Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    revers o Operacja na Ukrainie a globaln…
    Józef Bizoń o Obywatele mają być tak zajęci,…
    revers o Wolne tematy (67 – …
    Józef Bizoń o Pesymizm realizmu politycznego
    Marucha o Obywatele mają być tak zajęci,…
    revers o Operacja na Ukrainie a globaln…
    Józef Bizoń o Pesymizm realizmu politycznego
    revers o Koniec „Sług Ukrainy”?
    Anzelm o Edward Snowden otrzymał obywat…
    JanuszT o Edward Snowden otrzymał obywat…
    Peryskop o Pesymizm realizmu politycznego
    kontra o Wolne tematy (67 – …
    Józef Bizoń o Czy Bóg jest egoistą?
    Józef Bizoń o Edward Snowden otrzymał obywat…
    kontra o Wolne tematy (67 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 621 obserwujących.

Wydawnictwo Ossolineum w likwidacji

Posted by Marucha w dniu 2012-07-07 (Sobota)

Najstarsza polska oficyna wydawnicza, działająca nieprzerwanie od 1817 roku, została postawiona w stan likwidacji – informację potwierdza dyrektor wydawnictwa Piotr Głuchowski. Bogdan Zdrojewski przeznaczy 600 tys. zł na wykupienie praw do znaku towarowego Ossolineum.

Decyzją Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników dnia 2 lipca Spółka Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo została rozwiązana, likwidatorem został dotychczasowy prezes. Bogdana Zdrojewski przyjął tą decyzję bez zaskoczenia twierdząc, że wydawnictwo było źle zarządzane. Resort kultury przygotował już kwotę 600 tys. zł na wykupienie znaku towarowego Wydawnictwa Ossolineum.

Ossolineum jest najstarszą polską oficyną wydawniczą, działało nieprzerwanie od 1817 roku. W 1945 siedziba wydawnictwa została przeniesiona z Lwowa do Wrocławia. Od 1919 roku wydawało „Bibliotekę Narodową”, znaną powszechnie najstarszą polską serię wydawniczą.

Źródło: tvp.info
mat
http://www.pch24.pl

Niedługo z Polski pozostanie tylko wydawnictwo Midrasz, żydowskie muzea i ładnie odrestaurowane kirkuty. – admin

Komentarze 173 do “Wydawnictwo Ossolineum w likwidacji”

  1. WW said

    I użędowym jezykiem będzie hebrajski jako przygotowanie do wprowadzenia go do Stanów Zjednnoczonych Europy. (Nie wiem jeszcze jak to wyglada po hebrajsku)

  2. karl85 said

    Polacy są: głusi ślepi i niemi !

  3. Obserwator said

    Ale zapałek nam nie odbiorą Adminie.

  4. Nemo said

    Biedna ta nasza Ojczyzna

  5. Pokręć said

    @1: Może i to dobrze będzie, bo wtedy nie będziesz pisać „uŻędowym”, tylko jakoś inaczej, nie wiem jeszcze, jak to wygląda po hebrajsku. Ech! Jak my, Polacy nie zadbamy o język polski, to na pewno o niego żydostwo nie zadba.
    A porzucając sarkazm – wydawnictwo pada. Bo nie ma czytelników. A czytelników nie ma, bo nie ma w Polsce od 1919-go LITERATURY, są za to importowane Harry Pottery. Zresztą, można by znaleźć jeszcze kilku pisarzy piszących wspaniałe powieści, ale kto będzie czytał dziś powieść, której fabułą są np. losy pierwszych chrześcijan? Kto będzie czytał dziś „Trylogię”?
    Niestety, cywilizacyjnie upadamy na twarz. Nasi wrogowie zwyciężyli, zaborcy nie mordowali masowo Polaków. Albo mieli jeszcze jakieś skrupuły, albo nie mieli środków. Dopiero Hitler ze Stalinem wzięli się metodycznie za tych naszych rodaków, którzy mogli coś dobrego wnieść do naszej kultury, nauki, czy gospodarki a nawet sportu – choćby fakt, że w Palmirach bodaj zaraz na początku zamordowali m. in. Janusza Kusocińskiego. Bo był Polakiem i medalistą Olimpiady.
    Myślę, że z narodów świata, Polacy ponieśli, jako naród, szkodę znacznie przekraczającą żydowski holokaust. Po pierwsze: porównywalny w liczbach (po kilka milionów ofiar), po drugie, holokaust mordował Żydów „jak leci” i raczej nie tknął przywódczej i intelektualnej warstwy tego narodu, która wtedy siedziała (i nadal siedzi) w USA. U nas – zginęli nasi najlepsi…

  6. 1/2 srula (być może) said

    Administrator nie wymienił synagog. A szkoda… No bo gdzie my niebożęta będziemy się modlić? Aj waj.

  7. Zbyszko said

    No… i tak po kolei, PKP, Poczta Polska, Mennica Państwowa i wiele wiele innych Polskich Symboli Narodowych, teraz Osolineum, za niedługo obowiązkowy język hebrajski, niemiecki, potem zakaz używania polskiego a w końcu dobijanie niedobitów Polskich i korkta mapy europy…

  8. ziggy said

    ad.7
    Będę szczęśliwy dopiero wtedy, gdy ostatnie państwowe przedsiębiorstwo zostanie sprzedane (na licytacji oczywiście). Minister Zdrojewski jest patentowanym idiotą, że kupuje za moje pieniądze jakiś znak towarowy. Jeżeli ten znak jest wart 600 tys. zł to niech sobie go ktoś kupi i otworzy nową firmę wydawniczą.

  9. Pokręć said

    @8: Żeby to było takie proste jak logika JKM…
    Wydaje mi się, że nic nie jest takie bardzo proste. Bo nawet, jak JKM wymyśli system odporny (wg. niego) na oszustwo, to jednak kilka mln. ludzi ma większy potencjał intelektualny od JKM-a. I ludzie wymyślą ZAWSZE jak nachapać się kosztem bliźniego. Raju na ziemi nie zbudujesz.

  10. Boryna said

    Są pieniądze publiczne na muzeum żydowskie, synagogi, festiwale kultury żydowskiej, teatry, menory, pałac królów pruskich we Wrocławiu a na kulturę polską wasal niemiecki Zdrojewski bezczelnie skąpi czyli okupacja żydowska w pełni.

  11. wet3 said

    Wczoraj Muzeum Techniki, dzis „Ossolineum”, jutro ???

  12. ziggy said

    ad.9
    cyt. „I ludzie wymyślą ZAWSZE jak nachapać się kosztem bliźniego. Raju na ziemi nie zbudujesz”.
    Właśnie moim kosztem Zdrojewski ratuje jakąś prywatną fundacje. To jest właśnie przykład socjalistycznego złodziejstwa.

  13. wet3 said

    @ Marucha
    Cos na temat Orbana, co mi sie nie podoba
    bibula.com/?p=58448

  14. Obserwator said

    To nie koniec. Zobaczcie co nas czeka i nie zapominajcie o zapałkach.

  15. guła said

    Co robią z podatkiem nie powinno pana panie Ziggy interesować. Jest ich nie pana. Komuny już nie ma, więc wspólna własność nie istnieje.
    Po trupie Polski (wymuszone) do …, no właśnie, gdzie? Skoro kapitał nie jest narodowy.

    Pamiętam ktoś(fakt) płacił po 200 PLN od łepka za te dobra. Brali te 2 stówy jak ciepłe bułki.

  16. Kibic said

    Emigranci !
    sobota, 07 lipca 2012 15:38
    >>>
    http://szachimat.bloog.pl/?pod=1&ticaid=6aa6a

  17. Obserwator said

    re. 16 Kibic.
    Tam mowa o unijnych dotacjach. Czyli wpłacamy haracz do Unii a oni z tego haraczu dają nam cząstkę i to się nazywa dotacja. To zwykły żydowsko-złodziejski przekręt. Czytajcie protokoły mędrców syjonu. Wszystko co tam zawarte spełnia się. Ba będzie coraz gorzej. Szable w dłoń i pogonić koczowników tam skąd przyszli.

    http://polonuska.wordpress.com/2012/07/06/protokoly-medrcow-syjonu-2/

  18. Rysio said

    „…….Szable w dłoń i pogonić koczowników tam skąd przyszli……….”

    O szablach to sobie polski niewolnik może co najwyżej pomarzyć i pooglądać na internecie – tak samo jak dziecko cukierka przez szybę.

  19. karl85 said

    Szablach to nie, ale są inne sposoby !

  20. RomanK said

    Nie dziwie sie lemingom chlopom , plebsowi, chamom, zapijaczonemu ohlosowi….
    ale dlaczego do dzis nie ma silnej zwartej i gotowej Organizacji Przedmurze Europy zlozonej z rycerstwa…sarmatow, ziemianstwa, prawdziwych Polskow. matek Polek, tradycjonalistow polskich, bractw rozancowych,przenajinteligentniejszej naszej prawdziwej polskiej inteligencji..pracujacej i obijajacej???oblapiaczy feretronow.. czystych gudlajow nienawidzacych gudlajow brudnych..z domieszka.. ludzi sztuki. piora i wiora??? i tego co jeszcze nazywaja nauka:-))) Radia M..i tVrwam…i calego tego naszego polonium lacrimarum valle..

    Nie dziwie sie i ……nie pytam NIKOGO…..dlaczego.
    Ja wiem.

  21. Isreal said

    ad5
    „żydowski holokaust”

    to taka sama abstrakcja jak limit co2 i inne kosmate wymysły
    co Ty kręcisz? Pokręć

  22. Isreal said

    ad20
    RomanKu w moich stronach (Staropolskie?) bractwa różańcowe szły jak w dym glosować na olka stolzmana na prezydenta – byłem szefem jednej z komisji na prowincji, najwięcej tego przylazło po mszy głównej………..

    Wiem , że mamy problem nie do rozwiązania………….

  23. RomanK said

    Oooooooooooooo slysze glos Twoj Israelu:-)))))))…mamy…a moze za przykladem Rzymianina,,poprostu …..rozciac go?????>?>?

    Zawsze zastanawial mnie phenomen masowego glosowania pod choragwiami bractw z feretronami i pod wodza ksiedza w kapie… na satanistow????

    Dziw sie potem… ze i Pan BOg i Diabel nie wierza ani w swieczke ani ogarek:-_)))) i nic nei dajom…..nic nie robiom…a ci sie mrnczom:-=))))

  24. Rysio said

    A może powodem likwidacji Wydawnictwa Ossolineum jest to, że nikt nie chce czytać ich książek – wszyscy zaczeli czytajać blog Gajowego Maruchy – zwłaszcza wpisy Rysia.

  25. ostatnio said

    ad 23
    a i po Mszy popedza z drogim biletem w lapie na koncert satanstki madonny czy homo-gogusia eltona Johna.
    I cie stratuja po drodze jak im to w oczy powiesz.
    Mysle ,ze w tym narodzie nie ma juz duzo, autentycznej , wiary w Boga, jest za to duzo przyzwyczajenia i oczywiscie tego „co inni powiedza”.
    Oni tak z marszu ida, to tu to tam, ale serca ich sa puste i tchorzliwe. Zyja tym swiatem .
    O Bogu sobie czasem przypomna, tak od niedzieli lub jak trwoga to do …

  26. guła said

    A kto ma bronić i tworzyć, skoro kto jeszcze żyw stara się odzyskać co jego. Wchodząc, być może z nawyku, w dla nas niepojęte, roszczeniowe, mezalianse.

    No, a lud jak to lud dla „panew a kniazi” nawet nie zamiaruje.

    Pamiętam ożywienie, radość miedzy ludem i te jako i zwykle rozczarowanie. Kiedy to towarzysze poinformowali iż żaden plan Marshalla Kraj nas nie obejmie.
    A wręcz odwrotnie, trza spłacić w twardych dewizach roszczących żydów zza Oceanu.

    Tylko szewc może co wskórać.

  27. Zbyszko said

    Zigy @8 powiedz to komuś, na coraz bliższej już miastom prowincji, że ci się nie podoba że kolej tam do nich nie dojeżdża bo jest nierentowna. Otóż wyobraź sobie że tania kolej kolej dojeżdżająca do najdalszych zakątków Polski była tym motorem rozwoju tych zakątków Polski. I tak było gdy kolej była państwowa, gdy przewozy towarowe zarabiały na osobowe i dlatego prowincja mogła sie tak dynamicznie rozwinąc. Więc jak widzisz PKP pełniło MISJĘ i wypełniało ją mimo narzekania takich ludzi jak ty znakomicie. Niestety przez tak egoistyczne myślenie jak twoje, Polska Prowincja… UMIERA… ty też masz tych ludzi na sumieniu

  28. Obserwator said

    Zobaczcie co robią z Domem Polonii w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu żydki z polskiego nierządu. Obcięli Tfuski fundusze i Dom Polonii, miejsce wszystkich Polaków, i Dom Polonii musiał wydzierżawić pomieszczenia w holu głównym na jakąś spelunę, żeby mieć pieniądze na istnienie. Już tam powoli zaczynają się zagnieżdżać żydzi. Coraz ich więcej. Śledźcie to.

  29. Zbyszko said

    Zigy… i nie wypada na tak szacownym blogu pieprzyc tak od rzeczy. Od tego jest onet i wirtualna

  30. Zbyszko said

    Zigy @8 to ci jeszcze podpowiem (bo pewnie kończyłeś już szkołę „zreformowaną”). Otóż taka oficyna jak Osolineum także pełni MISJĘ (wiesz co to jest?) i w związku z tym musi byc panstwowa. Muszą byc wydawane kanony literatury narodowej (które niestety nie są komercyjne). Musi byc wydawana MĄDROŚC NARODU, po to m.in żeby ludzie nie zgłupieli do reszty, na co obecnie skierowane są główne wysiłki „reform”.

  31. Marucha said

    Re 30:
    Że w ogóle takie rzeczy trzeba tłumaczyć, jest bardzo przygnębiające.
    Nie chodzi zresztą tylko o instytucje kulturalne, ale również naukowe – a także strategiczne gałęzie gospodarki. To NIE JEST WŁASNOŚĆ aktualnie rządzących.

  32. Rysio said

    re 31. „…Nie chodzi zresztą tylko o instytucje kulturalne, ale również naukowe – a także strategiczne gałęzie gospodarki. To NIE JEST WŁASNOŚĆ aktualnie rządzących……..”

    Niestety ale to JEST WŁASNOŚĆ aktualnie rządzących czy to się komuś podoba czy nie.
    I rządzący robią z swoją własnością co im się żywnie podoba – to znaczy likwidują.

  33. Zbyszko said

    @31 Szanowny Pan Gajowy Marucha. Niestety praca takich ideologów jak owsiak, wojewódzki, ale i behamot, doda itd, zrobiła juz poważne spustoszenie. To wszystko nałożone na słynne „reformy” (buzek był przecież kompatybilnym gościem woodstoku) jest chyba miażdżącym młotem na polskich umysłach. Niestety widac to na każdym kroku. Pozdrawiam:-)

  34. ziggy said

    ad. Zbyszko
    Jak słyszę słowo „misja” to rzygać mi się chce. Słowo misja używane jest wszędzie tam, gdzie marnotrawi się pieniądze, a więc TVP, PKP, Poczta Polska, filmy(których nikt nie chce oglądać), książki(których nikt nie chce czytać), służba zdrowia, muzea sztuki nowoczesnej, festiwale kultury żydowskiej, różne dopłaty i dofinansowania, dotacje na otwarcie własnej działalności i ch… wie co jeszcze. Jeśli chodzi o PKP, to nawet gdyby teraz przestała istnieć to nie byłaby strata tylko korzyść dla wszystkich, a zwłaszcza dla komunikacji samochodowej. Wszędzie gdzie dociera kolej dojeżdżają też autobusy lub mikrobusy i nie są wiele droższe niż kolej.

  35. 25godzina said

    Najważniejsze, że na stalinowski CWKS i Muzeum Żydów sa pieniądze. Reszta ch*j.

  36. Zbyszko said

    Zigy @34 widzisz, szczerze mówiąc… jestem załamany poziomem twojej świadomości. Jesteś najlepszym przykładem braku MISJI

  37. 166 bojkot TVN said

    Wklejam, bo też o ksiązkach 🙂
    http://naszeblogi.pl/30534-nie-i-juz

  38. Rysio said

    re 36. Ostatnio jak byłem w Polsce to z Okęcia do mojego miasta dojechałem mikrobusem – czy to znaczy że też nie mam misji?

    PS. Zbyszko a dlaczego chcesz utrzymywać instytucje Państwowe, takie jak PKP czy Poczta Polska, które są nierentowne, które są workami bez dna?

  39. ziggy said

    ad.36 Właśnie z takiej swojej antysocjalistycznej świadomości jestem zadowolony. Ja po prostu nie popieram okradania ludzi i prowadzenia za ich pieniądze tego rodzaju „misji”. Misja jest wtedy, gdy ktoś robi coś za swoje lub darowane pieniądze.

  40. Zbyszko said

    Zigy@34.,. pozwól że jeszcze ci wyjaśnie jaki był skutek MISJI pełnionej przez PKP (po prostu ludzie mogli tanio dojeżdżac do szkół, chociaż nie tylko). Otóż jak wiesz, Polska Inteligencja została wybita w czasie wojny i po. I teraz wyobraź sobie że po wojnie w wyniku takich MISJI (róznych) ta Inteligencja, (przynamniej po części) została odbudowana. A skutek jej odbudowania był taki, że Polska za czasów Gierka była 12-tą potega gospodarczą na świecie. Dzięki temu społeczeństwo polskie mogło korzystac z bogactwa dobrodziejstw socjalnych. I teraz ktoś kto sobie z tego kpi, niech spojrzy w twarz tym już prawie 70%-tom ludzi wykluczonych… Spójrz tym ludziom w twarz i powiedz im to, szczególnie tym na tej umierającej Polskiej Prowincji

  41. 166 bojkot TVN said

    http://naszeblogi.pl/30590-wczoraj-piw-dzis-ossolineum-jak-po-zwalcza-kulture

  42. Rysio said

    re 37. Miałem podobną sytuację – podstawiono pociąg na stację w Warszawie – jechaliśmy w kilku na Mazury. Szybko wbiegliśmy do wagonu i zajęli pierwszy przedział z brzegu.

    Po kilku minutach przyszedł kierownik pociągu i dwie konduktorki – po czym rozkazali nam won z przedziału (niby że to ich służbowy).

    Kilka godzin przestaliśmy na korytarzu.

    😦

    PS. No ale wtedy na PKP pełnym władcą był SOK, a z tymi bandytami żartów nie było.

  43. Zbyszko said

    Rysi @42 tak, tak mądrze myślisz, trzeba zlikwidowac to PKP i niech w końcu wejdzie do Polski, Deutche BundesBahn. Także gratuluję świadomości

  44. Marucha said

    Liberalizm robi z ludzi bydlątka.

  45. Zbyszko said

    @44 Marucha,… EGOISTYCZNE BYDLAKI!

  46. Ad. 44

    „Liberalizm robi z ludzi bydlątka.”

    – Z kolei bydlątka są w stanie zrozumieć tylko liberalizm. I koło się zamyka.

  47. ziggy said

    ad. 45 Wolę być egoistycznym bydlakiem niż socjalistycznym bandytom, który rabuje ludzi z pieniędzy i później je marnuje. Pół biedy, gdyby te wydatki miały sens.

  48. Ad. 47

    Co? Korwnizmów się naczytaliśmy? 🙂

  49. Rysio said

    re 43. PKP nie trzeba likwidować – on sam się likwiduje, jest nierentowny. Nikt po prostu nie chce jeździć PKP.

    Np. do mojego miasteczka cena busika i pociągu jest taka sama. Ale jaka wielka różnica w czasie podróży – busikiem dociera się 2 x szybciej – zamiast tłuc się 8 godzin, na miejscu jest się w 3 godz i 45 minut.

    Komu jak komu ale nas nie stać na utrzymywanie nieopłacalnych, inwestycji.

  50. Rysio said

    re 40. „…Zigy@34.,. pozwól że jeszcze ci wyjaśnie jaki był skutek MISJI pełnionej przez PKP (po prostu ludzie mogli tanio dojeżdżać do szkół, chociaż nie tylko)…..”.

    Tak a teraz ci ludzie głosują na żydowski PO-PIS. I wszystko to wina PKP bo dowoziła ich do miejsc gdzie skutecznie prano im mózgói.

    To już chyba lepjej by było, gdyby byli nieczytaci, niepisaci i nie głosowali tak jak im kazała bojkotka.

  51. Zbyszko said

    @47, Zygi… bandytą…

  52. ziggy said

    Najchętniej wydają pieniądze(cudze) i chcą realizować misje, ci co groszem nie śmierdzą.
    Panowie misjonarze czyńcie dobro za własne pieniądze.

  53. WW said

    Ad # 31.
    Tłumaczenie czegoś komuś kto wie co robi, jak to robić i dlaczego to robi to strata czasu tłumaczącego. Pozostaje dla takich słowo Precz.
    „Nie ma tu już nic waszego” – proces który jeszcze trwa łącznie z dostępem do pieniędzy i wartości narodowych. Jeśli za mały dostęp to zniszczyć, („My Żydzi, my niszczyciele…”). Oto efekty wiekowej przyjaźni z niszczycielami z nadzieją że opamiętają się i efekty działania lumpeninteligencji która powstała p IIWŚ której teraz nie brakuje na tak zwanych blogach i także w Gajówce.

  54. Rysio said

    re 52. A to dlatego, że większość blogowiczów ma przekonania narodowo-socjalistyczne.

  55. Zbyszko said

    @52 Zygi, ty musisz dostac w dupę od liberalizmu (a już oni się ostro teraz wzieli do roboty) to jak zgłodniejesz i odblokujesz aortę, to może zaczniesz myślec

  56. 1/2 srula (być może) said

    Re 55:
    Ziggy nie rozumie czym jest naród i jaka jest jego rola. On myśli – taki wysnuwam wniosek czytając Jego uwagi – że jak się ładnie uśmiechnie to w tej nad wyraz „zjednoczonej” pod jednym sztandarem …. (cenzura – ust. o rasizmie i ksenofobii) będzie uznany za swojego np. przez Niemców czy inne nacje. Opcja gorsza to to, że Ziggy jest „dzieckiem” hasbary tudzież sayanimem.

  57. maciejaszu said

    Chrystus Król receptą na Odrodzenie Polski! A tak poza tym przesłałby mi ktoś te protokoły mędrców syjonu na meila?
    maciejaszu@wp.pl

  58. ziggy said

    ad. 55 Pamiętam jak socjalizm mnie rozpieszczał i jeszcze długo będę pamiętać ;-). Ja sobie dam radę, ale zdaję sobie sprawę, że ludzie najsłabsi w prawdziwym kapitalizmie będą mieli gorzej i wtedy panowie misjonarze będą mogli się wykazać. Trzeba będzie pochodzić od drzwi do drzwi i prosić o datki na szlachetny cel. Dzisiejszy pan misjonarz nie lubi chodzić i prosić o pieniądze, bo to poniżające. Woli zapier……. forsę ze wspólnej kasy i nazwać się dobroczyńcą.

  59. Rysio said

    tutaj je masz w formacie PDF.

    Click to access Protoko*c5*82y+M*c4*99drc*c3*b3w+Syjonu,10162284.pdf

  60. La Reine said

    A gdziez ‚polskie elity’? to juz kolejny symbol naszej narodowej swietosci i dzie na sprzedaz i jest POkalany przez POPiSowe wladze….

  61. Zbyszko said

    Rysio @49 a ty poczekaj jeszcze jak to w wyniku działań liberałów, twoje miasteczko jeszcze trochę się wyludni (bo z cała pewnościa juz się wyludniło) i właścicielowi (prywatnemu) mie będzie sie juz opłacała jazda do twojego miasteczka. z wielka ulgą przeprosisz sie z PKP o ile jeszcze bedzie to połaczenie. Zresztą… nie martw się z całą pewnością znajdą się jacyś nauczyciele którzy charytatywnie przyjadą w niedzielę do szkółki niedzielnej i będą uczyc twoje dzieci pisania i rachowania.

  62. Rysio said

    re 58. „……… Dzisiejszy pan misjonarz nie lubi chodzić i prosić o pieniądze, bo to poniżające. Woli zapier……. forsę ze wspólnej kasy i nazwać się dobroczyńcą……..”

    Ciekawe dlaczego nagle tak wszystkich zamurowało?

  63. Kapsel said

    Re 57

    tutaj bardzo dobry artykuł przydatny przy czytaniu tychże

    Prawda o Protokołach Mędrców Syjonu

    http://radtrap.wordpress.com/2011/12/04/prawda-o-protokolach-medrcow-syjonu/

  64. Rysio said

    re 61. Zbyszko – przecież ty nic nie proponujesz.

    Przecież nikt Ci nie broni korzystać i płacić ile tylko chcesz za jazdę pociągami PKP.

    Nasuwa się pytanie – jak chcesz zmusić korzystających z busików aby wsiedli do wagonów PKP?

    Co łapanki będziesz robił?
    A może rozstrzliwał opornych?

    Bo cenowo, PKP jest totalnie przegrane.

    PS. Ach – i nie wiem czy wiesz, że PKP pomogło parchowi Piłsudskiemu w 1926 roku w przewrocie Majowym, zatrzymując pociągi idące rządowi z odsieczą. PKP było wtedy straszeni zażydzone i tak sobie myślę, że nadal jest.

  65. Kapsel said

    „Protokoły Mędrców Syjonu”

    http://www.zbawienie.com/pms.htm

  66. Rysio said

    re 63. Kapsel dajesz złą radę. Są pozycje chwalące Protokoły Mędrców Syjonu jak i je negujące.

    Najlepjej nie czytać żadnych wstępów, żadnych opracowań tylko wziąść się za bezpośrednie czytanie Protokołów.

  67. Kapsel said

    re 66
    niech Pan Rysio wpierw przeczyta a wypowie się potem.

  68. Rysio said

    Klasówka z angielskiego.

    http://lewrockwell.com/rep3/grammar-quiz2.html

    PS. zrobiłem jednego byka. 😦

  69. Rysio said

    re 67. Przeczytałem – nie pasi mi, że wsadzili tam Alberta Pike.

    KKK był any-żydowski

  70. Kapsel said

    Teraz to Pan sobie żartuje ale taki Pana urok.

  71. La Reine said

    OMG! Koledzy nie kloccie sie ! Wszystko juz nam wydzieraja! Krew nasza polska pija Ojczyzna w niebezpieczenstwie na dobre, juz Jej serce ostatkiem sil kolacze!
    Co dalej? Ilu nas tam jeszcze w tej walce wytrwa? Niewielu bo nadal nas na banicje zmuszaja i narodowe godlo odbieraja!
    Z Panem Bogiem!

  72. Rysio said

    re 70 Panie Kapsel, przyznam, że nie wiem o Alberie Piku zbyt wiele – oprócz tego że był generałem południa i autorem Moarals and Dogma.

    Jeżeli ma Pan informacje o jego żydowskim pochodzeniu – to bardzo proszę mi podać link.

    PS. Chętnie wtedy wszystko odszczekam.

  73. RomanK said

    Odwalcie sie odemnie lenie, nygusy i klotliwe obiboki!
    Dla was mnie nie ma!!!! Nie istnieje!~!!! Rozumieta!!!!!
    Pan Bog!

  74. 166 bojkot TVN said

    61/Zbyszko
    Rysio za..lał zapewne do Lubartowa, a tam PKP nie dochodzi. Poza tym ja przyleciał z Hameryki, to se mógł wypożyczyć samochód, albo skorzystać z uprzejmości rodziny.
    166 nie zna nikogo, kto przyleciałby z USA i jeździł busami, albo PKP.
    Dlaczego do Lubartowa? Bo tam chyba jeszcze jest ta „oszczędna” mniejszość, ziomkowe Rysiowi

  75. RomanK said

    Szczekaj pan panie Rysio,,bedzie wiecej czasu na odwolywanie,,jak znajda:-)_))) a na takiego s syna znajda duzo…

  76. Kapsel said

    ja nie wiem czy był żydem ale był masonem najwyższego 33 stopnia

    http://orwellsky.blogspot.com/2011/03/czerwona-rewolucja.html

    http://www.zbawienie.com/plan3wojen.htm

    dalej można sobie poszperać idąc tym tropem

  77. Marucha said

    Re 62:
    Zawsze konfrontacja z bezdenną głupotą potrafi zamurować.
    Życzę Wam, zafajdani wulgo-liberałowie, abyście musieli żyć w takim świecie, o jakim marzycie.

  78. Rysio said

    re 74. Będąc w Polsce nigdy nie wypożyczam samochodu.
    Używam tylko państwowych lini PKP, PKS i prywatnych busików i taksówek.

    „…166 nie zna nikogo, kto przyleciałby z USA i jeździł busami, albo PKP….”

    Teraz już znasz.

    🙂

  79. Rysio said

    re 77. Panie Gajowy – czy Pan wie coś o żydowskim pochodzeniu Alberta Pike?

    PS. I niech się Gajowy nie jeży – zawsze to dużo łatwiej i wygodniej odbierać komuś pieniądze niż przekonywać do słusznej sprawy.

  80. Kapsel said

    Polecam

    99.5 FM

    Aktualnie na antenie Radia Nostalgia nadawana jest jedynie muzyka z identyfikacją stacji lub cisza. Pełny program ma mieć charakter wyspecjalizowany tematyczno-muzyczny, poświęcony polskiej tradycji, historii, kulturze i muzyce dowolnego formatu. Radio Nostalgia może nadawać swój program od poniedziałku do niedzieli w godzinach od północy do południa. W konkursie o tę połówkę częstotliwości pokonała m.in. dysponujące drugą połówką tej częstotliwości Radio Jutrzenka oraz projekt Grupy RMF.

    http://radiopolska.pl/aktual.php?subaction=showfull&id=1288781459&archive=&start_from=&ucat=&go=headlines

    http://pl.delicast.com/radio/nostalgia

  81. 166 bojkot TVN said

    78/Rysio
    166 nie chce znać Rysia, bo ma znajomych na zupełnie innym poziomie.

  82. ziggy said

    ad. 77 Dziękuję za życzenia Panie Marucha. Mam nadzieję, że się spełnią.

  83. Rysio said

    re 81. Ależ bojkotka – czyżbyś zapomniała nasz gruppen-sex?

  84. Zbyszko said

    @83 panie Rysio, niestety odsłania sie pan coraz bardziej. Ale tego mozna sie spodziewac po lewusach. A nie raźniej by panu było na onecie, albo wirtualnej?

  85. karl85 said

    Słyszałem że Ossolineum kupują Żydzi – tylko po to aby zniszczyć wydawnictwo
    – tak jak inne zakłady / instytucja
    – wszystko co Polskie ma być zniszczone – do tego dorzną
    Zapomnieli o jednej istotnej i bardzo ważnej rzeczy (…!)
    Mazowiecki zna to i to od dawna

  86. Ad. 54

    „większość blogowiczów ma przekonania narodowo-socjalistyczne.”

    – Dla Rysia każdy, kto jest skłonny zrobić coś nie sam, a razem z innymi, wspólnie, taki ktoś ma przekonania narodowo-socjalistyczne. Rysio jest po prostu kolejnym wcieleniem Michnika. 🙂

  87. Ad. 77

    „Życzę Wam, zafajdani wulgo-liberałowie, abyście musieli żyć w takim świecie, o jakim marzycie.”

    – Ależ oni CHCĄ żyć w takim świecie? Z tym, że oni chcą żyć w takim świecie nie na dole, a na górze. Liberalizm jest tak skonstruowany, że bezwzględni, amoralni korzystają z pracy mających skrupuły, moralnych. Bez pracy tych ostatnich, przecież ten cały liberalizm nie utrzymałby się ani minuty.

    Liberalizm to żerowanie na naszych cnotach. Na „nie zabijaj”, „nie kradnij”, „nie cudzołóż” itd. Liberalizm to rakowata narośl na ciele społeczeństwa.

  88. guła said

    No dobra. A na co te drogi i autostrady?

    Bo naród wiadomo po co. By jego strzyc.
    Sami wita, że bez narodu ani ani. Do bani.

  89. ziggy said

    ad. 85
    Wydawnictwo samo się zniszczyło. Niestety książki na papierze przechodzą do historii.

    Ch…. mnie obchodzi, kto będzie właścicielem tego wydawnictwa. Jeśli ktoś mi mówi, że to nasze dziedzictwo, nasza wspólna własność, to ja mu mówię, że bredzi. Właścicielem czy współwłaścicielem byłbym wtedy, gdybym mógł pójść i powiedzieć: „Panie prezesie, drukuj pan te książki, a tych nie drukuj” lub gdybym np. mógł wejść i poprosić o przejrzenie dokumentów księgowych. Obecnie to ochroniarz może mi zasadzić kopa i taki ze mnie właściciel. O dziedzictwie i innych takich bzdurach najczęściej mówią debile lub złodzieje, którzy z tego mają prywatne korzyści.

  90. 1/2 srula (być może) said

    Re 87:
    No i „nie mów fałszywego świadectwa…”

  91. 1/2 srula (być może) said

    Ciekawe dlaczego Pan Jezus powiedział o Natanaelu: „Patrz, to prawdziwy Izraelita, w którym nie ma podstępu.” (J 1:47bt)

  92. 1/2 srula (być może) said

    Re 89:
    Rozumiem, że p. Ziggy wziął się z powietrza uwentualnie z szklanki bliżej nieokreślonego pochodzenia. Może koszerna, ale one są niezwykle przywiązane do swego dziedzictwa… Szczególnie na cudzym karku. A napisano „nie cudzołóż”…

  93. Marucha said

    Ludzie, którzy nie rozumieją znaczenia polskiej kultury dla naszej racji stanu, to sparchaciałe kundle, wykonujące żydowską agendę likwidacji Polski i wszelkich śladów po niej.

    Poglądy niejakiego Ziggy to świetny przykład takiego sparchacenia. Takich się nie przekona – tak jak nie przekona się robaków żyjących pod wilgotnym kamieniem, że światło słońca jest piękne i życiodajne.

  94. Marucha said

    Właściwie to mam jeszcze coś do dodania.

    Pisze Ziggy:
    O dziedzictwie i innych takich bzdurach najczęściej mówią debile lub złodzieje, którzy z tego mają prywatne korzyści.

    Myślę, że słowa „parchaty śmieć” nie będą w tym kontekście obraźliwe.

  95. 1/2 srula (być może) said

    Re 94:
    Moja mama mówiła „przebaczyć głupiemu – 300 dni odpustu” (dawniej w książeczkach do nabożeństwa było 100 dni, 20 dni, 400 dni odpustu itd).
    Ale to jest wersja optymistyczna. Bo jeśli nie głupota… (za Janem Pietrzakiem gdy charakteryzował „władców” PRL-u)

  96. Ad. 91

    „Ciekawe dlaczego Pan Jezus powiedział o Natanaelu: “Patrz, to prawdziwy Izraelita, w którym nie ma podstępu.” (J 1:47bt)”

    – Po prostu Jezus, w masie prawdziwych Izraelitów dostrzegł jednego, w którym podstępu nie było. Jeden – to niewiele.

  97. 1/2 srula (być może) said

    Re 96:
    Raczej w masie Izraelitów jednego, w którym podstępu nie było. 🙂
    Już za to nadawał się do skazania na śmierć za „ujawnienie tajemnicy państwowej”

  98. Ad. 88

    „No dobra. A na co te drogi i autostrady? ”

    – Jak to „po co”? Przecież to oczywiste! Żeby litewskie TIR-y miały wygodę! Litewskie TIR-y… Tiiaaaa… Z tym, że litewskie, to tak naprawdę niemieckie, Niemcy kupili w Landach za grosze wyeksploatowane ciężarówki i założyli firmy na Litwie. Litewscy są tylko kierowcy. No to otwartym tekstem: Autostrady w Polsce są po to, żeby Niemcy mieli dobrze. Mają powstawać tylko takie autostrady, po których Niemcy chcą jeździć. Nie chcą jeździć po autostradzie północ-południe (Rospuda!), więc tej autostrady nie ma. I nie będzie dopóty, dopóki będziemy mieli rząd Polski, a nie rząd polski.

  99. Ad. 95

    „Moja mama mówiła “przebaczyć głupiemu – 300 dni odpustu””

    – To źle mówiła. Podobnie jak złą nauką było „ustąp głupszemu”. I „pokorne cielę dwie matki ssie”. I „o nadstawianiu policzków” bydlakom, którzy tylko na to czekają. Itd.

    To złe, antypolskie nauki.

    Głupota ma być wyszydzana, wyśmiewana, dołowana i pogardzana. A NIE TOLEROWANA!>/b> W przeciwnym wypadku: „gdy pozwolisz na rozplenienie się robactwa, urodzą się prawa robactwa. I urodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać”.

  100. Nie zamknąłem czego trzeba. Może Admin pomoże?

  101. 1/2 srula (być może) said

    Re 98:
    I tak postulat korytarza z okresu Niemiec Hitlera został zrealizowany. A Prezydent Austrii po 1990 r mówił, że Austria nie będzie już brała udziału w rozbiorach Polski. Wtedy to brzmiało jak dowcip. Człowiek uczy się całe życie…

  102. 1/2 srula (być może) said

    Ja wiem, że głupotę trzeba piętnować ale to takie powiedzenie to po pierwsze, a po drugie czyż przebaczenie nie jest cnotą chrześcijanina? Pod warunkiem żałowania za zło. Lecz czy głupi rozumie swą głupotę? „Raczej spotkać niedźwiedzicę, co straciła małe, niżeli głupiego z jego głupotą.” (Prz 17:12)

  103. ziggy said

    Widzę panowie MISJONARZE, że brak wam argumentów.
    Odpowiedzcie sobie więc na pytanie, kto jest rzeczywistym właścicielem tzw. „spuścizny narodowej”. Dla ciężko myślących odpowiadam. Są to urzędnicy i politycy, którzy o wszystkim decydują. Podejmują decyzję, aby np. coś zlikwidować, bo tam pracuje facet, który ich wkurwił. Mogą też walczyć, o to żeby coś otrzymało dotację i przetrwało, bo tam pracuje jego kochanka, a szwagier dostaje z tej instytucji zlecenia. My, zwykli zjadacze kartofli możemy tylko dać na to pieniądze i morda w kubeł. Co ja mówię „dać pieniądze”, oni sami sobie biorą.

    Ziggy reprezentuje typową korwiniarską mentalność.
    Zniszczyć to, co działa dobrze, dlatego że jest „państwowe”.
    A gdy coś działa źle, to nie wyrzucić na zbity pysk odpowiedzialnych – tylko zlikwidować całą instytucję.
    Admin.

  104. 1/2 srula (być może) said

    I jeszcze: „Umiłowani, nie wymierzajcie sami sobie sprawiedliwości, lecz pozostawcie to pomście [Bożej]. Napisano bowiem: Do Mnie należy pomsta. Ja wymierzę zapłatę – mówi Pan – ale: Jeżeli nieprzyjaciel twój cierpi głód – nakarm go. Jeżeli pragnie – napój go. Tak bowiem czyniąc, węgle żarzące zgromadzisz na jego głowę.” (Rz 12: 19-20) Nasi wrogowie myślą, że jesteśmy bezbronni bo nie kierujemy się odwetem. Nic bardziej błędnego.

  105. Ad. 102

    „a po drugie czyż przebaczenie nie jest cnotą chrześcijanina?”

    – Przebaczenie wg Pana Boga jest uwarunkowane: Rachunkiem sumienia, Żalem za grzech, Mocnym postanowieniem poprawy, Zadośćuczynieniem Bogu i bliźniemu.

    Staramy się być bardziej miłosierni, niż Pan Bóg wykreślając ten ostatni warunek? Że już o reszcie warunków nie wspomnę.

  106. Ad. 103

    Właśnie ukamienował pan ojca zgwałconej dziewczyny, który skasował gwałciciela. Stało się to po farsie, która w przypływie dobrego humoru nazwana została procesem sądowym tegoż gwałciciela. info z Litwy. Parę lat temu.

    Ja bym go nie kamienował. Ja bym go pochwalił. Nie może być zbrodni bez kary. Bo to nie po chrześcijańsku. No, chyba, ze chodzi o goja i nie-goja. Ale to już zupełnie inna historia. Choć skutki podobne.

  107. 166 bojkot TVN said

    99/Krzysztof M

    Święta racja!
    Jeśli ktoś ustępuje głupszemu, daje mu prawo do wprowadzenia głupszego prawa, głupszych zwyczajów, jeśli ustępuje JEST GŁUPSZY!!!

    Podobnie ma się z kłamstwem „PRAWDA LEŻY ZAZWYCZAJ PO ŚRODKU”. Każdego kto mnie częstuje taką mundrością natychmiast pytam: w sytuacji kiedy ja zabiję 2 osoby, a ty nikogo, to znaczy, że każde z nas ma być sądzone za zbrodnię? Bo tak wynikałoby ze średniej arytmetycznej położenia prawdy.
    Następuje natychmiastowe zapowietrzenie się zwolennika prawdy na środku i już więcej nie słyszę tej powtarzanej ciągle medialnej bzdury.

    Prawda leży tam gdzie leży, Głupców trzeba gonić tam gdzie mogą coś pożytecznego zrobić i nie popsuć, żeby nie jedli cudzego chleba, Zbrodniarzom należy czym prędzej przywrócić adekwatną dla nich karę śmierci. Zaś długi, które zbrodniarze zaciągnęli na nasze konto, anulować.

    O tym. że znikł licznik długów ze strefy kibica w czasie Euro2012
    http://vod.gazetapolska.pl/2011-klub-ronina-tydzien-w-godzine-2-lipca
    Komentują Stanisław Janecki, Łukasz Warzecha i Rafał Ziemkiewicz.

  108. Ad. 106

    „Zbrodniarzom należy czym prędzej przywrócić adekwatną dla nich karę śmierci.”

    To już nadmiar miłosierdzia. KS to nie kara, a odwet. A dla skazanego – ucieczka. Od cierpienia, które mogłoby być jego udziałem. Tu, na ziemi w warunkach odbywania kary bezwzględnego dożywocia… Bez telewizorka oczywiście…

  109. 166 bojkot TVN said

    107/KM
    KARA ŚMIERCI to nie nadmiar miłosierdzia, to JEDYNE PEWNE ZABEZPIECZENIE przed zbrodnią

  110. Ad. 106

    Statystyki tego nie potwierdzają. 🙂 Jeżeli np. wprowadzamy prawa, które Policji dają większe uprawnienia, sądom większe możliwości szybkiego procesowania, i do tego wprowadzamy KS, to spadek ilości przestępstw przypisujemy wprowadzeniu KS! 🙂 To wniosek antynaukowy. 🙂 Wpływ dwóch z trzech istotnych okoliczności ignorujemy. 🙂 A spadek ilości przestępstw przypisujemy jedynie wprowadzeniu KS.

    No nie wiem, jak to nazwać. Chyba Muppet Show? 🙂

  111. 166 bojkot TVN said

    109/KM
    Najlepsze są statystyki amerykańskie i porównanie przestępczości w stanach gdzie jest ks i gdzie nie ma, oraz niejako obok, porównanie przestępczości w stanach gdzie jest zakaz posiadania broni i gdzie nie ma. Niestety tam gdzie „nie ma’ przestępczość jest znacznie wyższa.
    Z faktami nie ma co dyskutować. Jedyną przesłanką przeciwko ks jest pomyłka sądowa, albo celowe oszustwo.
    Mówię jednak o przypadkach kiedy wina jest bezsporna,
    W każdym innym przypadku powinno być stosowane dożywocie, które może być zamienione na ks lub uniewinnienie jeśli tylko pojawią się nowe okoliczności.

  112. 1/2 srula (być może) said

    Czy p. Krzysztof M przeczytał dokładnie moją wypowiedź?:
    „a po drugie czyż przebaczenie nie jest cnotą chrześcijanina? Pod warunkiem żałowania za zło.”
    W przypadku braku żalu przebaczenie nie istnieje bo nie ma uznania winy.
    Następny wpis (nr 103) został zacytowany co w takim przypadku. W żadnym momencie swojej historii KK nie nauczał, że zło nie będzie ukarane. Jak szanowny Pan chce ukarać „władców tego świata” za ich zbrodnie? Jeżeli Boga nie ma to nie ma i kary a jeśli Bóg jest to nie daj Boże „wpaść w Jego ręce.” Ostatnio czytałem (nie pamiętam gdzie), że tam gdzie ludzie wierzą w Boga przestępczość jest mniejsza. Były to jakieś badania.

  113. 166 bojkot TVN said

    do 110…tam gdzie nie ma ks i jest zaka posiadania broni – oczywiście

  114. Rysio said

    re 86. Ależ nie Krzysztofie M. – zupełnie mi nie przeszkadzają Ci którzy chcą robić coś razem z innymi DOBROWOLNIE.

    DOBROWOLNIE (jak będzie mi się chciało i będę ich projekt uważał za słuszny) mogę się nawet do nich przyłączyć.

    Natomiast bardzo nie lubię tych którzy chcą abym coś razem z nimi robił pod PRZYMUSEM.

  115. ziggy said

    Myślę, że Gajowy Marucha bez większych oporów podpisałby się pod hasłem: Socjalizm – tak, wypaczenia – nie. Czyli jest solidaruchem.

    To, co Pan sobie myśli, to Pana sprawa. Na pewno jednak nie podpisuję się pod majaczeniami kosmopolitów, traktujących narodową kulturę jak balast – albo w najlepszym razie jako towar porównywalny z kartoflami czy gładzią szpachlową. – admin

  116. ziggy said

    Wiem, że takich jak Pan pieniądze nie interesują. Pan ma wizje, które lud ma finansować. Pan wie, co jest wartościowe, a co jest tandetą nie godną wsparcia państwowego.
    Dla mnie ważny jest np. zegar odziedziczony po dziadku, który naprawiłem za własne pieniądze.

    Bełkot. Proszę mi pokazać bodaj jedno w miarę poważne państwo, które sobie zupełnie odpuściło troskę o własną kulturę, jej subwencjonowanie i jej promocję. – admin

  117. WW said

    Ad # 115
    „ziggy powiedział/a
    2012-07-08 (niedziela) @ 19:24:08

    Myślę, że Gajowy Marucha bez większych oporów podpisałby się pod hasłem: Socjalizm – tak, wypaczenia – nie. Czyli jest solidaruchem.”

    W jakim celu wszedł Ziggi w Gajówkę zaoszczędzę sobie słów.
    Przypomina mi się Majmonides w stosunku do Arabów, Jakub Frank i frankiści w stosunku do chrześcijan i Marks w stosunku do wszystkich – „Socjalizm i Judaizm to synonimy”.
    Hasbara choć stare ale nowe w internecie.
    Jest jeszcze słowo „żydzizm” i Ziggi

  118. Ad. Wszyscy Debile Świata

    Jeżeli każdy ma oceniać, czy chce, czy nie chce działać dla dobra wspólnego, to skończy się to tak, jak na okręcie, na którym każdy ma swoje zdanie, co ma w danej chwili robić, a sterników i nawigatorów jest tylu, ilu ludzi na łajbie.

    Są rzeczy, które można robić w pojedynkę i są rzeczy, które należy robić razem. Np. rzepkę należy wyciągać razem (to przykład, żeby do Rysiów dotarło). Gdy taki np. Rysio nie zechce się przyłączyć do wyciągania rzepki, to nie później dostanie ani kawałka. Ja wiem, że do Rysiów to nie dociera. Ale może dotrze do innych.

    W państwie potrzebne jest nie tylko prawo, ale i obyczaje. Dobre obyczaje. Tradycja. Dobra tradycja. Kultura. Dobra kultura. Itd.

    Potrzebne jest także uznanie dla autorytetów. Autorytetów prawdziwych. Potrzebne jest uznanie hierarchii. Itd.

    Potrzebna jest etyka. Etyka, która jest oparta na prawie naturalnym. Bo bez etyki prawo staje się narzędziem terroru. Itd.

    Natomiast Rysiom potrzebne jest tylko prawo. Bo bez prawa nie rozumieją, że nie należy gwałcić żony sąsiada. I Rysiom jest potrzebna broń. Na wypadek, gdyby inny Rysio zechciał się do Rysiowej żony jednak dobrać.

  119. Konkluzja:

    Rysiowie nie nadają się do życia we współczesnym społeczeństwie.
    Natomiast Rysie świetnie się nadają do życia we współczesnej dżungli.

  120. ziggy said

    ad 116.
    cyt.”Bełkot. Proszę mi pokazać bodaj jedno w miarę poważne państwo, które sobie zupełnie odpuściło troskę o własną kulturę, jej subwencjonowanie i jej promocję. – admin”.

    Panie Gajowy pokaż mi Pan jedno poważne państwo. w którym nie ma socjalizmu. Socjalizm niestety się rozpanoszył.

    Dla Was to każdy, kto bodaj napomknie o społeczeństwie, o interesach narodowych czy o sprawiedliwości – jest socjalistą.
    Admin

  121. Ad. 120

    A nikomu nie przychodzi do głowy, że ludzie po prostu chcą tego „socjalizmu”? Jeśli nie ma żadnego poważnego państwa (a niepoważne jest?), w którym nie byłoby socjalizmu, to może ten „socjalizm” jest jednak czymś naturalnym?

    Ludzie nie chcą liberalizmu, więc może liberalizm jest czymś sztucznym, czymś sprzecznym z naturą ludzką?

  122. Rysio said

    re 118. Ad. Wszyscy Debile Świata .
    —————–
    Jeżeli każdy ma oceniać, czy chce, czy nie chce działać dla dobra wspólnego, to skończy się to tak, jak na okręcie, na którym każdy ma swoje zdanie, co ma w danej chwili robić, a sterników i nawigatorów jest tylu, ilu ludzi na łajbie.

    * A kto to będzie oceniał co jest dobrem wspólnym? Ty Krzysztofie M? Hitler? Stalin? Czy może obecne parchy u koryta? Czy jakiś nowy debil wybrany przez bojkotkę, marankę i innych bezmózgowców?

    ——————————————————-
    Są rzeczy, które można robić w pojedynkę i są rzeczy, które należy robić razem. Np. rzepkę należy wyciągać razem (to przykład, żeby do Rysiów dotarło). Gdy taki np. Rysio nie zechce się przyłączyć do wyciągania rzepki, to nie później dostanie ani kawałka. Ja wiem, że do Rysiów to nie dociera. Ale może dotrze do innych.

    * Ponawiam pytanie – a kto o tym będzie decydował?
    Krzysztof M?
    Rysio?
    A może Michink z g…. wyborczego?

    ———————————————————-
    W państwie potrzebne jest nie tylko prawo, ale i obyczaje. Dobre obyczaje. Tradycja. Dobra tradycja. Kultura. Dobra kultura. Itd.

    Tutaj się zgadzam – dodam tylko, że gdyby każdy Polak miał chociaż znikomy ułamek pozycji wydawnictwa Ossolineum co Rysio – to nigdy by ono nie upadło.

    ——————————————————
    Potrzebne jest także uznanie dla autorytetów. Autorytetów prawdziwych. Potrzebne jest uznanie hierarchii. Itd.

    * Bardzo jestem ciekaw twoich autorytetów – kilka skarbów narodowych już mamy – Geremek, Bartoszewski ….

    Krzysztofie M. wymień powiedzmy 3 nazwiska Twoich autorytetów – zobaczę czy sie zgadzają z moimi.
    ————————————————————
    Potrzebna jest etyka. Etyka, która jest oparta na prawie naturalnym. Bo bez etyki prawo staje się narzędziem terroru. Itd.

    * Amen to that.

    ————————————————————

    Natomiast Rysiom potrzebne jest tylko prawo. Bo bez prawa nie rozumieją, że nie należy gwałcić żony sąsiada. I Rysiom jest potrzebna broń. Na wypadek, gdyby inny Rysio zechciał się do Rysiowej żony jednak dobrać.

    * Czyli Rysio tylko dlatego nie gwałci kobiet – bo takie jest prawo. Hmmmm. Tak to chyba prawda, dlatego też noszę ku..tasa zawiązanego na supeł aby mi czasem nie pohasał – wyjątek gruppen-sex z maranką i bojkotką, wtedy go rozsupłuję.

    * Co do mojej towarzyszki małżonki to się całkowicie pomyliłeś.
    Rysio codziennie budzi się i dziękuje Bogu, że jeszcze żyje i że towarzyszka małżonka nie odgryzła mu głowy tak jak modliszka.

    😉

    PS. Moja żona strzela dużo celniej ode mnie. 😦

  123. Rysio said

    re 121. To może machniemy referendum?

    Kto jest za socjalistycznym opodatkowaniem zarobków:

    0%
    50%
    100%

    I zaraz się wszystko wyjaśni.

    🙂

  124. 166 bojkot TVN said

    Kazdy wpis Rysia demaskuje go jako kapłona, gwałciciela-gawędziarza o niezaspokojonych freudowskich chuciach gruppenseksowych. Jednym słowem żenada starego dziada.
    To pewnie Rysiowa żona nawoływała go przez gajówkę do wykonywania obowiązków domowo-małżeńskich, bo Rysio zamiast testosteronu ma nerwicę natręctw polegającą na siedzeniu w Internecie i przymusie pisania w gajówce.
    Aleś Pan Panie Gajowy narobił. Z Rysia seksoholika-gawędziarza zrobiłeś Pan pisarza, który ma niesamowitą zdolność wyprowadzenia każdego wątku na rysiowe manowce.
    Kiedyś używał do tego Misesa, teraz ma jakies projekcje o gruppenseksie.

  125. Rysio said

    Tak to niestety prawda – moje kobity zmuszają mnie do wykonywania babskich robót domowych (prania, gotowania, sprzątania) 😦 ale się im opieram jak tylko mogę.

    Apropo – kilka lat temu był zjazd feministek w Kanadzie. No i one zadecydowały na zjeździe, że zmuszą mężów do wykonywania babskich, domowych robót.

    Po roku feministki spotkały się na następnym zjeździe i zaczęły opowiadać jak im z tym przymuszaniem chłopów poszło.

    Amerykanka mówi, „…przestałam sprzątać. Pierwszy tydzień nie widzę nic. Tak samo w drugim tygodniu. W trzecim mąż nie wytrzymał i wziął posprzątał mieszkanie..”.

    Po niej opowiada Kanadyjka „…przestałam gotować. W pierwszym tygodniu nic, w drugim mąż wrócił z roboty i przyrządził wsapniały obiad….”

    Trzecia Rosjanka „….. przestałam prać. W pierwszym tygodniu nie widzę nic. W drugim tygodniu nie widzę nic. W trzecim tygodniu – odkleiła mi się powieka i znowu zaczęłam widzieć na lewe oko …..”.

    PS. bojkotka – czy ty masz pojęcie jak przerąbane musi mieć rosyjska żona Zbigniewa Kozioła?

  126. ziggy said

    ad. 121 Z przykrością muszę stwierdzić, że socjalizm jest bardzo chwytliwą ideologią i większość ludzi uważa, że państwo powinno zajmować się wszystkim.
    Gdyby w 1989 roku zrobiono referendum, czy sprywatyzować wszystkie sklepy, to jestem przekonany, że 90% ludzi by powiedziało „NIE”. Obawialiby się, że „prywaciarze” tak podniosą ceny, że ludzie będą z głodu umierać na ulicy.
    To samo jest ze Służbą Zdrowia. Ludzie nie wyobrażają sobie, że opieka lekarska mogłaby być lepsza, gdyby była prywatna i zapewniana przez prywatne firmy ubezpieczeniowe.
    Marucha np. nie jest w stanie wyobrazić sobie prywatnego, bez dotacji, muzeum na Wawelu, bo kultura to nie kartofle i takie tam. Marucha jest pewnie przekonany, że prywatny właściciel, by to sprzedał na supermarket lub doprowadził do ruiny. Nie chcę wspominać ile to zabytków zostało doprowadzonych do ruiny przez państwo w czasie PRL.

    Jak to mÓwią – z głupkami się nie dyskutuje, przed głupkami trzeba się bronić.
    Nikt, po pierwsze, tu nie uważa, że „państwo powinno się zajmować wszystkim”, lecz tym, co do niego należy – m.in. kulturą. Akurat handel pietruszką, czy meblami, do tych zadań nie należy.
    Co do prywatnej opieki zdrowotnej – to jest świetna, dopóki klienta stać. Zresztą przypadki trudne i nieopłacalne i tak przerzuca się na służbę państwową.
    A zaś pieprzenie, że w czasie PRL doprowadzono do ruiny wiele zabytków, jest bzdurą. Owszem, niektóre z nich celowo zniszczono ze względów ideologicznych, ale to kropla w morzu wobec choćby takich osiągnięć, jak odbudowa Starego Miasta i Zamku Królewskiego w Warszawie. Polska sztuka rekonstrukcji i konserwacji zabtków miała w świecie oilbrzymią renomę.
    Nie wiem, ile p. Ziggy ma lat, ale wygląda na dwudziestolatka oszołomionego przez Janusza Korwina-Mikke, który pisze o czasach, jakie zna tylko z przekazów medialnych.
    Admin

  127. ziggy said

    Informacja dla Maruchy.

    1. Wawel – liczba odwiedzających – ok. 1,3 mln,
    2. Zamek Królewski w Warszawie – ok. 0,7 mln.
    3. Klasztor na Jasnej Górze w Częstochowie – 3,2 mln
    4. Sanktuarium w Licheniu – ok. 1,2 mln

    A teraz pytanie do Maruchy, które obiekty są państwowe, a które nie należą do państwa i ile dostają dotacji.

    I co niby z tego ma wynikać? Nic z tego nie wynika. Może jeszcze przeliczyć to na złotówki?
    – admin

  128. ziggy said

    Tak na koniec dodam, że Polacy mają Wawel głęboko w dupie. Wawel egzystuje tylko dzięki miłości urzędników i polityków, albowiem dotacje wynoszą ok. 60% kosztów działalności.

    Tacy „Polacy”, jak Szanowny Pan, na pewno mają w dupie nie tylko Wawel, ale i Polskę, która wciąż żyje tylko dzięki własnej kulturze – admin

  129. 1/2 srula (być może) said

    Re 117 (WW):
    To się nazywało judaizantes. Są jeszcze marrani hiszpańscy. Dla formalności można dodać jeszcze Mojżesza Mendelssohn’a, którego ideowymi spadkobiercami są „korzenni” Polacy, co to ich nie ma a są (lub na odwrót).
    1/2 srula (być może)

  130. 1/2 srula (być może) said

    Re: Admin (do128 i wcześniej):
    Niektórzy są wyznawcami „kultury” pieniężnej. Nawiasem mówiąc „dzięki” takim wyznawcom, do których najprawdopodobniej zalicza się p. Ziggy, Polaków nie stać indywidualnie na wspomaganie Wawelu. Ale p. Ziggy zapomina, że urzędnicy dysponują pieniędzmi z podatków zawodów nieurzędniczych. Jako zwolennik „pieniądza za wszelką cenę” powinien wiedzieć, że urzędnicy nic nie produkują tylko dysponują tym co ściągnęli od innych i w swojej działalności powinni kierować się dobrem i interesem wspólnoty, którą reprezentują. Wygląda jednak na to, że aktualnie w Polsce, urzędnicy (w PRL-u poetycznie nazywani biurwami), reprezentują inną wspólnotę niż tę, której pieniędzmi dysponują. P. Ziggy zapewne należy do tej grupy myślowej bowiem wygląda na to, że najlepsza wspólnota dla niego to ta, która została wyprodukowana w probówce bez przeszłości, nie licząc przeszłości probówki. Być może p. Ziggy – jak to już zaznaczyłem w innym wpisie – jest produktem takiej probówki i nie jest w stanie zrozumieć wartości dziedzictwa historycznego.
    1/2 srula (być może)

  131. Marucha said

    Re 117, 129:
    Nie wiem, czy Ziggy to hasbara – przypuszczam, że raczej człowiek zatruty ideologią Janusza KM, która to ideologia nosi wszakże znamiona hasbary. Obok niektórych sensownych postulatów przemyca się w niej ewidentnie antypolskie i antynarodowe treści oraz usiłuje zredukować całą złożoność świata do czynników wyłącznie ekonomicznych – co dla mnie osobiście jest postawą bardzo obrzydliwą.

    Dbałość o własną kulturę cechowała Polskie Państwo od zarania dziejów, także wtedy gdy utożsamiano państwo z królem. Fundowano uczelnie, biblioteki, opłacano artystów, pisarzy, muzyków, architektów itd. Działalność państwa uzupełniana była przez prywatną działalność zamożnych jego obywateli.

    Właściwie to po co wulgo-liberałom państwo? Wysłać ich gdzieś na bezludną wyspę i niech tam bez przeszkód rozwijają swe teorie. My, pozostali, uznajemy iż człowiek nie może działać wyłącznie w pojedynkę, że istnieje dobro wspólne dla którego warto poświęcić jakąś część własnych dochodów i własnej wolności.

  132. ziggy said

    Pytanie.
    Na jakiej spuściźnie narodowej zbudowane zostały Stany Zjednoczone. otóż brak owej spuścizny narodowej i tradycji nie przeszkadzał w zbudowaniu potężnego państwa.

    Po pierwsze – ludzie, którzy budowali USA nie przybyli znikąd, lecz odcisnęli na nim piętno swego kraju pochodzenia, m.in. religię.
    Po drugie – to potężne ongiś państwo, a dziś międzynarodowy bandyta, zbudowano na ziemiach należących do Indian przy pomocy niewolników z Afryki.
    Admin

  133. ziggy said

    Tak osobiście, to wolałbym się chwalić tym , że Polska posiada sztucznego satelitę komunikacyjnego niż tym, że ma ponad 1000-letnią tradycję.

  134. ziggy said

    ad. 132
    „Po drugie – to potężne ongiś państwo, a dziś międzynarodowy bandyta, zbudowano na ziemiach należących do Indian przy pomocy niewolników z Afryki”
    Bardzo dobry argument. My jesteśmy cnotliwi, a u nich Murzynów biją.

    Niechżesz się Pan przestanie już kompromitować. – admin

  135. 1/2 srula (być może) said

    Re: 133:
    Taaa… a najlepiej jakby satelita miał 1000 lat…
    Lecz czy szanowny p. Ziggy mógłby odpowiedzieć na pytanie dlaczego państwa dysponujące technologią kosmiczną budują muzea podboju kosmosu i wstawiają tam a to jakiś nieużywany już wahadłowiec, a to moduł stacji kosmicznej, a to jakiegoś sputnika czy inne elementy owej nowoczesności? Dla kogo one to robiom? Albo takie muzeum lotnictwa… Skoro tradycja wg szanownego p. Ziggy to duże G… Chyba, że p. Ziggy dzieli tradycję na niesłuszną i koszerną… Wtedy 1/2 srula nie będzie się dziwił poglądom szanownego Pana lecz byłoby miło gdyby szanowny Pan raczył jaśniej określić swą przynależność etniczną i mentalną.

  136. Marucha said

    Re 135:
    Ja Panu odpowiem według najlepszej wiedzy, dlaczego państwa dysponujące technologią kosmiczną budują muzea podboju kosmosu i wstawiają tam a to jakiś nieużywany już wahadłowiec, a to moduł stacji kosmicznej, a to jakiegoś sputnika czy inne elementy owej nowoczesności.

    To wszystko z powodu wszechobecnego socjalizmu, a być może i braku całkowicie wolnego rynku.

  137. Marucha said

    Add 136:
    Aha, i jeszcze jeden powód: brak powszechnego dostępu do broni.

  138. ziggy said

    ad 135
    „dlaczego państwa dysponujące technologią kosmiczną budują muzea podboju kosmosu”

    Oczywiście, takie muzea nie powinny być budowane przez państwo. Jeżeli są, to oznacza, że dominuje tam myślenie socjalistyczne. Tradycja i kultura nie powinna być własnością państwową. Jeżeli się na to godzimy, to także godzimy się na to, że państwo będzie to politycznie wykorzystywać i tym manipulować. Będą finansować i eksponować to, co jest dla danej opcji politycznej aktualnie korzystne. Jeśli minister kultury jest miłośnikiem opery, to zbuduje nową operę, a jeśli nie lubi, to ograniczy dotacje dla obecnie istniejących. Ja bym chciał, żeby o tym co jest godne istnienia i zachowania decydowali ludzi kupując bilety wstępu lub dając dobrowolne datki.

  139. ziggy said

    ad 138
    „Ja bym chciał, żeby o tym co jest godne istnienia i zachowania decydowali ludzi kupując bilety wstępu lub dając dobrowolne datki.”

    Z moim poprzednim zdaniem oczywiście Panowie się nie zgodzą, bo o tym co jest wartością godna zachowania to Wy chcielibyście decydować.

  140. 1/2 srula (być może) said

    Re 136/7:
    To, że jest socjalizm to wynika z chociażby z tego jak się spojrzy na korzenie władców imperiów współczesnych a oni nic innego nie potrafią budować. Zresztą jak spojrzeć na źródłosłów słowa „socjalizm” to w swoim rdzeniu odwołuje się do wspólnoty czy inaczej społeczności tworzącej naród. Problem polega na tym – wg mnie – że zostało to słowo zawłaszczone przez twórców koncepcji budowy wspólnoty bez Boga, choć narodowy socjalizm miał motto „Gott mit uns”. Jaki był to „bóg” to Polacy przekonali się na własnej skórze.
    Natomiast budowanie muzeów dowodzi tego, że tworzona jest tradycja i myślę że szanowny pan to wie tylko być może „rżnie głupa”. Jeżeli wniosek jest za daleko idący z góry przepraszam.

    Re 138:
    Szanowny panie Ziggy.
    Jak podążyć tokiem pańskiego myślenia to okaże się, że nic nie powinno być budowane przez państwo a najlepiej by ono nie istniało. Zakłada on, że wszyscy są uczciwi, dobrzy, miłosierni i w ogóle kierują się miłością bliźniego i miłością prawdy. Otóż taki postulat to pragnienie „powrotu do raju”. Niestety nie żyjemy w tej rzeczywistości i do śmierci lub końca świata nam to nie grozi.
    Wspólnota narodowa organizuje się w strukturę państwową bo ona umożliwia jej funkcjonowanie z tej racji, iż nasze relacje społeczno-gospodarcze są niezwykle złożone. Wcześniej była organizacja plemienna ale nie była wystarczająca do rozwiązywania coraz bardziej złożonych problemów życia społecznego. Państwo jako takie nie jest wrogiem. Staje się nim kiedy kasta urzędnicza przypisuje sobie prerogatywy omnipotencji. Normalnie funkcjonujące państwo powinno spełniać rolę pomocniczą wobec dążeń narodu i jest ono wyrazem aspiracji tegoż. Dlatego powinno stać na straży np. bogactw naturalnych. Także i dziedzictwa historycznego a nie przeszkadzać. Coś takiego jak państwo neutralne światopoglądowo to „wciskanie kitu” i nie istnieje. To tylko bzdety dla naiwnych. Proszę taki postulat zacząć głosić w „bezcennym Izraelu” albo chociażby w państwach arabskich. Na zachodzie np. w ramach neutralności światopoglądowej katolicyzm nie jest mile widziany. Naród jest bytem nadrzędnym nad strukturą państwową, która to struktura pełni rolę służebną wobec narodu. Np. słowo minister pochodzi od łac. służyć. A to komu dzisiaj służą ministrowie to jest odrębny temat.

  141. 1/2 srula (być może) said

    Ps.
    Nie wiem czy to było gdzieś tu wcześniej ale jakoś tak w temacie:
    „Właśnie kilka dni temu, to znaczy – 4 lipca – wszystkie niezależne media doniosły o odbytym 12 maja br. w Berlinie pierwszym kongresie Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce, na którym przedstawione zostały różne gorące pragnienia i postulaty – między innymi i ten, by język hebrajski został uznany w naszym nieszczęśliwym kraju za drugi język urzędowy.”
    (http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=2550)
    Wyznacznik „naszego” państwa.

  142. Gdzieś w Piśmie Św. jest zdanie o tym, ze nie wolno dyskutować z tymi, którzy mają złe intencje… Zdaje się, że Chrystus to powiedział…

  143. 1/2 srula (być może) said

    Re 142:
    Może być?:
    „Sekciarza po jednym lub drugim upomnieniu wystrzegaj się, (11) wiedząc, że człowiek taki jest przewrotny i grzeszny, przy czym sam na siebie wydaje wyrok.” (Tyt 3:10-11)

  144. Ad. 140

    Takie minimum państwa, to zdaje się można w Ameryce Południowej znaleźć. I ideałem dla liberałów byłby tu pewnie wielki plantator, któremu i rząd i policja mogą nagwizdać. Taki „przedsiębiorca” jest panem życia i śmierci ludzi mieszkających w promieniu stu kilometrów od niego. Trzeba by tam tych naszych korwinistów wysłać.

  145. Ad. 143

    Chyba będzie dobre. Jako naród musimy nauczyć się rozpoznawania ludzi przewrotnych… A napominanie ich, to już bym sobie darował… To nic nie da.

  146. 1/2 srula (być może) said

    Re 145:
    Ci akurat rozumieją tylko argument siły. Ponieważ nie mamy żadnej zostaje tylko wiara, że Bóg jest. Prawda nawet jeśli jest bolesna jest lepsza niż kłamstwo bo nie tworzy złudzeń i nie marnuje się sił na mrzonki.

  147. Marucha said

    Panowie, liberałobeton jest tak samo zaczadziały swą ideą, jak kiedyś beton komunistyczny.
    Ich przekonałyby tylko fakty: znalezienie się w absolutnie liberalnym społeczeństwie, gdzie każdy może każdemu uciąć łeb i nikt się w to nie miesza, zwłaszcza państwo.

  148. ziggy said

    ad 140
    W dużej mierze jestem gotów zgodzić się z drugą częścią wypowiedzi, ale nadal uważam, że państwo nie powinno mieszać się w te sprawy z którymi ludzie mogą dać sobie radę sami, a zwłaszcza kulturę. To urzędnicy i politycy są największymi burzycielami kultury i tradycji przez swoją ciągłą ingerencję. Np. fałszowanie historii w zależności od potrzeb, a także sztuczne wyznaczanie priorytetów w różnych dziedzinach kultury.

    Oczywiście, że państwo nie musi i nie powinno mieszać się w sprawy, z którymi ludzie dają sobie i tak radę.
    Nie należy jednak do nich ani kultura, ani nauka, ani budowa infrastruktury, ani wojsko itd.
    Admin

  149. 1/2 srula (być może) said

    Re 147:
    Taka nowoczesna „epoka jaskiniowa” i i maczugoterapia. 🙂

  150. Ad. 148

    „To urzędnicy i politycy są największymi burzycielami kultury i tradycji przez swoją ciągłą ingerencję. Np. fałszowanie historii w zależności od potrzeb, a także sztuczne wyznaczanie priorytetów w różnych dziedzinach kultury.”

    – Nie. Nie urzędnicy. To TVN, Wojewódzcy i Dody wyznaczają priorytety w kulturze. I tak to ma zostać? Zgodnie z tym, czego chcą masy? A czego chcą masy, powie nam TVN!

  151. guła said

    A Niemczech to będzie jeden język; jidisz, jak tylko z junkrami uporają się.

  152. Marucha said

    Re 150:
    Jasne. Priorytety powinni wyznaczać Solorze, Michniki, Waltery, Kulczyki… właśnie widać, jak to działa, ten „prywatny mecenat” kultury.

  153. Rysio said

    re 126. Wszyscy wychowaliśmy się w socjalistycznej Polsce, ale Pan Gajowy jest w całkowitym stanie zaprzeczenia. Urzędnicy PRLu – socjaliści okradali Polaków przez wszystkie powojenne i nawet przedwojenne lata. Teraz nastąpiła tylko zmiana waraty – za przyzwoleniem „polskich” socjalistów obecnie rządzą „żydowscy” socjaliści. A Polacy jak byli tak nadal są okradani.

    Panie Gajowy – to Polacy jeżdżą do Włoch, Niemiec i innych krajów UE aby tam sprzątać i podcierać obsrane tyłki. Dlaczego – bo ich okradzano od 1926 roku, okradzano non-stop.

    Przypomnę tylko FOZZ – kto zwędził te pieniądze Panie Gajowy – jak nie socjalistyczni polscy urzędnicy państwowi.

  154. Ad. 153

    FOZZ przy sumach, które przekręcają biznesy każdego roku, to kropla w morzu. A choćby i takie zwolnienia podatkowe dla „inwestorów” zagranicznych… Nie dotyczy to przedstawicieli Polonii, ale to już szczegół.

    FOZZ jest zły, bo był pomyślany z korzyścią dla skarbu państwa. Że były przekręty w tym interesie? Owszem. Były. Ale nie dlatego jest ten FOZZ tak wałkowany, tylko dlatego, że Polacy mogli na tym skorzystać.

  155. Rysio said

    Wcale nie kradziono mniej za PRLu, Panie Gajowy.
    Prasa i media były wtedy całkowicie pod kontrolą tych bydlaków i złodzieji tak, że nic o ich złodziejstwach nie było drukowane i nadawane w TV. ( zresztą obecnie też nie jest.)

    Internet – wymysł burżujów – to zmienił.
    Dzisiaj każdy kto tylko otworzy oczy i poczyta niezależnych stron i wiadomości widzi, że k..wa, złodziej, alfons, polityk i urzędnik państwowy to jedno i to samo g…no.

    A ja już tyle razy byłem oszukany i obrabowany przez urzędników państwowych, że najchętniej bym ich wszystkich zebrał do kupy – na ich piersiach wytatuował po angielsku, po arabsku i po AFGAŃSKU ich nazwisko, tytuł i pozycję jaką zajmowali w Polsce/w USA.

    A potem wywiózł i wysadził wszystkich na golasa gdzieś w środku Afganistanu.

    Z olbrzymim transparentem „Dar narodu Polskiego i Amerykańskiego dla mieszkańców Afganistanu”.

    Niech tam ci złodzieje wprowadzają swój socjalizm i swoją demokrację.

    🙂

  156. Marucha said

    Re 153:
    1. To, na co „socjalistyczni” (bua ha ha!) urzędnicy okradli Polskę za czasów PRL – to jest śmieszna aż do bólu kwota w porównaniu z tym, jak okradli Polskę wolnorynkowi liberałowie z prof. Balcerowiczem na czele. Tu nawet nie ma co porównywać.
    2. Co do afery FOZZ – patrz wpis nr 154 pana Krzysztofa M.
    3. Największymi złodziejami są liberałowie – „pierwszy milion trzeba ukraść”.

  157. Rysio said

    Krzysztofie M. jak i tych od FOZZ i tych obecnie potraktował bym jednakowo – patrz wpis nr 155.

    Naprawdę ciężko mi zrozumieć dlaczego relatywizujesz jakiekolwiek złodziejstwo?

    A dla mnie złodziejstwo złodziejstwu nierówne. – admin

  158. Marucha said

    Re 155:
    Panie Rysiu, Pan nie wie, co mówi.
    Kradzieże za PRL to śmiesznostki w porównaniu z kradzieżą całego majątku narodowego, który wypracowali ludzie – tak, tak! – właśnie w PRL-u.
    Największymi złodziejami są żydowscy liberałowie. Bo chyba nie nazwie Pan Rothschildów monarchistami, anarchistami albo socjalistami?

  159. Rysio said

    Każda pożyczka (socjalistów od bankierów zachodnich) w moim imieniu – była złodziejstwem na mnie – panie Gajowy.

    I każda obecna pożyczka murzyna Bambo też jest.

    „…….w porównaniu z tym, jak okradli Polskę wolnorynkowi liberałowie z prof. Balcerowiczem na czele…….”

    Tylko ktoś kto nie zna kompletnie literatury Ekonomicznej Szkoły Austryjackiej i Misesa mógł napisać że Balcerek jest wolnorynkowy.

    Wstyd mi za pana, Panie Gajowy.

    😦

    Balcerowicz jest właśnie b. dobrym przykładem wolnorynkowego liberała. Okradł całą Polskę i puścił z torbami setki tysięcy ludzi. No cóż, nie umieli się zaadaptować do nowej rzeczywistości i postępu. – admin

  160. ziggy said

    ad 152
    W prawdziwym kapitalizmie, byłoby wiele stacji telewizyjnych, a Solorz, Michnik i inni nie byliby pod ochroną służb specjalnych. Licencje nie byłyby przydzielane przez jakieś komisje tylko sprzedawane na przetargach. Obecnie, jak wszyscy wiedzą oddalamy się od gospodarki liberalnej, która była przez chwilę. Żyjemy teraz pod rządami tylko mniej brutalnych socjalistów.

    … a wszystkie kobiety byłyby piękne, a mężczyźni bogaci i wysportowani… 🙂
    Przecież nawet dziecko rozumie, że gdyby była sprzedaż licencji na przetargach, to wszystkie wykupili by wiadomi biznesmeni koszernego pochodzenia (być może z pewną pomocą swych pobratymców zza granicy). I mielibyśmy same Polsaty i TVN-y. Czyli Scheisse.
    Admin

  161. Rysio said

    re 158. A kto im oddał władzę przy ogrągłym stole – Panie Gajowy?

    Krasnoludki czy może też wysoko postawieni socjalistyczni polscy urzędnicy państwowi PRLu.

    Polscy???? – admin

  162. Rysio said

    Gdyby Balcerowicz rzeczywiście był zwolennikiem wolnego rynku to – Gajowy już dawno miałby swój prywatny Bank, a Rysio zaraz obok potężny sklep z kałachami i innym żelaztwem.

    Dlaczego Gajowy utożsamia wolny rynek z definicją podawaną przez Michnika i jego g… wyborcze?

    PS. Przypominam że wolny rynek jest wolny od JAKIEJKOLWIEK ingerencji państwa.
    Czegoś takiego nigdy w Polsce nie było.

  163. Rysio said

    „……..A dla mnie złodziejstwo złodziejstwu nierówne. – admin……….”

    Dla mnie też nie – dlatego państwowego urzędnika złodzieja automatycznie karałbym 10-krotnie ostrzej niż zwykłego prywatnego złodzieja.

  164. Marucha said

    Re 161:
    W takim razie najbliższe definicji „wolnego rynku” byłyby niektóre kraje afrykańskie, w których tzw. rząd niczym nie rządzi.
    Mam chęć zapytać, czemu Pan tam nie emigruje, ale byłby to cios poniżej pasa.

  165. Marucha said

    W ogóle puszczanie na wolny rynek gospodarek państw, które się dopiero rozwijają, jest tym samym, co puszczenie na ring początkującego boksera z Władymirem Kłyczką.

  166. Rysio said

    Panie Gajowy – ja Pana błagam na kolanach:
    Proszę przeczytać tylko jedną z tych pozycji:



    PS. Bo jak nie to wyładuję sie na mojej kotce 😉

    Panie Rysiu, tak nie wolno, kotka Panu nic nie zawiniła. Ja naprawdę kiedyś coś Miesesa przeczytam, choć przypuszczam (zakładając uczciwość autora) że będzie to jakaś utopia. – admin

  167. ziggy said

    ad 160 cyt.
    „Przecież nawet dziecko rozumie, że gdyby była sprzedaż licencji na przetargach, to wszystkie wykupili by wiadomi biznesmeni koszernego pochodzenia (być może z pewną pomocą swych pobratymców zza granicy). I mielibyśmy same Polsaty i TVN-y. Czyli Scheisse.
    Admin”

    Jak Pan myśli, dlaczego nie ma teraz przetargów? Otóż po to, aby TVN i Polsat za niską cenę mogli sobie zagwarantować licencję, którą przydzielą kolesie.
    W przypadku, gdyby zjawił się desperat chcący kupić wszystkie licencje na przetargu, to musiałby zapłacić o chuja kasy licytując się ze wszystkimi chętnymi. Zwycięzca mógłby sączyć w polskie uszy wrogą propagandę za zajebiście wysoką cenę.
    Ja się pytam, po co ten desperat miałby tyle płacić, skoro TVN i Polsat robią to za friko.

    Panie Marucha, Pan pewnie należy tez do tych, którzy wierzą w to, że gdyby Niemcy mogli swobodnie kupować w Polsce nieruchomości, to wykupiliby całą Polskę. Ja twierdzę, że nie wykupiliby, bo gdyby Polacy dowiedzieli się, że Niemcy masowo kupują, to ceny nagle wzrosłyby, aż osiągnęłyby ceny nieruchomości w Niemczech. Niemcy są bogaci, ale bez przesady.

  168. Rysio said

    Niestety przegrałem z kotką – podrapała mnie.

    😦

    PS. I towarzyszka małżonka też stanęła po jej stronie.

    Proszę serdecznie pozdrowić tow. małżonkę i kotkę. Tow. małżonce kupić bransoletkę, kotce – rybę. – admin

  169. 1/2 srula (być może) said

    Mi jakiś czas temu, nieuczony budowlaniec, w sposób niezwykle prosty a treściwy, na co by żaden wykształcony mądrala nie wpadł, zobrazował różnicę pomiędzy PRL-em a tym obecnym czasem:
    „Tamci kradli i ci kradną ale tamci coś jeszcze pozwolili uszczknąć a ci to już nic”.
    Prawda jakie piękne a jakie proste. I na co te wszystkie tytuły mgr, dr, prof.?
    Nooo, one są potrzebne ale dobrze jest pamiętać o podstawach. 🙂

  170. waw said

    Zdrojewski: Ossolineum nie zostanie zlikwidowane

    http://www.polskieradio.pl/9/299/Artykul/642386,Zdrojewski-Ossolineum-nie-zostanie-zlikwidowane

  171. 1/2 srula (być może) said

    No jasne że nie. W ramach serii „Biblioteka narodowa” wyda „Opowieści chasydów” i „Opowieść o prawdziwym człowieku” a także jak to dzielny Wehrmacht bronił autochtonów przed zaborem polskim.

  172. Chciałbym zobaczyć, jak dzisiejsi liberałowie, dziś krytykujący m.in. liberała Balcerowicza wskazują na kogoś konkretnego i mówią::

    „Tak! To ten, który przed objęciem władzy przedstawiał się jako liberał, chociaż wcale liberałem nie był! I my, prawdziwi liberałowie otwarcie demaskowaliśmy ten jego fałszywy liberalizm. A teraz widać, że mieliśmy rację!”. …

    Czekam…

  173. Maciej said

    a kto z Was obrońców polskości kupił ostatnio książkę wydaną przez Ossolineum?
    To tak jak narzekać nad zamknięciem sklepiku Pana Zdzisia biegając na zakupy do Biedronki, bo taniej!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: