Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    wanderer o Wolne tematy (45 – …
    revers o Czy Duda zatańczy kazaczo…
    NICK o Wolne tematy (45 – …
    Marucha o Głowa Kolumba, czyli krótki es…
    Za_granicą_widać_Lep… o Rozbić system samowładzy
    revers o Czy Duda zatańczy kazaczo…
    NICK o Wolne tematy (45 – …
    JARNO o Głowa Kolumba, czyli krótki es…
    wanderer o Rozbić system samowładzy
    JARNO o Głowa Kolumba, czyli krótki es…
    Wandaluzja.pl o Wolne tematy (45 – …
    revers o Wolne tematy (45 – …
    NICK o Wolne tematy (45 – …
    revers o Po wyborach, czas na pleb…
    Boydar o Wolne tematy (45 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 517 obserwujących.

Chiny aktywnie pozbywają się amerykańskich papierów wartościowyc

Posted by Marucha w dniu 2016-01-18 (Poniedziałek)

Banki centralne na całym świecie aktywnie sprzedają amerykańskie papiery wartościowe.

Według najnowszych danych amerykańskiego Systemu Rezerwy Federalnej USA, w pierwszym tygodniu roku banki centralne sprzedały amerykańskie papiery wartościowe na kwotę 12 mld dolarów. W tygodniu, który zakończył się 13 stycznia, pozbyły się obligacji na kwotę jeszcze 34,5 mld dolarów. Jest to najgorszy start roku w historii — podaje Vesti. Finance.

W rezultacie udział obligacji w bilansie zagranicznych banków centralnych spadł do 2962 bilionów dolarów, taki poziom ostatnio odnotowano w kwietniu 2015 roku.

Był to największy tygodniowy spadek, odkąd Chiny rozpoczęły likwidację zapasów papierów wartościowych w połowie 2014 roku.

Duże wahania i kryzys wielu rozwijających się gospodarek doprowadziły do tego, że banki centralne sprzedają aktywa dolarowe, aby móc ustabilizować sytuację na wewnętrznym rynku waluty lub papierów wartościowych — podaje periodyk.

Wszystko wskazuje na to, że Chiny kontynuują sprzedaż amerykańskich papierów wartościowych. Wielu ekonomistów mówi, że taki wskaźnik sprzedaży można wytłumaczyć aktywną sprzedażą przez Bank Narodowy Chin, za którego przykładem poszły inne banki centralne.

http://pl.sputniknews.com

Komentarze 22 to “Chiny aktywnie pozbywają się amerykańskich papierów wartościowyc”

  1. RomanK said

    http://www.globalresearch.ca/nothing-is-moving-baltic-dry-index-crashes-as-insiders-warn-international-commerce-has-come-to-a-halt/5501779

    KTo kuma zrozumie..a tym co nie- szkoda czasu tlumaczyc:-))))

  2. Pitagoras said

    Chciałbym tak myśleć, że to Luzik:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chiny-rezerwy-walutowe-rekordowo-topnieja-zlota-przybywa-7293684.html
    Panika na giełdach oraz dalsze osłabienie waluty to nie jedyne istotne informacje z Chin. Według najnowszych (opublikowanych dziś) danych chińskie rezerwy walutowe wyraźnie spadają.

    W grudniu wartość chińskich rezerw walutowych spadła o rekordowe 107,92 mld dolarów, do poziomu 3,33 biliona dolarów – poinformował Ludowy Bank Chin. W sumie w całym 2015 r. rezerwy zmniejszyły się o 512,66 mld dolarów.

    Procentowy spadek wartości rezerw (-3,14%) okazał się najwyższy od grudnia 2003 r. oraz drugi najwyższy w historii.
    (swoją drogą, jaka różnica danych)

    Chiny nie chcą pogrążyć Ameryki

    Chociaż część ekspertów twierdzi, że chińskie działania mają na celu podtopić amerykańską gospodarkę – wyprzedaż tak ogromnej ilości obligacji spowoduje bowiem wzrost kosztów kredytowania – to w rzeczywistości Kraj Środka posiada całkowicie inne intencje. Pekin skupia się na swojej własnej gospodarce – poprzez wyprzedaże papierów amerykańskich liczy na spowolnienie i odwrócenie spadków obserwowanych na własnej walucie.

    Rzeczywistość może być całkiem inna i być może krok po kroku zbliżamy się do pokazów fajerwerków dwóch producentów,
    PRC vs USA

  3. Pitagoras said

    Bardzo polecam całość – czyli trzy długie odcinki, ale też wiem, że mało osób może tyle czasu poświęcić.
    Od wojny, na pewno to byłoby lepsze, ale przekonać tylu ludzi, chyba nikt nie jest w stanie, no chyba, że???

  4. Mac´cko said

    Rosnaca cena dolara podrozy zakupy amerykanskiej produkcji i poprawi nieco oplacalnosc eksportu do USA czy tego wycenionego w dolarach.
    W Polsce juz ponad 4zl za zielonego.
    A zastój w transporcie morskim nic dobrego nie wrózy.

  5. RomanK said

    To JUZ po wrozbach…. Baltic Dry to FACT!
    Zatem o jakim expo-impo..rcie mozna mowic???? Na Necie??? Bank Banku:-))))po Bankowemu:-))))

  6. aa said

    ciagle slyszymyo ze dolar to juz papier, ze Chiny zrobia to czy tamto, ze Rosja tez
    ale cena dolara ciagle rosnie i jakos nie widac aby imperium zla sie rozwalalo
    czy moze ktos to wytlumaczyc????

  7. veri said

    Jak sprzedaja tzn., ze ktos je kupuje liczac na zyski, prawda ? ( w biznesie nic nie robi sie „sobie a Muzom” ).

  8. Rafal Z said

    aa said
    2016-01-19 (wtorek) @ 08:53:31

    Też się nad tym zastanawiałem. Uważam że to jest podobna sytuacja jak ze zwierzyną żyjącą w wysychającym stawie. Gdy stan wody się obniża to fauna przenosi się na głębszą wodę…

    Inaczej mówiąc dolar mimo wszystko nadal jest… walutą rezerwową. A to oznacza, że przy ciągłym obniżaniu siły nabywczej wszystkich walut inwestorzy lokują środki w walucie najbardziej płynnej przez co obniżają ryzyko utraty kapitału

    I to się dzieje pomimo niskiej ceny ropy a więc mniejszego popytu na dolary(ropę można kupić tylko w dolarach). To prawdopodobnie świadczy o skali ucieczki kapitału z republik bananowych typu Polska(PLN)

  9. revers said

    Problem w tym ze wiekszosc tych papirow ma jeszcze pokrycie w ropie, w uranie inncych strategiczych i warosciowych metalach, bankowosc, a takze konkretnej produkcji wysokowydajne procesory, samochody, samoloty, choc sie ich wypiera z rynku.

    W każdym badź razie nie wszystko na planecie Ziemia należy do usraela lub podlega indeksacji Wall Street, tak jak by o niektorzy chcieli w usraelu wprowadzając TTIP, TTP, CETA,ACTA.

  10. No_Tak said

    Re 6- AA – Oczywiście

    Prosto , łatwo, przyjemnie, serwery media i dużo fikcji.
    zobacz film The.Big.Short.2015,
    Stany dryfują czas na Europę.

    Ale to wszystko to betka, wobec zmiany klimatu wprowadzanej poprzez cząstki nano w warstwie prądów strumieniowych. Dlaczego Rosja o tym milczy? / z wyłączeniem naukowców/ . Być może liczy że ten kto za to płaci, nie przejmie jej terytorium pozbawionego wiecznej zmarzliny. Jest to mało prawdopodobne. Za dużo ludzi w pobliżu bezludnych terenów.

    Tak czy siak, w Europie migranci to interes, parawan, w tym do nadprodukcji papieru, a jak go później nie będzie, to co będzie? , gdy innych walorów też nie będzie, zwłaszcza tych ludzkich.

    „Praw­da jest dziw­niej­sza od fik­cji, a to dla­tego, że fik­cja mu­si
    być praw­do­podob­na. Praw­da – nie. ” Mark Twain

  11. Zerohero said

    USA żyją min. ze sprzedawnia innym narodom „papierów wartościowych” w zamian za które konsumują oraz inwestują za granicą, a także utrzymują monstrualną armię. Niestety polskie Kargule, tzn. kołtuństwo umysłowe modlące się do ołtarzyka z Reaganem, nie jest w stanie tego objąć swoim intelektem, a zagrożenia upatruje w gazie. tzn. groźny jest rosyjski gaz oraz Palestyńczycy w Strefie Gazy.

  12. demon said

    dolar jak i euroo to papierek bez pokrycia drukowany bez pokrycia jest narzedziem zniewolenia i swiatowego NIEWOLNICTWA.
    Czerwony paszport sie klania.

  13. RomanK said

    ad6..sprobuje.
    Pieniadze to medium wymiany. Zazwyczaj medium usiluje sie na czyms oprzec.,, na jakims parytecie…na czyms -co ma jakas- chocby nawet umowna wartosc. Np, autorytetem panstwa…ktore gwarantuje swoja powaga i sila- jaka dysponuje -wykonanie umowy, jaka jest bilet pelniacy role pieniadza,
    Ktory jest umowa, ze reprezentuje wartosc wymianialna, i kto za niego da panu cos.
    Dollar oparty jest o parytet dlugu….kreowany jest, emituje go bank w chwili- kiedy ktos zaciaga dlug. Zatem kazdy dollar- jaki znajduje sie w obiegu opiera sie na dlugu, ktory ktos zaciagnal…i na parytecie zobowiazania dluznika- ze ten dlug odda.
    Teraz niech pan sobie wyobrazi faceta, ktoremu pan pozyczyl duzo pieniedzy…..i zobaczy pan, ze ten facet jest ,,i ,robi sie dla pana z kazdym dzniem coraz drozszy:-))) i krew w panu zastyga- jak ten pijany wlazi na slup podwatowac korek:-))) Dlaczego???bo boi sie pan o jego zycie i zdrowie….???
    Slusznie- bo, jak skreci leb -pan zostanie bez grosza…dziad ..nedzarz:-))) i zona pana zostawi , bo kto zechce dziada i to glupiego, ktory pozyczal takiemu bucowi pieniadze:-)))???? i ten skurwiel o tym dobrze wie…ze jest pana nadzieja.. i to nadzieja glupiegi i on o tym doskonale wie:-)))) i bezczelnie mowi do pana- postaw flaszke – bo sie chlasne:-)))))
    I tak jest z USA;-)))))
    Wie pan kto kupuje obligacje amerykanskie -ktore sprzedaja Chiny???? a teraz pan popatrzy na ta tabelke,,,i zobaczy ilu jest w takiej sytuacji i kto???:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt

    Pan popatrzy na kolorowa mapke….
    Czuje pan bluesa?????
    Wierze…ze to samo pan czuje co patrzc na rozwalonego w pieknej furze faceta z dwoma pieknymi lalami…zwlaszcza- jak doskonale pan wie, ze on to robi za pozyczone od pana pieniadze, ktorych panu teraz brakuje na paliwo:-)))))
    A ja teraz panu mowie , ze on nigdy ich panu nie odda:-))) NIGDY!!!!!

    A, jak pan zacznie sie glosno domagac to panu nakopie…albo zakatuje na smierc:-))))
    Tak- zatem z lzami w oczch udajemy- ze nic sie nie dzieje:-)))) i czekamy….Ze ropa tansza niz woda, zloto -jak barszcz,i dlatego kupuja go ci co nie wiedza co zrobic z papierem….tanio… bo tym papierem , ktorego nam nei wyplacili. TYlko dlatego , zebysmy go natychmiast przezarli i wydali na dzieciska,,,a tak- dzis oni maja na zloto…. A my z przyjemnoscia pracujemy za darmo…cieszc sie ze nam od czsiu do czsu zaplaca…dokad????? Dopuki nie trafi sie ktos i powie:
    -.Quuuurwa!!!!!!!!!!…. dosc!~!!!!!!!!!!!
    I wtedy…..oglosza moratorium na dlugi…najpierw na panstwowe i rzadowe, potem bankow, ktore zmienia nazwy zwlaszcza te, w ktorych przepadna ludzkie oszczednosci,,,,…. Na koncu wszystkie…i wszyscy -ktorym pan pozyczyl pieniadze , zaplacil podatki, oddal za oplaty, zostana oddluzeni i ……pan tez…..cieszy sie pan????
    Facetowi zostanie fura, dziwkom futra i zoltaczka C , bankierom schowane zloto i tytuly wlasnosci bez dlugow hipotecznych,,,ksiezom koscioly i plebanie,,,rzadom gmachy rzadowe…. a nam gowno….i twarda skora na rekach…
    Wstanie slonce i nowy dzien …i trzeba bedzie isc do jakiejs roboty, zeby zarobic na zarcie.
    I zacznie sie nowa era…era madrych ludzi nauczonych doswiadczeniem…ktorzy tez umra wkrotce…rzad zrobi nowe uczciwe pieniadze….i wszystko zacznie sie od nowa:-)))))
    CXieszy sie pan????? niech pan sie cieszy bo maja jeszcze inny scenariusz ….ale nie chce pana straszyc:-))))
    Dobranoc panu:-))))

  14. RomanK said

    d6..sprobuje.
    Pieniadze to medium wymiany. Zazwyczaj medium usiluje sie na czyms oprzec.,, na jakims parytecie…na czyms -co ma jakas- chocby nawet umowna wartosc. Np, autorytetem panstwa…ktore gwarantuje
    swoja powaga i sila- jaka dysponuje -wykonanie umowy, jaka jest bilet pelniacy role pieniadza,
    Ktory jest umowa, ze reprezentuje wartosc wymianialna, i kto za niego da panu cos.
    Dollar oparty jest o parytet dlugu….kreowany jest, emituje go bank w chwili- kiedy ktos zaciaga dlug. Zatem kazdy dollar- jaki znajduje sie w obiegu opiera sie na dlugu, ktory ktos zaciagnal…i na parytecie zobowiazania dluznika- ze ten dlug odda.
    Teraz niech pan sobie wyobrazi faceta, ktoremu pan pozyczyl duzo pieniedzy…..i zobaczy pan, ze ten facet jest ,,i ,robi sie dla pana z kazdym dzniem coraz drozszy:-))) i krew w panu zastyga- jak ten pijany wlazi na slup podwatowac korek:-))) Dlaczego???bo boi sie pan o jego zycie i zdrowie….???
    Slusznie- bo, jak skreci leb -pan zostanie bez grosza…dziad ..nedzarz:-))) i zona pana zostawi , bo kto zechce dziada i to glupiego, ktory pozyczal takiemu bucowi pieniadze:-)))???? i ten skurwiel o tym dobrze wie…ze jest pana nadzieja.. i to nadzieja glupiegi i on o tym doskonale wie:-)))) i bezczelnie mowi do pana- postaw flaszke – bo sie chlasne:-)))))
    I tak jest z USA;-)))))
    Wie pan kto kupuje obligacje amerykanskie -ktore sprzedaja Chiny???? a teraz pan popatrzy na ta tabelke,,,i zobaczy ilu jest w takiej sytuacji i kto???:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt

    Pan popatrzy na kolorowa mapke….
    Czuje pan bluesa?????
    Wierze…ze to samo pan czuje co patrzc na rozwalonego w pieknej furze faceta z dwoma pieknymi lalami…zwlaszcza- jak doskonale pan wie, ze on to robi za pozyczone od pana pieniadze, ktorych panu teraz brakuje na paliwo:-)))))
    A ja teraz panu mowie , ze on nigdy ich panu nie odda:-))) NIGDY!!!!!

    A, jak pan zacznie sie glosno domagac to panu nakopie…albo zakatuje na smierc:-))))
    Tak- zatem z lzami w oczch udajemy- ze nic sie nie dzieje:-)))) i czekamy….Ze ropa tansza niz woda, zloto -jak barszcz,i dlatego kupuja go ci co nie wiedza co zrobic z papierem….tanio… bo tym papierem , ktorego nam nei wyplacili. TYlko dlatego , zebysmy go natychmiast przezarli i wydali na dzieciska,,,a tak- dzis oni maja na zloto…. A my z przyjemnoscia pracujemy za darmo…cieszc sie ze nam od czsiu do czsu zaplaca…dokad????? Dopuki nie trafi sie ktos i powie:
    -.Quuuurwa!!!!!!!!!!…. dosc!~!!!!!!!!!!!
    I wtedy…..oglosza moratorium na dlugi…najpierw na panstwowe i rzadowe, potem bankow, ktore zmienia nazwy zwlaszcza te, w ktorych przepadna ludzkie oszczednosci,,,,…. Na koncu wszystkie…i wszyscy -ktorym pan pozyczyl pieniadze , zaplacil podatki, oddal za oplaty, zostana oddluzeni i ……pan tez…..cieszy sie pan????
    Facetowi zostanie fura, dziwkom futra i zoltaczka C , bankierom schowane zloto i tytuly wlasnosci bez dlugow hipotecznych,,,ksiezom koscioly i plebanie,,,rzadom gmachy rzadowe…. a nam gowno….i twarda skora na rekach…
    Wstanie slonce i nowy dzien …i trzeba bedzie isc do jakiejs roboty, zeby zarobic na zarcie.
    I zacznie sie nowa era…era madrych ludzi nauczonych doswiadczeniem…ktorzy tez umra wkrotce…rzad zrobi nowe uczciwe pieniadze….i wszystko zacznie sie od nowa:-)))))
    CXieszy sie pan????? niech pan sie cieszy bo maja jeszcze inny scenariusz ….ale nie chce pana straszyc:-))))
    Dobranoc panu:-))))

  15. Maćko said

    10 No_Tak – kolejny dobry cytat Twaina! Dzieki:
    „Praw­da jest dziw­niej­sza od fik­cji, a to dla­tego, że fik­cja mu­si
    być praw­do­podob­na. Praw­da – nie. ” Mark Twain

    Osobiscie dodaje, ze prawda jest jeszcze gorsza od tego co nam sie wydaje. Prawda jest najstraszniejsza.

    Co pokazuje wpis Pana Romana… 14 RomanK .

    Posieje wiecje zwatpienia w nadzwyczajnosc i cudownosc „pieniadza” – Ma ktos 1100 dolców na uncje zlota.
    Czyli, w danym momencie wie, ze moze sobie kupic 1 uncje.
    Ale Rotszyld w The City of London ( gdzie o 10 rano ustala sie lurs zlota na danych dzien ) decyduje, ze czas ukróci chinskie zakupy zlota i podnosci cene do 1500 w ciagu 10 dni. Naiwny kupiec zlota akurat byl na nartach, wraca i okazuje sie ze mu 1100 nie wystarczy na zakup calej uncji, tylko na jej czesc a jak by chcial uncje kupic to musi dolozyc 400.
    Co sie zmienilo? Ta sama uncja. Zmienila sie cena. Zmienila sie … informacja o cenie zakupu.
    Pieniadz to tylko informacja co mozna dostac za jakas ilosc wyrazona w cyferkach.

    Ale cicho sza! Niech pejsaci nie wiedza na razie ze my juz to wiemy. Jak juz wszycy bedziemy o tym przekonani to ich wygonimy a POLSKI NARODOWY Bank Centralny bedzie drukowac pieniadze w miare zapotrzebowania polskiej gospodarki. Jak dolewa sie oleju do systemu hydralicznego w miare jego rozbudowy.

  16. Re: 15 Macko
    Jak Sam Pan Bog spraw nie „popchnie” to wiekszosc (sluszna wiekszosc) bedzie maia „pochowek” na ulicach…(moze w przescieradlach jak ich wystarczy)…

    Czy pieniadz jest towarem? Nigdy nie byl.
    Czy pieniadz (cyfra) jest informacja? Trudno powiedziec. W obecnych czasach zmieniajace sie „cyfry” nie sa informacja, a zwyklym zlodziejstwem (spekulacja) dokonywanych przez zwyklych szabrownikow (finansowych). Podobnie ma sie z „gielda papierow wartosciowych” na ktorej lichwiarscy szubrawcy okradaja producentow I uslugodawcow
    Czy banknot jest towarem? Jest warty ile zuzyto na niego papieru I farby drukarskiej…
    Czy moneta jest towarem? Jest warta ile wazy I z jakiego kruszca zostala wykonana…

    Wracajac do kwestii Polskiego Banku Narodowego, to jeszcze mam nadzieje, ze banknoty I monety wykonywane w Mennicy Narodowej nie beda oprocentowywane ani opodatkowywane, a ilosc gotowki bedzie wzrastala w kieszeniach u wszystkich obywateli RP. (I po tym fakcie poznaje sie bogate panstwo I Narod, ktory jest tworca, producentem I uslugodawca).

    Milego dnia
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. Re: RomanK
    Panie Romku, Chiny I Rosja przygotowaly sie na zydowski przekret gieldowy…Nie bez powodu skupowali zloto…I wywalili na zbity pyst zydowskiego dolara z federal reserve…

  17. Maćko said

    16 Jasko z Toronto – pisze Pan:
    Czy moneta jest towarem? Jest warta ile wazy I z jakiego kruszca zostala wykonana…

    Tu znowu wraca klopot z informacja o cenie metalu z którego jest zrobiona… miedz czy srebro maja wartosc ustalana przez ( zlodziejski i antyludzki ) rynek. Wiec tylko umowa miedzy stronami wymieniajacymi sie nadaje kawalkowi metalu jakas wymierna wartosc. Czyli stosuja sie prawa ludzkiego dzialania ekonomicznego.
    Zacznijmy od wieszania bakierów i polityków na latarniach, potem juz damy sobie rade.
    uszanowania
    Macko z Santiagówka
    😉

  18. Re: Macko.
    Czy moneta jest towarem? Jest warta ile wazy I z jakiego kruszcza zostala wykonana.

    Oj Panie Macko, nie bez powodu pominalem termin: „ceny” (cyfry).
    Wytlumacze to Panu na czym I w czym ma sie rzecz.

    Moneta moze byc uzyta jako towar na zrobienie np: podkladki, lub jakiejs zabawki dla dziecka, lub uzyta jako breloczek I bedzie warta tyle, ile w procesie wymiany bezposredniej bedzie warta dla mnie I dla Pana. Czyli wymieniamy sie towar za towar. Pan mi daje monete z ktorej zrobie podkladke do specjalnej maszyny, a Pan ode mnie otrzyma 2 kg cukru, bo akurat mam pod dostatkiem.

    W czym jest rzecz: Ano w tym, ze pomijamy „posrednikow” (lichwiarzy I podatnikow) I to my wyceniamy swoje towary na ktorych wartosc (wycene) ustalilismy bez zadnych cyfr na czym wlasnie ci „posrednicy” zeruja I nas przez setki lat okradaja, tylko dlatego ze poslugujemy sie bledna terminologia.

    =========================
    Milego dnia zycze Wszystkim

    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  19. Maćko said

    18 – JzT – Ale barter jest klopotliwy bo nie kazdy chce cukru ( truje ) bo woli miód. Dlatego inormujemy, ze miedziak to tyle ( cyferka ) a miód to tyle ( tez cyferka ) . W sumie, barter trójkatny. Za posrednictwem informacji. 😉

    Zaraz napadna na nas i nasobacza za zdejmowanie z piedestalu zydowskiego srodka niewolenia ludzi.

    Kazda wspólnota moze sie umówic, ze wymiane uslug i dóbr przeprowadzi opierajac sie o rozliczenia byle czym, byle wszyscy wiedzieli czym.

    Polecam kazdemu przestudiowanie najdluzej istniejacej waluty na swiecie – uzywanej przez ponad 700 lat.
    Znanej i u nas jako kije karbowe ( karbowane? ) – czyli brytyjskie tally sticks.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tally_stick

    Po polsku troche inaczej, ale ciekawie: System rozliczeń za pomocą raboszu/rewaszu wykorzystywany był i szeroko rozpowszechniony głównie na południu i północy Słowiańszczyzny w Europie, ale także w części Azji, od średniowiecza do XIX wieku. Zapisywano na nim wysokość należnego podatku, wartość zawieranych umów czy wysokość udzielonej pożyczki[9]. Służył również do tradycyjnego rozliczania zysków w gospodarce pasterskiej. W wypadku zastosowania do różnorodnych rozliczeń ten kawałek drewna wzdłużnie przecinano na dwa elementy, po jednym dla każdej ze stron. Wysokość zawartego kontraktu była widoczna dopiero po ich złożeniu. Po zrealizowaniu umowy rabosz był niszczony.

    Macko

  20. Re: 19 Macko.
    Chcialem tylko jakos uporzadkowac, by bylo z sensem I po kolei.
    No nic to.
    Karbowane kije juz przerabialismy w Gajowce kilka razy. Bardzo dobry system, ktory stal „oscia” w gardlach, a I lokalne pieniadze tez sa dla „nich” nie do „strawienia”…
    Mysle, ze Islandia to byla dla lichwiarzy dobra lekcja…
    No I warto skorzystac…z sukcesu Islandii…
    ====================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  21. Maćko said

    20. Jasku, ja tez tylko chcialem dodac i uporzadkowac 😉
    Wiem, ze Pan wie a Pan wie, ze trzeba uczyc nowych i starych az nie posiada wiedzy pozwalajacej zrozumiec pieniadz i gospodarke.
    Praca syzyfowa a nadzieja nieduza ale jak trzeba to sie dziala, a ze trzeba to wszyscy wiemy.
    Uklony
    MzS

    P.S. aby nie wpisywac pustych, niediagnostycznych blabladek, zalacze ciekawy link i opis walut :
    http://dobry.org.pl/wiedza/historia-i-wspolczesnosc/
    Historia i współczesność lokalnych walut
    „Zło zwycięża, gdy dobrzy ludzie nic nie robią. „ Edmund Burke – irlandzki filozof i polityk
    W świadomości społecznej termin „lokalna waluta” kojarzy się z obecnie funkcjonującymi walutami takimi jak Polski Złoty. Wiedza,s czym są i jak działają lokalne waluty została zepchnięta na margines wiedzy ekonomicznej, a wszystkie historycznie udokumentowane przypadki użycia takich rozwiązań są nieustannie ignorowane przez współczesnych ekonomistów wyznających zasadę TINA (nie ma innej alternatywy). Tymczasem problemy współczesnych gospodarek coraz wyraźniej ukazują wadliwą stronę obecnego systemu monetarnego. Wszechobecny kryzys ekonomiczny, rekordowe zadłużenia Państw i całych narodów, monopolizacja kapitału realnego w rękach nielicznych to tylko niektóre z łatwo dostrzegalnych konsekwencji.
    Za tymi wymienionymi kryją się znacznie gorsze efekty zglobalizowanego świata.

  22. Maćko said

    No i jeszcze troche:
    http://zb.eco.pl/publication/szwajcaria-ma-dwie-oficjalne-waluty-p796l1
    WIR jako waluta

    WIR bowiem, mimo że stał się oficjalną walutą, ma pewne cechy odróżniające go od typowego pieniądza. Nie podlega żadnemu prawnemu obowiązkowi akceptacji, nie występuje w postaci banknotów i monet, nie przynosi odsetek i nie może zostać wymieniony na inną walutę. Obostrzenia te są niezbędne, gdyż w innym wypadku misja Banku WIR jako elitarnego klubu biznesowego, skupiającego małe i średnie przedsiębiorstwa, utraciłaby sens. Przyznanie oficjalnej nazwy „frank szwajcarski WIR” i symbolu CHW świadczy jednak o uznaniu dla skuteczności inicjatyw z zakresu tzw. nowej ekonomii, do jakich niewątpliwie zalicza się Bank WIR. Homologacja i ochrona międzynarodowa skrótu CHW ma znaczenie bardzo praktyczne, bowiem terminale płatnicze nowej generacji do realizacji transakcji przyjmują wiele typów walut. W przypadku zapłaty kwoty, lub jej części, w WIRach drogą elektroniczną, w kasie sklepu należy podać kod waluty odpowiadający normom międzynarodowym. Uznanie więc CHW jako oficjalnego pieniądza znacznie upraszcza realizowanie płatności przez osoby zrzeszone w Banku WIR.

    Przyszłość prywatnych walut

    Inicjatywy wzorowane na idei działania Banku WIR powstają na całym świecie, najintensywniej rozwijają się w USA. Można je spotkać niemal w każdym kraju europejskim, wystarczy wymienić belgijski RES, duński ABSI, szkocki tBEX czy funkcjonujące w Czechach, Słowacji i Polsce BCI. Przyjmują one nazwy „platform barterowych” bądź „systemów barteru wielostronnego”, co dobrze oddaje ideę ich działania – powrót do wymiany towarowo-usługowej, ale w nowoczesny sposób, czyli z użyciem jako środka płatniczego zapisów księgowych na kontach uczestników tych systemów (platform).

    Te zapisy księgowe to de facto prywatny pieniądz, niewystępujący w postaci monet i banknotów, nieakceptowany jako środek płatniczy poza systemem barterowym, niewymienialny na inną walutę.

    Prognozy dla oficjalnych systemów walutowych przewidują zanikanie walut narodowych w procesach konsolidacji rynków (wprowadzenie euro). Homogenizacja i globalizacja gospodarki, przy całym szeregu zalet, niesie jednak wiele niebezpieczeństw dla lokalnych rynków, takich jak dalsza polaryzacja regionów biedy i bogactwa, będąca konsekwencją odpływu najwartościowszych pracowników do krajów rozwiniętych czy przenoszenia produkcji do krajów rozwijających się.

    Dlatego już dziś szuka się skutecznych metod łagodzenia tych negatywnych skutków globalizacji. Jak pokazuje przykład Szwajcarii, jedną z recept może stać się wprowadzanie do obrotu na lokalnych rynkach walut prywatnych. Ich siła tkwi w niewymienialności, co blokuje odpływ kapitału z lokalnego rynku i w efekcie napędza koniunkturę.

    Niestety, wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę z możliwości drzemiących w systemach barteru wielostronnego i może minąć jeszcze wiele czasu, zanim ich rola jako siły napędowej zostanie doceniona przez lokalne społeczności.

    Justyna Wydra
    Autorka jest pracownikiem platformy barterowej BCI, działającej na polskim rynku od roku 2001.

Sorry, the comment form is closed at this time.