Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    osoba prywatna o Wolne tematy (24 – …
    Lily o Wolne tematy (24 – …
    Gość o Zielone ludziki
    Śfinks o Wolne tematy (24 – …
    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
    Boydar o Wolne tematy (24 – …
    Boydar o Rcchiladze: Dla Gruzinów Kaczy…
    lewarek.pl o Wolne tematy (24 – …
    Gość o Rcchiladze: Dla Gruzinów Kaczy…
    Krzysztof M o Czym jest sojusz rosyjsko-chiń…
    lewarek.pl o Wolne tematy (24 – …
    Boydar o Wolne tematy (24 – …
    Krzysztof M o Jak rosyjska ropa umknęła…
    Boydar o Rcchiladze: Dla Gruzinów Kaczy…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

Jak alianci zachodni chcieli odebrać nam Ziemie Odzyskane…

Posted by Marucha w dniu 2014-07-28 (Poniedziałek)

Zaraz po zakończeniu II wojny światowej, zachodni alianci zapomnieli o naszym wkładzie w walkę z nazistami. Nikt już nie pamiętał, że walczyliśmy na wszystkich frontach, nieraz wykazując większą waleczność i odwagę niż niejedna armia brytyjska czy amerykańska.

Orientacyjny przebieg tzw. linii Marshalla.

Nie dość, że pozwolili Stalinowi zagarnąć kresy, to jeszcze chcieli abyśmy oddali Wrocław, Szczecin i Świnoujście Niemcom . W obronie naszych zachodnich granic stanął nie kto inny jak Józef Stalin.

Winston Churchill już na konferencji poczdamskiej (17 lipca– 2 sierpnia 1945) wnosił by nie przekazywać Polsce niemieckich terenów na wschód od Odry i Nysy Łużyckiej. Twierdził, że wspiera nasze interesy:

Rekompensata powinna jakkolwiek odpowiadać stracie. Niczego dobrego nie przyniesie Polsce zdobycie tak wielkiej ilości dodatkowego terytorium

Na nasze szczęście Churchill przegrał wybory i musiał opuścić Poczdam. 28 lipca zastąpił go nowy brytyjski premier Clement Attlee. I tym samym komuniści zdołali przeforsować granice swojego satelitarnego państwa, wzdłuż Odry i Nysy. Jednak to nie był koniec problemów, a dopiero początek. Postępowanie zachodnich przywódców wydaje się zrozumiałe. W 1944 roku, Polska wpadła w sieci Związku Radzieckiego, więc alianci chcieli ją osłabić na tyle, na ile tylko było to możliwe. Okrojone z kresów państewko, wydawało im się mniejszym zagrożeniem, niż Polska z długą linią brzegową i dobrze rozwiniętym , bogatym Śląskiem. Było pewne, ze Polska nie wyrwie się prędko z komunistycznych macek, więc alianci postanowili zadbać o interesy Niemiec.

Churchill dalej kontynuował swoją politykę. Twierdził, że zdominowały przez Stalina rząd polski. zgodził się na krzywdzące aneksje kosztem Niemiec. W tym miejscu należy wspomnieć, że polski rząd na uchodźstwie który to rząd deklarował, że jest przeciwny przyłączeniu Wrocławia i Szczecina do Polski.. Zwolennicy zwrócenia Niemcom tego co stracili na rzecz Polaków, znaleźli się też za oceanem; amerykański sekretarz stanu w gabinecie Harry’ego Trumana, James Byrnes, który we wrześniu 1946 roku odwiedził Stuttgart, postulując przeciwko utrwaleniu polskiej granicy na zachodzie. Tego samego zdania był jego następca George Marshall. Skierował on propozycje do Związku Radzieckiego, by Polska oddała Niemcom; cały Dolny Śląski, Ziemię Lubuską i Pomorze Zachodnie aż do Kołobrzegu. Inne rozwiązanie zakładało umiędzynarodowienie Śląska.

Sprawa jeszcze bardziej przybrała na wadze, gdy znajdująca się pod nadzorem zachodnich aliantów część Niemiec odzyskała suwerenność jako Federalna Republika Niemiec(RFN). Nowy kanclerz Konrad Adenauer w 1951 roku, oświadczył ;

Chcę jasno powiedzieć, że dla nas ziemie po drugiej stronie Odry i Nysy są częściami Niemiec.

19 lat po tym, w 1970 roku w ramach grudniowej umowy pomiędzy Republiką Federalną Niemiec(RFN) a Polską Rzeczpospolitą Ludową Niemcy ostatecznie zrzekli się Śląska i Pomorza Zachodniego.

Polska niewątpliwie zatrzymała zachodnie województwa dzięki zabiegom Stalina. Jednak to nie był gest z dobrego serca; jak zawsze chodziło o politykę. Przywódca ZSRR jak najbardziej chciał oddać Pomorze i Śląsk Niemcom, ale pod warunkiem zjednoczenia RFN i NRD w jedno, zdominowane przez komunistów państwa. Dopiero w 1965 roku (12 lat po śmierci Stalina) Kreml zagwarantował Polsce nienaruszalność zachodniej granicy.

Źródło: http://zhistorii.blogspot.pl/
http://kronikanarodowa.pl

Komentarze 54 do “Jak alianci zachodni chcieli odebrać nam Ziemie Odzyskane…”

  1. AlexSailor said

    I jeszcze raz okazuje się, że Rząd Londyński był tak samo marionetką w ręku Anglików jak Rząd Lubelski w ręku Rosjan.
    Różniły się jedynie jakością maskowania tego faktu oraz stopniem wpływu na zdezorientowane i odcięte od informacji społeczeństwo w Polsce.
    Kiedy to dotrze do Polaków?? I czy w ogóle??

  2. MO said

    Warto dodac ze Stalin stana „w obronie” zmiem zachodnich. Bylo to posuniecie strategiczne – geopolityka. Pozostawienie nam zmiem spornych mialo na celu stworzenie zarzewia konfliktu z niemcami a gwarantem przynaleznosci ziem odyzskanych do Polski tego mial byc ZSRR.

  3. revers said

    Przeciez wrocili na zimie prawie ze juz ponownie utracone lub okupowane lub jak to czesto sie uzywa w jezyku innej dyplomacji na ziemie pod tymczasowa administracja, a dowodem tego jest powstanie rozbudowa bazy NATO w Szczecinie, ktora ma bronic przede wszystkim interesy Niemiec nie krajow buforowych europy srodkowo-wschodnich.

    http://www.veteranstoday.com/2014/07/27/stranglehold-on-america/#

    Reszta lezala i lezy w gesti lodynskiego city Rotszildow, ktora zmienila chrakter kontynentalny na charakter globalny z FEDem na czele.

  4. AlexSailor said

    Ad. 2
    Nie ważne są motywacje Stalina, ważny jest polski interes narodowy.
    I w tym przypadku Stalin go realizował skuteczniej bez porównania, niż wszystkie polskie rządy 1937r. przynajmniej.

  5. zolodu said

    „Niemcy ostatecznie zrzekli się Śląska i Pomorza Zachodniego”.
    Tymczasem konstytucja Niemiec, mówi, że granicami państwa są te z 1937 roku.

  6. Juziek said

    Natomiast teraz ich agent nijaki „Oskar” będący w uśpieniu do 1989, następnie w fazie przygotowawczej do 2007 roku by przejść do rozbijania od wewnątrz państwa polskiego. Owoce tego działania widoczne na każdym kroku!

  7. Tekla said

  8. Matuzalem said

    Ad.2
    Oczywiście ma Pan rację.
    Sowieci działali/działają wedle zasady divide et impera.
    Tak samo zarzewiem konfliktu było włączenie do Ukrainy Donbasu jak widać po tym co się dzieje dzisiaj.
    Tylko kompletny idiota/agent może twierdzić, że było to zgodne z polskim interesem narodowym.

  9. Zerohero said

    Jedna tylko ważna nauka płynie z tego artykułu.

    Że zachodni sojusznicy nie przychodzą z pomocą, to już wiedzą wszyscy ludzie na minimalnym poziomie umyslowym. A że potrafią zamienić się nagle w naszego śmiertelnego wroga życzącego nam jak najgorzej? Ile osób zdaje sobie sprawę, że nie tylko Stalin, ale i Zachód chciał okroic granice Polski po 1945?

  10. Dywagowski said

    W kwesti granic zachodnich.

    http://www.badische-zeitung.de/panorama/seit-50-jahren-der-quotenkoenig–27672427.html

    Czyżby w latach powojennych obowiązywała granica z 1937 (dlaczego akurat z tego roku).
    Co prawda to tylko mapa pogody ale gdyby zrobić podobną mapę pogody z innym układem granic to prewnie banderowcy by się musieli wypowiedzieć.

  11. Boryna said

    Wermacht doczekakał się pomnika na terenie przylegającym do Biblioteki NarodowejOssolienum, dalej przywrócenie pruskiej nazwy Hali Ludowej, koloryrtu pruskiego Dworcowi Głównemu, świętowawanie zał/Uniwersytetu w dacie zał. Uniersytetu Pruskiego we Franfurcie, przywrócenie nazwy Capitol, bo kino Sląsk źle kojarzy się volksdeutschom. Jeszcze tylko przed nami plebiscyyt za przyłączeniem do Rzeszy.

  12. Zdravko said

    Sam kard. Stefan Wyszyński mówił, że nie powinno się zawierać sojuszy (nawet gospodarczych) z zachodem. Ten przykład idealnie obrazuje dlaczego.

  13. Luxeuro said

    Nasi staży sojusznicy poinformowali naszego ministra ZE ONI planują ćwiczenia wojskowe na terenie Polski. „Dowiedziałem się,…”, ciekawe jak. Może w London Times ?

    „Dowiedziałem się, że Wielka Brytania przewiduje intensywny program ćwiczeń na terenie Polski w ciągu najbliższych miesięcy – powiedział.”

    Czytaj więcej na http://fakty.interia.pl/polska/news-siemoniak-wielka-brytania-planuje-program-cwiczen-w-polsce,nId,1475936#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

  14. Marek said

    19 lat po tym, w 1970 roku w ramach grudniowej umowy pomiędzy Republiką Federalną Niemiec(RFN) a Polską Rzeczpospolitą Ludową Niemcy ostatecznie zrzekli się Śląska i Pomorza Zachodniego.
    ———
    Od kiedy umowa miedzynarodowa jest aktem prawnym wyzej stojacym od Konstytucji RFN?

  15. ad.5, ad.14 Od kiedy Niemcy posiadają konstytucję? Proszę podać źródło, bo z tego co wiem, to państwo niemieckie nie posiada takiego dokumentu. Czekam na źródło z niecierpliwością.

  16. Romank said

    Uwaga@!@@

  17. Filo said

    Czasem sie powaznie zastanawiam po czyjej stronie tak naprawde walczyli Polacy w czasie II-ej wojny swiatowej.
    Bo ze Niemcy nas napadli – to fakt. Ale na ile alianci, ktorym w koncu bardzo pomoglismy te wojne wygrac bardzo nam sie odwdzieczyli?.Pozwolili nam emigrowac do innych krajow. Ale Niemcom – tez.
    Lloyd George powiedzial, ze ‚Dac Polakom Slask – to tak jak malpie zegarek’.
    Sprzedali nas w Jalcie jak krowe na targu.
    A my ciagle wzdychamy do Zachodu i ich ‚demokracji’.
    Ukraina jest najlepszym przykladem czym sie moga skonczyc westchnienia do zdegenerowanego swiata zachodniego, ktory niszczy tozsamosc narodow i karmi nas toksynami i perwersja.

  18. Romank said

    Panie FIlo..zapozna sie pan z Czerwona Symfonia…czyli protokolem dr, Landowskiego…wyjasnia tam kto i dlaczego robil II wojne..a powyzszy fimnik to potwierdza mowiac o tych co robia III wojne

    Konstytucje Niemiec napisali Amerykanie tak samo jak Japonii… do dzis obowiazuje bo nikt nie odwolal… od 8 maja 1949 roku…

  19. Romank said

    TU ma pan po polsku:
    http://wolna-polska.pl/wielki-terror/chazarska-dzicz-panem-swiata-tom-i-zaglada-rosji-henryk-pajak

  20. bobola said

    Pamietajmy, ze tereny jakie nazyway obecnie Ziemiami Odzyskanymi byly wlasnoscia niemiecka od wielu setek lat! Polacy sa na tych ziemiach zaborcam po II WSi. Chyba ze poczuwamy sie do praw po pierwszych Piastach ale wtedy powinnismy tez domagac sie powrotu Kresow Wschodnich przynajmniej od zachodnigo brzegu Dniepru.

  21. Romank said

    Niemcom Konstytucje napisali tzw Amerykanie,,i wprowadzili w zycie 8maja 1949 roku do dzis obowiazuje..tak samo z Konstytucja Japonii…

  22. Zbyszko said

    Niemcy byli na tych ziemiach (tzw Odzyskanych) tylko ok 200 lat, więc nie jest to tylko jakaś tam demagogia, jak niektórzy tutaj próbują sugerowac, że ktoś nam niby coś tam dał za darmo lub w jakimś swoim interesie. Po prostu odzyskaliśmy swoje ziemie i wara RAŚ-iowcom od handlowania Polskością.

  23. Luxeuro said

    Ad. 20 – „To jest, gdzie ważne i bardzo istotne nowoczesny geopolityczny problem jest w czołówce analizy patrząc na kraje, które były w stanie wojny ze Stanami Zjednoczonymi Ameryki i jej sojuszników. Patrząc wstecz na drugiej wojny światowej, konstytucje Niemiec i Japonii zostały ponownie napisane po ich porażkach bezpośrednio przez Waszyngton lub pod nadzorem aliantów.Pentagon wzniesiony również baz wojskowych w Niemczech i Japonii, które zaczęły alarmowych przywódców sowieckich.

    http://www.globalresearch.ca/post-war-constitutions-privatization-and-empire-building/28662

  24. ENKI said

    Jak to możliwe, że Polacy wybrali na premiera człowieka, który dążył do oddzielenia Pomorza od państwa polskiego?
    Donald Tusk 13 czerwca 1992 r. na Kongresie Kaszubów przedstawił Pomorską Ideę Regionalną: pełną AUTONOMIĘ
    DLA POMORZA; z rządem, wojskiem, własnymi finansami. Czy to nie jest separatyzm? I to separatyzm godzien
    niemieckich odznaczeń i duuuuuuużych plastikowych toreb pełnych wdzięczności….

  25. Marcin said

    Ad 5
    Niech pan sobie weźmie jakakolwiek niemiecka mapę. Do dzis dnia są wyznaczone dawne granice 3 rzeszy.

  26. AlexSailor said

    Ad. 17 @Filo
    „Czasem sie powaznie zastanawiam po czyjej stronie tak naprawde walczyli Polacy w czasie II-ej wojny swiatowej.”
    Proszę Pana.
    Nasi dziadowie i ojcowie walczyli przeciw samym sobie, tylko tego nie wiedzieli.
    My jednak musimy wyciągnąć z tego wnioski, bo historia wydaje się powtarzać.
    Wojny we wrześniu 1939r. Polska po prostu nie mogła w prosty sposób przegrać, to po prostu było niemożliwe.
    Przegrana wojna była przygotowana przez polski rząd, dyplomację, generalicję co najmniej od 1934 roku.
    Sposób przygotowania się do wojny w 1939r. mógłby być scenariuszem komedii absurdu, gdyby nie skutki.
    Prowadzenie wojny przez dowództwo naczelne, to coś absurdalnego i nie można tego tłumaczyć inaczej, jak zdradą.
    Zaś zachowanie środowisk przywódczych po 1939r. aż do końca wojny to, … – brak mi słowa, by to nazwać.
    To ewidentne działanie na własną szkodę.

  27. Romank said

    Od 1202 roku Slasko z Wroclawiem odpadlo od Polskiego Krolestwa….
    dlatego nie lekcewazylbym RASia..ale wpieprzyl natychmiast do ancla, za terroryzm i usilowanie desibtegracji terytorium polskiego. Sa to zbrodnie po popelnieniu ktorych pozbawia sie obywtelstwa polskiego, utrate praw obywatelskiecfh na zawsze i po odsiedzeniu kary.. deportacja z Polski.

  28. AlexSailor said

    Ad. 23 @Enki
    Taka tradycja.
    Polacy, my Polacy, nie umiemy myśleć poprawnie.
    Czy to efekt kilkusetletniej tresury, czy braku wykształcenia, czy też skłonności do wzburzeń emocjonalnych – nie wiem.
    Poza tym (a może właśnie to jest przyczyną), jako naród, nie doceniamy wagi zasobów ekonomicznych kierując się skrzywioną etyką.

  29. Romank said

    Nie wszyscy -panie AlexSailor -nie wszyscy….

  30. Miet said

    Re.27.
    Ja myślę, że te wszystkie trzy możliwości, które Pan rozpatruje, które niweczą u Polaków możliwość poprawnego myślenia, są jednakowo współwinne.
    Popatrzmy nawet tutaj w tej małej Gajówce – nie ważne jest czy adwersarz mówi prawdę, czy kłamie – ważne że moją ambicję naruszył, więc muszę mu zapłacić pięknym za nadobne.
    No i hajda na Soplice – moje słowo musi być ostatnie i basta.:-)))
    Nie twierdzę, że sam jestem pod tym względem czysty jak łza – w końcu też jestem Polakiem.:-)))

  31. Re: 29 Miet
    Niech Pan nie mysli, ze przestane Pana „terroryzowac”…ot chociazby za ta „zaawansowana prostate”, ktora raczyl Pan mi publicznie oznajmic…
    Oj nie daruje Panu… „Nachlapal sobie Pan w papiery”…:))) :)))
    W koncu tyz jestem Polakiem i niech Pan pamieta, ze nie popuszcze…:)))
    ===========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  32. Miet said

    Re.30.
    No i Panie Jaśku – za to ja Pana, tak naprawdę, trochę lubię – a może nawet więcej niż trochę.:-)))

  33. Re: 31 Miet..
    No, no Panie Mieciu, tylko spokojnie…Jestem jeszcze zonaty… :)))
    (i nie zapowiada sie, ze moge byc „rozwodnikiem” w najblizszym czasie… :)))

    ==========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  34. Miet said

    Ojjjj… Panie Jaśku, tylko niech mnie Pan nie posądza o pedalskie ciągoty – bo nie zdzierżę!!!:-)))

    Ja tutaj chyba należę do najgorliwszych nienawistników tego procederu.
    Jeszcze za dawnych czasów kiedy się „produkowałem” na Poland-L, jeden taki z Kanady to nawet skargi pisał do mojego Deana w mojej uczelni, że taki nietolerancyjny nie powinien młodzieży nauczać.
    Nic mu z tego nie wyszło bo Dean był normalnym człowiekiem i takich jak on puszczał płazem.
    Tak, że Panie Jaśku, niech Pan sobie za dużo nie obiecuje:-))).

  35. Miet said

    Re.33.
    Nie wiem czym sobie zasłużyłem na moderację – nie użyłem nawet najmniejszego nieprzyzwoitego wyrazu i tu masz babo placek.
    Odpowiadałem bardzo grzecznie Panu Jaśkowi.

    Ja też nie wiem – admin

  36. Re: 33 Miet
    No i sam Pan widzi, ze Bog nad „jaskiem z toronto” czuwa…
    i jakby Pan nie wiedzial, to Aniolow tyz mam…na wszelki wypadek…
    ================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  37. Romank said

    Uwaga !!! Uwaga!!!!
    Radze to z uwaga posluchac….

  38. Re: 35 RomanK
    Panie Romku, jak tego sluchalem, to moge byc pewien, ze niejednemu Amerykaninowi skora na d….pie sie moze skurczyc po sama brode…
    Czyz Amerykanie nie widza, jak zydostwo im „kroi” nuklearny garnitur po sam „sufit????”.
    Wojna USA (durnych Amerykanow w rekach zydow) z Rosja i Chinami, to dla Amerykanow samobojstwo w bialy dzien…i nawet zydowscy najemnicy uprawiajacy „misje stabilizacyjne” (z „misyjna” bronia palna) nie mysle, zeby byli zachwyceni takim obrotem sprawy, choc dosc powaznie maczali w niej swoje najemne lapska…
    Nie wyglada to atrakcyjnie z kazdego puntku widzenia i „odslona” moze byc (i zapewne bedzie) az nadto tragiczna…
    ==========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. Prosze zwracac uwage na „ruchy” zydostwa w USA. W jakim kierunku sie sklaniaja, czy do sklepow czy do tuneli???.

  39. Romank said

    Nie zna pan ani Ameryki panie Jasiu…i ani Amerykanow.
    Gdyby pan znal nie pisalby pan takich slow….ta wojna bedzie -tak amerykanska, jak ta na Ukrainie jest ukrainska.
    O tym wiedza wszyscy..to wojna dwoch przeciwnych systemow…o dominacje finansow systemow exploatacji ludzkosci.
    I to jest najwazniejsze,,nie puszczanie narodowych baczkofff i bo my tu nie tego:-))))
    Ta wojne ludzkosc moze wygrac…ale nie wolno jej wprowadzc w blad…
    Amerykanie doskonale wiedza, ze Europa daleko….i przyzwyczaili sie do dojenia kazdej wojny w Europie…a pan tam ma takich orlow- jak Kaczynski…ktory wlasnie urawia Noc dlugich jezorof,,wywalajac kazdego- kto ma wiecej niz 32IQ:-)))))
    Na walkach psow krwawia tylko psy..nie ich wlasciciele….do walki pojdzie Ukraina, Polska, Prybaltyka i Niemcy….chyba ze nei pojda….

  40. Re: 37 RomanK
    Panie Romku, czyzby zapomnial Pan o Pearl Harbor?
    Syjonisci maja w d….pie, co mysla Amerykanie, ktorzy w slusznej wiekszosci sa zadluzeni i zyja na granicy „forclosers”…, a widokow na polepszenie sie sytuacji ekonomicznej niestety nie bedzie…
    Oczywiscie, ze ma Pan racje n/t finansowych systemow, w ktorym jeden (lichwiarski) zadluzyl na wartosc 3 calych kul ziemskich, a Ameryke na cztery Ameryki… Tego juz nie da sie „ciagnac”, a ze coraz wiecej Amerykanow nie ma pracy, to III wojna bylaby nie tylko dla nich swego rodzaju wybawieniem przed personalnym bankructwem…no i hipoteki bylyby ocalone…
    Panie Romku, Kanadyjczycy czy Amerykanie tkwia w dokladnie tym samym g…nie pt: „JP.Morgan” – kontrolujacy real state property (nieruchomosci)…a posadzanie mnie o nieznajomosc Amerykanow (no moze mniej znam tych z Poludnia, choc w Atlancie moj szwagier studiowal), ale tych z Polnocy, to dosc dobrze poznalem, a nawet z Amerykanami pracowalem na konstructions (Deep fundations)…i nie odrozniaja sie od Kanadyjczykow w sensie swiatopogladowym… Zydowskie osrodki masowego razenia Kanadyjczykom i Amerykanow (w slusznej wiekszosci) przewrocily rozumy na „lewa strone” i czarowac sie z Panem nie zamierzam…Wyciagam jedynie wnioski…
    ==============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  41. Re: 38 cd.
    Amerykanie tak samo „zmadrzeli” po Pearl Harbor jak my „zmadrzelismy” po Powstaniu Warszawskim… (albo po Powstaniu Listopadowym)…Ech Panie Romku szkoda gadac. Dozylismy takich czasow, ze TYLKO Bog nas moze uratowac i napelnic nas ROZUMEM rozpoznawania…
    =====================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. Moja sp. Mama chciala dozyc wolnej Polski, a ja juz sie zastanawiam czy ja takowej dozyje…

  42. ERROR 404 NSZ said

    Jako kontrę mapy z artykułu proponuję, mapę jak widziały granicę zachodnią Narodowe Siły Zbrojne.Przesunięcie było w drugą stronę.Niestety mapa jest
    pod zaborem Anglii jak też polskie złoto i inne cenne dokumenty.

    pozdrawiam ERROR 404 Narodowe Siły Zbrojne, Białystok

  43. Przecław said

    dot.20.
    ” Bobola powiedział/a

    2014-07-28 (poniedziałek) @ 18:27:54
    Pamietajmy, ze tereny jakie nazyway obecnie Ziemiami Odzyskanymi byly wlasnoscia niemiecka od wielu setek lat!”

    Co to znaczy „własnością niemiecką” ????????????????????????????????????????????????????????????

    Państwo „Niemcy” istnieje od r.1871 „zjednoczone” tj.zawładnięte agresją Prus Bismarcka.
    Śląsk dostał się pod panowanie Prus po ich agresji na Austrię, która była państwem wielonarodowościowym, w dekadzie po r.1740. Od kiedy to grabież, czyli przejęcie w złej wierze daje podstawę do tytułu własności ??? Może wg.talmudu, ale nigdy wg prawa rzymskiego, które jest podstawą cywilizacji europejskiej, stworzonej nota bene przez słowiańskich Etrusków.
    Na resztę żal słów.

  44. […] Zaraz po zakończeniu II wojny światowej, zachodni alianci zapomnieli o naszym wkładzie w walkę z nazistami. Nikt już nie pamiętał, że walczyliśmy na wszystkich frontach, nieraz wykazując większą waleczność i odwagę niż niejedna armia brytyjska czy amerykańska. Nie dość, że pozwolili Stalinowi zagarnąć kresy, to jeszcze chcieli abyśmy oddali Wrocław, Szczecin i Świnoujście Niemcom . W obronie naszych zachodnich granic stanął nie kto inny jak Józef Stalin. Winston Churchill już na konferencji poczdamskiej (17 lipca– 2 sierpnia 1945) wnosił by nie przekazywać Polsce niemieckich terenów na wschód od Odry i Nysy Łużyckiej. Twierdził, że wspiera nasze interesy: Rekompensata powinna jakkolwiek odpowiadać stracie. Niczego dobrego nie przyniesie Polsce zdobycie tak wielkiej ilości dodatkowego terytorium Na nasze szczęście Churchill przegrał wybory i musiał opuścić Poczdam. 28 lipca zastąpił go nowy brytyjski premier Clement Attlee. I tym samym komuniści zdołali przeforsować granice swojego satelitarnego państwa, wzdłuż Odry i Nysy. Jednak to nie był koniec problemów, a dopiero początek. Postępowanie zachodnich przywódców wydaje się zrozumiałe. W 1944 roku, Polska wpadła w sieci Związku Radzieckiego, więc alianci chcieli ją osłabić na tyle, na ile tylko było to możliwe. Okrojone z kresów państewko, wydawało im się mniejszym zagrożeniem, niż Polska z długą linią brzegową i dobrze rozwiniętym , bogatym Śląskiem. Było pewne, ze Polska nie wyrwie się prędko z komunistycznych macek, więc alianci postanowili zadbać o interesy Niemiec. https://marucha.wordpress.com/2014/07/28/jak-alianci-zachodni-chcieli-odebrac-nam-ziemie-odzyskane/ […]

  45. […] Zaraz po zakończeniu II wojny światowej, zachodni alianci zapomnieli o naszym wkładzie w walkę z nazistami. Nikt już nie pamiętał, że walczyliśmy na wszystkich frontach, nieraz wykazując większą waleczność i odwagę niż niejedna armia brytyjska czy amerykańska. Nie dość, że pozwolili Stalinowi zagarnąć kresy, to jeszcze chcieli abyśmy oddali Wrocław, Szczecin i Świnoujście Niemcom . W obronie naszych zachodnich granic stanął nie kto inny jak Józef Stalin. Winston Churchill już na konferencji poczdamskiej (17 lipca – 2 sierpnia 1945) wnosił by nie przekazywać Polsce niemieckich terenów na wschód od Odry i Nysy Łużyckiej. Twierdził, że wspiera nasze interesy: Rekompensata powinna jakkolwiek odpowiadać stracie. Niczego dobrego nie przyniesie Polsce zdobycie tak wielkiej ilości dodatkowego terytorium Na nasze szczęście Churchill przegrał wybory i musiał opuścić Poczdam. 28 lipca zastąpił go nowy brytyjski premier Clement Attlee. I tym samym komuniści zdołali przeforsować granice swojego satelitarnego państwa, wzdłuż Odry i Nysy. Jednak to nie był koniec problemów, a dopiero początek. Postępowanie zachodnich przywódców wydaje się zrozumiałe. W 1944 roku, Polska wpadła w sieci Związku Radzieckiego, więc alianci chcieli ją osłabić na tyle, na ile tylko było to możliwe. Okrojone z kresów państewko, wydawało im się mniejszym zagrożeniem, niż Polska z długą linią brzegową i dobrze rozwiniętym , bogatym Śląskiem. Było pewne, ze Polska nie wyrwie się prędko z komunistycznych macek, więc alianci postanowili zadbać o interesy Niemiec. https://marucha.wordpress.com/2014/07/28/jak-alianci-zachodni-chcieli-odebrac-nam-ziemie-odzyskane/ […]

  46. Mosiek said

    @40 – Jasiek ma 100% racji, choc Nadzieja jest w imigrantach, ktorych jest w Kanadzie procentowo znacznie wiecej niz w Stanach; chodzi rowniez o jakosc imigrantow – tak mi sie wydaje, ze w Kanadzie jest ciagle wyzsza.Wiekszoac imigrantoiw, ktorych znam, no moze oprocz polskiej imigracji, ma wlasciwy obraz sytuacji

  47. Romank said

    Pasnie Jasiu ja sie dobrze znam z takim jednym Eskimosem co studiowal w Anchorage:-)))
    stad doskonale znam z autopsji stosunki w Igloo:-))
    Ale do rzeczy…chopoki z deep foundaition…tez pracowalem….nie roznia sie wcale …niczym chyba tylko kolorem skory.,,,,ale oni nie robia Policy, tylko fundamenty budynkow…
    I tu jest cala Bieda…bo gdyby tym chlopokom dali zrobic Policy..to by byl Raj na ziemi,…Natychmiast..,.,.

    1. Ludzie podzielni zostaliby na dwie kategorie, ci ci chca….. i ci co im sie nie chce pracowac, bez dyskryminacji na plec, religie,zapatrywania poliyczne.
    2. Wszyscy co sie im nie chce robic zostaliby wywiezieni humanitarnie do Australii i natychmiast zostaliby naturalizowani, jako urodzeni Australijczycy:-))
    3.Obwiazkowo do diety wpisanoby piwo, a w robocie obowiazkowo wydawanoby cztery piwa na zmiane na koszt Generalnego Contractora.
    4, Dnie, w ktorych wypadaja rozgrywki Footbolowe i Hokeja..bylyby dniami ustawowo wolnymi od pracy plus dzien po, na podleczenie.
    5.Z tych co sie im nie chce robic- ale moga ,najbardziej robotnych przeszkolic w pisaniu i czytaniu instrukcji…i skierowac do urzedow i policji.
    6. Zdolnych i zdrowych wyslac do wojska z zastrzezeniem, ze nie wolno sie bic pod zadnym pozorem i z nikim i o nic ……na terytorium..USA.
    7.W sezonie polowan na kaczki obowiazkowo serwowac zapasy Bologna, zeby nie marnowac zarcia.
    8.Obowiazkowo w szkolach od 5 klasy wprowadzic podwojna liczbe godzin nauki dla chlopcow, maintenance i naprawa trucka ze szczegolnym uwzglednieniem silnika,naprawa i przechowywaniem broni z robieniem amunicji, lekcje w terenie lowienia ryb metoda noodlin’
    Dla dziewczynek obowiazkowo lekcje gotowania- ze szczegolnym skupieniem nad przygotowaniem dziczyzny, obslugi miotly i odkurzacza i prawidlowgo osypywania lodem piwa w coolerze…jako dodatkow mozna uczyc zasad prawidlowego makijazu i robienia fryzur.
    9.Surowo zakazac kobietom do lat 39 noszena spodni, cieplych majtek i bicia mezow po powrocie z lowienia ryb, czy polowaniu.
    10.producentom obowia zakazac natychmiast produkcji neipotrzebnej, polecjac skupic sie nad doskonaleniem ogolnoamerykanskiego trzewika z hide top and hard soles,z docelowym dopracowanime wersji odwracalnych na dwie strony..do roboty i kosciola:-)))
    A producentom odziezy ,.,.. jeansow, -T-shirt, Scotch overshirt, i czapki basebolowki…z tym samym celem dopracowania,..lA uwolnione w ten sposob moce przerobowe skierowac na wytwarzanie splawikow, wabikow i blyskow…

    Widzi pan , czy taki ustroj ne wyeliminowalby natychmiast wojen, sporow i partii plitycznych???
    A caly swiat[
    laczylby chetnie i pokojowo sie w Unie Swiata z ustrojem tak ludzkim, ze nawet psy zaczelyby szczakac, jak…psy. I moglby an bez zadnego wysilku odroznic ze szczeka pies ,a nie…. jakis prezydent…. czy inny len.

  48. Agaton said

    @
    ad 17

    //Sprzedali nas w Jalcie jak krowe na targu.//

    Oto co Michnik powiedział w ’91 roku gdy odbierał w Synagodze w Nowym Jorku Shofar Award
    “for leadership on behalf of justice, equality and commitment to the rights of the individual according to the finest tradition of Judaism and the Jewish people.”

    „Stałe przypisywanie Polskiemu Narodowi antysemityzmu zostało użyte jako alibi dla zdradzenia Polski w Jałcie. Naród taki nie zasługiwał na sympatię, pomoc czy współczucie”

    „the stubborn categorization of Poland as an anti-Semitic nation was used in Europe and America as an alibi for the betrayal of Poland at Yalta. The nation so categorized was seen as unworthy of sympathy, or of help, or of compassion.”[33]
    http://tinyurl.com/2f58wq

    Proszę zwrócić uwagę gdzie ten komentarz Michnika się pojawia, dokładnie pod komentarzem Yitzhaka Shamira (zbrodniarz z Irgunu, potem Premier), że „Polacy wyssali anysemityzm z mlekiem matki”

  49. Agaton said

    Romank powiedział/a
    ad 21

    //Niemcom Konstytucje napisali tzw Amerykanie,,i wprowadzili w zycie 8maja 1949 roku do dzis obowiazuje..tak samo z Konstytucja Japonii…//

    Konstytucja Japoni była pisana min. przez żydówkę Beate Gordon
    http://tinyurl.com/b5ycme2

    Żydzi napisali również konstytujcę Niemcom, również tą Weimarowską http://tinyurl.com/qd3zh6n

    Również dla Pakistanu się „zasłużyli”

    Wymyślili również tzw Trybunał Konstytucyjny

  50. jjjj said

    3 września 1939 anglia pozostawia Polskę bez pomocy, a niektórzy (jeśli nie większość) Polaków nadal ich popiera, później walcząc w bitwie o anglię (specjalnie mała litera). Następnie anglia jeszcze raz zdradza Polskę. Ten kraj był gorszy od nazistów pod co najmniej jednym względem: byli ukrytymi, a nie jawnymi wrogami. Alianci to dla mnie zbrodniarze wojenni.

  51. Luxeuro said

    Ad. 50 – Kiedy 3 września 1939 roku radio podało, że Anglia i Francja przystąpiły do wojny z Niemcami, na polskich ulicach „tłum oszalał po prostu – ludzie krzyczeli bezładnie, ściskali się, rzucali się sobie na szyję” – wspominał Józef Małgorzewski, spiker Polskiego Radia. Pod ambasadą brytyjską w Warszawie zgromadziły się tysiące osób. Śpiewano hymn Polski i wznoszono okrzyki „Niech żyje Anglia!”.

    Niestety ta radość szybko przerodziła się w gorzkie rozczarowanie, ponieważ alianci nie podjęli żadnej poważnej akcji wobec Niemców. Brytyjczycy zrzucili tylko ulotki na Berlin, Francuzów zaś sparaliżowało. Ostatecznie „na spotkaniu połączonych sztabów Francji i Wielkiej Brytanii 12 września 1939 roku postanowiono, że Polska nie dostanie wsparcia (Norman Davies).

    Tak naprawdę ta decyzja wisiała w powietrzu już od dawna. Anglia i Francja – skoro nie chciały się angażować militarnie – mogły pomóc Polsce materialnie ale… nie zrobiły tego. Nasi sojusznicy lawirowali w rozmowach prowadzonych już od kwietnia 1939 roku z przedstawicielami polskich władz tak, żeby nie sprzedać Polsce sprzętu wojennego ani nie udzielić kredytu na zakup broni. Kiedy minister Józef Beck zapytał o możliwość wsparcia materialnego brytyjskiego ambasadora Howarda Kennarda, nie doczekał się odpowiedzi.

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Dlaczego-Anglia-i-Francja-zdradzily-Polske,wid,13740581,wiadomosc.html?ticaid=1132d5

  52. jjjj said

    51. bardzo ciekawa wypowiedź i artykuł, z chęcia przeczytałem. Czego jednak można było oczekiwać, skoro najwyższe warstwy syjonistyczne prawdopodobnie sfinansowały tę wojnę… nie mam rozległej wiedzy historycznej, ale wydaje mi się ze władze francji i anglii miały powiazania z tymi środowiskami. Jeśli jestem w błędzie, chętnie poznam stan rzeczywisty (ale nie taki, jak w oficjalnej historii, bo nie uwierzę)

  53. gladiator said

    adn 7..panie Tekla ,,,to nie propaganda PRL-u…..to fakty

  54. tedd said

    ..i pomyslec, że Jelcyn chciał Walesie oddać obwód kalingradzki?

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: