Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    matirani o Wolne tematy (25 – …
    Józef Bizoń o Do Polski z Ukrainy uciekło na…
    Józef Bizoń o Do Polski z Ukrainy uciekło na…
    Adrian S o Wolne tematy (25 – …
    Józef Bizoń o Do Polski z Ukrainy uciekło na…
    Józef Bizoń o Do Polski z Ukrainy uciekło na…
    revers o Wolne tematy (25 – …
    lewawo o Wolne tematy (25 – …
    lewawo o Wolne tematy (25 – …
    Jasiu PUKWATEREK o Do Polski z Ukrainy uciekło na…
    Józef Bizoń o Do Polski z Ukrainy uciekło na…
    Józef Bizoń o W mocy wariatów
    lewawo o Wolne tematy (25 – …
    lewawo o Wolne tematy (25 – …
    Swarozyc o Kto kontroluje Wikipedię?
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 705 subskrybenta

Iluminaci za sterami polskich elektrowozów?

Posted by Marucha w dniu 2012-03-05 (Poniedziałek)

Gajowy, który wiele lat temu znał się wprawdzie na kolejkach, ale wąskotorowych, którymi dojeżdżał w serce Bieszczadów, nie bardzo wie, co o poniższej wypowiedzi sądzić, lecz umieszcza ją, jako ciekawą.

(Nadesłane mailem do MonitoraPolskiego)

Wyobraźmy sobie na chwilę że władza (rząd czy ktoś tam sterujący tymi marionetkami) to gracz. Patrzy na nas, jak gracz właśnie pykający sobie np. w taką kultową “Cywilizację” . Jest problem – to pyk: przesuwa się jednostkę, niszczy, likwiduje miasto. Gracz nie odczuwa oporów moralnych, bo z jego poziomu to gra wirtualna, wirtualne są zatem ludziki. ,Jeżeli w zasadach gry jest taka, że aby wprowadzić zmiany dla populacji ludzików i by nie pojawiły się w miastach bunty (tak jest w cywilizacji) potrzebny jest chaos. Coś co odwróci uwagę ludzików od kroków gracza, który próbuje z konsoli sterującej zmienić dla nich (programów czy skryptów ludzików) zasady ich działania.”

Dlaczego piszę to teraz? Otóż czytając Twoje i innych komentarze widzę, że ludziom zdaje się, że magistralą kolejową steruje jakiś mityczny program i jakieś tam grupy wbudowują back door do niego. Jest to bzdura. Mówię to jako technik budowy dróg i mostów kolejowych, który spędził trochę czasu na magistralach, choć już wiele lat temu (chyba że systemy zmieniły się od tego czasu na prymitywniejsze).

Co zapamiętałem z praktyk i co mnie w związku z tym zmartwiło w szumie medialnym po wczorajszym zdarzeniu? A to, że niestety możesz mieć absolutną rację co do dat – numerologii… To czego mnie uczyli z elementarza kolei to to, iż sytuacja, by dwa składy na magistrali znalazły się na jednym torze jest niemożliwa – nawet jeśli jadą jeden za drugim. Istnieje system mechanicznych switcherów, które powodują fizyczną niemożliwość takiej sytuacji, nawet jakby w pociągach siedzieli zalani w trupa maszyniści, a dyspozytor zamówił sobie dziwki do rozrywki (wyjątek od tej reguły stanowi sytuacja, że maszyniści obu pociągów jadą parowozami i umówili się, że się zderzą).

Pociąg za składem w odległości co bodaj 800 m miałby semafory na światło czerwone…. Pamiętam, że to już 20 lat temu był elementarz jak w matmie 2+2 w kolejnictwie. Zorganizowanie sytuacji, gdzie dwa składy pędzą naprzeciw siebie po jednym torze na magistrali, wymagało by tam nie wirusa, ale sztabu ludzi, którzy fizycznie poprzecinaliby na magistrali kable zasilające na semaforach – inaczej będzie czerwone co 800m właśnie (piszę to z pamięci bo lata minęły)… Niech ktoś zgodzi jakiegoś znajomego Kierownika Nadzoru Liniowego lub toromistrza – są na każdej stacji – i niech ci powiedzą co by się musiało stać jakie jest prawdopodobieństwo takiej sytuacji,  bo mnie tłumaczono, że “zero” – a sam, jako durny gówniarz będąc na praktyce na nastawi, kliknąłem na przekór dyspozytorce, która to tłumaczyła, w pulpit – przypadkiem tak, że przełożyła się zwrotnica na kurs kolizyjny dla przetoków. Światełka na pulpicie zapaliły się jak choinka w święta!!!! Piszczało dosłownie wszystko łącznie z czajnikiem na herbatę a ja dostałem takie zjeby….

A był to tylko układ mechaniczny właśnie – analogowy więc trudny do zawirusowania – chyba że sekatorem lub rdzą (kto się interesuje modelarstwem kolejowym jeszcze z dawnych lat i budował makietę, ten wie, jak to działa w kolejkach analogowych). Czasem na pokazach robi się kolizje składów pod publikę właśnie, ale modelarze muszą się namęczyć, by system do tego dopuścił. Oczywiście może zaistnieć sytuacja, w której dwa pociągi jadące z naprzeciwka po sąsiednich torach się zderzają, jeśli jeden przed drugim wyskoczy z toru…. ale chyba to nie o to tu chodziło.

Reasumując, gdybym patrzył z Twojego spiskowego punktu widzenia powiedział bym tak: masakryczny nakład informacji w mediach, żałoba, winien człowiek – pokażą który i czego się napił, zmiany w ustawie jakiejś (pewnie i/lub także Internet i GMO tam zauważono). Za pół roku, gdy kogoś one dotkną… gracz chce zmienić zasady gry w populacji ludzików i potrzebuje chaosu by działania przykryć zdarzeniem.

Jakbym grał z cywilizację ,tak bym to zdefiniował. Trzeba więc teraz patrzeć w najbliższych dniach (żałoba) na działania w tle, których nie ma na niusach na str.1.
Bo jak powiedziona kiedyś pewien mądry człowiek – po owocach ich poznacie (albo jakoś tak) – wybacz błędy, bo zbyt intensywnie do wczesnego rana myślałem o tym co w szkole mnie uczyli. Szkoda ludzi tylko (choć dla nich to “ludziki”).

Komentarz monitorpolski: Nie widzę innej możliwości, niż przejęcie kontroli nad elektrowozami. Na pewno maszyniści nie “umówili się”, by zderzyć pociągi. Na pewno nie byli pijani, ani ślepi. Jest jeszcze możliwość, że testowany system nie zawiera semaforów i sygnałów ostrzegawczych – jeśli by tak było, to należałoby powiesić za pewną część ciała tych, którzy takie rzeczy wprowadzają.
Zobaczymy, czy maszyniści (z których jeden się podobno ukrywa!) będą mogli wypowiedzieć się przed kamerami na żywo – jeśli nie, to można być pewnym konspiracji. Jeśli takowa zaszła to można się poważnie obawiać o ich życie.

http://monitorpolski.wordpress.com/

Komentarzy 60 to “Iluminaci za sterami polskich elektrowozów?”

  1. MAHAKALA said

    SCENARIUSZ CAŁKIEM MOŻLIWY, TYM BARDZIEJ ŻE WYPOWIADA SIE BADŹ CO BĄDŹ TAK MNIEMAM CZŁOWIEK KTÓRY PRAKTYCZNIE PRZY TYM KIEDYŚ PRACOWAŁ. POCZEKAJMY TROCHE A ROBALE BEDĄ WYŁAZIĆ NA WIERZCH.

  2. centurion said

    Primo ET22 który hamował na kilkadziesiąt sekund przed zderzeniem jechał niewłaściwym torem a EP09 smigał ile na odcinku dozwolone było 100km/h.
    Secundo żaden z tych elektrowozów nie jest przystosowany do cyfryzacji która na kolei ma dopiero być wprowadzana jedyne co możliwe to zdalne jest zatrzymanie przez dyżurkę.
    Tertio Oba pociągi jechały na sygnale zastępczym czyli światło czerwone z migającym białym na semaforach, była noc a w takich warunkach ciężko jest stwierdzić czy pociąg z naprzeciw jedzie tym samym czy bocznym torem.

  3. JO said

    A ja optuje za Iluminati dywersja. Przeciez musi sie cos dziac i ludzi musze w g nich ginac a Kumorowski musi niby – wspolczuc…

  4. Stach said

    Dlugie jeszcze o tym zaistnialym wypadku beda dyskusje ale juz dzis mozna stwierdzic bezsprzecznie:
    Ktos bardzo nienawidzi Polski i Polakow,chca nas zniszczyc.
    Pisze w liczbie mnogiej(dwa odwieczne wrogie nam narody), jak zwykle wina spadnie na jednego z ….. , a gdy ten sie zdola obronic, to „powiesi sie lub strzeli sobie w glowe”.

    Skad my to znamy ?

  5. oj said

    Nie zdziwilbym sie gdyby to zdarzenie przyczynilo sie do sprywatyzowania PKP, jednej z ostatnich galezi gospodarki nalezacej do panstwa. Co za tym idzie ? – opisano powyzej

  6. Stach said

    Nie ostatniej,bo jeszcze jest ziemia,lasy,rzeki i jeziora.
    Niebo nad nami i powietrze juz nie nasze ,nie ma tygodnia aby go obce wzdluz i w szerz nie orali smugami chemicznymi a rzad i partie na ten temat milcza jak zakleci.

    Laboranci POLSCY pobierzcie probki ziemi,wody,powietrza,dajcie wyniki badan ,bo ludzie dusza sie i umieraja !
    Pierwsze byly chwasty,owady a teraz przyszla kolej na wtepienie ludzi !!!
    TO JEST JUZ LUDOBOJSTWO NA MASOWA SKALE !
    Czym sie ludzie maja bronic ?
    NA ALARM WINIEN BIC DZWON ZYGMUNTA NA WAWELU !!!

  7. wet3 said

    Przede wszystkim wkurza mnie zasmiecanie naszego jezyka niepotrzebnymi anglicyzmami jak back door czy switcher. Do jasnej cholery! – Przeciez mamy na to w naszym jezyku odpowiednie slowa!
    Nie wiem co o tym sadzic. Iluminatow chyba nie posadze. Przwdopodobnie system byl wadliwy.

  8. Brat Dioskur said

    Nie bardzo rozumiem ,a jakos nikt z komentatorow nie zwrocil na to uwagi ,ze jeden z wykolejonych elektrowozow mial w ogole nieuszkodzony przod!Jakie tam wiec czolowe zderzenie?Prawdopodobnie jeden z pociagow sie wykoleil i werznal w bok drugiego i tylko to moze tlumaczyc zachowany w calosci przod jednego z elektrowozow!
    Poniewaz wejscie na watek z Putinem jest zablokowane ,bo tylko tak „uny” moga dac upust frustracji i wscieklosci z wynikow wyborow ,zalaczam komentarz pod tym tematem.Przede wszystkim wszystkie TV zachodnie wyrazaly niedowierzanie i gniew.Jeden ze spikerow laczacy sie ze swoim korespodentem w Moskwie prawie ze go zgwalcil zeby wymoc na nim oswiadczenie o sfalszowaniu wyborow ,chociaz korespondent nie wyrazal na to ochoty.Na okrase pokazano jakiegos platnego „demokrate”,ktory po tym jak ledwo ogloszono wyniki juz znal 4000 przypadkow nieprawidlowosci przy urnach.Odgrazal sie tez ,ze nastepnego dnia setki tysiecy wylegna na ulice Moskwy domagajac sie weryfikacji wynikow.Prowadzacy program zachodni moderator wyraznie byl ucieszony ta zapowiedzia i z usmiechem zakonczy relacje.
    .Bebenek podbija sie tez przy wiesciach naplywajacych z Syrii.”Gdzie jest opinia swiatowa?” dramatycznie pyta transparent ,wg komentarza rozwiniety w Homs.”Ano w tym samym miejscu kiedy Huttu z Tutsi sie rzneli a w Darfurze potokami plynela krew”….chcialoby sie odpowiedziec. Zlosliwosciom antyrosyjskim nie bylo konca.Kiedy Putin,wyraznie wzruszony otarl lze ,zachodni dziennikarz pospieszyl z wyjasnieniem ,ze to od ..wiatru!
    Wrocmy teraz troche w czasie.Pamietam ,jak postulowalem odbycie nastepnego Marszu Niepodleglosci w …Berlinie,bo tamtejsza policja zapewni mu spokojny przemarsz.Wlasnie w Muenster pochod urzadzili sobie prawdziwi nazisci ,ktorzy nie ukrywaja swoichj sympatii do III Rzeszy.Oczywiscie na kontre zjawilo sie tam tez 2000 z Antify,ale policja zrobila z nimi od razu porzadek.Tych ,ktorzy sobie usiadli na jezdni na trasie przemarszu nazistow splukaly policyjne polewaczki a reszte spalowano.Byc moze szkopska Antifa nie zorientowala sie w „szpilu” zeby pojsc w slady nadwislanskich kamratow i poprzebierac sie w oswiecimskie pasiaki. Ciekawym jak wtedy zachowalaby sie niem .policja ,ale znajc ich zasady ,ze „Ordnung muss sein” pewnie w ruch poszlyby paly.
    No wiec „uny” maja juz w reku Koree Pn.Po pierwsze najwyrazniej matroszka ,ktora teraz objela wladze nazywa sie Kim Ir Un a po drugie ten Un zatrzymal koreanski program atomowy za 200 tys. ton zywnosci!Tak wiec Rosje maja juz od zadka.Stad blisko do Chin zatem nastepna ciekawostka.Mieszkancy jednej z prowincji rozwscieczeni nieudolnymi rzadami ich Ukochanych Przywodcow po prostu wywiezli ich na taczkach a skonfudowana tym faktem centrala w Pekinie nie mogla inaczej postapic jak tylko zgodzic sie na prawdziwe ,czyli pierwsze w Chinach ,demokratyczne wybory!Moze jakis przyklad dla naszych lemingow ,taczki w koncu nie sa takie drogie.
    Zeby juz zakonczyc dzial dziwnosci …. w Szwajcarii urodzily sie dwojaczki z matki liczacej …66 lat!Stara poddala sie jakiejs kuracji na Ukrainie (no prosze ,jaki tam high tech)i zaszla w ciaze.Czyli taka Szynszylowa mogla by jeszcze wydac na swiat pomiot!
    A kysz!

  9. Zbyszko said

    @5 Oj… Pocztę Polską juz niszczy się od wielu lat, chyba za nazwę. PKP ma tą samą „przypadłośc” – Polskę w nazwie

  10. Kronikarz said

    ; – )

  11. zofia said

    Moze byc tez tak, ze niemcy maja gotowy nowy system do zainstalowania. Teraz pod „presja” spoleczenstwa rzad sie wypruje i kupi ten system.
    Wtedy PKP juz nie bedzie niechciana „panna” i ktos ja kupi moze nawet z litosci

  12. Boryna said

    A może Zdradek wpadł na taki pomysł wywołania katastrofy,żeby potem ogłosić światu, że to robota Łukaszenki, którego powinno się zaatatkować i zniszczyć pokojowymi nalotami NATO? To przecież sprawdzony scenariusz jugosłowiański, iracki, afgański, libijski i syryjski.

  13. Zbyszko said

    Bardzo ciekawy artykuł o koncepcji powstania Polskiej Partii Przedsiebiorców jako realnej sile mogącej wprowadzac prawdziwy wolny rynek w Polsce : http://janpinski.nowyekran.pl/post/55023,partia-przedsiebiorcow-odbierze-tuskowi-wladze
    i ciekawa tam wypowiedź posła PO że to właśnie PO jest partią… wolnorykową:-) sprzyjającą polskim przedsiębiorcom:-):-):-)

  14. Zbyszko said

    @12 chyba masz rację, komisja pewnie wykryje taki „slad”

  15. Jachu said

    Takie teorie to chyba już trochę przesada,ale fakt faktem,idealnie się to złożyło.Teraz media mają temat do pieprzenia kolejnych głupot.

  16. 166 bojkot TVN said

    Pytanie podstawowe: KTO JECHAŁ W POCIĄGU Z WARSZAWY DO KRAKOWA, KOGO TRZEBA BYŁO „ZAŁATWIĆ”?

    Jeśli bowiem do zamordowania Filipa Adwenta został użyty TIR na rosyjskiej rejestracji, do nieudanego zamachu na życie red. Sumlińskiego „wykorzystano” (kto?) tira z numerami ukraińskimi, to pociągiem musiał jechać ktoś, kto nie jeździł samochodem i nie można było go załatwić tirem. Co to dla służb specjalnych skierować pociąg na czołowe zderzenie z innym, szczególnie w sobotni ciemny wieczór? Pryszcz! Wobec głosu fachowca można przypuszczać, że samo się nie stało.
    Na razie, o dziwo nie jest podawana lista ofiar, więc trudno o przypuszczenia. Co ciekawe, na miejscu katastrofy w środku nocy z soboty na niedziele był sam premier Tusk, a w niedziele za dnia, prezydent żyrandoli Komorowski.
    Obrzydliwe są wizyty tych polityków w trakcie akcji ratunkowej, kiedy cała uwaga powinna skupiać się na ratowaniu ludzi, a nie celebrowaniu zbędnych bubków.
    Widać jak na dłoni, że polakom tacy szemrani przywódcy, urzędnicy jak Tusk, Arłukowicz, Komorowski NIE SĄ DO NICZEGO POTRZEBNI!!!!!
    Potrafimy sobie poradzić BEZ NICH.
    W poniedziałek wyszła na jaw WIELKA KOMPROMITACJA TEGO RZĄDU – okazało się, że te szumowiny napisały już dawno pismo do unii, żeby jakieś miliardy euro przesunąć z funduszu na rozwój i bezpieczeństwo kolei na autostrady, pismo dziś dotarło do celu.

    Jedyną informacją o ofiarach jest śmierć jednej obywatelki USA i jednej obywatelki Rosji. Nie podają nawet ile zginęło kobiet, ilu mężczyzn.

  17. […] Czy to nie jest przykrywka dla polskiej wojny w Iranie? 5 mar Iluminaci za sterami polskich elektrowozów? […]

  18. Tomek-Kolejarz said

    Zastrzegam od razu, ze wyrocznią nie jestem. Moja domena to budowa i konserwacja sieci trakcyjnej, z tym, że mając uprawnienia kierownika pociągu mam pojęcie o sterowaniu i zabezpieczeniu ruchu kolejowego. Z tego, co mi wiadomo jest jak najbardziej możliwe wadliwe działanie systemu lub popełnienie błedu przez człowieka. Zresztą śmiech mnie ogarnia pusty jak szumnie nazywa się to co obecnie mamy w Polsce w dziedzinie zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym systemem. To żaden system tylko eklektyczny bardak. Obok siebie mamy dość nowoczesne nastawnie z zaawansowaną informatyką jak i stare pamiętające nieraz dobre przedwojenne czasy PKP, gdzie zwrotnice są przestawiane mechanicznie za pomocą tzw. pędni. To jest dopiero okazja do błędów.

    Żadnego spisku bym się nie dopatrywał, bo jak trafnie zauważył autor artykułu systemy zmieniły się na prymitywniejsze stąd łatwo o tragiczny błąd. No cóż zrezygnowano lata temu z rozwijania kolejowych ośrodków informatycznych w zamian nie tworząc niczego innego, choć po przemianach na kolei istnieje spółka PKP Informatyka.

    Poza tym kolejna uwaga odnośnie czerwonego światła na semaforach. Jeśli któryś z pociągów by je miał to powinna zadziałać bokada SHP (samoczynne hamowanie pociągu) i jeden z pociągów by zapewne stał w chwili wypadku a z tego co wiadomo oba byly w ruchu w chwili zderzenia.

    ad 11

    Niemcy raczej nie mają systemu do sprzedania. W tej chwili wszystkie koleje w Europie zaczynają wdrażać ECTS wspólny dla Europy system zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym. Poza tym niemieckie koleje nie są aż tak wiele lepsze od PKP w dziedzinie bezpieczeństwa jak to idiotycznie niektórzy głoszą. Przypomnę, że w ubieglym roku doszło tam do analogicznego wypadku. Na jednym torze czołowo zderzyły się pociąg towarowy z osobowym.

  19. Rysio said

    re 7. „…back door czy switcher……” Proszę im wybaczyć Wet3.

    Ci osobnicy liznęli trochę polskiego, trochę angielskiego – brakuje im słów gdy się wypowiadają. Nie znają w j. polskim takich określeń jak zapasowe drzwi czy przełącznik.

    PS. A i jeszcze jedno – ich cara stoi na cornerze.

    🙂

  20. Rysio said

    re 5. Sprywatyzowana kolej jeździła by punktualnie jak szwajcarski zegarek.

    Pociągy przyjeżdżały by punktulnie, na czas, tak samo punktualnie jak ciepłe bułeczki rano do sklepów z PRYWATNYCH piekarń.

    PS. I płacili by za nie tylko z nich korzystający a nie całe społeczeństwo.

  21. Ad. 20

    „I płacili by za nie tylko z nich korzystający a nie całe społeczeństwo.”

    – Czyli jeden kilometr – jedna złotówka. A jak się nie podoba, to jazda autem (benzynka po 10zł).

  22. Ad. 18

    „odnośnie czerwonego światła na semaforach. Jeśli któryś z pociągów by je miał to powinna zadziałać bokada SHP ”

    – Było czerwone plus mrugające białe. Czyli wjazd możliwy pod warunkiem (jakim? nie wiem).

  23. revers said

    Nie bedzie ani autostrad ani bezpicznych koleji zelaznych, za to beda premie ratownicze i nagrody.

    Wersje z zalatwiniem kogos w pociagu mozna zapomniec jak u B166.

    Wg. Repotera programu TV UWAGA jeden z dyzurych zostal zatrzymany i do dzisiaj nikt z bliskich nie widzial go juz w domu lub na wolnosci, tak prokuratura przerabia kolejnictwo , na dyzurnym ruchu, mimo jego 40 lat pracy na koleji.

    Z tego wszystkiego wychodzi ogolny bajzel „remontowy” na koleji ktorego nikt nie przezyl nawet w komunie, co chwila remont lini kolejowej, a w ostatnim miesiacu, zatrzesienie remontow na lini kolejowej jak w temacie, przy ktorych wszystkie wyuczone lub doswiadczone w ponad 40 letniej pracy procedury bezpiecznej koleji wysiadaja.

    Oczywiscie koziol ofiarny juz jest dyzurny ruchu.

  24. Ad. 16

    „Obrzydliwe są wizyty tych polityków w trakcie akcji ratunkowej”

    – No a jak inaczej mają sprawdzić, czy gościu przeżył? A może go nieskutecznie dobili? A tu trzeba mieć pewność! Stąd wizyty. 🙂

  25. z sieci said

    Podobno w całej Europie, nawet tej wschodniej jak i w Polsce za komuny obowiazywalo by zaraz za lokomotywą znajdowal sie wagon bagazowy lub wagon pusty, ktory jest normalnie buforem. Bufor dla wagonow pasazerskich w przypadku katastrofy. W Polsce podobno ktos to usunał z przepisow. Jesli to jest prawda to pierwsze dzialanie prokuratury byloby znalezc tego durnia-zbrodniarza, ktory zadecydowal, ze teraz tego nie ma.

  26. krzysztof1942 (były maszynista na ET22, były dyżurny ruchu) said

    ad.22 SHP jest niezależne od semafora, daje sygnał maszyniście zawsze(!!!), nie zależnie od semafora. SHP jest montowane przed semaforami wjazdowymi do stacji lub innych posterunków (np. odgałęźnych) i w tym przypadku nie miało zastosowania. Wszystkie urządzenia zabezpieczenia można ominąć podając tzw. sygnał zastępczy – co miało miejsce w tym przypadku. Dyżurny ruchu podając taki sygnał (zastępczy) powinien się upewnić, że tor jest wolny !!! I tyle w tym temacie.

  27. krzysztof1942 said

    ad.25 Taki wagon może i miał sens przy szybkościach 40km/h, ale przy 100km/h już nie ma sensu.

  28. wet3 said

    @ Revers (23)
    Dlaczego bawic sie w wyliczanki. Trzeba po prostu napisac, ze tak dlugo jak POstkomuna, SLD oraz inne okraglostolowe mety beda rzadzic naszym krajem, tak dlugo nic nie bedzie w porzadku, a panstwo nasze bedzie stopniowo likwidowane!!!

  29. Radosław37 said

    1 marca zmieniono rozkład jazdy. 3 doszło do katastrofy pociągów z 2 rożnych spółek kolejowych!!!! Stawiam, że w tym bałaganie dróżnicy do samego końca nie wiedzieli „co gdzie co kiedy”. Porozmawiajcie z ludźmi, którzy pracują na kolei takiego burdelu nie było nigdy.

  30. ARTUR said

    Czołowe zderzenie samochodów wygląda tak samo jak samolotów . pociągów i innych pojazdów z wyjątkiem zaprzęgowych .Nie ma możliwości na takie ustawienie lokomotywy jeśli zderzyła sie z inną ,obie byłyby zmiażdżone w 80 % ,łącznie z przedziałem silnikowym .Po prostu jeden pociąg sie wykoleił a drugi na niego najechał i dlatego jedna lokomotywa wbiła się przodem w wagon .Nadal nie ma informacji o 1 maszyniście ,przecież nie wyparował.

  31. Dzisiaj anonimowo said

    Cyt.:”Iluminaci za sterami polskich elektrowozów?”

    tytuł sam w sobie – jak dla mnie – zakrawa na ironię, ale… Jak mi ( i wielu z Was) wiadomo, iluminaci mają „korbę” na punkcie symboliki dat, zwłaszcza na punkcie cyfr takich jak np: 9, 11, lub 13. Zatem „wypadek” wydarzył się w sobotę: 03.03.2012
    co daje nam: 0+3+0+3+2+0+1+2 =>11.
    A rzekoma godzina wypadku to chyba 20:56, ale tutaj sami sobie zsumujcie…
    Takie moje domysły…

  32. Jurand said

    Ja bym się tutaj nie doszukiwał elementów spiskowych (choć nie można ich wykluczać całkowicie). Żyjemy w bylejakości, rządzący udają że troszczą się o społeczeństwo, to i społeczeństwo udaje że troszczy się o swoje obowiązki. Ludzie ze świecznika (tego oficjalnego i ukrytego) raczej nie podróżują koleją. Jeśli by to miała być zmyła, to odpowiedź da nam to co uchwalono/wprowadzono tuż przed czy zaraz po katastrofie.

    A na zakończenie:

    Wykoleił się pociąg wiozący polskich posłów. Na miejsce pędzą ekipy ratownicze, karetki i śmigłowce. Gdy przybyli okazało się, że nie ma żadnych ciał. Szef ratowników pyta okolicznych mieszkańców:
    – Gdzie się podziali wszyscy z tego pociągu?
    – Pochowalim.
    – Wszyscy zginęli, co do jednego?
    – No niektórzy mówili, że jeszcze żyją, ale kto by tam, panie, politykom wierzył…

  33. jaszmija said

    „W Polsat News – przed momentem dowiedzieliśmy się, że na tym odcinku testowano właśnie system zalecany przez Unię Europejską, tzw Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS). System ma zapewniać “bezpieczną” kontrolę jazdy pociągów. Tu są szczegóły n.t. tego bezpiecznego systemu:

    http://www.utk.gov.pl/palm/pl/11/213/Europejski_System_Zarzadzania_Ruchem_Kolejowym_ERTMS.html

    Warto śledzić na bieżąco doniesienia mediów, gdyż raczej nie są one cenzurowane. Informacje te już mogą się więcej nie pojawić. Warto by się dowiedzieć komu Komisja Europejska powierzyła zaprojektowanie systemu.”

    Źródło:

    Tragiczne zderzenie pociagów k. Kozłowa

  34. ARTUR said

    To nie elektronika lecz rozkręcone tory lub złe wykonanie nasypu ,lokomotywa ET22- 1105 ma wszystkie szyby łącznie ze szkłem reflektora ,przy uderzeniu czołowym suma ok.150 km/h na ciągu silników to niemożliwe ,ona wygląda jakby się wsunęła w wagon .

  35. Bogdanovic said

    Ad 29 mysle ze Radoslaw37 ma racje
    Ad 31 tez cos w tym jest – Illuminacka liczba 11

    Do tego powstaja pytania:
    1. Co sie stalo z maszynista??
    2. Co sie stalo z dyzurnym ruchu??
    3 Kto jechal tym pociagiem??
    4 Kto zginol w wypadku?

    Pamietam w jednym z artykulów bylo ze Polska podpisala jakas umowe z Izraelem ze Mossad moze legalnie dzialac na terenach Polski (czy to niejest zdrada?), wiec moze to jakas wskazowka.
    Nastepny aspekt ekonomiczny – katastrofa spowoduje zmniejszenie ludzi podrozujácych pociagami, powolny upadek pkp a co za tym idzie sprzedanie za grosze.

  36. j said

    Ad.8 – Brat Dioskur

    Przeczytalam Pana komentarz i pomyslalam, ze jesli rzeczywiscie nie doszlo do prawdziwego czolowego zderzenia tylko tuz przed zderzeniem jeden z pociagow sie wykoleil (ponoc czesto sie to zdarza przy gwaltownym hamowaniu ) – to zadzialala reka boska. Bilans ofiar jest duzy ale w takim razie moglby byc i trzy razy wiekszy gdyby te pociagi sie czolowo sprasowaly do trzeciego wagonu wlacznie . Sama nie wiem. Ale bardzo dziwne to wszystko.

  37. GW said

    http://stopsyjonizmowi.wordpress.com

    Panie Drogi Marucho, jaki jest Pana stosunek do powyzszego web linku (mam na wzgledzie nawypisy anty-rosyjskie i?
    Okropnie mnie toto mierzi.

    Wybacz Pan nietametamstwo tu, prosze.

    Dziekuje z gory w powazaniu.

    PS
    Moze ktos ‚inny’ mnie oswieci?

  38. Rysio said

    re 37. No cóż – parchy zawsze, wszędzie i pod każdą postacią atakowali Putina i Rosję.

  39. Marucha said

    Re 37:
    Ja też jestem dość zniesmaczony, iż zasłużona i popularna witryna StopSyjonizmowi od pewnego czasu pisze o Putinie i Rosji wyłącznie źle, w ten sposób (chcąc czy nie chcąc) grając w jednej lidze z tzw. „międzynarodowymi” mediami. Nie wiem, jakie są tego przyczyny.

  40. Maverick said

    Wiekszosc reporterow CNN to agenci mosadu, nie ma sie co dziwic, Donna bash. Wolf Blitzer, etc, etc. Anderson Cooper to agent CIA.

    Dziennie w USA 18 zolnierzy popelnia samobojstwa, szczegolnie sporo jest ich wsrod weteranow wojny w Iraku i Afganistanie.

    Od roznych dodatkow w zywnosci czy pascie do zebow, gumie do zucia ludzie zaczynaja tepiec. Czy skutki te poteguje GMO zywnosc nie mam pojecia, ale rekordowa ilosc ginacych pieszych ktorzy poprostu wchodza na jezdnie pod nadjezdzajace samochody staje sie plaga. U mnie w TV zaczeli nadawac reklamy poprzez slawnych ludzi jak przechodzic poprzez jezdnie. Przyczyny tych wypadkow sa chyba inne niz sugeruja te reklamy. Tysiace ludzi bioracych prozac pewnie tlumaczy te zachowania. Ludzie coraz czesciej zachowuja sie jak mutanty, pokorne i glupkowe ze spiskowe teorie oglupiania moga zaczac wydawac sie realistyczne.

    Jak tez w przypadku tornad nie buduja schronow, gdy ich dziadkowie w tak zwanej alleji tornad w USA miali takie schrony.

    http://swobodnadyskusja.myfreeforum.org/ftopic498-105.php

  41. Maverick said

    Powyzszy post mial byc w watku o wygranej Putina. Pomylka.

  42. Bogdan - ten sam co to w kolko pisal o tych co to "na kursie i na sciezce" said

    Re. # 39 – Pan Gospodarz,
    Ja sie zglaszam, ja pomoge – ale szczescia nie obiecuje.
    A moze to poprostu bycie obiektywnym?
    Czy to jest mozliwe?

  43. j said

    To jeszcze raz ja, bom bardzo podekscytowana tym co przed chwila przeczytalam. Niby nie na temat ale na pewno kontra wszelkim illuminati i w ogole lucyferianom. Moze szanowny gajowy Marucha i Panstwo wyrazicie swoje opinie, emocje i wrazenia po lekturze?

    http://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/ks-adam-skwarczynski/ksiadz-adam-skwarczynski-ivan-novotny-ksiadz-jerzy-nemo-list-do-%E2%80%9Eziemskich-aniolow-krawedzi/

    PS. Dziekuje szanownemu Panu Zenobiuszowi za nakierowanie.

  44. GW said

    ad 39:

    Dziekuje za odzew.
    ‚Zobaczymy…’ – powiedzial byl slepy.

  45. Zbyszko said

    @20 Rysio: a bułczeczki byłyby smaczne, świeże, zdrowe i bez konserwantów!!!!:-) ludzie! wy sie chyba już niegdy nie nauczycie!

  46. Raynold said

    Nie wiem czy słyszeliście o aresztowaniu Gawrońskiego:
    http://rafzen.wordpress.com/
    Ostatnie aresztowanie było po tym jak udzielił wywiadu na temat mordu
    rytualnego na pięciu naszych żołnierzach w Afganistanie przed samymi
    świętami: http://poloniae.nowyekran.pl/post/45403,satanizm-w-sejmie i film:
    http://www.youtube.com/watch?v=mgcZY1DAfGI
    To gdzie i kiedy nominację dostał niejaki Nycz powinni wiedzieć wszyscy. Tak więc reszta jest jak najbardziej możliwa !

    Re: 6 Na Wawelu dzwon będzie bić tylko wtedy kiedy zechcą tego zarządzający nim: http://moje-riese.blogspot.com/2012/03/krakow.html#comment-form

    Re: 25 Od 15 lat ze swoim zderzakiem który, pochłania 90% energii zderzenia chce się przebić pan Lucjan Łągiewka. Niestety nikt nie jest tym zainteresowany a poza tym Łągiewka był przez kilka lat zastraszany przez smutnych panów a poza tym kilka lat temu służby skonfiskowały mu prototyp.

    Re: 35 Właśnie, komu zależało, by mniej ludzi jeździło pociągami a tym samym padły do końca ?

  47. Zagrypiona said

    Iluminaci. Boze… Jedyna teoria spiskowa jaka tu widze, to uzycie takiego tytulu, zwrotu ze to iluminaci. Komu zalezy zeby osmieszyc dociekania ludzi na temat tej katastrofy? Od kogo ten artykul w takiej postaci wyciekl?

    Ja obstawiam najczestsza przyczyne wypadkow wszelakich w Polsce – bylejakosc. Blad ludzki, zgapil sie niedopatrzyl. Ewentualnie jak ktos tu pisze testowano jakis system i cos nie poszlo. Typowe – ale to tez sie zalicza pod blad ludzki bo jak mozna systemy testowac na ludziach, co to laboratorium ze szczurami jest?

    Gdyby te pociagi mialy sie zderzyc tak jak to sugeruje fantazja autora, to przeciez zaden zdrowy na umysle maszynista nie pojdzie na czolowe zderzenie z drugim. Predzej i latwiej byloby te pociagi zdalnie sterowac z jakiegos bezpiecznego punktu i w ten sposob je zderzyc, maszynistow, przekupionych badz nie uprzednio sie pozbywszy.

  48. Marucha said

    Re 47:
    Oczywiście tytuł jest prowokująco-bezsensowny.
    I zapewne było tak, jak Pani pisze. Nie ma systemów w 100% niezawodnych. Nie ma ludzi nie popełniających błędów.

  49. Kar said

    PS. A i jeszcze jedno – ich cara stoi na cornerze…:)

    Panie Rysio, uklony dla pana!

    Czy na tym cornerze, gdzie wczoraj dwa bojki się fajtały? – admin

  50. Dzisiaj Anonimowo said

    Polecam film: „Uciekająca lokomotywa” – film dokumentalny o katastrofie kolejowej z 9.07.1977r. (dwie części)

    Do tej pory nikt nie odpowiedział na pytanie z jakich przyczyn doszło do tego, że lokomotywa w Długołęce opuściła stację przy czerwonym świetle. Natomiast mam w rodzinie kogoś, kto bardzo się interesuje różnymi, nazwijmy to „ciężkimi tematami”. Pamiętam jak ostatnio ta osoba opowiadała mi na ten temat tego wypadku. To było w roku 1977 i wspomniała mi, że po tej tragedii chodziły po mieście pogłoski,iż pociągiem ekspresowym do Moskwy (pociąg z Pragi), który opuszczał właśnie rogatki miasta Wrocławia (kierunek na W-wę) jechało dwóch agentów KGB. Pikanterii dodaje też wersja, że byli to bardzo ważni ludzie dla KGB, którzy byli w posiadaniu bardzo istotnych informacji dla Rosjan, a że to był „środek” zimnej wojny…to kto wie… Może wtedy też uznali, ze lepiej nie podróżować samolotem tylko bezpieczniej będzie pociągiem. Historia lubi zataczać koło, więc dwa pytania bardzo aktualne: 1. kto jechał tym pociągiem? 2. Kto na tej tragedii mógł skorzystać?

  51. Shakespear said

    Ad 46

    „pan Lucjan Łągiewka” – trafna obserwacja o tym Polaku. Jego wynalazek mogl by tak duzo zrobic DLA Polski i dla swiata a tu nic. Ciekawe jak kulisy tej sprawy wyglondaja.

  52. Adam said

    Zazwyczaj w mediach głównego nurtu zapowiadają o manewrach wojskowych.
    A tym razem nasze F-16 poleciały sobie do Israela poćwiczyć.
    Uzbrojenie i elektronika do nalotów nocnych i do niszczenia obiektów podziemnych.
    Szykujcie się…

  53. Grażyna said

    Ktoś miał zamiar pojechać do Częstochowy. Nie pojechał, bo Pan Bóg zesłał tej osobie krótkoterminowa niedyspozycję – silny katar. W notowaniach syjonistycznej chołoty w czasie ostatnich paru tygodni – nastąpił zadziwiający spadek poparcia. Tuskowe poparcie leci w dół – nieodwołalnie. Postanowili się zemścić na osobie, którą podejrzewają o udział w spadku notowań. Ta osoba ocalona żyje. Pociagi rozbite. Pomylili namiary. Syjonistyczni mordercy zabili nie te osoby. Nie odkryją prawdy – bo o planowanym wyjeździe dowiedzieli się z podsłuchu telefonicznego, policyjnego. A ta policyjna chołota swoich nie ściga za zbrodnie.

  54. Może sabotaż? said

    Może sabotaż?
    Apel ws.katastrofy
    http://gosc.pl/doc/1098314.Nika-ujawnij-sie-apel-ws-katastrofy

  55. Może sabotaż? said

    http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20120307&typ=po&id=je02.txt
    Polskie Linie Kolejowe sprawdzają, czy dzień przed katastrofą pod Szczekocinami doszło do skierowania pociągu na nieprawidłowy tor – dowiedział się „Nasz Dziennik”
    Tory mylono już wcześniej?

    Marcin Austyn

    Taką sytuację opisuje jeden z pasażerów. Chodzi o pociąg relacji Kraków – Łódź Kaliska, który musiał zostać cofnięty do rozjazdu, by powrócić na właściwy tor. Informacja nie jest jeszcze oficjalnie potwierdzona. Ale internetowy wpis pasażera z niewiadomych przyczyn został usunięty z forum. Z pierwszego komentarza uzyskanego od przedstawicieli PLK SA wynika, że taki manewr jest mało prawdopodobny; wykluczają go przepisy, które w normalnym ruchu nie zezwalają na poruszanie się składu w kierunku przeciwnym do zasadniczego. Wyjątkiem jest tzw. jazda manewrowa, np. na stacjach podczas zestawiania składu. „Nasz Dziennik” otrzymał jednak z PLK zapewnienie, że sygnał zostanie zweryfikowany. Czekamy na oficjalne stanowisko.
    Gdyby taka sytuacja faktycznie zaistniała, mogłoby to zmienić dotychczasowy sposób oceny przyczyn katastrofy. Jak wiadomo, prokuratura wydała postanowienie o przedstawieniu dyżurnemu ruchu z posterunku Starzyny zarzutu nieumyślnego spowodowania katastrofy ze skutkiem śmiertelnym. Mężczyźnie dotąd nie można przedstawić zarzutu, a nawet go przesłuchać, ze względu na stan zdrowia. Wczoraj rano zwolniona została zatrzymana na 48 godzin dyżurna ruchu, która była przesłuchiwana w charakterze świadka. Jak tłumaczy Jerzy Polaczek, były minister transportu, poseł PiS, jeśli rzeczywiście doszło do wycofania pociągu, to fakt ten musi być odnotowany przez służby dyżurne. Odcinek, na którym wydarzyła się katastrofa, jest objęty kontrolą z Lokalnego Centrum Sterowania w Kozłowie. W ocenie naszego rozmówcy, jest to miejsce, w którym można szukać informacji na temat potencjalnych przyczyn katastrofy. – Z pewnością forum internetowe nie zawsze jest wiarygodnym źródłem informacji. Został jednak wskazany pewien intrygujący trop i gdyby on uzyskał potwierdzenie w relacjach pasażerów, pracowników kolei, w dokumentacji, to mógłby okazać się cenny zarówno dla prokuratury, jak i komisji badającej okoliczności tej tragedii – tłumaczy Polaczek. I zaznacza, że pasażerowie składu relacji Kraków – Łódź Kaliska informacje związane z tą sprawą mogą przekazywać poprzez e-mail na jego adres sejmowy.
    W ocenie parlamentarzysty, na pewno należy wstrzymać się z kategorycznymi ocenami zarówno co do funkcjonowania techniki kolejowej, jak i działań człowieka. Jedno jest pewne. Na nowym odcinku, na którym doszło do tragedii, oddanym do użytku po modernizacji zaledwie w grudniu ubiegłego roku, awarie czy kłopoty ze sterowaniem ruchem pociągów nie powinny się zdarzyć w ogóle. A jeśli były, to powstaje pytanie o jakość wykonanych robót, sposób przetestowania systemu oraz o warunki dopuszczenia do użytkowania. Poseł uważa, że wątpliwości w tym zakresie są jak najbardziej uzasadnione, bo już w 2010 r. powołano na stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego osobę bez doświadczenia kolejowego i praktycznego. A później odwołano w jednym czasie wszystkich siedmiu dyrektorów oddziałów terenowych UTK. Spowodowało to – jak zaznacza Polaczek – praktyczne wyeliminowanie nadzoru nad inspekcją terenową. Na domiar złego od pół roku w UTK jest wakat na stanowisku dyrektora departamentu bezpieczeństwa ruchu kolejowego, a w ostatnich dwóch latach zatrudniono w nim szereg osób bez przygotowania do pracy w kolejnictwie. Równocześnie doszło do odejścia merytorycznych pracowników. – Z informacji, jakie posiadam, wynika, że w centrali tego urzędu w departamencie bezpieczeństwa ruchu kolejowego nie ma już nikogo z inspektorów od automatyki kolejowej – tłumaczy poseł. Jak w takiej sytuacji działał nadzór?
    Sam Urząd Transportu Kolejowego twierdzi, że w ubiegłym roku przeprowadził 476 kontroli bezpieczeństwa ruchu kolejowego; to prawie o 57 proc. więcej niż w roku 2010. Pod lupę kontrolerzy mieli wziąć m.in. naprawę i wymianę szyn, stan techniczny i utrzymanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, stan techniczny pojazdów kolejowych czy czas pracy pracowników oraz ich kwalifikacje. Wszystko miało służyć zwiększeniu szeroko pojętego bezpieczeństwa na kolei.

  56. Nie ma to najmniejszego związku z omawianą katastrofą ale za to posiada sprzężenie zwrotne w postaci skupienia uwagi na tej tragicznej sprawie. Podana wiadomość o zakupie inwestycyjnym przez Polaką Miedź całego kanadyjskiego konsorcjum wydobywczo- przerobowego jest planowanym doprowadzeniem do bankructwa naszej złotonośnej nioski.. Nikt przy zdrowych zmysłach nie sprzeda giełdowego konglomeratu o dobrej kondycji mniejszemu podmiotowi. Za pół roku nastąpi krach i pociągnie do bankructwa kupującego. To tak w wielkim streszczeniu jak będzie wyglądał najbliższy los „Polskiej Miedzi” i jej przejęcie za wierzytelności.

  57. Marucha said

    Re 56:
    Bardzo celna uwaga.
    Z reguły informacje, że jakiś polski podmiot gospodarczy zakupuje zagraniczne przedsiębiorstwo uważane są za rzecz wielce pozytywną.
    Tymczasem może to być krokiem wstępnym do planowanego bankructwa i sprzedaży za bezcen owego polskiego podmiotu.

  58. 166 bojkot TVN said

    56/WD
    Dziś pojawiła się kolejna informacja, którą media maglują jako kolejną zasłonę rządowych zdradzieckich działań – zmarł Włodzimierz Smolarek, znany onegdaj piłkarz reprezentacji Polski, ojciec Euzebiusza, reprezentanta Niemiec
    http://euro2012.interia.pl/news-wlodzimierz-smolarek-nie-zyje,nId,437672

    Można mieć tylko prośbę do innych znanych, sławnych, popularnych i kontrowersyjnych: NIE UMIERAJCIE W CZASIE RZĄDÓW TUSKA, BO BĘDZIECIE POŚMIERTNIE TORTUROWANI we wszystkich publicznych mediach

  59. onecik said

    Katastrofa kolejowa: Ziobro i Cymański mieli być w jednym z pociągów?
    dzisiaj, 11:20 RC / RMF FM

    Jacek Kurski (P) i Tadeusz Cymański, fot. PAP/Andrzej Hrechorowicz
    Jacek Kurski (P) i Tadeusz Cymański, fot. PAP/Andrzej Hrechorowicz

    Europoseł Jacek Kurski przyznał, że w jednym z pociągów, które zderzyły się w sobotę pod Szczekocinami mieli jechać ważni politycy Solidarnej Polski. Wśród nich mieli znaleźć się Zbigniew Ziobro i Tadeusz Cymański. Tylko przypadek sprawił, że jechali innymi środkami transportu. – Większość z nas nie zdążyła na ten pociąg – mówił polityk w RMF FM.

    Zgodnie z relacją Kurskiego wielu ważnych polityków Solidarnej Polski było w sobotę w Tarnowie i okolicznych miastach. – Mieliśmy spotkania w tych miejscowościach – opisywał polityk.

    Na spotkania te spóźnił się Zbigniew Ziobro, ponieważ jego wcześniejszy pociąg miał duże opóźnienie z powodu próby samobójczej na torach za Warszawą. – Wszystko się opóźniło i dlatego większość z nas nie zdążyła na ten pociąg – mówił Kurski o składzie TLK „Jan Brzechwa” z Przemyśla do Warszawy, który uczestniczył w tragicznym zderzeniu pod Szczekocinami. Wcześniej ktoś próbował popełnić samobójstwo rzucając sie pod koła tego pociągu.

    REKLAMA

    – Tam mieli być Tadeusz Cymański i Zbigniew Ziobro – powiedział europoseł Solidarnej Polski w RMF FM.

    W sobotę wieczorem w pobliżu Szczekocin pod Zawierciem zderzyły się czołowo pociągi z Przemyśla do Warszawy Wschodniej i relacji Warszawa Wsch. – Kraków Główny. Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor, po którym z naprzeciwka jechał pociąg Przemyśl-Warszawa. Zginęło 16 osób, a ponad 50 zostało rannych.

    (tsz)
    Krok po kroku – jak doszło do katastrofy kolejowej w Szczekocinach
    1:25 min
    Krok po kroku – jak doszło do katastrofy kolejowej w Szczekocinach – W katastrofie kolejowej, do której doszło w sobotę wieczorem w okolicach miejscowości Szczekociny zginęło 16 osób, a kilkadziesiąt innych zostało rannych. Jak mogło dojść do tego dramatu? Na wizualizacji dokładnie widać rozkład magistrali kolejowej oraz błędy, które spowodowały, że dwa pociągi zderzyły się czołowo. (RC) – TVN 24
    http://wiadomosci.onet.pl/raporty/slaskie-katastrofa-kolejowa/katastrofa-kolejowa-ziobro-i-cymanski-mieli-byc-w-,1,5049455,wiadomosc.html

  60. Lech said

    Głupoty o iluminatch w elektrowozach zostały napisane celem wyśmiewania tych którzy będą mówić, o iluminatch w kontekście innych zbrodni.

Sorry, the comment form is closed at this time.