Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    osoba prywatna o Wolne tematy (42 – …
    Marucha o Uwaga na Google Maps! Popularn…
    Boydar o Kobieta aresztowana za brak ma…
    Boydar o Kobieta aresztowana za brak ma…
    amexpo o Odszkodowanie za “Ognia”
    aro o Kobieta aresztowana za brak ma…
    Antares o Uwaga na Google Maps! Popularn…
    Niedźwiedź o Wolne tematy (42 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (42 – …
    ella o Wszyscy pochodzimy ze wsi…
    osoba prywatna o Wolne tematy (42 – …
    Boydar o Kobieta aresztowana za brak ma…
    Lily o Kobieta aresztowana za brak ma…
    Lily o Kobieta aresztowana za brak ma…
    Lily. o Kobieta aresztowana za brak ma…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 546 obserwujących.

Drastyczna redukcja lekcji historii

Posted by Marucha w dniu 2013-01-06 (Niedziela)

Koalicja PO-PSL ponownie dała się we znaki. W grudniu przed Świętami Bożego Narodzenia 218 posłów odrzuciło obywatelski projekt ustawy przywracającej nauczanie historii w polskich szkołach.

Pomimo społecznej akcji protestacyjnej w kraju i za granicą, prowadzeniu wielodniowych głodówek i długotrwałej walki o zachowanie historii w drugiej i trzeciej klasie liceum, zmian w reformie edukacji z 2008 roku, wprowadzonej jeszcze przez ówczesną minister edukacji Katarzynę Hall, nie będzie. 

Naród bez historii, narodem bez przyszłości! 

Fot. za zegocina.pl

Przez prawie 4 lata środowiska intelektualistów i nauczycieli, działacze „Solidarności” oraz wiele różnych organizacji próbowały stanąć w obronie polskiej tożsamości i nie dopuścić do wyeliminowania nauki historii w polskich liceach. Głodówkę jako formę protestu przeciwko zmianom w programie nauczania oraz m.in. braku obowiązkowego nauczania  lekcji historii młodzieży, znajdującej w drugiej i trzeciej klasie liceum, podjęli najpierw z wielką determinacją opozycyjni działacze z 80. lat w Krakowie, a potem w ich ślad poszły  grupy obywateli z innych miast.

Jak Polska długa i szeroka,  szczególnie w minionym 2012 roku, miała miejsce wielka społeczna akcja protestacyjna, której przewodnim hasłem stały się znamienne słowa wielkiego naszego rodaka Prymasa Tysiąclecia kardynała Stefana Wyszyńskiego: „Naród bez dziejów, bez historii, bez przeszłości, staje się wkrótce narodem bez ziemi, narodem bezdomnym, bez przyszłości”. Były pikiety, głodówki i zbieranie podpisów pod obywatelskim projektem ustawy, przywracającym lekcje historii do polskich szkół. Tutaj należy nadmienić, że podpisało się pod nim aż 150 tys. obywateli!

(Do obywatelskiej inicjatywy ustawodawczej wymagane jest co najmniej 100 tys. podpisów). „Nasza Polska” również przyłączyła się do tego protestu, wspierając obrońców nauczania historii i relacjonując poszczególne jego etapy. Tymczasem 14 grudnia 2012 r. obywatelski projekt ustawy przywracającej lekcje historii w szkołach ponadgimnazjalnych został odrzucony w pierwszym czytaniu w Sejmie. Za jego odrzuceniem opowiedziało się 218 posłów rządzącej koalicji PO-PSL, natomiast 209 opozycyjnych posłów  głosowało przeciwko jego odrzuceniu.

Reforma pani Hall

Przypomnijmy, że ówczesna minister edukacji w rządzie Donalda Tuska w 2008 r. wprowadziła rozporządzenie zakładające nową podstawę programową  nauczania lekcji historii w polskich liceach. Według zarządzeń pani Hall od września 2012 roku nauka lekcji historii jest znacznie ograniczona. Mianowicie, wspólny kanon nauczania tego przedmiotu nie obejmuje 150 godzin w trzech kolejnych klasach liceum (wówczas gdy uczniowie osiągają wiek 17, 18 czy 19 lat), a jedynie 60 godzin! Co więcej, od września 2013 roku przedmiot ten mają uzupełniać lekcje „historii i społeczeństwa”, na które składa się dziewięć bloków tematycznych, takich jak np. „Wojna i wojskowość”, „Kobieta, mężczyzna, rodzina” czy „Język, komunikacja, media”. Wybór poszczególnych bloków jest fakultatywny dla nauczyciela. Ponadto reforma minister Hall kończy obowiązkowe lekcje historii na pierwszej klasie liceum. Tylko miłośnicy historii mają zapewnione nauczanie tego przedmiotu, dla pozostałych uczniów historia jest tylko dodatkiem w ich edukacji.

Infantylizacja historii

Jedynym efektem społecznych protestów i tzw. okrągłego stołu historyków, który miał miejsce u samego prezydenta Komorowskiego, jest zadecydowanie o nauczaniu jednego z bloków tematycznych „Ojczysty panteon i ojczyste spory” jako  obowiązkowego. To właśnie dzięki społecznemu naciskowi obecna minister edukacji Krystyna Szumilas postanowiła uczynić ten moduł obligatoryjnym w nowym przedmiocie „historia i społeczeństwo”.

Niestety, tylko ten  postulat został spełniony z wielu innych, które pod adresem MEN wystosowały rzesze obywateli, w tym liczni intelektualiści, krytykując wprowadzoną reformę edukacji. Tak w wywiadzie udzielonym „Naszej Polsce”  profesor Andrzej Nowak, wybitny historyk, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego, komentował zmiany w ramowych programach nauczania historii:  „Nazwałem główny problem ze zreformowaną nauką historii w polskich szkołach jednym słowem: infantylizacja, dlatego że po raz ostatni wspólny program nauczania historii obowiązuje szesnastolatków. Po raz ostatni obowiązkowo usłyszą, np. o Konstytucji 3 maja,  w drugiej klasie gimnazjum  –  w wieku 14 lat. Czy jest to wystarczający wiek na zrozumienie całej dyskusji wokół tego ważnego aktu? Po raz ostatni obowiązkowo również o „Solidarności” czy Powstaniu Warszawskim młodzież usłyszy, mając 16 lat. Ponownie pytam: czy jest to odpowiedni wiek na zastanowienie się nad znaczeniem „Solidarności” i toczących się wokół niej sporów czy bardziej odpowiednim czasem jest moment, gdy młodzi ludzie kończą 18 czy 19 lat, wówczas gdy są już w drugiej czy trzeciej  klasie liceum i są wtedy znacznie dojrzalsi?”.

Z kolei Piotr Zaremba, publicysta, dziennikarz i nauczyciel historii, po grudniowym odrzuceniu przez Sejm obywatelskiego projektu przywracającego lekcje historii w polskich szkołach stwierdził: „Przegrana opozycji w walce o szkolną historię to punkt wyjścia do dyskusji o kryzysie współczesnej polskiej edukacji. Zmiany programowe przeforsowane przez poprzednią minister Katarzynę Hall drastycznie zredukowały wspólny kanon wiedzy, przesądzając definitywnie, że po pierwszej klasie liceum uczeń dokonuje wyboru i uczy się głównie przedmiotów potrzebnych do matury. W tej sytuacji nazwa „liceum ogólnokształcące” traci sens”.

Obrońcy lekcji historii zapowiadają dalszą walkę o zachowanie polskiej tożsamości historycznej w polskich szkołach.

Magdalena Kowalewska

Artykuł ukazał się w najnowszym numerze tygodnika „Nasza Polska” Nr 1 (896) z 2 stycznia 2013 r.
http://www.naszapolska.pl

A właściwie to po jaką cholerę uczniowie mają sobie przeciążać głowy nauką jakiejś tam historii, z której nic nie będą mieli i na której nie da się nic zarobić (o ile nie jest się „światowej sławy historykiem” żymskiego pochodzenia)?
Czyż nie lepiej uczyć ich o „prawach człowieka”, „światopoglądowej neutralności” albo „ocipieniu klimatycznym”?
Admin.

Komentarze 22 do “Drastyczna redukcja lekcji historii”

  1. Wandaluzja said

    Pierwszą rzeczą w szkolnictwie, jaką zrobili hitlerowcy, był ZAKAZ nauczania Historii i Geografii.
    W Korei Południowej wprowadzono ponoć w szkole średniej nauczanie Talmudu jako PODSTAWY CYWILIZACJI EUROPEJSKIEJ – prawdopodobnie pod wpływem mej książki o oskalpowaniu Stalina „Incydentu nie było” (Gdańsk 2001), gdzie tak tą sprawę traktuję. Żydzi zresztą mówią BIBLIA JEST WODĄ A TALMUD WINEM.
    W początku 2003 była prezentoiwana na PWr firmowana przez Sankt Petersburg ksiązka TALMUD A CHRZEŚCIJAŃSTWO z niesamowitą tezą, że autorem oby Talmudów – Jerozolimskiego i Babilońskiego – był Jezus Chrystus, co zaraz oprotestowałem odnośnie Talmudu Jerozolimskiego jako asyryjskiego prawa wojennego. W r. 1964 była mowa, że Związek Sowiecki jest oparty na ASYRYJSKIM Prawie Wojennym, a Asyria nazywa się po żydowsku Askenzem.

  2. Pokręć said

    Jedni Polacy za Niemca oddawali życie w konclagrach za uczenie dzieci o Bitwie Pod Grunwaldem na tajnych kompletach, a inni, tym razem „Polacy” sami, dobrowolnie i z uśmiechem na ustach sami zakazują uczenia dzieci historii. Zgroza. Trzeba będzie dzieci uczyć w domu.

  3. Ad. 3

    „po jaką cholerę uczniowie mają sobie przeciążać głowy nauką jakiejś tam historii, z której nic nie będą mieli i na której nie da się nic zarobić”

    – Celne.

    Utylitaryzm górą. Zobaczymy, jak naród na to zareaguje. Ale to będzie widoczne dopiero za parę lat. Jeśli teraz ruch narodowy wysunie postulat zwiększenia lekcji historii, to jak zareagują lemingi? Jak to się przełoży na głosy wyborcze? Brrrr!!!

    Dochodzimy powoli do punktu, gdzie ludzie myślący muszą być wyraźnie odróżnialni od bezmyślnych. Szeroko pojęta elita musi się jednoczyć, musi być wyraźnie odróżnialna od hołoty. Byłoby to do wykonania w państwie wolnym. Ale w tych warunkach, które są tu i teraz, żeby to wykonać, potrzebny jest nie jeden
    Zagłoba, a co najmniej tysiąc.

  4. Przepraszam. Miało być Ad. Admin. 🙂

  5. A tymczasem, w tej chwili, na kanale 1 telewizji rosyjskiej idzie film animowany uczący małe dzieci techniki dnia codziennego. W tym przypadku rzecz chyba o rozchodzeniu się fal elektromagnetycznych, w tym światła, światłowody, i te klimaty. (Właśnie się skończyło.)

  6. krzysztof1942 said

    Słyszałem wypowiedź pewnego przywódcy niewielkiego państwa na Bliskim Wschodzie, że historia to jakaś bezwartościowa nauka, że nie należy jej uczyć młodzieży. No i jego uwaga stała się nakazem w Pol(inie)sce.

    A tak nawiasem, to zgadzam się z nim. Historia jego państwa sięga około 3000 lat wstecz, z przerwą 2000 lat, więc po co uczyć historii przerwy.

  7. Reblogged this on ZYGFRYD GDECZYK.

  8. antka kobity szwagra brat said

    …..Panie Adminie!

    …w/g bula – obojga naroduf – oraz innych pasożydów z kasty przyciasnych berecików – GOJE – muszą umiejeć sie podpisać – rachować do 100/wystarczy!/….i znać chisterje ….holokitu…….

    ….a taki….wał – jak starego „Batorego”…komin!!….- jak mawiał Zagłoba!….:D

  9. Fran SA said

    Admin. nie ma racji.
    Historia, zwlaszcza wlasnego narodu i krajow osciennych ma na celu ”konstruktywne podejscie do rzeczywistosci oraz zaprzeszlosci’ celem wyksztalcenia obywatela swiadomego wlasnych dazen do nowoczesnych wymagan radosnej przyszlosci czlowieka swiadomego, ze bledy przeszlosci mozna naprawic: pedalstwem, sodomia, masturbacja i aborcja i nihilizmem’.
    I jak mawial swego czasu moj nie bardzo znajomy, ale tez swinia, niejaki Adam Ogorzalek w gazecie pt. Wprost; ‚Wydluzamy kroki na miare naszych dni’.
    Do tej pory nie wiem co to znaczy, ale ladnie brzmi. Ogorzalek nie byl pedalem, ale byl wyjatkowym draniem. I pisywal pieknie za Stalina i za Gomulki. Bijal i zdradzal swoja zone pasjami. Ale w krakowie uchodzil za intelektualiste.

    Szkoda, ze nie wykladal historii w liceum. Moze by go ktos wreszcie spral po pysku.

  10. Griszka said

    @8 Antka Kobity Szwagra Brat
    Przestałem oglądać ten dokument na widok sceny „Psy uciekają przed głosem Szatana”, gdy w tle leciało jakieś zawodzenie rabina. Czy już nie można przedstawić cyrku jaki się dział ze sprawą Jedwabne bez zbędnego oszołomstwa…

  11. Kronikarz said

    😦

  12. Fran SA said

    A teraz powaznie;
    Dlaczego boimy sie historii i czemu historia jest pierwsza ofiara systemow faszystowskich?
    Moje osobiste podejrzenia:
    1. Ktos sie bardzo boi napisow na tabliczkach glinowych
    2. Swiat antyczny skladal sie GLOWNIE nie z zydow. Cyrenajka byla kolonia grecka.
    3. Hetyci i Hiksosi byli o 1000 razy madrzejssi niz pastuchy hebrajskie
    4. Izraela, jako panstwa nigdy nie bylo na mapie
    5.Zydzi nie umieli pisac- mieli przkaz slowny az do II -go wieku
    6. Zydzi nie mieli publicznej edukacji ( mieli ‚domowa’ edukacje religijna- tzn. jeden przedmiot; Jahwe)

    I-a wojna swiatowa
    II- wojna swiatowa
    – Przekrety Holokaustu
    Traktat Wersalski
    haavard agreement
    katyn
    jedwabne
    Powstanie warszawskie
    Wyzwalanie oswiecimia
    Lwow, Stanislawow
    Kultura lacinska
    polska szkola matematyczna
    Enigma
    I. Lukaszewicz
    Sklodowska ( kobieta i podwojna Nagroda Nobla)
    Nawojka
    Dariusz Ratajczak
    Justyna Kowalczyk

    No i jeszcze jest prowokacja w Gliwicach w 1939 roku
    czy naprawde stac nasza ojczyzne na lekcje historii???
    Przeciez oni nas ‚zaciukaja’ i zmieszaja z blotem
    Ani za Stalina, tak jak za Tuska nie mozemy znac prawdy o Katyniu, Smolensku, September 11, CASA, Jedwabnym, powstaniu warszawskim, obozu w Oswiecimiu, kopalni Wujek, i katastrofie smolenskiej.

    No to po gowno nam historia?
    Patrzmy w swiatla przyszlosc: co jeszcze wykupia w PR? Butelki po piwie i reszte lasow panstwowych.
    A niektore madrale na blogu beda sie zastanawiac, po wsze czasy co to jest: ‚narod’, ‚panstwo’
    i ‚mniejszosci narodowe’.

  13. Rysio said

    re 12. „….Dlaczego boimy sie historii i czemu historia jest pierwsza ofiara systemow faszystowskich?…..”

    Fran SA – mój ty czerwony komuszku – chciałeś zapewne napisać:

    „….Dlaczego boimy sie historii i czemu historia jest pierwsza ofiara systemow komunistycznych ?…..”

    🙂

  14. Rysio said

    Fran SA nie przejmuj się tak bardzo systemami faszystowskimi.

    Nimi już w wystarczającym stopniu przejmują się starsi bracia w wierze.

  15. wet3 said

    Tu nie ma o czym dyskutowac. Ten cyrk nieustannie trwa od czasow PRL! W PRL najbardziej wartosciowe lekcje historii otrzymalem w szkole podstawowej z ust przedwojennych nauczycieli. Potem, w szkole sredniej, bylo juz tylko czerwone barachlo. Sam – z polecenia mej matki, uzupelnialem swa wiedze. Dzis (nie mieszkam w kraju) jest pewnie znacznie goprzej niz w PRL!).

  16. Przecław said

    http://www.wicipolskie.org/index.php?option=com_content&task=view&id=7980&Itemid=56
    3-cia rocznica śmierci Zdzisława Starosteckiego, polskiego wynalazcy, twórcy systemu obrony rakietowej Patriot. W wikipedii nawet nie ma swojego hasła w żadnym języku poza polskim.
    Gajówka powinna poświęcić mu wspomnienie.

  17. Mariusz81 said

    W końcu doprowadzą do tego że program nauki historii w Polsce będzie wyglądał tak:

    – starożytność, ze szczególnym podkreśleniem historii Państwa Żydowskiego, okres ten kończyłoby „barbarzyńskie” zburzenie Jerozolimy i 2-giej Światyni Żydowskiej, 2 powstanie żydowskie i wypędzenie Żydów z Palestyny
    – potem przez 19 wieków tzw „wieki ciemne”
    – nowożytna historia rozpoczynała by się w 1948 wraz z powstaniem państwa Izrael, z dość długim wstępem ukazującym prześladowania Żydów, holokaust i walkę Żydów (syjonistów) o powstanie Izraela.
    – historia Polski pokazana byłaby przez pryzmat gehenny jaka spotkała Żydów ze strony tych niedobrych Polaków. Oczywiście film ” Pokłosie” byłby obowiązkowym „historycznym” filmem dydaktycznym.

  18. Marucha said

    Re 9:
    No cóż, panie Fran… muszę po raz kolejny wyjaśniać ironię.
    Oczywiście nauka historii ma wielkie znaczenie dla wychowania świadomych członków narodu, a nie bezmyślnych bydlątek, których interesują jedynie otręby w korycie.

  19. Umierac razem? Czy pojedynczo???

    http://polskawalczaca.com/viewtopic.php?f=2&t=20288

    zapodal:
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  20. Wandaluzja said

    Ad. 12: Fran SA powiedział/a – 2013-01-06 (niedziela) @ 13:22:49
    A teraz powaznie;
    Dlaczego boimy sie historii i czemu historia jest pierwsza ofiara systemow faszystowskich?
    ***
    Mój braciszek – tajny świadek Jechnatona czyli Amenhotepa IV – niszczył mnie identyfiokacją faszyzmu z komunizmem. Ja mu tłumaczyłem, że faszyzm był zastąpieniem przez Keynesa i Paderewskiego antysmityzmu ANTYKOMINTERNIZMEM, co podchwyclili Żydzi włoscy dla zrzucenia odium kapitału kryminalnego, z której to racji faszyzm włoski był ŻYDOKRACJĄ. Ponieważ faszyzm był atakiem na tajne konta szwajcarskie Kominternu, na które płacono dywidendę z folwarku żydowskiego, który nazywał się ZSRS, to Stalin uznał faszyzm za NAJWIĘKSZE ZŁO, toteż Armia Czerwona ZARAZ utopiła Salon Paderewskiego w gnojówce.
    Fran uważa, że topienie salonu Paderewskiego w gnojówce to takie ZWYCIĘSTWO jak gwałcenie Niemek na śniegu i rozjeżdzanie konnych taborów uciekinierów czołgami, ale tak może twierdzić tylko Kanclerz Merkel wg przykazania, że LEPSZY ROSJANIN NA BRZUCHU NIŻ AMERYKANIN NAD GŁOWĄ, bo ja „postarzyłem” zamki nadreńskie o 17 wieków.

  21. marta15 said

    Unja jak widac sie nudzi i szuka pracy. Obecnie zajmnie sie bajkami ,a scislej usuwaniem ze znanych i lubianych bajek wszelkich slow, zwrotow ,zdan mogacych kogos obrazic. A zwlaszcza mogacych obrazic gejow, feministki, mniejszosci etniczne itd. i inne …mnijszosci. Np. pania unijna zamierza pozbawic Pana Boga plci meskiej i ma byc ON, (ONA?) okreslany mianem ONO, wedlug znudzonej i debilnej pani ( pana?) , ktora jest na wysokim stolku w unii.
    I Unia ma oto zadanie na rok 2013. Brawa dla unii .
    Przynajmniej nie moga powiedzec ze za darmo siedza przy korycie.
    Cus tam jednak wymodza. Nie ma to sensu, ale zawsze. Za darmo nie zra.

  22. marta15 said

    a tu video odnosnie ad 21

Sorry, the comment form is closed at this time.