Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    omega o Wolne tematy (23 – …
    lewarek.pl o Ukraina walczy z prawosła…
    Greg o Wolne tematy (23 – …
    minka o Wolne tematy (23 – …
    Voodoosch o Tortura nadziei
    bladymamut o „Udu***y cię tak, że się…
    Olo o „Udu***y cię tak, że się…
    Greg o Wolne tematy (23 – …
    Lily o Wolne tematy (23 – …
    Sebastian o Wolne tematy (23 – …
    minka o Wolne tematy (23 – …
    minka o Wolne tematy (23 – …
    revers o Wolne tematy (23 – …
    Sebastian o Wolne tematy (23 – …
    Marucha o „Udu***y cię tak, że się…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

Lasy na skraju wytrzymałości

Posted by Marucha w dniu 2015-02-26 (Czwartek)

Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe w nieodległej perspektywie grozi zapaść, jeśli jego kasa nie przestanie być co roku drenowana niemal do zera. Niestety, apele leśników o rozwagę w tym względzie napotykają na mur lekceważenia.

W latach 2014-2015 Lasy Państwowe są zmuszone wpłacić do kasy państwa łącznie 1,6 mld zł, a w kolejnych latach 2 proc. od przychodu, czyli niezależnie od tego, czy w danym roku osiągną zysk, czy stracą. W ocenie leśników sprawi to, że Lasy zostaną bez kapitału. To z kolei wymusi pożyczki, bo bez pieniędzy nie sposób prowadzić gospodarki leśnej.

Stawka 2 proc. oznacza, że przedsiębiorstwo będzie pozbawiane całego zysku, gdyż nie osiągało nigdy większej rentowności niż właśnie 2 proc. rocznie. Będzie się to odbywało albo kosztem zadłużania, albo zwiększenia pozyskiwania drewna, co odbije się na całym ekosystemie za kilka lub najpóźniej kilkanaście lat, gdy odporność biologiczna lasów zostanie poważnie naruszona.

Mimo apeli leśnicy z NSZZ „Solidarność” mają coraz mniej kontaktów z władzami. Wniosek obywatelski w sprawie referendum dotyczącego przyszłości Lasów Państwowych, pod którym podpisało się ponad 2,5 mln Polaków, wciąż czeka w sejmowej zamrażarce. Tymczasem w grudniu pojawiły się kolejne założenia do ustawy o lasach, które wcale nie porządkują np. problemów kompetencyjnych wokół współpracy pomiędzy regionalnymi dyrekcjami Lasów. Choć właśnie teraz trwają prace nad prawem unijnym w zakresie gospodarki leśnej, resort środowiska oraz rząd niemal w ogóle się tym tematem nie zajmują.

Nasz wywiad na temat przyszłości Lasów Państwowych

http://nowyobywatel.pl

Komentarze 62 do “Lasy na skraju wytrzymałości”

  1. NICK said

    Leśnicy – fakt – zarabiają nieco. Nie jest to przedmiotem mojej zazdrości. Żadnej. Dlaczego? Bo wkład ich pracy, sumienność, obowiązkowość winne być przykładem. Gospodarstwa leśne, narodowe, są jednym z ostatnich bastionów polskości. Nie plujcie na leśników.

  2. Rolcia said

    Ja czegoś tutaj nie kumam. Ponad 40% lasów w Polsce jest w rękach prywatnych. Jeżeli lasy zostaną opodatkowane na korzyść państwa to państwo zbankrutuje i będzie musiało sprzedać lasy? I do kogo powinny trafiać zyski z lasów państwowych?
    Może jestem bardzo niekumaty, ale coś mi tu nie gra!

  3. Sowa said

    Ciekawe kiedy zaczną się medialne wrzutki na temat przywilejów leśników i wogóle tego całego komunistycznego bastionu, który nie chce reform (oczywiście to moja zamierzona ironia). W końcu górnicy już się znudzili medialnym ku**om, lekarze też już niedawno byli, to trzeba kogoś innego skopać.

  4. Kojak said

    To juz jest tak ograny numer ze az pisac sie nie chce ! Wedlug zelaznych zasad kryminalnej zydowskiej tzw .ekonomi nalezy podejowac wszelkie kryminalne dzialania zeby za wszelke cene doprowadzic do ruiny finansowej firme ! Pozniej stada zydowskich pismakow za pomoca hitlerowsko -goebelsowskiej propagandy przystepuje dzien i noc do bandyckiego prania mozgow ludziom-,, patrzcie to jest nieekonmiczne i trzeba restruktryzowc i prywatyzowaC ! a TAM JUZ ZLODZIEJE iCEK I SZLOMO CZEKAJA ZEBY UBIC ,,JENTERES ,, !!! LUDZIE NA OGOL NIE WIEDZA ZE FIRMA JEST W RUINIE NA SKUTEK SWIADOMYCH KRYMINALNYC ZYDOWSKICH MATACTW, ZLODZIEJSTW I SZWINDLI ! TEN KRYMINALNY NUMER JET PRZERABIANY PRZEZ ZYDOWSKICH ZLODZIEJI NIEUSTANNIE OD 89 ROKU ! AZ DZIW BIERZE ZE O TYM ORDYNARNIE KRYMINALNYM ZYDOWSKIM SZWINDLU NIKT A NIKT NIE KRZYCZY ! POLACY TO WIDAC NAROD IDIOTOW I GLUPKOW !

    Niech Pan nie nadużywa wielkich liter, już sporo osób zwracało Panu na to uwagę.
    Wielkie litery nie przyciągają uwagi – lecz irytują.
    Admin

  5. normalny said

    Mieszkam na wsi,jeden mój kuzyn posiada tartak a drugi stolarnię. Nie brońcie leśników ale Lasy. Skala złodziejstwa , korupcji i warcholstwa panów leśników jest niewyobrażalna i ciągnie się latami. Wiem to nie tylko z własnej obserwacji ale też z relacji moich kuzynów którzy przerobili masy drewna kradzionego przez panów leśników z naszych lasów. Korupcja jak rak zżarła leśnictwo. Lasy nie są w tej chwili bastionem polskości ale bastionem dobrze żyjących leśników.

    No to je sprzedajmy, albo jeszcze lepiej – rozdajmy.
    Na ch… nam lasy.
    Admin

  6. NICK said

    P. Normalny. Jak wszédzie. Ja piszé o generaliach a Pan o ‚kuzynach”.

  7. ErgoSum said

    ad4
    Lasy państwowe to ważny element tożsamości obywateli. Jezeli ,,Państwo” ma funkcjonować, musi być identyfikacja obywateli z Państwem, czyli naszym wspólnym dobrem. Tym jednym z ostatnich są nasze lasy! To daje przestrzeń psychiczną i poczucie wolności. Prywatne, zagrodzone lasy wywołują u mnie poczucie klaustrofobii. Nadużycia pewnie też są, ale jak wszędzie

  8. Ex said

    @4 Nawet jeśli tak jest to co z tego? Ludzie chcą jakoś przeżyć. Zainteresuj się raczej tzw policjantami co nie widzą przestępców, a gnębią zwykłych ludzi pozorując pracę, żołnierzami, którzy nie bronią narodu i łamią przysięgi, sądami i prokuratorami w zmowach z bandytami i złodziejami, strażą graniczną w zmowach z nielegalnymi imigrantami, wszelkimi możliwymi służbami kontrolnymi gnębiącymi polską przedsiębiorczość, a przymykającymi oko – za łapówki – na to co robią niepoalcy, sprzedajne ku*wy w mediach, które łzą od rana do nocy, 24/7/365 odbierając Polakom możliwość porozumienia się, właścicielami mediów mieszającymi z g*wnem wszystko co polskie. Wychowanymi i przygotowanymi przez PRL tzw politykami, którzy są częścią tego żerującego na polskim nardzie parszywego nowotworu.

  9. rafal z said

    Pokażcie mi te rzesze ludzi z LP protestujących… Gdzie oni są? To samo co w Kościele. Doły polskie a góra na pasku globalistów, co przy strukturze hierarchicznej skutkuje paraliżem organizacyjnym. Ekonomiczni niewolnicy. Jedyna grupa społeczna zdolna do czegokolwiek to są rolnicy. Chłopi są na dzień dzisiejszy najbardziej niezależną grupą społeczną

  10. AlexSailor said

    @Rolcia
    Tu są dwie sprawy.
    Pierwsza to próba wyprzedaży lasów i rąbnięcia pieniędzy za nie.
    Oczywiście pójdą za mniej jak 1/10 wartości, a pieniądze znikną jak ze wszystkiego do tej pory.
    Polak ich nie kupi, choćby miał pieniądze, a pieniędzy nie ma.
    I to jest jedna sprawa.

    Druga sprawa, to, że 1/4 obszaru Polski w zarządzie Lasów Państwowych przez lata nie przyniosła państwu i Polakom żadnych, dosłownie żadnych zysków z kapitału.
    Jedynie podatki, ale te płacą również państwu właściciele lasów prywatnych, których jest 17%.

    Najprostszy sposób wyceny polega na określeniu wartości w relacji do przynoszonych zysków.
    Skoro zyski z LP były do tej pory równe zero, to i wartość takiej „firmy” jest równa zero.
    I to jest piękny wstęp do taniej wyprzedaży.

    Sprawa jednak jest bardzo skomplikowana.
    Niemniej coś bardzo złego działo się z LP przez lata, gdyż nie przynosiły zysków.
    Mało tego.
    Zwierzyna leśna powodowała olbrzymie straty na skutek idiotycznego prawa łowieckiego i ochrony zwierząt.

    Na pewno warto i jest bardzo ważnym, żeby zachować firmę i własność LP.
    To, że pracownicy lasów zarabiają 3x tyle co inni to dobrze, bo nie możemy równać do dziadostwa. i dać się
    dołować.
    Problem jest tylko z tym zyskiem od kapitału.

  11. NICK said

    „Niemniej coś bardzo złego działo się z LP przez lata, gdyż nie przynosiły zysków.” Czy aby?

    Oczywiście, że przynosiły, kurwa!
    Nawet mimo tego, że wielkie obszary leśne (głównie w Sudetach) trzeba było rekultywować po totalnym zatruciu przez NRD-owski i czeski przemysł.
    Admin

  12. Mordka Rosenzweig said

    re 4

    Ja pan Mordka by chetnie ten tartak kupil.

  13. Tekla said

    Kolejnym działaniem rządu dotyczącym też losów lasów jest… brak działań i torpedowanie inicjatyw społecznych w sprawie kończącego się w dniu 1 maja 2016 roku dwunastoletniego okresu ochronnego uniemożliwiającego swobodny i bez ograniczeń masowy zakup (wykup) polskiej ziemi rolnej i leśnej przez podmioty zagraniczne. Innymi słowy od tego dnia zagraniczne podmioty będą mogły kupować ziemię rolną i leśną na identycznych zasadach jak podmioty polskie. Należy mocno ponownie podkreślić, że owa możliwość dotyczy – oprócz ziemi rolnej – także ziemi leśnej, co w kontekście ataku na polskie lasy ma bardzo istotne znaczenie.
    Jak do tej pory nie udała się tylko nocna próba zmiany konstytucji. Zabrakło na szczęście 5 głosów.
    Niestety dwa pozostałe kierunki działań rządu realizowane są w dalszym ciągu i sprzężone ze sobą już zaczynają przynosić pożądane przez rządzących efekty.
    Owej bowiem sławetnej nocy odrzucono głosami koalicji projekt społecznego referendum (zebrano 2,5 mln podpisów!) w obronie Lasów Państwowych i polskiej ziemi rolnej i leśnej zawierającego m.in. postulat renegocjacji Traktatu Akcesyjnego w kwestii sprzedaży ziemi rolnej i leśnej obcokrajowcom, który stwierdzał, by cudzoziemcy mogli kupować ziemię rolną i leśną w Polsce dopiero od roku, w którym siła nabywcza średniej pensji Polaka będzie stanowiła minimum 90 proc. średniej siły nabywczej średniej pensji mieszkańców pięciu najbogatszych krajów UE. Tak więc w mocy pozostają dotychczasowe ustalenia akcesyjne i od 1 maja 2016 roku obcokrajowcy bez ograniczeń będą mogli kupować ziemię rolną i leśną.

    http://interia360.pl/moim-zdaniem/artykul/wielokierunkowy-atak-na-polskie-lasy-i-ziemie-zaczyna-przynosic-efekty,71535

  14. Re: Artykul…
    Co jeszcze zostalo do „ohandlowania” za „zielone” papierki stworzone z powietrza???…
    Jak juz nie bedzie co sprzedac, to lichwiarze przystapia do „chipowania podatkowego bydla”…by przypadkiem gdzies sie nie „zawieruszyl”…po „jewRopie”…i by zadne „bydlatko” nie doczekalo (nie dozylo) renty czy emerytury…
    (dac mlotka, by sobie kazdy wybil z glowki godziwa przyszlosc po zuzyciu sily do pracy???)…
    ===================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  15. NICK said

    O, przepraszam, Panie Mordka. (11). A gdzie jest ten przetarg? a czy w ogóle jest? Chétnie bym kupiø. Oczywißcie do ræniécia. Widzisz Pan. Klawiatura sié buntuje. Na myßl, ßamá.

  16. 8684 said

    Lasów szkoda,zielonej szlachty pasożytów nierobów i złodziei absolutnie nie

  17. Marucha said

    Re 10:
    Druga sprawa, to, że 1/4 obszaru Polski w zarządzie Lasów Państwowych przez lata nie przyniosła państwu i Polakom żadnych, dosłownie żadnych zysków z kapitału.
    Jedynie podatki, ale te płacą również państwu właściciele lasów prywatnych, których jest 17%.

    Już o tym kiedyś rozmawialiśmy, już mnie Pan porządnie wkurwił, ale widzę, że Pan powraca do tematu..

    O JAKIE ZYSKI OD KAPITAŁU CHODZI, do kurwy nędzy?

    CZYJ JEST TEN „KAPITAŁ”, jeśli nie Polaka, który za darmo może wejść do lasu, oddychać świeżym powietrzem, zbierać grzyby i jagody – a w razie czego wykopać ziemiankę, by się schronić przed ukraińskimi przyjaciółmi? Czy to są rzeczy bezwartościowe?

    CZY DLA WAS LIBERALNO-KAPITALISTCZNE BLADZIE ZYSK TO TYLKO FORSA?

    A poza tym lasy dostarczają Państwu dużych dochodów w gotówce. Ale pierdolone „państwo” chce im odebrać CAŁY ZYSK. Nie zostawiając nawet grosza na inwestycje.
    CZEGO KURWA PAN TU NIE ROZUMIE?

  18. Marucha said

    Re 16:
    Gdyby leśnicy byli „zieloną szlachtą, pasożytami, nierobami i złodziejami”, jak piszesz ośle, to Lasy Polskie nie były by stawiane w Europie za wzór.

  19. Filo said

    NSZZ Solidarnosc powinni sie zwrocic o pomoc i wsparcie zalozyciela Solidarnosci, multimilionera Lecha Walese, ktory z nudow popiera faszyzacje Ukrainy, a moglby wspomoc braci-zwiazkowcow.
    Polskie lasy zdaje sie zaplanowano tak jak kopalnie. Decyzje o sprzedazy podjeto juz dawno teraz chodzi o to, zeby udowodnic, ze decyzja byla „jedynie sluszna” z powodow czysto komercyjnych .
    Polski kapitalizm w wersji zydowskiej polega na tym, ze nalezy nawet z gowna wyciskac dwa zlote i zamieniac na franki szwajcarskie.
    Natomiast lasy i kopalnie nalezy odebrac Polakom, ktorzy nie rozumieja ducha gescheftu.

  20. Marucha said

    Tu chodzi o pozbawienie Polaków jednej z najostatniejszych wielkich własności. Zamach na ostoję polskości.
    Ale tumaństwo woli pierdolić o jakimś leśniku co na lewo furmankę drewna opylił.

  21. ot to ot said

    od Borow Tucholskich wszelkiej zarazie rzydoszwabskiej wara a jak sie pokaze tutaj szarancza to sie narobi dymu u bartnika Wojtka a on ma taki przepis na mjuchy ze nic ino wpadajo jak do barszcza kljuchy od mojej ziemi wara i lasu parchom nie uzycze bo tu krew moich wsiakla przelana nie nadaremno

  22. Mordka Rosenzweig said

    re 15

    Ja pan Mordka muwil o ten tartak z numer vier, a tu sie nagle zrobilo numer fünf.

    Szanowny pan Nick,

    Ja pan Mordka nigdy nic nie kupuje z pszetarg, bo po co?

    Szeby jakis bogaty zyd pszyszedl i spszatnal tartak pan Mordka spszed nosa?

    I szeby on puzniej dyktowal pan Mordka ceny za deski z sekiem? Pszenigdy.

    A jesli pan Gajowy chce te lasy rozdac za darmo to pan Mordka chetnie je wezmie, bo to jest godziwa cena.

  23. Miet said

    Re.10.

    Panie Seilor, o czym Pan za przeproszeniem bredzi???

    ============
    Druga sprawa, to, że 1/4 obszaru Polski w zarządzie Lasów Państwowych przez lata nie przyniosła państwu i Polakom żadnych, dosłownie żadnych zysków z kapitału.
    Jedynie podatki, ale te płacą również państwu właściciele lasów prywatnych, których jest 17%.
    ============
    Czyli co – jak coś nie przynosi zysków z kapitału to należy się czym prędzej tego czegoś pozbyć???
    Niech Pan zauważy, że w US wszystkie „National Forests”, nie tylko nie przynoszą żadnych zysków z kapitału – ale nawet trzeba do nich sporo dopłacać, bo trzeba zatrudniać armię ludzi trzymającą pieczę nad tymi lasami.
    No i co, te głupie Amerykuny jakoś nie sprzedają tych lasów, nawet swoim obywatelom nie chcą sprzedawać – no widocznie nie mają pojęcia jak się dobry biznes robi.:-)))

  24. Filo said

    23
    Miet
    Re: 10
    Pan Sailor podsunal mi bardzo komercyjny pomysl. Nabylem wlasnie droga kupna dla mojej dobrej polowy nowiutka Toyote Yaris.

    Teraz popedze te moja polowe, zeby sie nie tylko koszty zwrocily ale jak to auto nie bedzie na siebie zarabiac i mi nie przyniesie zysku to bede musial zydom sprzedac. Zydy to wiedza jak zmusic auto osobowe do zarobku.
    „Liczby sa nieublagane ” -jak powiedzial jakis cymbal z polskiego rzadu-chyba bylo o szpitalach.

  25. Miet said

    Re.24.
    Tak jest Panie Filo. Według tych co to każdą rzecz przeliczają na pieniądze, to co nie przynosi bezpośrednio zysku, nie ma racji bytu.
    Np. weźmy takie muzea narodowe – ile państwo musi do nich dokładać. A gdyby tak wszystkie obrazy wystawić na sprzedaż? Nabywcy znaleźliby się natychmiast i w krótkim czasie byłoby po krzyku.
    Ile by państwo zyskało, i nie musiałoby się martwić i instalować kosztowne systemy zabezpieczeń.

    Lasy są dobrem całego narodu i trzeba o nie dbać – nawet gdyby trzeba było dopłacać do nich grube pieniądze, to nie wolno ich wystawić na sprzedaż. To jest własność narodu a nie urzędasów siedzących przy rządowym korycie.

  26. Filo said

    25
    Miet
    Prawda. Lasy maja wartosci nieprzeliczalne na pieniadze. Ci, co chca je kupic doskonale o tym wiedza.

  27. Grzechu said

    Lasy nasze zostana wyprzedana, co do tego jakos mam ogromne przeswiadczenie, niestety :(. Przepisy zostaly tak stworzone, ze nawet kacapia bedzie mogla w nieograniczonych ilosciach je kupowac po okresie przejsciowym, nawet poza unijne podmioty beda mogly kupowac u nas lasy, jeziora, rzeki, ziemie rolna (ktora juz w duzej mierze zostala wyprzedana na tzw slupy w wojewodztwach graniczacych z szkopami). Szkopy juz sie szykuja do „pokojowego” przejecia tzw.ziem odzyskanych. Serce sie kraja na sama mysl, ze czlowiek we wlasnym kraju za rok najprawdopodobniej bedzie mial ograniczony dostep do wlasnosci, ktora jest naszym wspolnym dobrem. Ludzie u wladzy sa zdradzieckimi pomiotami zydowsko-kacapskimi, ktore uzurpuja sobie prawo do naszych lasow, ktorej najzwyczajniej sa nasza wspolna wlasnoscia od wieko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Dawaly nam one czesto schronienie, wyzywienie, ukojenie i pewnie niedlugo znowu tak bedzie, bo jak sprawy beda szly w tym kierunku co ida, to bedzie trzeba do lasu wrocic i chyba znow walczyc o swoje jak Zolnierze Niezlomni. Lasy to nie tylko drzewa, grunty pod nimi, dzieki lasom mamy wode pitna, czyste powietrze oraz wiele innych rzeczy niedocenianych przez (tvn, polsat, tvp info) – wska gawiedz, ktora poza telewizornia i zagranicznymi wielkopowierzchniowymi jarmarkami nic nie widzi. Dla tej zdecydowanej wiekszosci polskiego spoleczenstwa liczy sie jedynie tu i teraz. Korwinowsko-pezelowsko-peowski liberalny kapitalizm, gloryfikujacy jedynie jednostke, spowodowal tak potezne zatomizowanie spoleczenstwa, ze ludzie nie potrafia juz mowic jednym glosem nawet w najbardziej fundamentalnych sprawach dotyczacych ich wlasnego losu, ten kto to wszystko zaplanowal jest naprawde megainteligentnym sukinsynem albo my jako narod jestesmy totalnym beznadziejnie badziewiem w swojej wiekszosci.
    PS Unia ponoc szykuje jakies przepisy dotyczace doplat za lasy ktore w naturalny sposob wylapuja dwutlenek wegla, z ktorym tak zaciekle sie walczy. Zobaczcie ile korzysci mogloby miec madrze zarzadzane panstwo, gdyby takie przepisy weszly w zycie, Jednakze te zdradzieckiebydlo zydowsko-ubecko-kacapsko-szwabskie nie pozwoli bysmy to my jako ogol odniesli byli tego beneficjentami. Juz widze kulczykow, czarneckich, mosze kantorow i diabel jeden wie kogo jeszcze wykupujacych nasze lasy przy akompaniamencie mediow ( w zdecydowanej wiekszosci nienaszych), ze juz teraz to jestesmy prawdziwymi swiatowcami i euopejczykami……………………..ludzie otworzcie oczy, nie mozna na to pozwolic!!!

  28. Tekla said

  29. Tekla said

    Polska
    Lasy gwarantują wolny wstęp z wyłą-
    czeniem upraw leśnych do 4 m wysokości,
    powierzchni doświadczalnych
    i drzewostanów nasiennych, ostoi
    zwierząt oraz źródlisk rzek i potoków.
    Zakaz wstępu do lasów państwowych
    obowiązuje też na obszarach zagrożonych
    erozją. Natomiast właścicielom
    lasów prywatnych wolno ustanawiać
    zakaz wstępu do lasu. Taki zakaz
    wstępu do lasu musi być odpowiednio
    oznaczony za pomocą tablicy z wła-
    ściwym napisem („zakaz wstępu”).
    Edukacja leśna prowadzona jest
    najczęściej bezpłatnie.
    Niemcy
    W większości lasów w Niemczech
    jest zakaz zbierania grzybów, a nawet
    wchodzenia do lasów. W lasach,
    w których jest możliwe zbieranie,
    określane jest „możesz zebrać, ile
    zdołasz zjeść jednego dnia”. Absolutnie
    wyklucza się zbieranie handlowe.
    Austria
    Wstęp do lasów jest na ogół ograniczony,
    a za edukację leśną pobierane
    są dość wysokie jak na nasze realia
    opłaty.
    Czechy
    Wszystkie czeskie lasy są powszechnie
    dostępne (każdy ma prawo wstę-
    pu do lasu, jednak na swoje własne
    ryzyko).
    Słowacja
    Wstęp do lasów nie jest ograniczony,
    z wyłączeniem lasów wojskowych.
    Ponad 95% lasów słowackich jest
    dostępnych dla społeczeństwa.
    Szwajcaria
    Lasy są miejscem odpoczynku
    i rekreacji mieszkańców. Każdy ma
    prawo wejść do lasu i zbierać w nim
    płody runa leśnego na własne potrzeby.
    Za wstęp do lasów wszystkich
    form własności w Szwajcarii nie jest
    pobierana żadna opłata.
    Ukraina
    Lasy są przekazane przez państwo
    do stałego użytkowania przedsiębiorstwom
    i organizacjom wielu ministerstw
    oraz resortów. Ich dostępność
    jest podobna jak w Polsce.
    Oprac. WoJak, red.

    (http://www.jarocin.poznan.lasy.gov.pl/documents/688803/26217810/WzL+1-113+2015.pdf

  30. Marucha said

    Re 27:
    O jakiej „kacapii” Pan szanowny pisze?

    Re 23-26:
    Lasy przynoszą zyski.
    W 2012 roku dały Państwu ponad 200 mln czystego zysku. W roku 2014 – 400 milionów.
    DLACZEGO KURWY KŁAMIECIE?

    Ponadto podstawową rolą lasów jest ich UTRZYMANIE, a nie zysk, kurwy!

    Życzę wam, żeby odebrano wam wasze nędzne, kurewskie życie, gdy się przestaniecie opłacać.

  31. Grzechu said

    Panie gopodarzu w kwestii lasow zgadzam sie z Panem w 100%, ale nigdy Rosja kacapska nie bedzie dla mnie zadnym wzorem i w najlepszym przypadku bede podchodzil do niej z ogromnym dystansem i calkowitym brakiem zaufania. Dla mnie nasz kraj powinien byc na tyle suwerenny i silny, by nikt nam nie mogl zadnych warunkow dytkowac. Obecnie jestesmy bardzo slabi i wszelakie eurokolchozniane prikazy sa wykonyane, nawet jezeli nie sa obowiazkiem a dobrowolnoscia. Wiadomo, ze eurokolchoz jest wlasnoscia niemaszkow, najlepszych przyjaciol kacapow, czego kolejnym dowodem jest wczorajsza fuzja niemieckiego daimlera i kacapskiego kamaza, majaca na celu wytwarzanie wspolnego sprzetu wojskowego o duzych mozliwosciach bojowych. Kamaz nie zostal przejety tak jak to u nas wszystko spobie niemaszki poprzejmowali za grosze, ale polaczyl sily z daimlerem producentem miedzy innymi mercedesow, a dzial mercedesa odpowiedzialny za czesc aut uzytkowych dozbraja bundeswere w takie cudenka jak np unimogi i wiele wiele innych. Wczorajsza fuzja to kolejny dowod na to ze pakt R-M wciaz jest aktualny, a wspolna produkcja przemyslowa sprzetu wojskowego przez naszych potencjalnie najwiekszych wrogow, moze swiadczyc tylko o jednym, ze nasza przyszlosc jest juz raczej przesadzona i tylko jakis szczesliwy traf moze nas ocalic przed planami wnukow stalina i hitlera, ktore maja w zalozeniu calkowite zmarginalizowanie Polski, powolne przejecie jej struktur przemyslowych, administracyjnych, finansowych oraz mediow. Nastepnie pelzajce przejecie naszego terytorium i powolna eksterminacja spoleczenstwa poprzez „przymusowa” emigracje wymuszona warunkami ekonomicznymi oraz demografia. Celem ostatecznym naszych obu „przecudownych” sasiadow jest na mocy paktu R-M granica miedzy nimi na WIsle. Niemaszki maja bardzo ulatwione zadanie bo granicza bezposrednio z nami, natomiast putinowska rus ma jeszcze sporo malenkich panstewek do lykniecia zanim nas otoczy, ale nie jest to niemozliwe.

    A tak calkowicie z innej beczki, jestem calkowitym przeciwniekiem wysylania naszych wojsk na ukraine, w obecnym czasie powinnismy sami sie na potege dozbrajac i gotowac do wojny, a nie jeszcze prowokowac kacapow. Wedle starej zasady chcesz pokoju gotuj sie do wojny. Nasi politykierzy wszelkiej masci popierajacy nasz udzial w jakikolwiek sposob na ukrainie dokonuja moim zdanie zdrade interesu narodowego i moga sciagnac na nas naprawde potezne problemy. Powtarzam kolejny raz powinnismy byc suwerennym i silnym militarnie krajem, ze swoim przemyslem i rolnictwem oraz bankowoscia, co pozwoliloby na byc nie wasalem jakiekokolwiek kraju a co najwyzej partnerem biznesowym i nie w dawac sie w wojenki, ktore nas nie dotycza, bronic nalezy przede wszystkim wlasnej ojczyzny, bo za nas nikt umieral nie bedzie!!!

  32. normalny said

    ad @
    Jak napisałem brońcie Lasów przed prywatyzacją, sprzedarzą ale i przed złodziejami. Do pana Gajowego, to nie są k..rwa furmanki drzewa ale tysiące kubików i nie są to nasze lasy ale lasy zielonej mafii.
    Skoro temat jest o lasach to piszę o lasach a nie o policjantach, żołnierzach, politykach i innych mendach.
    Wylewajcie dalej kubły pomyj, brońcie najbardziej uprzywilejowaną kastę, widać takie wasze zadanie.

    Żegnam

    My też żegnamy idiotę – admin

  33. JO said

    ad.32. Ta „kasta” opiekowala sie lasami przez ostatnie 80 lat I mielismy piekne lasy I do nich dastep. Takim podejsciem to mozna wszystko podwazyc….. I dla Pana najlepiej zlikwidowac jak przemysl…kopalnie, stocznie….wszystko…

    Zegnam Panie Nowmalny z nienormalnym podejsciem do tematu.

  34. Grzechu said

    Czesto bywam w lasach, nie bede ukrywal, ze bardzo sobie cenie obcowanie z przyroda i musze niestety stwierdzic, ze lasy sa wycinane na potege i nie jest to tylko moje spostrzezenie, ale rowniez emerytownych lesnikow z ktorymi mialem przyjemnosc rozmawiac. Z pewnoscia jakas czesc lesnikow trzepie potezna kase na lewo z wycinki drzew, ktore nie powinny byc jeszcze wycinane, poza tym spora czesc lesnych arealow powinny byc obejete zakazem wycinki na dluzszy okres czasu, bo pod pily ida coraz mlodsze drzewostany. Zarzadzanie lasem polega glownie na tym by wycinac drzewa, ktore osignely optymalny wiek oraz nasadzanie w ich miejscach nowego drzewostanu. Lasy do tej pory samofinansowaly sie i pieniadze ze sprzedazy drewna inwestowaly glownie w nasadzaniu nowych drzewostanow w miejsce wycietych oraz wiele innych rzeczy, ktore umozliwiaja ich funkcjonowaniu. Po wprowadzeniu tych drakonskich wplat do budzetu panstwa, by Kopaczerka mogla zatrudnic jeszcze wiecej psiapsiolek i pelnychnocnikow, znaczy pelnomocnikow oraz miec kase na nagrody za ich ciezka prace (sic!), Lasy sa u nas wycinane na taka skale, ze nikt z ludzi mi znajomych (zyjacych juz troche na tym lez padole), nie pamieta az takiej skali wycinki, czyzby miala byc wojna i chca „uratowac” jak najwieksza ilosc drewna przed zniszczeniami? Nie wiem. Faktem kolejnym jest, ze wiekszosc tego drewna je urabiana w tartakach nalezacych w durzej czesci do zagranicznych firm, a jezeli nawet nie to i tak finalnie trafia do obcokrajowcow, badz w postaci nie przerobionego surowca badz mebli. Ktos musi powstrzymac te szalenstwo i nie zdziwcie sie ze za jakis czas nie obejrzycie w w waszych ulubionych telewizorniach programow i komentarzy autorytetow, mowiacych o tym jak to sie maja burzuje z lesniczowek (oczywisicie oprocz jednej hehehehe) i jak to sa grabione lasy i wszystko jest niszczone i czas je sprywatyzowac bo beda lepiej zarzadzane. Bedzie im nawet wtorowal wariat i skonczony idiota mikke, ktory gdy go zapytalem o kwestie prywatyzacji lasow, odpowiedzial, ze jak najbardziej wyprzedac! Nie wiem dlaczego spoczeto na zbieraniu podpisow. Dwa i pol miliona to jest ogromna liczba (sam uczestniczylem w zbiorce), ale to i tak nie da, a kto widzial teatrzyk jaki urzadzono w sejmie z 17 na 18 grudnia i jak lagali (zwlaszcza piechocinska kanalia) w tej kwestii, to przechodzilo ludzki pojecie.
    Moim zdaniem by ochronic nasze lasy, jeziora, rzeki, grunty rolne potrzeban jest jedynie dobra wola i odrobine przyzwoitosci i poczucie przynaleznosci do tego kraju i w jakis sposob utozsamianie sie z nim. Tresc ustawy moglby napisac niemalze kazdy bardziej ogarniety czlowiek, ktory choc troche poczuwa sie odpowiedzialny za nasza Ojczyzne. Jednakze sprzedajne i zdradzieckie k…y z pezelu i po zrobia wszystko by miec na czym zerowac oni poza kasa juz niczego nie widza, to sa zepsute scierwa, ktore jak najszybciej nalezy wykorzenic z naszej ziemii, najgorsze jest to ze oni daja niesamowita liczbe miejsc zatrudnienia w sektorze publicznym, majac tym samym cale szeregi wiernych wyznawcow i obroncow.
    My poza klepaniem w klawiature tez nic nie robimy i to jest straszne, nie wiem czy to juz oznaka bezradnosci czy tez calkowitego odpuszczenia sobie tych wszystkich spraw, ktore tak bardzo dotycza naszej wspolnej przyszlosci, naszego byc albo nie byc

  35. Tekla said

    Panie Grzechu!!,Wszystkim dookoła bębnie ,ze tylko LASY nam zostały ,a to przecież 1/4 naszego kraju..wie Pan co prawie każdy wzrusza ramionami i mówi ,a co ja mogę zrobic?My nic nie możeny zrobić..
    Więc co dalej?
    Myślę,ze powinno się dzień i w nocy bebnić o tym fakcie -zamachu na lasy-może dotrze to w koncu do ludzi..jezeli nie to koniec..bliski.

  36. Grzechu said

    To nie tylko same lasy, ale rowniez jeziora, ktorych jest mnostwo w ich otoczeniu, nie mozna pozwolic by sie one staly cudza wlasnoscia, one naleza do Nas wszystkich!!! Nikt nie ma prawa uzurpowac sobie do nich wlasnosci, czy to jest az tak trudne do zrozumienia???!!!

  37. Marucha said

    Re 31:
    nigdy Rosja kacapska nie bedzie dla mnie zadnym wzorem i w najlepszym przypadku bede podchodzil do niej z ogromnym dystansem i calkowitym brakiem zaufania

    Wie Pan, jest takie bardzo szydercze i pogardliwe określenie Polaków, jakiego używają Rosjanie: PSZEKI. Odpowiednik „kacapa”, jakiego Pan używasz nieustannie. A czym Pan, kurwa, jesteś lepszy od tych „kacapów”?

    Otóż słuchaj Pan, panie pszeku

    Marzyć o silnej i niezależnej Polsce to możesz pan co najwyżej w mokrych snach. Nienawidzę ludzi, którzy dla totalnie nierealnych fantasmagorii i z dupy wziętych pierdół gotowi są poświęcić to, co można realnie osiągnąć.

    Powinieneś, panie pszeku, zazdrościć Rosjanom choćby tego:
    – popierania Cerkwi przez rząd i brak tolerancji dla satanistów i innych plugawców
    – tamowania homoseksualnej propagandy
    – opieki nad rodzinami
    – rozwoju gospodarczego i braku większych długów
    – rozwoju autentycznej kultury rosyjskiej i wspierania jej przez państwo
    – tego, ze po okresie smuty żyda Jelcyna stali się znów wielkim graczem na arenie światowej, podczas gdy Polska to już tylko żydowskie gówno.
    – wreszcie dumy narodowej, patriotyzmu, nacjonalizmu.

    Poza tym nie wiem, co to jest „Rosja kacapska”, czy chodzi o Cesarstwo Rosyjskie, ZSRR, Rosję Jelcyna, czy Rosję współczesną?
    Pan też pewnie tego nie wie, bo wszystko się Panu zlewa w głowie w jedną breję i operuje Pan sloganami.

    Nb. wyciąganie wniosków ze współpracy Daimlera i Kamaza, jakie uczynił pszek Grzechu, dowodzi objawów braku zdrowia psychicznego.
    Rosja współpracuje nadal z USA w dziedzinie technologii kosmicznych…

  38. Marucha said

    Ratowanie Polskich Lasów przed ich „prywatyzacją” to zadanie nieskończenie ważniejsze, niż likwidacja nieprawidłowości w ich zarządzaniu.

    A jednak k***y stale zjeżdżają na temat kradzieży w Lasach, „zielonej szlachty”, korupcji i wszelkich możliwych nieprawidłowości, które istnieją zawsze i wszędzie od początku świata. Co jest tematem samym w sobie i dotyczy KAŻDEJ gałęzi gospodarki.

    Sprywatyzujcie więc lasy.
    Na pewno nowy prywatny gospodarz będzie rządził mądrze, zadba o dobro społeczne, nie będzie wycinał drzew lecz je sadził na własny koszt, udostępniał innym, nie puści luzem rottweilerów itd.
    Tak jak Żydzi chcieli zadbać o lasy tatrzańskie.

  39. Grzechu said

    Panie Gaspadinie, bo chyba tak do Pana nalezy sie zwracac, dla mnie i dla wielu jak to Pan nazwal pszekow, niemaszki i dzicz rosyjska, zawsze bedzie wrogo do nas nastawiona i zawsze bedzie dazyc do unicestwienia pszekow. Wspolpraca niemaszkow i wszelkiej masci oligarchii postsowieckiej od wspolnej gazrurki do bylego kanclerza w gazpromie, pokazuje ze koniec Polski jest bliski i to bardzo, czy nam sie to podoba czy nie, mielismy czas po 89 roku by to wszystko zmienic, niestety banda czerwonych moskiewskich slugusow, poza rozkradaniem majtku narodowego i napychanai wlasnych kieszeni niczego innego nie brali pod uwage. Zydo-komuna rzadzi po dzis dzien, od czasow zainstalowania sie po II wojnie swiatowej i ma sie doskonale. Nasz kraj dzieki uzgodnieniom miedzy niemaszkami i rosjanami stal sie neokolonialnym bantustanem, ktory jest dobijany przez ruskich oraz niemieckie koncerny, dolaczyli sie rowniez oczywiscie zydzi zza oceanu. Administratorom tego grajdolka oczywiscie krzywdy teraz nie zrobia, beda poklepywac po plecach, dawac super synekurki, a nawet ordery, ale z czasem i oni beda odsunieci na boczny tor. To Pan Panie Gaspadinieszerzy nie tyle fantasmagorie co apoklaipse dla Poslki w postaci nowego przymierza z ruskimi. Skoro Pan nie wierzy w to, ze Polska moze sie stac wolnym niezaleznym krajem, to w co pan wierzy? Ze przyjdzie ruska oligarchiczna dzicz i spowoduje ze nasz kraj stanie na nogi, wiekszych debilizmow w zyciu nie czytalem i nie slyszalem.
    Z calym szacunkiem do Pana, nie bede posadzal ze ma Pan problemy natury mentalnej, skoro tak bardzo Pan kocha ruskich, czemu pan tam jak Gerard Depardieau nie stara sie o obywatelstwo tegoz cudownego kraju, skora az tak bardzo sie ono panu podoba?

  40. Grzechu said

    Oczywiscie, ze nie ma obecnie niczego wazniejszego niz obrona naszych lsow przed prywatyzacja, wykorzenianiem nieprawidlowosci w ich zarzadzaniu z pewnoscia nie zajmie sie obecna wladza. Powinnismy chyba poprosic ruskich o pomoc w tej kwestii, z pewnoscia stana w obronie naszych lasow:). W ogole zawsze bezintersownie beda naszymi jedynymi najlepszymi przyjaciolmi, jak to juz nie raz historia pokazala.

    Tak, to Rosjanie, a nie Anglicy czy Francuzi, okazali nam w historii najwięcej przyjaźni – którą pszeki traktowały, jak śmieć.
    Na pewno Rosja nie wyzbędzie się swych lasów. Można by się od niej wiele nauczyć, gdyby nie to, że polactfo zamiast mózgu ma w czaszce papkę medialną.
    Admin

  41. Boydar said

    Nie dość że matoł to jeszcze uparty.

  42. Zdziwiony said

    Lasy nie płacą żadnych dywidend w większości krajów Zachodniej Europy.

    Z których dóbr naród z poniżej tu przedstawionych funkcji lasu zostanie przez z tych bandytów pozbawiony. Nie wolno lasu rozpatrywać tylko w aspekcie ekonomicznym, choć też jest on bardzo ważnym.

    FUNKCJE LASU:
    1.Funkcja produkcyjna
    Dostarcza produktów umożliwiających człowiekowi przeżycie (np. pożywienie – mięso, grzyby, miód, owoce, zioła) oraz rozwój cywilizacyjny (np. drewno).
    2.Funkcja ekologiczna
    jeden z najważniejszych ekosystemów na Ziemi kształtujących klimat. Las filtruje powietrze z zanieczyszczeń, pochłania dwutlenek węgla i produkuje tlen.
    3.Funkcja społeczna
    to miejsce rekreacji i wypoczynku. Las to także przeżycia estetyczne i natchnienie dla artystów.

  43. Grzechu said

    Widze, ze kazdy kto ma inne poglady niz Gaspadin, jest od razu szkalowany, Mam gdzies zislamizowanych angoli i zabojadow, a mediow glownego nurtu unikam jak ognia, czasami dokonuje tylko ich przegladu, by upewnic sie w tym jak bardzo probuja zaczarowac rzeczywistosc i jaka prymitywna propagande sacza w mozgownice moich pobratymcow.

  44. Grzechu said

    Rosja wyzbyla sie poteznej polaci lasow, przypomnijmy o Alasce:)

  45. Marucha said

    Re 39, 43:
    Mimo, iż wiele Pana poglądów jest mi bliskich, nie będę tolerował zwrotów typu „kacapy” czy „dzicz rosyjska”. Chcemy mieć szacunek, to go okazujmy wobec drugich.
    Ubliżanie i okazywanie pogardy innym to bardzo prymitywny sposób na podbudowanie własnej, nędznej tożsamości.

    Nie będę Panu robił wykładu o wkładzie Rosji w światową kulturę, naukę, sztukę, literaturę, muzykę, architekturę, malarstwo (wie Pan choćby, kto to był Ajwazowski?) – bo nie chcę jako słuchacza mieć osobę operującą prymitywnymi stereotypami z lat 50-tych.

    Pana bełkot o współpracy Niemiec i Rosji w ograbieniu i upodleniu Polski nie zasługuje nawet na odpowiedź. Typowy bełkot pszeka.

  46. normalny said

    Spierdalaj stąd, baranie
    Admin

  47. Grzechu said

    Pana blog naprawde zasluguje na uwage, posiada Pan umiejetnosc pisemnego wyrazania swoich mysli, wynajduje Pan bardzo interesujace materialy ukazujace sie w sieci, ogolnie warto tu zagladac. Skladam wyrazy szacunku i podziekowania za prace jaka Pan wklada w swoj blog.

    My Polacy, tez mamy mnostwo wspanialych ikon kultury, sztuki, humanizmu, muzyki, architektury, nauki. To nasi naukowcy wynalezli swiatlowod, to nasi naukowcy opanowali najwydajniejsza technike wytwarzania grafenu i wlozyli spory wklad w jego wynalezieniu. Potezna grupa naszych naukowcow buduje potegi zachodnich mocarstw, poniewaz nie mieli perspektyw rozwoju w naszym kraju. Skupiam sie na swiecie naukowym, gdyz to wlasnie nauka ma najwiekszy wklad w rozwoj danego kraju. Moznaby sporo innych nazwisk wyminiac, jak Chochralski, Matejko, Herbert, Chopin, Norwid … Dlatego ja jestem dumny z tego czego dokonali moi rodacy, a nie przokowie innych nacji.

    Nie wiem czy grabierz naszych dobr kkultury narodowej, w szczegolnosci dziel sztuki przez Niemcow podczas II wojny swiatowej mozna uznac za belkot, Rosjanie rowniez grabili jeszcze po Niemcach tyle ile tylko mogli, takie sa historyczne fakty. NKWD zameczylo na smierc spora czesc mojej rodziny (rdzennych Polakow), tylko dlatego, ze nie godzili sie na podleglosc, walczyla rowniez z bolszewizmem. Nie mozna o tym zapominac i trzeba kultywowac pamiec o nich, jak z pewnoscia bede tak czynil.

  48. Marucha said

    Re 47:
    Nikt tu nie negował wkładu Polski do nauki i kultury światowej, choć – powiedzmy szczerze – jest skromniejszy, niż rosyjski, Ale nasz naród jest też mniejszy, więc może proporcje się wyrównują.
    Wkład Polski nie upoważnia nas do nazywania Rosjan „kacapami” czy „dziczą”. Dowodzi to – zakładając, że nie chodzi o prowokację – ogromnej niewiedzy w temacie i złej woli.

    Wypadało by też widzieć różnicę między NKWD/Bolszewią a Rosjanami.
    Rosjanie doznali większych prześladowań od bolszewików, niż Polacy. Kto im zamordował kilkadziesiąt milionów ludzi? Sami sobie?
    A kto zniszczył masę rosyjskich dzieł architektury? Zagrabił skarby? Kto ograbił Rosję?
    Rewolucja 1917 to był jeden z największych skoków na kasę w historii człowieka.

    Grabieże dokonywane pod koniec wojny są wręcz śmieszne w porównaniu z totalną grabieżą Polski po roku 1989.

    Można równie dobrze napisać, iluż to ludzi „polskie” UB czy SB zamęczyło lub odebrało im zdrowie na całe życie. I jakim podłym Polakiem był Jakub Berman czy Stefan Michnik.

    Mój znajomy z dawnych lat nawiał za czasów PRL na zachód. Antykomunista, wierzący w zachodnią demokrację…
    A tam, jako przybysz z Polski, był traktowany przez kolegów z pracy jako komuch, bolszewik, kacap, człowiek ograniczony umysłowo. Bo przecież Polska była komusza, a kto by się bawił w odróżnianie Polski od ZSRR? Zbyt subtelne na mózgownicę mieszkańca Zachodu.

  49. Grzechu said

    Mnie zastanawia jedna rzecz, co by bylo gdybysmy jednak po zakonczeniu wojny mieli wplyw na rozwoj wlasnego kraju, nie bedac pod niczyja kuratela. Czy zdolalibysmy dokonac czegos na miare dokonan 20-lecia miedzywojennego (np COP, reformy Grabskiego…)? Czy samostanowienie doprowadzilo by do rownie oplakanych skutkow jakie nam zafundowano przez ostanie 25-lecie? Nikt oczywiscie nie zna na to pytanie odpowiedzi. Ja smiem twierdzic, ze chyba bylibysmy w stanie zaistniec na arenie miedzynarodowej i byc moze bysmy byli taktowani jako najpowazniejszy partner w Europie w bardzo wielu kwestiach. Byc moze bysmy byli krajem bardziej innowacyjnym niz obecne Niemcy, moze nie az tak zorganizowany, ale jednak posiadamy znacznie wiecej „fantazji” od Niemcow. Oczywiscie moge sie mylic, ale logicznie myslac moglo by tak wlasnie byc. Komunizm wypaczyl w znakomitej wiekszosci nasze spoleczenstwo, wykrzewil z niego bardzo wiele cech, dzieki ktorym kraj moze sie rozwijac i niestety pochodzil on z Rosji, elity rosyjskie wyemancypowaly sie z nizszych klas i trwaja do dzis, nie inaczej jest zreszta u nas, patrzac na taka Kopacz, mowiaca o tym ze np taki Duda (nie chodze na wybory, gdyz uwazam to za strate czasu) nie posiada kompetencji by piastowac urzad prezydencki – pielgniarka z szydlowca ma natomiast kompetencje by byc premierem polski? Powarcajac do meritum sprawy. Byc moze zalegaly by w naszym kraju dzis masy kolorowych imigrantow saczacych jak pijawki owoce naszej pracy, jak w Europie zachodniej, ku uciesze chyba jedynie plci pieknej majacej mozliwosc zabawiania sie z ciapatymi lovelasami. Byc moze szybciej bysmy wyzbyli sie wszelkich wartosci i tradycji pielegnowanych przez ostatnie setki lat. Byc moze dobrobyt ktory bysmy wypracowali najzwyczajniej by nas wszystkich zepsul jak wszystkie spoleczenstwa ktore oplywaja w”luksusach”? Jest bardzo duzo znakow zapytania, jednakze uwazam, ze wolalbym bysmy mieli od 1945 roku moznosc samostanowienia. Wowczas nie musialbym szukac czynnikow odpowiedzialnych za nasza obecna sytuacje poza granicami, bo samostanowienie jest odpowiedzialnoscia za podejmowane decyzje i konsekwencje nimi spowodowane.
    Na obecna chwile jedynie pisaki oponuja wyprzedaz naszych lasow i ziem. Ogolnie rzecz biorac to dzieki nim nie doszlo do zmiany konstytucji i to trzeba im przyznac.

  50. NICK said

    Pan to, ma, kooorwa cierpliwość. Gospodarzu.
    Bo, ja, to qooorwa, jeśli chodzi o dzieci, naturę w tym lasy? Ni chooo, chooo.

  51. Marucha said

    Re 50:
    Cierpliwość to ja miałem.

  52. Marucha said

    Re 49:
    Co by się stało, gdybyśmy po zakończeniu wojny mieli wpływ na rozwój własnego kraju, nie będąc pod niczyją kuratelą?

    Otóż na taki luksus mogą sobie pozwolić bardzo nieliczne państwa-mocarstwa. Cała reszta jest mniej lub bardziej uzależniona od innych, niekoniecznie politycznie. Nawet państwa, które teoretycznie mają zdolność podejmowania decyzji politycznych i gospodarczych bez uzgadniania ich z kimkolwiek, w praktyce muszą się liczyć z najróżnorodniejszymi ograniczeniami i hamulcami.

    Ale przypuśćmy, że Polska znalazłaby się w sytuacji państwa mogącego o sobie decydować w rozsądny sposób.
    Co by się stało z nami?
    Myślę, że doszlibyśmy do mniej więcej tego samego punktu, w którym znajdujemy się obecnie, acz inną drogą.

    Może jestem pesymistą, może wrogiem Polaków… ale mam wrażenie, że Polacy już nie potrafią sami się rządzić. Dlatego rządzi nimi, kto chce.

  53. ErgoSum said

    wszyscy oburzeni, podgrzewający się we własnym sosie, ale co realnie możemy zrobić? Pisać petycje, które one mają w d.pie? Może ktoś z Sz. Gajówkowiczów ma jakiś pomysł? Nie będę siedział na 4 literach jak kradną naszą własność, nasze lasy! Za sprzedaż kradzionego konia w Teksasie obowiązywało prawo Lyncha. Sprzedaż naszych lasów to przestępstwo 10000000 razy większe!

  54. Jacek 2 said

    Re 38
    Panie Gajowy: może Pan tego nie zauważa ale pańskie komentarze z czasem robią się coraz bardziej wulgarne. Nie wiem jak innych ale mnie to zaczyna razić chociaż cnotką nie jestem i sam potrafię zakląć siarczyście. Gajówkę regularnie odwiedzam od ładnych paru lat więc wiem o czym mówię.
    Nazywanie ku***mi ludzi wyrażających swoje zdanie jest zwyczajnie obraźliwe. Ja też mam różne doświadczenia z leśnikami co absolutnie nie znaczy że chcę prywatyzacji lasów i wysłania pracowników LP na dziady, podobnie zresztą jak zmieszany z błotem „Normalny”. Pańskie próby usprawiedliwiania tego co dzieje się w LP uważam za niepoważne, złodzieja nie tłumaczy to że inni też kradną. Zarabiają na tyle dobrze (wiem z pierwszej ręki) że nie powinni wyciągać łapy po dodatkowe korzyści. Jeżeli uważaja się za pewnego rodzaju elitę, za jaką zreszta ja też ich uważam, to niech nią do ciężkiej cholery będą.
    Na koniec trochę nie na temat ale była o tym mowa w komentarzach: dla tych którzy mylą z oślim uporem Rosjan z sowietami/kacapami polecam książkę J. Parandowskiego „Bolszewicy i bolszewizm w Rosji”. Dowiedzą się z niej jacy to „Rosjanie” zorganizowali tą niepojętą rzeź i chaos.

  55. Re: Artykul…
    Tak mowiac szczerze, to jesli my Polacy wrocimy do Boga, to Bog nam niczego nie zwroci z powrotem…
    Czy lasy beda rosly w Szwecji czy w Norwegii po „sprywatyzowaniu???”.. Nie… Zostana dokladnie tam, gdzie sa w chwili obecnej…
    To nie jest zaden problem z lasami, fabrykami czy naszym narodowym bogactwem, ale jest problem z nami samymi… , bo zachowujemy sie I postepujemy jak najzwyklejsze bezmyslne „bydlo”, dla ktorego najwazniejsze jest „bycie” (lozko, micha I fabryka)….
    Musimy wpierw „od-prywatyzowac” wlasna tozsamosc narodowa, wlasna racje stanu, wlasna narodowa mysl, a potem, jesli Bog bedzie na pierwszym miejscu, to wszystko inne bedzie na wlasciwym miejscu…
    Wojna od dusze trwa od ponad 2000 lat…I nie jest to wojna o „lasy” czy „fabryki”…, bo kazdy z nas „przyszedl na golasa I pojdzie na golasa…”, tylko problem dla kazdego z nas: „gdzie pojdzie” I „kto po niego przyjdzie????”…
    I pytanie: Czy warto byc (postepowac jak) s…synem w tak krotkiej drodze swego zycia???… Czy sie to oplaca?
    ===========================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  56. Marucha said

    Re 54:
    Panie Jacku, jeżeli my poruszamy niezwykle ważny temat na skalę narodową – wyzbycie się Polskich Lasów, jednej z ostatnich polskich własności – a ktoś się wpierdala z uwagami, że pracownicy leśni kradną albo są niegospodarni, sugerując niedwuznacznie, że trzeba lasy sprzedać w prywatne ręce, to zawieszam na kołku wszelkie kulturalne ą ę.

  57. Jacek 2 said

    Re 56:
    Pomimo wagi tematu, jak zresztą wszystkich poruszanych w Gajówce, może byłoby warto jednak unikać owych „wzmacniaczy przekazu” i używać wspomnianych „ą” i „ę”? Zwłaszcza w trwającym od wielu lat zalewie szamba chciałoby się trafić na jakąś wolna od tego smrodu enklawę. Do kogo treść ma dotrzeć to i tak dotrze, dla reszty szkoda wysiłków i zniżania się do ich poziomu. Takie moje skromne zdanie.

    Panie Jacku, teoretycznie ma Pan rację.
    Admin

  58. stanw said

    Kłamiesz pan marucha jak z nut. Nigdzie nie pisałem o prywatyzacji a jedynie o złodziejstwie pana kumpli.
    Nie zmieszał mnie nikt z błotem, bo to nie sztuka wywalić połowę komentarzy i zwyzywać kogoś od idiotów i durniów bez możliwości odpowiedzi.
    Baw się człowieku dalej w swoje gierki ze swoimi przybocznymi ale wy ani Lasów ani Polski nie uratujecie.

    Jebać złodziei

    Normalny

  59. Parva said

    Majster opowiadał mi ,ze budował dom letniskowyu komuś waznemu z W-wy. Budowa zlokalizowana była ok 8 km od miasta.W jednej rozmowie wspomniał mu ,że las znajdujący się między jego budowanym domu , a miastem ,będzie w przyszłosci jego własnością. Rozmowa miała miejsce SIEDeM lat temu!!!

  60. NICK said

    Jacek 2 (57). Bywają tu tacy, do których trzeba w ich języku aby zrozumieli. Bywalcy, jak Pan, zniosą „smród enklawy”.
    Nadto: czyż, nierzadko, nie chce się Panu – wprost – wyć, porzucając wszystko w POPIS-du?
    Łatwo, od czasu do czasu, pouczyć… .

  61. Jacek 2 said

    Panie Nick (60)
    Czytając od lat artykuły i komentarze zamieszczone w Gajówce śmiem twierdzić że poza nielicznymi wyjątkami „tacy” tu raczej nie bywaja, trzeba trochę wysiłku i pewnej świadomości żeby na Gajówkę w ogóle trafić, raczej trudno z przypadku. Wyć niestety się chce, w tym przyznaję Panu rację.

  62. NICK said

    Re (61). P. Jacku. Bywają. Często. Wbrew? Pozorom. Używamy,wbrew sobie, kalecząc Nasz jęzor ojczysty, czystych

    „zwierciadeł”=słów prostackich i przekleństw, TYLKO po to by coś dotarło, do łbów, zakutych.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: