Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Żołnierze USA nie płacą za paliwo w Polsce

Posted by Marucha w dniu 2016-06-15 (środa)

Kontrolerzy NIK badali, czy polskie wojsko i administracja radziły sobie z organizacją wizyt zagranicznych żołnierzy, którzy przyjeżdżali w ubiegłym roku do Polski na ćwiczenia.

To ważny raport przed lipcowym szczytem NATO w Warszawie, który ma zdecydować o stałej obecności ćwiczących żołnierzy krajów sojuszniczych w Polsce.

Pod lupę wzięto trzy ćwiczenia. Chodzi o „Saber Strike-15″ w Drawsku Pomorskim (ćwiczenia lądowe i powietrzne ponad 2 tysięcy żołnierzy z USA, Niemiec, Danii i Polski). „Baltops-15″ (morskie ćwiczenia taktyczne na Bałtyku przy wsparciu wojsk lądowych NATO) i „Noble Jump-15″ w Lubuskiem (pierwsze w Polsce manewry sił szybkiego reagowania NATO, czyli tzw. szpicy). O wyborze właśnie tych ćwiczeń zadecydował fakt, że stanowiły one realizacje przyjętych w 2014 r. na szczycie NATO w Walii decyzji dotyczących zintensyfikowania operacji wojskowych w państwach flanki wschodniej.

Oceny kontrolerów NIK są dla armii i administracji z czasów rządów Platformy bardzo pozytywne.

„Minister obrony narodowej zapewnił warunki umożliwiające wywiązanie się z obowiązków wsparcia przez państwo-gospodarza zgodnie z wymaganiami sił NATO” – napisano w raporcie.

I dalej: „Kierownicy jednostek skontrolowanych prawidłowo realizowali obowiązki wsparcia przez państwo-gospodarza polegające na organizowaniu, koordynowaniu i dostarczaniu zabezpieczenia dla 4382 żołnierzy z 16 państw należących do NATO i UE. Zabezpieczenie logistyczne zapewniono również dla 1079 żołnierzy wojsk własnych biorących udział w ćwiczeniach. Zasoby narodowe zostały zaangażowane w wystarczającym stopniu do wykonania zadań wsparcia. Współpraca ze strukturami pozamilitarnymi przebiegała bez zakłóceń, system wymiany informacji działał prawidłowo”.

Zdaniem NIK kadra jest przeszkolona do organizacji takich ćwiczeń, mundurowi sprawnie dogadują się z cywilami, a podział obowiązków między różne jednostki armii i administracji jest przejrzysty. Logistyka jest bez zarzutu („sprawnie, bezpiecznie przemieszczono wojska do miejsc ćwiczeń”), prowadzona jest także aktualna baza danych, gromadząca informacje o zasobach państwa możliwych do udostępnienia na potrzeby ćwiczeń NATO na terenie Polski.

Zadowolenia z wyników nie kryje ówczesny minister obrony Tomasz Siemoniak (PO).

– Pozytywna ocena NIK to bardzo ważna informacja dla polskich obywateli. Zdolność do przyjęcia pomocy wiąże się bowiem ściśle ze skutecznością wojskowych działań sojuszniczych. To istota naszej obecności w NATO i realizacji planów obrony Polski przez sojusz – podkreśla Siemoniak. – Warto dodać, że rok 2015 był rekordowy pod względem liczby ćwiczących w Polsce żołnierzy.

Kontrolerzy proponują kilka rozwiązań, które mają jeszcze bardziej usprawnić organizację pobytu wojsk NATO na terenie Polski. Zasadnicza rekomendacja dotyczy zmian w prawie, wzmacniających pozycję szefa MON, tak aby mógł on koordynować działania organów administracji w kwestii obecności zagranicznych wojsk w czasie pokoju i kryzysu.

Ale w tej beczce miodu jest też parę łyżek dziegciu. Jedna spośród trzech zgód na pobyt wojsk sojuszniczych na terytorium Polski nie zawierała tras przejazdu, a więc nie spełniała wymagań ustawy. O zgodach na wjazd zagranicznych wojsk nie powiadamiano organów władzy publicznej – choć faktem jest też, że w raporcie sam NIK proponuje, by znieść ten obowiązek.

Izba uważa też, że rząd rozliczał koszty wizyt zagranicznych żołnierzy na podstawie błędnych, niezweryfikowanych zestawień kosztów. Efekt? Zadłużenie, którego goście nie chcą spłacać.

„Na koniec 2015 r. ogółem należności wyniosły 30,1 mln zł, w tym 26,8 mln (90 proc.) dotyczyło kosztów paliwa pobranego w ostatnich pięciu latach przez wojska amerykańskie” – napisano w raporcie. W trakcie kontroli NIK rząd nawiązał kontakt z Amerykanami, naciskając, by oddali dług.

Andrzej Stankiewicz
http://dziennik-polityczny.com/

Komentarzy 61 to “Żołnierze USA nie płacą za paliwo w Polsce”

  1. Zerohero said

    Całowanie USmanów w d to ideologia III RP. Żądanie uregulowania amerykańskich długów zostanie odebrane jako kryptorusoflia, antysemityzm, „pożyteczny idiotyzm”. itd. Przecież te nędzne 30 milionów jest niczym w porównaniu z BEZPIECZEŃSTWEM jakie nam daje amerykańskie wojsko.

  2. AlexSailor said

    Jest taka reguła:
    „jeśli nie chcesz utrzymywać w kraju własnych wojsk, to wkrótce będziesz utrzymywał cudze”.

    Sprawdza się, nieprawdaż?

  3. Wojtek said

    Bardzo dobra wiadomość. Banderowski reżim Kalksteina szybciej upadnie na ryj i nic tu nie pomoże okradanie obywateli.

  4. Marcin said

    To dopiero poczatki wydatkow na okupanta.

  5. Lam said

    HISTORIA KOŁEM SIĘ TOCZY
    Równiny, wąskie rzeki, woda wolno bieży –
    Szwedzi, Napoleon, Hitler, Stalin
    Do potyczek tu często stawali –
    Znów od obcych się roi żołnierzy:
    Tarcza, teraz to obcych bronimy rubieży…
    12-06-2016

  6. adsenior said

    Po prostu, brak słów, na postawę koleinach nierządów. Całowali w doopę ruskich, teraz całują w doope yankie!!

  7. Inkwizytor said

    Nie rozumiem tego płaczu. Wojska amerykańskie są przecież po to aby bronić nas Polaków przed agresją Ruskich. Mamy moralny obowiązek płacić koszty utrzymania naszego amerykańskiego sojusznika. Chyba lepsze to niż ruski but ?

  8. Wojtek said

    Ad. 7. A w czym jeden but ma być lepszy od drugiego? Inaczej pachnie pasta do butów? Mniej boli język od lizania?

  9. akej said

    USmani sa juz tu. No to wkrotce Polacy dowiedza sie co im zwalono na glowy. W glowie nie moze sie pomiescic jakim glupim i nieobliczalnym trzeba byc aby ich tu sprowadzic…

  10. wanderer said

    Dali iles tam milionow dolcow w puidelku pod stolem zeby mogly byc u nas nielegalne tajne wiezienia? To teraz sobie odbili na paliwie..
    A Polska ich zaprasza i klania sie przed nimi nisko po same ka.. pisko.

  11. peacelover said

    Nalezy utworzyc (na razie !) tajny trybunal ,
    ktory sporzadzi listy i rozpozna sprawy tych lobuzow, ktorzy
    udajac Polakow, doprowadzili do obecnego stanu zniewolenia naszej ojczyzny .

    Trzeba tych kryminalistow osadzic i przykladnie ukarac,
    a kary musza stanowic precedens odstraszenia i lekcji,
    by zapobiec podobnym zbrodniom w przyszlosci.

  12. Anucha said

    Nie dla srania i sra ela a ta ela z i sra ela 🙂

  13. Plausi said

    ”Gość” na utrzymaniu czyli kontrybucja

    „Na koniec 2015 r. ogółem należności wyniosły 30,1 mln zł, … w ostatnich pięciu latach przez wojska amerykańskie”

    Na początku lat 40-tych a i później nakładali „goście” w Polsce na Polaków tzw. kontrybucję. Nie jest niczym niezwykłym, że na podbitą ludność nakłada się kontrybucję. Jak wiadomo podboju dokonano przy entuzjastycznej pomocy szerokich rzesz ludności, która częstokroć do dziś się nie połapała, o co chodzi i jak ważną rolę odegrała w tym podboju, przecie nie bez boskiego błogławieństwa.

  14. Mickiewicz said

    Ja tu tych dewiantów nie chcę. Obcy won z Polski. Ja chcę żyć w przyjaźni z braćmi Rosjanami. Wojska jankeskie precz z Polski, mojej ojczyzny. Precz sqrwy… Ny stąd. Jeb…. Ał was q.. Wy syjonistyczne pies. Niech żyje przyjaźń polsko – rosyjska. Polska dla polaków i prawdziwych słowiańskich przyjaciół. Wolność – przyjaźń – braterestwo, a nie chazarzy.

  15. RomanK said

    Obrona granic – nie placi za nic!
    Historia sie powtarza..kiedy na terytorium Rzeczypospolitej obce panstwa toczyly swoje wojny a obce armie maszerowaly , kidy m gdzie i jak chcialy… nbei trzeba bylo dlugo czekac aby poproszono meijscowe wladze o podpisanei wlasciwych papierow….rozbiorowych zreszta. TU jest idwrotne najpierw Prezydent Polski podpisal papiery….

  16. Wojtek said

    Ad. 14. Spokojnie. Taka okupacja drogo kosztuje, a widać okupanci nie chcą nawet płacić za paliwo. To przenosi ciężar problemu na reżim PiSdy, który będzie musiał szukać pieniążków na swoją drogą obstawę i dalsze wymachiwanie przed Rosją pistolecikiem Jarka. Nie ma obiecanych pieniędzy na dzieci ukrrów żyjących w Polsce, więc ciekawe jak sobie poradzą z ponoszeniem kosztów jankeskiej okupacji? A te będą rosły. Codziennie. Pewnego dnia przekroczą punkt krytyczny…

  17. RomanK said

    Panie Wojtku..pan czegos nie rozumie.
    TO czego sie pan spodziewa juz jest..zmieni sie tylko tyle ,ze pewnego dnias pojawia sie w urzedach ludzie mowiacy po polsku, ktorzy wprowadza pana w zdumienie..przyjdzie pan zalatwic sprawe a oni powiedza panu ” Dzien Dobry , jak moge panu pomoc…i zanim pan skonczy gadac..pomoga i z usmiechem ..zapytaja co jeszcze… –Eeeeeee nic..
    -Dowidzenia panu- panei Wojtek…jak pan bedzie cos potrzebowal to prosze zaraz przyjsc….Nastepny prosze…
    Jak pan bedzie stal z innymi zdumionymi na zewnatrz i rozmyslal co sie stalo….badz pan pewien, ze jestes pan w amerykanskim terytorium zamorskim.
    Najdrozsza dla POlakow okupacja -jak sie okazalo po wielu analizach -zawsze byla swoja wlasna okupacja przez swoja wlasna kamaryle.
    Niech pan sprawdzi i porowna podatki za okupacji Hitlerowskiej.

    Wie Pan, nie ogarniam tego żartu…
    Admin

  18. watazka said

    Murzynek robi porzadek na polskiej ulicy:

    Amerykańskie sępy wojny w Lublinie. – YouTube

  19. Boydar said

    Bo Pan Roman to taka odmiana Snaga, tylko z wyższej półki.

    ——
    Absolutnie nie.
    U p. Romana jest TROSKA o Polskę, choć często zamaskowana szyderstwem lub impertynencją.
    Admin

  20. RomanK said

    Czego pan nie ogarnia panie Gajowy??? Jakiego zartu..tu nikt nie zartuje.TO smiertelnie powazna sprawa..oczywiscie nie dl;a mnei ani dla pana..bo to co nam zostalo mozeny dosiedziec przed cmentarzem…ale dla tych oboznikow co marza o Wielkiej Polsce zyjac prownywaniem, wszystkiego do czego:-))))to przyszlosc.
    POlecam panu..a pan jak chce niech poleci innym:

    https://marucha.wordpress.com/2016/06/15/leszek-miller-wolyn/#comment-589167
    ad13.

  21. Marucha said

    Re 20:
    Dość zdumiało mnie to, że dzięki staniu się amerykańskim terytorium zamorskim – w Polsce urzędnicy staną się uprzejmi i życzliwi.
    Już nie będę się rozwodził nad tym, że jednak wolę nieuprzejmych Polaków od perspektywy nauczania nas uprzejmości przez USR-aelitów. Jakieś tam wieści o nich docierają do nas z baz wojskowych…

  22. cadyk z Radomska said

    Narazie nie płacą tylko za wache, jak już sie zakotwiczą na sałe to nie będą tez płacić za dymanie cudzych żon i córek (jak maja to w zyczaju u japońców)

  23. Dla innasrańców to nawet nasi rodzimi urzędnicy sa uprzejmi.

  24. Boydar said

    Nie podważam pankaflowej troski o Polskę. Wskazuję na bezkrytyczne wskazywanie United States of America jako wzoru cnót wszelakich z obywatelskimi na czele. Może Pan Gajowy wskazać choć jeden praktyczny powód, dla którego Panu Romanowi miałyby przeszkadzać amerykańskie bazy na obszarze RP ? Względy uczuciowe taktownie pomińmy, non disputandum est. US dookoła siebie pasuje Mu „w każdym calu”, dlaczego nie miałby chcieć tego miodu dla nas.

  25. NICK said

    Ponieważ czasy są ostateczne to powiem:
    Romanow jest gorszy od Rysia i Snaga.

    Z obowiązku napisałem.

    Nie obchodzi mnie co, ewentualnie, odpisze.
    Ma glejt. A jaki? Pomyślcie… .

    Gospodarzu! Pan go nie broń.
    To jest kawał Ssyna.

  26. Marucha said

    Re 25:
    Nie, Panie Nick. Będę bronił Romana K, choć i mnie niekiedy wnerwia. Ale z jego komentarzy zawsze da się wyciągnąć jakąś naukę.

    Pochlebca i potwarca za zasługą łażą;
    Brzydź się więcej pochlebstwem niżeli potwarzą.
    W potwarzy dla dobrego jest zawżdy nauka;
    Pochlebstwo złych zatwardzi, a dobrych oszuka.

  27. Marucha said

    Re 24:
    RomanK ma jasno wyrażoną opinię na temat obcych wojsk w III RP.
    A że mieszka w Teksasie, który jest – moim zdaniem – trochę inny, niż reszta USA, toteż i ma sympatię do tamtejszych ludzi. Pewnie sam bym też miał.

  28. Boydar said

    No i dobrze, karty są wyłożone. Swoją drogą ciekaw jestem, gdzie Pan Roman ma przełącznik pozycji; przecież te obce wojska (US) to dla Niego własne wojska. Z Teksasu chłopaków też by pewnie wyszukał.

  29. Waclaw-L said

    https://marucha.wordpress.com/2016/06/15/leszek-miller-wolyn/#comment-589167,
    amen.
    Panie Romanie, nic dodać nic ująć.
    Walenty Majdański, kołyski i potęga

  30. NICK said

    Karty są wyłożone, Lubelaku. I co?

    Łajno.

    Gospodarzu. Czasy są! Ostateczne!!!

    Nawet z łajna gówno będzie. A z gówna?

    Apokalipsa. Po prostu.

  31. Marucha said

    Re 30:
    Nie wiem, co Panu odpowiedzieć. Chyba tylko to, że wszystko w ręku Boga.

  32. Maćko said

    No prosze, teraz sie uwzieli za Pana Romana. Hadko czytac. Dobrze ze przynajmniej Listwy nie ma. Jest krócej.

  33. Mały_kinol said

    Pewnie kto był w ostatnim czasie w polskich jednostkach wojskowych widział jak się dziś „po amerykańsku” noszą bez pasów jak fleje. Udajoł amrykańskou, silnou armieł.

  34. NICK said

    Maćku.
    Nawróć się. Masz z czego się nawrócić. I nie jest to Kossecki, pryszcz. Dla przesoborowia.

    Inaczej to stał będziesz… .
    Po ‚drugiej stronie’.
    Proszę Cię, mądralo.

  35. Zbyszko said

    Nie płacą za paliwo a płacą za wyżywienie i utrzymanie? płacą podatek od zajmowanej powierzchni? płaca za szkody i degradację środowiska?

  36. RomanK said

    Panie Gajowy..tu nawet nie chodzi o grzecznosc urzednikow…tu chodzi o sprawnosc. Grzecznosc to czesc sprawnosci.
    Juz jada i duzo ich ,,sciagaja ze wszystkich baz amerykanskich zolnierzy z polskim pochodzeniem mowiacymi po polsku…wyksztalconych i z praktyka. Narazie organizuja im w Polsce jakies kursy jezykowe w Krakowie, Warszawie i Wroclawiu…
    Mysle, ze zastapia nimi wszystke wazne pozycje rzadowe wymagajace profesjonalizmu, uczciwosci i szybkiej decyzji.
    Sadzc po wczesnejszych akcjach w ten sposob przerwa korupcje i wyeliminuja holote miejscowa przyczepiona do cyckow panstwa, jak wszy
    .NP zalil sie pewien Irakijczyk ,ze jak przyszedl USkomisarz do szpitala to byl wszedzie..a jak salowe byly zajete to lekarzom kazal wynosic nocniki…Dyzur to byl dyzur… zadnych spanek..zalil sie, ze na dyzur zmienial cztery koszule…ale mowi dzieki temu natychmiast przyzwyczail sie tutaj:-)))tu zmienia tylko dwie:-))
    Ja wiem, ze wielu sie to nie podoba…ale taka jest rzeczywistosc.
    Chamstwo przemieszane z glupota ma rozne obajawy frustracji…sam pan tu obseruwje..po dosc typowch przykladach typowych dupkow polskich,.wlasnei taki produkt krzyzowki parobkow z karczmarem:-_))_)Stale do przodu, ale ..tylem , z maska na pysku, spoza winkla potrafi pluc, a nawet nasrac do butow na poddaszu mimo, ze nikt mu nie dal klucza:-)))
    Chcieli Polacy US bazy ..maja. A, ze trzeba placic??? Jak sie samemu boi spac i nie chce sprzatac..za nianke sie placi.MUsi pan sie liczyc ze w USA to ok 20 mln ludzi przyznajacych sie do polskosci,,,zdecydowana wiekszosc zassymilowana. CI beda chcieli czuc sie, jak w domu..i zrobia z Polski swoj dom…Swoj Polski Dom..Paru ulicom da sie swojskei nazwy- jak Millwaukee, Pulaski, Java.. Kosciuszko Squer..etc..wprowadzi wiecej odmian BBQsos, i lepsze piwo:-)) Coors Light:-))) bedzie OK..keep smiling:-))))
    O co sie pan zalozy ..ze nawet -jak wycofaja sie zewszad ..w Polsce zostana:-))) na dlugo….
    Wie pan dlaczego???powiem:
    – Bo moga! Polska to wymarzone miejsce geopolityczne dla Imperiow ..kto kontroluje Polske ..kontroluje Europe i trzyma w szachu Rosje….

  37. Polacy w Polsce nie zostaną. Nie będzie im dane. Nawet Polacy amerykańscy. Polin jest dla kgoś innego, niz Polacy, aczkolwiek oni, ci inni, będa pewnie posługiwac sie doskonałą polszczyzną.

    Nie podzielam tego optymizmu. Nie będzie Kazjasko square, ani Pulaski, ani Chenstohova. Pozostaną Aleje Jerozolimskie, Nowy Świat (New World), może i rondo Waszyngtona..

    Polacy w sprawie baz nie maja nic do chcenia, gadania, a nawet do myslenia. To jestestwo, która nazywa sie Polską służy teraz do prowadzenia rozmaitych przepychanek politycznych dla właścicieli tego świata, ewentualnie (oby nie) jako szachownica konfliktu, prawdopodobnie na lokalną, ale wyniszczająca skalę. Nie, to nie wina Polaków. Nec hercules…

    Tak, Polska ma najlepszą lokalizację dla imperiów. Plus naturalne bogactwa. Przeciez nie oddadzą Polski jakimś tam Polakom, tego jeszcze by brakowało.

    A jeśłi chodzi o hotel Lambert, to tylko w głębokiej konspiracji.

  38. RomanK said

    Panie Ursusalliassimus….pan wybzydza nie wiem po co?
    Mowi polski???- Mowi..
    Tanczy Krakowiaki w chlewiaki??? Tanczy
    Dzieciow robi ??- Robi….All Right!!!
    Dzieciowie robi Pledge Allegance to the Flag of the USA- robi…

    Ma pan Piekny Polski Dom ..Whataburger, french fries, beer…big gulp…truck wedke cooler, i shut guna…
    A do wojska une sie nie pcha zwlaszcza blisko ruskiego fronta….
    Bedzie coraz lepiej, coraz wiecej dzieciow zrobi sie szkoly..szast prast z dykty porzadnie, tylko maszt z flaga bedzie stalowy i wysoki..i podswietlany spot light:-))))

  39. Re: 30 Nick…
    Jedyna alternatywa jest: Nie dac sie skorumpowac, bowiem tutaj nie chodzi o apokalipse (ujawnienie), ale o dusze kazdego czlowieka stworzonego na obraz I podobienstwo Samego Boga…
    Nie dac sie skorumpowac w oczach Boga. Nic wiecej…
    ===========================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  40. RomanK said

    Heheheh panie Jasiu…za prachera pan robi:-)))) i balamuci dziewczynkom…. Nie bierzcie za usluga, a pojdziecie do Nieba:-))))

  41. watazka said

    Czepianie sie RomanaK wynika z kompleksow, o ktorych RomanK pisze!!
    Uderz w stol, a noga …odleci!

    Mamy taki przykry zwyczaj, ze krytykowanie Polaka przez Polaka jest dowodem braku patriotyzmu – a w najlepszym przypadku .. dowodem na pochodzenie zydowskie..
    A juz najbardziej denerwujace jest najprymitywniejsze z prymitywnych oskarzen: „kto sie ze mna nie zgadza – to napewno zyd”
    Jest to argument z piaskownicy w przedszkolu dla dzieci umyslowo niedorozwinietych.
    To zreszta tez i znany zydowski chwyt; wykorzystac w argumentach fakt, ze zydzi nie sa popularni w spoleczenstwach swiata- to najlepiej ubic dyskusje „zydostwem”. .
    Jest to celowe odwracanie uwagi od dyskutowanego problemu.
    Przewaznie jest to dowod na brak argumentu w dyskusji, a cos trzeba powiedziec.

    Przez cala historie narodu polskiego powtarzamy w kolko te same bledy.
    Zamiast sie uczyc historii- to my ja burzymy ,nawet w prymitywnej zemscie nad pomnikami. (Ale pomnik Pilsudskiego jest swietoscia narodu – teraz stanie pomnik kolejnego zdrajcy narodu )

    Przypomina mi sie (zyd) Boy Zelenski: „Ciocia mu o idealach – Jozio na to: co to walach?”
    Oceniamy POCHODZENIE sprawcy a nie bestialski czyn jakiego sie ktos dopuscil.
    Ktos jest kanalia, nie dlatego, ze jest zydem, Anglikiem, Mongolem- tylko dlatego ze jest kanalia.
    Tymczasem stosujemy zasade (zyda) Freuda: czlowiek nie ponosi odpowiedzialnosci za wlasne czyny bo ma uwarunkowania genetyczno-spolecznie. Czyli jak nam zyd przylozy, to wiadomo: zyd. To nie my – to zydzi – i idziemy spac zadowoleni ze wiemy kto zawinil.I tak bedziemy w kolko cytowac „Piesn o spustoszeniu Podola”.

    A z historii Polski nie wzielismy pare rzeczy pod uwage:

    W 18 wieku kto mial tylko dziure w dupie to wojowal na terenie Polski i obce wojska maszerowaly przez Polske jak przez pastwisko.Te harce obcych wojsk i przemarsz wojsk rosyjskich, austriackich pruskich , szwedzkich – bezkarnie – zupelnie Polske zrujnowaly.
    Po wojnie polnocnej, Rosja stala sie potega
    August Mocny wprowadzil wysokie podatki na armie saska – pobita przez Szwedow.

    W 1717 roku tzw.. Sejm Niemy (tylko marsz. Ledochowski mial glos) praktycznie rozbroil Polske
    Polska miala sie rozbroic: armia miala miec tylko 18 tysiecy zolnierzy, Litwa 6 tysiecy, a przyboczna gwardia krolewska 1200!.
    Podczas gdy Pruska armia miala 200 000 zolnierzy, mniej wiecej tyle samo miala Rosja- ok 200 tysiecy.. i Austria miala 200 000 i monarchie absolutna – silna centralna wladze, w przeciwienstwie do polskiej ” szlacheckiej demokracji”, w ktorej rzadzily oligarchy znani wtedy jako moznowaldcy
    A w Polsce byly prywatne armie moznowladcow – znaczy sie oligarchow,, ktore byly liczniejsze od armii polskiej.
    W tej olbrzymiej Polsce nie bylo wladzy egzekucyjnej, administracji i nie dzialalo sadownoctwo.
    Podczas gdy panstwa sasiednie sie unowoczesnialy, budowaly silne armie i administracje, w Polsce wladza moznowladcow spiskowaly z panstwami osciennymi, zeby oslabic wladze krolewska- oligarchow oslabiala wladze panstwa.
    Skutki nie daly na siebie dlugo czekac..(1772)

    Obwinianie RomanaK czy kogokolwiek, kto jest oburzony na to, co sie w Polsce dzieje i krytykuje samobojcze decyzje wladz, ktorymi rzadzi oligarchia i obce panstwa i obce oligarchie – jest tym czym pachnie nasza historia:
    warcholstwem.

    My lubimy wielkie hasla i wymachiwanie szabelka.
    Nie przeszkadza nam, ze polska oligarchia pomogla rozwalic Ukraine, dorabia sie na rabowaniu podbitych panstw (Irak, Afganistan, Ukraina); nasi ‚wspaniali” doradcy grasuja w Kijowie, sprzedaja Slawiansk obcym oligarchom, handluja mineralami Afganistanu… Sikorski osobiscie wyslal polskie wojsko do Jugoslawii, Libii, Iraku…

    A i teraz:
    NIKT sie nawet przez sekunde nie przejal:

    Dziś w Auschwitz zakaz odgrywania polskiego hymnu i odprawiania Mszy św. | Fronda.pl
    No to czy RomanK nie ma racji??

    http://www.fronda.pl/a/dzis-w-auschwitz-zakaz-odgrywania-polskiego-hymnu-i-odprawiania-mszy-sw,73378.html

  42. Maćko said

    36. Panie Romanie, ale Pan tu Czlowieków straszy… Jak jakis Chlopak przeczyta rano to bedzie skakal pod sufit a jego Piesek zacznie ujadac jak wsciekly sekundujac Giftowi!
    Jak tak mozna!

    Na taki scenariusz, to ani Niemcy nie beda patrzec laskawym okiem ani Rosjanie. Paru ciemnych i glosnych dostanie na ulicy gozdzika z feromonami w prezencie od jakiejs dlugonogiej specnazki i zaczna sie gwalty na Polkach i trzeba bedzie ewakuowac Boysów. Albo cukier w ropie, piasek w oleju, kolejne wypadki czy zaraza… czy jakiegos ksiedza zabija torturujac.. Piotrowski jeszcze pamieta jak to sie robi i chetnie by zmienil samochód.

  43. To nie tak.

    Nie chce byc złosliwym i przypominać, co jest człowieczym prawem, a co przywilejem i kto to wczoraj napisał (z czym sie oczywiście trudno nie zgodzić). Dom i rzeczy podstawowego użytku to prawo. Krakowiak to przywilej tych, co mają odpowiednie predyspozycje (to skrót myslowy prowadzący do indukcji).

    Etyczny aspekt Pledge of allegiance to skomplikowana sprawa. Nie będziemy przynudzać. Nie teraz.

    Ma pan Piekny Polski Dom ..Whataburger, french fries, beer…big gulp…truck wedke cooler, i shut guna…

    Nie, taki dom to on nie ma. Ma polski dom, choć empty nest. (siatgun sie znajdzie)

    Jeszcze poważniej. Z polskością nie trzeba już nawet walczyć. Rahm Emanuel siedzi w burmistrzowym fotelu i sie smieje.

    Żeby była polskość, musi być jakas spójnośc etniczna. A w Starym kraju spójnośc narodowa. Do tego system nie dopuści.

    Dlatego Hotel Lambert w konspiracji. Ot, taka sobie nieszkodliwa, nieziszczalna mrzonka…

  44. Marucha said

    Re 36:
    Może tylko jedna uwaga na temat tego, jak nam Amerykanie zrobią dobrze: historia nie zna przypadku, aby Amerykanie opuścili jakikolwiek kraj, w którym się już zainstalowali. Wyjątek to Wietnam.

  45. Marucha said

    Re 37:
    Poza tym mam poważne zastrzeżenia co do polskości wielu Poloamerykanów.
    Nie znają ani naszej historii, ani kultury, ani nie czują polskości,.
    Ot, takie Jannigery… w najlepszym przypadku.

  46. NICK said

    A kysz, Romanow.
    A kysz.

  47. watazka said

    44
    Marucha
    Wtedy gdy upadl Sajgon w 1975 roku – w tym samym tygodniu w Sajgonie, firma butow sportowych Nike zarobila ponad milion dolarow.
    Amerykanie dalej sa zainstalowani w Wietnamie, tylko troche inaczej (na razie). Domagaja sie od Hanoi, zeby wywalic baze rosyjska Cam Ran, ktora w tej chwili sluzy za stacje paliwowa dla rosyjskich samolotow wojskowych.
    Amerykanie od lat prowadza wielka batalie anty-chinska i szalenie pro-amerykanska.
    Jest takie muzeum w Hanoi … wojny wietnamskiej. Malo mnie nie zniesli na noszach.
    Pokazuja w tym muzeum jak to Amerykanie byli bestialsko mordowani przez Wietnamczykow, ktorzy znecali sie nad jencami wojennymi. (Wtedy mi sie przypomnial sen. McCain i faktycznie zrobilo mi sie slabo)

    Wiadomo, ze Wietnamczycy od lat sie nie bardzo lubia z Chinami i chodzi nie tylko o wyspe Hainan. Jankesy probuja to wykorzystac. Czy mlodzi Wietnamczycy zechca pamietac napalm – nie wiem. U Azjaty trudno wyczuc co tak naprawde mysli.
    A mlodym tez sie marzy Ameryka

  48. watazka said

    45
    Marucha
    Polskosc Polakow mozna obecnie kwestionowac na calej szerokosci i dlugosci geograficznej.
    A juz znajomosc historii — z raczej nieznajomosc , niestety zaczyna sie w Polsce. (Vide: historyk Schetyna, Macierewicz)
    Nikt z moich znajomych nie bierze udzialu w zadnych konwektyklach organizowanych przez konsulat. Nawet na polskie filmy malo kto podobno przychodzi, bo sie zwyczajnie – boimy.
    Na zabawie sylwestrowej pobili sie PiSowcy z POwcami – mnie tam nie bylo ale opowiadal mi znajomy, ktory tam przygrywal.
    Znakomita czesc Polonii jest pro-PiSowska i nie ma nawet dyskusji, bo sie zaczynaja wrzaski. Przed wyborami w Polsce w tamtym roku zjezdzaly sie nagle jakies znakomitosci intelektualne i namawiali , zeby glosowac na PiS.
    Rzygac sie chce. No i byly „dywagacje” na temat Putina i Katynia. Jeszcze probowali wmowic, ze obowiazkiem patriotycznym kazdego Polaka jest brac udzial w polskich wyborach.
    Siostra znajomego zadzwonila do niego z Polski po wyborach i okropnie pyskowala, ze to przez Polonie PiS wygralo. Tego nie wiem, bo nie mieszkam w Chicago.

    Na usprawiedliwienie moge tylko dodac, ze kolejne rzady w Warszawie robia absolutnie wszystko, zeby Polonie rozwalic. Absolutnie wszystko.
    Pamietam, ze przyjechala do nas pani od „opieki nad rodakami za granica” – niejaka Jolanta Kwasniewska, ktora byla jakims reprezentantem na Polonie czy cos takiego.
    Schlala sie juz na samym poczatku wizyty i spedzila odwykowke i leczenie klina klinem u bogatego Polusa, ktorego Warszawa dawno naslala, zeby szpiclowal. KUL tez powysylal „emisariuszy”.
    Znane sa rozroby polskich ‚ambasadorow’ w Urugwaju i radosne imprezy w ambasadzie czy konsulacie np. w USA gdzie pani Appelbaum- Sikorska uroczyscie promowala swoja ksiazke kucharska.

    Natomiast … Ukraincy , zwlaszcza w Kanadzie sa bardzo dobrze zorganizowani.

  49. Yah said

    Ad 48

    Panie Watażko szanowny główny problem polega na tym, że nie potrafimy odróżniać naszych od obcych. Jak się nie nauczymy d…pa zimna … i znajomość historii kompletnie nic nie da.

  50. Spartakus62 said

    Wpis 36;38;40 Pan RomanK

    Tak, tak, tak, tak i… tak panie RomanieK, P R A W D A!

    Pańska wiedza RomanieK, jest q…a B e z c e n n a!

    Prawda!, prawda!, prawda! panie RomanieK, przez duże „P”… Prawda!, no co mozna jeszcze dodać? Prawda!.

    Będę ryczał P R A W D A!

  51. Spartakus62 said

    41. Pan Watazka

    Zgadzam się z panem Watazka; pana uzasadnienie pana obrony… pana Romana Kafla jest bardzo wyczerpujące, wnikliwe i ze wszech miar merytoryczne.

    No nie ma ch. we wsi, że argumenty, jakie zapodaje pan Roman Kafel powalają na kolana… prawie wszystkich, mnie bynajmniej tak, argumenty niosące ze sobą prawdę i li tylko oną.

    Byłem jednym z tych co jechałem na pana Romana, ale z biegiem czasu przekonał on mnie swoją znakomitą argumentacją, popartą faktami, dowodami i swoim niesamowitym intelektem i życiowym doświadczeniem.

    Sorry panie NICKu, że nie będę juz opluwał p.Romana, bo i pana prozę też cenię i tak jak pan przekonuje się do p. Maćko, serce moje zyskał pan Roman. Może NICK, pan, czy inni mnie zbesztać, a ja wiem swoje.

    Krytykę przyjmę na plecy, niekoniecznie oddając jako vice versa. Pan właściciel witryny Marucha, też nie mylił się od początku do pana Romana. A teraz proszę mnie zjeb…..Ć. Jeżeli słusznie, to nie ma sprawy.

  52. Spartakus62 said

    Ad 48: p.Watazka

    Apropo p. Jolanty Kwaśniewskiej. A co z jej mężem Olkiem, też poszedł w tany?!? 😉

    Pytam z ciekawości, czy był ten jegomość, którego kiedyś lubiłem {a nawet głosowałem na niego w 1995r., by Bolek ponownie nie przejął lejcy zwanych Polską}, czy był na innym raucie z Polonią?

  53. Spartakus62 said

    47 p. Watazka

    Są pokazane te sceny zakłamania we wielkich produkcjach Hollywood, jak wszystkie części Rambo czy Łowca Jeleni.

    Amerykanie są w nich pokazani, jako ci… pokrzywdzeni, a przecież oni byli agresorem Wietnamu i tamtych terenów, pod płaszczykiem walki z komunizmem.

    Oczywiście jako mięso armatnie brała udział w tej wojnie biedota murzyńska i taka sama biała, bo wbrew pozorom w USA, jest jej także dużo – biedoty białej.

  54. revers said

    … i strzelaja do wszystkiego co rusza sie i zywe na wybrzezu baltyckim

    http://www.spiegel.de/video/dramatischer-zwischenfall-us-kriegsschiff-beschiesst-polen-video-1029320.html

  55. […] Za; https://marucha.wordpress.com/2016/06/15/zolnierze-usa-nie-placa-za-paliwo-w-polsce/ […]

  56. Listwa said

    @ 32 Maćko

    Zajmij sie swoimi ograniczeniami

  57. Boydar said

    Panie Listwo, słyszał Pan o takim cudzie, żeby się ktoś za uszy sam z bagna wyciągnął ? Oprócz pana barona, oczywiście.

  58. Listwa said

    @ 57 Boydar

    Ale zajmować się może. Lepiej tym, niż ma kombinować wspak.

  59. Boydar said

    No nie bardzo może; jak Bazyliszek zaczął się sobie przyglądać …

  60. Listwa said

    @ 59 Boydar

    To z ostrożności procesowej niech nie patrzy w lusterko, nich patrzy w sufit.

  61. Boydar said

    W sufit to tak, tak może być. Wtedy nawet i pod nogi patrzeć nie musi.

Sorry, the comment form is closed at this time.