Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Smutna prawda o sprzedaży samochodów elektrycznych: Bez dotacji rządowych przestają być kupowane w ogóle!

Posted by Marucha w dniu 2017-07-11 (wtorek)

Coraz więcej znaków wskazuje na to, że popyt na eko-elektryczne samochody jest sztucznie napędzany potężnymi dotacjami lub zwolnieniami z podatków.

W Danii, gdzie ekologiczne wzmożenie powoli zaczęło ustępować zdrowemu rozsądkowi, czego skutkiem jest decyzja rządu o wycofaniu się ze wspierania kupujących elektryczne auta podatkowymi zwolnieniami, sprzedaż takich pojazdów w I kw. 2017 r. zmniejszyła się o ponad 60 proc. r/r.

W Hongkongu, gdzie lokalne władze postąpiły podobnie, sprzedaż elektrycznych aut Tesli nagle spadła do zera!

Czy sektor aut elektrycznych to jedna wielka bańka spekulacyjna? Niestety, nie można tego wykluczyć.

Po tym jak władze Danii podjęły decyzję o wycofaniu się z ulg podatkowych dla kupujących samochody elektryczne, sprzedaż aut w tym segmencie w I kwartale 2017 r. spadła o ponad 60 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Warto zwrócić uwagę, że w IV kwartale 2015 r. (tj. w ostatnim kwartale, kiedy funkcjonowały podatkowe zwolnienia) w Danii sprzedano łącznie blisko 2,5 tys. aut elektrycznych. W I kwartale 2016 r., od kiedy ulgi podatkowe przestały funkcjonować, liczba sprzedanych egzemplarzy aut elektrycznych spadła do nieco ponad 200. W I kwartale 2017 r. obniżyła się jeszcze bardziej – sprzedano ich mniej niż 100.

Podobne zachowania rynkowe można zaobserwować w Hongkongu. Władze tego specjalnego regionu administracyjnego Chin podjęły 1 kwietnia decyzję o zaprzestaniu dotowania zakupów aut elektrycznych. W efekcie powyższego cena Tesli model S wzrosła niemal dwukrotnie. O ile w marcu w Hongkongu sprzedano rekordową liczbę aut Tesli (tj. 2939 sztuk), o tyle w kwietniu sprzedaż tych aut spadła do… zera!

Powyższe historie pokazują, że rynek aut elektrycznych nie jest jeszcze konkurencyjny i bez rządowych dotacji nie wytrzyma starcia z tradycyjnymi modelami aut. Mając na względzie pompowanie popularności aut elektrycznych przez celebrytów oraz niektóre lewicowe środowiska, można dojść do wniosku, że sektor ten to jedna, wielka bańka spekulacyjna.

Źródło:
Władze Hongkongu odcięły wsparcie, sprzedaż Tesli spadła do zera (Bankier.pl)
It’s Confirmed: Without Government Subsidies, Tesla Sales Implode (ZeroHedge.com)

http://niewygodne.info.pl

No ale jak to? Przecież gdzieś tak przed rokiem p. Kostrzewski, Polak mieszkający w Aberdeen (Szkocja) skonstruował auto elektryczne jeżdżące praktycznie za darmo:
>http://www.glosgminny.pl/wynalazek-polaka-aberdeen-auto-jezdzi-darmo-polski-rzad/
ponieważ akumulatory ładują się podczas jazdy na akumulatorach.
Pewne próby zwrócenia uwagi społeczności internetowej, iż jest to kolejna wersja perpetuum mobile, czyli „wynalazek” łamiący prawa fizyki, spotkały się z powszechnym oburzeniem, zarzutami o brak patriotyzmu, bycie trollem Putina etc. I jak tu nie kochać Polaków?
Admin

komentarzy 57 to “Smutna prawda o sprzedaży samochodów elektrycznych: Bez dotacji rządowych przestają być kupowane w ogóle!”

  1. anonim said

    Każdy skupia się na wspaniałym niskim koszcie przejechania 1km elektrykiem i zapomina że „wiadra prundu” się nie zmagazynuje i o ile nie posiadamy prawdziwej baterii baterii słonecznych tudzież sporego wiatraku lub elektrowni wodnej, to gdy padnie nam sieć zostaje nam tylko ekologiczne pedałowanie lub naturalnie „z buta”
    Kolejny kamyczek do ogródka kontroli goim…

  2. Marcin said

    Samochód elektryczny to brzmi dumnie i czysto ale żadna firma nie chwali się jak utylizuje ogniwa do lub z tychże aut. I to powinno chyba już wystarczyć za komentarz eko friendlowania tego badziewia.

  3. jasieniek said

    Fakty

    Byłem w salonie i się pytam ile mi spali mniej hybryda czyli najnowsza C-HR od mego też nowego Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC.

    Zaznaczam tumanom że ASX ma zmienne fazy rozrządu i potrafi odciąć dwa cylindry z pracy jeśli się toczę powoli -BA- tłumaczę idiotom że raczej wynik vs Hybryda z spalania będzie ten sam lub wyższy z względu na to że jeżdżę przewidywalne i nie mam zbyt dużo momentów do ładowania akumulatorów w hybrydzie.

    Efekt dostałem na próbę ładne autko C-HR które to spaliło tyle samo co mój ASX na tej samej trasie, ale które kosztuje o połowę więcej i jest mniejsze (specjalnie aku wyładowałem do 10% i się wyżej nie naładowały bo nie miały gdzie)

    Fakt hybryda daję radę kiedy się jeździ po terenie górzystym lub jak debil mocno przyspieszając by za chwilę hamować.

  4. jasieniek said

    @3
    Sprostowanie

    Hybryda C-HR spaliła mi więcej gdyż tam spalanie było liczone tylko powyżej 10-15 km/h a poniżej jako moto godziny nie wliczającej tego średniej.

    Zapalenie auta wyjazd z parkingu ASX podaje 50 lirów średnia i dopiero się zmniejsza w trakcie jazdy, hybryda natomiast pokazuje motogodziny (silnik spalinowy pracuje „Cykl Atkinsona” ) i nie wlicza wyjazdu z parkingu na wstecznym jak i poniżej 10-15km/h do średniej.

    Manipulacje oszustwa, mało tego co będzie za 6-7 lat ? bo taką żywotność mają akumulatory?

    Wartość mniej więcej zrówna się z wartością nowych aku, będzie można i tak jeździć ale silnik w trybie Atkinsona do mocnych nie należy i trzeba będzie przerobić soft w kompie auta aby można było jeździć.

  5. jasieniek said

    Komentujący nie mylcie hybrydy z pełnym elektrykiem bo to nie to samo , hybryda potrafi odzyskać energię i to ma sens ale zależny ile to to kosztuje dodatkowo i po jakim terenie się poruszamy.

    Jak na dziś to przy znacznie wyższych kosztach kupna nowego + potężna strata wartości po 5-7 latach kiedy aku padną to jest wuja opłacalne

  6. matirani said

    Hybrydowy samochó, Szanowni, sprawdza się dobrze w ruchu miejskim. Kropka. O czym mogą się przekonać sceptycy jak sobie pogadają z taksowkarzami w Londynie czy Los Angeles ÇA. Połowa taxi to Priusy. Stare mają po 7 lat i oryginalne akumulatory. Niezawodne. Dla elegant ów jest taki sam mechaniczne Lexus mały

  7. jasieniek said

    @Matirani
    „Hybrydowy samochó, Szanowni, sprawdza się dobrze w ruchu miejskim. Kropka. ”

    Kropka bo?
    W ruchu miejskim to fakt hybryda się sprawdza ale tylko przez moment kiedy aku ktoś wcześniej doładował lub jechał po terenie gdzie mogło się naładować, później już nie sprawdza się wcale bo niby gdzie w ruchu miejskim ma się aku naładować?

    Ale to wpis Matirani neoliberała więc nawet nie wymagam odpowiedzi bo będzie bardzo śmiesznie i odlotowo.

  8. Re: Artykul…
    Poziom wiedzy n/t alternatywnych paliwach jest podobna jak znajomosc n/t systemu finansowego.
    Wiedza, ze „dzwonia” ale nie bardzo skad pochodzi (z ktorej strony) dzwiek…

    =========================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. A ktos slyszal n/t samochodu na…wiatr???…
    (bez zagla…:)))

  9. Cyborg said

    Panie Jasiuniek – taksisci sie nie myla – przeciez z tego zyja!.

    Przy kazdym hamowaniu alumulator sie podladowuje. Najwiecej energii pochlania ruszanie z miejsca i do tego sie jej uzywa. Prosta zasada fizyki i ekonomii. Pan pogada z któryms lepiej. Pogadal Pan? Byl pan w Londynowie czy Frisco?

    BMW wyzszej klasy maja podobne ladowanie zwyklego akumulatora, dzieki czemu mniej energii pozera alternator. Na autostradzie mi palilo mniej niz 5 na 100.

    Ludzie z klasa dyskutuja o sprawach. Normalni o rzeczach. Reszta rzuca stereotypami.

  10. ojojoj said

    Musk niedawno plakal ze kalifornia mu odciela dotacje. Mowil nawet ze zamknie Tesle.

    A tak poza tym, moj dziadek mial konia. Kon pil wode z rzeki, ewentualnie ze studni, zarl w polu trawe i koniczyne i tym jednym koniem potrafil zebrac co roku kilka ton pszenicy. Taki 1000 letni perpetium mobile?

    A wogole wtedy byla taka muza 🙂
    .https://www.youtube.com/watch?v=DEeAN471boQ

  11. Artur said

    Spróbujta wszyscy ładować auta i autobusy przy niewydolności sieci energetycznej blackout to mało!
    Jestem przerażony programem Morawieckiego odnośnie elektromobilnosci

  12. Cyborg said

    PAnie Arturze – zrobi sie wydajniesza sieci. Jaki klopot? Po PRL bylo 100 razy mniej stacji benzynowych niz dzisiaj. Jakos nikt sie nie martwil, ze ich za malo, tylko je wybudowano.
    Czlowiek, Panie Arturze, a Polak szczególnie, jest bardzo dobrym specem od rozwiazywania problemów.
    A wiec:
    Wiekszosc uzytkowników indywidualnych bedzie ladowalo samochody w nocy, po taryfie znizkowej.
    Podobnie transport publiczny.
    Ponastawia sie kolektorów energii slonecznej.
    Zbuduje pare elektrowni.
    Dokupi sie energii elekstrycznej u Austryjaków, którzy juz planuja sobie kabel z Sahary pociagnac.

    Cecha dynamicznego czlowieka jest szukanie rozwiazan.
    Pozdrówka.

    Pod koniec zeszłego roku, w ramach współpracy VAG, BMW i Renault powstał plan zbudowania podobnej sieci kilkuset ładowarek na terenie Europy. Tyle tylko, że ich moc ma być jeszcze większa – na poziomie 350 kW. W rezultacie w 20 minut zyskiwalibyśmy około 300 km zasięgu.
    Problem tylko w tym, że nie ma jeszcze na drogach samochodów, które mogłyby z takich ładowarek skorzystać. Te mają się jednak pojawić już w 2018 roku….
    http://www.spidersweb.pl/2017/03/samochody-elektryczne-ladowanie.html

  13. Ale dlaczego? said

    2@
    „Samochód elektryczny to brzmi dumnie i czysto ale żadna firma nie chwali się jak utylizuje ogniwa do lub z tychże aut. I to powinno chyba już wystarczyć za komentarz eko friendlowania tego badziewia.”

    Akurat ogniwa litowe są bardzo dobrze przerabiane. Lit jest drogim materiałem i przerób naprawdę się opłaca. Ze zużytych produkowane są nowe akumulatory.
    Co ciekawe, w Polsce już jest co najmniej jedna przetwórnia zużytych baterii i akumulatorów i narzeka na brak surowca…

    Tesla daje 8 lat gwarancji na akumulatory, więc nie jest źle.

    Problem jest z odpowiednią pojemnością oraz ceną akumulatorów.
    Być może są patenty, które ktoś trzyma „na czarną godzinę” jak ropa zacznie się kończyć…
    Superkondensatory też są coraz tańsze i pojemniejsze.

    Ciekawy sposób na ładowanie samochodów to ładowarki w latarniach.

    http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/nowa-technologia-zamienia-latarnie-w-stacje-ladowania-samochodow-elektrycznych
    W Polsce też nad tym pracują:
    http://energetyka.wnp.pl/ladowarki-pojazdow-w-latarniach-pomysl-politechniki-lubelskiej-i-pge-dystrybucja,298849_1_0_0.html

  14. kojarzy said

    Mnie zastanawia skąd ten prund się bierze do tych samochodów. Bo jak dla mnie to ta sama energia co z węgla czy ropy która i tak trzeba przerobić czyt spalić? Więc to trend to idiotyzm. Umalowny wielkim nazwiskiem Tesla i wielka ekologia.
    A w ogóle powstancie z kolan cotygodniowych to świat inaczej będzie wyglądał.

    Ściśle biorąc prąd można również wytwarzać z energii wodnej (w tym pływów morskich), wiatrowej, słonecznej…
    Prąd jest czystszy, nie smrodzi.
    Admin

  15. Zerohero said

    @6, Matirani

    A ci chwalący sobie hybrydy taksówkarze, to kupowali po normalnej cenie czy też dotowane? Bo jakby nie patrzeć artykuł jest o dotacjach i ich wpływie na rynek a nie samochodach jako takich.

    @Jasiek

    Jest mi Pan znanym entuzjastą perpetuum mobile.
    Na wiatr.
    Jasne.
    Może na wiatry?

  16. anonim said

    To nie idiotyzm tylko kolejne uwiązanie goim na sto lat tak jak wcześniej ropą naftową tak teraz prundem.
    Jak już będzie powszechna instalacja i jak już nam całkiem obrzydzą naftę z terrorystycznego BW to ktoś z CERNu wyskoczy z jakimś działającym tokamakiem który zapewni nam „czystą ekologiczną energię”…tylko płaćcie.

  17. Siekiera_Motyka said

    Ad 15 – Bardzo trafne 🙂

    Tramwaje są starą technologią i nie nadawały się do Nowego Świat bo części psuły się zbyt powolnie. No i nie potrzebowały benzyny lub opon.

  18. Ona said

    \wszystko elektryczne! Po samochodzie, powstanie człowiek na baterię i wraz z nim świat koszmaru? Ufam, że dobry Bóg nie dopuści do tego.

  19. Boydar said

    Przyczyn dla których przystopowano elektromobilność może być wiele, w tym całkowicie dla nas niewiadome. Ja jestem za samochodami na prąd, ale wiem, ze wolność ma zapach benzyny. Lewa w górę 🙂

  20. Pinxit said

    Lepiej sie przypatrzcie kto sie wzial za te samochody i zbanczyl. Elon Musk, zyd z Poludniowej Afryki, ktory dostal „stypendium” na Harvard ale go nawet nie zaczal bo mu zydy zaproponowaly miliony z pay pala, nieudana rakieta w Izraelu, ktora sie rozpadla zanim wystartowala…
    Za co sie ten zyd nie zlape to klapa. Teraz chce sprzedawac baterie litiowe na ktorych sie tak samo zna jak ja.
    Dopoki sie ten matol zajmuje samochodami elektrycznymi to zawsze bedzie klapa. Chiny zaczynaja wprowadzac takie auta i Tata z Indii. Ale nie znam powiazan. Natomiast o tym Musku, co BEZKARNIE uzywa nazwy Tesla to mozna poczytac duzo.
    Na razie to ja podejrzewam, ze przemysl naftowy bedzie zabotowac auta elektryczne. Dosc juz ludzi ubili.

  21. Slawek said

    Jeździmy z żoną już naszym trzecim samochodem elektrycznym. Pierwszy Nissan Leaf (kupiony trochę z ciekawości) kosztował nas $545 miesięcznie po odliczeniu $7,500 federalnej ulgi podatkowej. Drugi Nissan Leaf, trzy lata później, kosztował już $324 na miesiąc (w tej samej konfiguracji i po odliczeniu $7,500). Za trzeci leasing płacimy $183 miesięcznie ale gdybyśmy chcieli samochód w najtańszej konfiguracji to nie powinien kosztować więcej niż $110-120 na miesiąc. Przy tak spadających cenach, za kilka lat ulgi podatkowe będzie można zlikwidować. Zmiany powinny być jednak stopniowe, nie tak jak w Hongkongu. Ale to dotyczyło „zagranicznego” producenta.

    Sześć lat temu zainstalowaliśmy panele elektryczne w naszym domu w Kalifornii – koszt powinien się zwrócić po siedmiu latach. Za rok nasza energia elektryczna będzie darmowa a za paliwo do samochodu nie będziemy płacić nic. W Kalifornii samochód elektryczny i panele słoneczne są niemal licencją na drukowanie pieniędzy.

    Oczywiście stary biznes olejowo-węglowo-gazowo-megawatowy to widzi i cały czas knuje jak nas ogołocić z tych oszczędności. Ataki są na wielu frontach. Za kilka lat nasza elektrownia „ulepszy” nam cennik do tego stopnia że albo będzie trzeba zdjąć panele słoneczne z dachu albo dokupić baterie. Wlepią nam większe opłaty za rejestrację samochodu elektrycznego. Znikną federalne i stanowe ulgi podatkowe albo tak ulepszą przepisy, że nikt, kto ma fundusze, nie będzie się kwalifikował.

    Samochody elektryczne potrzebne są w Chinach i innych gęsto zaludnionych miejscach. Inaczej zatrucie środowiska staje się limitem dalszego rozwoju. Artykuł sugeruje, że Polsce taki rozwój nie grozi.

  22. Wełna said

    Ad.12 Cyborg

    Pod koniec zeszłego roku, w ramach współpracy VAG, BMW i Renault powstał plan zbudowania podobnej sieci kilkuset ładowarek na terenie Europy. Tyle tylko, że ich moc ma być jeszcze większa – na poziomie 350 kW. W rezultacie w 20 minut zyskiwalibyśmy około 300 km zasięgu.
    Problem tylko w tym, że nie ma jeszcze na drogach samochodów, które mogłyby z takich ładowarek skorzystać. Te mają się jednak pojawić już w 2018 roku….
    http://www.spidersweb.pl/2017/03/samochody-elektryczne-ladowanie.html

    Coś Ty człowieku robił na lekcjach fizyki w podstawówce ( dot. też p. Boydara, Ma(c)ko i innych „myślących”) skoro dla jednego samochodu potrzebna moc zainstalowana na stacji ładowania wynosi 350 kW to licząc proporcjonalnie ilość ładowanych samochodów do obecnie tankujących jednocześnie na jednej stacji, zakładam ostrożnie, że będzie to 30 sztuk, to moc zainstalowana dla takiej stacji będzie wynosić 350×30=9500 kW.

    I teraz uwaga: 2000 takich stacji zużyłoby całą energię elektryczną jaka jest obecnie produkowana w Polsce!!!

  23. kojarzy said

    Geotermia w każdej gminie tak bedzie i problemów brak jedynie co robić z solą a te można sprzedawać . I mamy raj na ziemi.

  24. kokosinski said

    ad 9 Cyborg

    „Ludzie z klasa dyskutuja o sprawach. Normalni o rzeczach. Reszta rzuca stereotypami.”

    Np. Chembzdety bzdety?

  25. nikita said

    @9 Cyborg „Ludzie z klasa dyskutuja o sprawach. Normalni o rzeczach. Reszta rzuca stereotypami.”

    Przeczytaj człowieku jakikolwiek rzetelny test hybrydy, w wszystkich stoi jak byk że w jedzie miejskiej hybryda się nie doładuje, akumulator się skończy i włączy się silnik spalinowy.

    To jest logiczne ale widać dla niektórych mądrych inaczej nie…

  26. e-auto said

    E auta mają jeszcze jeden plus. Ogromne uproszczenie konstukcji zespołu napędowego. Odpadają koszty silnika, osprzętu, kół dwumasowych, turbin, dpf-ów, i 5436 rzeczy które mogą się popusuć, na co oczywiście ma też wpływ celowe postarzanie produktów. Np. licznik w pompie hamulcowej Mercedesa, która się po prostu unieruchamiała po określonej ilości cykli, koła pompy olejowej vw 2.0 disel pewnych serii wykonane z masła, co było by nawet zabawne, gdyby nie skutkowało zacieraniem się silnika, i mnóstwo innych niedopracowanych celowo lub przypadkiem rzeczy. A każdą taką część trzeba wyprodukować, dowieść, zamontować, i ktoś musi na serwis zarobić. Koszty wielkich akcji serwisowych zdarzających się producentom – też pewnie nie małe.
    Ale jak Wełna napisał – jeżeli się na tym zna – infrastruktury nie ma i nie będzie. I pewnie ci na górze też o tym wiedzą, więc to tylko bicie piany. Jak zwykle zresztą.

  27. e-auto said

    Nikita

    Obrazowo: potrzebujemy energii na rozpędzenie – i część odzyskamy hamując. Doliczając straty układu, opory powietrza i toczenia – nie ma szans wyjścia na plus. Plusem jest to że stojąc w korkach nie zużywamy energii. Ale dla cyborga to bzdety. On się zna lepiej.

  28. Ale dlaczego? said

    Dla wszystkich malkontentów do przemyślenia:

    http://demotywatory.pl/2906570/Gdyby-nie-pojedyncze-jednostki

    Jest więc film, chyba nie do zdobycia, choć jeszcze ze 2 lata temu był na youtubie.
    Tytuł „Kto zabił elektryczny samochód”

    Nie mam teraz czasu, ale nie mogę namierzyć linka…
    Wiedza więc tajemna?

  29. Boydar said

    Swoją drogą, większość cyborgów też jest na prąd; potrzebny jest do poruszania mackami. Ten nasz zazdrosny jakiś najwyraźniej. I pazerny jakby, zupełnie nie bierze pod uwagę tanich źródeł prądu.

  30. Klapaucjusz said

    Może to przebieraniec?

  31. Artur said

    @ Wełna
    Prawisz Pan mądrze!

    Ten trend elektromobilności to ślepa uliczka. W komunikacji miejskiej oznacza bardzo drogie bilety.
    Volvo od 2019 produkować będzie tylko auta elektryczne.
    Norwegia i Holandia od 2025 r. nie będą rejestrowały aut spalinowych.
    Niemcy od 2030.
    Francja od 2040.
    Masakra.
    Polska ma corocznie niedobory energii elektrycznej, kupujemy trochę od Niemców.
    Budowa bloków energetycznych jest za wolna a wygaszanie starych będzie następowało lawinowo.
    Potrzeba bardzo dużo energii, jest zapotrzebowanie.
    Blackouty to widmo przyszłości.
    Brak infrastruktury typu stacje ładowania w wystarczającej ilości.
    Poza tym koszt zakupu pojazdu jest bardzo wysoki. W przypadku autobusu x2.
    Dalej kwestia żywotności akumulatora i jego ceny, nierzadko po okresie eksploatacji nie opłaca się kupować nowego ogniwa.
    2-4 mocniejsze zimy i gorące lata z klimatyzacją włączoną a żywotność baterii z 7-8 lat spada do j.w.
    Ceny biletów jak wcześniej horrendalne.
    A Morawiecki chce elektromobilności…jaja jak berety.
    Chcą po prostu zniszczyć społeczeństwo i jego gospodarkę.
    A potem masoneria, City of London Co. lub cokolwiek innego przestawi gospodarkę z powrotem na diesla i benzynę, ale będzie po nas i pozamiatane.
    Chore.
    Chore.
    Chore.
    Elektromobilność to kierunek MOŻE i dobry, lecz nie dla państwa polskiego i jego gospodarki!!!

  32. jasieniek said

    Jest proste jak drut rozwiązanie , ekologiczne, najtańsze i znane od lat.

    http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/lpg/278570,Auto-na-gaz-CNG-jak-to-dziala-czy-to-sie-oplaca.html

    Ale uny nie pozwolą bo gaz z Rosji trzeba by było kupić, więc będą na siłę promować drogie, kompletnie nie opłacalne i zupełnie nie ekologiczne auta elektryczne.

  33. Boydar said

    Problem prąd/benzyna (diesel, gaz) jest sztuczny. Ile aut jeździ w praktyce tylko dom – sklep – miejsce pracy. Ludzie mają już dzisiaj po kilka samochodów. Ten lokalny spokojnie może być elektryczny, przez noc się naładuje. A na trasę, zaczniemy od CPN, jak normalni kierowcy. W miastach skażenie spalinami jest głównie od lokalnych, nie od dalekobieżnych. Samo życie zrównoważy popyt i podaż. A jak wymyślą lepsze aku i tańszą energię, szala pewnie się przechyli. Tak że spokojnie i bez zawziętości.

  34. Cyborg said

    33. Boydar – no wlasnie. W duzych aglomeracjach bedzie sie lepiej zylo i mniej ludzi bedzie umieralo od wdychanych gazów spalinowych oraz ozonu i NOXów wydzielanych przez silniki wewnetrzengo spalania.
    Wielu nie zginie przejechanych, albowiem nowe samochody hamuja juz same jesli kierowca nie zauwazy przechodnia na drodze. Jesli si enie myle to WSZYSTKIE Volvo maja taki system standardowo.
    Jest postep, jest lepiej. Sursum corda!

  35. Zerohero said

    @Ale Dlaczego

    ” Kto zabił elektryczny samochód”

    Wbrew temu co Pan pisze, ten filmik JEST na youtube. Podejrzewam, że został nakręcony przez geszefciarzy na krótko przed wprowadzeniem samochodów elektrycznych. Że niby samochody elektryczne takie umęczone przez złe siły, takie wybawienie. A tu proszę. Pan Musk oferuje Teslę. 🙂
    Jest Pan jak dziecko. Wam łatwo sterować.

    „Nie mam teraz czasu, ale nie mogę namierzyć linka…
    Wiedza więc tajemna?”

    Jasne, że tajemna. Wkleić w „szukaj” tytuł tego filmu i kliknąć na pierwszy link. Czy Wy ludzie jesteście jacys ułomni czy co?

  36. Maćko said

    Do 15 0H – moze Pan wpadnie do dealera i sprawdzi? http://www.motonews.pl/autoblog/hybrydowe/
    W UK 24 do 28K, w US 23-30K dolców,

    Osobiscie liczylem, i zaden Lexus CT/GS/RX czy Prius/Corolla/Camry ani inna hybrydy mi sie nie oplacaja, bo moja spora fura, niestety szkopska, pali mi 5l na autostradzie i tylko tak jezdze, a ropa u mnie na wsi 30% tañsza niz benzyna.
    Ale przeciez nie tylko o sobie czlowiek mysli w zyciu.
    Miastowe kobity jezdza po 8000km rocznie w miescie a 2 litrowy SUVik spali dobre 12 – 14 litrów w takiej jezdzie. Prius spalilby 5-6l czyli oszczednosc bylaby spora, nie zapominajac o zdrowiu wlasnym i wspóltowarzyszy niedoli wielkomiastowej. Czy sie oplaca? Mnie tak, bo trulbym mniej i dalbym sie mniej okradac przez podatki na benzynie, które sa rzedu 50% u nas a pewno 70% w Yeuropie. A Plug-in hybryda praktycznie by mogla jezdzic bez spalin, bo robia takie od 20 do 40km na samym akumulatorze.
    pozdr.

  37. Boydar said

    Tak to przedstawiają

    http://gramwzielone.pl/trendy/13075/ile-kosztuje-produkcja-energii-z-wegla-gazu-atomu-wiatru-i-slonca

  38. Cyborg said

    Do 17. Panie Siekiera-M: tramwaje zostaly wyeliminowane z winy firm paliwowych! Tak tram jak i trolley zuzywaja mniej energii niz autobus na rope. Eliminacja tych transportów to w ekonomii znany przyklad negatywnych stron „wolnego rynku” – jak naiwny Reagan posluchal „genialnych” doradców, to zliberalizowal transport publiczny w US. Wynikiem tego byly masowe zakupy lokalnych firm przewozowych opartych na pojazdach elektrycznych i zastepowanie ich autobusami spalajacymi wielkie ilosci ropy naftowej. GM oraz GMAC poparte przez swoich akcjonariuszy zwiazanych z paliwami cieklymi zarobili na tym fortune kosztem zdrowia USanów. A jesli dodamy skok wydatków na leczenie to grupa najwiekszych firm na swiecie zwiekszyla swoje zyski na calej linii.

    Do 21. Panie Slawku, jak milo czytac Pana wpis! Gratuluje szczerze. Moje plyty sloneczne, 4m2, daja mi goraca wode przez 8 miesiecy a przez pozostale i tak podwyzszaja jej temperature powyzej tych paru tylko stopni z wodociagu w ziemi. Zwrot po 3 latach nawet dosc drogiej-wygodnej instalacji. Teraz juz 7 lat czystych oszczednosci.

    Do 22 Welna, Pan myli moc z energia oraz nie bierze pod uwage Czlowieka zdolnosci do rozwiazywania problemów technicznych.

    Nikita – Pan naprzód porozmawia z uzytkownikami hybrydowych pojazdów. Prosze nie zapominac o nizszym koszcie przegladów i napraw.

    29. Radyob – pan poczyta powyzej , 21 na przyklad.

  39. Duce said

    Ad. 20 (Pinxit)

    1. Czy może Pan podać jakiś link odnośnie chazarskiego pochodzenia Muska?

    2. Co jest nie tak z paypalem? Pytam, bo chcę założyć konto.

  40. Cyborg said

    Do 13. Ale Dlaczego?
    Sama prawda.

    Pierwsze Priusy tez maja ponad 7 lat i akumulatory sa jeszcze sprawne. U taksówkarzy, czyli intensywnie uzywane.

    W sumie, Szanowni, chcial-niechcial, bedziemy mieli coraz lepsze samochody elektryczne i trzeba sie do tego przyzwyczaic a nie marzyc o mamutach.

    pozdr.

  41. Wełna said

    Ad.8 Cyborg,

    nie dość ze na lekcji nie uważał to jeszcze poucza, gdzie w moim przykładzie potrzebna jest energia i do czego??

    Duraku – do nauki!!! (albo pod miotłę)

  42. semperparatus said

    Korzyści z masowego wprowadzenia samochodów elektrycznych…nawet tych droższych…będą następujące:
    1.Będzie ich mniej(ze względu na cenę)…a więc nie będzie korków…a ludzie przesiądą się do komunikacji zbiorowej…też napędzanej elektrycznością…albo na rowery(w transporcie lokalnym)
    2.Ogromnie zmniejszy się zanieczyszczenie środowiska(wiadomo,że samochody elektryczne nie emitują tyle zanieczyszczeń co klasyczne-spalinowe)…a przez to poprawi się zdrowotność społeczeństwa…
    3.Podróżowanie komunikacją zbiorową pozytywnie wpłynie na morale społeczeństwa…przez ograniczenie postaw materialistycznych i egoistycznych związanych z posiadaniem prywatnych samochodów(często w ilości przewyższającej rzeczywiste potrzeby).Przywołuję tu casus USA…kraju znanego z materializmu i egoizmu obywateli…gdzie dominuje prywatny transport samochodowy właśnie…a komunikacja zbiorowa jest słabo rozwinięta…

  43. Cyborg said

    42. Semperparatus – dobrze Pan to widzi.

    Przy okazji: badania nad wydajnoscia pracowników pokazuja, ze ludzie udajacy sie do pracy srodkami transportu publicznego pracuja lepiej. Czyli sa lepszymi pracownikami dla firmy, zarabiaja wiecej i maja lepsze zycie rodzinne.
    Oczywiscie, jesli ich na to stac oraz jesli czas dojazdu nie przekracza zbytnio 45 minut. W takiej, na przyklad, Brazylii ceny biletów komunikacji miejskiej sa takie drogie, ze dla najmniej zarabiajacych kazda podwyzka to ruina.

    41. Welna – musi pan pisac jak listwa? Wymieniamy opinie czy obelgi?
    http://gramwzielone.pl/trendy/23553/pierwszy-w-polsce-przemyslowy-magazyn-energii
    http://gramwzielone.pl/trendy/25288/kolejne-wielkie-magazyny-energii-w-kalifornii

    AESGenr juz planuje „magazyny” na 3GWh.

  44. deja vu said

    Pan Cyborg się rozkręca. Skąd ja to znam… SSSSS…kąd?

  45. Ale dlaczego? said

    35@
    Film jest zablokowany.
    Sprawdzałem 1 część, z oczywistych względów.
    Co dziwne, pozostałe nie są zablokowane.
    W Polsce jest taki komunikat:
    „This video contains content from BBTV_SonyPictures, who has blocked it in your country on copyright grounds. ”

    Widzę że ma pan niezłą paranoję.
    Film zaś wypuszczono w 2006, samochody owe zaś zaczęto produkować w 1996…
    Co do elektryki.
    Ropa się kończy.
    Poza tym elektryka, przy tanich i pojemnych akumulatorach lub superkondensatorach jest dużo lepszym rozwiązaniem niż samochód spalinowy. Z czysto technicznego punktu widzenia.
    Brak silnika spalinowego i skrzyni biegów to jest o połowę mniej problemów z samochodem.
    Małe silniki serwo przy kołach, elektroniczne sterowanie owymi kołami jest praktycznie nieporównanie doskonalsze od sterowania jakimś spalaniem mieszanki wybuchowej.
    I co ważniejsze, doskonale się sprawdza w maszynach i robotach przemysłowych.

    Elektryka to przyszłość.
    Co ważniejsze, przy opanowaniu fuzji termojądrowej, wszelkie inne źródła energii, w tym paliwa kopalne, elektrownie jądrowe, biopaliwa, energia wiatru czy słońca będą zbędne. Znikną jako niewydajne i szkodliwe dla środowiska.
    Zasoby wodoru są nieograniczone.
    W Niemczech powstał zaawansowany reaktor termojądrowy nowego typu. Są na nim przeprowadzanie próby przed stworzeniem reaktorów przemysłowych. Być może za 10-20 lat cywilizacja ma szansę zmienić się o 180 stopni.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Wendelstein_7-X
    https://www.ipp.mpg.de/w7x
    http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/naukowcy-potwierdzili-prawidlowe-dzialanie-stellaratora-wendelstein-7-x

    Żeby zrozumieć wagę tego przedsięwzięcia, można to porównać do odkrycia przez ludzkość ognia.
    To będzie odkrycie źródła energii o nieograniczonych zasobach.

  46. Ale dlaczego? said

    Dodam jeszcze, że nad tym reaktorem termojądrowym w Niemczech pracują też polscy naukowcy.
    Czyli jest szansa, że jak powstanie reaktor przemysłowy, też będziemy mieli swój, swoje.

  47. Ale dlaczego? said

    I jeszcze taka konkluzja.
    Na ten reaktor ogólna wydano 1 mld Euro.
    Za projekt, który może zmienić diametralnie naszą cywilizację EU współfinansowała tylko takimi małymi datkami, gdzie na pierdoły wydaje dziesiątki miliardów.
    Na dodatek opanowanie fuzji wykluczyło by paliwa kopalne i inne z użycia. A więc nie było by emisja tak szumnie nagłaśnianego przyrostu CO2.

    Dlaczego EU i reszta świata nie przeznaczą wszelkich potrzebnych środków, tak finansowych, jak i naukowych, by jak najszybciej opracować praktyczne wykorzystanie tej technologii????????

    🙂

    Bo zbyt wiele interesów by upadło…

  48. Ale dlaczego? said

    I generalnie o owym projekcie cicho sza. Gdzieś tam czasami coś powiedzą, na końcu wiadomości. Nic ciekawego…

  49. Ale dlaczego? said

    I jeszcze 2 ciekawe linki:
    http://www.spidersweb.pl/2016/02/polscy-naukowcy-fuzja-termojadrowa.html

    http://losyziemi.pl/niemcy-uruchomiono-wytwarzanie-plazmy-wodorowej-w-najwiekszym-stellaratorze-swiata-2-mw-mikrofal-w-250-ms-przeksztalca-niewielka-ilosc-wodoru-w-plazme-o-temperaturze-80-mln-stopni

  50. Cyborg said

    44. Panie Juz Widziane, na samochodach to ja sie akurat znam. Na tematach na których sie nie znam sie nie wypowiadam. Proste. Jesli sa interesujace to sie ucze. Jak mysle ze wiem a mi ktos pokaze ze nie wiem, to pzepraszam i sie ucze nowego. Jak pan widzi, win-win dla mnie zawsze, bo albo wiem albo sie naucze a bledy poprawie.

    Panie Ale Dlaczego? – tez sie troche znam na fizyce atomowej, mimo opinii wyzej na mój temat zamieszczonej, to na lekcjach fizyki nie spalem a bywalo, ze je sam dawalem. Tak wiec poza niechecia „jezdzców Apokalipsy” czterech, tj szajki paliwowej na skale Globu, to problem syntezy izotopów wodoru w hel nie jest taki prosty do opanowania. Ma Pan racje, ze 100 miliardów by znacznie te prace przyspieszylo, ale tez i jest prawda, ze póki ropa za 45 barylka to malo komu sie chce a ci co oplywaja w petrodolary sie nie spiesza z sybwencjami.
    Zimnej syntezy mimo wielu „nawiedzonych i natchnionych” jakos nie udalo sie opanowac, pan wie, ze malo kto sobie wyobraza atom, chmure elektronowa, dzialajace w jadrze sily i to jadro zagubione w srodku, wiec wymyslac genialne projeky jest latwiej nawet niz proponowac samochód na wode.

    Zimna fuzja jak na razie nie rokuje niczego przydatnego: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zimna_fuzja

    No ale kiedys Ludzkosc taka technike opanuje. Na razie jednak stawiam na energie Slonca. Dostepna na byle pustyni.

  51. michal said

    Polecam strone http://www.nanoflowcell.com/de/quant-fe/quantino/ Rozwiazanie duzo lepsze i tansze.

  52. Ale dlaczego? said

    🙂

    Zgadza się.
    Co do zimnej syntezy to jestem sceptyczny.
    Zapewne pamięta pan wrzawę z lat… początku ’90 chyba, z tą zimną syntezą?
    (Przepraszam za ew. nieścisłości, musiałbym poszukać źródeł, dawno to było 😉 )

    Najpierw 2 naukowców pochwaliło się udanym eksperymentem.
    Następnie owe wyniki potwierdzili naukowcy w co najmniej jednym innym ośrodku.
    I następnie wszyscy wszystko odwołali…
    Albo pomyłka albo spiskowa teoria.

    Z teoretycznego punktu widzenia gorąca fuzja działa. W gwiazdach. Jest więc możliwa do opanowania.
    Zimna to zagadka.
    Ale jeśli by jednak była możliwa, to nie dość, że ludzkość zyskała by niewyczerpane źródło energii, to przy niskich kosztach urządzenia każdy mógłby sobie takie coś kupić do domu. To już nie byłby zwrot cywilizacji o 180 stopni, ale jakieś 270? 😀
    Idea piękna, ale chyba to bajka…

  53. Ale dlaczego? said

    51@
    Ogniwa paliwowe znane są od dziesięcioleci.
    Jednak są drogie.
    Jeśli ktoś opracuje sensowną tanią technologię, to może to będzie rozwiązanie konkurencyjne do magazynowania energii elektrycznej w akumulatorze lub superkondensatorze.

    Jeśli by opisana w linku technologia była tania, to chyba by była szeroko stosowana?

  54. Cyborg said

    Panie Michale, interesujace ogniwa. Czekamy na ich rozwój i komercjalizacje. Jak sa dobre to sie da zrobic.

    Panie AD? – na linku z Wiki jaki podalem jest troche historii mitów o zimnej fuzji.

    Wróce do Solnca:


    Rozkład nasłonecznienia kuli ziemskiej z uwzględnieniem wpływu atmosfery ziemskiej. Zaczernione obszary (kropki) mogłyby pokryć całkowite światowe zapotrzebowanie na energię pierwotną (18 TW czyli 568 eksadżuli (EJ) rocznie), gdyby zostały pokryte ogniwami o efektywności 8%
    Z 89 petawatów docierających do powierzchni, około 0,1% jest wykorzystywane przez rośliny w procesie fotosyntezy[11]. Zmagazynowana w ten sposób energia jest źródłem zarówno żywności, jak i paliw kopalnych. Całkowita moc wykorzystywana przez ludzi stanowi około 18 terawatów, czyli około 0,02% mocy promieniowania słonecznego. Szacuje się, że wszystkie istniejące na Ziemi złoża węgla, ropy naftowej i gazu ziemnego zawierają łącznie około 430 ZJ energii, co odpowiada energii jaka dociera ze Słońca do Ziemi w ciągu 56 dni[6].

    Cała energia promieniowania słonecznego pochłonięta przez Ziemię, również ta wykorzystana w jakikolwiek sposób przez rośliny i zwierzęta, przekształca się w ciepło, a następnie jest emitowana w postaci promieniowania podczerwonego w kosmos.

  55. http://polskawalczaca.com said

    Re: 15 Zerohero..
    Gdyby chodzilo mi o „wiatry”, a zwlaszcza z „kneSejmu”, to zapewniam Pana, ze cala Polska nie potrzebowalaby zadnych innych zrodel energii…, a juz zwlaszcza po grochowce…
    prosto z „kneSejmu”….
    ========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  56. Bryś said

    http://40ton.net/300-mln-euro-fabryka-mercedesa-sprintera-zostanie-dostosowana-produkcji-wersji-elektrycznej/

  57. Pinxit said

    39
    Duce
    re: Elon Musk
    Jest duzo informacji na jego temat. Teraz wybiera sie na Marsa, choc mu jeszcze zadna rakieta nie odpalila.
    Na PayPalu sie nie znam to nie mam opinii – ale mozna wyczytac w internecie

    LOL: Elon Musk Blows Up Another Rocket, Holocausts Israeli-Jew Facebook Satellite – Daily Stormer

    https://www.dailystormer.com/lol-elon-musk-blows-up-another-rocket-holocaust-israeli-jew-facebook-satellite/

    Tesla Bankruptcy Chances Increased Exponentially With The Capital Raise – Tesla Motors (NASDAQ:TSLA) | Seeking Alpha

    https://seekingalpha.com/article/4056331-tesla-bankruptcy-chances-increased-exponentially-capital-raise

    Jewish Voice

    http://www.jewishvoiceny.com/index.php?option=com_content&view=article&id=995:jewish-billi..

    Elon Musk – Tablet Magazine – Jewish News and Politics, Jewish Arts and Culture, Jewish Life and Religion

    http://www.tabletmag.com/tag/elon-musk

    Wall Street is turning its back on Elon Musk – Jewish News and Israel news – Breaking News

    http://jewishnews.com/2016/06/23/wall-street-is-turning-its-back-on-elon-musk/

    Elon Musk visits Mobileye in Israel – Jewish Business NewsJewish Business News

    http://jewishbusinessnews.com/2016/03/29/elon-musk-visits-mobileye-in-israel/

    Tesla bankruptcy: Has Elon Musk gone too far? – Compelo

    http://www.compelo.com/tesla-bankruptcy/

    Putting Tesla’s EV Car Recall Into Perspective

    http://www.activistpost.com/2017/04/putting-teslas-ev-car-recall-perspective.html

    Israel suspect sabotage of its Satellite after Elon Musk’s SpaceX Falcon 9 rocket EXPLOSION ! – YouTube

    t’s Confirmed: Without Government Subsidies, Tesla Sales Implode | Zero Hedge

    http://www.zerohedge.com/news/2017-06-11/its-confirmed-without-government-subsidies-tesla-sales-implode

    Tuesday Turmoil – Tesla Valuation Reaches Peak Insanity | Phil’s Stock World

    http://www.philstockworld.com/2017/04/04/tuesday-turmoil-tesla-valuation-reaches-peak-insanity/?utm_source=idealmedia&utm_medium=feed&utm_campaign=psw-feeds&utm_content=article-link&utm_source=fark&utm_medium=referral&utm_campaign=im

    Who is Elon Musk? Tech billionaire, SpaceX cowboy, Tesla pioneer – and real life Iron Man
    ja sie na pay pal nie nam to sie nie wyrazam

    http://www.telegraph.co.uk/technology/0/elon-musk-tech-billionaire-spacex-cowboy-real-life-iron-man/

    nie jest inzynierem w naszym pojeciu tj. stopnia naukowego.
    Elon Musk – Explorer, Inventor, Engineer – Biography.com

    https://www.biography.com/people/elon-musk-20837159

    Elon Musk Biography – life, parents, name, story, history, wife, mother, information, born, college, contract, time

    http://www.notablebiographies.com/news/Li-Ou/Musk-Elon.html

    Why People Hate Elon Musk So Much | CleanTechnica

    https://cleantechnica.com/2016/05/08/people-hate-elon-musk-tesla/

    The Israelis behind six of the biggest unicorns in the U.S. – Business – Haaretz.com

    http://www.haaretz.com/israel-news/business/.premium-1.709968

Sorry, the comment form is closed at this time.