Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Carlos o Specjalna jednostka zajmuje si…
    Ale dlaczego? o Największa pułapka pozytywnego…
    Zenon_K o Największa pułapka pozytywnego…
    Kwal o Unia blokuje Węgrom wypłatę pi…
    Boydar o Wolne tematy (62 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (62 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (62 – …
    bardzo o Największa pułapka pozytywnego…
    JADAM o Izrael wciąż domaga się zmiany…
    bardzo o Wiadomo, dlaczego niektórym tr…
    Boydar o Wolne tematy (62 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (62 – …
    Boydar o Prokrastynacja – czy prokrasty…
    Skrót relacji z Sejm… o Minister zdrowia i statys…
    Bogdan o Na Dolnym Śląsku odnaleziono s…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 553 obserwujących.

Pedolino nas rozjeżdża

Posted by Marucha w dniu 2014-12-22 (Poniedziałek)

Pendolino (z wł. „wahadełko”) – rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Początkowo produkowane przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Eksploatowane w wielu krajach Europy oraz Chinach. (…)
14 grudnia 2014 pociągi Pendolino rozpoczęły kursowanie w ramach nowej kategorii pociągów Express InterCity Premium obsługującej relacje łączące Warszawę z Gdynią, Katowicami, Krakowem, i Wrocławiem. Maksymalna prędkość osiągana przez składy to 200 km/h.
(Za Wikipedią)

W artykule http://wpolityce.pl/gospodarka/226356-ciasno-niewygodnie-brak-wi-fi-nieczynna-toaleta…
czytamy m.in.:

W pociągu do XXI wieku czyli Pendolino nie ma internetu, nie działają telefony komórkowe i nie można płacić kartą. Jest za to ciasno, niewygodnie, nieczynna toaleta, zaś w ekskluzywnym przedziale zamiast pasażerów urzęduje załoga superpociągu, który spóźnia się 15 minut – takie ustalenia poczynili reporterzy portalu wGospodarce.pl na trasie Warszawa – Wrocław – Warszawa.

A zaczęło się obiecująco:

Pół godziny przed odjazdem wiadomo było, że szykuje się coś niezwykłego i wyjątkowego. Specjalna ekipa Pendolino chodziła po peronie uśmiechając się do pasażerów i oferując pomoc. Jakby za chwilę mieli wylądować kosmici i trzeba było się w błyskawicznie nauczyć kilku zdań w ich języku… W środku pierwsze wrażenie oszałamiające. Jak na statku USS Enterprise ze Star Treka. Muzyka na pokładzie. Pełno luków bagażowych…

Na tym nie koniec. Zajrzyjmy tutaj:
http://wpolityce.pl/gospodarka/226612-gdzie-jest-koniec-tego-absurdu-pendolino-kradnie-prad…

Od niespełna tygodnia pociągi pendolino jeżdżą po polskich torach, właściwie codziennie dowiadujemy się czegoś, co kompletnie dyskwalifikuje ten wielomilionowy zakup.
Czytelnicy sygnalizują, że w zwykłym pociągu, który przepuszcza na torach nowy włoski skład, wyłącza się prąd. PKP Energetyka przekonuje, że nie jest to możliwe, natomiast eksperci twierdzą, że takie przypadki zdarzały się już podczas testów — czytamy w portalu [tvp.info].

Jak mówi ekspert, prof. Marek Sitarz z Politechniki Śląskiej w Gliwicach, pociągi pendolino potrzebują większej mocy prądu. Znacznie większej od tej, która dostarczana jest przez już istniejące trakcje. Żeby osiągnąć wyższe prędkości trzeba by było zmienić cały system energetyczny tej linii. Zmieniono zaledwie 10 procent. Do tej pory po polskich torach jeździły lokomotywy o mocy 4 MW, jednak pendolino ma moc około 6 MW.

Posklejał gajowy Marucha

Komentarzy 20 do “Pedolino nas rozjeżdża”

  1. Atanazy said

    Jechałem wczoraj Pendolino. Podszedłem do tego na chłodno – bez żadnych nadziei, ale i bez uprzedzeń. Zaświadczam osobiście, że większość niepochlebnych opinii o tym produkcie to klasyczny czarny PR.

    Pociąg jest bardzo wygodny (rewelacyjnie wyciszony), jedzie szybko i zgodnie z rozkładem jazdy. Postoje na semaforach zostały wyeliminowane. Czasy jazdy są dobre. Mój telefon komórkowy działał bez zarzutu.

    W mojej ocenie taboru na tym poziomie polscy wykonawcy nie byliby w stanie zrobić w ciągu najbliższych 5-10 lat. Tabor dużych prędkości (powyżej 200 km/h) to jednak zupełnie inna półka niż skądinąd całkiem udane rodzime konstrukcje Pesy i Newagu na 160 km/h.

    Ceny biletów w Pendolino są trochę za wysokie i absurdalny jest zapis o braku możliwości zakupu biletu w pociągu (grzywna 650 zł! ) też wymaga złagodzenia. Choć trzeba przyznać, że tym pociągiem nie da się jechać na miejscach stojących, bo nie ma miejsc ani uchwytów do trzymania.

    Co do zarzutów o niewystarczającą moc podstacji trakcyjnych, to mnie on nie przekonuje. Powinni podać więcej dowodów. Aczkolwiek jak niewprawny mechanik za mocno zechce ruszyć nawet leciwą lokomotywą EU07, to na niektórych miejscach sieci kolejowej mogą przygasnąc semafory. Nie wydaje się, by ten problem dotyczył zmodernizowanych tras, po których jeździ Pendolino.

    Podsumowując, Polacy nawet jak coś zostanie zrobione całkiem dobrze (a trzeba jeszcze brać pod uwagę skalę zaniedbań na PKP i ogólnie kolejarską mentalność), to obszczają to i obrzydzą. Ja stawiam tezę, że ten produkt jest dobry i obroni się sam. Pasażerowie się z pewnością pojawią. Kolejarze powinni jednak zróżnicować bardziej ofertę cenową, np. wprowadzający tzw. dynamiczny system sprzedaży, aby wypełnić pociągi jadące w mało atrakcyjnych godzinach, które to jednak pociągi muszą z przyczyn technicznych pojechać.

  2. Atanazy said

    A teraz w drugim poście, aby nie mieszać. Nie podoba mi się chwalenie w Gajówce rosyjskich produktów a obok powielanie krytyki naszych kolejowych przedsięwzięć. I przemilczenie wcale niemałych sukcesów polskich producentów, którzy sprzedają zarówno lokomotywy, jak i składy zespolone oraz koleje lekkie na rynki krajowe i zagraniczne. Tabor musi być dobry, jeśli kupuje go m.in. Deutche Bahn. Tak na marginesie Niemcy kupują też produkowane w Polsce autobusy.

    Na stronie patriotycznej powoduje to pewien dysonans.

    Oczywiście strona jest prywatna i Gajowy zrobi, co mu się podoba, a nikt nikogo do czytania artykułów nie zmusza. Myślę jednak, że zwrócenie uwagi jest w tym przypadku słuszne.

  3. Kastanieta said

    Odp. 1,2
    Ze wszystkim się zgadzam oprócz stwierdzenia, że polscy producenci nie byliby w stanie podobnego sprzętu wyprodukować. W moim głębokim przekonaniu byliby, a poza tym fundamentalnym jest pytanie czy prędkość 160 km/godz. w polskich uwarunkowaniach topologicznych i infrastrukturalnych (stan torowisk , promienie zakrętów etc.) nie jest aby zupełnie wystarczająca. W moim przekonaniu jest. To co produkuje PESA i Newag (ze wskazaniem na tą pierwszą firmę) to naprawdę BARDZO przyzwoity sprzęt.Opinia ta zresztą zgodna jest z tym co Pan napisał odnośnie eksportu na rynki zachodnie i nie tylko (również do Rosji). Zestawy PESY jeżdżące po polskich torach ( w Warszawie to przede wszystkim ELFy są znakomite. To samo dotyczy tramwajów. Jako absolwent warszawskiego Technikum Kolejowego (dawno bo dawno ,ale zawsze) coś niecoś mogę o tym powiedzieć.
    Podobne dywagacje można snuć na temat autobusów stających się również polską specjalnością eksportową (Solaris). Po Warszawie jeżdżą Solarisy, MANy,Mercedesy i Scanie. Solarisy są zdecydowanie najlepsze najgorsze zaś Scanie (poziom wibracji jest tak wysoki, że ma się wrażenie iż pojazd zaraz się rozpadnie). Warszawie Solaris dostarczy 30 autobusów elektrycznych. Kontrakt na owe autobusy wygrany przez chińską firmę BYD został na szczęście skutecznie oprotestowany. Nb. jężdżące obecnie w ramach prób i promocji autobusy elektryczne BYD są …głośniejsze niż te tradycyjne. Chwała Bogu ,że tego w warszawie nie będzie. Praca układu przeniesienia napędu to dramat.

  4. Kojak said

    To jest klasyczny zydowski kryminalny przekret ! Nikt nie podpisalby tak niekorzystego kontraktu ! Ilosc bowiem jawnie kryminalnych przekretow jest szokujaca ! kazdy przytomny na umysle zerwałby ten kontrakt i obciazyl kontrahenta niebotycznymi karami z racji niedotrzymania warunkow umowy ! ( Czesc skladow jest zlozona ze starych czesci ! ! ! ) Nie ma bowiem z tym problemu nawet dla srednio rozgarnietego prawnika Nie czynia tego bowiem wzieli ewidentnie w sposob kryminalny łapowki za ten kontrakt i siedza w kieszeni zlodzieji od ktorych wzieli kase ! Moze bowiem sa jakis problemy ale w sumie nic sie nie stalo ! To mottoo tych zlodzieji i oszustow ktore nam po chamsku i z zydowska hucpa wciskaja !

  5. @Atanazy
    Pendolino ma mankamenty, które powinny być wyeliminowane, np. brak uchwytów.
    Mnie jednak ciekawi, po co nam pociąg, który osiąga 200 km/h, gdy mamy możliwości budowy składów o wystarczających parametrach u siebie. To nie wyścig na czas, a liczy się w pierwszej kolejności opłacalność takiego przedsięwzięcia. Jest zbyt mało danych na ten temat i sama krytyka jest bardzo płytka.
    Mówi Pan o krytyce polskich kolejowych przedsięwzięć, ale Pendolino nie jest polskim produktem.

  6. Marucha said

    Re 2:
    Bardzo chętnie publikuję artykuły odnośnie autentycznych sukcesów polskich inżynierów, techników czy naukowców. Pod warunkiem, że są to polskie osiągnięcia, polski kapitał, a zyski zostają w Polsce.
    Jeśli ma Pan jakieś ciekawe informacje – to proszę podrzucić w gajówce.

    Natomiast nie interesuje mnie np. otwieranie nowych montowni dla zachodnich firm, czy jakichś ich filii nie mających z Polską nic wspólnego.
    Nb. Pendolino nie jest polskim produktem, poza tym najprawdopodobniej niepotrzebnie zakupionym za drogie pieniądze.

  7. Zerohero said

    @1, 2

    Polskie fabryki nie oferują pociągów osiągających 200 km/h. Pan napisał, że max. to 160km/h. A ja mam pytanie do szanownej publiczności. Na jakim odsetku linii jest osiągane te marne 160km/h albo choć 120-140?

  8. Anteas said

    Ad 6.
    No i właśnie w tym sęk. Gdyby rzeczywiście pociągi kursowały z maksymalnymi prędkościami i punktualnie, to na pewno wielu ludzi, ja na przykład, chętnie by zostawiało auto pod domem, aby szybciej niż tym że samochodem, punktualnie i wygodnie podróżować. Nie potrzeba do tego pendolino, trzeba natomiast zaprzęgnąć do pracy zarówno nastawionych roszczeniowo „zwykłych” pracowników kolei, jak i (a może przede wszystkim) dyrektorów tych wszystkich niezliczonych spółek tworzących PKP.

  9. @7
    U nas niestety liczy się tylko pokazowe pierdnięcie od święta. Pracować u podstaw nie ma komu.

  10. LESTEK said

    DLACZEGO ZAPOMNIELI PANOWIE O NOWOTARSKIM „IMPULSIE” CAŁKOWICIE POLSKIEJ MYŚLI O PRĘDKOŚCI POWYŻEJ 200KM,ORAZ CZTERO-KROTNIE TAŃSZYM POCIĄGU

  11. Ad. 1

    „Choć trzeba przyznać, że tym pociągiem nie da się jechać na miejscach stojących, bo nie ma miejsc ani uchwytów do trzymania.”

    – Tak szarpie, że potrzebne są uchwyty? 🙂

  12. Po pierwsze i najważniesze – słowo „Pendolino” oznacza „wahadło”, a mechanizm wahadłowy do tego pociągu nie został zakupiony. Więc z idei pendolino zakupiliśmy wszystko, poza ideą pendolino.

  13. NICK said

    Tytuł – meritum adekwatności.
    P. LESTEK – faktycznie. Ale muszę odświeżyć pamięć… .Coś mi się kołacze, że to tak nie do końca. Muszę odświeżyć.
    P.S. W Nowym Targu polecam rynek jarmarczny. Zawsze, jak przebywam w okolicach, zaglądam i nabywam różne przedmioty. A i potargować można. Tłumy, jak dziś w hipermarketach. 🙂

  14. buka said

    Z nowego rozkładu jazdy przy okazji startu Pendolino znikają niektóre popularne pociągi TLK i InterRegio. Tak jest np. z Matejką, uruchamianym przez Przewozy Regionalne pomiędzy Krakowem a Warszawą. Według wyliczeń z połączenia w kierunku Warszawy w październiku br. korzystało średnio 167 paseżerów na dobę, a w drugą stronę – blisko 300.

    Zniknąć ma też Galicja, łącząca Kraków i Wrocław. Jak wynika z danych z października, w kierunku Wrocławia pociągiem tym jechało blisko 400 pasażerów, a w kierunku Krakowa – ponad 400.

    Ich miejsce w godzinach szczytu zajmie o wiele droższe Pendolino w kategorii EIC Premium, pomijając oczywiście niewielką dostępną pulę promocyjnych biletów

    http://www.rynek-kolejowy.pl/55043/posel_adamczyk_interweniuje_ws_matejki.htm

    Pociąg „Pendolino” jest w stanie rozpędzić się do 250 km/h, ale w Polsce z powodu stanu infrastruktury (mimo przeprowadzonej modernizacji!) i tak nie pojedzie szybciej niż 200. W tym kontekście warto odnotować, że w ubiegłym tygodniu wyprodukowany przez nowosądecki Newag pociąg „Impuls” pobił rekord prędkości na polski torach, rozpędzając się na Centralnej Magistrali Kolejowej do 201,4 km/h. Tym samym polscy producenci podważyli sens zakupu przez PKP InterCity 20 składów Pendolino od zagranicznego Alstomu.

    Dlaczego? Otóż spółka Koleje Dolnośląskie za 5 składów pociągu „Impuls” zapłaciła Newagowi jedynie 81 mln zł. Licząc po tej cenie 20 składów tego pociągu kosztowałoby 324 mln zł. Za 20 składów „Pendolino” PKP Intercity zapłaci Alstomowi… 1,6 mld zł, czyli o ponad 1,27 mld zł więcej.

    http://niewygodne.info.pl/2013_02.htm

    Pendolino zostało sprzedane do 14 krajów. W 13 toczą się sprawy o korupcję związane z tą sprzedażą. Zgadnijcie w którym jest cichutko ?

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/internauci-smieja-sie-z-pendolino/txk52

  15. buka said

    772 mln dolarów – tak wysoką grzywnę na producenta Pendolino nałożył na amerykański Departament Sprawiedliwości, który doprowadził do przyznania się do winy przez przedstawicieli przedsiębiorstwa. Pracownicy Alstomu przekupowali urzędników państwowych w Indonezji, Arabii Saudyjskiej i Egipcie, aby uzyskać intratne kontrakty.

    Jak poinformowała agencja Reuters, ogłoszona przez Departament Sprawiedliwości USA kara jest największą w historii grzywną nałożoną na zagraniczną spółkę za łamanie przepisów dotyczących przekupstwa. Dziś dwóch pracowników brytyjskiego oddziału Alstom zostało oskarżonych o korupcję przez urząd Serious Fraud Office (SFO), który zajmuje się śledztwami dotyczącymi poważnych nadużyć finansowych. Sprawa dotyczy przekupowania urzędników w latach 2002-2010. Chodzi tu jednak nie o sprzedaż pociągów, ale turbin do produkcji energii elektrycznej.

    – Firma Alstom, od której zakupionych zostało 20 pociągów Pendolino, nominowana jest w tym roku do „The Public Eye People’s Award” – nagrody przyznawanej najbardziej korupcyjnym firmom na świecie Francuski konglomerat energetyczny i transportowy zaangażowany był w skandale korupcyjne na całym świecie. Działaniem firmy często interesowały się organa ścigania, a sama firma była wielokrotnie oskarżana o przekupywanie lokalnych polityków i nakłanianie ich do zawierania umów.

    Dzisiejsze doniesienia spotkały się z reakcją inwestorów. Akcje Alstomu na giełdzie w Paryżu spadły o 0,56 proc. Była to kontynuacja spadkowego trendu, który jest widoczny w ostatnich tygodniach.

  16. wi42 said

    @14 Buka – Dzieki za rzeczowe dane.
    @1,2 – Oczywiscie wrazenia p. Anastazego z jazdy nieco uzupelniaja ocene, chociaz wnioski koncowe sa takie jak w p. Buka.

  17. Tralala said

    Pociagi, pendolino…
    a ja mam pretensje do polskiej fabryki kuchenek gazowych, ze wysylaja w swiat taaaaakie i niebezpieczne buble, ze az wstyd.

    Widzial ktos kuchenke, ktorej nie mozna tyknac pokretel gdy dziala piekarnik, bo sa tak gorace, ze przyklejaja sie do palcow? Panel takze nie do dotkniecia, ale zaraz za cieniutkim panelem sa zwoje przewodow elektrycznych. Co bedzie jezeli stopi sie ich ochrona i zaczna uzytkownika kopac golym pradem?
    Na szczescie dla mnie, Darty uznal moje skargi i przywiozl mi kuchenke innej marki, ale przykro mi za Wronki.

    W takiej sytuacji pendolino to jakas uluda.

  18. jasiek z toronto said

    Re: Artykul…
    Jesli Polacy rozwiazali problem Enigmy, to mysle, ze w bylskawicznym czasie rozwiazali by problem transportu kolejowego i nie tylko…
    Czego brak w tej materii…Ano motywacji, ktora zostala ukradziona przez zydowskich lichwiarzy, ktora doprowadzila do tego, ze nasza stagnacja pomyslowosci spoczela na kwestii, ze nic sie nie oplaca…
    Przykre to, ale niestety prawdziwe. Ale faktem jest to, ze my Polacy jestesmy pomyslowym Narodem, ktoremu lichwiarze podcieli skrzydla…
    ====================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. Wierze w to, ze wrocimy do swoich pomyslow i usprawnien na miare pomyslowosci Samego Boga, Ktorego winnismy uczynic Jako Swego Krola, bo bez Niego w dalszym ciagu jestemy i pozostaniemy nikim i niczym…
    Paliwo, energia, swiatlo, to male „pifko” by samemu sobie wytworzyc bez zadnych problemow i bez jakiejkolwiek laski…

  19. Sowa said

    Re 10:
    Impuls, produkcji Newag z Nowego Sącza (nie z Nowego Targu, jak ktoś napisał), ma prędkość maksymalną 160 km/h.

  20. Anonim said

    Ad 1 i 2
    F-16 też są ładne nie polskie szybkie i dobrze uzbrojone JSSM do nich które teraz zakupiliśmy też są świetne w swojej klasie, a to że 5 razy przepłacone Panie co to jest w końcu zrobiliśmy krok do przodu a i ministra teraz stać na zegarki…wcześniej chodził bez.

Sorry, the comment form is closed at this time.