Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Niesmak po 13 grudnia

Posted by Marucha w dniu 2016-12-16 (piątek)

Po tym co się działo w rocznicę wprowadzenia stanu wojennego 13 grudnia 1981 roku naszła mnie smutna myśl.

Nie podoba mi się chamskie pomiatanie osobami Wojciecha Jaruzelskiego i Lecha Wałęsy, które miało miejsce we wspomnianą rocznicę.

Przy okazji takich rocznic tracimy okazję do spokojnego, rozumnego i wyważonego namysłu nad tym co się stało, a w tym nad zasługami i winami poszczególnych ludzi, którzy odegrali w tych wydarzeniach pierwszorzędną rolę tak, jak Jaruzelski i Wałęsa.

Od razu zaznaczam, że również wbrew temu co mówią ich obrońcy, żadnego z tej dwójki nie uważam za męża stanu. Dla mnie mąż stanu składa się z trzech elementów. Pierwszy to wybitna osobowość. Drugi to odpowiednie wydarzenia historyczne. Trzeci to sukces wynikający z połączenia dwóch poprzednich elementów.

W tym sensie i Jaruzelski i Wałęsa ponieśli klęskę.

Po wprowadzeniu stanu wojennego Jaruzelski mógł w Polsce zrobić niemal wszystko. Nie zrobił nic żeby kraj i ludzie mieli się lepiej. Zmarnował dziesięć lat broniąc ówczesnego ustroju, który i tak upadł.

Wałęsa mógł zrobić bardzo wiele wtedy, gdy Jaruzelski praktycznie oddał czy stracił władzę. Zdobył się na pewną samodzielność po „okrągłym stole” i wygrał wybory prezydenckie. Po tym było już tylko gorzej.

Obu historia dała olbrzymią szansę by w przełomowych momentach okazać swą wielkość i przejść do przeszłości jako mężowie stanu. Nie okazali się wielkimi postaciami, zmarnowali swoją szansę, a teraz są obiektami w większości brutalnych i prostackich napaści, bo trudno uznać to za rzeczową krytykę.

To, co ich po utracie władzy różniło, to reakcja na te ataki. Trzeba przyznać, że Jaruzelski znosił to z godnością. Z kolei Wałęsa, niestety z powodu własnych, intelektualnych ograniczeń, reagował prostacko jak motłoch, który go atakował.

Brak mężów stanu to jedna z największych bolączek polskiej polityki końca XX i początku XXI wieku. Szkoda, że nie widać ich i teraz. Za to rozpowszechnia się sposób obelżywego traktowania przeciwników politycznych polegający na skrajnej negacji działalności i dokonań, i wręcz chamskimi atakami personalnymi. To przecież niszczy nawet te skromne podstawy kultury politycznej jaką mamy w Polsce.

A w tym, co teraz się dzieje, chodzi o to, żeby drugą stronę zohydzić, a nie wykazać, że nie ma racji. Jest takie powiedzenie starożytnych Rzymian, że „reprehensio calumnia vacare debet”, czyli, że „potępienie powinno być wolne od obrazy”. Uważam to za fundament kultury politycznej. 13 grudnia pokazał, że uliczne tłumy z czołowymi obecnie politykami mają to w pogardzie.

Andrzej Szlęzak
http://mysl-polska.pl

komentarzy 56 to “Niesmak po 13 grudnia”

  1. Rokitnik said

    Jestem jednym z tysięcy pognanych z Ojczyzny po 13 grudnia 1981r. Przedtem zaliczyłem więzienie w Tarnowie / zaden tam obóz internatowania ! / brutalne sledztwo i 2 letnie SCIGIANIE po Polsce, po wyjściu na mocy amnestii, – cobym za żadne skarby NIE pozostał w Kraju – albowiem na mnie nie mieli ż a d n e g o haka. Ponadto, zamiast na Sybir wyjechalem z konieczności do USA. Tak więc czy tak czy siak, do p Jaruzelskiego nie miałem żalu, bo w końcu bronił swojego jak mawiał ” socjalizmu ” , a ja byłem na drugim biegunie owych wartości.!
    No, ale Bolek to inne zagadnienie. Nie dośc że donosiciel, szpicel, sprzedawczyk i pozer, – to jak szczeniak dał sie wyprowadzić w pole KOR-owcom, biorąc sowite lapówki i tworząc z wyselekcjonowanych ludzi NEO solidarność, która z szlachetną aczkolwiek naiwną Wielką ”S”, nie miała NIC / poza SYMBOLEM / wspólnego.
    Dlatego, nie rozumiem owego lamentu nad szarganiem imion OBYDWU skurwieli albowiem jeden drugiego był po prostu wart !!
    Ani osławiony generał ani kapral W. nie zasługują na pamięć Historyczną.
    Isnieją / wśród nas / jako synonimy podległości i wasalizmu – tak umilowanego STYLU działania wsród kundli i szakali politycznych przszłej i obecnej doby.

  2. Adam Ryglowski said

    Jeżeli autorem jest były prezio na wielowsi ,
    pt . Stalowa Wola / poprzednio Pławo –
    – SZKODA CZASU – i atłasu (a to DOBRA MATERIA ).
    ….
    ile za wierszówkę ?
    gdzie teraz ?
    (do emeryturki daleko – a gdzie DUTKI na święta , – a co potem – jak do KORYTA DALEKO , jak do Warsiawki )

    A fe.

    p.s.
    podobno tylko krowa nie zmienia poglądów
    🙂
    🙂
    🙂

  3. Zbyszko said

    Szanowny Panie Gajowy, nie szkoda Panu miejsca na tak szmatławą, ćwierćidiotyczną grafomanię?

    Nic nie jest bezcelowe.
    Admin

  4. Kar said

    ..ON..ON ten namaszczony bachor z gemba w ciup w niesmak, czy ON tam w piachu czuje w gnatach ile narozrabial (?)..robale go zapewne

  5. AniaK said

    Moim zdaniem bardzo dobre posumowanie.

  6. Jerzy N. said

    Obaj wart siebie. Jeden całe dorosłe życie agentem sowieckim a drugi agentem wspomnianego agenta. Obaj naród trzymali za mordę i doili ile wlezie. A kiedy grunt zaczął się palić pod nogami, usiłując po raz kolejny wycwanić Polaków chwycili się zamożnych światowych jewrejów bo tylko tyle już im zostało. Obaj dokonali doskonałego wyboru bo to pozwoliło im na przetrwanie. Czas Jaruzelskiego już minął a rozliczenie Wałęsy zdaje się nadchodzi.

  7. Adam Ryglowski said

    Ad 5} P. AniaK .
    „..A w tym, co teraz się dzieje, chodzi o to, żeby drugą stronę zohydzić, a nie wykazać, że nie ma racji. Jest takie powiedzenie starożytnych Rzymian, że „reprehensio calumnia vacare debet”, czyli, że „potępienie powinno być wolne od obrazy”..
    Podsumowanie , jak podsumowanie – ale BRAK
    przesłanek – KTO ?/ JAK ? / -i DLACZEGO ?

    „…Po wprowadzeniu stanu wojennego Jaruzelski mógł w Polsce zrobić niemal wszystko. Nie zrobił nic żeby kraj i ludzie mieli się lepiej. Zmarnował dziesięć lat broniąc ówczesnego ustroju, który i tak upadł.”
    ..
    Czy jeszcze ktoś pamięta zwrot : MY / oni ?

    To CZEMU MIAŁY SŁUŻYĆ REFORMY min. Mesnera ( to , co nie zabronione – to dozwolone)
    ????????
    tylko ludziska były rozjuszone , słuchając nawet
    konkretnych rozwiązań – bo autorzy byli CZERWONI – nie ważne , że byli Polakami .

    I ad 6 } —
    Czy pan /-i wie , co robi ,- poruwnywując tych ludzi ???

    A idolem Jaruzela nigdy nie byłem , i też nie PRZEMALOWYWAŁEM SIĘ NA CZERWONO.
    ….
    (a na starość zastanawiam się – jak w tej starej piosence – „Czy warto było ?” …)
    .

  8. AniaK said

    Re7:
    Nie chcę się za bardzo wymądrzać, ale w przeciwieństwie do pana Wałęsy wierzę w dobre intencje gen.Jaruzelskiego. Myślę że to był człowiek o dużej odpowiedzialności i dużej kulturze osobistej ale trochę pozbawiony cech przywódcy i dlatego oddał władzę bożyszczom ludu.

    „To CZEMU MIAŁY SŁUŻYĆ REFORMY min. Mesnera ( to , co nie zabronione – to dozwolone)”

    Wydaje mi się że on doskonale znał scenariusz ale kto by mu wtedy uwierzył? Trochę bystrym ludziom udało się w tym czasie dorobić. Oni potem byli niszczeni ale już przez ludzi innego układu.

  9. Kar said

    re:ania z zielonego wzg

    pani Aniu, o czym pani pier..li(?)..przeciez brak konsekwencji..k… logiki w tym cipim babskim biadoleniu!..lod..lod..potrzebuje pani worek przedniego lodu z TESCO pod tylek na wstrzymanie na mozgownice..

  10. EyWey said

    Bydło przy nich to `salon`. Eywey

  11. guła said

    Z tzw ekstremą uporali się w miarę szybko. Całe dziewięć lat (stan zawieszono po 3 latach, a po dziewięciu zlikwidowano) potrzebowali na uwłaszczeniu się na majątku narodowym, poprzez bankrutowanie świadome przedsiębiorstw, jako metoda postępowania itd. Brak jednej osoby, właściwie dwóch w tej powyższej analizie mianowicie p. Balcerka (nie ma alternatywy dla reform Balcerowicza) i póki co gen. Kiszczaka który kiedy legendom woda sodowa uderzała na szare komórki twierdził, że jak było to on może poinformować. I wszystko cichło …
    …………………………….
    „Nie da się i pieniędzy zarobić i wianuszka nie stracić, zwłaszcza w sytuacji braterstwa broni ze starymi kiejkuty. Wiadomo przecież, że oni – odwrotnie, niż król Midas – wszystko czego się dotkną, zmieniają w gówno, Legendy też.”
    http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=3810

  12. Piszę więc jestem said

    zgadzam sie z autorem całkowicie, ale tylko w

    JEDNEJ kwestii:

    ” „potępienie powinno być wolne od obrazy”.

    Kogo dzisiaj stać na taką „wielkoduszność”?!

  13. guła said

    Che, będę moderowany. Pewnie za …styl i cóś jeszcze.

  14. watazka said

    9
    Kar
    Kar niech sie nie wyglupia i przestanie obrazac kobiety tylko dlatego, ze sa kobietami.

    Akurat AniaK ma racje.
    Po wscieklej zawzietosci i bezrozumnej nienawisci i atakow ubecji na gen. Jaruzelskiego widac wyraznie, ze Jaruzelski mial racje.
    A Kar niech sie nauczy, ze o stanie wojennym pisala prasa zachodnia juz na poczatku 1981 roku.
    Obwinianie Jaruzelskiego za rewolucje Sorosa w Polsce jest przejawem albo glupoty albo ubecji.
    Ten sam Soros za te rewolucje ( zaslugi dla Polski) dostal najwyzsze polskie odznaczenie panstwowe.
    A teraz zdrajcy pyskuja na generala Jaruzelskiego?

    Najpierw niech odbiore bulawe marszalkowska Pilsudskiemu i generalstwo Andersowi.
    A Kar dobrze zrobi jak sie doksztalci i poczyta przemowienia Reagana i poslucha wywiadow z Sorosem. Chyba, ze jeszcze do tej pory angielskiego nie kuma.

  15. u said

    Jaruzelski w porównaniu do tej psudo solidarnościowej złodziejskiej bandy, która dorwała sie po nim do władzy to „Maz Opatrznosciowy.”
    Przecież siȩ nie nakrał ani nie zarobilłna uznanie w oczach demokratycznych ideologów. O czyms to świadczy. Dopiero potomni wlaściwie to zrozumią bo do nas okrutna prawda nie dociera.

  16. Jerzy N. said

    Chciałem przypomnieć, że już wiosną 1983 roku poczeły się ukazywać na całą Polskę gazety żydowskie rozprowadzane w kioskach RUCHU. Jaruzel się kapnął, że już wówczas przegrał i szukał 100% sojusznika. Michnik z więzienia pisał książki a ja nie mogłem napisać listu do rodziny. Balon z Kuroniem nadmuchiwano na olbrzymią skalę. O stanie wojennym z początkiem 1981 roku nikt niczego i nigdzie nie pisał. Termin ten pojawił się w grudniu 1981 roku. Nawet w raportach Kuklińskiego widnieje jako stan wyjątkowy.

  17. Jerzy N. said

    Jaruzelski niczego już kraść nie musiał bo i tak miał wszystko to czego zapragnął, do tego swoje lata. Jaruzelski szukał bezpieczeństwa dla siebie i swoich towarzyszy od tych, którym nakraść pozwolił.

    Nie miał nic więcej ponadto, co mu przysługiwało z racji urzędu. Ja w każdym razie nie słyszałem, aby coś nakradł, aby był wmieszany w jakieś Ambery Gold, Pro Civili czy Telegrafy.
    Admin

  18. zloty zachod pozyl sobie ponad stan na zniszczeniach wojennych , grabiezy i wyzysku . To co nam zafundowal Jaruzelski bylo na miare owczesnych mozliwosci wschodu bez pieniedzy Marschalla. To byl realny dobrobyt , jakiego juz nie dozyjemy . Takiego ,wlasnie upadajace panstwa zachodnie , tez nie doczekaja . 40 % Amerykanow zyje przeciez juz biedniej i beznadziejniej, bez pewnosci jutra niz my wtedy w M3 , z malym fiatem , ale zawsze jeszcze z robota w Polmo , Gazomierzach czy stoczni . Oni biedni potrzebuja bron , nie przezyja bez . Bo nie stac ich na mieso w taniej jadce , oni poluja na zwierzyne w lasach zeby przezyc. Serio , moge udowodnic linkiem. Niemieckim! przeciez te wszystkie chalupy kilkupietrowe , dwa merce na parke , pani do sprzatania , urlop letni i zimowy , lekcje szermierki , gry na fortepianie , nauka angielskiego od trzeciego roku zycia , koniki , dwa platne fakultety dla pociech – no ludzie! to nie po bozemu . To musialo sie zle skonczyc , tym bardziej ze nie uczynilo tych ludzi wcale szczesliwszymi niz mysmy byli w siermieznym socjalizmie . Nie jest taka prawda?
    Niestety , powrot do socjalizmu – zycie nie za pozyczone , ukradzione , wyzyskane , wyspekulowane a zorganizowane przez struktury panstwowe na miare jego mozliwosci – jest nieunikniony.
    Kapitalizm , z jego nieograniczonymi mozliwosciami wzrostu i necacymi swiecidelkami , wlasciwie sie juz zaoral . Tu juz stopa procentowa ponizej zera, zniesienie podatkow dla kapitalistow ,
    blagania obych inwestorow i bankow o zasiedlenie sie to juz ostatnie podrygi zdychajacej ostrygi . Pozylo sie kilkadziesiat lat ponad stan. rachunek za nie bedzie bardzo slony .

  19. Jerzy N. said

    Nie miał nic więcej ponadto, co mu przysługiwało z racji urzędu. Ja w każdym razie nie słyszałem, aby coś nakradł, aby był wmieszany w jakieś Ambery Gold, Pro Civili czy Telegrafy.
    Admin

    Willę, którą zamieszkiwał podpier..ł prawowitemu właścicielowi. Zaznaczam, właściciel był Polakiem!

  20. watazka said

    17
    Jerzy N
    Ten Jerzy N tez angielskiego nie zna. A tak dobrze posluchac Sorosa w licznych wywiadach w ktorych Soros dosc dokladnie opowiada jak wprowadzal otwarte spoleczenstwa w Ropsji Sowieckiej, w Polsce i na Ukrainie.. Za te ubecka rewolucje dostal najwyzsze polskie odznaczenie..
    Warto pozbierac fakty do kupy a potem balakac wlasne domniemania.
    Zachod wydal 250 mln dolarow na obalenie nie tylko Polski ale i Rosji Sowieckiej.
    Reagan dumnie opowiadal o tym w swoich przemowieniach.
    Jaruzelskiego nikt do palacu w Otwocku i Arlamowie nie zaprosil na wakacje pt. internowanie.
    I koniakow francuskich mu nikt nie podawal.
    Dokad bedziemy w kolko powtarzac te ubecka propagande, ktora nas do tej pory robi w capa? A ubecja rzadzi w sejmie potajemnie i pyskuje na tych, ktorzy ubecji nie lubili.
    Brak skojarzen czy komorki zamieraja?
    Dla tych co angielskiego nie znaja podaje po polsku:

    UROKI INTERNOWANIA czyli 13 GRUDNIA W KLIPIE BRONKA | Mój blog. Moje opinie.

    http://tupolew.blog.onet.pl/2010/06/06/uroki-internowania-czyli-13-grudnia-w-klipie-bronka/

    CIA chciała stanu wojennego

    http://www.konserwatyzm.pl/artykul/2907/cia-chciala-stanu-wojennego

  21. Jerzy N. said

    „Watażka” spytaj piszącego tutaj RomanaK czy też siedział w takich warunkach? Link który podałeś odnosi się do swoich a tych było może ze 2 procent. Przecież jakoś należało im zrobić życiorysy aby w 1989 hołota mogła to kupić (poczytaj książkę SOSO a się dowiesz jak to się robi). Sorosowi najwyższe odznaczenie dali ci, którym Jaruzelski z Kiszczakiem zrobili życiorysy. Zbyt mało wiesz o życiu oraz tamtych wydarzeniach abyś mógł głos zabierać!

  22. Adeodatus said

    „Nie podoba mi się chamskie pomiatanie osobami Wojciecha Jaruzelskiego i Lecha Wałęsy (…)”. Ano ba, każdemu coś się nie podoba. Mi na przykład nie podoba się, że Wojciecha (et consortes) nie powieszono publicznie, za zdradę stanu, a Lechu w ogóle wypłynął i to jako prezydent 40 milionowego kraju. Ale co tam, za późno na żale. Zresztą mnie zaciekawiło coś innego. Co też skłoniło gospodarza, do zamieszczenia tego tekstu (no i kilku innych, w podobnym tonie, na okoliczność 13.12)? Gdybym był złośliwcem, to imputowałbym mu jakąś nieśmiałą słabość do generała, ale oczywiście nie jestem, więc pozostaje tylko niezdrowa ciekawość.
    Mam świadomość tego, że w Rosji Jaruzel jest postacią dobrze wspominaną, bo i dyspozycyjny był i lojalny (jak trzeba było to się słuchał i za mordę Polaków trzymał, i w ramach „operacji Dunaj” bratniej pomocy udzielił, a o ilu to świństwach na zamówienie jeszcze nie wiemy?) słowem chłop na schwał.
    Ale dziś przecież wiemy też, że jego „manewrom” – jego i innych Kiszczaków-, zawdzięczamy uwłaszczenie nomenklatury (tych wszystkich gównoryjów Gromosławów Dukaczewskich „chamów”, przez których chciwość i głupotę wielu z nas zagranicę nie bez żalu wybrała), wyprowadzenie majątku po PRL przez tzw. „międzynarodowe gangi”, czy FOZZy (co ciekawe taki Jaruzelski, czy Kiszczak nawet na tym pieniędzy nie zarobili, a tylko władzuchnę i żywoty ocalili, czyli w sumie darmo Polskę sprzedali), o pomordowanych górnikach, czy „Jankach Wiśniewskich” już zbyt rozwlekle nie wspominając.
    Ciekaw więc jestem, jak nasz gospodarz łączy w sobie tę „niewinną”,, mile widzianą na wschodzie, słabość do generała i to co wiemy (bo w odróżnieniu od pani AniK, ma pan sporą wiedzę historyczną) z taką zwyczajną, dobrze pojętą dbałością o ojczyznę?

    A to tak ad hoc:

    Ps. To nie to, żebym się czepiał, po prostu brzydzę się tymi wszystkimi „Jaruzelskimi”.

  23. Alina said

    I Wałęsa i Jaruzel wykonywali rozkazy innych, obcych. Nie można o nich mówić jako o mężach stanu, lecz jako o posłusznych realizatorach cudzej woli, o zdrajcach.
    Obaj wybrali taką drogę życiową i podejmowali decyzje na każdym etapie swojego życia. Więc można o nich pisać jako o zdrajcach.
    Jaki wpływ na ich decyzje miało zastraszenie i szantaż, tego penie kiedyś się dowiemy, jak polscy historycy będą mieli dostęp do rosyjskich archiwów.
    Zawsze własny interes był wyżej niż poczucie przyzwoitości i dobro ogółu. Chyba, że mieli jakoś specyficznie określone to dobro.

    Prawdę o Wałęsie ujawniali jego najbliżsi współpracownicy. Najbardziej bezkompromisowo Anna Walentynowicz.
    Gwiazdowie i A. Wyszkowski stosowali wpierw autocenzurę, chroniąca Wałęsę, jak sami się przyznali, bo nie wierzyli, że mógł być donosicielem. Czy tylko naiwni? Dopiero teraz mówią prawdę, zdziwieni, że dali się tak omamić.

    Dlatego nie wiem z jakiej choinki urwał się autor. Jeśli to były prezydent Stalowej Woli, to można się domyślać, że z PZPR-owskiej, któremu trudno wyobrazić sobie, że Jaruel zamiast stanu wojennego mógł zorganizować wybory parlamentarne – oczywiście to gorzki sarkazm.

  24. dookoła wojtek said

    Sierpniowe Wspomnienia autorstwa ś.p. Eli Gawlas to cenny dokument. Jesli mogę polecić.

  25. watazka said

    21
    Jerzy N
    Ten jeden procent to ubek Walesa, ktoremu poscielono w dwoch palacach! gdy inni gnili w wiezieniach.

    A Sorosowi wreczyl nagrode ziec ubecki.

    Cos mi sie wydaje, ze wszyscy, ktorzy nosili zdrajce na rekach, a bylo ich 10 milionow, teraz sie tego wstydza i probuja zwalac na cokkolwiek. Bo nie mozna na Putina.

    Zeby bylo weselej, to ja mam zachowane wydawnictwa Solidarnosci z tamtych lat.
    Radze poczytac- nie opowiadania o tamtych czasach- ale literature tamtych czasow: tylko takie wydawnictwa jak Solidarnosc, Sprzeciw i rozne samizdaty. Teraz sie wszyscy piewcy Solidarnosci powinni wstydzic.
    Dlatego nie chca nawet zauwazyc, kto tak naprawde skorzystal nie tylko ze stanu wojennego ale i z calej przemiany systemowej.

    W latach 80-tych zwlaczylismy komunizm. Powstala III RP. To w III RP – wyzwolonej z komunizmu- obradowali zdrajcy Okraglego Stolu. W obradach Okraglego Stolu zasiedli glowni dzialacze Solidarnosci. I te wybraly ‚prezydenta’ – dwukrotnie. Za te cierpienia w palacu. Tyle trzeba bylo sie ozrec i opic i jeszcze przyjmowac delegacje zagraniczne, glownie z USA!.
    I rzad, ktory wiezil Walese na te kontakty wiezniowi pozwalal? ????
    I potem juz tylko wybierali pijokow, cwokow, ubekow i durniow, ktorzy popieraja banderowcow. Ta sama banda zasiada w sejmie.

    Mnie nie bardzo interesuja obecne opinie o opinii innych. Dlatego czytam przemowienia Reagana i ogladam wywiady z Sorosem.
    I nie obchodzi mnie nawet i to, ze NIKT w Polsce nie protestowal przeciwko nagrodzie dla grabarza Polski. Nikt nawet do tej pory nie chce wiedziec za co Komorowski odznaczyl Sorosa.
    Polacy wszystko wiedza lepiej. Nie musza niczego dociekac ani domagac sie informacji np: kto wysylal po 70 (siedemdziesiat) Tirow tygodniowo do Polski ze Szwecji z materialami biurowymi, literatura antypolska i ‚pomoca’ dla Solidarnosci? Nie wierzycie? Poczytajcie „Sprzeciw’ wydawany w Szwecji. Po polsku.
    Sa jeszcze tacy dzialacze Solidarnosci co te transporty pamietaja.

    A to jest oficjalny raport z CIA opublikowany w kwartalniku pt. Covert Action Quarterly pt. Reagan’s Legacy i opisuje „Eight years of CIA Covert action. (Dywersje CIA) wyd. w 1990r

    Jest tu bardzo ciekawa informacja i o Polsce.
    (Zastanawiam sie dokad milosnicy Solidarnosci beda jeszcze chowac glowe w piasek i udawac, ze to sam gen. Jaruzelski osobiscie wszystko namotal.
    Wielu Polakow juz sie nie przyznaje, ze popierali majdan.
    A o radosnej dzialalnosci Solidarnosci to juz dawno sobie zapomnieli. Slusznie. Wstyd sie przyznac.)

    Reagan CIA

    http://www.thirdworldtraveler.com/CIA/Reagan_CIA.html

    A to ten ciekawy fragmencik:

    Zadania CIA w Polsce:

    – Translation into Polish of a book that accuses the Soviet Union of a World War II massacre of Polish Army officers. The book was to be smuggled into Poland.

    – $400,000 a year to the Solidarity trade union in Poland, to clandestinely print underground publications, as well as funds for other political organizations, youth groups, and churches. This is in addition to several million dollars allocated to Solidarity by the U.S. Congress.

    Hej!
    Czy ten stan wojenny byl przeciwko Solidarnosci czy mial zapewnic poparcie dla jej „WODZA”???

    Otwock Wielki. Pałac budzi się ze snu – Otwarty Przewodnik Krajoznawczy

    http://www.krajoznawcy.info.pl/palac-budzi-sie-ze-snu-8667

    MEDIALNE FAKTY: TO WAŁĘSA WPROWADZIŁ STAN WOJENNY / Recenzja

    http://medialnefakty.blogspot.com.au/2012/12/to-waesa-wprowadzi-stan-wojenny-recenzja.html

    Plan Sorosa i Sachsa 1989 r realizowany przez Balcerowicza i zmiana w 2011 r. Dezercja czy nowy plan? | Blogmedia24

    http://blogmedia24.pl/node/52717

  26. Marian said

    Nie lubię Jaruzelskiego…

    Kiedy mógł poprzetrącać chazarom kręgosłupy, nie zrobił tego. A powinien.

    Dzisiaj chazarskie robactwo zeżarło Polskę jak rdza. Zamiast wolności mamy tyranię Kalksteina, reżim Szydło Nam Obrzydło czy psychopatę Singera i jego ZOMO, które szykuje do pacyfikowania Polaków.

    Potomkom Polaków mordowanych przez UPA rozpanoszeni po kraju banderowcy plują w twarz…

  27. Kar said

    watazka:

    ..ty smyku nie ucz, nie pouczaj mnie..jak ja przechodzilem stan wojenny, to ty dobrze rznoles w zafajdana pieluche..I tylko niepotrzebna robote zadawales swojej matce. Swoja mentorska „wiedze” o Jaruzelskim zapewne zdobyles na Zachodzie..zachowaj ja scisle tylko dla siebie

  28. guła said

    Wybory do parlamentu były, a jakże, „częściowo wolne” po czystce w Solidarności Sierpniowej i jej zdelegalizowaniu. Głupi tylko będzie twierdził, że Ślepowron i Bolek nie wiedzieli co robią. Ten „debiut żydowski” rozgrywał Kiszczak. Co jest grane to nie wiedział tylko naród.
    Trudno skojarzyć m-3, czy też malucha (które już posiadałem w ostatniej wojnie) z Działalnością WRON albo PRON. Wręcz odwrotnie gudłaje wymietli wszystko co goje posiadali: prywatyzując banki (bez kapitału polskiego), uwalniając się od depozytów bankowych rewaloryzacją 1/10 000. No i eliminując co bardziej wyrywnych w działalności gospodarczej, denominacją dolara.
    Nie omieszkali też skorzystać z geszeftu jakim był, tuż przed powyższym, stały kurs starego złotego w wielkości rocznej 100%, o czym często pisze S. Michalkiewicz. Trzeba było tylko wiedzieć. I to oczywiście robota Balcerka.

  29. guła said

    Wycyckany naród i coraz bardziej świadomy zaczynał być groźny. Trzeba było z nim coś zrobić. Jak ze starymi butami, znaczy spacyfikować i wyrzucić. I to właśnie cała zasługa: Ślepowrona, T.K. – któren się kalał i przepraszał, WRON i PRON i legend które panierowali się i panierują we własnych … wydzielinach.
    W końcu nas dostali i trzymają za grdykę pętlami finansowymi – przede wszystkim, obłudnym anty coś tam coś tam, „Wolnymi Mediami” itd.
    Na przełomie 1999/2000 roku Balcerek zarządził renegocjacje umów pracowniczych przy nowej minimalnej stawce za pracę (podpisujesz albo spierdalaj) Tak to się uwalniano od niewygodnych umów pracowniczych i zarobków. Od ubezpieczeń społecznych i przysługujących prawach pracowniczych.

  30. Jerzy N. said

    Marian said
    2016-12-17 (sobota) @ 08:15:09
    Nie lubię Jaruzelskiego…
    Kiedy mógł poprzetrącać chazarom kręgosłupy, nie zrobił tego. A powinien.

    Trzeba być albo strasznie naiwnym albo skończonym sqrwielem lub głupkiem aby takie coś napisać. Jaruzelski wraz z Chazarami typu Różański, Bermany, Michniki w powojennych latach niszczył Polskę i Polaków. Polował na polskich robotników, nauczycieli, duchownych i rolników przy współpracy z NKWD zdobywając generalskie szlify począwszy od Radomska, poprzez Piotrków Trybunalski aż po Tomaszów Mazowiecki. Ludziom tym, których ganiano po wioskach, miasteczkach i lasach już w latach ’40 zarzucano antysemityzm. Chazarowie Jaruzelskiemu jako wiernemu towarzyszowi dali władzę i przez całe życie był im wdzięczny co się uwidoczniło w stanie wojennym. Rok 1968 to był tylko w pracy wypadek. Trzeba być durniem aby liczyć na to, że sowiecki generał mógł z nimi zrobić porządek i to rozgłaszać.

  31. watazka said

    21
    Jerzy N
    Ten jeden procent to ubek Walesa, ktoremu poscielono w dwoch palacach! gdy inni gnili w wiezieniach.

    A Sorosowi wreczyl nagrode ziec ubecki.

    Cos mi sie wydaje, ze wszyscy, ktorzy nosili zdrajce na rekach, a bylo ich 10 milionow, teraz sie tego wstydza i probuja zwalac na cokkolwiek. Bo nie mozna na Putina.

    Zeby bylo weselej, to ja mam zachowane wydawnictwa Solidarnosci z tamtych lat.
    Radze poczytac- nie opowiadania o tamtych czasach- ale literature tamtych czasow: tylko takie wydawnictwa jak Solidarnosc, Sprzeciw i rozne samizdaty. Teraz sie wszyscy piewcy Solidarnosci powinni wstydzic.
    Dlatego nie chca nawet zauwazyc, kto tak naprawde skorzystal nie tylko ze stanu wojennego ale i z calej przemiany systemowej.

    W latach 80-tych zwlaczylismy komunizm. Powstala III RP. To w III RP – wyzwolonej z komunizmu- obradowali zdrajcy Okraglego Stolu. W obradach Okraglego Stolu zasiedli glowni dzialacze Solidarnosci. I te wybraly ‚prezydenta’ – dwukrotnie. Za te cierpienia w palacu. Tyle trzeba bylo sie ozrec i opic i jeszcze przyjmowac delegacje zagraniczne, glownie z USA!.
    I rzad, ktory wiezil Walese na te kontakty wiezniowi pozwalal? ????
    I potem juz tylko wybierali pijokow, cwokow, ubekow i durniow, ktorzy popieraja banderowcow. Ta sama banda zasiada w sejmie.

    Mnie nie bardzo interesuja obecne opinie o opinii innych. Dlatego czytam przemowienia Reagana i ogladam wywiady z Sorosem.
    I nie obchodzi mnie nawet i to, ze NIKT w Polsce nie protestowal przeciwko nagrodzie dla grabarza Polski. Nikt nawet do tej pory nie chce wiedziec za co Komorowski odznaczyl Sorosa.
    Polacy wszystko wiedza lepiej. Nie musza niczego dociekac ani domagac sie informacji np: kto wysylal po 70 (siedemdziesiat) Tirow tygodniowo do Polski ze Szwecji z materialami biurowymi, literatura antypolska i ‚pomoca’ dla Solidarnosci? Nie wierzycie? Poczytajcie „Sprzeciw’ wydawany w Szwecji. Po polsku.
    Sa jeszcze tacy dzialacze Solidarnosci co te transporty pamietaja.

    A to jest oficjalny raport z CIA opublikowany w kwartalniku pt. Covert Action Quarterly pt. Reagan’s Legacy i opisuje „Eight years of CIA Covert action. (Dywersje CIA) wyd. w 1990r

    Jest tu bardzo ciekawa informacja i o Polsce.
    (Zastanawiam sie dokad milosnicy Solidarnosci beda jeszcze chowac glowe w piasek i udawac, ze to sam gen. Jaruzelski osobiscie wszystko namotal.
    Wielu Polakow juz sie nie przyznaje, ze popierali majdan.
    A o radosnej dzialalnosci Solidarnosci to juz dawno sobie zapomnieli. Slusznie. Wstyd sie przyznac.)

    Reagan CIA

    http://www.thirdworldtraveler.com/CIA/Reagan_CIA.html

    A to ten ciekawy fragmencik:

    Zadania CIA w Polsce:

    – Translation into Polish of a book that accuses the Soviet Union of a World War II massacre of Polish Army officers. The book was to be smuggled into Poland.

    – $400,000 a year to the Solidarity trade union in Poland, to clandestinely print underground publications, as well as funds for other political organizations, youth groups, and churches. This is in addition to several million dollars allocated to Solidarity by the U.S. Congress.

    Hej!
    Czy ten stan wojenny byl przeciwko Solidarnosci czy mial zapewnic poparcie dla jej „WODZA”???

    Otwock Wielki. Pałac budzi się ze snu – Otwarty Przewodnik Krajoznawczy

    http://www.krajoznawcy.info.pl/palac-budzi-sie-ze-snu-8667

    MEDIALNE FAKTY: TO WAŁĘSA WPROWADZIŁ STAN WOJENNY / Recenzja

    http://medialnefakty.blogspot.com.au/2012/12/to-waesa-wprowadzi-stan-wojenny-recenzja.html

    Plan Sorosa i Sachsa 1989 r realizowany przez Balcerowicza i zmiana w 2011 r. Dezercja czy nowy plan? | Blogmedia24

    http://blogmedia24.pl/node/52717

  32. watazka said

    Bo najbardziej ubecja nie moze darowac Jaruzelowi, ze oczyscil armie z zydow.

  33. Swarożyc said

    Ktoś kiedyś powiedział że „wroga można nienawidzieć, ale nie nim gardzić”
    Owe pomiatanie w powyższym artykule to tylko kolejny dowód na brak moralności Polaków aby ukarać (adekwatnie do win)winnych komunizmu. Nie pierwszy to raz i nie ostatni w naszej historii.

  34. Joe said

    29..Najwieksza bzdura…ze oczyscil.Ukrywal i lansowal swoich a za plecami mial pasozyda Spychalskiego.Bil brawo Gomolce jak „chlapal” o syjonistach a za jego plecami robili ze SPYCHEM calkiem odwrotnie.W latach 63-65 bylem blisko i wszystko widzialem.Watazka nie p…dol.

  35. Jerzy N. said

    watazka said
    2016-12-17 (sobota) @ 11:40:11
    Bo najbardziej ubecja nie moze darowac Jaruzelowi, ze oczyscil armie z zydow.

    Tylko chazarski prowokator typu Tejkowskiego takie coś mógł napisać. „Joe”, masz rację ale do zakutych łbów to nie dociera dlatego z braku autorytetów z Jaruzelskiego robią bohatera. Bohatera, który układał się z Michnikami, Kuroniami, Geremkami i całą antypolsko nastawioną hołotą.

  36. Sceptyk said

    Panie Szlęzak, Pan majaczysz, piszesz od rzeczy. Do szanownego Admina, takie gramoty publikować, toż to strata czasu, a dla czytelników nerwy!

  37. Joe said

    31..Ale wczsniej wszystkie zydy najbardziej ujadaly”lapac zyda” i szukaly zydow.To dzisiaj odwracaja kota ogonem,jak wszystko w historii…

  38. Adam Ryglowski said

    Ad 30 i 31 } Panowie – bez jaj .
    Nie wiem , kto robi autorytet „Jaruzelowi ” , bo nie ja .
    Jako oficer miał nabyte WALORY / DOŚWIADCZENIE – w postępowaniu , i w wojsku , i pomiędzy cywilbandą ( to np. ja 🙂 .)
    W wojsku jest rozkaz – NAJGŁUPSZY – ALE JEST
    a biorąc się za politykę – musiał myśleć , i wybierać rozwiązania optymalne .
    Z kim miał „gadać” ? Z sołtysem Kierdziołkiem,
    z PÓŁGŁÓWKAMI (……,…) , czy z tymi , których
    hołubiła OĆMA (ludzie , którym zrobiono blekot z mózgów ).
    .
    Miał na koncie reset „kadry z plemienia wybranego” – i z tego przed wszystkimi ” za kutyną” musiał się kajać .(vide wizyta w Paryżu)
    ….
    Jeżeli chodzi o marszałka (1963 ) Spychalskiego,
    to jego „marszałkowska” gwiazda zgasła po 1968 🙂

    Jednego tylko szkoda .
    Czy ktoś pamięta premiera Piotra Jaroszewicza?

    Szkoda , że nie otworzył Puszki Pandory !!!
    .
    Doszedł do władzy , – I NIE UPUBLICZNIŁ PONIEMIECKIEGO ARCHIWUM , KTÓRE PODOBNO ZNALAZŁ W SCHLEISIEN (Dolny Śląsk – 1945 ) . A PODOBNO TAM BYŁY ARCHIWA KOLABORANTÓW NIEMIEC OD CZASÓW BISMARCKA .

    ps
    Poprzednio (przed II W. Św.) był belfrem j. polskiego ………….

  39. Kar said

    re:29/walonki czy jak tam../Bo najbardziej ubecja nie moze darowac Jaruzelowi, ze oczyscil armie z zydow…

    – ha..ha..splakalem sie jak bobr..nigdy czegos podobnego nie slyszalem.. D O B R E!

    (a te niedobitki/ochlapy ci co dzisiaj przy zlobie to zapewne Marsjanie..)

    – udales sie jak babci serek..synku..idz sie gdzies i naum sie..odrob lepiej/staranniej lekcje

  40. Marcin said

    Ktos tam napisał ze Jaruzelski z kompanami nakradli a ja się pytam co? Cement i drewno na daczę w lesie? Komuniści przy styropianowym elemencie to byli kieszonkowcy-amatorzy. Wojtek i tak ugrał dla siebie rzecz najcenniejszą – swoje życie.

  41. Jerzy N. said

    Adam Ryglowski said
    2016-12-17 (sobota) @ 13:34:33
    .
    Czy ktoś pamięta premiera Piotra Jaroszewicza?

    Szkoda , że nie otworzył Puszki Pandory !!!
    .
    Doszedł do władzy , – I NIE UPUBLICZNIŁ PONIEMIECKIEGO ARCHIWUM , KTÓRE PODOBNO ZNALAZŁ W SCHLEISIEN (Dolny Śląsk – 1945 ) . A PODOBNO TAM BYŁY ARCHIWA KOLABORANTÓW NIEMIEC OD CZASÓW BISMARCKA .

    To znalazł, czy PODOBNO ZNALAZŁ, bo to duża różnica. Kolaborantów niemieckich to zaraz po wojnie przejęli sowieci tworząc z nich UBcję i jej konfidentów i byli im wierni. Cały Śląsk i Ziemie Odzyskane takimi byli poobstawiani.

  42. NICK said

    Mam nadzieję, że byłeś Matrioszką.

  43. Jerzy Habdas-USA said

    Nie pytaj Rodaku,dlaczego wokół
    niejeden haniebny cokół.
    Naród z elit przetrzebiony,
    a towarzyszy;szmaciaków; miliony!
    ———————————————-
    Dla kolejnych nieRządów,czyli;SS;
    (służb baaardzo specjalnych).
    Oto tajne zawołanie i prawda ukryta.
    Pogłębiajmy dno nad Wisłą i…
    trzymajmy się mocno koryta!
    ———————————————–
    W postępie geometrycznym,
    powiększyła się nad Wisłą,
    nowa klasa!
    Kirunek usta-odbyt to…
    najbardziej uczęszczana trasa.
    ——————————————
    Nad losem człowieka,
    filozofowie gdybają.
    Od wieków zaś koryta te same,
    tylko świnie się zmieniają…
    —————————————–
    Kiedy UB-ek nasz brat,
    czeka nas świetlana przyszłość
    w…KRAJU KRAT.
    ——————————————
    Czy znajdzie się jeszcze
    prawdziwa POLSKA brać,
    która pięścią zapyta ;przywódców; ,
    dalej to wszystko trwa mać??? JH-USA

  44. Adam Ryglowski said

    Ad 36 ]—————

    …..
    TO DLACZEGO PIOTR JAROSZEWICZ Z ŻONĄ – ZOSTALI Z A K A T O W A N I PRZED
    ŚMIERCIĄ ???

    Kto ma ten Skarb (ARCHIWUM) na miarę złota z KLONDIKE ???

    Wtedy co najmniej 20 % (społeczeństwa ) musiało by być pozbawione PRAW OBYWATELSKICH .
    itd. , etc. ( PRZEDE WSZYSTKIM POŁĄCZONE
    Z KONFISKATĄ MAJĘTNOŚCI – W BANKACH,
    I W NATURZE .
    ….
    (dobre ciasteczko na sobotni wieczór ???)

  45. RomanK said

    Mialem znajomego, ktory byl w Sluzbach..dosc pogmatwany zyciorys…ale w sumie byl trzezwo patrzacym czlowiekiem i blisko zrodel. Kiedy zapytalem go o Listy TW i funkcjonariuszy , mowiac mu – ani ciebie, ani X tam nie ma. Rozesmial sie i powiedzial …tam sa tylko ci co podpadli , albo sie lenili, albo wrecz wylamywali ze wspolpracy.
    Tam nie znajdziesz zadnego wartosciowego wspolpracownika. tacy zostali przejecie przez Nowe Uklady i sa pod ochrona. To co wyrzucili to smieci…i podziekowanie za kiepska sluzbe…Wyzszy etap wymaga wyzszych kwalifikacji…:-)))) i plunal na ziemie swoim zwyczajem.

    Piekny wiersz panie Jerzy….dzieki!

  46. Marian said

    Ad. 30.

    Panie Jerzy, oni ganiali po lesie właśnie dla chazarów (chociaż nieświadomie) i w ten sposób umacniali ich władzę w Polsce. Żadnej korzyści dla Polski w ten sposób nie mogło być… Wtedy umacniali oni chazara Bermana, teraz ich kult służy chazarowi Kalksteinowi i Singerowi.

  47. MatkaPolka said

    Stan Wojenny – 13 Grudzień 1981

    Kilka refleksji na pewno nie wyczerpujących wielkiego tematu najnowszej historii Polski.

    Po 35 latach od wprowadzenia stanu wojennego mam zupełnie inne wyobrażenie o tych wydarzeniach.
    Kiedyś to był szok dla wszystkich. Zdławienie demokracji, zdławienie wolności.

    Warto się przyjrzeć „Stanowi Wojennemu” w szerszym kontekście wcześniejszych wydarzeń, w stosunków polsko – żydowskich, roli Centralnego Komitetu Żydów w Polsce (CKŻ) na przestrzeni lat – od 1945 r do grudnia 1981 r walce na szczytach władzy komunistycznej miedzy „krajowcami” a „przybyszami”, aż wreszcie przyjrzeć się dzisiejszym skutkom wprowadzenia Stanu Wojennego – przemianom ustrojowym – złodziejskiej transformacji

    Sierpień 1980 – strajki w stoczni i na Wybrzeżu przeciw ustrojowi.
    Powstała „Solidarność” – masowy ruch społeczny i robotniczy i pracowniczy obejmujący 10 milionów.
    Z czapą KOR-u i „Opozycji Demokratycznej” czyli doradców – Michnika, Kuronia , Geremka….- finansowanych przez obce, ośrodki polityczne np. USAid, NED – National Endowment for Democracy.

    Po latach wiemy, że ci co to finansowali „demokratyczną opozycję”– złupili potem Polskę.

    Dziś nie wierze, że był to ruch spontaniczny, że stoczniowcy na „czarodziejskich styropianach” roznieśli bunt i strajk na 400 zakładów na Wybrzeżu i na całą Polskę – to było sterowane odgórnie. O przemiany i transformacje ustrojowa były najwyraźniej przygotowywano już w latach 1969-1970
    Niedługo potem nastąpił rozkład całego imperium Sowieckiego i prywatyzacja – wywłaszczanie narodu z jego dorobku na rzecz uzurpatorów.

    Stan wojenny od 13 grudnia 1981 r to rzeczywiście wyjątkowa data.
    Stan Wojenny – to pogrążenie Polski w głęboką 10-letnia recesję gospodarczą. To przygotowanie do późniejszych przemian gospodarczych w Polsce i dodajmy w całym Bloku Sowieckim. To obniżenie cen przedsiębiorstw w celu ich późniejszego zbankrutowania i przejęcia przez obcych dorobku całego narodu.

    Jaruzelski wprowadził stan wojenny, bo opozycja demokratyczna KOR-u we władzach Solidarności zaczęła tracić znaczenie, a do głosu zaczęła dochodzić „EKSTREMA” czyli autentyczny czynnik narodowy.

    Zmiany w Polsce i odsuwanie od władzy Żydów po ciemnej nocy żydowskiego terroru zaczęła się po 1956 r. od Gomółki (powrót do odchylenia nacjonalistycznego) i trwała aż do końca Gierka – Chamy i Żydy.

    Trzeba przypomnieć kto zakładał KOR – Komitet Obrony Robotników (Michnik, Kuroń, J.J. Lipski, Macierewicz, Kaczyńscy…) – dzieci stalinowców – finansowanych z Zachodu.

    Walkę na szczytach władzy miedzy komunistami Żydami a komunistami narodowcami dobrze opisane są w opracowaniu – „Judeopolonia XYZ” – „- Judeopolonia. – Nieznane karty historii PRL”.

    Jej autorem był płk MSW Zdzisław Ciesiołkiewicz— pod jego nazwiskiem książka została wznowiona w 1989 przez wydawnictwo Unia Nowoczesnego Humanizmu Władysława Brulińskiego).
    Ciesiołkiewicz był również członkiem Zjednoczenia Patriotycznego „Grunwald” ( również reżyser Bohdan Poręba i aktor Filipski ) (wygoogluj )

    Jaruzelski obalił Gierka – bo polska gierkowska była najlepszym okresem dla Polski – największa dynamika rozwoju kraju – wybudowano najwięcej mieszkań, najwięcej zakładów, a na to Żydzi nie mogli się zgodzić; Gomółka i Gierek byli narodowcami i ograniczali rolę Żydów

    Gierek tępił Żydów z KOR-u no to zrobili mu ogólnopolskie „Strajki o Kiełbasę” i doprowadzili do usunięcia Gierka – patrz „Przerwana Dekada” „ Nikt mnie już więcej nie pytał”

    Żydzi są mistrzami w sterowaniu masami – i wykorzystywaniem ruchów społecznych mas dla osiągnięcia swoich celów.

    Stan wojenny Jaruzelski wprowadził na życzenie Geremka i Macierewicza, a także o dziwo papieża Santo subito Jana Pawła II. To papież podobno zaproponował, a potem już w osobnym liście kilka dni po ogłoszeniu stanu wojennego gen. Papież przyznawał Jaruzelskiemu rację, że stan wojenny był „mniejszym złem”

    Jaruzelski był organizatorem „Okrągłego Stołu” – zdrady narodowej, gdzie Żydzi z SB, dogadali się. z Żydami z KOR-u i kościoła (JudeoEpiskopatu)

    Jaruzelski dopuścił KOR do władzy – powstała Gazeta Wyborcza Michnika, Unia Wolności objęła władzę , premierem został Mazowiecki – „nasz” premier, a prezydentem Jaruzelski -„wasz” prezydent ,

    Stan wojenny to było 10 lat recesji gospodarczej – puste sklepy i haki w sklepach – kartki na wszystko (mięso, cukier, papierosy, wódka ..), dewaluowanie wartości przemysłu – przygotowanie do rozbioru Polski, PLUS masowa emigracja z kraju (MSW paszporty dawała bez kłopotu) – czyli w istocie depopulacja narodu i wyeksportowanie najbardziej zaangażowanej części społeczeństwa. – W Polsce zostali Żydzi ci co najwięcej byli „prześladowani” – i przejęli władzę. Kwarantanna „opozycji demokratycznej” w komfortowych warunkach to nie było wiezienie. Ci co nie „z towarzystwa” byli wiezieni w innych warunkach – a naród biedował

    Stowarzyszenie Poszkodowanych przez stan wojenny – tak łatwo nie rozgrzeszy Jaruzelskiego.

    Potem nastąpił Mazowiecki i Balcerowicz – i rozkradanie kraju – wywłaszczenie narodu pod hasłem uwłaszczenia.
    Uwłaszczenie Żydów – nomenklatury partyjnej i oficerów Służb Specjalnych na majątku wypracowanym przez cały naród i społeczeństwo.

    Żadnej możliwości inwazji Sowieckiej nie było – Imperium zła było już od dawna przygotowywane do rozkładu, co też natychmiast nastąpiło; nota bene zastąpione innym imperium zła – „zachodnia demokracją”

    Czy słowa Michnika – „Odwalcie się od Generała” cos nam mówią?

    Czy rozstrzelano członków KOR-u i Opozycji Demokratycznej – no nie – pełnią cały czas swoja role – Michnik, Macierewicz, Kaczyński – naznaczonych przez gen. Kiszczaka jako „Opozycja Demokratyczna”

    Tak wprowadzenie „Stanu Wojennego” było nielegalne w sensie prawnym wbrew Konstytucji, wbrew obowiązującemu prawu.
    Akcja tylko teoretycznie była wymierzona przeciw „Opozycji Demokratycznej” dążącej i do wywrócenia systemu. – w istocie Stan wojenny wprowadzono na jej własne życzenie

    Czy komunistyczna władza w Polsce, żydokomuna, zainstalowana przez Stalina w ogóle była legalna?
    Czy „Opozycja Demokratyczna” w Polsce reprezentująca obcy interes – USA- duży Izrael, i mały Izrael,
    Interes Niemiec i Rewanżyzmu niemieckiego – jest i była w ogóle legalna ?
    .
    Bez żadnego najmniejszego „Wystrzału z Aurory” nastąpiła rewolucja i nastąpiło kompletne wywłaszczenie narodu zamiast jego uwłaszczenia.

    Po przemianach ustrojowych, po transformacji ustrojowej, po kryminalnej prywatyzacji nastąpił kolejny akt agresji na Polskę. – Nastąpiło Zjednoczenie Niemiec i rozpoczęła się Agresja Niemiec na Polskę i inne kraje Europy środkowo wschodniej w ramach Unii Europejskiej, przy zaangażowaniu USA i NATO(Żyda z Manhattanu), a nada wszystko Międzynarodowego Pana Bankowego – (MFW, Bank Światowy)

  48. MatkaPolka said

    Nawet data 13 grudzień nie jest datą przypadkową

    Zanim wyjaśnimy, że jest to bezpośrednie nawiązywanie do żydowskiej tradycji zemsty, dodajmy, że trzynasty grudnia przypada na żydowskie święto tzw. Purim.

    WITAMY W JUDEOPOLONII. HENRYK PAJĄK

    http://WOLNA-POLSKA.PL/WITAMY-W-JUDEOPOLONII-HENRYK-PAJAK-2

    Trzynastego grudnia 2007 roku czołowi polskojęzyczni zdrajcy-okupanci podpisali w Brukseli – jakby dla uczczenia stanu wojennego z 13 grudnia 1981 roku, rzekomy „Traktat reformujący”, konstytucję europejskiego super-łagru, zmieniającą małe i średnie kraje członkowskie w zestaw baraków tego łagru. To koniec Polski suwerennej.

    Tych tragicznych dla Polski grudniowych trzynastek było więcej.

    Oto one:

    o 13 grudnia 1970 roku rząd PRL ogłosił drastyczne, w istocie świado¬mie prowokacyjne podwyżki cen żywności. Wybuchły gwałtowne zamieszki, zakończone w następnych dniach krwawą masakrą dziesiątków protestujących Polaków. Do historii przeszły one pod enigmatyczną nazwą „wydarzeń gru¬dniowych”.

    o 13 grudnia 1981 roku hunta Jaruzelskiego-Kiszczaka-Kani wprowa¬dziła stan wojenny – rządy terroru wojskowo-policyjnego.

    o 13 grudnia 2003 roku rządzący Polską podpisali w Kopenhadze traktat o wtłoczeniu Polski do Euro-łagru.

    o 13 grudnia 2007 roku potomek wermachtowca premier Donald Tusk, w obecności prezydenta, L. Kaczyńskiego podpisał w Lizbonie tzw „traktat reformujący” – końcowy akt piątego rozbioru Polski przez międzynarodowy syjonizm i niemiecki rewanżyzm.

    Skąd, z jakiej tradycji wiedzie się to fanatyczne nawiązywanie do trzy¬nastego dnia grudnia? Bo przecież nikt trzeźwo myślący nie uzna, że te cztery tożsame daty są dziełami przypadku.

    Zanim wyjaśnimy, że jest to bezpośrednie nawiązywanie do żydowskiej tradycji zemsty, dodajmy, że trzynasty grudnia przypada na żydowskie święto tzw. Purim.

    Właśnie trzynastego grudnia, w święto Purim, dr Baruch Goldstein: z Brooklynu i Hebronu zmasakrował muzułmanów modlących się w meczecie przy świątyni Grobu Abrahama.

    Właśnie trzynastego dnia grudnia, czyli w Purim wykonano egzekucję na ministrach niemieckiej Trzeciej Rzeszy w Norymberdze.

    Właśnie trzynastego grudnia /1991/, czyli w Purim, rozpoczęła się masakra 200 000 Irakijczyków przez żydoamerykańskie siły powietrzne.

    Trzynasty grudnia, rocznica Purim, jest więc ulubioną rocznicą podboju, zemsty dokonywanego przez Żydów na gojach.

    O tym jak powstało święto Purim, możemy się dowiedzieć z Biblii, staro- testamentowej „Księgi Estery”:
    (***)

    13 grudnia 2007 – podpisano w Lizbonie Traktat Lizboński, a w październiku 2009 go ratyfikowano. – Kaczyński, Tusk, Sikorski – to nazwiska symbolizujące zdradę – ale cały JudeoSejm, JudoEpiskopat kwalifikuje się na miano zdrajców.

    Traktat Lizboński i układ z Schengen o zniesieniu granic umożliwił bezprecedensowy Akt Agresji Niemiec na Polskę w tej cichej i Niewidzialnej Wojnie, bez wypowiedzenia, prowadzącej do likwidacji Polski i Narodu Polskiego.

    Trzeba uznać, że wypowiedziano nam wojnę – Traktat Lizboński jest aktem wypowiedzenia wojny.

    Tej wojny niby nam nie wypowiedziano, ale ta wojna trwa i widoczna jest, na co dzień –
    Banki wywożą miliardy, ziomkostwa niemieckie i Żydzi maja roszczenia.

    Jakoś żadne zdradzieckie rządy w Polsce nie egzekwują roszczeń –To Polska powinna mieć roszczenia. Tylko od Niemiec rzędu 25 bilionów Euro – pewnie cala kapitalizacja gospodarki niemieckiej, ale tez taka była skala zniszczeń. To tylko za niewolnicza prace, a gdzie za zniszczenia, za kompletne zrujnowanie kraju i śmierć 8 milionów Polaków, dokonane przez zbrodniczą, nazistowską III Rzesze niemiecka, której kontynuatorem prawnym jest RFN.

    Polska powinna mieć roszczenia również od Izraela – Żydzi zawsze grabili Polskę i wywozili wprost do Izraela złoto. Jeszcze przed II wojną światową z Polski do Izraela wypływały miliony dolarów
    Wiele osób uważa, że Polska powinna mieć roszczenia od j Rosji. Ja tak nie uważam.

    Dziś w istocie jesteśmy w Stanie Wojennym – z Niemcami i Izraelem, które dążą do powstania na ziemiach polskich Nowych Prus i Nowego Izraela – Judeopolonii.

    Stosuje się nowe bronie – bronie finansowe, prawne , bronie pogodowe. – następuje pauperyzacja i depopulacja Polski , emigracja za chlebem. Szczególnie bolesne zniewolenie pięknych Polek w niemieckich i izraelskich burdelach, którym odebrano szansę normalnego życia i splugawiono wartości moralne. To współczesne niewolnice Niemiec i Izraela.

    Ciekawe ile to Niemek lub żydówek jest w polskich burdelach – no to się zastanówmy jak to działa.???

    Po stanie wojennym – ogłoszono Demokrację – Zlikwidowano i PRZEJĘTO po cenach złomu przemysł państwowy , bankowość, oświatę, służbę zdrowia , Transport – wszystkie działy gospodarki.
    Ogłoszenie Stanu Wojennego uNIEmożliwiło zbrojny opór i walkę z wrogiem łącznie z fizyczną likwidacją wroga.

    Trzeba ogłosić lub utrzymać jak najbardziej Stan Wojenny. Tym razem przeciw Żydom i pozbyć się ŻYDÓW – tak jak Żydzi pozbyli się Polaków z Polski (masowa emigracja za chlebem)

    W Polsce nastąpił regres demograficzny – Polska straciła więcej ludności niż w II wojnie światowej.
    Na dzień dzisiejszy wróg jak najbardziej to robi – przykłady na akty agresji, morderstw , przejmowania gospodarki, transferu zysków, celowego rujnowania Polski można mnożyć.

  49. MatkaPolka said

    Warto zapoznać się z rolą Żydów i CKŻwP na przestrzeni lat od 1945 do 1981 i walką miedzy narodowymi komunistami a komunistami Żydami o wpływy na szczytach ówczesnych władz

    W 1981 służby specjalne PRL wydały książkę pt. „Judeopolonia. Nieznane karty historii PRL”. Jej autorem był płk wojskowej informacji Zdzisław Ciesiołkiewicz — pod jego nazwiskiem książka została wznowiona w 1989 przez wydawnictwo Unia Nowoczesnego Humanizmu Władysława Brulińskiego).

    Oryginał drukowany na powielaczu

    wolna-polska.pl: Judeopolonia XYZ 1981

    http://wolna-polska.pl/wp-content/uploads/2014/02/Komplet.pdf

    Wyedytowane
    Gazetawarszawska
    http://gazetawarszawska.com/pugnae/2200-judeopolonia-nieznane-karty-historii-prl-u-1-2

    cześć II
    .com/historia/2201-judeopolonia-nieznane-karty-historii-prl-u-2-2?showall=&start=2

  50. Adeodatus said

    A powiedzcie mi panowie, ta wata(Z)ka to jakiś imbecyl niedokształcony jest, co to nie przystoi ruszać, czy to jaka postać „wybitna” z koneksjami, że nikt go tu jeszcze nie zjechał porządnie?

    Za niejedno go zjechano, a za jeszcze więcej pochwalono.
    Admin

  51. Ciekawa wymiana zdań na NEon24.pl nt. poczynań Jaruzelskiego w latach 80.

    {Oświat}:

    „Inny scenariusz.
    Jaruzelski ponawia stan wojenny, dwadzieścia lat później starzeje się i oddaje władzę młodszemu generałowi.
    Nieco później niedobitki solidaruchów przekształcają się ,,wolną armię Polski” pod wodzą Ryszarda Swetru. Do Polski przenikają terroryści wyszkoleni i uzbrojenie przez zachód i tak zwanych przyjaciół Polski z panią Chilary Clinton na czele.
    Wojsko polskie atakowane przez umiarkowaną opozycję i zbrojne grupy terrorystów stawia zacięty opór.
    Pięć lat później mamy rok 2016, obraz Polski jak niżej.”

    http://wps.neon24.pl.neon24.pl/post/135685,1956-1968-1970-1976-1980-89-dlaczego-nie-znamy-prawdy#comment_1351707
    (…)
    „Sytuacja zaczyna się zmieniać na korzyść legalnego rządu generała i Ludowego Wojaka Polskiego z chwilą kiedy Putin udziela nam wsparcie bombardując pozycje terrorystów.

    Gdańsk prawie wyzwolony w 98 % ale niespodziewanie terroryści znów po dwudniowym ataku zajęli Wrocław.
    Ale to tylko jeden z możliwych scenariuszy.
    Na szczęście mamy Polskę taką jaką mamy i starajmy się taką zachować.”

    http://wps.neon24.pl.neon24.pl/post/135685,1956-1968-1970-1976-1980-89-dlaczego-nie-znamy-prawdy#comment_1351711

    Do powyższego odnosi się komentator {Rzeczpospolita}:

    „@Oświat 10:41:57
    Taka wizja to gruba przesada.
    Do póki istniał ZSRR i UW nie istniała możliwość eksportu „demokracji” z USA do naszego bloku.
    Po rozpadzie ZSRR i niemal równoczesnym przejęciu władzy przez V żydowską kolumnę w pozostałych państwach bloku nie istniała z kolei potrzeba eksportu „demokracji”, bo już zaczęła szybko się rozwijać.”
    http://wps.neon24.pl.neon24.pl/post/135685,1956-1968-1970-1976-1980-89-dlaczego-nie-znamy-prawdy#comment_1351714

    A następnie włącza się komentator {Oscar}:

    „@Oświat 09:21:32
    Bardzo dobry komentarz i jego ilustracja.

    Tego właśnie oszczędził narodowi Polskiemu Jaruzelski.
    Najpierw zneutralizował niebezpieczeństwo wojny domowej wprowadzając stan wojenny. A po kilku latach widząc beznadziejność oporu i wysiłków by Polskę wyciągnąć z bagna zorganizowanego Polsce przez zachód
    poddał Polskę Rockefelerowi.

    Zwracam uwagę że Jaruzelski nie negocjował poddania z solidaruchami (to tylko mięso armatnie) ale z samym główny belzebubem.
    To pokazuje kto był w istocie agresorem (żaden tam spontaniczny ruch …zaplanowana agresja jak wszystkie kolorowe rewolucje tego samego belzebuba)
    Na tym tle warto przypomnieć że w strategii belzebuba jest zawsze przekupstwo. Pamiętamy jak obiecywano Miloszewiczowi złote góry by się poddał, to samo z Sadamem , z Kaddafim, i z Asadem…wszyscy mieli obiecaną bezkarność i złote góry (zachowanie majątków).
    To stały punkt programu ..zdradź swój naród a my cię ozłocimy…
    Jaruzelski z pewnością miał identyczne „oferty” od bezebuba.
    Na tym tle ochrona ze strony Michnika nie dziwi.. to przecież namiestnik bezebuba.

    Gdyby Jaruzelski nie poddał Polski w 89r to globalni bandyci mieli dla Polski scenariusz podobny do Jugosłowiańskiego, Irackiego, Kosowskiego, Ukraińskiego czy Syryjskiego.

    Tej świadomości można było nie mieć w latach 80tych ale dzisiaj już nikt nie może mieć wątpliwości.

    Zresztą w czasach PRLu podobne zbrodnie zachód dokonywał na całym świecie na narodach wyzwalających się pod kolonializmu. (najemnicy i lokalni prawicowi ekstremiści mordujący bez ograniczeń na zlecenie tzw zachodu).

    Jak widać Solidaruchy były tresowane przez propagande w tym ambonę KK do takiej samej roli jako widzieliśmy w Czeczenii (islamiści), w Jugosławii (ekstremiści katoliccy i islamscy), w Kosowie(islamiści), w Iraku (islamiści), na Ukrainie (banderowcy) w Libii (islamiści) , w Syrii (islamiści…
    no pewnie dostali by wsparcie logistyczne, szkoleniowe od tzw zachodu oraz oddziały najemników do dowodzenia solidaruchami i wymuszania terrorem posłuszeństwa (tak jak to widzimy np w Syrii).

    Ostatnie kwestia.. lata 56, 68, 70, 78 oceniam inaczej niż auto artykułu.
    Do 45 r władze w Polsce przejęli żydzi (stalinowcy) to była władza „radziecka” czyli żydowska…po 56 władzę przejął Gomułka polski narodowiec..komunista, po 68r Polacy w końcu pozbyli się żydów w strukturach władzy (Gomułka).
    W 70 roku nastąpił kontratak żydów na Polskę ale Gierek ich zgasił w stoczni Gdańskiej (pomożecie.. pomożemy)
    Potem był kolejny kontr atak żydów w 76 (KORy, Robcie, Michniki)
    a w końcu kolejny atak w 80r .. i zwycięstwo w 89r.

    Na tym tle można pokazać dorobek żydów i Polaków w Polsce.

    do 56 żydzi .. brutalna wojna domowa i brutalne wywłaszczenia z majątków nie tylko wielkoobszarowych czyli państwo w wielu aspektach bandyckie (metody Stalinowskie czyli żydowskie)

    56-68 władza w rękach Polaków ale Gomułka nie wie jak z niej skorzystać .. zastój gospodarczy.
    66-70 – władza polska wojna na górze zwycięża Gierek
    70-80 najszybszy w historii Polski rozwój gospodarczy, cale pokolenie świetnie wykształconych ludzi pochodzenia wiejskiego (widać jeszcze słomę w butach) Budownictwo mieszkaniowe 10 razy większe niż dzisiaj.

    80-89 — władza Polska wojna solidaruchów (agentury belzebuba) z polską z polską gospodarką, nieustające strajki mające zniszczyć polską gospodarkę.

    po 89 władza bezlebuba natychmiastowa grabież majątku narodowego, niszczenie (bankructwa) tego co bezebub uznał za nieprzydatne i sprowadzanie polaków to roli taniej siły roboczej. Przejęcie bankowości, mediów i wszystkiego co wartościowe w Polsce..Oddanie rynku wewnętrznego w ręce zagranicznej konkurencji.
    Bezlebub zrobił z Polski swoją kolejną kolonię do grabienia.

    Jak widać władza żydowska to brak rozwoju Polski a władza Polska to dynamiczny rozwój .

    Teraz mamy władzę żydowską od 89r.

    Optymistyczne jest to że globalne żydostwo upada na całym świecie (inne narody dzięki internetowi przejrzały na oczy) i kiedyś władza w Polsce przejdzie w ręce Polaków.
    Ech jak tęskno mi do wolnej Polski rządzone przez Polaków nie przez Watykan czy globalnego belzebuba.
    Też pewnie nie będzie łatwo ale przynajmniej we własnym domu a nie w kolonii belzebuba.”
    http://wps.neon24.pl.neon24.pl/post/135685,1956-1968-1970-1976-1980-89-dlaczego-nie-znamy-prawdy#comment_1351742

    I znów odzywa się {Oświat}:

    „@Oscar 14:43:33
    …poddał Polskę Rockefelerowi…
    Dodał bym, że Jaruzelski nie miał wsparcia w narodzie i żadnego łebskiego faceta w swoim otoczeniu który potrafiłby wyciągnąć gospodarkę krajową z dołka.
    Innymi słowy sprawić by towar był znowu w sklepach, a poziom życia społeczeństwa ustabilizował się na znośnym poziomie”
    (…)
    „sumując, Jaruzelski miał przeciwko sobie Solidarność, Kościół i Naród, a za sobą już rozchwiane i dziś wiemy że bliskie upadku ZSRR i ofertę papieża Polaka i Rockefellera na stole”
    http://wps.neon24.pl.neon24.pl/post/135685,1956-1968-1970-1976-1980-89-dlaczego-nie-znamy-prawdy#comment_1351750

  52. Kar said

    re: czerwony komitet, ekskluzywny

    ..widac od razu z jakiej grzedy nadajesz…ty z tych, przyznaj:

    Nigga Google House ?

  53. watazka said

    50
    Adeodatus

    Adeodatus zglosil sie na ochotnika jako odzwierny i chce rozdawac wejsciowki na gajowke. Pewnie sam prezes PiS go naslal, zeby sprawdzal prawomyslnosc nieprawomyslnych.

  54. Kronikarz said

    , – )

  55. Kar said

    ..ciekawa lektura, warto jeszcze x przewertowac przy kawie i swiatecznym ciescie..dobrego zycze

    http://3obieg.pl/odstajace-uszy-towarzysza-generala

  56. Maćko said

    55 Karze – ten link zawiera niediagnostyczne bzdety. Pozdr.

Sorry, the comment form is closed at this time.