Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Dokąd naprawdę płyną okręty Trumpa?

Posted by Marucha w dniu 2017-04-19 (środa)

Na tle wzrostu napięć na Półwyspie Koreańskim admirał Harry Harris oznajmił, że lotniskowiec Carl Vinson otrzymał rozkaz oddalenia się od wybrzeża Singapuru i wyruszenia na północ.

11 kwietnia sekretarz obrony James Mattis oznajmił dziennikarzom, że „płynie tam” lotniskowiec Carl Vinson.

12 kwietnia prezydent Trump w wywiadzie dla telewizji Fox Business Network na pytanie o przerzucenie okrętów potwierdził tę informację: „Wysyłamy tam armadę, bardzo potężną”.

Amerykańskie media zaktywizowały się i 14 kwietnia Fox Business Network poinformowała, że grupa lotniskowa „obrała kurs” na wybrzeże Korei Północnej.

Tym niemniej, sądząc po zdjęciach umieszczonych przez amerykańską marynarkę wojenną, to zupełnie nie zgadza się z rzeczywistością. Na zdjęciu opublikowanym przez marynarkę wojenną w sobotę 15 kwietnia widzimy lotniskowiec na wodach Cieśniny Sundajskiej między indonezyjskimi wyspami Sumatra i Jawa. Zdjęcie pozwala stwierdzić, że później tego samego dnia lotniskowiec wypłynął na Ocean Indyjski.

Innymi słowy w dniu, kiedy cały świat z niepokojem obserwował zakrojoną na dużą skalę defiladę w Korei Północnej z okazji urodzin założyciela państwa Kim Ir Sena, a media rozprawiały nad atakiem prewencyjnym USA, dowództwo amerykańskiej marynarki wojennej wysłało lotniskowiec Carl Vinson i wspomagającą grupę składającą się z dwóch niszczycieli rakietowych i krążownika zupełnie w innym kierunku — ponad 4,8 tys. km na południowy zachód od Półwyspu Koreańskiego i ponad 800 km na południowy wschód od Singapuru.

Przedstawiciele Dowództwa i Floty Oceanu Spokojnego odmówili komentarza.

17 kwietnia rzecznik Floty Oceanu Spokojnego USA kapitan II. rangi Clayton Doss powiedział jedynie, że lotniskowiec Carl Vinson i towarzysząca mu grupa okrętów „płyną przez akwen zachodniego Pacyfiku”. Jednocześnie nie chciał podać dokładnej lokalizacji okrętów, dodając, że u wybrzeża Korei Południowej i Japonii ich nie ma.

Cai Jian, ekspert Centrum Badań Koreańskich Fudan University w Szanghaju, uważa, że to wszystko jest „wojną psychologiczną lub blefem” będącym częścią dokładnie przemyślanej gry prowadzonej przez USA. W okresie szczytowym konfrontacji wojna psychologiczna ma bardzo duże znaczenie — mówi.

Według słów Rossa Babbage’a, starszego pracownika naukowego Centrum Ocen Strategicznych i Budżetowych, ten ruch należy uważać za „sygnał wojskowy”.

To więcej niż blef. Blef oznacza brak poważnych zamiarów. A o ile rozumiem, obecna administracja USA nie żartuje i działa maksymalnie poważnie. Próby zmuszenia Korei Północnej do rezygnacji z pomysłu stworzenia broni jądrowej są podejmowane już od 40 lat — mówi Babbage.

Być może administracja Trumpa postanowiła dać Chinom trochę czasu, aby same nacisnęły na Koreę Północną.

Wiedzą Państwo, że przywódca Korei Północnej znów próbował zorganizować jakąś prowokację, odpalając rakietę — oznajmił sekretarz obrony USA Mattis we wtorek w drodze do Rijadu. Tłumaczy to, dlaczego obecnie po spotkaniu w Mar-a-Lago tak ściśle współpracujemy z Chińczykami.

Informację o tym, że lotniskowiec Carl Vinson obrał kurs na Koreę, światowe media przedstawiły jako niezaprzeczalny fakt. Chociaż gdzie indziej pojawiała się informacja, że prawdopodobnie okręt uda się tam nie tak szybko, jak się przypuszcza. 11 kwietnia dziennik Instytutu Marynarki Wojennej poinformował, że lotniskowiec wykluczył przystanki w australijskich portach, ale nie zrezygnował z udziału w ćwiczeniach na rzecz szybszego dotarcia do Półwyspu Koreańskiego. Będzie potrzebował ponad tydzień na wpłynięcie na wody u wybrzeży Półwyspu Koreańskiego.

Właśnie ten szczegół został ominięty w świetle sensacyjnych doniesień o „wojnie”. Być może grupa lotniskowa w rzeczywistości płynie na północ.

https://pl.sputniknews.com

Rzecz dziwna. Dlaczego Korea Północna stała się nagle i niespodziewanie niemal-że głównym tematem żydomediów oraz rzesz politycznych półgłówków, choć w jej postępowaniu nie zaszły żadne zmiany.
Admin

komentarzy 80 to “Dokąd naprawdę płyną okręty Trumpa?”

  1. Blog wolny od atalntyzmu i syjonizmu https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiQ7fChgbHTAhUJEywKHd3zDMcQFggjMAA&url=https%3A%2F%2Fpiotrorlickiblog.wordpress.com%2Fauthor%2Fpiotrorlickiblog%2F&usg=AFQjCNETsjlliKg6ZiBiABijrEVk2DZaKQ&sig2=YLNaa2A__TV4rpgHvYw4YQ

  2. snag said

    Po pierwsze bo Obama nie miał jaj, po drugie Korea nie mając nukes nie zagrażała nam ani naszym sojusznikom, po trzecie obowiązek wobec sojuszników, po czwarte, zapobieżenie wyścigowi zbrojeń w rejonie, bo jeśli świrowi jak Kim wolno mieć nukes to jak zakazać to jego sąsiadom? ,…

    Starczy? ,…

    ——
    Nie. Bo bandytą jest USA, a nie Korea Północna.
    A co do rzekomego swirowania Kima, to – póki co – twierdzą tak tylko żydzi i idioci.
    Admin

  3. Dziadzius said

    Oprucz tego ze tyljo 38% rakiet dolecialo na cel do Syrii i ze okrety co mialy straszyc Koreje sa tysiace mil od Korei to jeszcze COS innego co nie zostalo publicznie ogloszone- a to ten malenki fakt ze to nie Donald Duck wygral wybory na prezydenta USRaela ale Hillary Clinton – i ze tylko jej zajelo 100+ dni zeby uruchomic jej rzad i nauczyc PAJACA z iwrejskim zieciem jak skakac dla publicznosci.

  4. PISKORZ said

    re art /kom. adm/ ..Rzecz dziwna. Dlaczego Korea Północna stała się nagle i niespodziewanie ” BARDZO DOBRE PYTANIE.!

  5. Joannus said

    Dokąd naprawdę płyną okręty Trumpa?

    Kierunek Syria jak nie upaina.

  6. NICK said

    Kierunek to Światowładztwo.
    Absolutne.

  7. jazmig said

    KRLD ma prawo budować rakiety jakie chce, oraz inną broń jaką chce tak samo, jak USA, czy Rosja lub Chiny.

  8. andzia said

    Na początku tej awantury Tump się wygrażał, że podejmie ostre i zdecydowane działania – z Chinami lub bez. Dzisiaj oświadcza, że konieczna jest współpraca z Chinami i Japonią, aby doprowadzić do zakończenia zbrojenia Korei Pn. Ponadto jego Minister Obrony ma dokonać przeglądu zasobów zbrojnych, „aby ustalić ich ilość i jakość dla celów obronnych USA i dla uspokojenia sojuszników”. Przyznał, że w tym celu poszedł na ustępstwa wobec Chin (Azjaci to nie moralne kurduple rządzące Polską i stajace na dwóch łapkach za poklepanie).
    A okręty może mają zamiar się włóczyć na wszelki wypadek, a może ta propaganda koreańska ma przykryć „inny wariant”.

  9. snag said

    Andzia ,…

    Trump obiecał ze zrobi porządek w niekorzystnej wymianie handlowej z Chinami a nie wygrażał – Get your facts straight, boy ,…

  10. snag said

    Andzia

    Od początku zadymy (a nie pozniej jak piszesz) Trump podkreślał wpływ Chin na Koreę i liczył na współpracę ,…

  11. snag said

    Admin

    Pisalem tu pare razy o zaślepieniu i jadzie … Nie bede powtarzal ,…

  12. andzia said

    Napisałam, że wygrażał się Korei Pn a nie Chinom. Chińczycy nie kwapili się za frajer mu pomagać, to musiał iść na ustępstwa -podejrzewam, że godząc się na dalszy deficyt w wymianie handlowej z Chinami, Z Koreą Południową też USA ma deficyt w tej dziedzinie i Trump obiecał to zmienić. Zdaje się, że i tu spasuje.

  13. Boydar said

    Boy ?

  14. Jacek2 said

    Re.6
    …czy Izrael.
    USA i ten kurdupel na Bliskim Wschodzie powinny być pozbawione tego prawa. Na podstawie zasady która zabrania posiadania broni osobnikom niepoczytalnym i psychopatycznym.

  15. snag said

    Jazmig

    Znasz angielski a jeśli nie to poszukaj po polsku ,…
    ——————————————
    https://www.armscontrol.org/factsheets/dprkchron

  16. snag said

    Boydar ,…

    Profilaktycznie 😉 You never know these days senor Boydar a pod spódnicę nie bede zagladal … dziś to zboczenie …

  17. kail1410 said

    Nie jest to, aż tak dziwne panie Gajowy. Jakoś trzeba napocząć, ów „chiński tort”, a to zagranie wydaje się być bardzo sprytne, dobrze przemyślane i przygotowywane od dość dawna.

    Oczywiście pani Andzia ma rację,to nie Korea Pł. jest głównym celem, a Chiny, które właśnie zostały wmanewrowane w bardzo niekorzystną sytuację. To do Kitajców należy kolejny krok i cokolwiek zrobią będzie źle.

    Mamy właściwie tylko dwie możliwości Chinole rozprawiają się z Kimem sami, albo zostawiają problem do rozładowania Amerykańcom. Tak i tak niedobrze.

    Jeśli Chiny pójdą na udry z Koreą (co wydaje się najbardziej prawdopodobne) to mają przeciwko sobie dość dobrze zmotywowaną i uzbrojoną w głowice atomowe i pociski balistyczne do ich przenoszenia armię, a Pekin, jak na dzisiejsze standardy, jest tuż „za płotem”, około 500 mil więc można go dosięgnąć nawet pociskami o krótkim zasięgu, których Kim może mieć sporo. Przy okazji w zasięgu Koreańczyków są też co najmniej cztery potężne porty czyli, chińskie okna na świat. Co prawda Chiny dysponują prawdopodobnie sporym arsenałem anty balistycznym, ale na tak małych odległościach czas reakcji jest bardzo krótki i coś może się prześliznąć. Poza tym mam wrażenie, i idę tu o zakład, że marzeniem Amerykanów jest zobaczyć, jak działają Chińskie systemy obronne, bo nikt tego nie wie, a idąc na wojnę warto takie rzeczy wiedzieć.

    Druga opcja to pozostawienie Korei na pastwę USA i wpuszczenie lisa do kurnika. To, że amerykanie sobie z Kimem poradzą nie ulega wątpliwości, zyskując tym samym przyczółek w świetnym miejscu kontrolę nad pozostałością Koreańskiego arsenału oraz wodami morza chińskiego, czyli cztery duże chińskie porty (wliczając Szanghaj).

    Oczywiście na początku (i to jest trzecia możliwość) Chiny będą się starały „rozmawiać i perswadować”, ale trafiło na „wielkiego” Kim Dzong Una, więc nie będzie łatwo. Natomiast niezawodne media urobią nas do tego stopnia (a robią to już od dłuższego czasu), że My, „opinia międzynarodowego suwerena” będziemy żądali kompletnego rozbrojenia, komisji międzynarodowych no i oczywiście „wolności i demokracji” dla Korei, na co szanse w tej sytuacji, są nawet nie mizerne.

    Pozdrawiam.

  18. snag said

    Andzia ,…

    Zdaje sie? ,…

  19. snag said

    Boydar

    Co prawda nie zwróciłem uwagi na imię ale w kontekście niezbyt dojrzałej ocenie sytuacji można podkreślić słowem ‚boy’ ,…

    To tak na boku ,…

  20. snag said

    Kail1410 ,…

    Mała poprawka na siłę i kierunek wiatru i bull’s eye w ocenie ,…

  21. konfuzjusz said

    Kilka przemyśleń, (wbrew zaleceniom, aby samodzielnie nie mysleć – cholera jestem, nie?).

    a. Kim jest dyktatorem, co do tego nie ma wątpliwości. Czy jest odpowiedzialnym dyktatorem, czy bandytą, nie wiemy i nie mamy prawa wiedzieć. A nawet, to osąd do nas nie należy (wedlug właścicieli tego swiata).

    Czy Kim pracuje dla kraju i narodu? Tego tez nie wiemy. Kadafi z początku wyglądał na nieodpowiedzialnego dyktatora, a w końcu okazało się że o mało co zrobił z Libii potęgę gospodarczą. Ale Kadafi miał naftę, a Kim nie wiemy co ma. Jaki atut gospodarczy czy polityczny jest w posiadaniu Korei poza bomba atomową lub tylko technologią do jej wytworzenia?

    b. Koreańczycy byli od zawsze narodem niesamowicie dojrzałym społecznie. Ponad dwa tysiące lat temu zmontowali koalicję, czy tez konfederacje województw, z których każde specjalizowało się w innej dziedzinie życia społecznego i gospodarczego. Pół wieku BC na czele związku stanął władca rodu koreańskiej prowincji Byeajin, która stała na czele trzech konfederacji województw, Dong Myeong Seong Wang z Goguryeo, zwanego Świętym Królem Wschodu. To był władca odpowiedzialny, wybrany o dziwo demokratycznie, za któego rządów Korea osiągnęła status lokalnego mocarstwa.

    Świat nie kocha społęczności dojrzałych społecznie. Może właśnie o to chodzi? Zjednoczenie obydwóch Korej a potem rozsadzenie od środka?

    (O Dongu Meyongy krążyła legenda, jakoby potrafił z łuku nawlec na strzałę siedem much w locie, ale to do tematu nie należy.)

    c. Następna sprawa. Psychopata pozbawiony broni potrafi zrobić innym krzywdę innymi środkami niż broń. Najniebezpieczniejszą bronią jest ludzki intelekt.

    Dlatego wszyscy nie tylko powinni byc pozbawieni broni, ale także zdekapitowani, jako iż intelekt mieści sie w gowie.

  22. anonim said

    Kali.

    Może też Chińczykom marzyć się sprawdzony już scenariusz czyli zaniesienie rewolucji do Seulu i dalej 2.0
    Oni wszyscy mają skośne oczy pod tym względem KP ma „nieskończone” zasoby mięsa armatniego nikt nie będzie wnikał z której strony Pektu-san nadchodzą. Taka „ograniczona” wojna taki Chiński Donbas najbardziej uderzy w gospodarczego wroga Chin czyli Koreę Południową.

  23. markglogg said

    Przypomnę jeszcze raz ten IMPONUJĄCY BLAMAŻ USA w ostatnich dniach:

    Markglogg said

    2017-04-19 (środa) @ 13:21:23
    Wszystko wskazuje na to, że już po wojnie z KRLD. USA przegrały ja (dosłownie) WALKOWEREM!

    Jeszcze wczoraj – lub przedwczoraj – wiceprezydent USA konferował z “naczalstwem” Korei Południowej, zapewniając ją, że USA będzie jej bronić przed KRLD (widziałem na TV), czytałem, że aż 3 lotniskowce USA będą 25 kwietnia br. w pozycji “do ataku” na KRLD, a już dzisiaj, moi znajomi na https://wiernipolsce.wordpress.com/2017/04/15/korea-w-przededniu-wojny/ wyczaili coś takiego:

    Adm 19 Kwiecień 2017 o 11:07 AM

    No to mamy po wojnie.
    USA poddała się walkowerem.

    —————-
    Hej, sluchajcie
    Zakrztusilam sie dzis przy sniadaniu ogladjac chinskie wiadomosci. Malo mnie smiech nie zadusil.

    Amerykanska armada (flotylla) skirerowala sie na Ocean Indyjski gdzie ma sie spotkac z australijska flota celem towarzyskiego spotkania w czasie wspolnych manewrow.
    I podobno chodzi o to, ze wcale nie mieli zamiaru napasc na Koree!

    Mysle, ze stara chinska szkola metody lagodnej perswazji i tym razem zadzialala.
    Sprobuje znalezc te informacje w zachodnich mediach a kto moze, niech szuka u Chinczykow: CGTV – China

    ——-

    Trumpion podpisal nowy „executive order” ustawe prezydencka o nowych wizach pracowniczych dla gastarbeiterow.
    Widac brakuje im wykwalifikowanych robotnikow o czym powszechnie wiadomo.
    Sprobuje poszukac, czy Polakom sie cos poszczesci z tymi wizami. Na razie wszyscy maja mieszane uczucia bo szczegolow brak.
    Pozdrawiam
    nadużycie link skomentuj

    Tiamat 19.04.2017 03:59:14
    @Tiamat 03:59:14
    To co znalazlam w New York Times: na razie inne media nie ruszaja tematu:

    Aircraft Carrier Wasn’t Sailing to Deter North Korea, as U.S. Suggested – The New York Times

    Ten wielki okret USA, USSCarl Vinson plynal przez Ciesnine Sundajska tysiace mil od Korei Polnocnej.
    Carl Vinson i trzy inne okrety w czasie gdy media sie nimi podniecaly – plynely w zupelnie innym kierunku, mianowicie zeby wziac udzial w australisjko- amerykanskich manewrach na Oceanie Indyjskim, 3500 mil od Korei Polnocnej
    nadużycie link skomentuj

    Tiamat 19.04.2017 05:26:03
    @Tiamat 05:26:03
    Ja czytałam dzisiaj, że The New York Times podał też taką informację (pisała o tym osoba z USA).
    Najbardziej obrzydliwe jest to, że chyba tylko w Polsce tyle kłamliwych, niepotwierdzonych informacji się podaje. Po zdemaskowaniu oszuści albo osoby pozbawione reflleksji szybko to usuwają. Poza tym same nieistotne śmieci na rozmaitych portalach „informacyjnych”. Takiego Kima nam potrzeba, aby zrobił porządek.-:))
    nadużycie link skomentuj
    wercia

  24. konfuzjusz said

    Nie, panie Anonimie, to sa zupełnie różne narody, mimo skuśności oczu. Jeszcze można ich od biedy porównywać z Japończykami, ale Japończycy nie dorównują im ambicją.

  25. Jacek2 said

    Możemy sobie tylko pogdybać, lis od dawna panoszy się w kurniku czyli południowej Korei. Korea, Południowa czy Północna, to małe państewka, taki dosłownie cycek wystający z Chin więc te parę kilometrów „w tę czy wewtę” chyba nie ma jakiegoś strategicznego znaczenia przy obecnej technice.
    USA to taki wygłodniały wampir, na Rosji się nie pożywił, na Iranie też nie, nawet Syria nie bardzo swojej szyi użyczyła.
    Mam nadzieję że w razie czego Kim tak im przypier… że zakrwawione kły będą zbierać po całym Pacyfiku.

  26. markglogg said

    A swoją drogą ten koreański Kim wygląda – wypisz, wymaluj – jak BUDDA, którego to GRUBASKA posążki można nabyć na kązdym rynku w Indiach lub Nepalu. Czyżby to znak boży? Co ciekawsze, te posążki są często przyozdobione znakiem SWASTYKI, ponoć przynoszącej szczęście Narodom Nie Wybranym.

  27. Jacek2 said

    Re.26
    Kto zrobił fotkę?
    Może nawet nie fotkę tylko wybrał jeden kadr z filmu?

  28. VA said

    Rosyjskie media twierdzą, że ich wojsko jest teraz w stanie zneutralizować okręty wojenne USA za pomoca elektronicznych urządzen.
    Raport informuje o możliwościach systemu „Russian Electronic Warfare”
    System może „neutralizować dowolny cel”
    Okręt amerykański pozostawał bezradny, gdy rosyjski samolot wykorzystywał technologię.
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-4424320/Russia-able-neutralise-warships-report-claims.html#ixzz4ehMttx9p

  29. kail1410 said

    Panie Jacku, oczywiście, że tylko pogdybać możemy, więc gdybajmy. Kompletnym nonsensem byłaby próba wciągnięcia Korei Pd w wojnę z Chinami, bo po pierwsze nikt się na to nie zgodzi w samej Korei bo to samobój, po wtóre po co tracić wypróbowanego sojusznika i objawiać prawdziwe intencje (które co prawda są znane, ale oficjalnie wciąż panuje pokój i harmonia) , no i na koniec, jak wytłumaczyć to opinii publicznej? Korea Pł to coś innego, mamy tyrana ciemiężce, broń atomową w tle i urobioną opinię „ludu zachodnioeuropejskiego”. Chodzi najpewniej o wypróbowanie obrony chińskiej w warunkach wojennych, najlepiej za pieniądze Koreańskie, a gdyby jeszcze na Chiny spadło kilka bomb atomowych, to tym lepiej, dla co poniektórych.

    Co do Kima i jego możliwości pokonania USA, to są one zerowe. Jak sam pan zauważył Korea Pł jest krajem małym i sprzymierzone siły pod dowództwem światowego policmajstra mogą ją czapkami zarzucić. Korea Pł to nie Chiny.

    Panie Markglogg,
    zastanawiał się pan dlaczego owe manewry odbywają się akurat na Oceanie Indyjskim? Przecież i Amerykanom i Australijczykom bliżej byłoby spotkać się na Pacyfiku, a ocean to ocean.

    Pewnie się mylę, ale wydaje się, że pragmatyczny prezydent Trump właśnie rozpoczął realizację obietnicy o której wspominał pan Snag.

  30. Jacek2 said

    Re 28
    Może nie do końca zneutralizować ale „oślepić”. W sumie na jedno wychodzi.

  31. andzia said

    ad/Kail1410
    Poza tym taniej wyjdzie pomoc w odbudowie Chin niż realna spłata zadłużenia, a jak się wejdzie z pomocą, to się nie wyjdzie.
    Ciekawe scenariusze rozwoju wydarzeń Pan podał.

  32. Jacek2 said

    Kto kogo będzie odbudowywał to kwestia do dyskusji. Istniejące tysiące lat potężne państwo które do końca trzyma asa w rękawie vs ogłupiały do reszty bandyta przypominający małpę z brzytwą. Pożyjemy, zobaczymy…

  33. kail1410 said

    Pożyjemy, zobaczymy…

    No to panu powiem co zobaczymy. Otóż celem USA jest uwalenie Chin jako pretendenta do palemki zwycięstwa. Jak to zrobić? Nic prostszego trzeba po prostu odciąć Chiny od „świata”.

    Cała produkcja chińska płynąca do Europy, czyli źródła dochodów (Europa jest największym odbiorcą chińskich „goowien”), oraz zaopatrzenie w gaz , ropę i złoto z Azji (Chińczycy mają co prawda swoje złoża, ale niewystarczające, muszą importować) wiedzie przez Ocean Indyjski (teoria z XIX wieku „by Mackinder”), a że przypadkiem, ów szlak, jest kontrolowany przez Stany Zjednoczone, które są niekoronowanym królem móż i oceanów, a poza tym, kierownikiem polityki europejskiej, więc wystarczy zablokować chińskie szlaki przerzutowe, a rolę producenta goowien oddać „Indianom”, by zrealizować owe marzenie. Stąd nieprzypadkowe spotkanie na manewrach USA i Australii na Oceanie Indyjskim (o których wspominał pan Markglogg, nie mając pojęcia o czym pisze).

    Indie chętnie się na to zgodzą, bo to dla nich szansa, a i Kitajce doskonale zdają sobie z tego sprawę. Dlatego uważam, że będą się starały obłaskawić Kima i dalej grać rolę nieświadomego „proletariusza” (póki nie poczują się naprawdę silne). Oczywiście Chiny to kraj „potężny” mają pono 2 biliony Amerykańskich dolarów w kieszeni, ale co z nich za pożytek, jeśli nie będą ich mogły wydać, a przy okazji nic sprzedać, bo ktoś przyblokuje im rynki zbytu i zakupu, dodatkowo przekonując opinie „internacjonału” do swoich racji?

    Poza tym wydaje się, że Amerykańce nawet i Rosję zdołali sobie zjednać (bądź wciąż próbują, co do tego nie mam pewności, to się okaże wkrótce, choć pewne geopolityczne fakty za tym przemawiają) do swych niecnych poczynań.

    I żeby było jasne, ja nie jestem entuzjastą takiego rozwiązania (ale wydaje się że tak jest to planowane i niema znaczenia czego ja chcę), więc panie Jacku2 moim skromnym zdaniem tak to właśnie wygląda i pytanie kto kogo odbuduje „traci swój sens bezapelacyjnie”, co by zacytować słowa Bogusława Lindę z jednego nawet dość śmiesznego polskiego filmu.

    Post scriptum: widzę tu też, oceniając rzutką postawę prezydenta Tumpa pewną szansę, dla Polski, ale o tym przy następnej okazji, jeśli dobry Bóg da mi szansę…

    Pozdrawiam.

  34. snag said

    Da, da, załatwione choćby z racji że podrzucasz pan wnikliwe i rzeczowe komentarze w przeciwieństwie tego co widzę na codzień na gajówce na temat Stanów … Nie każdy jest zakuty i nie sama listwą żyje, nam też coś się należy ,…

    Jeśli mogę dorzucić coś z mojej strony to widzę coś w formie sąsiedzkiej sugestii żeby nie przytulali się zbytnio do Iranu i przyzwyczajali do jego paliwa stanowiącego główne źródło dochodu Persów którzy też są na wokandzie i następni w kolejce,…

    Ukłony

  35. snag said

    34 do p. Kail1410 …

    Sorry ,…

  36. hulsz said

    ad.2 Po pierwsze pisz Pan po polsku i nie wtracaj Pan jakis glupich slowek w stylu bo mnie to zlekka wkurwia.Po drugie jesli chodzi o tytul swira to bardziej nalezy sie on Trampkowi niz Kimowi.

    ——
    Trump, mimo iż jest krótko przy władzy, zdążył już udokumentować, iż jest świrem.
    Kim – póki co – jeszcze na nikogo nie wysłał pocisków rakietowych ani nie spuścił bomby.

    Jaką k… trzeba być, aby oskarżać o nieodpowiedzialność, psychozę, nieobliczalność itd. człowieka, który żadnemu krajowi nic złego nie zrobił, a jedyną jego winą jest, że się uzbroił po zęby, aby jankesi dwa razy się zastanowili, zanim zaczną mu wprowadzać demokrację.

    Bandyta i złodziej oskarża spokojnego człowieka. W gruncie rzeczy o to, że ów człowiek zainstalował sobie dobre zamki i kupił spluwę.
    Admin

  37. hulsz said

    ad.2 Po pierwsze pisz Pan po polsku i nie wtracaj Pan jakis glupich slowek w stylu nukes bo mnie to zlekka wkurwia.Po drugie jesli chodzi o tytul swira to bardziej nalezy sie on Trampkowi niz Kimowi.

  38. Marcin said

    Do wybrzeża Bialorusi może?

  39. Przychylam się (w ogólności) do zdania p. Markglogga, że USA już w zasadzie przegrały rozrywkę koreańską. Nie sądzę, aby Chiny dały się wymanewrować, a bez ich bezpośredniej pomocy załatwić Kima się nie da.

  40. RomanK said

    Gdzie plynie flota????
    jakos takos przypomnialo mi sie pytanie jakie czesto kierowali do ciotki Tekli pogranicznicy slowaccy ..:
    A kde budete ist’ Tekla????
    -kiedy przeszkadzali jej w odwiedzinach priatelek, bez papierow i ogromiastym plecakiem….
    Na co ciotka odpowiadala rozsadnie i zgodnie z prawda:
    – Teroz????….. to juz do dupy….

  41. snag said

    Te hulsz ,…

    Daj se pajacu sieczki and take a hike … Zawsze możesz do nich dołączyć i popróbować na własnej skórze jego raju.
    ——————————————-
    http://northkoreanlife.weebly.com/concentration-camps.html

    Admin.

    Jedynie co można Kimowi pogratulować to fakt ze oprócz niego nie spotkasz p. w Korei otyłych a ponad dwa miliony jego ziomków już nigdy nie spotkasz chyba ze wierzysz p. w życie pozagrobowe – Stalinowskie gułagi to przedszkola przy jego ,…

    Śmierć z głodu i chorób pochodnych ( jest ponoć najcięższa, facet wykończył ponad dwa miliony swoich rodaków a resztę głodzi i traktuje stado bydła, ale co wam bo w USralu biją murzynów ,…

    Chrystus musi być dumny z takich wyznawców.

    PS. odsyłam do linku pod 15 zanim zaczniecie pouczać kogokolwiek co Kimowi wolno a co nie ,…

    http://english.chosun.com/site/data/html_dir/2010/01/22/2010012200726.html

    Poza tymi na defiladzie tak wygląda reszta jego ‚armii’ i społeczeństwa

    .https://cdn-st1.ofpof.com/content/qi89yz4ix3/gallery/aclik_780x524-7dy5jq1omf.jpg
    .https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTDijvRK9BjkUlx-L1FvlZqgc1flyMQUUHsoeM52CKRUzprsN3UpQ
    .http://cdn.yogeev.com/wp-content/uploads/2012/12/%E5%B0%8F%E5%86%9C%E6%88%B71.jpg
    .http://www.churchinchains.ie/wp/wp-content/uploads/2016/09/NK%20poor%20children.jpeg

    http://rhodahassmann.blogspot.com/2013/03/cannibalism-in-north-korea.html

  42. snag said

    Ludzki most – Wizytówka koreańskiego know how z instrukcją jak budować od wodą ,…

    http://www.hirunews.lk/123433/north-korea-airs-footage-human-bridge

  43. snag said

    Tak moglbym do rana ,…

    Mechanizacja agralna

    .https://wetransfer.com/culture/wp-content/uploads/2016/05/%C2%A9-David-Guttenfelder-North-Korea-Life-in-the-Cult-of-Kim-04.jpg
    .https://savideotourist.files.wordpress.com/2010/06/p2240159.jpg

    Shopping center w Korei (nielegalny)

    .https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/e7/0a/ed/e70aed917fa41050c42dc2af9b06f843.jpg

    Irygacja agralna

    .https://photos.smugmug.com/NorthKorea/Nordkorea2013/i-QCHJdgG/2/XL/IMG_6361-XL.jpg

    Opal i transport

    .http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/03/16/269CC77100000578-2993729-image-m-15_1426503724527.jpg

    No i cos cacy na pokaz

    .http://image.hnol.net/c/2012-08/04/19/201208041946189348-167450.jpg

  44. Wiedziałem, że z dnia na dzień nadejdzie taki dzień, kiedy będę mógł zacząć chwalić wreszcie Pana gajowego Maruchę. Moja pierwsza pochwała dotyczy przemiany w postrzeganiu tego sparszywiałego „mediabliszmentu”. Brawo za pańskie krótkie i treściwe komentarze do wynurzeń tych ze spawalniczymi okularami. Brawo za to, że przestał Pan pokładać nadzieję w Trumpach i jemu podobnych, o których kiedyś tu pisałem, jacy to oni są naprawdę.

    ——
    Panie Hulajdusznik, a od kiedy, Pana zdaniem, zacząłem postrzegać establiszment takim, jaki jest?
    Od wczoraj?
    Nie. Od jakichś dwudziestu lat.
    W Trumpie nigdy nie pokładałem nadziei, na co świadkiem moje wpisy sprzed wyborów w USA, choć zostawiałem jakąś małą furteczkę…
    Admin

  45. Pinxit said

    Nie wiem, co ciekawsze: czy kolejny amerykanski miedzynarodowy skandal i polityczne pudlo, czy niektore wpisy.

    Wpis nr. 1
    Pan Orlicki wlacza mechaniczna gre „pomidor” – obojetnie jakie pytanie czy temat, to natychmiast wlacza sie Katarynjka z papuga: „Pomidor”.
    Mossad ma przygotowane takie zabawki. Obojetnie o kim , o czym sie nie dyskutuje, „wpada” przerywnik:” Putin”.

    Pan Orlicki, bardzo chytrenka postac ma na wszystko wyjasnienie: Putin jest nielegalnym prezydentem.
    Bawi nas wiec pan Piotr historia wyborow w Zwiazku Radzieckim, kiedy to w 1996 roku mial wygrac komunista Zhuganow a wygral kapitalista Jelcyn.
    Pan Orlicki jest oburzony!
    A ten nielegalny kapitalista naznaczyl Putina, a wiec Putin jest nielegalnym nastepca kapitalisty Jelcyna.
    Bardzo to zawiklane, zwlaszcza ze Putin jako tymczasowy nastepca Jelcyna – wybory wygral.
    Naturalnie Rosji nie wolno tego, co wolno Polsce. Pan Komorowski nawet nie czekal na konstytucyjny okres zaloby po prezydencie Kaczynskim. I tez wygral wybory.

    Nie wiem tylko, co to ma wspolnego z Polnocna Korea, w ktorej wystepuje dynastia polityczna i wladza przechodzi z ojca na syna i na wnuka.
    Podobnie jak w Katarze, Bahrainie, Kuwejcie czy Brunei. A nawet w Anlii gdzie rola Glowy Panstwa i Kosciola jest dynastyczna.

    System politycznych dynastii jest coraz bardziej popularny, co widac po dynastiach Bushow i Clintonow a teraz rozpoczela sie dynastia Trumpow w Bialym Domu, gdzie trzech juz malych Trumpkow – nastepcow zajmuje z rodzina corki pana prezydenta cale wielkie pietro. A poniewaz kazda rodzina ma prawo do prywatnego zycia, to zlikwidowano tradycyjne dni przyjec w Bialym Domu i juz nikt nie moze poza rodziny ten Bialy budynek, ktory jest wlasnoscia narodu amerykanskiego -odwiedzac.

    Corka pana Trumpa, ktore nie przeszla przez sito wyborcze i nikt na nia nie glosowal, stala sie glownym doradca tatusia, czyli ma dostep do panstwowej dokumentacji. Podobnie jak jej maz Jared, ktorego glownym zajeciem jest finasowanie nielegalnego zasiedlania West Banku. Pan Jared tez jest doradca.
    A poniewaz corka prezydenta ma dostep do dokumentow i roznych fotografii – wiec na widok biednych zagazaowanych dzieci na pustym lotnisku w Syrii – Ivanka Trump sie rozplakala i tatus wzruszony lzami coreczki zarzadzil ataka na Syrie. Dobrze miec tatusia w poblizu, ktory pomoze wytrzec lzy.
    Porada okazala sie bezcenna. Co dwie glowy i kobiece lzy…
    Zwlaszcza, ze te wystrzelone tomahawki ( wszystkie 59) 1 milion dolarow wartosci kazdy- zostaly wyprodukowane przez firme Reyhton, w ktorej tatus Ivanki ma udzialy.
    I wilk syty … i owca zjedzona.

    Rozpacz Ivanki spowodowala nalot na Syrie:

    PressTV-‘Ivanka’s broken heart sparks US attack on Syria’

    http://www.presstv.ir/Detail/2017/04/08/517272/US-politics-Syria-war-Ivanka-Trump

    Szokujacy biznes rodzinny > Braciszek Iwanki potwierdza , ze siostrzyczka spowodowala atak na Syrie:

    Shocking Family Business: Trump’s Son Confirms Ivanka’s Role in Striking Syria

    https://sputniknews.com/politics/201704111052519532-ivanka-trump-syria-missile-strike/?utm_source=adfox_flite_626004&utm_medium=banner&utm_content=2047935&utm_campaign=adfox_site-campaign_41917-63665&ues=1

    Tatus iwanki zas morduje dzieci w 4-ch krajach
    Trump Has Killed Beautiful Babies in Four Countries | Global Research – Centre for Research on Globalization

    http://www.globalresearch.ca/trump-has-killed-beautiful-babies-in-four-countries/5585801

    Wiadomo bylo juz od marca, ze amerykanska flota za australijska beda odbywac wspolne manewry na Oceanie Indyjskim. Widac zaloba w Bialym Domu byla tak wielka, ze doradcy prezydenta pomylili Pacyfik z Oceanem Indyjskim

    Oops! Trump’s warships were never heading towards NK | Springfield Daily Record

    https://www.springfielddailyrecord.com.au/news/oops-trumps-warships-were-never-heading-towards-nk/3168106/

    A przeciez wiadomo, ze nie chodzi ani o Koree Polnocna czy Poludniowa. Nawet zapomniano ( na chwile o Putinie).
    Pan Prezydent z wielkim naciskiem podkresla o jakie panstwo mu glownie sie rozchodzi;
    Posluchajcie:

    Donald Trump Says „China” – YouTube

  46. Bogusz said

    ad.36 wspaniały komentarz Panie Admin

  47. Pinxit said

    2
    Snag
    Podstawowe braki w wiedzy.
    Korea ma od dawna bron nuklearna. Chyba od 40 lat.
    Podobnie jak Indie, Izrael, Pakistan, Korea Polnocna nie podpisala Traktatu o Nie- rozprzestrzenianiu broni nuklearnej.
    I co z tego, ze Iran podpisal???
    Teraz, Korea Polnocna jest jeszcze bardziej podejrzliwa, ze nie nalezy wierzyc Jankesom, bo podobno sie za czasow Obamy Jankesy zaprzyjaznili sie z Iranem i podpisali umowe, ze sie nie beda do Iranu wtracac, bo …………..Iran nie ma broni atomowej!.
    A teraz strasza Amerykanie, ze napada na na Iran, bo Iran zagraza pokojowi na Bliskim Wschodzie a wiadomo, ze jest pokoj na Bliskim Wschodzie.

    Ciekawe, ze nikt sie nie czepia Izraela, ktory jest wszedzie pierwszy do bitki. A co gorsze kradnie Amerykanom glowice – ale caly czas sie wydziera na Iran.

    I przypominam, ze najwiekszym swirem sa Stany Zjednoczone, poniewaz sa JEDYNYM panstwem, ktore uzylo broni atomowej w Hiroszimie i Nagasaki i uzywa wszedzie gdzie sie da broni chemicznej. (Wietnam, Jugoslawia, Jemen, Irak, Afganistan). Broni chemicznej na Palestynczykach i Syryjczykach uzywa Izrael..
    Nikt nie ma widac pretensji do swirow.
    A tylko do podejrzanych o swirowanie.
    Obama nie mial jaj i Nagrode Nobla dostal tylko dlatego, ze napadl na 9 panstw.
    A mogl na 30!
    Dlatego nalezala mu sie pokojowa nagroda, ze nie zdazyl wymordowac calego Bliskiego Wschodu.
    Zabraklo mu jaj.

    Reszte mojego wpisu czeka na zielone swiatelko moderacji.

  48. andzia said

    Już się wytłumaczyli, że walą na Koreę. Chińczycy chyba nic z Kimem nie załatwili, bo merdia milczą. Ciekawe na ilu fortepianach grają? Tu ciekawy wpis: http://wiescizrosji.salon24.pl/772636,chinskie-glowice-jadrowe-na-granicy-z-rosja-i-inne-niemile-niespodzianki
    Wbrew opiniom analityków USraelowi (jak mysz w worku, żmija w surducie, ogień w rękawie) chyba nie tylko chodzi o dominację z Chinami w tamtym rejonie świata. Nieciekawie.

  49. Re: 36 Komentarz p. Gajowego.

    Oczywiscie, ze w 100% ma Pan, Panie Gajowy slusznosc, co moge przelozyc na wprowadzenie Programu Kredytu Spolecznego (Narodowego), ktorego bardzo, ale to bardzo niechetnie widzieli by k…rwy I zlodzieje, bo z z chwila jego wprowadzenia, to conajmniej 1.5 miliona zlodzieji I oszustow (czyt. prywatyzatorow I restrukturyzatorow) idzie w „pasiaki”, bowiem Program Kredytu Spolecznego (Narodowego) jest jawnym w sensie publicznym (a glownie wobec osob sprawujacych publiczne urzedy) finansowym systemem monetarnym poslugujacym sie TYLKO (w cyrkulacji spolecznej) GOTOWKA („zywa” gotowka), ktora jest anonimowa, niekontrolowana przez Rzad, calkowicie wolna od lichwy I jakichkolwiek podatkow…
    A wiec od zawsze k…rwy I zlodzieje obawiali sie I obawiaja tego, co jest przejrzyste I transparentne…rowniez I broni palnej…w rekach obywateli (wszystkich obywateli)…
    ==========================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  50. snag said

    Pinxit

    Chyba? Korea zaczęła program w 80 tych a pierwsza próbę przeprowadziła rzekomo ok. 10 lat temu, podkreślam ‚rzekomo’ bo pamiętam że znawcy tematu w oparciu o zapis sejsmografow twierdzili że duża konwencjonalna eksplozja ,…

    Co do reszty to już ci kiedyś wspomniałem, trzymaj się tematu bo nie mam zamiaru latać za kimś kto nie potrafi się skupić na jednym – Chcesz pogadać na temat Iranu czy zio-grajdołka to załóż post i zobaczę czy podjąć temat, czy nie

    Have a good one

  51. Jacek2 said

    Re.33
    USA koronę mogą stracić i to w taki sposób że przez długi czas mordę będą miały rozdziawioną. No bo jak tak można? Jak z tym Ickiem: gdzie Icek idziesz z tym karabinem? Na wojnę. A po co? Wroga będę zabijał. A jak ciebie zabiją? Mnie? A za co?
    Skąd to przekonanie że państwo może istnieć tylko w przypadku gdy pracuje na potrzeby innych krajów.
    Chiny jeżeli już produkują gówno to dla tych którzy płacą gównem.
    Choćby taki Huawei to nie jest gówno. To nie tylko smartphony ale też CWDM-y, DWDM-y, akurat z tym miałem do czynienia. Niech ktoś mówi co chce ale nie jest to chińska tandeta.

  52. Panie Marucha, to o tę furteczkę głównie mi chodziło. A tę „przemianę” dostrzegłem przede wszystkim w nazywaniu pewnych istot jasno i wyraźnie po imieniu, które zaczyna się na „ż”.

    ——
    Tak robię od zawsze i nic się nagle nie zmieniło.
    Admin

  53. Czolgista said

    @47
    Panie Pinxit. Proszę nie tracić czasu na de.bila o ksywkach Snag/Split. Osobnik ten nie ma nawet minimalnego pojęcia o wojskowości.
    Tutaj popis jego niewiedzy w temacie. Wymyśla, że zubożony uran to materiał wybuchowy (sic!), a mrożenie go do temperatury, kilka stopni poniżej zera, ma zmieniać jego właściwości. 🙂 Nie rozumie, co to jest śrucina/odłamek (pellet) i jaką rolę pełni w bombie. Do przemądrzałego Snaga/Splita nie dociera, że zubożony uran to po prostu metal o dużej gęstości, które nie ma właściwości wybuchowych, a jedynie jest promie twórczy.

    *Wystarczy oziebic bomby ze zubozonym uranem do kilku stopni ponizej zera zeby polowa radioaktywnych peletek spadla i nie wybuchla co IDF robilo celowo zeby niewypaly zrzucone w 2006 roku zabijaly i kaleczyly latami a pola staly odlogiem ,”
    https://marucha.wordpress.com/2016/07/24/wolne-tematy-61-2016/

    Ktoś, kto twierdzi, że Korea Północna nie zagraża sojusznikom USA, jest po prostu bezmyślnym pajacem. Wojska północnokoreańskie mają zaledwie 50 km do Seulu, czyli mogą to miasto spokojnie ostrzelać z artylerii konwencjonalnej i rakiet średniego zasięgu. Do ostrzału Seulu mogą też wykorzystać tzw. brudne bomby, czyli w tym wypadku pociski wypełnione odpadami radioaktywnymi, co doprowadziłoby do skażenia stolicy Korei Południowej na setki lat. W końcu Korea Północna posiada reaktor atomowy.
    Dlatego USA od lat nie zaatakowała Korei Północnej. Teraz też tego nie zrobi, bo USA tak naprawdę jest papierowym tygrysem. Teraz potrząsa szabelką przy półwyspie koreańskim, po tym jak jej atak na Syrię okazał się nieskuteczny.

  54. Pinxit said

    53
    Czolgista.
    Dziekuje.
    Przede wszystkim za wyjasnienie tego zubozalego uranu.
    Ja jestem cywilem i w ogole sie nie znam na broni ani militariach bo sie ich okropnie boje. Stracilem bliskich.
    Ale mam odwage sie przyznac do wszystkich rzeczy, ktorych nie umiem i chetnie korzystam z wiedzy innych.
    Wreszcie rozumiem co to jest ten depleted uranium, bo tez myslalem, ze „wybucha”.
    Dlatego nie rozumialem skad sie w Serbii biora do tej pory dzieci urodzone z porazeniami popromiennymi.
    W Wietnamie tez. I w Iraku…

  55. Czolgista said

    W Wietnamie USA używała środka o nazwie „Agent Orange”, którym niszczono plantacje wietnamskie. Dodatkowo ma właściwości mutagenne. USA, jak na zwykłych bandytów przystało, nie mogąc wygrać wojny stosowali taktykę spalonej ziemi – tak samo jak naziści. Głęboko w dupie mieli, że zginą tysiące cywilów przez takie akcje.

    Zubożony uran to już lata 70-te, gdy USA zdało sobie sprawę, że ich pociski ppnac są nieskuteczne przeciwko nowym czołgom sowieckim.

  56. kail1410 said

    ad 53

    „Ktoś, kto twierdzi, że Korea Północna nie zagraża sojusznikom USA, jest po prostu bezmyślnym pajacem.”

    Panie Czołgisto szanowny, ależ nikt nie twierdził, że Korea Pł nie zagraża Amerykańskim sojusznikom. Wprost przeciwnie, wszyscy byliśmy zgodni, że to właśnie ten fakt będzie głównym pretekstem do obrócenia „Kimowego” podwórka w perzynę. Właściwie jedyną niewiadomą jest to, kto tego dokona. Czy Amerykanie rękoma Chińczyków, czy też może, USA rękoma swoich sojuszników? Tak czy owak, szykuje się spora rozróba w tej części świata i jedyną dobrą informacją jest, że to daleko od Europy.

    I jeszcze taka ciekawostka, czy wie pan, panie szanowny, kto jest największym wierzycielem Stanów Zjednoczonych? Tak, ma pan racje, są to Chiny, ale drugie miejsce może już być dla pana zaskoczeniem. Na drugim miejscu jest Japonia. Wspólnie posiadają „makulaturę” na około 3 biliony dolarów. Więc gdyby tak, jakimś cudem, udało się napuścić jednych na drugich i Chiny zmiotłyby Japonię z powierzchni ziemi (co oczywiste), to Amerykanie w obronie sojusznika musieliby wypowiedzieć wojnę Chinom, tym samym stając się „bogatsze” o trzy okrągłe biliony dolarów, bo przecież w czasie wojny długów się nie spłaca. Czyż to nie „przezabawne”? Ja oczywiście nie wiem co Amerykańce planują, ale że jest to przebiegły, wciąż najpotężniejszy i bezlitosny twór, zdążyliśmy się już dawno przekonać.

    Dlatego, osobiście, uważam Kima za pyszałka i głupca, ponieważ zapewne doskonale zdaje sobie sprawę, że pełni rolę „azjatyckiej Ukrainy”, a mimo to brnie w tę grę dalej.

    I tylko głupich cywilów żal…

  57. Boydar said

    Ja się nie znam, na tym, ale autor już raczej tak

    http://archiwum.wiz.pl/2001/01030300.asp

  58. Czolgista said

    @56
    Panie Kail. Proszę spojrzeć na wpis nr 2 w tym wątku. Owszem są tacy, którzy wmawiają, że Korea Północna nikomu nie zagraża.

    Oczywiście nie jestem zwolennikiem reżimu rządzącego Koreą Północną.

  59. snag said

    Kail1410

    Nie będzie zadymy, Chiny zajmą się sprawą choćby z racji że ostatnia rzecz jaka jest im potrzebna na ich granicy to ‚cała’ Korea i sojusznik Stanów, następny powód to fakt że bez amerykańskiego rynku zbytu Chiny przestaną być mocarstwem ekonomicznym … Za dużo do stracenia żeby ryzykować dla świra ,…

    ——
    Pan Snag nieustannie obrzuca Kima inwektywami, wśród których „świr” jest typową.
    Na czym polega świrowanie Kima? Konkretnie?
    Na tym, że ma silną armię i broń nuklearną, a w związku z tym usraelcom nie jest łatwo „wyzwolić” kraju?
    Admin

  60. snag said

    PS.

    Z jednej strony Chiny potrzebują ‚północną’ jako buffer zone i porównanie które stawia ich reżim w korzystnym świetle a z drugiej, za jaką cenę? Nie zapominajmy ze Trump to deal maker a Chinczycy umia liczyc i kalkulowac.

    Z ostatniej chwili:

    President Trump on Friday put new pressure on China to rein in North Korea, saying „if they want to solve the North Korea problem, they will.”

    „China is very much the economic lifeline to North Korea so, while nothing is easy, if they want to solve the North Korean problem, they will,” Trump tweeted.

    http://thehill.com/homenews/administration/329852-trump-if-china-wants-to-solve-north-korean-problem-they-will

  61. snag said

    To ze ma czy nie silna armie czy nie, nie ma tu nic do rzeczy i nie daje mu prawa do traktowania 20 milionów rodaków w sposób jaki traktuje a panu prawa do rozgrzeszania skoorwiela ,…

    Pozwólcie ludziom wybierać i zobaczymy jak zagłosują nogami ,…

    ——
    Akurat wam chodzi o „dobro narodu” koreańskiego… można się posrać ze śmiechu.
    Komu Pan chce ciemnotę wciskać?
    Admin

  62. kail1410 said

    Panie Snag,
    pewnie ma pan rację i dobrze, bo ostatnie czego nam potrzebne to światowa wojna atomowa. Ale jest tu sporo niewiadomych, ot choćby to, co tak naprawdę prezydent Trump ma na myśli mówiąc o „rozwiązaniu problemu Korei Północnej”. Trudno będzie namówić Kima do zaprzestania zbrojeń, nie mówiąc już o przekonaniu go do zniszczenia arsenału który już posiada. Chińczycy oczywiście zrobią wszystko co w ich mocy, by utrzymać status quo, które jest to dla nich korzystne, ale Kim wydaje się być bardzo pewny swego, więc nie będzie łatwo.

    Poza tym nie wiemy o co tak naprawdę chodzi Amerykanom, bo być może naprawdę jest to prowokacja, mająca na celu strącenie Kitajców z pantałyku. No bo jak tu „Make America great again” w obecnej sytuacji kiedy to czas zdecydowanie „pracuje” na korzyść Chin? Najszybciej byłoby zabijając głównego wierzyciela, rujnując przy okazji jego gospodarkę, tylko, czy to wciąż możliwe?

  63. kail1410 said

    Ach, jeszcze jedno. Tak „psioczymy” na prezydenta Trumpa, a wyobraźmy sobie, co by się teraz działo gdyby u sterów była Hilaria.
    Pozdrawiam.

    Pewnie byłoby jeszcze gorzej, ale nie mamy się co cieszyć.
    Admin

  64. ikarek said

    Czyli co, te wszystkie gadki o obozach koncentracyjnych w Korei Płn i umieraniu z głodu to tylko usraelska propaganda? No proszę, a ja, kretyn, cały czas myślałem że to jednak prawda. W takim jednak razie chyba te różne zdjęcia też są propagandą i nie przedstawiają prawdziwego przywódcy tego porządnego państwa, bo ten gruby wybryk natury samym swoim wyglądam wzbudza agresję. Przy nim nawet ludzie cierpiący na autyzm lub zespół Downa wyglądają na absolwentów nauk ścisłych.

    ——
    Sam Pan jesteś downem. Kim jest wykształconym człowiekiem, znającym języki obce.
    Admin

  65. Czolgista said

    @64
    Głód na masową skalę panował w Korei Północnej zaraz po upadku ZSRR. Wszystkie kraje Bloku Wschodniego dotknął wtedy poważny kryzys ekonomiczny. Najgorzej z oczywistych względów miała Korea, ale ten okres już dawno minął.

    „Przy nim nawet ludzie cierpiący na autyzm lub zespół Downa wyglądają na absolwentów nauk ścisłych.”

    Super. Pobluzgałeś sobie Ikarek, a teraz mi powiedz jak ma się to do osoby Kima, który skończył publiczną szwajcarską szkołę i nauczył się dwóch języków.
    Jest dyktatorem i to bezwzględnym – takim jak dawni feudałowie, ale sugerowanie, że jest debilem wskazuje na bezmyślność osoby, która takie zarzuty formułuje.

  66. snag said

    Kail1410 @ 63 ,…

    Poczekamy zobaczymy – Nie wiem czy p. tu zaglada a warto ,…

    https://disqus.com/by/snag01/

  67. kail1410 said

    No, I had no pleasure to see that blog, but I take a look.
    Thanks.

  68. snag said

    Kail1410

    Od czasu do czasu są tam artykuły na temat Polski, wyważone 2 centy więcej nigdy nie zaszkodzi ,…

    My pleasure ,…

  69. ikarek said

    Lepiej być downem niż drażliwą i obrażalską panienką, jak większość ludzi przekonanych o własnej nieomylności.

    Może jednak ktoś odpowie na proste pytanie:

    Czy te obozy koncentracyjne, umieranie z głodu, zamykanie w więzieniu do trzeciego pokolenia, itp. – to wszystko jest wytworem usraelskiej propagandy, czy nie?
    Bo już nie wiem…

  70. Marucha said

    Re 69:
    Panie Ikarek, może Pan na pewniaka przyjąć, że w usraelskiej propagandzie jest niewiele prawdy. Po prostu trzeba udupić Kima, żeby móc spokojnie napaść na KRLD bez większych protestów ze strony publiczności. W tym celu zmyśla się różne informacje.
    Swego czasu oskarżano Irakijczyków o wyrzucanie kuwejckich niemowląt z inkubatorów, a Pinocheta że specjalnie tresował psy w celu gwałcenia ciężarnych kobiet. Że nie wspomnę o Miloszewiczu…

    A nawet gdyby była to 100-procentowa prawda, to niech mi Pan powie: Pan naprawdę wierzy, że USA współczuje losowi biednych Koreańczyków i niczego innego nie pragnie, jak ich wyzwolić spod dyktatury?
    Śmiało!

  71. Marucha said

    Jag długo przetrwałaby Korea Północna jako niezależne państwo nie podporządkowane żydowskim banksterom, gdyby – jak tego sobie życzą różni tacy – zapanowała tam demokracja, liberalizm, wolny rynek itd?

    W wojsku albo panuje rygor, albo równie dobrze można wojsko rozpuścić. Korea Północna to takie wojsko otoczone wrogami. Dlatego musi tam panować dyscyplina: żadnych żydowskich dysydentów, żadnych marszów KOD, żadnej międzynarodowej prasy. I do tego trzeba mieć środki odstraszania.

    Korea Północna nikogo nie zaatakowała i nie zaatakuje pierwsza. Ale daje wyraźnie do zrozumienia, że będzie się bronić. Nie tylko, kurwa, kredkami.

  72. Ola said

    Hilario bylaby gorsza od Trumpa ? No nie wiem. Trump nie wie, co powiedzial , co mowi i co robi. Mowil. ze wyslal okrety pod Koree Pln. , a one doplynely do Australii. Mowil w wywiadzie , ze matke bomb zrzucil na Irak , a to byla Syria. To jakis powazny przypadek psychiatryczny wymagajacy jak najszybciejszego ubezwlasnowolnienia . No i ten Kim… Na normalnego tez nie wyglada . Niesamowicie wybuchowa mieszanka tych dwoch wariatow. A zreszta wszystkie decyzje podejmuje nie Trump , a jego corka Iwanka , projektantka mody , he he . swiat nie mogl juz bardziej zwariowac.

    ——
    Kim jest normalniejszy, niż ogromna większość zachodnich „przywódców”. Nie wiem, na jakiej podstawie uważa go Pani za nienormalnego, ale myślę, że na podstawie donosów wiarygodnych mediów. Korea, choć państwo małe, dałoby na wojnie w d… większości „mocarstw”. Tak postępuje „nienormalny”?
    Admin

  73. revers said

    Wlasnie na poligonie atomowym gdzie mial nastapic probny wybuch atomowy odbywaja sie mecze siatkowki …

    https://www.o2.pl/artykul/kim-zakpil-z-trumpa-widok-z-satelity-wprawil-w-oslupienie-6114424266938497a

  74. snag said

    Admin ,…

    ‚Swego czasu oskarżano Irakijczyków o wyrzucanie kuwejckich niemowląt z inkubatorów’

    Pudło w porównaniu, przykład z inkubatorami to kilkunasto-minutowy epizod na przesłuchaniu w Kongresie, na drugi dzień wszyscy wiedzieli że bullshit że ten rzekomy naoczny ‚świadek’ jest córką ambasadora i uczennicą w jakiejś prestiżowej prywatnej szkole na przedmieściach DC, tymczasem image Korei poparty zeznaniami świadkow-uciekinierów, fotkami i videos ma kilkadziesiąt lat i im większy postęp elektroniki tym więcej dowodów że ten ‚supreme leader’ to psychicznie chory maniak który narzucił tam kult jednostki i terroryzuje naród ,…

    ——
    Psychicznie chorzy to są przywódcy USA i ich w dupę pierdoleni doradcy-kryminaliści.
    Kim nikogo nie zbombardował ani nie powiesił żadnego przywódcy obcego państwa.
    Admin

  75. snag said

    Podobnie Stalin, tudzież Mao, także Hitler 😉 ,…

  76. ikarek said

    Re 70

    Bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź
    Bo już spodziewałem się kopa w doope 🙂

    Oczywiście że nie wierzę w dobre intencję światowych przywódców. Mimo wszystko staram się czasem używać mózgu:)
    Gdyby było inaczej, to zamiast atakować Syrię albo Libię, powinni byli spróbować zaprowadzić demokrację np. w Arabii Saudyjskiej.

    Jednak wydaje mi się, że Um to zupełnie coś innego niż Saddam Hussein, Kadafi albo Assad. Wygląd też sporo mówi o człowieku, a twarz ukochanego przywódcy, delikatnie mówiąc, nie zawiera moim zdaniem zbyt wielu cech ludzkich. Jest to twarz rozpuszczonego dzieciaka, od dzieciństwa wychowywanego na sadystę. Dlatego też wysunąłem przypuszczenie, że jeśli te wszystkie obozy koncentracyjne są wytworem propagandy, to wizerunek przedstawiany w mediach także powinien być kłamstwem.

    Te wszystkie niusy o Korei Płn. brzmią dużo bardziej wiarygodnie niż bzdety o broni chemicznej. Te wymuszone uśmiechy generałów, dzieci tarzające się z płaczem po ziemi po śmierci ILA i inne ciekawe dla psychiatrów przypadki – to sprawia makabryczne wrażenie NWO. Oczywiście mogę się mylić, w końcu jestem zdany tylko na mendia.

    Zabawię się w proroka i powiem, że ukochanemu przywódcy włos z jego szałowej czuprynki nie spadnie. Dzielni kołboje atakują tylko wyraźnie słabszego przeciwnika, a KRLD to nie to samo co np. Irak. Ropy tam chyba nie ma, za to jest liczna armia od dziecka wychowywana w miłości, zdolna zadać poważne straty. Dlatego nie ma co liczyć na to, że los tych biednych ludzi w jakiś sposób się w najbliższym czasie się zmieni.

  77. NICK said

    Gospodarz. (70).
    Zwięźle.

  78. Siekiera_Motyka said

    Ad. 76 – Korea to pretekst dla USraela by tam siedzieć i Chinom i Japończykom dokuczać. Po co USraelu bazy wojskowe w Japonii ?

    To ta sama metoda co Imperium Brytyjskie używało z przykładem Hong Kongu. USrael „wyzwoliły” Chorwację by zainstalować Baze Bondsteel i siedzieć jak najbliżej Rosji. Teraz pojawili się u nas by nam robić pikniki z kiełbaskami.

  79. Boydar said

    „… Czy te obozy koncentracyjne, umieranie z głodu, zamykanie w więzieniu do trzeciego pokolenia, itp. – to wszystko jest wytworem usraelskiej propagandy, czy nie?
    Bo już nie wiem …” – Pan Ikarek (69)

    „Im większe kłamstwo, tym ludzie łatwiej w nie uwierzą”
    Autor: Joseph Goebbels

    „Królestwo kłamstwa nie jest tam, gdzie się kłamie, lecz tam gdzie się kłamstwo akceptuje”
    Autor: Karel Čapek

  80. Pinxit said

    75
    Snag
    To naprawde zalosne co pan pisze.
    To samo pewnie wypisywal pan na temat Miloszewica, Husejna i Kadafiego.

    Prosze wyliczyc na krtore panstwo napadla Korea Polnocna?
    Komu przeszkadza?
    Pan po prostu nie wie co sie dzieje na Polwyspie koreanskim.
    W Poludniowej Korei byla niedawno wielka awantura o ktorej pana Snag nawet nie wspomnial na gajowce.
    Zarzucano pani prezydent park, ze jest skorumpowana. Fale demonstrantow nie popuscily, dopoki pani Park nie zostala oficjalnie oskarzona i zawleczona na lawe oskarzonych. Wyrokiem sedziego zostala aresztowana.
    A chodzilo glownie o to, ze dala sie (albo byla zmuszona) przekupic jankesowskiej soldatesce i podpisala zgode na zainstalowanie THAAD na granicy z Polnocna Korea.
    Amerykanie sie upierali, ze te tarcze i caly sytem THAAD nikomu nie szkodza – to po co chca zainstalowac.
    Tymczasem, Polnocna Korea podniosla wrzask, ze te tarcze maja bardzo silne radary. Potwierdzili to Chinczycy bo sie okazalo, ze to normalnie bardzo silne szpiegowskie urzadzenia, ktore pokryja pol terytorium Chin.
    Trzeba bylo narobic wrzasku na temat zagrozenia z Polnocnej Korei.
    Fryzura Kima sie panu nie podoba?
    Ma podobna do Trumpa.
    Jankesy hucza o jakichs rosyjskich hakerach a sami chca kontrolowac caly swiat.

    Zeby bylo weselej to pani Park siedzi w areszcie a niejaki pan Moon ( i cos tam) wybira sie do wyborow w Korei Poludniowej. Wybory maja byc 9 maja.
    Chodzi jednak o to, ze ten pan Moon ma na razie 44 % poparcia. A glownie dlatego, ze obie Koree tak naprawde chca sie polaczyc i pan Moon reprezentuje opinie milionow juz Koreanczykow, ktorzy maja dosc i prawie kowbojskiej demikracji, napalmu, mordowania ludzi.
    Bo pan Snag nie czyta amerykanskich zrodel wojskowych , ktore podaja, ze Amerykanie w nalotach dywanowych i napalmowych wymordowali w Korei 4 miliony ludzi.
    Koreanczycy maja co pamietac.
    Trumpusy wpadly w panike.
    Dzis podali, ze zwolano w przywatnej rezydencji Trumpa nadzwyczajna rade, co robic z ta Korea, zeby nie dpuscic do zjednoczenia.
    Szkoda, ze pan nie zna angielskiego, bo mi sie nie chce dla byle kogo tlumaczyc

    Secrecy and Cover-Up for Trump War Plans? | Veterans Today
    http://www.veteranstoday.com/2017/04/25/secrecy-and-cover-up-for-trump-war-plans/

Sorry, the comment form is closed at this time.