Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Mierzeja Wiślana: awantura geograficzna – na złość Rosji

Posted by Marucha w dniu 2017-04-21 (piątek)

Polski Sejm zaakceptował sporny projekt, którego koszty wynoszą 220 mln dolarów. Warszawa gotowa jest do wykopania kanału przez rezerwat przyrody Mierzei Wiślanej, aby połączyć Elbląg z morzem – pozwoli to statkom nie zawijać do rosyjskich akwenów terytorialnych.

Długość kanału ma przekraczać kilometr, a głębokość sięgać będzie pięciu metrów.

Ekolodzy i specjaliści, w tym także z Unii Europejskiej, nazywają budowę kanału szkodliwą awanturą, która wyrządzi olbrzymie szkody systemowi ekologicznemu rezerwatów przyrody. Jednakże prezydent Andrzej Duda już podpisał dekret w sprawie rozpoczęcia budowy nowej trasy wodnej. Prace mają być rozpoczęte w przyszłym roku.

„Celowość gospodarcza polskiego projektu jest znikomo mała” — uważa pełniący tymczasowo obowiązki gubernatora obwodu kaliningradzkiego Anton Alichanow.

Naszym zdaniem jest to inicjatywa o charakterze wyłącznie politycznym, ewentualnie posiadająca nawet jakieś podwójne podłoże — wojskowe czy geostrategiczne.


Oficjalnie poruszaliśmy tę sprawę podczas posiedzenia rady rosyjsko-polskiej, jednak koledzy nie powiedzieli nam nic oprócz tego, że przed 2022 rokiem strona polska zamierza ten kanał zbudować.

Chociaż istnieje kilka oficjalnych dokumentów międzynarodowych, w tym także zawartych w ramach Komisji Ochrony Środowiska Morskiego Bałtyku HELCOM, gdzie zanotowane są zobowiązania wszystkich sygnatariuszy tego dokumentu co do konieczności prowadzenia konsultacji, dodatkowego zawiadomienia i uzgodnienia. Żadnego uzgodnienia czy zawiadomienia z polskiej strony nie było.

U nas podczas ostatniego posiedzenia rady ekologicznej przy rządzie obwodu kaliningradzkiego zapadła decyzja odnośnie powołania specjalnej grupy, w której skład weszło siedemnastu specjalistów: a są to ekolodzy, ichtiolodzy, oceanolodzy i inni — której zadaniem jest ocena konsekwencji tego przedsięwzięcia dla naszego systemu ekologicznego.

Na podstawie wyników tej analizy będziemy przygotowywać interpelację do rządu Federacji Rosyjskiej o wezwanie Polaków do respektowania konwencji międzynarodowych, podjętych przez nich zobowiązań odnośnie ochrony Bałtyku.

Ponadto, kanał przez mierzeję Wiślaną może wyrządzić szkody nie tylko ekologii Zatoki Kaliningradzkiej, lecz również gospodarce obwodu. Woda w naszej zatoce jest bardziej słodka, jest tam oddzielny system ekologiczny, dość poważnie traktujemy rozwój aktywnego rybołówstwa w strefie przybrzeżnej. Jest to branża dotowana i w ostatnich latach rozwijała się bardzo dobrze. Dla naszych rybaków to także może stać się szkodliwym czynnikiem, jeśli zasolenie wody będzie w jakiś sposób się zmieniać. Możemy ponieść przez to również straty gospodarcze — wyjaśnił Anton Alichanow.

Jak oceniają sytuację mieszkańcy regionu, przez który ma przebiegać kanał? Mieszkańcy Elbląga cieszą się z tego, gdyż duży port będzie dobrym bodźcem sprzyjającym rozwojowi gospodarczemu miasta. Natomiast w Krynicy Morskiej nie ukrywa się obaw, że ten popularny teren uzdrowiskowy straci swoją atrakcyjność.

Niezależny polski dziennikarz Tomasz Omański ma swoje podejście do problemu:

— Ja nie jestem pewien, czy akurat wszyscy w Elblągu cieszą się. O ile wiem, wielu mieszkańców Elbląga puka się w głowę. Powiedzmy sobie: Polacy są podzieleni zarówno pod tym względem, jak i pod wieloma innymi. Największa grupa to ci, którym jest w ogóle wszystko jedno. Dwie pomniejsze grupy wyglądają tak: jedna grupa jest za tym, żeby się uniezależnić od Putina i przekopać tę Mierzeję, a druga twierdzi, że jest to ekonomiczny absurd. Wydaje mi się, że mamy do czynienia z pewnymi aspektami militarnymi.

— Co Pana zdaniem ma to znaczyć?
— Mam na myśli po pierwsze to, że oficjalnie, jak podają polskie media, w Elblągu ma stacjonować dowództwo wojsk NATO na tzw. Wschodniej Flance. Nie jest to żadną tajemnicą, że wojska amerykańskie są obecne w tym regionie — w Orzyszu na Mazurach w odległości 130 km od granicy z obwodem kaliningradzkim, no i w Elblągu również będą stacjonować Amerykanie.

Być może wcale nie o lotniskowce chodzi, lecz o jakieś lżejsze wojskowe jednostki pływające. I samo wyjście z Elbląga bezpośrednio do morza jest ważne.

Taki wniosek nasuwa się sam przez się dlatego, że jeżeli widzimy, że aspekt ekonomiczny nie ma tu absolutnie żadnego sensu, i o tym rząd w Warszawie wie, zdaje sobie z tego sprawę, a więc można zadać sobie pytanie: A w jakim celu ten projekt jest w tak błyskawicznym tempie i z taką determinacją dalej realizowany?

https://pl.sputniknews.com

komentarzy 46 to “Mierzeja Wiślana: awantura geograficzna – na złość Rosji”

  1. Robert Syndoman said

    artykuł zlecony przez służby federacji rosyjskiej, wszystko co robią Polacy jest złe i niedobre , Rosjanie nawet jak strzelają w tył głowy robią to dobrze a nawet bardzo dobrze ,Polacy jak próbują się bronić robią źle- taki jest przekaz tego artykułu

    ——
    Dobrze, że Pan nam, maluczkim, to wyjaśnił.
    A teraz wracaj Pan do „Gazety Polskiej” redagowanej przez banderowskiego agenta.
    Admin

  2. anonim said

    Gdyby „krewni” Pana manna nie judzili przeciwko Rosji to i kanał jak hmm…drzewiej bywało potrzebny by nie był…

    Kto ma zarobić to zarobi a i cena bursztynu spadnie tak się kolejną szpilkę Niedźwiedziowi wsadzi ot cały sens.

  3. NICK said

    Czyli co.
    Nie kopać Mierzei Wiślanej?

  4. Maverick said

    W tył głowy to tylko strzeli żydowscy enkawudziści. W Katyniu też oni a nie Rosjanie.
    Pięć metrów głębokości to żadna poważna głębokość chyba dla barek.

    Gdańsk ma słabe obroty, gdzie polskim portom do takiego np. Rotterdamu czy Hamburga czy nawet Rostocku w byłym DDR?
    Znając polską głupotę można sądzić że będą to utopione pieniądze, straty środowiskowe będą znaczne, gdyby Zalew Wiślański zamienić w hodowle rybne, morskich wodorostów, z których produkowano by medycynę i tak potrzebną zdrową żywność, to wmawiają głupim Polakom potrzebę portu gdy Elbląg nie ma żadnego przemysłu. ŻYDZI przy okrągłym stole celowo zniszczyli polski przemysł, wmawiali potrzebę inwestorów strategicznych etc. aby manić i ogłupiać naród. Gdy Bolek był liderem Solidarności to dbałby aby wykorzystać swoją sławę do szukania zamówień dla stoczni, a nie rwał się do koryta i zniszczenia stoczni i nie tylko.
    Nie rozumiem tylko jednego i nie mogę zwalać wszystkiego na Żydów, bo widzę sporo polskiej głupoty, że tak dają się wodzić za nosy, często nie mają ambicji i biorą wszystko za newsy gdy nimi sterują. Jak to możliwe że synek Stozlmana żydowskiego enkawudzisty, który strzelał Polakom w potylicę został prezydentem wolnej niby Polski? This beats me. Często wolą się ochlać niż dbać o to co mieli. Trzeba przywrócić szkolnictwo, uczące tworzenia biznesów, ekonomi i usunąć pseudo ekspertów żydowskich z mediów.

    Żadnego pożytku ekonomicznego z tego nie będzie, Polacy raczej są wykorzystywani do globalistycznych planów kabały aby doprowadzić do dezintegracji Rosji. Planują ją rozbić na wiele małych państewek i przejąć kontrolę nad złożami naturalnymi. Kiedyś Albright brzydka żydówka powiedziała że złoża nie należą do Rosji ale do ludzkości i że powinni się nimi dzielić, to wideo jednak zostało usunięte z sieci, sam je kiedyś oglądałem. Możecie poszperać być ktoś to jeszcze gdzieś znajdzie.

    Polska ma roszczenia Terytorialne wobec Rosji a nie Ukrainy i Litwy, to musi być polish joke. Nie mam pojęcia jak to zrobią? Utworzą po drugiej stronie Ukrainy Polskę B.

    Te durnie nawet nie rozumieją że za podżeganie do wojen kara boża jest jedna totalne upokorzenie. Jeszcze robienie tego dla obcych interesów to dopiero jest choroba psychiczna.
    Żydostwo nie spocznie aż utworzą w Jerozolimie świątynię szatana, wyjątkowo bardzo w tym pomagają fałszywi kaznodzieje z USA i ich media na całym świecie, które nie informują ale sterują ciemnotą ludzką, jest oczywistym że te CNN, FOX to są fake newsy. Tak samo jak Gówno, TVN, czy świerszczyk Sakiewicza.

  5. AlexSailor said

    W obecnej konfiguracji kanał do Elbląga jest konieczny.
    Nie wiadomo dlaczego kopany ma być dopiero teraz, a nie funkcjonuje od 20 lat.
    A te ględzenia o ekologii i o stratach Rosji to chyba jakiś żart.

    Jedyne co budzi zaniepokojenie, to cena tego przekopu.
    Strasznie drogo.

    Zaś panu gubernatorowi warto przypomnieć, jak administracja jego poprzedników łaskawie zgadzała się lub nie na ruch przez ich terytorium morskie polskim jednostkom.
    Wtedy jakoś o stratach i powstrzymaniu rozwoju gospodarczego Polski w tym miejscu nie myśleli.

    Cały region Zalewu Wiślanego bardzo zyska na kanale.
    Zarówno turystycznie jak i gospodarczo.
    Sytuacja strategiczna floty rosyjskiej bazującej w Królewcu oczywiście bardzo się pogorszy, przez co wartość enklawy dla Rosji się zmniejszy, co jest niewątpliwie korzystne dla Polski.

    Z historii warto przypomnieć, że Elbląg zawsze był miastem portowym nieporównywalnie bardziej przychylnym Polsce, niż Gdańsk.
    Czas, by miał swoje okno na morze.

  6. Maverick said

    „Sea weeds” czyli chwasty morskie są bardzo drogie, nawet niewielu zdaje sobie sprawę że po skażeniu nuklearnym z Fukoszimy w Japonii ich hodowle są niebezpieczne dla zdrowia. Mierzeja oferuje naturalne warunki hodowlane, można uprawiać hodowle różnych morskich wo-dorośli, przecież sushi jest owinięte przetworzoną trawą morską. Na dnie hodowle raków i krawetek, ryb i wodorośli, w Elblągu przetwórstwo i eksport na cały świat, tak wiem że Polacy wierzą że po rybach siła za 10 lat. Z Krynicy Morskiej stateczki turystyczne oferują wypady na ryby dla miłośników łapania ryb, z restauracjami przetwarzającymi je dla klientów i nawet przygotowujących te szpanerskie sushi.
    Medycyna zawierająca jod z chwastów jest nawet droższa, wszędzie widzę biznes.

  7. Maverick said

    Zamieściłem komentarz ale wyświetla „oczekuje na moderację”. Więc powtórzę.

    W tył głowy to tylko strzeli żydowscy enkawudziści. W Katyniu też oni a nie Rosjanie.
    Pięć metrów głębokości to żadna poważna głębokość chyba dla barek.

    Gdańsk ma słabe obroty, gdzie polskim portom do takiego np. Rotterdamu czy Hamburga czy nawet Rostocku w byłym DDR?
    Znając polską głupotę można sądzić że będą to utopione pieniądze, straty środowiskowe będą znaczne, gdyby Zalew Wiślański zamienić w hodowle rybne, morskich wodorostów, z których produkowano by medycynę i tak potrzebną zdrową żywność, to wmawiają głupim Polakom potrzebę portu gdy Elbląg nie ma żadnego przemysłu. ŻYDZI przy okrągłym stole celowo zniszczyli polski przemysł, wmawiali potrzebę inwestorów strategicznych etc. aby manić i ogłupiać naród. Gdy Bolek był liderem Solidarności to dbałby aby wykorzystać swoją sławę do szukania zamówień dla stoczni, a nie rwał się do koryta i zniszczenia stoczni i nie tylko.
    Nie rozumiem tylko jednego i nie mogę zwalać wszystkiego na Żydów, bo widzę sporo polskiej głupoty, że tak dają się wodzić za nosy, często nie mają ambicji i biorą wszystko za newsy gdy nimi sterują. Jak to możliwe że synek Stozlmana żydowskiego enkawudzisty, który strzelał Polakom w potylicę został prezydentem wolnej niby Polski? This beats me. Często wolą się ochlać niż dbać o to co mieli. Trzeba przywrócić szkolnictwo, uczące tworzenia biznesów, ekonomi i usunąć pseudo ekspertów żydowskich z mediów.

    Żadnego pożytku ekonomicznego z tego nie będzie, Polacy raczej są wykorzystywani do globalistycznych planów kabały aby doprowadzić do dezintegracji Rosji. Planują ją rozbić na wiele małych państewek i przejąć kontrolę nad złożami naturalnymi. Kiedyś Albright brzydka żydówka powiedziała że złoża nie należą do Rosji ale do ludzkości i że powinni się nimi dzielić, to wideo jednak zostało usunięte z sieci, sam je kiedyś oglądałem. Możecie poszperać być ktoś to jeszcze gdzieś znajdzie.

    Polska ma roszczenia Terytorialne wobec Rosji a nie Ukrainy i Litwy, to musi być polish joke. Nie mam pojęcia jak to zrobią? Utworzą po drugiej stronie Ukrainy Polskę B.

    Te durnie nawet nie rozumieją że za podżeganie do wojen kara boża jest jedna totalne upokorzenie. Jeszcze robienie tego dla obcych interesów to dopiero jest choroba psychiczna.
    Żydostwo nie spocznie aż utworzą w Jerozolimie świątynię szatana, wyjątkowo bardzo w tym pomagają fałszywi kaznodzieje z USA i ich media na całym świecie, które nie informują ale sterują ciemnotą ludzką, jest oczywistym że te CNN, FOX to są fake newsy. Tak samo jak Gówno, TVN, czy świerszczyk Sakiewicza.

  8. Stuopa said

    A kto będzie pływał do Elbląga?
    jachty latem, bo za płytko, po za tym mamy porty z infrastruktura do których mało kto zawija np Szczecin, Gdynia. większość idzie przez porty niemieckie i potem tirami jest rozwozone. A głupi goj zapłaci za budowę i tak z tego dalej g… będzie miał.

  9. anonim said

    Tu tylko o Bursztyn chodzi (dlatego tylko 5m)
    Zgodnie z niezmienną linią WSZYSTKICH nieRządów czeciej erpe Polska ma być biednym krajem rezerwatem z ludnością żyjącą z pracy własnych rąk, stąd ten jakże ważny port w Elblągu nie potrzebuje większego kanału niż taki którym przepłyną łodzie z niemieckimi panami wracającymi do „swoich Prusów”

    Gdyby chodziło o porządny głęboki kanał można by rzec pełnomorski i gdyby Polska była silnym krajem z silną gospodarką tak wtedy byłbym za kopaniem bez żalu z mojej strony dla tamtejszej przyrody.

  10. guła said

    Można nie kopać w interesie tzw ekologii. Alternatywą jest przekazanie Polsce Okręgu Królewieckiego.
    Zawsze są dwa wyjścia.

    Kanał miał powstać za „wczesnego” Gierka, na którego polecenie opracowano dokumentację projektowo – wykonawczą. A więc nie dwadzieścia a trzydzieści lat temu. Nic z tych planów nie wyszło, ponieważ bracia Sowieci – sory – oczywiście Słowianie zadecydowali za nas; „niet nie nada”.

    I tak się bujamy do us … śmierci.

  11. Jack Ravenno said

    A tak na marginesie – co, kurwa, ruskim do naszego terytorium? Możemy wyjebać studnie na kilometr głęboką dziesięć metrów od granicy i co? osobiście nie czepiam się Rosjan ale głąby i tam i tu mnie wpieniają…

    Im nic do tego. Po prostu się dziwią. Tak jak Polacy się dziwią „psycholowi” Kimowi.
    Admin

  12. Maverick said

    Statki mają wozić produkty i kontenery, a co takiego produkuje się w Elblągu?

    Jaka jest populacja Mazur i Elbląga, jeden kontener na długo wystarczy.

    Do Gdańska jest bardzo blisko?

    Przewoźnicy morscy wolą Rotterdam bo tam opłata portowa jest dwa razy mniejsza niż w Gdańsku.

    Utworzenie plantacji i hodowli dużo lepszy biznes. Polakom jednak nie chce się myśleć i pracować wolą dupy starzejącym się esesmanom podcierać i na roboty jeździć.

  13. Tamu said

    Niedługo przekop będę miał pod nosem i poza tym liczę również na rozwój tej mojej zapiździałej mierzei, zrobienie porządnej drogi od piasków do mikoszewa, usypania większych wałów bo gdy jest cofka gdzieniegdzie się przelewa, na bursztynie może troche zarobią ale nie wiele, choć akurat tam gdzie będą kopać trochę tego jest. Jak słyszę o zielonych, żukach gnojarzach i tej całej naturze 2000 to mnie szlak trafia, zrobili kreskę przez mierzeje i nikt nie morze na swojej ziemi nic zbudować. A do tej Krynickiej wsi to nie wiem po co ci ludzie jeżdżą chyba tylko złapać raka(jak połowa mieszkańców) z największych w Polsce złóż uranu które są 100 m pod nią. O co chodzi z tym nie całym miliardem na przekop co to za wielkie pieniądze niby są skoro Ondrej od razu jak namiestnikiem został podarował banderowskim ukrom takich miliardów cztery na wieczne oddanie. Obecnie u nas problem jest większy panie i panowie – mianowicie nie ma ryby…

  14. Maverick said

    Hodowle morskie to wielki biznes.

    g
    Mariculture refers to the cultivation of marine organisms in seawater, usually in sheltered coastal waters. The farming of marine fish is an example of mariculture, and so also is the farming of marine crustaceans (such as shrimp), molluscs (such as oysters), and seaweed.

    Na otwartym morzu trzeba to robić inaczej gdy zalew oferuje lepsze warunki. Pewne strefy należy jedynie odgrodzić siatkami.

    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS-FfZ3HMwChRaocfGUq-DHBeoDLPXGMhmlO1K3HrrOrO4jCIzS

  15. Maverick said

    Tak się składa gdy głupek i niedorozwój podejmuje decyzję to ona wasze przynosi skutki odwrotne od zamierzonych.

    Takie jest prawo boże. ŻADEN lewacki umysł tego nie zmieni, choćby nie wiem jakby temu zaprzeczał i na dowód tego podnosił się za własne uszy, dowodząc że grawitacja nie istnieje.

    Niech sobie kopią i tak nic z tego nie wyjdzie, stoczni nie umieją wykorzystać, portu w Gdańsku, czy Gdyni także a ludzi trzeba czymś bajerować.

  16. matirani said

    Ekolodzy i specjaliści, w tym także z Unii Europejskiej, szkodza interesom Polski, bo tak im kazano albo do tego ich przekonano.

    – Jest to ożywienie gospodarcze portu Elbląga i całego otoczenia. Jest to skrócenie o 50 mil drogi do portów trójmiejskich. Zainteresowani tym kanałem żeglugowym są również Ukraińcy i chcą o tym rozmawiać – podkreśla gość radiowej Jedynki.

    Ożywienie portów

    Jan Popończyk kapitan żeglugi morskiej także zwraca uwagę na szczególne znaczenie projektu dla portu w Elblągu i jego otoczenia.

    – Istotne jest kwestia rozwoju portu w Elblągu, który może być znakomitym portem filerowym, czyli takim który jest portem poddostawcą dla portów w Gdyni. To rozwiąże problem wąskich gardeł portów Trójmiasta. Kolejna rzecz to jest turystyka. Można utworzyć sztuczne wyspy, które utworzą archipelag – raj turystyczny – wylicza rozmówca.

    Nowi specjaliści

    Może to być również szansa na wykształcenie nowego pokolenia kadr m.in. żeglugi śródlądowej.

    – To może być znakomite koło zamachowe, nie tylko dla rozwoju okolic zalewu, ale też i okazja dla tego, żeby wyszkolić fachowców do tego, żeby dalsze prace na Wiśle wykonywać – przewiduje Jan Popończyk.
    *****
    „Ekolodzy” to banda naiwniaków manipulowanych przez Korporatokracje, aby blokowac decyzje sprzeczne z jej interesem. Albo banda cwaniaków blokujacych konieczne dla Kraju projekty aby dostac pieniadze „na ekologie” i wydac je na samych siebie.

  17. Maverick said

    Na razie takie barki dopływają do Elbląga:

    Ładunki przeładowane w tym porcie to w 2015 roku zaledwie 206 900 ton.

    Trochę historii:

    http://www.port.elblag.pl/page/show/3/historia-portu?lang=pl

    Czy Polacy nie potrafią negocjować i po prostu wpływać do portu poprzez otwarcie w mierzei po stronie kaliningradzkiej?

    Gdy się otwarcie prowokuje, to wtedy nie można nawet zacząć takich negocjacji.

    Zamiast pozwolić na rurę chcą udowodnić ze są ważni i nie mają z tego nic, gdy Finowie zarabiają. Tutaj ugoda offsetowa na przepływ statków i zyski za przesył ropy i gazu a tak nic.

    Czyli głupi Polak zawsze traci, ale dalej myśli ze jest ważny.

  18. Maverick said

    Nie wierzę ze istnieje coś takiego jak polscy eksperci, może maniaczące głowy i naciągacze naiwnych. Ci eksperci wszystko rozdali za grosze, lub zniszczyli, dla przykładu czy fabryka w Radomiu nie mogła produkować komórek telefonicznych, stocznie statków?
    Polacy to ogólnie lewacy, mają mentalność lewacką dlatego nie mają własnych inicjatyw.
    ŁUDZĄ się że ktoś się o nich zatroszczy zamiast troszczyć się o siebie samemu. Nie potrafią zrobić analiz ekonomicznych tylko pospolite hura!! Charpagańskie podejście do pracy.

  19. revers said

    Bedzie przywiatanie przez flote baltycka ru, wlasnie przetestowano pozytywnie nowe systemy przeciw rakietowe na 2 nowych fregatach na Baltyku w okregu Kaliningradzkim, na procki Antka rakietowe systemy antyrakietowe, a i kalibry o zasiegu 2600 km czekaja na prikaz.

    http://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/rosyjska-flota-otworzyla-ogien-na-baltyku/engq3m1

  20. Tamu said

    Ad. 18
    Jakby zrobił zdjęcia z mostu UE w Elblągu to by widział, że na placu przeładunkowym coś się jednak dzieje, który mijam prawie codziennie, a nie ściąga byle fotki z neta.

  21. Zerohero said

    Na razie to Gdańsk i Gdynia przegrywają z Hamburgiem, a Polska zaniedbuje żeglugi śródlądowej, więc agitacja za podniesieniem ekonomicznego znaczenia Elbląga zakrawa na bezmózgowie. Jedyne co potrafią robić nadwiślańskiej lachociągi, to obrabianie jankeskiej gały. Oczywiście do obrabiania gały trzeba dorobić odpowiednią ideologię „patriotyczną”. w tym pseudo ekonomiczną.

    I co! Nie będzie nam rusek mówić czy zes,..ć w gacie jest źle czy nie. A właśnie, że my się zesr,,my! I to nie jest nasze ostatnie słowo. 🙂
    Banki, sklepy – zagraniczne.
    Stanowienie prawa – w Brukseli.
    Ale kawałka szlaku wodnego nie możemy uzależniać od Rosji. Bo tu nagle wybija „niepodległość”. Wybija smrodem szamba.
    Rozpętajcie wojnę z Rosją, a ten kanał wam zablokuje w 10 minut. Głąby.

  22. Maverick said

    Co gorsza za poklepanie po plecach zrobią nawet lachę wujkowi Samowi!
    Zamiast się kierować własnym interesem, tak na siłę chcą zniszczyć korzyści jakie może przynieść nam Jedwabny Szlak i to też za poklepanie po plecach. No chyba że coś nie wiemy, jak np. że Stolzman wziął 15 mils w torbie papierzanej za więzienia CIA. To może i Macierewicz też coś dla siebie kasuje. Patriotyzm jest sprzedawany głupim i naiwnym. Patriotyzmem jest dbanie o interes narodu, i jego bezpieczeństwo a nie narażanie jego bezpieczeństwa prowokacjami.

  23. guła said

    Jasne że dobrze jest wiedzieć … i potrafić odróżnić barkę od statku spacerowego i spacerowego bulwaru od portu. Nawet rzecznego.
    Ale się te Zera na dokazywali.

  24. guła said

    Dlaczego w Elblągu nic nie ma i kontener wystarczy na potrzeby, jakieś tam. Elbląg gospodarczo zniszczyli gdańszczanie likwidując ewentualnego konkurenta. A to wszystko wynika z niepohamowanej chęci utworzenia wolnego miasta Gdańska pod światłym przywództwem junkrów pruskich, którym tzw gdańszczanie od pewnego czasu robią laskę.
    Aha
    Likwidacja gospodarki morskiej to też ich robota.

    Tak przy okazji, co czuć i gołym okiem widać w kraju.
    http://3obieg.pl/hejterjugend-znow-ida-na-wojne

  25. RomanK said

    Wczoraj prez Putin wydal Ukaz zabraniajacy przeladunkow w obcych portach TOWAROW, KTORE MAJA PRZEZNACZENIE NA RYNEK ROSYJSKI!!
    I co???? Wrzask portow Hamburg, Rotterdam..etc…gdzie rozladowywano samochody i transportowano do Rosji koleja badz samochodami…
    Swoja doroga problem Mierzeji i wiele wywiadow w tym z POlakami mieszancami Mierzeji,,przerowadzila w ostatnich dniach Televizja Rossija 24…i kanal Wiesti,,,oraz inne polskie tematy ,jak rozwalanei pomnikow w Polsce i opieka nad nimi Polakow….

  26. 800 said

    Jeden ciul czy to PIS czy to PO , 800+ dotacji rzadowych dla pracodawcow Za zatrudnianie ukraincow zamiast Polakow to jest bizness a nie my tu barany na emigracji …

  27. matirani said

    Tamu,
    Myslenie stereotypowe jest bardzo zakorzenione, umysly przyuczone sa do cytowania i powtarzania wiec na realia reaguja wyobrazeniami stereotypowymi. Nie jest proste widziec to, co jest a nie to, co sie sobie wyobraza na podstawie zakorzenionych stereotypów.
    Pozdrówka

    21 0H – Zegluga Sródladowa w Polsce jest w procesie odbudowy. Podobnie jak szlaki wodne. To prace zakrojone na lata, ale las osikowy na posag córki madrego chlopa rosnie przynajmniej 18 lat.

    Panie Maverick – pan jest bardzo rozgoryczony? Moze nie jest az tak zle? Moze bedzie lepiej? Moze sie Pan myli?

    Elblag, to miasto. Dookola miasta sa gospodarstwa rolne a troche dalej inne miasta. Jak sie pojawi mozliwosc tanszego transportu towarów niz ciezarówki to spory kawal Polski na tym skorzysta.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%82_Elbl%C4%85ski#/media/File:MAPA_KANA%C5%81U_ELBLASKIEGO.svg

    Prosze zawsze pamietac o podstawach rozwoju gospodarczego który zawsze opiera sie na transporcie.

    A transport najtanszy jest po wodzie.
    Potem kolej.
    Potem droga.
    Potem samolot.
    Potem konie, muly, woly i tragarze.

  28. guła said

    To prawda, mieszkańcy Krynicy Morskiej protestują ponieważ, taki kanał pozbawi te towarzystwo monopolu na zamknięty geszeft wakacyjny (letnio – zimowy). Pozostali, tak jak pan Tamu są zdecydowanie za przekopem z tych samych powodów co Elblążanie. Trzeba przerwać ten gospodarczy marazm i rozpocząć działalność. Działalność każdą jedną z możliwych. Tym bardziej, że jest i poparcie (pieniądze) rządu.

  29. matirani said

    28 Guła – racja. A do Krynicy poplynie sie stateczkiem. Albo sie wybuduje most. Jaki klopot? Nieprawdaz?

    26. 800 – Pan poda link do tego komunikatu o 800+, bardzo prosze.

  30. revers said

    Przy okazji kanalu przez Mierzeje Wislana prosze zasypac juz istniejacy tor wodny na Zalewie Szczecinskim, tez prawda, po co sluchac potem latami w mediach jakis magalomanialnych solidauchow jak nijaki p.Drzazga z sejmiku wojewodzkiego o 100 tys. wplywajacych do portu w Szczecinie lub po wodowaniu w pozostalosci po stoczniach polskich Stocznia Nowa podobnej wypornosci splywajacych okretow morskich, nie wspominajac o zwiekszonym tonazu przeladunkow jak moga to robic porty w niedalekim Rostocku, Hamburgu, ale Ruskim trzeba dorzucic ze Elblag to potega i basta.

    Panowie zapominaja ze takie tory wodne wymagaja intensywnemu corecznemu poglebianiu by utrzymac tory wodne w stanie uzywalnosci i nie doprowadzic do stanu ponownego zasypania piaskiem niesionym pradami wodnymi, czy cofkami morskimi a to dodatkowe miliony.

  31. POLSKA nadal MIĘDZY WSCHODEM A ZACHODEM,tylko jeszcze bardziej globalnie niż to oceniał Feliks Koneczny,autor oryginalnego podziału na CYWILIZACJE.
    W czasie walki ZŁA ze ZŁEM to jest FASZYZMU z KOMUNIZMEM wobec Polski nielojalnie zachowały się MNIEJSZOŚCI NARODOWE:ŻYDOWSKA i UKRAIŃSKA.Po ZBRODNI PRZEMILCZENIA KATYŃ nastąpiła RZEŹ WOŁYŃSKA.Ma swoją historię żydowski,bandycki rewolucjonizm.
    Dziś doświadczamy procesu od ŻYDOBOLSZEWIZMU,który przejął w działaniu rosyjski rasizm,do ŻYDOBANDERYZMU,który zintensyfikował militaryzacje handlu wojną i pokojem,odwołując się przy tym do ANTYPOLSKICH,bandyckich korzeni.
    Jest i druga strona medalu wynikająca z pojedynku USA-Chiny.
    Doskonali się sztukę wywoływania kryzysów,aby na nich zarabiać.W trwającej WOJNIE O PIENIĄDZ po jednej stronie kalicja PETRODOLAROWA,a po drugiej ANTYDOLAROWA bazująca na powiększających się zasobach chińskiego złota.EURO zabiega o powiększenie wpływów europejskich przez pryzmat gospodarki niemieckiej.
    Jak w każdej wojnie trzeba mieć strategię,a jaka jest i jaka powinna być POLSKA?!

  32. guła said

    Porty w Rostocku i Hamburgu PO ostatnie decyzji (parominutowej) prezydenta Putina mają … pozamiatane.
    Zmień pan wzorzec panie Revers.
    Aha, „ale Ruskim trzeba dorzucic ze Elblag to potega i basta” co pan_u je? panie Revers?

  33. Stefan z Komprachcic said

    Obawiam się, że nie chodzi o drogę dla okrętów Wielkiego Brata, tylko znowu o interesy banderowców. Cytat ze strony „Morski Wortal”:

    „Ukraiński port w Elblągu?

    Deputowany Lwowskiej Rady Obwodowej, Ostap Kozak, zainicjował procedurę włączenia się Ukrainy do Konwencji Helsińskiej, o ochronie środowiska naturalnego Bałtyku. A po przekopaniu Mierzei Wiślanej, Ukraina zyska własny port morski na Bałtyku – Elbląg. Do tego, aby być uznanym za kraj w pełni bałtycki, Ukrainie brakować będzie tylko jednego – formalnego członkostwa w organizacji regionalnej współpracy Regionu Morza Bałtyckiego. Wygląda na to, że wkrótce i to się zmieni, a pierwszym krokiem do bałtyckiej integracji Ukrainy ma być współpraca ekologiczna. – Włączenie się Ukrainy do prac HELCOM, umożliwi obwodom Lwowskiemu i Wołyńskiemu otrzymanie wsparcia na rozwiązanie problemów ekologicznych – argumentuje O. Kozak. Dlatego, deputowany zgłosił propozycję wystosowania oficjalnego listu, od administracji obwodu, do przewodniczącego parlamentu i ministra spraw zagranicznych, w sprawie konieczności podpisania tej konwencji. Zdaniem O. Kozaka, problemy ekologiczne dorzecza Bugu i Sanu są na tyle poważne, że ich rozwiązanie wymaga ścisłej współpracy wszystkich krajów Regionu Morza Bałtyckiego. Jak twierdzą eksperci inicjatywy „Bałtycka Ukraina”, która powstała po decyzji rządu RP o przekopaniu kanału przez Mierzeję Wiślaną, w Polsce czy na Litwie sytuacja ekologiczna byłaby równie katastrofalna, gdyby nie hojne wsparcie skandynawskich, niemieckich i unijnych funduszy pomocowych. – Środowisko nie zna granic. Jeżeli nie wesprzemy teraz Ukraińców w ich działaniach ekologicznych i w sprawie budowy ukraińskiego portu w Elblągu, oznaczać to będzie, że dotychczasowe deklaracje o „strategicznym partnerstwie” były nic nie warte. Proponujemy konkretny krok na rzecz włączenia Ukrainy do struktur europejskich. Teraz inicjatywa w rękach naszego rządu i dyplomacji – twierdzi Julian Kołtoński, dyrektor Zarządu Portu Morskiego Elbląg. Z propozycją stworzenia ukraińskiego kompleksu portowego w Elblągu zwrócił się, w listopadzie ub.r., prezydent tego miasta. Inwestycja miałaby wspierać rozwój eksportu z zachodniej Ukrainy do krajów skandynawskich. Jednym z warunków, jakie ZPME przedstawił ukraińskim partnerom, jest podpisanie Konwencji Helsińskiej, o ochronie środowiska Bałtyku. Zdaniem elblążan, w przeciwnym przypadku trudno będzie mówić o Ukrainie jako o kraju bałtyckim i pozyskiwać wsparcie dla ukraińskich projektów. Ukraińcy są gotowi przyjąć tę konwencję, lecz czekają na jakiś sygnał od polskiego rządu. Wiele wskazuje jednak na to, że Warszawa zignoruje tę inicjatywę i Konwencja Helsińska oraz przekop Mierzei Wiślanej nie będą tematem rozmów premierów obu państw. – Już raz Polska zawiodła Ukraińców, gdy pojawiły się ogromne kolejki na granicach. Drugiego razu już nie może być – konstatuje J. Kołtoński. Kijów liczy, że jako kraj bałtycki (po przyjęciu konwencji, przekopaniu Mierzei Wiślanej i stworzeniu własnego portu w Elblągu) będzie miał wpływ na blokowanie niekorzystnych dla Polski i Ukrainy decyzji Rosji w zakresie Gazociągu Północnego i zamknięcia rurociągu „Przyjaźń”. Dlatego, Ukraińcom zależy na tym, aby nie przeciągać procedur. W związku z tym we Lwowie, z niepokojem przyjęto pogłoski, jakoby przekop mierzei, a więc i budowa ukraińskiego portu, miały się opóźnić ze względów środowiskowych. – Jeżeli polski rząd zdecydował o przekopaniu mierzei, a my na to reagujemy staraniami o przyłączeniu się do Konwencji Helsińskiej, to oczekiwalibyśmy, że rządowe decyzje będą realizowane bez opóźnień. W przeciwnym razie, ukraiński port bałtycki powstanie w Kłajpedzie, która wcale nie łączy tego z przyjęciem konwencji i ochroną środowiska. Ale jest to wariant mniej korzystny dla Lwowa – tłumaczą eksperci Lwowskiej Rady Obwodowej.”

    Ciekawe czy z czasem zażądają eksterytorialnej autostrady do Wolnego Miasta Elbląga? Ostatnio, jak pamiętam, nie skończyło się to zbyt dobrze.

  34. siu said

    Jak w Polsce tylko wspomniano o przywróceniu kanału wodnego na Odrze dla transportu barkami to zaraz odezwała się przekupna banda niemieckich ekologów, jakie to będzie miało negatywne skutki dla środowiska. Ale tym samym ekologom nie przeszkadzało niszczenie środowiska wodnego przez budowę i eksploatację takiego samego kanału po niemieckiej stronie czyli na rzece Łeba. Kasa się liczy i jak wyrasta nam konkurencja to uruchamia się ekologów aby tą konkurencję zdusić w zarodku – ruskie i niemieckie metody.

    ——
    Odra to Odra i całkiem dość insza inszość, ale co do tego przekopu przez Mierzeję Wiślaną, to mam wątpliwości.
    Przekonuje mnie teoria, że to dla Ukrainy.
    Admin

  35. wow said

    Ten cały projekt to strata pieniędzy i katastrofa ekologiczna tj. zniszczenie Parku Krajobrazowego. Przecież głębokość Zalewu Wiślanego to 3 metry. Pełnomorskie statki i tak do Elbląga nie dopłyną tylko najwyżej jakieś barki.

  36. RomanK said

    Panie Maverick, ja sie na hodowli bydlatek morskich nie znam… ale znam beaucoup Cajuns…z Bayou…a ci z tego zyja.
    Wiem- bo mocze nogi -jaka jest woda ciepla w Bayou..i jaka w Mierzeji…. bo moczylem dawniej….
    Seeweed…to chyba ten japonski, czy koreanski kelp rozni sie znacznie od polskiego glonu z Mierzeji… jadl pan???? probowal pan zrobic glonowa zupe???Poza tym Mierzeja to prawie slodka woda….

  37. Alina said

    35 Wow
    To prawie taka sama głębokość jak Zalewu Szczecińskiego. I co z tego wynika? Tam pływają statki pełnomorskie do Szczecina, więc tu i do Elbląga dopłyną. Coś takiego jak pogłębiarki zostały wymyślone chyba jeszcze w XIX wieku.

  38. RomanK said

    CO sie tyczy Jedwabnego Szlaku…to te durne buce, ktore wioda Narod na zatracenie zapomnieli o pomyslodawcy, profesorze Lydonie B. LaRouche, ktory wyszedl z pomyslem 30 lart temu…
    Zwalczany i szkalowany, oczerniany w Polsce przez Uklad Magdalenski… a jedynym politykiem, ktory nie bal sie rozmawiac z jego ludzmi byl A. Lepper…zostal bestialsko zamordowany! I nikt nie odprawia zadnych miesiecznic po jego smierci….nikt nie pyta moderatorow Gazety Polskiej..co jeszcze wiedza w tej sprawie????ani ich pryncypalow rozdajacych medale za „wybitne zaslugi” dla Ukrinskiej Bezpeky.!

    Dzis…. to Plujace Gowno przylepia sie do pomyslu i wrzeszczy plyniemy:-))) oczywiscie zapominajac ze Jedwabny Szlak..to Polaczenia Kolejowe typu MEG LEV ….i ze 90% wszystkich polaczen czyli caly Szlak Jedwabny ….lezy na terenach Rosji….
    Tak maja nasrane:-))))))

  39. ruler said

    Temat przekopu Mierzei Wiślanej, ma już swoje lata i można rzec iż pełnoletniość już dawno przekroczył. Trzeba by wiele talentu, aby coś nowego w argumentacji za, lub przeciw wykombinować. Ja nie będę się wysilał na oryginalność, tylko wspomnę o kilku wnioskach, które się jawią po powierzchownym oglądzie sytuacji.
    Po pierwsze, samo przyjrzenie się mapie, w sposób logiczny wskazuje na skomunikowanie sporego ośrodka przemysłowego z otwartym morzem, tak samo jak np. przystanek autobusowy przy drodze potrzebuje skomunikowania chodnikiem i dajmy na to, zadaszeniem. Kwestia umieszczenia tego przekopu u nasady mierzei, umożliwia budowę stosunkowo krótkiego toru wodnego i łatwość utrzymania w zimie, gdy Zalew zamarza. Następnie, nie wymaga proszenia się Rosjan o takie same zabiegi na ich odcinku.
    Po drugie, od czasów krzyżackich sprawa się magluje i takowych przekopów już było kilka i cieśnina Pilawska jest jednym z nich, tylko utrzymywana w celach żeglugowych, poszerzona i pogłębiona i pozbawiona wrót sztormowych, chroniących przed cofką.
    Po trzecie, cały Zalew jest wynikiem prac melioracyjnych i budowlanych. Zamknięcie ujścia Wisły do Nogatu, stworzenie polderów i regulacja kanałami, rowami, pompami, spowodowało że trudno tutaj mówić o środowisku naturalnym. Jeżeli ktoś się domaga ochrony naturalnych warunków, to najpierw należy Wisłę puścić na stare koryto i zrobić z Żuław podmokłe tereny z losowo zalewanymi obszarami na wiosnę. Obecnie przy niewielkim spływie wód z terenów przyległych, praktycznym zaniechaniu ruchu żeglugowego i granicy państwowej, Zalew jest stojącą kałużą z kisnącymi pokładami roślinności, ścieków i Jedyny Bóg wie czego jeszcze.
    Po czwarte, 99,99% obywateli w RP radykalnie nie powinno obchodzić, czy tam będzie przekop, czy rezerwat, czy plaże dla nudystów, ponieważ ważny głos mają tu ci, którzy byliby lub nie, skłonni zainwestować tam pieniądze i następnie polska racja stanu, która jak narazie przez wszystkie lata powojenne, ostentacyjnie stoi tyłem do Morza Bałtyckiego.

  40. NICK said

    „Przekonuje mnie teoria, że to dla Ukrainy.
    Admin”
    A, skund una? Ta teoria? Mogę zaś nie rozpoznać.

    p.s. Staram się nie przeszkadzać ale…?
    Skąd?

  41. NICK said

    No to jeszcze jedno.
    Tzw. przemysł. Hm.
    Jewropejski.

    NIE ISTNIEJE.

    Wiecie?

    WSZYSTKO jest we Chinach.

  42. Tamu said

    Burmistrz Krynicy w tvp regionalna powiedział tak: jeśli przekop będzie bliżej Krynicy (czyli w zasięgu jej gminy) to my się zgadzamy. Jakieś pytania?
    Bo taką atrakcję każdy chce mieć po swojej stronie, jakoś cieśniny pilawskiej nie zamula hmmm jak to jest, gdy jesienią i wiosną mamy cofki to przydałoby się spuścić trochę wody z zalewu przez ów przekop. Zrobią przekop to zaraz u wszystkich w koło popowstają różnego rodzaje przystanie, bary, jacht kluby, miniporty.

  43. Marucha said

    Re 40:
    Argumentów dostarczył Stefan Z Komprachcic (33)

    Re 42:
    Opinia burmistrza Krynicy jest bez znaczenia.
    Chyba, że to wyjątkowy okaz burmistrza: uczciwy, nieprzekupny, mądry, dbały o polskie interesy.

  44. Tamu said

    Niby dlaczego jest bez znaczenia? Przecież to głos ludu tam mieszkającego całych 9 set osób z groszem które są tam zameldowane czy też 1100 osób licząc całą gminę Krynica Morska.

    Niekoniecznie. To jest głos JEDNEJ osoby, która raczej nie reprezentuje wszystkich poglądów ludu tam osiadłego. Chyba, że jest wyjątkiem (uczciwy, kompetentny etc).
    Admin

  45. Tamu said

    Ale większości, mamy taki system. widzę, że admin go podważa, też bym mógł ale tylko na system, w którym o każdej rzeczy od błahej po arcyważną w państwie decyduje bezpośrednio każdy polak. Oczywiście pozostałości lub hybrydy poprzednich systemów obecnych agentur i masy trolowych wolontariuszy wystawić na światło dzienne i pożegnać. Mną nie musi rządzić od wieku wiecznie ta sama tłuszcza.

  46. revers said

    re32

    a no to panie Gula z porty na razie w Grecji dobrze sie sprzedaja ale konsorsjum niemieckim nie Putinowskim,

    https://www.ft.com/content/7221b849-5627-369c-8337-ce541f44f11a

    wlacz pan moozg panie Gula. a Hamburg, Rostock jako miasta hansatyckie leza w Rosji? i Putin zamiata?

Sorry, the comment form is closed at this time.