Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Włodek o Polska przygotowuje się na „in…
    osoba prywatna o Wolne tematy (67 – …
    Greg o Dr Paul Marik, wyklęty lekarz…
    minka o Włosi odrzucili globalizm, ter…
    osoba prywatna o Wolne tematy (67 – …
    OutsiderR o Polska przygotowuje się na „in…
    lewarek.pl o „Złamanie hegemonii jest…
    wewewe o „Złamanie hegemonii jest…
    osoba prywatna o Wolne tematy (67 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (67 – …
    Emilian58 o Sprawy ważne i ważniejsze
    Ignorant o Polska przygotowuje się na „in…
    osoba prywatna o Wolne tematy (67 – …
    revers o „Złamanie hegemonii jest…
    Barbara Chojnacka o „Złamanie hegemonii jest…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 620 obserwujących.

Pierwsze przykazanie Boże obowiązuje!

Posted by Marucha w dniu 2013-04-15 (Poniedziałek)

Non habebis deos alienos coram me.
„Nie będziesz miał cudzych bogów obok Mnie!”
(Wj 20, 3)

Wolny rynek religijny

W mojej starej, sprzed kilkudziesięciu lat, książeczce do nabożeństwa, którą otrzymałem z okazji pierwszej Komunii Świętej, w rachunku sumienia znajduje się takie pytanie: „Czy brałem udział w nabożeństwach i zgromadzeniach innych wyznań?”. To pytanie postawione jest tam w kontekście pierwszego przykazania Bożego: „Nie będziesz miał bogów cudzych przede Mną”. To była katolicka książeczka do nabożeństwa.

Jakiś czas temu w jednej księgarni przeglądałem książeczki do nabożeństwa. W jednej z nich, w części katechizmowej, znalazłem uczynki miłosierne. Otóż w katolickim nauczaniu dzielą się one na uczynki miłosierne względem duszy i względem ciała. Lista uczynków miłosiernych względem duszy zaczyna się od „Grzeszących upominać”. We wspomnianej książeczce takiego sformułowania nie było. Wykasowano! To zatem nie była katolicka książeczka do nabożeństwa.

Takiej książeczki katolik nie akceptuje i nie kupuje. Ktoś powie: „Szczegół!”. Katolik powie: Jeżeli w Kościele zlekceważymy „szczegóły” i zabsolutyzujemy posłuszeństwo ludziom o zapędach dziwnych, to będziemy współwinni stopniowemu rozbiorowi wiary katolickiej. Taki rozbiór wiary katolickiej dokonuje się bezczelnie na naszych oczach. Także w Polsce. Rozmontowują nam na naszych oczach katolicki katechizm i wiele innych elementów Kościoła! Czyż tego nie widzimy? Czyż temu chcemy być posłuszni? Posłuszni destrukcyjnym działaniom, decyzjom, przemilczeniom, deformacjom, usunięciom? [Oczywiście, że katolemingi tego nie widzą, bo przecież nie znają swojej wiary i nie wiedzą z jakich elementów się składa – admin]

Aktualnie brzmią słowa św. Pawła: „Obawiam się jednak, ażeby nie były odwiedzione umysły wasze od prostoty i czystości wobec Chrystusa w taki sposób, jak w swojej chytrości wąż uwiódł Ewę. Jeśli bowiem przychodzi ktoś i głosi wam innego Jezusa, jakiegośmy wam nie głosili, lub bierzecie innego ducha, któregoście nie otrzymali, albo inną Ewangelię, nie tę, którąście przyjęli – znosicie to spokojnie” (2 Kor 11, 3-4).

Znosicie to spokojnie! Polscy katolicy!

Uchowaj nas Boże od takiego katolicyzmu, który posłuszeństwo ludziom stawia ponad wierność Bożemu Objawieniu zawartemu w Piśmie Świętym i Tradycji!

Kiedy było trzeba, św. Paweł upomniał odważnie papieża: „Gdy następnie Kefas przybył do Antiochii, otwarcie mu się sprzeciwiłem, bo na to zasłużył” (Ga 2, 11).

To był uczciwy Apostoł. Wierny prawdzie. Nieskorumpowany. Nie zależało mu na robieniu kariery w Kościele. A tym bardziej na robieniu kariery budowanej na niszczeniu, na zdradzie krystalicznej prawdy Ewangelii. Dlatego był wolny w głoszeniu całej Ewangelii – nieskorumpowanej, nieocenzurowanej, niezmutowanej. Dlatego w jego służbie Ewangelii „Słowo Boże nie uległo skrępowaniu” (2 Tm 2, 9). On nie należał do „tych ludzi, którzy przez nieprawość nakładają prawdzie pęta” (Rz 1, 19).

Dziesięć Przykazań Bożych. Pierwsze: Nie będziesz miał bogów cudzych przede Mną.
To przykazanie Boże nakłada na nas zaszczytny obowiązek wyznawania jedynej prawdziwej religii, czyli religii katolickiej. Objawił nam ją Jezus Chrystus, Syn Boży, prawdziwy Bóg i prawdziwy Człowiek, jedyny Zbawiciel! „I nie ma w żadnym innym zbawienia, gdyż nie dano ludziom pod niebem żadnego innego imienia, w którym moglibyśmy być zbawieni” (Dz 4, 12).

To nie jest tylko partykularna opinia katolików. Taka jest obiektywna prawda. Tak jest!

Pierwsze Przykazanie Boże zabrania uprawiania innych kultów, bo to byłoby zdradą Boga.

W ostatnich kilkudziesięciu latach zdarzyły się w Kościele rzeczy niebywałe w perspektywie dwóch tysięcy lat. Jeżeli absolutyzujemy posłuszeństwo ludziom w sprawach, które są zdradą katolickiej wiary – objawionej przez Boga w Piśmie Świętym i Tradycji, niezmiennie nauczanej przez Magisterium Kościoła – jesteśmy w wielkim błędzie. Niektórzy groteskowo mówią o rzekomo głębszym współczesnym rozumieniu Ewangelii pod wpływem Ducha Świętego! Na litość! Duch Święty nie może sam sobie zaprzeczać! To, co w fundamentalnej kwestii wierności objawionej przez Boga katolickiej wierze było prawdą, pozostaje prawdą na zawsze. To, co w fundamentalnej kwestii wierności objawionej przez Boga katolickiej wierze było zdradą, pozostaje zdradą na zawsze.

I nic tu nie mają do powiedzenia tzw. „wymogi świata współczesnego” i „realia człowieka współczesnego”. Kościół, pouczony Bożym Objawieniem, zawsze tak uważał.

Tak Kościół uważał i nauczał, bo taka jest obiektywna prawda:

Uczestnictwo w obcych kultach jest zdradą katolickiej, czyli jedynej prawdziwej wiary.
Uczestnictwo w obcych kultach jest zdradą i zniewagą Chrystusa, jest grzechem ciężkim.
Popieranie uczestnictwa w obcych kultach jest zdradą i zniewagą Chrystusa, jest grzechem ciężkim.
Dawanie złego przykładu poprzez uczestnictwo w obcych kultach jest zdradą i zniewagą Chrystusa, jest grzechem ciężkim.
Dawanie złego przykładu poprzez popieranie uczestnictwa w obcych kultach jest zdradą i zniewagą Chrystusa, jest grzechem ciężkim.

[Tak, tak, plugawe judeokatolemingi, dla których łamanie Przykazań i zdrada Chrystusa to „genialny pomysł” Kościoła na zdobycie popularności – admin]

Trzeba dodać klarownie: uczestnictwo w obcych kultach i popieranie uczestnictwa w obcych kultach jest wylewaniem pomyj na rzesze Świętych Męczenników, którzy dla wierności Chrystusowi nie wahali się odmówić najmniejszych gestów zdrady i oddania pokłonu bogom obcym, fałszywym.

Męczennicy oddawali życie za wierność Chrystusowi. Nie chcieli złożyć obcym bóstwom ofiary, zapalić kadzidła. Małe kadzidło, mała ofiara, mały płomień… Zapalanie świateł w obcej Chrystusowi religii! A jednak nie zdradzili! Nie zapalili małego płomienia… Czy coś z tego rozumiemy? Czy umysł nasz jest jeszcze zdolny do klarownego odróżnienia dobra od zła, wierności od zdrady?

Trzeźwy św. Paweł znowu przychodzi nam z pomocą, kiedy pisze słowem przejrzystym: „Nie dał nam Bóg ducha bojaźni, ale mocy i miłości, i trzeźwego myślenia” (2 Tm 1, 7)! W czasach pomieszania powszechnego, które wtargnęły w sam środek Kościoła, trzeba sobie pozwolić na komfort trzeźwego myślenia. To jest wymóg Ewangelii!

Szaleństwo nazywania tolerancją, braterstwem powszechnym i miłością do innych tego, co jest zdradą Chrystusa! Na to nie ma zgody! Jest to rozbiór katolickiej wiary. Jeśli milczymy, będziemy współodpowiedzialni za niszczenie katolickiej wiary.

Cóż za odpowiedzialność przed Bogiem! Cóż za odpowiedzialność za los doczesny – i wieczny! – współczesnych nam i przyszłych pokoleń!

Pierwsze przykazanie Boże obowiązuje wszystkich. Także pełniących wysokie i najwyższe funkcje w Kościele. Św. Paweł, uczciwy Apostoł, nie waha się i idzie jeszcze wyżej – do samego nieba! I pisze piórem prawdziwym, nieskorumpowanym: „Nadziwić się nie mogę, że od Tego, który was łaską Chrystusa powołał, tak szybko chcecie przejść do innej Ewangelii. Innej jednak Ewangelii nie ma: są tylko jacyś ludzie, którzy sieją wśród was zamęt i którzy chcieliby przekręcić Ewangelię Chrystusową. Ale gdybyśmy nawet my lub anioł z nieba głosił wam Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy – niech będzie przeklęty! Już to przedtem powiedzieliśmy, a teraz jeszcze mówię: Gdyby wam kto głosił Ewangelię różną od tej, którą od nas otrzymaliście – niech będzie przeklęty!” (Ga 1, 6-9).

A prorok Jeremiasz – roztropny! – nalega: „Nie ufaj im, gdy będą mówić do ciebie piękne słowa” (Jer 12, 6). [Na przykład o wszechogarniającej „mniłości”… – admin]

Rozumnemu już nic dodawać nie trzeba.
Zamiast walić pałką posłuszeństwa Bogu ducha winnych katolików wiernych niezmiennemu Bożemu Objawieniu zawartemu w Piśmie Świętym i Tradycji, korzystniej dla sprawy Bożej będzie pomagać katolikom w czasach pomieszania powszechnego zachować wierność niezmiennemu Bożemu Objawieniu zawartemu w Piśmie Świętym i Tradycji.

*                              *                            *

Po Soborze Watykańskim II Pan Bóg nie zmienił poglądów.

*                               *                            *

Jeżeli nie klękniemy przed Panem Bogiem,
Rok Wiary będzie mnożeniem słów i oklasków.

http://sacerdoshyacinthus.wordpress.com

Komentarze 63 do “Pierwsze przykazanie Boże obowiązuje!”

  1. Mądry ksiądz z tego Jacka Bałemby. Cóż on jeszcze robi w strukturach wdrażających autodestrukcję Kościoła?!?!?!

    Czy ktoś wie, czy już się nauczył starej Mszy i porzucił ten niegodny kult religii człowieka (NOM)?

  2. Brat Dioskur said

    „Body language” jest az nadto wymowne…Widac ,ze „santo subito” sie w tym towarzystwie niezbyt dobrze czuje.

  3. syoTroll said

    Bardzo dobry artykuł, zgadzam się w 99,5 %.

  4. Dictum said

    Nigdzie nie zaznoczono autora?

  5. Marti said

    nie zgadzam się z tak negatywnym ocenianiem Błogosławionego Jana Pawła II, to bardzo przykre dla mnie,
    wiem, kto jest autorem tekstu, natomiast nie zamieścił takiego zdjęcia i podpisu tym bardziej!

  6. Marti said

    Pierwsze Przykazanie Boże zabrania uprawiania innych kultów, bo to byłoby zdradą Boga. Czy zdjęcie dowodzi, że Błogosławiony Jan Paweł II uprawia kult?????? Zycie oddam za obronę tego Świętego człowieka

  7. Marucha said

    Re 5, 6:
    A czym jest, według Pana, świadomy i dobrowolny udział w obrządkach voodoo, animistycznych religii z Płd. Ameryki czy poddawanie się władzy boga Shiwy – nie mówiąc o licznych przypadkach udziału w heretyckich nabożeństwach?
    Czym był Asyż?
    Pan myśli, że takie rzeczy robi się dla żartu? Ze nie mają znaczenia? Że to takie śmichy-chichy żeby się przypodobać poganom i heretykom?
    Pan myśli, że stawianie horoskopów albo wróżenie z tarota ot tak, dla rozrywki – to niegroźna zabawa?

    PS.
    Zdjęcie NIC nie dowodzi i nie musi. Jest tylko ilustracją artykułu.

  8. AlexSailor said

    „Bo najważniejsza jest miłość” itd.

  9. Dictum said

    Panu/Pani Marti polecamy obszerną lekturę, której pełno w Internecie. Przykro jest – a jakże – i nam, negatywnie oceniającym wiele działań JP2, które nie tylko spowodowały nam przykrości,ale zrobiły rujnujące szkody Kościołowi katolickiemu. Jednak „przykro” to nieadekwatne słowo dla tego, co dzieje się w zdezorientowanych głowach wielu wiernych.

  10. akej said

    @ Marti
    Tu nie ma miejsca na sentymenty lub zabawe w „koci lapki”!
    Jest tylko JEDEN wybor – Pierwsze przykazanie.

  11. Fran SA said

    Mnie coraz bardziej interesuje obecny Papiez:

    Is Pope Francis Laying Groundwork for A One World Religion?

    http://investmentwatchblog.com/is-pope-francis-laying-the-groundwork-for-a-one-world-religion/

  12. RomanK said

    Panie Fran ..czy nei modlimy sie zeby nastala Jedna Owczarnia i Jeden Pasterz????:-)))))
    Papiestwo- jakie znalismy od XI wieku nie istnieje….zostalo powoli rozmontowane poczawszy od Jana XXIII…. w chwili obecnej nie ma papiestwo,,mamy dwoch papiezy , wlasnei zastepowanych Rada Episkopalna..cialem kolegialnym….Papiestwa jako Pontifex maximum juz nie ma od Pawla VI…
    Tradycja to nei fason mesztow i kolor…ksztalt pelerynki i czapeczki…
    Jak pan mysli ilu ludzi wie co znaczy slowo powszchny?????

  13. Tralala said

    ad 5 i 6 Marti

    Jejku, zaraz sie rozplacze….

  14. Fran SA said

    Ad.12
    RomanK
    Ja nie mam pojecia, co o tym myslec. Przygladam sie tylko, kto chwali nowego papieza.

  15. Marucha said

    Re 12:
    Nic innego my, „tradsi” i „trydenciaki” w zasadzie nie mówimy od dobrych paru dziesiątek lat.

  16. marta15 said

    obowiazkowe video do zobaczenia.
    http://www.youtube.com/user/mhfm1?v=3Qs6A7MQu74

  17. Nemo said

    Chciałbym się wami podzielić pewną historią. Dla was „trydenciaków”,jak to ujął Gajowy to pewnie nic nowego ale dla mnie było niemałym szokiem,choć się przecież wczoraj nie urodziłem.

    Parę dni temu dostałem od mojej,leżącej w szpitalu na obserwacji, znajomej,sms-a. Przytoczę tu jego fragment:
    „Byliśmy w kaplicy.Był ksiądz,udzielił mi i Sonemu komunii św.Pobłogosławił nas.”

    Ta znajoma żyje w związku małżeńskim(nawet nie mają ślubu cywilnego,są po hinduskich „zaślubinach”,które ja określam mianem umta,umta) z praktykującym Sikhem.Ponieważ jednak rzecz się działa w Anglii,jeszcze się łudziłem,że pewnie zaszło jakieś nieporozumienie.Wysłałem do niej sms-a z pytaniem czy był to ksiądz katolicki i czy wiedział,że jej mąż nie jest ochrzczony.Odparła że tak,to był ksiądz katolicki i doskonale wiedział komu udziela „komunii”,a udzielił jej,bo jej mąż WYRAZIŁ TAKIE PRAGNIENIE.

    No i,wtedy,jak to się mówi,kopara mi opadła.

    Gdybym spotkał tego „księdza(?)”,zapytał bym go czym jest dla niego konsekrowana Hostia,skoro udziela jej POGANINOWI! Zapytał bym go czy w takim razie ma jakiś sens chrzczenie naszych dzieci. Zapyta bym tego padalca,po co przygotowywać i posyłać dzieci do pierwszej Komunii Św. skoro wystarczy „wyrazić pragnienie”.

    W tamtej chwili,ogromnego wzburzenia,przyszła mi na myśl osoba św.Tarsycjusza,jednego z patronów ministrantów,który w obronie Hostii dal się skatować na śmierć.O niego też bym zapytał tego gnoja.

  18. marta15 said

    ad 17
    e tam…………. on pewnie dzilalal wedlug tzw. baptism of desire/chrzest pragnienia.
    robi pan z igly widly.

  19. Marucha said

    Re 17:
    Ależ Panie Nemo, przecież na papierze nadal wolno udzielać Komunii Świętej wyłącznie katolikowi (i w pewnych okolicznościach prawosławnemu) będącemu po spowiedzi!
    Na papierze napisano bardzo wiele słusznych rzeczy.
    I tylko jakoś tak się składa, że to właśnie po II Soborze Watykańskim, można ostentacyjnie srać i szczać na to, co jest napisane w prawie – z czego pełnymi garściami korzystają tacy, jak opisany „kapłan” katolicznicki,

  20. marta15 said

    tu wypowiedz arcybiskupa Z Detroit , ktory mowi ,ze a niby z jakiej racji geje, ktorzy zyja w sodomickich zwiazkach ,maja byc pozbawiani prawa otrzymywania Komuni Sw.
    Toz to jest przeciez jawne ich karanie, a jezeli Kosciol ma byc otwarty na syckich, to przeciez NIE moze stac z laga I karac syckich, ktorzy don wchodza .Oni, (tzn geje) , nie moga sie przeciez czuc, ze sa nie akceptowani, a tym bardziej karani.
    Toz to TAK niepoprawne politycznie , a przeciez wiadomo, ze posoborowy „kosciol” MUSI byc poprawny polityczne ,
    bo takie dostal WYTYCZNE z wyzszej polki, od tych starszych I madrzejszych.

    „If you look at it from a pastoral point of view where you’re trying to reach out to people, trying to draw them in, then the last thing you want to do is impose a penalty or make them feel like they have to impose a penalty upon themselves,” Gumbleton said.”…
    The bishop says the church’s approach should be pastoral not punitive.”
    http://wrbw.membercenter.worldnow.com/story/21948687/catholic-bishop-to-gay-marriage-supporters-keep-communing

  21. marta15 said

    tu kolejny dowod jak sekta watykanska wciska masonska/new age „nowa , environmental” religie w tepe glowy katolemingow. Niedlugo 22 kwietnia czyli data urodzenia Lenina I swieto matki Ziemi /Gaji.
    Kolejna okazja do wyprania kolejnych tysiecy tepych mozgownic.

    „……….Titled „Building a New Culture: Central Themes in Recent Church Teaching on the Environment,” the document illustrates each of eight themes with relevant quotes from Popes Benedict XVI and John Paul II and includes a short reflection.
    „It’s important that the document addressing principles in approaching the environment ties in with those life issues, the family and caring about structural forms of poverty and concerns about an environmental crisis all within a framework of cultural renewal,” Bishop Bolen said.
    Principles include human dignity; responsible stewardship; care for the environment is a moral issue; and SOLIDARITY .
    „Since environmental degradation is often related to poverty, solidary demands that structural forms of POVERTY be addressed,” the bishops said in the document. Solidarity also means care for future generations as well as for the poor, they wrote.
    The last two principles are: creation and spirituality; and responses to current environmental problems.
    „The church does not propose or evaluate specific technical solutions to our current environmental problems,” the bishops said. „Rather, her task is to remind people of the relationship between creation, human beings, and the Creator.”
    However, the bishops stress the „urgent need for action,” the need for policies that protect the common good and INTERNATIONAL cooperation..”

    http://www.cathnews.com/article.aspx?aeid=35733&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+cathnews%2FRSS+%28CathNews%29

  22. marta15 said

    tu artykul na temat celebrowania nowej swieckiej/pganskiej „religi jaka sie staje celebrowanie „Matki Ziemi”.
    kto za tym stoi I dlaczego???
    „..Anyone who has studied the global environmental movement has no doubt heard the term „Gaia”.
    Gaia is a revival of Paganism that rejects Christianity, considers Christianity its biggest enemy, and views the Christian faith as its only obstacle to a global religion centered on Gaia worship and the uniting of all life forms around the goddess of „Mother Earth”.
    A cunning mixture of science, paganism, eastern mysticism, and feminism have made this pagan cult a growing threat to the Christian Church. Gaia worship is at the very heart of today’s environmental policy.
    The Endangered Species Act, The United Nation’s Biodiversity Treaty and the Presidents Council on Sustainable Development are all offspring of the Gaia hypothesis of saving „Mother Earth”.
    This religious movement, with cult-like qualities, is being promoted by leading figures and organizations such as former Vice President Albert Gore, broadcaster Ted Turner, and the United Nations and it’s various NGO’s.
    Al Gore’s book „Earth in the Balance” is just one of many books that unabashedly proclaims the deity of Earth and blames the falling away from this Pagan God on the environmentally unfriendly followers of Jesus Christ.
    The United Nations has been extremely successful in infusing the „Green Religion” into an international governmental body that has an increasing affect and control over all of our lives……………..”
    http://contenderministries.org/UN/gaia.php

  23. marta15 said

    tu kapitalny artykul, wart przetlumaczenia.
    „..
    The New World Religion
    by William F. Jasper
    Presented to the world as a mystical revelation, the UN Earth Charter is actually a diabolical blueprint for global government.

    My hope is that this charter will be a kind of Ten Commandments, a „Sermon on the Mount,” that provides a guide for human behavior toward the environment in the next century and beyond

    — Mikhail Gorbachev

    Millions of Americans were justifiably shocked and outraged over the 9th U.S. Circuit Court of Appeals’ notorious ruling on the Pledge of Allegiance. „Can our courts really have sunk this low?” people asked. „How can little Johnny and Suzie violate the Constitution by uttering the words ‘under God’ while reciting the Pledge of Allegiance in a public school?”

    Yet that is what the Court said in its June 26th decision. This ruling was a continuation of an ongoing subversive campaign aimed at expunging all mention of God and all Christian symbols from the public sphere.
    Judicial activists have ordered our students not to invoke the Almighty’s name in prayer on school property. Posting the Ten Commandments on classroom walls is also supposedly a major no-no.
    Traditional Christmas carols with religious themes are out, as are Nativity scenes. Christmas and Easter vacations have been de-Christianized to, respectively, winter and spring breaks. Many textbooks have dropped the traditional „Christocentric” dating system of B.C. (Before Christ) and A.D. (Anno Domini, In the Year of Our Lord) in favor of B.C.E. (Before the Common Era) and C.E. (Common Era)…….”.
    http://www.freerepublic.com/focus/f-religion/809275/posts

  24. marta15 said

    „..one of hundreds of organizations, schools, municipalities, and other entities that have signed on as supporters of this declaration of a new „global ethic” for the world.

    Blasphemous Symbols

    Weeks before the start of Earth Summit II, the Earth Charter arrived in Johannesburg for a series of rituals, celebrations, and promotions aimed at setting the spiritual tone for the global conference. The venerated Charter is housed and transported in the Ark of Hope, a blasphemous mimicry of the biblical Ark of the Covenant, which held the two tablets containing the Ten Commandments that God gave to Moses. The Ark of Hope is actually designed to look like the Ark of the Covenant and its devotees carry it around with worshipful solemnity. Accompanying the Charter and the Ark are the Temenos Books, containing aboriginal Earth Masks and „visual prayers/affirmations for global healing, peace, and gratitude,” created by 3,000 artists, teachers, students, and mystics. According to the Temenos Project, which launched the effort, a temenos is „a magical sacred circle where special rules apply and extraordinary events inevitably occur.”

    The Ark, Charter, and Temenos Books were placed on display at the UN summit site and then put to work building the new global ethic. Day after day, UN acolytes carried the sacred objects from school to school, where tens of thousands of children already had been prepped with Earth Charter propaganda. Public ceremonies with mayors and celebrities augmented the school events.

    The summit’s opening day featured a four-hour symposium entitled, „Educating for Sustainable Living with the Earth Charter.” Steven Rockefeller, a religion professor and scion of the fabulously wealthy banking family that donated the land for the UN headquarters in New York, was preeminent among the presenters. Professor Rockefeller is also chairman of the Rockefeller Brothers Fund and the Earth Charter International Drafting Committee. According to Rockefeller, the way to go about „building peace on earth” is through the „inclusive, integrated and spiritual approach” of the Earth Charter.

    Covering the summit for USA Radio, Cathie Adams told The New American that Rockefeller described the Charter as an effort to incorporate the „wisdom of the world’s religions.” Razeena Wagiet, environmental adviser to South Africa’s national minister of education, was one of the presenters who followed Rockefeller to the podium. According to Wagiet, astrologers have foreseen that the world is about to enter a „Golden Age, a New Age, an Age of Aquarius…”

  25. Griszka said

    18
    Pewnie Bnedykt XV tez nie wiedzial co to jest chrzest pragnienia, gdy zatwierdzal KPK z 1917. Przestan manipulowac.

    Powinno być: przestań bredzić – admin

  26. marta15 said

    to dla tych co jeszcze nie wierza, ze sekta watykasnka NIE ma NIC wspolnego z Prawdziwym Katolickim Kosciolem.

    „In his room Huerta displays a poster of Che Guevara, his idol, along with the Crucified Christ. When he wears a collar, he shows a pin of Che Guevara on his jacket lapel, as seen above.
    Besides these communist „preferences,” Huerta has definite cultural bents as well, which include admiration for heavy metal rock bands, including the satanic ones. He frequently wears t-shirts displaying his favorite rock stars, first and sixth rows below. He also wears a ring with a skull, a symbol of heavy metal, fourth and fifth rows below. But when he is asked about it, he says it is to remind him of death. Huerta also openly admits he loves pictures of naked women, swears and tells off-color jokes during his sermons
    ..”
    http://www.traditioninaction.org/RevolutionPhotos/A517-PeChe.htm

  27. Marucha said

    Re 26:
    Pani Marto, w KK każdy odpowiada za siebie. Nie ma odpowiedzialności zbiorowej.

  28. marta15 said

    ad 27 panie Marucha, nie dziwi pana, ze ci ,co maja niby byc pasterzami okazuja j sie byc najemnikami?
    I nie dziwi pana skala tego zjawiska?? I nie dziwi pana KTO za tym I dlaczego stoi??
    I nie dziwi pana brak reakcji na tego typu koorwienie sie niby pasterzy??
    I nie dziwi pana, ze to tak powszechne??
    Jezeli kazdy odpowaida sam za siebie to po co w ogole l tworzyc bylo Kosciol, po co sa zasady, dogmaty , nakazy I zakazy. ??? Powiedzmy lepiej , ze kazdy odpowiada sam za siebie I moze se robic, co mu sie zywnie podoba.
    NIkt za nikogo nie jest odpowiedzialny I hulaj dusza……………………

    Pani nie odróżnia Kościoła Chrystusowego od jego ziemskich struktur. To fakt, nazwy są mylące, ale od Pani można chyba więcej wymagać?
    Admin

  29. marta15 said

    to pan tego nie odrozna.
    Myli pan ziemskie struktury , kotre zostaly pficjalnie przejete przez masonow po soborze wat 2, ze struktura duchowa ktora jest Tradycyjna ,2000 nauka KK i ktora przezywa jeszcze w malych, Tradycjonalsitycznych grupkach.
    Pna sie buja pomiedzy tym I tym, w zaleznosci od dnia I humoru, i widze, ze nie moze pan dokonac wyboru.
    Prosze sie w koncu nawrocic ,w pelni i calosci, z religii sekty watykasnkiej na relige Tradycyjnego KK.
    Wiem, ze nawrocenie/conversion jest w pewnym stopnu bolesne I czesto czlowiek odczytuja to jako zdrade,
    ale nawrocenie sie to NIE lojalnosc wobec rodziny, przyjaciol, czy narodu, ALE lojalnosc wobec samego Boga.

    W ramach ziemskiej pokuty za moje grzechy, przepuszczam Pani powyższą wypowiedź.
    Admin

  30. Zenon K. said

    A swoją drogą, czy do Asyżu zostali choć raz zaproszeni reprezentanci kultu cargo?

  31. marta15 said

    tu przyklad jak nowa tzw. interfaith swiatynia w Fatimie jest w rzeczywistosci kolejna, masonko-lucyferiasnka budowla,
    ( oczko) . Franciszek pojedzie w maju ja tam niby wysciecic.
    Franciszek jawnie I otwarcie ,z duzym przyspieszeniem ,buduje nowa, globalna „religie ku uciesze masonow i ignorancji katoleminogw.
    http://www.fatima.org/news/newsviews/sprep111303.asp

  32. Boydar said

    Nie, u nich nie zapanował jeszcze ekumenizm demokratyczny. Udział w Wielkiej Unifikacji nie jest automatyczny. Ponadto to kropka na mapie. A krzesło zajmuje.

  33. marta15 said

    tu kolejny klasyczny przyklad mowy -trawy jaka oferuja mason pozujacy na papieza zwacy sie Franciszkiem.
    rzygac sie chce. Tu a props kryzysu w Hiszpanii.

    „..“In a cordial atmosphere, the talks allowed an exchange of views on the difficult economic-financial situation in the world that Spain, like other European countries is facing. This situation has provoked a serious labour crisis, involving many families and particularly the young. In such a context, the Church’s nearness was expressed and the noteworthy work for those most in need that Caritas and other ecclesial charitable associations carries out was noted.
    Reference was also made to the country’s current political-institutional structure, noting the need for dialogue in society and among all its components, dialogue that is based on mutual respect and keeping in mind values such as justice and solidarity, in seeking the common good..”.
    http://www.news.va/en/news/pope-receives-spanish-prime-minister-need-for-dial

  34. Griszka said

    Na szczęscie w Nowym Yorku jest jeszcze enklawa, ostoja jedynego i prawdziwego „katolicyzmu”. Nieskażonego wywrotowymi naukami św. Piusa X czy tego mąciciela św. Tomasza z Akwinu, będącymi przedstawicielami słynnej „sekty watykańskiej”… 🙂

    Przy okazji na stronce dimondowców polecają nam cytat dnia:
    Catholic Quote of the Day
    Catholic Spirituality
    “St. Francis Borgia says that he who desires to consecrate himself to God must, in the first place, trample under his feet all regard for what others will say of him… why do we not ask what Jesus Christ or his holy mother will think of our conduct?”(St. Alphonsus Liguori, The True Spouse of Jesus Christ, p. 296)

    Niestety zapomnieli, że przecież św. Alfons Liguori w innym swoim dziele („Teologia moralna”) omawia właśnie chrzest pragnienia w oparciu o dokumenty Soboru Trydenckiego:
    But baptism of desire is perfect conversion to God by contrition or love of God above all things accompanied by an explicit or implicit desire for true Baptism of water, the place of which it takes as to the remission of guilt, but not as to the impression of the [baptismal] character or as to the removal of all debt of punishment. It is called “of wind␅ [flaminis] because it takes place by the impulse of the Holy Ghost Who is called a wind [flamen]. Now it is de fide that men are also saved by Baptism of desire, by virtue of the Canon Apostolicam De Presbytero Non Baptizato and the Council of Trent, Session 6, Chapter 4, where it is said that no one can be saved “without the laver of regeneration or the desire for it.”

    Czemu dimondowcy promują „heretyka” wśród swoich owieczek ? Pani Marto natychmiast trzeba temu przeciwdziałac. Tyle wysiłku Dimond włożył, aby ludzi ogłupic i teraz ma się to wszystko zmarnowac ? 🙂

  35. Zenon K. said

    Re:32 To nie taka „kropka”- to cała grupa religii: kult cargo- „ortodoksyjny”, kult Johnsona, kult Johna Fruma, spokrewniona z nimi hauka…
    Być może na następnym spotkaniu w Asyżu papież udzieli przedstwicielom ww. religii ekumenicznej komunii wypasionymi, potrójnymi bigmakami.
    A do tego frytki!

  36. marta15 said

    ad 34 panei Griszka , pan se przeczyta ksiazke o ktorej pisalalam i jest tam ich stanowisko w sprawie wypowiedzi SW Alfonsa Liguori, ktorego tak, a props ,bracia Dimond bardzo cenia.
    Swoja droga panu nie chce zaskoczyc prosty fakt, ze zarowno teolodzy, jak i swieci, a nawet papieze ( nieformalne) popelniali spore teologiczne bledy, a nawet glosili ( nieswiadomie ) herezje.
    errare humanum est.

    TYKO, KURWA MAĆ, DIMONDOWIE NIE POPEŁNIAJĄ BLĘDÓW. ZA KOGO ONI SIĘ UWAŻAJA? ZA KOGO UWAŻA ICH PANI MARTA, DO KURWY NĘDZY? – wkurwiony admin

  37. Marucha said

    Pani Marto,
    Pani liczne wpisy na wiele osób wywierają, jak mi się wydaje, skutek odwrotny do zamierzonego.

    W Pani wypowiedziach nie widać zupełnie troski o Kościół, nie da się zauważyć żadnej chęci jego naprawy – lecz jakby przebijała w nich złośliwa satysfakcja z jego obecnego upadku. Pani wydaje się wręcz cieszyć z każdego pogwałcenia liturgii, z każdego przejawu herezji: „I co? A nie mówiłam? Patrzcie!”.

    Nie wiem, czy to właśnie jest Pani zamiarem, ale takie sprawia Pani na mnie wrażenie. I chyba nie tylko na mnie.

    Wydaje się, że Panią najbardziej by satysfakcjonowało oderwanie się od Watykanu i powstanie nowego Kościoła, być może kierowanego przez Dimondów.

  38. marta15 said

    ad 37 panie Marucha. Nie wspieram tego co pan nazywa Watykanem ,a ja sekta watykanska.
    To NIE jest Prawdziwy Koscioll katolicki i utozsamianie obecnej dzialanosci Watykanu z Kosciolem Katolickim to, delikatnie i dyplomatycznie mowiac WIELKIE nieprozumienie.
    Nie lubie masonow i nie bede chwalic ich roboty a obecny Watkan jest przesiakniety nimi az do bulu.
    Nowy Kosciol nie powstanie, bo ten Prawdzwiy Koscil juz jest , od lat 2000, tyle, ze zredukowany do minimum.
    Kocham Koscil katolicki ,a nie znosze sekty watykasnkiej, ktora ten KK celowo, perfidnie i PODSTEPNIE niszczy,
    ku uciesze satanistow i obojetnosci ORAZ wspolpracy katolemingow

  39. marta15 said

    ad 37 swoja droga co pan moze powiedzeic o skutkach moich wpisow??
    nie pisze pod publike tak jak i pan, mysle, ze nie pisze pod publike.
    czyzby chcial pan startowac w jakims konkursie na najbardziej poprawny i gzeczny i popularny blog, i ja psuje panu statystyke??
    a to psepraszam.

  40. Marucha said

    Re 39:
    Czy pisząc pod publikę, czy przeciw publice, chcemy osiągnąć konkretny cel. Przeforsować jakiś punkt widzenia, kogoś przekonać, jakąś kwestię naświetlić.
    Co Pani osiąga przez swoje pisanie?

  41. Janek said

    Panie Marucha proszę mi wierzyć ,że Pani Marta nie wywiera przynajmniej na mojej skromnej osobie skutków odwrotnych od zamierzonych.Ja jestem Katolikiem uważającym Piusa XII za ostatniego prawdziwego Następcę św,Piotra ,a to wszystko co nastąpiło po jego śmierci to majstersztyk infiltracji żydomasońskiej włącznie z podmienieniem Doktryny!Ja już nie mam żadnych złudzeń co do tego szatańskiego teatru rozgrywanego na naszych oczach ,bo nawet aktorzy popadli w rutynę i marnie grają .Nie można nowotworu toczącego resztki zdrowego ciała Kościoła nazywać zdrową tkanką .Ci wszyscy przebierańcy są INTRUZAMI w Świątyni BOGA ,spuszczonymi z łańcucha wściekłymi psami przez Piekło .Tu nie trzeba kończyć Uniwersytetu w Salamance ,żeby zrozumieć które Magisterium jest prawdziwe,wystarczy odmawiać Różaniec ,umieć czytać ,pisać ,trochę logicznie myśleć i oczywiście stawiać Prawdę ponad wszystko !

  42. marta15 said

    ad 41 Pelna zgoda, panie Janku. tak trzymac.
    Cieszy fakt ,ze jednak sa ludzie, ktorzy to widza . Jasno, konkretnie, przejrzyscie , bez zadnych ifs, buts and ands.

  43. Marucha said

    Re 41:
    Sprawy hierarchii Kościoła dobrze znamy i wałkujemy je tutaj od ponad sześciu lat, co może Pan bez trudu sprawdzić w archiwach.
    Zwracam Panu tylko uwagę, iż p. Marta jest heretyczką, co – nie wiem jakim cudem – umknęło chyba Pańskiej uwadze.

  44. marta15 said

    ad 40 a to pan ostatnio zajmuje sie wrozeniem fusami z kawy??
    a skad pan wie kogo ja przekonalama czy nie ??

    Mnie Pani nie musi do niczego przekonywać. Podobnie jak ogromnej większości pozostałych uczestników dyskusji.
    A poza gajówką… życzę powodzenia.
    Admin

  45. Griszka said

    Marta:
    ktorego tak, a props ,bracia Dimond bardzo cenia.”

    Śmieszne a jednocześnie ciskają etykietkami „heretyka” w każdego kto nie poprze ich żałosnych roszczeń, czyli w tym wypadku nieuznawania ważności Chrztu Pragnienia i Krwi. A tutaj stosują podwójne standardy, no proszę.
    I przypominam, że dzieło „Teologia moralna” zostało dokładnie przestudiowane przez wielu inkwizytorów i papieży. Oczywiście nie znaleziono tam nawet cienia błedu, niezgodności z doktryna katolicką.
    No, ale jakie to ma znaczenie skoro mamy doczynienia z chodzącym ideałem, nieomylnym świętym Dimondem. Jego opinie mogą byc w tej sprawie autorytarne i wiążące. Chyba zaraz pęknę ze śmiechu.

    „a nawet glosili ( nieswiadomie ) herezje.”

    Pani głosi herezje potępione na Soborze Trydenckim. Do ustalenia pozostaje czy to działanie jest z Pani strony świadome.

  46. Marucha said

    Re 45:
    Wręcz szatański upór p.Marty przed uznaniem dosłownie miażdżących faktów i argumentów, może wskazywać (nie żartuję!) na jakąś formę opętania.

    Również jej nieustanne ataki na Watykan – jakby nie były merytorycznie usprawiedliwione – noszą charakter daleki od zatroskania o losy naszej Matki, Kościoła.

  47. Jack said

    re: 2
    Tak zgadza sie, widac na zdjeciu ze JPII nie czuje sie „gwiazda”. On lubil blyszczesc, a tu dostal polecenie ze swojej lozy zydomasonskiej, ze ma religie Katolicka zrownac z szamanami wioskowymi i zaklinaczami wezow. Widac ta rola mu nie odpowiadala jako urodzonemu zydowi-aktorowi, ktory lubil byc oklaskiwany i podziwiany przez gojow i nic nie rozumiejace pospolstwo.

    re: 5 i 6
    Polecam ksiazke Ks. Luigi Villa, ktora po raz pierwszy jest tlumaczona na jezyk polski.
    A tytul ksiazki jest „Karol Wojtyła beatyfikowany? . . . nigdy!”
    Wielkie dzieki p. Oli Gordon za tlumaczenie, a Gazecie Warszawskiej z publikacje polskiego tlumaczenia.
    Ciekawe kto sie odwazy w Polsce te ksiazke wydac.
    Ks. Luigi Villa posiadal duchowa ochrone samego o. Pio w demasokwaniu masoneriii koscielnej, oraz pomoc kilku kardynalow oraz papieza Piusa XII.
    http://gazetawarszawska.com/2013/04/14/ks-luigi-villa-karol-wojtyla-beatyfikowany-nigdy-cz-34/

  48. Janek said

    Szanowni Panowie nie wiem na jakiej podstawie określacie Panią Martę heretyczką sądzę ,że sama zainteresowana powinna się ustosunkować do tej sprawy.Z drugiej strony to trochę dziwne bo w przypadku chociażby takich jawnych i ciągłych arcyheretyków jak np.JPII i cała plejada posoborowych gwiazd ,których działanie było i jest ewidentnie sprzeczne z Doktryną Katolicką wasze oceny są stosunkowo łagodne .A przecież to oni zasługują ze wszech miar na takie miano ,bo ich słowa i uczynki są całkowicie heretyckie.I to na podstawie słów i czynów Kościół w ciągu wszystkich wieków stwierdzał czy ktoś jest heretykiem czy nie,a to w bardzo prosty sposób -zestawiając je z niezmiennym Magisterium Kościoła !Każdy z nas może czegoś nie wiedzieć i czasem pewne błędy wynikają ze zwykłej niewiedzy a nie ze świadomego trwania w herezji i takie etykietkowanie jest w tym przypadku niesprawiedliwe ,tym bardziej ,że między palcami umykają Panom osobnicy do których określenie HERETYK aż się wyrywa!Nie jest moim celem kogokolwiek obrażać ,a już na pewno Pana Gajowego ,jestem głęboko wdzięczny za to co Pan robi i jestem daleki od wszczynania sporów wśród Katolików .Proszę tylko mieć na uwadze słowa Pana Jezusa żeby nie przecedzać komara a połykać wielbłąda.

  49. Griszka said

    Panie Janku. Katolickie Magistarium albo bierze się w całości albo wyrywa to co się podoba i popada tym samym w herezję. Pani Marta odrzuca Chrzest Pragnienia i Krwi.

    Świadomie czy nie, głosi poglądy sprzeczne z doktryną katolicką.

  50. dr TS said

    Właśnie adoptowałem 1 700 000 000 dzieci zamordowanych przez aborcję i jako ich ojciec udzieliłem im chrztu pragnienia. Niech jako Chrześcijanie niewinnie zgładzeni przez morderców wejdą do Królestwa Bożego w pełni szczęśliwości. Z nowego ojca Katolika. Niech Bóg w Trójcy Jedyny przyjmie moje prośby i dzięki Męce Zbawiciela przygarnie je do Siebie. Amen.

  51. Siorba said

    Idzie jeszcze nowsze,dzisiaj transmisja z wystepow w kosciele katolickim, zydka ze skrzypcami, ktory to obtancowywal diabelskim tancem i graniem…. Oltarz,przy zaskoczonej Polonii czeskiej.Bylo to tranmitowane przez TV Trwam.
    Napewno teraz dostana miejsce na multypleksie.Moge sie zalozyc.

  52. Fran SA said

    Ad.29
    Marta15
    Pani Marto,
    Czy moze Pani wytlumaczyc, co to znaczy ‚lojalnosc wobec Boga’?

  53. Inkwizytor said

    Re: Marucha

    Dlaczego Pan pozwala brzydkiej czarownicy wielu ksywek Marcie 15 idt na propagowanie dimondowej herezji o chrzcie świętym ???

    Wciąż liczę na jej opamiętanie. NIKT nie stoi po jej stronie (z wyjątkiem totalnie zagubionego Janka), argumenty są miażdżące… ale chyba demon, który w niej siedzi, jest silniejszy od nas.
    Admin

  54. Jasiek z K. said

    BOŻE WSZECHMOGĄCY W TRÓJCY JEDYNY
    PRZEZ PANA NASZEGO JEZUSA CHRYSTUSA
    I MARYJĘ KRÓLOWĄ POLSKI
    Z ARCHANIOŁAMI I CHÓRAMI ANIELSKIMI
    Z CAŁYM NIEBEM

    Zwracamy się do Ciebie Boże o pomoc i ratunek.
    Ojczyzna nasza, podobnie jak i reszta świata,wpadła w zasadzkę i sidła
    strasznego wroga który chce zniszczyć nas i naszą Ojczyznę. Wróg opanował rządy
    i urzędy w naszym kraju. Wiele tu naszej winy i zaniedbań. Daliśmy się wciągnąć
    w podstępną grę. Byliśmy za mało roztropni, a wróg chytry i przebiegły. Wprowadzają ustawy antyludzkie dotyczące życia i wychowania. Demoralizują
    i degradują młode pokolenia, szydzą z naszej wiary, zdrada w Kościele. Niszczą
    zdrowie chemizując żywność, wprowadzając GMO i stosując leki chemiczne dla zysku.
    Podstępnie rozkradają kraj i zasoby ziemi. Propagują rozwiązłość, pornografię i narkotyki. Porywają i wywożą dzieci oraz młodzież. Nastąpił totalny rozkład Państwa.
    Jesteśmy słabi i bezradni, nie chcemy wojny domowej i rozlewu krwi.
    Boże tylko w Tobie nadzieja. Niech Miłosierdzie Twoje zwycięży i odnowi oblicze ziemi.

    AMEN

    Warszawa 31 grudnia 2012 r

  55. Jasiek z K. said

    KTO Z BOGIEM

    Kto z Bogiem
    Niech się szykuje na bój.

    Boże dodaj nam sił.
    Na bój ostatni.

    O WIARĘ, O POLSKĘ, O ŚWIAT.

    Bitwa to będzie ogromna.
    Wielu na wieczność w niej zginie.
    Pomyśl o własnej winie.
    I tych co po złej stronie stali.

    My już wiemy kto wygrał…
    My mali.

    Ci co Boga wybrali.

  56. Jasiek z K. said

    POZOSTAŁ KRZYK

    Pozostał krzyk
    Krzyk mordowanej ludzkości.
    Ślepej bo nie widzi wroga.

    Świat popadł w niewolę
    na kosmiczną skalę.

    Nie żartuję wcale.

    Dorobek wieków i tysiącleci
    swołocz zamienia dziś w śmieci.

    Czy wy tego nie widzicie…?

    Kto krzyknie, kto ma usta wolne…

    Inni gęby tandetą zapchali…
    Serca ich z zardzewiałej stali…
    Koczownicy dolewają trucizny.

    Więc krzycz gdyś jeszcze zdolny
    do krzyku.
    Wołaj na Boga Rany…
    Pomocy wzywaj z Wysoka…
    bez zwłoki.

  57. Re: 54 Jasiek z K

    Rachunek za grzechy zaniedbania (o wlasny Narod i Ojczyzne) dosc powaznie wzrosl od czasu zakonczenia II zydowskiej wojny swiatowej i trzeba bedzie ten „rachunek” uregulowac…
    Nie ma zmiluj sie. Nie ma „przebacz”…, a jedynie prosic Boga o „lagodny wymiar kary…”
    =======================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  58. Marucha said

    Re 50:
    Pan nie może nikomu udzielić chrztu pragnienia.
    Chrzest pragnienia ma miejsce wtedy, jeśli ktoś szczerze i z miłości do Boga pragnie być ochrzczony, lecz formalny chrzest nie jest możliwy – ani udzielony przez księdza, ani nawet przez osobę świecką.
    Z reguły ma to miejsce w sytuacjach wyjątkowych – wojna, choroba itd.

    Natomiast jeśli przyczyna niemożności dokonania formalnego chrztu ustaje, należy oczywiście go dokonać w kościele..
    Podobnie, jak w przypadku zarzuconego w większości krajów „katolickich” zwyczaju natychmiastowego chrzczenia noworodków wodą przez np. pielęgniarkę (chrzest z wody), w razie gdyby noworodek zmarł przed udzieleniem mu chrztu przez kapłana.

  59. Marucha said

    Re 48:
    Szanowni Panowie nie wiem na jakiej podstawie określacie Panią Martę heretyczką sądzę ,że sama zainteresowana powinna się ustosunkować do tej sprawy

    Pan ślepy, czy funkcjonalny analfabeta?

    Jak mogły ujść Pana uwagi niezliczone chyba dyskusje nad opętaną p. Martą, która wbrew wszystkiemu upiera się. że chrzest krwi i pragnienia są niewaźne?
    Która „unieważnia” wszystkie katechizmy KK i wszystkie nauki jego papieży i teologów – bo jacyś Dimondowie z USA twierdzą inaczej?

  60. Boydar said

    Ciężka prawda na ciężkie czasy
    http://dakowski.pl//index.php?option=com_content&task=view&id=9152&Itemid=46

  61. Jan said

    Ad. 37

    Dokładnie odbieram tak jak Pan przedstawił.

  62. dr TS said

    Re. 58
    Szanowny Panie Gajowy, znam Pańską argumentację opartą o naukę Soboru Trydenckiego o Chrzcie Św. Czytałem także o tym w Dogmatyce Tylki i Pelczara. Wszystko się zgadza co pan napisał z nauką i doktrynami KK. I nie zamierzam dyskutować z tą Prawdą.
    Nie zamierzam jednak wycofywać się z tego co zrobiłem… To Bóg jedynie wie, kiedy jest ta możliwość, by Chrzest był ważny, w Jego Imię.
    Jeżeli, jako ojciec mogę prosić za nieświadome swoje dziecko o Chrzest, i mogę być także szafarzem nadzwyczajnym tego Sakramentu, to logicznym jest także wyrażenie przeze mnie w imieniu nieświadomego dziecka jego pragnienia tego Chrztu… To jest atrybut ojca dany mu przez Ojca. Jeżeli KK uznaje Młodzianków także za Męczenników, którzy dostąpili Chrztu krwi, pomimo, że nie mieli świadomości, że giną za Chrystusa, to logicznie i abortowane dzieci nie wiedzą, że giną w walce z tym Chrystusem…
    Jeżeli taki Chrzest byłby nieważny, to żadna szkoda tym zamordowanym dzieciom się nie dzieje, natomiast, jeżeli jest on wazny i wymagany do zbawienia, jak uczy KK, to za zaniedbanie takiego udzielenia, winnemu należy się śmierć i piekło.
    Zatem zrobiłem, co zrobiłem.
    Pozdrawiam Pana Gajowego

  63. Marucha said

    Re 62:
    Ok, uznaję Pańskie racje.
    Być może pomógł Pan tym nieszczęsnym dzieciom, które nigdy nie przytulą się do mamy, nie pojeżdżą na hulajnodze, nie zerwą kwiatka dla babci… A na pewno żadna szkoda się nie stała.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: