Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Georadar zlokalizował legendarną Bursztynową Komnatę

Posted by Marucha w dniu 2016-04-27 (Środa)

W Mamerkach niedaleko Węgorzewa (woj. warmińsko-mazurskie) badania georadarowe wykryły obecność pod ziemią zamurowanego pomieszczenia, prawdopodobnie legendarnej, poszukiwanej od dziesięcioleci Bursztynowej Komnaty.

Sputnik poprosił o komentarz dyrektora prywatnego muzeum w Mamerkach Bartłomieja Plebańczyka.

— Wynajęliśmy firmę, która zajmuje się badaniami georadarowymi, i ona zeskanowała powierzchnię całego bunkru. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się, że urządzenie to wykryło na głębokości 2 metrów pomieszczenie. Poprosiliśmy firmę georadarową, żeby sprawdziła to dokładniej, i po 3 miesiącach kolejnych ekspertyz wyszło niezbicie, że to pomieszczenie istnieje — zamurowane we wnętrzu tego wielkiego bunkru — powiedział Plebańczyk.

Rzekomo ukrytej w fundamencie hitlerowskiego bunkru Bursztynowej Komnaty szukano w Mamerkach już dwukrotnie — w latach 50. i 60. Obie próby nie powiodły się, ale prawdopodobnie przez nieodpowiednie metody. „Szukaliśmy w ciemno, nie mieliśmy planu, dokonywaliśmy wysadzeń w losowych lokalizacjach” — poinformował dowódca saperów, którzy jako pierwsi szukali ukrytego pomieszczenia.

„Czekamy teraz na decyzję polskich władz, aby pozwolono nam na wywiercenie wlotowego otworu, przez który chcemy wprowadzić kamerę, która sfilmuje wnętrze tego ukrytego pomieszczenia” — informuje dyrektor muzeum.

Dodaje, że marzy mu się „uroczyste przekazanie Bursztynowej Komnaty jej prawowitemu właścicielowi, czyli Rosji”, i że odkrycie legendarnej komnaty mogłoby „przyczynić się do polepszenia stosunków polsko-rosyjskich”.

Całość wywiadu wkrótce na Sputniku.

http://pl.sputniknews.com/

Podejrzewamy, że pewna prześladowana mniejszość międzynarodowa ma inne zdanie na temat, kto jest prawowitym właścicielem Bursztynowej Komnaty.
Admin

Komentarzy 14 to “Georadar zlokalizował legendarną Bursztynową Komnatę”

  1. Metro said

    Talmud wyraźnie postuluje aby wszystko na Ziemi, co ma jakąkolwiek wartość, należało do Żydów.

    Jeśli coś nie jest wartością Żydów to należy gojom tą rzecz odebrać w jakikolwiek sposób aby przywrócić stan zgodny z życzeniem boga.

    Cel: przywrócenie Żydom własności, jest wart użycia wszelkich środków i poniesienia wielkich ofiar, zwłaszcza jeśli te ofiary mieli ponosić goje.

  2. vis61 said

    ….dokładnie tak będzie,to tak jak ze złotym pociągiem,Niemcy dostaną pociąg żydzi złoto a Polacy tunel hahahaha

    😀 😀 😀
    Admin

  3. Boydar said

    Siedemdziesiąt lat Ruscy skarbu pilnowali, upilnują i teraz, Panie Gajowy.

  4. Bebebe said

    Panie vis, tunel będzie do remontu i utrzymania jako miejsce pamięci lub męczeństwa i do oddania za kilka lat, bo znajdą się potomkowie właścicieli…i odszkodowanie do wypłacenia

  5. Kar said

    ..a naszym zezowatym-wykalkulowanym „szczesciem” jest to, ze te wszystkie wynalazki znajduja sie w zasiegu reki, w Polsce,.. i nie dla nas (!)

  6. Swietowit said

    Znow polski dupowłaz dziamie coś o „prawowitych” właścicielach w pierwszym zdaniu swojej wypowiedzi.
    Jeżeli coś tam jest, to jest w Polsce i Polska tego nikomu nie ukradła.
    Jeżeli Rosja wystąpi o zwrot domniemanej Komnaty, to siadamy do stołu negocjacyjnego i na początek pytamy co macie w lochach Ermitrażu i Kremla a co skradliście nam od roku 1772…
    Polskie dupowłazy nie wiedzą nawet co to są negocjacje…

    Warto mieć rycerza von Macierevitz przy negocjacjach.
    Admin

  7. Peryskop said

    No bravo !

    Wystarczyło zsumować : rzekomo + podobno + ponoć = Bursztynowa Komnata 🙂

    Re 2 i 5

    Wandalaluzja gdzieś już pisała, że ten nasz Piekarski na Mękach nazywał się faktycznie Tantalski.

    A Greko-Słowianie sobie go przewłaszczyli na swoją modłę, nadając mu skrótowe imię TANTAL.

    I tak via Grecja wszedł nasz Tantalski do światowego obiegu mitologicznego jako ideał Męki.

    Natomiast Mękarski na imię Ludwik (ur. 1843 w Clermont-Ferrand[1], zm. 1923) – francuski konstruktor polskiego pochodzenia, pionier w użytkowym zastosowaniu silników pneumatycznych w pojazdach komunikacji miejskiej, wynalazca napędu pojazdów szynowych zwanego systemem Mékarskiego.

    W 1870 roku Ludwik Mękarski wymyślił silnik pneumatyczny do napędu tramwajów, który był alternatywą dla tramwajów parowych i konnych. W 1872 i 1873 opatentował swój projekt, a następnie w 1876 roku przetestował go na linii TN w Paryżu.

    Tramwaje Ludwika Mękarskiego cieszyły się dużą popularnością we Francji pod koniec XIX i na początku XX wieku. Obsługiwały linie tramwajowe w: Nantes (1879–1913), Paryżu (1887–1914), Vichy (1895–1927), Aix-les-Bains (1897–1908), Saint-Quentin (1899–1908) i w La Rochelle (1901–1929).

    Tyle wiki.
    Trza wykorzystać ideę, nadmuchać ich w balona i wio! z powrotem ku stepom akermańskim …

  8. robertgrunholz said

    A regalia królewskie nasze… gdzie? 😉

  9. Maciej said

    Wrak za komnatę …

  10. NICK said

    Temat zastępczy.
    Co i kto ma wiedzieć o Komnacie?
    Ten wie.
    Nawet P. Juliusz nie poradzi.

  11. Boydar said

    Macieju, Pan to jak ten uczeń czarnoksiężnika. „Nie wywołuj wilka z lasu”, bo jeszcze naprawdę oddadzą i wtedy się dopiero zacznie.

  12. RSA said

    Komentarz do wpisu nr 6 – czyżby Admin proponował wymianę bursztynowej komnaty za Tupolewa?

    Nic nie proponuję.
    Admin

  13. Dzonyy said

    Tak Panie Nicku. Temat zastępczy. Żadnej komnaty nie będzie. Nawet bursztynowej.

  14. akej said

    Pewni bedzie tak samo jak z tym pociagiem pod Walbrzychem…

Sorry, the comment form is closed at this time.