Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    NyndrO o Wolne tematy (10 – …
    lewarek.pl o Szymowski prześwietla premiera
    walthemar o Dlaczego kobiety w średnim wie…
    NyndrO o Wolne tematy (10 – …
    gnago o Szymowski prześwietla premiera
    Bezpartyjna o Wolne tematy (10 – …
    Marucha o Prof. Mearsheimer: „To Zachód…
    walthemar o Pierwszy pozew za zmuszenie do…
    NyndrO o Wolne tematy (10 – …
    Boydar o Wolne tematy (10 – …
    Krystian Szeliga o Szymowski prześwietla premiera
    revers o Wolne tematy (10 – …
    Boydar o Szymowski prześwietla premiera
    NyndrO o Wolne tematy (10 – …
    Marucha o Wolne tematy (10 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

Rok Pański 2016 pod niezawodną opieką Matki Bożej

Posted by Marucha w dniu 2016-01-01 (Piątek)

Życząc sobie błogosławionego Roku Pańskiego 2016, zaufajmy Matce Bożej i dajmy się Jej prowadzić. Słowo Arcybiskupa zasłużonego dla obrony katolickiej Tradycji niechaj nas usposobi do podjęcia dobrego trudu w dniach, które są przed nami:

Jest wiadome, że Tradycję znajdujemy u niemal 250 papieży, którzy poprzedzali papieża Jana XXIII i Drugi Sobór Watykański. To jasne, albo Kościół zawsze się mylił. W takiej sytuacji się znajdujemy! Trzeba jasno widzieć, trzeba pozostać silnym i być zdecydowanym, nie wolno się wahać!

My chcemy być związani z Najświętszą Dziewicą Maryją w duchu prawdy i w duchu świętości, który jest duchem Kościoła, i nie chcemy go zmieniać, nie bacząc na władzę, która chciałaby nas doprowadzić do tego, abyśmy zmienili tego ducha. My to odrzucamy. Chcemy pozostać katoliccy, nie chcemy stać się liberałami ani modernistami, ani protestantami.

Najświętsza Maryja Dziewica przyjdzie nam w tym z pomocą, ponieważ nienawidzi błędu. Ma Ona głęboko zakorzenioną nienawiść do grzechu. Ona nie może znieść błędu. Ona jest uosobieniem prawdomówności. Ona jest przeciwko wszelkim herezjom. Ona jest z natury również przeciwko wszystkiemu, co przeciwstawia się prawdzie, z natury! Ona jest przeciwko wszystkiemu, co przeczy świętości, przeciwko wszystkim grzechom, jakie tylko mogą istnieć, nawet przeciwko najdrobniejszym grzechom powszednim.

Ponieważ pragnie zostać w świętości, pragnie pozostać w prawdzie. Prośmy Ją, aby również nam pomogła tak samo nienawidzić grzechu. Garrigou Lagrange nazywa Ją „Naszą Ukochaną Panią od Nienawiści”. Co on chce przez to powiedzieć? „Nasza Ukochana Pani od Nienawiści”, powiada on, ponieważ Nasza Ukochana Pani nienawidzi błędnej nauki i odczuwa nienawiść do grzechu. Leży to w Jej naturze, nie może znieść błędu. Nie może znieść grzechu, albowiem błąd i grzech są to dzieła szatana, pochodzą od diabła. On przyniósł je na świat! Dlatego Ona nienawidzi diabła.

Wiecie, że została stworzona po to, aby podeptać głowę węża, aby zniszczyć szatana i jego plemię. Zjednoczmy się więc z Najświętszą Dziewicą Maryją, pozostańmy mocno z Nią związani, a Ona uchroni nas zarówno przed błędem, jak i przed grzechem, i zachowa nas w prawdzie i w świętości.

(Abp Marcel Lefebvre, Kazania, Warszawa 1999, s. 258-259)
http://verbumcatholicum.com/

Komentarzy 38 do “Rok Pański 2016 pod niezawodną opieką Matki Bożej”

  1. revers said

  2. Przynajmniej jeden rok dalibyście wolne władzom najwyższym. A nie tylko „załatw to”, „załatw tamto”…

  3. markglogg said

    Ot, coś jeszcze przyszło z (Nowo)Rosji wraz z życzeniami świątecznymi dla Wszystkich Narodów Świata:

    I oczywiście „Świat” – w domyśle USracki NWO + Watykan + City of London – za Boga do tego nie chce dopuścić, włączając w to „elitę” NIC, czyli Nowego Imperium Carów.

  4. Dictum said

    Gwoli ścisłości: My nie „dajemy wolnego” władzy wstawienniczej, która to w Osobie Matki Przenajświętszej nie daje spokoju Władzy Najwyższej (z prośbami właśnie „załatw to”, „załatw tamto”). A Ona jest najmilsza Panu Bogu. Dlatego tacy jesteśmy ośmieleni w naszych prośbach.

  5. Dictum said

    PS.
    wpis 4. jest ad. 2.

  6. Lolland_X said

    „Rok Pański 2016 pod niezawodną opieką Matki Bożej” – TO SIĘ JESZCZE OKAŻE, na dzień 31 grudnia br.! Na chwilę obecną wcale nie wygląda to dobrze…

  7. Dictum said

    Aktualizacja: 2015-12-30 1:41 pm

    Radykalny żydowski rabin Ben-Zion Gopstein chce wypędzić chrześcijan z Ziemi Świętej i całego Izraela, a także zakazać święta Bożego Narodzenia. Powód? Chrześcijanie to „wampiry”, które, gdy tylko będą mogły, zaczną wysysać żydowską krew. W dodatku chrześcijanie dopuszczają się prób nawracania na wiarę w Jezusa Chrystusa żydów. To zbrodnia, której dopuszczają się tylko z jednego powodu: bo nie mogą już Żydów swobodnie mordować! Takie pomysły rabin Gopstein przedstawił na jednej z ekstremistycznych żydowskich stron internetowych. Najprawdopodobniej nie spotka go za to żadna kara, bo radykał dobrze wie, co robić, by pozostać w zgodzie z izraelskim prawem. W sierpniu tego roku ten sam rabin wzywał mianowicie do palenia chrześcijańskich kościołów! Pozostał bezkarny, bo tłumaczył, że tak uważał wielki żydowski filozof Majmonides, a poza tym kościoły powinno palić państwo izraelskie. Nikogo więc jakoby do podpaleń nie namawiał… A że przypadkiem żydowscy ekstremiści naprawdę podpalają chrześcijańskie kościoły? To rabina już pewnie nic nie obchodzi. Obchodzi za to samych chrześcijan, na przykład niemieckich benedyktynów, których klasztor położony nad Jeziorem Tyberiadzkim został podpalony w czerwcu tego roku. Sprawcy zostali wprawdzie ukarani, ale biskupi Ziemi Świętej nie mają wątpliwości: chrześcijanie w Izraelu nie są odpowiednio chronieni, państwo robi dla nich zdecydowanie zbyt mało. Cóż… Czy wyobrażamy sobie, żeby ktoś w Polsce podżegał do palenia synagog, a następnie nazywał Żydów „wampirami” i „wrogami”, nawoływał do zakazu praktykowania ich świąt i wreszcie do wygnania ich z kraju? Oczywiście – nie. Tymczasem w Izraelu robi to niejaki pan Goptein – i ma się jak na razie świetnie…

    za: http://www.fronda.pl/a/radykalny-rabin-chce-na-swieta-wygnac-chrzescijan-z-izraela,62755.html
    Za: Katolickie Stowarzyszenie Dziennikarzy – Oddział w Łodzi (29 grudnia 2015) – See more at: http://www.bibula.com/?p=84953#sthash.NMibiyt7.dpuf

  8. Ad, 4

    A wpadł pan na to, że gloryfikowanie pozycji „bożego raba” nie wszystkim się podoba?

    I kto panu zostanie? Sami świątobliwi?

  9. ojojoj said

    Czy jest gdzies jakas scisla definicja co to jest Tradycja? Ale tak w paru zdaniach maks. Bardzo czesto chce komus wytlumaczyc i czasami sam sie placze w wyjasnieniach. Wogole mysle ze byl by dobry pomysl aby zalozyc strone/watek o definicjach w KK np. – co to jest tradycja, msza, sakramenty, itd., ale w jednym lub dwoch zdaniach, nie jakis elaborat czy kanon. To by bardzo ulatwilo rozmowy z oglupionymi katolikami i nie katolikami.

  10. Marucha said

    Re 8:
    A jaką niby postawę wobec Boga ma Pan zająć?
    Dumnego Polaka, któremu byle Bóg nie będzie nakazywał i zakazywał?

    Człowiek wobec Boga nie jest nawet niewolnikiem. Jest marnym śmieciem, który tylko dzięki Bogu nabył pewną godność i który przez Boga może ją stracić na wieki.

  11. Listwa said

    @ 9 Ojojoj

    Krótkie definicje są dobre dla kogoś, kto sprawy zna i rozumie. Pozwalają szybko odświeżyć pogląd i go zregenerować.
    Natomiast dla tych co nie znają i nie rozumieją dłuższe wyjaśnienia są niezbędne, właśnie dla dobrego poznania i zrozumienia. Krótkie definicje tego nie zastąpią.

    Tradycja zawiera w sobie nieomylne Objawienie Boże, zawiera w sobie prawdę i stanowi element przekazywania.
    Kościół jest strażnikiem Depositum Fidei , jego wykonawcą, ale nie jest jego twórcą.

    Niezależnie od tego, dokumenty Kościoła wydane na przestrzeni wieków, prawdziwe, poprawne i nieomylne, mające za zadanie wyjaśniać i podawać prawdy wiernym, stały się częścią Tradycji, choć tylko wyjaśniają i prezentują wybrane fragmenty Depositum Fidei.

    Zatem:
    Tradycja jest to zbiór prawd zawartych w Depositum Fidei oraz wiedzy na temat Depositum Fidei pozostawionego apostołom i Kościołowi przez Jezusa Chrystusa, i przekazywany z pokolenia w pokolenie wraz z jego coraz dokładniejszym wyjaśnieniem i prezentacją dokonaną przez Kościół Katolicki.

    Poznawanie tych spraw czyni wielkim.

  12. ojojoj said

    Panie Listwa, ale jaki bylby dobry przyklad, ktory mozna by przytoczyc takiemu oglupionemu katolikowi, ktory zobaczyl by roznice miedzy tradycja, a nie tradycja. Mam z tym problem, bo trudno mi o taki przyklad. Rozmowy prowadze zazwyczaj z prostymi ludzmi, wiec im prosciej tym lepiej.

    Prostota rozumienia czegos jest bardzo wazna. Jezeli prosto nie umiemy wyjasnic komus czym jest np. msza, to rozmowa taka tylko stwarza gorszy wizerunek katolikow.

  13. Boydar said

    W innych okolicznościach napisałbym, że całe to orędzie wali siarą. Ale ze względu na wzgląd, nie napiszę. Używając zaś słów parlamentarnych i ogólnie przyjętych za dyplomatyczne, określę je jako „niezupełnie trafione”.

    Co to znaczy bowiem „… My chcemy być związani z Najświętszą Dziewicą Maryją w duchu prawdy i w duchu świętości …”
    Po pierwsze, w jakim innym „duchu” można być związanym z Matką Bożą. Po drugie – „chcemy”; czy napisaliśmy już pismo w tej sprawie ? Jak zostało rozpatrzone ? Jeśli dostaliśmy odmowiedź, jakie było uzasadnienie pod spodem ?

    Dalej, „… Najświętsza Maryja Dziewica /…/ nienawidzi błędu …”. Maryja ? Nienawidzi ? A co to ‚piiiip’ za słownictwo, Panie Biskupie, i skąd zaczerpnięte. Prostym chamem mogę być ja, prosty Chacheł, nierozumiejący niuansów, ale BISKUP ? Matce Bożej przypadnie rola Tej, która zmiażdży głowę Szatana; czy na pewno z nienawiści ? Jeśli ja tępię mrówki, mole, muchy, komary, to nie z nienawiści przecież, nie jestem aż takim idiotą. Więc może wg. Pana Biskupa Matka Boża jest ?

    Jest tego więcej, mam DOSYĆ !!! Dosyć robienia nas wszystkich w ch. !!! Sączenia jadu w nasze mózgi i serca. Od dwóch tysięcy lat !!!!!!!!!!!

    Tak, to nie było „parlamentarne”. I proszę nie liczyć, że kiedykolwiek będzie.

  14. Marucha said

    Re 13:
    No no, już abp Marcel Lefebvre wali Panu siarą…
    Czy jest jeszcze coś, co Panu nie wali?
    (Oprócz Jezusa Chrystusa, mam nadzieję….)

  15. Boydar said

    Nie oceniam Biskupa, tylko to, co przetłumaczono jako Jego słowa – „… orędzie wali siarą …”. Wskazując przykłady i ich moją (fałszywą ?) wykładnię. Jeśli jest fałszywa, gotów jestem beknąć za pomówienie.

    A Pana Jezusa nie mieszajmy do tego, bo znów Się zasmuci. Niech Pan Gajowy w wyobraźni stanie przed Panem Jezusem i powie Mu w oczy, że Jego Matka przepełniona jest nienawiścią.

  16. Ad. 10

    Nie wiem, jak inni, ale ja nie zdobędę się na nauczanie innych, że człowiek jest marnym śmieciem… nawet wobec Boga.

    Jest podstawowa niezgodność między tymi opiniami, które obserwuję w otoczeniu, a moimi przemyśleniami. – Bóg jeśli już ingeruje w nasze ziemskie sprawy, to czyni to niezwykle rzadko. Piszę „rzadko”, choć myślę „wcale”. Dostaliśmy przykazania, nie zrozumieliśmy. Więc dostaliśmy Jego Syna… część z nas zrozumiało… Od nas zależy stosowanie tego przesłania – nie od Boga. nazywamy to wolną wolą – Bóg w to nie ingeruje, inaczej wola wolną by nie była.

    1. Jest mniej, niż śmieciem. Tylko Bogu zawdzięcza swoją godność.
    2. Bóg ingeruje często, ale rozumiemy to dopiero po latach albo i stuleciach.
    Admin

  17. Glos Prawdy said

    Сhyba wkrotce bedziemy musieli uciekac do was, do katolikow wiernych Tradycji, bo nie daj Boze nie znajdzie sie zadnego odwaznego kaplana. Jak oni nie widza, przeciez golem okiem wszystkie fakty…

  18. krytyk_nieopłacony said

    Marucha/Wierzejski! Jeśli drugi raz to skasujesz – a wiesz że napisałem mądrze, jak też że ZAWSZE ktoś międzyczasie zobaczy i zapamięta – to znak, że na Polsce ani na Polakach ci NIE ZALEŻY, a jedynie na kontaktowej forsie nie od Putina a od WatyKAŁU, z

    (…)

    Spadaj, dupku.
    Admin

  19. Lolland_X said

    Re 18 – Niech się Pan temu „dupkowi” pozwoli wypowiedzieć – ja np. chętnie poczytam. 🙂

  20. Boydar said

    W opinii „naszych” niedoścignionych trolli, to już trzecie nazwisko Pana Gajowego. Weźcie się Murwa Kać raz na coś zdecydujcie bo czytelnik głupieje jak czyta … i potem zasnąć trudno.


    A Pan Gajowy z tym śmieciem to raczej przesadził, to jest nieuprawniona opinia. Ani w Piśmie ani w logice. „Na obraz i podobieństwo” – kłoci się z „tym” w pierwszej kolejności. Mimo całego na ludzi wqurwienia, nie należy tak wyrokować, się nie godzi. Może i niektórzy pochodzą z „bobolowiska” albo z drzewa, albo i od samego Kaina nawet, ale nie wszyscy przecież. A rozróżnienia nijakiego Pan Gajowy powyżej nie uczynił.

  21. Marucha said

    Re 15:
    Panie Boydar, odwal się Pan i od abp-a Lefebvre, i od Jego orędzia, i od tłumaczenia.

    Co zaś do demagogicznego „Matka Boska jest wypełniona nienawiścią” – to pytam się głośno i wyraźnie: jakie Maryja ma mieć odczucia wobec zła i grzechu?
    Dezaprobatę?
    Łagodną niechęć?
    Niezgodę?
    Sprzeciw?
    Kontestację?
    Tolerancję?

    Re 20:
    Człowiek z pyłu powstał i w pył się obróci. I jest marnym pyłem wobec wszechpotęgi Boga.
    Niektórzy, dzięki otwartości na Łaskę Bożą, zyskują godność. Wyłącznie dzięki Bogu, a nie sobie.
    Dalej nie widzę potrzeby dyskutowania.

  22. Boydar said

    „Jak Teściowa uważa”.

  23. Lolland_X said

    Cyt. 21, gajowy: Człowiek z pyłu powstał i w pył się obróci – na ceremoniach funeralnych (pogrzebowych) zwykło się mówić „z prochu”, co pewnie jest adaptacją ze źródeł starszych, przedchrześcijańskich. W mitologicznych źródłach greckich wspomina się o ludziach – herosach, którzy nie mieli rodziców a stworzeni zostali z ZIEMI, jak np. pierwszy mityczny król Sparty Ladas (nie mylić ze sportowcem o tym imieniu) czy ateński król Erichtonos, z rdzeniem nazwiska od chtoniczny = ziemny. Podobnie mit tebański o 12 hejerach, powstałych też ponoć niekonwencjonalnie – są to rzeczy niezbadane fascynujące, a „mit jest pomostem do prawdy”…

    Cyt. 22, pan zawzięcie krytyczny: może i racja, ale TUTAJ radzę pewną powściągliwość w słowach i uporze, albowiem tego rodzaju spostrzeżenia mogą czasem zostać źle odebrane.

    Co mają wspólnego mity (MITY) greckie z katolicyzmem?
    Co do pyłu/prochu to ma Pan rację.
    Admin

  24. Dictum said

    ad. 10 ” który tylko dzięki Bogu nabył pewną godność i który przez Boga może ją stracić na wieki”.
    Zgadzając się, ośmielę się dodać – nie tylko pewną godność, ale wielką godność jako stworzenie na wzór i podobieństwo Boga, a jeśli ją straci, to tylko sobie może to zawdzięczać.

    ad. 12.
    Dobrym i krótkim argumentem w obronie Tradycji jest taki, że „funkcjonowała” bez mała 2000 lat, że w XX w. do instytucji Kościoła wdarły się siły nieczyste (masoneria, modernizm) i zaczęło się burzenie Tradycji, a najgorsze to zmiany w liturgii.

  25. konfuzjusz said

    Łolaboga, gościu nic nie kuma i jeszcze w dodatku nie umi czytać.

    Polska wada narodowa. Najważniejsze, żeby sie wykrzyczeć.

    Czy misie chce tłumaczyc cierpliwie, jak chop krowie na rowie: „co autor miał na mysli”?

    Nieee, nie chce misie. Jeśli młodzi chcą się w to babrać, to moje dla nich uznanie.

  26. konfuzjusz said

    Znaczy sie Krytyk Niedopłacony, czy jak mutam – do niego się odnosiła uwaga o nieumiejętności czytania.

    Ale ponieważ mądrzejsi sie również potem wypowiedzieli, przepraszam, ale musze i ja też cos napisać.

    Otóż powiedziane było bardzo wyraźnie i powtórzone: Człowiek jest niczym W PORÓWNANIU DO MAJESTATU NAJWYŻSZEGO, a nie że po prostu niczym samym w sobie.

    Trzeba czytać (pomału), a czasami, choć na szczęście rzadko, także pomyslec.

  27. Listwa said

    @ 23 Lolland_X

    Stary Testament , księga Genesis :

    ‚Utworzył tedy Pan Bóg człowieka z mułu ziemi i tchnął w oblicze jego dech żywota i stał się człowiek istotą żyjącą”.

    Przy wygnaniu człowieka z raju :
    „W pocie oblicza twego będziesz pożywał chleba, aż się wrócisz do ziemi z którejś wzięty, boś jest proch i w proch się obrócisz”

  28. Listwa said

    @ 21 Marucha

    Można jeszcze spytać:
    może ma kochać zło i je podziwiać?

    Całkowicie uzasadnione jest twierdzenie, ze Matka Boża nienawidzi zła, podobnie jak sam Pan Bóg również nienawidzi.
    .
    Ponadto nie tylko nienawidzą, ale radykalnie, zdecydowanie i w pełni skutecznie zawsze wyrzucają zło i je niszczą.

    Pan Jezus przy kolejnym przybyciu na ziemię , przybędzie również zniszczyć wszystkie dzieła diabła. A nie podziwiac i im z miłością schlebiać.

  29. Listwa said

    @ 16 Krzysztof M

    Proszę poczytać Ewangelie, Pan Jezus czynił cuda tylko tam gdzie była wiara.

    Może byc tak że Pan Bóg nie ingeruje w ogóle, ale może bardzo często. Zdarza się że ludzie rzadko to dostrzegają.

    Po grzechu pierworodnym człowiek stał się niczym, tylko łaska uświęcająca (jak napisał Gajowy) może uczynić z człowieka kimś znaczącym i wartościowym. Bez niej człowiek pozostanie niczym, nawet jak bedzie najlepiej postępującym na ziemi człowiekiem.

  30. Dictum said

    ad. 28.
    Matka Boża w swoich objawieniach mówiła, że nienawidzi grzechu, ale kocha grzeszników (zapewne ze współczuciem i nadzieją na poprawę). Nam bardzo trudno kochać tych, co wyrządzają nam i innym zło (choćby takich unijnych podłych tępaków).

  31. Listwa said

    @ 12 Ojojoj

    Nie można dać przykładu, który poprzez analogię mógłby przybliżyć, czym jest Tradycja.

    Tradycja katolicka jest jedynym w swoim rodzaju zjawiskiem.

    A jeśli potrzeba krótko czym jest Tradycja to:

    Tradycja jest zbiorem prawd opisującym nauczanie pana Jezusa, które pozostawił Apostołom, gdy przebywał na ziemi oraz należy do niej cała nauka Kościoła powstała od dnia Zmartwychwstania do Soboru Watykańskiego II. Do Tradycji nie należy nauczanie soboru sprzeczne z nauką Kościoła wypracowaną i podaną do czasu soboru oraz nie należą do Tradycji wszelkie wypaczenia duszpasterskie wykreowane z powołaniem sie na tzw ducha soboru.

  32. Boydar said

    Ja Panie Listwa prosty chacheł jestem, dla mnie nienawidzić to znaczy … nienawidzić. To nie to samo co dla Was, uconych. Dla mnie, Przenajświętsza Panienka nienawidzić tak jak my, chachły, to by chyba i nie potrafiła. No ale cóż, wy pewnie wiecie lepiej, którędy Ona myśli i czym Się kieruje. Chapeau bas i już się nie odzywam.

    Maryja nienawidzi grzechu.
    Grzeszników kocha i liczy na ich poprawę.
    Admin

  33. Listwa said

    @ 30 Dictum
    Owszem kocha grzesznika, co nie kłoci się z jednoczesną nienawiścią do zła.

    Trzeba też pamiętać, że litość i chęć pomocy będzie tylko do chwili śmierci grzesznika. Potem będzie nieubłagany, ostateczny, sprawiedliwy i rozstrzygający Sąd – niebo albo piekło.

    Żaden grzesznik nie może liczyć na swój spryt, „gadanę”, cwaniactw czy przekupstwo. Po wyroku „piekło” nie będzie żadnego współczucia, litości, miłości , dyskusji, usprawiedliwiania się. Wyrok zostanie wykonany.

  34. Listwa said

    @ 32 Boydar

    „Nienawidzieć” to nie znaczy cecha osobowości, a stosunek do spraw.
    Matka Boża ma radykalną negacje co do istnienia zła, zawsze kochając.
    Miłuje kochających jej Syna. A zawsze zwalcza szatana.
    Dla dobra tych których kocha, nienawidzi zła.
    Trzeba pamietać że posługujemy sie jezykiem zrozumiałym dla ludzi.Dla własciwej i wiernej prezentacji tych kwestii musielibyśmy zmienic przekaz.

  35. Listwa said

    @ 32 Boydar

    Rozmawiamy po to żeby się uczyć właściwego pojmowania spraw.

    Proszę zobaczyć co cechuje działanie szatana:

    Neguje on Boga absurdalnie, radykalnie i subtelnie.
    To tylko na pierwszy rzut oka sie kłóci.

  36. Boydar said

    Postarał się Pan Listwa. Bardziej niż Pan Gajowy. No ale On zalatany, i wszystko na głowie 🙂

  37. Wimar said

    Re: 10,15,16.21
    Co do „nienawisci” do grzechu w kontekscie MB to jest okreslenie jak najbardziej poprawne. Prosze zauwazyc ze przeciwienstwem milości jest egoizm a nie nienawiść. Zwrot „miec jakieś zło( grzech) w nienawisci” czesto wystepuje w pismie świetym.
    Natomiast co do slowa „smieć” to chyba sie nieopatrznie Panu Gojowemu wymsknęło.
    Człowiek jest faktycznie pyłkiem, jest puchem marnym, jest trzciną chwiejaca sie na wietrze (Pascal) ale śmieć znaczy tyle co odpad, odrzut! Ma znaczenie wyraźnie pejoratywne i uzywanie takiego okreslenia do czlowieka, ktory zostal odkupiony drogocenna krwia Chrystusa jest dalece niefortunne. Prosze pamietać ze dusza takiego „smiecia” jest wiecej warta niz wszystkie bogactwa ziemi razem wzięte.

    Panie Wimar, zgadzam się z Panem co do śmiecia.
    Wymsknęło mi się w związku z komentarzem innego uczestnika dyskusji.
    Admin

  38. Boydar said

    A już chciałem zaproponować Panu Wimarowi, że się podsunę, bo pod łopatą miejsca sporo i na pewno się razem zmieścimy. Cóś mię tkło jednak, żeby zbastować … Dobrze. Ludzie normalni się dogadują. Bo mają ramki szersze niż sprawa i dobrą wolę.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: