Unia Europejska wykończy polską flotę
Posted by Marucha w dniu 2012-10-11 (Czwartek)
1 stycznia 2015 r. zacznie obowiązywać unijna dyrektywa ograniczająca zawartości siarki w paliwie żeglugowym spalanym na wodach Morza Bałtyckiego. Choć już dziś na tym akwenie obowiązują normy ponad trzykrotnie wyższe niż w innych regionach świata, to Parlament Europejski przegłosował ich radykalne zaostrzenie.

Fot.kkic/commons/GNU/creative
Według ekspertów, bardziej restrykcyjne przepisy doprowadzą do radykalnych zmian w transporcie morskim w tym regionie. Argumentują, że na chwilę obecną, do nowych przepisów na Bałtyku przygotowanych jest bowiem może z 200 statków (dziennie po tym akwenie pływa ponad 1500 jednostek). Modernizacja innych będzie kosztowna, a w przypadku starszych jednostek – niemożliwa. Szwedzi wydatki swojego kraju szacują na 3 mld euro rocznie.
Prof. Tadeusz Borkowski z Akademii Morskiej w Szczecinie, szef zespołu BSR InnoShip, który pracuje nad złagodzeniem skutków przepisów, które wejdą w życie za dwa lata, argumentuje, że wielu firm po prostu nie będzie na to stać. – Szukamy rozwiązań zmniejszających emisję. Jednym z nich może być pływanie na zredukowanych prędkościach – wyjaśnia.
Takie rozwiązanie, jeżeli zaakceptuje je Bruksela, również doprowadzi do wzrostu kosztów operacyjnych europejskich armatorów. Ponadto, jednostki rosyjskie będą mogły wyprzedzać unijne statki, ponieważ nie będą ich dotyczyć unijne regulacje. Może to doprowadzić do przejęcia przez flotę rosyjską dominującej roli na Bałtyku.
– Poprzez unijne regulacje ograniczające emisję CO2 europejska gospodarka już traci na konkurencyjności choćby względem Chin. Teraz Bruksela robi kolejny błąd, w efekcie którego konkurencyjność żeglugi po Bałtyku będzie poważnie zagrożona – ostrzegał w rozmowie z „Dziennikiem Gazeta prawna” Michał Jarczyński, członek grupy ds. współpracy innowacyjnej przy Janezie Potočniku, unijnym komisarzu ds. środowiska. Stawki frachtu w tym regionie będą musiały wzrosnąć i to, jak się szacuje, nawet o 40 – 50 proc. Zagrożenia konkurencją armatorzy z Europy upatrują również ze strony portów adriatyckich, które mogą odebrać im klientów.
Eksperci zauważają, że podwyżka stawek frachtu odbije się zwłaszcza na armatorach obsługujących relacje bliskiego zasięgu, w tym m.in. przeprawy promowe. Ciekawe, czy europejscy decydenci zwrócili uwagę na to, że droższy transport morski spowoduje większe zainteresowanie transportem kolejowym i drogowym. Spowoduje to, w dłuższej perspektywie, wzrost emisji spalin, z którymi Unia tak bohatersko walczy. Potencjalnymi beneficjentami nowych przepisów są również rafinerie, ponieważ w Świnoujściu budowany jest terminal do odbioru gazu skroplonego. Rafał Wardziński podkreśla, że wiele statków zmieni paliwo na mniej emisyjny gaz.
Tomasz Tokarski
Źródło: http://www.forsal.pl
http://www.pch24.pl
Komentarzy 20 do “Unia Europejska wykończy polską flotę”
Sorry, the comment form is closed at this time.
Sowa said
Nawet Pawlak powiedział że „Przytoczył szacunki Międzynarodowej Agencji Energetycznej, z których wynika, że różnica między 20-proc. a 30-proc. redukcją emisji CO2 przez UE „znaczy tyle co dwa tygodnie emisji Chin”.”
http://www.pb.pl/2622425,33191,polska-zawetowala-plan-bezemisyjnej-energetyki
Sowa said
Chińskie linie lotnicze nie chcą kupować pozwoleń UE na emisję CO2
Największe chińskie linie lotnicze poinformowały, że nie będą płacić za unijne pozwolenia na emisję CO2 w Europie. Od 1 stycznia taki obowiązek mają wszyscy przewoźnicy, których samoloty startują lub lądują na europejskich lotniskach.
c.d. pod adresem:
http://m.onet.pl/biznes,nzmd3
CO2 jest wymysłem propagandowym, bez żadnych podstaw naukowych, dla narzucenia nowych podatków płaconych do brukselskiej kasy wykorzystywanyj w wiadomych celach.
Nemo said
Wiadomo że chodzi o kasę ale swoją drogą jaki cwany musiał być parch,który to wymyślił:płacenie haraczu za gaz CO 2 ,którego jest wszędzie pełno,a najwięcej emitują go…oceany.
Pokręć said
A, nie, spokojnie, tu Niemcy nic nie zrobią, polskiej floty zasadniczo nie ma, wszystko pływa pod banderami Liberii i jakiejś innej Kostaryki. Stoczni tez nie mamy, sami sobie szkopy w stopę strzelają! jak można odebrać coś komuś, kto już tylko życie zachował? Mogą nas już tylko pomordować. Jak po mnie przyjdą, to jedyne, co mogę, to kombinować, jak to urządzić, żeby ich moja skóra kosztowała ich jak najdrożej i to wszystko.
AlexSailor said
Czyżby w zarządzie UE siedziały takie same tumany jak w Polsce i realizowały politykę Rosji, Chin, Usa i Indii???
Skoro w Polsce, która formalnie wygrała II WŚ, a obce wojska zostały zamknięte w koszarach już koło 1947-48 roku, agent agentem agenta pogania, to dlaczego inaczej miałoby być w Niemczech, które okupacyjne armie opuściły koło 1990r.
Polityka rządców UE jest zabójcza dla niej samej, nie wyłączając Niemiec, które co prawda odnoszą dość znaczne korzyści w perspektywie krótkookresowej.
Dla Polski i Polaków sygnał jest jasny – należy rozluźniać wszelkie więzy łączące nas z tworem zwanym UE, aż do kompletnego wyjścia z jego struktur z wyłączeniem traktatu o swobodzie przemieszczania się i transferu prywatnego majątku.
bv said
Na portalach PISowskich winnym jest Rosja i uległy wobec Rosji Tusk.To pokazuje zakłamanie i propagande tego środowiska na korzyść winnego EU.
Marucha said
Re 6:
Ci ludzie to mieszanka cynicznych graczy (konkretnie: agentów usraelskich i niemieckich) oraz masy bezmyślnych lemingów, którzy łykną WSZYSTKO, co się im podsunie.
marta1 said
zadaniem Unii jest wykonczenie Europy i jak dotad bardzo dobrze im to idzie.
A bydlo na rzez prowadzone albo sie boi ,albo udaje ze nie wie o co chodzi, albo sie kloci o pierduly zapamietale i wyzywa jeden drugiego od najgorszych.
Bedziemy mieli to na co zasluzylismy.
Jak naszymi autorytetami staja sie dziwki -celebrytki, sprzedajne press-tytutki, masoncy biskupi . sprzedajni, tchorzliwi politykierzy to czemu potem ten placz???
Taka bedziemy mieli przyszosc jakich mamy liderow i autorytety??
A jakie wiekszosc uznaje i je wybrala to kazdy rozsadny widzi.
a tu ciekawostka.
„Niemcy: Sąd przyznał odszkodowanie… mordercy ..”
http://www.bibula.com/?p=61820
marta1 said
Artykul
http://partenos.nowyekran.pl/post/76497,usa-gotowe-na-masowy-pomor-obywateli
plus ciekawy komentarz
„..,,Paskudnie to wygląda, nasi też się szykują ustawami, policja rośnie w siłę, zbroi się ich w coraz mocniejszą broń.
COŚ się szykuje. .
„Do tak ekstremalnej sytuacji mogłoby dojśc na przykład w wyniku wielkiego ataku terrorystycznego, katastrofy naturalnej lub innego kryzysu, którego nawet sobie nie umiemy wyobrazić.”
Otóż to, jakiego kryzysu, bo w pierdoły o terrorystach nawet dzieci nie wierzą. Chyba że obywateli sprzeciwiających się systemom państw, świata NWO uznają za… terrorystów. Aaaa to co innego, wystarczy z każdego państwa zaszczepić przymusowo wg list proskrypcyjnych taką część populacji i reszta będzie zastraszona oglądając masowe pochówki…
Państwa miały służyć swoim obywatelom… miały. To się tyczy też III RP jak najbardziej. To my dalej jesteśmy sługami państwa, a nie jego gospodarzami, pojęcie Suwerena jest dalej w pełni teoretyczną abstrakcją. To nie działa. Nie ma Polski obywatelskiej.
Zamiast tego ich rzekome elity rzekomo zarządzane przez wybranych demokratycznie (rzekomo) przedstawicieli… szykują nam plastikowe i metalowe trumny. Niech przyjadą do Oświęcimia na kurs utylizacji masowej. Zresztą wielkie miasta świata ze swoimi krematoriami mają już podobne „osiągi”.
To co planują u siebie w USA to jedno, ale ich plany wobec świata, sama wojna na Bliskim Wschodzie… przeraża i jest nieuchronna z woli właśnie USA, Izraela z ich lobbies które nimi rządzi. Poza tym zdaje się znowu żydzi staną się narzędziem tworzenia nowego etapu NWO, niestety wielu z nich zginie w zniszczonym doszczętnie Izraelu, na wojnach jakie będą toczyć dla NWO. Nie sądzę żeby sami żydzi byli wstanie zawładnąć światem, może mają sojusze, może ich przeceniamy, te elitki są szersze, może nawet znajdą miejsce dla kilku „Polaków”. W każdym razie ta kasta jest mocno opętana, szalona. Jak można
Fran SA said
Unia Europejska wykonczy polska flote?
Cala Polske wykancza.
Stalo to juz w przepowiedniach: (pradawnych)
Krzysztof M said
Ad. 4
„sami sobie szkopy w stopę strzelają!”
– A pomyślał pan, kto będzie kontrolował niemieckie statki? Niemcy! I jaki będzie wynik kontroli? 🙂
Kazek said
Podroży to koszty transportu morskiego w rejonie Bałtyku.
Odbywa się to tak ,że statek wchodząc już teraz do strefy ECA czyli Emission Control Area musi zmienic spalane paliwo na nisko siarkowe czyli poniżej 1% siarki. Strefy ECA to już teraz Morze Północne , Bałtyk oraz wybrzeża USA ( od 1 sierpnia tego roku).
Praktycznie jest to tak ,że statek musi mieć osobny zbiornik na paliwo low sulphur, posiadać kwit bunkrowy a także w razie wątpliwości władze portu mogą pobrac paliwo do analizy.
Na każdym statku jest specjalna procedura kiedy i jak zmienić paliwo.
Ciekawostką jest to,że paliwa nisko-siarkowe są gorsze dla silników ponieważ siarka ma własciwosci smarujace.
Kary za nie przejście na low sulphur to w granicach 50 tys USD płatne zawsze przed wyjsciem statku z portu.
Przepisy o których mowa w tej wiadomosci bedą jeszcze bardziej restrykcyjne czyli paliwo max 0,1% siarki na Bałtyku od 2015.
Nie wiadomo czy rafinerie dostarczą w dostatecznej ilosci takie paliwo.
Redukcja siarki dotyczy wszystkich akwenów np. w 2020 nie będzie mozna używać paliwa o zawartosci wiekszej niż 0,5% siarki w ogóle.
W tej chwili mozna pływać na 3.5% siarki
Krzysztof M said
Silniki okrętowe na gaz też istnieją…
Kazek said
Istnieją ale ekonomicznie jest to uzasadnione tylko dla nowo budowanych jednostek. Nie ma mowy o przerabianiu istniejacych statków na statki spalające gaz.
Kazek said
Jeżeli ktoś wykończy Polską flotę czyli Polską Żeglugę Morską to tylko nasz rząd. Jak do tej pory firma ta jest państwowa , wpisana na liste firm strategicznych więc nie podlega „prywatyzacji” ma około 100 statków , przynosi zysk i niczegonie chce od Państwa. Jest sprzet ,są ludzie wiec wszystko się kreci.
Podobnie było ze stoczniami , był sprzęt i znajacy sie na rzeczy ludzie wiec trudno było to rozpi…lić dopiero specjalna ustawa ,że stocznie należy zamknąć , majątek sprzedać na złom a ludzi zwolnić pozwoliła na uporanie się z problemem.
Joe said
Mysle ze to ten sam trick co zrobiono w Stanach.Chodzi o to zeby dac zatrudnienie holownikom.Tutaj juz od Nowego Roku prawie zaden statek nie moze wplynac do portu na wlasnym napedzie.Holowniki i ich zalogi maja pelne rece roboty…. no a wladzuchna 30% podatku.A ceny za tego rodzaju uslugi kosmiczne.
Pewnie szkopy naprodukowali holownikow albo maja stocznie nastawione na ich produkcje.
Rysio said
Powinno się zniszczyć wszelekie pojazdy mechaniczne.
Mielibyśmy wtedy pełne 100% zatrudnienie.
Towary nosilibyśmy jak murzyni w XVIII wieku na grzbietach.’
🙂
Rysio said
re 15 Gdyby puścić „Polską flotę czyli Polską Żeglugę Morską ” na pełny luz wolnorynkowy – to w bardzo krótkim czasie w Bałtyku i innych morzach i oceanach zabrakło by ryb. Łowili by je na pełnych obrotach.
UE musi kontrolować ile ryb można łowić a ile ryb powinno być pod ochroną.
Nieprawdaż?
🙂
Joe said
PZM w scislej wspolpracy z flotyla radziecka doprowadzili do tego ze w Baltyku nie bylo juz WODY!!!
Fran SA said
A ja mysle, ze chodzi pewnie o to, zeby Francja i Niemcy mialy stocznie , a my guzik i westchnienia.