Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    1956 o Polska przygotowuje się na „in…
    Wladca o „Exxpress”: Terror przeciwko…
    Wladca o „Exxpress”: Terror przeciwko…
    1956 o To Wojna
    Józef Bizoń o „Nigdy więcej” zamordyzmu!
    OutsiderR o Polska przygotowuje się na „in…
    1056 o To Wojna
    1956 o „Exxpress”: Terror przeciwko…
    Emilian58 o Wolne tematy (68 – …
    Jack Ravenno o To Wojna
    Marguar o To Wojna
    Emilian58 o To Wojna
    minka o O pożytkach z sentencji
    Jack Ravenno o To Wojna
    Jack Ravenno o „Exxpress”: Terror przeciwko…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 620 obserwujących.

Ukraiński Kościół Greckokatolicki po stronie UPA i Bandery

Posted by Marucha w dniu 2013-03-08 (Piątek)

W czasie wielkiej rzezi urządzanej przez zwolenników Stepana Bandery na Wołyniu i Podolu hierarchia i duchowieństwo grekokatolickie było podzielone. Jedni ostrzegali Polaków, wyklinali morderców, za co byli często przez nich piętnowali i zabijani, inni zaś nie tylko pochwalali „wyrywanie polskich chwastów”, zachęcali do mordów a nawet brali w nich udział. Dzisiaj, jak się okazuje, nie ma śladu po tej pierwszej grupie duchownych grekokatolickich wiernych podstawowym chrześcijańskim zasadom.

No bo jak oceniać skandaliczne, szokujące stanowisko Ukraińskiego Kościoła Greckokatolickiego w związku ze zbliżająca się 70. rocznicą zagłady ludności polskiej na Wołyniu.

Jak poinformował polskich biskupów abp Mieczysław Mokrzycki, metropolita łaciński ze Lwowa, nie było możliwe wypracowanie wspólnego stanowiska obydwu episkopatów na ten temat. Jak powiedział, strona greckokatolicka proponowała dwa projekty listu pasterskiego, w których pomijano sedno sprawy. Mówiono o „bratobójstwie” – sugerując porównywalną odpowiedzialność „każdej ze stron”. Twierdzono, że „wołyńska tragedia” wynikła z „wzajemnych krzywd Ukraińców i Polaków”, które ją „uwarunkowały”.

„W tej sytuacji pojawia się pytanie – czy mamy właściwy klimat do przygotowania wspólnego listu? Czy istnieje wspólna płaszczyzna, byśmy mówili jednym głosem w tak ważnej sprawie? Obawiam się, że taka inicjatywa wspólnego listu może stać się kolejną akcją “poprawną politycznie”, która nic nie wniesie w wyjaśnienie przyczyn wielkiego zła, które spowodowało śmierć ponad 120 tys. cywilów, a sam dokument będzie kompromitował Kościół stanowiąc świadectwo relatywizowania odpowiedzialności moralnej w przypadku wydarzeń, które mają aż nader jednoznaczny i oczywisty wydźwięk” – stwierdził abp Mokrzycki.

Można zrozumieć, że banderowcy i ich zwolennicy lansują od lat takie poglądy, ale hierarchia Ukraińskiego Kościoła Greckokatolickiego wie doskonale jaka jest prawda. Biskup Hrihorij Chomyszyn pierwszy potępił ideologię OUN, za co został zaatakowany przez tę część duchownych, którzy byli już na jej usługach. Abp Andrij Szeptycki też wiedział co się działo, ale wolał milczeć. Wiedział, bo z rąk UPA ginęli także duchowni greko-katoliccy.

Dlatego obecne stanowisko Ukraińskiego Kościoła Greckokatolickiego można uznać za całkowity triumf OUN i UPA. Jeśli przedstawiciele tego Kościoła twierdzą, że „wołyńska tragedia” wynikła z „wzajemnych krzywd Ukraińców i Polaków”, które ją „uwarunkowały”, to znaczy, że usprawiedliwiają, kierując się argumentami wyłącznie natury politycznej, masowe zbrodnie, zabijanie ludzi. Gdyby to nawet była prawda, te „krzywdy” zarzucane Polsce od XVII wieku aż po „pozbawianie Ukraińców prawa do własnego państwa”, to czy w ustach duchownego chrześcijańskiego Kościoła jest to wystarczający powód do usprawiedliwienia morderców? I co to w ogóle ma wspólnego z chrześcijaństwem?

Nie tak dawno dzielono u nas włos na czworo po podpisaniu przez abp Józefa Michalika i patriarchę Cyryla Aktu Pojednania. Ileż było kąśliwych uwag, ileż żółci, wypominania spraw sprzed 200-300 lat, ileż opinii szalonych i z gruntu antychrześcijańskich. Tymczasem Rosyjska Cerkiew Prawosławna jednoznacznie potępiła zbrodnie stalinowskie, czci ofiary terroru, zabiega o pamięć o nich.

Jak na tym tle wygląda Ukraiński Kościół Grekokatolicki broniący racji zbrodniarzy i morderców? I jak w takiej sytuacji można w ogóle mówić o dialogu? Jak można mówić o czymkolwiek, jeśli zwierzchnik Ukraińskiego Kościoła Greckokatolickiego Lubomyr Huzar określa Ukraińską Powstańczą Armię „pozytywnym przykładem walki o prawa człowieka przeciwko przestępczej władzy”?

Polska polityka od 1990 roku uparcie próbuje rozgrywać Ukrainę przeciwko Rosji, traktując tę pierwszą jako „strategicznego sojusznika”. Ofiarą tej anachronicznej i szkodliwej iluzji jest nie tylko prawda, ale i elementarne poczucie szacunku do własnej historii i wynikających z tego obowiązków. Jest to tym bardziej zdumiewające, że druga strona śmieje się nam w twarz, uznając pewnie, że będzie to bezkarne.

Jan Engelgard
http://sol.myslpolska.pl

Komentarzy 38 do “Ukraiński Kościół Greckokatolicki po stronie UPA i Bandery”

  1. RomanK said

    Koscioly, duchowni, chrzescijanie,katolicy emmpstrem bzdrem,….uzgadnianie tresci listu, wspolnego wystapienia….
    Ktora czesc -Tak to tak- a nie to Nie- jest dla Ojcow niezrozumiala!
    PRAWDA jest JEDNA!
    Kosciol i biskup niezdolny do swiadczenia Prawdy nie jest ani Chrzescijanski, ani Katolicki!
    Taki jest tylko i wylacznie Kosciol Ukrainski.!!!!!…………………..Koniec kropka i nic wiecej!
    Bo to zaden chrzescijanski ani grecki ani katolicki. To jest tylko twor quasi religijny na wskros polityczny i nacjonalistyczny, supremasistowski – zastepujacy nauke Chrystusa ideologia Doncewa,KUlt Wlasnego Etrhnosu- czyli na wskros Poganski, z chrzescijanska liturgia- ktorej uzywa tylko i wylacznie -jako przykrywki.

  2. Patrząc z boku lepiej widzę said

    Ot co o Janie Engelgardzie pisze polonica.net:

    „””””Jan Engelgard – polonofob, dywersant, publicysta, były działacz żydo-katolewackiego PAX-u, komentator żydo-katolewackiego „Słowa Powszechnego” – organu PAX, „Katolika” i
    „Kierunków”, a w latach 90. XX w. – następcy „Słowa Powszechnego” – „Słowa – Dziennika Katolickiego”. Redaktor naczelny tygodnika „Myśl Polska” i jego kontynuacji: „Nowa Myśl
    Polska” (…ale ładnie), członek Zarządu Województwa Mazowieckiego.”””””

    Ja byłbym ostrożny co do JE. Ukraińcom ich zbrodni zapomnieć nie wolno. Ale czy to nie jest szczucie Polaków na Ukraińców i odwrotnie? Zawsze tak robili. Gdzie się dwóch bije tam żyd korzysta. Zawsze szczują kogoś na kogoś. To ich metoda. Dualizm heglowski się kłania. Swoich się ustawia po dwóch stronach konfliktu a później zbiera się żniwo… z wykrwawionych narodów.
    Ukraińców na nas też napuszcza żydostwo, które ich kocha, jest we władzach itd.

    Niemców szczuli na nas i Rosję, później Rosję na Niemców a sami wywozili tony złota zrabowane wykrwawionym narodom. I dobrze się mają.

    Bądź Pan ostrożny Panie Gajowy.

    To nie jest nic innego, jak zbiór inwektyw pod adresesem red. Engelgarda.
    Proszę o przykłady na jego „polonofobię”, „dywersję” itd.
    Zarzuty o pracę w PAX, Słowie Powszechnym itd. nie zasługują na uwagę. Każdy gdzieś pracował.
    Admin

  3. Marucha said

    Re 1:
    Ma Pan oczywiście rację. I tylko serce boli, że nam przejęli i zniszczyli oryginalny, w Polsce stworzony, Kościół Unicki… który miał łączyć narody.

  4. RomanK said

    Eeeeeehehehehehehehe..zatroskany patrzacy z boku tryzubem:-)))) Pan JE nie atakuje Ukraincow..wcale!!!
    Zaluje tylko, ze Bandziory udaja katolikow i podszywajac sie pod Chrzescijan…zarowno te w mundurach -jak i sutannach pod znakiem czarno- czerwonych sztandarow.

  5. JO said

    Ktos podszywa sie pod Pana Romana K!!

  6. Jan said

    Ad.2
    Zamiast przytaczać tu niesprawdzone i godzące w osobę pana Engelgarda cytaty – za polonica net, lepiej byłoby przytoczyć coś konkretnego, z tego co kiedyś pisał na poparcie.
    Widocznie mocno Pana boli zamieszczanie od czasu do czasu w „Myśli Polskiej” artykułów dotyczących haniebnej historii ukraińców a także o wyczynach współczesnych pogrobowców. Wyrafinowanych metod zbrodni na niewinnych ludziach nie wolno tłumaczyć napuszczaniem. Nawet w Wandei nie stosowano takiego spectrum wymyślnych metod zabijania, z takim potencjałem jadu nieuzasadnionej niczym nienawiści.
    .

  7. Marucha said

    Re 6:
    Polonica.net nie jest wiarygodnym źródłem, lecz mieszanką faktów i bredni,

  8. Bogdan Sas-Semkowicz Terlecki said

    Bardzo mocno akcentowany temat.Temat tabu w Diecezji rzeszowskiej.JE Biskup rzeszowski Kazimierz Górny w lutym 2012 r. po cichutku przed wiernymi przekazał grekokatolikom w Rzeszowie jeden z najstarszych kościołów w mieście.Po 542 latach kościół św.Trójcy jest od tej pory cerkwią.Na nic się zdały protesty wiernych (wszak kościół usytuowany jest przy najstarszej,katolickiej nekropolii).JE oddał świątynię grupie 13 wiernych (słownie trzynastu).A gdy został zapytany o powód oddania świątyni, zaprzeczył jakoby to uczynił.Kłamią również przedstawiciele Kurii rzeszowskiej twierdząc,że takiego faktu nie było.Dziwi postawa Biskupa rzeszowskiego,choć nie bez zgrzytu było przekazanie Kościoła Garnizonowego w Przemyślu władyce greko-katolickiemu przez JP II w 1991 r. Ponoć sam Abp Tokarczuk postawił się papieżowi.
    Nie wolno ulegać naciskom mniejszości.Należy ich szanować ale nie wolno akceptować szantażu.To prawosławni,których w Rzeszowie jest 7 osób pobudowali sobie świątynię a ukraiński ksiądz nota bene w stopniu i na etacie majora w WP wymusza na Biskupie przekazanie kościoła w centrum miasta, który nigdy do nich nie należał.To są fakty wobec których nóż się otwiera w kieszeni. Tak postępuje hierarchia kościelna kłamiąc w żywe oczy,więc co się dziwić rządzącym świeckim. Czy i w tym przypadku „prawda nas wyzwoli”?Odpowiedż na to pytanie pozostawiam własnej interpretacji każdego.

  9. AlexSailor said

    @Admin
    „To nie jest nic innego, jak zbiór inwektyw pod adresesem red. Engelgarda.
    Proszę o przykłady na jego “polonofobię”, “dywersję” itd.
    Zarzuty o pracę w PAX, Słowie Powszechnym itd. nie zasługują na uwagę. Każdy gdzieś pracował.
    Admin”

    To jest szerszy problem.
    Polakom usiłuje się skutecznie wdrukować, że nie powinni włączać się w życie społeczne, polityczne, działać w istniejących organizacjach, słowem robić czegokolwiek dla Polski i Polaków.
    A to pod pozorem, że nie są, czy były, to organizacje czy zasady działania idealne, czyste, jednoznaczne.
    Tylko, że takich idealnych warunków do działania dla Polski nie było i nie będzie nigdy.
    Zatem najlepiej, by Polacy trzymali się z dala od wszystkiego, a jak ktoś się robi(ł), to od razu jest skompromitowany i nie ważne są jakiekolwiek argumenty.

    Kiedyś przynależność do PZPR była hańbiąca, do PAX-ów i podobnych również, ale inaczej skutecznie nie można było robić nic – no może jakieś szkółki niedzielne przy Kościele.
    @Admin zwróci uwagę, że podobnie jest i dziś.
    Nie ważne co kto robi, tylko czyj jest, ostatecznie co mówi.

  10. Siggi said

    Polska i Polacy slono i krwia placa za Unie Brzeska, w rezultacie ktorej obszary Galicji,Wolynia,Chelmszczyzny i innych sasiedzkich regionow,gdzie obecna byla cerkiew prawoslawna,zostaly podporzadkowane wyznaniowo pod Rzym. Polsce bokami wychodzi to slawetne”przedmurze”,bo wladcy polscy byli potulnie ustosunkowani do rzymskiego papiestwa.A Rzym w owych czasach to byla olbrzymia wladza polityczna,personalna w Europie a pozniej i w Ameryce Lacinskiej takze.
    Zygmunt III Waza zaslepiony Rzymem,dewot realizowal polityke Rzymu w zakresie rugowania prawoslawia na Wschodzie.To byl glowny czynnik wyprawy na Moskwe,a nalezy przypomniec ,ze granica wsch.Rzeczpospolitej znajdowala sie dosc jeszcze dalej na wschod od Orszy.Do Moskwy juz bylo blizej niz do Warszawy.Czym to sie dla Polski skonczylo ,oddzielny temat na dlugie rozmowy.Hold Ruski,to juz „labedzi spiew”,bo w owym czasie carem byl ktos inny a nie Szujski.Ten fakt historyczny Holdu sluzy ostatnio w Polsce jako remedium na polskie kompleksy i na krotko poprawiaja sobie niektorzy humor i samopoczucie mocarstwowosci.
    W ramach tego rugowania,udalo sie na mocy Unii Brzeskiej wyrwac spod Patriarchatu Moskwy kawalek terenow ,gdzie dominowalo prawoslawie.Wszystko pozostalo bez zmian liturgicznych ,byle tylko wyrwac sie spod panowania Moskwy.Jakie obecnie ma wplywy Watykan na swoich grekokatolikow trudno mi orzec.Prozelityzm Vaticanu jest faktem i domena jego polityki wschodniej.Polsce narzucono od kilku wiekow podla role wlazenia nie na swoj teren.Obecnie prowadzi sie dosc liczne misje polskich duchownych misjonarzy,ktorzy nie tylko swiadcza duszpasterstwo katolikom,ale podejmuja werbunek wsrod tamtejszych prawoslawnych.Od czasu do czasu wychodza male,czy duze skandale w zwiazku z tem.Marzenie Karola Wojtyly o podrozy do Rosji i Moskwy ,takze bylo podyktowane motywami tego typu.
    Z wiarygodnego zrodla wiem ,ze 70% wszelkiej masci dowodcow band UPA wywodzilo sie z rodzin ksiezy greko-katolickich.Mordy na Polakach w kosciolach,w niedziele podczas summy dokonywane przez greko-katolikow rzymskich nie potrafie ,brak slow,ktore by najwlasciwiej okreslaly czyn- zbrodnia,ludobojstwo,to za malo.
    Gdzie wtedy byl u zbrodniarzy z UPA nich Bog,ktory byl tez Bogiem tych,ktorzy w kosciele gineli?

  11. RomanK said

    ha panie Siggi..moze pan to napisac jeszcze raz . wolniej i duzymi literami , zeby pojeli Panowie Bracia i nawet Jojne????
    Ma pan racje….tak, dokladei tak wielkmii wysilkami polskich krolow i innych durniow na sile z Rusinow zrobiono sztuczny twor…uruchomiono procesy narodowotworcze poprzez doskonaly aparat panstwotworczy czyli Unicki Kosciol….stworzono Ukraincow, ale ktory juz stal sie faktem…hybryda jest samodzielnym bytem i zyje wlasnym zyciem.Jest narodem~! Normalnym Narodem…..w swoim wlasnym Panstwi, na wlasnej ziemi…. to stalo sie na naszych oczach ,
    Bylismy tego swiadkami!
    Wsrod tych ksiezy nie wszyscy byli bandytami…przykladem niech bedzie moj wlasny proboszcz..Sw,P.ksiadz Jozef Miezin..ktorego przyszli zamordowac w niedziele 6 sierpnia 1944roku w czasie kiedy odprawial msze sw w Baligrodzie..unikiknal smierci tylko dzieki ksiadzu unickiemu Ołeńko’wi…ktory stanal w drzwiach Kosciola i powiedzial…. po moim trupie, bo musicie nas obywoch zabic~! UPawcy odeszli….
    Tym roznia sie ludzie chrzescijanie od SkurwySynow bandytow, ktorzy z chrzescijanami bnic wspolnego nei maja oprocz liturgii!

  12. RomanK said

    Click to access Ludobojstwo-OUN-UPA-na-Kresach.pdf

  13. MatkaPolka said

    Nie można rozważać stosunków Polsko Ukraińskich bez uwzględnienia roli Masonerii/Krzyżaków/Prus/Niemców, Żydów.

    Ukraina to w istocie część wielkiej Polski, Wielkiego Pasa cywilizacyjnego od Bałtyku do Morza Czarnego
    Rzeczpospolita obojga narodów była ewenementem. Do Rzeczpospolitej , do polskości garnęły się wszystkie narody słowiańskie. To nie był przymus, ale koegzystencja.

    Do formuły Rzeczpospolitej obojga narodów garnelo się wielu sąsiadów

    Różnice etniczne i językowe są w każdym narodzie – miedzy Szkotami a Walijczykami , Mazurami a Góralami, Polakami a Rusinami , Litwinami a Ślązakami, Bawarczykami a Westwalami

    Nazwa Ukrainy „U Kraju” to po rusińsku „Na kresach” (wschodnich Rzeczpospolitej)
    Dodam – językiem urzędowym Tatarów Krymskich był język Polski – co ilustruje zasięg Polski.
    Język polski był językiem gracji i elegancji na dworze carskim.

    UKRAINA – upadek Wielkiej Polski, Wielkiego Pasa Cywilizacyjnego od Bałtyku do Morza Czarnego – dzieło Prus , masonerii i Żydów.

    Ukraina to dalekosiężny plan Prus/Krzyżaków oderwania Ukrainy od Rzeczpospolitej obojga narodów rozbicia jedności i zgody i dobrosąsiedzkich stosunków.

    Intrygi z zewnątrz są kluczem do zrozumienia istoty stosunków między Polska a Ukraina

    Ingerencja i intrygi Krzyżaków/Prus doprowadziły do upadku Rzeczpospolitej i do jej rozbiorów przez Prusy
    Jednym z elementów tajnej gry politycznej gry krzyżackiej było sianie niezgody i waśni miedzy zgodnymi narodami słowiańskimi.
    Tak jest i teraz , nic się nie zmieniło.

    Ukraina to twór w całości sztuczny – masoński i pruski
    Ukraina nie istniała jako państwo do 1900 r. Nie ma historii Ukrainy – jest historia Polski.
    Współczesna historia Ukrainy to historia mordów UPA.
    Samo państwo powstało 1992 roku po upadku Związku Radzieckiego

    Dziś stawia się w Kijowie pomnik Banderze – szkoda , że nie Hitlerowi, bo to na to samo wychodzi.
    Dziś jesteśmy świadkami ponownej agresji neonazistowskich Niemiec na Polskę w tej Niewidzalnej Wojnie i tej samej gry Niemiec i masonerii w stosunku do Ukrainy.

    Banderowcy, a wiec pieczęć niemiecka ma olbrzymi wpływ na współczesne wydarzenia na Ukrainie.
    Dość powiedzieć , że Juszczenko i jego „amerykańska” żona – to Banderowcy.

    UPA było finansowane i organizowane przez Niemców/Prusy. Dość wymienić SS-Galizien, nazistowską armie Własowa. Sam Stefan Bandera był agentem Gestapo i żydowskiego NKWD.

    Rzezie na Wołyniu – to wspólne dzieło Niemców i Żydów. Niemcy zbroili i finansowali, a kościół grecko – katolicki to przechrzty żydowskie – Konwertyci . To oni chrzcili widły ,siekiery, piły ciemnemu chłopu ukraińskiemu i kazali „riezać Lachiw.”

    Pamiętajmy , że Ukraina to twór tajnej dyplomacji Pruskiej (zawsze wykorzystywali Żydów do brudnej roboty), dążącej do rozbicia Rzeczpospolitej od Bałtyku do Morza Czarnego i masonerii.
    Bandera był agentem Gestapo i żydowskiego NKWD.

    Tym niemniej na Ukraińcach ten grzech ludobójstwa UPA i współpracy z nazistami i Żydami wisi .
    I jest cierniem.
    Indoktrynowani przez te siły prosty chłop ukraiński z dobrotliwego Rusina stal się bandytą i rezunem.

    UPA na samym tylko Wołyniu zabiła ok. 120,000 Polaków, ale też i 80,000 Rusinów. Liczba żydow zabitych jest nieznana.

    Przywódcami UPA również byli żydzi – i terrorem zmuszali nowych rekrutów do posłuszeństwa.
    O terrorze UPA pisze Poliszczuk i inni autorzy.

    Trzeba pamiętać, ze okrucieństwa zbrodni UPA były identyczne jak okrucieństwa i tortury żydowskiego CzKa i NKWD. Bo też robili to ci sami ludzie.

    Bo przecież bolszewizm to znowu twór krzyżacki/pruski/masoński.

    Bunty Jakuba Szeli napędzane przez Habsburgów podporządkowanych Hohenzollernom – Prusakom

    Przedtem były pacyfikacje wsi ukraińskich dokonanych przez Piłsudskiego – agenta niemieckiego
    To była prowokacja – preludium do przyszłych odwetow.
    Tak to prawda – ale Piłsudski był masonem, agentem pruskim/krzyżackim . Nie działał dla dobra polski i Polaków. Nie działał dla dobra Ukraińców i Rusinów. Był prowokatorem pruskim i agentem żydowskiej Międzynarodówki Finansowej.

    Tak samo jak agent niemieckiego Gestapo i żydowskiego NKWD Bandera . Tak samo jak masom Petlura.

    Jak długo nie będzie zrozumienia tak długo będzie trwał triumf prusactwa i żydzizmu nad bratnimi narodami słowiańskimi.

    Ukraina – SS Galizien, Własowcy , UPA finansowana przez SS, Stefan Bandera = Agent Gestapo ,
    Siekiery i widły chrzczone przez cerkiew Grecko katolicka = żydzi konwertyci
    Ukraina – twór całkowicie masoński i pruski

    Kontynuacja rozkładu Wielkiej Polski – WIELKIEGO PASA CYWILIZACYJNEGO od Bałtyku do Morza Czarnego. Kolejny atak i agresja Żydów i Niemców (Prusaków/Krzyżaków)

    Systematyczne i konsekwentne rozbijanie słowiańszczyzny.

    Ukraina nie miała nigdy swojej historii – to była historia Rzeczpospolitej Polski.
    Jedyną historią Ukrainy są mordy UPA (sponsorowane przez zbrodniczą , nazistowską, Trzecia Rzesze niemiecką) – innej swojej nie mają.

    Na wydarzenia na Ukrainie trzeba patrzeć przez pryzmat finansowania tego przez Prusy/Niemcy i masonerie angielską, w tym wpływ żydokomuny – również tworu masońsko –pruskiego.

    Po wojnie ci greckokatoliccy żydzi, ponownie przechrzcili się, tym razem na katolicyzm, przede wszystkim w Przemyślu, i zasiedlali już, jako katolicy Polskę.

  14. MatkaPolka said

    O arcybiskupie Szeptyckim – głos z drugiej strony

    https://marucha.wordpress.com/2012/04/27/o-arcybiskupie-szeptyckim-glos-z-drugiej-strony

    Bardzo wiele ciekawych komentarzy miedzy innymi taki

    http://www.kresykedzierzynkozle.home.pl/page43.php
    /fragmenty/
    Metropolita greckokatolicki abp Andrzej Szeptycki, rola jaką odegrał w kształtowaniu stosunków polsko- ukraińskich.

    1. W podziemiach cerkwi greckokatolickiej p . w. Św. Jura we Lwowie będącej pod zarządem metropolity JE. abpa Andrzeja Szeptyckiego w 1939r. ujawniono m. in. nielegalne składowanie znacznej ilości broni i amunicji pochodzenia niemieckiego.

    2. Metropolita greckokatolicki we Lwowie ks. abp. Andrzej Szeptycki zajmował stanowisko inspirujące w zakamuflowanej formie antylechicką nienawiść. Po tragedii wrześniowej w 1939r. zalecał stawianie kurhanów (mogił) w każdej wsi wraz z przemówieniami i teatralnymi uroczystościami pogrzebowymi zmarłej Polski.

    3. W 1941r. w lipcu po napaści III Rzeszy na ZSRR stanął jako prezydent na czele powołanej przez OUN we Lwowie samozwańczej Ukraińskiej Rady Narodowej.

    4. „Hierarchowie greckokatolickiej cerkwi na czele z metropolitą Andrzejem Szeptyckim aprobują działalność OUN – banderowców” witają „zwycięską armię niemiecką”. To samo czynią i kierownicy cerkwi prawosławnej na Wołyniu.
    5. Zarządził modły dziękczynne we wszystkich cerkwiach archidiecezji w niedzielę 6 lipca 1941r. za wyzwolenie Ukrainy i w intencji zwycięskiej hitlerowskiej armii. Gdy Niemcy zdobyli Kijów, wysłał nawet gratulacje dla Hitlera.

    6. Metropolita Szeptycki udzielał audiencji wysokim funkcjonariuszom hitlerowskim, SS i Abwery, delegacji specjalnego batalionu „Nachtigall”.

    7. Co do rozpętanego przez UPA ludobójstwa to postawa metropolity nie była jednoznaczna, metropolita morderstwa te potępił w połowie 1944r. a więc po wkroczeniu Armii Czerwonej.

    8. Uważany był za współodpowiedzialnego za śmierć tysięcy Polaków i innych narodów.

    9. W przeddzień zajęcia Lwowa przez wojska radzieckie zwołuje sobór archidiecezjalny, na którym odczytuje wystąpienie potępiające banderowskie zbrodnie.

    10. W „Liście Pasterskim” metropolity z dnia 10 sierpnia 1945 roku – A. Szeptycki nie ustosunkowywał się do planowanych, doktrynalnych mordów masowych, które były dziełem OUN- UPA na Wołyniu. W czasie pisania listu nie potępiał tych mordów ani ich sprawców.
    Inicjatywa tej ohydnej akcji padła od kleru ukraińskiego, z krzyżem w ręku nawoływano do tych mordów, a duchowym inspiratorem był metropolita lwowski, Szeptycki Andrzej…

    11. Wg. ks. Tadeusza Isakowicza – Zaleskiego błędem było też udzielenie poparcia dla zbrodniczej Dywizji SS „Galizien”, która 23 kwietnia 1943r. świętowała swoje powstanie we Lwowskiej katedrze greckokatolickiej. Msze święte celebrował wówczas biskup Józef Slipyj (późniejszy kardynał), a kazanie głosił ks. Dr Wasyl Łaba, kanonik kapituły referend duszpasterstwa owej formacji (za zgodą metropolity) a dwunastu innych księży unickich zostało kapelanami esesmańskimi. Oddelegowano jako kapelana do zbrodniczego batalionu Abwery „Nachtigall” ks. Dr Iwana Hryniocha, proboszcza katedralnego i duszpasterza akademickiego, znanego ze swych racjonalistycznych poglądów. Przede wszystkim jednak prawdziwą tragedią było „kapłaństwo” w oddziałach UPA. Niektórych księży greckokatolickich, którzy nie tylko święcili narzędzia zbrodni i do mordów zachęcali, ale i mordami tymi wręcz kierowali (np. w Korosciatynie i Kutach).

    12. Metropolita wysłał list hołdowniczy do Stalina, w którym dziękował za przyłączenie Lwowa i Kresów Wschodnich do ZSRR.

    13. Przechowywał lidera OUN Andrija Melnyka w swoim pałacu świętojurskim, a następnie ułatwił ucieczkę ze Lwowa w stroju duchowneg

  15. Przecław said

    #12. Matka Polka.
    Zwięzłe, bardzo dobre opracowanie.

  16. Wnuczka Bałachowca said

    Przyszli bazylianie. Przejęli bogaty monaster. Było co rozkradać. Tak, dokładnie. Mielcom trafił się niezwykle zachłanny opat – Lew Szeptycki. We Lwowie miał swoje pałace – jak pisze władyka Bartłomiej. Wszystko co mógł przywłaszczyć, wywoził do Lwowa – serwisy, tace, naczynia kuchenne, karety, furgony, ale także krzyże, podświeczniki, nawet siedemdziesiąt głów rogacizny potraktował jak swoją własność. Zdjął blachę z murowanej cerkwi, by pokryć nią lwowską rezydencję. I przejął 73 724 złote.
    Szeptycki był opatem do 1766 roku i wyznaczył czarny okres w historii monasteru. http://www.przegladprawoslawny.pl/articles.php?id_n=2546&id=8

  17. Dziadek mróz said

    Jak by nie patrzeć to żydostwo dokonało większych zbrodni na świecie niż Ukraińcy. Zbrodnie OUN-UPA przy zbrodniach żydowskich są nie obejmują takiej skali barbarzyństwa w jakiej to robiło żydostwo. Nie mam zamiaru bronić ukraińskich zbrodniarzy z OUN-UPA ale może by pan Engelgard pochwalił się wyczynami swoich współplemieńców a nie odwracał uwagę od tego co robiło żydostwo z Rosjanami, Ukraińcami, Polakami i innymi narodami na całym świecie. Jak krwawo rozprawiało się w Polsce żydowskie UB z patriotami polskimi do połowy lat 50-tych. A Katyń? Pilecki powiedział, że Oświęcim to było przedszkole w porównaniu z żydowskimi katowniami UB.

    Więc dziękiuję panu Engelgardowi za przypomnienie o ukraińskich wyczynach ale niech zacznie pisać coś o swoich braciach skoro jest takim Wielkim Polskim Patriotom.

  18. JO said

    Ad.12. Polska =Ukraina, Litwa, Lotwa…..
    Chierarchia I Definicja Narodu Katolicka tlumacza Kim jest Polak I wyjasnia stosunek Rodow do Panstwa Polskiego- Rzeczpospolitej- Krolestwa Polski I Litwy Ksiestwa, zwanego Polska, Polonia, czyli Katolickim Krolestwem na obszareze, ktorym Matka Pza Jest KROLOWA

    W Krolestwie Polskim mozna bylo Byc Rodu Ruskiego, Lechickiego, Tatarskiego, , ktore to od nosily sie dalej do jeszcze starszej swej Genealogii, ale Kazdy Uznawal Pierszenstwo POLSKOSCI w znaczeniu Przynaleznosci do Jednej Grupy Ludzi Krolestwa Uznajacej Boze Prawa, drabine chierarchii, gdzie PRAWDA jest na szczycie, przed Ktora Klekal Kazdy Na Kolana.

    Byc Polakiem, to NOBILITACJA, ktorej kazdy chcial osiagnac. Byc POLAKIEM to byc Tradycjonalista, ORTODOKSA, SLUZYC BOGU

    Kazdy przeciez Ma swoj Rod, Rodzine, Pochodzi z Narodu czy Bojkow, czy Lemkow, czy Wolynian, czy Polan, Mazowszan I I Prusow, Jadzwingow, Zmudzkiego I glebiej I dalej z Narodu Woloskiego a nawet Sarmackiego I tych , ktorych juz Prawie Nikt Nazw NIE Pamieta…

    Jednak kazdy z nich oddawal pierwszenstwo Przynaleznosci do Boga Trojcy w Krolestwie Rzeczpospolitej, Wspolnej Rzeczy do Tworzac Narod Polski, przeciez nigdy nie wyrzekajac sie swego Rodu I Nazwy bo bylo by to sprzeczne z Wola Boga, ktoremu Sluzyli.

    POLSKE Niszczy ten, kto jest przeciw Bogu
    Odzuca ten sluzacy Szatanowi nazwe, mowi ze to MIT I na Piedestal stawia Naturalizm I Czlowieka wiec a wiec SWOJ ROD I Tworzy NOWE RODY I NOJWE Narodŷ, wciaz, wciaz Jak WIECZNA MARKSA REWOLUCJE.

    To dlatego Przedstawiciele Zwiazku Masonskiego Szlachty Polskiej, odrzucajac Trojcy Switej Panowanie Glosza Falsz Rzeczpospolitej Wielu Narodow, Talmudycznie Niszczac Kulture Nasza, ZYCIE! PRAWDE I Jedyna Droge w NAS, wskazujac Falsz, wskazujac SZATANA

  19. Jan said

    „Zbrodnie OUN-UPA przy zbrodniach żydowskich są nie obejmują takiej skali barbarzyństwa”

    I co z tego. To niby jest usprawiedliwienie. Może i nie obejmują, tylko pewnie dlatego że OUN-UPA nie mieli takich możliwości, jeżeli chodzi o skalę.
    Jeżeli idzie o metody i sposoby to lepiej nie przypominać. Wyprutych jelit z brzuchów ludzi prowadzonych pod lufami karabinów, przybijania dzieci do ścian stodół, przecinania ludzi na połowę piłami i innych wyrafinowanych nie mniej tortur, bo z broni palnej zbyt mało ofiary by cierpiały.
    Ciekawe podejście do usprawiedliwienia wymordowania setek tysięcy niewinnych ludzi z dzikiej nienawiści – przecież żydzi wymordowali więcej.
    Niewinna krew nieustannie woła o pomstę do Pana Boga.

  20. Dziadek mróz said

    re 19

    A ile ofiar zamordowanych w bardzo humanitarny sposób przez żydostwo !!! pochłonęła tylko sama żydowska rewolucja w Rosji? Może pan Jan podpowie? Kto rozpętał wszystkie rewolucje na świecie, pierwszą i drugą wojnę światową? Kto finansował humanistę Hitlera i humanistę Stalina? Humanistę Lenina i innych Kaganów…, itd…

    To jest pestka przy OUN UPA? A tu ciągle tylko Ukraińcy, Niemcy i Marsjanie.
    Nikt na świecie nie wyrządził l tyle zła LUDZKOŚCI co żydzi i ta ich talmudyczno-mafijna pseudocywilizacja śmierci.

    Ja Ukraińskich bandytów nie popieram. Mordowali też swoich. Ale przy zbrodniach żydowskich, od których się odwraca uwagę bez przerwy, to oni są w cieniu i nie dorównują żydom. Weźmy sam głód na Ukrainie wywołany za karę, za niepokorność Ukraińców względem żydostwa.

    Jedna jest prawda i zasłonić się jej nie da, choćby żydostwo się zesrało.

    Jedyna rada to przyznanie się i błaganie „bydła” – jak nas nazywacie – o wybaczenie. Do czego, ze względu na schizofreniczną pychę żydowską i nienawiść do goi – nie dojdzie.

  21. Boydar said

    @ Matka Polka, Dziadek Mróz
    Siła spokoju, pełen szacunek.

  22. RomanK said

    Pewnym durniom,,Nikt, nic, nigdy- nie jest w stanie wytumaczyc….niczego:-)))

  23. Jan said

    AD.20 Dziadek Mróz
    O ile mi wiadomo to artykuł dotyczy postawy Ukraińskiego Kościoła Grekokatolickiego a nie ocen który naród, albo nacja uczyniła więcej złego i zbrodni wobec innych w historii. Wobec Pana odwracania uwagi od tematu „dokonaniami” żydowskimi, zwróciłem tylko uwagę, aby nie było usprawiedliwiania mniejszego zła innym większym.
    Głównie ze względu na pamięć ludzi pomordowanych w okrutnych męczarniach, w tym :dzieci, starców i kobiet w stanie błogosławionym.
    Może teraz zrozumie Pan sens i cel mojego wpisu.

  24. RomanK said

    panie Janie…..patrzy pan ad 22/

  25. Jan said

    Ad.24 Pan Roman
    Dzięki za wskazanie sensu wpisu (22).Swoją drogą jeden z najlepszych komentarzy do przedmiotowego artykułu (bez kadzenia) to Pana nr nr 1.

  26. Marucha said

    Re 17:
    Czy Dziadek ma jakiekolwiek dowody na to, co pisze o narodowości Engelgarda?

  27. Marucha said

    Re 20:
    Dziadku,nie ględźcie, że w gajówce „ciągle tylko Ukraińcy, Niemcy i Marsjanie”. Bo o Źydach piszemy niemal bez przerwy.

  28. Inspektor Lesny said

    co pisze o narodowości Engelgarda

    Mozemy zapytac jego dobrych znajomych. Np. Gajowego Maruche. Bo inne drogi sa zamkniete. Gdzie sa dowody, ze Pan Beria byl Zydem?

  29. Wandaluzja said

    RZECZPOSPOLITA, 9-10 III 2013; Monika Kuc z Wiednia, POZŁACANY OKRĘT CESARZA RUDOLFA II – W wiedeńskim muzeum Historii Sztuki otwarto po 10 latach remontu skarbiec z bezcennymi dziełami (s. A20):
    Supergaleon z Roku 1585, co wiąże się z wydaną tymże roku we Wrocławiu habsburska mapą Dorzecza Odry, na której Pomorze Zachodnie jest w granicach POLSKI. Było to na podstawie układu, w którym król Stefan Batory zgodził się wziąć udział inwazji Danii przez Niezwyciężoną Armadę za PomZach. Znaczyło to też, że Polacy, którzy mili najlepsze drewno szkutnicze i ŻELAZO, mieli produkować w Gdańsku i Szczecinie takie SUPERGALEONY. Traktat ten jednak upadł w bitwie pod Byczyną, po której Polska znalazła się w obozie antyhabsburskim.
    Prawdopodobnie takie Supergaleony budował Władysław IV WĘGIERSKI na Dnieprze dla oblężenia Konstantynopola, ale umarł nagle w przddzień omawiania tej sprawy z Chmielnickim.
    Jest również słynna solniczka Celliniego, z nagimi postaciami Neptuna i Demeter oraz modelem PARYSKIEGO Łuku Tryumfalnego. Wyglądałoby na to, że habsburska narzeczona Napoleona Wlk przywiozła model tej solniczki więc Napoleon podjął Decyzję o budowie takiego Łuku jako Votum zwycięstw we Włoszech?
    Wiesław Chełminek, WOJNA KANIBALI – Anthony Beever proponuje nową globalną wizję dziejów II wojny światowej. Japończycy i Rosjanie nie będą nią zachwyceni (s. P18-19); Piotr Jendroszczak, FIKCYJNY ŻYWOT FUEHRERA – Niemcy zadają pytanie, czy dzisiaj wolno już śmiać się z Hitlera, czy tez ma on pozostać Potworem Historii (s. A14).
    Oba artykuły są Jednotematyczne, Globalna Wizja II Wojny Światowej musi się zacząć od tego, że Hitler był AKTOREM Planu Bismarcka o Granicy Niemiecko-Żydowskiej na MISSISIPI. Ponieważ granica ta Upadła w bitwie nad Bzurą to znaczy, że dopiero nad Bzurą Hitler awansował na PANA WOJNY. Potworem Historii był Stalin jako MESJASZ, KTÓRY MIAŁ DAĆ ŻYDOM ZŁOTO I SREBRO ŚWIATA, więc gdyby nie Aneksja Pragi to Anglosasi pomagaliby Hitlerowi jak Stalinowi.
    Do sprawy jest dzisiejszy artykuł Mirosława Czecha, JAK MOSKWA ROZPĘTAŁA PIEKŁO NA WOŁYNIU (Gazeta Wyborcza, s. 22-24). Tu trzeba podkreślić, że Robert Satanowski, który tworzył z moim ojcem początki konspiracji antybolszewickiej na Wołyniu, był Szefem Sztabu Komisarza Ukraińskiego Sztabu Partyzanckiego Nikity Chruszczowa, którego Dowódcą był Góra-Dolina, który WYPARŁ Czerwoną Partyzantkę za Dniepr.
    Czytamy, że w Oddziałach Polskich USzP walczyło 5-7 tysięcy Polaków, w czym chodzi o obywateli II PRz a nie Polaków spoza granicy ryskiej. Delegatura uznawała USzP za Kolaboraturę Niemiecką – z racji podpisanie przez Chruszczowa des ANTIKOMUNISTISCHBEFEHLS – czemu Amerykanie stanowczo Przeczyli, gdyż uwolnili Stalina od granicy NA Dnieprze nadaniem Chruszczowowi stopnia GENERALSKIEGO.
    Nareszcie powiedziano, że w ZWIĄZKU z Powstaniem Warszawskim Stalin kazał opracowywać plany Ofensywy na Skandynawię, Francję i Włochy. Książę Demidow mówił mi, że Wiadomo Było, iż Francji powstanie rząd kolaboracyjny, który umożliwi zaatakowanie Hiszpanii. W wojnie tej walkę ze Stalinem podjęła tylko US AF, ale decydujące znaczenie miało przekazanie dla Amerykanów przez Doenitza TAKTYCZNEJ broni atomowej, którą Amerykanie skapitulowali Japończyków WYKLUCZAJĄC tym sojusz sowiecko-japoński.
    Do wojny ze Stalinem szykował się tylko Churchill, ale przegrał wybory. Gdy na odchodnym zapytano go o Największy Błąd to odpowiedział TRANSPORT. Nie chcąc drażnić Amerykanów nie anektował silnika Łowczego Siedmiogrodu na wtrysk Metanolu i Wody, wobec czego Amerykański Tygrys Benzynowy POŻARŁ IMPERIUM.

  30. Jan said

    Ad,26
    Dziadek musi mieć dowody, nawet zgaduję jakie. Otóż na łamach „Myśli Polskiej” pod redakcją Pana Jana Engelgarda pojawiają się artykuły o: kresach, korespondencje z Lwowa i związane z neobanderowcami. To jest ten dowód, jak można się bez trudu domyśleć. Trzeba jakoś redaktora „dowartościować” przecież.

  31. Marucha said

    Re 30:
    Czyżby Dziadka gryzły artykuły o Kresach i ludobójstwie banderowców?
    Bo coś tak wyskoczył z „nie piszta o tym, piszta o tamtym”…

  32. JO said

    Ukrainskie Zbrodnie sa Pochodzenia Zydowskiego. tak samo zbrodnie Zmudzinow na Polakach sa Pochodzenia Zydowskiego….

  33. Worek said

    Jedno jest pewne, gdyby nie ci, którzy zniszczyli wielką Rosję rewolucją i wywołali I i II wojnę światową, żeby zgodnie z planem zapanowania nad światem, nie było by banderowców i ich zbrodni. A o kim mówię łatwo się domyśleć. I przestańcie mydlić oczy. Widzę tu stół i nożyce.

  34. Inkwizytor said

    O. Hrynioch zapewniał, że „do UPA wstępowały same rycerskie typy” A, że był sekretarzem abpa Szeptyckiego, którego beatyfikację forsuje grekokatolickie duchowieństwo więc chyba mozna mu wierzyć !!!

  35. Jan said

    Ad.33
    Szanowny Panie bez przesady. Polacy na ziemiach zachodnich nie czyścili w taki sposób ziemi z pozostałych ludzi. W czasie wojny iluż uratowano żydów na polskiej ziemi, wcale nie z miłości do nich. Mój dziadziuś nie lubił ich z powodu doświadczeń z 1920 r. mimo to udzielał wielu schronienia i pomocy żywnościowej z nakazu wiary katolickiej. Widocznie Kościół Unicki Grekokatolicki miał odmienne podejście do bliżnich min. polskiej ludności Wołynia i nie tylko, skoro doszło do czego doszło.
    Mimo wielu krzywd Polacy w czasie okupacji i wyzwalania nigdy też nie traktowali tak okrutnie Niemców, jak banderowcy Polaków. Nie tworzyli oddziałów SS. Niech Pan nie wmawia, że Niemcy kazali banderowcom stosować masowe skrajne tortury. Widzę nadal to samo – czort swoje baba swoje.

  36. Kronikarz said

    Ludobójstwo nie może być niczym usprawiedliwiane, to oczywiste.
    °
    Uwaga jedna : dla ludności z tamtych terenów, chodziło o pozbycie się okupantów, a byli to nie tylko Polacy.
    °
    Moje poczucie patriotyzmu nie zabrania mi tego przynajmniej stwierdzić – a jest to zwykle pomijane przez Polaków wypowiadających się na te tematy, co jest postawa etycznie i epistemologiczne nie do przyjęcia by nie powiedzieć nieuczciwa i powoduje odwetową postawę rozmówcy.
    °
    W tej sprawie bowiem to a) albo wrogość czyli wojna choćby psychologiczna, b) albo usiłowanie dojścia do porozumienia czyli wzajemnego uznania.
    °
    My Polacy nie powinniśmy zapominać, że Rosjanie i sowieciarze, Niemcy i hitlerowcy są bezpośrednimi prowokatorami tej katastrofy a o ohydnych wcześniej metodach Austriaków, jak tych cynicznych lokalnych Anglików, to już nie wspomnę.
    °
    A nasza magnateria, to czy zawsze była humanitarna, bo jeśli tak, to czyim kosztem… a czy to tamtejsi chłopi zdecydowali żydostwo postawić do administrowania… .

  37. Inkwizytor said

    Re: 36

    „Uwaga jedna : dla ludności z tamtych terenów, chodziło o pozbycie się okupantów, a byli to nie tylko Polacy.”

    Znaczy się w rozumieniu Kronikarza Polacy okupantami Ukrainy byli, tylko nie jedynymi , tak ?

    „My Polacy nie powinniśmy zapominać, że Rosjanie i sowieciarze, Niemcy i hitlerowcy są bezpośrednimi prowokatorami tej katastrofy”

    W jaki sposób Rosjanie przyczynili się do ludobójstwa dokonanego przez część Ukraińców na Polakach ?

    „A nasza magnateria, to czy zawsze była humanitarna, bo jeśli tak, to czyim kosztem”

    Magnateria, ukrainne „królewięta” byli rusinami, którzy szybko sie polonizowali a wyznania byli przewaznie kalwińskiego. Chłopi polscy, którzy uciekali na Dzikie Pola ruszczyli się, zatem zachodzil kierunek odwrotny. Magnateria uciskała chłopów bez pytania się o narodowość we wspólczesnym pojęciu czy wyznawana wiarę

    To prawosławni z carogrodu wysylali przed buntem Chmielnickiego popów na ukrainę celem rozpetania wojny religijnej i przeszkodzenia planom króla Władysława IV ruszenia na Turcję

  38. Jan said

    Ad.36
    Ładne mi pozbycie się okupantów i te metody.. Zle obrany sojusz z hitlerowskimi okupantami za obietnice proniemieckiego landu, okazał się tragiczny wobec klęski Niemiec. Trzeba mieć pretensje do swoich za żle obrane sojusze a nie do redaktora, który pozwala coś napisać na łamach prasy polskiej. Z braku racjonalnych argumentów ciągle to samo, winni są prowokatorzy. Pewnie też sprowokowali szlachetnych bojowników o wolność, do krwawego ” wyczyszczania” Warszawy z ludności polskiej po upadku powstania warszawskiego.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: