Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Gdzie nie ma urlopów macierzyńskich?

Posted by Marucha w dniu 2015-03-31 (Wtorek)

USA flaga statua

Gajowy Marucha
(Zainspirowany artykułem http://wps.neon24.pl.neon24.pl/post/120804,usa-wzorcowy-zydowski-kapitalizm-cuchnie-rozkladem)

Komentarze 63 to “Gdzie nie ma urlopów macierzyńskich?”

  1. EKO-LAS said

    Okazuje się, że stan prawny niezapewniający kobietom prawa do urlopów macierzyńskich jest bardziej pogardzany niż degradacja modelu, w którym mężczyzna wyłącznie swoją pracą był w stanie zapewnić godne życie swojej rodzinie. Przecież jeszcze nie tak dawno w ujęciu historycznym praca kobiet w pewnych środowiskach odbierana była z dużym zażenowaniem.

  2. Maksymilian said

    Oto równouprawnienie odbijające się na rodzinie.

  3. semperparatus said

    Za to mają „sprawną”policję…i FEMA…

  4. Budziwoj said

    Cieszy jedno i to bardzo, o czym w judeo-mediach cicho – sza.
    Putin przywrócił Rosji Centralny Bank, który dziwnym trafem znalazł się w łapach żydowskich łobuzo – banksterów!
    Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń, ważniejszego od powrotu do macierzy Krymu. Daje bowiem przykład i nadzieję innym zniewolonym narodom!
    Teraz to Rosja jest w pełni wolna!

  5. Budziwoj said

    zamiast „ważniejszego” miało być ważniejsze, przepraszam!

  6. Budziwoj said

  7. żart said

    I tak jest lepiej, jak przed II wojną.
    Wieśniaczka w polu porodziła i za godzinę dalej zbierała kartofle (ziemniaki) na zimę.

    Stary kawał. Tylko nie wieśniaczka, a przodownica pracy. Nie na polu, a w fabryce przy maszynie.
    Nie za godzinę – ale bez żadnej przerwy w pracy.
    Admin

  8. snag said

    Pewne sprawy jeszcze je dotarly do pewnych jednostek … panstwo zeby moglo komus cos dac musi komus zabrac … panstwo ktore komus cos daje w kazdej chwili moze odebrac w ten sposob kontroluje i trzyma za morde.myslacych inaczej.

    40 lat temu moj wujek spawacz a stoczni zapewnil wyzsze wyksztalcenie trojce dzieci i splacil dom, 30 lat temu 3/4 kobiet w Stanach siedzialo w domu i wychowywalo dzieci, urlop macierzynski byl zbyteczny.

    Dla przykladu Szwecja ,…

    „Każda kobieta zatrudniona, lub pracująca w Szwecji na własny rachunek ma prawo do świadczenia w okresie ciąży. Jest ono wypłacane w ostatnich tygodniach ciąży, kiedy kobieta nie jest już w stanie sama pracować. Jego wysokość to 80% ostatniego wynagrodzenia. Warto także podkreślić, że każda kobieta w Szwecji na bezwarunkowe prawo do bezpłatnej opieki medycznej.

    Świadczenie na wypadek macierzyństwa wypłacane jest przez 480 dni po porodzie w przypadku pierwszego dziecka. Matka może 60 z tych dni wykorzystać już przed porodem. Przez 390 dni wysokość świadczenia wynosi 80% dochodu, na którym oparte jest świadczenie. Świadczenie może być wykorzystane przez oboje rodziców do czasu ukończenia przez dziecko 8 roku życia.

    W związku z urodzeniem się dziecka ojciec może otrzymać 10 dni specjalnego dodatku okresowego z tytułu urodzenia się dziecka.

    Rodzicom należy się także okresowe świadczenie rodzicielskie jeżeli dziecko jest chore i jedno z rodziców musi się z tego powodu zwolnić z pracy”

    Rezultat, kraj z jednym z najwyzszych podatkow na swiecie i jeden z najnizszym przyrostem naturalnym, magnes dla darmozjadow ,…

    Osobiscie uwazam ze wiem lepiej co zrobic z moimi pieniedzmi niz panstwo ,…

  9. Budziwoj said

  10. Budziwoj said

    http://michaeljournal.org/Czytokoniec.htm

    http://michaeljournal.org/lekja1.htm

    http://www.michaeljournal.org/lekja7.htm

  11. Budziwoj said

    http://michaeljournal.org/lekja1.htm

  12. Budziwoj said

    http://michaeljournal.org/Czytokoniec.htm

  13. Budziwoj said

    http://www.michaeljournal.org/lekja7.htm

  14. Mordka Rosenzweig said

    Szanowny pan Budziwoj,

    Ja pan Mordka chce zwrucic szanowny pan uwaga, sze te bzdury o pan Putin i Centralny Bank to nie naleszy muwic.

    Pan Mordka chce pszypomniec szanowny pan uwaga, sze jesli ktos chce sie pozbyc nasz bank, to nasza rasa od razu wysyla bojownik z Polsza aby tam zrobic rewolucja.

    Jak pan pamieta ostatnim razem to wyslalismy pan Lenin z Poronina, ktury pojechal do Rosja i zrobil tam poszadek.

    Obecnie sa bardzo powaszne rozmowy z inny bojownik z Polsza tyle tylko, sze z inne miasto (chyba Danzing).

    Pan Mordka nie mosze wszystkiego jeszcze powiedziec ale jego pseudonim jest Bolek.

  15. Marucha said

    Re 8:
    Jak to można było oczekiwać, p. Snag będzie bronił zaszczytnego towarzyszenia Papui, Lesotho i Swazi przez Stany Zjednoczone.

    „panstwo zeby moglo komus cos dac musi komus zabrac ” – to taka obiegowa prawda. Mądre państwo posiada np. własne przedsiębiorstwa i inne źródła dochodów.
    Poza tym nie musi wydawać miliardów czy może bilionów na zbrojenia, by trzymać resztę świata za mordę, lecz może część z tego przeznaczyć na cele społeczne. Bo od tego właśnie jest państwo.

    Jakoś nie słyszałem, by Snag protestował przeciwko wydawaniu pieniędzy na bombki, czołgi i pukawki. Za to od razu się odzwał, gdy chodzi o kobiety-matki…

    „Osobiscie uwazam ze wiem lepiej co zrobic z moimi pieniedzmi niz panstwo”

    Tak mówi każdy, dopóki nie straci pracy…

  16. Budziwoj said

    Szanowny Panie Mordka Rosenzweig, a gdzie tam pseudo elektrykowi Bolkowi, który podobno umie tylko wszystko burzyć do bojownika z Poronina.

  17. ktos said

    @7#”I tak jest lepiej, jak przed II wojną.Wieśniaczka w polu porodziła i za godzinę dalej zbierała kartofle (ziemniaki) na zimę.”

    Stary kawał. Tylko nie wieśniaczka…-Admin”

    To żaden kawał ale fakt. Tak bylo przed II wojna na polskiej wsi. Nieraz sluchalem ludzi wspominajacych tamte czasy. Wszyscy nie mogli kłamac.

    Ujjj… no to się cafam. Rakiem. – admin

  18. snag said

    „Mądre państwo posiada np. własne przedsiębiorstwa i inne źródła dochodów”

    Przedsiebiorstwa do ktorych podatnik doplaca zeby nie zbankrutowaly w konkurencji z prywatnymi nie wspominajac o produkcie ktore upycha w zarzadzanych sektorach bo nikt nie kupi. Tam gdzie rzadzi panstwo mlotek czy klapa na kibel kosztowaly ponad 500 dolcow jak Reagan kandydowal na prezydenta dzis jest duuzo gorzej wystarczy spojrzec na panstwowe lasy ktore plona co roku z powodu durnych decyzji rzadu ,…

    No, straciłem cierpliwość…

    Posłuchaj, amerykański cwelu. Jest MNÓSTWO państwowych przedsiębiorstw, które nie tylko idą z zyskiem, ale i pełnią ważne role społeczne, których nigdy by się nie podjął żaden żydowski przedsiębiorca.

    Nie ma ŻADNEJ różnicy między przedsiębiorstwem prywatnym, a państwowym – wszystko zależy od KIEROWNICTWA, od zarzadców.

    Admin

  19. Nutka said

    Re 17

    Też słuchałam tych opowieści. Była bieda, był niedostatek, ale do czasu połogu przywiązywano dużą wagę, nikt kobiet w pole po urodzeniu dziecka nie gonił.

  20. NICK said

    Ooo. Jest P. Nutka. Dzień dobry. 🙂 .
    Ma Pani rację – połóg zwykle był zasłużonym odpoczynkiem. Niestety było sporo wyjątków. Wymuszonych sytuacją rodzinną, ciężką. Trza było iść w pole i do obory, by aniołek nie umarł.

  21. Ad. 8

    „40 lat temu moj wujek spawacz a stoczni zapewnil wyzsze wyksztalcenie trojce dzieci i splacil dom”

    – Zgadza się. Tak było. A było tak, że takich dobrze opłacanych stanowisk pracy było procentowo niewiele.

  22. Nutka said

    Panie Nicku, dobry wieczór. 🙂

    Wie Pan, mimo biedy i faktu, że Polska dopiero wychodziła z analfabetyzmu, kobiety były wyczulone na sprawy zdrowotne. Zdawały sobie sprawę, czym grozi złamanie pewnych rygorów połogu. Sam poród, choć domowy, był ważnym wydarzeniem w życiu rodziny, akuszerka była szalenie ważną instytucją, jednak dostępną nawet dla bardzo biednych rodzin.
    W przedwojniu masy ludzkie, że się tak wyrażę, nabierały szacunku dla higieny życia. Kobiety były świadome, że dla małego dziecka ważna jest czystość, dobre mleko, witamina D., spacery.
    Naprawdę słuchałam opowieści kobiet z b. biednych środowisk miejskich, i to wszystko było dla nich oczywiste, choć na wsi faktycznie skrajne sytuacje mogły się zdarzać

  23. Ad. 8

    „panstwo zeby moglo komus cos dac musi komus zabrac … ”

    – Proszę więc nie płacić podatków i jeździć wyłącznie po drogach płatnych. I jak pana złapiemy na drogach państwowych, to zapłaci pan tyle, ile się należy. RYNKOWO.

    A my robimy zrzutę i jeździmy po drogach państwowych – dla wygody. I nikt nas do tego nie zmusza.

    A w ogóle to dlaczego pan żyje w kraju, w którym czuje się pan do czegokolwiek zmuszany, okradany? Niech pan jedzie tam, gdzie nie zmuszają, nie okradają! I będzie pan HAPPY! Bo teraz jest pan nieszczęśliwy.

    Proponuję Somalię.
    Admin

  24. Józef Piotr said

    dla # 18
    proponuję panie Gajowy:

  25. NICK said

    P. Nutko.
    Sytuacje skrajne były. Nie zmienia to oczywistego faktu. Instynkt, macierzyński, dobrej matki (a takie są, prawie wszystkie) jest dla synów i córek, czymś przepięknym, ponad czasowym. Wzorcem, do którego zawsze się odnosimy. Matki, niektóre, też popełniają błędy. Życiowe. Małe lub duże. Dzieci normalne – nie wypominają. Kochają.
    Chce mi się pisać dużo. Dużo więcej. Poprzestanę na dziś. Z łezką w oku. I pozdrowieniem Matuleńki. Mojej.

  26. Nutka said

    Re 25
    To Panie Nicku, pocieszę Pana, z dokumentów kadrowo-organizacyjnych wynika, że coraz więcej kobiet na urlopach macierzyńskich. Macierzyństwo trochę późniejsze niż kiedyś, standard to dziś pierwszy poród po 30-te. Ciąże trudne, często spędzone na L4. Ale ruszyło się. Z zestawień elektronicznych jasno to wynika. Od 2-3 lat różnica wyczuwalna.
    Dobrej nocy.

  27. snag said

    Krzysztof M @ 18 ,…

    Jeszcze jeden przyklad wystarczy spojrzec na panstwowe drogi zeby sie przekonac jak rzad pracuje jakie efekty i za ile, szczegolnie w kraju ,…

    Zależy gdzie, baranie.
    Na Białorusi drogi są ŚWIETNE. Podobnie w Skandynawii.
    Admin

  28. Marucha said

    Re 26:
    Pani Nutko, czy chce nam Pani powiedzieć, że rodzi się w Polsce więcej dzieci? Czy obecny przyrost wystarcza aby przynajmniej zapewnić reprodukcję prostą?
    Gdzie można coś o tym poczytać?

  29. Nutka said

    Re 28
    Cierpliwości. Wyszperam coś.

  30. ojojoj said

    odnosnie 18, 27; Mam pytanie panie Snag;
    Jezeli kazde panstwo tak zle rzadzi i kazda prywata jest lepsza, to dlaczego „polskie” panstwo nie sprzedalo przedsiebiorstw pracownikom jako wspoludzialowcom tylko zagranicznym firmom (za psie pieniadze, gdzie pracownicy chcieli dac duzo wiecej), ktore to te polskie przedsiebiorstwa po zakupie zrownaly z ziemia lub ewentualnie zamknely na klucz?
    Tymbardziej ze, fabryka nalezaca do ludzi mieszkajacych w Polsce, blokowala by „wywozenie kasy” poza Polske. A wiec staly dochod podatkowy dla rzadu, nawet skorumpowanego. To juz wychodzi poza logike, to juz nie jest nawet chciwosc, to jest satanizm w czystej postaci. A poza tym, niech pan sie lepiej zapozna z tym kto odbudowal te fabryki po wojnie, kto je sprzedal, za ile i komu, i co po nich dzisiaj pozostalo? Potem niech sie pan zastanowi, jak wygladalby swiat, gdzie wszystko jest prywatne.

    Szkoda czasu na dyskusję z człowiekiem o wypranym mózgu. Takich Pan niczym nie przekona. To są katarynki.
    Admin

  31. bardzo said

    Pani Nutka się znów daje wciągac w nieproduktywna robote.
    Panie Gajowy, zlituj się waćpan, poluj ciszej nieco.
    Bo przecież nie ma dokładnych danych dotyczących na przykład przymusowej emigracji. Pani Nutko, niech Pani nic nie szpera. Radze z dobrego serca… Znaczy sie z dobrej pompki, bo inżyniery serca mieć nie powinni.

    No dobrze, wycafywuję się, acz niechętnie – admin

  32. Filo said

    Zastanawiajace jest jak bardzo nasza cywilizacja sie cofa do jaskin.
    W starozytnej Persji, za dynastii Sasanidow kazda kobieta bez wzgledu na status spoleczny dostawala pieniadze za urodzenie dziecka i w czasie ciazy byla bardzo chroniona przez prawo.

    W USA jest prawo, ze policjant moze zastrzelic kobiete w widocznej ciazy.
    W obecnaych lagrach dla uchodzcow jest pelno nowonarodzonych dzieci, ktore nie maja prawa do opieki lekarskiej. Nie maja prawa urodzic sie w szpitalu.
    ( W czasie okupacji w obozach koncentracyjnych dzieci rodzily sie w szpitalu!!)

    W krajach anglosaskich, o ktorych wiem, kobieta na tym samym stanowisku co mezczyzna, o tym samym stazu i kwalifikacjach zarabia o 30% mniej. Wszyscy placa fundusz emerytalny, ale anglosaska kobieta moze sobie ‚uskladac’ tylko 50% tego funduszu co w tym czasie otrzyma mezczyzna.

    Rewolucja seksualna sprowadzila kobiety do roli materaca i tzw. ‚second income’, bo pater familiae nie jest w stanie utrzymac rodziny.
    A tymczasem, mafia swiatowa w postaci np. Sorosa wynajmuje zwyrodnialcow typu Femen, niedomyte kurwy, ktore nie dosc ze sie slicznie nazywaja to znizaja status kobiety do roli … rebeli przeciwko kobietom i tradycyjnej bardzo komfortowej i szanowanej roli kobiety w spoleczenstwie..

    W Polsce i na Ukrainie zas panuje wielki kult kultury zachodniej.
    Polacy w czasach Solidarnosci stracili resztki rozumu.
    Jak mozna bylo powtarzac te same glupoty co teraz na majdanie, ze ‚jestesmy czescia kultury zachodniej i historycznie nalezymy do Zachodu!!”
    A do wlasnego kraju nie mozemy nalezec?.

    Efekt jest taki ze wpadlismy w pulapke Zachodu ze wszystkimi pornosami, sodomia, narkotykami, dzinsami (tak jest panie JO), toksycznym zarciem i smiertelnymi szczepionkami. Oddalismy sie dobrowolnie w rece zachodnich szarlatanow; z calym polskim majatkiem i dobytkiem.

    Czego nie dokonala okupacja hitlerowska, zdrada Anglikow i Amerykanow w czasie i po wojnie – to dokonala posolidarnosciowa utrata narodowej tozsamosci. Dobrowolna.

    A Polka? Matka, siostra, zona i corka zapedzone zostaly na zmywak tych samych ‚ sprzymierzencow zachodnich’ co nas tak urzadzili juz kilka razy w historii. Jeszcze chwile i odbiora kobietom w Polsce i urlopy macierzynskie bo i tak nie bedzie ich komu przyznawac.

    Ja sie zastanawiam, jak po okupacji hitlerowskiej, po Poczdamie, Monachium i Jalcie tak bardzo Polacy pragna byc (bardzo zalezna) czescia Zachodu?.
    Przeciez Unia Europejska tez nas wyciulala. Razem z naszymi babami. Na umowach smieciowych nikomu nic sie nie nalezy, a kobiety lepiej niech rodza gdzie indziej bo w Polsce trzeba ” uczciwie” pracowac. Najlepiej bez wytchnienia – jak ktos ma prace.
    Co innego dzieci bonzow i bylych ubekow, ktore zyja z pracy rak miedzy innymi kobiet- niewolnic i z tego co im ich prominentni rodzice pozwola nakrasc..

    Wlasnymi recami pomoglismy wprowadzic w Polsce system kastowy: niektore dzieci zyja w palacach – a inne na ulicy. Razem z mamusiami.

  33. Filo said

    8
    Snag
    Cieszy bardzo fakt, ze Snag jest madrzejszy od wszystkich Szwedow.
    Nalezy pana Snaga wyslac do Szwecji, zeby wreszcie zrobil tam porzadek.
    A przywileje obywatelskie sprowadzil tylko do grupy rzadzacych, bo przeciez nie kazdy obywatel – to obywatel.
    Pan Snag mialby wszystkie przywileje dla swojej rodziny jako np. prezydent Szwecji. Nalezy obalic monarchie i zaprowadzic majdan. Wtedy wszyscy pekna z radosci a Snagom postawia pomniki. Ze sniegu..

  34. Neil said

    Urlopy macierzyńskie to zdaje się komuchy wprowadziły. A wszystko co czerwone to złe.

  35. A-a said

    @7. A skądże to takie dane? Bo moja babcia, wieśniaczka miała do pomocy „dziewczynę” nie tylko po porodzie, ale przez czały czas, gdy dzieci były małe.

  36. Mordka Rosenzweig said

    re 18, 23, 27

    Ja pan Mordka znowu sie musi wlaczyc, acz niechetnie, do ta dyskusja na temat panstwowe drogi i publiczny transport.

    Ja pan Mordka nie jest pewny ale chyba ten filmik pokazuje pszyjazd pan Francois Hollande i pani Merkel do Rosja na spotkanie z pan Putin, a jesli nie to szkoda.

    Такое могли придумать только в России

    Ja pierniczę…. admin

  37. Nutka said

    Re 28
    Śledzę demografię stolicy; wskaźnik urodzin kolejnych roczników.
    Proszę zajrzeć do tego dokumentu. Str. 55. Pokazana liczba urodzeń w latach 1981 – 2010. Zapaść kompletna w latach 90., gdy ponosiliśmy największe koszty transformacji ustrojowej. Tendencje wzrostowe po roku 2000, choć nadal nam daleko do boomu urodzeniowego z lata 80, 81, 82. Wtedy była na pewno zapewniona reprodukcja prosta.
    http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/F6BA3133-5540-45E2-BA46-B72E54D2A18E/948449/1965_druk_zal.doc

    Panie gajowy, proszę wejść na BIP miasta, jeśli ten link nie zadziała.
    Nr uchwały: LXIII/1751/2013 (z 29 sierpnia)

    Przy okazji dostarczę dane z lat 2011- 2014.

  38. Nutka said

    Tutaj też zaglądam.
    http://warszawa.stat.gov.pl/

  39. Nutka said

    Re 31
    Panie Piotrze, podrzucam, co znam. To żadna fatyga. Tu pada, zimno. Proszę dbać o siebie. 🙂

  40. Marucha said

    Znałem niejednego „liberała”, co to „ja sam”, „nikt za mnie nie będzie decydował”, „sam wiem najlepiej co zrobić z pieniędzmi”, „państwo mi do niczego niepotrzebne”.
    Potem, gdy poszedł na bezrobocie stawał się nagle socjalistą roszczeniowym 🙂

    Znamy te rzygliwe pierdoły zasrańców-liberałów na pamięć.

  41. Filo said

    36
    Mordka Rosenzweig
    I ja sie zastanawiam kto chce Rosje zwyciezyc.

  42. carlos said

    Ponad 16 lat temu,kiedy przyjechalem do USA,slyszalem od ludzi mieszkajacych tu dluzej ze Ameryke stac na bezplatna Sluzbe Zdrowia dla wszystkich. Ale tego nie ma bo lobby pejsate trzyma wszystkie ubezpieczenia ( na zycie i zdrowie) w swoich lapach. Do tego jeszcze „cudowny” demokrata zrobil reforme tzw.Obama Care i teraz wszyscy obowiazkowo musza miec ubezpieczenie zdrowotne czyli znowu zarabiaja nasze kochane bracia starsze bo zwiekszyla sie liczba ubezpieczonych.Ale przeciez On to zrobil „dla ludzi” I jak tu nie klnac…

  43. Nutka said

    Re 28

    panie gajowy, chyba to, co chciałby Pan poczytać. Ze strony GUS. Bardzo dobra analiza.

    http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/ludnosc/podstawowe-informacje-o-rozwoju-demograficznym-polski-do-2014-roku,12,5.html

    Dziękuję Pani, Pani Nutko.
    Admin

  44. ProRossija said

    Smród NWO wlazł już nawet do wielu katolików i narodowców, którzy myślą, że jedynym, sprawiedliwym i pożytecznym systemem ekonomicznym jest korwinowski kapitalizm!

    Rzygać się chce…

  45. Boydar said

    I to jest właśnie wrażenie inseminowane prze JKM, dokładnie to !

  46. @33

    Nie ma już – niestety – potrzeby wysyłania Snaga do Szwecji.
    Odkąd zamordowano socjalistę O.Palmego, który nie chciał do UE, Szwecja wkroczyła na wspaniałą drogę do liberalnego kapitalizmu. Międzynarodowy Żyd przejmuje kolejne prywatne i państwowe szwedzkie firmy i koncerny, likwiduje je i wyprowadza produkcję na zewnątrz. Szwecja szybko dogania nowoczesne państwa kapitalistyczne. W Sztokholmie są już bezdomni mimo, że jeszcze nie jest tak dobrze ja w Wlk.Brytanii, w której coraz częściej rodziny są utrzymywane przez kobiety pracujące w żydowskiej sieci Tesco.

  47. RomanK said

    Pani NUtko..zastanawiajace..dlaczego wlasnie lata 80//81//i 82…???
    cvzy ktos ma jakies przemyslenia? wlasne?
    BYly to lata wielkiego neidostatku w PRLu..brakowalo wszystkiego..w tym mleczka dla dzieci, tetry na pieluchy…oliwki do pielegnacji…wszystkiego…a jednak byl wyz…..

  48. KaRabin said

    Komunizm zły, Kapitalizm zły .Co proponujecie w zamian?

  49. Mordka Rosenzweig said

    re 48,

    Szanowny pan Rabin,

    „Komunizm zły, Kapitalizm zły .Co proponujecie w zamian?”

    Ja pan Mordka chce dac niesmialo sugestia, sze najlepszy jest talmud i wielka milosc wsrud nasza rasa, a o goje sie nie martwic.

  50. Boydar said

    Co ? Idi Ty w try pisdy. I Twaje kamerady toże. I priedłagajtie swaim.

  51. Ad. 48

    Co w zamian? NORMALNOŚĆ. Po prostu dobre gospodarzenie. Dbałość o dobro wspólne. Pilnowanie interesów Polaków. Sprawiedliwość. NIE PRAWO! ale Sprawiedliwość!

  52. Nutka said

    Re 47
    Później też nie było lekko, Panie Romanie. W roku 80. za młoda byłam, to trudno mi coś potwierdzić własnym doświadczeniem. To dalszy ciąg boomu urodzeniowego z lat 70., myślę. Kobiety miały urlopy wychowawcze i narastał im staż pracy. Mężczyźni nie bali się z kolei o utratę pracy. Z pomocą rodziny jakoś się to kręciło. Ludzie nie byli pozapożyczani w bankach, frankach itd. Na wczasy jeździli pracownicze.
    Wiele lat później ja na swoje dziecko też kupowałam wyprawkę za okazaniem dowodu osobistego (w nim stempel, że jako kobieta w ciąży jestem uprawniona). Była tetra, jak najbardziej, flanelowe kaftaniki, kocyk. W sumie niewiele tego trzeba. Nie narzekałam.
    Nie umiem odpowiedzieć na Pana pytanie. To chyba też jakieś zmiany w mentalności, bardzo głębokie, w stylu życia, w aurze społecznej; to one z kolei spowodowały regres w późniejszych latach.
    Ale jak pisałam wcześniej – teraz wyczuwam pewną korzystną tendencję.

  53. Mordka Rosenzweig said

    Ja pan Mordka musi usprawiedliwic pan Rabin, bo go rozumie jako sze pan Mordka jest z ta sama rasa.

    Czlowieki musza zrozumiec, sze to nie jest wina pan Rabin tylko to jest bagasz na jego muzgu, ktury pan Rabin wyniusl popszez generacje z zydowskie geto aby jatrzyc w otaczajacym spoleczenstwie.

    Pan Rabin bedzie to robil doputy bedzie mial odezwy od inne czlowieki.

  54. Filo said

    52
    Nutka
    Lata 80-te to lata sankcji nalozonych na Polske przez pana Reagana.
    Polacy jeszcze wierzyli w zmiany choc bylo bardzo ciezko cokolwiek kupic w sklepach.
    Ci, ktorzy na te zmiany nie chcieli czekac, albo w nie nie wierzyli – po prostu wyjechali.
    Zastanawiajace bylo jak szybko Polacy zostali objeci tzw. programem humanitarnym i z latwoscia dostawali wizy pobytowe na Zachodzie. (Na wizy humanitarne – uchodzcze czekalo sie od 3-ch tygodni do 3-ch miesiecy – w latach 1979-1982)
    Zachod bardzo potrzebowal wysoko kwalifikowanych specjalistow, zwlaszcza do rewolucji komputerowej i spekulacji budowlanych w wielkim przedsiebiorstwie handlu domami i nieruchomosciami a takze do boomu kopalnianego, za ktorych wyksztalcenie nie musial placic.
    Dlatego programisci, hydraulicy, w ogole budowlancy, spawacze, slusarze i mechanicy , inzynierowie gornictwa byli chetnie widziani w krajach zachodnich w ktorych polikwidowano
    ” nie przynoszace zysku” szkoly zawodowe a uniwersytety oblozono zydowskimi pozyczkami.
    Z tych zydowskich pozyczek jest jeden pozytek: zysk finansowy stal sie glownym celem uczelni kosztem akademickich osiagniec. Akademickie osiagniecia pozostaja na czwartym miejscu… po przecinku.

  55. RomanK said

    Pani NUtko pan FIlo odpowiedzial pani w jednym zdaniu:

    Lata 80-te to lata sankcji nalozonych na Polske przez pana Reagana.
    Polacy jeszcze wierzyli w zmiany choc bylo bardzo ciezko cokolwiek kupic w sklepach.

    TO swieta prawda, CALA PRAWDA i tylko prawda.

    Istnieje bezposredni zwizek, pomiedzy Nadzieja..a demografia.
    Nie tylko w Polsce..wszedzie.
    Dlatego po demogradfi pani pozna, czy narod ma , czy nie ma zadnej…

  56. RomanK said

    i…istnieje cos takiego, co chyba najwlasciwiej mozna nazwac : Progiem Nadzieji….I ten prog mozna przekroczyc w jedna ..badz w druga strone, z diametralnie roznymi skutkami.

  57. Nutka said

    Re 37
    Panie Gajowy, liczba urodzeń w Warszawie w latach 2011- 2014; bo obiecałam, że wyłuskam.

    2011 – 19704
    2012 – 19943
    2013 – 19346
    2014 – 19809

    No , ale proszę sobie przypomnieć w 2000 r. – było ok. 12 tys. Dla sieci szkół i przedszkoli stołecznych to wróży dobrze. 🙂

  58. Nutka said

    Panie Romanie, Panie Filo- ciekawe uwagi. Wrócę do nich wieczorem.

  59. Ja jakoś nie narzekam na stan dróg budowanych w Szwecji przez Państwo.

    Widocznie są tak dziurawe, że od ciągłych wstrząsów w pojeździe coś mi się w mózgu zlasowało… No i kosztują krocie, bo jakże by inaczej. Mądrzy ludzie płacą za to równowartość całego dnia pracy, by przejechać się super-prywatnymi drogami Kulczyka. To ja już głupim socjalistą pozostanę.

  60. Nutka said

    Re 54
    Nie mam doświadczeń z emigrowaniem, pewnie ma Pan rację. Dziś w Polsce uczelnie też trzepią pieniądze, dlatego zawsze duża pula miejsc dla studentów wieczorowych i zaocznych. Profesorowie studentom czasu nie poświęcają. Prace magisterskie nierzadko piszą firmy wyspecjalizowane. Tak to się kręci. Ogólnie – jakość wykształcenia spada.

  61. NICK said

    P.Robercie (59).
    Cóż zatem z Pana za Republikanin? 🙂 .

  62. Nutka said

    Re 55
    Panie Romanie, niektórzy wzrost urodzeń w latach 80, 81, 82 – wiążą z euforią Solidarnościową. Czy to ma Pan na myśli, pisząc o progu nadziei?
    To jest często podejmowany trop badawczy w tych demograficznych analizach. Ale raczej w sensie ucieczki ludzi w prywatność, zwłaszcza po wprowadzenie stanu wojennego.
    Dla mnie kluczową sprawą jest bezpieczeństwo socjalne. Nie musi to być życie bogate, ale ważne jest, by było stabilne, przewidywalne i bezpieczne. I dopiero w tym kontekście można konstruować programy prorodzinne (państwowe, samorządowe). One wtedy w znaczący sposób – poprzez cząstkowe rozwiązania – wzmocnią ten ogólny trend.
    Ale raczej mamy poczucie kruchości naszego życia. Dużo postaw lękowych w ludziach. Trudno o ten ogólny dobry trend. Niestety.

  63. Ad.61

    No nie, chyba Pan tego na poważnie nie wziął? 🙂

Sorry, the comment form is closed at this time.