Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Novy o Nasza demokracja po „operacji…
    wildEast o Nasza demokracja po „operacji…
    Krzysztof o Tragedia Ukrainy
    Yagiel o Wolne tematy (38 – …
    Boydar o Błogosławieństwo PRL-owskiego…
    Boydar o Wolne tematy (38 – …
    bryś o Błogosławieństwo PRL-owskiego…
    brys o Błogosławieństwo PRL-owskiego…
    Wywrotowiec o Ukrainiec odpowie za handel lu…
    Boydar o Tragedia Ukrainy
    Krzysztof M o Tragedia Ukrainy
    Krzysztof M o Andrzej Duda. Mąż stanu, czy z…
    Boydar o Modliłem się w intencji E…
    Wywrotowiec o Modliłem się w intencji E…
    Boydar o Wolne tematy (38 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

Tajne wytyczne. W Polsce steruje się poziomem trudności matur.

Posted by Marucha w dniu 2013-06-25 (Wtorek)

Nie wiem, jak Państwo – ale ja nie jestem ani zaskoczony, ani zbulwersowany tym, że w burdelu gdzie nie spojrzysz, same kurwy.
Admin.

W Polsce ręcznie steruje się poziomem trudności egzaminów. Według tajnych wytycznych, co roku maturę musi zdać 80 procent przystępujących do egzaminu dojrzałości. Jak ustaliło RMF FM, Centralna Komisja Egzaminacyjna w tajemnicy przeprowadza badania oceniające wiedzę uczniów. Wyniki mają pomóc w ustaleniu poziomu trudności egzaminów zewnętrznych – np. matur czy testów gimnazjalnych.

Jak mówi nieoficjalnie rozmówca z MEN-u, operacja jest tajna. Uczniowie wcześniej piszą „klasówki”, które potem są analizowane przez ekspertów z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Jeśli na podstawie badań okaże się, że połowa uczniów w Polsce nie radzi sobie z jakimś rodzajem zadań z matematyki, to – według naszych rozmówców – później, na maturze nie znajdziemy go w egzaminacyjnym zestawie pytań.

– Poziomem trudności egzaminu steruje się w ten sposób, że z grupy zwykle około tysiąca zadań wybiera te łatwiejsze lub trudniejsze, w zależności od wyników – twierdzi przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, profesor Bogusław Śliwerski.

Według niego, Centralna Komisja Egzaminacyjna steruje poziomem trudności egzaminów maturalnych na polecenie polityków.

Chodzi o utrzymanie wyników w sondażach poparcia. Politycy traktują egzaminy państwowe jako sprawdzian jakości własnej władzy – wyjaśnia. I dlatego określany jest minimalny procent uczniów, którzy mają zdać egzamin. O jakości wykształcenia pokolenia nie decyduje to pokolenie i jego rzeczywista wiedza oraz kompetencja, tylko politycy, którzy oczekują takiego ustawienia trudności zadań, aby ta zdawalność była jak najwyższa – dodaje Bogusław Śliwerski.

Były szef CKE Krzysztof Konarzewski przyznaje, że obecny system egzaminowania daje możliwości ręcznego sterowania. Jak mówi, jest możliwe doprowadzenie do upadku rządu przy pomocy fatalnych wyników egzaminów maturalnych.

– Jeżeli byłbym nieuczciwym dyrektorem CKE, to mógłbym przyjąć takie zamówienie od politycznej opozycji, by w tym roku nie zdało matury na przykład 50 procent uczniów. Wówczas rząd upadnie. To można zrobić, oczywiście – przyznaje Krzysztof Konarzewski.
[A ponieważ jestem uczciwym dyrektorem, przyjmuję zamówienie od partii rządzącej, by w tym roku egzaminy maturalne zdało co najmniej 80% uczniów. Czy tak? – admin]

http://wiadomosci.wp.pl

Komentarzy 37 do “Tajne wytyczne. W Polsce steruje się poziomem trudności matur.”

  1. olagordon said

    wszystko idzie zgodnie z planem

    Protokół XVI
    Całkowite zniesienie autonomii (samorządu) uniwersytetów – Nauka prawa państwowego i spraw politycznych dla grona wybranych! – Zastąpienie klasycyzmu – Wychowanie stanów – Sławienie panującego władcy syjońskiego – Kasacja wolnego nauczania – Zamach na niepodległość myśli gojów – Nauka poglądowa
    § 1. Całkowite zniesienie autonomii (samorządu) uniwersytetów
    Aby zniszczyć wszelkie siły zbiorowe, oprócz naszej, unieszkodliwimy pierwszy stopień zbiorowości, czyli uniwersytety, przekształciwszy je w kierunku nowym. Dyrekcja ich i profesorowie będą przygotowani do zawodu swego przy pomocy tajnych szczegółowych programów działania, od których nie będą mogli odstępować bezkarnie. Profesorowie będą mianowani ze szczególną oględnością i w zupełności zależni od rządu.
    § 2. Nauka prawa państwowego i spraw politycznych dla grona wybranych!
    Z programów Protokółów uniwersyteckich wykluczymy prawo państwowe, zarówno jak i wszystko, co dotyczy spraw politycznych. Nauki te będą protokołowane niewielu dziesiątkom osób, wybranym z liczby wtajemniczonych, dzięki wybitnym zdolnościom. Uniwersytety nie powinny wypuszczać ze swoich murów młokosów, smażących plany konstytucji, o których nawet ojcowie ich nie mieli nigdy najmniejszego pojęcia.
    Niewłaściwe skierowane wtajemniczenie znacznej liczby osób w sprawy polityczne wytwarza utopistów i złych poddanych, jak to sami możecie sprawdzić na przykładzie ogólnego wychowania gojów w tym kierunku. Dla nas było konieczne wprowadzenie do ich wychowania tych wszystkich zasad, które tak świetnie poderwały ich ustrój. Kiedy obejmiemy władzę, wówczas usuniemy z wychowania wszelkie przedmioty wywołujące zamęt i uczynimy z młodzieży posłuszne dzieci władzy.
    § 3. Zastąpienie klasycyzmu
    Klasycyzm oraz wszelkie studia nad historią starożytną, zawierającą więcej złych, niż dobrych przykładów, zastąpimy przez studia nad programem przyszłości. Wykreślimy z pamięci ludzi wszystkie fakty z wieków minionych, niepożądane dla nas, pozostawiając tylko te, które uwydatniają wszelkie omyłki rządów gojów. Nauka życia praktycznego, ustroju obowiązującego stosunków wzajemnych między ludźmi, unikania złych przykładów egoistycznych, siejących zarazę zła oraz wszelkie podobne kwestie o charakterze wychowawczym, będą stały na czele programu Protokółów, ułożone według specjalnego planu dla stanu każdego. Nauczanie w każdym razie nie będzie uogólniane. Podobne postanowienie sprawy jest szczególnie ważne.
    § 4. Wychowanie stanów
    Każdy stan społeczny winien być wychowany w ścisłym rozgraniczeniu odpowiednio do pracy i przeznaczenia. Geniusze przypadkowi zawsze umieli i będą umieli wślizgnąć się do innych stanów. Zupełnym szaleństwem byłoby dla tych wypadków nielicznych pozwalać wchodzić do szeregów cudzym ludziom bez zdolności, odbierając stanowiska osobom odpowiednim z pochodzenia i zajęcia. Wiecie sami, jakie to dało wyniki gojom, którzy dopuszczali do podobnie jaskrawego nonsensu.
    § 5. Sławienie panującego władcy syjońskiego
    Chcąc, żeby władca zajął pewne miejsce w sercach i umysłach poddanych, należy w czasie działalności jego prowadzić w szkołach i na placach publicznych Protokóły z nauczaniem o pożytkach działalności, jego znaczeniu i wszystkich dobroczynnych zapoczątkowaniach.
    § 6. Kasacja wolnego nauczania
    Skasujemy wszelkie nauczanie wolne. Młodzież ucząca się będzie miała prawo zbierania się wraz z rodzicami w zakładach naukowych niby w klubach. W czasie zebrań tych w dni świąteczne profesorowie będą miewali odczyty, rzekomo wolne, na temat stosunków ludzkich, o zasadach.
    § 7. Zamach na niepodległość myśli gojów
    Wiedząc, dzięki doświadczeniu wielu wieków, że ludzie żyją i powodują się ideami, że idee te są wchłaniane za pośrednictwem wychowania dawanego z jednakowym powodzeniem ludziom wszelkiego wieku, przy użyciu, rzecz prosta, odmiennych systemów – połkniemy i skonfiskujemy na korzyść naszą ostatnie przejawy niepodległości myśli, które już od dawna zwracamy w kierunku potrzebnych nam spraw i idei.
    § 8. Nauka poglądowa
    System ukrócenia myśli jest już czynny w formie tak zwanego systemu nauki poglądowej, mającej zamienić gojów w bezmyślne, uległe zwierzęta, potrzebujące metody poglądowej, by nauczyć się czegoś. Jeden z najlepszych agentów naszych we Francji, mianowicie Bourgeois, ogłosił już nowy program wychowania poglądowego.

  2. Brat Dioskur said

    Wystarczy zeby tubylcy potrafili do 100 zliczyc…

  3. student said

    Potwierdzam, moje liceum w marcu przed maturą odwiedziło dwóch „profesorów” i takie pilotażowe badanie zrobiło – konkretnie z historii i WOS-u.

  4. student said

    PS identyczne zadania (albo ich fragmenty) pojawiły się na maturze 2013. Badanie prowadzone było rok wcześniej.

  5. Sowa said

    Były rektor Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, promotor i obrońca tej gównianej parszywej pseudo-reformy, prof. Mirosław Handke , ma jednak dobry humor i nie opuszcza go poczucie dobrze spełnionego zadania.
    Inny rektor AGH ma jednak inny punkt widzenia: http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/881965,matematyka-nasza-powszednia,id,t.html

    Szkoda tylko straconych pokoleń…

  6. Nobody said

    Już dziś każdy kto zna historię trochę dokładniej jest traktowany jako ktoś co najmniej dziwny. Jeśli jeszcze potrafi zadawać pytania, zwłaszcza nie wygodne to już po chwili może liczyć na odrobinę ostracyzmu.

  7. Nemo said

    A później ci maturzyści pójdą na studia i zostaną inżynierami,lekarzami etc.etc.Strach będzie mieszkać w nowym budownictwie,drżąc czy sufit nie spadnie na głowę albo iść na operację prowadzoną przez debila z dyplomem chirurga.

  8. Waldek said

    Re 1.
    Oczywiste – wykształcić miliony prymitywnych roboli, którzy będą pracować, płacić ZUSy i podatki, mieszkać w slumsach i oczywiście nie mogą doczekać emerytury.
    Elity spiją śmietankę z podatków, przejedzą niepotrzebnie wpłacone składki ZUS.

  9. Sowa said

    Re 7: Zostaną lekarzami? Już zostają, od dawna. Wiadomo wszak że mafia lekarska działa bardzo sprawnie od wielu lat, dzięki czemu dzieci lekarzy mają łatwiej od tzw. reszty. Tak samo adwokaci i cały ten zakichany wymiar niesprawiedliwości. Tylko jak to wyleczyć?

  10. Brat Dioskur said

    Najwyrazniej dopasowano rowniez mature temu idiocie z SLD ,ktory Powstanie Warszawskie umiejscowil w …1988r.!

  11. Rysio said

    Czy matury nadal są porąbane tak samo jak były kiedyś (lata 70-te).

    Czy obecnie maturzyści na egzaminie mogą korzystać z internetu, ipoda, laptopa itp….

    Jeżeli nie tzn. że nadal sprawdza się tylko ile zdołali wykuć na pamięć.

    Zresztą co się dziwić – matura jest wymyślona przez biurokratów – jakże byłaby inna, i o ile lepsza i przystosowana do potrzeb XXI wieku – gdyby ją układali geniusze biznesu.

  12. Rysio said

    re 7. „…A później ci maturzyści pójdą na studia i zostaną inżynierami,lekarzam………………”

    Jestem za.

    No i w czym problem?

    Wystarczy tylko maturę zrobić trudną, bardzo trudną do zdania, taką aby tylko 10% zdawało.

    A egzaminy na studia jeszcze trudniejszy tak aby tylko 1% zdających je zdawał.

    Wtedy będzie w całej Polsce tylko kilkunastu lekarzy i inżynierów – ale za to będą najlepsi na świecie.

    🙂

    No i zaraz zostaną zwinięci przez zachodnie biznesy, które zapłacą im dużo dużo więcej.

    PS. Jak tak nad tym pomyśleć to nie było by to takie złe – bo wtedy na bezrybiu lekarskim rozwinęła by się znachorka, leczenie ziołami, bańkami i innymi domowymi sposobami.

    Znachorka, której Rysio jest wielkim zwolennikiem.

    Na Greenpoincie u znachorów olbrzymie kolejki a u lekarzy pustki. Ciekawe którzy lepjej leczą?

  13. Marucha said

    Re 11:
    Rysie trzymać z daleka od broni, nie dopuszczać do jakichkolwiek wpływów na kulturę, oświatę, naukę, gospodarkę – i na wszystko inne. Mogą co najwyżej zdecydować, w co się ubrać i co zjeść.
    Oto jeden z warunków istnienia normalnego społeczeństwa.

  14. Reblogged this on ZYGFRYD GDECZYK.

  15. czytelnik said

    Rysio to kretyn, czy tylko takiego udaje!

    Skłaniam się ku pierwszej opcji… – admin

  16. RomanK said

    Panie Gajowy prosze zamknac Rysia razem ze mna w mojej klacie:-))) ja sie nie boje:-))) dam mu nawet sie pobawic moimi gunami:-)))i pozowle mu sie indokrynizowac Missesemm:-)))))
    Roznimy sie z panem Rysiem zasadniczo w sprawie matur…
    Matur nie powinno byc wogole….wcale… zadnych powinny byc zwykle swiadectwa ukonczenia szkoly sredniej. Z podaniem stopnia z glownych przedmiotow kierunkowych i sredniej ogolnej.
    Na studiach,,kazda uczelnia powinna miec prawo do wlasnego systemu naboru studentow i ich weryfikacji…wlacznei z przyjmowaneim studentow bez zadnego swiadectwa ukonczenia jakiejkolwiek szkoly!!!!!!
    Kazdy posiadac dyplomu Wyzszej Uczelni musi posiadac Licenje do wykonywania zawodu, po uzyskaniui jej w drodze egzaminu panstwowego z wynikiem kwalifikujacycm do licencji. Po min pieciu latach stazu w zawodzie podlegajacym licencjonowaniu i pozytywnej opinii pracodawcy, ze jest gotowy do samiodzielnej pracy w zawodzie.
    System edukacji powinien pelnic funkcje pozytywnej selekcji elit narodowych….jaka edukacja taka elita.

  17. andrzej said

    Re 5: „Szkoda tylko straconych pokoleń…”

    Czy szkoda? A może na litość nie zasługują?

    Historia nie znosi niecierpliwości.

    Przyjdzie i taki czas, że na gnoju ze straconych wyrosną piękne kwiaty!

  18. RomanK said

    Panie Rysiu…pan sie nei przejmuje:-)))) spotkanie barbarzyncow z wysoka cywilizacja powoduje mase nieporozumien:-)))
    Jakies 27 lat temu zachorwal mi chlopczyna…zapalenie jakies czy cos…postawilem dziecku banki..i juz byl odobrze, ale zona zdecydowana zwolenniczka naukowych metod leczenia wymusila na mnie sprawdzenie w klinice dzieciecej.
    Pojechalismy zatem do Parkland- jedna z klinik pieciu palcow prawej reki swiata:-))) i tam mloda lekarka pomogla sciagnac Mateuszkowi koszulke i otwarla gebe… pokazujac palcem pyta co to jest… Banki mowie…i widze ze nie kuma wogole…Kto to mu zrobil ??? Mowie ze ja…
    lekarka powiedziala- poczekajcie i za moment wrocila z piecioma troszke starszymi lekarzami,paroma pielegniarkami i trzema drabami,,ktorzy gdyby nei mundury myslalbym… ze sa ludozercami…
    Zaczeli mnie pytac…ale do niczego nie mozemy dojsc w koncu po pol godziny otwarly sie drzwi i wszedl otoczony kilkoma lekarzami w wieku ok 50 lat maly zasuszony staruszek, Chinczyk z chinsika brodka w okularach ktory przedstawil sie, jako prof Huo…..czy cos takiego…
    POpatrzyl na plecki poglaskal po glowce i powiada dajcie mu loda…dali..ku radosci chorego…posluchal stateskopem ..i powiada..w porzadku..banki przerwaly zapalenie dwa trzy dni i bedzie OK….
    Usmiechniety pyta mnie skad panstwo jestescie..ano z Polski…o nie wiedzialem ze wPpolsce znacie ta metode:-)))
    I zwracajac sie do audytorium, ktore w wiekszosci nie mieszczac sie w pokoju juz musialo stac na korytarzu powiada…widzicie panstwo metode leczenia zapalenia pluc- jaka my Chijczycy…i …..patrzac na mnie dodal….. Polacy..stosowalismy tysiace lat.i stosujemy do dzis.. to sa Banki…. etc etc….
    Panie Rysiu..kazda edukacja potrzebnje czasu…:-)))))

  19. Marucha said

    Re 16:
    Czy matury powinny być, czy nie, albo jak uczelnie mają rekrutować studentów, to inna sprawa.
    Idiota Rysio uważa, że w ogóle żadne wykształcenie nie jest do niczego potrzebne, wystarczy być samoukiem, Np. samemu nauczyć się operować mózg, ewentualnie z pomocą Youtube.
    Ja przepraszam, dyskusja z kretyństwem mało mnie interesuje,
    Z Rysiem już nie dyskutuję, tylko czasem krótko warknę.

    Re 18:
    Czy z tego ma wynikać, że medycyny tradycyjnej – chińskiej, ayurveda, zielarstwa, akuunktury itd. nie trzeba się w ogóle uczyć? Wystarczy sobie obejrzeć trochę Youtube?

  20. […] Gajowy Marucha […]

  21. RomanK said

    Panie Gajowy…Pan Rysiu nigdy nei twierdzil ze zadne wyksztalcenie nie jest potrzebne…twierdzi natomiast, ze przymus wyksztalcenia jest idiotyzmem…a nazywanie poroduktow tzw przymusowego wykszatlcenia…. wyksztalconymi jest poprostu naduzyciem.
    I ja tak rozumiem jego wypowiedzi i tak je odbieram i przyznaje mu racje….
    Samonauka- to twierdze z cala stanowczoscia najwyzsza forma edukacji i najbardziej doskonala… samoucy to najbarZiej wartosciowi ludzie jakie kazde spoleczenstwo moze sie pochwalic.
    Zapeniam pana ze spotkalem wielu samoukow..ktorzy posiadaja swiatowy autorytet w swoich dziedzinach…i mase tzw salonowych kretynow utytulonych -jak swinia w chlewku…ktorych pozycja jest obelzywoscia dla zdrowego rozsadku. Ma pan przyklady codziennie…
    Panstwo ..normlne panstwo narodowe…powinno zapewnic kazdemu dziecku rowna szanse..dla dobra spoleczenstwa-narodu..raczej niz dla tego dziecka…i pozwolic mu na rowny start w procesie selekcji pozytywnej w systemie tzw ksztalcenia podstawowego, ktore juz pozowli na wstepna selekcje i nauczenie podstawowych pojec i zdolnosci komunikacyjnych i selekcji informacji….i tu powinna sie konczyc ingerencja panstwa! Danie szansy..to obowiazek i zarazem limit udzialu panstwa….inaczej nei ma zdenej selekcji….ale niszczaca protekcja. Sprowadzajaca narody do pozycji polidiotow o kretynskich mniemanaiach…i o sobie i o swiecie ich otaczajacym.

  22. Griszka said

    @19
    Powiem wiecej. Komputer tez moze zbudowac I zaprojektowac wiesniak z Teksasu, ktory widzial na ten temat film w telewizji.

  23. Marucha said

    Re 21:
    Co Pan Rysiu twierdził na temat czegokolwiek, co nie dotyczy broni strzeleckiej, jest w 90% bredniami, ze szczególnym uwzględnieniem tematów tyczących edukacji, kultury i nauki.
    Pan Rysio jest zwykłym durniem, ponadto wykazuje cechy egoistycznego szczura, gotowego zagryźć inne szczury w wyścigu do miski z żarciem.

    Bycie prawdziwym samoukiem jest zastrzeżone dla jednostek najwybitniejszych.
    Cała reszta musi pobierać nauki. Ludzkość to wie od paru tysięcy lat i po co w ogóle mielić językiem?

    Wybitni samoucy nie dlatego są wybitni, że sami się uczyli – ale MIMO tego.
    I nawet oni musieli korzystać z tego, co wymyśliły poprzednie pokolenia,
    Olbrzymia większość wybitnych jednostek chodziła do szkół i na uczelnie. Tak, jak to ma miejsce od czasów starożytnych.

    KURWA, ja się chyba zabiję, że muszę takie rzeczy wyjaśniać….

  24. Marucha said

    Re 22:
    Ależ jasne,
    Stary Bumpo z Mozambiku zbudował komputer z liści palmowych, motocykl ze starej sukienki i lornetkę z siana,.
    Nigdy niczego się nie uczył. Nie umie czytać i dlatego nie rozumie, co mu komputer pokazuje na ekranie.

  25. Jack Ravenno said

    ad 22 Może to i naciągane, ale – wbrew pozorom – budowa komputera nie jest zbyt skomplikowana. To elektronika cyfrowa – możliwa do ogarnięcia przez średnio rozgarniętego człowieka. Wieśniak z Teksasu być może dałby radę, o ile byłby ciut więcej niż średnio rozgarniętym gościem 🙂 Poza tym – zdecydowanie gorsza jest elektronika analogowa. Tu jest rzeczywiście trudniej.

    Co do meritum zaś – edukacja jest potrzebna. Czy w takim kształcie jak teraz – raczej nie. W szkołach obowiązuje tzw. program bedący – jak sama nazwa wskazuje – czymś do programowania i uwarunkowywania ludzi. Mocno ideologiczna sprawa miedzy innymi 🙂 Obowiązuje też taka niepisana zależność, iż jeśli spada poziom ogólny nauczania (wyniki) szkoły, no to się obniża wymagania i gra gitara…

    Z tym mamy do czynienia również w tym przypadku.

  26. Marucha said

    Re 25:
    Absolutnie nie, Panie Jacku.
    Elektronika cyfrowa to sprawa skomplikowana, wymagająca znajomości wyższej matematyki i nauk pokrewnych (np. teorii informacji). Wieśniak z Teksasu się jej nie nauczy.
    Co innego budowanie komputera z gotowych klocków Lego. To inna para kaloszy. Tu nie trzeba aż tak wiele umieć.

  27. Miet said

    Ad16.
    Podpisuję się pod tym Panie Romanie.
    Pamięta Pan zapewne, że już kiedyś ten temat wałkowaliśmy i mieliśmy bardzo zbliżone poglądy.
    Dodam tylko, że kiedyś nie tak dawno prowadziłem dyskusję na temat polskiego systemu szkolnictwa z moimi byłymi studentami z Polski – obecnie dziekanami na politechnice, gdzie pracowalem.
    Mówiłem im, że największą bolączką polskiego szkolnictwa wyższego (i nie tylko wyższego) jest brak nawet śladowych znamion autonomii szkoły.
    Nie bardzo mnie rozumieli – mówili: przecież każda uczelnia w Polsce ma swój senat, więc o co mi chodzi.
    Ja pytałem wtedy, o czym tak naprawdę ten senat decyduje. Okazuje się, że decyduje o sprawach głównie administracyjnych a w zasadzie to pilnuje, czy dyrektywy ministerialne są należycie wdrażane.

    Twierdzę z całym przekonaniem, że centralizacja władzy w szkolnictwie w Polsce jest tak wielka, że o takiej chyba nawet nie marzyli komuniści w czasach PRLu.
    To sprawia, że polski uniwersytet nie spełnia nawet podstawowych założeń, które powinien spełniać aby mógł być postrzegany jako uczelnia wyższa w klasycznym pojęciu.

    Dziwne, że w Polsce łatwo małpuje się wszelkie amerykańskie bzdety a nie przyjmuje się tego co dobre i godne naśladowania.
    Ale chyba ktoś bardzo dba aby właśnie tak było a nie inaczej.

  28. Marucha said

    Re 27:
    Oczywiście w Polsce system kształcenia został świadomie zniszczony.
    Nie można wszakże oceniać samej idei istnienia systemu kształcenia na podstawie celowo spreparowanego przypadku.
    Można dyskutować, jaki ten system powinien być (moim zdaniem mieszany, zarówno szkoły państwowe, jak i prywatne, a nawet nauczanie w domu), ale postulować jego zniesienie na rzecz „samouctwa” popartego filmikami na Youtube może tylko osoba chora psychicznie.

  29. Miet said

    Re28.
    Oczywiście pełna zgoda. Na temat „samouctwa” mam takie samo zdanie co Pan Gajowy.

  30. RomanK said

    Panie Profesorze, przez pana mowi wieloletnia praktyka- jako wykladowcy na porzdnych amerykanskich uczelniach, po ktorych przecietnie rozgarnieci texanscy cowboys zbudowali Texas Instrument… NASA..inne… i tam wyplataja, i robia na szydelku takie sobie duperele…:-)))ktore mozna sobie porownac z doskonalymi produktami zaawansowanej elektroniki produkcji np..polskiej.
    Samouctwo..znowu zalezy od tego- jak sobie wyobrazamy samouctwo… dla jednego to ktos kto sie sam nauczy czytac i pisac…rozmawiajac z krowa i j sluchajc jej instrukcji przy pasionce…dla drugiego to czytanie Summa Teologica, czy Osoba i Czyn…. tez pasac kierdel owiec i instruujac dwa madre pieski (hej juz downo na Modrej Holi) Bace i Sabe, …. tu mowie o sobie:-)))
    W tym samym czasie absolwent szkoly sredniej sylabizuje swoj dyplom :-)))) maturalny…
    Ja panie Gajowy pisze o selekcji…tzw pozytywnej selekcji..ja wiem to moze denerwowac..ale taka jest prawda.
    Aby nastepowala selekcja negatywna musi zachodzic koniecznie zbieg dwoch zjawisk:
    Ktos musi byc zdolnym tzn z odpowiednim aparatem myslowym
    i ten Ktos musi chciec..tzn z odpowiednim systemem motywacyjnym nazywanym ..zdrowa ambcja.
    Te obydwie cechy sa warunkiem koniecznym kazdego, kto rodzi sie w ok 1-3% populacji jako nadajacy sie na pelnienie roli elit…
    TYlko tyle…
    Spolecznosc ponosi koszty ksztalcenia wlasciwej elity dla wlasnego – tej spolecznosci dobra i tylko w swoim wlasnym interesie….inaczej czeka ja to..co dzieki dopustowi Bozemu spotkalo nas…Polakow.
    System selekcji zamieniony w system protekcji produkuje masy poslusznych dozorcow i poganiaczy niewolnikow i slugusow Dintojry Ekonomiczno Politycznej.. cechy neiwolnicze czyli bezmyslne posluszenstwo i lojalnosc sa glownym promotorem kariery w takim systemie,wspomagane korupcja i protekcja, sponsoringiem roznego rodzajau w tym sexualnym, a odstawanie od zalozonego wzorca karane jest wykluczeniem calkowitym i wygnaniem. wymuszonym odrzuceniem i pozbawieniem mozliwosci rozwoju we wlasnym kraju
    ( tu uklon w strone pana Maruchy)….prowadzac narod do ruiny i wyniszczenia.

    Ogladnijcie owoce tego procederu i ocencie sami. Ocencie uczciwie to- na tle wydarzen historycznych i ich skutkow, czyli losow Polski…tam to widac najwyrazniej i dla wielu badaczy jest niezwykla kopalnia przykladow i gotowych korelacji…
    Ten proceder jest najpewniejsza droga samodestrukcji!

  31. Marucha said

    Re 30:
    Łączymy w jedno dwa różne wątki:
    1. Jeden to celowo spowodowana katastrofa całkiem dobrego przecież polskiego systemu kształcenia. I tu nie ma co dyskutować.
    2. Drugi, to potrzeba istnienia instytucji kształcących. Tylko jebnięty w mózg debil może wierzyć, że wszystko można opanować jako samouk. Niezwykła ważność relacji mistrz-uczeń znana była już poganom wiele tysięcy lat przed Chrystusem!

    Czy jeśli – co uchowaj Boże – miałby Pan kiedyś iść na operację, to pójdzie Pan do chirurga-samouka?.

  32. walerianda@gmail.com said

    Ad. 5 Czekam już drugi miesiąc na wycofanie groźby karalnej i szantażu wystosowany przez Rzecznika Prasowego A G H wobec dwu Polek broniących polskich dóbr rozkradanych przy poparciu A G H w osobie prof Nagy popieranego jak widać przez Senat i obu Rektorów, starego i nowo wybranego. Może po prostu szefem na A G H – Kraków jest Rzecznik lub ktoś inny.

    Dopisek admina
    ==========================================================
    Rzecznik prasowy AGH stosuje groźby karalne w imieniu AGH i prof.Nagy/

    Szanowna Pani Teresa Wojda, Szanowna Pani Maria Bejda,

    W imieniu władz Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie pragnę wyrazić najwyższe oburzenie w związku z publikowanymi i rozpowszechnianymi przez „Inicjatywę Obywatelską Dorzecza Bzury i Słudwi” nieprawdziwymi i szkalującymi dobre imię uczelni oraz jej Profesora informacjami (stosowny dokument w załączniku).

    Informuję, iż jeśli nie zaprzestaną Państwo tej bezpodstawnej, merytorycznie nieprawdziwej i szykanującej działalności wystąpimy na drogę prawną i będziemy domagali się ukarania sprawców tych niegodnych pomówień. Władze Akademii Górniczo-Hutniczej w pełni identyfikują się z poglądami przedstawianymi przez Pana Profesora i pragną podkreślić, iż formułowane przez Państwa zarzuty mają wyłącznie charakter pomówienia i są obraźliwe.

    Dodam również, iż moja dzisiejsza rozmowa telefoniczna z Panią Teresą Wojdą w omawianej powyżej sprawie została zakończona przez Panią Wojdę w sposób w najwyższym stopniu niekulturalny (krzykiem ze strony Pani Wojdy oraz „rzuceniem słuchawki”). Takie zachowanie pozwala nam z dużą dozą prawdopodobieństwa domniemywać, iż merytoryczna dyskusja w tej materii z Państwa Inicjatywą Obywatelską może być bezcelowa.

    W przypadku braku odpowiedzi z Państwa strony lub w przypadku odmowy usunięcia oszczerczych materiałów będziemy zmuszeni skierować sprawę do prokuratury. Z poważaniem,

    — Bartosz Dembiński Rzecznik Prasowy AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica Al. Mickiewicza 30, 30-059 Kraków e-mail: rzecznik@agh.edu.pl

    http://krakow.dlastudenta.pl/studia/komentarze/0,0,173005,94428,4.html

  33. Rysio said

    re 13. No tak właśnie jest w Polsce, panie Gajowy.

    Rysie są trzymane z daleka od broni.
    Rysie mają zerowy wpływ na na kulturę, oświatę, naukę, gospodarkę i wszystko inne tyż.

    I co ?

    Zadowolony Gajowy z rezultatów?
    I z „normalnego społeczeństwa” w którym przyszło Gajowemu żyć?

    To właśnie takie swego rodzaju Rysie rządzą w Polsce.
    Admin

  34. Rysio said

    re 18. Panie RomanieK – ostatnio podobne zdarzenie było w a Angli – zaaresztowali jakąś polkę która postawiła bańki.

  35. RomanK said

    ….Poszedlbym…ba bylem:-))) co prawda mowili na niego curandero…ale wyleczyl mnie po jednej wizycie w jego gabinecie:-)))), w srodku selva, sadzajac na podlodze …czyli golej ziemi wsrod kurzych kupek…i wyleczyl mnie z paskudnych zatok…ktore leczylem od 12 go roku zycia….w roznych miestach u roznych lekarzy…ten ubrany w podarte majtki z gwiazdami i napisem Dallas Cowboys…i brud…wyleczyl mnnie po godzinie i nie mam problemu od 20 paru lat:-)))
    Zatem jako czlowiek gleboko wierzacy, wierze ,ze wszystko mozna opanowac jako samouk…zakladajac oczywiscie ze nie wszyscy moga byc samoukami. Wie pan jako wierzacy wierze w cos takiego co kiedys w Kosciele uwazano za tzw, dar nadprzyrodzony…wiedza nadprzyrodzona. objawiona..wierze w dary Ducha Sw,….rzeczy niewidzialne…. i wiem ze mam racje bo sa tacy ludzie…i robia rzeczy ,ktorych ich nikt nei uczyl….i nie nauczyl…bo nikt inny oprocz nich tego zrobic nie jest w stanie….co oni robia..przez nikogo nei uczeni..tzn przez zdnychy innych ludzi.

  36. Marucha said

    Re 35:
    Panie Romanie, wierzę w istnienie darów nadprzyrodzonych – ale to nie ma NIC WSPÓLNEGO z samouctwem.
    TEGO SIĘ NIE MOŻNA NAUCZYĆ. To się dostaje od Boga i się ma i robi z tego użytek, albo nie.

    A bredzenie, że samouctwem zastąpimy edukację – szkoły, uczelnie, nauczycieli, mistrzów – może pochodzić tylko od osoby chorej umysłowo albo prowokatora. Albo dosadniej: od pojeba pierdolniętego żelazną rurą w łeb.

  37. revers said

    Zabraklo jeszcze informacji o autoweryfikacjach wiedzy przedmiotowej w zaleznosci od dziedziny nauki lub techniki w okresach czasu od 4 do 10 lat przez publikacje z referencjami, nowy patent w sprawnym systemie prawno-patentowym.

    Edukacje tez mozna wypaczyc przez indoktrynacje polityczno-religijna, a dyplomy , stopnie naukowe kupic co tez stawia malonaukowe hochsztaplerstwo w cieniu czystej nauki, czy samonauki. Na ogol edukacja latorosli przebiega rownolegle z samonauka, nie wszystko w szkole potrafia nauczyciele nauczyc, jak tez potrafia odpoiwiednio przekazac.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: