Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    yattakaj o Wolne tematy (53 – …
    Niedźwiedź o Profesjonalizm propagandy PiS
    AniaK o Wolne tematy (53 – …
    Boydar o Zimowy sen Polski
    Kojak o Aktorzy o pedofilii i ofiarach…
    Boydar o Polskie elektrownie produkują…
    Boydar o Wolne tematy (53 – …
    Troll Polonii o Otyłość coraz większym problem…
    Birton o Rozstawiamy figury
    jasiek z toronto o Aktorzy o pedofilii i ofiarach…
    Birton o Rozstawiamy figury
    Troll Polonii o Aktorzy o pedofilii i ofiarach…
    Kwal o Aktorzy o pedofilii i ofiarach…
    Troll Polonii o Reagan też próbował zablokować…
    Marcin o Aktorzy o pedofilii i ofiarach…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 496 obserwujących.

Kapłan-narodowiec: Wywiad z księdzem Jackiem Międlarem

Posted by Marucha w dniu 2016-03-21 (Poniedziałek)

Jaką rolę odgrywa Kościół w dzisiejszej Polsce?

Kościół w dzisiejszych czasach odgrywa rolę duszpasterską, charytatywną, katechetyczną, na wszystkich szczeblach nauczania oraz prowadzi działalność sakramentalną.

A jaką rolę odgrywa w polskim życiu politycznym?

Powiedziałbym, że małą. Od pewnego czasu Kościół niespecjalnie angażuje się w działalność polityczną. Jest nawet czasem zbyt konformistyczny, a powinien pokazać twardą rękę i ostro występować, zarówno w kwestiach teologicznych, jak i społecznych oraz bioetycznych. Ewangelia nie daje przyzwolenia na konformizm. Oczywiście, powinniśmy prowadzić dialog z poszanowaniem drugiej strony, ale taki dialog nie może prowadzić do naiwnego konsensusu. Takie porozumienie byłoby poddaniem się, formą defetyzmu (defetyzm: brak wiary w zwycięstwo lub powodzenie jakiejś sprawy, wyrażający się w ciągłym przewidywaniu porażki) nijak się mającego do ewangelicznych prawd wiary, a uginającym pod pręgierzem postmodernistycznej ideologii.

Czy może ksiądz podzielić się pewnymi przykładami?

Oczywiście. Jednym z przykładów we współczesnej nauce Kościoła jest coraz częściej źle pojmowany dialog międzyreligijny. Jest on traktowany jako próba zjednoczenia doktryn różnych religii z jednoczesnym zanegowaniem dziedzictwa i tożsamości ewangelicznej oraz religijno-kulturowej z jakiej wyrastamy.

Jeżeli taki dialog ma istnieć, winien on prowadzić do budowania społecznej koegzystencji różnych wyznań, a nie do religijno-kulturowego synkretyzmu, który właśnie jest owocem postmodernizmu. Opieram to zdanie na fragmencie Ewangelii św. Marka 8:27-35 o Cezarei Filipowej oraz na pracach filozoficznych Feliksa Koniecznego. W Ewangelii św. Marka Jezus przestrzega swoich uczniów przed wchodzeniem w odmienne przestrzenie religijne i kulturowe, gdy nie jesteśmy do tego przygotowani. To znaczy, gdy nasza świadomość religijna nie jest odpowiednio rozwinięta.

Jaka, według księdza powinna być rola Kościoła w polskiej polityce?

Pierwszorzędną rolą Kościoła winno być dawanie świadectwa o dobrych wartościach ewangelicznych. Świadectwa dobra, piękna, sprawiedliwości i solidarności. Wszystkiego, do czego zobowiązuje nas społeczna nauka Kościoła Rzymsko-Katolickiego. Kościół nie powinien bezpośrednio wskazywać wiernym na kogo mają głosować, to byłoby polityka przez małe „p”. Ma spełniać On role wychowawczą, angażując się w ten sposób w politykę przez duże „P”.

Kościół winien sugerować wiernym, która partia jest koherentna z wartościami głoszonymi przez Ewangelie i Kościół. Winien On spełniać rolę wychowawczą w stosunku do wiernych. Jeżeli nie będziemy tego robić, popadniemy w ideologie postmodernizmu i postkomunizmu, a dzięki temu staniemy się ofiarami grup lewicowych, które chciałyby żeby Kościół wycofał się z zaangażowania społecznego. Ugrupowania polityczne, które dzisiaj walczą z Kościołem są depozytariuszami wartości, które nijak się mają do wartości narodowych, ewangelicznych czy oficjalnego stanowiska Kościoła Katolickiego.

Czy może Ksiądz podać przykład?

Tak. Chodzi tu na przykład o hitlerowską i stalinowską ideologie eugeniczną (której ojcami są Adolf Hitler i Józef Stalin; eugenik = raszynian), której protektorami są proaborcyjne środowiska lewicowe, uderzające w obiektywne wartości, takie jak godność człowieka, prawo do życia, nierozerwalność związku małżeńskiego kobiety i mężczyzny. Kościół w Polsce bardzo wyraźnie opowiada się za życiem, wszak mógłby to robić z jeszcze większa determinacja oraz bezkompromisowością, gdyż nad prawem do życia się nie debatuje. Prawa do życia się przestrzega.

W wielu mediach Kościół w Polsce krytykowany jest za to, że jest zbyt polityczny. Czy Ksiądz zgadza się z tym poglądem?

W żadnym wypadku. Szerzenie tego poglądu to pseudo dziennikarska manipulacja mająca na celu wykluczenie Kościoła z życia społecznego. Co jest swoistym absurdem, gdyż nie ma Kościoła bez wspólnoty ludzi.

Ksiądz w swoich publicznych wystąpieniach nawołuje do walki z wrogami ojczyzny, wrogami Boga i wrogami Kościoła. Dlaczego?

Środowiska lewicowe z wielka determinacja atakują to, co ojczyste i to, co wiąże się z Bogiem oraz Kościołem. Reprezentanci tych środowisk to najczęściej dzieci sowieckiego kominternu, które według dewizy z 1937 roku chcą zdyskredytować i wrzucić do obraźliwego worka o nazwie „faszyzm” wszystko to, co narodowe oraz chrześcijańskie. Istnieje swoiste niebezpieczeństwo, za którym te środowiska również stoją.

Jest to próba zderzenia ze sobą dwóch odmiennych cywilizacji: cywilizacji chrześcijańskiej z cywilizacja islamskich fundamentalistów. Ma to na celu zburzenie naszej długowiecznej kultury, a przede wszystkim naszej wiary w jedynego zbawiciela Jezusa Chrystusa. Wmawiając nam, ze islamscy fundamentaliści to oczekiwani goście (…?). Tymczasem ja, jako pasterz, winienem umacniać narodowo-katolicka tożsamość, gdy widzę, że jest w niebezpieczeństwie oraz mówiąc słowami błogosławionego Jerzego Popiełuszki, za głoszoną prawdę cierpieć, a nawet w ekstremalnych okolicznościach oddać życie.

Ksiądz przeciwstawia się przyjmowaniu w Polsce uchodźców z krajów muzułmańskich. Tymczasem Episkopat Polski, po apelu papieża Franciszka do wszystkich parafii katolickich w Europie o przyjęcie choćby jednej rodziny na parafie, nawoływał Polaków do otwarcia się na uchodźców. Jak Ksiądz się do tego ustosunkowuje?

To prawda, że papież Franciszek nawoływał do przyjmowania uchodźców i Episkopat Polski odniósł się do tego. Jednak na szczęście w sprawach pastoralnych, parafialnych i społecznych można mieć odmienne zdanie do tego, co głosi papież Franciszek. Za to cenię sobie Kościół. [Dokladnie. Franciszek wyraził swoją PRYWATNĄ opinię, która nikogo nie obowiązuje – admin]

Co jest przyczyną tego, że Ksiądz ma odmienne zdanie?

Swoje zdanie buduje na danych, które do mnie docierają z mediów, z niemieckiej organizacji Kirche in Not oraz od biskupów syryjskich, którzy wyraźnie potwierdzają doniesienia z Europy Zachodniej o fundamentalizmie imigrantów islamskich, o systematycznych gwałtach na kobietach, o propagandzie w krajach afrykańskich, gdzie nawoływane się do gwałcenia białych kobiet.

Mamy na to przykłady: ataki w Paryżu, wypadki w noc noworoczna w Niemczech i tak dalej. W myśl Ordo Caritatis moim obowiązkiem, nawet nie tyle księdza i chrześcijanina, co zwykłego człowieka, jest stanąć w obronie tych, którzy są narażeni na niebezpieczeństwo. Nie możemy dopuścić do wpuszczenia islamskich agresorów.

Nasuwa się tez pytanie: Dlaczego państwa sąsiedzkie nie przyjmują imigrantów? Jak na przykład Arabia Saudyjska. Czy nie widzi Pani, że na naszych oczach przeprowadzana jest fundamentalistyczna Hidżra (Hijra) mająca na celu zdeptanie tego, co nieislamskie? Czy Jezus by na to pozwolił?

Czy Ksiądz uważa, że Kościół powinien brać udział politycznym życiu państwa?

Nie w sposób bezpośredni, jedynie w sposób pośredni. Wychowując swoich wiernych, sugerując które wartości winniśmy wybierać. Wyborcy sami potem mogą zdiagnozować, która z partii w bardziej lub mniej zadowalającym stopniu je reprezentuje. Są jednak krytycy, którzy twierdza, że Kościół pomógł PiS-owi wygrać wybory. Reprezentanci kleru których znam, tym bardziej ja, nie dopuścili się czynu udzielania oficjalnego poparcia jakiejś partii. Wyjątkiem jest ksiądz Kazimierz Sowa, który parę lat temu udzielał poparcia liberalnej PO. [Taki z tego skurwiela ksiądz, jak z …(wpisać, co się chce) – admin]

Ksiądz w swoim przemówieniu na Marszu Niepodległości mówił o wielkiej armii patriotów, narodowców, kibiców, którzy mają Boga, Honor i Ojczyznę w sercu, przed którymi drżą wrogowie Ojczyzny oraz Kościoła. Proszę opowiedzieć o tym środowisku, zwłaszcza o tym jaką rolę grają tu kibice.

Środowisko kibicowskie i narodowe od lat jest dyskredytowane przez postkomunistyczne, mainstreamowe media (Gazeta Wyborcza, TVN i TVP; niemalże wszyscy tamtejsi dziennikarze lub ich rodzice byli jawnymi działaczami partii komunistycznej lub komunistycznego systemu w Polsce przed rokiem 1989.) Te środowiska w dość dużym stopniu znam od lat i wiem, jak wielka w nich drzemie wiara oraz umiłowanie tego co ojczyste. Tworzą je przede wszystkim ludzie młodzi, co dla środowisk o odmiennych przekonaniach wróży, prędzej czy później, przegrana. Pozwolę tu sobie zacytować mojego przyjaciela narodowca Tomasza Kostyłę: „Idzie nowe pokolenie, niesie Polsce odrodzenie”.

Tu ksiądz Jacek wyjaśnia pojęcie narodowcy: Narodowcy to ci, którzy miedzy innymi są związani z Endecją- narodowcy z lat 20. Jest to: Obóz Narodowo-Radykalny, Młodzież Wszechpolska, Narodowe Odrodzenie Polski oraz ruch narodowy, z którym bezpośrednio jestem związany jako duszpasterz. Jeszcze chciałbym dodać coś o antysemityzmie. Zarzuca nam się antysemityzm, co jest kompletna bzdura, gdyż miedzy innymi sam założyciel Obozu Narodowo-Radykalnego, Jan Mosdorf, oddał życie za Żydów w obozie koncentracyjnym w Auschwitz.

Via: Myśl Konserwatywna
http://polmedia.pl/

Ks. Międlar, szykanowany przez zwierzchników,  opluwany przez żydowskie fabryki gówna Wyborczego i innych Faktów. Nietrudno znaleźć o tym „prawicowym ekstremiście” informacje na sieci.
Np. http://www.pch24.pl/ksiadz-jacek-miedlar-trafi-z-zakopanego-do-krzeszowic-,41399,i.html
Admin

Komentarzy 49 to “Kapłan-narodowiec: Wywiad z księdzem Jackiem Międlarem”

  1. ,,Tu ksiądz Jacek wyjaśnia pojęcie narodowcy: Narodowcy to ci, którzy miedzy innymi są związani z Endeddcją- narodowcy z lat 20.”

    Problem w tym, że ONR czy MW nie są zbytnio endeckie. Raczej wręcz przeciwnie.

    Problemem numer jeden polskiego ruchu narodowego jest brak chęci do odbudowy polskich elit i klasy średniej. W efekcie środowisko zaczyna przejmować patologiczny margines: alkoholicy, ćpuny, prymitywy i kryptogeje. Jakby tego było mało, te środowisko już dawno odwróciło się od Kościoła Katolickiego i najwięcej do powiedzenia mają obecnie ateiści-neopoganie.

    Ksiądz żyje zatem ze środowiska mniejszością i ja go rozumiem. Warto tą mniejszość wspierać, bo to nie jest zgraja chamów, tylko prawdziwych narodowców i konserwatystów. Szkoda, że coraz trudniej jest ich dostrzec i człowiek zgadza się z niektórymi zastrzeżeniami wobec ogółu tego środowiska, którego jedynym sukcesem ostatnich 20 lat jest przekonanie większości Polaków, że narodowy = brunatny.

  2. Czy Katolik może być narodowcem? said

    A jak gajówkowicze odniosą się do cytatu z książki z promowanego dziś przez Gajowego wydawnictwa Te Deum pt. ”Jestem Katolikiem” autorstwa przedwojennego księdza szwajcarskiego Roberta Madera.

    Oto fragment:

    ”Zwiesz się katolikiem. Jesteś raczej Szwajcarem, Germanem, Gallem. Dotykamy najgłębszej rany. Twier­dzą, że katolicyzm, Kościół, papiestwo zawiodły w dzi­siejszym kryzysie świata. To nieprawda! Nie można twierdzić o lekarstwie, którego się nie użyło i odrzuci­ło, że było użyte rzeczywiście według przepisu, a jed­nak nie pomogło.

    Istotnie duch katolicki, jako lek powszechny na cierpienia i bolączki ludów i rządów, był przez papie­stwo światu ofiarowany, ale go świat nie przyjął. Mamy poszczególnych ludzi, którzy starają się w sobie wyra­biać katolickiego ducha prawdy, sprawiedliwości i mi­łości, ale narody i rządy jako takie tego nie uczyniły.

    Ani jeden naród, ani jeden rząd od 1 sierpnia 1914 roku nie stał się katolickim. Katolicyzm Kościoła, jego nauki, jego środki i łaski nigdy i nigdzie jeszcze nie zawiodły, ale zawiodły narody, które mają odwagę zwać się katolickimi, nie odważając się nimi być.

    Co znaczy katolicki? Powszechny, obejmujący wszystkie narody, internacjonalny. Idea Kościoła jest ideą jednej wielkiej rodziny narodów, w której wszyst­kie szczepy, nacje, języki są zbratane. Harnack, wybit­ny teolog protestancki w Niemczech, zaliczał do pasy­wów tak zwanej reformacji fakt, że od czasu odpad­nięcia od Kościoła katolickiego osłabł bardzo w prote­stantyzmie zmysł skutecznego, powszechnego brater­stwa ludzi przez Ewangelię, urzeczywistnienie idei ,jedna owczarnia i jeden pasterz”.

    Czego protestantyzm nie dokonał, to sprawi mo­dernistyczny nacjonalizm.

    Katolicka myśl, o wielkiej ro­dzinie ludów z jednym Ojcem w Niebiesiech i Jego za­stępcą papieżem, z narodami jako dziećmi i braćmi, ginie coraz więcej ze świadomości ludzi. Siła odśrod­kowa, rozbijająca narody, pokonała siłę dośrodkową Ko­ścioła. Liczba tych, którzy przede wszystkim zwą się Szwajcarami, Niemcami, Francuzami, Amerykanami, a dopiero później katolikami, wzrasta zatrważająco.

    Kiedy nastanie pokój? Wtedy, gdy katolicki nadna-cjonalizm stanie się znowu silniejszy od liberalnego nacjonalizmu; gdy siła dośrodkową chrystianizmu sil­niejszą będzie od pogańskiej, egoistycznej siły odśrod­kowej; gdy znów najpierw po katolicku, a dopiero po­tem w duchu narodowym myśleć będziemy; gdy idea współprzynależności zajmie miejsce wybujałego patrio­tyzmu.

    Kto tego nie rozumie, może być rodowitym Szwajcarem, Niemcem czy Francuzem, ale katolikiem nie jest.

    Katolik znaczy powszechny.”

    https://sites.google.com/site/krzysztofcierpisz/jestemkatolikiem

    http://www.tedeum.pl/tytul/15,Jestem-katolikiem-Rozwazania-antyliberalne

  3. JO said

    „Kto tego nie rozumie, może być rodowitym Szwajcarem, Niemcem czy Francuzem, ale katolikiem nie jest.

    Katolik znaczy powszechny.”

    Nie mozna byc Szwajcarem, Francuzem, NIemcem , Polakiem, Rosjaninem, Bialorusinem… – nie bedac Katolikiem (Prawoslawnym)

    Przeciez to widac jak kluske na widelcu :))))

    Nauka Chrustusowa…Chrystus.. – determinuje Narody. Bez niej sa jedynie organizowane przez Mafie Tlumy….

  4. michalk said

    ‚Jaką rolę odgrywa Kościół w dzisiejszej Polsce?’…zadna, bo posoborowie jest kosciolem tylko z nazwy.

  5. Krzysztof M said

    Ad. 3

    Dla mnie to bełkot pomieszany z truizmami.

  6. akej said

    @ 5
    A Pana jaka „teoryja” dotknela??? Panska wypowiedz jest wlasnie, nie czym innym, a tylko belkotem. Pan JO ma tu 100% racji!

  7. Krzysztof M said

    Ad. 6

    Nie będę panom przeszkadzał. Treść omawiana skończy w sposób sobie właściwy w odpowiednim czasie. I nikt nie będzie pamiętał już mojego wpisu na ten temat.

    Na marginesie – pan JO nie jest dla mnie autorytetem. Zdaje się, że w żadnej sprawie, choć czasem jego opinie podzielam.

  8. akej said

    @ 7
    Prosze Pana – zdanie: „Kto tego nie rozumie, nie moze byc rodowitym Szwajcarem, Polakiem, Francuzem…”, zawiera w sobie sens, ktory byl kiedys uniwersalny. Niestety, ale wskutek reformacji temu uniwersalizmowi dosc skutecznie podzarto korzenie PRAWDY. Pan zdaje sie to pomijac – i tu jest pies pogrzebany! Przy okazji przypomne, ze t.zw. reformacja byla jedna z glownych przyczyn upadku naszej Ojczyzny.

  9. Moher49 said

    Ksiądz to tak zbyt ostrożnie tę rolę kościoła w polskiej polityce określił.
    Kościół brał udział w obradach okrągłego stołu, dostał to co chciał i siedzi cicho, do polityki się nie miesza, zostawił maluczkich na pożarcie. Kościół ma grzmieć ! Głośno wytykać rządzącym zło, niszczenie i szabrowanie narodowego majątku, dbać o dobro duchowe i materialne swoich owieczek. Kardynał Nycz nie reaguje na plucie fachowców od Golgota Piknic na naszą religię a powinien tych „artystów” klątwą potraktować. Nie karać ks. Międlara, czy Małkowskiego. i.t.d.
    – Kazania, powinny być głoszone prostym językiem Sienkiewicza, Wańkowicza a nie wyszukanymi teologicznymi zwrotami, których nie tylko babcia nie rozumie, ale również wielu studentów i na kazaniach ziewają.
    – Kościół nie powinien obawiać się, że ktoś „ważny” się obrazi, nie może być taki co wszystkich zjednywa, aksamitna rączka co każdego głaszcze.

    Jeszcze o Ruchu Narodowym, MW, ONR, NOP, Narodowcy RP. Tępią ich wszystkie partie i GW na czele.
    To są młodzi ludzie, chętni do działania, tylko trzeba nimi pokierować i dobrze, że Ks Międlar się nimi zajmuje, bo szkoła ich patriotyzmu nie nauczy. Nie ma tam nałogowych ćpunów i alkoholików tak dużo jak się niektórym wydaje. Szkoda, że takie autorytety jak prof Raźny czy Bartyzel się od tego środowiska odwracają.

  10. akej said

    @ 9
    Ks. Miedlarek mowi dokladnie co i jak trzeba robic. Jego podejscie jest prawidlowe. Moze sie Panu wydawac, ze to jest walka z wiatrakami. Powiem tylko tyle, ze ks. Miedlarek
    z pewnoscia nie bedzie faworytem zazydzonej hierarchii posoborowego KK w Polsce – i z tego powodu bedzie prawdopodobnie marginalizowany lub, nie daj Boze, przesladowany.

    Już jest prześladowany. Przenoszony bez sensu z miejsca na miejsce.
    Prześladuje go zarówno G*** Wyborcze, jak i własna hierarchia, w jednym chórze.
    Kuvwa, co za czasy…
    Admin

  11. Zdziwiony said

    „Być dziś na Wawelu łatwiej niż w hotelu.
    O kwaterę dzisiaj łatwo tu,
    gdzie portierem co z uśmiechem daje klucz
    jest ten co ponad rozum stawia pucz”.

    .https://www.youtube.com/watch?v=XEo7lKHCVvk

  12. […] za:  https://marucha.wordpress.com/2016/03/21/kaplan-narodowiec-wywiad-z-ksiedzem-jackiem-miedlarem/ […]

  13. Makary said

    Pozwolę sobie wybrać:
    – „a wszystkich szczeblach(…)” – skąd ja znam te wszystkie szczeble…
    – „Jest nawet czasem zbyt konformistyczny (…) oraz bioetycznych.” – KK nie rozdrabnia etyki, a już na pewno nie wyodrębnia jakichś bioetyk w których specjalizuje się pan Jan Hartman
    – „Oczywiście, powinniśmy prowadzić dialog” – jak rozumiem dialogować sobie jak Tischner czy Boniecki?

    pierwsze zdania a ja już mam dosyć. Znam sprytniejszych prowokatorów…

  14. Greg said said

    Tischner, Boniecki, Życiński itd. (można śmiało powiedzieć, diabeł się w ornat ubrał i na Mszę ogonem dzwoni!)
    Trzeba z nich zdzierać maski bo, maski ich siłą!

  15. ,,To są młodzi ludzie, chętni do działania, tylko trzeba nimi pokierować i dobrze, że Ks Międlar się nimi zajmuje, bo szkoła ich patriotyzmu nie nauczy. Nie ma tam nałogowych ćpunów i alkoholików tak dużo jak się niektórym wydaje. Szkoda, że takie autorytety jak prof Raźny czy Bartyzel się od tego środowiska odwracają.”

    Panie Moher, ja poniekąd jestem częścią tego środowiska i nie przymykam oczu na patologie.

    Ćpunów jest masa. Alkoholików jeszcze więcej. O powszechnym chamstwie i prymitywizmie już nie chce mi się pisać.

    Na szczęście nie są to wszyscy i znajduje się rodzynki. Poznałem tam wiele interesujących osób. Nie zmienia to faktu, że większość potwierdza część stereotypów.

    A w szczególności… kierownictwo.

  16. gosc said

    STRONNICTWO PRACY-/Gen Haller-Roman Dmowski,Premier RP Jan Ignacy Paderewski-+Jan Jankowski- partia-zal.w 1938- /depozyt RP- NARODOWCOW -Endecji/ zaprasza na +Jajeczko-24.03.2016-ul Franciszkanska 6-od godz 13

  17. RomanK said

    Narodowiec- czlowiek , ktory szanuje wszystko co niesie ze soba pojecie Ojczyzna- Patriotyzm- Narod…uwaza je za wartosci podlegajace ochronie i szacunkowi. Narodowiec szanujac wszystko co swoje -rozumie innych ludzi ….i dlatego szanuje ich narodowe wartosci.
    Tylko Chrzescijanstwo glosi od 2000 lat splendid equality….Braterstwo wszystkich narodow..Grekow Zydow Rzymian…ktorzy sa Chrzescijanami pozostajac soba.
    Ksiadz…nie moze byc nazista , szowinista..chyba ze jest ksiadzem Banderowcow….a nie wszyscy grekokatoliccy ksiaza sa takimi.
    Ksiadz gloszacy inny przekaz niz Ewangelie, bez wzgledu co ma swoje usprawiedliwienie..przestaje byc ksiadzem.
    Zawsze ma wybor..byc ksiedzem badz dzialaczem nacjonalistycznym… niesc Krzyz..lub oblepic sie plakietkami….i udawac duce…..

  18. Yah said

    Tak sobie czytam Panów i popatrzcie Państwo wszystkie -izmy ostatnich 250 lat miały doprowadzić do znienawidzenia przez społeczeństwa ich elementarnych podpór – arystokracji, narodu i …. miłości bliźniego. Rewolucja francuska zaczęła a I wojna światowa i Rewolucja Październikowa wyeliminowała rządy chrześcijańskiej arystokracji. Ja wiem, że arystokratów można było przekupić ale …. w demokracji można zrobić to znacznie łatwiej. Faszyzm zrobiono po to by na słowo naród budziło, nie ciepłe uczucia poczucia bezpieczeństwa życia wśród swoich tylko strach. Wreszcie liberalizm wyeliminował miłość bliźniego i wprowadził darwinizm społeczny bo ….. po co sobie pomagać jak wolny rynek to pole walki, gdzie wygrywa bardziej cwany. Bez analizy tych wszystkich procesów, które miały miejsce i trwają nie jest możliwa naprawa społeczeństwa. po co to wszystko / Wy wyeliminować z życia człowieka Boga i zrobić z człowieka bezmyślne zwierze – konsumenta, które żyje by kupować.

  19. Boydar said

    Po wierzchu Pan Yah poleciał, choć wierzch to oczywiście również część całości. Podobnie jak … fundament.

  20. Yah said

    Ad 19

    Po wierzchu Pani Boydar po wierzchu, na analizę fundamentu muszę jeszcze bardziej zmądrzeć.

  21. Boydar said

    Pan Yah jest mądry wystarczająco a pewnie dużo bardziej, tylko tak się kryguje. Od dwóch tysięcy lat walka na WSZYSTKICH frontach odbywa się tylko z jednym fundamentem. Jeśli nie ufa Pan Yah swojej mądrości, wypada zaufać determinacji wroga.

  22. Moher49 said

    @15,
    Ktoś kiedyś w Gajówce napisał, że tylko 15% ludu zamieszkującego terytorium naszego kraju to są odpowiedzialni Polacy – patrioci. Cała reszta to nie jest Naród, to masa, stado ze wszystkimi ułomnościami. Zgadzam się, że wśród kibiców jest wielu z tej „masy”, ale ci co wstępują do MW, NOP .. są sprawdzani, prześwietlani. Tam nie powinno być ćpunów czy pijaków. No chyba, że ktoś wpuścił kreta.
    Nie można się Panie Robertgrunholz na masę obrażać. Masę trzeba kształtować, uczyć aby przekształciła się z powrotem w Naród.
    Pozdrawiam,

  23. JO said

    ad.22. Tak wlasnie. Mase ludzka elity ksztaltuja, bo ta masa ludzka to genetycznie przeciez Narod Polski, to Rodzina. Jedak, by zasluzyc na zaszczytne miejsce w hierarchii Narodu jako Ogolu spoleczenstwa, to trzeba sobie na ten tytul lub tytuly zasluzyc.

    Masa ludzka zawsze bedzie masa. Juz w starozytnosci rozrozniali rodzaje grup ludzi od plebsu po Cezara…
    Nic sie w tym wzgledzie nie zmienilo, gdyz hierarchia podlega prawu naturalnemu.

    Wrzucanie kazdego do jednego wora jest krzywda tak dla przedstawiciela plebsu ajak i przedstawiciele Narodu czy Elity tego Narodu. Jest uwlaczaniem Panu Bogu, sprzeciwianiem sie Prawu Naturalnemu.

    Jest to wrecz grzechem pychy oraz braku pokory.

    Kazdy z nas w Gajowce, powinien sobie odpowiedziec na pytanie kim jest w hierarchii i stanac w szerego na SWOIM miejscu.

    Wiele z nas tego nie robi i to jest przyczyna dla ktorej w Gajowce Glownej nie dochodzi do niczego procz rozmowy. Tak, to jest niesamowicie duzo. To jest wrecz podstawa do wszystkiego – rozmowa, analiza informacji, opisywanie wlasciwych postaw, wreszcie nieustajace odnajdywanie poszukiwanej Prawdy, trzymanie Depozytu Wiary na poziomie swickich Katolikow.

    Jednak z Gajowiczow Wierzacych tylko nieliczni, tak jak w calej Polsce tylko nieliczni sa zdolni, maja Laske Dzialania. To wlasnie jest Elita, ktorej kazdy powinien ulegac/podlegac/sluzyc/byc poslusznym/byc gotowym wykonywac Elity polecenia, rozkazy.

    Cie co nie sa posluszni, musza podlegac presji, ktora wymusi posluszenstwo a krnabrnych ukarze.

    To jest organizacja wiec Spoleczenstwa, Narodu, Panstwa.

    Przekonanie, ze bez takiej hierarchi tak funkcjonujacej hierarchii mozna cokolwiek zrobic dla Rodziny, Rody, Narodu, Kosciola.. – jest zyciem w utopii ( utopii liberalnej demokracji ludowej)

  24. Yah said

    Ad 21

    Panie Boydar tylko czynienie dobra, unikanie zła i ufność pokładana w Trójcę Przenajświętszą pozwoli na przetrwanie fundamentu o którym Pan pisze. Zresztą, gdy pokłada się ufność w działania Ducha Świętego walka ze złem nie jest taka straszna, staje się … czym naturalnym i prostym. Dziękuje za mile słowa, ale im więcej człowiek wie i im bardziej człowiek poddaje świąt analizie pod katem walki dobra ze złem tym bardziej widzi swoja małości tym więcej ma sobie do zarzucenia, ze przeszłości to czy tamto zrobił źle lub pewnych rzeczy zaniechał. To się chyba nazywa zal za grzechy … a i ludziom człowiek wybacza jeśli zaczyna docierać, że krzywda od nich to dużej mierze choroba duszy spowodowana przez szatana. Jednak żeby to wszystko zauważyć trzeba uwierzyć lub ( co rzadko) doświadczyć realność osób Ducha Świętego i szatana jako stron walczących o rząd dusz ludzkich na tym świecie.

    Pozdrawiam Pana Panie Boydar

  25. JO said

    ad.24. Pana wpis mozna zrozumiec jak gloszona przez JPII Mnnilosc…

  26. Boydar said

    Panie JO, Pan wybaczy, ale tylko Panu się wszystko z białą chusteczką kojarzy …

    Panie Yah, zakwestionowałbym tylko to – „… tym bardziej widzi swoja małość …” – mając Boga za Przyjaciela, wcale nie czuję się małym wobec moich wrogów. Pozdrawiam serdecznie, Pana JO zresztą również 🙂

  27. JO said

    ad.26. Wlasnie przeciwnie Panie Boydar, wlasnie przeciwnie…. i przed tym tu przestrzegam…przed widzeniem wszedzie „bialej chusteczki..”
    Pozdrawiam rowniez 🙂

  28. Boydar said

    Ja choruję na to samo co i Admirał Marucha – lubię Pana.

  29. Yah said

    Ad 25

    Panie JO, JPII nie miał sobie nic do zarzucenia, ze nie uważał , że w przeszłości to czy tamto zrobił źle lub pewnych rzeczy zaniechał …. do końca …. nie wykorzystał szansy dawanej każdemu przez Boga.

    Pozdrawiam Pana

  30. błysk said

    Kościół katolicki w Polsce jest niemal stracony . Głównym zajęciem księży jest celebra protestantującej i judaizującej liturgii /przykładem niech będzie Triduum paschalne/ .Centrala watykańska jest zażydzona/np. Franciszek pokornie całujący żydów po rękach / i nie wywołuje to żadnych protestów duchowieństwa .Podobnie i w Polsce .A młodzież ? Są cenne grupy ideowe młodzieży /choć zarazem pcha się tam ateizujące tałatajstwo/ale nie potrafi ona zdobyć się na kierownictwo . I tak nie jest na pewno narodowym kierownictwo NOP czy Młodzieży Wszechpolskiej .ONR? Niepokoi mnie wygląd szefa ONR – Krejcanta ,choć hasła wysuwają słuszne. I jeszcze jedno : wszyscy aktywiści narodowi w czasie przemówień wrzeszczą ,a dotyczy to także i księdza Międlara. Jak chcą zdobyć rządy dusz w narodzie?

  31. JO said

    ad.29. I ja Pana pozdrawiam 🙂

    Co do szansy – tego to Pan nie moze do konca wiedziec, bo moze on w ostatniech chwili smierci zwrocil sie do Pana Boga…

    Sadzmy JPII czyny ale nie sadzmy gdzie dusza jego poszla, bo to nie w naszej gestii.

    Sadzac czyny zyjacego JPII kazdy z nas powinien odwrocic sie od niego jak to zrobil Biskup Lebebvre.

    Niestety, nam Polakom zastosowano pranie mozgow na wielka skale i dalismy sie zbiorowo oszukac. NIe zwalnia jednak to nas do konca od odpowiedzialnosci za to , co z nami zrobiono i ze dalismy sie tak zbydlecic…

    Naszym obowiazkiem jest teraz odpokutowac nasza wine.
    Naszym obowiazkiem jest zbudowac Krolestwo Boga Ojca w naszych sercach i rozprzestrzenic go w naszym zyciu.
    Naszym obowiazkiem jest sie bronic przed zydo-masoneria prawem wojny sprawiedliwej ale to mozliwe tylko jest, gdy sie staniemi sprawiedliwi – czysci i posluszni.

  32. Yah said

    Ad 26

    Panie Boydar, małość względem Boga , a nie wrogów. To co Pan pisze to oczywiście święta racja.

  33. Boydar said

    Małość, małość, względem Boga, no pewnie; ale ja bym tego nie podkreślał. Dżentelmeni nie dyskutują o faktach 🙂

    Wiem, Panie Yah, czepiam się jak pijany płotu. Ale ja wszędzie węszę podstęp; nie, nie w Panu, tylko w słowach które sobie ot tak fruwają. Ja już z tym umrę, musi mi Pan jakoś spróbować wybaczyć …

  34. Yah said

    Panie Boydar ja się na Pana nie gniewam, wręcz jestem Panu wdzięczny bo uczy mnie Pan ważyć słowa. Dlatego zawsze z niecierpliwością czekam co Pan znajdzie, czego ja nie zauważyłem 🙂

  35. JO said

    ad.35. Gajowy stworzyl Gajowke (Wolna Polske Wirtualna w czasch okupacji , przesladowan, depopulacji Polakow…oraz Bastion Wiary Tradycyjnie Katolickiej) a za PRL wspoltworzyl Polske jakiej nie bylo od Krolestwa Kongresowego. Pana insynuacja tylko obnaza Pana zle intencje…

  36. Boydar said

    Panie JO, daje Pan argumenty swoim wrogom; tak samemu ze sobą (35) rozmawiać ? 🙂

  37. JO said

    ad.36. Taaak, ja juz sam ze soba zaczynam w Gajowce rozmawiac. Przepraszam.. 🙂 🙂 🙂

  38. Bronisław said

    Re: 35. Szanowny Panie JO! Pisze Pan: „Gajowy stworzyl Gajowke…”. Jako ortodoksyjny katolik, to wie Pan na pewno, iż słowo (działanie): „stwarzać” to atrybut wyłącznie Boga w Trójcy Świętej Jedynego!!! Wyraz ten należało zastąpić terminem: utworzył, czy założył lub innym synonimem. To Synagoga Szatana podsuwa Nam takie i podobne przeinaczenia językowe, aby tym sposobem sprowadzać Nasze myślenie, a więc i Naszego Ducha na manowce!!!

    Gorąco Pana oraz Pana Gajowego, także Gości tego Portalu pozdrawiam!

    Chyba Pan trochę nadinterpretuje 🙂
    Admin

  39. Boydar said

    Chyba przesadza Pan Bronisław z tą ortodoksją, tak mi się wydaje. Bóg stworzył coś z niczego, to prawda; ale uwzględniając okoliczności, to Pan Gajowy też praktycznie zaczął od zera. W dodatku Gajówka to wartość duchowa i niematerialna. A pozytywna niezmiernie.

  40. Bronisław said

    Re: 39. Nie mam wątpliwości Panie Boydar, iż nie należy mieszać porządków rzeczy! Sam Chrystus nam polecił, aby mowa Nasza była: „tak tak, nie nie, bo wszystko, co ponadto od Złego pochodzi”!!! Pozostaję więc przy logicznym rozumowaniu!!!

  41. Dictum said

    .https://youtu.be/BHn7LA1p90E

    Nawet się już gadać nie chce, co wyprawia u nas tzw. hierarchia

  42. Boydar said

    Panie Bronisławie. Z Pańską intencją zgadzam się. Niech mi Pan jedynie podpowie, skąd to wskazanie, odnośnie użycia tego konkretnego słowa. Żeby się nie okazało, że w swej nadgorliwości sami to wymyśliliśmy.

  43. Dictum said

    ad. 42.
    Słyszeliście również, że powiedziano przodkom: Nie będziesz fałszywie przysięgał, lecz dotrzymasz Panu swej przysięgi. A Ja wam powiadam: Wcale nie przysięgajcie – ani na niebo, bo jest tronem Bożym; ani na ziemię, bo jest podnóżkiem stóp Jego; ani na Jerozolimę, bo jest miastem wielkiego Króla. Ani na swoją głowę nie przysięgaj, bo nie możesz nawet jednego włosa uczynić białym albo czarnym. Niech wasza mowa będzie: Tak, tak; nie, nie. A co nadto jest, od Złego pochodzi. (Mt 5:33-37)

  44. JO said

    Czy Ktos wie z Gajowiczow, jak skontaktowac sie z Ksiedzem Jackiem Międlarem ?
    Pragniemy skontaktowac tego Ksiedza z JE Biskupem Faure, ktory jest polskiego pochodzenia.

    „Marucha said 2015-03-31 (wtorek) at 12:57:19

    Prawda, wbrew popularnemu przesądowi, w którym pobożne życzenia bierze się za rzeczywistość – wcale nie musi zwyciężyć, a zwłaszcza sama z siebie.
    Trzeba jej w tym pomóc.
    Choćbyśmy pluli krwią.

    ….Bojkotować kościoły, gdzie rządzą rabini poprzebierani w kapłańskie szaty….”

    a) – https://marucha.wordpress.com/2015/04/12/leon-xiii-humanum-genus/#more-50030

    b) https://marucha.wordpress.com/2015/04/19/konwencja-contra-naturam-3/#comments

  45. JO said

    Mamy Trzech Biskupow w trwajacej wciaz Akcji Przetrwanie…., walczmy wiec i nigdy sie nie poddawajmy!

    http://nonpossumus-vcr.blogspot.co.uk/2016/03/consagracion-de-dom-tomas-de-aquino-osb.html

    Gromadzmy sie, dzialajac wspolnie, w kolo Bractwa Piusa X Kaplic/Ksiezy w Polsce oraz Akcji Przetrwanie Tradycyjnie Katolickich Biskupow

    https://gajowka.wordpress.com/

  46. JO said

    https://respicestellam.wordpress.com/

    Third Bishop
    Dom Thomas, a monk with faith and charity filled,
    And now a bishop, by God (and readers) willed.

    On the day of the consecration, please God, of Dom Thomas Aquinas as third bishop for today’s Catholic “Resistance,” it seems appropriate to reproduce the testimony of a close friend of his, Professor Carlos Nougué, now leading a House of Studies attached to Dom Thomas’ Monastery of the Holy Cross. This testimony, which many of you may not have seen, is only slightly adapted from the original, which is accessible on the excellent Mexican site, Non Possumus. Note in particular the good influence of Corção, the close connection with Archbishop Lefebvre, the refusal to approach neo-modernist Rome and the Stalinist methods of Bp Fellay.

    Kyrie eleison.!

    Miguel Ferreira da Costa was born in Rio de Janeiro, Brazil, in 1954. Before beginning his career in the law, he studied at Saint Benedict College in Rio de Janeiro, where I had the opportunity to be his classmate for a brief while. He took part in the traditionalist and anti-modernist movement organized around Gustavo Corção andPermanencia magazine; then he began his life of “faithful warrior and veteran of the post-Conciliar war for the Faith” – he quit the law to become a monk with the name of Thomas Aquinas, in the French monastery of le Barroux, where Dom Gérard was Prior at that time, and he was ordained priest in 1980, in Écône, by Archbishop Lefebvre. There he enjoyed the friendship, the example and the teaching of the SSPX’s Founder.

    In 1987 he came to Brazil with a group of monks from le Barroux to found the Monastery of the Holy Cross in Nova Friburgo, up in the hills behind Rio de Janeiro, Brazil. But in the meantime Dom Gérard, despite the grave warnings of the Archbishop, was advancing towards an agreement with Conciliar Rome, to which Dom Thomas Aquinas was also opposed. A split was inevitable. The Monastery of the Holy Cross, with Archbishop Lefebvre’s support, became ind ependent in 1988, while retaining good relations with the SSPX. However, upon written advice of the Archbishop, the SSPX was not to have jurisdiction over him, because as Prior of the Monastery he needed autonomy.

    Providential advice, because relations between the SSPX and the Monastery were deteriorating, especially with the approach of the SSPX to neo-modernist Rome. Dom Thomas refused to sing at Sunday Mass the Te Deum asked for by Bp. Fellay to celebrate Benedict XVI’sMotu Proprio on the Mass. Similarly, for the “lifting of the excommunications” by the same Pope, Dom Thomas wrote to Bp. Fellay a letter refusing to follow him towards an agreement with Conciliar Rome. Thereupon I myself saw Bp. De Galarreta and Fr. Bouchacourt when they came to the Monastery to tell Dom Thomas that he had 15 days to leave the Monastery if he wanted the Monastery to continue receiving help and the sacraments (including Ordinations) from the SSPX.

    I wrote to Bp. Fellay to complain about this injustice. He answered me that Dom Thomas had a mental problem, and as long as he did not leave the Monastery, it would not receive the Society’s help. I replied: “Then I should have the same mental problem, because I have known him for twelve years and I never realized.” It was truly like Stalinism, with its psychiatric hospitals for opponents of the Stalinist regime. But Dom Thomas hesitated: if he left the Monastery, that would be its ruin regarding the Faith, but if he stayed, he would deprive it of needed help. Then Bp. Williamson wrote to Dom Thomas promising the Monastery all the sacraments it would need. This meant Dom Thomas could stay.

    This was enough for all of us to start reacting: it was the beginning of what is now known as the Resistance, which had as its first organ the website called SPES, no longer on line. The Monastery then became a reception center for refugee priests from the SSPX with nowhere to live. It was whe re Bp. Faure was consecrated, and now it is where Dom Thomas Aquino Ferreira da Costa himself will be consecrated, my spiritual father and the closest friend that God could have given to me.

  47. Boydar said

    @ Pan Dictum

    W (43) uzasadnia Pan intencję. A my mamy spór semantyczny, nie ideologiczny. Ideologicznie się w pełni zgadzamy a nawet bardziej.

  48. Bronisław said

    Szanowny Panie Boydar! Pisze Pan: „A my mamy spór semantyczny, nie ideologiczny” I w tym właśnie tkwi problem, iż desygnat winien być zawsze wyrażony właściwym słowem (terminem)?!!! Obok powyższych uzasadnień, zwłaszcza ewangelicznych dodam jeszcze dwa powszechnie znane epizody; w pierwszym przypomnę, kiedy Nasz Mistrz Jezus Chrystus naucza: „Oddajcie co cesarskie cesarzowi, a co Boskiego Bogu!!!, a drugi z „Kwiatów Polskich” Tuwima: „Niech zawsze słowo, słowo znaczy”!!! I na koniec, jak mnie już w szkole podstawowej uczulono, żeby absolutnie przestrzegać zasady, iż nie wolno łączyć „Sakrum” z „profanum”!!! Tak się wyrażam, jak to rozumiem?!!!

    Bardzo gorąco Pana pozdrawiam, Panie Boydar oraz życzę dobrego zdrowia i dalszej owocnej pracy! Króluj Nam Chryste!!!

  49. Boydar said

    Pan też się trzymaj ciepło. Pozdrawiam.

Sorry, the comment form is closed at this time.