Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    pamiętający historię o Izrael oburzony na USA za możl…
    Zenon_K o Czy Putin naprawdę chce podbić…
    AlexSailor o Państwo wyłudzi pieniądze za p…
    zig o Państwo wyłudzi pieniądze za p…
    Anucha o A może by pozamykać szkoł…
    Banita o Czy Putin naprawdę chce podbić…
    Banita o Czy Putin naprawdę chce podbić…
    Anucha o Wolne tematy (25 – …
    rafalryszkiewicz o Wolne tematy (25 – …
    rafalryszkiewicz o Izrael oburzony na USA za możl…
    Boydar o Czy Putin naprawdę chce podbić…
    Józef Bizoń o Mentalna agentura
    Bogdan Goczyński o Państwo wyłudzi pieniądze za p…
    Józef Bizoń o Czy Putin naprawdę chce podbić…
    Harakiri Sepuku o Wolne tematy (25 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 707 subskrybenta

Winston Churchill: ”Bez Armii Czerwonej Polska zostałaby zniszczona…”

Posted by Marucha w dniu 2016-04-01 (Piątek)

W rozmowie z korespondentem rozgłośni Sputnik Leonidem Siganem inicjatywę IPN o usunięciu pomników wdzięczności Armii Czerwonej skomentował ekspert Europejskiego Centrum Analiz Geopolitycznych Tomasz Jankowski.

Odsłonięcie popiersia gen. Iwana Czerniachowskiego w Moskwie

— Sytuacja jest o tyle trudna, że pomimo oburzenia mojego i wielu innych ludzi niewiele możemy zrobić. Jest to całkowicie bezprawna czynność. IPN nie ma absolutnie żadnych uprawnień do wydawania decyzji w takich sprawach.

Kwestia obecności pomników Armii Czerwonej w Polsce jest usankcjonowana umową międzynarodową między Polską a Rosją, zawartą jeszcze na początku lat 90-ych. Mało tego, umowy międzynarodowe według polskiej Konstytucji już po zatwierdzeniu stają się wyższym aktem prawnym, niż nawet sama Konstytucja. Oprócz tego, IPN nie ma prawa wydawać poleceń samorządom.

O ile mi wiadomo, to jest sformułowane w ten sposób, że IPN ma wydawać samorządom polecenie, żeby demontować pomniki. A pomniki te, przypomnę, są wymienione, jako podlegające ochronie w tejże umowie międzynarodowej. Mamy do czynienia z sytuacją, w której obecna władza i, w zasadzie, jej „ideologiczna nadbudowa” w postaci IPN jawnie łamie prawo.

Niestety będzie mogła to robić, bowiem z tego co wiem, PiS przygotowuje nową ustawę samorządową, która pozwoli zarządzać samorządami bez żadnych ograniczeń. Łatwo się domyśleć, że te samorządy będą polecenie wykonywać.

W kontekście czysto ideowym jest to, moim zdaniem, element rozgrywki polityczno-ideologicznej, która ma uzasadnić przynależność Polski do obecnych sojuszy międzynarodowych. Dlaczego? Dlatego, że w Polsce bytuje taki mit, że Polska została wyzwolona nie przez tych, co trzeba. Czyli przez Armię Czerwoną zamiast wspaniałych sojuszników z Zachodu, którzy od początku września 1939 roku nam pomagali. To jest oczywiście bzdura oparta na historycznej nieprawdzie. Po pierwsze, nie było alternatywy wobec tego.

Po drugie nie jest prawdą, że zachodni sojusznicy byli jakimiś sojusznikami Polski, że tylko Związek Radziecki narzucał Polsce swój rząd, bo dokładnie to samo zrobiły Anglia i Francja. Nie uznały one dwóch prezydentów wyznaczonych przez Ignacego Mościckiego. Uznały taki rząd, jaki chciały. Sytuacja jest analogiczna. Proszę zauważyć, że czynione są starania przez opcję zarówno neoliberalną, jak i neokonserwatywną, by w Polsce stacjonowały na stałe wojska amerykańskie, a wiadomo, że to przy pomnikach radzieckich mogłoby budzić pewien dysonans poznawczy. Być może jest to też element tej gry.

Argumenty strony rosyjskiej historycy z IPN lekceważą. Może warto sięgnąć po wypowiedź premiera Winstona Churchilla, który stwierdził: „Bez Armii Czerwonej Polska zostałaby zniszczona, lub zniewolona, a polski naród starty z powierzchni Ziemi. Ale armie rosyjskie wyzwalają Polskę i żadne inne wojska na świecie nie zrobiłyby tego”. To jest wypowiedź z okresu wojny.

— Ja bym dodał, że kluczową kwestią jest właśnie to ostatnie. Druga wojna światowa, zwłaszcza w stosunku do narodu polskiego, nie toczyła się tak naprawdę o żaden ustrój polityczny, nie toczyła się o system, który chcielibyśmy, żeby panował. Toczyła się o przetrwanie polskiego narodu. Przypomnę, że wyniszczanie narodu przez niemiecką okupację polegało na czymś niespotykanym w historii.

To było nie tylko zamykanie w obozach, to była likwidacja inteligencji, to były łapanki zupełnie losowych ludzi, wywożenie na przymusowe roboty wykańczające. Im dłużej trwałaby ta wojna, tym więcej Polaków by zginęło. I właśnie o to chodziło, o ocalenie narodu polskiego toczyła się ta wojna. Za to żołnierzom Armii Czerwonej powinniśmy oddawać cześć jako Polacy. Nawet, jeśli się z nią nie utożsamiamy politycznie, to tak czy inaczej aż 600 tysięcy żołnierzy radzieckich poległo przy wyzwalaniu ziem polskich. Mało tego. To jest też plucie na polskich żołnierzy, którzy szli razem z Armią Czerwoną, którzy wchodzili do Warszawy jako pierwsi.

Warto przypomnieć, że na wyraźne życzenie dowództwa Armii Czerwonej jako pierwsza weszła Pierwsza Samodzielna Brygada Kawalerii, odtworzona całkowicie z oficerów jeszcze II Rzeczpospolitej. Wojsko Polskie jako jedyne miało przywilej zdobywania Berlina wraz z Armią Czerwoną. Przypomnę o zaślubinach z polskim morzem w Kołobrzegu. Można jeszcze wymieniać wiele przykładów.

Sławomir Cenckiewicz jeden z takich propagandystów IPN, nawiasem mówiąc, szkolony kilkakrotnie w Stanach Zjednoczonych, potrafił się wypowiedzieć, że w ogóle I i II armia Wojska Polskiego to nie są tradycje polskie. Jeżeli są takie wypowiedzi, to wszystko jest jasne. Do tego pasuje określenie — na złość babci odmrozimy sobie uszy, czyli, żeby tylko zrobić na złość Rosji, naplujemy sami na siebie. Obecnym polskim władzom i ich ideologicznej nadbudowie nie pasuje jakakolwiek próba, jakikolwiek przykład współpracy polsko-rosyjskiej w historii.

http://pl.sputniknews.com/

Komentarzy 46 to “Winston Churchill: ”Bez Armii Czerwonej Polska zostałaby zniszczona…””

  1. adsenior said

    A najpierw, wspólnie z wermachtem, w 1939 roku, zniszczyła „krasnaja armia” POLSKĘ!! ps. dlatego ta angielska świnia, sprzedała Polskę w Jałcie!

  2. Kar said

    re;1

    to..b. drazliwy/denerwujacy temat, a juz szczegolnie dla bojazliwych ..moi kumple porodzeni w UK wrocili do Polski z rodzicami w 56, i w Gdyni na dowod przyjazni i braterstwa najpierw zostali pozbawieni wszelkich bogactw-kufrow i innych przez Armie Czerwona..a pozniej ich starych za walke na Zachodzie do lochu na pare lat..No a pozniej to juz stereotypowo, znacie:..”niech sie mury k. pna do gory”.. ot tak w skrocie „polska rahityczna historia”,,

  3. NC said

    Ta wypowiedź Churchilla miała na celu uzasadnić na użytek opinii publicznej jego uprzednią decyzję o oddaniu Polski w 100% pod sowiecką okupację.

  4. SAP said

    Czy ta dworska gnida na C nie wie, że Roosevelt i Churchill uznali komitet lubelski za jedyny rząd polski?
    Czy ta dworska gnida na C nie wie, że Churchill uznał rząd londyński za głupców i jednostronnie zerwał kontakty?
    Czy ta dworska gnida na C nie wie, że Roosevelt i Churchill okazali się zdrajcami i wspólnikami Stalina w sovietyzowaniu Polski?
    Czy ta dworska gnida na C nie wie, że żołnierze LWP wbrew rozkazom Stalina przedzierali się do powstańczej Warszawy nie po to by zabijać akowców lecz by im pomóc?
    Czy ta dworska gnida na C nie wie, że jego przodek służył umacnianiu władzy ludowej i wycinaniu resztek niepokornych, polskich elit?

  5. Drapichrust said

  6. Drapichrust said

    Może warto sięgnąć po wypowiedź premiera Winstona Churchilla, który stwierdził: „Bez Armii Czerwonej Polska zostałaby zniszczona, lub zniewolona, a polski naród starty z powierzchni Ziemi. Ale armie rosyjskie wyzwalają Polskę i żadne inne wojska na świecie nie zrobiłyby tego”. To jest wypowiedź z okresu wojny

    Brednie. Bez ACz nie byłoby IIWŚ.

    Wojny nie byłoby bez żydowskich banksterów.
    Admin

  7. Dziadzius said

    Ja sie jakos mieszam w tym nowotworze historii [histerii] no bo niby hitler wspolnie ze stalinem rozpoczeli Druga Wojne atakiem z dwuch stron na Polske i obie atakujace armie w technicznym polaczeniu atakowaly Polskie wojsko (andersa) . Wiec #1 wykret stalina ze kiedy rosja weszla do Polski to Polski juz nie bylo jakos nie gra bo jakby Polski nie bylo to czemu wojska rosyjskie walczyly przecie wojskom Polskim az do 1956 roku. Kiedy hitler z powodow sobie tylko znanych zaatakowal stalina to stalin przez noc stal sie natychmiastowym aliantem -anglii i ameryki i podbitej wspolniczce hitlera francji [ i prawdopodobnie i aliantem Polski ] **[cos jak komunisci po solidarnosci– nocne nawrocenie]** Ameryka wpakowala miljony $$ ekwipunku do rosji [[polskie wojsko berlinga jechalo do Polski na amerykanskich DODGE-ach]]. Alianci atakowali niemcy z zachodu a rosja ze wschodu — wiec w jaki sposob miala by POlska byc zniszczona przez naszego alianta {oops –rosja nie byla niczyim alliantem tylko churchil o tym nie wiedzial jak Polske w Teheranie w 1943 roku sprzedal w traktacie zapisanym na papierowej serwetce }- to mi sie wydaje jest pierwszej klasy „sralis merdalis”

  8. Maćko said

    6. Drapichruscie – jeszcze dalej: bez banków z Wall Street nie byloby IIWS!

    Prawde mówiac wpisuje sie tylko aby zrobic reklame Pana wpisowi numer 5!

    Poniewaz jestem na celowniku to zaraz pojawia sie tutaj moi rozgoryczni przesladowcy. Sa szanse, ze posluchaja docenta Józefa Kosseckiego i zmienia o nim zdanie. Sa jeszcze iweksze szanse ze inni tez go posluchaja i poziom zrozumienia pójdzie do góry w tej wojnie informacyjnej.

    uklony

  9. Maćko said

    No to jeszcze znaleziony cytat:
    Kontakty Sidneya z nazistami nie należały do łatwych, a konsulat USA w Monachium nie pracował jak należy. Dopiero po dłuższym czasie, dzięki pomocy burmistrza Monachium, Sidney Warburg zdołał wreszcie spotkać się z Hitlerem. Na tym pierwszym spotkaniu poinformował go o wstępnym warunku bankierów: „prowadzenie ofensywnej dyplomacji, prowokowanie domagających się rewanżu, antyfrancuskich nastrojów”. Cena, której domagał się Hitler, nie była niska: za 100 milionów marek zgodził się mówić wszystko, co mu każą. Sidney przekazał odpowiedź Hitlera do Nowego Yorku. Bankierzy poczuli, że Hitler jest żarłoczny niczym lew. Zażądana przezń kwota, odpowiadająca 24 milionom dolarów znacznie odbiegała od tej, która wydawała im się właściwa. Zaoferowali 10 milionów dolarów. Ponieważ nastroje społeczne nie były jeszcze sprzyjające dla nazistów, Hitler zgodził się na to.
    Zgodnie z poleceniem Hitlera, pieniądze przelano do Mendelssohn & Co. Bank w Holandii, by następnie w postaci 10 czeków wysłać je do 10 niemieckich miast. Gdy Sidney powrócił do Nowego Yorku, by złożyć raport, Rockefeller był głęboko oczarowany programem nazistów. W rezultacie, dotąd niezwracający przesadnej uwagi na Hitlera „New York Times” nagle rozpoczął publikację materiałów i artykułów prezentujących jego sylwetkę, jego przemówienia i idee nazistowskie. W grudniu 1929 roku Uniwersytet Harvarda rozpoczął prace badawcze związane z ruchem narodowosocjałistycznym w Niemczech.
    Gdy w 1931 roku prezydent Hoover obiecał Francji, że każde rozwiązanie dotyczące kwestii reparacji wojennych będzie wpierw z nią skonsultowane i przez nią zaakceptowane, błyskawicznie utracił względy Wall Street. Wielu historyków utrzymuje, że klęska, którą poniósł Hoover w wyborach prezydenckich, była bezpośrednim wynikiem tej sytuacji.
    W październiku 1931 roku Hitler napisał do Sidneya Warburga list. Z tego powodu bankierzy z Wall Street zwołali kolejne posiedzenie, na którym tym razem pojawił się dodatkowo sir Norman z Banku Anglii. Podczas spotkania uczestnicy podzieli się na dwie grupy, pierwsza, pod DtzywócH wem Rockefellera, skłaniała się ku wspieraniu Hitlera, druga zaś reprezeut owała słabo określone, neutralne stanowisko. Sir Norman uważał, że 10 milionów dolarów wydanych już na Adolfa Hitlera w zupełności wystarczy. Wątpił, czy Hitler zawsze będzie zdolny do działania. Na spotkaniu podjęto decyzję o podjęciu kolejnego kroku w celu wsparcia Hitlera.
    Warburg ponownie udał się w podróż do Niemiec, pojawiając się na spotkaniu sympatyków Hitlera. Jeden z jego uczestników poruszył kwestię uzbrojenia oddziałów SA i SS, którym brakowało karabinów, pistoletów, karabinów maszynowych. W t/m czasie zaraz za granicą, w Belgii oraz w miastach Holandii i Austrii powstały wielkie magazyny z bronią. Wystarczyło, by naziści po prostu zapłacili gotówką, a towar zostałby błyskawicznie wysłany. Hitler poinformował Sidneya Warburga o swoich dwóch planach przejęcia władzy – albo przemocą, albo drogą legalną. Hitler zapytał: „zdobycie władzy przemocą wymaga 500 milionów marek, przejęcie władzy legalnymi metodami 200 milionów. Jaką wy, bankierzy, podejmiecie decyzję?”.
    Pięć dni później przyszedł telegram ze wskazówką: „te sumy są całkowicie nie do zaakceptowania. Transfer tak wielkich kapitałów do Europy z pewnością wstrząsnąłby całym rynkiem finansowym”.
    Sidney Warburg przygotował raport. Trzy dni później przyszedł kolejny telegram z Wall Street: „raport otrzymaliśmy, przygotować 10, góra 15 milionów. Proszę powiedzieć temu człowiekowi o konieczności prowadzenia ofensywnej polityki zagranicznej”.
    Przejęcie władzy legalnymi metodami za cenę 15 milionów dolarów zostało ostatecznie zaakceptowane przez bankierów z Wall Street. Sposób płatności musiał skutecznie ukryć prawdziwe źródło kapitału. Z powyższej sumy pięć milionów wpłacono do amsterdamskiego Mendelsohn & and Co. Bank, kolejne pięć milionów do Rotterdamsehe Bankvereinigung i ostatnie pięć do Banca dltalia.
    Wieczorem 27 lutego 1933 roku, gdy w Reichstagu wybuchł pożar, Sidney Warburg odbywał swoje trzecie spotkanie z Hitlerem. Hitler stwierdził, że potrzebuje kolejne 100 milionów marek, by za ich pomocą zakończyć proces przejmowania władzy. Wall Street zgodziło się na siedem milionów dolarów. Hitler domagał się dokonania przelewu pięciu milionów do rzymskiego Banca dltalia, a pozostałych dwóch milionów na konto Renania Joint Stock Company w Dusseldorfie.
    http://www.historycy.org/index.php?showtopic=113468

  10. Drapichrust said

    @8 Nie tyle bez banków, co bez ich pieniędzy i ich polityków i państw przy pomocy których działają. Dlatego nie zgadzam się z śp Kosseckim, że to banki realizują politykę państwową, jest dokładnie odwrotnie. Również nie zgadzam sie z tym, że Piłsudski wiedział co robi stawiając na bolszewików przeciw białym. Nie wiedział, co pokazał rok 1920 i 1939 (zakładam, że był lojalny wobec Polski i Polaków).

  11. akej said

    Podawanie wypowiedzi Churchilla – super politycznej qrvy oraz skonczonego cynika, polonofoba i slowianofoba dyskwalifikuje caly artykul. Dzieki zdradzie Anglii i Francji Polska w 1939r. zostala rozebrana przez szwabstwo i sowietow, a po wojnie ten sqrvysyn Churchill wspolnie z innym sukinsynem paralitykiem zafundowali nam ok. 50 lat komunizmu. Teraz ich potomstwo juz od 25 lat funduje odmiane nam sowietyzmu z politycznie poprawna demokracja polaczona ze slepym obszczekiwaniem Rosji, ktora ani mysli sie im podporzadkowac. Na dodatek, rzadzacy naszym krajem zamiast prowadzic rozsadna polityke, prowadza samobojcza, awanturnicza polityke wobec Rosji. Pewnie prad ich poj***l.

  12. Joannus said

    ŚP Prymas Stefan kardynał Wyszyński powiedział swego czasu coś takiego – Panu Bogu dziękujmy,że popadliśmy po wojnie pod wschód a nie pod zachód.

    Polska po wojnie pod wpływem zachodu, analogicznie tak jak II RP i III RP , byłaby kwitnąca, już to widzę oczami wyobraźni.
    Gdyby tzw zachód był tak przychylny nam , to tak jak realizując zjednoczenie Niemiec, doprowadziłby do odzyskania przynajmniej części Kresów.

    Winston Ch. z Hameryką sprzymierzyli się z ZSRR, w czasie gdy pojęli, iż z ich planu podboju Rosji Sowieckiej przez Hitlera nici.

  13. Siekiera_Motyka said

    Ad. 11 – Taka powinna być opinia każdego Polaka który zna swoją prawdziwą historie ale nie tą wybielaną. Niemcy, Anglia, USA, Francja to nie nasi przyjaciela. Kropka.

    UE to sowietyzm z ładnym drogim garniturem, co Polacy mają problem zrozumieć kiedy idą do przychodni bo są chorzy.

    Nie ma nadziei dopóty nie zgłodnieją, ale i nawet wtedy nie zorientują się bo mózg im odmówi myśleć trzeźwo.

  14. Siekiera_Motyka said

    Ad. 12 – Bardzo późno zorientowałem się czemu ŚP Prymas Stefan kardynał Wyszyński był i jest tak mocno zamilczany.

    Jego poglądy na pewno nie były by przychylne dla wstąpienia Polski do UE. Ale Watykan zrobił by swoje by te poglądy tuszować.

  15. Krzysztof M said

    „Gdyby nie moje dywizje, żydzi by was wymordowali.” – Kto to powiedział? 🙂

  16. Siekiera_Motyka said

    Ad. 15 – Hitler ?

  17. Marucha said

    Szanowni Państwo,
    Churchill był łajdakiem.
    W związku z tym to wcale nie ruskie nas wyzwolili od przyjaciół zza Odry. To chyba byli Ukraińcy, Żydzi i człowieki z NRD.

  18. stach said

    jak usprawiedliwić się, że się jest zdrajcą , że sprzedano Polskę w Jałcie ano mówić i pisać takie bzdury !

    Nie rozumiem, o co chodzi w tym zdaniu. Kto się usprawiedliwia, kto jest zdrajcą, kto sprzedał Polskę…
    Admin

  19. watazka said

    Churchil byl lajdakiem i morderca ale wiedzial o czym bylo gadane w Jalcie i doskonale wiedzial, ktora armia byla pierwsza w Berlinie.
    Tego NAWET Churchill nie mogl ukryc.
    Bo akurat wtedy Anglii bardzo zalezalo na sojuszu z Rosja (niewazne w tym przypadku z jakich powodow)

  20. watazka said

    Dlaczego moje wpisy nie przechodza?

  21. Zdziwiony said

    @ 12.
    Paradoks: Rosja jest dziś jedynym państwem chrześcijańskim na świecie. Państwem, nie społeczeństwem, nie należy tych spraw mylić. W Polsce jest dużo większy procent praktykujących chrześcijan niż w Rosji, ale państwo jest „neutralne światopoglądowo”, co znaczy, że wolno się modlić, ale wolno też wystawiać genitalia przybite do krzyża.

  22. Carlos said

    ad20 Ja też tak uważam i też czytałem Jęczmyka

  23. Emir said

    „Ale armie rosyjskie wyzwalają Polskę i żadne inne wojska na świecie nie zrobiłyby tego” – no tak przecież jakoś ta sprzedajna opita świnia musiała uzasadniać swą głupotę oraz ówczesne pijackie UNGA_BUNGA z RUS-Welt’em i „wujaszkiem JOE.

    Gdyby idioci nie robili desantu z Sycylii oraz marszu ponad 1000 km przez /wzdłuż włoskiego górzystego buta tylko na zrewoltowane i nasączone partyzantką Bałkany to otwarty front na Bałkanach szybko pozwoliłby na dotarcie do Austrii, Węgier i na nizinę Polską, skąd do Berlina niedaleko po płaskim.
    Tymczasem woleli sobie otworzyć front w Italii i poruszać się niczym Giro d’Italia ? Co potem chcieli forsować -przełęcz św Bernarda, całe Alpy ?! Ale „górską premię” w Monte Cassino oddali do zdobycia Polakom….
    Stalinowcy zasuwali ze wschodu po równinie europejskiej, gdzie przeszkodami naturalnymi były zwykle tylko rzeki.
    Gdy stalinowcy natknęli się na Karpaty to mieli problem np. z Węgrami i to przez bardzo długie miesiące- dopiero w połowie lutego 45 zdobyli Budapeszt, podczas gdy w tym samym czasie po nizinach dotarli juz do Odry ( tak lekko 400km na zachód ) mimo PÓŁROCZNEGO STANIA POD WARSZAWĄ od 1VIII 44′ do 12 I45′, na linii Wisły.
    Jeśli na terenie Polski [ granice z 48 , już po wojnie ] zginęło rzeczywiście 600 tys czerwonoarmistów to oznaczało by 1,923 armiejca na każdy km2 .Gdyby amerykańce i angole z Żołnierzami Maczka no i nieco francuzów chcieli ginąć w tym tempie o wyzwalane kraje jak krasno-armiejcy to podczas wyzwalania zach. Europy powinno ich zginąć ok 3,17 mln żołnierzy gdyż wyzwolili ok 1,7mln km2. https://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%84stwa_Europy

    Tymczasem od Pacyfiku, przez Sycylię, Atlantyk, Normandię, Paryż, Ren i Łabę do Czech zginęło „tylko” ok 292 tys US-manów, ok 260 tys z UK
    No ale ZSRR miało ok 15 mln zmobilizowanych i z tego 7,5mln zginęło [50% strat ] podczas gdy zmobilizowanych anglików zginęło ok 6% a US-manów ok 2%.
    Ot kto wolał zamiast do niemców posyłać śmiertelne żelazo a kto wolał wpieriod pogonić sołdatów na …żelazo niemieckie. Więc to tylko oszczędności materiałowe CCCP i duraki w dowództwie są winni tak olbrzymich strat !
    To nie zasługi lecz wielkie winy!
    Zresztą Rosja przypisuje te straty sobie a przecież w armii czerwonej byli również ludzie z zagarniętych wcześniej Ukrainy, Białorusi, republik bałtyckich a nawet Kałmuki syberyjskie itd

    Jakiej „Ukrainy”? Jakich „republik bałtyckich”?
    ADMIN

  24. Marek said

    ad 5, pierwsze 6 minut
    Według Kosseckiego, Piłsudski nie dogadując się z Denikinem, nie rozwalając wspólnie bolszewików z carskim wojskiem [co było praktycznie w 100% wykonalne], natomiast zawierając rozejm z bolszewikami na 3 miesiące, dzięki czemu bolszewicy po przerzuceniu wojsk z frontu polskiego, mogli rozprawić się z wojskiem Denikina – zrobił dobrze. Dlaczego? Bo wg Kosseckiego, polski wywiad nie miał agentury kontrolującej Denikina. I marszałek podjął jedynie słuszną decyzję. Skoro nie miał agentury, to lepiej dogadac się z bolszewikami, niż Denikinem. Wywód Kosseckiego. haha. Poje.bana argumentacja. Wyrazy współczucia.

  25. Marucha said

    Całe szczęście, ze nas wyzwolił ZSRR.
    Mimo wszystko, zwłaszcza mimo okresu 1945-56, kiedy to panoszyła się żydokomuna sowiecka i polska, mogliśmy o te 50 lat opóźnić rozpad Państwa Polskiego.
    Dopiero teraz to doceniamy.

  26. NICK said

    Pan Marucha. (25). Właśnie tak.

    A Pan spod (23). Nawet gdyby Polski nie było, pozostanie dłużej polska Racja Stanu. Racja ta mówi, że jeżeli Polska się odrodzi a Putin dokończy dzieła, winniśmy mieć granicę z Rosją… .No, jaką? A jakie „państwa” stoją u drodze? Państwa – ratlerki. Wiązane u nodze. Czyjej?

  27. karlik said

    Ad.23 „Jeśli na terenie Polski [ granice z 48 , już po wojnie ] zginęło rzeczywiście 600 tys czerwonoarmistów to oznaczało by 1,923 armiejca na każdy km2 .Gdyby amerykańce i angole z Żołnierzami Maczka no i nieco francuzów chcieli ginąć w tym tempie o wyzwalane kraje jak krasno-armiejcy to podczas wyzwalania zach. Europy powinno ich zginąć ok 3,17 mln żołnierzy gdyż wyzwolili ok 1,7mln km2. ”
    Trochę racji pewnie Pan ma, ale wypowiedź była by pełniejsza, gdyby Pan podał straty niemieckie na terenie obecnej Polski..Wydaje mi się, że Niemcy poszukują około 1 miliona żołnierzy Wehrmacht-u, przyjmując jakiś błąd to są to porównywane straty z żołnierzami sowieckimi..
    Ale oczywiście jak ktoś ma źródło lepsze to proszę o podanie, pozostanie Sowietów na Bugu, opłaciłoby się obu stronom, ale chyba nie Polsce…

  28. Maćko said

    10 Drapichrust – doc. Kossecki uwazal, ze banki sa narzedziami w rekach polityków czy rzadów z czym ja z kolei nie bardzo sie zgadzam, uwazajac ze banki i korporacje kontroluja polityke rzadów czyli panstw. Tak?

  29. Maćko said

    24 Marek – nie dosluchal Pan do konca. Potem Kossecki podaje, ze Polska miala pelna kontole nad rzadem sowieckim poprzez ogromna agenture zainstalowana na kazdym szczeblu administracji sowieckiej.
    ( moze pan uzywac kulturalniejszych slów? to nic nie kosztuje a podnosi poziom wymiany pogladów )

  30. Patriota said

    wszyscy gdybacie, co by bylo, gdyby…
    Hitlera pchal do podzialu RP sam Stalin, w zamian za dostawy surowcow dla Rzeszy. Jak tak gdybacie to Hitler proponowal Polsce pakt jeszcze przed 39 rokiem. Czy Stalin chcial sie ukladac z Polska w tym czasie? Nie. Polecam ” Agresja 17 wrzesnia 1939″ Jerzy Łojek ( Leopold Jerzewski)

  31. marta15 said

    a kto zaatakowal Polse 17 wrzesnia 1939 roku??
    jak armija? zielona? a mzoe jednak czerowna?

  32. Maćko said

    No kto?
    Krzysztof M said
    2016-04-02 (sobota) @ 08:02:32

    „Gdyby nie moje dywizje, żydzi by was wymordowali.” – Kto to powiedział?:-)

  33. NICK said

    Docent Kossecki dobry na WSZYSTKO!
    Prawie jak Pan Bóg.
    Jeżeli Pan go cenisz?
    Nie szlajaj Pan jego nazwiskiem! Po jego śmierci.

    Pani Marta15 to jednak niewiele rozumie z tzw. drugiej wojny światowej. Jej przyczyn. Jej sprawców. (…)

  34. marta15 said

    ad 33 a czyz ta sama Armia Czerwona ,’ktora wyzwolila’, nie napadla tez Polski
    w 1939? a moze to byla armia Zielonych pod dowodztwem wujka Aliena UFO?
    gdzies sie tu myle?

  35. karlik said

    Jak najbardziej, ale rząd RP tego nie ogłosił, dlatego Francja i Anglia nie musiała wojny Sowietom wypowiadać, a Liga Narodów nie wyrzuciła ich ze swoich szeregów wtedy tylko za Finlandię..
    Ta agresja była nieco dziwna, bo Sowieci jechali czołgami z podniesionymi włazami i częstowali papierosami, powtarzam za ” Agresja 17 września 1939″ Jerzy Łojek ( Leopold Jerzewski)
    Dziwne jest też, że niektórzy dowódcy którzy poddali swoje wojsko przeżyli, a nikt się o oficerów nie upominał ..

  36. Marek said

    24 Marek – nie dosluchal Pan do konca. Potem Kossecki podaje, ze Polska miala pelna kontole nad rzadem sowieckim poprzez ogromna agenture zainstalowana na kazdym szczeblu administracji sowieckiej.
    ===
    I co to zmienia, że potem agentura była? Kossecki usprawiedliwił Piłsudskiego na moment odrzucenia propozycji Denikina, a z tym trudno się zgodzić. Wyjaśnił, dlaczego słuszna* była decyzja Piłsudskiego. Jak Pan się z nią zgadza, to Panu również współczuję argumentacji. Pan za bardzo wierzy w Kosseckiego. Jak ktoś stosuje posraną argumentację, to nie ma powodu, by tego nie zauważyć i potępić, w tym dosadnie.

  37. Maćko said

    36 Marek – pan pisze wulgarnie, szkoda.

    Wyjasniac powody pewnych decyzji nie znaczy ze sie je usprawiedliwia.
    Decyzja aby nie pomóc Denikinowi byla zla, wiemy to dzisiaj. Bo wiemy co sie stalo potem, kiedy bestialscy zydzi zaczeli mordowac Rosjan i Polaków i Tatarów i innych… milionami.
    Kto to przewidzial? Kto to wtedy wiedzial?
    Kto wie dzisiaj jak sie skonczy najazd muzulmanów na Yeurope?

  38. anonim said

    ad.37
    Maćko wie ten sam typ ludzi który wiedział wtedy że oddawanie pojebom władzy nad krajem bogatym w ludzi i zasoby nie może skończyć się dobrze dla sąsiadów.
    By to wiedzieć nie trzeba być profesorem…

  39. Siekiera_Motyka said

    „Polska miala pelna kontole nad rzadem sowieckim poprzez ogromna agenture zainstalowana na kazdym szczeblu administracji sowieckiej.”

    Naprawdę ??? Jakoś marne były konsekwencje tego stanu.

  40. karlik said

    Też mi to nie pasuje do mojej układanki..Ukochany siostrzeniec Dzierżyńskiego Antoni Bułhak ożenił się z siostrzenicą Piłsudskiego. Oni przez jakiś czas pomieszkiwali z Piłsudskim w Sulejówku…Pewnie był neutralny lub pracował wyłącznie dla dobra Polski..
    Brat Dzierżyńskiego Władysław był zasłużonym dla Polski i odznaczany zresztą..Córka przyjaciela(architekt polskiej polityki wschodniej u progu niepodległości) Wanda Wasilewska wyemigrowała za Bug..
    Tadeusz Mieczysław Kobylański – pracownik MSW w 1939 podobno pracował dla Sowietów..
    I wreszcie jak to się stało, że niewolę w Sowietach przeżyli tacy ludzie jak brat Piłsudskiego czy były premier Kozłowski..
    I te rozkazy z 17 września by nie walczyć z Sowietami do których się nikt nie przyznaje, a jeszcze rozkazu od NW nie było..
    Może ktoś kiedyś napisze historię prawdziwą….
    [img]http://korwin-mikke.pl/uploads/img/NCzPilsudss.png[/img]

  41. Watazka said

    Bohater Palmiry
    Wladze wojskowe ujawnily tozsamosc mlodego zolnierza rosyjskiego, ktory zginal w Palmirze.
    Rosja czci pamiec bohatera:
    Przypominamy okolicznosci w jakich zginal. Zolnierz byz ze specnazu i wyszukiwal kryjowki ISIS. Taka jedna znalazl. Otoczyli go bandyci. Dzielny zolnierz wiedzial, ze zginie. Powiadomil lotnictwo rosyjskie o kryjowce. Sam zginal ale i zgineli i terrorysci, ktorzy go okrazyli.
    Czesc jego pamieci.

  42. akej said

    @ Marek (24)
    Nie wiem naprawde kogo tu obciazac wieksza wina – czy Denikina oraz wszystkich carskich bialych generalow, ktorzy, chyba za wyjatkiem gen. Wrangla, gledzili o jednej niepodzielnej matiuszce Rosji i widzieli przyszla Polske w granicach Krolestwa Kongresowego – czy tez Selmana, ktorego serdecznie nienawidze. Gdzie jest prawda dotychczas nie wiemy. Dlatego pozwole sobie obwinic Denikina oraz Selmana na 50/50. Obaj przyczynili sie w rownej mierze do porazki obozu carskiego i powstania zydowskich Sowietow. Gadanie zas o klatwie Denikina zawiesmy w powietrzu. Byc moze, kiedys dowiemy sie jaka byla prawda.

  43. MatkaPolka said

    Unia Europejska to odrodzenie Militaryzmu Pruskiego i neonazizmu współczesna forma „Drang nach Osten” Polska ma pozostać kolonią i jakiekolwiek zbliżenie z Rosją jest niedozwolone; jedyne dopuszczalne formą zbliżenie z Rosją – to, jako mięso armatnie lub żywa tarcza

    O podział łupów i wpływy w koloni Polskiej walczą gangi z Berlina, Tel Aviwu i Waszyngtonu.

    W czasie II wś zbrodnicza, nazistowska III Rzesza niemiecka wymordowała 8 mln Polaków, i a część wywiozła na roboty przymusowe – w wyniku II wś Polska straciła 12 mln ludności tj. 33% ; Polska była zamieniona w kupę gruzów 75% Polski zostało zniszczone.

    Bez zwycięstwa w II wś Polska i Polacy w ogóle by nie istnieli. Polacy już zapomnieli Już w maju 1939 powstał GENERAL PLAN OST –plan likwidacji Słowian
    Hitler planował Generalny Plan Wschodni, czyli plan zagłady Słowian

    Procent grup narodowych przeznaczonych do eliminacji oraz wysiedleń na terenach okupowanych przeznaczonych przez III Rzeszę na niemiecką kolonizację

    Procent przeznaczony do eliminacji lub wysiedlenia

    Polacy 80-85%
    Rosjanie 50-60% przeznaczonych do eliminacji oraz 15% do wysłania na zachodnią Syberię.
    Białorusini 75%
    Ukraińcy 65%
    Litwini 85%
    Łotysze 50%
    Estończycy 50%
    Czesi50%
    Łatgalowie 100%

    Niszczenie pomników Armii Czerwonej to przeniesienie zbrodni żydowskiego NKWD, żydowskiego UB, żydowskiej Informacji Wojskowej, na żołnierzy Armii Czerwonej.

    Dla Rosjan „Wielka Wojna Ojczyźniana” to świętość, patriotyzm i obrona ojczyzny, honor narodowy. Ze 100-tu żołnierzy Armii Czerwonej 3 wracało do domu. Bez Rosji ta wojna była nie do wygrania.
    Również Ludowe wojsko Polskie zdobywało Berlin u boku Armii Czerwonej – i również ofiara Polskiego żołnierza jest spotwarzana. Niszczenie pomników to wyjątkowa niegodziwość.

    Przypomnijmy zatem że Hitlera finansował anglo-amerykański syjonizm i międzynarodowa żydowska finansjera, że Zamach Majowy Piłsudskiego finansowała masoneria brytyjska, że Piłsudski, agent niemiecki i jego masońska ekipa doprowadzili do Klęski Wrześniowej 1939 i hekatomby narodu polskiego w II wś
    W II RP Piłsudski mordował polskich patriotów i zamykał ich do wiezienia, oddał Polske w ręce kapitału żydogermańskiego i żydoamerykańskiego.

    Dziś w Polsce Piłsudski jest czczony jako „bohater narodowy” a Polska jest skolonizowana i niszczona przez te same siły co w latach międzywojennych. Te siły za wszelką cenę chcą przypisać wszystkie swoje zbrodnie Rosji, a Niemcy swoje zbrodnie na Żydach i odpowiedzialność na II wojne światową chcą przypisać Polsce i Polakom,

    Prowokacja z niszczeniem pomników żołnierzy radzieckich są częścią tej antyrosyjskiej propagandy. – to przykład Goebbelsowskiej propagandy – miażdżenie świadomości Polaków. Również śmierdzi na odległość żydo-banderowską propagandą sterowaną z Berlina i Waszyngtonu – ciekawe dlaczego „władze polskie” nie żądają usunięcia pomników Bandery i Szuchewycza – Katów Polaków

    Trzeba pamiętać, ze z rąk żydowskich katów zginęło znacznie więcej Rosjan niż Polaków. W czasie rewolucji bolszewickiej aż po 1990 , w Gułagach i katowniach NKWD zginęło ok. 60 mln Rosjan i ok. 3 mln Polaków. Dodać należy zsyłki Polaków na Syberie i do Kazachstanu

    GUŁAGI były prywatnym biznesem żydowskim, podobnie jak prywatne żydowskie wiezienia w USA, w których siedzi ponad 6 mln więźniów – darmowa siła robocza.

    Punktem węzłowym w propagandzie antyrosyjskiej jest Katyń – tragedia zakłamana.

    W Katyniu zamordowano 22,000 polskich oficerów i 46,000 rosyjskich oficerów – leża w zbiorowych mogiłach ramie przy ramieniu . Zbrodni dokonało żydowskie NKWD. -Na liście strzelających w Katyniu nie ma żadnego Rosjanina – są za to nazwiska 3 polskich Żydów. Jednym z konwojentów pociągów do Katynia był Bierut – pomniejszy prezydent Polski.

    Przeciwnikiem Rosji te są same siły, które sa przeciwne Polsce. W Polsce największym przeciwnikiem Polaków jest agenturalny „rzont polski”- albo z Berlina albo z Waszyngton.
    Absolwenci kursów USA State Department „The International Visitor Leadership” byli miedzy innymi Beata Szydło, Bronisław Komorowski, Donald Tusk czy Aleksander Kwaśniewski.

  44. akej said

    @ Marucha (25)
    Wprawdzie komuna dala PRLowi silna gospodarke i armie, ale przedluzajac niszczenie naszego panstwa (zapoczatkowane w 1926r.) i jego najbardziej patriotycznej warstwy spoleczenstwa kontynuowala skutecznie niszczenie prawdziwej polskiej mysli niepodleglosciowej i prala solidnie mozgi Polakow. Skutki tego mozemy dokladnie widziec w IIIRP – gdzie niszczenie (dzieki komunie) to jest silniejsze i bardziej skuteczne.

  45. Re: Artykul…
    Jesli do kogos jeszcze nie bardzo dociera zydowski wplyw (kontrolowanie) ZSRR, to moze dotrze do glowy fakt, ze dzisiaj Amerykanie sa dokladnie tak samo kontrolowani (i manipulowani) przez „bialy kneset” jak Rosjanie w ZSRR.
    Czy Amerykanie chca wojny tak samo jak Rosjanie???? Absolutnie nie!!!. To zydzi chca wojny za wszelka cene i wszelkimi sposobami (fortelami), by maksymalnie zatrzec slady swego zydowskiego bolszewizmu…w oceanie niewinnej (naiwnej) krwi…
    ===================
    jasiek z toronto

    http://polskwalczaca.com

    P.S. Ciekawostka jest to, ze wcale nie potrzeba rozpoznawac zyda czy zydowke po wygladzie, mowie, pismie czy ruchu, ale wystarczy sprawdzic DNA…i w ciagu kilku minut wiadome bedzie kto jest zydem (zydowka) a kto nie…
    I jak tutaj nie chwalic Boga, ze udostepnil nam takie urzadzenia…, ktore mam nadzieje wykorzystane bedzie we wlasciwy sposob…no i bardzo skuteczny…

  46. akej said

    @ 45
    USA jest kontrolowane w pelni przez zydostwo conajmniej od 1913r. kiedy za prezydentury Willsona, dzieki glosom mniejszosci poslow, utworzono Federal Reserves. Oczywiscie czesciowa kontrola byla juz egzekwowana wczesniej gdy kazdy prezydent USA, ktory chcial wprowadzic niezalezna walute byl „unicztozniony” przez macki wszechmnocnej brytyjsko-zydowskiej mafii.

Sorry, the comment form is closed at this time.