Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Mauzoleum żołnierzy radzieckich w Trzciance – wyburzone, Rosja protestuje

Posted by Marucha w dniu 2017-09-09 (Sobota)

W Trzciance w Wielkopolsce wyburzono jedno z najokazalszych pomników upamiętniających radzieckich żołnierzy, którzy zginęli w czasie wyzwalania Polski – Mauzoleum Armii Czerwonej.

Zgody na wyburzenie mauzoleum i ekshumację szczątków żołnierzy nie chciały wydać rosyjskie władze. Powołano się przy tym na zapisy umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Federacji Rosyjskiej o grobach i miejscach pamięci ofiar wojen i represji.

Władze Trzcianki nie poddały się: przeprowadzono badania georadarem i odwierty w obrębie mauzoleum. Okazało się, że pod ziemią nie ma ludzkich szczątków. Zostały ekshumowane i przeniesione na cmentarz w 1953 roku (wcześniej sądzono, że przeniesiono tam tylko szczątki pochowanych tam oficerów).

Wystąpiono więc o wykreślenie mauzoleum z ewidencji cmentarzy wojennych i o zgodę na rozbiórkę. W czerwcu gmina zgromadziła wszelkie stosowne zezwolenia.

Sekretarz Okręgowy pilskiego PiS-u Adam Bogrycewicz:
Wyburzenie nastąpiło jakby z zaskoczenia. Przyjechały dwie koparki. Jedna czekała w odwodzie, druga przystąpiła do pracy
Dziś jest sukces. Polska staje się wolna od symboli komunistycznych

Sukces władz w walce z komunizmem.

Rosyjskie MSZ zapowiedziało, że nie pozostawi bez reakcji demontażu pomników w Polsce.

Źródło:
https://wiadomosci.wp.pl/trzcianka-wyburzaja-mauzoleum-armii-czerwonej-6163965665601153a
http://niezalezna.pl/202710-sprawiedliwosc-po-70-latach-tak-zburzono-mauzoleum-na-czesc-armii-czerwonej-wideo

http://prawica.net

Komentarze 94 do “Mauzoleum żołnierzy radzieckich w Trzciance – wyburzone, Rosja protestuje”

  1. Głos Prawdy said

    Ja tylko nie rozumiem, co zrobili polskiej władzy pomniki ludzi, którzy dawno już nie żyją i nie mogą za siebie wstawić się? Może oni kogoś pokąsali z obywateli Polski i trupy wstają z grobów w nocy by ludzi straszyć? Głupi absurd. Gdy nie ma możliwości napaskudzić Rosji bezpośrednio, to starają się napsuć przez to, co teraz robią. Prawosławni rosjanie są oburzeni, nie rozumieją tego i mówią, że Bóg sam zainterwieniuje. To może przejawiać się poprzez naturalne klęski żywiołowe i inne problemy.
    Spójrzcie co się dzieje z narodami i państwami, które atakują Rosję. Nic dobrego

    ——
    Barbarzyństwo, jakiego dawniej nie było w Polsce.
    Wynik judaizacji społeczeństwa.
    Admin

  2. ? said

    Wielkopolska. Wstyd…

  3. La Reine Toronto said

    Pyry poznanskie wstyd i hanba za taka decyzje; zostaniecie ukarani karmicznie bo znisczczyliscie pomnik ku chwale poleglym zolnierzom …mlodym niewinnym zyciem wykonujacym rozkazy pod grozba kuli w leb.
    Judza judza judasze Polakow i sypia srebrnikami gdzie trzeba jak to w ich zwyczaju.

  4. AlexSailor said

    @La Reine Toronto

    „zostaniecie ukarani karmicznie bo znisczczyliscie pomnik”

    Idiota?

  5. Yagiel said

    Najwyraźniej PiSacy chcą sprowokować Kreml do likwidacji Cmentarza-Katynia, czyli Smoleńska. Czyli chcą wymazać z pamięci Polaków pamięć o 3 pułkach smoleńskich Rusów, które walczyły najdzielniej i najkrwawiej pod Grunwaldem, czym ocaliły nas.
    Komu pamięć o tym przymierzu polsko-ruskim wadzi, krew psuje?
    Pierwsi przychodzą mi do glowy Chazarowie „turkusowo-skośnoocy”…
    Ale moja głowa może być błędnym adresem.

  6. AlexSailor said

    Bezsensowne i duronowate działania dupowłazów mają na celu nie wiadomo co.
    Bo trudno podejrzewać lokalne władze Trzcianki o politykę międzynarodową.
    W ogólności chodzi o maksymalne zaognienie stosunków z Rosją i antyrosyjską histerię.
    O dziwo – jak pisałem kiedyś – władze rosyjskie ochoczo dały się złapać, czy też przystąpiły do tej gry.

    W tym miejscu trzeba też przypomnieć, że stwierdzenie, że ZSRR rozpoczął II wojnę światową napadając na Polskę 17 wrześnie 1939r., jest w Rosji karalne.
    I to nie w teorii, gdyż są już pierwsze pociągnięte do odpowiedzialności osoby.

    W tym kontekście likwidacja pomników nabiera nowych rumieńców.
    Niemniej rozbiórki pomników wydają się być obecnie bardzo złym.

    Sprawa napaści 17 września wiąże się z takimi działaniami ściśle,
    tym bardziej, że również nie została do dziś załatwiona nawet minimalnym stopniu.
    Rosjanie co prawda próbowali (Gorbaczow, Jelcyn) coś ruszyć, ale przy oporze ze strony polskiej
    nic z tego nie wyszło.

    Węzeł pretensji, zatargów i roszczeń wzajemnych robi się coraz większy.

  7. AlexSailor said

    „Prawosławni Rosjanie są oburzeni, nie rozumieją tego i mówią, że Bóg sam zainterwieniuje.”

    Gdy mordowali polskich jeńców, kwiat narodu, inteligencję i oficerów rezerwy w Katyniu nie zaiterweniował, to
    po czym sądzą, że teraz zainterweniuje przy burzeniu budynku, nawet nie profanacji miejsc pochówku, gdyż te są pod ochroną?
    Podobnie przy wygonionych w zimie nocą i zamarzających w wagonach bez jedzenia wywożonych na zatracenie syberyjskie Polakach.
    Jak i tych mordowanych programowo w ramach ludobójstwa, za to że byli Polakami, w 1937-8 roku przez Stalina.

    Przypomnę też stwierdzenie Dugina, ideologa rosyjskiego, że prawosławie nie jest chrześcijaństwem.
    Oczywiście pieprzy szatański dziad jak potłuczony, niemniej trzeba o tych jego bredniach pamiętać.
    Podobnie jak o tym, że uważa, że Polacy powinni przestać istnieć jako naród.

  8. AlexSailor said

    @Yagiel

    „Najwyraźniej PiSacy chcą sprowokować Kreml do likwidacji Cmentarza-Katynia”

    Ano najwyraźniej.

    Kryminalistyczna zasada głosi – ten popełnił, kto odniósł korzyść.
    Pytanie: kto odniesie korzyść z likwidacji cmentarza i pomników w Katyniu??

  9. z prowincji said

    ile wziął właściciel tego sprzętu za wyburzenie ; ja nigdy nie podjął bym się
    takiego brudnego biznesu .
    Ciekawym jest że Polacy tak chętnie uczestniczą w tym barbarzyńskim procederze
    nie zastanowią się ,nie zaprotestują choć by biernie .,
    Gdyby ten opór był widoczny i namacalny ,decydenci by 2 x się zastanowili .
    Ale widać Polacy zawsze łasi na każdy grosz .

  10. Yah said

    Ad 7

    „„Prawosławni Rosjanie są oburzeni, nie rozumieją tego i mówią, że Bóg sam zainterwieniuje.”

    Panie Alex. Interwencja Boska polega na tym, że pozwala on robić człowiekowi co chce, a człowiek, sam sobie wymierza karę. Nie zaraz za jakiś czas.

    „Gdy mordowali polskich jeńców, kwiat narodu, inteligencję i oficerów rezerwy w Katyniu nie zainterweniował(…)”

    Nie interweniował bo karał – pakt z Leninem, za zamach majowy, za strajk chłopski ….. i tylko Bóg wie za co jeszcze ….

  11. komentator said

    „Gdy mordowali polskich jeńców, kwiat narodu, inteligencję i oficerów rezerwy w Katyniu nie zainterweniował(…)”

    Zbrodnia katyńśka nie była zbrodnią antyinteligencką (jak Intelligenzaktion), tylko zbrodnią antywojskową i antypolicyjną. Przewidzianą na złamanie możliwości prowadzenia akcji partyzanckich przez Polaków mieszkających na terenach anektowanych przez ZSRR. Przedstawiciele innych zawodów, których tam zamordowano, mieli pecha, że byli również wojskowymi. Nie można mylić pojęć, do jakkolwiek makabrycznych spraw byśmy się nie odnosili.
    Nie opisywałbym również kadry wojskowej jako kwiatu narodu. Szczególnie patrząc na katastrofalną wręcz klęskę wrześniową, chaos mobilizacyjny, zupełny brak koordynacji armii oraz większego planu strategicznego. Należy również przypomnieć, że wojsko traktowało sobie Polskę jako swój osobisty folwark, szczególnie legioniści (pucz brygadiera o nazwisku na P, pokazał, że wojsko może sobie wszystko robić wedle swojego widzi mi się). Nawet szefem zarządu budowy Magistrali Węglowej, był generał, oczywiście legionista (!). Absurd.
    Przypomnieć należy również, że profesorowie uniwersytetów lwowskiego i wileńśkiego, zamordowani zostali po wkroczeniu wojsk niemieckich na tamtejsze tereny.

  12. Lily said

    Re 2
    Prosze pamietac,kto przejal wladze w III.R.P
    (pookraglostolowej). A,Kaczynski jako wodz
    Pisu na wszystko daje przyzwolenie,ba sam
    jest nawet inicjatorem?.A w Swiat pojdzie,
    ze to Polacy niszcza groby/pomniki,a nie Pis.

  13. guła said

    Z tekstu wynika że w Trzciance istnieje cmentarz żołnierzy radzieckich a jeżeli nie istnieje, to powstanie z przeniesionych prochów z terenu Mauzoleum. To co do spraw ludzkich (‚robotnikom, chłopom i wojsku”)
    A co do polityki to;
    zastanawiam się skąd te oburzenie dyskutantów pod tematem niszczenia symboli ZSRR i jego kombinacji z kajzerowskimi Niemcami jak i III Rzeszą, skoro innej drogi na Berlin nie było, tak w roku 1920 jak i w roku 1944.

  14. AlexSailor said

    @Yah

    „Nie interweniował bo karał – pakt z Leninem, za zamach majowy, za strajk chłopski ….. i tylko Bóg wie za co jeszcze …”

    Ano.
    To wychodzi, że chłopi zostali ukarani za strajk, bo to ich mordowano, a Polacy za pakt i zamach majowy.
    To jest nie ci, co go zrobili, bo oni uciekli już w pierwszej, najdalej drugiej, dekadzie września z Polski.
    Tylko ci, co właśnie wcześniej walczyli z bolszewikami i Leninem-Ulianowem, i właśnie byli zaskoczeni i wściekli, że nie pozwolono im dobić hydry dwa razy.
    Po zajęciu Kijowa i po Bitwie Warszawskiej.

    No i do rzeczy.
    Wyburzono mauzoleum, a nie cmentarz.
    Ba, w Polsce po 20 latach na normalnych cmentarzach równa się groby z ziemią, jak rodzina nie opłaci miejsca.

    Dlatego uważam, że te pomniki są i dla polskojęzycznych korytnych elit, jak i dla rosyjskich, jakimś takim
    dziwnym polem zastępczej, głupiej, eskalującej bitwy.

    A wnioskuję z tego, że jak już taka wola, to można byłoby zostawić takie pomniki czy mauzoleum, by się spokojnie rozsypało ze starości.
    No chyba, że Rosjanie chcieliby wydawać szmal na ich remonty i utrzymanie, łącznie z pokonaniem polskiej machiny biurokratycznej, z którą mierzy się co dnia każdy Polak też.
    Z rosyjskiej strony zaś można byłoby w zasadzie olać to ciepłym, ewentualnie wypomnieć w rozmowach, a nie czynić z tego kolejny punkt zapalny, ku uciesze korytników w Polsce.

  15. Popiel12 said

    I slusznie!! Rosjanie to …ordynarni antysemici ! Podobnie jak i palestynczycy i ludzie z jedwabnego 😁

  16. AlexSailor said

    ad 11 @Komentator

    Ano tak, jak dziś ważna przynależność do kliki.

    Tylko, że w Katyniu i kilku innych miejscach byli głównie oficerowie rezerwy, a mając ich już za drutami, nie stanowili dla ZSRR żadnego zagrożenia.
    Na dodatek pojawiają się komunikaty, że zbrodnia była z inspiracji jednego z naszych zdradzieckich sojuszników.
    Chodziło o wyrżnięcie elit, jakie były.

  17. Bogusz said

    Nie jestem w stanie zrozumieć, gdyby tam byli pochowani Rokossowski, Beria, Jagoda, Trocki czy inne tego typu kanalie w pełni bym akceptował ale tam byli pochowani młodzi ludzie, żołnierze, którzy wyzwalali nasz kraj oddając najwyższą ofiarę, swoje życie, co oni mogli jak tylko iść do przodu popychani pistoletami NKWD. Po za tym dzisiejsza Rosja to nie ZSSR. Konsekwentnie dążymy do robienia sobie wroga, najgorsze, że zaczyna się pojawiać wrogość wśród zwykłych szeregowych Rosjan. Mimo ze jestem do cna antykomunistą to za te działania jest mi wstyd

  18. Czesław said

    Ad. 1.

    Talmudyczni chazarowie mszczą się rozbicie swojego średniowiecznego państwa przez Słowian i Waregów. Dlatego najpierw osłabili i zniszczyli wareską Szwecję, a teraz próbują tego samego ze słowiańskimi Rusami. To mściwe azjatyckie plemię, które nie spocznie dopóki nie ujarzmi Słowian.

  19. komentator said

    @16
    Czy mógłby Pan podpowiedzieć, gdzie można znaleźć informacje na temat tej zdrady? Jestem ciekaw, zawsze przedstawia się mord w Katyniu jako konsekwencję konferencji SS/Gestapo z NKWD w Tatrach w bodaj 1940 roku.
    Zgadzam się zdecydowanie z tym, że byli już nieszkodliwi z punktu widzenia logiki. Niestety system w ZSRR był tak przerażająco nielogiczny i zbrodniczy, że wręcz można powiedzieć, że byli ludzie, którzy z przyjemnością podpisywali i podsuwali do podpisu mordercze rozkazy. Inaczej nie da się wytłumaczyć tego, że pozostawiono we względnym, jak na radzieckie standardy spokoju, wszystkich członków społeczeństwa, będących na pewnym poziomie, a uganiano się tylko za widniejącymi w księgach wojskowych jako rezerwiści plus leśnicy i policjanci. Jak dla mnie to czysta zagrywka na likdwidację wszelkiego możliwego podziemia zbrojnego. Niemcy poszli raczej w stronę likwidacji kompletnej podziemia intelektualnego.

  20. Yagiel said

    ad 11/Komentator – dwa ważne wątki, jak myślę.

    1. nie-antyinteligencka zbrodnia? oficerowie, generalicja II RzPlitej to nie kwiat narodu? No nie, bo kto przyjmuje nadziały ziemi na terytorium granicznym z potężnymi wrogami? Czy ktoś zrobił badania, gdzie mieszkali/służyli przed 39. ci, co zostali rozstrzelani w IV 40 ?
    2. za co zostali rozstrzelani? przecież nie walczyli z ACz mimo jej agresji… Czy to nie było inteligentne zachowanie oficerów?

    Tak myślę, dlaczego nie walczyli? Bo był rozkaz nie walczyć… Ależ to ułatwiło życie Stalinowi! Głównodowodzący WP celowo ułatwili życie gorszemu wrogowi? A może ten rozkaz „Z Sowietami nie walczyć!” to była fałszywka sowiecka?

    Bo gdyby walczyli, choćby ze dwie doby, byłoby wiadomo, że Stalin/CCCP jest stroną w II wojnie, agresorem, a żołnierzom polskim byłaby chwała po wsze czasy – bez sensu było nie walczyć, udawać, że tu wojny nie ma! A jednak nie walczyli.

    Jeśli prawdą jest, że jeszcze 12 września 39. tylko 1 na 100 w sztabie i rządzie dopuszczał agresję CCCP na Polskę, to znaczy, że nie chcieli mieć wojny z CCCP. Nie brali więc jej pod uwagę. Doszło do tego, że wywiad wojskowy nie był konsultowany co do Sowietów, a łamacze szyfrów czytali depesze sowieckie jak w przeddzień ofensywy Tuchaczewskiego na Warszawę-Płock…
    Jak wwięc nie wiedzieli, ze ACz szykuje się do wkroczenia? Wiedzieli. Oddali połowę Polski bez walki tym, z którymi przedtem nie chcieli żadnej współpracy ani sojuszu; nawet nie chcieli przepuścić ACz w ewent. pomocy Cz-Sło rok wcześniej…
    Czy Komentator albo ktoś tu to rozumie? Bo ja nie.

    I nawet wobec faktu agresji ACz chcieli mieć wojnę tylko z Hitler’em? Część zwiała na południe poza Polskę, a część poddała się ACz. I co?
    Tych Kreml kazał wymordować. Za to, że zdradzili Polskę?

    Nie rozumiem ani postawy rządu-dowództwa polskiego przed i po 17 września, ani postawy Kremla po 17 września,a zwłaszcza decyzji wymordowania tych, którzy pomogli im ukryć wejście Sowietów do II wojny. (Już mniejsza o to, że pomogli też mieć lepsza pozycję wyjściową do ewentualnej wojny z III Reich: ta przestrzeń zagarnięta wystarczyła w 41 do ocalenia Moskwy i wybronienia Leningradu.)
    Nie rozumiem też obecnej postawy Kremla: bronią ACz 100/100, a nie np. 60/100, tj. od Teheranu. Nie byli w II wojnie działaniami 17 IX i potem? Po co im ta bzdura?

  21. muki said

    Obiecano, ze przyjdzie dzien ze Polo-ukry zaplaca za to bestialstwo-rosyjski narod oddal 600,000 swoich najlepszych synow {takze u boku Armii Czerwonej byla armiaWP } zeby powstala Polska Republika Ludowa-panstwo sprawiedliwosci spolecznej pierwszy raz w historii pomiedzy Bugiem i Odra. Dzien ten nadejdzie predzej czy pozniej i juz nikt nie bedzie litowal sie nad tym kretynskim „narodem”.

  22. Yah said

    Ad 14

    Nie wiem panie Alex po co to wszystko.

    W moim życiu jest moja akcja i Jego reakcja w zależności od tego co robię. Jak również zdążają się przypadki, które można odbierać jako znaki ( ktoś niedawno o tym w Gajówce pisał).

    Skoro ze mną tak jest , może być z innymi – ludźmi, społeczeństwami i narodami.

    Od jakiegoś czasu przestałem zupełnie oceniać działania innych. Cenzurkę wystawiam tylko sobie, bo będę rozliczany nie za cudze, tylko za swoje.

    Ahoj Sailorman 🙂

  23. Mareu said

    Co to za Polacy co stawiają pomniki, zaborcom, najezdzcom, mordercom narodu polskiego? Co to za Polacy co „broniar” tych pomników?

    ——
    Niech Pan wytrzeźwieje, zanim zacznie pisać.
    Admin

  24. komentator said

    @20, Yagiel
    Myślę, że poruszył Pan ciekawe wątki. Oczywiście, zachowanie generalicji było skrajnie dziwne, podejrzewam, że spisali oni na stratę Polskę w chwili rozpoczęcia się wojny; po prostu wiedzieli, że armia, którą doprowadzili do braków kadrowych i aprowizacyjnych, nie jest w stanie oprzeć się dobrze przygotowanemu wrogowi o, jak mniemam, lepszej kadrze dowódczej przede wszystkim (stara pruska szkoła w odróżnieniu od legionowej kliki, która wręczała sobie medale od 20 lat). Dlatego już ok. 15-17 września, czekali pod granicą Rumunii. Wywiad pewnie wiedział o tajnym protokole do paktu R-M.
    Co do rozkazu o rozstrzelaniu polskich oficerów i wojskowych, myślę, że jest tutaj analogia do roku 1937 i decyzji o czystce w ACz. Stawce zależało na oddanych, spawdzonych ludziach. Skoro nie zawahali się przed wymordowaniem najmłodszych i najlepiej rokujących oficerów, którzy służyli do 1937 roku, to i nie zawahają się zrobić tego z niesprawdzonymi i dodatkowo, potencjalnie skrajnie negatywnie nastawionymi do nich Polakami. Dodatkowo tzw. operacje narodowe NKWD (bo przecież była operacja polska, niemiecka, rumuńska i inne), które były prowadzone równolegle do czystki, powinny zapalić światełko ostrzegawcze tym, którzy się poddawali. Tutaj myślę niestety, że ucieczka była jedyną nadzieją dla tych ludzi.
    Tak samo, jak ucieczką była nadzieja nauczycieli, lekarzy i profesorów na terenach wcielonych do III Rzeszy, lub z których stworzono GG. Widać pewną symetryczność działań, Niemcy nie zdecydowali się na eksterminację żołnierzy, za to wymordowali całą inteligencję. Radzieccy zostawili inteligencję, ale wymordowali żołnierzy.

    Na Pana pytanie a propos kwiatu narodu jako armii odpowiem znów, nie uważam, że jest to kwiat narodu. Najważniejsi dla narodu są ludzie, którzy go spajają, drobni działacze społeczni, właściciele biznesów, którzy dają zatrudnienie innym (a wiadomo, jak skrajnie przeregulowana i niewydajna była gospodarka II RP, najlepiej to obrazuje przykład cukru, polecam poczytać, ile Polacy płacili za cukier, a za ile był on sprzedawany za granicę), czy organizatorzy życia kulturalnego. Myślę, że dumne paradowanie w strojach galowych, mało czego przydaje, za to daje złudne poczucie bezpieczeństwa, które okazało się dla pokolenia dwudziestolecia całkowicie bezwartościowe. Armia ma przede wszystkim być skuteczna, nie musi tworzyć żadnego kręgosłupa państwowego; jest tylko, albo i aż, obrońcą, a nie centrum życia państwowego.

  25. Joannus said

    Ad 1
    ” Może oni kogoś pokąsali z obywateli Polski i trupy wstają z grobów w nocy by ludzi straszyć? ”

    Mogą przychodzić aby upomnieć się o swój spokój. Jak nie na ziemi to na sądzie.

    Przed kilkudziesięciu laty podczas wykopów ręcznych pod fundamenty budynku usytuowanego w miejscu pochówku wojskowych rosyjskich z czasu I Wojny Światowej, kopacz wykopaną czaszkę wyrzucił na urobek bok. Ta stoczywszy się pod nogi dostała kopniaka, powtórzonego dodam powtórnie. Nad ranem jak na jawie budzi go żołnierz rosyjski w długim szynelu z natarczywym pytaniem. Dlaczego tak uczyniłeś, co ci złego zrobiłem. Dlaczego mi dokuczasz.
    Przestraszony osobnik zasięgnąwszy rady u znanej mi pobożnej kobiety, zrobił mini trumienkę i pokropiwszy wodą święconą pochował na cmentarzu wykopane szczątki.

    ”Barbarzyństwo, jakiego dawniej nie było w Polsce.
    Wynik judaizacji społeczeństwa.
    Admin”

    Inaczej i trafniej nie potrafiłbym tego określić.

  26. Yagiel said

    Długo pisałem, a można krócej o tym dziwie:

    Józef Mackiewicz, „Nie trzeba głośno mówić”, Paryż 1969.

    „„Fałszujemy rzeczywistość, stawiając niekiedy znak równania między okupacją niemiecką i sowiecką. Niemiecka robi z nas bohaterów, a sowiecka robi z nas… Niemcy do nas strzelają, a Sowieci biorą gołymi rękami. My do Niemców strzelamy, a Sowietom wpełzamy w…“

    PiS to zmieni atakiem na pomniki ACz między Bugiem a Odrą? Wymusi na Kremlu przyznanie się do wejścia w II wśw. 17 wrze. 39.? Bo w 39 i 44-45 to była ta sama ACz tego samego CCCP, tego samego Stalina i żydów wokół niego…
    Ale dziś? Gdy nie ma ACz, Stalina i…
    PiS testuje, na ile Putin różni się od Stalina?

  27. hulsz said

    ad.7 Kto mordowal wedlug Pana w Katyniu ?Rosjanie?

  28. Andrzej B. said

    Co te skurwysyny robią? Widocznie syjonistom bardzo zależy na spowodowaniu wrogości Rosji do Polski. To stara metoda tych curev. Zawsze wszystko curvy załatwiają w ten sposób, a same wiecznie niewinne i sholokauszczone bydlaki.

  29. hulsz said

    ad.28 Jakby Polacy mieli troche oleju w glowie to okoliczni mieszkancy sami by bronili tych pomnikow przed wyburzeniem ,Ale jak widac wspolczesny Polak to zwykla menda zyjaca z dnia na dzien.

  30. hulsz said

    ad.9 Polak zelchnie matke z mostu do morza za 5 zl.

  31. Marucha said

    Pomniki to świadectwa historii. Przypominają o tym, co było. Są widoczne na każdym kroku.
    Przez usuwanie pomników zamazuje się narrację historyczną narodu.

    Następne pokolenie będzie święcie wierzyło, że od nazistów wyzwolili nas Niemcy i Amerykanie. I żaden pomnik nie będzie wołać o prawdę.

  32. rola said

    Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest nie to co tak podnieca komentatorów – ZSRR i jego współpraca z III Rzeszą, zbrodnie stalinizmu, Katyń,wyzwoleńczy marsz Armii Radzieckiej i największa „zbrodnia” Rosji wobec Polaków jaką był PRL – ale właśnie to że rozwalenie tego monumentu miało miejsce w Trzciance, starym niemieckim Schonlanke i leżącym nie w Wielkopolsce (w rozumieniu granic wytyczonych przez kongres Wersalski ) a w niemieckich Prusach. Ta podpilska Trzcianka zagrabiona przez Prusy w I Rozbiorze wróciła do Polski właśnie dzięki zwycięstwu Armii Radzieckiej w 1945.
    Podziękowali za to współcześni mieszkańcy Trzcianki – zapewne potomkowie kresowych przesiedleńców, którzy, cytując redaktora SM „srać chodzili za stodołę ” a w poniemieckich zdobycznych (w Trzciance) porcelitowych nocnikach zupę na stół stawiali. Zresztą co tam Ziemie Odzyskane, General Plan Ost wyraźnie informował co z tych kresowiaków by zostało (przypomnieć pierwsze próby na zamojszczyźnie) gdyby nie rozgromienie Niemiec przez ZSRR ( i sprzęt amerykański).
    Teraz trzciankowcy podziękowali, więc niech nie oczekują że gdy Niemcy upomną się o „swe stare niemieckie ziemie na wschodzie ” -niezbędne zresztą dla rozlokowania napływających ciemnoskórych – ktoś trzciankowców obroni. Rosja tego nie zrobi bo zapamięta, Ameryka ma to w dupie, toteż zapewne trzciankowcy po odkurzeniu General Plan Ost znajdą się w likwidacji albo w najlepszej wersji zostaną osiedleni za Uralem, przy wydatnej pomocy współpracujących z Niemcami Rosjan co od Piotra III aż do Stalina bywało wielokrotnie. A z trzciankowcami my wszyscy i historia się powtórzy, zaś dzisiejsi dyskutanci poznają z autopsji to o czym tak zajadle dyskutują – doły śmierci, kacety, łagry i zsyłki .
    Niczego polaczkowie się nie są w stanie nauczyć. Jak lemingi – w przepaść.

  33. PISKORZ said

    re 8 „Kryminalistyczna zasada głosi – ten popełnił, kto odniósł korzyść. TO ŻADNA KRYMINALISTYCZNA ZAS….To tzw. paremia prawnicza.!!!

  34. PISKORZ said

    re 30 Hulsz WEŹ DOBRY ROZBIEG ROZPĘDŹ SIĘ I WALNIJ TYM SWOIM ŁBEM , BYLE MOCNO, W ŚCIANĘ..PS Dawno takiego gówna nie czytałem..

  35. Kazek said

    Po co ruszać te pomniki? Mi osobiście te sowieckie postumenty z sierpem i młotem (sierp i mołot wiecznyj hołot) się nie podobają.

    Źle się kojarzya np z Katyniem.
    Rozumiem jednak , że Rosjanie są czuli na tym punkcie bo ginęli tam ich dziadkowie.
    Generalnie nie przyjęła się w Rosji ,teza że Związek Radziecki i Rosja to dwa różne kraje jak widział to np Józef Mackiewicz.

    Pragmatycznie należałoby do sprawy podejść i jeżeli taki postument z sierpem i młotem jest gdzieś w centralnym punkcie miasta np w Stargardzie Szczecinskim to można by go przeniesć po uzgodnieniu z Rosją gdzieś na cmentarz wojskowy .

    Ale tutaj chodzi o to aby Rosjanie i Polacy się nienawidzili a pomniki to jest bardzo dobry powód.

  36. revers said

    „Jak powiedział PAP rzecznik wojewody wielkopolskiego Tomasz Stube, w marcu tego roku mauzoleum, jako obiekt, zostało wykreślone przez wojewodę z ewidencji grobów i cmentarzy wojennych. Od tego momentu mauzoleum traktowane było jako obiekt pamięci, podlegający jurysdykcji władzy samorządowej – zaznaczył Stube.”

    Czytaj więcej na http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-jest-protest-ambasady-rosji-ws-wyburzenia-mauzoleum-w-trzcia,nId,2438533#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

    Chyba za mocno Trzcinkowcy zwiazali sie nie tylko niemiecka europa, ale i z Talibami, swego czasu po 1989 roku pewien Afgan z Berlina czesto wozil szlagierowe soczki do Trzcinki w kartonikach no i tak chyba zostalo Polak nie moze byc gorszy od Afgana burzacego pomniki Budy na granicy z Pakistanem, czy teatry, najstarsze zabytki cywilizacji w Palmirach.

  37. hulsz said

    ad.34 Coprawda w oczy kole.To skad tyle sprzedajnych kurew od soltysa i wojta zaczynajac a konczac na prezydencie .O urzednikach juz nie wspomne gorsi od getapo.Sam sie pierdolnuj w leb o ile go jeszcze masz.

  38. RomanK said

    Celem glownym Tego Dwuglawego Sjamskiego Rodzenstwa…Bzyd-Ala..jest zmasakrowanie wszelakim stosunkow pomidzy Polakami i kim sie tylko da/ i jak sie da.

  39. hulsz said

    ad.34 Coprawda w oczy kole.To skad tyle sprzedajnych k…w od soltysa i wojta zaczynajac a konczac na prezydencie .O urzednikach juz nie wspomne gorsi od getapo.Sam sie pierdolnuj w leb o ile go jeszcze masz.

  40. maniek said

    …najwyzszy czas – rozpierdolic te bohomazy budowlane…

    https://www.google.co.uk/search?q=muzeum+zydow&client=firefox-b&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjbsbD5ipnWAhXEI8AKHXk3CN8QsAQIWg&biw=1280&bih=642

    https://www.google.co.uk/search?q=Muzeum+%C5%BBydowskie+w+Berlinie&client=firefox-b-ab&sa=X&dcr=0&stick=H4sIAAAAAAAAAONgVeLUz9U3MCo2sUwyksgtrUotzVWoqkzJL1coV8jLTM1NrkpNzjjFiFAFZRunpBQZPWLsZOIWePnjnrDUf8ZJa05eY_zByCXgk59fnJpTGZSak1iSmhKSL6TFxeaaV5JZUimkwMUvxQ3SbmhoaWyZZanBIMXLhSwgtJ2Rizs4tSQk3zc_JTOtUmg5o9ASbGYawc2U4uKR4gA7ycQ0A2ggFxecJ8WjxMV7zrleTnTPMSs2oRhUo32FvLk4fVNzk1KLiv3ThOy4uJzzc3JSk0sy8_OEDLjEpYT1k-EC-rmlxcCwKQZaIMqFTYIHAD0XocxMAQAA&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwjnovmFjZnWAhWDDMAKHd3iDxcQsAQIcA&biw=1280&bih=642

    https://www.google.co.uk/search?q=Pomnik+Pomordowanych+%C5%BByd%C3%B3w+Europy&client=firefox-b-ab&sa=X&dcr=0&stick=H4sIAAAAAAAAAONgVeLUz9U3ME5JKTIyksgtrUotzVWoqkzJL1coV8jLTM1NrkpNzjjFCFZlVGximQRlg3U8Yuxk4hZ4-eOesNR_xklrTl5j_MHIJeCTn1-cmlMZlJqTWJKaEpIvpMXF5ppXkllSKaTAxS_FDdJuaGhpbJllqcEgxcuFLCC0nZGLOzi1JCTfNz8lM61SaDmj0BJsZhrBzZTi4pHiADvJxDQDaCAXF5wnxaPExXvOuV5OdM8xKzahGFSjfYW8uTh9U3OTUouK_dOE7Li4nPNzclKTSzLz84QMuMSlhPWT4QL6uaXFwLApBlogyoVNggcAcR4GjkwBAAA&tbm=isch&imgil=7ycksVSCvqcgsM%253BAAAAAAAAAAABAM%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fhistmag.org%25252FPomnik-Pomordowanych-Zydow-Europy-w-Berlinie-8119&source=iu&pf=m&fir=7ycksVSCvqcgsM%252CAAAAAAAAAAABAM%252C_&usg=__w10RDxUVefs7OmLm38Hyz-Q45jg%3D&ved=0ahUKEwjK_oqrjZnWAhXMKMAKHU2JASYQuqIBCIMBMAo&biw=1280&bih=642#imgrc=BFMyDvzsHgfVtM

    tzw rzydóf – chazarow podjących sie za ŻYDÓW – i srających im do gniazda – zgineło az 38 tysięcy…

    https://treborok.wordpress.com/prawda-o-szwajcarii-syjonizmie-zydach-i-hitlerze/

    https://ligaswiatowa.wordpress.com/2014/12/28/roznice-miedzy-zydami-syjonistami-a-chazarami/

  41. guła said

    Dyrdymały panie Revers pan wygłaszasz. W Berlinie stoją dwa pomniki poświęcone Żołnierzowi Sowieckiemu i jeden pomnik poświęcony Żołnierzowi Polskiemu i Niemieckiemu Antyfaszyście (dwóch w jednym)

    Nikt w Polsce cmentarzy żołnierzy sowieckich nie dewastuje, a wręcz odwrotnie. Władze miejskie dbają o te miejsca pochówku i społeczeństwo niezależnie, a samorzutnie.

    Jeżeli historia się powtarza, a się powtarza to kolejnym razem obok pomników poświęconych wyzwalającemu nasze ziemie spod buta niemieckiego Żołnierzowi Sowieckiemu, trzeba by było stawiać pomniki poległym żołnierzom F.R.

    I to wcale nie jest zabawne.

  42. Adam Ryglowski said

    Ad 32)
    SZ.P.ROLA
    I to by było na tyle.

    Znałem Dziadka , BYŁ Powstańcem Wielkopolskim
    Znałem Ojca – tyrał w polu , i w. firmie tak ,że na starość nie mógł palców u rąk wyprostować.
    Znałem też kuzynów
    BYŁY ……… TAKIE SYNY , że ………. chociaż ich matka. BYŁA PRZYZWOITĄ BARDZO INTELIGENTNĄ Polską niewiastą.
    ………
    Ciekawe , czy trzciankowcy zarumienią się chociaż
    😞

  43. Yagiel said

    @24, Komentator:

    O cukrze i zapałkach dzielonych trochę wiem. Ryba psuła się od głowy. Pustawej.

    Piłsudski był dziwnym wrogiem Rosji Sowieckiej, za to Hitler’a u władzy przywitał tak, jak PAD/PiS niedawno Trump’a; Beck był cd. Piłsudskiego do wiosny’39. Czyli nie miało prawa dojść do wojny II RzPlita vs III Reich !
    Tym bardziej, że, jak pan pisze, w 37., zaraz po zamordowaniu Tuchaczewskiego mordowano setki, tysiące oficerów ACz, tj. osłabiano ją i w ogóle Sowiety. (To mogli robić tylko żydzi, bo Plan Światowy przewidywal poswięcenie CCCP dla lokowania żydów w USA, m.in. za pieniądze z grabieży CCCP: Hitler miał tę wojnę wygrać, a żydzi do Stanów! Stalin do ostatniej chwili osłabiał i sabotował, by ofiar i strat było jak najwięcej… I jeszcze masakry/wywózki narodów zaraz po Tuchaczewskim.

    O tym wiedzieli Polacy w rządzie i wojsku. Czyżby liczyli na słabość Sowietów – że Stalin poprosi o pomoc oficerów WP, którzy nie strzelali do ACz ? (W przypadku wojny Stalin-Hitler.) Wzięci do niewoli poczekają…? Myślę, że 2-3 wygrane z ACz bitwy po 17 września były oczywistością – po tygodniu można się było poddać, jak mjr Sucharski na Westerplatte.
    Nie rozumiem, dlaczego nie walczyli z ACz. Dlaczego udawali, że za Bugiem nie ma wojny? Dlaczego pomogli Sowietom wziąc pół Polski „bez wojny”?

    Przecież teraz Kreml nie wypiera się, że miał >20 tys jeńców polskich z września’39 – a powinni tego właśnie się wypierać, skoro wojny wtedy nie było (zaczęła się latem’41). Dlaczego , gdy wzięli jeńców, zabili ich pod Smoleńskiem (gdzie przedtem już zabijali swoich obywateli „gorszego sortu”) zamiast – przepraszam za cynizm bolszewicki – utopić ich gdzieś bez śladu w Morzu Arktycznym? Zabijali tak tajnie – a wydało się. Miejscowi podkablowali, Niemcy rozkopali – tysiące ludzi, także Polaków, zwieźli, żeby pokazać…
    Coś tu do czegoś nie pasuje.

    A najbardziej może, że Kreml dziś broni pomników ACz w Polsce po-II-wojennej, jakby ACz była niewinna…
    No bo , prawdę mówiąc, nie ACz zabijała w Katyniu, itd., prawda? Nie ACz. zabijała po przejściu frontu w 44 i potem…
    To dlaczego PiS niszczy pamiatniki ACz ? Zwala na nią, co nie jej zbrodnią – chociaż wie o oficerach politycznych, terrorystach wobec żołnierzy, b. często żydach – zamiast wyqrwić się na żydach Stalina i samym Stalinie?

    Tu byłoby jedno wytłumaczenie – na które wskazało MSZ FR, ustami rzecznik Zacharowej – mianowicie że polscy, tj. PiSowscy żydzi próbują wybielać żydów sowieckich, za to skłócać Polaków z Rosjanami… (Żydzi s ą różni oczywiście.)
    Ergo: dopóki Rosjanie będą bronili sowieckiego Stalina, dopóty PiSowcy będą burzyli pomniki ACz…

    Co pan na to, Komentatorze ?

  44. revers said

    re38
    ale my mowimy o pomniku w Trzciance p.Gula, jak i wielu inych na terenie Polski, to co jest w Berlinie wieme lepiej jak pan Gula, ostanio widzialem w dzielnicy berlinskiiej Schoenholz kwatere-pomnik zolnierzy radzieckich pod kontrola kamer przemyslowych i 2 ludzi z ochrony, i to w miejscu gdzie stal miedzynarodowy oboz pracy w ktorym byli tez Polacy, obok rosjan, belgow , holendrow.

    Po za tym jakies uzgodnienia podpisano w 1994 roku odnosnie pomnikow zolnierzy radzieckich na terenie Polski, jak widac wszystko do kosza. Podobne porozumiena maja Niemcy z Rosja, ale jak widac tam trzyma sie jeszcze litery umow i prawa.

    Wcale nie dziwil bym sie jak by Rosja zaorala by wkoncu i Smolensk i Katyn, lub ograniczyla dostep do Polskich Pomnikow w ramach wspolnych nie przestrzeganych umow, a i Tu154 mozna by bylo w koncu zesrutowac po co komu pomniki, dowody., .

  45. Moher49 said

    Burzyć nie wolno było, ale przebudować można było. Sierp i młot wymordował 60 mln Rosjan. Rosjanie sami powinni sierpa i młota zwalić ze swoich pomników.

  46. Bogusz said

    Ad.23 Weż ten swój niedorozwinięty łeb i wal nim w mur, może coś pomoże, choć szczerze wątpię

  47. Komentator said

    @40, Yagiel
    Panie Jagiel, kwestia ewentualnego wzięcia oficerów w ramy ACz, była raczej niemożliwa. W ACz panowało przecież podejście pochodzeniowe, na młodszych oficerów awansowani byli chłopki i robotniczy, wszak sama nazwa ACz to znaczy, Robotniczo-Chłopska Armia Czerwona, wskazuje na oczekiwany profil rekrutów. Oczywiście były przypadki oddzielne, jak czystoręki Rokossowski, jednak to były jednostki. Ogół kadry dowódczej to byli chłopi i robotnicy odciągnięci od pługów i młotów, wynagradzani raczej za osiągnięcia na polu bezmyślności i klepania frazesów marksleninowskich. Oczywiście z wierchuszką, która jako tako potrafiła myśleć. Najlepiej było to widoczne w pierwszych dniach po agresji Niemiec, gdy całe armie poddawały się bez jakiejkolwiek inicjatywy, po prostu nie wiedzieli, co mają robić. Kompletny brak kompetencji wojskowych.
    Przeskakując do formowania oddziałów polskich w ZSRR, to tam nie było problemu z szeregowcami, były problemy z oficerami, którzy ‚zniknęli’.
    Co do brygadiera o nazwisku na P., to w moich oczach on żadnym wrogiem ZSRR nie był, wszak sam pozwolił powstać w ogóle ZSRR. Jego koledzy po socjalistycznym fachu byli dla niego lepszymi partnerami do dyskusji (w końcu za życia rewolucjonisty parali się tym samym fachem, zamachami, rabunkami, mordami niewinnych ludzi).
    Nie wiem, jak teraz jest z postacją gruzińskiego kleryka o nazwisku na D., ale jeszcze rok-dwa lata temu, nie było żadnej mowy o rehabilitacji. A KPRF latała ma wiece z portretami Marska, Engelsa i Lenina. Putin o Leninie wypowiadał się negatywnie, a o panu na S. to już w ogóle w zasadzie. Oglądając parady zwycięstwa, tam również nie ma portetów S. Myślę, że dzisiaj za silna jest Cerkiew, żeby można było w jakikolwiek sposób przywrócić pochwały S. na stopniu państwowym.
    Jedyne, co do polskojęzycznych gadzinówek się przedostaje, to co jakiś czas propozycje lokalnych komitetów KPRF a propos budowy pomnika S. Oczywiście okraszone komentarzami tych intelektualnych obrzydliwców, że to jest działalność państwowa. Dodatkowo wtedy zawsze są dorzucone zdjęcia z parad KPRF z okazji rewolucji. Które również nie są państwowe, nie ma w Rosji żadnego święta rewolucji.
    Młodzi to już w ogóle nie wiedzą nawet za bardzo kto to był S. Trochę jak u nas z brygadierem na P. niby jest jakaś taka postać, ale co on zrobił, to już nikt nie wie. Wymierają powoli ludzie, którzy mają swieższą pamięć.
    PiS będzie wyklinał i ubliżał ACz do końca świata, bo nie są w stanie przyjąć do wiadomości, że zdecydowana większość Polaków po wojnie była wdzięczna za wyzwolenie i chciała budować Polskę na modłę socjalistyczną. Tak po prostu było, a te miernoty starają się jakimiś rebeliantami udowadniać, że ta Najprawdziwsza Jedyna Prawdziwa i Niezakłamana Polska, to byli owi rebelianci, a każdy, kto budował ofiarnie Polskę po wojnie, to był zdrajca i kapuś. To jest ich mit założycielski, oni nie mogą go nigdy odrzucić. Po pomnikach ACz, przyjdzie czas na pomniki LWP, potem na pomniki robotników przodowych, a w końcu stwierdzą, że jedynymi Polakami po wojnie to był Rajmund K. z żoną, mieszkający w willi na Żoliborzu, a cała reszta to byli sprzedawczyki.

  48. Janusz said

    Szkoda że dopiero po 28 latach likwiduje się symbole sovieckiej okupacji

    Dureń.
    Admin

  49. rola said

    ad 44.
    A willa na Żoliborzu zabrana rodzinie Lisa-Kuli, dla Rajmunda „załatwiona” przez brata ciotecznego płk sowieckiego Wilhelma Świątkowskiego ówczesnego prezesa Najwyższego Sądu Wojskowego odpowiedzialnego za wzmożoną represyjność wobec oficerów Polaków. Nie muszę dodawać informacji o pochodzeniu etnicznym wujka „najlepszych dwóch Polaków”, wystarczy na zdjęcie spojrzeć.
    To jak ze słynną pustą teczką TW Balbiny.
    Wszystko opisane i przewidziane przez Orwella – ” kto ma władzę dziś, ma władzę nad przeszłością, kto ma władzę nad przeszłością – ma władzę nad przyszłościa”. Dokładnie się sprawdza, na naszych oczach lemingi jednej i drugiej opcji żyroskopowej prą ku zagładzie.

  50. Yagiel said

    @ 44 Komentator:

    Zasadniczo zgoda, że Armia była Czerwona od robotniczej krwi i chłopskiej, ale
    pamięta pan Lenino: pierwsze bitwa Polaków w ramach ACz była krwawa, nadmiar krwawa (bo się czołgi spóźniły czy wsparcie artyleryjskie?), ale akurat tak Stalin mógł pozbywać się niewygodnych oficerów… Lecz zasadniczo zgadzam się z argumentem. Dodam, raz jeszcze, że wg tego, co czytałem, kilka lat Stalin i żydzi wokół niego robili wszystko, by ACz była przegrana już przed wojną, a CCCP miał przegrać z III Reich aż po Ural…
    Co poszło nie tak? Leningrad się obronił, bo się usamodzielnił – wyjaśniał to w Gajówce Wandaluzja.

    O brygadiera na P. nie będę się spierał, bo to, że był wybitny, nie wyklucza tego, że był słaby. I jeszcze uwikłany w podwykonawstwo na rzecz prusacko-bolszewicką. Jego koledzy z PPS byli ważnymi kadrami Lenina i Stalina, w kraju i dyplomacji – aż do czystek z lat 36-39. Lecz to wie pan lepiej, niż ja.

    Dla mnie najważniejsze jest to, co tak uparcie sprawdza PiS: na ile Kreml teraz da się odessać od Stalina? Albo inaczej: na ile Kreml do teraz przyssany jest do politycznych oficerów żydowskiego pochodzenia? Jakoś nie sądzę, by wspomniana przez pana Cerkiew miała ochotę wiązanie sobie rąk potomkami tamtych oficerów.
    Bo przecież „sowiecka okupacja” nie jest tożsama z „rosyjska okupacja”: niszczenie pomników oprawców sowieckich – gdyby takie były w powojennej Polsce, poza kazamatami tortur i egzekucji, które są – sam bym wsparł wysiłkiem rąk, lecz niszczenie pomników wyzwolicieli z ACz jest błędem logicznym, który już Mickiewicz w „Reducie Ordona” naświetlił. Który PiS popełnia świadomie i haniebnie – ale czemu Kreml w to wchodzi? Tego nie rozumiem.
    Moim skromnym zdaniem, byłoby wysoce logiczne, gdyby rzecznik Zacharowa wyjaśniła np. Sellinu, że nie ACz zabijała w Katyniu – bo nie zabijała – za to ACz wyzwalała przesuniętą Polskę (za armią przybyli ci, którzy byli zbyt cenni, by ginąć na frontach: oni mieli kontynuować Katyń między Bugiem a Odrą – zadanie wykonali). Co w tym trudnego?

    A Żoliborz? Od lat 30. był oficersko-socjalistyczny w patriotyzmie polskim. To był więc znakomity teren na przyczółek dla ACz, gdyby powstanie warszawskie wybuchło mądrze z chęcią wygrania, a nie masakrowania takich Polaków, jak na Żoliborzu. (W tym sensie Powstanie, jakie zostało zrobione, uważam za część działań zgodna z Katyniem np.)
    Gdyby powstanie miało wygrać… Gdyby Polacy mieli wygrać w II wśw… Gdyby Rosjanie… Lecz wiemy, że nie miało być narodowych zwycięstw, zwłaszcza Słowian! Nie narody miały wygrywać, tylko Związek Sowiecki Światowy kosztem narodów. Skłóconych. Ci się udało i trwa. Wyniszczonych. Co się w naszej części Europy udaje częściowo…

    Lech Kaczyński zbierał różnych Polaków, zebrał i… Jarosław Kaczyński dzieli różnych Polaków…
    On się dziś boi przejść Starówką, Pl.Zamkowym i Krakowskim Przedmieściem bez barierek i tysięcy policjantów, jakby bał się, ze Jedwabne się powtórzy… Albo udaje, że się boi – tak czy siak wprowadza atmosferę Jedwabna-wtedy do Warszawy-teraz. To jest żydowskie myślenie, to jest sowieckie myślenie, to jest chore myślenie (ponerologia się kłania)…
    Gdyby Jarosław Kaczyński czuł się Polakiem, zebrałby drugi samolot i poleciał pokazać, że się nie boi Katynia. Ba! gdyby…
    Gdyby Jarosław Kaczyński czuł się – lub mógł czuć się – Polakiem przed 2010. albo przed 1981. albo od dziecka, to by na Żoliborzu czuł się u siebie, a nie w getcie. A na Żoliborzu getta nie było i nie ma. I nie będzie.
    Chyba że ktoś chce się zamknąć w Cytadeli. Lecz to nie Polacy. My nie chowamy się w gettach – ani u siebie, ani w gościach.

    W sumie więc – nie widzę żadnej sprzeczności między Polakami a Rosjanami, żadnej!
    No i to jest pytanie o Kreml: kto tam jest w tej cytadeli?

    Pan to wie, Komentatorze ?

  51. Filomena said

    Juz kiedys pisalam na ten temat, ale napisze raz jeszcze.

    Miejsca pochowku nalezy szanowac i beczeszczenie takich miejsc swiadczy o niskiej kulturze i msciwosci, ktore nie przystoja chrzescijanom. To raz.

    Pomniki natomiast to historyczne pamiatki. Wiecej – to dodatkowy materialny dowod, ze taka a taka osoba istniala czy takie a takie wydarzenie mialo miejsce. Nie wszystkie historyczne pamiatki odnosza sie do dobrych ludzi czy dobrych wydarzen. Niektore slusznie kojarza nam sie ze strasznymi wydarzeniami. Ale to wszystko stanowi historie. Gdyby tak podejsc do historii, ze tylko to co dobre nalezy zachowac to czemu nie rozwalic rzymskiego Koloseum, gdzie zameczono tyle chrzescijan? Dlaczego zachowywac to straszne miejsce kazni?

    Podam taki ciekawy przyklad. Azeby uwienczyc triumf bolszewizmu i swoj wlasny, „demon rewolucji”, zbrodniarz rosyjskiego narodu Lew Trocki (Bronsztejn) postanowil postawic w Swizajsku, gdzie znajdowalo sie prawoslawne sanktuarium, pomnik Lucypera. Zrezygnowal jednak z Lucypera i postawil pomnik Judasza. Dlugo ten pomnik nie postal, bo lokalni ludzie – nie wiadomo kto dokladnie – go rozwalili. Nie dziwie sie ludziom, ktorzy zniesli to paskudztwo. Pewnie gdybym sama tam i wtedy zyla moze zrobilabym to samo. Ale z drugiej strony uwazam, ze szkoda, ze nie zachowal sie ten antychrzescijanski monument do naszych czasow. Bylo ponoc kilka takich pomnikow Judasza w Rosji. Postawili ich trockisci. Sa o nich liczne wzmianki, ale tylko wzmianki sie zachowaly. Mowia, ze byly jakies fotografie, ale nikt nie wie gdzie sie podzialy. Dlatego dzis czesc pro-liberalnych, czesto zydo-pochodnych historykow mowi, ze to mity lub plotki, ze nie ma na nie zadnych dowodow, ze ludzie rozne rzeczy mowia, ktore nie zawsze sa prawda.

    I dlatego nie nalezy nigdy niszczyc zadnych pamiatek historii, nawet tych zwiazanych z negatywnymi wydarzeniami.

    @ 31

    Zgadzam sie z Panem Maruchom. Tak dokladnie beda mowic.

    Warto tez zwrocic uwage na inne zjawisko. Na calym swiecie pojawil sie fenomen burzenia pomnikow i monumentow. Jedni burza pomniki komunistow (pomniki Lenina na Ukrainie), drudzy burza pomnki rzekomych faszystow (generalow i innych z Poludnie w USA), jeszcze inni pala drewniane pomniki Buddy (radykalni muzulmanie w Mianmarze), w Polsce burzy sie pomniki zolnierzy radzieckich a do niedawna radykalni islamisci w Syrii rozwalali zarowno koscioly jak i nawet meczety i inne zabytki, ktore wchodzily w kolizje z ich wersja historii i postrzeganiem swiata.

    Czy to nie ciekawe zjawisko? Widac komus bardzo zalezy na przepisywaniu historii juz nie na skale lokalna, ale na globalna.

  52. Komentator said

    @50, Yagiel
    Panie Yagiel, w kremlowskiej cytadeli siedzi zapewne bardzo przebiegły polityk, który w najbardziej niesprzyjających okolicznościach, jest w stanie małymi środkami, dokonać rzeczy spektakularnych, jak np. aneksja półwyspu na K, wsparcie prawowitej władzy w pewnym państwie na bliskim wschodzie, dzięki czemu miliony ludzi nie muszą się bać obcinaczy głów, co oczywiście nie było celem. Celem była, jak na półwyspie na K, baza marynarki wojennej i silny sojusznik, mający dług wdzięczności.
    Co do poletka wewnętrznego, to w Rosji podobnie, jak u nas, kliki, kliczki, kombinowanie i szemrane interesy na styku państwa i przedsiębiorców. Tym niemniej, jak u nas, Rosjanie się bogacą, rodzi się ich coraz więcej. Wielu ludzi w tym kraju patrzy na Rosjan z góry, jako na szaraków i ciżbę. Uważam, że jest to bardzo krótkowzroczne i płytkie. Mamy z tym narodem pewnie ok. 90% cech wspólnych, jak gościnność, pomoc bliskim, ale również odwracanie wzroku w pewnych sytuacjach, czy zawiść w stosunku do ludzi, którym lepiej. Jak dla mnie jedna jest różnica zasadnicza. My jesteśmy genetycznymi rebeliantami, wiecznie sprzeciwiającymi się wszelakiej władzy (chociaż dzisiaj to już totalnie zanika, Polacy zaczęli być durnymi owcami, które dają się golić swoim zarządzającym na Wiejskiej, a mało się nie popłaczą ze szczęścia, jak te złodzieje oddadzą im część ukradzionej własności, zero instynktu samozachowawczego, czy szacunku do samego siebie). Rosjanie natomiast, za batiuszką szli na koniec świata, a słowo cara było święte. I tego, zdaje mi się, brakuje dzisiaj na Kremlu. Takiego światłego przykładu. Władimir (jakkolwiek wielkim i silnym przywódcą by nie był) jest tylko oficerem wywiadu, nie ma legitymizacji wielowiekowej, nie ma blichtru cara. Maluczcy w Rosji nie mają za kim iść, dlatego wielu odwołuję się do L. i S., jako tych silnych postaci, które powodują strach, jednocześnie dając poczucie pewności siebie, kiedy się za nimi pójdzie. Władimir przegra wojnę o Rosję i jej siłę, w momencie, gdy umrze, nie pozostawiwszy spokojnej sukcesji po sobie.

    A młodzi Rosjanie, jak u nas, mózgi wyprane papką jankeskiej śmieciokultury, mają i tak wszystko w dupie. Ważne, co by dwa razy w roku polecieć do ciepłych krajów, pracując na ciepłej posadce. A resztę przewalić na to, co im kolorowe pudło podpowiada, bez czego niby to nie mogą żyć. Bo nie żyją, tylko wegetują, od jednego nowego telefonu/komputera/samochodu, do kolejnego. Rodzina? Odpowiedzialność? Phi, to już nie dla nich. Oni światli, oni zachodni, nowocześni i tacy, jacy powinni być (w tym również upewnia kolorowe pudło).

  53. revers said

    re45

    a znak krzyza pan Moher nie widzial nad pozlacana gwiazda?
    .https://www.youtube.com/watch?v=LIrl9O52r_8

    czerwony kolor moze tez oznaczac dopalajacy sie rzagiew, lub rozniecony plomien idei

    Tak, sierpa bardzo latwo przerobic na pol ksiezyc, a i mlot czasami przydaje sie gdy zablokoje sie felga kola samochodu, po wjezdzie na twardsza przeszkode typu komus odpadl resor, z ciezarowki wypadla belka stalowa, co czesto zdarza sie nawet na najczystszych autostradach pod sloncem, czy w centrach europejskich miast na szybko przjazdowkach, bez mlota lub sciagacza kola nie wymienisz, jak wczesniej przezyjesz kolizje z malo gabarytowymi i duzej twardosci przeszkodami przy 100-ce na liczniku pod kolem, zapanowujac nad pojazdem.

    za to przybywa mnostwo innych znakow 12 gwiazdkowych, dawidowych, czy onztowskich czy firmowych haczykow NIKA ktore nie wiele roznia sie od od tych zdemontowanych w Trzciance.

    Sa tez angielskie wydania czynu, poszlo w swiat …
    https://www.rt.com/news/402658-poland-demolishes-read-army-memorial/

    z komentarzami po angielsku barbarzynstwo.

  54. Moher49 said

    @ 53 Pan Revers,
    Moher49 wiele znaków na niebie i ziemi toleruje a niektóre ma w mieszkaniu na honorowych miejscach. Niektórych nie lubi. Niech sobie będą tam gdzie się urodziły, gdzie są lubiane, do mojego domu bez mojej wiedzy i zgody niech się nie wciskają. Moja mama opowiadała. Była wojna, weszli do domu żołnierze niemieccy, mieszkali kilka dni, kazali sobie smażyć codziennie placki ziemniaczane z kartofli z naszego pola. Potem przyszli Rosjanie, nie gwałcili, pierogi gotowała im rosyjska kucharka. Jedni i drudzy to byli normalni ludzie, przyjaźnie nastawieni do domowników. Jeśli zginęli na polskiej ziemi trzeba im grób zrobić i o niego dbać, ale żeby aż mauzoleum ?. Polski grób na polskiej ziemi może istnieć tylko 20 lat, potem trzeba za grób zapłacić, jeśli nie, polska władza, polski grób, na polskiej ziemi, może wykopać i nieboszczyka wywalić. Za żydowskie groby nikt nie płaci i wywalić ich nie wolno.

  55. revers said

    To teraz tym z pod Wiednia dostalo sie, tylko nie kojarzyc z Kremlem,

    http://fakty.interia.pl/swiat/news-austria-zbezczeszczono-polski-pomnik-odsieczy-wiedenskiej,nId,2438666#utm_source=fb&utm_medium=fb_share&utm_campaign=fb_share&iwa_source=fb_share

    bo sa inne sily podjudzania, selektywnego niszczenia pamiatek historycznych czy to w poludniowych stanach usej Stary Joe poszedl pod kopare, czy w Bagdadzie, Kosovie, Palmirach, z piaskowych skal Buddach.

  56. Pinxit said

    31
    Marucha
    Nam i pomniki ni podreczniki nie pomoga.
    Takiego oglupienia i zaprzanstwa nie bylo chyba w zadnycm okresie historii Polski.
    Przeciez to naprawde wiecej niz wstyd!.

    XXI wiek a polskie wladze zachowuja sie jak islamisci w Palmirze!

    A dr.Piskorski dalej siedzi.

  57. Isia said

    … (56) Panie Pinxit …

    …” polskie władze zachowują się jak islamiści w Palmirze !”

    … po raz kolejny zwracam Panu uwagę … nie mamy polskich władz – tzw. polskie władze to w istocie władze żydowskie, o czym doskonale Pan wie … sądzę, że w pełni świadomie, celowo używa Pan tego, wprowadzającego w błąd, zwrotu … w ten sposób szkalując rdzennych Polaków ! …

  58. Yagiel said

    @52, Komentator

    My jesteśmy genetyczni rebelianci? Bardzo mi się to wyrażenie podoba.
    W Kremlu siedzi wielu polityków raczej… A w chwilach wolnych grają w szach-maty 😉

    Słowo cara było święte. Ale 25 lat służby wojskowej? Jeśli 18-stak szedł w kamasze, to wychodził – jeden na dwóch, na trzech? – w wieku 43 lat: raczej trudno było tym swietnym żołnierzom spłodzić synów i córki, przekazać im swe geny wybrane…
    Z I wśw znane jest powiedzenie, że Prusacy nie oszczędzają kul, a Rosjanie ludzi
    Przed II wśw i w niej ginęły miliony młodych i starszych Rosjan i z wielu innych narodowości, cywilów i żołnierzy
    Finlandia
    Stalin nie poszedł na wymianę za syna, wziętego przez Niemców do niewoli
    Afganistan
    Aż po zdobywanie Groznego kolumną czołgów, w wąskiej ulicy – na urodziny generała – co kosztowało życie ilu czołgistów?
    I podwodny Kursk.

    Dziwi się pan młodym, że – wiedząc to wszystko – nie chcą ginąć dziś milionami ani nawet tysiącami? Wolą smart-żizń.
    A jednak szkoły kadetów mają wzięcie! A jakie piosenki patriotyczne śpiewa się w Rosji! Rosyjski patriotyzm nie jest chyba operetkowy? (Nie mówię o kulcie junowo parnia Putina. Ciekawy-m, jakby mi z nim na rękę poszło?)

    A wracając do tematu: obrona pomników Czerwonej Armii, tj. armii nie oszczędzającej swych żołnierzy/ludzi, nie pasuje mi do nowej koncepcji Armii Rosji, raczej Jagiełłowej: bezkrwawo wygrywać… W dodatku w ustach rzecznik na Z. właściwie brak najważniejszego – wg mnie – argumentu…?
    Czyli inaczej rozmawiają poza mediami. Blin! nie wiem, jak.

  59. Yagiel said

    @53 Revers

    Ciekawe rzeczy.
    Dla mnie sierp i młot to zawsze i wieczne dwie przemoce nad Rusinami/Rosjanami: młot to Waregowie i Thor, a sierp to Tatarzy i Oprycznina…

    Tylko że teraz już Rosja, nie CCCP. Nie ma sierpa i młota – jest orzeł dwu-głowy. Przeciez nie po to, żeby w jedną głowe dostać młotem, a druga mieć sriezaną !
    A pan zdaje się sądzić, że Rosjanie z tęsknoty za Tatarami z ich „opieką” gotowi są zamienić sierp na półksiężyc kalifatu… Młot Thor’a już niepotrzebny, skoro Szwecja staje się kalifatem. Zatem – dwa półksiężyce?
    Skrzyżowane czy złączone?

  60. Yagiel said

    ps. oczywiście „półksiężyc” to nie żaden pół, tylko <ćwierć, czyli nów, więc gdy złożyć dwa nowie, w środku Łuny będzie pół-pustki (oczywiście nie pustki, tylko ciemnej części, itd.)

  61. Komentator said

    @58,
    Panie Yagiel, dokładnie te same zwyczaje panowały w pruskiej armii, tylko o tym się u nas nie mówi. Z powodu kompleksu wobec naszych zachodnich sąsiadów, wszak u nich wszystko lepsze! To jakim cudem ich armia mogła być równie niebezpieczna, co carska? Impossible!
    Ma Pan całkowitą rację co do bardzo krwawych kampanii wymienionych, myślę, że tutaj jeszcze możnaby dodać wojnę z Gruzją, w której Rosja straciła niewspółmiernie dużo samolotów i śmigłowców na przykład. Brak było koordynacji artyleria – lotnictwo. Ktoś jednak wziął się za modernizację tej przeżartej brakiem kompetencji armii – Siergiej Szojgu, Tuwiniec. W ciągu 10 lat bezładna armia masowa, stała się mobilną i skuteczną siłą, którą zauważają oficjalne raporty agend rządowych zachodu. Operacje na Krymie, czy w Syrii pokazują wysokie wyszkolenie żołnierzy, opanowanie, brak skłonności do nadmiernego ryzykowania. To, co zawsze miała pruska armia, ale rosyjska nie (pomijając oczywiście śmiertelność kadetów i ostateczność poboru do armii, tym obie te formacje zbytnio się nie różniły). Myślę, że taka przemiana ich sposobu działania, wręcz całej mentalności ich armii, jest bardzo ważnym czynnikiem, na który musimy bardzo uważać i ciągle o nim pamiętać.
    Pomijam oczywiście wojska strategiczne, których motto brzmi „После нас только тишина”. Tutaj nie jest wymagany dodatkowy komentarz.

  62. Boydar said

    W tej twarzy nie dostrzegam inteligencji

    widzę natomiast zwykłą, niepohamowaną pazerność na kasę.
    —-
    „… Prawa miejskie magdeburskie Trzciance nadał 3 marca 1731 król Polski August II Mocny. /…/ Intensywnie rozwinęło się tu osadnictwo niemieckie (sukiennictwo) i żydowskie (handel wełną) …” (za żydopedią)

    To mauzoleum zostało zbudowane na wyzwolenie Trzcianki. Ktoś powie, że zbyt okazałe jak na 56 ruskich sołdatów. Nie polemizuję, taki ktoś, jak dobrze pójdzie, będzie jeszcze miał szansę się z Nimi zamienić. Tak sobie myślę, że nie trzeba było tej Trzcianki wyzwalać, ale myślę też, że to jeszcze nic straconego. Niewykluczone bowiem jest, że przynajmniej przez chwilę, zatęsknią wkrótce łąkowe żuczki za rosyjskim mundurem.

  63. La Reine Toronto said

    Alex Marynarz: to woli Pan pomniki Lecha Kaczynskiego i Wojtyly albo tego paniska na powyzszym obrazku?

    Nie nalezy wyburzac miejsc pamieci bo juz tam nie bedzie nigdy spokoju a kto to POPiSowo popiera ten do piekielnych czelusci nalezy .Amen.

  64. Yagiel said

    @ 61 , Komentator

    Armie w ogóle nie po to są, żeby żołnierzy oszczędzać… Pamiętam z podstawówki Konopnickiej „A najdzielniej biją króle/ A najgęściej giną chłopy” , a potem taki film angielski „Pierwsza szarża lekkiej brygady”… Japończycy też nie oszczędzali na krwi. A parę lat temu oglądałem animację Bagińskiego „Sztuka spadania” – zna pan?

    Zreszta pan też użył znamiennego wyrażenia: [wojna z Gruzją] w której Rosja straciła niewspółmiernie dużo samolotów i śmigłowców na przykład… Bezzałogowe były?
    Jeśli logika rosyjskiej armii zmieniła się ostatnio, to dobrze – to po Jagiełłowemu.

    Hm, w takim razie tym mocniej Kreml i Dowództwo upominają się o szacunek dla swych żołnierzy. Żołnierzy, nie zbirów, morderców bezbronnych…

  65. Les said

    Moskwa
    Rozgromieniem Hitlera słusznie się chlubi,
    Ale wzmianki o Pakcie z nim, to już nie lubi.
    Młodzi chłopcy, co wtedy w boju gęsto padali,
    Teraz głupiej rozgrywki ofiarą się stali.
    10-09-2017

  66. Komentator said

    @64, Yagiel
    Panie Yagiel, to jest domena wojen wieków XIX i XX, żeby ludzi nie szczędzić. To się zaczęło od tego łachudry korsykańskiego, który zaczął tworzyć wielosettysięczne armie. Teraz mamy XXI wiek i strata przeszkolonego i obeznanego z bardzo skomplikowanym uzbrojeniem żołnierza, jest o wiele większą stratą, niż to bywało wcześniej, gdzie często szkolenia nie było w ogóle, tylko wysyłka prosto na front, do maszynki do mięsa. Dzięki Bogu znów wracamy do mniejszych starć, o ograniczonym zakresie, żadnych milionowych dzikich hord ścierających się ze sobą, tylko rozwiązania bardziej taktyczne.
    Tylko takie dziwadła jak Singer chcą zamiast normalnej armii tworzyć jakieś grupy partyzanckie i każą im walczyć ze specnazem, śmiech na sali normalnie. Pod względem armii, trzeba wrócić do wzoru średniowiecznego, ograniczona siła, za to bardzo śmiercionośna, nowoczesna broń i doskonale wyszkolony żołnierz, który nie obawia się nigdy spełnić rozkazu, bo wierzy w siłę umysłu swojego przełożonego.

  67. Boydar said

    Którego przełożonego ? A jeśli właśnie nie wierzy ?

  68. Komentator said

    @67, Boydar
    Swojego przełożonego w polu oczywiście, który razem z nim idzie się tłuc z wrogiem. Jeśli nie wierzy, to taka armia po prostu przegra. Mówimy oczywiście o szczeblu taktycznym, nie strategicznym.

  69. Boydar said

    No, a co Maciora wykombinował ? Powiedzmy że on, dla uproszczenia, bo na pewno dał twarz. Dokładnie to co Pan opisał. Oddział OT z założenia jest lokalny i ma lokalnego dowódcę, którego wszyscy znają jeszcze z piaskownicy (to też pewne przybliżenie). Jeżeli uznają że naczelne dowództwo zdradziło, albo uciekło do Rumuni, zostają sami ze sobą i innymi grupami. I oni już będą potrafili tą piaskownicę obronić w możliwym zakresie. Jeśli chodzi o wyposażenie, to niezłe środki już na to poszły a pójdą jeszcze większe.

  70. flaga said

  71. Yagiel said

    Otóż to: ktoś jest twarzą sprawy, a inny ktoś mózgiem – jak brygadier na Pi. i generał na Ro A Macierewicz nie jest nawet sierżantem – cywil to. Więc komuś licuje…

    I z innej beczki: architektura tego mauzoleum.
    Na pewno nie grecki wzorzec ani rzymski, już prędzej z Krety – ale czemu?
    Tympanon/dach wygląda jak dolmen oparty na patykach czy słupach wbitych w wodę. Tylko wody brak – byłoby pięknie…

    Tylko czemu dolmen?

  72. Komentator said

    @69, Boydar
    Tak, samo założenie więzi jest dobre, tylko nie w przypadku, kiedy z tych ludzi robi się żołnierzy weekendowych. Tatuśkowie wyciągnięci z biura albo od maszyny na fabryce, nie będą siłą, która jest w stanie się oprzeć tak profesjonalnej sile, jak specnaz. Zostaną po prostu rozstrzelani. A przecież innej armii nie będzie, minister na M. nie potrafi nawet zorganizować porządnego przetargu na śmigłowce bojowe. Nie poruszam oczywiście tematu ‚prywatyzacji’ i ‚przekazania’ yankesom naszych zakładów śmigłowcowych. Dzisiaj moglibyśmy sami produkować taki sprzęt, chociażby zaprojektować nowe maszyny w oparciu o stare radzieckie plany. Mieliśmy świetnych inżynierów lotniczych.

  73. Boydar said

    Panie Komentatorze, ja nie jestem specnazem od taktyki ani strategii wojskowej, nie mogę Pańskich wątpliwości rozwiać ani potwierdzić. Wiem tylko, że wojna nie rozegrana jest wygraną. Maciora tnie głupa na maksa, my się podniecamy, a On robi swoje. Tak się mówi, „swoje”, ale to nie jest Jego, tak jak napisałem, On daje tylko twarz. A ci którzy to wymyślili zapewne wiedzieli co robią i zapewne jest to słuszny kierunek. Co robią jeszcze, tego nie wiemy. Nie wiemy także, kto z kim będzie walczył o ile w ogóle. Ja mam intuicyjną pewność z kim nie będziemy.

    W zastanej rzeczywistości żadne normalne wydawałoby się ruchy nie wchodzą w grę; reorganizacja armii, zakup sprzętu etc. Odwieczny wróg nie zniknął nagle i ma się jeszcze całkiem dobrze. Można tylko właśnie ciąć głupa i ryć tunele pod gruntem. Od czasu do czasu przeprowadzić zamach na jakiegoś Kutscherę. I Maciora dokładnie to robi. W całym międzyczasie dokładnie ewidencjonowani są niepewni i sprzedawczyki.

  74. Boydar said

    „Przechodniu, powiedz Rosji, że tu leżym Jej syny …”

    Ten „dolmen” był piękny, jak dzieci cara Mikołaja. I wbrew pozorom, trwalszy niż pamiątki po Grecji czy Rzymie. Te rozrzucone dzisiaj kamienie wkrótce przywalą rozwścieczoną chazarską tłuszczę.

    „Wieczna sława bohaterom poległym w bojach z niemieckimi najeźdźcami o wolność i niezależność naszej Ojczyzny” – przybliżone tłumaczenie napisu na frontonie

  75. Boydar said

    „… i niezależność …”

    Tego nie trzeba było dodawać po zwykłej bitwie. Ale dodano. I to daje do myślenia, także o rosyjskiej historii w ostatnim tysiącleciu.

  76. Boydar said

    https://marucha.wordpress.com/2017/09/08/wolne-tematy-73-2017/#comment-699830

  77. Boydar said

    http://jeznach.neon24.pl/post/140133,demontaz-palacu-kultury

  78. Yagiel said

    @ 74,75 Boudar

    O, to bardzo ciekawe! Kto wie – może za to jedno słowo ‚niezależność’ zburzyli?
    Synowie i córki Rosji, jak synowie i córki Polski…

  79. Boydar said

    Tak właśnie sobie myślę. Nie mogli skuć tylko jednego wyrazu …

    Gdzie schować liść … ?

  80. Yagiel said

    @ 72 Komentator

    Na tatuśków można patrzeć z drugiej strony: Sienkieiwcz w „Krzyżakach” pokazał, że dopiero żonaty i dzieciaty Zbyszko z kasztelu Bogdaniec, dopiero związany z Jagienką (po czyśćcu z Danuśką) godny był być drużynnikiem Jagiełły, równym (jeszcze nie, jeszcze nie) Zyndramowi z Maszkowic, Powale z Taczewa, Zawiszy Czarnemu czy Zawiszy Czerwonemu, itd.
    Zabijaka/kibol to jeden czyn, a mąż pełny dojrzały, rozumiejący swe dzieło – inny, większy.

    Można i z trzeciej strony: wspomniał pan yankesów. Ogladałem wiele razy ich inscenizowane powroty do domu z Afganistanu czy Bliskiego Wschodu – to jest big show dla tv, ale oni wracają naprawdę do rodzin albo do dziewczyn, z którymi chcą się wiązać , klekają i się oswiadczają w tym show – i zwykle są przyjmowani.
    Na wojnie oni wiedzą, że mają do kogo wrócić, że ich Ojczyzna to życie rodzinne.
    Ne popieram ich wojen, lecz show robią wielkie i działa!

    Nie wierzę Macierewiczowi, ale – jakem Słowianin – rąk bym mu nie wiązał…

  81. Yagiel said

    Za swabodu i niezawisimost’ – tak ?

    Jest jakieś zdjęcie czy poświadczenie tego napisu w Trzciance albo gdzie indziej?

  82. Boydar said

    Ale co, neta Panu odłączyli ?

  83. Pinxit said

    1
    Admin
    Rozumiem, ze jest judaizacja Polski.
    Gorzej, ze jest islamizacja. Nie potrzeba uchodzcow.
    Polacy zachowuja sie tak, jak islamisci w Palmirze i w muzeum w Bagdadzie.
    Polska zlamala nawet polskie prawo!

  84. Boydar said

    Chyba „islamiści”. Ten sam starożytny ród „islamistów”, i w Palmirze, i w Bagdadzie, i w Trzciance. A nawet to

  85. NICK said

    Lubelak rzucił perły… .(84).
    Rzucaj. Lubelaku.
    Tak trzeba.

  86. Komentator said

    Szanowni Panowie, ja zwracałem uwagę na to, że to tatuśkowie w znaczeniu pracujący na pełen etat 40-godzinny i siedzący w pieleszach. Jak można oczekiwać, że będą to w jakimkolwiek stopniu porównywalni, do zawodowych, żołnierze? Pojawiły się jeszcze porównania do rycerstwa średniowiecznego. Oczywiście, tylko czym to rycerstwo się zajmowało? Wojną. Przecież nie pracowali w polu, chłopów nikt nie brał do armii, a tutaj mamy próby odciągnięcia chłopa od pługa i dania mu karabinu. Przecież wartość bojowa takiej ‚armii’ jest zerowa. To jest mięso armatnie, obliczone na opóźnienie wroga, a nie na równą walkę. Do którego M. próbował dokoptować aerokluby lokalne, które dysponują awionetkami i paralotniami. Śmieszne.

  87. NICK said

    Zaiste.
    Komentatorze.

  88. Boydar said

    Sorry Panowie, ale czuję że gów*no rozumiecie z tych szachów. To wcale nie jest pierwszoplanowe, żeby ci terytorialsi przepoczwarzyli się w cichociemnych ani żeby mieli T-90 na wyposażeniu. Chodzi o to żeby byli. Żeby czuli, rozumieli, chcieli. I dla tego ani aeroklubu z latawcami nie można pominąć, ani krótkofalowców, ani filatelistów nawet. Bo to są samoistne zespoły. A tylko zespół samoistnych zespołów może stanowić o całości. I nadzwyczaj trudno go rozje*bać. A jeśli jeszcze dostaną broń i błogosławieństwo, to wcale i nigdy. Maciora kadrze nie wierzy i ma rację, wszyscy starzy są jakoś umoczeni, więc potencjalnie podatni na szantaż. A jeśli nie umoczeni to też mają kredyty i już żydoszkop się postara żeby szybko byli.

  89. Yagiel said

    p. Boydar – dziękuję. Nie miałem jak powiększyć zdjęcia do ostrości liter.

    p. Komentator – racja. Lecz nie śmiałbym się z Średniowiecza, zwłaszcza z drużynników Jagiełły…

    Nie jestem wojennym fachurą , więc nieśmiało tylko: mówimy o wojnie obronnej?
    [
    To kto ma bronic terytorium Polski/Lubelszczyzny np.? Kaszubi? Wrocławianie? (wnuki przesiedlonych, kto wie…)
    Jak drzewa wrastają korzeniami w grunt, tak rycerze, gospodarze, tutejsi.
    Co i tak na nic, jeśli na pierwszy ogień pójdzie taktyczna broń A. W końcu mamy czas oszczędzania ludzi, a przynajmniej żołnierzy, wysoko wyspecjalizowanych w tele-obsłudze.
    Tyle że – rozsądek podszeptuje – po co im, tym wojennikom, spalony grunt? Jaka korzyść?
    Ale znowu – przekornik – nie swoje niszczą.Ani Yankesy, ani Ruskie nie mają powodu płakać nad spaloną Bug-Wislą-Odra Polską.
    Żydzi polscy będą płakać, żałować – oszczędzą? Dostaną inną Obietnicę albo wróca do pierwszej.
    Zatem wraca to mnie do pytania Herberta: po co Polacy się zbroją w muzelane bronie? Czyżbyśmy już tylko z przyzwyczajenia byli Polakami?
    Miejscowymi gospodarzami?

  90. Boydar said

    Jak Pan ogarnie czarnoprochowca, to ze zdobyczną berettą Panu łatwiej pójdzie.

  91. Komentator said

    @88, Boydar
    Jakby M. nie był umoczony. Przecież opłacany przez /przyjaciół zza oceanu/ od lat 70. Robi, co mu każą i tyle. Kazali przygotować dobrych chłopaków na rzeź, to przygotowuje. Polska krew jest bardzo tania. Za cenę 600 złotych miesięcznie, mają zalążek wojennej awantury w Polsce. Niezła cena. A potem trzeba będzie /odbudować/, oczywiście pod wiadomymi auspicjami i z wiadomymi /inwestorami/. Jak na upadlinie.

    @89, Yagiel
    Ja średniowiecza w żaden sposób nie obrażam, wręcz przeciwnie, tylko stwierdzam fakt, że rycerstwo było wojskiej zawodowym z najnowocześniejszą, jak na owe czasy, bronią. Tyle. A bronić może każdy Polak każdego skrawka naszego kraju, co w tym dziwnego? Skąd byli rycerze pod Grunwaldem? Od Wielkopolski, Ziemi Wieluńskiej, Małopolski po Smoleńsk. Czy ktoś im wypominał pochodzenie z danej części Korony, czy innego księstwa sprzymierzonego? Czasy partyzantki już dawno minęły. Dzisiaj są drony, widzenie w podczerwieni, las nie jest już schronieniem, jak jeszcze podczas II WŚ. Albo ma się dobrze zorganizowaną obronę przeciwrakietową i przeciwlotniczą plus solidne zaplecze naziemne, albo się przegrywa. Dlaczego Yankesy się tak boją S-300 i S-400? Zagrażają ich przewadze powietrznej oraz rakietowej. A co ma Polska? Zresztą, w obecnym systemie sojuszy już lepiej siedzieć cicho z malutką armią dobrze wyposażoną, bo i tak przegramy, niezależnie od tego, która ze stron wygra. Chodzi o to, żeby zachować możliwość przetrwania państwowości po ewentualnym konflikcie i zapobiec odebraniu zbyt dużej ilości ziemi.

  92. Boydar said

    Panie Komentatorze, Ameryki Pan nie odkrył. To ja zaryzykowałem twierdzenie, że wszystko co widać, albo wisi na fortepianowych strunach albo od stworzenia jest jak Hans Kloss.

    Z zalewem kozojebców czy tłumem banderowców uzbrojonych w widły i sztachety też chce Pan walczyć rakietami ?

  93. revers said

    ad82

    Tak wyglada panie dzieju, remont, restauracja pomnikow armii czerwoenej w Berlinie Schoenholz za 10 mln. EUR w ramach umow 2+4 i Niemiecko-Rosyjskich z roku 1992 roku, a jest tych pomnikow ze 3.

  94. Boydar said

    https://wiadomosci.wp.pl/zburzyli-mauzoleum-armii-czerwonej-w-trzciance-zielone-swiatlo-dal-minister-glinski-6165420141340289a

    W tekście – „… Jak zaznaczono, zgodnie z wykładnią Ministerstwa Spraw Zagranicznych do umowy między rządem RP a Rządem Federacji Rosyjskiej o grobach i miejscach pamięci ofiar wojen i represji (z 22 lutego 1994 r.) nie spełnia ono „kryterium poddania ochronie prawnej jako miejsce ‚pamięci i spoczynku’”

    A więc mają sposoby na wymazanie pamięci; fachowiec z Glińskiego, wysokiej klasy. Durne amerykance stosowali w tym celu chemię i elektrowstrząsy, a tu – czyściutko.

    Panie Gliński, jeżeli nie działał pan na zlecenie Kremla, czeka pana przerażający koniec, być może nawet pala. Za pańską wiedzą i zgodą złamano wszystko co było do złamania. Pan rzuci okiem, dopóki je jeszcze ma –

    http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19941120543

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: