucili starań, by ich agenci za pomocą mediów społecznych itp. dokonali przewrotu w Libii.

    Teraz przyczyny: około 40% zapotrzebowania Włoch na ropę naftową było zaspokajane przez Libię Kadafiego, wprowadzamy dupokrację i dzięki temu, że byliśmy uczestnikiem wyzwolenia mamy ropkę i gaz po promocji. Nie wykluczone, że ceny znowu wrócą do 140 $/baryłkę.
    Nie wiem jak jest z Francją, ale pewnie mniej ropy eksportuje się tam z Libii trzeba by obczaić ich bilans płatniczy…

    Inaczej nie da rady wytłumaczyć fenomenu Libijskiej ludności cywilnej, która będąc w „raju” obala istniejący porządek rzeczy…

  48. lake of fire said

    Nie tylko Libijczycy sobie polepszyli, Polacy również chcą mieć VAT do 25%, zrównanie wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, oraz podatku katastralnego.

  49. Paulina said

    zachód zawsze musi namieszać. u nas to samo było…

  50. Chryste panie wy wszyscy macie nierowno pod sufitem. Czy ktokolwiek z was pomyslal o tym ze powyzszy artukul jest stronniczy? Przeciez to jest jedna strona medalu. Czy ktos wspomnial o prawach czlowieka na przyklad?
    Co z tego, ze masz dom jak w kazdej chwili moga Cie z niego wyniesc i juz wiecej swiatla dziennego nie zobaczysz?
    Nie no brak slow.

  51. mnc said

    Dopóki nie poznasz, co to Piekło, Raj nie będzie dla ciebie wystarczająco dobry.

  52. Rysio said

    re 49. „..Czy ktos wspomnial o prawach czlowieka na przyklad?…”

    Przemysław Mikolajec – prawa człowieka to wymysł żydowski.

  53. wi-42 said

    @49 PM

    PM jest b. mlody lub b. naiwny.
    Podstawowe prawa czlowieka, to prawo do nauki, pracy i uzyskania pomocy medycznej.
    Inne tzw. „prawa” to jest opium propagandy, gloszacy je nic nikomu nie daja, ale okazuje sie ciagle duzo nabiera sie na to propagandowe haselko.

  54. Pinokio said

    pkt 4 – dotyczy to rowniez imigrantow albo turystow ktorzy postanowia wziac slub w Libii? Jak tak to juz mam pomysl gdzie sie ochajtac 😀

  55. liberty90 said

    Niestety, doświadczy. Ani rząd demokratyczny, ani rząd islamski (czyli dwie możliwości, z których prawdopodobnie zrealizuje się coś „pomiędzy”) nie są, na ogół, rządami kompetentnymi.

    Będą dalej fundować pierdoły, aż do momentu, w którym ropa się skończy, pozbawiony finansowania sektor konsumpcyjny&infrastruktury gwałtownie zbankrutuje, studnie pustynne się pozatykają, a popękane autostrady zasypie piach.

    Coś jak koleś po wygraniu na loterii 50 milionów, który, zamiast zainwestować, kupuje rodzinie ferrari i wille. Zajebiście odpowiedzialne, naprawdę.

  56. Sorcor said

    Bzdury…
    Z tego artykułu wynika, że 25% Libijczyków ma wyższe wykształcenie ale tylko 17% umie czytać i pisać. Gdzie tu logika?

  57. Marucha said

    Re 55:
    O Boże… 83% umie czytać i pisać.

  58. svider said

    Miejmy nadzieję że w Libii będzie już dobrze. Już koniec twardych żadów.

  59. kawador said

    @Gajowy Marucha

    „83% umie czytać i pisać.”

    No i? Tu chodzi nie o analfabetyzm, ale o analfabetyzm wtórny – bardzo rozpowszechniony wśród ofiar przymusowej edukacji. Polega on na tym, że pacjent umie czytać (dzięki czemu minister może się pochwalić ilością analfabetów na poziomie 0.5% i trąbić o postępie i równych szansach), lecz nie rozumie, co czyta. Większość młodych wykształconych z wielkich miast nie rozumie słowa pisanego. To prawdziwa tragedia progresywnego państwa regulacyjnego oraz innych socjalistycznych i quasi-socjalistycznych reżimów. 90% analfabetów nigdy nie zrobi takiego syfu w państwie jak 50% analfabetów wtórnych. Dlatego stwierdzam, że umiejętność czytania i pisania dostępna „za darmo” dla szerokich mas to katastrofa naszych czasów i efekt źle pojmowanego egalitaryzmu. Dwie wojny światowe były po części możliwe, ponieważ były to wojny propagandowo-medialne. Np. oddziaływanie propagandy prasowej podczas I wś było możliwe, dzięki koniecznemu w demokracji przymusowemu nauczaniu i tzw. walce z analfabetyzmem; koniecznemu, bo inaczej rządzący demokraci nie mogliby odpowiednio do swoich celów kształtować „woli ludu”, by później być jej wyrazicielami.

  60. Marucha said

    Re 59:
    E tam.
    Każdy ma na starcie równe szanse: umie przynajmniej czytać i pisać. A co potem z nimi zrobi, czy popadnie we wtórny analfabetyzm, czy w analfabetyzm funkcjonalny – to już jego sprawa, niewiele mająca wspólnego z ustrojem.

  61. kawador said

    @60

    „Każdy ma na starcie równe szanse: umie przynajmniej czytać i pisać.”

    Widzę, że „chrześcijańskie nauki społeczne” – główny nurt lewactwa współczesnej Europy – oraz socjal-demokratyczna nowomowa rządzą nie tylko na salonach.

  62. Kronikarz said

    Jest faktem, ze nadzor elektroniczny nalezy tam do ludzi Kurnika

    Japoński żurnalista oskarża Izrael o sabotaż Fukushimy

    „Wiodący japoński żurnalista Yoishi Shimatsu rzucił w ostatnim czasie dwa zaskakujące oskarżenia dotyczące reaktora atomowego w Fukushime, gdzie w marcu 2011 stopiły się rdzenie paliwowe. Według Shimatsu, byłego naczelnego krajowej gazety Japan Times Weekly, USA i Izrael wiedziały że w Fukushimie doszło do uwolnienia uranu i plutonu typu weapons-grade do atmosfery, po tym jak w reaktor uderzyła potężna fala tsunami. Następnie dodał że wywiad izraelski sabotował reaktor w ramach zemsty za wsparcie Japonii dla niepodległej Palestyny.

    „Shimatsu twierdzi że te materiały nuklearne przybyły do elektrowni w roku 2007, na rozkaz Dicka Cheneya i Georga W. Busha i przy wsparciu premiera Izraela Ehuda Olmerta. Transport zawierał rdzenie głowic bojowych, uprzednio usuniętych w tajemnicy z amerykańskich głowic nuklearnych znajdujących się w BWXT Plantex koło Amarillo, stan Texas. Izrael działał jako pośrednik, transportując głowice z portu w Houston, zatrzymując najlepsze dla siebie a Japończykom zostawiając starsze rdzenie, które trzeba było poddać wzbogacaniu w Fukushimie.

    Shimatsu powołuje się na emerytowanego agenta CIA i najemnika Rolanda Vincenta Carnabyego, od którego dowiedział się o transporcie głowic z Houston. Zaskakujący zbieg okoliczności – Carnaby został zastrzelony w tajemniczych okolicznościach w sklepie przez policję z Hosuton, mniej niż rok po rozmowie z Shimatsu. Strzelono mu raz w plecy i raz w klatkę. Nie miał broni w ręku. Zródła wywiadu twierdzą że tropił on oddział Mossadu szmuglujący amerykański pluton z doków Houston do izraelskiej elektrowni atomowej”.

    […] patrz calosc :

    http://radtrap.wordpress.com/2011/10/27/japonski-zurnalista-oskarza-izrael-o-sabotaz-fukushimy/

    http://www.alterinfo.net/Qui-a-declenche-la-catastrophe-de-Fukushima-_a60097.html

  63. Marucha said

    Re 61:
    Wyaczy Pan, ale Pańska reakcja jest typowa dla betonu liberalnego, który równie często i chętnie nadużywa słów „lewactwo” i „socjalizm”, co Żydzi słowa „antysemityzm”.

  64. desperado said

    Na co komu prawa człowieka,kiedy nie ma za co żyć?

  65. Tumba said

    Przeczytałem wszystkie Wasze wpisy i każdym z osobna jestem załamany, może poza jednym gdzie ktoś wspomniał o naiwności i ślepej wierze w ten artykuł. Najbardziej rozbawił mnie facet (wpis nr 33), który pisze, że był w Libii przez 2 lata i potwierdza, że artykuł jest prawdą, po czym dodaje, że było to 30 lat temu 🙂 błazenada panie Kolego Starszy błazenada – jedynymi prawdami w artykule są cena ropy i projekt wielkiej rzeki. Kłamstwo na kłamstwie, że ciężko się w ogóle do tego ustosunkować, a nocne loty z Polski z bronią do Libii heheh cud – to trzeba miec wyobraźnię. Kto z Was uwierzył, że wsparcie dla nowożeńców to 50 tys. USD??? Chłopaki, dziewczyny zastanówcie się w co Wy w ogóle wierzycie. Ale najlepsze jest przeliczenie, że 40 bochenków chleba w Libii kosztuje 15 centów USD. Chleb proszę drogiego Państwa kosztował w 2009 r. podczas mojego pobytu 2,2 dinara czyli ok. 3,80 zł. W Libii nie ma ani jednego pola uprawnego zboża, wszystko jest sprowadzane z zagranicy. Libia nie posiada również przemysłu, służba zdrowia obsługiwana przez wschodnioeuropejskie pielęgniarki i lekarzy (głównie Bułgarzy i Rumuni). PS. jak wykształcenie wyższe może posiadać 25% obywateli, przy ledwie dwóch istniejącym uniwersytach (Al-Fatah w Trypolisie i Garyounis w Bengazi). Przykładów dla obalenia każdego z punktów po kolei można byłoby mieć po kilka, ale po prostu nie chce mi się o tym pisać w tym gąszczu naiwności. Pozdrawiam
    Tumba

  66. Marucha said

    Re 65:
    W porządku. W Libii było zupełnie inaczej, niż wierzymy. Bida z nędzą, a pracowali tylko cudzoziemcy (jak im płacono i czym?).

    Daje to USRaelowi pełne prawo napaści na suwerenne państwo, zamordowania jego przywódcy wraz z rodziną oraz grabieży libijskich bogactw naturalnych.

    No i oczywiście wprowadzenia demokracji i praw ludzkich.

  67. kawador said

    @61

    „ale Pańska reakcja jest typowa dla betonu liberalnego, który równie często i chętnie nadużywa słów „lewactwo” i „socjalizm””

    Przepraszam, że nazywam rzeczy po imieniu.

    Poniżej wypowiedź szefa urzędników państwa Watykan, która pozwala uplasować go na szczycie listy najgroźniejszych lewaków/socjalistów w Europie:

    „Pilnie potrzebna jest prawdziwa światowa władza polityczna, aby zarządzać ekonomią światową; uzdrowić gospodarki dotknięte kryzysem; zapobiec pogłębieniu się kryzysu i związanego z nim zachwiania równowagi; przeprowadzić właściwe, pełne rozbrojenie oraz zagwarantować bezpieczeństwo żywieniowe i pokój; zapewnić ochronę środowiska i uregulować ruchy migracyjne.”

    – Joseph Ratzinger aka Benedykt XVI

  68. Tumba said

    Widzisz nadajemy chyba na innych falach. Po pierwsze gdzie z mojej wypowiedzi wywnioskowałeś/aś, że w Libii była bida i że pracowali tylko cudzoziemcy (podałem tylko przykład służb medycznych więc nie generalizuj). W przeliczeniu na osobę Libia była drugim krajem w Afryce po RPA pod względem zarobków. Jak płacono? Oczywiście wpływami z ropy i kontraktów gazowych (np. PGNiG kupiło w 2008 r. działkę na eksploatację gazu w rejonie Murzuk za 58 mln euro). Przerażające są natomiast wskaźniki, że 92% libijskiego budżetu to była sprzedaż wszystkiego związanego z surowcami, to pokazuje jak chory był ten kraj. Bez przemysłu, własnej myśli technologicznej, rolnictwa – wszystko co miał to zasługa odkrytych w 1982 r. złóż ropy. Celem mojej poprzedniej wypowiedzi było odrzucenie tych wszystkich kłamstw i bajdurzeń, które wszyscy później powtarzają jak świętość.

    Poza tym, po co Ci ta propaganda i wyszukiwanie wszędzie spisków żydowskich? Główną graczem w tej wojnie z państw zachodu była Francja, która przeprowadziła 70% wszystkich nalotów. Operujmy faktami a nie tanią propagandą. To, że Francuzi nie robili tego w imię demokracji i tzw. praw człowieka to jest rzecz oczywista – kraj który angażuje się w taką wojnę musi mieć interes ekonomiczny i tyle.

    Pozdrawiam
    Tumba

  69. marek said

    Też tam byłem jakieś 20 lat temu i potwierdzam że tak było.
    Dodam jeszcze to że importowane towary, ciuchy , żywność, elektronika była tylko najlepszych marek z cenami dotowanymi przez państwo – czyli za jakieś 40% taniej niż na Zachodzie….Lekarstwa z zachodu były za darmo. Więc jak się wracało do kraju to z 2 walizkami najdroższych leków.
    Powiem tylko jedno……Za rok beda Płakać po Kadafim. Z zawsze bogatego Libijczyka staną się nędzarzami jak w sąsiednim Egipcie.

    A ich Szyby naftowe przejdą w obce ręce.

  70. Marucha said

    Re 67:
    Aktualne poglądy papieża Benedykta XVI nie są reprezentatywne dla tradycyjnej nauki Kościoła, a poza tym nie mają nic wspólnego z nadużywaniem przez liberałów słowa „socjalizm” na określenie wszystkiego, co nie zgadza się w stu procentach z ich niechrześcijańskim światopoglądem

    Re 68:
    Nie ma żadnego znaczenia, czy rządy w Libii były rozsądne, czy były gospodarne itd. Nic nie usprawiedliwia bandyckiego, grabieżczego napadu na to państwo pod pozorem szerzenia „demokracji”.

  71. up said

    Bardzo często ludzie zapominają w takich momentach o tym, że Kadafi był bezwzględnym dyktatorem, który miał wielu ludzi na sumieniu.Jego synowie i żona to sadyści.
    Jesteście płytcy i głupi widząc tylko same pieniądze.

  72. Marucha said

    Re 71:
    Ależ oczywiście!
    Interwencja w Libii miała wyłącznie na celu wprowadzenie demokracji i usunięcie znienawidzonego przez naród dyktatora. A kto by wątpił w szczerość i bezinteresowność tej wojny, ten jest płytki i głupi. Potwierdzi to Gazeta Wyborcza.

  73. up said

    Re 72:
    To czemu ludzie się zbuntowali?Świat zainterweniował, dopiero gdy Kadafi zaczął zabijać Libijczyków i gdy ci uciekali w popłochu do Europy.

    To czemu ci zbuntowani ludzie potrzebowali aż napaści NATO aby ich „wyzwolić”? Odpowiedzi szukaj w G*** Wyborczej. – admin

  74. ussus said

    O czym tu dyskutować?! Libia – brak lichwy, obywatele kożystają z bogactw naturalnych, powszechny dobrobyt i zadowolenie obywateli – to bardzo zły przykład dla koszernego świata! Komuś na zachodzie mogłoby się zacząć wydawać, że coś takiego możnaby i tu wprowadzić. Ca za absurd! Najwyższy był już czas by z tym skończyć!

  75. Jaso said

    Prawda jest taka, że to nie Libijczycy zrobili tą rewolucje. Oni uwielbiali Kaddafiego. Rewolucja to sprawa rebeliantów, dzikusów, którzy odcinają ludziom głowy nożami i nazywają to walką w imię Allaha. A z Allahem nie ma to nic wspólnego. Było ich tylko kilka tysięcy i gdyby nie wsparcie NATO to nawet miesiąc by nie dali rady. Prawdziwi Libijczycy nie mieli nawet prawa głosu, nie dopuszczano ich do mediów itd. Część z nich zamknięto w obozach na południu w celu obrony. Część z nich zginęła w nalotach NATO, które nazywało to oczyszczaniem drogi do Trypolisu i Syrty. Widziałem na yt pewien materiał, w którym niby cywile cieszą się z rewolucji, a nagrywane było to w Katarze albo w Kuwejcie już nie pamiętam dokładnie. Media oczywiście zrobiły z Kaddafiego groźnego dyktatora, którego trzeba obalić. Obalić Go trzeba było dlatego, bo tak bogaty kraj jak Libia nie dawał zarobić żydowskim bankom. Bo ludziom w Libii żyło się za dobrze. A system nawadniania został zbombardowany przez NATO. Żeby czasem na pustyni nie było wody.

  76. haunebu said

  77. Nomalnie myslacy said

    Poczytalem sobie nt. sytuacji w Libii, a takze jej historii i wywnioskowalem, ze wojna domowa w Libii to nic innego jak rzadza kolejnych swin pragnacych dorwac sie do koryta. I to nie tylko lokalnych swin, ale takze swiatowych, bo 150mld dolarow, bardzo by sie przydaly w dobie „kryzysu”. Lecz to nie tylko to. W latach 80 doszlo do zestrzelenia samolotu lin amerykanskich, a podejrzenia padly na Libie, ktora nastepnie zostala zsankcjonowana przez ONZ, do momentu przyznania sie przez Libie (po ponad 10 latach) do zamachu i wyplacania 2,7mld dolarow rodzinom ofiar ( wyglada to na wyludzenie). A, ze w dzisiejszych czasach swiat dazy do normalizacji, UE i USA okladaja kraje, w ktorych zyje sie lepiej i czerpia przy tym zyski. Ludzie powinni powstac przeciwko rzadam USA i UE poki, nie jest za pozno, bo i nam sie obniza standardy.

  78. redhead said

    Dzięki Gajowy. Przewrót w Libii, niezależnie od różnic w poglądach na sam kraj jako taki ma tyle wspólnego z wprowadzaniem sprawiedliwości dla narodu co poziom życia i rozwoju naszego kraju z sukcesem ustrojowym. Trolizm natomiast, jaki obserwuję jest albo przejawem debilności wynikłej z oprysków jakie nam funduje od lat finansjera i kiepską żywnością fabryczną, albo przejawem dyscypliny redaktorskiej eskasynów dyżurnych.

  79. Brat Dioskur said

    Czego Libia juz nie doswiadczy zostawmy Libijczykom,ktorzy dosc latwo dali sie zrolowac garstece wloczegow z Kalachami uzywajacymi zawolania bojowego „Allach akbar” tymczasem wymogi demokracji nakazaly komisji sledczej Trubunalu Haskiego pochylic sie nad poczynaniami zarowno NATO,”rebelantow” i lojalistow Kaddafiego.Poraz pierwszy w zachodnich TV padlo sformulowanie „zbrodnie wojenne NATO w Libii”(sic!)Okazuje sie tez ,ze ma sie odbyc proces zabojcow Kadaffiego!No prosze ,a jednak mamy demokracje jak sie patrzy tylko rodzi sie pytanie czy jak juz wykryja zbrodniarzy w szeregach NATO to czy beda oni kiblowac w ONZ-towskim mamrza w Hadze?Tam gdzie teraz siedzi Mladic.

  80. lump said

    Też czytam mathaba.net 😉

  81. osoba prywatna said

    “Zbrodnie NATOwskie gorsze niż hitlerowskie” (Łukaszenka, 4 listopada 2011)

    http://www.itar-tass.com/en/c32/264409.html – tłumaczenie z angielskiego

    (Białoruś utraciła jedną czwartą swej ludności w wyniku II Wojny Światowej)

    Prezydent Łukaszenka, przemawiając w regionie Grodno: „NATO zachowało się gorzej niż hitlerowcy po schwytaniu byłego libijskiego przywódcy Muammara Kadafiego” powiedział w piątek Łukaszenka.

    „Był to akt agresji i przywódcy narodowi, włączając w to Kadafiego, zostali zamordowani. Kadafi nie zginął na polu walki. NATOwskie siły bezpieczeństwa pomogły w jego porwaniu. Był on następnie torturowany I zastrzelony, potraktowany gorzej niż naziści robili to w swoim czasie”, powiedział Łukaszenka.

    „Libia została zniszczona jako suwerenne państwo. … Zbrojne konflikty wybuchają w różnych miejscach Ziemi. Tysiące ludzi giną, podczas gdy wygłaszane są apele o demokrację. … My wciąż jesteśmy świadkami dążenia rozwiniętych krajów Zachodu do przejęcia pełnej kontroli nad naturalnymi bogactwami planety. … Tym dążeniom towarzyszą masywne uderzenia z powietrza oraz wywoływanie kolejnych wojen domowych”, powiedział prezydent Białorusi.

    „Te cele są osiągane za pomocą instrumentów politycznych, ekonomicznych oraz manipulacji informacją, ataki informacyjne* są tutaj integralną częścią, służą one destabilizacji krajów i wywoływaniu społecznych protestów. A wtedy wprowadza się do akcji siły specjalne. One prowadzą do całkowitej klęski kraju, działając pod przykrywką publicznych protestów przy współpracy ‘V kolumny’. Rewolucje arabskie oraz zniszczenie Libii jako kraju suwerennego dają tego dobry przykład”. (koniec cytatów z wystąpienia A. Łukaszenki)

  82. […] Nie jestem wyznawcą Marksa, a za opozycyjną działalność byłem w czasach PRL represjonowany. Niemniej dzisiaj już wiem, że nacjonalizacja kluczowych gałęzi gospodarki, jak i największych zakładów przemysłowych (w międzyczasie zniszczonych, rozwiązanych lub “sprywatyzowanych”) jest koniecznością. System PRL częściowo odtworzony – bez cenzury i bezpieki, za to z opieką socjalną z tamtych czasów jest najlepszym rozwiązaniem społecznym. Gdyby systemu tamtego nie narzucono siłą z zewnątrz i gdyby budowali go kochający Polskę Polacy (a nie obcy pełniący obowiązki Polaków), byłby on całkiem znośny. Nie musi być też zideologizowany. Wystarczy oprzeć go na zdrowym rozsądku  i zasadzie nadrzędności dobra wspólnego. Polska byłaby krajem bez bezdomnych i bezrobotnych, szpitale by nie bankrutowały. System wspólnej własności majątku narodowego bliski jest też tradycji słowiańskiej w czasach “przedpaństwowych”. Dlaczego nie mielibyśmy do niego powrócić? Przypominam w tym miejscu świetnie prosperujący “zielony socjalizm” Muammara Kaddafiego. To był jeden z powodów zbrodniczej agresji na Libię. https://marucha.wordpress.com/2011/10/26/szesnascie-rzeczy-ktorych-libia-juz-nigdy-nie-doswiadczy%E2%… […]

Sorry, the comment form is closed at this time.