Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Boydar o Wolne tematy (23 – …
    Bezpartyjna o Wolne tematy (23 – …
    Boydar o Wolne tematy (23 – …
    Zbigniew Kozioł o Wolne tematy (23 – …
    Boydar o Wolne tematy (23 – …
    Greg o Wolne tematy (23 – …
    revers o Pamiętajmy o losie Serbów
    Włodek o 1984 spóźni się 40 lat (2…
    Marucha o Rcchiladze: Dla Gruzinów Kaczy…
    leśnik o Rcchiladze: Dla Gruzinów Kaczy…
    revers o Wolne tematy (23 – …
    Głodomor o Wolne tematy (23 – …
    Ale dlaczego? o 1984 spóźni się 40 lat (2…
    osoba prywatna o Wolne tematy (23 – …
    Krzysztof M o Męczeństwo Mikołaja II punktem…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

Długi Gierka spłacone – kiedy zostaną spłacone długi Tuska?

Posted by Marucha w dniu 2012-10-30 (Wtorek)

Nareszcie spłaciliśmy długi zaciągnięte za czasów Edwarda Gierka czyli prawie czterdzieści lat temu. Można się domyślać, że nasi rządzący uznają to za swój sukces, wszak owe długi były niechcianą spuścizną z poprzedniego ustroju, symbolem sztucznie kreowanego prosperity naszego ubogiego socjalistycznego kraju. Niestety raczej nie ma się z czego cieszyć, długi Gierka to niewielka kwota w porównaniu z długami zaciągniętymi za czasów ekipy Tuska.

Kredyty zostały zaciągnięte przez ekipę Edwarda Gierka od połowy lat 70-tych do początku lat 80-tych. Pieniądze przeznaczone były na inwestycje w przemyśle. Dzięki modernizacji miały wzrosnąć wpływy z eksportu, co miało wystarczyć na spłatę zobowiązań, co więcej nasi zachodni wierzyciele również dali się takiej argumentacji przekonać.

Wcześniej polskie zadłużenie zagraniczne było bardzo niewielkie, wynosiło zaledwie 1 mld dol. W 1980 roku wzrosło do 25,5 mld. Potem zaczęła się tzw. pułapka zadłużenia, gdyż brakowało dewiz na jego spłatę. Została więc zawieszona do 1994 roku. Nie zaciągano już nowych długów, ale zadłużenie rosło razem z odsetkami.

W latach 90-tych sprawę spłaty uznano za kluczową, gdyż od tego zależała wiarygodność Polski na arenie międzynarodowej. Rozpoczęły się więc rozmowy na temat restrukturyzacji i redukcji zadłużenia. Początkowo udało się osiągnąć zamierzenia tylko z tzw. Klubem Paryskim, skupiającym wierzycieli rządowych. Było to w 1991 roku. Klub Londyński (wierzyciele prywatni) nie chciał się zgodzić na takie warunki, zrobił to dopiero 3 lata później. Dzięki tym umowom zadłużenie zostało zredukowane o blisko połowę z uwzględnieniem odsetek. Resztę spłaty rozłożono w czasie. Ostatnią ratę spłacono w ostatnich dniach i wyniosła ona nieco ponad 297 mln dol.

Jeden dług mamy z głowy, niestety ciąży na nas znacznie większy dług zaciągnięty przez panów Jacka Rostowskiego i jego przełożonego Donalda Tuska. Obecny rząd działa w myśl zasady „zastaw się a postaw się” i tym właściwie przypomina Gierka.

Nie ma znaczenia czy inwestycje się opłacają. Tak jest np. z nieszczęsnym Stadionem Narodowym, na którym nie będą nawet rozgrywane mecze ligowe, tylko, jak to ujęła ostatnio minister Joanna Mucha, „pomniejsze imprezy”, które nie będą w stanie utrzymać obiektu. Podobnie jest zresztą z innymi stadionami, mającymi problem z frekwencją nawet podczas meczów ligowych. Trzeba będzie do nich dopłacać. Kolejny przykład to drogi budowane za ogromne pieniądze, za które i tak przy wjeździe trzeba nierzadko płacić, nie mówiąc już o ciągłych remontach nawet świeżo oddanych do użytku odcinków.

Ile tak naprawdę wynosi dług Polski nie wiadomo. Oficjalnie za rządów Platformy Obywatelskiej wzrósł o 400 mld. zł. Już ta liczba pokazuje, że dług Gierka to przy nim pikuś. Skoro kilkadziesiąt miliardów spłacano blisko 40 lat to tylko te 400 mld. będzie spłacane ze 300 lat, wszak odsetki cały czas rosną.

Iwona Sztąberek
Źródło: http://www.ekonomia24.pl, http://www.stefczyk.info, http://www.niewygodne.info.pl
http://www.pch24.pl

Niedobrzy ludzie mówią, iż dług Polski sięga już 1 biliona (tysiąc miliardów) złotych, co niewątpliwie jest ciosem w serce większości Polaków, popierających rządy PO i spółki. – admin.

Komentarze 64 do “Długi Gierka spłacone – kiedy zostaną spłacone długi Tuska?”

  1. nikt said

    Prawda jest dużo gorsza. Gdy jeszcze oficjalny dług Czyerpe wynosił ~750mld to według NBP było to 3 biliony zeta. Teraz jest gorzej. I po drugie: nie można przeliczać na „głowę”. Przecież pracuje tylko 15 milionów, a pasowało by od tego odjąć milion urzędasów i 2 miliony innej budżetówki która niczego tak naprawdę nie produkuje. Zostanie ponad 3000 miliardów na 12 milionów pracujących. Pół miliona długu na rodzinę. SUPER! Doliczmy jeszcze długi prywatne i długi przemysłu (też muszą być spłacone pracą „tubylców”). Czy całkowite obciążenie przeciętnej rodziny w Polsce zbliża się do MILIONA? Taka kwota to jakby jedna osoba pracowała przez 20 lat za ponad 3200 zł/mies. Łącznie – jeśli dług policzyć jako podatek – końcowa stopa opodatkowania zbliżyła się do 100%. Zaierają nam WSZYSTKO.

  2. Józef said

    Coś trzeba było zrobić, aby PRL tych długów nie mogła spłacić. Z jednej strony czerwona szlachta najczęściej jerozolimskiej krwi żyła ponad stan defraudując grosz publiczny biorąc faktorne za nietrafione inwestycje, a z drugiej ferment robiła masońska KOR. Później do głosu doszły szerokie masy społeczeństwa polskiego zaciągnięte pod sztandary Solidarności a strajkowa psychoza wprowadzała dalszy ferment i niezadowolenie społeczne wskutek braku na rynku podstawowych dóbr. Co ciekawe te dobra były dostępne w dużych ilościach na tzw czarnym rynku z drugiej i trzeciej ręki, gdzie rodziły się gwiazdy przyszłego kapitalizmu.Towar więc był, ale jeszcze więcej było pieniędzy szczodrze dawanych przez peerelowski rząd strajkującym załogom. Dlaczego dzisiaj jest tak mało strajków? Chyba się ludziom żyje o wiele lepiej?
    Po wprowadzeniu stanu wojennego elity solidarności i wielu otumanionych żydowską propagandą ”patriotów” apelowało do wujka Reagana, by ten nałożył sankcje gospodarcze na komunistyczny barak zwany peerelem. Wujek Reagan posłuchał tych apeli, co zaowocowało dalszą degradacją polskiej gospodarki. Wadze PRL po pierestrojce gorbaczowskiej zauważyły, że jedynym ich wyjściem jest sprzymierzenie się z żydowską agenturą, która opanowała Solidarność, zresztą obficie sponsorowaną dotacjami zatwierdzonymi przez kongres USA. Warunkiem dobrobytu dla ”polskich” elit solidarnościowych było konsekwentne trzymanie się recept USA, które udzieliły Polsce kolejnych kredytów na opłacenie doradców finansowych wiadomego pochodzenia. Za ich przyczyną wprowadzono plan Balcerowicza czyli Jeffreya( jewreja) Sachsa znaczy Georga Sorosa. Kto za tym stał, to popatrzcie kto się udzielał w Fundacji Batorego. Będą to więc wszystkie siły polityczne po 1989 roku za wyjątkiem Samoobrony i LPR.

  3. Wojwit said

    Gierek został odsunięty od władzy w sierpniu (a w zasadzie na początku września) 1980 roku. Jakże więc mógł on (czy jego ekipa) zaciągać długi na początku lat osiemdziesiątych? Ostatni rok dekady (mimo zmienionej pierwszej cyfry) należy do niej a nie do dekady następnej. Podobny błąd popełniono uznając sylwestra 1999 za ostatni dzień wieku i milenium.

  4. Józef said

    Na początku lat 80 tych Jaruzelski mógł jedynie zaciągać długi na spłatę odsetek. Kapitał więc przyrastał coraz bardziej.

  5. Rysio said

    Taaaaaak. Jedyny u nas porządny to towarzysz Gierek.

    Ale jak mu się tak dokładnie przyjrzeć to i z niego był kawał świni.

    PS. Ludzie przestańcie chwalić socjalistów. Każdy socjalista, czy tego chcecie czy nie, jest po prostu złodziejem.

  6. Józef said

    Jak na razie, jedynym porządnym był tow. ”Wiesław”, jeżeli w ogóle jakąś porządnością którykolwiek do dziś się wykazał.
    Czy mieliśmy jakiś anty socjalistów?
    Kto to jest socjalista a kto nie?
    Pan Rysio potrafi zdefiniować?

  7. Fran SA said

    A czy kazdy Rysio jest nieukiem?

    Ciekawe, jak sie nazywa nie-socjalista Buzek i wielki kapitalista Walesa??

  8. Józef said

    Najwięcej ”dobrego” w polskiej gospodarce zrobili tzw prorynkowcy, którzy sprawili że jej już nie ma.

  9. Józef said

    Dzień z życia Polaka.

    Wstaje rano, włącza japońskie radyjko, zakłada amerykańskie spodnie, wietnamski podkoszulek i chińskie tenisówki, po czym z holenderskiej lodówki wyciąga niemieckie piwo. Siada przed koreańskim komputerem i w … amerykańskim banku zleca przelewy za internetowe zakupy w Anglii, po czym wsiada do czeskiego samochodu i jedzie do francuskiego hipermarketu na zakupy. Po uzupełnieniu żarcia w hiszpańskie owoce, belgijski ser i greckie wino wraca do domu. Gotuje obiad na rosyjskim gazie . Na koniec siada na włoskiej kanapie i… szuka pracy w polskiej gazecie – znowu nie ma! Zastanawia się, dlaczego w Polsce nie ma pracy???

  10. Rysio said

    „…Kto to jest socjalista a kto nie?
    Pan Rysio potrafi zdefiniować?..”

    Socjalistą jest każdy jeden polityk,
    który konfiskuje (czytaj rabuje) mi moje ciężko zarobione pieniądze.

    Potem taki jeden drań z drugim tłumaczy ten rabunek tym że to dla wspólnego dobra.

    Haaaaaa. Wspólneo dobra – my ass.

    Jedyna pociecha w tym że teraz wszyscy (Gierek, Gomółka i inni) równo się smażą w piekle.

    Socjalista to każdy jeden złodziej, który rabunek tłumaczy tym „,
    że przecież to dla waszego dobra, przecież to na socjały”.

    PS. Polecam do przeczytania Socjalism napisany przez Misesa.
    Książka nie tylko była zakazana w socjaliźmie, nie tylko jej kopie zostały
    zniszczone, ale także nawet jej drukarskie płytki.

  11. Fran SA said

    10. Jozef
    A w niedziele idzie do katolickiej boznicy

  12. Rysio said

    „…Ciekawe, jak sie nazywa nie-socjalista Buzek i wielki kapitalista Walesa??…”

    Cytujesz g. wyborcze i parcha Michnika.

    Przeczytaj sobie, i porównaj definicję kapitalizmu
    a. ekonomistów szkoły Austryjackiej
    b. i Michnika.

    A potem zacznij używać tej prawidłowej.

  13. Józef said

    Panie ”Rysio”!
    Miał Pan zdefiniować socjalistę a nie grzmocić pierdoły?
    Socjalista i liberał to bękarty tej samej syjonistycznej macochy.

  14. Rysio said

    Wiecie co sobie myślę?

    Za kilkanaście lat – następna ekipa zadłuży Polaków na kilka-krotnie większą sumę niż ta obecna.

    I wtedy następne matoły na blogu Gajowego będą chwalić obecną ekipę ( Tuska i Komorowskiego), że tak naprawdę to oni nie byli tacy źli, bo zadłużyli Polskę na dużo mniejszą sumę.

    PS. Ręka mnie świerzbi – i czasami mam wielką ochotę wytrzaskać co niktórych tutaj piszących – po ich pyskach.

    Jeżeli następna ekipa będzie jeszcze gorsza (ale już nie ma co kraść…), to oczywiście powiemy, że w porównaniu z nią Tusk & Co byli jednak lepsi. Co w tym dziwnego? To są porównania, panie Rysiu. – admin

  15. Józef said

    Rysio powiedział/a

    2012-10-30 (wtorek) @ 13:35:49

    PS. Ręka mnie świerzbi – i czasami mam wielką ochotę wytrzaskać co niktórych tutaj piszących – po ich pyskach.
    .Zanim był komunizm, to wcześniej była hitlerowska okupacja a jeszcze wcześniej kapitalistyczna liberalna Polska, która trwała dwie dekady.Liberalizm był i liberalizm mamy teraz, więc o co k. chodzi? Za mało jeszcze liberalizmu?

  16. Zerohero said

    Gierek zadziałał całkiem nieźle jak na panujący ustrój, zwyczaje itd. Natomiast od lat 90 nic nie usprawiedliwia tej skali marnotrawstwa. Jesteśmy całkowicie otwarci na nowinki, nawet laik może sobie poczytać np. o rozwiazaniach z Singapuru albo Korei Południowej, transformacji Dengxiaopinga. Ogólne metody powinny być znane każdemu, a specjalistów, którzy policzą szczegóły techniczne jest na pęczki. Dobrze rządzić to nie taka wielka sztuka. Więc…? Nie ma co tu pitlić o wyższości liberlalizmu nad socjalizmem. U nas panuje zmowa niekompetnecji ze zdradą.

  17. Rysio said

    „…..wcześniej kapitalistyczna liberalna Polska….”

    Po zamachu majowym w 1926 roku, do władzy doszedł socjalista Piłsudzki i jego klika. Trzymali władzę do 1939 roku zakończoną największą klęską państwa Polskiego w jego historii.

    Tak, że nie rozumiem o jakim kapitaliźmie mówisz.

  18. Rysio said

    „…..Gierek zadziałał całkiem nieźle jak na panujący ustrój, zwyczaje itd….”

    Za kilkanaście lat będą pisać:

    Tusk i Komorowski zadziałalil całkiem nieźle jak na panujący ustrój, zwyczaje itd…

    😦

    Czy to nie jest relatywizacja?

  19. Ciek said

    @Józef
    „Liberalizm był i liberalizm mamy teraz, więc o co k. chodzi? Za mało jeszcze liberalizmu?”
    Panie Józefie, nie może Pan wybudować domu na własnej ziemi bez przyzwolenia urzędnika (czyli jak Drzymała pod zaborami), zabierają Panu do 60% wypłaty, ma Pan jedną z największych (o ile nie największą) liczb pozamykanych zawodów na świecie, ponad milion darmozjadów z budżetówki na utrzymaniu i jeszcze Pan mówi, że jest liberalizm? Być może problemy z naszym porozumieniem się faktycznie biorą się z różnic w definicjach? Niestety ale PRL od połowy lat 80-tych w porównaniu z syfem, jaki nam zafundowano teraz był ostoją swobód i wolności gospodarczej … Te wszystkie „-izmy” tylko wywołują zamieszanie, w Polsce zwyczajnie nie ma żadnej wolności, a ucisk podatkowy jest coraz większy i to są fakty, z którymi nie sposób dyskutować.

  20. Józef said

    Pan Rysio naiwnie sądzi, że jakby wszystko co zarobi miał dla siebie i
    inni tak samo, to byłoby cacy.
    Mocno się myli. Wcześniej czy później ktoś by mu złożył wizytę i zaproponował ochronę. Później następny ochronę od ochrony itd.Niskie podatki przerabialiśmy za I RP. Ta metoda zawiodła, bo król z niewielkich podatków nie mógł zapewnić bezpieczeństwa Rzeczypospolitej. Cóż zresztą wymagać jakiejś wiedzy od kogoś, kto nie wykazuje znajomości historii Polski i mechanizmów skutkowo-przyczynowych Jej upadku.
    Upadła RP szlachecka i upadli Jej obywatele oskubani przez byle przybłędów, jak to przy niskich podatkach bywa.
    Pan Rysio niech zaproponuje w kahale, aby ten tyle nie zabierał starozakonnym na rzecz Ich bliskowschodniej ojczyzny.

  21. Józef said

    re19
    Wybudowałem dom na własnej działce z dziada pradziada, więc znam wszelkie trudności. Wcześniej musiałem przeprowadzić badania archeologiczne bo jakieś plamki pod glebą były.Tutaj bardzo dokuczają obywatelom wszelkiego rodzaju korporacje, mające swoje wpływy w biurokracji i ustawodawstwie.W Polsce działają mafia bankowa, sądowa, prokuratorska, paliwowa, energetyczna i setki innych.

  22. Greg said

    To jest dla mnie śmieszne… Tak jak zaciągnąć kredyt na 500 000 i z tego spłacić kredyt na 100 000. No i mamy sukces – spłaciliśmy tę okropną pożyczkę na 100 000!

    A tym samym jak mamy taki wielki sukces, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wziąć kolejny kredyt.

  23. Pokręć said

    Mój śp. dziadek (pamiętający II RP) powiedział mojemu chrzestnemu, co działał w „Solidarności” z wielkim zapałem „oj, synu, synu, Ty jeszcze kapitalizmu nie widziałeś”. No i widzimy „kapitalizm”.
    Szlag by to trafił, ja nie jestem głupi, do żadnej ruchawki nie przystępuję więcej. Po co własną twarzą firmowac takie g…, w jakie zmienili „Solidarność”?

  24. niereligijna said

    z tymi dlugami to zawsze byl wielki przekret, jak moga narobic dlugow ludzie tzn obywatele kraju ktorzy pracuja i zyja za 20 $ miesiecznie, a produkcja z ich pracy sprzedawana jest na swiatowym rynku po normalnych swiatowych cenach?
    Te mity o wielkich dlugach to czesc manipulacji w eksperymencie o nazwie komunizm, mialo w nas i w naszych rodzicachi dziadkach wzbudzac poczucie winy i wdziecznosci za to co mamy w marnej jakosci i w szarym kolorze ale zadarmo.
    Marze zeby wyjechac z usa do kraju w ktorym jest ogromny „procent” analfabetow, ludzie ucza sie tylko tego co potrzebuja by zyc w zgodzie z natura, nie ma zadnych kodow architektonicznych, biurokracji, mody swiatowej i deszcz nie jest wlasnoscia federalna.

  25. Pokręć said

    @22: a nie śmieszy Cię, że można komuś dać kredyt w postaci własnoręcznie wydrukowanych świeżo przed chwila banknotów?
    Mówią, że goj napada na bank. Żyd w tym samym celu bank zakłada.

  26. niereligijna said

    to ciag dalszy pierwszego filmu, wyjasnia w prosty sposob bankowe szwindle

  27. Józef said

    W Polsce mamy liberalizm gospodarczy, który zakłada wolność od jakichkolwiek zobowiązań ale tylko dla wybranych. Jednak są tacy jak pan ”Rysio”, ktory uważa że mamy jeszcze skrajny socjalizm, bo ludzie maja jeszcze zbyt wiele do powiedzenia i zbyt wiele zarabiają. To są skutki propagandy Ozjasza Goldberga vel JKM.

  28. nikt said

    Juzef – przestań kłamać. Wg twojej pseudo-definicji największy liberalizm jest w Korei północnej. Tam waaadzy wolno najwięcej i nie musi się liczyć z nikim. To właśnie przez takich jak ty ssynów ludzie zostali ogłupieni i boją się jedynej drogi ratunku. Jedynej – bo liberalizm to WOLNOŚĆ od ucisku państwowego i pseudopaństwowego (np. bankierskiego) To WOLNOŚC moja i każdego człowieka. Socjalizm to przeciwieństwo liberalizmu – to ucisk na każdym kroku. Jak dzisiaj w Polsce. Tak – tacy jak ty pracują dniem i nocą strasząc ludzi-niewolników wolnością. „Bój sie niewolniku być wolnym!” Ohyda.

  29. Marucha said

    Może jeszcze jedna uwaga.

    Zarządcy III RP do dziś wyprzedają to, co wybudował Gierek za porobione długi.
    A co wybudowano w III RP?
    Gdzie się podziały te pieniądze?
    Kto się z nich rozliczał?
    Chazar Lewandowski stwierdził, żeśmy je „przejedli”… Kto z Państwa je przejadł? Bo chyba wypada po pół miliona na jednego pracującego. To suma zauważalna w budżecie domowym Kowalskiego czy Malinowskiego.

  30. Zerohero said

    Re 18, Rysio

    Za Gierka był odgórny socjalizm, nie można było prowadzić własnych firm na pełną skalę. Tam i geniusz nic by nie poradził. Gierek zaciągał kredyty i budował przemysł. Teraz ten przemysł jest sprzedawany zagranicy, a PONADTO zaciągane są nowe kredyty.

    Mentalność Gierka kształtowała się w komunie, był ograniczony swoimi czasami. Od gościa, który ma lepszą perspektywę można wymagać więcej.

    Nie znaczy to, że Gierek był spoko. Był spoko jak na oficjanego komucha.

    a z resztą. Teraz mamy PKB ze 10 razy większy, a czegoś takiego jak „Miś Uszatek” nie są w stanie w Polsce nakręcić. Czy to, obok np. upadku stoczni, nie pokazuje, że w pewnych dziedzinach nastąpił regres?

  31. Marucha said

    Re 28:
    Zna Pan jeszcze jakieś inne bajki?

  32. Józef said

    Nikt!
    Wyedukowałeś się u nas
    za darmochę i już w niemieckim żargonie Yiddish nie
    bełkoczesz, a hebrajskiego nie opanowałeś?

  33. wet3 said

    Do najezdzajacych na Gierka
    Nie sadzcie, ze popieram Gierka – komuniste! Popieram jednak Gierka – modernizatora polskiej gospodarki, ktory, niestety, nie potrafil, byc moze ze wzgledu na wspolczesna mu sytuacje geopolityczna, wyskoczyc z blednego kola komunizmu. On zrobil dla Polski wiecej niz wszyscy jej wladcy od 1945r. do dzis!!! Bylem dumny, gdy w poznych latach 1970tych i jeszcze w poczatkowych latach 1980tych widzialem bardzo wielu jankesow w „made in Poland” garniturach, trzewikach. Pracowalem wowczas w biurze linii oceanicznych i zdumiony bylem iloscia produktow importowanych przez „Jankesowo” z Polski, poczawszy od wyrobow hutnictwa poprzez krawiectwo, szewstwo i kaletnictwo, wielu innych dziedzinach, a konczywszy na wozkach golfowych! Zydkom, oczywiscie, to bylo wielka sola w oku. Dlatego „zorganizowali” mu bujdy, poczawszy od Radomia… Dopomogl im w tym ZSRR ze swoimi rublami transferowymi, a biedni, nieswiadomi Polacy – solidarnosciowcy dali sie nabrac na te zydowskie machlojki … dlatego, dla maszego „szczescia”, mamy dzis szczesliwa, z wykastrowana gospodarka, PRL-bis!

  34. Józef said

    Re30”Teraz mamy PKB ze 10 razy większy, a czegoś takiego jak “Miś Uszatek” nie są w stanie w Polsce nakręcić. Czy to, obok np. upadku stoczni, nie pokazuje, że w pewnych dziedzinach nastąpił regres?”

    A w czym ten wzrost się przejawia w pieniądzach czy produkowanych towarach?

  35. nikt said

    Juzef – kto się niby „za darmochę” wyedukował? Pryl nikogo na darmo nie wykształcił. Za wszystko płacił lud wyzyskiwany przez komunę. Ale to wg ciebie jest „darmo”. Sam bełkoczesz jak z konia spadł (jak mawiano na mojej galicyjskiej wiosce). Musisz mieć jakiś poważny problem z pochodzeniem, bo plwasz „żydami” na prawo i lewo. Jakieś kompleksy? Coś nie teges w przodkach? Jak ktoś z krwią w oczach miota klątwy to sam musi mieć coś na sumieniu, to taka neoficka gorliwość, żeby go kto nie posądził. Znam ja takich „antysemitników” oj znam… Fajny film kiedyś widziałem, o indianinach z USA. Jedna tam myśl padła – najgorsi są półkrwie. Jak widać sprawdza się to również u judejczyków. Uważam cię za prowokatora.

    Głupstwa Pan gada. Z tego wynikało by np. że papież Pius V miotający klątwy na żydolubów sam był żydolubem. – admin

  36. Rysio said

    Jeżeli te podatki takie dobre – to dlaczego się pieścimy?

    Podnieść wszystkim podatki do 100% zarobku, a takiemu Rysiowi i Nikt do 200%.

    I zaraz zapanuje pełny dobrobyt.

    🙂

  37. Rysio said

    re 35. Nikt – rozmowa z Józefem – dopóki Józef nie zrozumie, że państwo nie ma żadnych pieniędzy oprócz tych które zrabowało mieszkańcom jest taka sama jak rozmowa z ścianą.

    Józef to typowy sovieticus-polakus.

    😦

  38. niereligijna said

    a gdybyscie na cala ta modernizacyjna historie chcieli spojrzec inaczej…..nikt w zyciu nie dbal, zadna wladza, ani komunistyczna ani inna,
    Polske zmodernizowali zeby mozna bylo ja sprawnie wydoic i pod wzg zasobow i pod wzg pracy.
    Cale to przedstawienie polityczno-religijne z konca lat siedemdziesiatych bylo tylko po to by zwrocic swiatowa uwage na Polske .
    Polak papierzem, to dopiero reklama , potem puste sklepy by wkurzyc i tak niezadowolonych Polakow….krowy na wsi nadal dawaly mleko i sie cielily, kury znosily jajka a swinie sie rozmnazaly, drzewa owocowaly…..
    tylko w sklepach byl ocet.
    Eksperyment o nazwie komunizm mial zostac zakonczony , wiec wszystko zostalo zaplanowane i poszlo wdg planu…
    swiatowym korporacjom nie jest potrzebna Polska ani polska konkurencja

  39. W Reykjaviku wiedzą, jak się spłaca takie pożyczki. Wystarczy jeden telefon.

    A może jak Balcerowicz zaciągał pożyczki, to niech Balcerowicz spłaca?

  40. Zerohero said

    Re 34

    A w czym ten wzrost się przejawia w pieniądzach czy produkowanych towarach?

    Produkuje się u nas dużo, ale w cudzych montowniach. Ma to pewien związek z bogaceniem kraju, ale dość luźny. Formalnie PKB w każdym razie podbija.

  41. Reblogged this on ZYGFRYD GDECZYK.

  42. Rysio said

    „…A może jak Balcerowicz zaciągał pożyczki, to niech Balcerowicz spłaca?.”

    Jeśli chodzi o mnie to pełna zgoda.
    Ja spłacę wszystkie pożyczki, które ja zaciągnołem a Balcerowicz i jemu podobni niech spłącą z własnej kieszeni, pożyczyki które oni zaciąglnęli.

    PS. O ile sobie przypominam to ja jemu żadnego upoważniena na zaciąganie pożyczek w moim imieniu nie dawałem.

    No, choć raz można się z p. Rysiem zgodzić 🙂 – admin

  43. Zerohero said

    Zapożyczanie się przez „demokratów” w imieniu ludu powinno być karane śmiercią.

    Osadzanie we władzach swoich „demokratów” i wciskanie narodom niepotrzebnych pożyczek jest aktem agresji, bo w świetle prawa czyni z podatników niewolników spłacających odsetki od nie wiadomo czego.

    Niestety Gajówkę nawiedza stado przygłupów dla których jest to sprawa niewarta splunięcia, a finansowe imperia lub ich zbrojne ramiona, to są „sojusznicy”.

  44. ISLANDIO! RATUJ!

  45. Józef said

    Rysio powiedział/a
    ”Józef to typowy sovieticus-polakus”
    Kto tam bliżej stojący niech trzepnie w tępą palę, tego masońskiego bękarta koszernego kantora.

  46. Rysio said

    Sami się trzepnijcie w swoją tępą pałe – Józefie.

    Chociaż bardzo wątpię, że nawet najmocniejsze trzepnięcie wam pomoże.

    🙂

  47. Rysio said

    „….No, choć raz można się z p. Rysiem zgodzić – admin…”

    To nie z Rysiem się Gajowy zgadza, tylko z największym ekonomistą wszechczasów – Ludwikiem von Misesem*.

    * Ulubionym żydem Rysia.

    😉

  48. Antybangster said

    Dł$gów nie spłaci się nigdy, bo bez nich by żydomasońskie Q…y zdechły z głodu i boleści. Lichwa jest dla nich święta.

  49. Fran SA said

    Ad.12
    Rysio

    Nie odopwiedziales na pytanie.
    To raz

    Ja juz jestem po przerobieniu kilku koncepcji ekonomicznych: i na studiach i w praktyce oraz w trzech systemach ekonomicznych w jakich przyszlo mi zyc.
    Na tle zachodnich ekonomistow- Oskar Lange byl einsteinem ekonomii. Radze poczytac skad sie bierze baza i z czego zyje nadbudowa. Oraz co to jest cykl koniunkturalny.
    To dwa

    Najwieksi i najmadrzejsi ekonomisci – piewcy kapitalizmu -nie przewidzieli monstrualnego krachu ekonomicznego na miare swiatowa – nawet nie maja pojecia jak takim krachom zapobiec. Wyglada na to, ze zachwyt Rysia nad drukowaniem nieistniejacego dolara nie ma poparcia w zadnej ekonomii.
    To trzy

    Dziwie sie, ze zydowski monetaryzm i wsciekla oligarchiczna globalizacja znajduje jeszcze takich niedouczonych piewcow i adoratorow jak Rysio. Rysio pewnie jeszcze pieje z zachwytu, ze pieniadz stal sie towarem!!! Bylo to zyciowe marzenie Rysia.
    To cztery

    Kapitalistyczne, nielegalne, niewypowiedziane i rabunkowe wojenki jakos nie zmniejszyly ceny ropy naftowej, nie poprawily notowan na gieldzie, i nie poprawily ekonomii Polski (nawet jednego kontraktu z Iraku nie dostalismy- a tyle sie namordowalismy …cywilow)
    To piec

    Tylko Rysie uwazaja, ze bank jest celem, a nie narzedziem ekonomii, a podstawa gospodarki jest ekonomia dlugu.
    To szesc

    Tylko Rysie jeszcze wierza w monopolizm kapitalistyczny: spekulacje finansowe, inwestowanie w cokolwiek: prostytucje, hazard, narkotyki, i zbrojenia militarne i bazowanie na ludzkim nieszczesciu; lichwiarskie procenty bankowe, falszywe ubezpieczenia, bezprawne wyrzucanie ludzi z domow, i tworzenie nierownosci spolecznej opartej na pieniadzach: kto nie ma pieniedzy nie moze ani kandydowac do rzadu, ani sie ksztalcic, ani sie leczyc. Niech zdycha pod plotem i nie zawraca glowy kapitalistom.
    To siedem

    Zapytaj Tuska ile kosztuje polskiego podatnika wojna w Afganistanie, Iranie, Libii i w ogole w Afryce – i co polski podatnik z tego ma.
    To osiem

    Zapytaj Tuska po co sa podatki?
    To dziewiec

    Zapytaj Finow jak to sie robi, ze mozna polaczyc uslugi socjalne z prywatna inicjatywa.
    To dziesiec

    No i moze pogadamy o zlodziejach:

    http://12160.info/page/turk-15-000-tons-of-western-bank-gold-is-gone?xg_source=activity

  50. mironik said

    Ja tam gdzieś tak w 1999 w radiu prg.III słyszałem że dopiero co spłaciliśmy, ogromną sumę 200zł na łebka (co w 1991 niby wynosiło) może za 10 lat znowu napiszą że dopiero co spłaciliśmy Gierka

  51. Fran SA said

    51. Mironik
    Podobno Gierka juz spalcilismy.

    Tego, czego mlodziez nie rozumie, a i ubecja i hucpa mu wmawia rozne klamstwa, to rzeczywista sytuacja Polski gierkowej.
    Gierek faktycznie nabral pozyczek i licencji, ale w Polsce bylo 100% zatrudnienia. I kazdy Polak mial prawo do pracy. Do pracy w swoim zawodzie. I pracowal dla polskich instytucji.
    System nie byl idealny, ale daleko lepszy od obecnego. Dzieci nie baly sie obcych; nie bylo pedofilii, narkomanow, zebrakow, bezdomnych.
    Nikt nie glodowal. Nauka byla bezplatna i na wysokim poziomie. Mielismy 11-te miejsce w swiecie gdy chodzilo o poziom edukacji. Teraz mamy 26… nie liczac krajow azjatyckich. I edukacja stala sie przywilejem bogatych dzieci spekulantow i zlodzieji.
    Gomulka budowal 1000 szkol na Tysiaclecie Polski. Tusk zamknie 2000 juz niedlugo.
    W przedszkolach i zlobkach nikt nie katowal dzieci, bo byla kontrola panstwowa.
    Za Gierka politycy nie byli zmuszani do samobojstwa.
    Po latach produkcji przemyslu ciezkiego, zaczelismy z duzym powodzeniem rozwijac przemysl lekki. Polskie koszule z Wistuli nie mialy konkurencji (a w tzw. demokratycznej Polsce – zydostwo zamknelo Vistule i wyrzucilo ludzi na bruk).
    Produkowalismy znakomite obuwie meskie i sprzedawalismy polski jedwab po calym swiecie. Podobnie jak bielska welne. Bylismy na drodze do wypracowania wlasnego systemu gospodarczego. Mielismy znakomita kadre techniczna i wysylalismy mlodych inzynierow, nauczycieli na szkolenia zagraniczne. I nie balismy sie przyszlosci. Polska nie byla zaplatana w bestialskie, nielegalne wojenki. Polski zolnierz nie byl niczyim najemnikiem. Nie musielismy sie wstydzic, ze napadamy na inne kraje, zeby sie przypodobac miedzynarodowym zbirom..

    Komu to qrwa przeskadzalo???
    Swinie i zdrajcy narodu polskiego wspolpracowali z CIA i zgodzily sie na nalozenie przez CIA sankcji na Polske. Chodzilo o to, zeby zniszczyc Gierka i polska gospodarke. Stary, wyrobowany trick miedzynarodowej chuliganerii. I otworzyc bardzo chlonny polski rynek na zagraniczne buble. A caly kraj wziac w plen.
    Polacy nie wiedzieli, dlaczego nagle polki w sklepach opustoszaly, i mimo pelnej produkcji, zywnosci brakowalo na rynku.

    Nagle szuje ubeckie zaczely namawiac do przystapienia do nikomu blizej nieznanej Solidarnosci i zaczely sie straszliwe prowokacje w roznych czesciach Polski, zeby zmusic Polakow do masowych wystapien i niszczenia calego dorobku gospodarczego i postepu technicznego z takim trudem zdobytego po latach wojny i stalinizmu.

    Juz Cycero ostrzegal, ze najbardziej nalezy sie bac wroga .. od wewnatrz..

    A tymczasem:

    Welcome to Berlin, Europe’s new capital:

    http://www.ft.com/intl/cms/s/0/01db45ba-1c32-11e2-a63b-00144feabdc0.html#axzz2AsG14xLl

    I spelnilo sie marzenie Hitlera: Zjednoczona Europa pod hegemonia Niemiec.
    I o to caly czas chodzilo. Skakanie po plotach bylo czysta blazenada.

  52. Zerohero said

    Nie idealizowałbym Gierka. To za jego czasów pogrzebano K 202.

    PRL miał wiele niedoskonałości, ale stanowił DOSKONAŁĄ bazę do budowy autentycznego mocarstwa gospodarczego. Złotówka była tania jak barscz, koszty pracy małe, ludzie wykształceni, istniały wysepki technologii, kraj nie był wcale taki zacofany (jak porównać z całym światem a nie RFN). można było powoli przejść z socjalistycznego porypizmu na normalność i zawojować świat z 20mld$ nadwyzki handlowej rok do roku.

    Obawiam się jednak, że na sukcesy PRL pracowały szare masy, a kierownictwu to tak przez przypadek wychodziło. W każdym razie nie starali się zbytnio. Gomułka to nawet twierdził, że powiniśmy się skupić na rolnictwie i wydobyciu.

    W latach 80 rządzący całkowicie położyli na kraj lagę.

    Jaruzelski powinien wisieć nie za stan wojnny, a za przygotowanie gruntu pod okrągły stół i Balcerowicza. Powinno być zrobione jak w Chinach. Powiesić kilku rozrabiaków, spałować i reformować kraj.

    Niestety już wtedy Polska byłą w orbicie wpływów zachodu, już tego nie można było zrobić, a to tamtego….już na stypendia tam nasze „komunistyczne” elity jeżdziły. Zachodni kredytodawcy kręcili nosem jak w FSO albo FSM Polacy wychodzili z własnym pomysłem…

    Dlatego wpieniają mnie barany twierdzące, że ruska razwiedka przewidziała rozpad ZSRR i nadal wszystkim kręci. Ci ludzie nie znają podstawowych faktów, nie wiedzą jak Jaruzelski układał się z Rockefellerem.

  53. Marucha said

    Re 52:
    Mało osób wie, iż za Gierka miała powstać w Polsce najnowocześniejsza w Europie wytwórnia płyt winylowych.
    Niestety, było nie do przewidzenia, iż pojawi się technologia CD, która w b, krótkim czasie wyprze płyty z winylu.

  54. Ad. 53

    Sowiet korzystał na naszej produkcji. Inaczej nie byłoby w Polsce tych fabryk.

    Wcześniej traktowano nas, jak bydło do roboty. A dziś traktuje się nas, jak bydło na rzeź.

    Co do Gierka. Podejrzewam, że Gierek był pożytecznym idiotą. On zielonego pojęcia nie miał o przepływie finansów tak w państwie, jak i w relacjach zewnętrznych.

  55. Józef said

    re 53
    Jeszcze mniej osób wie, że gdybyśmy mieli dobrą blachę, produkowalibyśmy najlepsze konserwy. Niestety, nie mieliśmy mięsa.

  56. wet3 said

    @ Jozef
    Prosze glupot nie poieprzyc! Kompromitujesz sie !!!

  57. Kibic said

    W Polsce jak w Chinach
    31.10.2012

    http://szachimat.bloog.pl/?pod=1&ticaid=6aa6a

  58. Kibic said

    Witam,

    Splacilismy…
    Pytanie: jak wielka wielokrotnosc zaciagnietych pozyczek splacilismy ?!?

  59. Józef said

    Wet3 powiedział/a

    2012-10-31 (środa) @ 18:36:26
    @ Jozef
    Prosze glupot nie poieprzyc! Kompromitujesz sie !

    Kolejny obkidaniec udający mędrka. Obciągnij sobie chałat bo Ci menora wystaje.

  60. Zerohero said

    Re 54

    Nie jestem taki pewien. Sowieci nie kierowali się ekonomią imperium, tylko samą ideologią. np. dopłacali do Kuby. Amerykanom taki pomysł w życiu do głowy by nie przyszedł. Każdy ich „sojusznik” miał się zwracać. Jak Wietnam Południowy im się nie kalkulował, to go po prostu zostawili na pastwę losu. Oni zarabiają nawet na krajach z którymi mają permanentny deficyt handlowy. To są MEGA cwaniaki, szulerzy, bez kija nie podchodź. Równolegle toczą dziesiątki niewidzialnych wojen, np. przeciw Korei Południowej, Japonii. A niby ich bronią.

    Dlatego wolałbym „sojusz” z Rosją. Łatwiej z nimi grać. Dużo łatwiej. Przed globalistycznym MEGA szulerem trzeba się odgradzać kordonem. Nie można otwierać podbrzusza, bo wbije swoją kłojkę i wyssie soki.

  61. Rysio said

    re 49 „… Oskar Lange byl einsteinem ekonomii…..” I wielkim przeciwnikiem Ludwika von Misesa.

    Lange po zakończeniu II wojny światowej przyjechał z USA aby wprowadzać ekonomiczny raj w PRLu.

    PS. Lange to może i był Einstainem ekonomii ale tylko dla takich komuchów jak ty.

  62. Rysio said

    re 52. „..PRL miał wiele niedoskonałości, ale stanowił DOSKONAŁĄ bazę do budowy autentycznego mocarstwa gospodarczego….”

    Za przeproszeniem ale PRL gó.wno miał.

    Jak każdy system z socjalistyczną gospodarką prowadził naród do całkowitej nędzy.

    PS. Obecny system – UE – też socjalistyczny, też do nędzy prowadzi. Ale czemu się dziwić – za kierownicą siedzą socjaliści tyle, że nie polscy a żydowscy.

    Ile lat Panie Rysiu żył Pan w PRL-u – czy też tylko go zna z opowiadań? – admin

  63. Fran SA said

    Ad. 60
    Zerohero
    Nie bardzo wiem jak sie USA oplaca utrzymywac Izrael. To bardzo uciazliwa pomoc. ‚Pomagali’ Egiptowi i Pakistanowi; i na koniec wychodzi, ze ich nikt nie lubi. Podobnie bylo z roznymi rezimami, ktore Amerykanie popierali finansowo a potem guzik z tego mieli; np. Taliban.
    Obecnosc USA na Bliskim Wschodzie mozna bylo duzo taniej sobie zabezpieczyc.

    http://beforeitsnews.com/economy/2012/10/know-your-enemy-are-they-rag-head-extremists-out-to-kill-all-americans-or-are-we-dealing-with-older-forms-of-psychological-jiu-jitsu-that-are-turning-our-weapons-against-us-is-ban-2459326.html

    A juz zupelnie nie rozumiem, jakie korzysci przynosi Amerykanom oplacanie szkol yeshiva, ktore produkuja American haters:

    http://forward.com/articles/164946/yeshivas-score-huge-pell-grant-windfall/

  64. Fran SA said

    Ad. 62
    O biedny Rysio

    Powtorz te swoje madrosci w Norwegii, Finlandii, czy nawet Danii.
    Tam sie dawno nie tarzali ze smiechu.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: