Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
    Boydar o Wolne tematy (24 – …
    Rick o Chiny, Rosja, świat. Rok …
    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
    Boydar o Rcchiladze: Dla Gruzinów Kaczy…
    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
    Boydar o Wolne tematy (24 – …
    minka o Być sprytnym jak Kaczyńsk…
    Boydar o Wolne tematy (24 – …
    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
    minka o Zanim padną salwy
    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

2015: Proroctwa czy plany?

Posted by Marucha w dniu 2015-01-13 (Wtorek)

Poniższy tekst możemy potraktować jako fantasmagorię… ale czy damy sobie urwać głowę, ze to tylko fantasmagoria?
Admin

Przepowiednie, szczególnie na początku roku, są miłą rozrywka lub… zakodowanym przesłaniem.

Poniżej skrót refleksji na temat prognozy magazynu The Economist opublikowanej na stronie vigilantcitizen.com

To nie jest jakaś zwykła publikacja. The Economist jest bezpośrednio związany ze światową elitą. Jest częściowo własnością rodziny Rothschildów, gałęzi angielskiej. Można powiedzieć, że w The Economist wiedzą o rzeczach, o których większość ludzi nie ma pojęcia. Z tego powodu „przewidywania na rok 2015” są dość zastanawiające. Jest kilka rysunków, które są bardzo symboliczne i nawiązują do ważnych elementów agendy elity. Oto okładka:


Na pierwszy rzut oka widzimy Obamę i Putina, odniesienia do Pucharu Rugby i nowego Spider-Man’a, jednak bliższe spojrzenie ujawnia mnóstwo niepokojących elementów.

Oto niektóre z nich:

Dwulicowy Glob


Jedna strona świata patrzy stoickim spokojem wobec Zachodu, podczas gdy z drugiej strony jawi się zirytowana. Co więcej, niepokojące jest, że bezpośrednio pod gniewną częścią widać grzyb bomby atomowej oraz wystrzelenie w kosmos satelity szpiegowskiego.

Nadzór technologiczny i wojna jądrowa. Mało optymistyczna wizja…

Kolor twarzy

Przyjrzyjmy się twarzom na okładce. Niektóre z nich są w pełnym kolorze, podczas gdy inne pozostają w czerni i bieli. Dlaczego?

Wśród tych, w kolorze czarno-białym są m.in.: Putin, Merkel, Obama, Cameron i Hillary Clinton, a także przywódcy Chin i Indii. (…) Szybkie zestawienie tych danych – ​ci, w czerni i bieli wydają się być częścią elity, a postaci w kolorze są „z zewnątrz”. Czy w ten sposób elita postrzega świat?

Flecista

(…) Flecista z Hameln to postać z niemieckiej legendy opowiadającej o człowieku, który wykorzystał swój magiczny flet, aby odciągnąć dzieci z niebezpiecznego miasta.

Ilustracja z Roberta Browninga „Flecista z Hameln”.

Czy jest to obraz współczesnej młodzieży otumanionej przez środki masowego przekazu i popkulturę?


Dziwny chłopiec

Ogląda on grę o nazwie „Panika”. Słowa „Federal Reserve” i „Chi” (z Chin?) są na górze, zaś słowa „zielone światło” i „sis” („Isis” lub „crisis”) są na dole. Czycelem ostatecznym jest wywołanie paniki na całym świecie? Zwłaszcza, że kryzysy są niemal losowo generowane przez tych, którzy kontrolują grę. I to na okładce magazynu należącego do Rothschildów.

Crop-O-Dust


Przed Putinem mały samolot, na którym napisano Crop-O-Dust. Odnosi się to do koncepcji upraw, które są opryskiwane sproszkowanymi środkami owadobójczymi i grzybobójczymi. Tuż pod śmigłowcem jest dziecko. Coś je… Niepokojące.


Czy on spożywa trucizny, które zostały rozpylone przez samoloty?

Chiny


Panda pręży muskuły. To raczej oczywiste – Chiny zyskują siłę. Obok jest zapaśnik sumo. Trzyma duży akumulator, w którym bieguny (+ i -) są wyraźnie wskazane. To aluzja do przełącznika w polaryzacji światowej potęgi z Zachodu na Wschód?

Duch

Pojawiający się z tyłu nogi Obamy duch czyta magazyn zatytułowany „Wypoczynek”. Co mają wakacje do śmierci? Czy chodzi o to, że masy będą tak ubogie, iż o wakacjach będą myśleć dopiero po śmierci? A może ma to związek z ludzmi, którzy zginęli w czasie podróży?

Żółw


Zły żółw jest symbolem Fabian Society, niezwykle potężnej organizacji, która działa od ponad wieku w kierunku tworzenia się jednego rządu światowego.

Fabian Society – „Kiedy uderzam, uderzam mocno”

Filozofia Fabian jest w zasadzie planem tego, co dziś nazywamy New World Order. Fabian Society to bardzo stara grupa powstała w Anglii w 1884 roku w celu utworzenia jednego, globalnego państwa socjalistycznego. Swoją nazwę wzięła od rzymskiego polityka i wodza Fabiusa, który dzięki starannie zaplanowanej strategii powoli zużywał siły swych wrogów przez długi czas, by ostatecznie odnieść zwycięstwo (antyteza rewolucji).

11.3 i 11.5


Dolna prawa strona okładki zawiera kilka bardzo tajemniczych symboli. Widać kupę gruzu na ziemi i dwie strzały, na których wpisano 11.5 i 11.3. Czy te daty są do zapamiętania? Dlaczego znalazły się obok sterty brudu? Jeśli potraktować te wielkości jako współrzędne, wskażą one miejsce gdzieś w Nigerii. Nawiasem mówiąc, wyświetlanie numerów, które mogą być zrozumiane tylko przez „wtajemniczonych” jest jednym z ulubionych hobby okultystycznej elity.

Przed hałdą stoi Alicja z Krainy Czarów, patrząc w górę w kierunku kota z Cheshire.


Charakterystyczny jest jego przerażający uśmiech. Widzimy zatem kolejną aluzję do świata fantazji, iluzji i fałszu otaczającego Alicję – przedstawicielkę mas.

Rok 2015 świetnie się zatem zapowiada, prawda?

Zbigniew Jacniacki

Żródło: http://vigilantcitizen.com
http://zbigniew1108.neon24.pl

Komentarzy 49 do “2015: Proroctwa czy plany?”

  1. NyndrO said

    Jeśli chodzi o mnie,to pewnie jak wielu z Was poświęciłem trochę czasu na przestudiowanie tego typu historii.Muszę powiedzieć,że nie wpadłbym w kakatonię z szoku,jeśli prawda byłaby taka,że jest to demonstracja absolutnej dominacji nad ludźmi.Oczywiście zawsze są to pomiksowane sprawy różnej wartości gatunkowej oraz prawdy z oczywistymi bzdetami.Ale myślę,że psychopaci-„właściciele” Planety mogą traktować ludzi,jak np. chomika,który zapieprza w tej beczce lub jakieś inne stworzonko,dla którego ktoś tworzy jakiś „tor przeszkód” i obserwuje zmagania.Na serio jest wiele przykładów z akcją „WTC-walka z terroryzmem”.To można łatwo sprawdzić.Z jednej strony obserwować mogą ludzi,którzy wszystkie wartościowe czynności porzucają i wpadają w histerię,a żeby się nie znudzili i ciągnęli domysły i „filozofowanie”,to raz na jakiś czas „bomba je*nie”,a z drugiej stawiają pieczęć i pokazują innym, (którzy widzą tego chomika) – „tak.możemy zrobić wszystko,co chcemy,więc nawet nie walcz.Idź na działeczkę,poczytaj gazetę i odpuść,bo twoje życie minie i nic nie poradzisz”.Poza tym,to są psychopaci i ekshibicjoniści,których takie jazdy mogą bardzo podniecać.Wcale nie wpadłbym w katatonię..

  2. NyndrO said

    Czasem jest tak,że najbardziej niedorzeczne rzeczy okazują się najprostsze w swej prawdzie.Czasem niedorzeczności okazują się oczywistościami.

  3. NyndrO said

    W bajkach animowanych z dużego izrahella naprawdę są akcje z pornosów.To łatwo można sprawdzić.Co tu dużo gadać.Podejrzewam,że w pierwszym momencie uśmiechnąłbym się,gdybym żył w czasach,kiedy dopiero orientowano się w przekazie podprogowym i ktoś by mi o tym powiedział,podczas gdybym ja np. grzebał przy swoim motocyklu.Raczej byłbym skupiony na tym,żeby śrubek nie pogubić.

  4. ALI BABA said

    A JEDNAK TE ŚCIERWA COŚ KNUJĄ TO WIĘCEJ NIŻ PEWNE!! TE 11.5 I 11.3…TO DLA MNIE NIC NOWEGO,..,. BO WIEŻE ZWALONE..11. ZAMACH W MADRYCIE 11., ZAMACH W METRZE W MIŃSKU 11, FUKUSHIMA 11 I ROK 2002 LUB 2003 TUNIS ZAMACH TEŻ 11…W KAŻDYM WYPADKU MIESIĄC I ROK BEZ ZNACZENIA.!!

  5. Joe said

    RE 4…Widac jak na dloni ze wilk zmienia kolor siersci ale nie obyczaje …

  6. NC said

    Flecista wyprowadził z Hameln szczury, a nie dzieci.

  7. inka said

    AD 6. owszem – wyprowadził szczury ale mieszczanie chcieli być cwańsi i mu nie zapłacili – za kare wyprowadził ich dzieci

  8. inka said

    basebalowa piłka przy nogach Alicji sugeruje duża imprezę sportową raczej w USA bo to oni mają hopla na punkcie tej gry , śmigiełko na głowie postaci z samolotem sugeruje nawiazanie do Karlssona z dachu czyli chyba Szwecja ( koszulka postaci jest pasiasta jak u karlsona jednak ma nieco inne kolory – postac wydaje się skonfudowana jakby przed chwilą spotkało ja cos czego kompletnie nie rozumie, obok jest perkusja w barwach USA z cyfrą 50 co sugeruje jakas rocznicę… 1964? Co wtedy miało miejsce? Incydent w zatoce tonkijskiej co rozpoczęło wojnę w Wietnamie… co w kontekście ciagłego odkrywania przez Szwedow ruskich łodzi podwodnych na swoich wodach… Przepraszam – ale zabawa w skojarzenia i doszukiwanie się tego czy owego jest zaraźliwa.

  9. marta15 said

    ad 6 nie zna pan tego opowiadania to niech sie pan doksztalci zanim sie pan wypowie.
    . Flecista najpierw wyprowadzil szczury, a potem wkkurzony na radnych ,ktorzy mu nie zaplacili obiecanych talarow ,wyprowadzil dzieci mieszkancow miasteczka do pobliskiej rzeki w ktorej sie potopily.

  10. RomanK said

    Panie Gajowy:
    W serii niezwyklych i zadziwiajacych publikacji informacji i dziel artystycznych pozwalam sobie dolozyc, najnowsze dzielo pana prezesa Instytutu Sratfor Georga Fridemana ..uchodzacego za wyrocznie w sprawach Europy a wschodniej w szczegolnosci. Jest to artykol dzisiejszy…ktory ze wzgledu na tresc pozwolilem sobie przetlumaczyc…dosc starannie, aby oddac tresc mysli zawartych…
    MImo ,ze az mnie jezyk swierzbi powstrzymam sie od komentarzy , zeby powzowlai kazemu na swoje przemyslenia;

    War Between Two Worlds

    Wojna Dwoch Swiatow

    13 stycznia 2015 | 09:00 GMT Drukuj Rozmiar tekstu
    Stratfor

    George Friedman

    Zabójstwa rysowników, którzy wyśmiewali się z Islamu i zydów- robiacych zakupy przed szabasem- przez islamistów w Paryżu w zeszłym tygodniu zjednoczyly wstrzasniety świat. Światowe zjednoczenie tego typu jest zawsze niebezpieczne. Zjednoczeni w szoku ludzie mogą zrobić nieodpowiedzialne rzeczy. Jest to mozliwe w skrajnych emocjach w chwili, która wlasnie szczegolnie wymaga dystansu i chlodnej oceny.. Mam ochotę wyć z wściekłości. To nie jest moje miejsce, nie czuje sie powolanym, aby to zrobić. Moim zadaniem jest, aby spróbować przeanalizowac wydarzenia, umieścić je w kontekście i spróbować zrozumieć, co się stało i dlaczego. Z tym, że po wściekłość przychodzi spokoj, plany i działania mogą być wykonane. Gniew ma swoje uzasadnienie i miejsce, ale działania muszą być podejmowane wg wymogow dyscypliny i rozsadku.

    Przekonałem się, że w myśleniu o rzeczach geopolitycznie, mogę zlagodzic własną wściekłość i znaleźć- jeśli to cos znaczy- przynajmniej wyjaśnienie zdarzeń, takich- jak te. Opisac ,ak to się dzieje.
    Moja nowa książka zostanie opublikowana 27 styczenia pod tytułem: „Narodziny kryzysu w Europie”, to jest rzecz o rozwijającej się niewydolności wielkiego eksperymentu Unii Europejskiej i odrodzeniu sie europejskiego nacjonalizmu. Omawia ona pogranicza i punkty zapalne w Europie i wskazuje na prawdopodobienstwo, że próby Europy niedopuszczenia do konfliktu zakończa się niepowodzeniem. Wspominam tę książkę, ponieważ jeden z jej rozdziałow poswiecilem pograniczu Morza Śródziemnego i bardzo staremu konfliktowi między Islamem a Chrześcijaństwem. Oczywiście jest to pewien punkt widzenia..patrzenia i korzystajac z tych punktów zapalnych, staram sie odtworzyc sposoby myslenia morderców i mordowanych, aby odnalezc sens motywow, jakie nimi kierowaly.
    Zacznę od tego cytując z rozdzialu:

    Mowilismy o pogranizu, jak sa one wzajemnie połączone i jak sie dziela. Wezmy na ten przyklad granice morskie, różniące się pod wieloma względami, ale posiadajce podstawową cechę pogranicza. Bliskość bowiem oddziela tyle samo, ile dzieli. To ułatwia wymianę handlową, ale także wojny. Dla Europy jest to kolejna granica zarówno gleboko swojska , ale zarazem i głęboko obca.

    Islam najechal Europę dwukrotnie z Morza Śródziemnego – najpierw w Iberii, po raz drugi w południowo-wschodniej Europie i na Sycylii oraz podgryzajac tu i tam, gdzie indziej. Chrześcijaństwo odpieralo Islam wiele razy, po raz pierwszy w wyprawach krzyżowych w walce o wyparcie muzułmanów z Iberii. Następnie zmusiło Turków do wycofania sie z powrotem z Europy Środkowej. Chrześcijanie w końcu przeszli na Morze Śródziemne w 19 wieku, przejmując kontrolę znacznej części Afryki Północnej. Każda z tych dwóch religii chciała zdominować innych. Każdy wydawał sie byc bliski celu. Nie powiodło się zadnemu. Prawdą jest to, że Islam i Chrześcijaństwo od pierwszego spotkania nawiazaly stosunek obsesyjny. Jak Rzym i Egipt- handlowali ze sobą i wojowali ze soba.

    Chrześcijanie i Muzułmanie byli wrogami, walcząc o kontrolę Iberii. Jednak nie zapominajmy, że byli również sprzymierzeńcami: W 16 wieku, osmańska Turcja i Wenecja sprzymierzyły sie by kontrolować Morze Śródziemne. Żadne pojedyncze zdanie nie jest w stanie podsumować relacji między nimi . Chyba, zeby to ujac zdaniem: Rzadko się zdarza, żeby dwie religie moga być we wzajemnym stosunku tak obsesyjnie ze sobą zwiazane i jednocześnie tak ambiwalentne. Jest to mieszanka wybuchowa.
    Migracja, Wielokulturowość i Getta.

    Obecny kryzys ma swoje początki w upadku hegemonii Europejskiej w Afryce Północnej po II Wojnie Swiatowej i potrzebie Europejczyków na tanią siłę roboczą. W związku z tym, Zachod w jakis sposób zakończył swoje stosunki imperialne tworzac warunki do umożliwienia migracji muzułmanów do Europy, Nieszczelne granice Unii Europejskiej pozwoliły im na osiedlenie się, gdzie chcieli. Muzułmanie, ze swej strony, nie przyszli, aby brać udział w transformacji kulturowej. Oni poprostu przyszli do pracy i po pieniędze, z najprostszego powodów.
    Apetyt Europejczykow na tanią siłę roboczą i glod pracy Muzulmanow skumulowal sie i zaczal generować ogromne masowe ruchy ludności.

    Sprawę komplikuje fakt, że Europa nie była już po prostu Chrześcijanska. Chrześcijaństwo utracił kontrolę nad hegemona kultury europejskiej, nad tym co ja laczylo- na przestrzeni ostatnich wiekow a zwlaszcza dziesiecioleci . I tego wlasnie nie zastapil Sekularyzm. Sekularyzm ustanowil radykalną różnicę między życiem publicznym i prywatnym, w którym religia, w każdym sensie tradycyjnym, zeszła do sfery prywatnej bez edominacji nad życiem publicznym. Istnieje wiele wdzięku w sekularyzmie, w szczególnościw jego sferze roznych tzw. wolność, w osądach w prywatnych sprawach. Ale sekularyzacja stwarza również problemy publiczne. Są tacy, których wierzenia są tak różne od poglądów innych ludzi, że znalezienie wspólnej płaszczyzny w przestrzeni publicznej jest niemożliwe. A potem są ci, dla których rozróżnienie między publicznym i prywatnym jest albo bezsensowne, albo calkiem niemożliwe do przyjęcia. Złożone kontrowersje sekularyzacji mają swój urok, ale nie każdy jest pod ich urokiem.

    Europa rozwiązala problem zaniku Chrześcijaństwa w sposob, który dawne bitwy między roznymi chrześcijańskimi wyznawcami trendow pozbawil znaczenia. Sekularysci zaprosili do swoich experymentow wszystkich, w tym ludzi, którzy nie tylko nie podzielają kluczowej doktryny sekularyzmu, ale odrzucili je. I to co sekularysci uwazaja za postęp w przeciwienstwie do sekciarskiego konfliktu, muzułmanie (i wielu chrześcijan) widza, po prostu -jako dekadencje, osłabienie wiary i utrate celu.
    Tu nasuwa sie pytanie, co mamy na myśli, gdy mówimy o rzeczach takich, jak chrześcijaństwo, islam i sekularyzm. Istnieje ponad miliard chrześcijan i ponad miliard muzułmanów i niezliczone rzesze świeckie, którzy mieszają wszystko i na wszystkie sposoby. Trudno zgadnac , co masz na myśli, kiedy uzywasz tych samych okreslen, każde w innym sensie, ktory jest (lub nie jest) właściwy. Zostalo to wmontowane w semantyke jako cos co stworzylo nieokreśloność naszego języka, co pozwala nam przenieść odpowiedzialność za działania w Paryżu z Religii , na niewielki odlamek religijny, sekte w niewielkim zwiazku z Religia, lub do działań tylko tych, którzy pociągaja za spust. Jest to uniwersalny problem sekularyzacji, która unikajac stereotypów, pozostawia niejasnym, kto ma się odbyć za co odpowiedzialny i w jakim zakresie odpowiada. Poprzez decentralizację sekularyzm ceduje całą odpowiedzialność na osoby indywidualne, czyniac je personalnie odpowiedzialnym., Sekularyzm zatem zwalnia narody i religie od odpowiedzialności.

    To niekoniecznie jest złem, ale tworzy ogromny problem praktyczny. Jeśli nikt, ale tylko napastnicy i ich bezpośredni sponsorzy są odpowiedzialni za działania, a wszyscy inni, którzy podzielają ich wiare są bez winy, dokonałeś osądu moralnego. Ale z praktycznego punktu widzenia, przez to sparaliżowales swoją zdolność do samoobrony.Nie jest bowiem możliwa obrona przed przemocą przypadkowa , gdy w tym samym czasie czynisz niedopuszczalnym pociagania do odpowiedzialności zbiorowej. Europa tkwi w swojej starea moralnej złożoności i nie można tego łatwo rozwiązać. Nie wszyscy muzułmanie – nawet nie większość muzułmanów – jest za to odpowiedzialny. Ale wszyscy, którzy popełnili te akty byli muzułmanami i twierdzą, że czynia to co czynia w imieniu i za muzułmanów. Ktoś mógłby powiedzieć, że to jest problem muzułmański, zatem uznac muzułmanow odpowiedzialnymi za jego rozwiazanie. Ale co się stanie, jeśli tego nie zechca zobic? I tak bez końca debaty moralne kreca sie, jak spirala…..

    Dylemat ten jest potęgowany przez slodka tajemnice Europy: Europejczycy nie uwazaja muzułmanów z Afryki Północnej i Turcji- za Europejczykow, ani nie zamierzaja pozwolić im być Europejczykami. Europejskie rozwiązanime jest ich izolacja, jest koncepcja wielokulturowości – na pierwszy rzut oka najbardziej liberalne pojęcie, ale w praktyce, to ruch zarówno rozdrobnienia kulturowego , jak i gett. A za tym kryje sie jeszcze inny problem, geopolityczny. Mówię tu o punktach zapalnych:

    Wielokulturowość i cale zagadnienie komplexowej emigracji staje w obliczu kolejnego wyzwania. Europa była zatłoczona. W przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, nie mają miejsca do włączenia milionów imigrantów – z pewnością nie na stałe. Nawet, jesli liczba ludności powoli spada, wzrost populacji, zwłaszcza w krajach bardziej zaludnionych, jest trudne do zarządzania i organizacji. Doktryna wielokulturowości naturalnie kreuje w pewnym stopniu separatyzm. Kultura oznacza chęć do życia z własnymi ludźmi. Biorąc pod uwagę status ekonomiczny imigrantów z całego świata to wykluczenie jest nieuniknione, choc może nieumyślnie, ale jest włączone w pragnienia znalezienia sposobu na zycie w wielokulturowości. Wynikiem tego jest, wlasnei to- ze Muzułmanie znaleźli się w wyjątkowo zatłoczonych i nędznych warunkach. Wszystko w Paryżu wieżowce, budynki mieszkalne, mieszkania sa oddzielne dla muzułmanów i oddzielne dla Francuzów, którzy mieszkają….. gdzie indziej.

    Te ostatnie morderstwa nie mają nic wspólnego z ubóstwem oczywiście. Nowo przybyli imigranci zawsze są biedni. To dlatego emigrowali. I dopóki nie nauczą się języka i zwyczajów swoich nowych krajow, są oni zawsze ghettem i obcymi. To zawsze następna generacja jest ta, która wchodzi do kultury dominującej. Od pocztku brudnym sekretemn wielokulturowości było to, że jego konsekwencją było uwiecznić muzułmańska izolacje. Co bylo latwe bo i tez nie było intencją Muzułmanów stac się Europejczykami, nawet gdyby mogli. Przybyli, aby zarabiać pieniądze, a nie stać się Francuzami. Płytkość powojennego europejskiego systemu wartości objawia się wlasnei w ten sposób w formie- Horror Show, dkladnie, jak ten- który miał wlasnie miejsce w Paryżu w zeszłym tygodniu.
    Rola ideologii

    Ale podczas, gdy Europejczycy mają stare problemy z Islamem i mieli je na ponad 1000 lat, probleme ten obecnie nabiera szczegolnego znaczenia. Chrześcijaństwo zostalo odessane z ewangelicznej gorliwości i nie używa już miecz do zabijania i konwersji swoich wrogów. Ale nioestety tego nie mozna powiedziec o Islamie- przynajmniej tej części Islamu , ktora swoj zapal utrzymuje. Powiadanie,ze nie wszyscy muzułmanie podzielaja tę wizję, nie rozwiązuje problemu. Dość muzułmanow podziela ta żarliwości, aby zagrażac życiu tych, ktorymi gardzą i ta skłonność do przemocy nie może być tolerowana zarówno przez Zachod , jak i przez tych muzułmanów, którzy nie utozsamiaja sie z ideologia dżihadu.
    I co najwazniejsze nie ma zadnego sposobu, aby odróżnić tych, którzy mogą zabić od tych, którzy nie zabija. Społeczność muzułmańska być moze jest w stanie dokonać tego rozróżnienia, ale 25-letni policjant europejski lub amerykański nie jest w stanie. A muzułmanie albo nie mogą, albo tez nie chca kontrolowac tego sami przez samopolizacje.
    Dlatego jesteśmy w stanie wojny.
    Premier Francji Manuel Valls nazwał to wojna z radykalnym islamem. Co mialoby sens, jeśliby tylko ci nosili swoje mundury i charakterystyczne znamiona dystynkcje -jako strona walcząca Radykalni Islamiści -i nie byłoby problemu. Ale Valls’owe okreslenie nie pomaga nikomu, nie ma bowiem wyraznego rozroznienia stron! Jak świat może akceptować od czasu do czasu ataki terrorystyczne , nie widzac całej społecznośći muzułmańskiej- jako potencjalnego zagrożenia, dopóki nie zostanie udowodnione inaczej. To sa straszne wybory, ale historia jest ich pełna. Wzywanie do wojny z radykalnymi islamistami, jest jak zaproszenie do wojny z wyznawcami Jean-Paul Sartre. Dokładnie tak samo…tylko -jak oni wyglądają?

    Europejska niemożność pogodzenia się z rzeczywistością, jaka stworzyła sobie Europa w tej i innych sprawach nie wyklucza tez mozliwosci i koniecznosci wojny z udziałem wojsk w wielu krajach muzułmańskich. Sytuacja jest skomplikowana, a moralność jest tylko kolejna bronia w procesie udowodnienia czyjejs winy i uniewinnienia siebie samych. Geopolityczne wymiary relacji Islamu z Europa, czy Indiami lub Tajlandia, czy w Stanami Zjednoczonymi, nie sa przedmiotem moralizowania.

    Trzeba coś zrobić. Nie wiem co- należy zrobić, ale podejrzewam, że wiem, co nadchodzi. Po pierwsze, jeśli prawdą jest, że Islam jedynie reaguje na przestępstwa przeciwko niemu, to te zbrodnie nie są nowe i na pewno nie maja zrodla w utworzeniu Izraela, inwazji na Irak i, czy ostatnie wydarzenia. To trwa już znacznie dłużej. Na przykład, Assassini wykonywali tajne zlecenia islamskie niszczenia jednostek- ktore widzieli, jako muzułmańskich heretyków. Nie ma nic nowego w tym, co się dzieje i to nie skończy,nawet jeśli pokój zapanuje w Iraku, Muzułmanie zajmą Kaszmir, lub Izrael zostanie zniszczony. To nie Sekularyzm szaleje w świecie islamskim. Arabska Wiosna była zachodnia fantazja, że tak jak upadek komunizmu w 1989 roku powtarza się to samo w świecie islamu z tymi samymi skutkami. Z pewnością są i liberałowie i świeccy muzułmanie. Jednak to nie oni kontrolują wydarzenia – to nie żadna grupa je robi – to wydarzenia- a nie teorie, kształtują nasze życie.

    Poczucie i europejskie rozumienie pojecia narodu jest gleboko zakorzenione w wspólnej historii, języku, pochodzeniu etnicznym, w chrześcijaństwie ,lub jego spadkobiercy sekularyzmie. Europa nie ma innego pojęcia narodu, za wyjątkiem tych rzeczy ,jakie ma i uznaje…. a muzułmanie nie mieszcza sie w żadnym z nich. Trudno zatem jest wyobrazić sobie inny rozwoj sytuacji, niz kolejną rundę zasiedlania w gettach i deportacjach. To jest widmo odrażające dla europejskiej wrażliwości, ale na pewno nie jest obce europejskiej historii. Nie można odróżnić radykalnych muzułmanów od innych muzułmanów i Europa będzie coraz bardziej i mimowolnie poruszać się w tym kierunku.

    Paradoksalnie, to będzie dokładnie to, czego chca radykalni muzułmanie, ponieważ wzmocnia swoją pozycję w świecie Islamu w ogóle, a w Afryce Północnej i Turcji w szczególności. Ale alternatywą dla nie umacniania i wspierania radykalnych islamistów jest życie w niepewnosci jutra i stalym zagrozeniu śmiercia, jeśli tylko uznaja ze są obrażani. I na to Europa nie moze sie zgodzic.

    Być może wynaleziemy magiczne urzadzenie, ktore pozwoli nam czytać w umysłach innych ludzi, aby ustalić, co jest ich prawdziwa ideologia. Ale biorąc pod uwagę fakt, za jakie przestępstwo uznaje wielu na Zachodzie to ze rządy czytaja poczte eelektroniczna wątpię, że na to pozwola. Zwłaszcza za kilka miesięcy, kiedy morderstwa i mordercy beda zapomniane, a Europejczycy przekonają się, że aparat bezpieczeństwa uciska wszystkich. I oczywiście,beda dmagac sie zminimalizacji opresyjnego potencjału sił bezpieczeństwa.

    Stany Zjednoczone różnia w tym sensie, ze jest to sztuczny system, a nie naturalny. Wynaleziony przez naszych założycieli, oparty na pewnych zasadach jest otwarty dla każdego, kto ogarnia te zasady. Nacjonalizm w Europie jest romantyczny, naturalistyczny. To zależy od obligacji, które rozciągają się w czasie i nie daja sie łatwo złamac. Idea oparta na wspólnych zasadach, ale innych niż ich własne jest obraźliwe dla ludzi religijnych wszędzie, a w tym momencie historii, ta niechęć jest szczegolnie obecna wśród muzułmanów.
    I jest to prawda, której musimy stawić czoła.

    Pogranicze Morza Śródziemngo było miejscem konfliktu przed Chrześcijaństwem i Islamem. Pozostanie ono miejscem konfliktu nawet- jeśli obecni utraca swoją energiczną miłość ich własnych przekonań. Złudnym jest wierzyć, że konflikty zakorzenione w geografii mogą zostać zniesione. Jest też błędem filozoficznym, uwolnić się od ludzkiego strachu przed byciem zabitym przy biurku za swoje pomysły.
    Wchodzimy w miejsce, z ktorego nie ma powrotu i nie ma wyjscia. W tym miejscu nie mozna podjac dobrych decyzji, co nie wybierzemy będzie źle. Co należy zrobić będzie jednak zrobione, a ci, którzy odmowia dokonania wyboru, będa uważac się za bardziej moralnych niż ci, którzy ich dokonali.
    Jest wojna i jak wszystkie wojny ta różni się od ostatniej tylko metodami, jakimi jest prowadzona.
    Ale to jest wojna …. i zaprzeczanie temu, jest zaprzeczaniem oczywistosci.

    George Friedman,
    Prezes i założyciel Stratfor
    Punkty zapalne początku kryzysu w Europie
    Tlum: RomanK

  11. marta15 said

    ciekawe, ze Obama ma na sobie kolory rosyjskiej ( a takze francuskej)j flagi..
    czesc geb ma kolor srebra, a inna czesc kolor zlota. czyby jakeis przekrety z waluta??
    Napoleon w tyle moze miec cos wspolnego z atakiem na Rosje, chociaz Napoleon dostal po tylku w tej kampanii wiec nie wiem czemu mialoby jego zdjecie sluzyc. napolenen byl tez masonem , tak jak wiekszosc elit z ostatnich paru wiekow.
    na czolo zdecydowanie wybija sie obama , merkelowa, putin oraz liderzy chin i Indii.
    Czyby ich kraje mialy odegrac glowna role w 2015?

  12. Zbyszko said

    Ludzie zapominają, że do obrony przed tą całą okultystyczną symboliką jest tylko jedna, ale za to potężna Siła. Jest nią Pan Bóg. My Chrześcijanie nie jesteśmy bezbronni, Jezus Chrystus nie pozostawił nas samych, więc praktycznie moglibyśmy taki rebus puścic bokiem. Niech tam sobie malują co chcą, skoro lubią się bawic w jakieś szarady. Moglibyśmy, gdybyśmy chcieli się do Niego zwrócic o tą pomoc. Matka Boska starła łeb szatana a my zbieramy się na tą do Niej Krucjatę Różańcową i zbieramy, zbieramy i nie możemy zebrac.
    Mogliby sobie rysowac, pisac, ogłaszac, wyśpiewywac itd, itd i co tam im tylko przyjdzie do głowy.
    Ale niestety, skoro na to pozwalamy, to robią z nami co tylko chcą…

  13. inka said

    ad 12. mam dziwne wrażenie że Chrześcijanie z Nigerii mordowani przez Boko Haram mogą się z Panem nie zgodzić…Jakoś się nie doczekali interwencji boskiej…Jest taka opowiastka o powodzi i gościu co nie skorzystał z trzech łodzi które go chciały ewakuować bo wierzył ze Bóg go uratuje… Może nie należy odrzucać działania bo w nim się objawia wola Boga? I odcinać rękę gdy grzeszy i wyłupywać oko gdy gorszy? Milczenie i brak reakcji oznacza ZGODE na zło. Pan preferuje modlitwę – jakoś Jezus nie modlił się by kupcy opuścili swiatynię tylko wziął bat w rekę….

  14. Eliza said

    co do tego niebieskiego Bolida: Kawałek po kawałku, powstaje najszybszy samochód na świecie w warsztacie na obrzeżach Bristolu, w Anglii. Znany jako Bloodhound SSC, ma za cel 1000 mil na godzinę. Za kierownicą maszyny w kształcie strzały jest obecny posiadacz rekordu świata prędkości na gruncie pilot wojskowy, Andy Green. … CZYTAJ WIĘCEJ:
    http: //www.euronews.com/2014/05/01/bl

    Bloodhound SSC 1050 mile na godzinę – najszybszy wyścig na świecie. Może przekroczy prędkość światła w 2015 r.?.

    Logo firmy URT na bolidzie – firma angielska, która produkuje szeroką gamę elementów kompozytowych, dla przemysłu obronnego, urządzeń i sprzętu sportowego, motorowego, samochodowego, morskiego i lotnictwa i produktów konsumenckich.
    Znajduje się w Bognor Regis nadmorskim mieście w Arun dzielnicy West Sussex , na południowym wybrzeżu Anglii.
    Skróty URT używa również korporacja w Tajlandii, United Radiant Technology – Corporation – kapitał fundacyjny, bez podania fundatorów.

    Może to nie ma znaczenia, ale skrót URT – to nazwa miejscowości turystycznej w południowo-zachodniej Francji – na oceanem Atlantyckim (region Akwitania) 78 km od Pau, stolicy departamentu i 658 km od Paryża). Według spisu ludności z 2006 roku liczba ludności wynosiła 1988.
    URT – Urteh Dasht to wieś w zachodnim Iranie w Islamskiej Republice Iranupisu z 2006 roku liczba ludności była 336, w 88 rodzinach. [ 2 ]

    Wieś – nad morzem Kaspijskim w Islamskiej Republice Iranu Urteh Dasht znany również jako „Ur Dasht , „URT i „Ūrţasht. Według spisu ludności z 2006 zamieszkują ją 336 mieszkańców, w 88 rodzinach.
    Mam nadzieję, że ten piasek i obok dwie strzały nic nie znaczą, choć wątpię.
    Numery na strzałach 11.5 i 11.3, mogą oznaczać daty 11 maja 2015 r. i 11 marca 2015 r., czy mogą być znamienne?
    Firmy amerykańskie Captain America, Spider-Man i Inhumans połączą siły w marcu 2015
    Spider – Man, jest uwidoczniony na okładce.
    Trzy sfilmowane komiksy, kolejno: Amazing Spider-Man vol. 3 Special będzie mieć premierę: 11 marca 2015 r., Inhuman Special – premiera: 1 kwietnia 2015, All-New Captain America Special – premiera: 6 maja 2015 r. Ciekawostką jest że .Inhumans są grupą, której dom został zniszczony i muszą żyć na Ziemi. Są potężni, ale nadal potrzebują pomocy takich bohaterów jak Spider-Man czy Kapitan.
    Data 11.03.2015 r., – oby się tylko z filmem wiązała.
    Na tej okładce nie widzę Netanjahu. Należy również zaznaczyć,że Izraelscy parlamentarzyści uzgodnili rozwiązanie Knesetu i rozpisali przed terminem nowe wybory, których termin ustalona na na 17 marca 2015 r.
    Jest bardzo dużo jeszcze informacji na tej okładce. Odczytanie ich wymaga czas u trochę więcej wiedzy niż moja.

  15. Ex said

    @RomanK Chodzi o to, żeby wciągnąć Europę w konflikt Izraela z sąsiadami (bo bez tego zostanie on zaorany), a przy tej okazji zrobić trochę porządków w samej Europie, tzn nie tylko powyrzucać z niej Muzułmanów, ale też poprzesuwać niektóre granice i w ogóle zmienić ustrój.

    Złoto z Fort Knox jest już podobno schowane w Pekinie, a na Syberii żyje (prowadząc małe i średnie firmy) 17 milionów Chińczyków.

  16. NICK said

    Panie Romanie. Czy P. Friedman zapodał, że jest już takie przemieszanie iż, wszystko jest możliwe?
    Poproszę Pana o własną ocenę – konkluzję.

  17. Eliza said

    Może ktoś kojarzy osobę na portrecie po prawej stronie okładki. Wstawiona w pozie z czasów Leonarda da Vinci. Może to Victoria Nuland – przechodzi do historii?

  18. NICK said

    P. Ex. To, że Chiny wezmą [odzyskają] Mandżurię, mówimy od dawna. Pewnie i więcej, „Coś za coś”. A skąd wieść o złocie? Bo, jeżeli tak się sprawy mają? To, mówiąc szczerze, nie ogarniam.

  19. inka said

    ad 17 .to dama z łasiczką – jedyny obraz Leonarda w zbiorach polskich….

  20. Ex said

    @18 Tu był wywiad z jakimś rosyjskim ekspertem/doradcą, który o tym mówił.

  21. Ex said

    @17 http://pl.wikipedia.org/wiki/La_Belle_Ferroni%C3%A8re

  22. inka said

    chyba jednak nie mam racji ale podobna

  23. inka said

    znalazłam :Portait de femme dit La Belle Ferronnièrre – Portret kobiety – La Belle Ferronnière – znajduje sie w LUWRZE

  24. Zbyszko said

    Inka @13, zgoda, ale trzeba miec jakiś sztandar. W tym wypadku Sztandar, pod którym Polacy mogliby się zjednoczyc. Matka Boska Królowa Polski już nie raz dała nam przykład Swojej pomocy. Polecam książke Ks. Bartnika „Matka Boska Łaskawa a Cud nad Wisłą, dzieje Kultu i Łaski”

  25. Zbyszko said

    A czy nie jest ten rebus czasami zmyłką, by Putina postawic w jednym szeregu z NWO-wcami?

  26. Ex said

    @22 Przecież sam mówił, że z NWO walczyć nie będzie.

  27. marta15 said

    co tu tak panstwo ciezko debatuja.
    Zyjemy w czasach konca swiata, czasach Apokalipsy ,ktore MUSZA nadejsc i musza byc takie, jak je Biblia opisuje ,czyli straszne. ludzie odeszli od Boga i Pan Bog nie ma ochoty na jakies specjalnei wygibasy aby nas ratowac.
    Jedyne co kazdy moze i powinien robic to ratowac swoja wlasna ( i w miare mozliwosci najblizszych osob) dusze.
    A jest to , wbrew pozorom,. nielatwe zadanie.

  28. Boydar said

    Słuszna wątpliwość … (20)

  29. Boydar said

    teraz już (25) – Pan Zbyszko

  30. Eliza said

    @ Inka, postać ustawiona jak odbicie w lustrze, ale twarz to nie Damy .. da Vinci, patrz.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dama_z_gronostajem

  31. Eliza said

    Inka, masz rację, to tzw. La Belle Ferronnière, ale co może oznaczać, ta tajemnicza dama

  32. RomanK said

    ad 15-16….
    Tak ma pan racje panie Ex..to Wejscie Smoka wszystkiemy nogamy…na geopolityczna scene w drodze do Khazaria Magna. Odnosze nieodparte wrazenie..ze i wystapienie pana Friedmana jak i pana Korwina Mikke w Parlamencie UE. choc pozornie z diametralnie roznych pozycji daza do tego samego celu jasno okreslonego…i w jego interesie.

    Panie Nick…gdyby tak zamienic a artykule wszystkie slowa Islam na Zionism..a muzulmanie na zydzi…moglibysmy spokojnie opluc autora mowiac, ze jest chorym na umysle i z nienawisci antysemita…i do tego zlosliwie manuipuluje historia…badz jej wogole nie zna:-)))))
    Dodatkowo pikantnym faktem jest, ze to artykul napisany przez Zyda…ktory jakby kopiowal logiczne wywody nazistow hitlerowskich..i exculpacyjne wywody bolszewickich siepaczy….jakimi szafuja do dzisiejszego dnia nierozliczeni za zbrodnie zbiorowej odpowiedzialnosci….

  33. RomanK said

    Tu wersja poprawiona:

    War Between Two Worlds

    Wojna dwoch Swiatow
    13 stycznia 2015
    Stratfor

    George Friedman

    Zabójstwa rysowników, którzy wyśmiewali się z Islamu i zydów robiacych zakupy przed szabasem- dokonane przez islamistów w Paryżu w zeszłym tygodniu, zjednoczyly wstrzasniety świat. Światowe zjednoczenie tego typu jest zawsze niebezpieczne. Zjednoczeni w szoku ludzie mogą robić nieodpowiedzialne rzeczy. Jest to mozliwe w skrajnych emocjach w chwili, która wlasnie szczegolnie wymaga dystansu i chlodnej oceny.. Dlatego mam ochotę wyć z wściekłości. To nie jest moje miejsce, nie czuje sie powolanym, aby to zrobić. Moim zadaniem jest, aby spróbować przeanalizowac wydarzenia, umieścić je w kontekście i spróbować zrozumieć co się stało i dlaczego. Z tym, że po fali wściekłość przychodzi spokoj, plany i działania mogą być wykonane. Gniew ma swoje uzasadnienie i miejsce, ale działania muszą być podejmowane wg wymogow dyscypliny i rozsadku.

    Przekonałem się, że w myśleniu o rzeczach geopolitycznie, mogę zlagodzic własną wściekłość i znaleźć- jeśli to cos znaczy- przynajmniej wyjaśnienie zdarzeń, takich- jak te. Opisac, jak to się dzieje.
    Moja nowa książka zostanie opublikowana 27 styczenia pod tytułem: „Narodziny kryzysu w Europie”, to jest rzecz o rozwijającej się niewydolności wielkiego eksperymentu Unii Europejskiej i odrodzeniu sie europejskiego nacjonalizmu. Omawia ona pogranicza i punkty zapalne w Europie i wskazuje na prawdopodobienstwo tego , że próby Europy niedopuszczenia do konfliktu zakończa się niepowodzeniem. Wspominam tę książkę, ponieważ jeden z jej rozdziałow poswiecilem pograniczu Morza Śródziemnego i bardzo staremu konfliktowi między Islamem a Chrześcijaństwem. Oczywiście jest to pewien punkt widzenia..patrzenia i korzystajac z tych punktów zapalnych, staram sie odtworzyc sposoby myslenia morderców i mordowanych, aby odnalezc sens motywow, jakie nimi kierowaly.
    Zacznę od tego cytując z rozdzialu:

    Mowilismy o pograniczu, jak sa one wzajemnie połączone i jak sie dziela. Wezmy na ten przyklad granice morskie, różniące się pod wieloma względami, ale posiadajce podstawową cechę pogranicza. Bliskość bowiem oddziela tyle samo, ile dzieli. To ułatwia wymianę handlową, ale także wojny. Dla Europy jest to kolejna granica zarówno gleboko swojska , ale zarazem i głęboko obca.

    Islam najezdzal Europę dwukrotnie z Morza Śródziemnego – najpierw w Iberii, po raz drugi w południowo-wschodniej Europie i na Sycylii oraz podgryzajac tu i tam, gdzie indziej. Chrześcijaństwo odpieralo Islam wiele razy, po raz pierwszy w wyprawach krzyżowych w walce o wyparcie muzułmanów z Iberii. Następnie zmusiło Turków do wycofania sie z powrotem z Europy Środkowej. Chrześcijanie w końcu przeszli na Morze Śródziemne w 19 wieku, przejmując kontrolę znacznej części Afryki Północnej. Każda z tych dwóch religii chciała zdominować innych. Każdy wydawał sie byc bliski celu. Nie powiodło się zadnemu. Prawdą jest to, że Islam i Chrześcijaństwo od pierwszego spotkania nawiazaly stosunek obsesyjny. Jak Rzym i Egipt- handlowali ze sobą i wojowali ze soba.

    Chrześcijanie i Muzułmanie byli wrogami, walcząc o kontrolę Iberii. Jednak nie zapominajmy, że byli również sprzymierzeńcami: W 16 wieku, osmańska Turcja i Wenecja sprzymierzyły sie by kontrolować Morze Śródziemne. Żadne pojedyncze zdanie nie jest w stanie podsumować relacji między nimi . Chyba, zeby to ujac zdaniem: Rzadko się zdarza, żeby dwie religie mogly być we wzajemnym stosunku tak obsesyjnie ze sobą zwiazane i jednocześnie tak ambiwalentne. Jest to mieszanka wybuchowa.
    Migracja, Wielokulturowość i Getta.

    Obecny kryzys ma swoje początki w upadku hegemonii Europejskiej w Afryce Północnej po II Wojnie Swiatowej i potrzebie Europejczyków na tanią siłę roboczą. W związku z tym, Zachod w jakis sposób zakończył swoje stosunki imperialne tworzac warunki do umożliwienia migracji muzułmanów do Europy, Nieszczelne granice Unii Europejskiej pozwoliły im na osiedlenie się, gdzie chcieli. Muzułmanie, ze swej strony, nie przyszli, aby brać udział w transformacji kulturowej. Oni poprostu przyszli do pracy i po pieniędze, z najprostszego z powodów.
    Apetyt Europejczykow na tanią siłę roboczą i glod pracy Muzulmanow skumulowal sie i zaczal generować ogromne masowe ruchy ludności.

    Sprawę komplikuje fakt, że Europa nie była już po prostu Chrześcijanska. Chrześcijaństwo utracił kontrolę nad hegemona kultury europejskiej, nad tym co ja laczylo- na przestrzeni ostatnich wiekow a zwlaszcza dziesiecioleci . I tego wlasnie nie zastapil Sekularyzm. Sekularyzm ustanowil radykalną różnicę między życiem publicznym i prywatnym, w którym religia, w każdym sensie tradycyjnym, zeszła do sfery prywatnej bez edominacji nad życiem publicznym. Istnieje wiele wdzięku w sekularyzmie, w szczególnościw jego sferze roznych tzw. wolność, w osądach w prywatnych sprawach. Ale sekularyzacja stwarza również problemy publiczne. Są tacy, których wierzenia są tak różne od poglądów innych ludzi, że znalezienie wspólnej płaszczyzny w przestrzeni publicznej jest niemożliwe. A potem są ci, dla których rozróżnienie między publicznym i prywatnym jest albo bezsensowne, albo calkiem niemożliwe do przyjęcia. Złożone kontrowersje sekularyzacji mają swój urok, ale nie każdy jest pod ich urokiem.

    Europa rozwiązala problem zaniku Chrześcijaństwa w sposob, który dawne bitwy między roznymi chrześcijańskimi wyznawcami trendow pozbawil znaczenia. Sekularysci zaprosili do swoich experymentow wszystkich, w tym ludzi, którzy nie tylko nie podzielają kluczowej doktryny sekularyzmu, ale odrzucili je. I to co sekularysci uwazaja za postęp w przeciwienstwie do sekciarskiego konfliktu, muzułmanie (i wielu chrześcijan) widza, po prostu -jako dekadencje, osłabienie wiary i utrate celu.
    Tu nasuwa sie pytanie, co mamy na myśli, gdy mówimy o rzeczach takich, jak chrześcijaństwo, islam i sekularyzm. Istnieje ponad miliard chrześcijan i ponad miliard muzułmanów i niezliczone rzesze świeckie, którzy mieszają wszystko i na wszystkie sposoby. Trudno zgadnac , co masz na myśli, kiedy uzywasz tych samych okreslen, każde w innym sensie, ktory jest (lub nie jest) właściwy. Zostalo to wmontowane w semantyke jako cos co stworzylo nieokreśloność naszego języka, co pozwala nam przenieść odpowiedzialność za działania w Paryżu z Religii , na niewielki odlamek religijny, sekte w niewielkim zwiazku z Religia, lub do działań tylko tych, którzy pociągaja za spust. Jest to uniwersalny problem sekularyzacji, która unikajac stereotypów, pozostawia niejasnym, kto ma być za co odpowiedzialny i w jakim zakresie za swoje dzialania odpowiada. Poprzez decentralizację sekularyzm ceduje całą odpowiedzialność na osoby indywidualne, czyniac je personalnie odpowiedzialnymi. Sekularyzm zatem zwalnia narody i religie od odpowiedzialności.

    To niekoniecznie jest złem, ale tworzy ogromny problem praktyczny. Jeśli nikt, ale tylko napastnicy i ich bezpośredni sponsorzy są odpowiedzialni za działania, a wszyscy inni, którzy podzielają ich wiare są bez winy, dokonałeś osądu moralnego. Ale z praktycznego punktu widzenia, przez to sparaliżowales swoją zdolność do samoobrony.Nie jest bowiem możliwa obrona przed przemocą przypadkowa , gdy w tym samym czasie czynisz niedopuszczalnym pociagania do odpowiedzialności zbiorowej. Europa tkwi w swojej starej moralnej złożoności i nie można tego łatwo rozwiązać. Nie wszyscy muzułmanie – nawet nie większość muzułmanów – jest za to odpowiedzialny. Ale wszyscy, którzy popełnili te akty byli muzułmanami i twierdzą, że czynia to co czynia w imieniu i za muzułmanów. Ktoś mógłby powiedzieć, że to jest problem muzułmański, zatem uznac muzułmanow odpowiedzialnymi za jego rozwiazanie. Ale co się stanie, jeśli tego nie zechca zobic? I tak bez końca debaty moralne kreca sie, jak spirala…..

    Dylemat ten jest potęgowany przez slodka tajemnice Europy: Europejczycy nie uwazaja muzułmanów z Afryki Północnej i Turcji- za Europejczykow, ani nie zamierzaja pozwolić im być Europejczykami. Europejskie rozwiązanime jest ich izolacja, jest koncepcja wielokulturowości – na pierwszy rzut oka najbardziej liberalne pojęcie, ale w praktyce, to ruch zarówno rozdrobnienia kulturowego , jak i gett. A za tym kryje sie jeszcze inny problem, geopolityczny. Mówię tu o punktach zapalnych:

    Wielokulturowość i cale zagadnienie komplexowej emigracji staje w obliczu kolejnego wyzwania. Europa była zatłoczona. W przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, nie mają miejsca do włączenia milionów imigrantów – z pewnością nie na stałe. Nawet, jesli liczba ludności powoli spada, wzrost populacji, zwłaszcza w krajach bardziej zaludnionych, jest trudne do zarządzania i organizacji. Doktryna wielokulturowości naturalnie kreuje w pewnym stopniu separatyzm. Kultura oznacza chęć do życia z własnymi ludźmi. Biorąc pod uwagę status ekonomiczny imigrantów z całego świata to wykluczenie jest nieuniknione, choc może nieumyślnie, ale jest włączone w pragnienia znalezienia sposobu na zycie w wielokulturowości. Wynikiem tego jest, wlasnie to- ze Muzułmanie znaleźli się w wyjątkowo zatłoczonych i nędznych warunkach. Wszystko w Paryżu wieżowce, budynki mieszkalne, mieszkania sa oddzielne dla muzułmanów i oddzielne dla Francuzów, którzy mieszkają….. gdzie indziej.

    Te ostatnie morderstwa nie mają nic wspólnego z ubóstwem oczywiście. Nowo przybyli imigranci zawsze są biedni. To dlatego emigrowali. I dopóki nie nauczą się języka i zwyczajów swoich nowych krajow, są oni zawsze ghettem i obcymi. To zawsze następna generacja jest ta, która wchodzi do kultury dominującej. Od poczatku brudnym sekretemn wielokulturowości było to, że jego konsekwencją było uwiecznić muzułmańska izolacje. Co bylo latwe, bo i tez nie było intencją Muzułmanów stac się Europejczykami, nawet gdyby mogli. Przybyli, aby zarabiać pieniądze, a nie stać się Francuzami. Płytkość powojennego europejskiego systemu wartości objawia się wlasnie w ten sposób w formie – Horror Show, dkladnie, jak ten- który miał wlasnie miejsce w Paryżu w zeszłym tygodniu.
    Rola ideologii

    Ale podczas, gdy Europejczycy mają stare problemy z Islamem i mieli je na ponad 1000 lat, problem ten obecnie nabiera szczegolnego znaczenia. Chrześcijaństwo zostalo odessane z ewangelicznej gorliwości i nie używa już mieca do zabijania i konwersji swoich wrogów. Ale niestety tego nie mozna powiedziec o Islamie- przynajmniej tej części Islamu , ktora swoj zapal utrzymuje. Powiadanie,ze nie wszyscy muzułmanie podzielaja tę wizję, nie rozwiązuje problemu. Dość muzułmanow podziela ta żarliwości, aby zagrażac życiu tych, ktorymi gardzą i ta skłonność do przemocy nie może być tolerowana zarówno przez Zachod , jak i przez tych muzułmanów, którzy nie utozsamiaja sie z ideologia dżihadu.
    I co najwazniejsze nie ma zadnego sposobu, aby odróżnić tych, którzy mogą zabić od tych, którzy nie zabija. Społeczność muzułmańska być moze jest w stanie dokonać tego rozróżnienia, ale 25-letni policjant europejski lub amerykański nie jest w stanie. A muzułmanie albo nie mogą, albo tez nie chca kontrolowac tego sami przez samopolizacje.
    Dlatego jesteśmy w stanie wojny.
    Premier Francji Manuel Valls nazwał to wojna z radykalnym islamem. Co mialoby sens, jeśliby tylko ci nosili swoje mundury i charakterystyczne znamiona dystynkcje -jako strona walcząca Radykalni Islamiści -i nie byłoby problemu. Ale Valls’owe okreslenie nie pomaga nikomu, nie ma bowiem wyraznego rozroznienia stron! Jak świat może akceptować od czasu do czasu ataki terrorystyczne , nie widzac całej społecznośći muzułmańskiej- jako potencjalnego zagrożenia, dopóki nie zostanie udowodnione inaczej. To sa straszne wybory, ale historia jest ich pełna. Wzywanie do wojny z radykalnymi islamistami, jest jak zaproszenie do wojny z wyznawcami Jean-Paul Sartre. Dokładnie tak samo…tylko -jak oni wyglądają?

    Europejska niemożność pogodzenia się z rzeczywistością, jaka stworzyła sobie Europa w tej i innych sprawach nie wyklucza tez mozliwosci i koniecznosci wojny z udziałem wojsk w wielu krajach muzułmańskich. Sytuacja jest skomplikowana, a moralność jest tylko kolejna bronia w procesie udowodnienia czyjejs winy i uniewinnienia siebie samych. Geopolityczne wymiary relacji Islamu z Europa, czy Indiami lub Tajlandia, czy ze Stanami Zjednoczonymi, nie sa przedmiotem moralizowania.

    Trzeba coś zrobić. Nie wiem co- należy zrobić, ale podejrzewam, że wiem, co nadchodzi. Po pierwsze, jeśli prawdą jest, że Islam jedynie reaguje na przestępstwa przeciwko niemu, to te zbrodnie nie są nowe i na pewno nie maja zrodla w utworzeniu Izraela, inwazji na Irak , czy ze wgledu na ostatnie wydarzenia. To trwa już znacznie dłużej. Na przykład, Assassini wykonywali tajne zlecenia islamskie niszczenia jednostek- ktore widzieli, jako muzułmańskich heretyków. Nie ma nic nowego w tym, co się dzieje i to nie skończynawet, jeśli pokój zapanuje w Iraku, Muzułmanie zajmą Kaszmir, lub Izrael zostanie zniszczony. To nie Sekularyzm szaleje w świecie islamskim. Arabska Wiosna była zachodnia fantazja, że tak jak upadek komunizmu w 1989 roku powtarza się to samo w świecie islamu z tymi samymi skutkami. Z pewnością są i liberałowie i świeccy muzułmanie. Jednak to nie oni kontrolują wydarzenia – to nie żadna grupa je robi – to wydarzenia- a nie teorie, kształtują nasze życie.

    Poczucie i europejskie rozumienie pojecia narodu jest gleboko zakorzenione w wspólnej historii, języku, pochodzeniu etnicznym, w chrześcijaństwie ,lub jego spadkobiercy sekularyzmie. Europa nie ma innego pojęcia narodu, za wyjątkiem tych definicji ,jaka ma i uznaje…. a muzułmanie nie mieszcza sie w żadnej z nich. Trudno zatem jest wyobrazić sobie inny rozwoj sytuacji, niz kolejną rundę zasiedlania w gettach i deportacjach. To jest widmo odrażające dla europejskiej wrażliwości, ale na pewno nie jest obce europejskiej historii. Nie można odróżnić radykalnych muzułmanów od innych muzułmanów i Europa będzie coraz bardziej i mimowolnie poruszać się w tym kierunku.

    Paradoksalnie, to będzie dokładnie to, czego chca radykalni muzułmanie, ponieważ wzmocnia swoją pozycję w świecie Islamu w ogóle, a w Afryce Północnej i Turcji w szczególności. Ale alternatywą dla nie umacniania i wspierania radykalnych islamistów jest życie w niepewnosci jutra i stalym zagrozeniu śmiercia, jeśli tylko tamci uznaja, ze są obrażani. I na to Europa nie moze sie zgodzic.

    Być może wynaleziemy magiczne urzadzenie, ktore pozwoli nam czytać w umysłach innych ludzi, aby ustalić, co jest ich prawdziwa ideologia. Ale biorąc pod uwagę fakt, za jakie przestępstwo uznaje wielu na Zachodzie to, ze rządy czytaja poczte eelektroniczna wątpię, że na to pozwola. Zwłaszcza za kilka miesięcy, kiedy morderstwa i mordercy beda zapomniane, a Europejczycy przekonają się, że aparat bezpieczeństwa uciska wszystkich. I oczywiście,beda domagac sie minimalizacji opresyjnego potencjału sił bezpieczeństwa.

    Stany Zjednoczone różnia w tym sensie, ze jest to sztuczny system, a nie naturalny. Wynaleziony przez naszych założycieli, oparty na pewnych zasadach jest otwarty dla każdego, kto ogarnia te zasady. Nacjonalizm w Europie jest romantyczny, naturalistyczny. To zależy od obligacji, które rozciągają się w czasie i nie daja sie łatwo złamac. Idea oparta na wspólnych zasadach, ale innych niż ich własne jest obraźliwe dla ludzi religijnych wszędzie, a w tym momencie historii, ta niechęć jest szczegolnie obecna wśród muzułmanów.
    I jest to prawda, której musimy stawić czoła.

    Pogranicze Morza Śródziemngo było miejscem konfliktu przed Chrześcijaństwem i Islamem. Pozostanie ono miejscem konfliktu nawet- jeśli obecni utraca swoją energiczną miłość ich własnych przekonań. Złudnym jest wierzyć, że konflikty zakorzenione w geografii mogą zostać zniesione. Jest też błędem filozoficznym, uwolnić się od ludzkiego strachu przed byciem zabitym przy biurku za swoje pomysły.
    Wchodzimy w miejsce, z ktorego nie ma powrotu i nie ma wyjscia. W tym miejscu nie mozna podjac dobrych decyzji, co nie wybierzemy będzie źle. Co należy zrobić będzie jednak zrobione, a ci, którzy odmowia dokonania wyboru, będa uważac się za bardziej moralnych niż ci, którzy ich dokonali.
    Jest wojna i jak wszystkie wojny ta różni się od ostatniej tylko metodami, jakimi jest prowadzona.
    Ale to jest wojna …. i zaprzeczanie temu, jest zaprzeczaniem oczywistosci.

    George Friedman,
    Prezes i założyciel Stratfor
    Punkty zapalne początku kryzysu w Europie
    Tlum: RomanK

  34. RomanK said

    I jako dodatek…czy prez Francji..wie??? czy nei wie o czym mowi w publicznym wystapieniu:
    Francophones posluchajcie sami….

  35. Peryskop said

    Re 34
    Mecenasie, proszę nie przesadzać, ani nie przegrzewać.

    Przecież ten facet François Gérard Georges Nicolas Hollande sroce spod ogona nie wypadł.
    I nie jest on kamikaze.

    Przemawiają do mnie argumenty za tym, że FH użył idiomu wieloznacznego, mając na myśli „terroryści, SZALEŃCY, fanatycy.”

    Cytat poniżej cytowany „nowecant 13 stycznia 2015 at 22:10” wydaje się słuszny. A ta technika dezinfo nazywa się w strefie anglojęzycznej „zatruwanie źródełka” i służy do wyśmiewania osób odsłaniających ukrywane prawdy o NWO.

    http://www.monitor-polski.pl/satanistyczna-farsa-we-francji-nowe-fakty/comment-page-4/#comment-198646

    nowecant 13 stycznia 2015 at 22:10

    Tam jest dalej bez nałożonego tłumaczenia. On mówi: „ces illuminés”. Słowo „illuminé” odnosi się też do „oświeconych”, czyli Illuminati (swoją drogą ze światłem to mają tyle wspólnego, że im się od niego głowy przegrzały), ale zobaczmy na kontekst zdania : Ci którzy dopuścili się tych czynów: ci terroryści,ci SZALEŃCY,fanatycy. Jak dla mnie to bardziej pasuje.
    Co wcale nie oznacza, że mam rację. Gdzieś w gąszczu komentarzy pod nagraniem znalazłem co następuje:
    Also the illuminati used the world illuminé to refer to members in public without other people understanding it, its a secret code”.
    Ma to jakiś sens, ale to tylko komentarz jakiegoś przypadkowego internauty,który może tylko na siłę szukać dopasowania do tej teorii i nie będę zagłębiał się w jego wiarygodność, bo nie jestem lingwistą-historykiem. Ja wiem jedno, że nawet jeśli w tym przypadku nie powiedział po prostu „szaleńcy”, w co wątpię, to jest mnóstwo takiej zawartości w Internecie, a przodują w tym te ze słowem „Illuminati”, w których ludzie rozpaczliwie (albo na zlecenie) doszukują się we wszystkim ich działania i znaków, dochodząc do jakichś zabawnych wniosków. Ma to podwójny efekt: odciąga część ludzi, którzy chcieli czegoś poszukać i wpisali „Illuminati” w jakieś totalne dezinfo, w którym siedzą marnując czas i powoduje, że inna część ludzi widzi jakieś totalne głupoty napisane przez idiotów/agenturę (podejrzewam że jedno i drugie) i potem powstaje skojarzenie, że teorie spiskowe, to jakieś bzdury dla idiotów, którzy wszędzie doszukują się trójkątów czy rogów.

    koniec cytatu @nowecant

    Nie mniej ciekawy jest ciąg dalszy szopki paryskiej terroryzjańskiej.

    Kto chce niech sobie wierzy w to, co pokazują !

    Kobiety usunięte ze zdjęcia z marszu w Paryżu. Donald Tusk też zniknął.

    „Times of Israel”, „The Guardian”
    2015-01-13 (19:08)

    Ultraortodoksyjna izraelska gazeta „HaMevaser” usunęła kobiety ze zdjęcia przedstawiającego uczestników niedzielnego marszu przeciw terroryzmowi w Paryżu. Wśród osób, które zniknęły z fotografii, jest Angela Merkel. Zniknął też stojący obok niej Donald Tusk.

    Na oryginalnym zdjęciu z marszu widoczni byli m.in. prezydent Francji Francois Hollande, kanclerz Niemiec Angela Merkel, prezydent Autonomii Palestyńskiej Mahmud Abbas, premier Danii Helle Thorning-Schmidt, burmistrz Paryża Anne Hidalgo i Donald Tusk.

    Zdjęcie, które ukazało się w poniedziałkowym wydaniu „HaMevaser”, zostało przycięte tak, że nie zmieściły się na nim Thorning-Schmidt i Hidalgo, a Merkel – wraz ze stojącym obok niej Tuskiem – została z fotografii usunięta. Na miejscu kanclerz Niemiec stoi Abbas.

    W 2011 r. kontrowersje wywołała inna ortodoksyjna żydowska gazeta, „Di Tzeitung”, która usunęła Hillary Clinton ze zdjęcia przedstawiającego Baracka Obamę oglądającego wraz z grupą doradców akcję amerykańskich komandosów przeciwko Osamie bin Ladenowi. Gazeta tłumaczyła później, że nigdy nie publikuje zdjęć kobiet.

    Źródła: „Times of Israel”, „The Guardian”

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Kobiety-usuniete-ze-zdjecia-z-marszu-w-Paryzu-Donald-Tusk-tez-zniknal,wid,17175338,wiadomosc.html

    ==

    Demontaż państwa już się skończył. Teraz będą znikać ludzie.” Janusz Kurtyka, 6.04.2010

    http://gloria.tv/?media=624381&language=YiwzPCkSG6u

    Przy okazji uczulam też na szemrany serwis gloria.tv

  36. Maciej said

    Mnie jako pierwsze w oczy rzucił się układ rąk kanclerzycy …

  37. Eliza said

    @36 Palce obydwu rąk połączone puszkami, to mudra Hakini, zwiększa koncentrację.

  38. NICK said

    (35). P. Peryskop. Proszę przybliżyć – szemrana gloria.tv .
    Pytam. Nie neguję.

  39. RomanK said

    Panie Macieju oczywiscie piwo, jak najbardziej nadaje sie do kiszki z kapusta…Musi pan tylko przypinlowac by to kiszka byla ciepla, a nie piwo:-))))
    A z tego co mnie uczyla w szkole Madame Fayolle…
    Terrorysta , szaleniec fanatyk nalezalo powiedziec;- Terroriste, un fou, un fanatique…jak to sie ma do oswieconych…????….. no, ale to bylo dobrze ponad pol wieku temu:-))))

  40. Peryskop said

    Re #38
    Serwis Gloria tv. bodaj powstał na potrzeby promowania działalności ks. dr Piotra Natanka.
    I przez długi czas ja także ulegałem czarowi tego odważnego kapłana demaskatora zła w KRK itp itd.

    Aliści pobuszowałem kiedyś po Gloria.tv i zaskoczyły mnie filmiki promujące symbolikę judaistyczną.

    Reszty chyba nie trzeba.

    Dodam tylko, że jako osoba tolerancyjna nie mam nic przeciwko rozmaitym kultom religijnym.

    Natomiast nie widzę korzyści dla wiernych z łączenia pod jednym dachem kultów, które nie są kompatybilne – ze swej natury, jak i z ideologii.

    A jak wskazuje historia – oraz podkreśla to ks. prof. Waldemar Chrostowski – szans na Dialog nie ma.

    Na monologi owszem – dlatego … uwaga na Gloria.tv.

    ==

    Re #33
    Tu wersja poprawiona: War Between Two Worlds

    Poprawiona, ale wciąż spaprana. I tu nie chodzi o szczegóły tłomacke, ale o spaprany oryginał.

    Wojna dwoch Swiatow
    OK. Ale gdzie zniknął ten „trzeci światek” ?

    Przecież jest wiele przesłanek, że w Paryżu to nie był żaden zamach extremistów, ale kolejna ustafka w wykonaniu (nie?)wiadomokogo.

    Dlatego mam ochotę wyć z wściekłości…

    Jeśli szef i założyciel ajencji Stratfor George F. ma taką ochotę, to niech wyje. Razem z Romanem K., który ten text propagandowy przełożył i zachwalał jako super-cymes, że aż kupił go facet zaniepokojony „brakiem balu”.

    ==
    Przypomnienie:

    #43 Peryskop said 2014-12-07 (niedziela) at 18:27:15
    Re 39
    „Nb. w którym konkretnie miejscu Stan Tymiński wyraża ubolewanie z powodu że USA nie dokonało jeszcze aneksji świata?”

    Ubolewanie w żadnym.
    Dlatego w #21 mogłem napisać jedynie że: „Po piąte – Pan Stan jest niezadowolony, że Ameryka nie zrobiła jeszcze aneksji świata.”…

    więcej:
    https://marucha.wordpress.com/2014/12/01/niepokoi-mnie-przepasc-pokoleniowa-ze-stanislawem-tyminskim-rozmawia-andrzej-kumor/#comment-435737
    ==

    Stan zatem dalej obniżył loty i dostał dziś zasłużone cięgi od przytomnych komentatorów:

    http://rzeczpospolita.neon24.pl/post/117719,wojna-dwoch-swiatow

    Bravo!

    Bo histerycznie lansuje demagogicznego gniota a-historycznego, gdzie ani słowem o udziale sprawczym „trzeciego światka” w wydarzeniach.

    Żywiołu, który do wszelkich konfliktów podŻega kogo się da (a teraz i kogo się nie da) i na nich koŻysta.

    Żywiołu tego bowiem nie ma.

    Przynajmniej oficjalnie.

    No i w tekście-cymesie załoŻyciela Strat’for.

    Strat’egy FOR … you know.

    Teraz jaśniej skąd „FOR” u prof. L. Balcerowicza ?

    A jeśli w jakiejkolwiek analizie pominięto istotne ogniwo – tutaj wręcz kluczowe ! – to TAKA „ANALIZA” JEST ZAWSZE GOOWNO WARTA.

    ZAWSZE !

    Tego gniota wrzucił dziś na Monitora Polskiego @czaro z KUL – poprzednio hjk, ex-studet, experto + 200 nicków mycków.

    http://www.monitor-polski.pl/satanistyczna-farsa-we-francji-nowe-fakty/comment-page-7/#comment-198886

    Myśli, że jak boldem, to ten cymes-kit wciśnie pod wstępniakiem, którego Marek Podlecki zatytułował:

    „Satanistyczna farsa we Francji nowe fakty” ?

    Oj, nieładnie się chłopcy bawicie, ayvay nieładnie 😦

  41. Peryskop said

    Re#39
    Panie Romanie, oczywiście że kwestia, kto Prezydentowi Hollande włożył w usta słowa, które chciał Pan usłyszeć, jest tyle warta co piwo do kiszki z kapustą. Smacznego.

    Ważniejszy jest bzdet ze Strtfor, którego omówienie czeka na moderację w #40.

    Moje posty nie są moderowane.
    Ale WordPress ma swoje kaprysy, o których ostatnio przekonał się vanqurevski przypadek, aż się zawiesił do odwołania.

    Pieśń gminna (z której gminy?) idzie tak:


    Się unosił razy kilka
    grając baranka, nie wilka,
    uczciwych miał za obwiesi,
    aż oklapł i się zawiesił.

  42. Ex said

    Na okładce nie ma żadnego polityka Izraela, tak samo żaden nie był zaproszony na manifestacje do Paryża (ostatecznie Netanyahu się w Paryżu pojawił, ale przyjechał na własna rękę i podkreślał raz – że zginęli Żydzi, dwa – że ich miejsce to Izrael; http://www.pch24.pl/izrael-nie-dla-chrzescijan–bedzie-panstwem-tylko-dla-zydow-,32338,i.html). Dwa – tam i tu jest Murzyn. Ten w Paryżu to prezydent Mali, najbiedniejszego państwa Afryki. Ponad to paryski pochód polityków był zrobiony w pustej uliczce, tak żeby powtórzyć układ z okładki, a więc być może celowo jako „odpowiedź”.

    Okładka to była informacja, a zamach na nią reakcją, czyli próbą (desperacką) związania Izraela z Europą (nie USA), bo powstał nowy światowy układ w którym nie ma dla niego miejsca. W jego miejsce wchodzą Chabad Lubawicz (http://www.konserwatyzm.pl/artykul/5388/menora-nad-ukraina ) i Rothschildowie:

    – była tu informacja, ze złoto z Fort Knox jest w Pekinie i przykazał ją publicznie Rosjanin,
    – Putin mówił, że z NWO walczyć nie będzie,
    – Dugin (http://krajskiomasonerii.neon24.pl/post/64283,czy-polska-masoneria-wspoldziala-z-rosyjska) o Polsce: https://wiernipolsce.wordpress.com/2012/02/25/aleksander-dugin-o-polsce/

    Dlaczego Rothschildowie mieliby porzucić Izrael? Nie mam pojęcia, ale kobieta na obrazie wg jednej z legend została zarażona syfilisem przez męża, który sam zaraził się nim celowo, tylko po to żeby zarazić żonę i w ten sposób ukarać jej kochanka z którym go zdradzała. Znaczy to porostu zerwanie starych więzi, co w tej interpretacji miałoby miejsce.

  43. Ex said

  44. Ex said

  45. Peryskop said

    Re #43 i #44

    Pan Ex wrzucił jakieś nieaktualne foty z Paryża !

    Tu jest właściwa fota i koszerna, bez bab i bez Tuska:

    A opis rzeczywistości jest tu:

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Kobiety-usuniete-ze-zdjecia-z-marszu-w-Paryzu-Donald-Tusk-tez-zniknal,wid,17175338,wiadomosc.html

  46. Ex said

    @42 c.d To tłumaczy też wycofanie poparcia Rosji dla Noworosji. To był element negocjacji, które się skoczyły. Teraz trwa walka pomiędzy oligarchami o to kto tam będzie kim rządził. Putin sprzedał Noworosję.

    Ukraina będzie mieć ustrój federalny dopasowany to tego jaki ma RFN. Potem do tego będzie dopasowana Polska, której ustrój też zostanie zamieniony na federalny i to będzie koniec przebudowy Mitteleuropy/Judeopolonii. Taki ustrój da to, że nie będzie w nim możliwe stworzenie jednej centralnej siły od wewnątrz ani z zewnątrz.

    http://tinyurl.com/pzdfvo8

  47. Boydar said

    Jeżeli Pan Ex pisze z takim zacięciem „… Putin sprzedał Noworosję …”, to ja o losy Donbasu jestem jakiś dziwnie spokojny 🙂

  48. NICK said

    P.Peryskop (40). Ocenę glorii tv. przyjmuję do wiadomości. A może tylko uprawdzają się x. Natankiem? Toć nie jest to jego oficjalna strona. A, sam, x. Natanek? Wg Pana?
    Nie oczekuję szybkiej reakcji widząc, że ma Pan ważniejsze sprawy. Dodam tylko, że X. Piotrowi nie mam nic do zarzucenia.

  49. Peryskop said

    Re 48
    Ks. dr Piotr Natanek wzbudzał pozytywne emocje. Przynajmniej u mnie, bo jest fajterem, ma sporą wiedzę i przejawia zaangażowanie na rzecz ludzi.

    #20: I przez długi czas ja także ulegałem czarowi tego odważnego kapłana demaskatora zła w KRK itp itd.

    Czas przeszły niedokonany, a to drugie oznacza, że wciąż analizuję w miarę skromnych możliwości.

    Ostrożność wynika z coraz większych rozczarowań co do naszych duchowych pasterzy – z JP2 na czele.

    Bo są wątpliwości co do ich bezinteresownej uczciwości m.in. od czasu przyjęcia przez kard. Stanislao Dziwisza nagrody pieniężnej od ADL i wcześniejszego poświęcenia chrześcijańskiego centrum biznesowego przez Prymasa Józefa Glempa na odzyskanej przez KRK działce.

    Przylegającej – nomen omen – do Operetki Warszawskiej, zwanej ostatnio teatrem muzycznym – nomen omen – „Roma”.

    …Krzysztof Brzeski to także ten sam przedsiębiorca, którego spółkę wraz z archidiecezją warszawską mocno piętnowała antyklerykalna prasa. Brzeski po połowie z Kościołem za 24 mln dol. wybudował w najściślejszym centrum stolicy, przy ul. Nowogrodzkiej, Roma Office Center. W maju 2000 r. biurowiec poświęcił prymas Józef Glemp. Budynek liczy 11 700 mkw. powierzchni użytkowej na ośmiu kondygnacjach. Brzeski do dziś nim zarządza — jest wynajęty w 100 proc. Atrakcyjność biurowca, poza usytuowaniem w centrum miasta, podnosi sąsiedztwo hotelu Marriott, stacji metra Centrum oraz dworca kolejowego…

    http://www.pb.pl/1308758,65928,stoleczny-pan

    Dalej tamże:
    Poza Warszawą kluczową inwestycją Brzeskiego jest zaś ta na działce tuż obok katowickiego Spodka. Roma Office Center — spółka Brzeskiego i archidiecezji warszawskiej — wspólnie z NFI Jupiter … wybudują tu luksusowe apartamenty i biurowiec. Wartość projektu wynosi 150 mln zł.
    Jupiter Plaza, bo taką nazwę roboczą przyjęto, obejmować będzie 22 tys. mkw. powierzchni użytkowej. Z tego 13 tys. mkw. przeznaczono na apartamenty, 3 tys. mkw. na biura, a resztę na gastronomię, rekreację i inne usługi. Część mieszkalna będzie mieć 17 pięter, a część biurowa — 11.
    — Nasza cena za metr kwadratowy na pewno nie spadnie poniżej 7 tys. zł — zapewnia Krzysztof Brzeski, prezes Roma Office Center.

    Przypominam, że to jest handlowa spółka z o.o. Krzysztofa B. z Archidiecezją Warszawską Kościoła Rzymsko(Roma)-Katolickiego.

    Tu można zobaczyć Krzysztofa B. jak odbiera nagrodę obok bpa W. Skworca innych duchpasterzy:

    http://www.powiat.nowy-sacz.pl/aktualnosci/zasluzeni_dla_ziemi_sadeckiej.html

    http://tinyurl.com/lbf7v4d

    A od strony lingwistyczno-historycznej czy nie ciekawe jest przywiązanie do motywu „Roma” ?

    Czy to nie jest wyraz czci dla Świętego Cesarstwa Rzymskiego Narodu Teutońskiego – obecnie jako Reich IV, pod przykryfkową nazwą EUforia ?

    wiki: „Święte Cesarstwo Rzymskie (łac. Sacrum Romanum Imperium lub Sacrum Imperium Romanum (S.I.R.) od 1254, niem. Heiliges Römisches Reich, potocznie (od 1441) łac. Sacrum Romanum Imperium Nationis Germanicae) – nazwa państwa stanowiącego kontynuację cesarstwa zachodniorzymskiego, odwołująca się zarówno do idei jak i kształtu politycznego średniowiecznej i wczesnonowożytnej Europy. Składało się formalnie z rdzenia, którym było Królestwo Niemieckie oraz z równoprawnych mu formalnie Królestwa Włoch (de facto do 1648) i Królestwa Burgundii (od 1032, de facto do 1378)…

    nazwa państwa stanowiącego kontynuację cesarstwa…

    Nomen omen – Roma.

    ==

    Przy okazji ostrzału Jerzego Obciacha w tekście Izy Brodackiej Falzmann mamy jak na widelcu modus operandi katolibańczyków. Kilka cytatów wyrwanych z kontekstu po to, żeby sprawdzić czy pasują jak ulał:

    To też charakterystyczny rys podobnego oszustwa – odwoływanie się do uczuć religijnych…

    …z powodzeniem grasował wśród Polonii przedstawiając się jako ofiara systemu…

    …miał nad biurkiem obraz Matki Boskiej. To było dla mnie poważne przeciwwskazanie do wchodzenia z nim w interesy…

    …Tłumaczyłam, że poważny biznesmen nie zasłania się Matką Boską, nie chroni za jej plecami. Coś takiego może robić oszust albo agent jakim był jak wiadomo Bolek…

    …Jednak wiele osób nie dało mi się przekonać i naraziło się na straty nie tylko finansowe lecz również moralne…

    …Ciekawe ile osób, pomimo zdemaskowania tego oszusta kupi od niego serduszko?

    ==

    http://izabela.neon24.pl/post/117501,zlote-zniwa

    http://tinyurl.com/nvud8ja

    Wszelkie podobieństwa do osób i sytuacji są całkowicie przypadkowe poza stwierdzeniem „poważny biznesmen”, które nabrało wyrazistego kolorytu od roku 2000, gdy Prymas Jose Glemp (mający koneksje rodzinne z żywiołem niemieckim i nie tylko) poświęcił biznes chrześcijański „Roma Office Center”.

    A mówią że to wszystko się ze sobą nie łączy 🙂

    Właściwie po co Jezus wyganiał kupców ze świątyni ?

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: