Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Bez złudzeń dla „nowych” Stanów Zjednoczonych

Posted by Marucha w dniu 2017-02-09 (czwartek)

Problem ze Stanami Zjednoczonymi to nie jest kwestia tego czy innego prezydenta (a już na pewno nie z duopolu Demokraci – Republikanie), ani tego w imię jakich „wartości” i z kim dany prezydent będzie bombardował ludność cywilną.

Dla oceny roli USA na świecie, jest bez znaczenia czy mordowani są Sunnici, Serbowie czy Filipińczycy.

To co decyduje o konieczności bycia (co najmniej) „nieamerykańskim” to fakt, iż obywatele USA opierają swój poziom życia na niespotykanej w historii eksploatacji biedniejszych narodów. Aby zrozumieć skalę tego procederu, należy zdać sobie sprawę, że blaknie przy tym nie tylko Cesarstwo Rzymskie, ale także, niedoścignione w swoim czasie, Imperium Brytyjskie.

Czasami zastanawiamy się, na ile dotyczy to także Europy, ale Stary Kontynent utracił tą pozycję niedługo po II wojnie światowej (kryzys sueski był momentem przełomowym) i obecnie jest raczej klientem Waszyngtonu oraz odcina kupony od ery kolonializmu poprzez potencjał produkcyjny, tańsze surowce czy zaawansowanie technologiczne.

Nie umywa się to jednak do USA, którego flota pilnuje „interesów” na… całym globie! Nie chcę przez to powiedzieć, że popieram trzecioświatowy maoizm, ale trzeba być istotnie ślepym by nie widzieć, że poziom życia amerykańskiego konsumenta odzwierciedla biedę Kolumbijczyków, Somalijczyków czy Arabów pod reżimem Saudów.

Wobec tego mam problem np. z takim Bernie Sandersem, który obiecywał Amerykanom więcej socjalu bo wiem, że ten socjal miałby źródła w łupieniu kolejnych ludów na świecie. Zgodnie z wymogami kapitalizmu – imperium nie może cofnąć się do wcześniejszego poziomu eksploatacji, musi się rozwijać. Dlatego trzeciorzędną dla oceny USA pozostaje kwesta poziomu życia ich obywateli.

Tomasz Jankowski
http://pikio.pl/

Komentarze 83 to “Bez złudzeń dla „nowych” Stanów Zjednoczonych”

  1. NICK said

    Krótkie a warte zastanowienia. Dopowiedzeń. Rozwinięcia.

  2. jowram said

  3. RomanK said

    Tomus…zanim sie znowu wyglupisz- gdzies indziej..skorzytaj z okazji…
    Tu jest kilknastu starych dziadkow Amerykanow..zapytaj ich , ktory z nich kiedykolwiek dostal w prezencie cokolwiek ukradzinego przez US Army..jako czesc podzialu lupow???:-)))))
    I niech ci powiedza po ile placa -ze swej wlasnej kieszeni-kazdego roku..na to…zeby bylo -jak jest?????
    Hej!!!! amerykanskie dziady!!!!! powiedzcie mu ilescie zarobili na …. lupieniu swiata:-))))))

  4. RomanK said

    I jeszcze jedna uwaga…Ten Kraj ma dopiero 200lt..a ci co tu przyjezdzali przywosili tylko nadzieje i narzedzia a czawsami nawet tego nie mieli…jak przyjechali nie bylo nawet wydeptanych drog..korzystali z budownych wielkich goscincow zrobionych w preciagu stuleci przez racice bizonow…. I w zdecydowanej wiekszosci ci co przyjechali to najwieksza biedota i najgorsza cholota..z kazdego zakatka Europy i swiata….
    200 lat…a zaczeli od tego- zeby sie nie dac zezrec dzikim bydletom:-)))) Nie mieli sklepow ni nawet zasiewow…. pierwsze wysiewal z tego co przywiezli w tobolkach…
    200 lat…. pomysl co mozna zrobic za 200 takl zaczynajac na ziemi od ZERA….najgorszymi ludzmi….ale bez zadnych glupow rzadzacych!
    Czlowiek – chlopcze….to ciekawy Stvor!!!!!

  5. Stan said

    Bardzo biedny jest ten artykuł pana Tomasza Jankowskiego i właściwie nic nowego ani konkretnego nie wnosi.
    Radze z dobrej woli panu Tomaszowi, aby pojeździł trochę po świecie i zobaczył te biedne kraje
    w Ameryce Południowej czy też w Afryce.

    Przyczyna biedy wielu ludzi na świecie nie są Amerykanie, a mentalność, lenistwo, korupstwo,
    brak dyscypliny,mały poziom edukacji, brak normalnego funkcjonowania instytucji państwowych
    w wielu krajach, a głównie „elit” u steru władzy i tolerancja tej korupcji na każdym kroku.

    Mentalność wielu milionow Afrykańczyków jest taka, ze nie opłaci się pracować, a to
    , co sobie życzą można mieć natychmiast zabijając innych i grabiąc ich mienie.

    Jako przykład w samej Afryce Południowej ginie rocznie ponad 50 tys. ludzi jako wynik rabunków,
    gwałtów i morderstw na tle materialnym.
    Tam wielu milionom ludzi mentalność nie pozwala, aby pracować, a to, co chce i marzy może mieć
    natychmiast zabijając innych i grabiąc co inni posiadają. Taka jest niestety prawda.

    Przyczyna biedy jest też mentalność mężczyzn w Afryce, którzy przeskakują sobie z kwiatka
    na kwiatek płodząc dzieci i wyjeżdżając do innego miasta pozostawiają kobiety z kilkoma dziećmi bez środków do życia.
    Miliony kobiet pozostają same z dziećmi bez pomocy ze strony ojca i państwa.

    A kiedy taka kobieta pójdzie i prosi o pomoc ze strony państwa to mówią jej,
    że ma prawo iść na ulice i pracować jako prostytutka.
    Dzieci wychowują się w slamsach, bez odpowiedniego wykształcenia, a najczęściej bez żadnej szkoły,
    idą pracować i tak uczą się od małego, jak przeżyć.
    Jedynym środkiem na utrzymanie jest grabież, zabójstwa i kradzież.

    Jeśli tych procesów moralnego staczania nikt nie powstrzyma dzisiaj, to w następnych 100 latach będzie jeszcze gorzej
    i dlatego dzisiaj mamy tak dużo emigrantów. Dochodzą to tego tez wojny i ucieczka przed śmiercią.

    To jest problem i dlatego dzisiaj po 40-60 latach od uzyskaniu niepodległości krajów afrykańskich poziom ekonomiczny jest niższy niż 60 lat temu jak były kolonie, wyzysk, rasizm, ale była kontrola i bieda była niższa niż dzisiaj. (Financial Times 2006)
    Dzisiaj to czarni w Afryce Południowej dumnie mogą sikać razem z białym w toalecie publicznej,
    z pustym żołądkiem, ale bez pracy i pieniędzy. Taka jest wolność i „demokracja”.

    Bardzo smutne, ale prawdziwe i w tej biedzie i moralnym staczaniu się po uzyskaniu
    niepodległości nikt nie jest winny tylko oni sami.

    Innym tragicznym problemem jest gwałcenie młodych dziewczynek w wieku 10 – 15 lat na kontynencie afrykańskim z wiarą,
    ze czarni pozbędą się Aids.

    Cały świat milczy, bo oni tam mają „demokracje” i są wolni (a w środkach masowego przekazu nie wolno nic na ten temat
    pisać i mówić), a ponad 70% dziewczynek w slamsach jest gwałconych, posiada Aids i cala rodzina myśli,
    tylko aby tym młodym niewinnym ludzkim stworzeniom pomóc.

    W takich warunkach oni tam żyją. Potrzeba, aby zmienić mentalność, wprowadzić dyscyplinę,
    odpowiedzialność za swoje czyny i tu misjonarze z Polski pracujący na misji w Afryce odgrywają
    bardzo ważną rolę dając tym ludziom wiarę w lepsza przyszłość.

  6. matirani said

    Pan Tomek zapomina, ze okradanie neokolonii wzbogaca korporacje a nie USA.

    Wojny, jakie USA wywoluje, wzbogacaja Korporatokracje i Banksterów a nie USA.

  7. Boydar said

    „… Przyczyna biedy wielu ludzi na świecie nie są Amerykanie /…/ a głównie „elit” u steru władzy …” – Pan Stan (5)

    Faktycznie, Amerykanie nie mają z tym nic wspólnego, no gdzieżby śmieli mieć.

  8. Jabo said

    Panie Romanie, siedzi w USA kopę lat, więc pewnie już pan zapomniał, że jest w Europie taki kraj, który od ponad 200 lat przeciętnie co 20 lat musi zaczynać od zera. Niemiłosiernie okradany i wykrwawiany. Gdzie każda wojna przewalała się przez jego terytorium dwa razy. Nie zaimponuje mi więc pan dwustuletnim amerykańskim postępem. Mój śp wuj, gdy przyjeżdżał w latach 70-tych w odwiedziny do kraju urodzenia opowiadał jak w latach 30-tych Ameryka zdychała z głodu. Wszystko się odmieniło, gdy zaczęła się wojna w Europie. Jak pan widzi, nasza strata. to amerykański zysk.

  9. Stan said

    Ad:7 Boydar
    Proszę czytać dokładnie i nie manipulować.

    „Przyczyna biedy wielu ludzi na świecie nie są Amerykanie, a mentalność, lenistwo, korupstwo,
    brak dyscypliny,mały poziom edukacji, brak normalnego funkcjonowania instytucji państwowych
    w wielu krajach, a głównie „elit” u steru władzy i tolerancja tej korupcji na każdym kroku”.

  10. Boydar said

    Prawdę rzekłszy, to na Stany mam alergię. Ale radzę sobie.

  11. otto hak said

    Mentalność wielu milionow Afrykańczyków jest taka, ze nie opłaci się pracować, a to
    , co sobie życzą można mieć natychmiast zabijając innych i grabiąc ich mienie.

    Zatem czemu Wielki Świat zamordował prezydenta Mobutu?

    Odpowiedź w książce Rafała Gan-Ganowicza „Kondotierzy” jeden z ostatnich rozdziałów.

  12. Boydar said

    Bo chciał i umiał budować zoologi. A przecież miało być wściekle i krwawo.

  13. Wełna said

    Ad.11 O.H.

    „Zatem czemu Wielki Świat zamordował prezydenta Mobutu?”

    – jakaś pomyłka – czy pisze Pan o prezydencie Zairu?

  14. Wełna said

    Ad. 4 R…,

    „200 lat…a zaczeli od tego- zeby sie nie dac zezrec dzikim bydletom:-))))”

    – czy ma Pan na myśli Indian…

  15. Wełna said

    Ad. 5 S…,

    „…. a mentalność, lenistwo, korupstwo, brak dyscypliny,mały poziom edukacji, brak normalnego funkcjonowania instytucji państwowych
    w wielu krajach, a głównie „elit” u steru władzy i tolerancja tej korupcji na każdym kroku”.

    – człowieku nie przejmuj się tak bardzo – poradzą sobie – tylko wal się w piersi za wszystkie krzywdy im wyrządzone i niech twój świat przestanie ich okradać.

  16. otto hak said

    Mniej więcej. W dodatku przy pomocy Polaków. To juz zupełnie było nie do zaakceptowania.
    A przecież Afryka jest w stanie wyżywić cały świat i zaopatrzyć w energię z wielka nadwyżką. Ale czemu kalafior miałby kosztować 39 centy jak może $ cztery sześćdziesiąt pięć plus podatek?
    Dlatego bardziej się opłaca wysyłać gotową żywność na kontynent…

    Co tu gadać.

  17. RomanK said

    Wlasnie…ci co pracuja maja i jedza….ci co gadaja , zadaja i siedzac….nienawidza widoku sytych:-)))

    Panie Jabo… nie bede pana uczyl historii Ameryki..pan pamiata ze w czasach nawiekszego kryzysu w latach 30tych przybylo 14 milionow ludzi..forein born,….w zdecydowanej mierze byli to Europejczycy..
    widac bieda biedzie nie rowna.
    Nie mowil wuj kogo lupili wtedy- ze tak cienko przedlo????
    Nie wie pan podstawowej prawdy..ze wojny bogaca tylko najbogatszych…a najbiedniejszych pozbawiaja wszystkiego co maja wlacznie z zyciem….nezaleznie od intencji.

  18. RomanK said

    Pardon zly link..ten wlasciwy:

  19. watazka said

    Jeszcze troche i bedziemy za rada PiS na gajowce namawiac, zeby zolnierzy USA zaczac nosic na rekach.
    Bo jak nas poucza STan (5) Kraje same sa sobie winne, ze ich USA okrada.
    Stan nie czytal o Japonii. I nie slyszal o Jugoslawii ani o Libii. Ani o Sardynii.

    Zboje nie dziela sie lupami z nikim. Ile Polske bedzie kosztowac „pobyt” amerykanskiej armii??

    Apel o pomoc dziecku! Polskie dzieci narażają się na śmierć przez… amerykańskich żołnierzy

    http://dziennik-polityczny.com/index.php/artykuly/6301-apel-o-pomic-dziecku-polskie-dzieci-narazaja-sie-na-smierc-przez-amerykanskich-zolnierzy#comments

    Amerykanie sami sie utrzymuja na swiecie:

    Subject: Mapka Pentagonu: bazy militarne USA na swiecie
    kliknij zeby powiekszyc:

  20. Yah said

    Ad4

    Panie Romanie, Pan żyje wśród Teksańczyków ale ….. Amerykanie sa winni bo:

    – ukradli kraj Indianom i poddając ich bezwzględnej eksterminacji;

    – napływ imigrantów do Ameryki Pn. można porównać tylko z zalewem przez imigrantów islamskich Europy w czasach współczesnych ;

    – cały czas liczył się u nich protestancki kult pieniądza;

    – dali się nabrać na „demokrację” ich patologicznych elit i dalej do większości nie dociera, że rządzą nimi psychopaci;
    są winni bo wierzą , że wybór tego czy innego prezydenta wybranego uprzednio przez mniejszych ( Trump) bądź większych (Clinton) psychopatów coś zmieni;

    – ich elity żerują na innych krajach, ba nawet zerują na samych zwykłych Amerykanach likwidując przemysł i zwykli Amerykanie nie bezbronni, a mający dostęp do broni nadal wierzą w ich patologiczna demokrację.

    W świetle powyższego albo są winni , albo są bezdennie głupi i ślepi. Ani jedno, ani drugie ich nie usprawiedliwia.

    Nie zazdroszczę ich poziomu życia. Gdybym wiedział czyim kosztem ten poziom życia uzyskali i coraz trudniej utrzymują wolałbym umrzeć w biedzie. Ale to nich to nie dociera. On są , jak powiedziała jedna z tych, do której tez nie dociera, najwspanialsi. W czym ? W pysze, w głupocie, w zadufaniu w sobie.

    Zwracam honor tylko tym Amerykanom, którzy widzą to co opisałem, którzy o tym piszą i otwierają innym oczy.

    Zresztą, oni nigdy nie stworzą żadnego społeczeństwa. Top zbiorowisko zdegenerowanych mixów – trwającego ponad 200 lat masońskiego eksperymentu mieszania wszystkich ras na ziemi w jednym kraju.

  21. Yah said

    Ad 9

    „„Przyczyna biedy wielu ludzi na świecie nie są Amerykanie, a mentalność, lenistwo, korupstwo,
    brak dyscypliny,mały poziom edukacji, brak normalnego funkcjonowania instytucji państwowych
    w wielu krajach, a głównie „elit” u steru władzy i tolerancja tej korupcji na każdym kroku”.”

    Taa, a z wszystkim tym walczy Soros at cocortes i jego Open Society Foundations. Brednie !!!

    Nie drogi Panie, przyczyna tego co Pan opisuje jest rozbicie jednolitości społeczeństwa i wpuszczenie do niego obcych, którzy sie z nim nie identyfikują i w związku z tym nie maja zahamować by go bezwzględnie niszczyć i wykorzystywać.

    W Afryce widać to z powodu stworzenia właśnie wieloetnicznych państwa z narodów w najlepszym stopniu sobie obojętnych, a w najgorszym .wrogich Afryka jak pod mikroskopem pokazuje to co sie stanie w najbliższej przyszłości z Ameryka i Zachodem. Taki jest właśnie skutek multikulti zwanego wcześniej internacjonalizmem

  22. hulsz said

    ad.17 Udaje pan durnia czy nim PAn jest.Jak mozna mowic o wypracowanym dobrobycie amerykanskim w kontekscie Rezerwy Federalnej gdzie wiekszosc krajow musi przyjmowac ta makulature bez pokrycia bo jak nie to trzeba bedzie wprowadzic im USarmydemokracje.

    No coś tam jednak Hamerykanom zostawało w kieszeni, jakieś drobne – na domek, na samochód…
    Admin

  23. peacelover said

    Nie ma chyba ani jednej narodowosci , ktorej by brakowalo w USA !!!!
    A te ostatnie 200 lat to rzeczywicie wspanialy rozkwit, ale biorac pod uwage przyczyny koniukturalne nie powinno to nikogo dziwic.

    Teraz przyszedl kres tego rozkwitu. USA osiagnal swoj limit . Dotyczy to surowcow tak naturalnych , jak i ludzkich !!!
    Technologia tak cywilna jak i wojskowa jest z powodzeniem powielana w innych krajach i USA nie jest w stanie monopolizowac niczego !!!
    Ten stan zatrzymania progresu w USA jest dodatkowo wzmacniany poprzez zjawska demoralizacji spoleczenstwa.
    I tutaj wymienic trzeba szczegolny udzial Zydow w tym procesie
    Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, gdyz grozi konfliktem atomowym, ktory tworzy widmo bez precedensu w historii.

  24. Boydar said

    Owszem, Panie Peacelover, jest. Na takie B52 ma monopol, i pewnie będzie miało nawet o jeden dzień dłużej.

    .https://www.youtube.com/watch?v=b_SyXrIS_YA

    To tylko wersja poglądowa, taka w amerykanskym stylu 🙂

  25. Marucha said

    Re 5:
    Panie Stan,

    USA istnieje ok. 240 lat.
    Jedynie przez jakieś 30 lat państwo to nie było w stanie wojny.

    Żadne inne państwo nie toczyło i nie toczy tylu wojen, co USA. Wojen poza granicami swego kraju, nieraz na drugiej półkuli. Wojen wybitnie zaczepnych, nie obronnych (kto kiedy napadł na USA?).

    Rozumiem, że rządy amerykańskie nie mogą ścierpieć korupcji, braku wykształcenia, czy przestępczości w innych krajach. Że ich bardzo boli słaba dyscyplina pracy w różnych państwach.

    Dlatego starają się przy pomocy bomb i pocisków nauczyć tamtejsze ludy rozumu, zmniejszyć u nich korupcję, podnieść poziom edukacji i dyscypliny pracy oraz zmniejszyć przestępczość.

    Nie z innego, a właśnie z tego powodu USA rozwaliły Jugosławię, potem poharatały i poćwiartowały Serbię. rozwaliły Irak, okradły go z zabytków kultury, rozwaliły Libię, szykują się na Iran etc.

  26. Plausi said

    Wybór Trumpa

    jest być może dowodem na to, że część tzw. „elity” w USA pojęła, że USA przygotowują swój zmierzch, i jest zdania, że najlepiej jest ratować co się da. To leży w jej interesie.

    O dosiadaniu padłego konia, i to dtyczy nas bezpośrednio, patrz.

  27. Marucha said

    Re 17:
    Panie Romanie,
    USA nigdy nie miało wojny na swych terenach. Nikt im nie burzył miast ani fabryk, nie mordował ludności.
    A na każdej wojnie toczonej poza granicami swego kraju, wzbogacali się. A na pewno nie tracili.
    Dlatego porównania Polski z USA są niedopuszczalne.

    Myśmy w czasach naszej świetności dawali światu kulturę, naukę, sztukę, prawo.
    Amerykanie dali Myszkę Mickey, Supermana i Coca Colę.
    I nauczyli świat, że obowiązuje prawo bandyty, kłamstwo, oszczerstwo i złodziejstwo. No bo co Pan im zrobi?

  28. Boydar said

    Jeszcze Al Kaidę dali … a wcześniej sfinansowali Hitlera …

  29. Franz said

  30. Joannus said

    Ad 20
    ”Zresztą, oni nigdy nie stworzą żadnego społeczeństwa. Top zbiorowisko zdegenerowanych mixów – trwającego ponad 200 lat masońskiego eksperymentu mieszania wszystkich ras na ziemi w jednym kraju.”

    Dodałbym do tego zdania końcowe słowa – pod opieką Lucyfera.

    Świetnie Pan napisał, akurat tak jak ja to widzę.

  31. Re: 29 Franz

    No I „zloty cielec” wystawil nam wszystkim Polakom „rachunek”… bardzo bolesny rachunek, ktory rosnie w tempie geometrycznym…
    I najwidoczniej za sprzeniewierzenie sie Bogu w pelni na ten „rachunek” zasluzylismy…
    ==========================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  32. watazka said

    22
    Admin
    Hamerykanom zostalo troche drobnych na domek i samochod – ale zabraklo na edukacje i opieke zdrowotna

    Mozecie mnie wszyscy wyzywac od komuchow i nie wiem kogo, ale kraj ktory wydaje wiecej pieniedzy na wojny niz na edukacje przypomina takie afrykanskie plemie znad Zambezi 500 lat temu kiedy wazniejsze byly dzidy, bo dzieci sie same rodzily.
    Nie mam slow: w USA sa dzieci, ktore chodza do szkol elitarnych, zeby sie z holota nie zadawaly a czesto zdolne dzieci nie maja szansy skonczyc studiow, bo musz sobie zarobic na nauke???
    Przeciez to dranstwo najwyzszej kategorii zeby banki zdzieraly pieniadze nawet z dzieci, ktore jeszcze nie zaczely pracowac.

    Nic mnie i nigdy do USA nie przekona.
    Morduja cudze dzieci po swiecie a wlasne traktuja jako dochod??? I kto?
    Banki lajdackie.
    Jak im nie wstyd.
    Nic dziwnego, ze potem taka pani Kongresmenka pierd.li, ze Macedonia to zaden kraj i trzeba ja przylaczyc do porzadnego panstwa jakim jest Kosowo.

    Amerykanie juz mostu nie moga sobie naprawic bo ubili inzynierow i technikow -bo to zawody dla plebsu.
    Do czego to podobne, ze kraj, ktory sam sie przyznaje, ze musi prowadzic wojny, zeby uniknac kryzysu ekonomicznego a dzieci obywateli USA sa zadluzone wiecej niz cala Grecja??
    Wiodaca nacja?
    Do kolejnej awantury.

    Meksyk stac na ksztalcenie i leczenie dzieci.

    The student loan crisis is even worse than we knew – InvestmentWatch

    http://investmentwatchblog.com/the-student-loan-crisis-is-even-worse-than-we-knew/

  33. Marucha said

    Re 32:
    Ja Pana na pewno nie nazwę komuchem za powyższą wypowiedź. Bo się ze wszystkim zgadzam.

    O degeneracji człowieka świadczy fakt, że wciąż trwa imigracja do USA w poszukiwaniu lepszego życia. .

  34. Re: 32 Watazka
    Owszem, Amerykanie maja wyksztalcenie, ale za grosz wiedzy.
    Podobnie ma sie sytuacja w Kanadzie, gdzie „Canadian Board of Education – Ministerstwo Edukacji – to najwieksza fabryka produkujaca…idiotow…I nic wiecej…
    Ich cala „edukacja” to raporty z CNN-u (telAvizji)…
    =========================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. Jesli chodzi o obecna „kieszen” u przecietnego Amerykanina, to ponad 40% obywateli nie ma zaoszczedzonych 500 dolarow, a ponad 30% nie posiada 1000 dolarow (ot tak na wszelki wypadek)…

    Ponad 96 milionow Amerykanow nie posiada stalego miejsca pracy (stalej pracy). Bezdomnosc wzrosla do 7 milionow, bankrutow…bez liku, a „miasta namiotowe” wciaz sie rozrastaja… Wali sie to wszystko na „pysk”…
    W samej Kanadzie ostatniego roku 2016 zamknelo sie ponad 300.000 malych I srednich firm, a przecietny Kanadyjczyk zyje od „czeku do czeku” (zarabia na rachunki)…

  35. matirani said

    33. PAnie Marucha – ped do USA swiadczy o zlych warunkach zyci ludzi którzy tam szukaja lepszeo zycia.
    Proste.
    Punkt widzenia zalezy od siedzenia.
    Ze Sz***cji to widac inaczej, ale z Salvadoru czy Peru poprawa jest ogromna.. wzgledna, oczywiscie, ale decyzje sa subiektywne.
    Pozdrawiam

    ——
    Ależ ja to rozumiem.
    Irytuje mnie tylko pewien człowiek, który jako dowód wspaniałości Stanów Zjednoczonych raz po raz powtarza, ileż tam przybywa imigrantów za chlebem (czy za bułką z masłem).
    Oczywiście, w wielu krajach panuje bieda i dla nich USA jest nieomal rajem.
    A dlaczego tam panuje bieda? Z reguły na skutek bandyckiej, rabunkowej polityki USA.
    Admin

  36. matirani said

    34, Panie Jasku, pan pamieta?

    „I want a Nation of workers, not a Nation of thinkers. „

  37. NICK said

    Ech. Dziwny człek. Mecenas, piszecie… .

  38. Greg said

    #34Jasiek.
    ,,Owszem, Amerykanie maja wyksztalcenie, ale za grosz wiedzy”
    Polacy za ,,komuny” mieli wiedzę z słabym wykształceniem.
    Jak to możliwe?
    Jednak tak było, ktoś się nie zgodzi?
    Nasze szkolnictwo, szczególnie techniczne, stało na wysokim poziomie.

  39. Yah said

    Ad 30

    „Dodałbym do tego zdania końcowe słowa – pod opieką Lucyfera.”

    Szanowny Panie Joannus ma Pan rację, ale najgorsze jest to, ze wszyscy pod ta opiekę biegną, mało nóg nie połamią i nie przekona ich Pan, że to ZŁO.

    Czasami zastanawiam się, czy w przeszłości był już taki okres gdy ludzie tak masowo lgnęli do zła …

  40. NICK said

    Lepiej pisać bez ‚.’ niźli po obcemu języku.
    Co P. Maćko chce osiągnąć?
    Pisząc we dialektach?

    Zwłaszcza do tych, którzy języka obcego nie znają?

  41. Piskorz said

    re 20 Nic dodać , nić ująć…Zgadzam się…PS PODOBNO WARTO PRZECZYTAĆ HISTORIĘ GOSPODARCZĄ USA /OJ, OJ NA PEWNO WARTO !!!/ TYLKO NA RAZIE NIE MAM CZASU NA SZUKANIE TEJ POZYCJI..

  42. Greg said

    Panie Yah.
    W przeszłości nie było takiego okresu, gdzie ludzie tak masowo lgnęli do zła.
    Doświadczam tego na co dzień, choćby w rodzinie.
    Próbuję ,,coś” robić, bez skutku…..opętanie, czy co?
    Mówię im….to jest złe, tamto jest złe, to zagraża życiu, tamto zagraża życiu, i bez reakcji!
    Nawet nie próbują tego skonfrontować z internetem, wyrobić swoje zdanie.
    Totalna katastrofa.
    Np. ludzi z tytułami ,,mgr”, nie interesuje prawda o szczepieniach. Będą szczepić dzieci, bo wszyscy tak robią!!!

  43. Yah said

    ad 42

    Jakimś sposobem zło zastąpiło ludziom rozsadek wiara w ……. specjalistów. Większość sądzi, że oni wiedza lepiej i …… nie mają interesu nam szkodzić. Niestety mają, bo na szkodzeniu zarabiają.

    Pewnie to co napisze jest kontrowersyjne, ale uważam, że gdy ktoś wierzy Bogu – otwierają mu się oczy. Gdy ktoś nie wierzy , pozostaje ślepy na oczywiste argumenty …

  44. Maćko said

    PRZEPRASZAM!

    „Ja chce miec Naród pracowników a nie Naród myslicieli.”

    I zaczely sie reformy nauczania w szkolach w USA i na swiecie.

  45. Piskorz said

    re 42…”Np. ludzi z tytułami ,,mgr”, nie interesuje prawda o szczepieniach. Będą szczepić dzieci, bo wszyscy tak robią!!! OJ WIEM COŚ PRZECIWNEGO..DZIŚ W RADIU TOK JAKAŚ PROF LIDIA B. B. NARZEKAŁA, ŻE LUDZIE NIE CHCĄ SIĘ SZCZEPIĆ..SZKODA, ŻE NIC NIE POWIEDZIAŁA O PROF MAJEWSKIEJ..JAKIE JEST JEJ ZDANIE W TEJ MATERII…

  46. Stan said

    Ad: 25 Szanowny Panie Marucha

    „Nie z innego, a właśnie z tego powodu USA rozwaliły Jugosławię, potem poharatały i poćwiartowały Serbię. rozwaliły Irak, okradły go z zabytków kultury, rozwaliły Libię, szykują się na Iran etc.”

    Należy do tego dodać, ze partnerzy NATO z Europy byli aktywnymi członkami tych agresji zarówno
    na Jugosławię, Irak, Libię i Afganistan.

    Polacy jako Słowianie pierwsi uznali Kosowo i tym samym zdradzili swoją rodzinę słowiańską.
    Żadnych demonstracji społeczeństwa polskiego przeciwko wojnie w Jugosławii nie było.

    Jedynie wojska niemieckie i francuskie nie uczestniczyły w zbrodniczym, barbarzyńskim ataku na Irak.

    Pod dowództwem amerykańskim wojska polskie w ostatnich 20 latach bardzo aktywnie brały udział
    we wszystkich agresjach amerykańskich na Bliskim Wschodzie.

    Dlatego nikt o tych faktach nie pisze? Polacy boja się prawdy ?

    Również polski żołnierz ma na rekach krew i zbrodnie niewinnych cywilów na Bliskim Wschodzie.
    A ostatnie lizanie tez nic dobrego nie wróży.

    A teraz wojska amerykańskie na własne życzenie Polaków (nie było masowych demonstracji, była akceptacja większości społeczeństwa polskiego) stacjonują na terenie Polski.

    Kto tu podnosi winę i konsekwencje w przyszłości ?
    Czy ci, co skorzystali z zaprosin i weszli do polskiego domu, czy ci, co ich zaprosili ?

    Odpowiedz jest jedna, jasna i logiczna. Z akceptacja większości społeczeństwa lizusy, kundle i wasale
    ponoszą całkowita odpowiedzialność i konsekwencje za ewentualne akcje, prowokacje i wojenk
    i na terenie Polski tak samo, jak to było w przeszłości.

    Destabilizacja narodów słowiańskich dopiero się zaczyna, a winę ponosi społeczeństwo,
    które daje się manipulować, okłamywać i płuc sobie w twarz.

    Czy ktoś z Państwa chciałby zaprosić znanych bandytów do własnego domu?

  47. Marucha said

    Re 46:
    Panie Stan,

    USA nie ma partnerów ani sprzymierzeńców.
    Ma tylko albo wasalu, albo wrogów, którym trzeba „wprowadzić demokrację”.

    Dlatego USA poprzez NATO po prostu wymusza na innych członkach posłuszeństwo i poparcie dla swych bandyckich napaści i grabieży, zwłaszcza wśród co bardziej skundlonych wasali. Polska niestety do nich należy.

    Pisaliśmy wielokrotnie o haniebnym udziale Polski w tych zbrodniach.

    Ale – wróćmy do tematu: za biedę, nędzę, wojny, pożogi, masowe migracje, miliony zabitych i zmarłych nikt nie odpowiada w takim stopniu, jak USA.

  48. Siggi said

    46/Stan said
    —–
    Do Pana trafnych uwag dodam prof.W.Kierżuna…
    .https://scontent-lax3-2.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/p720x720/16700298_1795932863957780_8992193254352290935_o.jpg?oh=211e50a1fb026f3ac13056cc4a504e73&oe=5935A7D7

  49. Re: 38 Greg.

    Starym przedwojennym nauczycielom nie chodzilo o to, aby studenci „oblepiali” sie dyplomami czy jakimis „certyfikatami”, ale chodzilo im o to, aby wypuszczac studentow nauczonych (wyuczonych wszechstronnie). Taka byla profesorska mentalnosc, by nie produkowac idiotow z dyplomami. (wiem od swego „starego”, ktory nagminnie „przeciwstawial” sie ustalonym programom – elektroniki, fizyki, matematyki -byl k..wsko wymagajacy I ciemnoty nikt mu nie byl w stanie wstawic).
    Powiadal, ze szkola to tylko zarys wiedzy ot taki klucz do drzwi bibliotek z…ksiazkami…niestety. Trzeba siedziec w ksiazkach…No I k…rwa siedze do tej pory… Nie wiem, jakies „przeklenstwo?” czy co? :)))

    W latach 80-90-tych prawdziwych ludzi z wiedza bylo na uczelniach moze 5-8%, a reszta to za „prosiaka” studiowala, lub ucieczka przed wojskiem (od urlopu do urlopu dziekanskiego – I tak po 6-8 lat „wiecznego studiowania”…)

    No I tak sie durniow I idiotow „naprodukowalo” bez opamietania…Piekne dyplomy a pusto I przeciagi we lbach. Normalny wyscig szczurow…gdzie „Folwark zwierzecy” to dla nich swego rodzaju „oaza” zaleznosci…

    ============================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  50. Piskorz said

    re 48 B. dziękuję za przypomnienie..Znałem to, ale gdzieś mi uleciało..

  51. revers said

    50 metrow do …

  52. RomanK said

    ad 27: Panie Gajowy..Amerykanie mieli wojne//ogromnie krwawa i strzaszna …bratobojcza..wczesniej wyzwolencza…w kotrej zsluzylo sie wielu Polakow w tym dwoch szczegolnie…
    I wyciagneli z tego wnioski…nigdy wiecej ,,jesli juz to na czyim terytorium ,,,ale nigdy nie na swoim. Glupich..ktorzy sami ich zapraszaja czyniac z wlasnego terytorium pole bitew…jak pan widzi- nie brakuje:-)))
    Komu to..”mysmy” dawali jakas kulture…prawo??etc????Kiedy????
    Niech pan poszuka na ktorym miejscu znajduje sie najlepsza polska uczelnia w rankingu swiatowym….
    A Kultura…obojetnei jaka..od muzyki przez art przez film….wszystko amerykanskie badz wzorujace sie na amerykanskim…pan otworzy TiVi…wszystko zmalpowane…z USA….p[opatrzy na budynki…malle..sklepy…fabryki…
    NO moze z wyjatkiem mody….bo tzw Ameryka…nie ma zadnej mody…od dwoch stuleci:-)))))

  53. otto.hak said

    Żadnych demonstracji społeczeństwa polskiego przeciwko wojnie w Jugosławii nie było.

    Były.

    A teraz wojska amerykańskie na własne życzenie Polaków (nie było masowych demonstracji, była akceptacja większości społeczeństwa polskiego) stacjonują na terenie Polski.

    A to akurat prawda. Na życzenie władzy, żeby uściślić.

  54. otto.hak said

    Amerykanie mieli najgłupsza wojnę w historii świata. Jedni drugich zabijali w celu zniszczenia własnego dorobku kulturalnego.

    Modlić się należy, aby historia w drodze wyjątku nie powtórzyła się, zwłaszcza po przeciwnej stronie Globu.

  55. watazka said

    52
    RomanK
    Moze ja jeszcze raz wyjasnie.
    Ten amerykanski ranking uniwersytecki jest o zadek rozbic. Znam, wiem i wyjsc nie moge z oburzenia.
    Otoz glownym kryterium oceny „naukowej” wartosci uniwersytetu jest ilosc publikacji!!!!
    Przeciez to wola o pomste do nieba.
    Zawszone amerykanskie uczelnie globalizacja, ociepleniem klimatycznym, stypendiami dla izraelitow dostaja kupe pieniedzy od korporacji takich jak Monsanto, soldateska, i fundusze na udowodnienie , ze juz wiecej nie zobaczymy sniegu itp.
    Poprawnosc polityczna na amerykanskich uniwersytetach doprowadzila do tego, ze sami akademicy sie skarza, ze maja zwiazane rece i wiele ‚naukowych’ dysertacji jest pisanych na zamowienie korporacji.
    Do bolu zebow przyprawia czytanie tego rankingu, ktory nie wymienia azjatyckich uczelni, chinskich uniwersytetow i sacum-pacum laduje wszystkie uczelnie do jednego wora.
    Przeciez uczelnie maja lepsze i gorsze wydzialy, specjalizuja sie w roznych dziedzinach. Uczelni czy wydzialow humanistycznych nie mozna porownac do uczelni technicznych. Przeciez to bzdura i jawne oszustwo. Tak jak caly ten amerykanski burdel, ktory ciagle sie upiera, ze cysorz moze latac na golasa po swiecie i straszyc cwierc- intelektem.

    Wystarczy popatrzyc na politykow USA – gdzie oni chodzili do szkoly?
    Bush, McCain, Obama i cala masa amerykanskich durniow konczyla drogie prywatne szkoly.
    Obama nie zna stolic europejskich, ktore osobiscie odwiedza, Biden w Belgradzie opowiada, ze jest w Chorwacji, senatorowi McCain -owi Rosja kojarzy sie ze stacja benzynowa, Bush nie wiedzial kogo napadl: Iran, czy Irak.
    Sondaze przeprowadzane na campusach uniwersyteckich np. w Nowym Jorku wykazuja skandaliczny brak podstawowej wiedzy o swiecie i o….USA!!!!!
    To po cholere Amerykanom uczelnie?
    Zeby banki mogly zarabiac?

    Komercyjna edukacja jest biznesem. Nie ma nic wspolnego z edukacja.
    Ten sam Komitet, ktory przyznaje Oscara, Nagrode Nobla, i konkurs na pieknosc- ten sam panel ocenia wartosc uczelni.
    Az wstyd!

  56. Marucha said

    Re 52:
    Niech mnie Pan nie rozśmiesza, drogi Panie Romanie.
    Twierdzi Pan, że Jugosławia, Irak, Libia etc. etc. etc. etc. zapraszali bandytów do siebie?
    A to, że na terytorium Banditenlandu nie toczą się wojny, zawdzięczają swemu położeniu.

    Twierdzi Pan, że Polska nikomu nie dała kultury, nauki, prawa?
    Nie może Pan nie wiedzieć, kim był Kopernik, Heweliusz, Fahrenheit, Kochański, Klemens Janicki, Modrzewski, Paweł Włodkowic…

    Polska była wzorem dla Europy, jeśli chodzi o praworządności i postępowość prawa (w dobrym znaczeniu).
    Skąd pochodzi zasada „Neminem captivabimus”?
    Skąd pochodzi „Nie będę Panem waszych sumień”?
    Gdzie praktycznie nie było polowań na czarownice?
    Dokąd ściągali uczeni i artyści z całej Europy?

    Niech mi Pan pokaże BODAJ JEDNO ZŁO, jakie wylęgło się w Polsce!!!

    Dlaczego stara się Pan poniżyć naszą piękną historię i nasze zasługi?

  57. watazka said

    52
    RomanK

    A ja panu RomanowiK dedykuje ten dowod na to, ze jankesowska „cywilizowana” jazzbanda gra jak umie, a ‚niecywilizowani ‚ Rosjanie tancza i spiewaja po swojemu i… okropne jaja sobie z jankesow robia.
    To czego Amerykanom brak: humoru i swobody zachowan i przyjaznych gestow wobec swiata. Nienawidza dzieci. Teraz znowu sie wybieraja na Iran bo tam pelno dzieci do mordowania.

    Вечериночка от Band ODESSA!!! – YouTube

  58. watazka said

    a/a

    Nie wiem, czemu sie nie wyswietla:

    Вечериночка от Band ODESSA!!! – YouTube

  59. Maciej Pokora @ Peryskop said

    Re 55
    Zgoda. Taki jest mechanizm kreowania rankingów i rejtingów.

    Pana RomanaK można zrozumieć, bo dostrzegając to wszystko co go otacza, stara się – może nawet z niepełnym udziałem świadomości (bez sugestii trunkowych, wystarczą podszepty intuicji) – podciągnąć wizerunek lokalny, obniżając jednocześnie ten zewnętrzny – po to aby uczynić swą egzystencję bardziej znośną.

    Elementarz psychologii społecznej.

    Analogiczny mechanizm jest bardzo wyraźnie widoczny wśród kiepskich naukowców, którzy zwłaszcza pod koniec życia stają się bardzo wrażliwi na punkcie (samo)oceny ich dorobku i wtedy nawet uczciwe osoby są w stanie postępować skrajnie niegodziwie dla obrony własnych dokonań przy konfrontacji ich samoocen z realem.

    Jak słusznie to opisał dr fizyki kwantowej Marian Grabowski w książce „Istotne i nieistotne w nauce. Szkice z aksjologii nauki” (1998) przyczyną takiej postawy jest konieczność obrony swojej osoby, swojego „ja”, często pojmowana przez tych kiepskich naukowców jako obrona przed kwestionowaniem słuszności dokonanych przez nich wyborów, faktycznej wartości ich osiągnięć, a wręcz SENSU ich życia.

    Moje obserwacje niestety potwierdzają tego typu zjawiska.

  60. NICK said

    Zauważcie. Milczę.

  61. Maciej Pokora @ Peryskop said

    Re 60
    I już tak zostań filo
    zofie
    https://marucha.wordpress.com/2017/02/09/homeopatia-okultyzm-sugestia-czy-medycyna/#comment-652586

  62. RomanK said

    Panie Gajowy..Kopernik- jak i pozostali wymienieni studiowali w Padwie..na Sorbonie…i raczej przyniesli niz gdziekolwiek wyniesli…
    Proby nauczenia pisania po lacinie braci, ze wschodnej Prawoslawnej czesci Rzeczypospolitej skonczyly sie- jak pan wie- niepowodzeniem… i 2/3 Rzeczypospolitej.
    Przypomne tez ze pierwsza krolowa Francji byla dziewuszka z Kjowa ..nie z Krakowa…
    Nie pisze tego- zeby cokolwiek umniejszac, ale uporzadkowac i..sciagnac na ziemie.:-)))

    Co do kultury z Odesssy:-)))) to ona jest identyczna- jak ta z Brodway… dlatego ze ci sami ludzie ja przyniesli z Odessy do USA…
    iecpmn zobaczy te wypete do tylu zadki , po malpiemu…zamaszyste ruchy , rodziawione wilgotne mordki i te rytmy trirlitkum,.tirlitkum:-))))
    Folklor amerykanski??
    prosze….tak tancza bieli ludzie…co to wam przypomina:

  63. RomanK said

  64. RomanK said

    Zlo panie Gajowy..jakie sie wyleglo w Polsce???
    1. Sarmacja
    2. Arenda
    3. Propinacja
    Co spowodowalo wyleg Najgorszej Zarazy jaka trawi WSwiat_
    Hretyckiego Judaizmu bazujacego na antynomizmie Jokoba Franka- jaki ewoluje z ilumanackich Kahalow w Dintojry Kryminalno polityczne, , Partie Soc i Komunistyczne. Neoconserwatyzm, Nowy Porzadek Swiatowy , Globalizm…

  65. Marucha said

    Re 62:
    Panie Romanie, ci ludzie nie ograniczyli się do studiów na ówczesnych uczelniach za granicą. Oni do wiedzy nabytej dołożyli swe własne osiągnięcia.

    Kopernik zaczął swe studia w Polsce. Dopiero w wieku 23 lat wyjechał za granicę, Nie dowiedział się w Bolonii, ani w Padwie, że można przesunąć początek układu współrzędnych z Ziemi na Słońce. On to sam wymyślił. To nie studia zrobiły go ekspertem w wielu dziedzinach, ale jego zdolności. To on odkrył, że pieniądz gorszy wypiera lepszy.

    Nie chodzi o to, aby Polskę wysuwać na pierwsze miejsce, bo to należy się Włochom – ale aby zajęła właściwe sobie miejsce. Cudzoziemcy zadziwieni byli kulturą i praworządnością.

    Co z tego, że alfabetu łacińskiego nie wprowadzono na wschodzie? Niech Pan lepiej popatrzy, jakie ogromne obszary były pod wpływem Polski! I do dziś są tam ślady polskości mimo, iż barbarzyńcy ją niszczą.

    Polska nikomu nic złego nie zrobiła. Broniła się skutecznie przed licznymi najazdami, przed wrogą sobie „cywilizowaną” Europą (niech sczeźnie w ogniu piekielnym).
    Żadne zło nigdy od Polski nie wyszło.

    Nie wiem, co Panu przeszkadza nasza wspaniała przeszłość, że musi Pan ją „uporządkować i ściągnąć na ziemię”.

    Przypomnę też, nawiasem, że wszystkie rody królewskie w Europie (chyba oprócz śmiesznych skandynawskich) mają w sobie krew polską

  66. Marucha said

    Re 64:
    1. Sarmacja… Jakoś nie widzę nigdzie na świecie jej zgubnych wpływów.
    2. Arenda… 3. Propinacja… szkodziły Polsce, a nie sąsiadom.

    Zdaje się, że Pan w ogóle pomylił źródło zła, Panie Romanie.
    Nie byli nim Polacy, lecz żydzi.
    Polacy mogą być co najwyżej winni naiwności, miękkiego serca i zbytniej tolerancji dla żmijowego plemienia.

    Nie mam zamiaru bić się w piersi za judaizm, socjalizm, komunizm, frankizm, neokonserwatyzm, NWO, globalizm itd.
    Polacy nie mają z tym NIC a NIC wspólnego.
    Dlaczego Pan im to przypisuje?

  67. Re: 63 RomanK

    Panie Romku, mysle, ze taki taniec bardziej przemawia, anizeli „teksansko-pasterski”…:)))

    -=======================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  68. Miet said

    Panie Jaśku, a dlaczego ten akurat bardziej przemawia niż ten texański???
    Ja widzę, że obydwa są wspaniałe.
    A z resztą wie Pan ile tych Iriszów jest w Texsasie? A ilu w całych Stanach???

  69. Miet said

    Ad.55.
    No Panie Watażka- tu dał Pan wyjątkowy popis:
    =====
    Zawszone amerykanskie uczelnie globalizacja, ociepleniem klimatycznym, stypendiami dla izraelitow dostaja kupe pieniedzy od korporacji takich jak Monsanto, soldateska, i fundusze na udowodnienie , ze juz wiecej nie zobaczymy sniegu itp.
    Poprawnosc polityczna na amerykanskich uniwersytetach doprowadzila do tego, ze sami akademicy sie skarza, ze maja zwiazane rece i wiele ‚naukowych’ dysertacji jest pisanych na zamowienie korporacji.
    =====

    No to niech Pan tutaj wszystkich oświeci – jak powinny być oceniane uczelnie?.
    Tak punkt po punkcie, niech Pan to prtzedstawi.

    A w zasadzie z tym co zacytowałem z Pana wypociny, to nawet nie da się dyskutować.

    Powtórzę:
    ====
    Zawszone amerykańskie uczelnie.
    =====
    Tu Panie Watażka przeskoczył Pan samego siebie.

  70. otto hak said

    A mi jakoś te najbardziej pasują.

    .https://www.youtube.com/watch?v=5WpYWpN0VXU

  71. watazka said

    69
    Miet
    Wlasciwie ze mna nie da sie dyskutowac panie Miet. Zwlaszcza jak sie nie zna absolwentow innych uczelni i nigdy sie nie rozmwialo z pracownikami czy studentami np. z Uniwersytetu w Rzymie, czy z uniwersytetu Tokijskiego.
    Ja rozne rzeczy rozumiem, ale tego narcyzmu nabytego w USA nie da sie ujac w zadnej kategorii narkomana Freuda. Mozna byc dumnym, ze sie glosowalo na Trumpa ale nalezaloby sie przygladnac historii amerykanskiej nauki i traktowaniu ludzi nauki, ze nie wspomne kradziezy roznistych patentow i potraktowanie Serba Nikole Tesli.
    Uniwersytet w La Sala ma wieksze powazanie niz obecne amerykanskie wylegarnie „bojownikow o demokracje”.
    Radze sie jednak przyjrzec naukowcom z Finlandii i posluchac o czym opowiadaja Chinczycy, ktorzy wybudowali wlasnie cala ekologiczna prowincje.
    Ja to sie zastanawiam, po co Amerykanom wyzsze uczelnie skoro nie przeklada sie to na planowanie gospodarki, budowanie i utrzymywanie infrastruktury – mosty sie wala i nie ma kto i za co naprawic, miasta padaja i wygladaja jak nie przymierzajac Aleppo, 95 milionow bezrobotnych i straszliwe upolitycznienie uczelni gdzie mozna wyleciec z profesury, bo sie ktos na zyda zle popatrzyl. Mam znajomych Amerykanow, ktorzy uciekli z amerykanskich uczelni.
    Najlepiej widac poziom nauki po amerykanskich obecnych militariach. F-35, i ten niszczyciel, ktory sie rozkraczyl w Panamie, samoloty, ktore spadaja. Od 10 lat nie da sie naprawic F-35 i kosztowal juz trylion dolarow.
    Ja rozumiem frustracje pracownikow uczelni, ktorzy uciekaja z USA, bo takiej korupcji, przekupstwa i nie ma chyba nigdzie na swiecie.
    Macie najlepszy przyklad na naukowych odkryciac naukowcow od globalnego ocieplenia. Miliardy dolarow wyrzuconych w bloto, tysiace oglupionych studentow i calkowite zniszczenie Zatoki Meksykanskiej. Teraz firma BP znow dostala kontrakt!!!!!! na glebinowe odwierty w Zatoce Meksykanskiej.

    Nam na UJ tlumaczyli, ze nauka i naukowcy nigdy nie powinni byc zarozumiali i udawac, ze pozarli wszystkie rozumy.
    Tymczasem na amerykanskich uniwersytetach nie wolno historii nauczac? Bo juz pozarli wiedze?
    Nauka, panie Miet powinna sie przekladac na dobro narodu. Bo po to jest.
    A Amerykanie zyja jeszcze przeszloscia, kiedy to np. MIT byl bardzo zdrowa i dobra uczelnia.
    Jacyz to naukowcy amerykanscy wymyslili ekonomie dlugu???

    Wlasnie podali, ze ogromna ilosc -pona polowa – Amerykanow w wieku lat od 19-59 uwaza, ze kapitalizm niszczy nasza planete. Zwlaszcza amerykanski.

    No to po to jest nauka, zeby wymordowac bestialsko 25 tysiecy naukowcow w Iraku????

    USA jako jedyne panstwo na swiecie zamienilo nauke w biznes osobisty korporacji.
    To nie wiesci z Rosji. To z USA:

    Trump has claimed American schools are worse than those in ‚third-world countries’ — here’s why he’ll probably continue to do so | Business Insider

    http://www.businessinsider.com.au/trump-criticism-of-us-public-schools-pisa-results-2016-12?r=US&IR=T

    Wstydza sie histori??

    GEORGE WASHINGTON UNIV. ELIMINATES AMERICAN HISTORY CURRICULUM – GOVERNMENT SLAVES

    http://www.govtslaves.com/george-washington-univ-eliminates-american-history-curriculum/

    College Student Earns 4.0 GPA, Then Drops Out: „You Are Being Scammed!” – Patriot Rising

    http://patriotrising.com/2016/12/22/college-student-earns-4-0-gpa-drops-scammed/

    THE EINSTEIN MONSTER

    http://www.tomatobubble.com/einstein.html

    Chinese Professor – YouTube

    Czy pan Miet to czytal? I to nie jest belkot???

    World University Rankings 2015-2016 methodology | Times Higher Education (THE)

    https://www.timeshighereducation.com/news/ranking-methodology-2016

  72. watazka said

    Spieszylem sie do kosciola i nie dokonczylem moich argumentow na temat nauki w USA.
    Teraz jeszcze chce tylko dodac, ze na pierwszym miejscu w lokacie uniwersytetow sa Stanford i Harvard – wlasciwie izraelskie uczelnie w USA – dlatego musza byc najlepsze

    QS World University Rankings 2016-2017 | Top Universities

    https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2016

    Israeli Investments Made Millions for Harvard – News Briefs –
    https://www.israelnationalnews.com/News/Flash.aspx/192291‎
    16 Aug 2010 … Harvard University’s investment fund reported it sold nearly $40 million in shares of Israel-based companies, but the sales appear to have been …

    : Stanford getting $12 million for Jewish doctoral program | JTA – Jewish & Israel News

    http://www.jta.org/2010/05/10/life-religion/stanford-getting-12-million-for-jewish-doctoral-program

    http://www.theblaze.com/news/2016/12/27/prominent-liberal-harvard-law-professor-tears-into-obama-for-abandoning-israel/

    Western Universities: The Best Indoctrination Money Can Buy – Campus Watch
    http://www.campus-watch.org/article/id/15906

    How did Jared Kushner get into Harvard, anyway? – U.S. Election 2016 – Haaretz.com

    http://www.haaretz.com/world-news/u-s-election-2016/1.754212

    UC Berkeley Suspends Course on Palestine, Debate Over Academic Freedom Erupts: Pro-Israel activists and anti-Semitism watchdog groups have welcomed the decision. – Campus Watch
    http://www.campus-watch.org/article/id/16065

  73. watazka said

    No tak. Teraz oba moje wpisy czekaja na moderatora. A dla mnie argumenty o poziomie edukacji sa niezmiernie wazne, bo mamy coraz mniej rzetelnych, niezaleznych uczelni.
    Obecnie uniwersytety sa albo uzaleznione od funduszy korporacji albo od polityki.
    Do wielkiej, rabunkowej polityki dolaczyal akademicka nieuczciwosc czesto wymuszona polityka albo checia/ koniecznoscia zarobku.

    Efekty sa oczywiste:
    Takie nieuki decyduja o losach swiata:

    Fact Off: Gaffes galore as US big hitters grapple with geography – YouTube

  74. Maciej Pokora @ Peryskop said

    Re 64
    Czy podrzucanie Jokoba Franka z jego dorobkiem do polskiej spuścizny kulturowej to nie jest duże przegięcie ?

    Re65
    Gwoli ścisłości, to grecki astronom Arystarch z Samos (~310-230) dokonał pionierskiego przesunięcia początku „układu współrzędnych” z Ziemi na Słońce. Co nie podkopuje faktu, że Kopernik pierwszy podał argumenty arytmetyczne, choć mylnie przyjął orbity planet za kołowe, a są one eliptyczne. Na usprawiedliwienie trzeba dodać, że planety po swoich elipsach biegają ze zmiennymi prędkościami, co dla obserwatora wewnątrz układu wywołuje złudzenie ruchu po okręgu.

    ===

    Re 69
    Panie profesorze Miet, czy nie stał się pan ofiarą podwójną zjawiska opisanego w #59 ?

    Nostalgia za Koluszkami – jak biedne by nie były – i wciągnięcie się w blichtr wykreowany przez doktora od oszustw Edwarda Bernays’a z kulminacją naukowej supremacji w postaci fejkowanych moonlandingów. A teraz F35 non-combat-ready.

    No i na dobitkę z synami / zięciami na „misjach” 😦

    Współczuję
    Także sobie, bo jeden z moich chrześniaków „misjonarzuje”.
    I wcale się nie zdziwię jeśli wróci w oflagowanym pudełku.

    False flag … kolejna …

    ===

    Panie Stanie, w jakim dziś pan stanie ogólnym ?
    Czy ujawni pan skład Kapituły zaszczytnego Orderu Patrioty ?
    http://orderpatriota.com/kapitula.html

    Czy nie ma rozterek po komingałcie Mariana Kowalskiego ?

    ===

    Gdy w ramach stypendium wylądowałem w Dallas TX, sponsor ostrzegł mnie przy powitaniu, że tu za wejście na czyjeś „property” grozi mi „gunshot” bez uprzedzenia.

    – Bo takie jest tu w Texasie prawo i taka uświęcona tradycja.

    ===

    In Sweden allemansrätten (lit. „the everyman’s right”) … gives a person the right to access, walk, cycle, ride, ski, and camp on any land—with the exception of private gardens, the immediate vicinity of a dwelling house and land under cultivation. Restrictions apply for nature reserves and other protected areas. It also gives the right to pick wild flowers, mushrooms and berries (provided one knows they are not legally protected), but not to hunt in any way…

    Zaś :

    Property rights within the United States include the right to exclude others. On public property, government agencies have the authority to restrict or limit this right to roam under the property clause of the constitution. Similarly, private property owners can restrict access to through or over their property…

    Niestety judeoamerykanizacja rozlewa się po świecie.
    Ale funkcji sinus podlega wszystko, więc trzeba przeczekać 😀

  75. Marucha said

    Re 69:

    Panie Mietku,
    Czy jednak, w może przesadnej, krytyce Watażki nie ma ani źdźbła prawdy?

    Przecież to od uczonych amerykańskich pochodzi np. największe chyba oszustwo naukowe wszechczasów, znane jako „ocieplenie klimatyczne”.
    Przecież to tam zapoczątkowano obłęd na tle seksualnym – w wyniku czego powstały studia gender, feminazizm w najbardziej zwyrodniałej formie, masowe aborcje itd.
    Czy to nie uczeni amerykańscy zapoczątkowali poprawność polityczną?
    Czy uczelnie nie biorą subwencji od podejrzanych instytucji?
    Czy nie pisze się dysertacji naukowych na zamówienie?

    „Poziom” wiedzy o świecie przeciętnego Amerykanina (a nawet przedstawicieli rządu) jest już legendarny. Czy dobre szkoły i uczelnie wypuściłyby masy takich głupków?

    Tak, tak, ja wiem, że za tym wszystkim (nie żartuję) kryje się pewno plemię… Czy więc nie lepiej byłoby przed nazwami szacownych uczelni dodać explicite przymiotnik „Jewish”? Jewish Academy of Natural Sciences? Jewish University of Miami?

    Nie twierdzę, że polskie uczelnie czy szkoły mają obecnie wyższy poziom.
    Przez wiele dziesięcioleci miały, zwłaszcza szkoły. Polski uczeń wyjeżdżający do Stanów robił tam na ogół furorę w szkole swoją wiedzą i oczytaniem.
    Teraz po polskich szkołach są już tylko wspomnienia. Kamieni kupa.

    Powiem też, że ocenianie poziomu uczelni na podstawie liczby publikacji to tak, jakby oceniać wyniki skoczków narciarskich na podstawie ich wzrostu i wagi, bez mierzenia długości skoków.

    Być może trudno jest ustalić jakieś obiektywne kryteria – więc po jaką jasną cholerę w ogóle sporządzać jakieś rankingi? I tak zainteresowani wiedzą, które reprezentują dobry poziom, a które słaby.
    Tak, jak było z liceami w PRL. Nie było rankingów. A niektóre były oblegane, a inne nie…

  76. Miet said

    Re.75.
    Panie Wacławie, ja już pisałem przecież, że pod niektórymi stwierdzeniami p.Watażki to sam bym się podpisał.
    Ale pod #55 to napewno nie – forma tego przekazu urąga chyba najbardziej elementarnym zasadom dyskusji o czymkolwiek a tym bardziej gdy dyskutujemy o nauce.

    Niestety życie jest takie, że mamy ciągle do czynienia z ocenianiem czegoś lub kogoś i tego uniknąć się nie da.
    Problem tylko aby znaleźć dobre, obiektywne kryteria. Z tym niestety nie jest łatwo i zawsze będą jakieś kontrowersje i ludzie zawsze będą się szarpać.

    Nie jest prawdą, że rankingi uczelni w świecie, są wymyślone i przeprowadzane przez samych Amerykanów – ten, który plasuje Uniwersytet Warszawski gdzieś tam na 400 miejscu, to jak pamiętam, był przeprowadzony przez Chińczyków.:-)))

    Odnośnie Pana uwag dotyczących dziedziny ‚klimatycznego ocieplenia”, to się niemal całkowicie zgadzam – po pierwsze dla mnie to wcale nie jest naukowa dziedzina. To nie zostało wymyślone przez prawdziwych naukowców a przez ich atrapy i przez cwanych polityków.
    Prezydent Trump już probuje coś z tym zrobić – łatwo mu nie będzie.

    Odnośnie zaczadzenia systemu edukacji w Ameryce i w dużej mierze w całym świecie poprzez tzw. polityczną poprawność, to już się nie raz wypowiadałem i całkowicie się z Panem zgadzam.
    Tego też nie wymyślili amerykańscy naukowcy a raczej tacy sami cwaniacy jak ci od klimatu.

  77. watazka said

    75
    Marucha
    SERDECZNE DZIEKI.

    Przeciez my wszyscy, na calym globie jestesmy ofiarami „nauk” amerykanskich, nie skoordynowanych, nie konsultowanych z naukowcami innych panstw.
    Czy Amerykanie wiedza co sie stalo na Sardynii? Czy ich obchodzi totalne zniszczenie ekologii nie tylko Papuasow , Afryki, Bliskiego Wschodu ale i Europy?
    Max Kolonko, ktory akurat nie jest moim wielkim faworytem, opowiada, ze w USA jest 10 milionow Polakow i maja (albo powinni miec) sile polityczna.
    Jak na razie, przepraszam, jesli kogos uraze, wielu Polakow uwaza sie za wiekszych Amerykanow niz sami Amerykanie.
    To co te 10 milionow Polakow zrobilo w sprawie wiz do USA?.
    Nie o to chodzi, ze Polacy tych wiz nie maja. Ale jestesmy JEDYNYM krajem Unii, ktory tych wiz nie ma. O to mi sie rozchodzi. Bo mnie wiza USA jest do niczego niepotrzebna – choc mam pierwszenstwo w jej otrzymaniu (by descent).
    My mamy nie tylko polskich naukowcow, ktorych nam porwalo USA, bo sami nie mogli ich wychowac. Francuscy naukowcy znalezli srodek na kontrolowanie AIDS i Amerykanie natychmiast ukradli patent. Bardzo duzo jest przypadkow nieuczciwosci akademickiej, Hucza o tym sami Amerykanie.

    Probuje dostac polski oxycort i pare innych znakomitych srodkow z Polfy.
    Guzik. Polsa zawszona jest produktami i preparatami z Zachodu, ktore sa duzo gorsze od polskich znakomitych srodkow, ktorych juz nie ma na rynku bo mamy wolny rynek – ale nie dla Polakow.

    Mnie moga wyslac nawet ksiezyc, na Marsa.
    Bede zawsze bronic osiagniec polskiej nauki.
    I dostaje cholery na samo wspomnienie, ze nam ukradli nie tylko stocznie ale i E L W R O z Wroclawia.
    Mozemy sie krytykowac idywidualnie pod wzgledem charakterow i koloru oczu – ale polska nauka i polskie osiagniecia powinny byc dla nas swiete.
    Wiedza o tym Chinczycy.
    Coca cola ma nam zastapic jedwab z Milanowka? A McDonald’s pierogi z miesem?
    Zachod sie wali, bo wymyslily jakies nieuki, ze ekonomie wyznacza market!!!!! Co za horrendalna bzura!
    Market jest wynikiem ekonomii a nie wyznacznikiem!
    To nie market ma wyznaczac ceny – tylko przemysl i produkcja.
    Uslugi nie sa zadnym dochodem narodowym. Gdzie wydumali takich naukowcow od ekonomii?? W London School of Economics?
    Opinia rzeczoznawcow od przemyslu sie w ogole nie liczy. Licza sie banki i biznesy.
    Ludzie!!!!
    Return on the investment jest zbrodnia. Handlowanie pieniadzem jest zbrodnia! Pieniadz nie moze byc towarem!
    To zbrodnia!
    Jakie to naukowce wymyslily, ze sztuka, nauka i choroby musza na siebie zarobic???
    Bombardowanie miast nie przynosi pokoju.
    Zloty cielec jest grzechem.
    Zysk dla zysku jest zbrodnia.

    Albo wszystkich na Pan Bog stworzyl jednakowo albo diably na ziemi stworzyly CEOs i private developers.
    Kiedy pan Jezus pozwolil okradac blizniego?

    Moj byly profesor od geografii, pracownik naukowy z Krakowa, z wieloma tytulami naukowymi, przyznal mi sie kilka lat temu, ze raz sie dal skur…c i wypisal dla pieniedzy falszywy raport (naukowy) o stanie lasow gdzies tam w Malopolsce.
    Napisal mi staruszek, ze niewiele lat mu do zycia pozostalo, ale bedzie sie tego wstydzil do konca zycia.
    Bo wszystkich swoich uczniow cale zycie pouczal o ratowaniu polskich lasow. A na starosc sie sku.. il- raz. Jeden jedyny raz. I zrobil to dla pieniedzy.

    Sa tez inne wartosci niz pieniadz. Ktore maja wieksza wartosc niz pieniadz.
    Wieksza wartosc niz pieniadz posiada niezalezna, prawdziwa, akademicko autonomiczna wiedza o naszym swiecie , szacunek dla planety na ktorej zyjemy i dzieci, ktore maja rosnac w wiedzy i szacunku dla planety.
    Jest to nakaz natury , ktory na Pan Bog przekazal i przykazal.
    Bo ile takich Zatok Meksykanskich bedziemy niszczyc?
    Delfiny nam sie nie podobaja?
    26 tysiecy bomb zrzuconych w jednym roku na kraje Bliskiego Wschodu maja swiadczyc o naszej „uczonosci” i przewadze uniwersyteckiej?
    Jak sie nazywa taki „naukowiec’ ktory morduje za pieniadze?

  78. Maciej Pokora @ Peryskop said

    Panie Miet, może to pomylenie osteopatii z homeopatią nie było przypadkowe ? Bo wyglą da na to, że czerpie pan wiedzę z niczego. Także nt GNM, z której i ja się śmiałem do niedawna.

    ===

    OTO próbka American-science-Dream’u o „potędze”
    z charakterystyczną szczypiorkową domieszką z vaterlandu :

    Doktor fizyki Jan Hendrik Schön (niem = piękny) ur. 1970 w Niemczech badacz Bell Laboratories w New Jersey, w latach 2000-2002 opublikował ponad 20 artykułów w rzekomo recenzowanych renomowanych czasopismach – 8 w Science i 5 w Nature – o niesamowitych nowo-odkrytych materiałach.

    Takimi rewelacjami, jak organiczny nadprzewodnik oraz bio-laser, a również tranzystor w nano-skali – Schön wniósł frustrację w międzynarodowe środowiska fizyków, i wiele firm na rozdrożu mógł nakłonić do odwrotu od klasycznej elektroniki nie-molekularnej. A dla mediów stał się BOHATEREM !

    Lecz każdy fałsz ma kres – „Piękny” wpadł na patentowym wniosku dwóch fizyczek, Hsu i Loo, kiedy powołały się na jego „autorytet”, który wnet utracił pracę i stopień doktorski. Bowiem usposobieni praktycznie rzecznicy patentowi to nie naukowcy, których jednak dość łatwo wpuścić w maliny.

    Należy zauważyć, że twórczość dr „Pięknego” przejawiła się bezpośrednio po pęknięciu mocno rozdętej giełdowej bańki „zaawansowanych technologii” dot.com. Zatem nie można wykluczyć, że jego działania oraz tolerowanie przez środowisko przez 3 lata jego nad-płodności – były tylko ustawioną operacją pijarowską dla ożywienie branży i giełdy ❗ ❗ ❗

    Istotnym kontekstem tej afery jest wyrzucenie „Pięknego” z pracy w Bell Labs w 2004 roku oraz unieważnienie jego przewodu doktorskiego przez Uniwersytet w Konstancji. Bo choć w samej dysertacji nie wytknięto nierzetelności, to jednak ten dyplom posłużył „dr” „Pięknemu” do wejścia do Bell Labs w ramach stypendium post-doc, a stamtąd – również do uwiarygodniania jakości swoich nieuczciwych artykułów.

    Ale są i głosy, iż nie można karać konfiskatą uprawnień… Hola-hola, czy przestępcy drogowi nie tracą praw jazdy ?

    Podobno orzeczenie sądu w Niemczech podważające unieważnienie doktoratu „Pięknego” upadło w apelacji…

    Przed spec-komisją powołaną przez koncern Bell Inc. do zbadania jego działalności „Piękny” tłumaczył się, że przecież opracowanie organicznego nadprzewodnika, nano-tranzystora oraz bio-lasera jest już tuż tuż tuż… Więc dlaczego miałby nie pisać o tym, ubarwiając nieco ?

    „Piękny” już zarobił na swoich szalbierstwach sporo, bowiem otrzymał kilka prestiżowych nagród i wydał książkę.

    http://www.science20.com/science_20/jan_hendrik_sch%C3%B6n_world_class_physics_fraud_gets_last_laugh_whole_book_about_himself

    Ale zaraz zaraz !
    Przecież swymi fałszywymi publikacjami „Piękny” przyczynił się do ujawnienia naiwnych palantów, zainspirował konkurentów do wysiłku, i generując dla nich miliony w grantach badawczych – podstymulował rozwój stanu wiedzy w dziedzinie „elektroniki molekularnej” !

    Czy więc złem nie uczynił ‘Piękny’ faktycznie nieco dobrego ?

    Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło … bokiem…

    I tak się to kręci.
    Albo raczej kręciło 🙂

  79. Marucha said

    Re 78:
    Przecież swymi fałszywymi publikacjami „Piękny” przyczynił się do ujawnienia naiwnych palantów, zainspirował konkurentów do wysiłku, i generując dla nich miliony w grantach badawczych – podstymulował rozwój stanu wiedzy w dziedzinie „elektroniki molekularnej” !

    Proponuję Panu poukładać (najlepiej nocą) spore betonowe klocki na jakiejś ruchliwej szosie.
    Proszę sobie wyobrazić, jaka to będzie stymulacja i ile miejsc pracy Pan stworzy:
    – dla pogotowia
    – dla szpitali
    – dla zakładów pogrzebowych
    – dla warsztatów samochodowych
    – dla wymiaru sprawiedliwości
    – dla mediów.

  80. Maciej Pokora @ Peryskop said

    Dzięki za podbicie tego sarkazmu.

    Choć faktycznie fałszywymi publikacjami „Piękny” przyczynił się do ujawnienia naiwnych palantów oraz do kompromitacji listy filadelfijskiej z indexami cytowań, a więc i do ukazania jak wielkimi przekrętami są rozmaite rankingi, rejtingi i granty.

    Natomiast geneza tej patologii tkwi w tym, że wśród naukowców, którzy nie mieli użytecznych zastosowań wyników swoich badań pojawia się frustracja i w efekcie jako substytut sukcesu wdrożono mit tzw. ‚dobrych publikacji’ w czasopismach z Master Journal List, zwanej listą filadelfijską.

    Całkiem prywatna firemka „Thomson Scientific Inc” z USA wypromowała ją jako „instrument scjentometryczny”, który jest ułomny, gdyż w Citation Index pomijana jest istotna kwestia, czy cytowanie jest aprobujące, krytyczne, czy obojętne !

    Żeby taka ślepa publikacyjna karuzela kręciła się – recenzenci wydawnictw „naukowych” dbają ażeby zaakceptowany artykuł zawierał dużo cytowań, co wobec masowej skali zjawiska – jest nakłanianiem badaczy do postaw konformistycznych.

    A przecież liczne przykłady z historii wskazują, iż postęp wynika zwykle z postawy kontestacyjnej, a nie z konformizmu i wazeliny !

    Jeśli spojrzeć w szerszym kontekście i od podszewki na ten system rozwalania sfery nauki, łatwo zauważyć, że jest to realizacja OFICJALNEGO depopulacyjnego programu de-developmentu – czyli ZWIJANIA cywilizacyjnego.

    Lansował go m.in. dr John Holdren – b. starszy expert d/s nauki i technologii w ekipie prezydenta Obamy, apologeta chutzpy „globalnego ocieplenia”, usunięty przez Trumpa.

    https://cei.org/sites/default/files/William%20Yeatman%20-%20Holdren%20WebMemo.pdf

  81. revers said

    „Jeśli spojrzeć w szerszym kontekście i od podszewki na ten system rozwalania sfery nauki, łatwo zauważyć, że jest to realizacja OFICJALNEGO depopulacyjnego programu de-developmentu – czyli ZWIJANIA cywilizacyjnego. ”

    Niesty ale tak sie dzieje, wystarczy wejsc do autobusu miejskiego zeby przekonac sie ze czerwony autobus Linkiego wg. obrazu jego autorstwa, zamienil sie w autobus jadacy do unijnego hadesu.

    Coraz czesciej , sami stracy z powojennego wyzu demograficznego majacy juz 60, 70 lat wypelniaja niemal w komplecie siedzenia autobusu, o czym przekonalem sie naocznie. Troche nowonarodzonych obywateli przybylo z wyzu stanu wojennego z lat 80-tych , a potem juz dlugo, dlugo nic, nawet propagandowe plus500 nie zapelni juz luki demograficznej, lub emigracyjnej.

  82. Maćko said

    …Bede zawsze bronic osiagniec polskiej nauki….

    Panie Watazko – wiec polskiej cybernetyki tez, nieprawdaz?

    Polska Szkola Cybernetyki moze liczyc na Pana poparcie?

  83. , said

Sorry, the comment form is closed at this time.