Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Jest przetarg w/s przekopu Mierzei Wiślanej. Za chwilę na Polskę spadnie plaga niemieckich ekologów, a Bruksela zawyje jak nigdy dotąd.

Posted by Marucha w dniu 2016-10-14 (piątek)

Urząd Morski w Gdyni właśnie ogłosił przetarg na projekt przekopu Mierzei Wiślanej. 

Realizacja tej inwestycji (wraz z odbudową drobnicowego portu w Elblągu) oraz rozbudowa portu w Świnoujściu to niezwykle celny cios wymierzony głównie w niemiecki sektor portowy. Z tego powodu lada chwila na nasz kraj spadnie plaga ekologów, a instytucje europejskie (z Komisją Europejską na czele) zrobią wszystko, aby te projekty uwalić jeszcze w zarodku.

Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na wykonanie projektu przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Cała inwestycja ma kosztować ok. 800 milionów złotych. Obejmuje budowę kanału łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, w tym m.in. śluzy z konstrukcją zamknięć, portu postojowego od strony Zalewu, nowych połączeń drogowych, dwóch mostów. Dodatkowo zmodernizowane ma być wejście do portu w Elblągu.

W kontekście powyższego warto wspomnieć, że trwają już prace dotyczące rozbudowy portu w Świnoujściu. Chodzi przede wszystkim o nowy terminal zbożowy, który będzie mógł realnie konkurować z podobnymi terminalami zlokalizowanymi w Rostocku, Wismarze czy Lubece.

Realizacja tych inwestycji (przekop mierzei, port w Świnoujściu + port w Elblągu) będzie stanowiła silny cios dla niemieckiego sektora portów drobnicowych silnie skomunikowanych z transportem rzecznym.

I właśnie z tego powodu należy się spodziewać, że w najbliższym czasie na nasz kraj spadnie prawdziwa plaga sponsorowanych przez rząd w Berlinie ekologów, którzy wszelkimi możliwymi sposobami będą próbowali wstrzymać realizację ww. inwestycji (wierząc przy tym, że działają dla dobra środowiska naturalnego, a nie dla dobra niemieckiej gospodarki).

Zakładam również, że Komisja Europejska nie pozostanie głucha na apele ekologów i ostro potępi rząd w Warszawie za prorozwojowe pomysły. Jednym słowem – będzie ostro.

Pytanie, czy rząd ugnie się pod falą ekologiczno-europejskiego hejtu?

Źródło:
Kolejny krok w stronę przekopu Mierzei Wiślanej (RO.com.pl)
Niemcom przeszkadzają polskie inwestycje. Politycy, media i ekolodzy ruszyli do akcji (Niezalezna.pl)

http://niewygodne.info.pl

Komentarzy 50 to “Jest przetarg w/s przekopu Mierzei Wiślanej. Za chwilę na Polskę spadnie plaga niemieckich ekologów, a Bruksela zawyje jak nigdy dotąd.”

  1. konik said

    parchate źródła to i parchate wnioski, karzeł żydowski to robi na zlecenie usraela a parchy „nie-wiarygodne” nie-zależna, nie-poprawni to tylko uwiarygadnia a Marucha powtarza za parchatymi.

    Kaczyński: przekop Mierzei Wiślanej „to kwestia godności narodowej”

    Przekop Mierzei Wiślanej ma także mieć znaczenie ze względów bezpieczeństwa. Uniezależnia bowiem port w Elblągu od Rosji. Obecnie statki płynące do Elbląga muszą płynąć przez należącą do niej Cieśninę Piławską.

    – Ma to znaczenie, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. Dzięki temu także okręty wojenne i okręty straży przybrzeżnej będą mogły spokojnie wypływać na Bałtyk, także te większe – zaznaczył Jarosław Kaczyński.

    Dodał także, że ewentualne protesty Rosji to sposób, by „zachować te uprawnienia, które sobie kiedyś zastrzegli pozatraktatowo”. – Oni ciągle chcą utrzymywać choćby pozory nawet ograniczonych elementów zależności Polski od Rosji. My to zdecydowanie odrzucamy w interesie Polski, zarówno politycznym jak i gospodarczym, a także zwykłych Polaków. To jest kwestia godności narodowej – podkreślił Jarosław Kaczyński.

  2. toidi said

    Ekolodzy nie mają tu przebicia.

    Gdy byłem małym chłopcem musiałem sie uczyć historii. Ale zawsze lubiłem mapy i podróże palcem po mapie. Na historycznych mapach sprzed kilkuset lat w ogóle nie było mierzei wiślanej, tylko pourywany ciąg wysepek. Podobnie z półwyspem Helskim. Tak że ewentualny przekop byłby w pewnym sensie powrotem do naturalnego stanu. Więc raczej niech wysyłają polityków czy politykierów, ale nie ekologów.

    Źródło: ja.

  3. Zerohero said

    @Konik

    Zgadza się. Te wykopki to kolejna nonsensowna akcja pokazania Rosji jaka Polska jest od Rosji niezależna. W ramach tej akcji mamy już nieużywany gazoport LPG, kupiliśmy złom w Możejkach, a teraz będziemy kopać własny kanał na wypadek wojny z Rosją (bo rosyjski Rosja może zablokować). Moim skromnym zdaniem w razie wojny z Rosją Zalew Wiślany i tak nie będzie bezpiecznym dla polskiej floty miejscem.

    Jarkowi Majdaniarzowi Kłamczyńskiemu proponuję wykopać Polskę, wywieźć na antypody i zacumować koło Australii. W ten sposób raz na zawsze odetniemy się od Rosji.

  4. YogiBeer said

    IV RP ma za mało problemów z utrzymaniem szlaku wodnego do Świnoujścia, więc zafunduje sobie drugi problem z Elblągiem.A to wszystko mając niewykorzystanie moce przerobowe portów w Gdyni. i Sopocie.
    Niech mi ktoś wytłumaczy, jakie towary masowe i w jakich ilościach mają być transportowane w górę i w dół Wisły w IV RP, że przekopanie Mierzei się ma zwrócić? A jeśli takich towarów brak, to o co chodzi – Jakosław Kalkstein vel Kaczyński chce mieć swój (równie zbębny!) Biełomorkanał, bo pozazdrościł Generalissimusowi?

  5. AlexSailor said

    Odblokowanie portu w Elblągu, na które czeka już kilka wieków, jest niewątpliwie dobrą sprawą.
    Nie zwiększy to radykalnie naszego bezpieczeństwa, ale spowoduje rozwój regionu.
    Nie przeceniałbym jednak sprawy.

    Wydaje mi się, że ten przekop będzie jedną wielką hucpą.
    Już sam koszt 800 milionów za wyrycie przekopu, budzi duże wątpliwości.
    Oczywiście można to obudować śluzami (po co? – przecież nie ma istotnej różnicy poziomów wody), umocnieniami, cudami, no i trzeba na pewno postawić most.
    Ale 800 milionów???

    Moim zdaniem jest to inwestycja propagandowa, na której przy okazji zbije się majątki.

    Nie sądzę również, by zaszkodziła Rostokowi, czy innym niemieckim portom.
    Przecież mamy Świnoujście, Szczecin, kilka portów w Gdańsku i jeszcze port w Gdyni.

    Z mniejszych, a chyba taki będzie (jest) w Elblągu, mamy Kołobrzeg, Hel, Władysławowo, Łebę, Ustkę, Dziwnów i Darłowo.

    Między Szczecinem i Świnoujściem jest jeszcze port Police.

    Tu uwaga.
    Wejście do portów środkowego wybrzeża jest trudne przy niesprzyjających warunkach pogodowych.

  6. revers said

    Między Szczecinem i Świnoujściem jest jeszcze port Police

    jest jeszcze kanal wodny na Zalewie ok 60 km dlugosci szczecinski ktory nie byl pogebiany od cwierc wieku, choc miejscowi solidaruchy i megalomani zarazem opowiadaja baje o szerokozakrojonych planach poglebinia toru wodnego swinoujscie-szczecin , nawet dla 40 tys. tonazu okretow, rozbudowie portu, nabrzezy i stoczni.

    A po za tym Berlin moze myslec perspektywicznie ze jak mierzaja wroci do nich, Wielkich Niemiec z Krolewcem to po co im kanal wodny na mierzeji wislanej?.

    na razie Steinmaier w Srausburgu na posiedzeniu RE zrobil wielka anty rosyjska nagonke, mowiac o Aneksji Krymu ( aneksji Kosova nie bylo ?) i niewaznych wyborach w Nowejrosji, upominajac tez obserwatorow OBWE, ze po co innego sa w Donbassie.

  7. Siggi said

    W zasadzie Niemce jak podniosą ,to słusznie podniosą …shumm!
    Albowiem najsamprzód trza nam sobie powiedzieć,że to są -wg uchwał Bundesratu-rdzenne tereny poniemieckie,których oni nigdy się nie wyrzekli I chyba nigdy nie zrezygnowały z odzyskania spowrotem.
    Wiele danych wskazuje,że sprawy idą dość śmiałymi krokami w tą stronę.Zatem :…nic bez nas o nas n/t temat.A pytali z warszawki von Kanclerzycę I… czy można tam kopać?Nie pytali ,to i będzie nie tylko opierdol ale i wpierdol.
    Idzie ostro w zakresie naruszenia I zerwania zupełnego partnerstwa strategicznego NRD z Rosją,co wynika z sugestii ,nacisku,pragnienia Hegemonii światowej,która obiecała za to,że trza zrewidować skutki II WŚ I raz na zawsze zlikwidować „wielką krzywdę”Niemcam za Oder-Nissa i oddać to co ten Wissarionowicz Józef „sprezentował” Polsce w postaci tzw.Ziem Odzyskanych inaczej Ziem Zachodnich i Północnych.Ten ,który gwarantował te granice już 25 lat nie istnieje a następczyni ZSRR ma to w dalekim poważaniu.Jak jeszcze UPA odbierze 16 powiatów i ze dwa województwa(Rzeszow i Lublin) to co zostanie?Nawet mniej niż Kongresówka.
    Kopanie przepustu mija się z celem,bo żaden kontenerowiec,lotniskowiec,czy tankowiec tam nie przejdzie.I będą pienniądze rzucone w autentyczne błoto.Nie lepiej dać biednym,ale to nie w naturze kapitalistów,obszarników z Wiejskiej.

  8. GRYF said

    Jak przekop w piasku niecałych dwóch kilometrów może kosztować 800 000 000 złotych ?
    Kanał Suezki i Panamski wykopano łopatami. Tak samo port w Gdyni.
    Czy w XXI wieku nie ma sprzętu ciężkiego, betonu z tegoż piasku itp.
    Toż to są jakieś jaja…

  9. ruby said

    Przekop, zbrojenia, infrastruktura, mosty, śluzy, łapówki. To może być dość dokładna wycena.

    Most na rzece Maumee w USA kosztował 250 mln dol US. Tyle samo ile półtora tygodnia wojny w Iraku. Taniocha.

  10. RomanK said

    Toidi..pomysl…kto usypal Mierzeje????? Zagladnij do slownika co oznacza slowo ” mierzeja”????
    Utrzymanie „przekopu” bedzie kosztowac krocie….wiatr i fale , beda go ” naprawiac” non stop 24/7/365……
    POmysl kto zbudowal Ciesnine Pilawska i zapytaj jakiego hydrologa dlaczego wlasnei jest ta ciesnina:-)))))

  11. Marucha said

    Re 1, 2:
    Zanim, obsrańcu, zrozumiesz o co Marusze chodzi, to ci dupa pęknie od wysiłku umysłowego.
    Marucha, pierdolony debilu, nic za nikim nie „powtarza”, tylko rzuca temat pod dyskusję, co ludzie mający IQ > 0.9 już dawno zrozumieli.

  12. RKM said

    Parchaty kurdupel Kłamczyński tworzy w ten sposób refugium dla zachodnich okrętów biorących udział w kampanii morskiej przeciwko Rosji. Kurdupel nie może się nawet wysrać bez zgody kagana Singera i jego przełożonych.

  13. RKM said

    Ad. 2

    Guzik prawda. Istniejące w średniowieczu tzw. głębie były pogłębiane i przystosowywane w ten sposób do żeglugi przez Krzyżaków. A stan naturalny to taki za który odpowiada przyroda a nie parchaty kurdupel Kłamczyński czy Krzyżacy.

  14. rebeliant80 said

    Dostęp Polski do morza jest przykładem wyjątkowego niewykorzystywania potencjału naszego państwa, dlatego ja popieram wszelkie inwestycje na wybrzeżu, przy czym w mojej ocenie będąc w Unii nigdy nie uda się nam dojść do poziomu na jaki nas stać. A tym co twierdzą iż jest to jakaś proamerykańska dywersja radzę się leczyć i to takimi dużymi pastylkami.

  15. RKM said

    Ad. 14.

    Panie Rebeliant, niech Kalkstein kopie na swojej UPAdlinie, a od Polski i Polaków WARA!!!

  16. Toskafke said

    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Ba%C5%82tycka_Ukraina

  17. anonim said

    ad.16
    Bałtycka Ukraina – koncepcja obecności gospodarczej, społecznej, politycznej i ekologicznej Ukrainy, zainicjowana w 2007 roku
    Inicjatywa Bałtycka Ukraina przewiduje m.in. :

    -współpracę zachodnioukraińskich miast i obwodów z Euroregionem Bałtyk.
    Nic nowego od rządzącego ukra wyjść nie mogło…wszystko powtórka z rozrywki

    ps. paradoksalnie Rosja odcinając Niemcy od innych źródeł gazu oddala od Europy Środkowej widmo nowej wojny o lebensraum. Bo gdy Rosja Niemcom wreszcie przestanie być potrzebna to wtedy Niemcy będą gotowe by przyłączyć „euroregiony” do macierzy.

  18. GRYF said

    Przepłynąłem w tym roku kajakiem Odrę i Wisłę.
    O ile dolna Odra jest jeszcze jako tako spływna dzięki granicy z Niemcami i pogłębianiu przez nich rzeki to Wisła to totalna degradacja szlaku wodnego.
    Samowola budowlana, czyli jaz na elektrowni Połaniec lub Kozienice blokuje rzekę. Przed Warszawą i za trzeba było kajak ciągnąć. W Warszawie mariny brak.
    Po drodze porzucone i rdzewiejące barki i holowniki. Pogłebiarki prywatnych firm pracują pełną parą tylko po to, żeby wydobywać piach budowlany ale tylko przy brzegu gdzie wygodnie.
    TOTALNY MARAZM I SYF !!!
    Życie wodne kwitnie tylko na zalewie Włocławskim. W Płocku i Włocławku są przepiękne mariny. Później do Torunia można jakoś przepłynąć a to tylko dlatego, że Regionalny Zarzad Wodny z Gdańska wytyczył bojami szlak wodny.
    Ogólnie rzeka jest totalnie zaniedbana i niespływna i to wszystko nastąpilo od lat 90-siątych.
    Przypominam, że Wisła od niepamiętnych czasów była głownym szlakiem Europy który przyniósł Polsce niesamowite bogactwo. Dzięki Wiśle Gdańsk był nieprzyzwoicie bogaty i dzięki Wiśle urósł w siłę zakon krzyżacki. Śluzy na Nogacie i konkurencyjny dla Gdańska Elbląg to zasługa Krzyżaków.
    Moje pytanie : Po kiego huja udrażniać za ciężkie pieniądze szlak żeglowny do Elbląga jeśli tam nic nie ma ? Brak drogi wodnej z resztą Polski nie licząc atrakcji turystycznej czyli kanału Ostrudzko-Elbląskiego. Brak dobrej drogi. Była coprawda hitlerowska autostrda Gdańsk-Elblag-Krôlewiec, ale jej juz brak…
    Jeśli te pajace co nami rządzą chcą nam zafundować atrakcję turystyczną to fajnie. Ale niech kurwa najpierw naprawią to co spierdolili przez 26 lat i pogłębią Odrę i Wisłe a później niech sobie spełniaja swoje mrzonki…

  19. toidi said

    kto usypal Mierzeje

    W skórcie powiedziawszy, Natura.
    (mapy nie pokazują głebokości w tatmym czasie)

    Że najtaniej byłoby sie dogadać z Ruskimi, nie jest tematem tego wątku.

  20. Joe said

    Jezeli przekopie sie mierzeje pod odpowiednim katem do kierunku naturalnego ,najwiekszej sily wiatru na Baltyku,oraz ustawi pod odpowiednim katem falochron.To akwen w sporej dleglosci od przekopu(zalezy od szerokosci).Bedzie sie sam poglebial albo utrzymywal stala glebokosc.Ale do tego potrzebna jest wiedza.Mysle ze polskim hydro-inzynierom jej nie zabraknie.

  21. guła said

    Wiele wody wypłynie Kanałem Elbląskim do Bałtyku zanim Niemcy wyrwą się spod kurateli Anglosasów. Więc póki co kopmy. Budować będziemy w reanimowanej stoczni współczesne Smoki, kutry rybackie morskiej i międzylądowej żeglugi, a spływem rzecznym eksportować płody rolne. Jako to drzewiej bywało. I nadzieje mam, ba, jestem przekonany, że do czasu zasypania tego ujścia wszystkie „słupy prusackie” nie tylko zawłaszczające Warmię i Mazury szlak trafi. .

  22. guła said

    Tuż obok jest depresja -2,5 m. i zagospodarowane tereny Żuław. To nie jest Kraina Wielkich Jezior. To musi kosztować.pozornie ponad miarę.

  23. Joe said

    Bo widzisz Gulo szwabskie bydlaki swoja agentura przez 20 lat uczynili ze Szczecina grajdol morski.Tak samo jak robactwo prusackie drzewiej.Sukinsyny nie moga strawic Katolickiej Polski.

  24. Tomcio said

    Budowa Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną to sztandarowa inwestycja obecnej władzy. My wszyscy jednak mamy poważny problem. Otóż specjaliści w Urzędzie Morskim w Gdyni odpowiedzialni za ów projekt położyli wcześniej takie inwestycje jak próg spowolniający na wysokości Orłowskiego Klifu czy też falochron centralny w porcie Gdynia. Wniosek. Jakie teraz dadzą gwarancje owi fachowcy, że wreszcie się uda?

  25. guła said

    Kanał Elbląski jest połączeniem naczyń rozszerzalnych Zalewu Wiślanego i Jeziora Drużno – pozostałość po Zalewie. Żuławy to teren wyrwany morzu (w sumie) Inwestycja nie polega – jak sądzę – na samym przekopie. Ale uwzględnia całe zagadnienie: sam przekop, kanał, Jezioro Drużno – które przejmuję wody w trakcie tzw cofki przy wiatrach północnych i pochodnych, i być może dalej.

  26. guła said

    Tak to i jest Joe.

  27. guła said

    Co ma się nie udać? Będzie to trzecia inwestycja morska po drugiej tj. porcie LGT, i pierwszej; likwidacji wszystkich stoczni.

  28. guła said

    O samej żegludze nie wspomnę.

  29. RomanK said

    Gryf ma racje…to by mialo jaki taki sens, ale tylko -jako czesc projektu Wisla….Wtedy nawet drogie utrzymanie przekopu mialob sens ekonomiczny. Udraznienie Wisly do Krakowa! z odbudowa portow rzecznych i floty…ale co wozic barkami. To moze byc czescia planu Revitalizcji Gospodarczej Polski..a to moze miec tylko sens przy odudowie rolnictwa przemyslu przetworczego i wydobywczo surowcowego.- energetycznego.
    Samo przekopanie Mierzeji swiadczy o poziomie umyslowym i calkowitym debilizmie kasty rzadzacej i ich kamaryli PoPisOwych popisujacych sie calkowitym brakiem pojecia o potrzebach Polski i jakiegokolwiek doswiadczenia, a nawet racjonalnej wyobrazni.

  30. guła said

    Od czego zacząć? Od gromadzenia płodów rolnych na terenach planowanej żeglugi? Plan regulacji szlaków wodnych niedawno został w formie ustawy ustalony. Porty a przy nich, stocznie to nie tylko spływ kopalin i płodów. To bardzo szeroka gałąź gospodarki. Ich brak to marazm eliminujący jakąkolwiek działalność. Chyba doświadczamy. Czy nie?
    A tak fajowo było od czasów pierwszej inwestycji morskiej. I komu ten spokój przeszkadza.

  31. Joe said

    „Od czego zaczac”?Od utworzenia niezaleznego komitetu ktory zatrudni specjalistow (najlepiej Holendrow) i dopilnuje zeby nie bylo POtem”sorry”…
    Zeby tego dopilnowac to nie sa takie ogromne pieniadze.

  32. guła said

    Panie Gryf
    A co się stało z tzw Berlinkom; Elbląg – Królewiec. Ktoś ją zwinął skoro jej brak? Musi „mrówki”

    .http://www.berlinka.pcp.pl/mapa_1945_wsch.html

  33. guła said

    Tak i było Joe.
    Te całe tereny to dzieło Holendrów. Dokładnie Mennonitów.

    „Poza prześladowaniami w Niderlandach i Niemczech oraz wyjątkową, jak na tamte czasy tolerancyjnością XVI-wiecznej Polski o przybyciu i chęci osiedlania się tu mennonitów decydowały również względy ekonomiczne tutejszych właścicieli ziemskich oraz władz państwa. Aby można było wykorzystać żyzną, ale podmokłą ziemię, by mogła ona rodzić plony musiała nie tylko zostać osuszona, ale też zabezpieczona przed powodziami na przyszłość. W tym celu potrzebna była siła robocza – ludzie oswojeni z takimi warunkami i obeznani z gospodarowaniem na terenach depresyjnych, którzy dodatkowo w wyniku prześladowań szukają drugiej ojczyzny.

    Osadnictwo mennonickie na Żuławach Wiślanych przyjęło trzy główne formy:

    zasiedlanie opuszczonych wsi,
    zasiedlanie terenów pastwiskowych i polnych
    zasiedlanie terenów nie obwałowanych i dotychczas nie zamieszkałych i nie wykorzystywanych”
    http://www.zulawy.info/mennonici_zulawy.htm
    Może być zgrzyt z inną mniejszością. Ekonomiczny %-)

  34. anonim said

    ad 30 Guła
    „Od czego zacząć? Od gromadzenia płodów rolnych na terenach planowanej żeglugi? Plan regulacji szlaków wodnych niedawno został w formie ustawy ustalony. Porty a przy nich, stocznie to nie tylko spływ kopalin i płodów. To bardzo szeroka gałąź gospodarki. Ich brak to marazm eliminujący jakąkolwiek działalność. Chyba doświadczamy. Czy nie?
    A tak fajowo było od czasów pierwszej inwestycji morskiej. I komu ten spokój przeszkadza.”

    Jak nic zabezpieczenie Ukrainy od południowego zachodu…i płody i kopaliny

  35. GRYF said

    Ad 32

    Berlinka jest jak najbardziej !
    Rezerwatem przyrody 😉

  36. Isia said

    … „Tak zwany Nowy Świat, leżący na trasie do Krynicy Morskiej, to wciąż najczęściej wymieniana lokalizacja kanału przez Mierzeję Wiślaną. Okazuje się, że wciąż niepewna. Nadal w grę wchodzą Skowronki i Piaski. (…) Wiadomo, że kanał będzie miał około 1200 metrów długości, 5 metrów głębokości da możliwość poruszania się statkom o zanurzeniu do 4,5 metra. Będzie pozostawiona możliwość pogłębienia kanału (…).

    … „Elbląg to będzie port uzupełniający do portów Trójmiasta (…)” – mówiła Anna Stelmaszyk – Świerczyńska, zastępca Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni.”

    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nowy-swiat-skowronki-czy-piaski-gdzie-powstanie-przekop-prze,nId,2289675

  37. guła said

    Czyżby „Resentymenty wielkich inwestycji Hitlera w Polsce” panie Graf?
    .https://www.youtube.com/watch?v=ZoMh5rv8m1A
    Do przejścia w Mamonowie z Elbląga można dojechać S-22. Bez problemu.
    .http://conadrogach.pl/droga-ekspresowa/s22/
    Aktualnie Elbląg buduje swój odcinek na trasie Elbląg – Gdańsk. S-7
    .https://www.youtube.com/watch?v=Gs03Ms12I-0

    Była dyskusja, o której słyszałem, na temat losu berlinki. Belinka przegrał i przegra też z przyrodą. Odcinkami służy miejscowym w ruchu lokalnym towarzysko biznesowym, oraz w ruchu sprzętu rolniczego – eksluziw. Żaden Bauer nie może się pochwalić takim dojazdem na pole. %-O

  38. guła said

    Coby nie być gołosłownym
    .https://www.youtube.com/watch?v=FxodVlZ26oU

  39. guła said

    ad 34 Anonim
    „Jak nic zabezpieczenie Ukrainy od południowego zachodu…i płody i kopaliny”
    Niekoniecznie. Na ziemiach u kraja samo rośnie … i samo się wydobywa. Od lat korzystam z węgla z tych terenów. O połowę tańszy.
    A poza tym to żywiciel pierwszy pada dopiero potem pasożyd. Więc jaki wybór?

  40. Isia said

    … „Jeszcze w średniowieczu Mierzeja Wiślana była łańcuchem wysp rozdzielonych cieśninami (zwanych głębiami …), które z czasem były zasypywane przez osady morskie. (…)
    … Cieśnina Piławska powstała podczas wielkich sztormów w 1479 r. i szczególnie 10 września 1510 r., z których pierwszy przerwał Mierzeję Wiślaną, a drugi utrwalił ten stan.”

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Cieśnina_Piławska

  41. anonim said

    Wiadomo panie Guła że my tutaj jesteśmy żywicielem szczeniewmierła w razie kłopotów…to że Polskie rolnictwo padnie po naporem z lewa ceta z prawa czarnoziemy ukrów to rzydom z pyjs w to graj przecież…

  42. guła said

    Polskie półtusze, panie Anonim, polski rolnik wywozi do Holandii w zamian za półtusze holenderskie (pewne). Zapewne z niewielką dopłatą. Jest tego na rynku, od metra i ciut ciut. Przedsmak GMO. Osobiście mam mięso wstręt. Przerośnięta ta holenderska chapanina, śmierdząca jakimś obcym zapachem, niechby chociaż czosnkiem. Kapuśniak u mnie to grunt. Ale te żeberka tłamszą wszystko w tej zupie. Nawet zapach i smak kapusty kiszonej, za którą trzeba się nabiegać żeby dostać właściwą, żółtą bo najczęściej oferują białą, nie do jedzenia Słonina niechby miała postać „sała”, ale gdzież tam, przypomina gąbkę, same pory … I co pan na to, panie Anonim? A pan o CETA

  43. guła said

    A niechaj pchają tych płodów jak najwięcej cła płacąc. Na tym handele polega. No i niechaj nasze ściągają to GMO.. Zobaczymy co będzie schodziło.

    Rolnicy dobijali się o prawa sprzedaży swoich produktów. Jest ustawa, wolno im, ale polskiego mięcha ni ma.

  44. guła said

    Dziwne: dopiero 22:25:26 a ja jestem śpiący.
    Dobranoc Państwu.

  45. anonim said

    Gąbka bo nastrzykiwane co mam jeszcze powiedzieć?
    Cały wic polega na tym byśmy się sami zapędzili w „kozi róg”
    np. z tymi normami mięsa i wędlin. Dopuszczono CHŁAM z zach, jewropy jako „zdrowy” i legalny w obrocie w PL to polski masarz jakim by nie był złodziejem w stosunku do producenta mięsa czyli rolnika musi zacząć grać w tą oszukańczą grę albo zamknąć interes. I o to unym właśnie chodzi bo mistrza w oszukaństwie się oszustwem nie pokona. Kilka godzin temu jakaś „korzennej urody pani” uskarżała się ze BEZ RÓŻNICY czy kanadysjkie poprzez CETA rolnictwo czy polscy rolnicy nas będą truć.
    Bo według tej „korzennej urody pani” polscy rolnicy też nas trują tak samo więc no…jeden uj nie?

  46. anonim said

    uskarżała się w „publicznej tv” TVP Info tok show sobotnim….czyli oświecanie gojów na niedziele…

  47. Siekiera_Motyka said

    Ad. 35 – Śmiałem się kiedy wymówił te słowo nasz Polak określają stan niemieckiej „lokalnej drogi” przez las w Polsce. Ja takiej leśnej drogi nigdzie nie widziałem. A teraz że wyżynają lasy jak opętani te które są są świetnie niszczone.

    ZADZIWIA

    No właśnie, zadziwiać musi człowieka że tak prostej technologi nie jest ten kraj zdolny wykorzystać dalej. W zamian mamy drogi który po dwóch latach eksploatacji są ciągle łatane lub pokazują miejsca gdzie można zainstalować drogi kolejowe.

  48. wow said

    Jeżeli ogłasza się jakiś teren „parkiem krajobrazowym” to nie należy tego terenu dewastować. Nie jest to co prawda kategoria „parku narodowego” ale coś bliskiego temu właśnie. Tak zdewastowano PK „Góra św. Anny” przecinając go autostradą. Tu nie chodzi o ekologów tylko skoro tworzymy parki narodowe i krajobrazowe to nie po to by je niszczyć. Abstrahuje od tego, ze wystarczy dogadać się z Rosją, podpisac umowę i nie trzeba tej inwestycji za grube miliardy o dość wątpliwej ekonomicznie przyczynie.

  49. NICK said

    Najkrócej.
    Nie czas i miejsce na Mierzeję Wiślaną.
    O czym więc mowa?

    Aaa. Bawmy się. Komentujmy.

    Zastępczo. Z braku laku?
    Kit!

  50. Henry said

    Ad:18 GRYF
    Brawo Szanowny Panie GRYF.
    Mam takie samo zdanie jak Pan.
    „Jest przetarg w/s przekopu Mierzei Wiślanej” jest kolejnym dowodem na to, ze świry w W-wie nadają się tylko do Tworek. Inwestycje pogłębiania Odry i Wisły powinny być robione regularnie i natychmiast, jeśli nie jest za późno.
    Jest to warunek nie tylko odbudowy taniego transportu dla barek i statków,
    ale tez umożliwiłoby naturalne przywrócenie równowagi wodnej rzek na terenie całej Polski.

    Świry podejmują nierealny plan polityczny, myśląc że dobija Ruskich w ten sposób, a nie wiedza o tym, ze Zalew Wiślany ma głębokość od 0.5 m do 2 – 3 metrów i nie jest możliwe zrobienie bez olbrzymich nakładów pieniężnych przekopu do Bałtyku.

    Świry jeśli by zrobili ten plan to nie będą w stanie utrzymać odpowiedniej głębokości wymaganej dla żeglugi, a zamulenie przekopu będzie naturalnym procesem. A gdzie świry i pacany mają rachunek ekonomiczny tej inwestycji??

    Jeśli prezes miałaby wszystko pod czacha, to poddał by się po przedstawieniu
    tego planu do natychmiastowej dyspozycji w Tworkach na specjalne badania itd.
    Brak na Wiśle transportu rzecznego świadczy tylko o tym, jak władze „demokratyczne”
    w Polsce dbają o dobro swoich obywateli i piana im wychodzi do geby, aby podnieść poziom życia ludzi w Polsce.
    Czy nie szkoda czasu na takie brednie ??

Sorry, the comment form is closed at this time.