Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    revers o NATO może się samo rozbroić…
    ? o Wolne tematy (58 – …
    Yagiel o Wolne tematy (58 – …
    Bezpartyjna o Co nam zrobili ruskie
    Głos Prawdy o Co nam zrobili ruskie
    Anzelm o NATO może się samo rozbroić…
    plausi o Położyć kres patologii
    Anzel o Położyć kres patologii
    Anzelm o Położyć kres patologii
    bardzo o Wolne tematy (58 – …
    Emilian58 o Schiller na liście Ukraiń…
    prostopopolsku o Żydowska kloaka przetacza się…
    bryś o Co nam zrobili ruskie
    Us o Wolne tematy (58 – …
    revers o Wolne tematy (58 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 616 obserwujących.

„Czerwone maki na Monte Cassino”

Posted by Marucha w dniu 2014-02-08 (Sobota)

Jak poinformowała Superstacja, prawa do „Czerwonych maków na Monte Cassino” ma niemiecka kancelaria prawna z Monachium, a tantiemy pobiera niemiecki odpowiednik polskiego ZAIKS-u, GEMA.

Reporterzy dowiedzieli się tego od Lecha Makowieckiego, polskiego kompozytora. Muzyk chciał wykorzystać na swojej nowej płycie fragment tego utworu, jednak okazało się, że prawami dysponuje kancelaria prawna z Monachium. Stało się tak ponieważ autor tekstu, Alfred Schütz, po zakończeniu drugiej wojny światowej wyemigrował do Niemiec. W 1999 r. zmarł bezpotomnie, w związku z tym prawa do „Czerwonych maków na Monte Cassino” przejęła kancelaria, która reprezentowała go za życia.

– Zwykle należy się około pięciu, dziesięciu procent za taki krótki cytat – powiedział Makowiecki, który warunki wykorzystania utworu negocjował przez kilka miesięcy. – Ja naprawdę miałem już nóż na gardle, płyta była wstrzymana, więc powiedziałem, że dzielimy się pół na pół, żeby tylko zgodzili się dać nam prawa do kawałka refrenu „Czerwonych maków…” – dodał.

Kompozytor nie kryje zdziwienia całą sytuacją, określając ją „chichotem historii”. – Utwór, który uważany jest jak gdyby za drugi hymn Polski, przysparza zysków niemieckim związkom autorów – stwierdził.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych wydało w tej sprawie oświadczenie: „Jeżeli po śmierci p. Schütza prawa te legalnie uzyskała kancelaria prawna z Monachium, to sprawa jest obecnie kwestią natury handlowej i takie prawa można wykupić od tej kancelarii. Nie jest to jednak i nie była sprawa w kompetencji MSZ”.

http://dakowski.pl

Komentarzy 41 do “„Czerwone maki na Monte Cassino””

  1. gd-ap said

    Niedługo dowiemy się również, że jakaś niemiecka kancelaria prawna np. z Berlina ma prawo do pobierania opłat za wstęp i zwiedzanie muzeum w Oświęcimiu.

  2. DeMolka said

    Ad.1
    …są to w końcu prawa AUTORSKIE…

  3. anATOM said

    Jak wczoraj ze znajomymi uslyszelismy tego newsa w tej zaklamanej super SRAcyjce to malo co sami sie nie posralismy ze smichuuuu ;-)))

  4. Pokręć said

    No, bo MSZ ma teraz inne priorytety. Ścigają antysemitów. Znaczy, MSZ jest dla pewnego pana Radosława S. najwyraźniej przedłużeniem tego, co normalnym facetom w jego wieku przedłuża czerwone Ferrari.

  5. AlexSailor said

    1. Nie jest to żaden drugi hymn polski.
    Hymnem pierwszym jest Bogurodzica, hymnem trzecim jest Rota, hymnem drugim jest „Boże coś Polskę” – pieśń zamówiona przez Wielkiego Księcia Konstantego.

    2. Własność intelektualna i prawa autorskie to fikcja utrzymywana w celu łupienia ludzi przez sprytnych cwaniaków.
    Nie powinny w ogóle istnieć.

    3. Ciekawe w jaki sposób kancelaria prawna weszła w posiadanie tych „praw autorskich”.
    Pewnie sami sobie je przyznali i nic za nie nie zapłacili.
    Wszelkie prawa do majątku po zmarłym ma jego rodzina, a z braku tej państwo, którego jest obywatelem.
    Jeśli więc już ktoś miałby te prawa, to tylko Republika Federalna Niemiec.

  6. revers said

    pozostal jeszcze tekst hymnu niby panstwa, z „ziemi wloskiej do … „? i autoryzacja unijna, dziwne ze tworcow oprogramowania autorstwem nie doceniaja.

  7. Jurek said

    Alfred Longin Schütz (ur. 2 lipca 1910 w Tarnopolu, zm. 21 października 1999 w Monachium) – polski kompozytor i pianista, twórca melodii, m.in. Czerwonych maków na Monte Cassino.

    Pochodził z bogatej rodziny żydowskiej……

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfred_Sch%C3%BCtz_%28kompozytor%29

    i znowu jak nie polskie obozy to polski kompozytor ….

  8. Kola said

    Przepraszam nie zaden niemiec czy tam jakis parch tylko Feliks Konarski napisal piosenke ta.I to pare dni przed zdobyciem klasztoru Feliks Konarski anie jakies bydle niemieckie (kaimy)

  9. Marucha said

    Re 8:
    Autorem słów pieśni „Czerwone maki na Monte Cassino” był istotnie Feliks Konarski, natomiast muzykę napisał Alfred Schütz, również żołnierz 2 Korpusu.

  10. Jurek said

    Zgadza się . Lech Makowiecki powinien skomponować muzykę do słów Feliksa Konarskiego. Inaczej będą kupczyć Wszystką Polską Krwią , której nigdy im dość.

  11. Jurek said

    Napisałem do Pana Macieja Wróblewskiego prośbę o polską melodię ….
    Tu trzeba bić w bębny. I wesprzeć P. Macieja

  12. RomanK said

    TO mozna weygrac w sadzie…gdyz Szutz napisal muzyke do piosenki, jako zolnierz w sluzbie czynnej na stanowisku zobowiazujacym go do pisania muzyki na potrzeby armii polskiej. W takim ukladzie prawa do wlasnosci intelektualnej nalezaly natychmiast i naleza do dzis do pracodawcy, czyli Wojska Polskiego , w tym przypadku do Armii POlskiej – jaka by ona nie byla …w chwili obecnej. Wszystkie inne utwory powstale poza okresem sluzby byly jego prywatna wlasnoscia i podlegaja prawu spadkowemu.
    Potrzeba tylko troche kasy i orzeczenia sadu byle jakiego polskiego sadu. Wydaje mi sie ,ze w takim przypadku powinien sie tym zajac Kapelmistrz Wojska Polskiego i wystapic z wlasciwym pozwem do Sadu,,obejmujac wszystkie przypadki tego typu.

  13. R1a1 said

    a może ten krzyk jest po to, żeby zapłacić niemiaszkom?

    już organizowano zbiórki pieniędzy na zrabowane w Polsce dobra…, głośny też był geszeft z listami z Powstania Warszawskiego…

    Ale Polacy tego NIE WIEDZĄ, a jak wiedzą TO NIE ROZUMIEJĄ, a jak zrozumieją TO ZAPOMNĄ.

    resztki rycerskiego narodu do zbiorowisko naiwnych uczuciowców, ckliwych i chwalących się tym, że inni ich robią w…

  14. efka said

    Kochani kompozytorzy proszę napisać Maki od nowa i po polsku, zrobić promocję i niech się niemiecka kancelaria udławi wurstem.

  15. ojojoj said

    re, artykul
    Moze to i ciekawostka, taka przyrodniczo-polityczna z sakso-pejsami w tle, ale dlaczego nikt nie napisze jak pejsy z USA potraktowaly Mt. Cassino w czasie 2-ej wojny sw. ?, ze az niemcy musieli ratowac zakonnikow i dziela sztuki oraz inne artefakty z tego starozytnego klasztoru przed zbombardowaniem – w czasie gdy niemcow juz tam praktycznie nie bylo, a ci co bronili ten klasztor byli osadzeni na wzgorzu wokol klasztoru, a sam klasztor byl poprostu pusty? A tak ogolnie mowiac, dlaczego nikt nie skompilowal faktow jak to pejsy wysylajac us-gojow na wojne kazali im rozwalac w Europie wszysto co mialo znamie chrzescijanstwa ? Najstarsze klasztory w Europie – Drezno, Mt. Cassino, Nagasaki – jedyne w Japoni najbardziej chrzescijanskie miasto ? TFU !

    Mówiliśmy sporo w gajówce na ten temat. – admin

  16. 25godzina said

    To właściwie za co w LWP brali pieniądze a teraz biorą emerytury?

  17. NowyEkran said

    RomanK powiedział/a

    2014-02-08 (sobota) @ 17:09:32///w tym przypadku do Armii POlskiej///
    Tak.W myśl prawa ma pan rację.3000 Euro dla adwokata w Berlinie plus koszta sądowe i sprawa jest wygrana.ZAIKS ma też adwokatów.

  18. NowyEkran said

    Jurek powiedział/a

    2014-02-08 (sobota) @ 15:43:54
    Zgadza się . Lech Makowiecki powinien skomponować muzykę do słów Feliksa Konarskiego. Inaczej będą kupczyć Wszystką Polską Krwią , której nigdy im dość.//

    Tak oczywiście.Dodam że już wolna interpretacja 4 taktów jest dozwolona.Bez zezwolenia.Plus aranżacja.O tym wie doskonale każdy kompozytor i student kompozycji.O tym wiedział Kilar,o tym wie Krzesimir Dębski jak i Penderecki.

  19. NowyEkran said

    Efka powiedział/a

    2014-02-08 (sobota) @ 19:07:57
    Kochani kompozytorzy proszę napisać Maki od nowa i po polsku, zrobić promocję i niech się niemiecka kancelaria udławi wurstem.
    __________
    Tak.Dodam że informacje są fałszywe.To nie w Monachium tylko w Berlinie,gdzie GEMA ma gigantyczny bank danych a tamtiemy czyli forsę
    otrzymują nawet rodziny zmarłych kompozytorów.Pan Makowiecki wie o tym.1 godzina na wypełnienie podania,opłata i już są prawa do korzystania z „dzieła”.Wielu polskich kompozytorów w Polsce 2014 są w Berlinie jak i w Londynie jak i w Nowym Jorku zarejestrowani aby otrzymywać tantiemy gdyż polski ZAIKS zaniedbuje twórców ale buduje dla swoich …odpowiednie egzystencje.

  20. Bolek Banan said

    Marucha powiedział/a
    „Re 8:
    Autorem słów pieśni “Czerwone maki na Monte Cassino” był istotnie Feliks Konarski, natomiast muzykę napisał Alfred Schütz, również żołnierz 2 Korpusu.”

    To znaczy, że recytować bez opłacania się wolno! I to nawet głośno!
    Podczas recytacji możemy puszczać oko w rytm obciążonej opłatami melodii. I tak będzie wiadomo, o co chodzi!

  21. NowyEkran said

    R1a1 powiedział/a

    2014-02-08 (sobota) @ 18:56:29
    a może ten krzyk jest po to, żeby zapłacić niemiaszkom?
    _______________
    hahahaha.propaganda ze strony komentującego.GEMA chroni nie tylko niemieckich kompozytorów ale wszystkich którzy za 52 Euro się zarejeastrują na dzień dobry…..Każdy może być kompozytorem jeśli potrafi.Nie ma znaczenia dla GEMA wykształcenie kompozytorskie.

  22. NowyEkran said

    AlexSailor powiedział/a

    2014-02-08 (sobota) @ 13:17:35
    1.Tak.
    2.Nie.Gdyż kompzytorzy nie żyją chlebem i wodą.
    3.GEMA w Berlinie ma informacje na temat tej kompozycji:
    Ja również.Makowiecki załatwiał przez ZAIKS ,który w wielu przypadkach
    bojkotuje polskich kompozytorów w Polsce co jest skandalem.
    4.Orginały manuskryptu ma Kościół w Częstochowie.
    Kopie w Gnieżnie.Kopie są w Londynie jak i we Włoszech.
    5.W ex-PRL prawa miał polski ZAIKS.Tak jest w bazie danych ZAIKSU w Polsce.Do 89.

    Makowiecki zareagował jak nowicjusz a nie profesjonalista.

  23. NowyEkran said

    Bolek Banan powiedział/a

    2014-02-08 (sobota) @ 19:51:14
    ///To znaczy, że recytować bez opłacania się wolno! I to nawet głośno!///Nie tylko.
    Pan może nawet na youtube zaśpiewać,zagrać,zaaranżować.Tantiemy płaci Youtube do
    Zaiks i GEMA.

    Chce Pan jak Makowiecki wykorzystać do sprzedaży CD,Wideo,publikacji wówczas trzeba za licencję zapłacić.
    Polskie informacje:
    http://www.zaiks.org.pl/171,0,6_czas_trwania_autorskich_i_pokrewnych_praw_majatkowych

  24. NowyEkran said


    Pytanie.Co mogą zrobić Rosjanom prezentującym

    Czerwone maki na Monte Cassino – Danina krwi.. bohaterstwa i męstwa złożone polskim żołnierzem w dalekiej Italii..
    Nie dali rady zdobyć Monte Cassino Amerykanie.. Francuzi.. Nie dali rady Brytyjczycy.. Hindusi i Nowozelandczycy… – poszedł o godz. 1:00 12 maja 1944r. do ataku II-gi Korpus Polski pod dowództwem gen. Władysława Andersa.. – Zaś już nad ranem 18 Maja 1944 roku, patrol 12 Pułku Ułanów Podolskich pod dowództwem ppor. Kazimierza Gurbiela, zatknął na murach klasztoru proporzec 12 Pułku Ułanów, a trochę później polską flagę.. – Tego samego dnia (18 maja 1944 r.) w samo południe na Monte Cassino polski żołnierz, plutonowy Emil Czech, odegrał nad ruinami klasztoru hejnał mariacki, ogłaszając zwycięstwo polskich żołnierzy. – W krwawych walkach – niejednokrotnie „wręcz” – Polacy stracili 924 żołnierzy, 2930 zostało rannych, a za zaginionych uznano 345 żołnierzy..
    – Odnosnie samej piosenki, cytuję redagujących Wikipedię: – „Władze komunistyczne w PRL starały się pomniejszyć wkład Polaków w zdobycie strategicznego punktu jakim bylo Monte Cassino.

    Jednak Polacy nie zapomnieli o nich, w zwykłych domach czczono ich pamięć. Feliks Konarski Ref-Ren, autor Czerwonych maków na Monte Cassino stworzył przez dziesięciolecia istnienia PRL jeden z hymnów niepodległości, który śpiewało się (w każdych okolicznościach) w postawie zasadniczej (na baczność). Była to cywilna demonstracja w latach 1945-1956 pełni stalinowskiej dyktatury.” Tak było i w latach późniejszych.. Nikt nie miał prawa tańczyć gdy grano „Czerwone maki” i słuchano stojąc.. – Wieczna pamięć tym spod Monte Cassino.. Wieczna pamięć i sława..-(…)”Czy widzisz ten rząd białych krzyży?
    Tam Polak z honorem brał ślub.
    Idź naprzód, im dalej ,im wyżej,
    Tym więcej ich znajdziesz u stóp.”

    Dodam co mogą zrobić Lipskiemu prezentującemu kompozycję w Internecie?Niech zaskarżą.Mam aranżacje na orkiestrę jak i dowody że Orginał jest Polsce :Archiwa Wojska Polskiego.Przecież oni mają znakomitą Kopie z podpisami kompozytora jak i twórcy tekstu.

    Dodam że przy sprzedaży kompzycji trzeba płacić tantiemy dla rodziny kompozytora.

    To tyle na ten temat.Informacje w sfora czy w wp.pl są fałszywe i propagandowe.

    Tym razem informacje ze strony Pana Dakowskiego,którego cenię wymagają korrektury.

  25. Bolek Banan said

    ad 23
    He, he! Słusznie! Jednak ja nie mam zamiaru śpiewać tej pieśni, bo to mógłby być koniec jej popularności.
    W poprzednim poście miałem na myśli recytację na imprezach biletowanych.

  26. Ad. 16

    „To właściwie za co w LWP brali pieniądze a teraz biorą emerytury?”

    – Za posłuszeństwo.

  27. Mordka Rosenzweig said

    Ja pan Mordka troche tutaj nie na temat, ale ciagle nie rozumie dlaczego Polaki i inne zolniesze szturmowali ten klasztor na szczycie?

    Pszeciesz panowie Niemce nie mogli z tamtad uciec bo dokad?

    Pszeciesz to nie mialo szadne znaczenie dla wynik wojny.

    O, pan Mordka jusz wie. Tszeba bylo szturmowac i ginac szeby potem spiewac ta piosenka.

  28. Ad. 27

    Gojów było za dużo. A wiadomo było, że jak goje pójdą na to wzgórze, to ich zejdzie mniej, niż weszło. Dobre i to.

    Panie Mordka szanowny, a pan może wiesz ilu żydów nie wróciło z to wzgórze?

  29. Jan said

    Ad 28
    Faktycznie kilkunastu nie wróciło, o czym świadczą na cmentarzu groby – macewy.

  30. AlexSailor said

    Ad. 12 @RomanK
    Jedyne o co trzeba występować do sądu, to o odszkodowanie za przywłaszczenie praw autorskich przez potomków zbrodniarzy z II WŚ.
    To powinno zrobić państwo polskie.
    Natomiast, jeśli ta kancelaria chce opłat, to ona musi wystąpić z pozwem i to w Polsce.
    Bezczelność drani nie ma granic.

  31. AlexSailor said

    Ad. 13
    „resztki rycerskiego narodu do zbiorowisko naiwnych uczuciowców, ckliwych i chwalących się tym, że inni ich robią w…”
    Otóż to.

  32. Boydar said

    „… Pszeciesz to nie mialo szadne znaczenie dla wynik wojny …”

    Tej – nie.

  33. NC said

    Re 12: Pan RomanK ma rację – zatrudniony w Wojsku Polskim p. Alfred Schütz skomponował melodię w ramach wykonywania obowiazków służbowych, i właścicielem melodii jest obecnie Wojsko Polskie.

  34. AlexSailor said

    Kolejną ciekawą kwestią w sprawie jest to, że prawa autorskie na podstawie konwencji międzynarodowych nie mogą być krótsze niż 50 lat, a w Polsce trwają 70 lat.
    Prosta matematyka: 2014 – 1944 = 70.

  35. Rysio said

    re 27. Brawo panie Mordka.

    Jeszcze tylko kilka takich „zwycięstw” i nic z narodu Polskiego nie zostanie.

  36. Easy_Terran said

    Teraz wypada być konsekwentnym i znaleźć dwie firmy prawnicze, na Ukrainie i oczywiście w kochanym Izraelu: jednej przekazać prawa do Bogurodzicy, drugiej do mazurka Dąbrowskiego.

    Demokracja must sein, ja?

  37. Marucha said

    Re 30:
    Moim zdaniem – jeśli właściciel praw autorskich umiera i nie ma żadnych spadkobierców – owe prawa winny przejść do domeny publicznej. Nie do państwa, nie do jakichś kancelarii.

  38. odmieniec said

    Polacy jak nie mają o co, z obcymi się bić, to się biją sami ze sobą. Wszelkie autorskie prawa powinny być własnością państwa, którego obywatelem był autor w chwili tworzenia dzieła. A obaj autorzy – tak tekstu jak i melodii w czasie tworzenia byli obywatelami Polski. Koniec kropka. Jeśli jest inaczej, to winnych należy szukać pośród polskich polityków, którzy, najczęściej dbają – li tylko – o swoje dochody.

  39. Jurek said

    Odmieniec – masz bardzo słuszne Imię 🙂 Tak było – jak proponujesz – strasznie bardzo dawno.
    Tymczasem, to co napisałeś jest również chronione prawami autorskimi. Ale puki nie zastrzegłeś tych praw, będę ganiał po wsi i opowiadał jaki jesteś odmieniec 🙂

  40. Zerohero said

    Liberał powie: „święte prawo własności”. i koniec dyskusji z liberałem.

  41. margot2you said

    Reblogged this on Mistrz i Małgorzata.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: