Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Mordy zdradzieckie i pozostałe

Posted by Marucha w dniu 2017-07-28 (piątek)

W każdym naprawdę demokratycznym państwie, polityk, który by publicznie, z sejmowej mównicy zrugał swoich przeciwników od „kanalii” i w polemice kazał im „zamknąć zdradzieckie mordy” byłby skończony.

Takie zachowanie świadczy bowiem o braku szacunku dla społeczeństwa, obywateli którzy wszak wybrali tych przeciwników co to mają te zdradzieckie mordy. To tak jakby tym wyborcom napluć w gębę – powiedzieć: „won wy ludzie drugiego sortu!”

A lekceważenie wyborców w normalnych krajach kosztuje przegraną. Bush podczas debaty telewizyjnej zerknął mimochodem na zegarek i już widzowie odczytali ten gest, jako znudzenie i lekceważenie ich. I przerżnął.

Ale u nas, w bohaterskim kraju powstań i żołnierzy wyklętych, takie wyskoki uchodzą bezkarnie. Ba, dają przykład zachowania, pokazują jak traktować przeciwników – te mordy i kanalie.

Dlaczego tak jest? Dlaczego życie publiczne w Polsce sięgnęło rynsztoka, dlaczego z obu stron – zamiast dialogu i argumentów – padają wyzwiska i rozlega się wrzask.

Odpowiadam na to pytanie od wielu lat w ten sam sposób. Chamstwo i brutalizację życia publicznego wywołuje system wyborów partyjnych tzw. „wyborów proporcjonalnych”. Zmiana ordynacji i wprowadzenie Jednomandatowych Okręgów Wyborczych uspokoiłoby atmosferę, wyeliminowało polityków skrajnych i chamsko odnoszących się do przeciwników (czyli do obywateli). Ba! JOW umożliwiłby posłom prawdziwą debatę i sprawił, że każda partia eliminowałaby swoich awanturników.

[Może to i prawda, ale nie sposób odnosić się do niektórych polityków w sposób elegancki i kurtuazyjny, gdyż obrażałoby to tych, którzy na elegancję i kurtuazję rzeczywiście zasługują – admin]

Bo JOW przede wszystkim pozwala wyborcom ocenić pojedynczego polityka. W systemie jakim swoich posłów wybierają Brytyjczycy nie głosuje się na ichniejszy PiS czy tamtejszą Platformę. Tam na listach wyborczych – w małym okręgu, z którego wybiera się tylko jednego posła – są kandydaci wpisani alfabetycznie bez podania przynależności partyjnej. I tam mieszkańcy okręgu wybierają ichniejszego Jarosława Kaczyńskiego, albo miejscowego Donalda Tuska.

I jakby to był facet wyzywający oponentów od kanalii albo moherów, to części wyborców by się to nie spodobało, przerzuciliby głosy na jego konkurenta i gość zostałby wyeliminowany. Bo tam nie włazi się do parlamentu na plecach całej zgrai kandydatów pracujących jak armatnie mięso na zwycięstwo bossa. Tam trzeba pozyskać poparcie i sympatię większości.

I tam takie osobowości jak Jarosław K., Stefan N. czy Krystyna P. w wyborach przepadają z kretesem. Nikt ich nawet nie wystawia, bo nie lubią ich nawet swoi. Tam gra się o wyborców środka, więc trzeba miarkować język, sposób bycia i traktowania obywateli.

W systemie list partyjnych trzeba przeciwnika traktować jak wroga bo liczy się przede wszystkim „twardy elektorat”, a swoi i tak ci wszystko wybaczą. Ba, nawet będą patrzeć z zachwytem: „Ale im dowalił!”

W wyborach partyjnych wódz zawsze będzie wodzem bo to on ustala listy wyborcze i dobierze sobie na biorące miejsca najbardziej wiernych i oddanych towarzyszy. Tu nie są potrzebni ludzie myślący samodzielnie. Ba, w ogóle nie są potrzebni myślący. Tu są potrzebni posłuszni i wierni.

„W systemie wyborów „proporcjonalnych” poseł – jak pisał Karl Popper – przestaje być myślącym, czującym człowiekiem, a staje się bezduszną maszynką do głosowania.”

Poseł w wybranym partyjnie sejmie nie ma już indywidualnego rozumu ani sumienia. On ma sumienie i rozum partyjny. Jak każą głosować za to podniesie rękę za, jak przeciwko, to zrobi jak każą. Nie może się zbuntować bo za chwilę będą wybory i buntowników nie wpiszą na listy.
Oczywiste jest, że tak wybrany parlament jest atrapą parlamentu. Między partyjnymi hordami nie może się toczyć żadna merytoryczna dyskusja, może trwać tylko śmiertelna, zacięta walka. Tu przeciwnik nie jest partnerem, którego należy przekonać w dyskusji. Jest mordą i kanalią, którą należy wyeliminować.

Stąd dopóki będą wybory partyjne, zamiast normalnej demokracji czyli JOW dopóty w polskim Sejmie zasiadać będą „mordy zdradzieckie i mordy pozostałe”.

Mord ci u nas dostatek! Tylko rozumu w tym nie ma za grosz.

Janusz Sanocki
Poseł na Sejm RP.
Dziennikarz, polityk, były burmistrz Nysy, jeden z liderów Obywatelskiego Ruchu JOW, inicjator Kongresu Protestu.
http://prawica.net

komentarzy 29 to “Mordy zdradzieckie i pozostałe”

  1. Jerzy said

    JOWy jako takie niczego nie rozwiązują, jeśli są stosowane na absolutnie niedemokratycznym podłożu. W Kanadzie są JOWy, lecz system zgłaszania kandydatów i potem zatwierdzania ich przez „przywódcę” partii powoduje, że jest to chyba jedną z najbardziej zakłamanych i niedemokratycznych ordynacji wyborczych. Poza tym na kartach wyborczych i tak podana jest partyjna przynależność kandydata.

  2. Marcin said

    Po co są nazwiska na kartach do głosowania jak i tak wchodzi zawsze pierwszy kutas z listy partyjnej. Bez sensu.

  3. Gloria said

    „naprawdę demokratyczne państwo” jest pewnie tam gdzie wolny rynek i niewidzialna ręka rynku oraz gdzie pieniądz, kapitał nie ma narodowości.

    Aferzysta George Herbert Walker Bush stary przegrał z aferzystą Billem Clintonem. Prawdziwa demokracja.

    Ale nasza młoda demokracja jeszcze musi się dużo uczyć w duchu soboru i ekumenizmu aby ustabilizowac taki amerykański poziom

  4. AlexSailor said

    „W każdym naprawdę demokratycznym państwie, polityk, który by publicznie, z sejmowej mównicy zrugał swoich przeciwników od „kanalii” i w polemice kazał im „zamknąć zdradzieckie mordy” byłby skończony.”

    Autor myli się całkowicie.
    W każdym państwie, polityk, który nazwie rzeczy po imieniu zdobyłby ogromne poparcie i pozycję na lata.

    W kontekście tego, co się dzieje, tych nacisków i bezczelności niemieckich owczarków zza granicy, wydaje się, że Prezes po prostu odezwał się w zrozumiałym dla nich języku.
    Znaczy się kanalii i zdradzieckich mord.

    Co prawda wydawało się, że mówił to w kontekście LK (który podpisał TL), ale nie koniecznie.

  5. BWM330xd said

    Cytat:

    „zachowanie świadczy bowiem o braku szacunku dla społeczeństwa, obywateli którzy wszak wybrali tych przeciwników co to mają te zdradzieckie mordy. To tak jakby tym wyborcom napluć w gębę – powiedzieć: „won wy ludzie drugiego sortu!”

    A lekceważenie wyborców w normalnych krajach kosztuje przegraną. Bush podczas debaty telewizyjnej zerknął mimochodem na zegarek i już widzowie odczytali ten gest, jako znudzenie i lekceważenie ich. I przerżnął.”

    A to jest zdjęcie niemieckiego wicepremiera:

    Niemiecki wicepremier jest tej samej rasy co pan Sanocki. A pan Sanocki pie$#%!@li jak potłuczony.

  6. BWM330xd said

    W USA JOWy obowiązują w wyborach do Kongresu od ponad dwustu lat. Można powiedzieć, że mają tam ugruntowaną pozycję.

    A tak obywatele w Ameryce oceniają Kongres jako organ władzy, tyle mają do Kongresu zaufania:

    Sanocki – ty parszywy dezinformatorze!

  7. Joe said

    Tak, tak … JOWy lekarstwem na wszystko.

  8. Czesiek said

    W Polsce mamy „demokrację” żydowsko-banderowską, gdzie ma być dobrze tylko żydom i potomkom banderowskich bandytów. Polacy to tylko ludzki nawóz.

  9. Pinxit said

    Byl taki jeden co probowal wykazac troske o spoleczenstwo, walke z korupcja i probowal reprezentowac interesy wyborcow. Ale go zaciukali.
    W zadnej ksiazce prawa Kaczor nie ma poparcia prawa.

    Raz, ze wystapil poza „kolejka” zlamal protokol i to w zlosci!!; a dwa, ze nie chodzilo mu o nic innego jak zalatwianie prywatnych porachunkow. Zeby jeszcze brata nazwal prezydentem – to moze by to jakos sie przeslizgnelo. Ale on wyraznie gadal o bracie.
    Teraz: Oskarzenie w parlamencie o czyjekolwiek zabojstwo ma moc prawna!!!!!!!!! Inaczej moze sie okazac, ze wprowadzil parlament w blad bo powinien miec dowody ..

    Polacy, Ukraincy, i rozne pigmeje demokratyczne nigdy sie nie naucza szanowac prawo.
    A ich karlowate przedstawiciele do parlamentu nigdy nie naucza sie reprezentowac interesow spoleczenstwa polskiego ani swoich wyborcow

    Wiec teraz nie ma czasu na zastanawianie sie nad tym jak:
    a/ ratowac porywane dziecie, kobiet
    b/ zlikwidowac bezdomnosc
    c/ zlikwidowac bezrobocie
    d/ zmniejszyc ilosc zabojstw w kraju
    e/ podniesc warunki pracy i placy
    f/ zmniejszyc budzet militarny a zwiekszyc budzet na opieke zdrowotna
    g/ budowac infrastrukture zapobiegajaca powodziom
    h/zlikwidowac korupcje w polskim prawodawstwie
    i/pomoc ludziom splacac idiotyczne dlugi
    j/likwidowac zadluzenie kraju
    k/zapewnic wszystkim polskim dzieciom takie same warunki bytowe
    l/podniesc poziom wyksztalcenia nauczycieli i wychowawcow w szkolach, w domach opieki, na wakacjach, koloniach , wycieczkach
    m/podniesc poziom nauczania..
    n/podniesc poziom ksztalcenia poslow.
    o/poprawic stosunki miedzynarodowe

    Tymczasem sejm zamienil sie cyrk w malpiarni

  10. Sebastian said

    Obecne społeczeństwa nie lubią ludzi , którzy nazywają rzeczy po imieniu takimi jakimi są w rzeczywistości. Oni wolą klepanie po plecach , pochlebstwa etc. etc. Polityk musi robić dobrą minę do złej gry, ładnie się prezentować przed kamerami, być ekspertem od wszystkiego itd itp.

    >https://www.youtube.com/watch?v=wQEyPejsoDI

  11. Bronisław said

    Re: 9. Jeżeli w Polska ma się przeobrazić w Polin, Panie Pinxit to Polaków należy stąd przepędzić „na cztery wiatry”, aby Naszą Ziemię można było przekazać dla osiedlenia nachodźców i to zwłaszcza z Palestyny?!!! Miejmy Wiarę i Nadzieję, że wrogom Naszego Narodu, Dzięki Panu Bogu, to się jednak nie uda?!!! A o to czyni wysiłki również pewnie i Pan, Panie Pinxit, za co Pana Bardzo cenię!!!

    Króluj Nam Chryste!!!

  12. błysk said

    Pan Sanocki niby ma rozum ? Jak dotychczas nic nadzwyczajnego nie przedłożył.Zaś odnosząc się do cytowanych słów Jarosława Kaczyńskiego .Osobiście sądzę ,ze polityk powinien panować nad swymi nerwami ,nawet gdyby przeciwnicy dotykali jego zmarłego brata .Ale ,przy okazji , ile chamstwa zaprezentowała tzw. żelazna opozycja ;PIS przy niej prezentuje się zupełnie przyzwoicie .Natomiast b posłowie i senatorowie PIS-wcy powinni otwarcie powiedzieć,że bandzie PO-Nowoczesna i PSL: chodzi o powrót do koryta i nie maja prawa śpiewać ani hymnu narodowego ,ani używać biało czerwonych sztandarów .Byli przecież złodziejami w czasie swoich rządów. Co do JOW , to p. Sanocki się myli – obawiam się ,ze w takich wyborach zwyciężyli by niemal w 100proc. ,ci którzy są najbardziej popularni w swoich okolicach i maja najwięcej kasy na propagandę . A więc – lewactwo wszelkiej maści.

  13. NyndrO said

    Jesli chodzi o mnie, to Kaczora utrata kontroli nad sobą w tamtym momencie jest przeze mnie zrozumiała. Gość świnty nie jest, ale dużo przeszedł w ostatnich latach, a te sku*wiele ostro go i jego rodzinę kopali. Na serio się nie pier*olili. Wiele razy mu współczułem. A ta wypowiedź na temat jego braszki, która padła z tej załganej mordy kwalifikowała się na liścia.

  14. JerzyS said

    Po co fatygować wyborców, skoro sejm można wyłonić w losowaniu.
    Każdy zgłaszający się kandydat wpłaca bezzwrotną kaucje np 10 tys. złotych. i zostaje zarejestrowany

    Dostaje numerek …
    i maszyna losująca wybiera z pośród kandydatów 460 posłów

  15. JerzyS said

    W dniu 29.07.2017 16:07, wczar napisał(a):

    Wysłałem na grupę Kukiza poniższy tekst po dwóch godzinach
    zniknął:
    Historia komentarzy

    [1]

    Wojciech Czarniecki [1]
    29 lipca 10:44

    Nie, to ma być jedno określenie nawiązujące do zdrady narodowej, a
    nie do jakiś pobocznych charakterystyk.

    [2]

    Arek Sadowski [2]
    29 lipca 11:03

    No to na PiS wystarczy odjąć cesarz i spełnia warunki

    Post pierwotny

    [1]

    Wojciech Czarniecki [1]
    29 lipca 08:53

    Nie rozumiem dlaczego, posługujemy się ciągle nazwami które nadali
    sobie sprzedawczykowie – nazwy które sugerują coś czego nie ma.
    Należy obłożyć ich infamią, i używać konsekwentnie jednego
    określenia „sprzedawczyki”. Powtarzanie w rozmowach z innymi tego
    określenia, wytworzy stałe skojarzenie z tym obozem zdrady i
    zaprzaństwa, które przy wyborach odstręczy słabo zorientowanych od
    głosowania na nich. Propagujmy wśród znajomych, to jedno
    określenie, niech wejdzie do komunikacji publicznej na stałe.

    Wojtek [3]

    Links:
    ——
    [1]
    https://www.facebook.com/n/?wojciech.czarniecki.376&aref=1501319037317541&medium=email&mid=55570ca53eed3G5af53f2370d4G5557113e9f1a5G12e&bcode=2.1501319037.AbzYaWxEzMiJ_EnHUGc&n_m=wczar%40interia.pl

    [2]
    https://www.facebook.com/n/?SadowskiArek&aref=1501319037317541&medium=email&mid=55570ca53eed3G5af53f2370d4G5557113e9f1a5G12e&bcode=2.1501319037.AbzYaWxEzMiJ_EnHUGc&n_m=wczar%40interia.pl

    [3]
    https://www.facebook.com/n/?groups%2F699239933534776%2Fpermalink%2F1277206945738069%2F&aref=1501319037317541&medium=email&mid=55570ca53eed3G5af53f2370d4G5557113e9f1a5G12e&bcode=2.1501319037.AbzYaWxEzMiJ_EnHUGc&n_m=wczar%40interia.pl

  16. Majster said

    Pan Sanocki był w PZPR, aferalnym KLD Tuska i Bieleckiego, a potem w UPR. Oczywiście mógł się zmienić, ale cytuje Poppera, nauczyciela Sorosa. Dowodzi to, że nie ma własnych poglądów, tylko czerpie je od kanalii.

  17. JerzyS said

    Wiara w demokrację , to zabobon!

  18. Isia said

    … (9) Panie Pinxit …

    … Polacy, Ukraińcy, i różne pigmeje demokratyczne nigdy się nie nauczą szanować prawo.” …

    … proszę nie obrażać rdzennych Polaków – gdyż tylko oni mają prawo nazywać się Polakami – ani porównywać nas, Polaków, z tzw. ukraińcami i, jak Pan to ujął, „różnymi pigmejami demokratycznymi” … po pierwsze, narodu ukraińskiego nigdy nie było i nie ma – zatem jakim prawem stawia Pan na równi starożytny Naród Polski, o państwowości liczącej przeszło 3 tysiące lat, z jakimś niebytem … wypowiadając się w ten sposób świadomie poniża Pan Polaków …

    … wiadomo, że w Polsce rządzi żydostwo i ono stanowi prawo, nota bene we własnym interesie, a nie Polacy … według Pana Polacy powinni szanować, uchwalane przez rządzących żydów, żydowskie prawo i żydowską konstytucję ? … pańska „naiwna” wiara w tzw. demokrację, jaką tu Pan prezentuje, zdumiewa … jakby nie słyszał Pan o farsie wyborczej i fałszerstwach wyborczych … proszę etnicznych Polaków zostawić w spokoju, bo, sądząc po pańskich wpisach, nie ma Pan z nimi kompletnie nic wspólnego … może poza obywatelstwem …

  19. Leszek said

    Jo tam! JOW doprowadzą do tego, że w sejmie będą tylko dwie partie. Partia Nicolasa Farage’a w UK zdobyła w chuj głosów, a wprowadziła mało posłów.
    JOW to gówno!

  20. JerzyS said

    Znajomy podesłał mi

    „W dniu 29.07.2017 16:07, wczar napisał(a):

    Wysłałem na grupę Kukiza poniższy tekst po dwóch godzinach
    zniknął:
    Historia komentarzy

    [1]

    Wojciech Czarniecki [1]
    29 lipca 10:44

    Nie, to ma być jedno określenie nawiązujące do zdrady narodowej, a
    nie do jakiś pobocznych charakterystyk.

    [2]

    Arek Sadowski [2]
    29 lipca 11:03

    No to na PiS wystarczy odjąć cesarz i spełnia warunki

    Post pierwotny

    [1]

    Wojciech Czarniecki [1]
    29 lipca 08:53

    Nie rozumiem dlaczego, posługujemy się ciągle nazwami które nadali
    sobie sprzedawczykowie – nazwy które sugerują coś czego nie ma.
    Należy obłożyć ich infamią, i używać konsekwentnie jednego
    określenia „sprzedawczyki”. Powtarzanie w rozmowach z innymi tego
    określenia, wytworzy stałe skojarzenie z tym obozem zdrady i
    zaprzaństwa, które przy wyborach odstręczy słabo zorientowanych od
    głosowania na nich. Propagujmy wśród znajomych, to jedno
    określenie, niech wejdzie do komunikacji publicznej na stałe.

    Wojtek [3]”

  21. Fatima said

    Przy naszych nieobiektywnych i drańskich dziennikarzach IOW NIE PRZYSPORZĄ UCZCIWYCH PARLAMENTARZYSTÓW. Panie Kukiz zapomnij Pan o tym, nie upieraj się, będzie gorzej aniżeli było.

  22. Fatima said

    Panie J. Sanocki trzeba nie mieć serca ani współczucia żeby przyczepiać się do nadzwyczaj cierpliwego Pana premiera J.Kaczyńskiego, wspaniałego polityka i patrioty. Postaw siebie na JEGO miejscu i pomyśl jakbyś się zachowywał człowieczku niedobry

    ——
    Fajny sarkazm!
    Admin

  23. Pinxit said

    18
    Asia
    Pani Isia sugeruje, ze Polacy za glupi, zeby rzadzic i dlatego musza zydzi rzadzic?

    (Tak mi niedawano tlumaczyla jedna pani, ktora uwaza sie za 100% genetyczna Polke i twierdzi, ze w imie dobra Polakow – juz lepiej niech rzadza zydzi bo Polacy toby dopiero narobili smrodu tak jak za sarmackich sejmikow”)

    Jestem w rozterce.

  24. Isia said

    … (23) Panie Pinxit …

    … zapytam uprzejmie … Pan kpi czy o drogę pyta ? … Pan „udaje”, że nie rozumie otaczającej nas rzeczywistości politycznej ? … ja niczego podobnego, w swoich wypowiedziach, nie sugerowałam i nie sugeruję Panie Pinxit … stwierdzam tylko fakty … a faktem niezaprzeczalnym jest to, że rządzący żydzi – poprzez kontrolowanie sceny politycznej, w tym zawłaszczanie i przejmowanie polskich, narodowych inicjatyw politycznych, w skrajnych przypadkach posuwając się do fizycznej eliminacji swoich przeciwników – nie dopuszczają Polaków do władzy … a co do sarmackich sejmików – proszę sobie przypomnieć o uszlachconych żydach frankistach, zasiadających w tych sejmikach … w czyim interesie oni działali ? …

  25. Marucha said

    Re 24:
    Bardzo ujmuje mnie branie przez Panią w obronę Polaków. Trochę racji Pani ma…

    Ale spójrzmy prawdzie w oczy.

    Nie sami Żydzi biorą udział w antypolskich demonstracjach różnych KOD-ów i innych smrodów, Nie sami Żydzi są w antypolskich partiach politycznych (innych zresztą praktycznie nie ma). Nie sami Żydzi popierali rozwalenie słowiańskiej Jugosławii i ludobójstwo Serbów. Nie sami Żydzi włażą w d…ę Amerykanom i starają się być ich wiernymi kundlami. Nie sami Żydzi ujadają na Rosję.

    To, Pani Isiu, robią w ogromnej większości etniczni Polacy. Polacy ze swą niewiarygodną głupotą i połączeniem kretyńskiej naiwności z butą, arogancją i przeświadczeniem o własnym znaczeniu.

  26. Boydar said

    A jeśli Pan Gajowy się myli ?

    Ja nie spotkałem prawdziwego Polaka od nie pamiętam jak dawna. Spotykam za to wszelkiego rodzaju mieszanki nie licząc ulubieńców Pana Romana czyli mochesów i mamzerów. Niewykluczone, że to skutek miejsc w których żyję.

    Mam znajomego, który jest genetykiem. Zapytałem Go, czy do zespołu cech zawartych w naszym DNA może zostać (w wyniku kolejnego krzyżowania) dowolna liczba kolejnych cech, niekoniecznie ujawniających się. Odpowiedział, że tak, „pojemność” jest praktycznie nieograniczona. Zadałem także drugie pytanie, czy cecha może zostać usunięta trwale, tzn. bez możliwości ujawnienia się w przyszłości. Stwierdził, że nie słyszał o takim przypadku. Może jest przygłuchy, a może ma rację.

    Wtręt powyższy może być dla wielu bulwersujący, jak również niezrozumiały co do celu zamieszczenia. Nic na to nie poradzę.

  27. Isia said

    … Szanowny Panie Gospodarzu …

    … oczywiście, przykro mi niezmiernie czytać komentarze szkalujące etnicznych Polaków, tym bardziej, że, moim zdaniem, są one niezgodne z prawdą i niesprawiedliwe … widać to szczególnie na przykładzie ostatnich ulicznych „widowisk”, bezsprzecznie organizowanych za żydowskie pieniądze i z udziałem żydów a także tzw. ukraińców – nie do końca wiadomo czy tylko obywateli polskich … ale w świat idzie zmanipulowana wiadomość, że „Polacy” wyszli na ulicę walczyć o tzw. demokrację, co jest kompletną bzdurą i nieprawdą … tę w istocie szopkę – czyli wielce widowiskową „walkę” jednych żydów z drugimi żydami o władzę w Polsce i nad Polakami – „sprzedaje się” w żydowskich mass mediach (innych nie ma) na użytek nie – żydów, o czym Pan doskonale wie … etniczni Polacy nie biorą udziału w tych żydowskich „rozgrywkach”, bo harują całymi dniami na chleb i nie w głowie im udział w jakichkolwiek widowiskach … a poza tym, po czym rozpoznaje Pan rdzennego Polaka od innych obywateli polskich, tak „ochoczo” manifestujących na ulicach …

    … co do udziału etnicznych Polaków we władzach „polskich”- ma on charakter jedynie listka figowego, o wszystkim decydują żydzi, co do tego nie ma żadnych wątpliwości … proszę podać mi nazwisko Polaka, który, samodzielnie i w zgodzie z polską racją stanu, podejmuje w rządzie decyzje …

  28. Rick said

    Re.27
    Pani Isia ma RACJĘ.

    Gdyby pan Gajowy kiedyś dowiedział się, że np. takiej rzeczy, że na Polskę przeznaczono od roku 1980 tyle pieniędzy na wojnę informatyczną czyli dezinformację, agentów wpływu itd. co na pozostałe kraje Europy – to co by Pan powiedział ?

    Tego nie wiemy, ale co jeśli jest to prawdą ? To przecież byłby cud, że wokół jeszcze mówimy po polsku a nie jidysz.

    Wymordowano nam całą elitę w czasie II wojny, wypedzono na emigrację,za PRL komunizowano, pauperyzowano, prześladowano, demoralizowano. Za III RP okradano z tego co wcześniej zbudowano, sprzedawano za bezcen i wyprowadzano a potem demoralizowano jeszcze bardziej, depopulowano, zatruwano i wypedzono na emigrację najmłodsze pokolenie.

    Rzecz w tym, że im chodzi abyśmy puli na samych siebie, widzieli swoją nędzę i żadnej wielkości. Nedzarze, zebracy, bez godności i zdemoralizowani nie mogą mieć swojego państwa !

    I Pan w tą antypolską retoryka wchodzi !
    Można prywatnie takie rzeczy myśleć ale publicznie to się robi poważna sprawa.

    Niech Pan okaże miłosierdzie, prawdziwe miłosierdzie. Należy kochać i sławić Polskę i Polaków, ale pietnowac słabości i zaniedbania.

    Należy odróżniać grzech od grzesznika. Polaka, który jest naszym bratem od jego błędów. Bo nie wiedzą co czynią.

    To trudne, ale na tym polega patriotyzm.Patriotyzm to nie tylko wywieszanie flagi ale znoszenie wad,głupoty i naiwności Polaków.

    Jeśli ktoś ma matkę, która np. chodzi na demonstracje KOD, to czy należy ją od razu wyrzucić przez okno ?

    Gdy zachoruje to nie pomożemy jej ? A może jeszcze zabierzemy jej to co ma, czyli jedzenie w lodówce, bo jest zdrajcą i głupią Polką?

    To jest właśnie miłosierdzie, czyli litość z powodu nędzy bliźniego. Nie można matki wozić na demonstracje, nawet należy jej przeszkadzać w tym.

    To nie wina naszej matki, że ja skomunizowano, że odebrano rozum. Jakaś część tak i tylko w tym zakresie tej części należy przywoływać matkę do porządku.

  29. Boydar said

    Jakaś część winy jest, Panie Ricku. Ale to wszystko nie jest takie proste. To znaczy proste jest, tylko czy owej prostej drodze jesteśmy skłonni stawić czoła ?

    Ktoś musiał i skłamać i ukraść. A ktoś inny musiał to przyklepać. I tak się zaczęło; „od rzemyczka do koniczka”. Po pewnym czasie winnego trudno jest znaleźć.

    Zastanawiając się nad przyczynami takiego obrotu spraw i stanu rzeczy, wychodzi mi nieustannie brak wiary. Bóg i Jego Prawa są pozornie daleko, a łapówki agentów wroga na wyciągnięcie ręki. No i któregoś pięknego dnia dokonujemy wyboru. Potem nie wiadomo dlaczego zasłaniamy brudną dupę figowym listkiem albo i bezczelnie pytamy „czyż jestem stróżem brata mego”. I nieuchronnie zanurzamy się w bagnie głębiej i głębiej, odrzucając linę zwisającą obok nas z samego Nieba, No bo jakże to tak, żeby nas musiał jakiś tam „bóg” ratować … Głupota nasza i arogancja są bezdenne … zupełnie jak piekło …

Sorry, the comment form is closed at this time.