Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    osoba prywatna o Wolne tematy (67 – …
    OutsiderR o Polska przygotowuje się na „in…
    lewarek.pl o „Złamanie hegemonii jest…
    wewewe o „Złamanie hegemonii jest…
    osoba prywatna o Wolne tematy (67 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (67 – …
    Emilian58 o Sprawy ważne i ważniejsze
    Ignorant o Polska przygotowuje się na „in…
    osoba prywatna o Wolne tematy (67 – …
    revers o „Złamanie hegemonii jest…
    Barbara Chojnacka o „Złamanie hegemonii jest…
    osoba prywatna o Wolne tematy (67 – …
    NC o Polska przygotowuje się na „in…
    Hiob o „Złamanie hegemonii jest…
    revers o „Złamanie hegemonii jest…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 620 obserwujących.

Konflikt ukraiński a sprawa polska. Polacy za Janukowyczem!

Posted by Marucha w dniu 2014-01-27 (Poniedziałek)

Od kilku dni słyszymy o rzekomo tragicznej sytuacji na Ukrainie. Podobno jest tak źle, że grozi to rozpadem państwa. Nie warto jednak wierzyć mediom, gdyż według relacji osób tam mieszkających, nic tragicznego się nie dzieje.

Jak pisał dziś Sz. Pan Bogdan Moroz (Założyciel i prezes Fundacji „Pomoc Polakom na Podolu, Wołyniu, Pokuciu i Bukowinie”):

Na ostudzenie „gorących głów”, które wypisują na Facebook-u rozmaite bzdury (powielając kłamstwa i plotki) na temat sytuacji na Ukrainie. „Julka”, jak potocznie nazywają na Ukrainie” b. Premier J. Tymoszenko ma zostać dzisiaj doprowadzona (z więzienia) na rozprawę sądową. Chodzi o kolejne kryminalne czyny, których wcześniej się dopuściła. Życie na Ukrainie (poza wiadomymi zbrodniczymi burdami wszczętymi przez agenturalnych wichrzycieli i spadkobierców OUN UPA) toczy się normalnie. Ukraina liczy ponad 50 mln mieszkańców, a tych tam… jest garstka. Jakieś mrzonki o jakiejś rewolucji to kazki, to jakieś chciejstwo. Zaś w sławnych historycznie Podhorcach (rejon brodowski, obwód lwowski), gdzie mieszkam, jest piękna mroźna i śnieżna pogoda. W ogóle – bajkowo.

Jednak zastanówmy się czysto hipotetycznie, gdyby rzeczywiście miało dojść do eskalacji konfliktu, czy nawet wojny domowej, to jaka sytuacja, w obecnych okolicznościach politycznych Polski i Europy, była by dla nas, Polaków najkorzystniejsza.

Pomijam tutaj w ogóle wątek jakiegokolwiek poparcia dla tzw. „opozycji” – jakie prezentują „nasze” media i politycy. Nie można popierać rewolucjonistów, zadymiarzy i banderowców, przesiąkniętych chorą nienawiścią do nas Polaków, oraz wszystkiego co z Polską związane, a czego pełno jest jeszcze na Kresach Wschodnich Najjaśniejszej Rzeczypospolitej – czyli ziemiach obecnej Ukrainy zachodniej (inne nazwy – Małopolska Wschodnia, Galicja, Ruś Czerwona).

Jest dla mnie wielkim zdziwieniem, że istnieją środowiska uważające się za prawicowe czy patriotyczne, które popierają tą dziką swołocz, twardo utożsamiając ją z trendem prozachodnim czy prounijnym (są to najczęściej te same środowiska, które jeszcze tak niedawno, na naszym podwórku, były zaciekle anty-unijne, lub przynajmniej sceptyczne… ironia losu?). Jednak jak dobrze wiemy nie jest to już ten prozachodni i proeuropejski majdan z czasów „pomarańczowej rewolucji” (niemniej zresztą godny potępienia). Ten obecny, przesiąknięty jest niebezpiecznym duchem fałszywego, szowinistycznego nacjonalizmu w wydaniu neo-banderowskiej „Swobody”…

Niektórzy twierdzą jednak, że powinno się celowo poprzeć rewolucjonistów, aby doprowadzić do rozpadu państwa Ukraińskiego, bo w tej sytuacji będziemy mieli szanse odzyskać nasze Kresy. Piszą oni nawet całe scenariusze, zakładające interwencje Polski (a chyba raczej UE, jak już) na ziemie zachodnie, a Rosji na wschodnie Ukrainy i w ten sposób doprowadzenie de facto do rozbiorów tego państwa. Według tej teorii doszłoby do podziału Ukrainy między Polskę (UE) a Rosję, ewentualnie z powstaniem suwerennego państwa Ukraińskiego w rejonach centralnych (Kijów).

Cała ta teoria być może miała by sens, ale tylko i wyłącznie wtedy, kiedy Polska byłaby niepodległym, suwerennym i silnym państwem narodowym (bądź Monarchią). Jednak w obecnej sytuacji taki scenariusz jest niemożliwy. Jest całkowitym nieporozumieniem twierdzić, że rozkład państwa ukraińskiego w obecnej sytuacji, kiedy my sami jesteśmy pod zaborem, a działania marionetkowego państwa są całkowicie uzależnione od Brukseli, byłby dla nas korzystny… Byłoby zupełnie odwrotnie. Sytuacja byłaby dla nas gorsza, niż jest obecnie.

Gdyby rzeczywiście doszło do rozpadu Ukrainy, nie mamy co liczyć, aby ziemie zachodnie powróciły do Macierzy. Nikt z „polskiego” rządu nie podjął by żadnych kroków w tym kierunku. Wręcz przeciwnie. Dokonali by oni pełnych starań, aby „Ukraina Zachodnia” była państwem suwerennym. Szybciej można by się spodziewać oddania części naszych ziem, których domagali by się ukraińscy nacjonaliści (Podkarpacie – rejon Bieszczadów, Beskidów oraz Pogórza Przemyskiego).

Poza tym, nawet gdybyśmy mieli jakiś bardziej „prawicowy” rząd, który (w co w tym systemie wydaje mi się nieprawdopodobne) dążyłby w takiej sytuacji do odzyskania tych ziem, to Unia Europejska, od której wciąż byłby on zależny, nigdy by na to nie pozwoliła. Tak więc obecnie jest to całkowicie niemożliwe, najpierw musimy zająć się wewnętrznymi sprawami Kraju, walką z demoliberalnym systemem, odzyskaniem i odbudową państwa oraz całkowitym odseparowaniem od UE. Dopiero potem myśleć możemy o odzyskaniu naszych ziem na wschodzie…

Poza tym, gdyby dziś doszło do powstania „Ukrainy Zachodniej”, lub gdyby władzę w obecnym państwie Ukraińskim przejęła tzw. „opozycja”, to mielibyśmy wtedy prawdziwe piekło. Jest wielką ułudą myśleć, że Ukraina weszłaby wtedy do Unii, stała się liberalnym państwem na wzór zachodni, zniosła granice i wprowadziła euro… Tak byłoby, gdyby wygrała „Julka”, ona jednak siedzi w więzieniu, a jej elektorat jest już w mniejszości..

Władze przejęła by zapewne Swoboda, która ma większość w zachodniej części kraju, jak i na Majdanie. Ukraina stała by się wtedy państwem neo-banderowskim, co dla Polaków tam mieszkających byłoby gorsze niż czasy ZSRR… Nie jest przesadą twierdzić, że mielibyśmy drugi Wołyń… Być może nie było by aż tak krwawo, jak w tamtych latach, ale prześladowania Polaków były by nieporównywalnie większe, niż teraz są na Białorusi czy na Litwie. Wszelkie ośrodki kultury polskiej byłyby zamykane, pomniki i tablice pamiątkowe burzone, muzea i kościoły niszczone i zamykane… Wszystko co ma jakikolwiek związek z polskością, znikłoby nieodwracalnie z naszych pięknych Kresów… Najgorszy los spotkałby Polaków, którzy tam mieszkają. Najprawdopodobniej i tak niewielka mniejszość polska znikła by na zawsze z tych ziem.

Musimy więc bronić obecnej władzy na Ukrainie, gdyż tylko ona jest gwarantem spokoju i ładu. Jeśli chcemy, aby nadal na Kresach istniały Domy Polskie, polskie cmentarze, pomniki i tablice, abyśmy dalej mogli swobodnie jeździć po tych pięknych ziemiach, i oglądać nasze wspaniałe miasta – Lwów, Tarnopol, Stanisławów, Kamieniec Podolski, Zbaraż czy Podhorce, musimy popierać Prezydenta Wiktora Janukowycza!

Śmieszą mnie komentarze głupich i naiwnych ludzi, którzy twierdzą że popieram morderce, tyrana, który morduje „niewinnych ludzi”, że jest jak Jaruzelski który wprowadził stan wojenny… Bzdura! Różnica między Jaruzelskim a Janukowyczem jest zasadnicza. Jaruzelski był komunistą, pachołkiem na usługach ZSRR, mordercą Polaków, którzy walczyli z czerwoną zarazą. Wiktor Janukowycz jest prezydentem suwerennego państwa, i stanowi legalną władze na terytorium Ukrainy.

Polska nie była i nie jest państwem suwerennym, byliśmy marionetką zależna od Moskwy, a teraz tak samo od Brukseli. Okupacja naszego Kraju wciąż trwa. Ukraina po rozpadzie ZSRR stała się niepodległa (podobnie jak Rosja czy Białoruś), dlatego Wiktor Janukowycz sprawuje tam w pełni legalnie władze prezydenta. Poza tym, to ZSRR był okupantem naszych Kresów, Ukraina natomiast tą okupacje „odziedziczyła”, jednak jako państwo nie ponosi za to żadnej winy.

Oczywiście nie twierdze, że utożsamiam się politycznie z osobą Wiktora Janukowycza, traktuje go raczej jak naszego Piłsudskiego. On też, podobnie jak Piłsudski, sprawuje legalną władze, mimo że w żaden sposób go nie popieram. Jednak, nie popierając osoby (a raczej jej poglądów i czynów) w ogólności, można popierać niektóre jej czyny lub słowa. Obecna sytuacja jest tego przykładem. Zachowanie władzy przez Janukowycza jest dla nas korzystne, dlatego powinniśmy go popierać. Ważna jest tutaj prawidłowo rozumiana zasada tolerancji – czyli cierpliwego znoszenia jakiegoś zła (Prezydent Janukowycz) w celu osiągnięcia większego dobra (spokój na Kresach) czy uniknięcia większego zła (przejęcie władzy przez Swobodę).

Tak więc, co nam pozostaje? Jako Polacy, powinniśmy się bezwzględnie starać, aby na Ukrainie pozostał obecny „Status quo”, tak, aby kiedyś, w przyszłości, jak Bóg da, udało nam się przywrócić „Status quo ante”. Najpierw jednak konieczne jest odnowienie wewnętrzne (duchowe i polityczne) Narodu i Państwa, bo inaczej pozostaje jedynie zwykłe chciejstwo, i poronione marzenia, które nigdy się nie spełnią…

Michał Mikłaszewski
14.01.2014
http://tenetetraditiones.blogspot.se

Komentarzy 25 do “Konflikt ukraiński a sprawa polska. Polacy za Janukowyczem!”

  1. JO said

    Rozpad DZIS Ukrainy doprowadzi do ELIMINACJI PRL Bis i w niej ludnosci – Calkowitej Eliminacji.
    Dzisiejsza Polska Ma szanse przetrwac tylko , gdy Ukraina dziasiejsza bedzie istniec i to w Kooperacji scislej z Rosja – jak Bialorus.

    Boze Chron Ukraine

  2. Kazik said

    Michał Miklaszewski z tą straszną Białorusią to jedzie ostro po bandzie . Niech nie wciska kitu . W d… był i g… widział . Mnie zastanawia , co zamierza zrobić z tymi wywrotowcami Pan Prezydent Janukowicz . To przecież nie może się ciągnąć w nieskończoność .

  3. Juziek said

    Re. 2:

    Jeszcze trochę i złapie towarzystwo za mordy.
    A tych naszych harcowników, którzy wyjechali tam propagować żydowską wolność gospodarczą powinien ZAMKNĄĆ na 15 lat w kolonii karnej.

  4. Luxeuro said

    Ad. 2 – „Mnie zastanawia , co zamierza zrobić z tymi wywrotowcami Pan Prezydent Janukowicz . ”
    Ja proponuje opcje optymalną pokazywaną często przez rząd demokratyczny Izraela ,który obraduje u nas,



  5. Moim zdaniem, Putin powinien wziąć wszystko. Ewentualnie opchnąć Rumunom i Węgrom po kawałku, co im się tam należy.

  6. JO said

    ad.5. Absolutnie NIE. Putin i Reszta powinien dac Bilet w jedna strony wszystkim tym, ktorzy sa Przeciw. Niech Upowcy wypadaja do Niemiec, Izraela, USA i Anglii. Niech spieprzaja z Ukrainy lub KULA W LEB.

  7. Fran SA said

    Putin udzieli Ukrainie kredytu na 17 mln i pewnie bedzie chcial te pieniadze odzyskac.
    Rosja nie musi nikogo ‚brac’. Ukraina jest bankrutem. Grzywna zleciala na pysk. Na razie nie ma jak splacac pozyczki i komus bardzo zalezy, zeby doprowadzic do puczu.
    Tymczasem Janukowicz zaproponowal bokserowi urzad premiera, a drugiemu zydkowi wice- premiera.
    Nie wiem jak daleko siega wladza prezydenta, ale rownie dobrze mogl bokserowi obiecac Niderlandy.
    Konstytucja ukrainska mowi, ze na czele rzadu moze stanac tylko ktos, kto przez ostatnie 10 lat mieszkal na Ukrainie. Klyczko przez ostanie 15 lat mieszka w Niemczech.
    No i zeby zmienic konstytucje- nie wystarczy urzad prezydenta. Chyba potrzebne bedzie referendum.
    Tymczasem bolszewicy upieraja sie przy wyborach. Nie bardzo wiem czemu. Ktoby chcial bolszewikow u wladzy. A w ogole kto wybral kandydatow i z jakiej partii?
    Bokser gadac nie umie i czyta z kartki. Ciekawe ilu Ukraincow glosowaloby na boksera, ktory…. NAMAWIA DO NIENAISCI!!!

  8. Fran SA said

    Ad. 7 NAMAWIA DO NIENAWISCI

  9. Griszka said

    @6
    Jeśli bilet w jedną stronę to taki do piekła, w postaci ołowianej kuli, byłby najlepszy. Ci ludzie to są zwykli psychopaci, wychowani w banderowskiej deprawacji. Takich nie da się poddać resocjalizacji.

    Niestety musimy się zadowolić się aresztowaniami.

  10. JKM said

    Ad.8 …NAMAWIA DO NIENAWIŚCI!!!

  11. Fran SA said

    Przypatrzcie sie co sie wydarzylo w Watykanie!

    Dziendoberek papa, ktory kazal sie modlic za ‚wyzwolenie’ Ukrainy – kazal dzieciom wypuscic papieskie golebie z okna.
    Biedne golebie zostaly zaatakowane przez dwa zlosliwe ptaki: wrone i mewe!
    Meczy mnie pytanie: czy w Watykanie sa tresowane wrony?
    Czy zydomasonskie sa golebie, czy wrony?
    Jak zrozumiec te zawila symbolike papieska?

    http://wolna-polska.pl/wiadomosci/zydomasonskie-golebie-przepedzone-2014-01

  12. JO said

    ad.10. Spe..d..laj.

  13. bv said

    Mała uwaga do tekstu niema żadnej Polskiej prawicy jest inter-lewicowa partia żydowska o nazwie PIS.

  14. Marucha said

    Re 13:
    Powiem więcej. W obecnej sytuacji podziały prawica-lewica są nieistotne.
    Są tylko poglądy propolskie i antypolskie.

  15. Krzysztof P said

    Patrzę na wydarzenia Ukraińskie i oczom swoim nie dowierzam?
    Rozwydrzone i pełne agresji talatajstwo ” szarpie za tarcze milicji, straszy ogniem, drze mordę ” – a ci stoja murem jako żywe tarcze. Czy Jakunowicz jest aż tak s ł a b y – że ni w pięć ni w dziesięć – proponować gówniażrerii p o d z i a ł legalnej wladzy?
    Nie jestem zawodowym ” politykiem ” ale przeczuwam,że jednak ta legalna WŁADZA, równie mocno jest z n i e n a w i d z o n a przez ichnych obywateli, jak nasza. Stąd hasła do ROZROBY poparte małą indywidualną ” zaliczką w Euro ” wywołało tak mocny odżwięk ?

    RZĄDZIĆ to nigdy nie jest ŁATWE w społeczeństwach zubożałych. Trzeba CHARAKTERU i… pokazania,że jest się z Narodem. A jak TAM jest?

  16. dejpanspokój said

    Ostatnio zasypiam przy telewizorze i żeby mi w miarę decybele grały na jednakowym poziomie, zostawiam na TVN24bis… Nie uwierzycie, że od kilku dni noc w noc transmitują na żywo podgląd z kamerki zainstalowanej w miejscu zamieszek – i całą noc pokazują płomienie z palących się opon. Co chwila łączą się z jakimś politykiem „na żywo” i na okrągło to samo. No ludzie na świecie! Jeszcze nie słyszałem wypowiedzi w TV, żeby rozgonić to bydło z tego placu bo najzwyczajniej łamią prawo i zapewne konstytucję. Przecież myśmy jako Polska to już przerabiali – i dalej nic to nas nie nauczyło. Żałosne i smutne.

  17. Maciej said

    Za wygraną w pierwszej potyczce na froncie syryjskim FR będzie musiała poddać Ukrainę. Chyba, że się nią podzielą z Federacją Niemiec.

  18. JO said

    ad.5. Ja mam coraz wieksze przeswiadczenie, ze Pan jest tu naslanym Celowo Idiota.

  19. assasello said

    @13
    Autor napisał o środowiskach UWAŻAJĄCYCH się za prawicowe a więc doskonale sobie zdaje sprawę że PiS żadną prawicą nie jest. Zagospodarował tylko bezpański elektorat prawicowy w przebraniu pobożnego patrioty. Tak naprawdę członkowie PiS to centrolewicowi półateusze którzy na odgórne polecenie Jarkacza ostentacyjnie obnoszą się ze swoim udawanym katolicyzmem. To chyba bardziej godne pogardy niż oficjalny ateizm palikociarni.

  20. zetem1 said

    Podsumowując,parę pytań i odpowiedzi:Zastanówmy się – co to nam da? Czy Janukowycz dobrowolnie odejdzie od władzy i rozpłynie się w mroku Majdanu? Nie! Czy Tiahnybok odżegna się od neofaszystowskich haseł i przekreśli cały program partii Swobody? Nie! Czy Jaceniuk pomagający Tymoszenko i dzięki temu mający w ogóle jakiekolwiek poparcie jest w stanie coś zaproponować Ukrainie? Nie! Czy Kliczko, który ma niby najlepsze rokowania według sondaży europejskich na bycie prezydentem Ukrainy, może nim zostać? Nie!

  21. JKM2 said

    Panie Gospodarzu Marucho…Czy ten wsiok z pokoju nr 18, co tak bluzga i obraża wszystkich dookoła to jakiś znajomek? Nie sądzę.

  22. Marucha said

    Re 21:
    Wiem, kim jest.
    Ma trochę trudny charakter, szybciej mówi, niż myśli, potem nieraz się reflektuje.
    Ale w sumie, moim zdaniem, to człowiek porządny i szczery.

  23. Fran SA said

    Nie wiadomo jak sie ta draka skonczy na Ukrainie. WIadomo, ze nie wszystkim zalezy, zeby sie skonczyla i rebelianci sa czyims narzedziem. (Protesty w Grecji, Hiszpanii, czy Bahrain nie wzbudzaja zadnego zainteresowania McCainow, Merkelow i ‚zatroskanej’ Unii)

    Nie wiem na ile ta informacja jest powazna, ale widac, ze polski rzad bardzo zatroskany o ‚ofiary rezimu’ n Ukrainie bedzie przyjmowac uchodzcow z Ukrainy:
    Jest nadzieje, ze Polacy radosnie przyjma rebeliantow (razem z kosami i widlami) i zapewnia im ciche schronienie; wymienia ciepla odziez i nakarmia:

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/protesty;na;ukrainie;jestesmy;gotowi;na;przyjecie;uchodzcow,228,0,1466852.html

  24. Ad. 18

    „ad.5. Ja mam coraz wieksze przeswiadczenie, ze Pan jest tu naslanym Celowo Idiota.”

    – Lotto mi to.

  25. JO said

    Ad.24. Zauwazylem a to ze Panu to loto, to cos znaczy rowniez…

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: