Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    revers o NATO może się samo rozbroić…
    ? o Wolne tematy (58 – …
    Yagiel o Wolne tematy (58 – …
    Bezpartyjna o Co nam zrobili ruskie
    Głos Prawdy o Co nam zrobili ruskie
    Anzelm o NATO może się samo rozbroić…
    plausi o Położyć kres patologii
    Anzel o Położyć kres patologii
    Anzelm o Położyć kres patologii
    bardzo o Wolne tematy (58 – …
    Emilian58 o Schiller na liście Ukraiń…
    prostopopolsku o Żydowska kloaka przetacza się…
    bryś o Co nam zrobili ruskie
    Us o Wolne tematy (58 – …
    revers o Wolne tematy (58 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 616 obserwujących.

Karol Wojtyła i jego „Maryjność”

Posted by Marucha w dniu 2013-02-21 (Czwartek)

Jak to ktoś ujął: „I tym razem, jak zawsze, Jan Paweł II był przeciwko doktrynie Kościoła”. Oj, Lolek, Lolek…

Zmiażdżona głowa węża

JP2, audiencja generalna, styczeń 1996:
„Obecnie komentatorzy są zgodni w uznawaniu, że tekst księgi Rodzaju, według oryginalnego Hebrajskiego, działanie wobec węża przypisuje nie bezpośrednio „Niewieście”, ale Jej potomstwu”.

JP2, audiencja generalna, maj 1996:
„… wersja ta nie odpowiada tekstowi hebrajskiemu, zgodnie z którym to nie niewiasta, lecz jej ród, jej potomek podepcze głowę węża. Tekst ten nie przypisuje zatem zwycięstwa nad szatanem Maryi, lecz Jej Synowi.”

Pius IX, 23 kwietnia 1845:
„… Najświętsza Dziewica, Swoimi Niepokalanymi stopami, miażdży jego głowę”.

Św. Pius X, 8 września 1903:
„Maryjo, która miażdżysz głowę węża”

Pius XII, 26 lipca 1954:
„Niepokalana miażdży swoimi stopami piekielnego węża”

Niewiasta obleczona w słońce

JP2, audiencja generalna, maj 1996:
Jako świadectwo biblijne potwierdzające Niepokalane Poczęcie Maryi cytowany jest często XII rozdział Apokalipsy, który mówi o «Niewieście obleczonej w słońce» (12, 1). Współcześni egzegeci zgodnie dopatrują się w tej niewieście wspólnoty Ludu Bożego, rodzącego się w bólach zmartwychwstałego Mesjasza. ” (www.opoka.org.pl)

Pius XII, 1 stycznia 1950:
„Doktorzy scholastyczni w tej niewieście obleczonej w słońce widzieli Matkę Boga”

W naszej opinii tłumaczenie „Opoki” jest wątpliwe.

Tekst angielski (http://www.ewtn.com): „… Community of God’s People, giving birth in pain to the risen Messiah”
Tekst hiszpański (www.vatican.va): „… pueblo de Dios, que da a luz con dolor al Mesías resucitado.”
Tekst włoski (www.vatican.va): „… comunità del popolo di Dio, che partorisce nel dolore il Messia risorto.”

W naszej opinii powinno być: „…wspólnoty Ludu Bożego, rodzącego w bólach zmartwychwstałego Mesjasza.

Różnica jest istotna, gdyż:
1) „Bóle zmartwychwstałego Mesjasza” – można odnieść wrażenie, że Mesjasz cierpiał po Swym Zmartwychwstaniu
2) „Mesjasz rodzi Lud Boży” – znaczy, że wcześniej, przed Zmartwychwstaniem Lud Boży nie istniał? Czy mamy się tu doszukać aluzji do założenia Kościoła Katolickiego?
3) „Lud Boży rodzi Mejsasza” – jak to się ma do „Z Ojca jest zrodzony przed wszystkimi wiekami”?
Czy mamy się tu doszukać aluzji, jakoby Żydzi byli Ludem Bożym i z bólem urodzili Chrystusa?

Powszechne Macierzyństwo Maryi

JP2, audiencja generalna, kwiecień 1997:
„Na krzyżu, Jezus nie ogłosił oficjalnie Powszechnego Macierzyństwa Maryi. Ustanowił materialną relację, wyznaczoną pomiędzy Nią, a umiłowanym uczniem.”

Leon XIII, 22 września 1891:
„… taką Jezus ogłosił Ją z krzyża, gdy powierzył Jej opiece i miłości cały rodzaj ludzki w osobie Jego ucznia.”

Tytuły Matki Bożej

JP2, Osservatore Romano, 4 maja 1997:
„Definicja Maryjnych tytułów »Orędowniczki«, »Współodkupicielki«, »Pośredniczki« nie jest zgodna z wielkimi Maryjnymi tekstami Watykańskiego Drugiego”

Pius VII, 19 lutego 1805:
„… zbliża się do tronu Jej Boskiego Syna, błaga jako Orędowniczka, modli się jako Służebnica, ale rozkazuje jako Matka.”

Pius XI, Miserentissimus Redemptor, 8 maja 1928:
„… Matkę Swą jako Orędowniczkę grzeszników… Pośredniczkę…”

Pius XI, mowa do pielgrzymów z Vicenzy, 5 sierpnia 1928:
„Odkupiciel zaangażował Swoją Matkę w Jego własne dzieło. Dlatego zwracamy się do Niej tytułem Współodkupicielka.”

Pius XII, alokucja papieska podczas kanonizacji Ludwika Marii Grignion de Montfort, 21 lipca 1947:
„Nasza Orędowniczka, między Bogiem a grzesznikiem…”

Pius XII, przemówienie radiowe, 13 maja 1946:
„… nasza najbardziej kochająca Orędowniczka, Pośredniczka…”

Asyż, styczeń 1993 r. Jan Paweł II „modlący” się z wszelkiej maści heretykami. Czyżby wywoływanie dżina, przy pomocy lampy Alladyna?

http://semperfidelisetparatus.blogspot.se

Jak wie każdy żydokatolicznicki leming, Jan Paweł był większym filozofem i teologiem od Św. Tomasza z Akwinu, co ogłoszono nawet w gajówce.
Jako największy teolog miał zatem prawo obracać do góry nogami wszystko, co głosili poprzedni papieże-nieucy. Zgodzi się z tym każdy hydrocefal.
Admin.

Komentarzy 126 do “Karol Wojtyła i jego „Maryjność””

  1. Jan said

    Gdyby JP ii był po części katolicki, to świat nie oddawałby mu takiego uwielbienia, przeciwnie byłby przedmiotem ośmieszania..

    Czy nie wiecie, że przyjazń ze światem jest nieprzyjaznią z Bogiem. Kto chce być przyjacielem świata, staje się nieprzyjacielem Boga./ŁK. 2.34/

    Nawet ”Totuus Tuus” zostało wykorzystane do zmylenia ludzi ” Maryjnością’. Jak ujawnił niechcący chyba kapciowy hasło to zostało wzięte z notatnika Wojtyły, z okresu pobierania nauk rekolekcyjnych, i było adresowane do Pana Boga a nie Najświętszej Panny Maryi., która niszczy herezje a nie popiera ich u wybitnych ” lolków”. Posoborowcy brną konsekwentnie w kłamstwach, używając wszelkich zmyłkowych sztuczek . W końcu gdzie się nie dotknąć, gdzie nie zajrzeć wychodzi manipulacja smierdzącą siarką.

  2. RomanK said

    Tu jest text co i jak myslal i czego uczyl JPII:

    /2/ Redemptor hominis, nr 2.

  3. Kudlaty said

    Pascendi Dominici Gregis: „Używają oni całej swojej pomysłowości w celu osłabienia siły i sfałszowania charakteru tradycji, tak aby ją ogołocić z całej jej powagi i autorytetu. Lecz dla katolików nic nie zdoła usunąć autorytetu drugiego Soboru Nicejskiego, który potępia tych: « którzy ośmielają się na wzór bezbożnych heretyków wyśmiewać kościelne tradycje, wynajdować nowości różnego rodzaju… albo usiłują złośliwie albo przebiegle obalać jakąś z prawowitych tradycji Kościoła katolickiego»

  4. marta15 said

    „Oredzie Jana Pawła II na upamietnienie 100-lecia rocznicy Synagogi żydowskiej.”

    Jan Paweł II, Orędzie do Naczelnego Rabina Rzymu,z 23 maja 2004 r.:

    „Do najwybitniejszego dr Riccardo Di Segni, Naczelnego Rabina Rzymu.
    Shalom!
    Z wielka RADOSCIA łączę sie ze wspólnota żydowska w Rzymie, który obchodzi stulecie [100 rocznicę] Wielkiej Synagogi w Rzymie, symbolem i przypomnieniem tysiącletniej obecności w tym mieście ludu Przymierza z Synaju.
    Przez ponad 2000 lat Twoja społeczność była integralną częścią życia w tym mieście, może tez POHWALIC SIE najbardziej starożytna społecznościa żydowska w Europie Zachodniej i rozegraniem WAZNEJ ROLI roli w SZERZENIU JUDAIZMU na tym kontynencie.
    Dzisiejsze wspomnienie zatem nabiera SZCZEGOLNEGO znaczenia …
    Ponieważ nie jestem w stanie uczestniczyć osobiście , poprosiłem mojego wikariusza generalnego Camillo Ruiniego, do reprezentowania mnie, towarzyszy mu przez kardynał Waltera Kaspera, przewodniczący Komisji Stolicy Apostolskiej ds. stosunków z Żydami.
    Formalnie wyrazam MOJE PRAGNIENIE, abym był z wami na ten dzień.
    „Oferując Ci moje pełne szacunku pozdrowienia, wybitny Dr Riccardo Di Segni.
    Kieruję moje serdeczne myśli do wszystkich członków Wspólnoty, ich prezydenta, pana Leone Elio Paserman, oraz do wszystkich, którzy zebrali się, by raz jeszcze dac świadectwo ZNACZENIU i ZYWOTNOSCI religijnego dziedzictwa, które jest obchodzone w każdą sobotę w Wielkiej Synagodze w Rzymie …

    Dzisiaj kierujemy żarliwe modlitwy do Przedwiecznego, do Boga SHALOM, tak że wrogość i nienawiść nie mogą miec mocy nad tymi ,którzy zwracają się do NASZEGO OJCA Abrahama – ojca Żydów, muzułmanów i chrzescijan…
    Nasze dzisiejsze spotkanie jest, jak to było, w ramach przygotowań do waszych bezpośrednich uroczystości Shavu’ot i naszej Pięćdziesiątnicy, które głosza pełnię naszych odpowiednich uroczystości paschalnych. Niech te święta sprawia , abysmy sie laczyli modląc sie paschalnym Hallel Dawida.
    Dzisiejsza uroczystość, w która radośc my WSZYSCY sie OCHOCZO DOLACZAMY , wspomina pierwsze stulecie tej majestatycznej Synagogi .
    Stoi ona nad brzegiem Tybru, swiadczac harmonia swych architektonicznych ksztaltow, o wierze i CHWALE WSZECHMOCNEGO. .
    Wspólnota chrześcijańska w Rzymie, przez Następcę Piotra, łączy sie z WAMI dziękując Panu za tę SZCZESLIWA OKAZJE ,[100 rocznica synagogi!].
    Jak powiedziałem podczas wspomnianej wizyty, pozdrawiamy was jako naszych „umiłowanych braci” w wierze Abrahama, naszego Patriarchy .
    WY NADAL JESTESCIE, (kontynuujecie byc), pierworodny ludem Przymierza ,
    (Liturgia Wielkiego Piątku, modlitwa powszechna, do Naródu żydowskiego) …

    [Te przyjazne stosunki] sprawiaja, ze jestesmy zjednoczeni w upamiętnieniu ofiar Shoah ,zwłaszcza tych, którzy byli wyrwani od swoich rodzin i od swojej ukochanej gminy żydowskiej w Rzymie w październiku 1943 r. i internowani do Auschwitza .
    Niech pamięć ich będzie błogosławiona i skłoni nas do pracy jako bracia i siostry …
    … Kościół nie wahał się wyrazić głębokiego Ssmutku z powodu „upadku swoich synów i córek, w każdym wieku”, i jako akt skruchy, poprosił O PRZEBACZENIE ZA ICH ODPOWIEDZIALNOSC , w jakikolwiek sposob związana z plaga anty-judaizmu i anty-semityzmu…”

    Obsservatore Romano ,czerwiec 2, 2004, strona 7.

  5. marta15 said

    tu zrodlo powyzszej info.
    zrodlo

    Click to access 16_JohnPaulII.pdf

    to powyzsze Oredzie rownie dobrze mogloby byc napisane przez jakiegos rabina.
    Czy tak zachowuje sie najwyzszy przedstawiciel KK na ziemi??
    Takiego wazeliniarstwa w stosunku do przedstawicieli falszywej religii juz dawno nie widzialam.
    Talmudyczny-rasistowski Judaizm NIE jest zadna kontynuuacja Starego Przymierza,
    o tym chyba ten wazeliniarz powinien wiedziec.
    Talmudyczny Judaizm jest demoniczna, pelna falszu i nienawisci odpowiedzia na rozwoj chrzescijanstwa.
    Wybrali co nieco ze Starego Testamentu coby wygladalo na oryginal, zanurzyli w pelnym nienawisci sosie rabiniackiego Talmudu, a jaki efekt, to kazdy rozsadny widzi.

  6. wiesdomar said

    Ta fałszywka żydowska nic nie wspomina o zydowskich zbrodniach ludobójstwa, rasistwskim traktowaniu gojów i totalnym ich okradaniu. To po prostu skandal. Rzygać sie chce.

  7. BBC said

    Pamiętam dokładnie, że papież Jan Paweł II powiedział w Częstochowie dokładnie :TOTUS TUUS MARIA TOTUS TUUS, a na murach Jasnej Góry wisiała mozaika NMP z Dzieciątkiem z napisem TOTUS TUUS na dole.Poza tym herb papieża JPII zawiera literę M .
    Nienawiść do JPII zaślepia straszliwie co niektórych komentatorów ,
    zdania i wypowiedzi wyrwane z kontekstu są wykorzystywane żeby dokopać,
    jakie to „piękne”tak się wyżywać zamiast bez rozgłosu realnie dopomóc w powrocie Tradycji .

  8. Jan said

    Każdy odpowiada za siebie, ja żadnej nienawiści do JP II nie mam. Po prostu sprzeciw co do wywyższania aż do wyżyn świętości , czynów i aktów przeciwnych nieomylnemu nauczaniu Magisterium. Ot i tyle. Pan Nasz sędzia zna wszystko, my tylko co widać i słychać.
    Jak ujawnił przed kamerami TV w czasie po śmierci papieża obecny kardynał S.Dziwisz ”Totuus Tuus” miało pierwotnie odniesienie do Pana Boga, W czasie pontyfikatu nabrało innego znaczenia – odniesienia do NMP.
    Ja nie wiem czy był zmuszany, czy robił i mówił z własnej woli, mnie to nie interesuje, to sprawa Pana Boga..
    Kto mu chociażby dał prawo do udzielania Komuni św. na stojąc i do łapek. To też nienawiść.

  9. marta15 said

    ad 7
    a wedlug pana BBc to zaakceptowanie przez JP2 czerwonej kropki na czole , jaka czciciele bogni sziwy zaznaczaja swocih wiernych to tez „wyrwane z kontekstu” ??
    A jego przemowiene w Jordanie ,w ktorym grzmi aby „Jan Chrzciciel poblogoslawil Islam”, to tez wyrwane z kontekstu??.
    A hocki klocki w Assyzach i innych spotkaniach ekumenicznych na ktorych dochodzil do bluzneirrstwa, apostacji ,swietokradzta i herezji to tez wyrwane z konkekstu??
    A jego przymilanie, wrecz czolobitnosc/sluzalczosc w stosunku do Zydow to tez wyrwane z kontekstu?? A modlitwy z czarownikami w Togo , z zaklinaczami wezy, voodooistami i innymi okultystami to tez wyrwane z kontekstu??
    Ma pan racje ,TO JEST wyrwane z Kontekstu.
    Kontekstu 2000- letniej Tradycji KK, ktora JP2 totalnie olal , zajety budowaniem nowego, globalnego koscilla wedlug demonicznych recept judeo-masonerii.

  10. Marucha said

    Re 7:
    Ok, proszę podać, które wypowiedzi są fałszywe, nadinterpretowane itd.

  11. BBC said

    Sprawiedliwy sędzia kładzie na szale kamyki białe i czarne,
    JPII już nie żyje a tu ciągle kopie się w grobie leżącego,
    przecież on również jest stworzeniem bożym,
    czy maksyma KOCHAJ BŁĄDZĄCEGO NIENAWIDŹ BŁĄD, jest modernistyczna???

  12. BBC said

    ad.10
    Panie Gajowy, nie prowadzę ewidencji wypowiedzi JPII, ale komentatorzy robią wrażenie, że uprawiają dyscyplinę sportową pod hasłem: kto mu bardziej dokopie.
    Poza tym, czy Pan i pozostali, od urodzenia jesteście zorientowani, co się stało z Tradycją? Czy nie lepiej skoncentrować się na byciu Jej Zawsze Wiernym?
    To jest najskuteczniejsze .

  13. BBC said

    ad.8
    Panie Janie,
    dziwię się,że Pan daje wiare słowom tego dziwnego Dziwisza,który poprzekręcał słowa papieża
    i gada to co wg.niego akurat pasuje,
    JPII był otoczony wynajętymi dziwolągami, jak skazaniec ścianami celi,
    a tzw. lekarze, należący do klubu TRUJ I ZABIJAJ postarali się,żeby był ubezwłasnowolniony

  14. Marucha said

    Re 11, 12:
    Nikt nie dokopuje człowiekowi, będącemu już po drugiej stronie. Nikt nie przesądza, jaka była Jego rozmowa z Bogiem i co z niej wynikło dla Jego duszy.
    Powiem więcej, takie roztrząsanie jest niegodne katolika, a jeśli ktoś to czyni, to na własny rachunek i własną odpowiedzialność.

    Podkreślałem WIELE razy, że nie neguję ewentualnej osobistej świętości Jana Pawła II.

    Natomiast mam prawo oceniać Pontyfikat – czyny i słowa papieża w kontekście ich ortodoksyjności i wierności Magisterium.
    Nie można być wiernym Tradycji, jeśli się jej nie zna. A nie sposób ją poznać bez konfrontacji ze stanem dzisiejszym.

  15. Marucha said

    Re 13:
    W ten sposób można wytłumaczyć wszystkich i wszystko.

  16. ulcik said

    Zauwazylam jedno, ze na Gajowce artykuly na temat JP II sa – wybiorcze, takie, ktore pasuja do pogladow p.Gajowego. Wyposrodkowana, najbardziej miarodajna opinia, musi opierac sie, zza i za przeciw.

  17. Inkwizytor said

    BBC

    Nie becz, lecz módl się za kremówkowego Lolka, zeby Bóg przebaczyl mu zdradę Kościoła jakiej się dopuścił

  18. ojojoj said

    Niemcy jak Benedykt pracuja tylko do emerytury, Polacy jak JP2 az do smierci. Wiec o co chodzi ? tak bylo od zawsze.

    😀 😀 😀
    Admin

  19. Janek said

    Marta 15 bardzo dobrze piszesz.Ja od siebie napiszę,że całkowicie neguję rzekomą świętość Wojtyły!Prawdziwa świętośc wyraża się poprzez całkowita wierność wobec Magisterium Kościoła ,czyny i słowa .Tylko kompletny ignorant może twierdzić,jakoby Wojtyła spełnił te warunki!Ten Zdrajca doakończył to co Montini-Monter zaczął .Wojtyła to Wilk w owczym odzieniu ,który otumanił prawie wszystkich Katolików diabelską obsesją.To mistrz dwuznaczności i kłamstwa wsączający diabelska truciznę w nieostrożne serca!Każdy kto chce ozdrowieć i przejrzeć duchowo to musi wypluć z siebie Wojtyliański jad ,wypluć cały ten zakichany Soborek żydomasoński i wszystkich jego apologetów.Kościół przez 2000 lat głosił jota w jotę to samo ,ba wszyscy Papieże setki jeśli nie tysiace razy zabraniali jakichkolwiek zmian pod pretekstem rzekomego lepszego ,głębszego wyjaśnienia ,jakiegoś dostosowania do urojonego ducha czasu itp…A dlaczego tak postępowali,ano dlatego ,że Katolicyzm jest religią objawioną przez samego Boga,objawioną jeden raz i przekazaną Świętym[por.list św.Jakuba Apostoła]Dlatego Religia Katolicka jest niezmienna z samej swej natury i nikt nie miał prawa kucharzyć w Kościele według własnego widzimisię np.sobór watykański II i cała plejada super oświeconych zatroskanych zmieniaczy Wiary,a tak naprawdę Żydów i Masonów przebranych w szaty duchownych z Wojtyłą na czele!

  20. JO said

    BBC Masz niezla Ksywe… Tu nie Ma MIEJSCA dla Ciebie Macicielu. Tu nie Ma MIEJSCA dla Udajacych Debili, Zdrajcow , Zydow takich jak Ty. Won stad.

  21. JO said

    Dary Ducha Switego To Madrosc…Takemnijce Rozanca I Jego Owoce to rowniez Roztropnosc.

    BBC opluwa Dary Ducha Swietego. jego postawa jak I takich jak On….Pan Bizon, AGA, Kaspel…. Mowia w Sprzecznosci do Tych Darow powodujac , ze To Wielkie Dobro jakimi One sa , sa Przez Nich Odwrocone Talmudycznie I zamiast Uzywane do Nadprzyrodzonego Zycia Teorzenia, Przez Takich Talmudzistow Kierowane sa Przeciwko Czlowiekowi.

    Tacy Maciciele , Manipulatorzy, nie umiejac Zwalczyc Milosci Boga , ktory Nas obdarza Darami, probuja Manipulowac nasza Wola, Cialem , Umyslem bysmy uzywali tych Darow niewlasciwie I Stali sie Lemingami powoli lub szybko Tracac Owoce Rozanca, Dary…..I wreszczcie Wiare.

    Won z takimi Macicielami, zbrodniazami, zlodziejami….Zydami

  22. Kudlaty said

    To już było,ale trzeba stale przypominać,że każdy, kto prawdziwie wyznaje Wiarę Katolicką nie może:

    ♦ całować Koranu, muzułmańskiej „świętej księgi”;

    ♦ utrzymywać, że wszyscy ludzie zjednoczeni są z Chrystusem jedynie na mocy Wcielenia ;

    ♦ twierdzić, że wszyscy ludzie są zbawieni

    ♦ twierdzić, że jeden, święty, katolicki i apostolski Kościół jest obecny, wraz ze wszystkimi swoimi istotnymi elementami, w niekatolickich sektach

    ♦ twierdzić, że Kościół katolicki pozostaje w łączności z niekatolickimi sektami

    ♦ twierdzić, że Kościół katolicki nie jest zdolny dać wiarygodnego świadectwa Ewangelii, do czasu, aż nastąpi „ponowne zjednoczenie chrześcijan” ;

    ♦ twierdzić, że Kościół katolicki podziela wspólną, apostolską Wiarę z niekatolickimi sektami

    ♦ twierdzić, że niekatolickie sekty posiadają misję apostolską

    ♦ utrzymywać, że Duch Święty posługuje się niekatolickimi sektami jako środkami wiodącymi do zbawienia

    ♦ twierdzić, że zostało objawione w sposób nadprzyrodzony prawo człowieka do wolności religijnej i do wolności sumienia

    ♦ twierdzić, że właściwie kierowanym społeczeństwem jest takie, które pozostawia wyznawcom wszystkich religii swobodę w wyznawaniu, praktykowaniu i propagowaniu swoich przekonań

    ♦ twierdzić, że zstąpienie Naszego Pana do piekieł oznacza, po prostu, że został On pogrzebany

    ♦ uczestniczyć we wszystkich formach niekatolickich nabożeństw, włączając w to nabożeństwa luterańskie, żydowskie, hinduistyczne, Indian amerykańskich, Polinezyjczyków, aby wspomnieć tylko niektóre;

    ♦ wychwalać kult voodoo;

    ♦ dozwalać na ohydę, jaka miała miejsce w Asyżu, kiedy to złoty posążek Buddy został umieszczony na ołtarzu, w kościele katolickim, i był okadzany przez buddyjskiego mnicha;

    ♦ pozwalać na ekumeniczne obrzydliwości zawarte w Dyrektorium ekumenicznym;

    ♦ aprobować świętokradztwo wobec Najświętszego Sakramentu dozwalając niekatolikom przyjmować ten sakrament;

    ♦ wspierać i propagować bluźnierczą i heretycką eklezjologię, podług której Kościół katolicki nie jest tożsamym z Kościołem Chrystusowym, lecz jedynie w nim trwa. Ta heretycka doktryna została ogłoszona przez Sobór Watykański II w konstytucji Lumen gentium, a jej heretyckie znaczenie Jan Paweł II podtrzymywał wielokrotnie, szczególnie w Dyrektorium ekumenicznym;

    ♦ twierdzić, że muzułmanie i katolicy czczą tego samego Boga

    ♦ publicznie aprobować Wspólną deklarację o usprawiedliwieniu, która zawiera wiele wyraźnych herezji i całkowicie przeczy uroczystemu nauczaniu Soboru Trydenckiego w kwestii usprawiedliwienia.

    Są to tylko niektóre z herezji Jana Pawła II.

    Biskup D.Dolan

  23. Marucha said

    Re 16:
    Miła Pani Ulcik,
    Cały świat wychwalał i wychwala Jana Pawła II, a szczególnie ukochani – w pewnym sensie – starsi bracia.
    Więc właśnie dla zachowania równowagi, którą Pani słusznie postuluje, gajówka zamieszcza więcej artykułów krytycznych.
    Światu Jan Paweł II mógł się podobać.
    Świadomym katolikom – niekoniecznie.
    I podkreślam jeszcze raz: nie chodzi o ocenę osoby Karola Wojtyły, lecz papieża Jana Pawła II.

  24. BBC said

    JO żałosna ta twoja wypowiedz,
    Ty się uważasz za katolika???
    Piekło tylko czeka na takich nienawistników

  25. Kudlaty said

    Modlitwa do Najświętszej Maryi Panny o nawrócenie heretyków

    Panno przemożna, która wyniszczyłaś wszystkie herezje całego świata, wyzwól świat chrześcijański z sideł szatańskich i wejrzyj łaskawie na dusze, zdradą szatańską zwiedzione, aby porzuciwszy wszelką przewrotność heretycką serca błądzących upamiętały się i do jedności prawdy katolickiej wróciły, za Twoim wstawieniem się do Pana naszego Jezusa Chrystusa Syna Bożego, który z Bogiem Ojcem żyje i króluje w jedności Ducha Świętego Bóg po wszystkie wieki wieków. Amen.

    Odpust (Racc. 113):100 dni raz na dzień za odmówienie tej modlitwy z sercem skruszonym i nabożnie. (Leon XIII. Reskr. Św. Kongr. Odp. d. 19 grudnia 1885).

  26. Jan said

    Ad.23 „A nie chodzi o ocenę osoby Karola Wojtyły, lecz papieża Jana Pawła II. ”

    Otóż to. Właśnie takie stanowisko jak ma Pan Gospodarz Gajówki jest i moje. Nie zaglądając Panu Bogu za firanki, opieram się tylko na działaniach jawnych i ich skutkach. Jeżeli wrogowie nienawidzący Chrystusa Pana i Kościoła Świętego przez pokolenia od 2000 tysięcy lat uznali JPII za największego ze wszystkich papieży to o czyś świadczy. Nawrócili się pewnie za Jego przyczyną, akurat.
    Do wyniesienia na ołtarze też pewnie dążyli i dążą nadal wrogowie, akurat.
    Najlepiej skonfrontować działania i nauki papieży, powiedzmy od Grzegorza XVI do Sługi Bożego Piusa XII, z naukami i działaniami JP II. Ktoś musi mieć rację albo oni albo on. Pan(i) BBC kierując się bardziej stroną emocjonalną niż rozumową chyba nie widząc dalszych skutków pontyfikatu. – n i e m o ż l i w y c h do n a p r a w i e n i a w przyszłości siłami ludzkimi.

  27. BBC said

    ad26
    Nie sposób nie widzieć abberacji JPII,
    i jego aktywnego udziału w niszczeniu Tradycji,
    ale bardzo razi zajadłość i nienawiść/ godna talmudystów/ wobec jego osoby.
    Gorliwość JPII podobna jest do szawłowej,
    po prostu był żle poinformowany,upatrzony przez bestie końca czasów
    i wykorzystany do wypelnienia ich planów.
    Apropos „sił ludzkich,to
    Pan Jezus powiedział:BEZE MNIE NIC NIE MOŻECIE UCZYNIĆ,
    więc nie ma powodu do niepokoju bo BRAMY PIEKIELNE NIE PRZEMOGĄ

  28. Jan said

    Ad.27. BBC

    „nie ma powodu do niepokoju bo BRAMY PIEKIELNE NIE PRZEMOGĄ”

    To że bramy piekielne nie przemogą, jest jak dogmat. Tylko proszę zauważyć, że jest złe rozumiane i nadużywane tego zapewnienia, jako usprawiedliwienie gnuśności, beztroski a nawet tolerowania zdrady. Proszę sobie wyobrazić, że taki argument był zawsze podawany mi przez księży i nie tylko, których w miarę możliwości uczulałem na negatywne praktyki. Na ile służy nadziei wbrew wszystkiemu a na ile szkodzi pozostawaniem w obojętności i lekceważeniu obowiązków względem Kościoła tego nie wiem.
    Wreszcie cala obrona Tradycji nie miałaby sensu, lepiej byłoby czekać nie wiadomo dokąd, tylko tolerując bez sprzeciwu szaleństwa bezbożne. Nasza Pani w Fatimie przyszła z pomocą dla ratowania Kościoła, temu służyła III Tajemnica.
    ŚW. Pius V wiedzą co tym organizował wojnę z Turkami pod Lepanto, Św. Pius X czyścił z modernizmu, Pius XI odcinał od zgubnych praktyk ekumenizmu itd. Czy oni nie wierzyli słowom Pana Jezusa.

  29. Jan said

    A pro po „maryjności” JPII. Skąd się wzięła i w jakim celu została wprowadzona IV część do Różańca św.

  30. BBC said

    ad29
    skąd się wzięła?? nasłali jakiegoś nawiedzeńca i wykołowali JPII,
    nawiedzone paniusie-mistyczki od światłowodów, już szykują następne,
    ale czy musimy śledzić ten cyrk??

  31. OSOBA i CZYN – Karol Wojtyła – 1969

    Zamieszczamy skan z oryginalnego pierwszego wydania w 1969 r. tej książki napisanej przez ks. kardynała Korola Wojtyłę
    PO TO ABY STAŁA SIĘ ONA ŚWIADECTWEM PRAWDY.

    Otóż pojawiały się i funkcjonują – zwłaszcza w środowiskach mocno antypapieskich – fałszywe tłumaczenia tej książki, które zawierają treści, których nigdy w oryginalnym wydaniu nie było, a które to w obcojęzycznych mutacjach stały się rzekomymi dowodami na rzekomą apostazję Papieża Jana Pawła II.
    .
    Nie wiemy kto dokonywał tłumaczenia tej książki z języka polskiego na obce języki i udostępniał je autorom owych oszczerstw.
    Nie wiemy, czy przekłamania są celowym oszustwem czy nieudolnością tłumaczy.
    Dlatego też zamieszczamy oryginalne pierwsze wydanie z 1969 roku jako świadectwo PRAWDY i to jest naszym głównym celem.
    .
    Nie wiemy komu ewentualnie należą się prawa autorskie, ale uważamy, że obrona Prawdy i dobrego Imienia Świętej Pamięci Jana Pawła II usprawiedliwiają naszą ewentualną samowolę.

    —————–
    A.D. 22 luty 2013 r.
    Józef Bizoń – Boguchwała (Polska)
    Roman Kafel – Dallas (USA)

    Opublikowano na:

    http://jozefbizon.wordpress.com/2013/02/22/osoba-i-czyn-karol-wojtyla-1969/

  32. Zdziwiony said

    Osoba i czyn

    Posted by Marucha w dniu 2012-10-21 (niedziela)

    https://marucha.wordpress.com/2012/10/21/osoba-i-czyn/#comment-205402

  33. Jan said

    Ad.30
    Załóżmy Pana rację co do nieustannej manipulacji słabym i chorym papieżem, to skąd do licha taka fala niczym nie podpartego kultu, jakiego dziś żaden święty praktycznie niema. Dlaczego to Sługa Boży Pius XII, nie uginał się pod naciskami i manipulacjami, za co jest znienawidzony przez wroga.Nawrócił rabina Rzymu do Chrystusa Pana, a nie czynił odwrotnie. Rozumiem subtelność i umiar w ocenach, zejdzmy jednak do świata realnego a nie wyimaginowanego.

  34. Ad. 30
    Zdążył już Pan przeczytać całość tej książki, a do tego ze zrozumieniem jej treści?
    Przeczytaj Pan sam całość tej książki to być może bardzo wiele Pan zrozumie i sam odkryje z tego co się faktycznie działo i dzieje.
    Wszystko jednak zależne jest od Pana dobrej woli.

    No i wie Pan – to jest tak, jak się jest wychowany na wypisach (jak dotychczas u Pana).
    Potem Pan się dziwi wpisom JO będących efektem wypisów z wypisów.

  35. marta15 said

    ad 4
    co to za papiez, ktory cieszy sie z rozwoju falszywej religii ,jaka jest Talmudyczny Judaizm,
    ( ktora aktywnie zwalcza chrzescijanstwo, a zwlaszcza katolicym)??
    Ktory z” wielka radoscia” przylacza sie do obchodow 100 letniej rocznicy Synagogi??
    Ktory niby nie wie, ze ani Zydzi , ani muzulmanie NIE czcza tego samego Boga, co katolicy, bo katolicy czcza Jednego Boga w Trojcy Sw, a ani Zydzi , ani muzulmanie NIE uznaja, ani Jezusa Chrystusa ,ani Ducha sw.
    Muzlumanie uwazaja Chrystusa za jednego z prorokow, nie Mesjasza.
    Talmudyczni Zydzi wrecz nienawidza Jezusa. Wiec o czym JP2 gledzi??
    Co to za papiez, ktory sie ” ochoczo ” wlacza w celebracje tych uroczystosci ,( 100 lecie Synagogi w Rzymie) i twierdzi, ze ta Synagoga “harmonia swych archittektonicznych ksztaltow “swiadczy o wierze i chwale Boga???
    Jak falszywa religa talmudycznego Judaizmu, a wiec Judaizmu, KTORY ODRZUCIL JEZUSA CHRYSTUSA jako MESJASZA oraz JEGO Kosciol, moze swiadczyc o “wierze i chwale Boga”???
    Chrystus jest JEDYNA Droga, PRAWDA i Zyciem, kto sie zapiera Chrystusa, zapiera sie i Boga Ojca. Kto NIE uznaje Chrysusa ,tego i Jego Ojciec NIE uznaje.
    TO sa podstawowe zasady wiary katolickiej, ktorym ten niby papiez publicznie ZAPRZECZA.
    I to twierdzenie ze niby Zydzi sa nadal pierworodnym Ludem Pzymierza.
    Co to za papiez niby katolicki, ktory NIE wie, ze stare Przymierze zostalo OBALONE wraz ze smiercia i zmartwychwstaniem Chrystusa i jego praktykowanie ZABRONIONE pod kara grzechu smiertelnego i potepienia wieczenego??
    Poza tym Talmudzyczni Zydzi NIE sa nawet przodkami Starozytnych Izraelczykow?Hebrajczykow. Wybrali oni co nieco ze Starego Testamentu , polaczyli to z rasistowskim Talmudem i stworzyli Nowa , falszywa religie, utworzona przez czlowieka (rabinow) .
    Talmudyczny Judaizm NIE jest zadna kontynuuacja Ludu ze Starego Przymierza.
    To taka sama falszywka, jak sekta watykanska, ktora NIE jest Prawdziwym Kosciolem Katolickim, a tylko go podstepnie okupuje, przeslania, jak ksiezyc przeslania slonce w czasie zjawiska zacmienia slonca

  36. Ad.35

    Przeczytała Pani Marta15 ze zrozumieniem książkę podaną pod ad. 31?
    Czy może Pani nie musi, bo Pani sama lepiej wie z głowy, albo z wypisów od wypisów z wypisów – czyli z niczego.

    Podany PDF tej książki jest naprawdę w wybornej jakości do czytania.
    Nic a nic się Pani oczy nie zmęczą.
    Może tylko nerwa Panią weźmie przy jej czytaniu, jeśli działa Pani w złej wierze.

  37. marta15 said

    ad 36 Jest pan falszywym swiadkiem ,panie Bizon.
    Zaprzecza pan, celowo i swiadomie, wielu UDOKUMENTOWANYM niezbicie faktom, slowom, czynom et.,
    i chce pan robic z ludzi idiotow.
    Skladanie falszywego swiadectwa jest grzechem smiertelnym panie Bizon.
    Co pan chce i komu tu udowodnic?? Ze wszyscy sie myla, a pan jedyny nie??

  38. Aaaaaaaaaa – tu panią boli.

    Nawołuje teraz pani ludzi, aby nie czytali tej książki tu podanej
    https://marucha.wordpress.com/2013/02/21/karol-wojtyla-i-jego-maryjnosc/#comment-231776

    Coś wam z tym kantem nie wyszło?
    Spokojnie.
    Nie wyjdzie wam i z innymi kantami.

  39. Jan said

    Ad.38 Prośba do Pana Józefa o jaki kant chodzi, jeżeli to możliwe proszę o odpowiedz.

  40. A możliwe, możliwe – Panie Janie.

    Tylko musi Pan wpierw przeczytać ten wpis Pana Zdziwionego
    https://marucha.wordpress.com/2013/02/21/karol-wojtyla-i-jego-maryjnosc/#comment-231781
    z wejściem do podanego przez niego linka.

    A potem przeczytać całą treść książki z 1969 r. „Osoba i czyn” Karola Wojdyły (a nie kogo innego) podanej do ściągnięcia w PDF tu
    https://marucha.wordpress.com/2013/02/21/karol-wojtyla-i-jego-maryjnosc/#comment-231776

    Przy odrobinie dobrej Pana woli z łatwością Pan znajdzie nie kant, ale bardzo gruby i chamski kant nad kanty.
    Ale ja widzę, że Panu czytać się nie chce i woli Pan wypisy z wypisów z wypisów i z odpisów z wypisów.

  41. marta15 said

    “..Tak, ten kraj jest stracony, całkowicie stracony, stracony bezpowrotnie, a Europa nie jest bliższa ratunku; nie mamy żadnej nadziei (…) oglądamy największą katastrofę w historii.
    Za chwilę, co widzę jasno, nastanie w Europie barbarzyństwo i jej wyludniona ziemia, przez którą przeszła cywilizacja filozoficzna, będzie przeklęta.

    Człowiekiem, który wypowiedział to straszliwe proroctwo, sprawdzające się dzisiaj w całej pełni na naszych oczach, był Juan Donoso Cortes…..”
    http://www.piusx.org.pl/zawsze_wierni/artykul/407

  42. Ad. 41
    Weź się babo za czytanie książki z 1969 r. „Osoba i czyn” Kardynała Karola Wojtyły,
    a nie za proroctwa mając kiełbie ww łbie.

  43. marta15 said

    ad 40
    podczytuje co nieco obecnie encyklike Redemptor Hominis JP2 i jestem nia przerazona.
    Przy jego (JP2) m stwierdzeniach herezja Nestoriusza to pikus.
    Nestoriusz twierdzil, ze Bog zjednoczyl sie z czlowiekim nazywajacym sie Jezus. Czyli mamy dwie osoby, Bog i czlowiek Jezus. Jan Pawel 2 twierdzil ze: „..”Syn Boży, PRZEZ wcielenie swoje zjednoczył się jakoś z KAZDYM człowiekiem…”
    http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/encykliki/r_hominis.html
    Czyli Bog , przez swoje wcielenie zjednoczyl sie nie tylko z czlowiekim nazywajacym sie Jezus, (herezja Nestoriusza) ,
    ale ze „jakos sie zjednoczyl” ze wszystkimi ludzmi, czyli z KAZDYM czlowiekim.
    Czyli wedlug JP2 kazdy czlowiek jest zatem poniekad Bogiem/Chrystusem.

  44. marta15 said

    ad 43
    pachnie, (a raczej smiedzi) , mi to doktryna lucyferianizmu ,ktora uwaza, ze czlowiek moze byc rowny Bogu.

  45. A czy pani Marta15=Aśka u monitora=’Peryskop’
    cokolwiek rozumie z tego podczytywania?
    Bo ja osobiście bardzo, a to bardzo w to wątpię.

    http://jozefbizon.files.wordpress.com/2013/02/osoba_i_czyn-karol_wojtyla_wydanie_i_1969_r1.pdf

  46. marta15 said

    swoja droga, jest sporo roznicy pomiedzy prymitywnym,ordynarnym, wulgarnym, satanizmem, ktory kazdy widzi z daleka i rozpoznaje , a wysublimowanym ,wyrafinowanym, w tzw. „w bialych rekawiczkach” lucyferianizmem, ktory nawet co niektorzy taktuja jako tz.w filozofie .
    Pod spodem zarowno satanizm jak i lucyferianism to jest to samo , ten sam duch nimi rzadzi , ale na zewnatrz nie sa tak latwo rozpoznawalne.
    Tu nieco info.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Luciferianism

  47. Jan said

    Ad.49. Dziękuję za odpowiedz. Chociaż nie chce mi sie czytać według Pana to zrozumiałem o co chodzi.Prosiłem o odpowiedz uznając zarzut kantu Pani Marty15. Mnie jej gęsta napastlowość na ”sektę watykanską” nie pasuje do człowieka wiary, roztropnego i sprawiedliwego.

  48. Jan said

    Ad. 47 erreata winno być ad 41

  49. Ad. 46
    Ma Pani rację. Vide niczym niezrażona Pani Marta15..

  50. marta15 said

    ad 47 Panie Janie.
    Mnie dziwi to ,ze bedac swiadomym mnogosci herezji, apostazji, bluznierstw i swietokradztwa , jakich sie codziennie sekta dopusza, nadal pan sluzy sekcie w roli falszywego swiadka, ktory negujac oczywiste, udokumentowane i sprawdzone fakty,
    zeznaje na korzysc winnego.
    Czy w sadzie, jako swiadek, tez by pan tak zrobil???
    Majac niezbite dowody, ze winny popelnil przestepstw,o bronilby pan ( z sobie wiadomych przyczyn), jednak owego winnego i klamal na jego korzysc???
    cos nie tak z pana moralnoscia.

  51. marta15 said

    ad pan bizon jak zwykle poza argumentami ad hominem niewiele ma do powiedzenia.
    szkoda czasu na rozmowe, „bo nie mowi ludzkim glosem”.

  52. Griszka said

    @50
    Może Pan Jan ma w sobie wiele pokory i nie wchodzi w kompetencje biskupów. Nie przypominam sobie też żeby kiedykolwiek popierał herezję modernizmu i świętokradztwa z nią związane, więc zarzucanie mu bycie fałszywym świadkiem kryjącym postępowców jest zagrywką poniżej pasa.

  53. Ad.50
    Idealnie nadaje się pani na sędziego do polskich sądów. Tam są też i tacy co sądzą z wypisów od wypisów z wypisów, a nie z dokumentów źródłowych i źródłowych dowodów. Pewnie też im się czytać nie chce – tak, jak i pani, i też tylko podczytują sobie to co im wygodne i nie sprawia im trudności w rozumieniu tego co czytają.
    Weź się kobito za czytanie tych „twoich niezbitych dowodów” zawartych w tej książce

    Click to access osoba_i_czyn-karol_wojtyla_wydanie_i_1969_r1.pdf

    a jak nie to proszę przejść do lepienia pierogów.
    ========

    Ad.47

    Tę książkę można czytać w odwrotnej kolejności – od ostatniego jej rozdziału.
    Szybko Pan bez najmniejszego trudu zrozumie po lekturze ostatnich rozdziałów tej książki dlaczego taki skoordynowany w czasie wściekły atak idzie na osobę Papieża Jana Pawła II.
    Trzeba tylko chcieć kliknąć w podanego wyżej linka.
    A to chcieć zamieni się wówczas w zrozumieć.

  54. Griszka said

    @53
    Ze swojej strony nie wypowiadałem się na temat tej książki, bo nigdy jej nie czytałem. Oczywiście nie z lenistwa co z braku dostępu do rzeczonego dzieła.
    Ale spytam, czy według Pana publikowanie materiałów, m.in. zdjęć ze spotkania w Asyżu w 1986 albo tych z L’Osservatore Romano pokazujących wizyty w synagogach czy uczestnictwo w dziwnych rytuałach pogańskich to też jest wściekły atak na papieża czy już wyważona krytyka postępowania tego hierarchy ?

  55. Ad. 51

    Czy do pani nie dociera to, że nieważne jest to co ja mam do powiedzenia (w przeciwieństwie do Pani i pani bełkotu), a ważne jest to co kardynał Karol Wojtyła miał do powiedzenia w Jego książce (w oryginale w języku polskim) „Osoba i czyn” z roku 1969 r., a potem już jako Papież Jan Paweł II.
    Dlatego odsyłam do źródła – patrz ad. 53.
    No, ale jak się ma ser szwajcarski z dużymi dziurami zamiast mózgu to rzeczywiście trudno zrozumieć.

  56. Ad. 54.

    Teraz ma Pan dostęp do tej książki (tylko kliknąć w linka i pobrać ją na swój dysk) – więc proszę ją wpierw przeczytać, a potem zabierać głos co do tzw. ‚wyważonej krytyki’.
    Tam jest klucz do prawidłowego rozumienia pontyfikatu Jana Pawła II.
    Dlatego ta książka stała się obiektem bolszewickiej ohydnej manipulacji chcą w ten sposób uderzyć u samych podstaw w Jana Pawła II.

  57. Marucha said

    Czy ktoś neguje wypowiedzi Jana Pawła?
    Czy po prostu pisać byle dużo i nie na temat, żeby zamulić dyskusję?

  58. Griszka said

    @56
    Klucz ? Niech Pan nie stawia zasłony dymnej. Aby prawidłowo zrozumieć pontyfikat Jana Pawła II należy sięgnąć do orzeczeń poprzednich Soborów, encyklik papieskich. I szczerze wątpię, że przeczytanie tej książki wpłynie w jakikolwiek sposób na moją dotychczasową ocenę postępowania tego papieża.

  59. Ad. 57
    Panie Marucha

    ja się Pana uprzejmie zapytowywuję, w którym miejscu są tezy lub (jak Pan to potem poprawił) te Pana wydedukowania z „Osoba i czyn” Kardynała Wojtyły, o tu w tym artykule

    https://marucha.wordpress.com/2012/10/21/osoba-i-czyn/

    który Pan przecież zawiesił, a nie ja.
    Tego tam dokonanego kantu nie da się już niczym zamulić – niestety.

    A tam coś pisze o maryjności Jana Pawła II?
    Jeśli nie, to proszę ową książkę rajfurzyć przy innych tematach.
    Admin

  60. Ad.58
    Panie Griszka
    to jest oczywista oczywistość, że u Pana nic nie wpłynie, bo Pan usilnie nie chce, żeby cokolwiek wpłynęło.
    No i swymi komentarzami czyni Pan wszystko, aby i do innych nic nie wpłynęło.

    Ja się i Pana zapytowywuję, czy postawione zarzuty (a i zaaplikowana terapia: sole trzeźwiące) w tym artykule

    https://marucha.wordpress.com/2012/10/21/osoba-i-czyn/

    znajdują swe potwierdzenie, czy też nie znajdują potwierdzenia, o tu w tej książce „Osoba i czyn” Kardynała Karola Wojtyły?

    Click to access osoba_i_czyn-karol_wojtyla_wydanie_i_1969_r1.pdf

    Odpowie Pan – czy Pan dalej będzie rżnął głupa, że niby nie wie o co chodzi, bo czytać się Panu nie chce?

  61. Marucha said

    Re 29:
    Skąd się wzięła nowa część różańca? Pewnie „lud Boży” o nią prosił.-tak jak o wprowadzenie kalwińskiej „mszy”…
    Stąd się wzięła, że moderniści NICZEGO z tradycji nie uszanują i wszystko muszą zmienić.
    W Judeokościele prawie nic nie jest takie, jak było.
    Kto pamięta czasy kard. Wyszyńskiego, wie o czym mówię.

  62. Marucha said

    Re 22:
    Panie Kudłaty, chyba wszystkie punkty z Pańskiej listy były już wielokrotnie poruszane w gajówce.
    I co? I psinco.
    Spływają one po członkach Kościoła Św. Kremówki jak woda po kaczce (chciałem napisać gorzej, ale nie wypada w tym temacie).

    Re 31, 34, 36, 38, 40, 42, 45, 53, 60 – Pan Józef Bizoń, którego antyżydowskie wpisy są grzechem przeciwko poglądom Jana Pawła II na (w pewnym sensie…) ukochanych, sytarszych braci.
    Pan z uporem pisze nie na temat, którym jest ewidentna niezgodność wypowiedzi JP2 z przypisywanym Mu kultem Maryi.
    Ani JEDNEGO słowa o tym, o czym pisze w artykule. Ani jednego. Wyłącznie rajfurzenie nam jednego z dzieł Karola Wojtyły.
    Celowo zamula Pan temat i odwraca odeń uwagę.
    Brakuje jeszcze tylko. żeby wzorcem żydokatolickiej hasbary zaczął Pan zamieszczać długie cytaty ze Starego Testamentu, które nijak się nie odnoszą do tematu.
    Co Pan, kurwa, myśli że z idiotami ma do czynienia?

  63. Marucha said

    Dodam jeszcze, że takie wpisy, jakich dokonuje antysemita Bizoń (grzech ciężki przeciwko Janowi Pawłowi II, który kochał starszych braci,w pewnym sensie) – po prostu prowokują do zamieszczania coraz to nowych materiałów na temat pontyfikatu Jana Pawła II.

    Próby zamulania tematu i odwracania odeń uwagi, na gajowego nie działają. Przeciwnie, wkurwiają go na maksa i skłaniają do używania nabojów większego kalibru, niż ten, na którym chciałby poprzestać.

    Jak powiedziałem – nie atakowałem i nie atakuję Karola Wojtyły jako osoby, a jego ewentualna osobista świętość to sprawa między NIm, a Panem Bogiem. Nie mnie się w to mieszać. Nie popieram też niektórych gwałtownych nań ataków – choć widzę w owych atakach mniej zła, niż w niszczeniu Kościoła.

    Natomiast pontyfikat papieża Jana Pawła II będę oceniał, jako wierny Kościoła Katolickiego.

    Fakty tyczące pontyfikatu Jana Pawła II mówią same za siebie. Z faktami może dyskutować tylko Żyd-talmudzista.

    Bez znaczenia jest, że tu i ówdzie zarzuty Mu stawiane mogą być przesadne, czy nawet nieprawdziwe.
    Dla oceny całokształtu pontyfikatu jest to nieistotne.

  64. Ad. 61

    Stąd się wzięła, że moderniści NICZEGO z tradycji nie uszanują i wszystko muszą zmienić.

    – Ta ich chorobliwa potrzeba zmian wynika z właściwości umysłu. Pewien odsetek każdej populacji już tak ma. Nie są w stanie odczuwać przywiązania do czegoś, czego sami nie wymyślili. To taka postawa (na gruncie neuro-biologicznym), że „nieważne czyje co je, ważne to je co je moje”. Oni nie potrafią zaadaptować czegoś, co jest wobec nich zewnętrzne, jako czegoś swojego… Takie umysłowe ADHD. 🙂

  65. Marucha said

    Re 64:
    Tendencja do zmieniania wszystkiego jest jedną z najbardziej typowych cech Żyda-rewolucjonisty.
    Rewolucji w Kościele dokonali Żydzi przy biernym współudziale ogłupionych gojów.

  66. Griszka said

    @Bizoń
    Odpowie Pan – czy Pan dalej będzie rżnął głupa, że niby nie wie o co chodzi, bo czytać się Panu nie chce?”

    Klasyka komedii. Pytam tylko czy analizowanie wydarzeń w Asyżu, w których współuczestniczył JP II czy tych spędów synagogach to czy też wg Pana „wściekły atak” na osobę byłego papieża a Pan zasłania się, że niby wyjaśnienie tych wszystkich szaleństw znajdzie się w tej książce.
    Ja Panu na to odpowiedziałem. Nie obchodzi jakie miał motywy JP II i gdzie o nich pisał. Propagowania indyferentyzmu i synkretyzmu nie da się obronić w żaden sposób.
    Teraz rżnę niby głupa. To po kij grzyb Pan mi w ogóle odpowiadał.

  67. Griszka said

    to czy też wg Pana “wściekły atak”

    Errata: ma być bez „czy”.

  68. A tak – Panie Marucha.

    Od dawna tu plucie i mieszanie z błotem (w ramach tzw. obiektywizmu i obrony tzw. „tradycji”) Jana Pawła II to jest jak najbardziej na temat,
    ale przeciwstawienie się tym niegodziwościom to już nie jest na temat i to jest nie po chrześcijańsku, nie wedle „tradycji” – ciekawe tylko czyjej.

    Udowodnienie zaś podfirmowanego przez pana Maruchę dokonanego kantu z tezami przypisanymi na chama Janowi Pawłowi II rzekomo zawartymi (potem rzekomo wynikającymi) w Jego dziele „Osoba i czyn” to już przewinienie moje najcięższego kalibru – więc już ci Bizoń antysemita i już!

    No, ale ponoć powiadają, że antysemita to ten, którego nie lubią Żydzi.

    W zamieszczonym PDF z „Osoba i czyn” Część trzecia (od strony 197 do 282) nosi tytuł „Integracja osoby w czynie”, w której to wyłożono, że osoba, jej czyny i jej sumienia nie da się rozdzielić na osobne kawałki, że jest to jedna spójna integralna całość.
    To zaś stanowi zaprzeczenie stosowanej obowiązującej nowomowy, którą to nowomowę z lubości m.in. i Pan tu stosuje.

    Bez odpowiedzi. Do mentalnego kosza. – admin

  69. RomanK said

    To nie moja reka…wolal Mateusz zlapany za reke w sloiku z cukierkami:-))))
    Chce sie pan kopac z koniem ??? panie Jozefie????
    Bawic w strzyzone ..golone????
    Dokonywac teologicznych wykladni co jest zgodnego z prawda w slowie -Tak???
    Antysemityzm jest modny , zatem niech sie pan nie wypiera…bardzo wplywowe kregi zydowskiej diaspory w USA uwazaja- ze wszystkie gesty w kierunku Zydow- jakie czynil JPII wynikaly z jego…(sick!) antysemityzmu:-)))
    Widzi pan musi pan dac troche czasu.. bluzga sie latwo i szybko…a z czytaniem jest roznie:-)))

  70. Zdziwiony said

    Re 69

    ze wszystkie gesty w kierunku Zydow- jakie czynil JPII wynikaly z jego…(sick!) antysemityzmu:-)))

    Dlatego,że Żydzi nie uznają pojęcia PATRIOTYZM

    JAN PAWEŁ II i O. KRĄPIEC TO DWOJE PRZEDSTAWICIELI KULTURY POLSKIEJ NA MIARĘ TYSIĄCLECIA i będą nieśmiertelni poprzez owoce swojej pracy.

    …ta więź wielkich Polaków trwała także po wyborze arcybiskupa krakowskiego na papieża. Była to wspólnota działania na rzecz człowieka, zmagania o jego miejsce w zideologizowanym świecie. Obaj pomagali zrozumieć wielką prawdę na temat tego, kim jest człowiek oraz odkrywali na nowo, jak powinno wyglądać życie społeczne respektujące przesłanie chrześcijaństwa. – Realizowali to zadanie w innych miejscach i na innej nieco płaszczyźnie – Ojciec profesor bardziej na płaszczyźnie filozoficznej, naukowej, Jan Paweł II bardziej na płaszczyźnie duszpasterskiej, a zarazem teologicznej, jako autor wielu pism.

    – Wielkie systemy ideologiczne XX wieku przetaczały się przez teren Polski i przez dusze Polaków. Były to trzy socjalizmy: od narodowego socjalizmu, poprzez kolektywny socjalizm, aż do liberalnego socjalizmu. Stała za nimi mechanistyczna wizja człowieka, która redukowała tego człowieka i podporządkowywała go systemowi państwowemu i starała się z niego uczynić przedmiot pewnych operacji, pewnej inżynierii społecznej – obrona przed tymi ideologiami musiała mieć dwojaki wymiar.

    Z jednej strony konieczna była walka o prawdę o człowieku na poziomie ściśle racjonalnym. Konieczny okazał się zatem powrót do zdrowej filozofii i walka z ideologią w przestrzeni nauki, co do końca życia robił ojciec Krąpiec, przede wszystkim poprzez odkrywanie prawdy.

    Z drugiej strony Jan Paweł II dokonywał tego, przybliżając religię Chrystusową i jej humanizm, pokazując chrześcijański wymiar i chrześcijańskie cele życia. W ten sposób walczył z quasi-religiami – ideologiami, które zagościły na terenie europejskim i światowym.

    …w ostatnich czasach te wysiłki skupione były na walce o cywilizację życia, na zmaganiu się z relatywizmem liberalnym. Ojciec Krąpiec pomagał zrozumieć, czym jest liberalizm, pokazywał jego totalitarne zakusy. Jan Paweł II ostrzegał, że demokracja bez zdrowych zasad może zamienić się w ukryty totalitaryzm. To było troską obu wielkich Polaków do końca: walka o człowieka, a zarazem o naród polski.

    – Główna teza jest taka, że to kim oni byli – w sensie owoców ich pracy – było uniwersalne.

    Jan Paweł II był czytelny na wszystkich kontynentach swoją postawą.

    Ojciec Krąpiec w swoich dziełach twórczo rozwinął filozofię mającą korzenie w starożytności i średniowieczu – czytelną dla wszystkich ludzi Zachodu.

    Byli oni zarazem niezwykłymi patriotami, bardzo głęboko osadzonymi w kulturze, z której wyrośli i do tego się przyznawali, o tym mówili.

    W tym sensie kultura polska ma dwóch przedstawicieli na miarę tysiąclecia, którzy będą nieśmiertelni poprzez owoce swojej pracy. To jest zarazem świadectwo wielkości Polski i jej kultury, pomimo duchowego kryzysu, który wraz z całą Europą przeżywa.

    Prof. Mieczysław Ryba (KUL)

    http://www.radiownet.pl/publikacje/wsluchani-w-przeslanie-jana-pawla-ii-i-o-krapca–2

  71. Kudlaty said

    AN PAWEŁ – FILOZOF

    Powszechnie wiadomo, że Karol Wojtyła spędził wiele lat na studiowaniu filozofii. Jest on światowej sławy „fenomenologiem”, czyli przedstawicielem filozofii, która jest określana jako „technika odkrywania tego, co skrywa się za zewnętrznymi pozorami poprzez postrzeganie świata oczami dziecka”. George Williams, unitariański profesor na Uniwersytecie Harvarda znający Jana Pawła II od jakichś 16 lat, opisuje ten system filozoficzny jako wywodzący się „od urodzonego w Czechach Żyda, Edwarda Husserla (1859 – 1938)” i zwraca uwagę, że „doprowadził ostatnio do takich permutacji jak hermeneutyczna fenomenologia Martina Heideggera i Paula Sartre” Mimochodem warto w tym miejscu zauważyć, że to właśnie Heidegger w szczególności zdetronizował intelekt zastępując go doświadczeniem (5). Profesor Williams stwierdza, że Jan Paweł II „uważał, że możliwe byłoby wykorzystanie metodologii fenomenologa Maxa Schelera jako punktu wyjścia do przebudowania chrześcijańskiej etyki”. (Od kiedyż to wymaga ona przebudowy?). Wszystko to znalazło swój wyraz w pracy habilitacyjnej Wojtyły zatytułowanej „Ocena możliwości oparcia etyki chrześcijańskiej na założeniach systemu Maksa Schelera” napisanej w Polsce na kontrolowanym przez marksistów Uniwersytecie Jagiellońskim .

    Anna Tymieniecka, która przetłumaczyła na język angielski jego książkę Osoba i czyn (The Active Person) i jest jego serdeczną przyjaciółką, reasumuje jego „złożoną myśl” w następujący sposób: „Podkreśla on nieredukowalną wartość osoby ludzkiej. Odnajduje duchowy wymiar ludzkiej interakcji, co prowadzi go do głęboko humanistycznej koncepcji społeczeństwa” (Time, 30 października 1978) . Zdumiewające jest to, że ktoś obeznany z pismami św. Tomasza z Akwinu i św. Jana od Krzyża mógłby marnować energię na takie bzdury – doprawdy ostatnie tchnienia i popłuczyny „nominalistycznego” myślenia. Ale zaraz! Jan Paweł II ma drugie oblicze. Na Angelicum w Rzymie pod kierunkiem o. Garrigou Lagrange napisał pracę doktorską pod tytułem „Zagadnienie wiary u świętego Jana od Krzyża”. W tejże pracy naukowej nadprzyrodzoną wiarę św. Jana czyni obiektem pseudonaukowych dociekań. Muszę przytoczyć chociaż jeden cytat z jego dzieła: „Wiara… nie tylko nie wydaje żadnej wiedzy i nauki, lecz jak stwierdziliśmy, oślepia duszę i pozbawia ją wszelkiej innej wiedzy i nauki, które nie mogą właściwie osądzić [wiary]. Inne rodzaje wiedzy mogą zostać nabyte dzięki światłu umysłu, ale wiedza, która z wiary pochodzi przyswajana jest bez światła umysłu. Wiara neguje naturalne światło i jeżeli to światło nie zostanie zaciemnione, wiara ginie” . Pozostawiam czytelnikowi trud wydobycia sensu z tego twierdzenia.

    Innym znaczącym autorytetem mającym wpływ na jego myślenie jest Teilhard de Chardin – w swej książce Znak sprzeciwu (The Sign of Contradiction) zapędza się do tego stopnia, że zestawia przemyślenia Teilharda z Księgą Rodzaju! W końcu, wśród bliskich przyjaciół Jana Pawła II są takie postacie jak Karl Rahner, który – jak stwierdza Philip Trower – „uczynił dla egzystencjalizmu tyle co Teilhard de Chardin dla ewolucjonizmu” . Tenże Karl Rahner, ulubieniec modernistycznych katolickich intelektualistów i prawdopodobnie najbardziej wpływowy teolog w soborowym kościele, został potępiony przez Piusa XII, a zrehabilitowany przez Pawła VI.

    ks Coomaraswamy

  72. Ad.71
    Jak Kudłaty znajdzie te chamskie tezy przypisane na chama Karolowi Wojtyle mające być zawarte (potem mające wynikać) w Jego „Osoba i czyn” Wydanie I z 1969 r. (źródło w języku polskim)

    https://marucha.wordpress.com/2013/02/21/karol-wojtyla-i-jego-maryjnosc/#comment-231776
    Skan oryginału „Osoba i czyn” bezpośrednia do ściągnięcia tu

    Click to access osoba_i_czyn-karol_wojtyla_wydanie_i_1969_r1.pdf

    to potem może powoływać się na szmelc (a nie tłumaczenie) Anny Tymienieckiej i jej podobnych.
    Szmelc Anny Tymienieckiej czyni szmelcem całą resztę wyrosłą na tym szmelcu.
    A jak się ktoś naje takiego szmelcu to też potem długo beka mu się szmelcem.

  73. sathois said

    AD71
    Muszę przytoczyć chociaż jeden cytat z jego dzieła: “Wiara… nie tylko nie wydaje żadnej wiedzy i nauki, lecz jak stwierdziliśmy, oślepia duszę i pozbawia ją wszelkiej innej wiedzy i nauki, które nie mogą właściwie osądzić [wiary].

    Juz tylko z tego wynika czym jest wiara dla tego filozofa:

    Slowem „wiara nie jest zrodlem ani wiedzy ani nauki” natomiast „oslepia dusze” i pozbawia ją zdolnosci wlasciwego osądzenia jej samej.

    Zatem wiara to rodzaj nowotworu….???? – postepujacej autodestrukcji…

  74. Ad. 73
    Po waszej kompromitacji z „Osoba i czyn” Karola Wojtyły dalibyście sobie już spokój z waszymi cytatami i dalszymi waszymi lipnymi tezami.

  75. Talmędziaste kołki zanim zaczną coś pisać to wpierw niech poczytają to:

    Encyklika Jana Pawła II – Fides et Ratio (Wiara i rozum)

    http://www.vatican.va/holy_father/john_paul_ii/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_14091998_fides-et-ratio_pl.html

  76. Kudlaty said

    Szmelc Wojtyły jakim jest jego książka oparta na filozofii zydów Schelera i Husserla czyni szmelcem całą jego tFórczość.
    Nie czytałem tej książki i nie mam zamiaru,bo czytam tylko autorów katolickich.
    Nie interesuje mnie czy tam były jakieś tezy ,czy nie były,czy ktoś coś dopisał ,czy wymazał…
    Mógł tam nawet napisać,że jest koniem,tylko na razie nie może tego udowodnić opierając się na bzdetach wymyslonych przez zdegenerowane żydowskie ryje,czyli na fenomenologii.
    Niech Pan sobie wsadzi tą książkę razem z całą twórczością posoborowych wykrzywiaczy wiary.
    Pisać to sobie można różne rzeczy,ważne jest to co się robi,a co robił Wojtyła to wszyscy wiemy.
    A swoją drogą,widzę rozbieżność w pańskiej działalności,na swej stronie oskarża Pan żydów zamiast ich kochać,jak nakazał Lolek Kremówka………nu,nu, nieładnie

  77. Kudlaty said

    I przeczytaj sobie kołku PASCENDI DOMINICI GREGIS. O ZASADACH MODERNISTÓW oraz Przysięgę
    Antymodernistyczną,bo te DZIEŁA napisał święty,a nie błogosławiony przez masonków Jasio

  78. Aaa .. Encykliki to nie robota.
    Oglądać tylko filmiki YouTuba to tak.
    Czytać się nie chce, ale powypisywać na kogoś kalumnie to TAK – i to bez czytania.

    Jeśli dobrze rozumiem to Kudłaty rozpaczliwie nawołuje
    aby nie czytać zamieszczonej do ściągania książki „Osoba i czyn” Karola Wojtyły – Wydanie I (źródła w języku polskim),
    bo kompromitacja ‚Skudłaczonych’ jest murowana.

    No i też wszyscy wiem co w takich razach robią kudłaci.

  79. sathois said

    AD 73
    Znajomy ksiadz (Wojtylianin oczywiscie) po przeczytaniu ponizszego fragmentu encykliki w ktorym to Ioannes Paulus PP II podaje herezje powszechnego zbawienia (pro omnibus):
    Zrodlo:
    Ecclesia de Eucharistia http://www.vatican.va/edocs/LAT0762/__P1.HTM
    <B<§2 (…) Deinde calicem in manus vini sustulit eisque dixit: „Accipite et bibite omnes: hic calix novum aeternumque testamentum est in sanguine meo, qui pro vobis funditur et pro omnibus in remissionem peccatorum”

    – wytlumaczyl: aby zrozumiec chocby jedno zdanie ze wszystkiego co napisal JPII trzeba przeczytac jego wszystkie dziela – encykliki i exhortacje… moze na tym polega jego wielkosc?

  80. Kudłaci!
    Wymieńcie sobie płytę, bo ta wam się już zgrała.

  81. sathois said

    AD80

    Kudłaci!
    Wymieńcie sobie płytę, bo ta wam się już zgrała.
    jest jeszcze inna mozliwosc: „spieprzaj dziadu!!!”

  82. Kudlaty said

    Mam więcej książek z imprimatur przedsoborowego Kościoła niż Pan zjadłeś kotletów w życiu.
    Powtarzam,g.wno mnie interesuje co pisał Wojtyła,ważne co robił.
    Jeśli przyłożyć Magisterium do jego czynów ,to wychodzi ,że był heretykiem,schizmatykiem i apostatą.
    Koniec i kropka,i na ch.j tu coś jeszcze roztrząsać.

  83. Oooo … znowu wam coś nie wyszło?

    A przeczytał ‚Kudłaty’ chociaż jedną z tych książek co ich ma aż tyle?
    Przecież ‚Kudłaty’ sam przyznał, że cierpi na czytowstręt – co dowodnie widać po jego słownictwie (to już taka tu tradycja).

  84. Kudlaty said

    Z chęcią przeczytam pańską analizę książki Osoba i czyn

  85. Kudlaty said

    A zgadza się,cierpię na czytowstręt modernistycznych bzdur.
    Pan się naczytał pierdół,i się pochrzaniło w główce,jak pokazać Panu białe,to Pan mówisz ,że czarne.

  86. Ad.84

    Jest ona (moja analiza) zamieszczona – jako przerywnik – wewnątrz książki „Osoba i czyn” podanej do ściągnięcia sobie na swój dysk – adres wyżej pod ad.72.

  87. Marucha said

    Może by Pan Bizoń zamiast – swoim zwyczajem – pisać nie na temat i aż do zrzygania powracać do książki, której treści w kontekście dyskusji są NIEISTOTNE, ujawnił gdzie w artykule napisano nieprawdę (bo chyba o to tak się piekli?).

    My piszemy o rzekomej czy nierzekomej maryjności Jana Pawła II.
    Może jako argument w dyskusji poda Pan, że papież zwalczał prezerwatywy? Albo że grywał w piłkę nożną i pływał kajakiem?

    Co, kurwa, myśli Pan że bełkotem i chlabzdraniem nie na temat, tak Pan zasra dyskusję, że zapomnimy, o co w niej chodziło?
    Nie, nie zapomnimy.

  88. Marucha said

    Panie Kudłaty,
    W świetle tego, kim był Życiński, jest stratą czasu studiowanie jego dzieł, choć podobno zawierają i dobre myśli.
    To samo dotyczy Jana Pawła II.
    Jest zbyt wiele książek naprawdę wartościowych, aby zaprzątać sobie głowę mętnymi sformułowaniami „w pewnym sensie”, „:jakoś” i „można by powiedzieć”.

    Pan Bizoń niech sobie czyta co chce, ale ponieważ gówno wie na temat tego, co czyta Pan,czy ja, więc niech raczy nie pierdolić o „czytowstręcie”. To raczej sam czyta nie tylko mało, ale i bezwartościowe rzeczy.

    Mimo zasług p. Bizonia w walce o Polskę, których nie chcę zapomnieć, bardzo poważnie rozważam odcięcie go od gajówki. Nie da się dyskutować z osobą, która z żydowskim nachalstwem usiłuje zmienić temat rozmowy, zamulić ją pierdołami, rozwodnić, rozbabrać i wreszcie spuścić do kibla.

  89. marta15 said

    ad 70
    „– wytlumaczyl: aby zrozumiec chocby jedno zdanie ze wszystkiego co napisal JPII trzeba przeczytac jego wszystkie dziela – encykliki i exhortacje… moze na tym polega jego wielkosc?”

    Po dokladniejszym zapoznaniu sie z pismami JP2 wlos staje doslownie na glowie, ale z ……przerazenia.
    Glosil on herezje gorsze od Nestorianizmu twierdzac, m.in. , ze kazdy czlowiek jest…Chrystusem.
    Temu tez dla niego idea powszegego zbawienia jest tylkodalsza, logiczna konsekwencja owego myslenia.
    Poza tym cziowiek zaczyna rozumiec ten ped JP2 do zbudowania globalnej , lucyferianskiej religi, to bratanie sie z falszywymi, demonicznym religiami, to wyslawianie Judaizmu, hinduizmu, islamu, buddyzmu, voodooismu etc..
    Wszyscy sa zbawieni, ola la la, chwycmy sie zatem za raczki i zaspiewajmy shalom, barke i kumbajamaba.
    ale wkolo jest wesolo..

  90. marta15 said

    z ad 14 pan Marucha:”Podkreślałem WIELE razy, że nie neguję ewentualnej osobistej świętości Jana Pawła II.”

    Sorry panie marucha, ale glupoty tu pan strasne godo.
    To tak jakby stwierdzic, ze np. dyrektor kliniki aborycyjnej jest oceniany z punktu widzenia swoje pozycji jako niemoralny szubrawiec, dopuszczajacy morderstwa na niewinnych, ALE w zyciu prywatnym/osobistym to moze on ci nawet swiety czlowiek.
    Nie ma czegos takiego.

  91. marta15 said

    szerzenie herezji i apostazji TO zabijanie wiary, to zaprzeczanie tej wierze, to duchowe morderstwo.
    Potezny grzech. POTEZNY…………

  92. Marucha said

    Re 90, 91:
    „Nie neguję” ewentualnej osobistej świętości Jana Pawła II oznacza, że się na jej temat po prostu nie wypowiadam, ani za, ani przeciw.
    Porównanie z lekarzem aborcjonistą jest totalnie chybione,
    Nikt – z wyjątkiem Boga – nie wie, czy Jan Paweł II celowo niszczył fundamenty Kościoła, czy też czynił to w dobrej wierze, myśląc że tak trzeba, że tego wymaga postęp, tolerancja i Duch Święty.
    Tego nie wiem ani ja, ani Pani, Pani Marto.
    Dlatego wstrzymuję się przez ocenianiem osoby papieża, choć pozwalam sobie na krytykę pontyfikatu.

  93. marta15 said

    ad 92
    zna pan powiedzenie „dobrymi intencjami pieklo wybrukowane”.
    Wielu tzw. rewolucjonistow/bolszewikow tez pewnie w tzw „dobrej wierze” chcieli sie pozbywac tych pasozytow/darmojadow inaczej arystokratow/burzujow, ktorzy gnebili biedote, a sami zyli jak paczki w masle..
    Pan dyrektor, aborcjonista, tez moze dzialac w przekonaniu, ze pomaga „biednym ,zrozpaczonym kobietom pozbyc sie problemu” i moze byc on o tym swiecie, autentycznie przekonany .
    Niech pan nie czyni z JP2 idioty.
    To byl czlowiek bardzo dobrze wyksztalcony,zwlaszcza w teologii , historii KK, filozofii etc, wladajacy kilkunastoma jezykami .
    Na serio pan mysli, ze promujac oczywiste, jawne, publicnze heerzje i apostazje NIE wiedzial oN co robi???
    Czyli ,wedlug pana, byl on totalnym idiota, niedorozwinietym intelektualnie, emocjonalnie i duchowo??

  94. Ad. 92.

    „Pozwalam sobie na krytykę pontyfikatu”
    – bez prawa do krytyki w stosunku do mojej krytyki.
    Amen.
    Podpisał:
    Gajowy Marucha.

  95. marta15 said

    Nie wstrzymuje sie pan przed oceniamiem postaw, dziala itd. , innych osob ,ktore juz zmarly lub jeszcze nie
    . Ocenia je pan, i slusznie, na podstawie tego co robia/robily, mowia, pisza itp.
    Czemu sie tak pan nagle kryguje z „ocena ” JP2??

  96. Marucha said

    Swoją drogą p. Bizoń to wielki obłudnik
    Pan Bizoń atakuje Żydów. On ich chyba za coś nie lubi.

    A czego uczył Jan Paweł II Wielki?
    On uczył, że Żydzi to nasi ukochani, starsi bracia. On ich przepraszał za antysemityzm Kościoła. On im wynagradzał krzywdy i upokorzenia mianowaniem wielu Żydów na biskupów, kardynałów, czy wybitnych teologów i nauczycieli.

    To dlaczego Pan Bizoń pisze o Żydach brzydko?
    Przecież to jest wielkie nieposłuszeństwo, to jest nawet zdrada wobec Jana Pawła II, to jest grzech i nóż w serce dla wszystkich Polaków!!!
    Pan Bizoń się nie słucha Jana Pawła II!

    TO KURWA DLACZEGO NAM SIĘ KAŻE SŁUCHAĆ?

  97. Marucha said

    Re 93:
    Pani Marto, ani ja, ani Pani, nie mieliśmy bezpośredniego wglądu w duszę Jana Pawła II. Inteligencja, oczytanie itp. niekoniecznie są gwarancją
    Więc osądzajmy czyny.
    A osobą Jana Pawła II zajął się Pan Bóg.
    Kiedyś zajmie się i nami. Nie zada nam wypracowania na temat oceny pontyfikatu Jana Pawła II z punktu widzenia Soboru Trydenckiego. Osądzi nas za to, czy byliśmy Mu wierni.

  98. marta15 said

    Moze pan Bizon umiesci te info na swojej stronce . na pewno zyska mu wilelu nowych zwolennikow.
    tam jeszcze zdjecie JP2 z loza B’nai B’rith. Jak dokumentowac to dokumentowac. UCZCIWIE.

    „John Paul II receiving the B’nai B’rith (Freemasonic Lodge of New York) on March 22, 1982
    zdjecie.

    In December of 1996, the Grand Orient Lodge of Italian Freemasonry offered John Paul II its greatest honor, the Order of Galilee, as an expression of thanks for the efforts that he made in support of Freemasonic ideals.
    The representative of Italian Freemasonry noted that John Paul II merited the honor because he had promoted “the values of universal Freemasonry: fraternity, respect for the dignity of man, and the spirit of tolerance, central points of the life of true masons.”136

    Click to access 16_JohnPaulII.pdf

    W grudniu 1996 roku, Grand Lodge Orient włoskiej masonerii nadal Janowi Pawłowi II, ich największym honor,
    MEDAL z Galilei, jako wyraz WDZIECZNOSCI za starania, ktore ON uczynil, aby POPRZEC masońskie ideały..
    Przedstawiciel włoskiej masonerii zauważyl, że Jan Paweł II ZASLUGUJE na zaszczyt, bo promowal „wartości powszechnej masonerii:. Braterstwo, poszanowania godności człowieka, ducha tolerancji, czyli centralne punktów życia prawdziwych masonow”.

  99. ulcik said

    „Nikt – z wyjątkiem Boga – nie wie, czy Jan Paweł II celowo niszczył fundamenty Kościoła, czy też czynił to w dobrej wierze, myśląc że tak trzeba, że tego wymaga postęp, tolerancja i Duch Święty.”

    Prawidlowo napisane, wlasnie z tego pwoowdu powinnismy zastanowic sie i zaprzestac plamic dobre imie JP II, nie wkraczajmy w kompetencje Boga, gdyz za szkalowanie – blizniego , odpowiemy przed Bogiem.

  100. marta15 said

    panie Marucha, prosze zatem nie pisac o „osobistej swietosci JP2, bo sa to kpiny z tysiecy swietych, ktorzy czesto swe zycie poswiecali w OBRONIE ( a nie niszczeniu) Prawdziwej wiary.

    „I ujrzałem Niewiastę pijaną krwią SWIETYCH i krwią świadków Jezusa,…” Apokalipsa 17:6

    „…I głosuOblubieńca i Oblubienicy
    już w tobie się nie usłyszy:
    bo kupcy twoi byli możnowładcami na ziemi,
    bo twymi czarami omamione zostały wszystkie narody –
    i w niej znalazła się KREW proroków i SWIETYCH, i wszystkich zabitych na ziemi..”. Apokalipsa 18, 23:24

    „..A gdy otworzył pieczęć piątą,
    ujrzałem POD OLTARZEM DUSZE ZABITYCH DLA dla Słowa Bożego
    i dla świadectwa, jakie mieli.
    10 I głosem donośnym tak zawołały:
    „Dokądże, Władco święty i prawdziwy,
    nie będziesz sądził i wymierzał za krew naszą kary tym, co mieszkają na ziemi?” Apokalipsa 6, 9:10
    ….
    „Dusze zabitych dla Slowa Bozego” POD Oltarzem, to RELIKWIE swietych, umieszczane w Kosciolach przed -soborowych w oltarzach..

  101. marta15 said

    ad 99 odpowie pan (I) przed Bogiem za zaprzeczaniu Bogu i temu co ON powiedzial o SWOIM Koscile.
    Chrystus wyraznei powiedzial, ze ci co nie sa z NIM sa PRZECIW Niemu, a KK od zawsze dogmatycznie nauczal ,ze ZBWIENIE mozna osiagnac TYLKO w KK i przez KK. Przed-soborowy oczywiscie.
    JP2 tego NIE NAuczal. Nauczal herezji i czynil akty apostazji wiec nie jest zadnym swietym.
    I mamy nie tylko prawo go oceniac, ale wrecz obowiazek.

  102. ulcik said

    A skad Pani jest taka pewna, kto Pani powiedzial, na czyim autorytecie opiera Pani swoje racje, ze JPII nie jest swietym?
    Szatan jednak robi krecia robote, kazda pamiec skala, a szczegolnie tych, ktorzy sa Bogu bliscy!!!!!!!!!!

  103. marta15 said

    tu wspanialy Psalm 22, ze Starego Testamentu, opisujacy meke Chrystusa.
    Jeden z wielu dowodow ze ST byl zapowiedzia przyjscia Mesjasza Jezusa Chrystusa , Jego meki , zmartwychwstania oraz ,utworzenia Jego Kosciola. Przyszedl On z i do ludu wybranego , ktory w wiekszosci Go odrzucil. Ci, co Go uznali, sa naszymi (katolikow) duchowymi poprzednikami. Ci, co Go odrzucili utworzyli Synagoge Szatana oraz wyznaja inne falszywe religie. Droga do Zbawienia prowadzi tylko i wylacznie przez Prawdziwa Wiare w prawdziwy Kosciol Chrystusowy.
    Innej drogi nie ma.

  104. Panie Marucha

    Ja nie każę nikomu mnie słuchać.

    Ja proponuję to, aby każdy sam sobie sprawdził w oparciu o niepodważalne źródło (skan z oryginalnego wydania w języku polskim „Osoba i czyn” Wydanie I z roku 1969 – { 44 lata temu wydaną w liczbie 5 tyś. + 350 egzemplarzy (i trzeba mieć rzeczywistego pecha, że znalazł się ona w moim posiadani)} dostępne do ściągnięcia tu

    Click to access osoba_i_czyn-karol_wojtyla_wydanie_i_1969_r1.pdf

    czy to co Pan zamieścił i sam napisał jest zgodne z prawdą.
    Tak, jak to czynię na swojej witrynie wychodząc z danymi twierdzeniami.
    Tyle i aż tyle.

    O tu:
    https://marucha.wordpress.com/2012/10/21/osoba-i-czyn/

    Osoba i czyn

    Posted by Marucha w dniu 2012-10-21 (niedziela)

    Poniższy artykuł, którego powstanie zawdzięczamy naszym gościom z Francji – Pani Tralala i Panu Marostowi, zawiera kilka tez wydedukowanych z książki “Osoba i czyn” autorstwa Karola Wojtyły, należącej podobno do najważniejszych dzieł filozoficznych późniejszego papieża, bł. Jana Pawła II. Tłumaczenia (niedoskonałego, poprawki mile widziane) dokonał gajowy w ścisłej współpracy z translatorem Google.

    Z komentarzy rezygnujemy. Katolikom będą potrzebne raczej sole trzeźwiące.
    Admin.

    Teza 15:
    Bóg nie jest historycznym bytem, który współpracuje z ludźmi, ani też człowiek nie współpracuje z Bogiem, lecz wyłącznie z innymi ludźmi. Religia nie ma swych źródeł w boskim objawieniu, lecz jest rezultatem wyobraźni człowieka. Religia katolicka nie różni się [pod tym względem] od innych kultów.

    Teza 16:
    Objawienie Boże jest niemożliwe do udowodnienia.

    Teza 17:
    Jedyne realne wytłumaczenie treści Nowego Testamentu nosi charakter filozoficzny.

    Teza 18:
    Każdą bożą tajemnicę należy uważać za czysty wytwór ludzkiej myśli. To samo dotyczy tradycyjnej chrześcijańskiej dogmatyki, będącej jednym z tych błędnych systemów.

    Teza 21:
    Czysto ludzka wspólnota, powszechna i solidarna – oto prawdziwy Kościół Chrześcijański, zgodny z Ewangelią odczytaną na nowy sposób, przeciwny dotychczasowemu totalitarnemu Kościołowi.

    Teza 22:
    Drogą do uratowania chrześcijaństwa nie jest Objawienie Stworzenia, Odkupienie lub Sąd Ostateczny, ale słowa “dialog” i “bliźni”.

    Teza 24:
    Zbawienie – samorealizacja ludzkości – nie ma wiecznej natury. Nie przyniesie ono człowiekowi żadnego cielesnego zmartwychwstania. Naiwną wiarę w życie wieczne, w zmartwychwstanie, czy cielesny powrót Zbawiciela na Ziemię, należy rozważać wyłącznie symbolicznie.

    Teza 25:
    Na drugim świecie, po śmierci, nie będziemy nagradzani za dobre uczynki, ani nawet karani za grzechy.

    Teza 28:
    Dlaczego człowiek z taką łatwością stworzył sobie duszę? Ponieważ nie została stworzona z niczego, lecz z istniejącej materii: w zwierzęcej duszy rozwijało się filogenetycznie to, co otrzymała ona od swych rodziców, przodków, od małp i [w tym procesie] mogła się jedynie ulepszać.

    Teza 32:
    Nie ma powodu, aby troszczyć się o dusze poronionych dzieci. Będą zbawione, gdyż grzech pierworodny nie istnieje.

    Teza 33:
    Nie ma powodu, aby chrzcić lub stosować inne tradycyjne formy dołączania nie-chrześcijan lub niewierzących do Kościoła, ani nawracać wyznawców innych religii.

    Teza 35:
    Człowiek jest Bogiem widzialnym. Widzieć człowieka – to widzieć Boga.”
    —————————————————————————————-

  105. marta15 said

    ad 102 Na autorytecie dogmatycznej, 2000-cznej nauki KK , Jego Swietej Tradycji oraz Swietych Pism.
    a pani na czym opiera „swietosc” JP2??
    Na tym, ze dal sobie czerwona kropke wyznawcow demonicznej bogini Sziwy postawic na czolo??
    Albo, ze sie modlil, przed jednym z najwietszych miejsc dla Zydow, Sciana Placzu, na wzor Judaistow, ktorzy sie tam modla o przyjscie Mesjasza, jako, ze oni jeszcze nie uwierzyli ,ze On juz przyszedl??
    Albo moze w tym, ze ucalowal Koran, najwietsza ksiege religii, ktora rokrocznie presladuje i zabija tysiace chrzescijan na ziemi?
    Albo, ze sie przyznal do „modlitw” w Togo z szamanami, czarownikami,okultystami??
    Albo w tym ze prosil Jana Chrzciciela w Joradnie o to aby poblogoslawil Islam??
    przykladow takich jest setki albo i tysiace.
    Ale pani oczywscie to nie przekona, bo jest pani zaslepiona duchowo i wyznaje kult czczicieli bozka Jana Pawla 2 .

  106. marta15 said

    kolejny piekny psalm.

  107. ulcik said

    odp 105

    Ja prosze Pani nie wiem, nie zabieram zdaniaw temacie swietosci JP II, nie rzucam kamieniem, nie oceniam – szczegolnie jesli moja opinia rzutuje w negatywny sposob, moze sie okazac, ze i niewinnego obrzucam blotem. Szczescie, ze nie mam osobowosci autorytatywnej!

    Uwazam, ze uznanie swietosci, to domena Boga i Bog jedynie wie, kto z nas ludzi zasluzyl na takie wyniesienie. Bog a Oltarze , to nie to samo.

  108. Panie Marucha

    Jan Paweł II nie żyje – więc sam nie może się już bronic.
    Istnieje zasada: wysłuchaj drugą stronę.
    Istnieje też prawo do obrony.
    W obu tych tych przypadkach (zasady i prawa) mogą to uczynić za Niego tylko żyjący ludzie.
    Jednakże Pan z uporem tegoż prawa odmawia (nie mówiąc już o zasadzie) na przeróżne sposoby (w tym klnąc siarczyście) – i to nawet wówczas, gdy twardy dowód kładzie się na Pana stół sędziowski.

  109. marta15 said

    ad 107 jezeli pan nie wie, to prosze nie zabierac glosu w tematch o ktorych pani „nie wie”.
    Kpi sobie pani z Chrystusa i JEGO Kosciola, twierdzac ze czlowiek, ktory sie publcznie dopuszczal aktow herezji i apostazji zasluzylby sobie w oczach Boga na miano swietego.
    pani pewnie tez nie wie co to jest herezja czy apostazja , lub dogmat, czy Magisterim, czy depozyt wiary, czy Swieta Tradycjai??
    Pewnie za to pani wie co to ekumeizm, kolegialnooc, wolnosc religijna, synkretyzm, indyferrentyzm?

  110. marta15 said

    ad 108
    panie Bizon,

    umiescil juz pan na swoje stronce info z ad 98 , o nagrodzie, jaka masoni obdarowali JP2 za wybitne zaslugi w krzewieniu „wartosci masonskich??
    Niech sie pan spieszy. Taaaka informacja.

  111. marta15 said

    w angieslkim jest takie powiedzenie: „If you look like a duck, walk like a duck and quack like a duck – guess what!
    Then you are a duck”.
    „jezeli cos wyglada jak kaczka, chodzi jak kaczka i kwacze jak kaczka, to -o-zgadnij? TO w takim razie jest kaczka”
    Jezeli J-P2 nauczal herezji, czynil publiczne akty apostazji,glosil z zapalem i wielka energia nauke sprzeciwiajaca sie 2000- letniej Tradycji KK, przyczynial sie do aktywnego promowania wszystkich postanowien demonicznego Soboru wat 2 ,
    to znaczy, ze byl on anty-Chrystem, czyli tym co zaprzecza/neguje Chrystusa i Jego Kosciol, a nie zadnym swietym.

  112. ulcik said

    109

    Jednak najlepiej dyskusji z fanatykami i nawiedzonymi – UNIKAC!!! I tak na biale powiedza – CZARNE!

  113. 166 bojkot TVN said

    Nie szkoda Wam czasu i życia na takie czcze dyskusje, które nie maja ŻADNEGO PRAKTYCZNEGO ZNACZENIA?

  114. marta15 said

    ad 112 i to ma byc pani argument na moje konkretne pytania z ad 105??
    Pani jest fanatykiem „bozka”/idoal JP2, ktory skrupulatnie, z premedytacja, perfidnie i planowo niszczyl Prawdziwa wiare ,
    tworzac sobie w zamian armie prawdziwych czcicieli jego osoby.
    Pani i pan Bizon jestescie tu tego klasycznymi przykladami. Zaczadzencow.

  115. ulcik said

    Zapomialam napisac, ze takie jak Marta 15 – zacietrzewenie kojarzy mi sie z Swiadkami Jehowy. Oni tez widza, to co apostoly kazaly im widziec, sami rozumem nie grzesza, bynajmniej ci – aktywni misyjnie.

  116. marta15 said

    ad 113 jezeli dla Bojkota nie ma zadnego znaczenia gdzie Bojkot pojdzie po smierci, to faktycznie Bojkot moze sobie darowac te „czcze dyskusie”.
    Dyskusje nad Tusko-paliko-ciarnia sa o wiele bardziej konstruktywne i nie -czcze.

  117. marta15 said

    ad 115 prosze mi lepiej odpowiedzeic na pytania z ad 105, a nie gledzic bez sensu.
    Ale to widze jest pani jedyna, podstawowa umiejetnoscia.

  118. Ad.113

    Bojkotka – to ma znaczenie nie tylko praktyczne, ale wręcz ma znaczenie strategiczne.
    Inaczej byś tu z bagatelizowanie sprawy nigdy nie przyleciała.

  119. 166 bojkot TVN said

    116-188
    Od tej głupiej dyskusji nie zależy NIC. Ani to gdzie 166 pójdzie po śmierci, bo to zależy tylko od wyroków boskich, nie ludzkich, ani czy JP2 był, czy nie był odszczepieńcem.
    Każdy z nas ma nadane przez Boga własne zadania. Na pewno nie należy do nich fanzolenie po nocach w gajówce.

  120. 119
    Dobra, dobra – idź spać bojkotka.

  121. 166 bojkot TVN said

    Bizoniu!
    Wyspałeś się, nudzisz się niedociążony robotą, to i produkujesz internetowy chłam po nocach ….

  122. Józef said

    Zawracanie dupy książką Wojtyły ”Osoba i czyn” to bicie piany i odwracanie uwagi od tematu.
    Słusznie w jednym z wywodów Pan Marucha zwrócił uwagę, czy Jan Paweł II był wierny Soborowi Trydenckiemu? w poprzednim KPK było Trydenckie wyznanie wiary, gdzie wszyscy duchowni w tym ks Wojtyła przysięgali, że do końca życia zachowają wierność orzeczeniom soborów Trydenckiego i Watykańskiego 1870. Dobrze wiemy ze nie dochowali wierności. Wiemy też że papież Paweł VI składając Przysięgę Koronacyjną wyznał.

    ”PAPIESKA PRZYSIĘGA KORONACYJNA

    Ślubuję:

    Nie zmieniać niczego z przekazanej mi tradycji ani niczego, co było przede mną strzeżone przez mych miłych Bogu poprzedników, ani nie naruszać, ani nie zmieniać, ani nie zezwalać na jakiekolwiek zmiany.

    Przeciwnie: z gorącym umiłowaniem, jako jej uczeń i dziedzic, ze czcią zachować przekazane mi dobro, ze wszystkich moich sił i całą moją mocą.

    Bronić Świętych Kanonów i Dekretów papieskich jako Bożych nakazów otrzymanych z Nieba, ponieważ jestem w pełni świadom, że Ty, którego miejsce zajmuję przy pomocy Łaski Bożej, którego Wikariuszem jestem z Twoją pomocą, poddasz najsurowszemu osądowi przed Twoim Boskim Trybunałem wszystko, co będę głosił.

    Gdybym miał dokonać czegokolwiek przeciwnego [tej przysiędze] albo zezwolić, aby taki czyn mógł być dokonany, Ty nie będziesz miał nade mną litości w straszny dzień Sprawiedliwości Bożej.

    Dlatego bez żadnego wyjątku, nakładamy najsurowszą ekskomunikę na każdego – czy to na Nas samych, czy to na kogokolwiek innego – kto ośmieliłby się powziąć cokolwiek nowego, co stałoby w sprzeczności z tą starożytną ewangeliczną Tradycją i czystością prawowiernej Wiary i religii chrześcijańskiej, albo kto chciałby coś zmienić poprzez swój czynny sprzeciw, lub też zgodziłby się z tymi, którzy podjęliby tak świętokradzkie przedsięwzięcie.”

    Czyż nie wychodzi, ze sam na siebie nałożył ekskomunikę i na następców?

  123. JO said

    Ad.122. Zydzi Kafel I Bizon Musza Zyda Wojtyle Trzymac na piedestale w Umyslach Gojow by nimi sterowac. Bizon I Kafel tu to taka Forma Michnika na mniejszy Skale. Tacy Zydkowie tak dzialaja w kazdym Srodowisku.

    Ciekawe jest, ze ICh wywala sie Drzwiami a ONI Wracaja Przez nawet spare w Ustepie…

  124. JO said

    …z innego tematu, Papiez Sekty Watykanskiej wymyslil, ze bedzie mial Tytul Papeza E,erytowanego :). Ciekawe Ile ten Kolegializm wyprodukuje Papiezy Emerytowanych jak Prezydentow Kwasniewskich, Red Buli I Matrioszek…

  125. marost said

    AD124
    Papiez Sekty Watykanskiej wymyslil, ze bedzie mial Tytul Papeza Emerytowanego

    Teraz pewnie dopisza cos do ewangelii: np ze Nasz Pan dajac klucze Piotrowi wspomnial cos o emeryturze. Ciekawe czy bedzie mogl sobie „dorobic na boku”…??? zycze mu dlugich lat zycia aby doczekal nastepnego emeryta… moze pojda razem na ryby nad Tybr..???. Chyba bedzie im wolno? – w koncu Piotr Apostol tez byl rybakiem. Moze jakies przedstawicielstwo – dykasteria ds papiezy emerytow…? No, co! – jak kreatywnosc to kreatywnosc!

  126. Nachalny bełkot nie na temat został usunięty.
    Admin.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: