Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Historia na nowy ład: byli wyzwolicielami, a stali się okupantami

Posted by Marucha w dniu 2016-06-30 (czwartek)

Z inicjatywy Instytutu Pamięci Narodowej RP ponad 200 pomników radzieckich, w tym monumenty wdzięczności Armii Czerwonej, będą wkrótce zdemontowane i przewiezione z różnych regionów kraju do miasta Borne Sulinowo, gdzie zostaną umieszczone jako eksponaty na terenie skansenu.

Miejscowe władze są przekonane, że pomniki będą przyciągać rzesze turystów, którzy jakoby z radością będą oglądać stare, często poważnie zniszczone pomniki z czerwonymi gwiazdami. Oprócz tego środki uzyskane ze sprzedaży biletów do muzeum pod gołym niebem powiększą stosunkowo niebogaty lokalny budżet.

Według planu w czasie wycieczki po ścieżce edukacyjno-narracyjnej turyści zapoznają się z historycznym kontekstem pojawienia się pomników i otrzymają nową, „ulepszoną” wersję historii w myśl, której żołnierze radzieccy z wyzwolicieli przekształcają się w okupantów.

Warto przypomnieć, że pomniki przenoszone są pod pretekstem „dekomunizacji”. Ale, czyż pomniki poświęcone Armii Czerwonej są symbolami komunistycznego zniewolenia Polski? W latach 1944-45 w czasie walk o wyzwolenie Polski spod okupacji hitlerowskiej setki tysięcy żołnierzy Armii Czerwonej polegli na polu boju. Już dawno nie ma ich na białym świecie, więc, jak można ich, właśnie ICH, obarczać winą za politykę Stalina?

Nota bene, wcześniej władze lokalne mogły samodzielnie decydować, czy usuwać pomnik, czy nie. Obecnie Instytut Pamięci Narodowej twierdzi, że będzie to akcja przymusowa. Na realizację tego programu wydano już prawie pół miliona złotych.

Jednak nie wszystkim podoba się rozpętana w Polsce „wojna” z pomnikami. Zarówno w Rosji, jak i w Polsce są ludzie głęboko oburzeni takim stanem rzeczy. Na przykład członkowie polskiej organizacji społecznej KURSK, którzy z własnej inicjatywy odbudowują te pomniki. Z przewodniczącym Stowarzyszenia Jerzym Tycem rozmawiała przez telefon korespondentka rozgłośni Sputnik Irina Czajko.

Z wielkim bólem była przyjęta w Rosji decyzja Instytutu Pamięci Narodowej o usunięciu pomników wdzięczności Armii Czerwonej i przewiezieniu ich do skansenu w Bornem Sulinowie. Jak Pan ocenia inicjatywę IPN-u?

— Przede wszystkim IPN nie ma w ogóle prawa do podejmowania takiej decyzji, ponieważ obiekty, pomniki Armii Czerwonej są objęte polsko-rosyjskim porozumieniem, gdzie stronami są rządy obu państw. Dobrze byłoby, żeby IPN lepiej zapoznał się z aktami prawnymi. Nasze Stowarzyszenie KURSK jest przeciwne niszczeniu, usuwaniu albo przenoszeniu tych pomników.

Poza tym, nie wyobrażam sobie, jak miałoby wyglądać przenoszenie pomników skoro niektóre są bardzo duże, wręcz ogromne, jak na przykład pomnik w Mikolinie. To jest absurdalne, niewykonalne i niezgodne z prawem.

Zgodnie z planem ma powstać turystyczny ośrodek. To już nie będą pomniki wdzięczności Armii Radzieckiej, jako takie, lecz obiekty turystyki. Co o tym sądzić?

— Do skansenu to należy przenieść Instytut Pamięci Narodowej, a nie pomniki. To nie są zabawki. Te pomniki zostały wzniesione w pamięć o żołnierzach, którzy walczyli przeciwko Niemcom, którzy polegli. To nie jest atrakcja turystyczna.

Uważam to za karygodne i wręcz oburzające. Pomniki powinny pozostać tam, gdzie stoją. Były wzniesione przez ludzi wdzięcznych Waszym żołnierzom za to, że przegnali i pokonali Niemców i odzyskali nasz kraj. Nasze Stowarzyszenie będzie się sprzeciwiać temu z całych sił, bowiem zostało ono utworzone właśnie w celu wspomagania władz lokalnych w opiece nad miejscami pamięci. Nie tylko Armii Czerwonej, ale kiedy zaczęły się pogarszać stosunki Polski z Rosją, to różne bardzo wpływowe organizacje w Polsce nawoływały do niszczenia wszystkiego, co związywali z Rosją, głównie też pomników.

Postanowiliśmy, więc, przeciwstawić się temu i zaczęliśmy te pomniki remontować, dbać o nie. Nasza praca wygląda tak, że uzyskujemy zezwolenie na remont pomnika i, najczęściej za własne pieniądze, wykonujemy niezbędne czynności. Dotychczas wyremontowaliśmy 23 pomniki radzieckie. Nie wyobrażam sobie, żeby te pomniki, które myśmy wyremontowali, ktoś przyszedł i rozwalił albo przeniósł.

Mam 48 lat, jestem byłym żołnierzem zawodowym, byłem policjantem. Od dziecka byłem wychowywany w duchu poszanowania pamięci o żołnierzach Armii Czerwonej, w duchu opieki nad miejscami pamięci o tych żołnierzach i polskich żołnierzach, którzy wraz z nimi wyzwalali nasz kraj.
Byłem wychowany tak, że wiem, kim są hitlerowcy, kim są banderowcy i wiem także, kto przyczynił się do tego, żeby odrodziło się państwo polskie — to żołnierze Armii Czerwonej i Wojska Polskiego. Dlatego czczę ich pamięć i nigdy, ile mi sił starczy, nie będę bierny w takich sytuacjach, jak teraz.

Irina Czajko
http://pl.sputniknews.com/

komentarze 124 to “Historia na nowy ład: byli wyzwolicielami, a stali się okupantami”

  1. Adam Ryglowski said

    Widzi mi się , że w piekle pod kotłami zabrakło paliwa…

  2. Pamiec Wyparta Wroci sie Upiorem said

    ” Przede wszystkim IPN nie ma w ogóle prawa do podejmowania takiej decyzji, ponieważ obiekty, pomniki Armii Czerwonej są objęte polsko-rosyjskim porozumieniem, gdzie stronami są rządy obu państw.
    Dobrze byłoby, żeby IPN lepiej zapoznał się z aktami prawnymi.
    Nasze Stowarzyszenie KURSK jest przeciwne niszczeniu, usuwaniu albo przenoszeniu tych pomników.”

    Czyzby twary w IPN zupelnie zwariowaly…?

    Nie boja sie zywych…fakt, ale niech sie strzega UMARLYCH, bo ICH SA MILIONY i ONI zostawili tu czesc ZYCIA czyli ENERGII.

    KOSCI TYCH UMARLYCH do dzisiaj EMANUJA ENERGIA i ONI stoja po stronie SPRAWIEDLIWYCH.

    twary z IPN sciagaja na siebie …

  3. Wojtek said

    A UPAdlińcy coraz częściej atakują polskie pomniki. Sytuacja staje się poważna…

    http://www.studiowschod.pl/w-zytomierzu-zniszczono-nagrobek-polskiego-patrioty/

  4. E.W. said

    Przede wszystkim: nigdy nie byli wyzwolicielami, a poprzez „polskich” sprzedawczyków, byli OKUPANTAMI, żadne zaklinanie tego faktu nie zmieni.

  5. Marucha said

    Re 4:
    Powiem krótko i dobitnie: nie pierdol.
    Żołnierze sowieccy nie mieli NIC wspólnego ze zniewalaniem albo okupacją Polski.
    Wszystko ci się popieprzyło, nieuku.

  6. wanderer said

    Smutne to. Dla mnie jest to profanacja.

  7. Adam Ryglowski said

    Gospodarzu – PROSZĘ ZRÓB COŚ Z TAKIMI NIEDOROZWOJAMI

    w końcu , proszę – Podawaj IP takiego czegoś jak n.p. „E.W.”.

    Jeżeli ono nie rozróżnia żołnierza od Bydlaka (sowiet/syjon/narodowy socjalista) -to to trza naznaczać na czółku (głowie) – NP – lub …

  8. Lily said

    Jak,dla mnie to straszne.Teraz beda mieli wiecej
    miejsca,do stawiania pomnikow swojakom.

  9. Mary said

    Racja

  10. Lily said

    Warto poswiecic chwile czasu,zeby wiedzec,co
    piszczy w trawie.
    https://www.big-lies.org/jews-sayanim-hasbarat/
    http://www.big-lies.org/index.html

  11. Marucha said

    Nie podaję IP. Chyba źe mnie do tego zmusi policja lub prokuratura.
    Wyjątkiem był pewien osobnik z UK, który wielokrotnie groził mi śmierci3.

  12. re1truth2 said

    1. Artykuł 1 podpisały obydwa rządy – można przeczytać [miejsca pamięci i spoczynku] – http://www.radaopwim.gov.pl/media/pliki/ochrona_grobow_rosja.pdf

    2. http://dormitorium.lublin.pl/16/miejsca-pami%C4%99ci-narodowej.htm

  13. Adam Ryglowski said

    Bardzo , ale to bardzo PRZEPRASZAM PANA GAJOWEGO MARUCHE , że próbowałem wyłudzić konfesyjną tajemnicę.
    ….
    Ja z kolei życzę Gospodarzowi 102 lat życia + 40 na dokładkę ( średni wiek górala z Kaukazu).

    A E.W. – proszę wyślij trochę ELEMENTARZA HISTORYCZNEGO z lat 1930 – 1950 .
    Po przetestowaniu nabytych wiadomości może być decyzja:
    1 – drukujemy
    2 – do nauki !!!

  14. Zdziwiony said

    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/13096341_1130845146958075_2215622937665080027_n.jpg?efg=eyJpIjoiYiJ9&oh=af9bf9ea1bae8c10e823456f1f94729a&oe=58032B82

  15. Regina said

    Ad4.Zyczę ci,abyś miał możliwość doświadczenia tego,czego doświadczyli byli więżniowie Obozów Zagłady.Wtedy zrozumiałbyś,czy to było wyzwolenie,czy zniewolenie.Zapytaj któregoś z nich. Dla nich liczyły się nie godziny,ale minuty do wyzwolenia.Tylko kanalie mogą szargać pamięć, Bohaterów ,którzy stracili swoje młode życie wyzwalając Polskę.

  16. La Reine Toronto said

    IPN nie POPiSuje sie ostatnio ale hanbi nasz polski narod podejmujac takie decycje. Ktos chyba tam ma przyslowiowego haka na decydentow i dlatego tak siie osmieszaja.
    IPN powinien ujawnic zdrajcow i sprzedawczykow naszego narodu a nie usuwac pomiki poleglych mlodych zolnierzy co oddali zycie zeby nas NIemcy nie wymordowali…i niewolnikami obwolali.
    Cos mie sie wydaje ze ten ‚instytut’ robi miejsce teraz dla innego narodu a nasz upadla i hanbi.
    Rosjanie juz nie beda oddawac zycia za Polakow, oj nie. I chyba o to chodzi naszym ‚moznowladcom’?
    Podlosc. Brak szacunku dla poleglych i afront w stosunku do naszej bratniej slowianskiej Rosji.

    ad 4..wynocha do USraela . Won ! a kysz !

  17. Isia said

    Re: 13 Pan Adam Ryglowski … racja … ludzie są otumanieni i zmanipulowani ( wiadomo, kto nam podręczniki do historii pisał ) … trzeba cierpliwie wyjaśniać, uczyć … tak, jak robi to Pan Gajowy od lat …

  18. Grace said

    Jacy okupanci? Kurna mac! Ja sie wychowalam w malym polskim miasteczku na zachodniej granicy gdzie byla jednostka wojskowa Armi Czerwonej. Ci „okupanci” to byli wspaniali ludzie! Do dzisiaj ludzie wspominaja ich z lezka w oku. Do diabla z tymi co niszcza pomniki poleglych zolnierzy radzieckich. Jest mi bardzo wstyd za tych ktorzy o tym decyduja. Czy nikt nie jest w stanie powstrzymac tych antyrosyjskich gnojkow Panie Gajowy?

    Tylko Polacy. Jeśli zechcą. Wystarczy czasami tłumek z brukowcami w rękach i butelka benzyny…
    Admin

  19. Marta1973 said

    @ 18 i wszyscy pozostali Dyskutanci, reprezentujący opcję „wyzwolenia”

    Proszę spytać (o ile jeszcze żyją) Polaków z Wilna, Grodna, Lwowa, Stanisławowa i wszystkich pozostałych zgarniętych nam POLSKICH miast i miasteczek, czy dla Nich było to wyzwolenie, czy zniewolenie. Kraj, który wychodzi z wojny okrojony terytorialnie, z milionami rodaków w najlepszym razie do „repatriacji”, nie był zwycięzcą tej wojny. Ładna mi „repatriacja”, z Polski do Polski!
    I tak nikogo nie Państwo przekonacie, nawet jeśli zmienicie i przekręcicie sto razy znaczenia słów „wyzwolenie”, „repatriacja” i wielu innych.

    Pani nie rozumie, że alternatywą do wyzwolenia przez ZSRR była eksterminacja narodu polskiego.
    Admin

  20. Marta1973 said

    Uprzedzając obraźliwe komentarze, dodam, że z „narodem wybranym” nie mam nic wspólnego. W tak zwanym USRAELU też nigdy nie byłam:) W referendum w roku 2003 głosowałam przeciwko Anschlussowi!

  21. Marta1973 said

    „Wyzwolenie” w latach 1944-45 zwieńczyło niedokończone dzieło „wyzwolenia” roku 1939.

    http://www.ekspedyt.org/andy-aandy/2014/08/31/28823_sowieckie-ulotki-po-agresji-na-polske-w-1939-r.html

  22. Boydar said

    @ Pani Grace (18)

    Zły argument, Pani Grace. Pomników nie postawiono „bo żołnierze Czerwonej Armii nie gwałcili tybylczych kobiet, nie kradli, nie awanturowali się, można było z nimi to czy tamto”. Tylko dla tego że umarli również dla nas mając osiemnaście lat. W pewnym sensie bez sensu.

    @ Pani Marta (20) i (21)

    Jednak ma Pani. Selektywną jaskrę w zaawansowanym stadium.

  23. guła said

    A jak przyjdzie powrócić do zdemontowanych albo wręcz zniszczonych pomników powstaną zbędne koszta. Może lepiej ograniczyć się, do zmiany miana takiego pomnika. Na ten przykład; dozgonnie wdzięczni obywatele, dla wyzwolicieli armii USA a imiennie i Paton’a. Tak jak było z pomnikiem Jana III Sobieskiego któren robi teraz, za Bohdana Chmielnickiego.
    Tym bardzie, że możemy tyle co nic.
    Ale możemy, jako naród, odtajnić utajnione archiwum IPN. Czy też nie możemy?

  24. re1truth2 said

    Re 22
    W związku z 21 …frontu Ukraińskiego Timoszenko – dobrze widzi

  25. Yah said

    No skoro Polska ma wrócić do germańskiej „macierzy” to pomniki wdzięczności rzeczywiście mocno by nie pasowały. Nie wiem czym to się skończy 😦

  26. guła said

    Ni z gruszki ni z pietruszki.
    Winieta: 3obieg
    Za najlepszego MSZ RP Radek Sikorski uważa samego siebie.
    Nie na temat? Wcale tak nie uważam.

  27. Wojtek said

    Ad. 4. Jeśli Rosjanie byli okupantami z powodu ‚”polskich soprzedawczyków”, to kim są i co robią w Polsce wojska jankeskie? Czy nie są właśnie okupantami? A kim są ci, którzy je tu sprowadzili? Czy tylko sprzedawczykami, czy raczej zwykłymi zdrajcami i wrogami Polski, którzy nie mają prawa uważać sie za Polaków i żyć razem z Polakami. Chyba nie muszę pisać, co jest odwieczną karą za zdradę narodu polskiego, bo każdy to dobrze to wie. Przyjdzie i po was sprawiedliwość…

  28. AlexSailor said

    @Marucha

    „Żołnierze sowieccy nie mieli NIC wspólnego ze zniewalaniem albo okupacją Polski.”

    Hmm.
    Dla mnie załamka.
    Jeśli tak wyrobiony i zasłużony @Marucha pisze coś takiego, to albo nie przeczytał po napisaniu, albo nie masz dla nas żadnej nadziei.

    Węzeł Gordyjski II WŚ w Polsce jest faktycznie trudy do rozwikłania, ale bez przesady.
    Oczywiście prawdą jest, że żołnierze radzieccy nas wyzwolili, a konkretnie Stalin, w wyniku czego w ogóle jest nas dziś ponad 30 a nie 3 miliony.
    Niemcy mieli oficjalny, urzędowy plan likwidacji narodu polskiego, jego redukcji do kilku milionów przez wymordowanie i zagłodzenie, który konsekwentnie realizowali.
    Stalin takiego planu nie miał, co najwyżej chciał władać Polską (czy aby na pewno).

    Żołnierze radzieccy tak nas wyzwalali od 1939r., że w wyniku ich działań zginęło 400-450 tys. obywateli polskich, co przy niezorganizowanych banderowcach bez państwa działających z niemieckiego nadania – ponad 200 tys. ofiar – jest faktycznie „kiepskim wynikiem” – proszę wybaczyć gorzką ironię w tej sprawie.
    Jednak żołnierze radzieccy, Stalin, jego zboczony (pedofil) pies Beria pracujący dla brytyjskiego wywiadu, do pięt nie dorastają ponad 9 milionom zamordowanych przez obecnego sojusznika z NATO, którego minister raczył był nam ostatnio przedstawić ultimatum w sprawie faktycznej likwidacji Państwa Polskiego (formalna odbyła się przez podpisanie Lizbony).

    Jeszcze raz zestawienie ofiar, bo od tego powinno się zaczynać rozważania:

    1. Niemcy – ponad 9 milionów,
    2. ZSRR – 400-450 tys.,
    3. Bandy banderowskie – ponad 200 tys. – odpowiedzialność spada na Niemcy.

    Można też dopisać ponad 100 tys. zamordowanych w Ponarach „litwinom”.
    A dla porządku jeszcze doliczyć ofiary agresji Słowackiej w 1939r.
    Oczywiście za każdym z powyższych stali Niemcy.

    Panie @Marucha.
    Formalnie nie można nazwać wyzwolicielem żołnierza, w wyniku działania którego państwo traci połowę swojego terytorium, który rozpoczyna wojnę w 1939r. łamiąc trakty, tylko dlatego, że musiał przejść do Berlina i przy okazji za cenę wielkich strat wygonił Niemców z Polaki ratując Polaków przed totalną likwidacją.

    Niemniej.
    Moim zdaniem wojna pomnikowa godzi w polski interes państwowy i narodowy, ośmiesza nas, jest niesmaczna i głupia.
    Pomniki bezpośrednich rzeźników i zbrodniarzy powinny być oczywiście usunięte, ale inne, absolutnie.
    Niestety w Polsce wojny z pomnikami mają długą tradycję.
    A spektakularne dokonania to likwidacja cerkwi prawosławnej po I WŚ w Warszawie i próby likwidacji Pałacu Kultury i Nauki wybudowanego za radzieckie pieniądze przez Stalina jako dar dla Polski i Polaków.

    Obawiam się też, jak ktoś wyżej zaznaczył, że może nie tyle te pomniki przeszkadzają, co potrzebne są cokoły dla innych.

  29. Marta1973 said

    @22, pan Boydar

    Proszę się łaskawie nie kompromitować.

    Moja Babcia, prawdziwa kresowa patriotka, wnuczka powstańca styczniowego, była zapewne agentką imperialistycznej propagandy, kiedy opowiadała, jak w jej dworku zostały trzykrotnie zgwałcone przez pijaną azjatycką dzicz dwie posiadane przez Nią jałówki. Działo się to w październiku 1944 roku. Oczywiście, te nieszczęsne zwierzęta były „celem zastępczym”, bo Babcia swoje cztery córki zapobiegliwie ukryła bodajże w jakiejś ziemiance na czas, aż najgorsze hordy pognały na zachód. Zniszczenia i rozmiary rabunku w obejściu Babci z litości przemilczę.

  30. Glos Prawdy said

    Ja już kiedyś pisałam tu dlaczego tak jest. Komunism był wielką plagą, która postawiono w Polsce nawet wyżej od hitlerowskiego nacyzmu, ponadto jakis procent gnojów z armii radzieckiej wyładowali swój amok na kobietach niemieckich i zachodnie słowiańskich gwałcąc ich. To że to samo robili sojusznicy nikt w Polsce nie wspomina, nienawidzą właśnie radzieckich. Moim największym pragnieniem jest, żeby jako że Rosja jest krajem słowiańskim o wielkodusznym charakterze, więc być może władza zdobędzie się na to, żeby przeprosić za ten okres sowiecki komunistyczny, czego wszyscy na Zachodzie oczekują.

  31. Yah said

    Ad 30

    A Pan by przepraszał za coś, czego Pan nie zrobił ? Nie do tej władzy trzeba kierować żądania o przeprosiny, ale tamta nigdy nie przeprasza. Ale co ja będę pisał – choć widać wszystko jak na dłoni większość i tak niczego nie czai.

  32. Yah said

    Ad 30

    Pana pojecie wielkoduszności polega na tym, że dobrze prowadząca się kobieta ma publicznie oznajmić , że jest ku…wą, a, a widząc ku…we wszyscy mamy udawać, że jest to kobieta bez skazy. Takie pomysły to mogą się zrodzić w głowach opętanych przez rogatego. He, he rozumiem , że jest to kwintesencja frankowego miłosierdzia.

    Niestety będzie tylko jeszcze gorzej jeśli zła nie nazwiemy złem i jeśli na zło będziemy przymykali oczy szukając głupich wymówek. Na szczęście jest sędzia, który zna nasze serca, który ” za dobre wynagradza, a za złe karze” TU I TERAZ. Kto jak kto ale Polacy w XX wieku wielokrotnie byli karani nie za czynienie zła tylko z tolerowanie zła. W XXI wieku historia się powtórzy – tak Bóg stara się wychowywać ludzi.

  33. Glos Prawdy said

    Chciałabym jeszcze dodać, może nie na temat, ale też o Rosji. Znajduje się w rosterce i nie wiem co myśleć. od marca miesiąca corac częściej zjawiają się rosyjskie wiadomości o rzekomym spisku w Kremlu,zamachu stanu. Że to nie teraz rozpoczęło się i przeszło w ścisłej tajemnicy. Że Putin już prawie marionetką w rękach wojskowych, które są masonami, rycerzami maltańskimi, illuminatami. Dają dowody. Tłumaczyć niektóre artykuły jest bardzo trudno, bo są napisane swoistym językiem, rynsztokiem. I z tego można wywnioskować, że wszystko co widzimy na światowej politycznej arenie to teatr, specjalnie dla nas rozgrywany. Że i Ameryka i Rosja i Europa, Chiny, Bliski Wschód są w zmowie, służą antychrystowi i dążą do ustalenia Nowego Porządku Światowego.
    Swoje zdanie na temat Putina zmieniłam po pewnych jego dokonaniach w lepsza stronę, nie wiem, czy to on jest autorem wszystkiego, czy być może ktoś mu radzi, ale tak to przynajmniej wygląda na zewnątrz, a prawdę zna tylko Bóg.
    https://czasprzebudzenia.wordpress.com/wychowanka-illuminati-opisuje-organizacje/

  34. JO said

    Wiekszosc z nas Polakow patrzy na 17 wrzesnia i zajecie Kresow przez ZSRR z perspektywy masonskiej propagandy – zydowskiej propagandy.

    A przeciez nieznanym juz nam faktem jest. ze Stalin prowadzil polityke Carska… w tym wzgledem Polski i ja zastosowal w 1945 roku w 100 procentach na korzysc Narodu i Panstwa Polskiego, na korzysc slowiansczyzny, na korzysc Dobra naszego Wspolnego.

    My nie wiemy juz, ze Zaboru ze strony Rosji nie bylo a byla zmiana geopolityki Krolestwa Polskiego, ktore jak Car powiedzial ” Przylaczylo do siebie Cesarstow Rosyjskie”
    Mial szanse zrobic podobna … Krol Wladysla IV…

    Gdyby nie Rewolucja Francuska, przekonany jestem, ze Polska – Krolestwo Polskie pod Berlem Carskim odebralo by zimie zachodnie po Labe!.. i taka Wielka by Byla Polska za Zachodzie.

    Przekonany jestem, ze pod berlem Carskim odebralo by Krolestwo Lwow… i takie by byly ziemi na wschodzie…

    Ba, mielismy szanse razem odebrac Konstantynopol….

    Niestety, Zydo- Masoneria wywolala powstania Styczniowe i Listopadowe – grzebiac szanse Polakow i Polski na WIELKOSC jaka sie nam przynalezy z racji historii dziejow….

    Niestety, zamiast jak dzis Bialorus, ktora trzyma sie Rosji… – Krolestwo Polskie zorganizowalo Wojska wraz z Napoleonem – Szmata Masonska – przeciwko Rosji.

    Konsekwencja tego byla „Wielka Emigracja”, ktora w skali nie byla „Wielka” w porownaniu z tym. co zrobili Prusacy i teraz Germano-Zydo – Unia Europejska.

    ———

    II RP powstala tylko i wylacznie dlatego, ze CAR na to pozwolil – Carskie slowo TAK, bylo wazne nawet po jego smierci! Taka mialo sile…

    Pilsudski tworzac Legiony Polskie za „stebrniki Pruskie” – SKANALIZOWAL Polakow w jednym li tylko celu – by Polacy nie staneli po stronie Denikina. I to mu sie udalo w 100 %….

    ———————————

    Stalin i wojska Zwiazku Radzieckiego Utworzyly z Calego Krolestwa Polskiego w tym Ksiestawa Litewskiego odzielne „Panstwa” : Litwe, Bialorus, Ukraine a Polske poszerzyli po ODRE i NYSE Luzycka!!

    Ludnosc Ruska/Litewska/Zmudzka ( przeciez polska) dostala szanse zorganizowac sie panstwowo w Bialorus i Ukraine, Litwe..

    Sama Polska (nowa) – dostala sznse zorganizowania sie panstwowo az po Odre…

    Te Panstwowe Organizacje trwaly i rozwijaly sie pod opieka przez duze O – Rosjiw ramach ZSRR i RWPG

    —-

    Konkluzja:

    Tylko Bialorus, ktora trwa przy Rosji , zachowuje poczucie Tradycji, Narodowisci i ciaglosci Narodowej Litweskiej/Ruskiej …. kulturowo jak i GENETYCZNIE.

    Reszta organizacji panstwowych wlacznie z polska – wyparowuje…
    wyparowuje w tym Ukraina – genetycznie…, kulturowo…,

    Czy wiec w swietle faktow i OWOCOW Dobrych i zlych, mozna mowic, ze zolnierze sowieccy byli okupantami??

    Tak moze sadzic tylko czlowiek ze zlasowanym przez propagande zydo-masonska mozgiem.

    ——————-

    Dzis Polska albo bedzie z Rosja, albo jej NIE BEDZIE.

  35. Glos Prawdy said

    32. (dziewczynką jestem 🙂 ) Zgadzam się z tym, że przeprosiny nic nie dadzą i nie zmienią, bo niektórzy właśnie marzą o Rosji na kolanach. Chodzi mi raczej o akt świadomy dla Boga.

  36. JO said

    ad.33. Czy Putin jest marionetka czy nie… – to nie jest wazne w swietle Dobrych Owocow…..

    Jezeli Putin jest marionetka… to plus dla tych, co sie kryja za Putinem.

    Wiemy, ze mamy od dawna rzady marionetkowe w III RP i widzimy tych ludzi Owoce …. Zle…Tragiczne dla nas owoce….

  37. Joe said

    Re 28…Panowie badzmy POwazni….przyznajmy ze gdyby nie PLEMIE WYBRANE nie byloby zadnej bolszewii ani okupacji Polski…
    Tym bardziej ze cala paskudna robote”Polityczna ” zrobilo to plemie w wolnych krajach Polska i Rosja…Czy obciazacie Rosjan?I za co?

  38. Yah said

    Ad 35

    Ale masz więcej niż 15 lat ? 😉

  39. Yah said

    Ad 34

    Panie JO, święta prawda, tylko kogo ta prawda obchodzi. GENETYCZNIE nie istniejemy, albo inaczej jesteśmy endemitami, albo jeszcze inaczej potrzebna byłaby restytucja gatunku pomiędzy Odra i Bugiem tylko skąd wziąć materiał …

  40. Yah said

    Ad 37

    Prosty test na polskość – czy oszukujesz rodaków, czy nienawidzisz Rosjan ? Odpowiedzi na tak demaskują …. Cechą współczesnego Polaka powinna być nieufność wobec ludzi i ufność wobec Boga.

  41. JO said

    Oboz Wielkiej Polski to Oboz Wielkiej Rosji ….i Polski (Tradycyjnie Katolickiej – takiej Tradycyjnie… z roku 1000 conajmniej.).. od Bugu po Labe.

    Niestety, mamy karykature „Obozu Wiekiej Polski”….

  42. Aguirre said

    Tutaj pozwolę się nie zgodzić. Żołnierze sowieccy nie wyzwalali Polski tylko po prostu przeganiali Niemców i spieszyli się do Berlina i pewnie chcieliby dalej ale tam już byli alianci. Tym sposobem Polska i inne kraje dostała się pod strefę wpływów Stalina. Stalinowi i sowietom na Polsce i Polakach zależało tyle o ile będą harować dla budowy światowego socjalizmu. Całe szczęście aż tak jak Niemcy ochotni do eksterminacji nie byli bo i po co. Po rozwaleniu ostatniego ruchu oporu w postaci NSZ zaczęli budować „raj na ziemi” no i nie udało im się. Zwyciężyła opcja technokratyczno-neoliberalna teraz to oni budują „raj”. Pomniki jako takie mnie nie drażnią oprócz tej znajdującej się na nich obrzydliwej, czerwonej pięcioramiennej gwiazdy, z której chyba każdy Rosjanin się szczyci zamiast wstydzić. Gdyby współczesna Rosja pozbyłaby się tych satanicznych „emblematów” jej wizerunek w oczach Polaków (przynajmniej u co poniektórych) by się zmienił.

  43. Yah said

    Ad 42

    A 12 złotych pięcioramiennych i 50 białych pięcioramiennych – satanistycznych – nie drażni ?

    „Po rozwaleniu ostatniego ruchu oporu w postaci NSZ” nie partyzantka, tylko najbardziej naiwni z naiwnych, którzy po wrześniu 1939 i po Jałcie nadal wierzyli Anglosasom, którzy nie chcieli wyzwalać Polski tylko zrobić z niej poligon atomowy.

    „no i nie udało im się. Zwyciężyła opcja technokratyczno-neoliberalna teraz to oni budują „raj””

    Jak to się nie udało przecież to kontynuacja – dzieci i wnuki tych z powojnia.

    Niestety myli Pan żołnierzy z władzami powojennej Polski, które z Rosjanami i Polakami niewiele mieli wspólnego. Żołnierze to chcieli do domu, pędzili do Berlina, żeby szybciej być w domu

  44. re1truth2 said

    Re 29
    Pewnie byli z tej samej nacji co David’zio Brexit’eron… w młodości podobno wyczyniał lepsze cyrki

  45. JO said

    ad.42. Speszyli sie ..to …., Zydzi w Rosji…., ale ARMIA Radziecka – zolnierz Armii Radzieckiej to wyzwal i przyplacal zyciem wyzwalanie Polski i Polakow.
    Powiedz Pan w Niebie to co napisal – Koniewowi, ….to zapewne i tam, tak Pan kopa w tylek dostaniesz, ze mimo Nieba, poczujesz Pan bol…

  46. karlik said

    Sowieci są sami sobie winni..Powinni się zatrzymać tak jak uzgodnili w Pakcie Ribbentrop – Mołotow i mieliby spokój..
    Ponieważ historia jak się jej nie zrozumie to się powtarza,. nadejdą czasy że zaśpiewamy carowi Rosji jak niegdyś..w roku 1816,
    gdy Polska zgodnie z wolą ostatniego króla pod berło carskie miała trafić..
    „Boże! Coś Polskę przez tak liczne wieki
    Otaczał blaskiem potęgi i chwały
    I tarczą swojej zasłaniał opieki
    Od nieszczęść, które przywalić ją miały
    Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
    Naszego Króla zachowaj nam Panie!”

    „Wróć nowej Polsce świetność starożytną
    I spraw niech pod Nim szczęśliwą zostanie
    Niech zaprzyjaźnione dwa narody kwitną
    I błogosławią Jego panowanie.”

    „Traktat wieczystej przyjaźni między Rosją a Rzecząpospolitą 24 lutego 1768
    W imię Świętej nierozdzielnej Trójcy. Lubo między Najjaśniejszą Rzecząpospolitą Polską, i Imperium całej Rosji, trwa szczęśliwie według traktatu roku 1686 wieczny pokój, prawdziwa przyjaźń, stała harmonia, i dobre sąsiedztwo, jednak gdy z przyczyny zwykłych w sprawach ludzkich odmian, wyniknęły między nimi od tyle czasów rożne przypadki, które z racji odmienionych cirkumstancji, nowej imże najprzyzwoitszej wzajemnych obowiązków wyciągają ustawy; z tej więc przyczyny, i drugich w teraźniejsze czasy trafiających się, które tak w publikowanych Najjaśniejszej Imperatorowej Jej Mci całej Rosji deklaracjach, jako i w aktach skonfederowanej Rzeczypospolitej Polskiej do nich się zgadzających, dosyć jaśnie całemu światu są pokazane; Najjaśniejszy Król Imć Polski, i Stany Rzeczypospolitej obojga narodów, Polskiego i Litewskiego, spojone między sobą węzłem Konfederacji Generalnej z jednej strony, a Najjaśniejsza Imperatorowa Jej Mć całej Rosji drugiej, uznali rzeczą być potrzebną, i stosującą się do wzajemnych ich interesów postanowić, i umocnić sposobem nowego traktatu, najpożyteczniejsze czasom, i cirkumstancjom bardziej służące, Rzeczypospolitej zaś Polskiej, względem bezpieczeństwa Jej konstytucji, i wolności, najpożyteczniejsze umowy;”

    „My, Stanisław August, z Bożej Łaski Król Polski, Wielki Książe Litewski et c., et c., et c.
    (…)postanowiliśmy przeto z przywiązania do spokojności publicznej oświadczyć, tak jako też niniejszym aktem najuroczyściej ogłaszamy, że wolnie i z własnej woli wyrzekamy się bez ekscepcji wszelkich praw Naszych do Korony Polskiej, do Wielkiego Księstwa Litewskiego i innych należących do nich krajów, jako też znajdujących się w nich posesji i przynależytości ; akt ten uroczysty abdykacji korony i rządu Polski w ręce Najjaśniejszej Imperatorowej Wszech Rosji składamy dobrowolnie i z tą rzetelnością, która postępowaniem Naszym w całym życiu kierowała. Zstępując z tronu, dopełniamy ostatniego obowiązku królewskiej godności, zaklinając Najjaśniejszą Imperatorową, ażeby macierzyńską swą dobroczynność na tych rozciągnęła, których królem byliśmy, i to wielkości Jej duszy działanie wielkim swym sprzymierzeńcom udzieliła. Akt niniejszy dla większego waloru podpisaliśmy i pieczęć nań Nasza wycisnąć rozkazaliśmy.
    Działo się to w Grodnie dnia 25 listopada, a roku 32 panowania Naszego Stanisław August, król.”

  47. Yah said

    Ad 45

    Panie JO jeszcze będą płakać za „Ruskimi” jak ich Niemcy i Anglosasi po raz kolejny załatwią. Ale niektórzy wolą z diabłem niż z „Ruskim” – ciekawe dlaczego ….

  48. Listwa said

    @ 42 Aguirre

    „Żołnierze sowieccy nie wyzwalali Polski tylko po prostu przeganiali Niemców i spieszyli się do Berlina i pewnie chcieliby dalej ale tam już byli alianci. Tym sposobem Polska i inne kraje dostała się pod strefę wpływów Stalina.”

    – przecież była Konferencja w Jałcie i porozumienia, może pan wymienic kto tam był oprócz Stalina i na co sie umawiał?

    @ 42 Yah

    panie Yah, jest pan optymista, będą płakać i oskarżać Rosję lub innych , ale nie tych co trzeba. Bo jak sie prawde powie to się kłóci i magiel robi. Demokratycznie ogół zdecyduje kto wróg.

  49. Macko said

    Historia ma rózne aspekty. Publikuje sie te, które sa wygodne dla bylych zwyciezców lub aktualnie ze saba walczacych.

    Nowy punkt widzenia:

    http://naiwarszawa.pl/kulisy-rozbiorow-odplamianie-historii-jan-engelgard/

    …Główne tezy pierwszego odcinka

    Geneza współczesności znajduje się w wieku XVIII, gdyż wtedy pojawiły się wszystkie problemy i błędy, które potem wielokrotnie popełnialiśmy oraz narodziły się mity, które dominują do dzisiaj.

    Polityka Stanisława Augusta Poniatowskiego – symbolu orientacji, która zakładała stopniowe reformowanie państwa oraz oparcie polityki zagranicznej Rzeczypospolitej na protektoracie rosyjskim – może się wydawać niepatriotyczna, ale z punktu widzenia tego, co się stało potem, ta polityka była jedyną, która mogła uratować Polskę przed rozbiorami.

    Wszystkie inne drogi wyjścia z matni skończyły się tragicznie. Pierwszy rozbiór Polski jest następstwem Konfedefacji Barskiej, drugi rozbiór Polski jest następstwem Konstytucji 3-go Maja, a przede wszystkim reorientacji geopolitycznej, której dokonali przywódcy Stronnictwa Patriotycznego w czasie Sejmu Czteroletniego, którzy zerwali układy z Rosją i zawarli układ z Prusami.

    Główną siłą dążącą do rozbiorów Polski były Prusy…..

  50. Joe said

    42…”Spieszyli sie”…Wszyscy sie wowczas spieszyli do Berlina….Bo wariat byl o malenki kroczek od POsiadania zabawki atomowej…I gdyby POsiadl,inaczej bysmy dzis wygladali….A Stalin?To byl wielki POlityk i robil to co bylo dla nich dobre…POlityka to straszna bandytka.

  51. Siekiera_Motyka said

    Polskie Merdia telewizyjne bębnili przez denerwująco długo o uroczystościach w pamięci Bitwy nad Sommą WE FRANCJI.

    Widocznie po Brexit-cie chcą nam przypomniec ze jesteśmy braćmi i siostrami Yewruopy. Powinniśmy się wczuć bul Francji. 🙂

  52. snag said

    Marucha 5 ,…

    Pomniki stawiano nie sowieckim zolnierzom a Czerwonej Armii – W miasteczku mojego dzienstwa byly groby Ruskich i Niemcow zawsze zadbane na Wszystkich Swietych (nikt ludziom nie kazal) natomiast pomnik Czerwonej Armii w Slupsku musieli ogrodzic bo byl obiektem wandalizmu ,…

    Armia to zbiór żołnierzy.
    Admin

  53. ojojoj said

    Taaaaa, to byla taka straszna okupacja, ze jak sie nie poszlo na pochod 1-go Maja to obnizano ocene ze sprawowania. Okupacja niemiecka to przy tym pikus.

  54. snag said

    Admin @ 19 ,…

    Dla mojego dziadka i ciotki skonczylo sie najprawdopodobniej ‚pod sciana’ (burzuje jop ich mac) aresztowani w srodku nocy i slad po nich zaginal, a dla reszty rodziny z mamy strony z pieknego domu z ogrodem w Lwowie w chacie pod strzecha w Grabowcu.

    Na marginesie, Niemcow tez wcielano przymusem do Wermachtu (mojej pierwszej dziewczyny, np.) wiec skad taki margines tolerancji dla jednych i zero dla drugich? ,…

    Może dlatego, że Rosjanie nie wyrządzili nam nawet ułamka tego zła, co szkopy?
    Admin

  55. ojojoj said

    Kiedys tutaj wrzucilem filmik jak Kukiz jezdzac po Polsce przekonywal ludzi do swojej parti. W pewnym miasteczku na wschodzie Polski podczas kolejnego jego pitolenia jakie to ruskie sa zle, odezwal sie starszy czlowiek ktory przezyl wojne i powiedzial; ze gdyby nie armia czerwona to banderowcy wymordowaliby duzo wiecej Polakow. Na co Kukiz zrobil glupia mine i zbyl temat pitolac a wspanialej ameryce.

  56. Joannus said

    Ad 4
    ”Przede wszystkim: nigdy nie byli wyzwolicielami, a poprzez „polskich” sprzedawczyków, byli OKUPANTAMI, żadne zaklinanie tego faktu nie zmieni.”

    Faktycznie, żadne zaklinanie nie zmieni, ale zaprogramowanych łbów z klapkami na oczach.

    Wyobraźmy sobie pożądany przez tego typu, co autor wpisu, wytresowanych ”historyków”.

    Armia Czerwona wycofuje sie z Berlina za Bug. Uprzednio Stalin razem z Churchilem nie pozwala na odzyskanie tzw.”ziem odzyskanych”
    Prozachodnia Polska rządzona przez marionetkowy rząd londyński bez szans rozwoju, bez tych piastowskich ziem, otwarta na wpływy obce wpływy, mieszana z ukrami i litwinami ze wschodu – toż to byłaby potęga. Ostoja pokoju i dobrobytu z dupy wziętego.

    Ad 48
    Pominął Pan trzeci, co zawdzięczamy wrogowi Polski Kościuszce.

    P.S.

    Rozwalanie pomników i podjudzanie motłochu przeciw Rosji i Rosjanom, to odkładany kapitał na przyszłość. Oni nawet palcem nie kiwną, gdy przyjdzie kolejna tragedia.Skamlanie na nic się nie zda.To nie 45 rok, kiedy nie było radia i telewizji, dziś Rosjanie mają swobodny dostęp do informacji, widzą i czytają jaką wdzięcznością i miłością darzą ich polskie władze i społeczeństwo, współgrające z tymi co stanowią dla nich żywotne zagrożenie.

  57. ojojoj said

    Z tym spieszeniem do Berlina to mozna b. latwo wytlumaczyc. Zreszta pisalem to juz tutaj kiedys, tylko w innym kontekscie.
    1) Polska bo rozbiciu glownych wojsk krzyzackich, zamiast isc za ciosem i odebrac wszystkie zamki i warownie krzyzackie, zrobili sobie kilkudniowa uczte. Oczywiscie bylo juz za pozno aby zdobyc jakikolwiek zamek (musieli odkupywac od Czechow!).
    2) Sobieski po rozbiciu glownych wojsk imperium Ottomana, zamiast isc za ciosem i wyzwolic balkany az po sam Istambul (po drodze zawierajac traktaty z wyzwolonymi panstwami), wrocil do Warszawy. Zaraz potem byl rozbior, do ktorych by nigdy nie doszlo gdyby Polska miala sojusznikow od Wiednia po Istambul.

    A teraz inny przyklad:
    1-sza wyprawa krzyzowcow rozbila glowna armie calego islamskiego swiata, ktora stala przed murem Europy (a wiec byla wyslana do obrony). Nie spoczeli na laurach, tylko poszli za ciosem i odebrali chrzescijanskie kraje wokol basenu srodziemnego. Wynik: rozwoj, wplywy do budzetu, oraz 100 lat spokoju w terenie i trzymanie glownych wrogow z dala od Europy.

    Teraz pytanko. Co by sie stalo z ZSRR po wojnie, gdyby Stalin pogonil niemcow tylko do owczesnych granic Polski i wrocil do Moskwy na uczte z okazji „zwyciestwa”.

  58. revers said

    W Legnicy

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019397,title,Pomnik-polsko-radzieckiej-przyjazni-ma-szanse-zniknac-z-centrum-Legnicy,wid,17266841,wiadomosc.html?ticaid=1174a1

    na chwale coraz otwartszego sojuszu polsko-banderowkiego.

  59. Adam Ryglowski said

    Ad 54 -Ojojoj – ja wiem też , że zaczyna się weekend
    (jak dla kogo) , – ale mam propozycję – zmień trunki , albo cannabis .
    Twój tekst , dla mnie KO (nokaut) intelektualne .
    Z tymi ‚mądrościami’ nie idzie dyskutować.
    ….
    SIOSTRO !!!!!
    TLENU !!!

  60. wanderer said

    Panie Adamie, wydaje mi sie, ze Pan Ojojoj ma jednak racje.

  61. Boydar said

    Nic się Panu nie wydaje. Pan Adam po nader skromnej grze wstępnej przystąpił jak się wydaje do frontalnego ataku. Skąd taki optymizm u niektórych, nie pojmuję.

  62. …tak na inną nutę…
    .https://www.youtube.com/watch?v=uqHhdnv0CDw

    pozdrawiam AMDG

  63. kail1410 said

    Drodzy Państwo.

    Spieszę przypomnieć fakty, o których to większość Państwa taktownie zapomniała.

    Zacznijmy może od 13 sierpnia 20 roku kiedy to nasz główny dobroczyńca w osobie Iosifa Dżugaszwiliego zapragnął „wyzwolić” II Rzeczpospolitą, a nasi „durni” przodkowie śmieli mu przeszkodzić. Fakt ten jest o tyle ciekawy, że zdradza nastawienie Generalissimusa (i jego otoczenia) co do istnienia po sąsiedzku niezależnych państewek, a jak się okazało, kwestią czasu i okoliczności było ponowienie eksperymentu. Możemy teraz nawrzucać Stalinowi od żydów i twierdzić że to ich wina, a ZSRR to pierwszy z krajów które wziął pod but (co poniekąd jest prawdą, uznając jednak taki tok rozumowania, musieli byśmy uznać też analogiczny przypadek Niemiec okupowanych przez złych nazistów) , ale umówmy się, że to po prostu nadzwyczaj sprawny psychol u władzy i nie ma znaczenia jego narodowość, a fakt, iż wykorzystał potęgę ZSRR do rozbudowy imperium Sowieckiego, tym razem nie udanej.

    Teraz cofnijmy się do czasu paktu Ribbentrop- Mołotow, kiedy to aż do operacji Barbarossa, nasi zacni wyzwoliciele wraz z okupantami działali wspólnie i w porozumieniu nad eksterminacją i zniewoleniem narodu polskiego. Moglibyśmy teraz przypomnieć niemieckie obozy zagłady, czy sowiecki Katyń, co uświadomi nam, że różnice pomiędzy okupantem i wyzwolicielem się zacierają, a późniejszy konflikt w „klubie gangsterów” i zmiana modus operandi jest podyktowana zmianą okoliczności, a nie nastawienia względem Polski.

    Stalin zrealizował swój plan z roku 1920 wykorzystując zawieruchę wojenną, a późniejsze ustalenia Jałtańskie dzięki swojemu sprytowi przekuł na zatwierdzoną dominację na wschodzie Europy w tym i w Polsce.

    Zostanę zrugany przez tubylców, ale uważam, że Polska była pod okupacją przez półwieku i nie zmieni tego zaklinanie rzeczywistości, a pisanie o wyzwolicielach brzmi cokolwiek niefortunnie.

    „Okupacja pokojowa (łac. occupatio pacifica) – czasowe zajęcie przez siły zbrojne jakiegoś państwa lub ich grupy terytorium innego państwa, niebędące bezpośrednim wynikiem działań wojennych, lecz mające na celu ochronę określonych praw i interesów państw okupujących.” Wikipedia.

  64. JO said

    ad.60. Ja to widze inaczej :

    1. Stalin w 1921 roku mial tyle do gadania co ja niemalze dzis :)))
    2. Okupacje mielismy w PRL , ale w wykonaniu w tym wlasnych Zydo- Masonow i spadochroniarzy, ktorzy to wlasnie za Stalina tracili grunt pod nogami w Rosji i usadowili sie cieplo w PRL, ktore okupowali…do 56 roku a mieli wladze – Jaruzelski – do konca najwazniejszego resortu, co spowodowalo plynne przejscie „Rewolucja Solidarnosciowa” pod skrzydla Izraela/Uzraela w sytuacji kontrewolucji w Rosji, w wyniku ktorej syjonisci ( jak sie wydaje…) utracili wladze

  65. re1truth2 said

    Tee taktowny kain1410 skleroza dopadła [Wyprawa kijowska (rzadziej operacja ukraińska[1]) – ofensywa Wojska Polskiego i armii URL na Kijów w kwietniu 1920, podczas wojny polsko-bolszewickiej. ……….Stan liczebny polskich i ukraińskich żołnierzy na początku ofensywy przedstawiał się następująco:
    Wojsko Polskie – około 60 tysięcy żołnierzy
    Armia Czynna URL – 556 oficerów i 3348 szeregowych, łącznie 3904 żołnierzy[3][4][5] – co stanowiło około 6% udziału armii ukraińskiej w siłach sojuszniczych uczestniczących w wyprawie kijowskiej.] – źródła .ydopedia,pl https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprawa_kijowska_(1920)

  66. Yah said

    ad 60

    Kail1410 – ofiara pisowski pseudo historyków, opierających swa wiedze na popłuczynach z hamerykańskich uniwersytetów ?

  67. Yah said

    Ad 42

    Panie Listwa nie jestem optymistą tylko, jak zwykle oceniam ludzi lepiej niż na to zasługują ( dostając za to zawsze po d..pie). ma Pan rację demonkracja, kreowana przez szatana powie kto jest wróg i wrogiem będzie – dobry.

    I tak off topic – zawsze jak coś się szykowało złego dla Polski polscy piłkarze odnosili sukcesy:

    1974 – 1976 i powstanie KOR
    1982 – napuszczanie na PRL mordem Popiełuszki i cicha sprzedaż Zachodowi
    2016 – anschuss Polski przez Niemcy ?

  68. ojojoj said

    Panie Adamie, to ze pan nie potrafi laczyc zwyklych wydarzen znanych od dziecka kazdemu europejczykowi, to panska broszka. Poza tym tutaj na Gajowce obowiazuja pewne zasady. Jedna z nich jest taka, ze jesli sie wypomina komus ze pisze bzdury, to zazwyczaj podaje sie miejsce w ktorym ta bzdura wystepuje, oraz logiczne lub historyczne wyjasnienie dlaczego jest to cos bzdura (chyba ze mamy doczynienia z prowokatorem z jakiegos pejsowatego portalu typu Nasza Polska czy Ekran).

    Zadam w takim razie pomocnicze pytanie: Jak przebiegala by wojna III-ej Rzeszy z ZSRR, gdyby zamiast Stalina rzadzil np. niejaki Lew Dawidowicz Trocki ze swoja pejsata ekipa?

    Dodam, ze jest to podchwytliwe pytanie, ale odp. jest prosta. Szczegolnie jak sie przeczyta kilka razy wpis pana JO pod 61.

  69. kail1410 said

    ad 61.
    Panie Jo, od 8 maja 1945 roku przez pół wieku najważniejsze decyzje w sprawie Polski zapadały w Moskwie, a Armia Czerwona na naszym terytorium pilnowała, by były wykonywane. Co do żydo-masonów, uważam, że jest to po prostu jedna ze służb specjalnych, na usługach możnych tego świata. Chyba odrobinę nie „docenia” Pan roli Stalina.

  70. kail1410 said

    ad 62
    Panie Re1truth2, czego te liczby dowodzą, przyznam, że nie załapałem.

    ad 63
    Panie Yah mógłby Pan napisać dokładniej w czym się pomyliłem?

  71. Yah said

    Ad 65

    Nie do mnie ale odpowiem. Baaaardzo mało Pan wie. Wszystkie decyzje dotyczące Polski po 1989 zapadały w Waszyngtonie lub Brukseli – dlatego wszystkie pogrążały Polskę w niebyt. Mało decyzji dotyczących Polski zapadało po 1956 roku w Moskwie, a nawet gdy zapadały to Gomułka i Gierek je olewali w myśl ” i co nam zrobicie”. Jeden przykład – dlaczego w PRL nie przeprowadzono kolektywizacji rolnictwa, a w III RP przeprowadzono prywatyzację i wyprzedaż za bezcen wszystkiego rujnujac Polskę. Niestety jeśli Pan swoja wiedze wynosi z podręczników WOS i historii to oczywiście pisze Pan tak jak pisze. Doceniamy role Stalina, gdyby nie on byłoby, jeszcze gorzej bo to on stopował zakusy pewnej nacji w stosunku do Polski. O sytuacji na Kremlu za czasów radzieckich trzeba czytać ze źródeł rosyjskich np u Sołżenicyna.

  72. kail1410 said

    Twierdzi Pan, że Stalin był „darem niebios”? No to ciekawe jest.

  73. Yah said

    Ad 66

    Na Stalina w 1920 roku to trochę za wcześnie. Żydzi z ZSRR zaczęli uciekać dopiero po śmierci Stalina, a u nas ulokowali się trockiści polskiego pochodzenia ( nie narodowości). Odsuwani stopniowo, ale nieskutecznie przez Gomulkę, rozsierdzili się po 1968 roku i poprzysięgli zemstę, którą była Solidarność i „wolność” po 1989 roku. Poczciwego Gierka podpuścili by ludzie liznęli Zachodu i by łatwiej ich było podpuścić.

    Wie Pan w komunistycznym ZSRR była razwiedka – jak Pan poszuka to Pan znajdzie czym się zajmowała, niestety u nas razwiedkę zaczęto organizować o 10 lat za późno. Społeczeństwo było zbyt zmanipulowane, pojawił się Gorbaczow i cukierki za szybami PeWexów.

  74. Joannus said

    AD 60
    ”Stalin zrealizował swój plan z roku 1920 wykorzystując zawieruchę wojenną..”

    To nie był żaden plan, tylko kontrofensywa wobec wyprawy Piłsuda dla samoistnej Upadliny.
    Kto silniejszy wygrywa, a prowokator ponosi winę za klęskę.

    Po drugie. tak jak po degrengoladzie czasów saskich zakończonych rozbiorami, protektorat rosyjski dawał Polsce ozdrowienczy oddech, podobnie było po dokazywaniu marionetek sanacyjnych i zniszczeniach wojennych z protektoratem ZSRR.
    Trzeba to widzieć jeżeli miłość do własnego Narodu coś znaczy.
    ”Okupanci sowieccy” jak by nie myśleć lepiej dbali z miejscowymi o dobro Polski, niż wyzwoliciele solidarnościowi. Pierwsi czyli rzeczywistość PRL mieli to co postanowilli możni tego świata i ruinę powojenną, drudzy tzw. ”wyzwoliciele spod sowieckiej okupacji” mając w miarę rozwinięte zasobne państwo, doprowadzili do stanu krytycznego, sprzedali, ograbili i oddali w szpony obcego kapitału. Na razie to jest dopiero początek można powiedzieć. Jutro dopiero przyniesie płacz i zgrzytanie zębów. I nie osłodzi tego wspominanie okropnej okupacji sowieckiej.

    Prawda jest taka, że obecne wielosektorowe zniewolenie Polski, trzeba na siłę propagandowo zadymiać i usprawiedliwiać byłym gorszym, kiedy istniała PRL.

  75. Yah said

    Ad 68

    Nie twierdzę, że był darem niebios – informuje za Sołżenicynem, że za czasów Stalina zaczęła się w ZSRR zmiana struktury narodowościowej władzy radzieckiej. Dla Rosjan to była kolosalna i zbawienna zmiana. Przestali we własnym kraju być ludźmi drugiej kategorii. Stąd niewytłumaczalne dla Polaków obrazy kombatantów z portretami Stalina. Darem niebios BYŁ natomiast marszałek Żukow.

  76. Dictum said

    To tak trudno odróżnić żydowskich komuchów u steru ZSRR od żołnierzy, naszych bohaterskich braci Słowian, wysyłanych na śmierć? Tym poległym należy się od nas pamięć i hołd. Narody słowiańskie skłócane zostały przez parchy i parchy robią to do dziś. Kiedy się otrząśniemy?

  77. ojojoj said

    Nie ukazal sie moj wczesniejszy wpis do pana Adama. Ale to nic, bo widze ze wiecej jest tutaj ludzi, ktorzy nie lacza pewnych wydarzen historycznych tylko powtarzaja co ich nauczyla tivi oraz haliud.

    Panie Kail, Stalin byl „darem niebios” tylko zalezy dla kogo. Dla pejsow raczej nie za bardzo, dla nas tylko w pewnym sensie (nie bylo lepszej opcji), natomiast dla Rosjan to chyba oczywiste. Prosze sobie pomyslec, jakby przebiegala wojna oraz co by bylo po wojnie (co by sie stalo z Rosja, Polska i innymi Slowianami) gdyby rzadzil niejaki Trocki. Co ma wspolnego Hitler z Trockim (III-rzesza z bolszewia)? Podpowiem panu. Odpowiedz lezy na jednej z glownych ulic NYC.

  78. Yah said

    ”Stalin zrealizował swój plan z roku 1920 wykorzystując zawieruchę wojenną..”

    Za Wikipedia – Stalin nie miał za wiele do powiedzenia w 1920 roku – rządził Lenin et concortes i :

    „W 1920 roku bierze udział w wojnie z Polską. W trakcie jej trwania był komisarzem politycznym radzieckiego Frontu Południowo-Zachodniego, współdowodząc z Aleksandrem Jegorowem. Szybko zostaje przeniesiony na Krym[78][79].”

    „Front na odcinku od Dniepru do Prypeci obsadziły trzy armie polskie:

    6 Armia gen. Wacława Iwaszkiewicza,
    2 Armia gen. Antoniego Listowskiego,
    3 Armia gen. Edwarda Śmigłego-Rydza.

    Siły polskie na tym kierunku liczyły około 10 dywizji piechoty, dywizji kawalerii i 2 brygad kawalerii, i przygotowywały się do działań przeciw armiom radzieckim:

    12 Armii Sergiusza Mieżeninowa,
    14 Armii Hieronima (Jeronima) Uborewicza.

    Na północnym odcinku frontu, między Prypecią a Dźwiną, zostały rozmieszczone:

    4 Armia gen. Stanisława Szeptyckiego (Polesie i nad Berezyną),
    grupy operacyjna generała Leonarda Skierskiego (rejon Borysowa),
    1 Armia gen. Stefana Majewskiego (nad Dźwiną),
    Armia Rezerwowa generała Kazimierza Sosnkowskiego – osłona od Litwy i jednocześnie odwód strategiczny na lewym skrzydle.

    Siły wydzielone na północny odcinek frontu składały się łącznie z 12 dywizji piechoty i 2 brygad kawalerii. Miały one prowadzić działania obronne, skierowane przeciw wojskom Frontu Zachodniego Armii Czerwonej pod dowództwem Tuchaczewskiego (15 i 16 armie RKKA)”

    Gdzie tu miejsce dla Stalina – nie widzę.

  79. Yah said

    Symptomatyczne dla tzw. zachodnich historyków są wściekłe ataki na Stalina przy przemilczaniu roli Lenina i innych członków tej bandy. Ciekawe dlaczego? My w Gajówce doskonale wiemy dlaczego.

  80. kail1410 said

    ad 70
    „To nie był żaden plan, tylko kontrofensywa wobec wyprawy Piłsuda dla samoistnej Upadliny.
    Kto silniejszy wygrywa, a prowokator ponosi winę za klęskę.”

    Jak Pan myśli Panie Joannus, co by było gdyby Piłsudski, wtedy nie pomógł? Nie jestem Piłsudczykiem i nie chcę bronić Ukrów, ale można założyć ze sporą dozą prawdopodobieństwa, że następna w kolejce byłaby Polska, a najlepszą obroną jest atak, co przewidział Piłsudski.

    ”Okupanci sowieccy” jak by nie myśleć lepiej dbali z miejscowymi o dobro Polski, niż wyzwoliciele solidarnościowi.”

    A dlaczego nie dano nam zadbać o swój kraj własnoręcznie, po co nam była pomoc „okupantów”? Co do zrywu Solidarnościowego to zapewne doskonale Pan wie, że były dwie „Solidarności” i dziś obserwujemy owoce tej drugiej, a faktem jest, że „odwrócenie sojuszy” nastąpiło na skutek bankructwa z takim mozołem socjalizmu. Ciekaw jestem gdzie była by Polska, gdyby nie „nie pomagano nam go budować”?

  81. ojojoj said

    Chcialbym jeszcze dodac, ze przez ta przebrzydla stalinowska okupacje nie bylismy i nie jestesmy wzbogacani kulturowo przez egzotyczne pustynne i bambusowe ludy, tak jak nasi biali bracia od Odry na zachod. Jaka wielka strata!

  82. kail1410 said

    ad 74
    „Za Wikipedia – Stalin nie miał za wiele do powiedzenia w 1920 roku – rządził Lenin et concortes.”

    Czy oby na pewno? Wywlokłem go, gdyż brał udział w wojnie z 20 roku (pisząc i o jego współpracownikach), a powodem były jego „olbrzymie zasługi dla wyzwolenia Polski” po 39 roku, co ładnie pokazuje ciągłość polityczną .

  83. kail1410 said

    Panie Ojojoj, bądźmy poważni.

  84. Siekiera_Motyka said

    Ad. 71 – ” Darem niebios BYŁ natomiast marszałek Żukow.”

    A nie marszałek Konstanty Rokossowski ?

  85. Yah said

    Ad 76

    Jak Pan myśli Panie Joannus, co by było gdyby Piłsudski, wtedy nie pomógł?

    Pomógł zainstalować na dobre bolszewików i przerywając ofensywę, która mogła pomóc białym.

    Dziwnym trafem socjalizm zbankrutował tylko w Polsce. W NRD, Czechosłowacji, na Węgrzech do końca były pełne półki.
    Nie wiem czy Pan wie, ale wszystkie socjalistyczne inwestycji ( z wyjątkiem Nowej Huty) to była realizacja opracowanych przed wojna planów – czyli jednak w tym socjalizmie nadal realizowaliśmy swoje zamierzenia. Czego nie można powiedzieć o okresie po 1990 roku.

    Niestety zryw Solidarności, nazwijmy ten pierwszy, był zupełnie nie w porę. Ludzie z dobrymi intencjami zostali wykorzystani i bardzo szybko wyeliminowani doprowadzając do zagłady Polski. Niestety owoce Solidarności są gorzkie. Chociaż muszę stwierdzić, czytając stare podręczniki to przysposobienia obronnego z początku lat 80-tych, że postawione tam diagnozy sytuacji były słuszne i się sprawdziły. Nikt nie może powiedzieć, że nas przed tym nie ostrzegano tylko …. kto czytał dokładnie książki do PO ?

  86. Yah said

    Ad 80

    Dla Rosjan Żukow. Dla Polaków darem niebios i łaska była bitwa warszawska i możliwość zniszczenia, wespół z Białymi bolszewii. Niestety elity zawiodły, pozwolili przerwać bolszewii i stąd kara Boska w postaci 17 września , Katynia itd. Kolejnym darem był Gomułka z którego sie wyśmiewano, opuszczono – karą Boską była solidarnościowa „wolność”.

  87. Yah said

    Ad 78

    No to niech Pan napisze co by było gdyby w Moskwie nie było Stalina, tylko ktoś inny ….

  88. kail1410 said

    A co by było gdyby nie było rewolucji Lutowej, udało się opanować trudności, a na tronie pozostali Romanowowie? Tak sobie możemy gdybać w nieskończoność.

  89. Yah said

    Ad 84
    To ja Panu napiszę – ie byłoby ani Rosjan ani Polaków. Niestety ale typowe dla ludzi Pana proweniencji to swobodne naginanie faktów dla udowodnienia swoich racji i wymijające odpowiedzi lub ich brak na niewygodne pytania. W Gajowce niestety będzie pan ignorowany. Ja i tak wykazałem sporą cierpliwość.

  90. re1truth2 said

    [Drodzy Państwo.
    Spieszę przypomnieć fakty, o których to większość Państwa taktownie zapomniała.
    Zacznijmy może od 13 sierpnia 20 roku kiedy to nasz główny dobroczyńca w osobie Iosifa Dżugaszwiliego….] [nie załapałem]
    jak się nie widzi całości, a tylko fragmenty to trudno jest załapać. A dlaczego nie zacząć od kwietnia 1920, a może jeszcze wcześniej jak piszą inni…

  91. kail1410 said

    ad 86
    Zacznijmy więc od 1917 kiedy to prawowici władcy Rosji zostali zamordowani, przez oprychów (jak w przypadku Lenina nasłanych z zachodu) i kiedy to Rosja przestała de facto istnieć, a władzę przejęli barbarzyńcy tworząc opresyjny, podporządkowany jednostce (grupie indywiduów) system, a stan ten, z małymi korektami trwa bodaj po dziś dzień. A jeśli chciał Pan powiedzieć, że gdyby nie wydarzenia z kwietnia 20 roku nie byłoby konsekwencji w postaci sierpnia i późniejszych po 17 września 39, to wybaczy Pan śmiałość, ale dostrzegam tu brak logiki i wizji całości.

    Czy Pan jest aby trzeźwy?
    Admin

  92. Jeśli przyjąć, że w CCCP rzeczywiście panowała dwuwładza – Stalin i Kaganowicz, albo Armia Czerwona i KGB, to w świetle tego jak wygląda wymowa artykułu?

  93. Yah said

    Ad 87

    „a stan ten, z małymi korektami trwa bodaj po dziś dzień.”

    Jedno małe pytanie – gdzie trwa do dziś?

  94. kail1410 said

    Zrewanżuję się pytankiem, mógłby mi Pan wytłumaczyć po co na Placu Czerwonym, wciąż stoi gmaszysko zwane Mauzoleum Lenina z zabalsamowanymi szczątkami wodza, skoro wszystko się zmieniło i w pogardzie mamy ów nieludzki system?

    Może dlatego, że nawet Lenin jest częścią ich historii?
    Admin

  95. Marucha said

    Re 63:
    Dziwna to okupacja, gdy kraj okupowany ma wyższy standard życia niż okupant, a jego obywatelom łatwiej jest dostać paszport, niż obywatelom okupanta…

  96. Filomena said

    Panu/Pani Kail1410 proponuje przeczytac prace ksiedza prof. Michala Poradowskiego, szczegolnie jego bardzo pouczajacy artykul pt. Realizacja marksizmu poprzez trockizm. Moze wtedy Panu/Pani Kail1410 rozjasnia sie horyzonty.

    Podstawowa roznica miedzy Trockim a Stalinem lezy w tym,ze pierwszy dazyl do podporzadkowania Rosji interesom rewolucji a drugi podporzadkowywal rewolucje interesom Rosji. To chyba mowi za siebie. Ktory wiec bardziej dzialal na korzysc narodu i panstwa? A innej alternatywy wtedy w Rosji nie bylo – albo Trocki albo Stalin.

  97. kail1410 said

    Pani Filomeno
    to podobnie jak dziś w Polsce, alternatywa między PIS i PO, czy to oznacza, że gdy jedni wzięli górę nad drugimi to wszystko jest w porządku, bo nie ma nikogo lepszego?
    Dziękuję za dbałość o moje „horyzonty”, choć wolałbym, aby się rozszerzały miast rozjaśniać.

  98. kail1410 said

    Panie Marucha, żeby dostać paszport, co doskonale Pan wie, trzeba było być członkiem partii, przynależeć niejako do „okupanta”. Co do tego standardu, ludzie nauczyli się żyć w takich warunkach i chwała im za to, że nie głodowali.
    Dodam jeszcze, że lubię czytać „gajówkę” i zgadzam się z wieloma poglądami tu prezentowanymi, ale nie ze wszystkim. Wolałby Pan jednogłośny chórek?

    Nie. Nie trzeba było być członkiem partii. Sam otrzymałem trzy razy paszport na zachód, podobnie moi znajomi.
    To były czasy Gierka.
    Admin

  99. Grace said

    Re: 29
    Moja babcia tez mi opowiadala jak te „azjatyckie hordy” zamiast gwalcac jalowki, dzielily sie z Polakami tym co mieli. Nawet jesli byl to tylko chleb i czarna kawa w manierce. Niezwyklej urody musialy byc te babcine jalowki, albo babcia tak paplala ze zlosci ze to nie ja te hordy dzikusow wolaly posunac. Rzygac mi sie chce na takie oskarzenia. Zawsze mowie, gdzie masz dowody? Pani babcia to pewnie stala i patrzala bo nic innego jej nie pozostalo…Niech Pani przestanie pieprzyc takie bzdury. Dolacza Pani do antyrosyjkich idiotow.

  100. Grace said

    Re:97-98
    Zgadzam sie z Panem Gajowym. Tez nie mialam problemu z paszportem. Moze Pan Kail nie wie, ze w Polsce pozostalo sporo niemcow na ziemiach odzyskanych. Sama mieszkalam w takiej „mieszance narodowosciowej”. Wielu niemcow, polakow, ukraincow, cyganow, lemkow, serbo-luzyczan. Wiem, ze przygladano sie zawsze tym pierwszym szczegolnie. Zwlaszcza kiedy chcieli w odwiedziny do rodzinki za zachodnia granica. Byl szlaban na paszporty dla nich a i chyba dobrze. Nie wolno im bylo wierzyc. Oni jeszcze wiele lat po wojnie mysleli ze niemcy tam powroca. Dzisiaj wszyscy mieszkaja w Germani. Amen!

  101. Yah said

    Podsumowując wpisy Kail1410

    „a władzę przejęli barbarzyńcy tworząc opresyjny, podporządkowany jednostce (grupie indywiduów) system, a stan ten, z małymi korektami trwa bodaj po dziś dzień”

    A w Polsce po dziś dzień tak nie jest, nie jesteśmy podludźmi wykorzystywanymi jak tylko można przez „cywilizowany” Zachód ?

    „Zrewanżuję się pytankiem, mógłby mi Pan wytłumaczyć po co na Placu Czerwonym, wciąż stoi gmaszysko zwane Mauzoleum Lenina z zabalsamowanymi szczątkami wodza, skoro wszystko się zmieniło i w pogardzie mamy ów nieludzki system?”

    A czemu w Polsce świętuje się powstania skoro te nieludzkie wobec narodu akcje wywoływały prześladowania, śmierć młodych ludzi i pogarszały i tak złą sytuację. Sami chcemy, czy ktoś nam wmówił, że tak trzeba na nasza zgubę.

    „Dodam jeszcze, że lubię czytać „gajówkę” i zgadzam się z wieloma poglądami tu prezentowanymi, ale nie ze wszystkim”
    „to podobnie jak dziś w Polsce, alternatywa między PIS i PO, czy to oznacza, że gdy jedni wzięli górę nad drugimi to wszystko jest w porządku, bo nie ma nikogo lepszego?”

    A gdzie i kiedy w Gajówce padły takie stwierdzenia

    „Panie Marucha, żeby dostać paszport, co doskonale Pan wie, trzeba było być członkiem partii, przynależeć niejako do „okupanta”. Co do tego standardu, ludzie nauczyli się żyć w takich warunkach i chwała im za to, że nie głodowali.”

    Jakoś nie byłem i byłem na Zachodzie w latach 80-tych. Jakoś nie pamiętam głodu, a żarcie było o niebo lepsze niż teraz.

    Tylko my czerpiemy wiedzę z rzeczywistości, a nie z kłamliwych książek. Ciekawe, że za komuny opis międzywojnia był w miarę zgodny z rzeczywistością, podczas gdy obecnie czasy PRL są zakłamywane. W jakim celu? Wmówienia ludziom, żeby uwierzyli , że źle teraz jest lepsze niż to co było wcześniej.

    Głodować to będziecie wy młodzi już niedługo ……..

    Ale nie dziwie się młodym Starzy, którzy mieli pełne lodówki rąbanki przywiezionej ze wsi tez twierdzą, że nie było co jeść i przymierali głodem. No ale jak można uwierzyć w świętość JPII, w to można uwierzyć i w głód w PRL-u.

    Kończąc muszę powiedzieć, że podręcznikach do historii im więcej czasu upływa od 1989 tym większe bujdy na temat tamtych czasów piszą, a ludzie niestety to łykają. Tak jak w świetlany okres międzywojenny za komuny, a przecież dla większości był to okres nędzy, bezrobocia, niskich i niepewnych dochodów. Moja babcia w 1989 na radosne hasła powrotu kapitalizmu stwierdził – „No to teraz będzie bieda – jak przed wojną”. Głupi byłem i śmiałem się w duchu, a miała kobieta rację. Dobrobyt dla wybrańców i cwaniaków a dla reszty harówa i niepewność jutra.

  102. La Reine Toronto said

    Martwi mnie ze Polacy toleruja bezpardonowe profanacje pomniki poleglych zolnierzy radzieckich…do czego doprowadzila ta ‚wymarzona ‚ ‚demokracyja’?
    Ludziom Pan Bog rozum odbiera bo od Boga sie odwracaja i ludzkiego sumienia nie maja ?
    Rosjanom jest bardzo przykro …nie tylko rodzinom poleglych ale calemu narodowi. Krew przelana i zadnej wdziecznosci? nawet pomniki dewastuja?

    Kiedy nastapi przebudzenie? oby nie za pozno?

    Pamietacie kultowych Czterej pancernych? ulice sie wyludnialy bo wszyscy Rosjan kochali i nasza przyjazn a jak mozna tak szybko zapomniec?

    Rosjanie kochaja Polske i mowia o nas jako o Zachodzie, kochaja nasze filmy z PRL’u, artystow, nasza literature…etc. ci tam w RP co ? na glowe upadli…tak sie zwiesc i sluchac czarnej propagandy anty rosyjskiej?

    Ratunku!

  103. Maćko said

    Oj cos mi sie wydaje, ze z wiekiem macie tendencje do idealizowania czasów mlodości… Po wojnie, pod rzadami komunistów, bylo w Polsce TEZ źle!
    Moze nie gorzej niz teraz jest, ale ŹLE bylo. Pamietam.
    Przypomnijcie sobie wszystkie anomalie z którymi trzeba bylo na codzien walczyć.
    Dzisiaj tez jest mnóstwo aberracji z którymi sie ludzie zmagaja.
    Ale dzisiejszy syf nie zmienia oceny przeszlego syfu. Byl to syf.

    A co do wyzwolicieli, to owszem, wyzwolili. Ale i zniszczyli co mogli. Wycieli pare centymetrów nad ziemia cala sieć slupów elektrycznych i z drutami powiezli na wschód. Oblupili co zamozniejsze domy ze wszystkiego.
    No i gwalcili, gwalcili. Jak i Niemcy – tez zachowywali sie Rosjanie jak sqrvsyni.
    Tylko inaczej.
    Gdybym nie rozmawial z tymi, którzy wtedy zyli, to bym tego nie wiedzial. Ale rozmawialem. Wiec wiem.
    Ok. Z drugiej reki. Ale jednak od naocznych świadków.

    Ewentualnie móglbym sie zgodzic z teza, ze wtedy bylo źle ale szlo na lepsze a teraz jest źle i idzie na gorsze.
    Co Szanowni na to?

  104. Grace said

    Re:103
    Panie Macko. Ja bym dzisiaj oddala wszystko to co mam w Kanadzie za Polske sprzed 1980 roku. Nie wiem o jakim syfie Pan mowi. Pan chyba z innej planety. Owszem brakowalo wielu rzeczy. Owszem nie bylo niby demokracji, ale kto w nia dzisiaj wierzy? Wolna prasa, wolne zwiazki zawodowe, wolnosc zgromadzenia i wolnosc slowa. To dzisiaj brzmi jak zart..urojenia chorego umyslu, .w porownaniu z tym co mamy teraz w kraju.. Dalismy sobie totalnie wyprac mozgi i w 1980 i teraz takze. Moze i nie bylo najlepiej ale czlowiek mial pewna przyszlosc. Nawet na stare lata. Ja mam wakacje co 7-8 lat. Ostatnio w 2008 roku, no i teraz przymusowe ze zlamana noga. To sa te wymarzone uroki kapitalizmu. To jedno wielkie kurewstwo za przeproszeniem ktore juz dawno mi sie przejadlo. Szkoda ze nie mozna cofnac czasu! Pozdrawiam.

  105. Maćko said

    96. Filomeno – Bronstein sluzyl zydowskim banksterom.

  106. snag said

    Admin @ 54 ,…

    Nie licytujmy sie ,…

    Drugiej babci oficer Wermachtu, ktory mieszkal w zarekwirowanej czesci domu na przedmiesciu Bytowa placil prowiantem za pranie. Babci rodzina mieszkala na tym kawalku ziemi ze stawem od pokolen, przyszla komuna zabrali wszystko a jej zostawili pokoj z kuchnia na poddaszu w jej wlasnym domu ,…

    Oba rezimy napadly na Polske w 39 i okupowaly jak dlugo mogly, wybielanie jednych czy drugich nie zmienia faktu ,…

    Panie Snag, Rosjanie nie odpowiadają ZA NIC. Byli tak samo zniewoleni, jak Polacy, a właściwie gorzej.
    Nawet bolszewicy zgładzili kilkadziesiąt razy mniej Polaków, niż szkopy (tak, i wśród nich trafiali się przyzwoici ludzie).
    Nie ma żadnego „wybielania”. Chodzi o proporcje!
    Admin

  107. Joannus said

    Ad 80
    Skoro posiadasz Pan tak cenny dar analizowania i rozróżniania, to proszę podać do której należeli/
    Bujak, Lis , Romaszewski, Rulewski, Frasyniuk, Wałęsa, Pałubicki,Niesiołowski, Lipski, Wujec, itd.z tak ważnymi doradcami – Mazowieckim Gieremkiem, Michnikiem.
    Chyba ci ludzie nie zaistnieli w 1989 r lub też niewiele przed nim.
    Dla mnie jedna to ci co uwierzyli, nie znając celów i strategii, druga to zorganizowani do akcji z zasilaniem finansowym spoza Polski.

  108. Ad. 29

    Czarna Wołga też była! … Bo wszyscy o niej mówili… 🙂 🙂

    Żołdactwo pewnie się zabawiało, jak to żołdactwo, imitowaniem stosunku z krową, śmiejąc się przy tym, że „tak będziemy Polki posuwać”, a służba widząc to ukradkiem zrobiła z igły widły… 🙂

  109. karlik said

    Ad.63 „Zacznijmy może od 13 sierpnia 20 roku kiedy to nasz główny dobroczyńca w osobie Iosifa Dżugaszwiliego zapragnął „wyzwolić” II Rzeczpospolitą,”
    A może, żeby było uczciwiej zacznijmy od 1918:
    „Postawiłem sobie, niezależnie od nikogo, już w 1918 r. wyraźny cel dla wojny z Sowietami. Zdecydowałem mianowicie natężyć siły, aby możliwie daleko od miejsca, gdzie się nowe życie wykluwało i wykluwało, obalić wszelkie próby i zakusy raz jeszcze życia obcego, życia nieuporządkowanego przez nas samych” J.Piłsudski Pisma zbiorowe t VIII Warszawa 1937 str. 147

    Ad. 71 – ” Darem niebios BYŁ natomiast marszałek Żukow.”

    „A nie marszałek Konstanty Rokossowski ?”

    Jak najbardziej, właśnie dotarła do mnie książka „Rokossowski” – Boris Sokołow wydanie z 2014 , więc nie z antykwariatu..- polecam

  110. snag said

    Admin @ 106 ,…

    A Niemcy byli wolni czy mieli wybor ? Mojej dziewczyny ojca Slazaka, rolnika spod Raciborza wcielili na sile i wyslali do Afryki.

    Nie pamietam ochotnikow (oprocz SS) ktorzy nie mogli doczekac sie wojny i wyslania na front a szczegolnie na wschodni front, za odmowe stawiali ‚pod sciana’ ,…

    Z tym ‚kilkadziesiat’ tos pan grubo przesadzil bo liczac tych ktorych zamordowali na miejscu, wywiezli na Sybir ktorzy zmarli tam z glodu i wycienczenia, to polowa co Niemcy, nie liczac zydow a przeciez Ruscy to Slowianie i ‚bracia’ w/g panskiej opinii ,…

    Statystyki do sprawdzenia ,…

    Krótko: gówno prawda. Jeszcze napisz Pan, że Niemców zmuszano do wejścia do SS albo Gestapo…
    Admin

  111. Maćko said

    104 Grace. Szczerze wspólczuje sytuacji. Nie tak sobie wyobrazalem Kanade i … nie taka jest Kanada jak Pani pisze. Akurat mam tam przyjaciela, nauczyciel, ma bardzo wysokie zarobki, gwarancje zatrudnienia, zabezpieczenie socjalne, emeryture zagwarantowana.
    Mysle ze Pani punkt widzenia jest dosc specyficzny-indywidualny.

    Akurat pamiec mam dobra i bylem w latach 70tych dosc intelektualnie aktywny i poinformowany. Czyli sledzilem wydarzenia bierzace i, w miare mozliwosci, poznawalem przeszlosc.
    Pani nawet sobie chyba nie wyobraza jak sie panoszyli Zydzi w Polsce przed 81r. Jakie mieli przywileje, jakie udogodnienia. Jak kleszcze wysysali z godpodarki to co bylo w niej dobrego Polakom zostawiajac resztki jesli wszystkiego nie spozyli sami albo nie sprzedali na czarnym rynku.
    Mnie sie wydaje, ze Pani po prostu musi sie dowiedziec jak sie pracowalo i zylo do 81r od wiekszej ilosci swiadków naocznych, których jeszcze nam nie brakuje.

    Bierzcie zawsze pod uwage, ze pamiec jest selektywna, ze zle wydarzenia spycha glebiej a pozostawia te lepsze. Pamietajmy równiez, ze okres mlodosci jest zawsze pelen dynamiki i optymizmu i milosci i radosci a starzejac sie stajemy sie … no powiedzmy mniej radosni, mniej optymistyczni. Taka nasza natura i trzeba to brac pod uwage.
    Pozdrawiam serdecznie

  112. Grace said

    Panie Macko, zeby wiedziec jaka jest naprawde Kanada trzeba tutaj mieszkac. Ja tez sobie ja wyobrazalam inaczej prawie 30 lat temu. Teraz juz nie mam zludzen. To panski przyjaciel wprowadza pana w blad. Niestety ma takze racje. W Kanadzie sa bardzo silne zwiazki zawodowe, ktore w mojej skromnej opini dzialaja jak mafie. Wymuszaja od rzadu wieksze zarobki i benefity. Zwiazek nauczycieli jest pierwszym takim mafioso a zaraz za nim zwiazek pielegniarek. Czlonkowie tych zwiazkow sa oplacani z pieniedzy podatnikow. Pielegniareki co kilka lat terroryzuja podatnikow, ze odejda od lozek chorych a nauczyciele ze dzieci nie otrzymuja nalezytego wyksztalcenia (ktore i tak jest na niskim poziomie) wiec potrzebujemy wiecej pieniedzy…dostaja i to nie na pomoc dzieciom..trafiaja do ich kieszeni. Oba zwiazki sa znienawidzone prze spoleczewnstwo Kanady. Pana kolega klamie jak z nut ale przeciez nie powie Panu prawdy, ze wszystko to dostaje w drodze nacisku i wymuszania. Za uleglosc rzadu placimy my wszyscy, takze ja ktora sama sie zatrudniam i jeszcze kilka innych osob.

    Musze sie dowiedziec jak sie zylo i pracowalo do 1980 roku??? Panie Macko, ja wyjechalam z Polski krotko przed okraglym stolem. Ja niczego nie musze sie uczyc z tamtych lat. Ja bylam Polska z tamtych lat, jej czescia, ktora w mlodym wieku naiwnie uwierzyla ze trzeba nam demokracji. Dzis zaluje wszystkiego. Szczegolnie zdartych trampek…(jesli pan wie co mam na mysli)

    Na temat zydow i co mieli w Polsce moglabym tak godzinami….ale po co teraz i… tak daleko od kraju. Moja swietej pamieci babcia opowiadala nam wiele histori jak zydzi traktowali polakow przed wojna. Krew sie w zylach gotuje.

    Patrze tak na te nasza biedna Polske z daleka i zastanawiam sie, co dzieje sie z nami Polakami? Spadlismy na dno i nie potrafimy sie od niego odbic, dlaczego tak jest? Ja pamietam inna Polske i innych Polakow. Powiem Panu ze teraz wstyd sie przyznac ze jestem Polka, bo nawet kanadyjczycy ktorzy maja polityke w dupie czesto mnie pytaja, dlaczego Polska sprowadzila do siebie amerykanska armie. Nawet oni nie kupuja „zagrozenia z Rosji” a Putin cieszy sie niesamowita popularnoscia tutaj, podobnie jak i w USA. Nie wspominajac juz o zachowaniu polskich poliykow, ktorzy pchaja sie wszedzie, ale dlaczego wciaz na kolanach? To przynosi wstyd Polakom. Pozdrawiam takze!

  113. Maćko said

    Grace, winnismy tak, jak okradziony przez zbirów czy molestowana przez islamistów.
    Brak przezornosci, brak myslenia o najgorszym.
    Mala to wina.
    Winni za kradnac, winni sa moilestujacy, winni sa manipulujacy…
    Np. z dawniejszej epoki:
    Rosja carska natomiast pełniła funkcję żandarma Europy, poskromiła rewolucję w Austrii i
    była gotowa tłumić ją również w innych krajach. W tym czasie zaczął się formować blok
    polityczny rosyjsko-austriacko-pruski, w którym Rosja grała pierwsze skrzypce. Taki blok był
    niewątpliwie najsilniejszą organizacją polityczną na kontynencie, a Rosja jako główne
    państwo tej organizacji staje się pierwszym państwem kontynentu. Anglia montuje w tym
    czasie koalicję i prowadzi przeciw Rosji wojnę krymską w latach 1854-55, przy czym główną
    siłą militarną tej koalicji jest Francja – a więc drugie po Rosji mocarstwo kontynentu. Rosja
    zostaje pokonana, groźba koalicji rosyjsko-austriacko-pruskiej zażegnana.

  114. SAP said

    Nienadążanie za rozwojem cywilizacyjnym, a głównie za kulturą agrarną i swoisty system „socjalistyczy” pierwszej RP w którym chłop jak za PRL-u miał zabezpieczony byt, były jednymi z kluczowych powodów upadku I RP.

    JAK CHŁOPI PRZYCZYNILI SIĘ DO UPADKU RZECZYPOSPOLITEJ:
    http://historia.focus.pl/polska/jak-chopi-przyczynili-si-do-upadku-rzeczypospolitej-1547?strona=1

  115. Listwa said

    @ 80 kail1410

    „… co przewidział Piłsudski”

    – piłsudski i przewidywanie, chyba cie pogięlo w siodle. Piłsudski rozkazał wyprawe na Kijów i uciekł, nawet na pseudo paradzie zwyciestwa nie został, taki przewidujacy był. A po za tym często pasjanse stawiał.

    Sprowokował akcję wojskową aby w ten sposób doprowadzić do upadku powstające państwo Polskie. Sam pewnie tego nie wymyślił, zbyt czerstwy suchar był.

  116. karlik said

    Ad. 80 „Jak Pan myśli Panie Joannus, co by było gdyby Piłsudski, wtedy nie pomógł? Nie jestem Piłsudczykiem i nie chcę bronić Ukrów, ale można założyć ze sporą dozą prawdopodobieństwa, że następna w kolejce byłaby Polska, a najlepszą obroną jest atak, co przewidział Piłsudski.”
    Panie (ni) Kail1410, kręci Pan(i) historią jak obecni politycy..
    Kto komu chciał w czym pomóc..Jaka była sytuacja finansowa Polski przed wojną w 1920 i po….
    Chce Pan(II) dyskutować to poproszę daty fakty i źródło..
    Może podeprę się na początek Żeromskim:

    „Pomyślmy tylko: gdyby tak nasi mili
    sąsiedzi, Czesi, mieli do zdobycia kraj jednoplemienny, do
    gruntu polski, — pięćkroćstotysięcy Mazurów, — gdyby mieli
    do zdobycia ziemię sztumską, Warmię i Pomezanię, obszary, w
    których zakolu leży święte pole Grunwaldu, gdzie tkwi owa
    kula Jagiełły, wyrzucona na Malborg, — czyby czynili to, co
    my czynimy? Jakiż śmiech pomyśleć, że nie zdobywszy
    jeszcze granic zachodu i północy, takie ziemie mając zajechane
    i wyszarpane przez Niemców w ich niebezpiecznem
    zazębieniu, — my krwią bohaterską naszych rycerzy zlewamy
    teraz przyczółki mostowe na Dnieprze i zdobywamy rzekę
    Soszę! W pogardzie ma Polskę cały świat robotniczy zachodu.
    Wdaliśmy się w siepaniny z Moskwą, zaniedbując zachód i
    morze. Na zachód i północ macha się ręką i powiada: — «to
    trudno», — albo powiada się: «to wina koalicyi», — albo
    powiada się: — «to tam dziedzina i ingerencya Korfantego»,
    — albo wreszcie: «toby nam groziło wojną z Niemcami»…
    Jakiekolwiek są zasady i zbrodnie Moskwy dzisiejszej, jest
    faktem niezaprzeczonym, że ta Moskwa dzisiejsza złożyła
    uroczystą deklaracyę niepodległości Polski. Panowanie
    Niemiec nad nami grozi na każdym kroku. Niemiec odgraża się
    nam na terenach, które posiadamy, a cóż mówić o terenach
    plebiscytowych! Niemiec w żywe oczy przeczy, jakoby Mazur
    pruski mówił po polsku. Według niego Mazur jest potomkiem
    Gotów, a mówi po mazursku. Mowa Kaszubów to nie jest
    dyalekt polski, lecz jest to język kaszubski. Ślązak nie mówi po
    polsku, lecz po waserpolsku. Niemiec reakcyonista, czy
    socyalista, wciąż nas ćwiartuje w swych planach, dzieli i
    rozszczepia. W okolicach Prabutów i Suszu jest to gniazdo,
    które zagraża nietylko nam, lecz całej Europie. Ziemie tych
    junkrów, knujących wciąż zamach na Europę i jej kulturę,
    powinny przypaść ludowi polskiemu, który w samem
    Królestwie ma pośród swego ogromu trzy miljony zgórą ludzi
    bez ziemi i bez dachu. Biada nam po tysiąckroć, jeśli w tej
    straszliwej godzinie nie okażemy się narodem, świadomym
    swego celu i sensu swego życia, w tej godzinie, kiedy ma się
    zdecydować los pokoleń przyszłych! Biada nam po tysiąckroć,
    jeśli teraz opuścimy Mazurów i zaprzedamy w niemiecką
    niewolę braci z pod Kwidzyna i Sztumu, — jeśli teraz nie
    zdobędziemy Iławy, Kwidzyna, Malborga.”
    Stefan Żeromski – pisma wybrane

  117. Ad. 112

    „Patrze tak na te nasza biedna Polske z daleka i zastanawiam sie, co dzieje sie z nami Polakami? Spadlismy na dno i nie potrafimy sie od niego odbic, dlaczego tak jest?”

    – Ponieważ jesteśmy ulegli, dobroduszni, naiwni… niepamiętliwi…

  118. Filomena said

    @ 105

    I to wlasnie odroznialo go od Stalina. Nie chodzi tu o to zeby Stalina usprawiedliwiac, ale o to zeby rozumiec iz w sytuacji jaka powstala Stalin byl lepsza alternatywa od Trockiego. O tym wlasnie pisze ks. prof. Poradowski.

  119. ; said

    Spadlismy na dno i nie potrafimy sie od niego odbic, dlaczego tak jest?”

    Bo dno muliste, szajsowate.

  120. Maćko said

    118. No dokladnie, Filomeno. Dla Rosjan pozbyc sie zydowskiej szajki Bronsteina to juz byl oddech swiezy i jakaś nadzieja na przezycie. Pani pamieta projekt Trockiego, Leiby Bronsteina, o uspolecznieniu kobiet od 18 do 35r zycia?
    A kto zna sprawe niewolnic seksualnych, haremów z rosyjskich dziewczat, jakie sobie pasozydzi organizowali dla wierchuszki komunistycznej? Albo wyprawy panienek z towarzystwa do wiezien, aby sobie postrzelac do wieźniów z niklowanych i macica perlowa wykladanych pistoletów?

  121. Filomena said

    Stalin – jakby na niego nie patrzec – byl z natury konserwatysta. Juz sam ten fakt zaklocal jego wspolprace z pierwszymi bolszewikami, ktorzy byli zacieklymi propagatorami wolnego seksu, rozwodow i aborcji „na gwizdniecie”, pornografii i wogole wszelkich dewiacji i wynaturzen. Ponadto, trockisci niszczyli wszelkie rosyjskie tradycje, klasyczna rosyjska literature w szkolach zastepowali modernistyczna chaltura, chcieli zniesc cyrylice. A Stalin to wszystko zastopowal. Projekt Trockiego i banksterow nie wyszedl.

  122. Boydar said

    Pani Filomeno, „alternatywa” to nie jest to, co Pani myśli że jest (118). Blisko, ale nie to. A Rosjanie żadnej innej opcji nie mieli; tak jak wybór w menu na kompanii za Gomułki czy wczesnego Gierka – jeść albo nie jeść.

  123. Aguirre said

    Taki tu klimat, komuniści to oczywiście tylko Żydzi a Rosjanie to ich ofiary. Podobnie jak dziś mówi się naziści a nie Niemcy. Rosjan bogobojnych oczywiście komuniści mordowali ale nie nie tych, którzy byli gorliwymi komunistami a tych przecież nie brakowało.

    Taka była ogólna prawidłowość – Admin

  124. Macko said

    123. Don Aguirre ( Hernán?) W kazdej populacji ssaków jest pewien procent psychopatów, osobników bez empatii.
    Wsrod narodów z cywilizacji lacinskiej ok 5%. Wsród buddystów 1% , wsród anglosaxonów holdujacych sukcesowi tylko materialnemu do 10% a wsród semitów z zydami na czele do 40%. Wiekzosc wsród mezczyzn, choc takie Cipi tez sa czeste.
    Jaki z tego wniosek?
    Nie wszyscy zydzi sa zloczyncami
    Ale prawei wszyscy zloczyncy sa Zydami
    😉
    No tak sie zlozylo, ze mechanizm mordowania milionami ( 150.000.000 ofiar komunizmu ) wymyslili i wdrozyli Zydzi. Uzywajac dostepnego materialu ludzkiego jak im brakowalo swoich czy jak potrzebowali lokalnych.

    Nie ma jak tej tezy podwazyc faktologicznie.

Sorry, the comment form is closed at this time.