Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Kto blokuje sprzedaż książki Wojciecha Sumlińskiego?

Posted by Marucha w dniu 2015-05-15 (Piątek)

SKANDAL! Kto blokuje sprzedaż książki Wojciecha Sumlińskiego? Przed drugą turą wyborów księgarnie wycofują ze sprzedaży „Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego”.

,[Myślę, że sprzedaż książki blokują Marsjanie. Szczynukowicz vel hr. Komorowski nie ma z tym nic a nic wspólnego. – admin]

Wydawałoby się, że doczekaliśmy się sprawiedliwości i możemy pełnymi garściami czerpać z demokracji oraz wolności, o której tak chętnie wspomina Bronisław Komorowski. Wydawałoby się, że z wolności słowa może korzystać nawet człowiek, który pisze książkę, będącą wielkim oskarżeniem urzędującego prezydenta.

– Prezydent Bronisław Komorowski przyjął taką strategię na moją skromną osobę i na moją książkę „Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego”, którą można ująć w słowach: tej książki nie ma. Nie zauważam jej, w ogóle nie chcę o niej słyszeć, nie chcę się na jej temat wypowiadać — powiedział Wojciech Sumliński w nagraniu dla programu TVP Info „Bliżej” Jana Pospieszalskiego.

Autor dodał jednocześnie, że nie został ani pozwany do sądu, ani nawet poproszony o jakiekolwiek sprostowanie zamieszczonych w książce informacji.

To, że Sumlińskiego nikt nie ściga za materiały, które opublikował, wcale nie oznacza, że z tą sprawą kompletnie nic się nie dzieje. III RP czuwa i, jak informują nasi czytelnicy, walczy z prawdziwym przekazem na poziomie dystrybucji książek.

Jedna z naszych czytelniczek poinformowała nas, że książka nie jest dostępna w sieci „Matras”. W tym przypadku chcemy wierzyć, że to jedynie chwilowa przerwa spowodowana koniecznością dokupienia nakładu.

Jak jednak zrozumieć przypadek opisany przez jednego z użytkowników serwisu wykop.pl?

– Kilka dni temu (10 maja) zamówiłem sobie w księgarni madbooks.pl książkę Wojciecha Sumlińskiego „Niebezpieczne Związki Bronisława Komorowskiego”. Wczoraj nie mając żadnej informacji o wysyłce napisałem mejla z zapytaniem o niezrealizowane zamówienie.
A oto odpowiedź, która jest co najmniej interesująca.
(…) dostaliśmy od dystrybutora wezwanie do zwrotu i nie wprowadzania do obiegu książki o Komorowskim. (…) Ponoć jest jakiś protest ze strony prezydenta w sprawie tej publikacji w okresie przedwyborczym — napisano w odpowiedzi z biura obsługi klienta.

Wprost szokujący jest komentarz, którym z klientem podzielił się pracownik księgarni.
Podejrzewam, że przy innym wyniku I tury nie byłoby problemu — napisał na końcu informacji.

Kliknij, aby powiększyć

Efekt jest taki, że księgarnia madbooks rzeczywiście książki Sumlińskiego nie ma już w ofercie. Po wyborach pewnie już będzie mogła ją handlować.

http://wpolityce.pl/

Dwie uwagi:
1. Proszę spytać 10 losowo (losowo!) wybranych osób, ile z nich jest bodaj w najmniejszym stopniu zainteresowanych powyższą informacją.
2. Zresztą może i nie ma o co robić rabanu. W Korei Północnej podobno cenzurują Internet, a w Somalii w ogóle nie ma demokracji.
Zob. też:
https://marucha.wordpress.com/2015/01/19/dziennikarz-sledczy-ktory-pogrzebie-iii-rp/
Admin

Komentarze 62 to “Kto blokuje sprzedaż książki Wojciecha Sumlińskiego?”

  1. x.x.x said

  2. 15vagabunda said

    Mamy kolejnego etatowego odkrywacza prawd zamówionych, już „odkrył” tajemnicę śmierci księdza Popiełuszki, teraz rzuci gawiedzi na pożarcie kolejną bezpieczną bajkę. Widzę że naganiacze grasują po całym internecie. Kto opłaca ten sztab Sumlińskiego, znowu polski podatnik ?

    Ma Pan coś konkretnego, czy tylko cudzysłowy, etatowego odkrywacza, bajki i naganiaczy?
    Jak Pan wytłumaczy utrudnienia w sprzedaży książki Sumlińskiego?
    Admin

  3. x.x.x said

  4. Kojak said

    Widac wyraznie kolejny raz Polska rzadza ewidentnie zorganizowane grupy kryminalne mordercow bandytow i zlodzieji ! Maja one zwyczajne swoje szwadrony śmierci ktore zwyczajnie morduja niewygodnych ludzi ! To, z ich reki zostal zamordowany A Lepper , gen Petelicki i w zasadzie setki ludzi jakby to wszystko dokladnie polczyc ! TakTAk taka ilosc mordow zostala dokonana W samej Fundac ji Pro Civili zwiazanej z Komorowskim zostalo zamordowanych juz 16 osob ! ! ! ! Nie wiem czy ta ksiazka sie ukaze ! Podejrzewam ze Sumlinski zostanie zwyczajnie zamordowany ! Zorganizowane qangi bandziorow nie toleruja takich numerow ze im ktos bedzie deptal po pietach ! Mord bedzie tylko chwiowo odlozony w czasie ale dokladnie opracowany i wykonany !

  5. Podzielam w ogólnym rozrachunku stanowisko p. 15 vagabunda. Wymienionej książki p. Sumlińskiego co prawda nie czytałem, ale oglądałem jego liczne wypowiedzi w internecie i autentycznych sensacji się nie doczytałem. Poza tym wybory są już raczej rozstrzygnięte i nawet wycofanie książki Komorowskimu już w niczym nie pomoże – przynajmniej w mojej ocenie.

  6. Marucha said

    Re 5:
    Jasne, kurwa.
    Sumliński wyciągnął Komorowskiemu gangsterskie związki z mafią wołomińska, wyciągnął „Pro Civili” – ale to nie są żadne sensacje.
    Sensacją to by było, jak by zrobił dziecko swojej suflerce, no nie?

  7. ... said

    Wycofali książkę Sumlińskiego, bo pisze o komorowskim prawdę. O związkach z WSI, i całego szeregu malwersacji, jakich dopuścił się komor.

  8. Boydar said

    Na wizji.

  9. Zerohero said

    Nie umniejszając faktów nt. umoczenia urzędującego prezydenta Bula, chciałbym zaznaczyć, że „służby” typu WSI podlegają wyższej, globalistycznej instancji. Nie ma się więc co ekscytować, bo kontrkandydaci (Duda i Kukiz) są również namaszczeni z samej góry. Muszę przyznać, że bardzo źle odbieram teksty typu Dziennikarz śledczy który pogrzebie III RP?. Zalatuje to na kilometr pisowko-GaPolową narracją. Przecież za III RP stoi również PIS (zdziwiłbym się gdyby Sumliński nie głosował na Dudę). Za III RP stoi UE, NATO, USA, CIA, BŚ, wielkie „międzynarodowe” banki etc. Tylko imbecyl albo agent wpływu będzie to „obalać” jakąś tam książką. Tak więc brudy z „Pro civili” – OK, ale bez nachalnej otoczki sugerującej, że toczy się jakaś gra o wszystko i my wyborcy mamy w te pędy lecieć do urn by ratować Polskę przed Komorowskim i WSI.

    @5, KK

    Zgadzam się. Komorowski jest ewidentnie skończony. Ciążą na nim „sukcesy” rządów PO oraz liczne wpadki (początki alzheimera?). Ostatnio niezbyt urodziwa grubaska udająca Pierwszą Damę wyrażała się z lekceważeniem o emigracji Polaków. Chwilami wygląda to jakby sami się zwijali – jak Kaczka ze swoim rządem swego czasu. Rolę prezia dostanie partyjny kolega Komorowskiego z Unii Wolności – mąż pani Kornhauser, niejaki Duda. Jakby co, to jest jeszcze majdanowy muzykant o wyglądzie żulika w odwodzie. Majdanowy muzykant to ostatnio wielki patriota, a PIS jak wiadomo również patrioci. Dobry wybór Waszyngtonu na III Wojnę światową. Ludzie muszą czuć wolę walki, prezio musi być dynamiczny i patriotyczny.

    Nawiasem. Gdy majestat Wałęsy przestał być potrzebny pozwolono by „prawica” podrążyła temat Bolka. Sprawie to nie zaszkodziło, a „prawica” zapunktowała u swoich lemingów.

  10. Toni said

    Ad. 4.
    Jeśli wskazane przewidywanie spełni się, to śmierć autora nastąpi w jakimś czasie po II turze wyborów i będzie to śmierć samobójcza zrozpaczonego dziennikarza, którego książek nikt nie czytał, księgarnie je wycofały, więc załamany autor z tego powodu targnie się na własne życie…

  11. Panie Marucha: Po pierwsze, proszę, za przeproszeniem, nie robić ze mnie jakiegoś infantylnego pajaca czy nawet przygłupa, co to zagląda komuś w rozporek. Po drugie, jak już zaznaczyłem, nawet jeśli treść książki p. Sumlińskiego jest naprawdę istotna, to jej wycofanie nie wpłynie na wynik wyborów, co najwyżej postawi Komorowskiego w jeszcze gorszym świetle, co tegoż zresztą specjalnie nie zmartwi. Po trzecie, nawet jeśli Pańskim zdaniem niesłusznie bagatelizuję kwestię, po co zaraz ta k… – mogę szczerze zapewnić Pana, że zbyt duża ilość „mięsa” naprawdę nie zbyt dobrze współgra z tak szacownym, katolicko-tradycyjnym medium.
    Żeby rozwiać jeszcze możliwie wątpliwości i odeprzeć z góry ewentualne zarzuty, że może jestem cichym obrońcą czy stronnikiem „prezia”, powiadamiam uprzejmie, że opisałem go nader ujemnie choćby w tekście pt. „Festiwal hipokryzji na katyńskich grobach” w czasie, gdy jeszcze zdecydowana większość przesłanek wskazywała, ze utrzyma się na stolcu.
    A co do reszty, to podpisuję się obydwoma rękami pod niezwykle trafnymi argumentami p. Zerohero (kom. nr 9).

  12. I jeszcze jedno: Panie Gospodarzu: zupełnie nie rozumiem, skąd się bierze to Pańskie zacięcie „sondażowe’. Oczekuje Pan, że ludzie będą się ekscytować czy przejmować wycofaniem, najprawdopodobniej przejściowym, jednej książki ze sprzedaży w sytuacji, gdy cały spektakl „wyborczy” jest najprawdopodobniej od początku do końca „ustawiany”?
    Dla porządku: wyniki własnej ankiety na temat nasilania się syjonistyczno-banderowskiego zamordyzmu na Ukrainie przekażę w poniedziałek rano (w niedzielę będę jeszcze kończył indagacje)

  13. Lily said

    To proste…,ten blokuje,kogo ona dotyczy.

  14. parva said

    Sumliński w swoich wystąpieniach zawsze odnosi się z wielkim szacunkiem do L.Kaczyńskiego tytułując go w każdej wypowiedzi śp prof LKaczyński co jest szacowne ,ale nigdy nie poddał analizie jego prezydenckich ” dokonań ” i nie zdobył się na słowo krytyczne ,co mnie zawsze dziwiło,że dziennikarz o takiej wiedzy zakulisowej ,nie odnosi się do tak kontrowersyjnej persony obiektywnie ,a zdecydowanie hagiograficznie , PIS jest czysty, nie ma afer ,partia aniołów Stawianie sprawy w takim świetle zniechęciło mnie , bo było zbyt jednostronne i manipulacyjne . Oczywiście ,że Sumliński zagłosuje na Dudę.

  15. Joe said

    Bylem na spotkaniu z Panem Sumlinskim i ks.Malkowskim w sali kosciola pod wez.Matki Boskiej Rozancowej w Passaic NJ..Udalo mi sie nawet zadac im dwa pytania, na ktore odpowiedzieli bez omijania tematow niewygodnych dla innych osob publicznych.Dla mnie jest bardzo wiarygodny….A szukanie argumentow??Jak ktos lubi niech szuka…O i jeszcze jedno…samobojstwo ma juz za soba…Reka Boska Go uchronila…

  16. MatkaPolka said

    Aj- waj Bul się nie nadaje – na każdym kroku się kompromituje

    I te „Niebezpieczne Związki” z mordercami z WSI i Pro –civili.
    Wszystko przez tych „Ruskich Szpiegów” – dzielni Dziennikarze Wytropili – naprawdę to Super – Civili

    Tylko pan Wojciech Sumliński wyspecjalizował się w tropieniu „Ruskich Szpiegów”,
    A o Amerykańskich i niemieckich – z CIA i BND w ogóle nic nie słyszał!!!

    O finansowaniu „Demokratycznej Opozycji” przez NED, USAid, i Spotkaniu wKaczyńskiego w Fundacji Sorosa – NIC NIE SŁYSZAŁ

    Ambasadorem RFN w Polsce został Rolf Nikel. Ma już za sobą pierwsze spotkanie z prezydentem RP Bronisławem Komorowskim.Był vic-szefem BND

    Rüdiger Freiherr von Fritsch-Seerhausen pełnił rolę oficera prowadzącego i przygotował miejsce przy tzw. okrągłym stole dla solidarnościowej opozycji.
    http://zagozda.neon24.pl/post/106103,komorowski-odznaczyl-niemieckiego-szpiega

    Bardzo ciekawych rzeczy można dowiedzieć się zaglądając na internetowe portale mniejszości niemieckiej w Polsce. Okazuje się, że kilka dni temu prezydent Bronisław Komorowski odznaczył Rüdigera Freiherra von Fritsch-Seerhausena, ambasadora RFN w naszym kraju, Krzyżem Komandorskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej. Za co? Oficjalnie za „wybitne zasługi w rozwijaniu polsko-niemieckiej współpracy i dobrosąsiedzkich stosunków”. A jakie to zasługi? Tego już prezydencka kancelaria nie dookreśliła. Na tę chwilę pozostają one w sferze domysłów.

    Rüdiger Freiherr von Fritsch-Seerhausen pochodzi ze starego arystokratycznego rodu saksońskiego, mocno osadzonego w najwyższych kręgach tajnych stowarzyszeń wolnomularskich oraz sferach polityczno-dyplomatycznych. W politycznie gorącym okresie lat 1986-89 – już jako pracownik niemieckiego wywiadu – był zatrudniony w warszawskiej ambasadzie, pełniąc rolę oficera prowadzącego i przygotowującego miejsce przy tzw. okrągłym stole dla tej części solidarnościowej opozycji, która działając zgodnie z dyspozycjami płynącymi z Berlina doprowadziła do upadku państwa polskiego. Zwierzchnicy wysoko ocenili zasługi Rüdigera Freiherra von Fritsch-Seerhausena w Polsce, awansując go na zastępcę szefa Federalnej Służby Wywiadowczej (BND). Oprócz zadań realizowanych nad Wisłą „nasz bohater” dopilnowywał interesów Berlina w brukselskich agendach Unii Europejskiej, a także kierował wydziałem gospodarki i rozwoju niemieckiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Jest to kolejny dowód na to, że ta mityczna „niewidzialna ręka rynku”, która najpierw zdemolowała a potem zgermanizowała polską gospodarkę, sterowana jest impulsami płynącymi z BND.

    Rüdiger Freiherr von Fritsch-Seerhausen zakończył swoją misję w Polsce (cokolwiek miałoby to znaczyć) i został ambasadorem w Moskwie. W pewnym sensie uczynił to, co nie udało się jego stryjowi – gen. Wernerowi von Fritschowi, który jako członek Najwyższego Dowództwa Wermachtu poległ podczas oblężenia Warszawy we wrześniu 1939 r. (dziś propaganda próbuje wmawiać Polakom, że ten generał był ich przyjacielem i zaszczepia pomysł zrekonstruowania obeliska postawionego ku jego czci przez Niemców, a zniszczonego podczas powstania warszawskiego). Z jaką misją Rüdiger Freiherr von Fritsch-Seerhausen pojechał do Moskwy?

    Z pewnością po to, by odwołując się do autorytetu swojego krewnego, Friedricha-Wernera von der Schulenburga – przedwojennego ambasadora Niemiec w ZSSR i gorącego zwolennika ścisłej współpracy Berlina i Moskwy, podjąć próbę złagodzenia napiętych dziś stosunków niemiecko-rosyjskich. Mam nadzieję, że mu się to nie uda (Syberia potrzebuje wielu silnych drwali).

    I PROKURATURA NIC?

  17. MatkaPolka said

    Jednym słowem Kampania Wyborcza pełną parą

    Ma nastąpić zmiana WAAADZYY – „Teraz Qurwa MY”

    Przesłuchanie prezydenta Bronisława Komorowskiego ws. Afery marszałkowej

    CZ.1: https://www.youtube.com/watch?v=86T1r

    cz.2: https://www.youtube.com/watch?v=YHMeh

  18. MatkaPolka said

    Przesłuchanie prezydenta Bronisława Komorowskiego ws. Afery marszałkowej

    CZ.1: https://www.youtube.com/watch?v=86T1rDKZLm0

    cz.2: https://www.youtube.com/watch?v=YHMeheBY9fw

  19. MatkaPolka said

    Lech Kaczyński – W Izraelu

    AFERY KACZYŃSKICH – FOZZ, Telegraf, Art – B, Oscylator, Fundacja „S”

    (…)szokujące fakty o Kaczyńskich – kim są, co dobrego zrobili, dla Izraela oczywiście, i jak sprzedali naszą Ojczyznę za judaszowe srebrniki?

    Cyt. „Lech Kaczyński osiągnął drugi po prezydencie Kwaśniewskim wynik zaufania w sondażach ośrodków badania opinii publicznej. Ufa mu już około 70 proc. Respondentów. Zdołał prześcignąć nawet ulubieńca emerytek – Jacka Kuronia.

    Skąd się wziął ów wytrysk sympatii i zaufania do Lecha Kaczyńskiego? Ludzie mają kiepską pamięć, a media w większości bezkrytycznie wspierają Kaczyńskiego.

    Równo dziesięć lat temu bracia Kaczyńscy również mamili ludzi obietnicami zwalczania korupcji. Gromiąc uwłaszczanie się na majątku skarbu państwa bracia bliźniacy patronowali powołaniu osławionej spółki „Telegraf”.
    Lech Kaczyński był członkiem Rady Nadzorczej „Telegrafu” od września 1990 roku do lutego 1991. W czasie gdy w niej zasiadał, kapitał spółki wzrósł ponad osiemdziesięciokrotnie, do kwoty blisko 2 milionów dolarów. Pieniądze te pochodziły od firm należących do skarbu państwa. Państwowy wówczas Bank Przemysłowo – Handlowy wspomógł spółkę „Telegraf” 11 miliardami starych złotych, natomiast państwowy Budimex wykupił w spółce udziały za okrągłą sumkę 9 miliardów złotych. „Telegraf” wziął jeszcze 15 miliardów kredytu z państwowego wówczas Kredyt Banku (12.04.1991 r.), zaś z Banku Rozwoju Energetyki 18 miliardów złotych. Bracia Kaczyńscy w zamian za forsę, jaka przepłynęła z tych „nomenklaturowych”, państwowych firm, zapewniali ich „komuszym” prezesom polityczną osłonę
    .
    Kaczyńscy nie mieli również nic przeciwko temu, aby „Telegraf” zasilały pieniądze pochodzące od biznesmenów podejrzewanych o korupcję. W artykule pt. „Modliszki z PC”, opublikowanym we „Wprost” (nr 22 / 92) Krystyna Naszkowska – powołując się na Bagsika i Gąsiorowskiego – podała, że działacze partii Kaczyńskich wzięli od właścicieli Art – B 57 miliardów złotych. [starych – dop. red.]

    W latach 1990 – 1991 Kaczyńscy dobrali się do majątku skarbu państwa nie tylko poprzez „Telegraf”. Założona przez nich Fundacja Prasowa „S” przejęła bez przetargu „Express Wieczorny” i po dwóch latach odsprzedała gazetę z godziwym zyskiem. 13 maja 1991 roku zapłaciła za „Express Wieczorny” ok. 16 miliardów złotych. 13 lipca 1993 roku sprzedała gazetę za 26 miliardów złotych, plus 9,1 miliarda, które kupujący wpłacił na poczet zwrotu pożyczki zaciągniętej przez Jarosława Kaczyńskiego w 1991 roku. Fundacja Kaczyńskich mogła sobie pozwolić na kupno gazety i dwóch drukarni m.in. dlatego, że dostała od państwowego wówczas Banku Przemysłowo – Handlowego 1,2 miliarda złotych (starych). Bank zapłacił jeszcze ich fundacji 39,4 miliarda skapitalizowanego czynszu za wynajem budynku należącego do skarbu państwa.

    Warto pamiętać, że w myśl kuriozalnych zapisów statutu Fundacji Prasowej „S”, jej członkowie założyciele uzyskali dożywotnie prawo zawiadywania zgromadzonym majątkiem Fundacji, i to prawo dziedziczą także ich spadkobiercy!

    Szczodrość państwowego banku na rzecz Fundacji Prasowej „S” i „Telegrafu” nie była, rzecz jasna, całkiem bezinteresowna. W rewanżu związany z Kaczyńskimi przywałęsowski minister Siwek osobiście naciskał na ówczesnego prezesa NBP Grzegorza Wójtowlcza, aby Bank Przemysłowo – Handlowy został sprywatyzowany w pierwszej kolejności.

    To nie kto inny, tylko właśnie bracia Jarosław i Lech Kaczyńscy walnie przyczynili się do rozplenienia w Najjaśniejszej Pomrocznej poplecznictwa, klientelizmu i protekcjonizmu. Dzisiaj jakby nigdy nic powołują Komitety Społeczne „Prawo i Sprawiedliwość”.

    Jarostaw Kaczyński w przypływie szczerości zwierzył się swego czasu Teresie Torańskiej (w wywiadzie opublikowanym w książce pt. „My”), że wchodząc do wielkiej polityki nie miał nawet porządnego garnituru. Pertraktując w sprawie powołania solidarnościowego rządu, pocił się w marynarce odziedziczonej po zmarłym wujku. Ale jego droga z „nędzy do pieniędzy” nie była długa. Już w 1992 roku będąc tylko posłem jeździł najpierw Oplem należącym formalnie do Fundacji Prasowej „S”, a nieco później elegancką limuzyną Volvo.
    Lech Kaczyński nie musiał brać auta od Fundacji, gdyż jako prezes NIK woził tytek w państwowej Hondzie lub Lancii w zależności od nastroju. Szefując NIK – owi Lech Kaczyński zwiększył zatrudnienie w Izbie o ok. 20 proc. Do pracy w NIK przyjmował głównie „swoich”, prowadząc jednocześnie bezpardonową wojnę z miejscową „Solidarnością”. Teraz Lech Kaczyński bardzo sprytnie przekształcił kierowany przez siebie resort sprawiedliwości w wydział ds. propagandy wyborczej. (…)

    15 marca 2001 roku na procesie FOZZ zeznawał w charakterze świadka Grzegorz Wójtowicz, członek Rady Polityki Pieniężnej. W szczegółowej relacji z procesu „Rzepa” pominęła milczeniem ważny wątek z zeznań byłego szefa NBP. Wójtowicz ujawnił, że w 1991 roku Wojciech Włodarczyk i Adam Glapiński, politycy Porozumienia Centrum ściśle związani z braćmi Kaczyńskimi, naciskali na powołanie Grzegorza Ż., głównego podejrzanego w aferze FOZZ, na wiceprezesa Narodowego Banku Polskiego. Miało to miejsce już po odwołaniu Grzegorza Ż. z funkcji dyrektora FOZZ. Ten passus z zeznań świadka Grzegorza Wójtowicza zasługiwał niewątpliwie na przytoczenie, gdyż pośrednio uwiarygodniał przynajmniej niektóre informacje zawarte w głośnej ostatnio książce Jakuba Kopcia i Cliffa Pineiro pt. „Po drugiej stronie lustracji”. Pineiro, niegdyś blisko zakolegowany z politykami PC, uparcie twierdzi, że przekazał Kaczyńskim co najmniej kilkaset tysięcy dolarów wyprowadzonych przez Grzegorza Ż. z FOZZ. Lech Kaczyński idzie w zaparte i publicznie zapewnia, że zarówno on, jak i jego brat bliźniak nie mieli nic wspólnego z przekrętami w FOZZ. (…)

    Lech Kaczyński jako prokurator generalny dokonał świadomie i z premedytacją szeregu formalnych uchybień, co wykluczyło możliwość ekstradycji Meira Bara do Polski.
    Samoobrona zapowiedziała złożenie u marszałka Sejmu wniosku o powołanie komisji śledczej.
    7 października b. wspólnik Art – B Meir Bar oświadczył m.in., że firma Art – B w czasie działalności w Polsce finansowała „partię polityczną Porozumienie Centrum założoną przez braci Jarosława i Leszka Kaczyńskiego, którzy byli przywódcami”. Pieniądze miały pochodzić „z operacji finansowej „Oscylator”. Bar oświadczył m.in., że „w czerwcu 1991 roku na żądanie braci Kaczyńskich środki z „Oscylatora” w wysokości 17 mld zł (ówcześnie wartość 1,7 mln USD) zostały przekazane bezpośrednio Maciejowi Zalewskiemu w gotówce na zakup akcji spółki „Telegraf” przez Art – B”
    .
    Oscylator był mechanizmem ekonomicznym opracowanym i wykorzystanym w 1989 r. przez Bogusława Bagsika i Andrzeja Gąsiorowskiego z Art – B. Korzystając z hiperinflacji i niedrożnej informacji międzybankowej wielokrotnie pobierano oprocentowanie od tego samego kapitału.

    Oscylator polegał na lokowaniu pieniędzy w bankach, a następnie pobierania czeków na ulokowane kwoty i w realizowaniu tych czeków w innym banku, gdzie zakładana była kolejna lokata, pobierany kolejny czek gwarantowany itd. W warunkach hiperinflacji i jednoczesnej niedrożności systemu przepływu informacji międzybankowej (dokumenty przesyłane były zazwyczaj pocztą lub kurierem) informacja o tym, że czek został zrealizowany w innym banku docierała nierzadko po kilku dniach lub po tygodniu, a do tego czasu lokata stworzona z tych samych pieniędzy była oprocentowana w kilku bankach równocześnie.
    Jeden z wspólników Art – B, Meir Bar, na podstawie polskiego listu gończego trafił do aresztu ekstradycyjnego w Niemczech, w czasie kiedy ministrem sprawiedliwości i prokuratorem generalnym był Lech Kaczyński. Do ekstradycji nie doszło, bo „Lech Kaczyński zdawał sobie doskonale sprawę, że mój pobyt w polskim więzieniu oraz moje zeznania w trakcie procesu w polskim sądzie mogą raz na zawsze skompromitować publicznie braci Kaczyńskich.

    Cyt. „Do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie został złożony wniosek o zbadania zasadności nadania ich przodkom polskiego obywatelstwa. Wszystko bowiem wskazuje na to, że zostało ono wyłudzone. Na wstępie trzeba powiedzieć, ze Kaczyńscy nie są to żadnymi filosemitami, nie są oni też zwykłymi Żydami. To czystej wody i największej próby nacjonaliści żydowscy, probujący w sposób wyjątkowy budować na gruzach RP… Judeopolonię.

  20. MatkaPolka said

    Proszę wu-googlować – Afery PO – MarkD

    Afery PO 0-748 – I kadencja rządów « MarkD blog
    markd.pl/afery-po-0-748-i-kadencja-rzadow/

    Afery PO Drodzy czytelnicy. Ten post nie ma jednej, blogowej strony. Po wielu komentarzach (z których kilka usunąłem za wulgaryzmy) proszę o przeczytanie …
    • Afery PO (cz.1 II kadencji – 749:1499) « MarkD blog
    markd.pl/afery-po-cz-1-ii-kadencji-7491499/

    Afery PO Drodzy czytelnicy. Ten post nie ma jednej, blogowej strony. Po wielu komentarzach (z których kilka usunąłem za wulgaryzmy) proszę o przeczytanie …
    • Afery PO (II kadencja cz.3 od 1800) « MarkD blog
    markd.pl/afery-po-ii-kadencja-cz-3-od-1800/

    Afery PO Drodzy czytelnicy. Ten post nie ma jednej, blogowej strony. Po wielu komentarzach (z których kilka usunąłem za wulgaryzmy) proszę o przeczytanie …
    • Afery PO (II kadencja cz.2 od 1500 do 1799) « MarkD blog
    markd.pl/afery-po-ii-kadencja-cz-ii-od-1500-do-1799/

    Afery PO Drodzy czytelnicy. Ten post nie ma jednej, blogowej strony. Po wielu komentarzach (z których kilka usunąłem za wulgaryzmy) proszę o przeczytanie

    • MarkD blog

    markd.pl/

    Afery PO (II kadencja cz.3 od 1800). „Uczciwe rozliczenie jest takim etycznym fundamentem. Ludzie, którzy mówią prawdę o sobie, mają dopiero prawo ubiegać …

  21. MatkaPolka said

    PYTANIA do A. Dudy

    – Jak żyć w Polsce bez Polski (z czym mamy do czynienia obecnie)?

    – Co z długiem publicznym?

    – Jak zwalczyć lichwę?

    – Jak obniżyć podatki?

    – Co z zapisem o zaciąganiu przez Rząd kredytów

    w prywatnych instytucjach finansowych?

    – Jaka nowa Konstytucja (jaki ustrój)?

    – Co z traktatem lizbońskim, UE, NATO?

    – Jaka ma być filozofia polskiego systemu obronnego?

    – Jaka Niepodległość (czy z obcymi wojskowymi bazami okupacyjnymi)?

    – Czy będzie realizował politykę USraela w Polsce, czy będzie prowadził

    Narodową Politykę w interesie Polaków?

    – Jaka polityka zagraniczna Polski?; czy to będzie kontynuacja swego guru
    (czyli proizraelska)?

    – Jakimi zasadami moralnymi będzie się kierował w swojej prezydenturze?

    – Czy w ogóle jest wierzący, czy też nie?
    (Zygmunt Wrzodak)

    1. Na jakich sojuszach oparłby pan Kandydat na urząd Prezydenta RP politykę zagraniczną Polski?

    2. Jaki pan Kandydat widzi sposób na rozwiązanie konfliktu na Ukrainie i jaką przewiduje w tym rolę Polski?

    3. Jak pan Kandydat zapatruje się na pomoc Polakom na wschodzie?

    4. Jak widzi kwestie przyznania IM (mniejszości polskiej na dawnych Kresach) obywatelstwa wzorem premiera Orbana?

    5. Jaki jest Jego stosunek do sytuacji na Ukrainie?

    6. I czy sądzi, że Polska powinna się w ten konflikt angażować, a jeśli tak, to w jaki sposób?

    7. Czy ewentualnie będzie wysyłał Polaków na wojnę?

    (Jarek Ruszkiewicz)

    – Czy mając za zięcia krakowskiego Żyda, Kornhausera, jest Pan w stanie zapewnić wyborców w 100. proc. o jednoznacznie polskich sympatiach i zapatrywaniach? (ekoludek)

    – Czy widzi Pan monopol UKŁADU w Polsce, i czy będzie go Pan zwalczał?

    – Dlaczego w swojej narracji trzyma się Pan cezur i tematów, które wyznaczają takie kryteria jak poprawność polityczna, „nienaruszalne sojusze” oraz jewropejski Ordnung?

    – Dlaczego w Jego wystąpieniu pobrzmiewa sekularna nuta, tak jakby Polacy byli narodem bez duszy i bez misji dziejowej?

    – Jaki jest stosunek Kandydata do dziedzictwa Rewolucji Francuskiej?

    – Postulaty poprawy bytu Narodu Polskiego, łącznie ze skróceniem wieku emerytalnego – dlaczego nie wskazał Pan na źródła finansowania tych przedsięwzięć? (bez tego brzmią jak propaganda obliczona na tani konsumeryzm).

    – Dlaczego nie pisnął Pan, „Nasz Kandydat”, ani słówkiem na temat kolonizowania Polski przez „najlepszych i najwierniejszych naszych sojuszników”, dla których Naród Polski jest traktowany w kategoriach jedynie żywiołu konsumenckiego oraz siły roboczej dla marginalnych przedsiębiorstw działających w Polsce, czyli w Hintenlandzie?

    – Dlaczego nie ma w postulatach Kandydata pomysłów na kreację polskiego pieniądza przez własne banki, które do tego celu trzeba powołać?

    – Czy utnie Pan proceder wytransferowywania pieniądzy przez banki córki do banków matek?

    – Czy pod Pana przywództwem haracze podatkowe będą nadal traktowane jako forma kontrybucji nałożona na Naród Polski celem dokapitalizowania zagranicznych bangsterów robiących pieniądze z niczego i kumulujących prawdziwy majątek rzeczowy w zamian za papierki?

    – Dlaczego Pan nic nie mówi – w przedmiocie sprawiedliwego dostępu do zamówień publicznych – o gwarancjach dla polskich podmiotów gospodarczych i dla rodzimego biznesu?

    – Panie Duda, dlaczego w wystąpieniach brak jest odniesienia do Pana Boga? Co musi skutkować błedną narracją w przedmiocie wizji człowieka i Narodu w ustroju Najjaśniejszej Rzeczypospolitej.

    – Dlaczego Pan nawet jednym słowem nie wspomniał o znaczeniu kultury Chrześcijańskiej w rozwoju Narodu Polskiego oraz nic nie powiedział o łacińskiej cywilizacji?

    – Dlaczego w Pańskich pomysłach na „państwo prawa” brak jasnego przekazu, czy to prawo należeć ma do cywilizacji katolickiej, czy do azjatyckiej przemocy – obecnej w turańszczyźnie, bizantynizmie oraz w cywilizacji żydowskiej?

    – Chciałbym spytać czy Kandydat jest zwolennikiem państwa prawa pozytywnego, czy Bożego, albo inaczej mówiąc: czy Pan Kandydat jest zwolennikiem niemoralnego „Państwa bez Prawa”, czy państwa etyki wyrastającej z dekalogu?

    – Dlaczego brak jest informacji, co z debolszewizacją i z liberalizmem oraz masonizmem, zachwaszczającymi życie społeczne i narodowe?

    – Dlaczego jako Kandydat na urząd Prezydenta nie ma koncepcji Narodu Polskiego, ani także Polski, jako wspólnego – państwowego dachu – nad głowami Polaków?

    – Dlaczego nie wskazał Pan, które z instytucji uważa za właściwe, a które za szkodliwe dla Polski?

    – Dlaczego nie nakreślił Pan zadań państwa w sferze służenia Narodowi Polskiemu?

    – Czy możemy się dowiedzieć, jak pan Duda rozumie politykę zagraniczną?

    – Jak rozumie sprawiedliwość, miłość i miłosierdzie w życiu państwa polskiego wyrażające się w polityce wewnętrznej?

    – Czy zdrajcy państwa polskiego i gnębiciele Polaków poniosą konsekwencję za swoje czyny?

    – Czy zostanie przywrócona kara główna dla morderców i zdrajców stanu?

    – Czy Pan ma koncepcję powszechnej własności dla Polaków i rozwoju tejże własności?

    – Czy Pan ma zamiar rozliczyć członków mafii triumwiratu policyjno-prokuratorsko-sądowego, która to mafia dopuszczała się ludobójstwa, aresztów wydobywczych, psychoterroru, rozbijania rodzin, uprowadzania dzieci, deprawację młodzieży etc?

    (Janusz Górzyński)

  22. AlexSailor said

    Ad. 21 @MP
    Bardzo dobre pytanie, na które odpowiedzi niestety są znane.

    Polacy, jak zwykle, z podziwu godną przenikliwością dokonali najgorszego z możliwych wyborów.
    To jest JE Komorowskiego oraz Dudy.

    Jedynie Palikot mógłby z nimi konkurować.
    Nawet Ogórek i jeszcze bardziej Jarubas, byliby lepsi bez porównania lepsi.

    Kukiz mógłby się zerwać ze smyczy, Korwin blokowałby idiotyczne przepisy nie mogąc wprowadzić jednocześnie własnych szaleństw w życie.

    Najlepszy, G.Braun, oczywiście nie miał żadnych szans.

    Może rację mają ci, którzy wzywają rodaków do bojkotu.
    Ponieważ ZAWSZE Polacy dokonują złego, w zasadzie najgorszego wyboru, więc może niech siedzą w domu.
    Z wyjątkiem nielicznych, którzy oddali 5-8% sensownych głosów.

  23. Marucha said

    Re 9:
    To nie Sumliński reklamował swoją książkę, jako tą, która „obali III RP” – zrobili to inni. Normalni idioci.
    Oczywiście żaden artykuł, żadna książka, żaden film niczego w Polsce nie obali, bo społeczeństwo generalnie ma wszystko w dupie a poza tym nic nie czyta. Chodziło o sam fakt blokowania sprzedaży książki, co udowadnia, jak długie łapy i jakie wpływy mają służby.

    Re 11, 12:
    Coraz bardziej wkurwia mnie wkładanie mi w usta rzeczy niewypowiedzianych i przypisywanie mi poglądów jakich nie mam.
    Ja, Panie Krytyczny, nigdzie nie napisałem, że książka wywrze jakikolwiek wpływ na zbydlęciałe polskie społeczeństwo, zarówno w przypadku jej dopuszczenia do sprzedaży, jak i wycofania. Artykuł był adresowany do nielicznej i nie mającej najmniejszego znaczenia mniejszości intelektualnej, aby zilustrować metody, jakimi posługuje się Szczynukowicz.
    Nie wiem, gdzie Pan widzi u mnie jakiekolwiek zacięcie sondażowe. Proszę mi nie przypisywać słów, jakich nie wypowiedziałem, bo – podobnie jak Pan – nie sądzę, aby jakakolwiek książka, czy artykuł, czy film mogła zmienić cokolwiek w mentalności troglodytów, jacy zamieszkują Polskę.
    Ich mentalność może tylko zmienić niedostatek wódki i kaszanki – ewentualnie wpierdol połączony ze wstrząsem mózgu, wybiciem oka i złamaniem ręki.

    Re 22:
    Może rację mają ci, którzy wzywają rodaków do bojkotu.
    Ponieważ ZAWSZE Polacy dokonują złego, w zasadzie najgorszego wyboru, więc może niech siedzą w domu.
    Z wyjątkiem nielicznych, którzy oddali 5-8% sensownych głosów.

    Dobrze Pan powiedział. Tak właśnie jest. Polacy zawsze dokonują najgorszego wyboru, czy to podczas głosowania, czy podczas jakichś konfliktów międzynarodowych. Wspierali rozpieprzenie Serbii, bandycką napaść na Irak, na Libię, pogróżki wobec Iranu, banderowców…
    Polacy poprą każde kurewstwo.
    Naród „katoliczny”, bua ha ha ha ha..

  24. Marucha said

    Ad 23:.
    I może oceniajmy Sumlińskiego za to, co napisał – a nie za to, czego nie napisał. Jego książka to nie Wielka Encyklopedia Bandytyzmu i Kurewstwa Trzeciej RP w 50 tomach – ale monografia zajmująca się jednym tematem.

  25. Panie Marucha: Pan doprawdy oczekuje, że do cna skołowani i pochłonięci walką o chleb Polacy będą się interesować związkami Komorowskiego z jakąś mafią, i to w sytuacji, gdy cały układ rządzący to jedna cała wielka mafia?
    Dla porządku pytam, jakie ma Pan dowody, na czym opiera Pan przeświadczenie, że Komorowski to w istocie naprawdę Szczynukowicz (jako że tak ortodoksyjny katolik, sądząc po składanych deklaracjach i wyrażanych poglądach, powinien być chyba odpowiedzialny za swoje słowa)?
    Nie pieprz też Pan za przeproszeniem głupot, jakoby Polacy wspierali „rozpieprzenie” Serbii, a zwłaszcza „pogróżki wobec Iranu”, a tym bardziej „banderowców”, chyba że powyższe dotyczy wszędobylskich Polaków pochodzenia mojżeszowego i bezmyślnych zjadaczy telewizyjnej papki, których jest cała masa nie tylko w Polsce. Proszę łaskawie nie dokonywać więcej takich księżycowych uogólnień, nie przypisywać sobie patentu na wszechwiedzę i mądrość, a przede wszystkim zaprzestać notorycznego używania skrajnie pogardliwych i zwyczajnie chamskich określeń w rodzaju „zbydlęciałe polskie społeczeństwo”, troglodyci”, a zwłaszcza „katoliczny”. Przyszedł już czas, by wypowiedź to Szanownego Panu prosto w oczy…

  26. Czołgista said

    @25
    „bezmyślnych zjadaczy telewizyjnej papki”

    Jak Pan myśli. Ilu jest takich w Polsce ?

  27. Amadeus said

    Ja jestem takiego zdania że książka p Sumlińskiego napewno wiele ciekawych rzeczy ujawni, które większość z nich dotąd były przemilczane lub mówiło się o nich po cichu w formie „poczty pantoflowej”. Ale jest jeden minuns, jakiś czas temu umieściłem tutaj półgodzinny wywiad z p. Summlińskim i już wtedy w tym wywiadzie zauważyłem bardzo dużą tendencyjnośc i jednostronniczość w p. Sumlińskim na korzyść PIS. Nie powiem, że neguje doświadczeń tego dzinnikarza śledczego, ale on wybiela jak w reklamie jakiegoś wybielacza środowisko PIS i okołopisowe czyli tzw. „prawice”. A wszystko zrzuca i kieruje uwage na PO i moskwe. Poprostu tak jak ktoś tutaj juz napisał, taka retoryka GazPol.

    Nikt nie jest doskonały. Oczywiście szkoda, że red. Sumliński ma zaćmienie mózgu w temacie PiS.
    Admin

  28. Marucha said

    Re 25:
    Ma Pan 100% racji.
    Oczekiwać od Polaków zrozumienia, że w rurach braknie wody bo jej źródła wyschły, jest idiotyzmem. Podobnie, jak zrozumienia, że s-syn Komorowski nie powinien być prezydentem.
    Są ważniejsze sprawy.

    Odnośnie Szczynukowicza – proszę się zapoznać choćby z
    > https://marucha.wordpress.com/2015/04/17/bronislaw-komorowski-vel-szczynukowicz-archiwa-ipn/

    To Pan niech nie pieqdoli farmazonów, że tylko „Polacy” pochodzenia chazarskiego popierali bombardowanie Serbii, napaść na Irak, na Libię, czy banderyzm na Ukrainie. Wiem, co mówię. Polska jest pełna kretynów, na których braknie wystarczająco pogardliwych słów.
    Kretynów cieszących się z powstania „państwa” Kosowo i z rozpadu Jugosławii. Debilów, do których do tej pory nie dotarło, że NATO jest bandycką organizacją, a USA pogardza Polakami.
    To ci kretyni głosują na PIS-PO. Mało, qurwa, ich Panu?

    Nie roszczę sobie praw do wszechwiedzy, natomiast rezerwuję sobie prawo uważania wielkiej części polactfa za zdegenerowane szmaty.
    Jeśli Panu się to nie podoba, to przecież nie trzymam?

  29. Amadeus said

    Nikt nie jest doskonały. Oczywiście szkoda, że red. Sumliński ma zaćmienie mózgu w temacie PiS.
    Admin

    Dlatego uważam, że książka p Sumlińskiego i książka „Dzieci prawicy – blef IV RP” daje już pełniejszy oglad na to co się dzieje w „polskiej” polityce.

  30. Marucha said

    Re 26:
    Większość. Na oko – 80%. Może jestem optymistą…

  31. @To nie książka Sumlińskiego, tylko Misiaka.

  32. To było do Amadeusa.

  33. https://www.youtube.com/results?search_query=sumli%C5%84ski+%22Niebezpieczne+zwi%C4%85zki+Bronis%C5%82awa+Komorowskiego%22

  34. Jack Ravenno said

    @30 MARUCHA – zaiste Pan gajowy jest optymistą.

  35. snag said

    P. Marucha ,…

    Czym różnią się pańskie metody blokowania postów obnażających selektywnie wybierane (przez pana) nierzadko wyssane z palca kłamstwa i innuenda czy posługiwanie się proxy publikując okraszone jadem idiotyczne komentarze towarzystwa wzajemnej adoracji demonizujące wszystko co amerykańskie a metody Komorowskiego? ,…

    Być może skalą konsekwencji, to wszystko ,…

    Na marginesie, ten przykład potwierdza że z wolnością słowa daleko wam do Ameryki ,…

    Have a nice weekend

    snag

    I bardzo dobrze, że nam daleko do Ameryki.
    Admin

  36. Świadomy Obywatel said

    Widać tutaj to co wszędzie. Liczba idiotów, którzy nie potrafią wyciągać wniosków z prostych faktów jest po prostu porażająca. Do tych debili, którzy myślą że to jakaś wymyślona historia stworzona przez Sumlińskiego po to żeby sobie zarobił. W normalnym kraju stała by się jedna z dwóch rzeczy: albo Sumliński już by nerki sprzedawał za kłamstwa bo Komorowski powinien go podać do sądu skoro to jest wszystko wyssane z palaca. Albo dziennikarze siedzieli by na Komorowskim i kazali mu się tłumaczyć z każdego zdania w tej książce. Ale to by było w normalnym kraju. W tym nie ma ani jednego ani drugiego. Zaraz jakiś debil powie że Komorowski nie chce się tym zajmować bo to niepoważne. No cóż. Mamy taką władzę na jaką zasługujemy albo taką jaką nam wybiorą. Jak mówił klasyk wójcio Stalin „Nie ważne kto glosuje ważne kto glosy liczy”. Normalnie życzyłbym tym wszystkim idiotom żeby Komorowski wygrał ale na razie nie chcę jeszcze wyjeżdżać z tego kraju więc chciałbym aby to bydle przepadło wreszcie. Jego miejsce jest w więzieniu albo Sumliński powinien być bankrutem. Proste.
    Tak tylko dla jasności. Nie bardzo wierzę Dudzie ale podchodzę do tego z matematycznego punktu widzenia. Z komorem nie ma szans na poprawę a nawet jestem pewien że po kolejnych pięciu latach nie będzie co zbierać z tego kraju. Duda daje mi kilka procent szans na jakąś poprawę wobec tego wybór jest prosty.

  37. Zenek said

    25
    Krytyczny komentator
    Gdy chodzi o Irak, Libie, Jugoslawie to wygodnie jest miec polityczna skleroze.
    Kiedys tez bedziemy opowiadac, ze Polacy zawsze kochali Rosjan.
    Kiedy Sikorski wysylal polskich zolnierzy do Libii to im obiecywal kontrakty. Za co? Za mordowanie ludzi?
    Podobnie Polacy mieli obiecane, ze jak zniszcza Irak to beda go odbudowywac.
    Do tej pory Polacy walcza nie wiadomo o co i po co w Afganistanie i polska policja ochrania muzulmanow w Kosowie. A Polacy chetnie placa za kazda awanture wojenna bo takie mamy teraz priorytety finansowe.
    Sikorski wyslal polskie wojska do Jugoslawii i siedza tam do tej pory.I bardzo drogo nas kosztuja.
    Albo pan jest bardzo mlody albo dopiero niedawno sobie kupil telewizor.
    Polskie media i polscy specjalisci od polityki miedzynarodowej wspolczuly muzulmanom z Kosowa i z Bosni. Nie pamieta pan co opowiadali Polacy o Srebrenicy? O Miloszewiczu?
    A o Husseinie?
    Do tej pory Polacy leja tubylcow w Afganistanie i jakos nikt nie protestuje. Ale jak Sowieci byli w Afganistanie to caly polski swiatek byl oburzony i pamietam, ze byli nawet tacy co pojechali do Afganistanu zeby pomagac Afganom w walce z Rosjanami.
    Jak zwykle Polacy sie wyglupili bo to akurat Amerykanie urzadzili zwalczanie Moskwy w Afganistanie a nie Afganowie. ISIS, Al Kaida i IS sa tez utworzone i uzbrojone przez USA.
    Jak by sie pan chcial pofatygowac i ogladnac wywiady z gen. Petelickim toby sobie pan przypomnial jacy dumni bylismy z uszczesliwiania narodow Bliskiego Wschodu i Haiti. I sa bardzo ciekawe filmy na you tube o Gromie w Serbii. Mozna doznac szoku.
    No i Mali.

    A jak sie zaczela bolszewicka rewolucja na Ukrainie to mi wlasnie krakusy tlumaczyli z wielkim oburzeniem, ze co innego Serbowie bo to ‚krewki narod i kazdy Serb ma ze soba noz bo to ich stroj narodowy”
    A Ukraincy to bardzo spokojny narod. A jeden z tych zarliwych dyskutantow mi tlumaczyl, ze byl w Poltawie w sanatorium i dobrze wie, jaka jest roznica miedzy Serbami a spokojnymi Ukraincami. Nie wiem czy byl w Serbii. Chyba nie bo tam nie ma Serbow z nozami.
    Polacy wcale ale to wcale sie nie interesuja kto pociaga sznurki polityki i gdzie walcza polskie wojska. Zadne tlumaczenie ze teraz w NATO to musimy sluchac.
    Obecna histeryczna i oglupiala nagonka na Rosje zywcem przypomina polska nagonke na Serbow. To polscy naukowcy udawadniali, ze ALbanczycy pochodza od Ilirow i sa najstarszym ludem balkanskim.
    Nie znam osobiscie Polaka , ktory wie co sie w Jugoslawii zdarzylo. Mimo, ze wiele polskich blogow przypomina , ze nasza armia jest na posylki dla Nowego Porzadku Swiata.
    Kto i kiedy zapytal ktoregokolwiek polityka ile nas kosztuje wojna w Afganistanie. przeciez to sa okropne pieniadze.
    Na Ukraine to nasz rzad wysyla i obiecuje ze wysle wiecej pieniedzy niz wydaje na Polakow w potrzebie.
    Nagonka na Rosje jest tak samo energiczna jak i nagonka na mieszkancow Iraku, Libii czy Jugoslawii.
    Takie celebryty polskiej sceny politycznej jak ksiadz Rydzyk czy polglowek Cejrowski maja szalone poparcie w spoleczenstwie. To co Cejrowski opowiada o Rosji i Putinie to inni opowiadali dokladnie to samo o Miloszewiczu i mordowaniu Bosniakow przez Serbow.
    I podobnie jak teraz popieralismy sankcje na Rosje (juz niedlugo bedziemy sie wypierac) i tak samo jak okropnie i masowo oburzalismy sie na odebranie Krymu to dokladnie tak samo kiedys polski narod oburzony byl ze Serbia zabrala muzulmanom Kosowo.
    Jedna znajoma to mi nawet powiedziala, ze ‚dobrze tak Serbom bo po co sie kumaja z Rosja a Rosja im nawet z pomoca nie przyszla’.
    Ta pani nie jest zadnym wyjatkiem. Potrzeba by chyba odwagi Gawronskiego zeby chodzil po ulicach Warszawy i pytal przechodniow co wiedza na temat kolorowej rewolucji w Belgradzie i dlaczego Jugoslawia sie rozpadla.
    I co robi polskie wojsko w Kosowie, na Mali, w Libii, Iraku i Afganistanie?.Broni polskich granic?

    Tak panie Komentator.
    Polacy bardzo popierali rozpieprzenie Serbii. I popierali niepodleglosc Kosowa.
    Zdaje sie ze to polska wtedy miala dyzur w ONZ i napewno Polska zglosila wniosek o uznanie muzulmanskiego Kosowa. No i muzulmanskiej Bosni.
    Dokladnie tak samo jak teraz poparla sankcje na Rosje. Dla nas zemsta na Rosji jest wazniejsza od polskich jablek i warzyw.
    Co tez Polacy nie wygadywali o Nocnych Wilkach. Przeciez my jestesmy takie same prostaki jak i Ukry. Zastaw sie a postaw sie. I jakby tu jeszcze zrobic Ruskim na zlosc: zamknac turystyke, zamknac Kaliningrad, nie wpuscic Putina na obchody z okazji zakonczenia wojny. Ale za to zaprosic banderowcow i ss-manow.
    Z tej glupoty tak sie Rosji wystraszylismy ze z Polaka zedrzemy ostatnia koszuke zeby zakupic nowa bron i jazda na Rosje. A jak Rosja na nas napadnie to juz nam Cejrowski poradzil cio mamy zrobic.
    Przeciez sie pan nie wyprze, ze Polacy popierali majdan i ‚prawo Ukrainy do identyfikowania sie z Zachodem”.
    Na razie Ukraina zidentyfikowala sie z jednym krajem zachodniej Europy to jest Niemcami. Z Polska dziwnie nie chca.
    Ja mysle, ze Polakom ktos mozg rozcienczyl z woda. Oprocz Litwy to nikt inny sie tak nie wyglupia jak Polacy.
    Po co sie wypierac? Serbii to nie pomoze a nam juz nic nie zaszkodzi.

  38. snag said

    To byla ‚na marginesie’ uwaga na temat wolnosci slowa ktora mogl pan pominac skupiajac sie na odpowiedzi na temat podobienstwa taktyk I metod slownego zamordyzmu ,…

    Apropo’s rydzow sugeruje polnocno – zachodnie zbocza Mt. Rainier, Mt. Adams, Mt. Baker (Pacific NW) na wysokosci ok. 5000 stop na brzegach mini strumykow od polowy wrzesnia do konca pazdziernika nie wspominajac o borowikach ,…

    https://www.rmiguides.com/_includes/_images/Rainier-Header-8.jpg?v=2014_03_04

    Czy kilkadziesiat innych nie mniej malowniczych miejsc w poblizu ,…

    Narazie

  39. Julka said

    Myślę, że Sumlińskiemu nic nie zrobią. Ma za dużo dokumentów-haków, które nauczony doświadczeniem zapewne gdzieś bezpiecznie zdeponował.
    re 9: Co do III wojny, to Bul zawczasu podpisał stosowne ustawy, a minister PO rozporządzenia wojenne. W Polsce co i rusz w jednostkach woskowych stacjonują Niemcy, Amerykanie, a posłowie PO przypadkowo wybrali sie na ćwiczenia wojskowe (rozrywkowe ale z podtekstem)Bulowi pod Grobem Nieznanego Żołnierza wypsnęło sie o mobilizacji.
    re: 16 Wojciech Sulmiński pisze o tym, o czym się dowiedział w związku z konkretnymi, prowadzonymi sprawami i na co ma dowody na wypadek procesów. Nie śledził agentur w ogóle jako takich, pokazuje układ i bandyckie powiązania III RP.

    Myślę, że będzie głosował na Dudę, bo ma w tym interes: już dawno złozył udokumentowany wniosek do prokuratury o ściganie Komorowskiego. Do tej pory nie otrzymał żadnej odpowiedzi. Macierewicz podobny wniosek złożył, ale też dawno otrzymał odmowę ścigania. Chyba dowody Sumlińskiego nie pozwalaja na podjęcie takiej decyzji. Dopóki bul będzie pod żyrandolem, sprawa nie ruszy z miejsca.
    Bulowa chyba jest agentką Mossadu (powiedział o tym nie bezpośrednio, ale dość wyrażnie.

  40. Tusia said

    Napisalam mamie maila zeby jak bedzie na miescie popytala o ta ksiazke……ale mama jak to mama od razu kupila….babka w ksiegarni mowila ze to ostatnia i nie da rady wiecej zamowic z hurtowni bo niby nie maja….a te co mieli w ksiegarni rozeszly sie jak cieple buleczki!!!!!

  41. Szanowny Panie Marucha (Re: 28): Pańskie sarkastyczno-ironiczne docinki na samym początku pańskiego komentarza doprawdy nic rzeczowego do sprawy nie wnoszą, jakby zgrabnie i błyskotliwie na papierze nie wyglądały. To raz. Dwa – sprawa pochodzenia i przeszłości Komorowskiego vel Szczynukowicza (rzekomo): nie mogę wypowiadać się w tej kwestii, bo zwyczajnie brak mi wiedzy na ten temat; pragnę jednak, jeśli można, zapytać Szanownego Pana, czy może wie, 1) Gdzie, w czyim konkretnie posiadaniu znajduje się wspomniana w polecanym tekście karta jeńca wojennego dziadka B. Komorowskiego, i stąd pewność, że to własnie o tego człowieka chodzi?; 2) Kto, albo może jakie środowisko jest autorem przecieku z aneksu do raportu o WSI, z którego ma niby wynikać, że tenże miał być sowieckim agentem działającym w „polskich WSI”? (kiedy, w jakim okresie w ogóle w nich pracował?).
    Co do reszty, to doprawdy zazdroszczę Panu wyjątkowej „logiki” i konsekwencji w stawianych tezach i wywodach.
    Pisze Pan np. „To ci kretyni głosują na PO-PIS. Mało, qurwa ich Panu”. Otóż z przebiegu dyskusji w tym temacie i charakterystyki sylwetki p. Sumlińskiego poczynionej przez moich poprzedników, wyraźnie wynika, że jest on stronnikiem PiS, a zatem będzie przypuszczalnie glosował na tę partię (a wcześniej na Dudę). Zatem, zgodnie z tą linią rozumowania, jest również takim samym KRETYNEM, niezależnie od tego, jak wartościowa i doniosła w treści jest jego wycofana ze sprzedaży książka. Proszę nie być tak wybiorczym i nie tłumaczyć tak inteligentnej niewątpliwie i znakomicie poinformowanej osoby jakimś tam „zaćmieniem mózgu w temacie PiS”, bo jest to istocie argument dziecinny.
    Na koniec składam podziękę za mimo wszystko tak tolerancyjne potraktowanie mojej skromnej osoby, niezależnie od całej mojej „uciążliwości”. Nie zostałem mimo wszystko zablokowany, ocenzurowany, zbanowany, a jedynie „dyplomatycznie” dano mi do zrozumienia, że przecież zawsze mogę, a nawet powinienem się stąd wynieść („jak się nie podoba”).
    Otóż, mogę zapewnić Szanownego Pana, że zastosuję się posłusznie do tej rady już niebawem (po przedłożeniu wyników własnej ankiety vs. postępów banderyzacji Ukrainy) i będzie Pan już miał odtąd z mojej strony prawdziwie „święty spokój”!

  42. Marucha said

    Re 42:
    Nie, nie dysponuję ani uwierzytelnionymi fotokopiami, ani cyfrowymi nagraniami zeznań świadków w sprawie pochodzenia Szczynukowicza.
    Poza tym proszę przyjąć do wiadomości, iż można robić dobrą robotę na jednym polu, a na innym wykazywać totalny brak rozeznania, czyli – jak napisałem – mieć zaćmienie mózgu, co Panu z jakichś względów się nie podobało.

  43. Zdravko said

    RE: 38 ZENEK

    „Do tej pory Polacy leja tubylcow w Afganistanie i jakos nikt nie protestuje. ”

    Polaków nie ma w Afganistanie od pół roku, radzę sprawdzać takie rzeczy zanim się pan zdecyduje na siłę bronić kozoj.ebców, którzy potrafią ukamienować kobietę za to, że… została zgwałcona.

    http://mon.gov.pl/aktualnosci/artykul/najnowsze/2014-12-27-misja-isaf-podsumowanie/

    „Jak by sie pan chcial pofatygowac i ogladnac wywiady z gen. Petelickim toby sobie pan przypomnial jacy dumni bylismy z uszczesliwiania narodow Bliskiego Wschodu i Haiti. I sa bardzo ciekawe filmy na you tube o Gromie w Serbii. Mozna doznac szoku.
    No i Mali.”

    Mógłby pan wrzucić te filmiki z youtuba? Na youtube sa już biliony filmików i cięzko sie do niektórych dokopać.

  44. Zenek said

    44
    Zdravko
    Polska jeszcze dobrze nie wyszla z Afganistanu a juz planuje kolejne „misje’ obojetnie co to znaczy:

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/polska-rozwaza-udzial-w-nowej-misji-szkoleniowej-nato-w-afganistanie,485692.html

    Hipokryzja polskich i zachodnich politykow w/s Jugoslawii i wojny balkanskiej

    http://okres-prl.blog.onet.pl/2014/05/11/hipokryzja-zachodnich-politykow-w-tym-polskich/

    Kosowo:

    http://www.tadeusz.binek.pl/6_m.htm
    Polscy zolnierze w Kosowie:

    Pierdoly o Srebrenicy- teraz juz oficjalnie udowodniono, poza wszelka watpliwosc ze to byla bzdura propagandowa:

    http://konflikty.wp.pl/kat,1020385,title,To-byla-najwieksza-zbrodnia-w-powojennej-Europie,wid,13584959,wiadomosc.html

    Grom – szwadron smierci (Czytaj komentarze)

    https://opolczykpl.wordpress.com/2012/06/18/grom-szwadron-smierci/

    Grupa reagowania operacyjno-manewrowego:

    http://www.antyterroryzm.gov.pl/CAT/antyterroryzm/instytucje-i-sluzby/grom/497,Grupa-Reagowania-Operacyjno-Manewrowego-GROM.html

    Najemnicy z Delta Force – czy to nie wstyd?

    http://www.ar15.com/archive/topic.html?b=1&f=5&t=577417

    Gen. Petelicki – tworca Gromu
    Wywiad z gen. Petelickim: 1

    http://www.jotpix.com/video.aspx?y=-vqF-vxLwRY

    Wywiad z gen. Petelickim 2

    http://niepoprawni.pl/polecanka/wywiad-z-gen-petelickim-maj-2011

    Polska armia zbroi sie po zeby: ( z powodu rusofobii)

    http://okres-prl.blog.onet.pl/2015/04/20/polska-armia-zbroi-sie-po-zeby-mon-zamawia-sprzet-za-miliardy-to-nie-jest-wasze-prywatne-ranczo-nie-dla-rusofobii/

  45. Marucha said

    Re 44:
    Panie Zdravko, nawet jeśli Polacy zakończyli swą „misję” w Afganistanie, nie zmienia to faktu, że w obcych interesach poszli bić naród, który nic im złego nigdy nie zrobił.

    Kozojebcy? Prymitywy? Może i tak – ale są u SIEBIE. U siebie, panie Zdravko. I to nie nasz zasrany interes uczyć ich, jak żyć.
    Zresztą nie po to Polaków wysłano do Afganistanu, aby szerzyli nauki moralno-seksualne. I niech Pan nie usiłuje uzasadniać bandyckiej napaści na ten kraj nie przestrzeganiem „praw człowieka”.

    Pod innymi względami to my jesteśmy prymitywami – niech Pan pomyśli o pornografii, o całym systemie demoralizacji medialnej, o rozwodach, o dzieciach bez ojców itp.

  46. Marucha said

    Panie Zenku,
    Dzięki za dość wyczerpujący zestaw informacji i linków, które udowadniają, że Polacy to najgłupszy naród w Europie.
    Tak, głupszy od Ukropów.
    Ukropy działają we własnym interesie i srają gównem rzadkim na polskie podlizywanie im się.

  47. DEXTRA said

    Szanowny Panie Gajowy,
    jako że od dwudziestu lat zajmuję się branżą księgarską (od kilkunastu wydawniczą) śmiem zwrócić uwagę na istotny szczegół dotyczący tekstu, który Pan skopiował z http://wpolityce.pl/:
    – z informacji którą otrzymał klient od księgarni MADBOOKS.PL wynika, że egzemplarze książki „Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego” które były w tej księgarni, nie były jej własnością, lecz dystrybutora (hurtowni, wydawcy itd.)

    Książki rozprowadza się w dwojaki sposób:
    1) dostawa na zasadach konsygnacyjnych na dokument: Dowód dostawy, MM (patrz – konsygnacja) z prawem zwrotu. W takim przypadku towar jest własnością dostawcy i na każde jego żądanie każdy dystrybutor (hurtownia, księgarnia itp.) musi zwrócić książki zgodnie z terminem zawartym w umowie. Tak też jest moim zdaniem w przypadku księgarni MADBOOKS.PL , bo w informacji jest mowa zwrocie książki, o dystrybutorze i o dostawcy.
    2) Sprzedaż (zakup) jest wtedy, gdy księgarnia kupuje od dystrybutora (sprzedawcy) książki i płaci w określonym terminie. Wtedy też książki są własnością kupującego (hurtowni, księgarni).

    Ponadto nikt nie zadał sobie sprawdzenia wydawcy tego tytułu i czy jest innych księgarniach.

    Wydawcą tej książki jest wydawnictwo – Wojciech Sumliński Reporter, czyli sam pan Wojciech Sumliński.

    A można tą książkę także kupić w kilku księgarniach, nawet tych których linki są na Pana stronie:
    http://multibook.pl/pl/p/Wojciech-Sumlinski-Niebezpieczne-zwiazki-Bronislawa-Komorowskiego/5441

    http://www.sklep.gildia.pl/literatura/271232-wojciech-sumlinski-niebezpieczne-zwiazki-bronislawa-komorowskiego

    Pozdrawiam Gajowego

    „Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn” – Arystoteles.

  48. Marucha said

    Re 48:
    Dziękujemy za wyjaśnienia i informacje z pierwszej ręki!

  49. Zdravko said

    Re 45 Pan Zenek

    Pomimo radości Gajowego, ja już jego zachwytu nie podzielam. Głównie dlatego, że nie odpowiedział mi pan na pytanie. Mianowicie prosiłem pana o dowody zbrodni Polskich żołnierzy GROM, a pan mi tutaj (ku uciesze Gajowego) wrzucił teksty o „wyczynach” Amerykańskich żołnierzy. To tak jak ja bym prosił o dowody zbrodni OUN-(d)UPA, a pan w odpowiedzi wrzucił całą litanię zbrodni Niemców i coś tam o Banderze, genezie powstania OUN-(d)UPA, a następnie lakoniczną notkę, że banderowcy gdzieś tam na Wołyniu walczyli, ale nie wiadomo z kim, kogoś tam zabili, ale nikt nie wie kogo.

    Bądźmy poważni, to, że Petelicki się pochwalił, ze GROM zneutralizowało 500 bandziorów, nie jest żadnym dowodem jakoby GROM popełniał zbrodnie. Analiza pana Opolczyka jest wprost żenująca. Takie ostentacyjne potępianie zabicie terrorystów bez uwzględniania okoliczności kompromituje autora. Teraz żołnierzy GROM jadący zatrzymać niebezpiecznego terrorystę nie będą mogli użyć broni, bo nie daj Boże pan Opolczyk i jemu podobni zaczną ćwierkać z pacyfistycznego klucza. W taki sam sposób można potępić zastrzelenie bandziora, który ostrzeliwał Policję.

    Re 47: pan Marucha

    Obaj wiemy, że Polacy pojechali do Afganistanu na tych samych zasadach co LWP w 1968 zrobiło sobie „Safari” na Czechosłowację. Oto należy mieć pretensje do polityków, nie do żołnierzy, którzy wykonują rozkazy. Pan Zenek tutaj ewidentnie wjechał na żołnierzy zarzucając im wyimaginowane zbrodnie.

    Panie Zenku, w dalszym ciągu czekam na dowody. Mam tu na myśli zbrodnie na cywilach, ewentualnie jeńcach wojennych, a nie zabicie kozoj.ebca z przewieszonym kałachem, podczas dojenia prosiaka.

  50. NICK said

    (50) Paaanie Zdravko. Nie umiesz Pan posługiwać się (no, trudno), póki co – kopalnią wiedzy internetowej? Wpisz Pan ‚tagi’: grom, zbrodnie, Polska. I inne podobne.

  51. Marucha said

    Re 50:
    Panie Zdravko, te polskie kurwy w mundurach Wojska Polskiego pojechały „szerzyć demokrację” DOBROWOLNIE. Nie mieli takiego rozkazu, jak żołnierze w 1968 roku. Szkoda, że tak mało ich wróciło w trumnach. Pierdoleni najemnicy.

    Polacy nie mieli NIC DO ROBOTY w krajach, do których pojechali. W krajach, które były swego czasu życzliwe Polsce i Polakom. Gdzie Polacy mogli sobie zarobić na mieszkanie i samochód po powrocie do kraju.

    Polacy pojechali, kurwa, lizać żydowskie i amerykańskie dupy i demonstrować swoje poddaństwo. Pierdolone kundle, które rzucają się na każdego, kogo im wskaże ich pan i władca.

    Pan przypuszcza, że jakiekolwiek działania zbrojne skurwysynów izraelsko-amerykańskich miały cokolwiek dobrego na celu? Po jakiego chuja Polacy splamili mundury, które nigdy nie były pohańbione napaściami na inne kraje?

    Jakich „bandziorów” zneutralizował GROM? Co zrobili oni złego Polakom? Opiera się Pan na wypowiedziach usraelskich skurwysynów? Im Pan wierzy, że bandziory to bandziory, a nie ludzie broniący swego kraju?

    Nie umie Pan, jak zasugerował NICK wrzucić na Google „Grom zbrodnie”?

    Czy Pana kurwa pojebało?

  52. Boydar said

    Tak, pojechali z własnej woli. I tego nic nie zmieni.

  53. Zdravko said

    RE Pan Marucha

    Nigdy nie mówiłem, że popieram te misje, wręcz przeciwnie dla mnie Polacy powinni siedzieć u siebie, ewentualnie wbijać na pal banderowców na Wołyniu i Małopolsce wschodniej.

    Re 50,51

    Jeśli ktoś zarzuca zbrodnie Polskim żołnierzom to powinien to umieć udowodnić.

    Wolałbym, żeby pan się do mnie zwracał w kulturalny sposób. Z bólem serca to piszę, ale tytuł naukowy powinien chyba pana do czegoś zobowiązywać.

  54. Marucha said

    Re 53:
    Pojechali z własnej woli – bronić interesów żydoamerykańskich, niechlujnie ubranych w slogany o demokracji i terroryzmie. Może nie ze wszystkiego zdawali sobie sprawę. Może im namieszano we łbach. Ale powinni się zastanowić: co my tam będziemy robić?

    Oczekuję JEDNEGO przykładu na interwencję USRaela, która rzeczywiście miała na celu dobro. Zaniesienie pomocy, ochrona ludzi przed bandytami… cokolwiek. Jednego jedynego przykładu…

  55. Yah said

    Ad 54

    Niestety pojechali „zarobić” na domy i samochody – sam znam kilku takich. Nie nachodzą ich żadne refleksje, że to była brudna wojna. Chętnie znów by pojechali na Ukrainę znowu „zarobić” . Po skłonności do specyficznej „wojaczki” prowadzonej sukcesywnie w pewnym rejonie świata od prawie 60 lat, śmiem twierdzić, że nie są to polscy żołnierze …

  56. Marucha said

    Re 54:
    Ok, przynajmniej jedno nieporozumienie wyjaśniliśmy. Pan nie popiera polskich „misji” na smyczy Usraela. Choć takie można było odnieść wrażenie, zwłaszcza gdy mówił Pan o 500 bandziorach zneutralizowanych przez GROM.

    Chce Pan dowodów na zbrodnie wojenne? Jest dość ciężko o nie. Ofiara na ogół nie jest w stanie przedstawić swojej wersji wypadków, natomiast agresorzy określą ją jako „terrorystę” i mają spokój.

    Cała Serbia to obszar zbrodni polskich żołnierzy, wyłapujących bojowników broniących własnego kraju przez bandytami albańskimi i oddających ich (o ile przeżyli) do tzw. „sądów międzynarodowych”.

    Kilka lat temu była głośna sprawa ostrzelania cywilów w wiosce Nangar Chel w Afganistanie:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Incydent_w_Nangar_Chel

    Ostatnio, jak twierdzą Rosjanie, po stronie bandytów w Banderlandzie walczą najemnicy z Polski.

  57. Marucha said

    Ad 57:
    Wulgarne słowa w moim tekście nie były skierowane do Pana, lecz stanowiły interpunkcję, wyrażającą mój stan ducha.
    Proszę się nie obrażać, że nie jestem aniołem z końskimi nerwami.

  58. Boydar said

    Jak mnie pier dolnie ciężarówka gdy będę przechodził na czerwonym to kto wyjdzie na martwego durnia, ja czy szofer. Oni wyszli na głupich ch.i. Pojechali zabijać za pieniądze. Mundur splamili nawet jeśli nikogo nie trafili. To trzeba pojąć. Jak ktoś nie rozumie, to dokładnie taki sam.

  59. Zdravko said

    RE 57: Marucha

    Rozumiem

    Co do tych 500 bandziorów, to przynajmniej część z nich była wyznawcami pedofila z pod półksiężyca, którzy najchętniej widzieli by pana i mnie 2 metry pod ziemią, a pańską córkę jako niewolnice seksualną. To jest między innymi powód dlaczego odstawiam litość dla nich w kąt.

    Jeśli chodzi Serbię to nawet dla mnie jest ona kością w gardle i tak dobrze, ze Serbowie nam tego nie wypominają ( a przynajmniej się z tym nie spotkałem). Niemniej jednak mimo bandytyzmu jakim jest napaść na Serbię, czym innym jest zastrzelenie żołnierza, a czym innym zabijanie cywilów.

    Sprawą Nangar Chel jest mi znana, wszystko wskazuje raczej na to, że to była tragiczna pomyłka, choć gdyby amerykanie udostępnili nagrania wyrok mógłby być inny, chociażby dla oficerów. Pamiętam jak mnie wprawił w konsternacje (bodajże) gen. Polko, który wyskoczył z twierdzeniem w TVNie, że gdyby Amerykanie podchodzili do tego typu incydentów jak polska prokuratura, to połowa armii amerykańskiej siedziała by w więzieniach. Sic!

    Ale fakt, faktem zachowanie państwa polskiego po tym incydencie zasługuje na uznanie, nawet prezydent Afganistanu Hamid Karzaj podobno w rozmowie z „sześcioramiennym pupilem” Radkiem Sikorskim dziękował mu za zachowanie Polskich żołnierzy. Ci od razu przeprosili, w przeciwieństwie do amerykańskich żołnierzy, którzy tego nie robią a jeśli już to tylko wtedy gdy to jakimś cudem wyjdzie na jaw.

  60. Zdravko said

    RE 59: pan Boydar

    Część odmawiała, niektórzy po tygodniu dostawali wypowiedzenie. A odejść do cywila nie łatwo. Wojsko to specyficzne środowisko. Żołnierz może odejść z Armii, ale armia nigdy nie wyjdzie z niego. To tak jak z marynarzem, jak się zacznie pływać to ciężko skończyć. Najlepiej zresztą wiedzą to żołnierze.

  61. KOR said

    Żołnierze są tępymi, głupimi zwierzętami używanymi w polityce zagranicznej.- Henry Kissinger

    To cytat zwieńczający wymianę pogladów między @52 i @50
    PS: spóźnione, ale szczere życznia oszczędzania serc i nerwów.
    KOR

Sorry, the comment form is closed at this time.