Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Lena o Aktorzy o pedofilii i ofiarach…
    Marcin o Wolne tematy (54 – …
    Niedźwiedź o Wolne tematy (54 – …
    lewarek.pl o Polska polityka podżegania
    Marucha o Wolne tematy (54 – …
    Kura domowa o Wolne tematy (54 – …
    Boydar o Otyłość coraz większym problem…
    revers o Czeski film w Wielkiej Brytani…
    yattakaj o Aktorzy o pedofilii i ofiarach…
    Greg o Wolne tematy (54 – …
    Greg o Wolne tematy (54 – …
    Marek Lipski o Profesjonalizm propagandy PiS
    AniaK o Wolne tematy (53 – …
    gd-ap o Wolne tematy (53 – …
    yattakaj o Wolne tematy (53 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 496 obserwujących.

Pogańska kpina z przeszłości Polski

Posted by Marucha w dniu 2016-04-17 (Niedziela)

„Prasłowiańska grusza chroni w swych konarach plebejskiego uciekiniera” – brzmiała absurdalna „mądrość” wygłaszana przez jednego z drugoplanowych bohaterów filmu „Miś” Stanisława Barei.

Dzisiaj internet, a w szczególności portale społecznościowe udowadniają, że w dziedzinie absurdu nie istnieją żadne ograniczenia. Strony, grupy i społeczności sieciowych pogan już dawno osiągnęły Himalaje szaleństwa.

Wielką trudność przy obserwacji internetowej aktywności neopogan stanowi odróżnienie opinii „wiernych” od żartownisiów. Jako, że wirtualni piewcy Peruna dopuszczają się tez wysoce absurdalnych i wierzą chyba we wszystko, co się im podrzuci, z łatwością padają ofiarami zwyczajnych „wkrętów”. Liczba produkowanych w tej materii treści jest tak olbrzymia, że zgłębienie tematu w stopniu dostatecznym zajmuje wiele czasu i wymaga nie lada cierpliwości i tolerancji wobec tego szaleństwa.

Imperium Lechii

Jedno z podstawowych założeń internetowych pogan i piewców pierwotnej Słowiańszczyzny to kontestacja wszelkiej wiedzy historycznej jaką znamy. Żadnego problemu nie stanowi dla nich choćby fakt, że ziemie polskie przed przyjęciem chrześcijaństwa opisuje niezwykle mała ilość źródeł, a te które znamy, powstały poza granicami naszego kraju.

Pierwszy władca Państwa Polan, na którego istnienie mamy niezaprzeczalne dowody, to Mieszko Pierwszy, który – jakby na złość poganom – przyjął chrzest. Pierwszym Polakiem-autorem książki był katolicki błogosławiony Wincenty Kadłubek.

Co działo się u nas przed X wiekiem? Tego szczegółowo nie wiemy i najpewniej nigdy nie poznamy historii politycznej ziem polskich w wieku VI czy IX. Dzięki odkryciom archeologii oraz nauk pomocniczych historii możemy jednak rekonstruować pewne ogólne procesy. Wiemy więc, że Słowianie nad Wisłą aż do czasu zwycięskiego podboju sąsiadów przez wielkopolskich Piastów żyli w organizacji plemiennej lub przedpaństwowej.

Jednak w „słowiańskim internecie” rzecz wygląda zupełnie inaczej: Słowianie (albo Lechici, bo nazwa Polska, zdaniem tych środowisk, to efekt „watykańskiej propagandy”) byli w przeszłości twórcami potężnego imperium obejmującego swym zasięgiem ogromne połacie Europy Środkowej, Wschodniej i Północnej, a nawet fragmentów Azji.

W sieci krążą mapy Cesarstwa Rzymskiego, na których cały obszar nie-rzymski jest uznawany przez pogan za terytorium… Imperium Lechickiego. W jego skład wchodziły takie „typowo słowiańskie” plemiona jak germańscy Goci, Wandalowie i Alanowie, a także Sarmaci oraz Scytowie.

Dowodem na istnienie Imperium Lechii jest zaś… brak dowodów. Wszystkie księgi mające dowodzić wielkości tego państwa miały bowiem zostać „zniszczone przez katolicki kler” lub ukryte w archiwum watykańskim. Było to oczywiście elementem doskonale zaplanowanego spisku mającego na celu zniszczenie najwspanialszego z ludów – Słowian.

Nie sposób dociec kto jako pierwszy opublikował tego typu mapy i czy zrobił to wierząc w prezentowane tezy, czy chcąc ponabijać się z naiwności „prawdziwych Słowian”. To nieistotne – ważne, że mapa, krążąc w internecie, żyje własnym życiem i doczekała się już wiernych fanów święcie przekonanych o istnieniu onegdaj potężnego Imperium Lechii.

Pochodzenie

Problem etnogenezy Słowian stanowi poważne zagadnienie mediewistyki. Istnieją w tej materii dwie zasadnicze szkoły. Jedna zakłada, że Słowianie przybyli do Europy Środkowej i Wschodniej około V wieku i było to efektem zmian etnicznych wywołanych wielką wędrówką ludów. Taki pogląd zdecydowanie dominuje w nauce.

Druga szkoła zakłada, że kolebka Słowian leży na północ od Karpat i nasi przodkowie żyli tutaj już w epoce brązu. Dla internetowych czcicieli Swarożyca nie do przyjęcia jest pogląd o tak „niedawnym” przemieszczeniu się Słowian, chociaż nauka zna kilkanaście migracji ludów indoeuropejskich do Europy, a także do Iranu czy Indii.

Wśród pogan dominuje niepotwierdzona niczym pewność, że przodkowie Polaków już 10700 lat temu (sic!) mieszkali tu, gdzie żyją po dziś dzień. Tego typu tezy propaguje także książka pt. „Słowiańscy królowie Lechii. Polska starożytna”. Jej autor, opisuje również dzieje… królów lechickich, wybieranych przez słowiański wiec na monarchów 1300 lat przed narodzeniem Chrystusa. Mające potwierdzać jego tezy źródła to selektywnie dobierane, pourywane skrawki tekstów źródłowych z najdalszych krańców świata (nigdy z ziem polskich).

Niektóre autorytety tego środowiska dowodzą zaś, jakoby Imperium Lechickie sięgało nawet do Himalajów, a w głębinach azjatyckiego kontynentu nadal mieszkali krewni Polaków.

Światowid czy Odyn?

Słowianie w czasach przedchrześcijańskich byli politeistami – czcicielami licznych bożków. Nauka zna część z nich i wiele wskazuje na to, że nie istniał jednolity panteon na wszystkich terenach zamieszkałych przez przodków dzisiejszych Polaków, Rosjan czy Czechów.

A co czczą internetowi rodzimowiercy? Wiadomo na ten temat jeszcze mniej niż w przypadku naukowej rekonstrukcji kultów Słowiańszczyzny. Internetowi poganie tworzą swoją „starą wiarę” w oparciu o źródła chrześcijańskie (o dziwo!), żydowskie, arabskie oraz elementy wierzeń Wikingów, Celtów a nawet… Hindusów.

Na ile ich wiara odpowiada temu co czcili ludzie przed ponad tysiącem lat? Nie wiadomo! Jednak poganie wierzą, że ich kult jest tym jedynym, prawdziwie polskim, słowiańskim, ojczystym. Upieranie się przy zgodności współczesnego pogaństwa z wierzeniami naszych przodków z czasów wczesnego średniowiecza można porównać do udowadniania polskości Wercyngetoryksa czy Ragnara Lodbroka.

W żadnym wypadku dla internetowych wyznawców „prawdziwie słowiańskiej wiary” problemu nie stanowi fakt, że wśród najbardziej znanych zabytków pogańskich miejsc kultów na ziemiach polskich dominują świątynie… celtyckie – Góra Ślęża i jej sakralne zabudowania oraz kopce, tak licznie otaczające Kraków. Wielu słowianowierców nosi także na swoich ubraniach symbolikę jednoznacznie kojarzoną z Wikingami, którzy w okresie świetności łupili całą Europę, Słowiańszczyźnie nie przepuszczając.

Sieciowi poganie krytykują chrześcijaństwo jako wiarę obcą, powstałą na Bliskim Wschodzie, wręcz agenturę światowego, antysłowiańskiego spisku. Biblię nazywają zbiorem kłamstw, ale istnieją wyjątki od tej zasady. Pismo Święte bywa niekiedy bowiem przez nich wykorzystywane do… podpierania swoich tez o Imperium Lechitów, gdyż starotestamentalna Księga Sędziów wspomina o „Lechii” (tak naprawdę chodzi o miejsce leżące w Ziemi Świętej).

Absurdalności dzisiejszej pogańskiej wierze dodaje fakt, że w parze z kwestionowaniem Biblii i twierdzeniami jakoby „prawdziwa wiara” nie wymagała ksiąg, idzie zaczytywanie się rodzimowierców w rzekomo objawionej „Księdze Welesa”, stanowiącej ponad wszelką wątpliwość falsyfikat.

Absurdowierstwo

Absurdów i nieścisłości w tym, co głoszą polscy poganie jest jednak więcej. Czciciele prastarych bóstw i gajów uważają, że ich wiara nie potrzebuje świątyń. W zakłopotanie wprawia ich więc fakt, że Słowianie mieli miejsca kultowe – chramy. Najbardziej znany przykład takiego miejsca kultu stanowi istniejące do drugiej połowy XII wieku sanktuarium na Arkonie, leżącej wtedy na terytorium zamieszkałym przez Słowian połabskich.

Paradoksem jest również czczenie pamięci „ofiar chrystianizacji Słowian” przy jednoczesnym nawoływaniu do walki z chrześcijaństwem w ramach… pogańskich wypraw krzyżowych (sic!). Całe to środowisko sprawia więc wrażenie dość komiczne, co jeszcze wzmacniają rozmaite inicjatywy, takie jak np.… wybory rodzimowiercy roku.

Chociaż polscy rodzimowiercy to grupa nieliczna, to robią oni wokół siebie dużo szumu i łatwo zauważyć ich sieciową aktywność. Każdego katolika smucić musi fakt, że są w naszym kraju ludzie, którzy wybierają pozostawanie poza Świętym Kościołem na rzecz głoszenia absurdalnych haseł i oddawania się komicznym rekonstrukcjom osadzonym na kłamstwach i bzdurach. Można tylko przypuszczać, że głębokie motywacje takiej postawy to przede wszystkim chęć zrobienia na złość Kościołowi i chrześcijaństwu.

Michał Wałach
http://www.pch24.pl

Zobaczymy, co się będzie działo…
Admin

Komentarzy 60 to “Pogańska kpina z przeszłości Polski”

  1. Polo said

    Nie wiem co o tym sądzić, ale szacunek zmarłym przodkom się należy.

    .https://www.youtube.com/watch?v=9fRDZCrzS58

  2. michalk said

    Rzeczywiscie nie ma zadnych pismnych dowodow ‚z kraju’ o tym, ze przodkowie Polakow zyli na swojej (naszej) ziemi znacznie wczesniej niz zaklada ‚migracyjna’ teoria o pochodzeniu slowian, ale jakims dziwnym zrzadzeniem losu na swiecie przyjeto jako pewnik dogmat, ze na tych terenach mieszkali przed nami Niemcy, tylko dlatego, ze Rzymianie wszyskich za Renem wolali Germanami a na Niemcow to miano przeszlo pozniej.

  3. andres oryginal said

    To jakis gniot, marucha obniza jakosc albo dostal polecenie do prowadzenia dziwnej gry, stek bzdur faceta z czech.Jesli chodzi o Lechie to gosciu nie ma zielonego pojecia tak samo o wikingach i celtach.Jakas kompilacja przy grilu. Teraz czekam na odpowiedz obywateli Ciemnogrodu w wiekszosci poza granicam Polski i Lechii.

    Pan nie rozumie, o co chodzi w gajówce.
    Admin

  4. Wszystkie religie są żałosne. Michał Wałach – czciciel syjonisty A. Dudy, pajaca M. Kowalskiego i manipulatora G. Brauna (o złodzieju Zawiszy nie wspomnę). Rusofob (jak przystało na rasowego katola-syjonistę). No ale czego się spodziewać po wyznawcy żydofila JP2…

  5. FOCUS Wydanie Specjalne, Przewodnik SZLAKIEM KRZYŻACKICH TAJEMNIC – 44 miejsca w Polsce, NR 1, maj-lipiec 2016, focus.pl

    To nie jest historiografia Pruska, gdyż Niemcy w XIX wieku publikowali Akty Wykupu Zamków od wielmożów polskich i pruskich, co monitorował Kalinka z Krakowskiej Szkoły Historycznej. Powszechnie jest znany WYKUP od Stańków kasztelanii KWIDZYN w r. 1293. Na sporządzonym bezpośrednio po tym drzeworycie MARIENWERDER jest BEZ Wiaduktu, który został zbudowany przez Krzyżaków dla Usprawnienia przeładunku zboża na JEZIORZE tworzonym przez TAMĘ na Liwie.
    Wiadukt kwidzyński nie ma więc nic wspólnego ze słynnym wiaduktem w Kamieńcu Podolskim, który jest na Kolumnie Trajana, a ponieważ wiadukt ten WARUNKOWAŁ forteczną funkcję Kamieńca to znaczy, że został zbudowany przez kulturę trypolską, czyli prawdopodobnie przez Asklepiosa?
    FOCUS Wydanie Specjalne Nr 1 jest historiografią, jak czytamy Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie czyli KRZYŻACKĄ, pod czym podpisał się Dwoma Rękami kanclerz Adolf Hitler, który na prośbę Śląskiej SA Anektował we Wrocławiu Wandalów Śląskich, który to akt Rozboju Historiograficznego nie został anulowany i funkcjonuje SIŁOWO. Wypada więc tylko krzyczeć DUPA MINISTRA ROZBOJU !!!
    Historiografia SNMPDNwJ jest NIE-Dendrologiczna, czego doświadczyłem. Szef Bundesdinstu Franz J. Strauss kupił w Akademii Nauk NRD moją Funkcjonalną Chronologię Architektury Niemieckiej i podjął wykopaliska archeologiczne na wrocławskim Zamku Biskupim dla SPRAWDZENIA TEGOŻ. Byłem tam komisarzem WOAK więc należało się ze mną liczyć, nie tylko jako Właścicielem FChAN.
    Ponieważ było tam dużo drzewa to DOMAGAŁEM SIĘ badań dendrologicznych, co Pracownia Dendrologiczna PWr Spychała. W końcu powiedziano mi, że Przyjadą Profesorowie z Warszawy, którzy, jako BARDZIEJ KOMPETENTNI, załatwią mnie, więc grzecznie czekałem. Gdy jednak po kilku miesiącach zapytałem o tych Panów Profesorów to odpowiedziano mi, że Już Byli, ale NIE BYLI ZAINTERESOWANI. Dopiero po powrocie z RFN powiedziano mi, że Grasowali tu dendrolodzy z Krakowa, którzy ODATOWALI m. in belkę dachową Katedry na Rok 1024 – co wg mnie jest zrozumiałe, gdyż Katedra została SPALONA podczas oblężenia przez Niemców w r. 1017.
    Gdy kilkanaście lat temu Szwedzi wymieniali w Malborku pale fundamentowe od strony Nogatu to domagałem się Badań Dendrologicznych, ale dopiero kilka lat temu pojawiły się na forach internetowych wzmianki, że Malbork to NAJSTARSZY ZAMEK CEGLANY W EUROPIE – co zdaje się pochodzić z tychże Pali Fundamentowych ??? Stalinowski satrapa Królewca, Królewski, zwracał się niejednokrotnie do Stalina o wyburzenie ruin Katedry i Zamku, ale Stalin Odmawiał. POZWOLENIE dał dopiero Breżniew, ale Wysadzenie zamku królewieckiego wywołało takie Oburzenie na całym świecie, że Katedrze dano spokój.
    Postanowiono jednak zniszczyć katedrę królewiecką wpuszczojąc doń RZEŹBIARZY, którzy Wyrabowali pale fundamentowe OBITE BLACHĄ MIEDZIANĄ ??? Szkielet katedry osiadł 3 metry, ale NIE ROZSYPAŁ SIĘ !!! Fakt Obicia Pali Fundamentowych Blachą Miedzianą ŚWIADCZY, że były to PIERWSZE pale fundamentowe w Historii Budownictwa !!! czyli, że po prostu Nie Wiedziano, jak się zachowają?
    Gdy kilka lat temu byłem w gdańskim Urzędzie Konserwatorskim to powiedziano mi Humorystycznie, że gdy wymieniano pale fundamentowe na Wyspie Spichrzy to ZBIEGLI SIĘ rzeźbiarze, ale pale fundamentowe były tak SKAMIENIAŁĘ, jakby miały Tysiące Lat. Udałem się z tym na UGd, gdzie powiedziano, że Badać się ich NIE DAŁO, ale są PRZEDKRZYŻACKIE. Dopiero 2 lata temu UJ ogłosił wyniki badań ŻELBETOWYCH Pali i Dźwigarów ze spichrza „Daleka Droga”. Najpierw ogłoszono, że wykonano je w XXII-XXI wieku p.n.e. a potem Poprawiono na XXIV-XXI Wiek, co zapodawałem niejednokrotnie.
    Historiografia Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie ZWYCIĘSTWEM NIE JEST, jak choćby interpretacja krzyżackiego Wiaduktu w Kwidzynie. Niemcy KWICZĄ, że to WYCHODEK (str. 8) a ja że wiadukt PORTOWY na JEZIORZE Liwskim – a takich uchybień jest STO.
    Zajmę się jednak tylko jednym, a mianowicie Wykupieniem Malborka od Czechów (s. 52-53). Gdy okazało się, że polski Skarb jest PUSTY a Kanclerz Litewski na Wykup Malborka pieniędzy NIE DAŁ, choć miał ich Nadto w Kremlu Mińskim – NIE w Starym Więzieniu w parku Mickiewicza – to pieniądze dostarczyła Polska Joanna Dark.

  6. Isreal said

    … szukają ludziska alternatywy do lansowanych „wartości” , a to wykorzystują różne typki (guru) tworząc dewiacje ….
    część (i to nie mała) KK coraz bardziej odpycha rezonujących wiernych i potencjalnych ….itd

  7. Joannus said

    Ad 6
    ”KK coraz bardziej odpycha rezonujących wiernych i potencjalnych ….itd”

    Podobnie odpychało wołu jarzmo, albo chomąto konia.

  8. michalk said

    To, ze istniala Lechia i Lechici przed Polska chrzescijanska mozna wywnioskowac chocby z samej nazwy naszego narodu, tj. Po-lacy (Lacy, Lachy, Lechy). Nie przypadkiem tez na wschodzie i poludniu do tej pory nazywaja nas w ten sposob. Nawet u Madziarow jest podobnie.

  9. Arni said

    Na szczęście dla obecnie żyjących jest już tak dużo informacji, że normalnie myślący człowiek może wyrobić sobie własne zdanie na praktycznie każdy temat. Niestety wielu z nich nie dopuszcza jeszcze do siebie tej możliwości, bo woli być na postronku „lepiej wiedzących”.

  10. wanderer said

    Panowie spokojnie, nie ma co sie ekscytowac..
    Artykul jak artykul, nie mowiacy prawdy, ale kilka prawdziwych akcentow podjal, miedzy innymi o tym, ze niektorzy poganie dochadza do granic absurdu czasami, miedzy innymi szkalujac Katolicyzm.

  11. NICK said

    Panie Janie. (7). 🙂 .
    Arni. (7). To jeden z moich ulubionych profesorów współczesnej medycyny polskiej.

  12. Dictum said

    Pogaństwo dzisiaj kwitnie. Wystarczy zajrzeć do szwabsko-żydowskich kanałów tv i zobaczyć, ile tam wróżek, wróżbitów i innych popaprańców, co to z kart z obrzydliwymi obrazkami nawijają telefonującym głupkom o ich przyszłości, przeszłości, stanie zdrowia itp. Moim zdanie przejawem pogaństwa są wszystkie reklamy i pierdoły, którymi zajmują się rozmaici kretyni najęci do tv.

  13. Krzysztof M said

    Czy wy ludziska wiecie, co to jest nauka? 🙂

    No chyba nie. A co to jest?
    Admin

  14. rdest said

    Autor artykułu zaprzecza podstawowemu wymogowi ekumenizmu ,o szacunku dla innych religii ,w tym przypadku chodzi o rodzimowierców!!!! Czyżby p .Wałach odrzucił ważny element spuścizny „świętego”?

    🙂 – admin

  15. Marucha said

    Szanowni,

    Artykuł, moim zdaniem, zawiera trochę rzeczy nieprawdziwych lub kontrowersyjnych (co zresztą zasugerowałem krótkim komentarzem pod jego koniec). Niestety, niektórzy nie mogą zrozumieć, że artykuły są materiałem do dyskusji, a nie dogmatem podanym do wierzenia, co wyrażają w postaci obelg kierowanych do admina.

    Z drugiej strony badacze starej Słowiańszczyzny rekrutują się nader często z kręgów tzw. rodzimowierców, które są wrogie chrześcijaństwu i trudno po nich oczekiwać obiektywizmu. Częsta jest też u nich przesada w ocenie naszych pradziejów.

    Interesują mnie i bardzo popieram badania naszych najstarszych dziejów, włącznie ze starosłowiańskim panteonem bóstw, bo to nasza historia – podobnie jak mity greckie o Zeusie czy Atenie są częścią historii Greków. Ale co innego badania, a co innego śmieszne próby wskrzeszania pogaństwa.

    Wzorem obiektywnej pracy naukowej może być dla mnie:
    >https://marucha.files.wordpress.com/2014/02/3000-lat-panstwa-polskiego-zip.jpg
    (Po ściągnięciu – usunąć „.jpg” i rozpakować).

  16. akej said

    Krytyka Walacha jest warta tyle samo (a moze i mniej) co stanowisko wspolczesnych pogan. Nie wnosi nic nowego i zdaje sie popierac mit o przywedrowaniu Slowian do Europy Srodkowej na poczatku V w. – czemu wyraznie zaprzeczaja badania DNA na terenie Polski. W tym przypadku obstaje przy poganach. Jestesmy tu od wielu tysiecy lat.

  17. michalk said

    re 16: O tym, ze Polacy sa autochtonami i swiadczy rowniez jezykoznawstwo, ktorego ogolnoswiatowe stery zostaly (niestety) przejete przez osobnikow skrajnie antypolskich i antyslowianskich (prawie wszyskie inne nauki i obowiazujace w nich dogmaty powielaja ten schemat).

  18. Antares said

    Artykuł już kiedyś się ukazał na Gajówce. I jak wtedy tak mówię teraz, ta cała pch24 to żaden chrześcijański portal tylko zwykłe żydowskie g…. Portal oprócz tego że jest skrajnie anty rosyjski to na dodatek proniemiecki – z dużą sympatią dla niemieckich dynastii panujących, a szczególnie Habsburgów ale również mocno proizraelski. Nie wiem dlaczego Gajowy publikuje treści tego szmatławca, ani nie rozumiem dlaczego na stronie Gajówki jest link do tego portalu.

  19. Marucha said

    Re 18:
    Nie zauważyłem jakiejś proizraelskości.
    Natomiast portal ten prezentuje dość poprawną naukę Kościoła i broni Tradycji.

  20. Chutor said

    „Nie będziesz miał bogów cudzych przede Mną”

    Czy to oznacza, ze:

    mozna miec cudzych bogow po Mojej lewej i prawej stronie a takze za mna

    ze: wlasnych bogow mozna miec i przede Mna, za Mna i po lewej i prawej stronie.

    Jednym slowem cudzy bog ma podrzedne miejsce lecz nie wlasny.

    Pan coś wypił przy niedzieli?
    Admin

  21. AlexSailor said

    „Jedno z podstawowych założeń internetowych pogan i piewców pierwotnej Słowiańszczyzny to kontestacja wszelkiej wiedzy historycznej jaką znamy.”

    No a jakąż to wiedzę historyczną „tworzoną” w czasie, gdy Polska była rozebrana, mamy.
    Żałosne propagandówki niemieckie, austriackie gadanie, angielskie manipulowanie, rosyjskie bajanie i francuskie mieszanie.

    Tak wygląda „wiedza historyczna”, która jest tego pokłosiem dziś.

    A chodzi o to, że o Polsce i Słowianach w ogóle przed rokiem 950 wiemy w zasadzie bardzo mało, a dalej w zasadzie NIC.

    Na szczęście okres 70 lat pokoju w Polsce spowodował dotarcie do badań genetycznych, językowych i nielicznych zabytków materialnych, z odczytaniem pisma (którego Prapolacy nie mieli podobno), co pozwoliło na logiczne stworzenie całkiem prawdopodobnych teorii dotyczących naszych przodków.
    Do tego dochodzi jeszcze internet umożliwiający dotarcie do wielu ciekawych informacji i poszlak, jak również błyskawiczną wymianę koncepcji oraz pracę zespołową.

    Wobec powyższego, artykuł jest grochem z kapustą, pomieszaniem kretyńskich kultów wskrzeszanych przez rozliczne agentury z prawdą historyczną, do której docierają również i nieświadomi zmanipulowania propagatorzy tychże kultów.

  22. Antares said

    #19
    W załączeniu kilka wybranych linków. Pierwsze 3 „ciepło i przychylnie” bez jakiegokolwiek słowa krytyki wypowiadają o Izraleu i żydach. Nie potrafiłem znaleźść jednego najważniejszego, w którym pch24 pisze o ewentualnym powrocie wszystkich żydów do Polski z Izraela jako o największym dobrodziejstwie do naszego kraju. Ostatni to artykuł o Habsburgach jako o największych obrońcach chrześcijaństwa i „wielkich przyjacielach” Polski, zresztą pch24 wielokrotnie pozytywnie pisała o Habsburgach, nic nie wspominając o udziału w rozbiorach oraz o destrukcyjnej polityce na terenach zaborów (miedzy innymi rabacja, bieda, wysokie podatki na Polskich browarników, podburzanie Ukraińców przeciw Polsce jak i stworzenie sztucznego tworu jakim jest naród ukraiński).

    http://www.pch24.pl/trzy-tysiace-ludzi-w-tydzien—niezwykla-popularnosc-muzeum-mowiacego-prawde-o-stosunkach-polsko-zydowskich-w-czasie-wojny,42174,i.html

    http://www.pch24.pl/prezydent-wszystkich-polakow–i-nie-tylko,41780,i.html

    http://www.pch24.pl/-to-dobra-inwestycja-w-przyszlosc—prezydenci-na-otwarciu-muzeum-historii-zydow-polskich,31760,i.html

    http://www.pch24.pl/korona-w-cieniu-eucharystii,17201,i.html

  23. Nemo said

    @15 Marucha

    Panie Gajowy, chciałem sobie ściągnąć zapodany przez pana materiał, ale wyświetla mi się, że obrazek nie może być wyświetlony, bo zawiera błędy. Ma pan może jakąś sugestię?

    Trzeba zapisać „obrazek” na dysku, po czym zastąpić „_zip.jpg” przez „.zip” i odpakować.
    Admin

  24. Nemo said

    @ Admin

    Trzeba zapisać „obrazek” na dysku….

    Sęk w tym Gospodarzu że nie mam co zapisać bo mi się nie wyświetla.

    Trzeba kilknąć prawym klawiszem myszy na link i wybrać zapisz/save as/itp.
    Admin

  25. Nemo said

    @24 Admin

    Nie ma opcji Gospodarzu, wyświetla się że błąd obrazka i nie da się ściągnąć. Trudno. Chyba że by mi Pan na maila podesłał, jeśli to nie problem:
    maniek220małpa.poczta.fm

  26. Drapichrust said

    Nawet jeśłi w „słowiańskim internecie” fikcja mieszana jest z rzeczywistością, to warto zauważyć, że nikt tam nie miesza polskości czy Polski z g*wnem a wręcz odwrotnie, szuka podstaw dla głoszenia/inspirowania jej wielkości.

    Kościół, który wg Dmowskiego jest/był istotą polskości dzisiaj jest przyczyną jej upadku (nie jedyną), jeszcze jedną korporacją realizująca swoje własne lub zlecone cele, która z katolicyzmem nie ma nic wspólnego (nic oprócz form, gestów, strojów).

    W kontekście chrześcijaństwa Bergolio „naucza”, że nie należy nawracać, że wszystko jedno w co się wierzy, bo i tak wszyscy wierzymy w to samo, natomiast w kontekście tzw judaizmu jest dokładnie odwrotnie. Tam nie można złamać choćby jadłospisów. https://youtu.be/fvjmveYw0tE

  27. Marucha said

    Re 22:
    Panie Antares, czytuję PCh24 od dawna, jeszcze jako Stowarzyszenie ks. Skargi. I dość dobrze znam jego profil.

    Nie zauważyłem na tym portalu jakichś szczególnie proizraelskich tendencji, Oczywiście, wśród tysięcy artykułów może znaleźć się kilka, na które zareaguje Pana detektor :-).
    Ale są też i takie:
    > http://www.pch24.pl/amerykanscy-zydzi-chca-od-polski-odszkodowania–zydowskie-roszczenia-wsparlo-46-kongresmenow,36843,i.html
    > http://www.pch24.pl/zydzi-oskarzaja-pawla-kukiza-o-antysemityzm–zadaja-reakcji-polskiego-rzadu,40152,i.html
    > http://www.pch24.pl/czy-zydzi-uwierza-w-mesjasza-,40204,i.html
    > http://www.pch24.pl/napisal-o-holokauscie-polakow–zydzi-uznaja-to-za-zbyt-propolska-herezje-i-skandal,36262,i.html
    I dużo, dużo więcej podobnych.

    I tylko do tego się odniosłem. Kwestii Habsburgów czy Rosji nie poruszałem.
    Ale skoro wchodzimy na temat, to – aczkolwiek sympatia do Habsburgów nie jest mi bliska – wszakże nie bulwersuje mnie ona zbytnio.
    Gorzej jest z antyrosyjskością portalu, na co sam zwracałem uwagę.

    Ale nie wiem, co z powyższych rozważań miało by wynikać dla zamieszczonego powyżej artykułu?

    Zacytuję sam siebie: „Niestety, niektórzy nie mogą zrozumieć, że artykuły są materiałem do dyskusji, a nie dogmatem podanym do wierzenia”.

  28. Janek said

    Ad 8 Bardzo przypadło mi do serca to wyjasnienie nazwy Polacy (=Po Lachy), warto jednak czytać komentarze nawet takich z lekka gniotliwych artykułów.

  29. RomanK said

    Gdyby pan Walach czytal kronike Galla Anonima dowiedzialby sie ze samego wstepu ..pierwsze stronice…dlaczego nie moze przeczytac starszych polskich zapisow na temat historii polskiej….
    Nie mail teych problemow ani bp, Kadlubek, ani Kanonik Dlugosz..ani nawet bp,Marcin Bielski, ktroy napisal pierwszy podrecznik dla Krolow Polski w systuacji kiedy zaczeto dobierac krolow…z obcych..
    Jak z tego mozna wnioskowac..co napisal we wstepie do Kroniki Polskiej -poprzedni krolowie doskonale znali swoje dzieje….widac zapisy funkcjonowaly i byly obecne.
    Historia ma to do siebie, ze ktos inny ja tworzy, inni opisuja, a jeszcze calkiem inny z tego korzysta…
    Sam wiem po sobie, ze biroac udzial w wydarzeniach historycznych..mam obraz zupelnie innych wydarzem z innymi ludzmi czytajac dzisiejsze relacje niz te ,w ktorych bralem udzial 40 lat temu… Ze zdzwieniem odnotowuje ,ze wiekszosc ludzi ,ktorzy tworzyli ta historie zniklo…calkowicie zniknelo…ze swiadomosci , z dokumentow, jakie tworzyli…ze zdjec na jakich byli….i przygladajac sie temu blizej wiem, ze robia to ..”tforcy historii” poprawionej jakosci…tzw „history enhanced”….i wiem dlaczego i dla kogo to robia, kto im za to placi.
    Dokumenty..co z tego, ze sa dukumenty….w kazdej chwili moze ich nie byc…
    Ilu z Gajowkowiczow doskonale pamieta pana sw p. Miroslawa Krupinskiego..tak tego solidarucha….ilu z nim sie klocilo, spieralo..a pisal tu i na innych Forach… Zostawil po sobie i dokumenty i swiadectwa…apeluje do mlodych, jak….. do pana Roberta..scignijcie to i schowajcie….bo zniknie- jak on, jak my- jak wszystko co nie pasuje do planow zlajdaczonych sluzalczych kurdupli…..

    CHociazby taki z sieci…:

    „~FAKTY!!!!!! :Szanowny Panie Jarosławie Kaczyński ma Pan przeczucie, że Pana Brat został zamordowany? Ja też mam takie wrażenie. Zastanawiam się kto mógł doprowadzić do tej śmierci. Na mojej krótkiej liście osób, które pośrednio mogły doprowadzić do tej katastrofy, a więc i do śmierci Pana Brata jest przede wszystkim Pan. Pana Brat nie liczył się w polityce. Miał niskie notowanie. Był kiepskim prezydentem. Miał znikomą szansę na ponowną reelekcję i żaden cud nie zdarzyłby się podczas tych wyborów, ponieważ tym razem Polacy już wiedzieli kto to jest Lech Kaczyński, czyli niemrawy człowiek, nie potrafiący poruszać się na salonach światowych, wpychający się w Polsce w kompetencje rządu i wywołujący coraz to nowe awanturki. Do tych awantur Pan pchał swego Brata.

    Wracając do katastrofy smoleńskiej. Wyjazd delegacji z prezydentem na czele w dniu 10 kwietnia absolutnie nie był potrzebny, ponieważ 7 kwietnia odbyła się w Katyniu doniosła uroczystość, w której uczestniczyli premierzy rządów Polski i Rosji. Padły tam doniosłe słowa, ważne dla rozwiązania problemu zbrodni katyńskiej. Normalni politycy zrozumieliby to i uroczystość rocznicową z udziałem prezydenta RP zorganizowaliby w Polsce. Niestety Pan nie należy do normalnych polityków. Pan realizować chce swoje chore aspiracje za wszelką cenę. To Pan – jak sądzę – pchnął Lecha Kaczyńskiego 10 kwietnia do Katynia. To – jak sądzę – Pana pomysł aby prezydent zabrał ze sobą tylu ważnych ludzi. Lech Kaczyński na dodatek spóźnił się na samolot czym opóźnił wylot, Nie dosyć, że nie należało w ogóle wylatywać z Warszawy ze względu na pogodę, to jeszcze opóźnienie spowodowało, że samolot doleciał, kiedy mgła nad smoleńskim lotniskiem była już potężna. Na krótko przed katastrofą rozmawiał Pan z Bratem przez telefon satelitarny. Już wówczas było wiadomo Lechowi Kaczyńskiemu, że nad lotniskiem jest mgła. Dlaczego Pan nie ostrzegł Brata przed lądowaniem? A może Pan w jakiś sposób zachęcił Brata do tego lądowania, bo przecież – jeżeli nie wylądują – będą się ludziska w Polsce śmiać z całej tej napuszonej wyprawy. Można było jeszcze wylądować na lotnisku zapasowym i dojechać z opóźnieniem. Lepiej było odbyć opóźnioną uroczystość niż uciekać się do takiego głupiego „bohaterstwa” w stylu Pana i Pana Brata..

    Odnoszę wrażenie, że cała ta wrzawa, którą Pan wszczyna ma zagłuszyć Pana sumienie i odwrócić uwagę od faktycznych przyczyn katastrofy. Buduje Pan mit jakiegoś testamentu Lecha Kaczyńskiego, a tymczasem poza paroma awanturkami, żadnej istotnej polityki przynależnej Lechowi nie widać. Lech Kaczyński był może dobrym człowiekiem ale nie nadawał się na stanowisko prezydenta Polski. Był zabawką w Pana rękach, która miała służyć Panu do osiągania Pana celów politycznych. Teraz po śmierci Brata również wykorzystuje Pan tę tragiczną śmierć do wyprowadzania ludzi na ulice i do prymitywnego podburzania przeciwko rządzącym. Od razu zastrzegam się! Ten rząd nie jest moim rządem. Nigdy nie głosowałam na PO ale alternatywa Pana rządów mrozi mnie całkowicie! Wolę już PO z PSL lub kimkolwiek niż Pana i Pana obłąkańczy PiS.

    Lista obecności Lecha Kaczyńskiego w Katyniu nie wygląda imponująco. Mówi się, że tragicznie zmarły Kaczyński oddał życie za ojczyznę, że to była śmierć męczeńska, bo leciał złożyć hołd poległym w Katyniu. Mimo fatalnej pogody chciał tam koniecznie być, mimo rosyjskich próśb o lądowanie na innym niż smoleńskie lotnisku on kategorycznie się nie zgadzał, bo koniecznie musiał oddać hołd ofiarom oficerów NKWD.
    Przez kilka lat swojej prezydentury w Katyniu pojawiał się rzadko, w zasadzie tylko dwa razy. Obydwie wizyty obywały się, kiedy Polska zaczynała żyć wyborami.
    10 kwietnia 2006 roku nieobecny
    17 września 2006 roku nieobecny
    10 kwietnia 2007 roku nieobecny
    17 września 2007 roku obecny (wybory parlamentarne)
    10 kwietnia 2008 roku nieobecny
    17 września 2008 roku nieobecny
    10 kwietnia 2009 roku nieobecny
    17 września 2009 roku nieobecny
    10 kwietnia 2010 roku (wybory prezydenckie i samorządowe)

    W biografii Jarosława Kaczyńskiego można przeczytać, że był on jednym z ojców założycieli Solidarności. Zwłaszcza tej słynnej mazowieckiej. Jej doradcą. Kiedy wszyscy uwierzyli w tę powtarzaną od lat bujdę, w sprawę wdali się dawni działacze S, którzy nie mogą sobie przypomnieć związkowca Kaczyńskiego. Zapytali więc sztab wyborczy kandydata, gdzie płacił składki, jaki numer miała jego legitymacja i jak nazywała się jego macierzysta komisja zakładowa. Nie otrzymali odpowiedzi. Bo to bajki, Kaczyński nigdy w Solidarności nie był.

  30. michalk said

    Ad: 28 Dziekuje. Chcialbym jezcze dodac, iz choc sam czlon ‚lacy’ moim zdaniem bezspornie odnosi sie do ‚Lachow, Lechitow, Lechow’ itd, to dwie pierwsze litery sa wziete (najprawdopodobniej) od Polan wlasnie ale to tez nie oznacza, ze ‚-lacy’ (lub ‚lanie’ co jest raczej forma zlatynizowana) nie wystepowalo gdzie indziej, np. Gop-lanie, Wis-lanie, S-lezanie, Wie-leci. Jak widac byla to najpawdopodobniej nazwa ogolna dla wielu szczepow jednego plemienia lub konfederacji plemion o wspolnym pochodzeniu. Natomiast rody Po-lan zdominowaly polityke oraz urzedy wczesnej Polski chrzescijanskiej stad tez ich miano przeszlo w toku wiekow na ogol ludnosci.

  31. Janek said

    Coś niecoś w sprawie polskiej…

  32. Zerohero said

    Szczerze mówiąc, to miałem przestać czytać po samym początku:

    „Prasłowiańska grusza chroni w swych konarach plebejskiego uciekiniera”

    Lubię filmy Barei, mam do nich sentyment, ale po latach zacząłem dostrzegać wiele czosnkowych „smaczków”, np.

    1. „Adasiu nie jąkaj się” – mówi profesor z Alternatywy 4 przez telefon do jakiegoś opozycjonisty
    2. kpiny i szyderstwa pod adresem stowarzyszenia Grunwald

    …i jakoś tak złożyło się, że w PRL mógł powstać film wyśmiewający PRL, a nawet „prasłowiańską gruszę”, natomiast w wolnej III RP państwo jest traktowane ze śmiertelną powagą, a jakby ktoś zechciał kpić z dogmatów Unii Europejskiej, to jego film wylądowałby na pułkach. Dziwny jest fenomen filmów Barei, tak jak i kabaretu Tey. Laskowik szydził z PRL w czasach PRL, a w III RP humor mu się jakoś stępił.

    =======================

    @14 Rdest

    Myślę, że ekumenizm jest pomyślany dla Żydów, tzw. judeochrześcijan, muzułmanów, a nawet wyznawców Voodoo. Tolerancja kończy się jednak przy folklorze starosłowiańskim, który jest traktowany poważnie przez zupełny margines społeczeństwa (porównywalny z kultem rycerzy Jedi) . Myślę, że religia nie ma tu żadnego znaczenia, a po prostu chodzi o panowanie nad historią. W Gajówce wklejał ktoś fragment katolickiego programu Ziarno w którym Żyd tłumaczył dzieciom (w tym polskojęzycznemu murzynkowi), że Żydzi są gospodarzami na polskiej ziemi. Podejrzewam, że żydostwo pełniące obowiązki katolików dostało za zadanie wykorzenić Polaków. To dlatego z PCH24 dowiadujemy się, że Polacy mieszkają na ziemiach zabranych Celtom.

    A ta gadzinówka PCH24 jest znana z kreciej roboty. Przykład:

    http://www.pch24.pl/szwedzi-zastanawiaja-sie-nad-powrotem-do-obowiazkowego-poboru–nie-moga-wypelnic-luk-w-armii-,42623,i.html

    Szwedzka armia po zniesieniu obowiązkowego poboru ma wielkie problemy z pozyskaniem rekrutów. Ocenia się, że brakuje około 100 tys. żołnierzy, by skutecznie strzec granic kraju. Nowo tworząca się jednostka przygotowana do obrony Gotlandii przed agresją rosyjską

    Dla PCH24 naturalne i bezdyskusyjne jest, że Rosja chce dokonać agresji na Szwecję, łącznie z zajęciem szwedzkiej ziemi i okupacją Szwecji. Ile trzeba mieć g we łbie i bydlęcej nienawiści by powielać takie brednie? Po co Rosja chce podbić Szwecją? Jak to po co. Dla samej przyjemności podbijania!

  33. Janek said

    Cały czas mam problem z wywiedzeniem nazwy Polska od rzeczownika pole (JAKOS MI SIE TO NIE KOJARZY). Plemię Polan mogło być tak nazwane od słowa polano, polana co bardzej związane jest z lasem i wypalaniem tegoz pod uprawy, gdzie powstaje polana 🙂 Tymbardzej gdy jedzie się przez Wielkopolskę trudno tam zauwazyć takie połacie pól jak np. na Białorusi czy Ukrainie. Z dugiej strony nazwa plemienna Polanie jest mocno kwestionowana na rzecz Goplan (400 grodów według geografa bawarskiego) po łacinie Glopeani bez g to anagram poleani. Sprawa frapująca ale źródeł jakos brak.

  34. Chutor said

    ad Admin #20

    In vino veritas

    Jeden aby objawic prawde musi sie upic a drugie tez musi sie napic aby ja pojac.

  35. Drapichrust said

    @29 ZAUŁKI ZBRODNI – Mirosław KRUPIŃSKI.doc https://drive.google.com/file/d/0Bwc-AtU7akc2ai0zb0JBSmZKTFU/edit?pref=2&pli=1

  36. NICK said

    No. Następny. Chutor. (34). Po napiciu. Się obnaża. „drugie tez musi sie napic aby ja pojac.”
    Żałosne. Jak polszczyzna.

  37. michalk said

    Ad 33: Kompletnie bezsensowny wywod, ze nasza nazwa wlasna wywodzi sie od ‚pola’ to zasluga pewnych ludkow co to chca bysmy caly czas mieli poglad na wlasna przeszlosc z pozycji dziada, bo przeciez ‚pole’ jakby nie patrzec kojarzy sie mocno ze wsia a kazdy ‚polaczek’ (specjalnie z malej dla tych zakompeksionych tlukow) wychodowany przez ludkow w wieku XX na bezmozga wie, ze ‚ino w miostach i ino na zachodzie jest cywilizocja’ a ‚wies’ ma znaczenie rowniez pejoratywne w dzisiejszym j. polskim. Bardzo latwo jest zrobic debila z calej masy gdy ma sie w reku publiczna edukacje i media. Co do zrodel pisanych o dawnej Polsce przedchrzescijanskiej to ich zawiele nie ma, bo jesli ktos twierdzi, ze nie niszczono dawnych pism, tablic czy innych form przekazu wiedzy od czasu przyjecia chrztu w Polsce to nie wie o czym mowi. Historia zna setki przykladow kiedy zwyciezca zaciera slady po pokonanym i dotyczy sie to rowniez KK, ktory byl o tyle elasyczny, ze przejal pewne obyczaje z dawnej Lechii na wlasny uzytek i w ten sposob przetrwaly do naszych czasow.

    Niby dlaczego pochodzenie z „pól” miałoby być gorsze?
    Wszyscy, jeśli cofnąć się wystarczająco daleko w czasie, pochodzimy z pól i lasów.
    Admin

  38. michalk said

    ‚Niby dlaczego pochodzenie z „pól” miałoby być gorsze?
    Wszyscy, jeśli cofnąć się wystarczająco daleko w czasie, pochodzimy z pól i lasów’

    Czy ja napisalem, ze mialo by byc gorsze? Nie bylo by ale tak sie sklada (co zreszta napisalem powyzej), ze masie kojarzy sie z ‚wiocha’ (bo to prawda). To raz Dwa: taka ‚koncepcja’ ma za zadanie odwrocic uwage od rzeczywistego pochodzenia zazwy ‚Polska’. Trzy: nie ma na poparcie ‚Polski od pol’ zadnych dowodow, natomiast Polski od Lachow/Lechitow jak najbardziej. Cztery: bardziej prawdopodobne jest pochodzenia slowa ‚pole’ od samych wlasccieli tychze czyli Polakow.

  39. Marucha said

    Re 38:
    Pochodzenie nazwy „Polska” nie jest definitywnie udowodnione i być może nigdy nie będzie. Nie wiem, skąd Pan czerpie tak autorytatywne informacje.
    Jeśli o mnie chodzi, sprawa ta nie jest aż tak ważna.

  40. michalk said

    re 39: ‚Autorytatywne’? Niech sobie kazdy sadzi co chce, ja nikomu nic nie narzucam (chyba tylko wedlug Pana).

    Narzucić sobie nic nie dam – ale pisze Pan ze zdumiewającą pewnością, jakby chodziło o rzeczy udowodnione.
    Admin

  41. michalk said

    Panie Marucha. Z oczywistych wzgledow tych rzeczy udowodnic sie wpelni nie da ale ja w nie wierze. Wiec niech mi Pan teraz odpowie dlaczego wierzymy w Boga w Trojcy skoro nie ma na jego istnienie ‚pelnych dowodow’? Bo wlasnie na tym polega wiara, ze nie musimy tego ‚dotknac’ by wiedziec i takie wlasnie mam podejscie do tejze sprawy (wraz z tym co napisalem wczesniej oczywiscie). Rzecz kolejna (rownie wazna): chocby slowo Polska pochodzilo od ‚polewania’ to nalezalo by to zmienic na cos bardziej ‚pokrzepujacego’, bo nic tak nie jednoczy jak swiadomosc wlasnej wartosci chocby jej zrodla pochodzily sprzed kilku tysiecy lat. Mysle, ze Pan to wie patrzac na obecny stan polskiej swiadomosci.

  42. Krzysztof M said

    Ad. 38

    „‚Niby dlaczego pochodzenie z „pól” miałoby być gorsze?”

    – Ano dlatego, że przed tysiącami lat pola mogły być nazywane innym słowem, niż dziś.

    Mogły. Ale to tylko niczym nie umotywowane przypuszczenie. „Pole” to stara nazwa ogólnosłowiańska.
    Admin

  43. Krzysztof M said

    Polacy (łac. polens, polentis) – silni potężni, liczni. („3000 lat Państwa Polskiego”)

    Od tego Polska.

  44. Marucha said

    Re 43:
    Ta teoria jakoś najbardziej mnie przekonuje.

  45. faktem niezaprzeczalnym i nie ukrywanym jest to wlasnie najwyzsi lokatorzy watykanu wykrzykuja/pieja! o milosci ,zrozumieniu ,braterstwie ,pojednaniu itp z ..czarnymi i sniadymi muzulmanami ,Ktorzy sa sprowadzani do Bialej Europy …dziesiatkami tysiecy co ….tydzien .A , jeszcze w sredniowieczu Ten sam Watykan wysylal cala Biala Europe do walki o obrone i wyzwolenie „grobu chrystusowego” (jerozolimy):) lokatorzy watykanu zmieniaja sie pogladach i czynach sie jak… kameleon 🙂 🙂

  46. anonim said

    Wszystkie historyczne ludy walczące z Rzymem popełniły jeden kardynalny błąd.
    Bo przecież jak dowodzi znana nam historia z Panem Wałachem na czele nie siła oręża ale nieprzeniknione lasy wystarczały do pokonania wojsk Cesarstwa.
    Teraz jasne jest dlaczego Cesarstwo skupiło się na południu Europy, Północnej Afryce i Azji mniejszej…tam zwyczajnie nie było gęstych lasów na których mogli by siedzieć Słowianie nim Niemcy pozwolili im zejść z drzew.

  47. akej said

    @ 22
    Habsburgowie to byly prawdziwe iscie szwabskie france. Dynastia ta niby katolicka, a za skora poza diablem nic wiecej nie mieli. Pracowali pieczolowicie nad oslabieniem i sqrvieniem naszego kraju od czasu unii z Litwa az do rozbiorow ktore, w podziece za odsiecz Wiednia, zapoczatkowali przez aneksje Podhala i Spiszu w 1769 r. Reszte Pan uzupelnil.

  48. Boydar said

    „… od czasu unii z Litwą …”

    Chłe, chłe, „od czasu”, chyba ich Pan Akej nie docenia …

  49. akej said

    @ 48
    Przed unia z Litwa oni byli parweniuszami.

  50. Boydar said

    Sorry Winnetou ale nigdy nie byli. Zawsze byli elitą qurwów, złodziei i bandytów. Nawet jeden najmniejszy przypadek nie świadczy na ich korzyść w całej znanej historii dziejów. A znana historia zaczyna się znaaaacznie wcześniej.

  51. Maćko said

    47 akej – nie wszyscy Habsburgowie: Dorota Firlej, historyk z Muzeum Miejskiego w Żywcu: Choć może nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale skończyła się ważna epoka. Księżna Habsburg, podobnie jak jej dziadek arcyksiążę Karol Stefan Habsburg, który od 1885 do 1933 roku był właścicielem Żywca, byli wielkimi patriotami.

    Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/669703,maria-krystyna-habsburg-ostatnia-taka-ksiezna,id,t.html
    http://www.zrobtosam.com/PulsPol/Puls3/index.php?sekcja=3&arty_id=12067
    Arcyksiąże Karol Stefan Habsburg pokochał Polskę i Żywiec. Zamieszkał z rodziną w Żywcu na stałe, po zakończeniu przebudowy zamku, którą rozpoczął jeszcze jego stryj Albrecht Fryderyk w1885 roku. Przebudowa polegała na nadbudowaniu i rozbudowaniu budynków nowego zamku, pozostawionych po poprzednich właścicielach, rodzinie Wielopolskich. Prace renowacyjne związane z przebudową nowego zamku prowadził między innymi Karol Stryjeński. Ostatnią przebudowę zamku prowadził w 1911 roku Leopold Simony. Od tego czasu nie było żadnych zmian w wyglądzie zewnętrznym budynków i tak zamek wygląda do dzisiaj, z wyjątkiem kaplicy, którą Niemcy zburzyli w 1940 roku. Arcyksiąże Karol Stefan i jego rodzina byli bardzo dumni ze swego wspaniałego, starego domu. Sprawiał on im wiele radości.

  52. Maćko said

    Zmarła księżna Maria Krystyna Habsburg. Dzieje rodu to miłość do Polski… http://natemat.pl/33797,zmarla-ksiezna-maria-krystyna-habsburg-dzieje-rodu-to-milosc-do-polski

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/51123/ksiezna-wspomnienia-o-polskich-habsburgach

  53. Boydar said

    Wyrodek jakiś …

  54. Maćko said

    Cala Rodzina wyrodków?
    Moze stereotyp zlych Habsburgów trzeba poprawic?
    Warto przeczytac jej wspomnienia i wziac pod uwage, ile oni ( ORAZ SZLACHTA POLSKA ) robili dobrego dla ludu, dla chlopów… psuje stereoptypy, niestety. Mogli wiecej, mogli inaczej… z naszego punktu widzenia. Ale czy wtedy mogli myslec tak jak my dzisiaj? No nie. Jasne ze nie. Wiec i tak byli prekursorami postepu i dzieki takim jak oni ( szlachta polska i polsko myslaca arystokracja ) jestesmy dzisiaj tacy jacy jestesmy. 😉 … tez niedoskonali ale troche lepsi?

    Warto przeczytac jej wspomnienia, na prawde warto!

  55. Przecław said

    Obecne Niemcy, a za nimi reszta świata przypisuje zniszczenie Cesarstwa Rzymskiego ówczesnym Niemcom. Jakoś nikt się z tego nie śmieje i świat traktuje to poważnie, tymczasem jest na to mniej dowodów historycznych niż na Istnienie starożytnej Lechii. Ziemie lechickie zamieszkane były przez plemiona słowiańskie rządzone przez rady plemienne z ustanowionymi na czas wojen wojewodami, stopniowo zaczęła się z nich tworzyć stała władza księdzów/książąt, trudno mówić o imperium lechickim w rozumieniu państwa autokratycznego, jednak jakieś wspólne działania dla tego obszaru były podejmowane, łączył je wspólny język, wiara i zwyczaje.
    Udział Słowian w bitwie na Polach Kataulnijskich jest odnotowany historycznie. Nazwa „germanie” nie określa przynależności etnicznej, a pierwotnie dotyczyła Słowian żyjących w Alpach to jest Raetów i Wendów z terenów obecnej Szwajcarii, jest to nazwa pochodzenia słowiańskiego.

    Dlaczego pan Wałach zalicza Wandalów i Alanów do plemion germańskich, skoro wiadomo że przynajmniej w długim okresie czasu były to plemiona słowiańskie ? Szwabowie zamieszkujący ziemie nad rzeką Ryń /Rhein/ łac/gr,Sueve/Suebe/Suaboi wywodzi się od słowa swobodny” i pierwotnie było to plemię słowiańskie, Lugiowie i związek Lugijski, największa organizacja polityczna rzekomych dawnych Niemców to również plemię słowiańskie, lug czyli łęg to słowiański rdzeń, od niego pochodzi nazwa Łużyce, a także zamieszkujące Małopolskę plemię Łęgów/Lędzian, prawdopodobnie od tego samego rdzenia pochodzi też nazwa Lechii/Łęgji/Łęchji. Goci dzielili się na Wisogotów i Ostrogotów, ci drudzy pierwszy człon swojej nazwy mają ewidentnie słowiański, a jakiego pochodzenia jest sama nazwa „Got” tego nie wiem, przypuszczam że trudno znaleźć jej źródłosłów germański.

    Tak więc panie Wałach, okiełznaj się pan…

  56. Przecław said

    Mam mapkę Warszawy i okolic z roku 2003, na mapce tej tereny nadwiślańskie miasta Warszawy i na południe od niej widnieją jako „Łużyce”. Znamienne, że z nowych wydań tej mapki, już po anschluss’ie do Jewrokołochozu, za rządów Tuska i tuskoidów, w tym p.Waltz-Grhoonkewitz ta nazwa dziwnie wyparowała….. /no po co ma się kojarzyć w sposób niepożądany…/

  57. NICK said

    Husa ktoś, gdzieś obok, wybiela.

    No, to hurtem. Czas na Habsburgów.

    Co za wysyp. Ale wsypa.
    Czy leci z wami PILOT?
    Czciciele socjo…techniki?

  58. Boydar said

    Panie NICK’u, spokojnie. Nie wydaje mi się że zachodzi (w tym konkretnym przypadku) wybielanie Habsburgów. Nie jednemu psu Burek. Akurat Maria Krystyna tak jak napisałem była najwyraźniej wyrodkiem. Z danych dostępnych wynika, że zachowywała się przyzwoicie i sporo dobrego uczyniła w okolicy. Jeśli zaś tak było, to nie wypada Jej poniewierać tylko za nazwisko. To moja wina że się urodziłem Chachłem ? Już tam Pan Bóg wiedział co robi. Może właśnie uciekła do Polski przed draństwem. Poza tym, Hitler w Main Kampf (chłe, chłe, Hitler …) wspominał o niepowetowanych stratach spowodowanych na organizmie niemieckim spowodowanych przez tą dynastię. Opinie współczesnych o osobie Franciszka Józefa też nie były definitywnie negatywne, dużo w nim było człowieka. A to też przecież Habsburg. Nie bronię Habsburgów, ale do piekła nie idzie się za familię.

    Co nie znaczy, że nie ma Pan racji; generalnie faktycznie trwa akcja wybielania naszych wrogów; to widać, słychać i czuć.

  59. NICK said

    Hurtem – wybielanie.
    Nie daj się Pan, Boydar’ze wciągać w niuanse i wyrodki. Dziś nie o to chodzi. Jak będzie artykuł o wyrodkach? Habsburskich? Wtedy tak.

    Nawiasem ‚wyrodek’ to ten, który się ‚wyrodził’, odstępując nikczemnie od dobrej, rodzinnej linii. Dobrej.
    Niech zostanie zatem, że ten czy ów ‚wyrodek’, np. habsburgski, wyrodził się pozytywnie. Dla Nas.
    Ahoj, przyrodo.
    Pozdrawiam Pana. 🙂 .

  60. Boydar said

    I ja Pana też !!! 🙂

Sorry, the comment form is closed at this time.