Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Józef Bizoń o O paranoi giedroyciowych i bar…
    Irmina Blad o O paranoi giedroyciowych i bar…
    osoba prywatna o O paranoi giedroyciowych i bar…
    Boydar o Transmutacja biologiczna – ską…
    JackTheCrasher o Wolne tematy (08 – …
    bryś o UE chce „położyć łapę” na lasa…
    brys o UE chce „położyć łapę” na lasa…
    Czytelnik z Północy o „Hiszpańscy” nurkowie na…
    Krystian Szeliga o O paranoi giedroyciowych i bar…
    Anucha o Ukraina na skraju przepaści! M…
    Anucha o „Hiszpańscy” nurkowie na…
    Sudbina Srba o Wolne tematy (08 – …
    Anucha o UE chce „położyć łapę” na lasa…
    Kojak o UE chce „położyć łapę” na lasa…
    antoni o O paranoi giedroyciowych i bar…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

Zamęczyli nawet festiwal

Posted by Marucha w dniu 2017-09-18 (Poniedziałek)

Jan Pietrzak w filmie „Kochaj albo rzuć” (1976)

Satyryk, który drwi z władzy – zwłaszcza gdy władza jest autorytarna jak za czasów PRL – zasługuje na szacunek, a jego twórczość jest najczęściej interesująca przez samo to, że wyraża opinie zakneblowanej publiczności.

„O publiczności kabaretowa, ty masz wzrok jak lornetka polowa, ty masz słuch jak straż pogranicza, czego nie masz nie ma sensu wyliczać” – śpiewał za PRL-u Stanisław Zygmunt – i wszyscy śmialiśmy się z tego jak satyryk wydrwił władzę i „przejściowe” braki towarów na rynku. Mówił za nas.

Tak! Za PRL-u kochaliśmy naszych satyryków bo oni byli „po naszej stronie barykady”.

Ale teraz nasi wczorajsi ulubieńcy – Marcin Wolski czy Jan Pietrzak – nagle zrezygnowali z krytycznego patrzenia władzy na ręce i zaangażowali się jako jej propagandyści. Już nie widzą mankamentów, nepotyzmu, wydawania publicznych pieniędzy na partyjną propagandę, mylących się ministrów, młodocianych asystentów i wszystkiego tego co zawsze powinno być wyśmiane i wychłostane „biczem satyry” niezależnie od tego kto by nie rządził.

Nagle ci satyrycy przestali być „nasi” a stali się rządowi. Na początku bawił mnie program „W tyle wizji” – nadawany w TVP Info, jako odreagowanie na epokę Platformy, na polityczną poprawność, całe to europejskie lizusostwo uprawiane przez Tuska i jego kolesi.

Ale z biegiem tygodni satyryczny program w publicznej telewizji dowalający non stop opozycji, a skrzętnie omijający wpadki rządu staje się po prostu niestrawny. Jaki by ten rząd nie był dobry, to nigdy nie będzie doskonały. Wiedział o tym każdy mądry monarcha i zawsze miał przy sobie błazna, nie po to żeby wesołek dowalał przeciwnikom króla, ale żeby w zabawnej formie ukazywał panującemu jego własne wady i błędy.

Tymczasem Dobra Zmiana na odcinku: „media” poszła na całość. Każde wiadomości, każdy program to nie żadna publicystyka, tylko nachalna propaganda. Posługująca się manipulacją, kłamstwem, przemilczeniem – wszystkim tym, czym posługiwała się propaganda za czasów komuny.

Po nawałnicach czytam na pasku TVP Info: „Schetyna zaatakował bohaterskich strażaków”. I już widz widzi (przed oczyma duszy) strażaka ratującego dziecko i szefa Platformy, który miota bluzgi na tegoż bohatera. Tymczasem okazuje się, że Schetyna skrytykował Straż Pożarną za zbyt późne ruszenie z akcją ratunkową. A to przecież całkiem inna wiadomość.

Dziennikarze publicznej telewizji bez cienia żenady serwują widzom jednostronny, stronniczy przekaz, swoje komentarz zamiast bezstronnej relacji gwałcąc wszystkie zasady rzetelnego dziennikarstwa.

Przykładem jest ostatnia afera bilboardowa, w której fundacja finansowana przez spółki skarbu państwa (czyli z naszych pieniędzy) prowadzi propagandową kampanię mającą przekonać Polaków, że projekty ustaw przygotowanych przez ministra Ziobrę to są właśnie „reformy” i że rząd ma słuszność w konflikcie z prezydentem, który te ustawy zawetował.

Nadużycie władzy przez premier Szydło i rządzący obóz jest ewidentne. Kiedy za rządów Kwaśniewskiego prywatna fundacja jego żony dostawała pieniądze od spółek skarbu państwa była afera, którą krytykowali politycy dzisiaj stanowiący trzon PiS-u i związani z nimi dziennikarze. Podobnie krytykowana była fundacja córki prezesa TK – Róży Rzeplińskiej.

Teraz to samo teraz robi rząd PiS-u i publiczna telewizja nawet słowem się nie zająknie o nieetyczności takiego działania. Wręcz przeciwnie tłumaczy się widzom, że wszystko jest w porządku.

Dziennikarze za uprawianie propagandy są całkiem nieźle wynagradzani – czołówka dostaje po ok. 40 tys. zł miesięcznie więc nie ma co się dziwić, że służą władzy, a nie obywatelom. Satyrycy też nie za darmo dowalają opozycji.

I niby wszystko gra, ale ludzie nie są jednak tak głupi jak chciałaby ich widzieć władza. Występ Pietrzaka na Festiwalu Opolskim oglądała garstka widzów. I tak niegdysiejszy mistrz występował do pustego amfiteatru. Natura ludzka jest jednak często po stronie prawdy, a zawsze po stronie dobrego smaku. Weź Pan to sobie do serca Panie Janku!

Janusz Sanocki
Autor jest posłem na Sejm RP
Za: prawica.net
http://mysl-polska.pl

Komentarze 183 do “Zamęczyli nawet festiwal”

  1. Jan Pietrzak to jeden z tych, co nadal uważają, że Rosja to czerwone, komunistyczne ZSRR. Kim jest ten człowiek?

    Zatrzymał się w rozwoju na roku 1981…
    Admin

  2. Zerohero said

    a niech sobie Rosja będzie nawet taka jak Korea Północna. Nie jest, ale niech nawet będzie.
    Jaką spierd…liną trzeba być aby stawiać to jako egzystencjalny problem w Polsce która obecnie zależy wyłącznie od tego co się dzieje na Zachodzie? Niech Pietrzak zajmie się ideologią i elitami Unii Europejskiej a od Rosji odpierd…
    Mózgu mu brakuje?
    Zatrzymał się umysłowo w latach 70?
    tfu!

  3. Moher49 said

    Pan Janek popłynął z prądem jak śnięta ryba. Współczesnych tematów do satyry uzbierało się już niemało. Pewnie zagospodaruje je ktoś inny.

  4. pe said

    Przeciez Pietrzak tez był w PZPR, nawet jakas szkołę przy KC kończyl…

  5. GonDar said

    Tylko ilu zrozumie satyrę? „Ale trzy koła dobre”….

  6. Boydar said

    Nie oglądałem występu Pietrzaka bo generalnie nie mam TV, a do sąsiada akurat mi nie było po drodże. Prawdę mówiąc, nawet nie wiem kiedy ta impreża się odbyła. Czy jest gdzieś jakiś film np. na YT żeby się ż tą żtuką przez duże Żet żapożnać ?

  7. Janusz Wozniak said

    … a moze to Jojne…kret parchaty

  8. RomanK said

    NO bez jaj…jesli sie komus wydaje, ze za PRL KTOKOLWIEK. mogl COKOLWIEK zrobic..bez pozwolenia „sliedujuszczich’ …to znaczy- ze nie ma wszystich w domu:-))))Pewne latawce zawsze byly przywiazane do komitety tylko po to zeby onni wiedzieli skad wieje wiatr i…. jak wysoko mozna puszczac inne latawace po przywiazaniu obok pierwszego:-)))))
    Lusia Ogionska pisze texty -przy ktorych Osieckiej texty moga sluzyc za murmurando we wychodku….lesbijek.
    I czy ktorys z dupkow wylansowanych wykonal ktora????? z jej piosenek???
    Jak sie wam wydaje ..dlaczego nie???? Dlaczego Pietrzak nie zparosil ja do wspolpracy????
    Nie zna kto o jest???? Nie zna Rysia Filipskiego??? Ludzie zobaczycie ze sie cokolwiek w POlsce zmiania , jak uslyszycie tworczosc Lusi Ogonskiej… w Polskim Radio i TiVi..nawet tak podlej – jak TV Trwam…..

  9. RomanK said

    A ty Janusz..nie srulikuj , nie publikuj ..wybrali CIE DO SEJMU…to im powiedz , ze zamiast bazgrac falsze napedzajac kase wlascicielom billbordow… Pozwola Polakom wybrac Sedziow. TYlko tyle!
    Dlaczego tego im nie powiesz!!!?????

  10. Zbyszko said

    Te „przejściowe” braki na rynku. były celowo preparowane poprzez różne sabotaże gospodarcze w celu obalenia Polaków przy władzy, którzy objęli ją w roku 1956. Sabotażystami byli dzisiejsi beneficjenci tamtych „robotniczych” zrywów ’68, ’70, ’76 i w końcu udanego ’80/81/89…
    Więc tym wszystkim kabareciarzom do Stańczyka wiele, bardzo wiele brakuje. A nawet można śmiało powiedzieć, że nawet nie dorastają mu do stóp.
    Śmieszny jest Pietrzak, który wtedy łatwo kopało się leżącego Gierka (który tyle dobrego dla Polski zrobił) a dzisiaj nadal Pan nie rozumie co się stało?
    Panie Pietrzak (i cała reszta tych szałszpilerów) POMOGLIŚCIE POLAKOM PRZEGRAĆ POLSKĘ… WIĘC Z TAKIM PIĘTNEM TAM PÓJDZIECIE…
    Opole słusznie pokazało tym wszystkim Pietrzakom, gdzie jest ich miejsce w historii Polski.

  11. Zbyszko said

    Roman K @8 Pnie Romanie, w pełni się z Panem zgadzam. Te wszystkie Pietrzaki (i cała reszta tych ówczesnych, ale i obecnych szałszpilerów) to jedna zadaniowana banda zdrajców.
    Bardzo wielkie poważanie mam dla Pana Krzysztofa Majchrzaka, który wycofał się z tego całego bajzlu, który najpierw zniszczył Polskę a teraz patrzy, gdzie by się tu podpiąć.
    Pozdrawiam

  12. Jurgen said

    Pieprzak to tak jak większość żydobanderowskiego PiS pewno banderolub, chazar lub przechrzta frankijska a nie żaden Polak.

    Kto pisze felietony do GZ, której naczelnym jest nagrodzona przez banderowskie służby chazarska żydowina Sakiewicz? Polak by pisał?

  13. witek said

    Oglądając, zastanawiałem się jak się może czuć człowiek, który swoją 50 rocznicę pracy rozmienił na drobne szekle?!
    Na jego miejscu poszedłbym na emeryturę póki co z podniesioną głową….
    Żal Pietrzaka, który dokonuje samodestrukcji

  14. witek said

    Nawet wiersz ku czci…powstał 🙂

    JANOWI PIETRZAKOWI

    W OPOLSKIM JUBILEUSZU

    16 WRZEŚNIA 2017 r.

    Panie Janie wspaniały

    Panie Janie przejrzysty

    Co to z Polską przychodzisz

    I ochraniasz Jej twarz

    Panie Janie jak trwały

    Jest Jej pomnik wieczysty

    Tak piosenka i wiersz Twój

    Będą trwalsze nad głaz

    (…)

  15. Jurgen said

    Chazarowie noszą w sobie gen autodestrukcji.

    Wcześniej czy później ale prawie zawsze dopada ich to.

  16. JO said

    „…ale teraz nasi wczorajsi ulubieńcy – Marcin Wolski czy Jan Pietrzak – nagle zrezygnowali z krytycznego patrzenia władzy na ręce i zaangażowali się jako jej propagandyści” – J. Sanocki

    Pan Sanocki sie obudzil…? Troche bardzo pozno sie obudzil…

  17. JO said

    Po owocach ich poznacie…:

    Maryla Rodowicz….zydowka . My myslelismy , ze ona pieknie spiewa promujac polska kulture a okazalo sie, ze ona tylko zajmowala miejsce bardzo inteligentnie grajac na polska patriotke podczas tej gry sqrwiajac polska mlodzez – robi to samo po dzis dzien..

    Pan Pietrzak – dzis mozna byc pewnym, ze on byl agentem, ktory mial za zadanie podbyrzac do Solidarnosciowej Rewolucji.

    Prawdziwi Polacy – polscy artysci Kabaretu o piosenki sa jakims dziwnym trafem juz dawno w grobie lub tak odsunieci, ze dopatrzec sie ich dzis juz niemalze niejest sposob, chyba,ze gdziec w odchlani internetu w glebokim podziemiu i jego stronach internetowych.

    ——
    Myśleliśmy, że pięknie śpiewa, a to Żydówka, więc okazało się że śpiewa brzydko.
    PS. Nigdy nie grała polskiej patriotki. Nigdzie. Nigdy.
    Admin

  18. Boydar said

    Panie JO …

    Marylka miała i ma do śpiewania talent nieprzeciętny i używała go zgodnie z przeznaczeniem. Nawet dzisiaj potrafi to robić lepiej niż wielu polskojęzycznych wyjców. I to niech Pan ocenia. Język, dykcję, głos, także repertuar.

    Co do pochodzenia, to ona niewielki miała wpływ, tak jak i Pan czy ja. Na pewno się nie zeświniła spektakularnie jak większość. Z kim spała nie nasza rzecz, A dźwięk śpiewanych przez nią piosenek wypełniał tą naszą biedną Ojczyznę przez lat kilkadziesiąt. Wolałby Pan ciszę grobów ? Czy ze sceny nachalnie płynęła Jej żydowskość ? Trzeba było zamknąć oczy. Żeby połowa naszych Żon miała tyle normalnych rysów twarzy co Ona, byłoby może lepiej i bardziej polsko. Jako drugą osobę o niekwestionowanych genach, zajmującą się zawodowo śpiewaniem, wskazał bym Krajewskiego; co Jemu Pan zarzuci ?

    Panie JO, nie da rady wrzucić wszystkich Żydów czy nawet żydów do Etny. A jeśli nawet da, to nie nada. Pan Bóg powiedział wyraźnie – zero potopów, bo nic nie dają.
    Jeszcze jedno, jeśli są wśród nich jednostki (a są), które mimo wszystko chcą zachować cywilną przyzwoitość, to w Pańskiej narracji nie ma na nią miejsca.

    To co powyżej napisałem, może wyglądać na wychwalanie sympatycznego żydostwa. Ale ja tylko nie chcę więcej wrogów niż muszę mieć. Żadni dodatkowi potrzebni mi nie są. To nie Marylka namawia Polaków do skrobanek, braterstwa z żydoszkopami czy napier*dalania Rosjan. Nie mówi też nam ze sceny co mamy robić a czego nie. To my wybieramy drogę.

  19. JO said

    ad.18. Frajerze Boydarze, ktorego juz dla mnie nie ma… glupis jak but.

  20. Boydar said

    Jak Pan JO nie będzie się przyzwoicie zachowywał to dostanie takiego klapsa w dupę że i znajomość z Panem Gajowym nie pomoże.

  21. JO said

    ad.20. Solennie i uczciwie poddac sie pokucie Pan nie ma zamiaru jak widze, wiec nie ma co grypsic, Boydarze.

    Ta droga, ktora Pan idzie NIC nie da. Pan wie, ktoredy trzeba isc… , wiec prosze nie krecic.

  22. RomanK said

    Cus pan srulkuje panie Boydar///..zani Marylaka wypelnila Polske muzyka trzeb bylo uciszyc setki Szczepanikow…..i poslac do lopaty….

  23. Isia said

    (23) Panie Romanie … especially for you 🙂 …

    śpiewa Piotr Szczepanik a w tle występują znakomici tancerze baletowi Krystyna Mazurówna i Gerard Wilk.

  24. Boydar said

    A to ona wysłała ? No widzi Pan, tego nie wiedziałem.

    Nie wiedziałem też i dalej nie wiem, że jedna żydówka jest w stanie w uczciwej walce na głosy zastąpić „setki”. Dolicz Pan do dziesięciu, tak jak na ringu.

    Dlaczego macie qurwa pretensje że Pan Bóg dał jej talent, miała go sobie w dupę wsadzić ???

    Które z dziesięciu złamała ?!?! Co jej chcecie na Sądzie Ostatecznym zarzucić ? ze miała cipę w poprzek ? Popatrzcie qurwa na swoje !

    ——
    Dobrze, Panie Boydar.
    Tak trzeba.
    Admin

  25. Grace said

    JOsaid – Jak Pan smie obrazac Pana Boydara, pan mu do piet nie dorasta. Niech Pan wezmie cos na wstrzymanie. Co do Pani Rodowicz, to absolutnie sie zgadzam z Panem Boydarem. To byla i wciaz jest wielka artystka, ktora wypelniala swoim spiewem dusze Polakow. KOCHALISMY JA ! Czy Pan pamieta „Malgoske” albo „Jada wozy kolorowe taborami” Panie Boydar? Ja wciaz po tylu latach znam jej piosenki na pamiec. Co do Pana Pietrzaka? Byl pare razy w Canadzie i co? Sale wygladaly tak jak ta ze zdjecia. Jasiu powinien dawno przejsc na emeryture i zajac sie hodowaniem kwiatow, ktorymi powinien obdarzac Pania Maryle. Jej sie to nalezy za te wszystkie piekne piosenki, za to ubarwienie naszego zycia. Za to ze ze miedzy innymi przez nia mielismy taka wspaniala mlodosc w Polsce.


    Admin

  26. Boydar said

    Pani Grace, Panie się nie wtrąca, bo Panią przetrącą.

    Tu nie ma miejsca na merytoryczne argumenty, bo rzecz idzie o prawdę. Żaden z moich uczonych rozmówców nic nie wspomniał o stronie artystycznej, i mieli rację, bo przecież nie o to chodzi. Chodzi o to, żeby jak się jakiś normalniejszy żyd trafi, to żeby go natychmiast zajebać !

    Tylko zupełnie nie biorą pod uwagę, że to ja jestem pier*dolonym oszustem, a oni to mogą co najwyżej reszty dziecku nie wydać z pięciu złotych.

    ——
    No niekoniecznie. Maryla śpiewała pięknie, ale gdy wyszło na jaw, że to Żydówka, to się okazało, że śpiewa brzydko.
    Admin

  27. Isia said

    Panie Boydarze …

    … na widok Maryli Rodowicz – zwłaszcza po jej występie sylwestrowym w 2014 roku w stroju, powiedzmy, mooocno kontrowersyjnym, nie tylko z uwagi na jej wiek, a miała wówczas prawie 70 lat – przychodzą mi na myśl słowa ze znanej, chyba Panu również, piosenki, bodaj zespołu Perfect: „… trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść … niepokonanym …” … we właściwym czasie porzuciła scenę jej estradowa „rywalka” Urszula Sipińska …

    załączam link ze zdjęciami „nagiej” Maryli Rodowicz – moim zdaniem, wyjątkowe bezguście …
    http://www.plotek.pl/plotek/1,111483,15214094,Autorka_stroju_Maryli_Rodowicz_sie_broni_Chodzilo.html

  28. Boydar said

    Pani Isia najwyraźniej nie przyjmuje do wiadomości, że niektóre kółka mogą być kwadratowe; dla Słowianina to faktycznie może być niepojęte.

    Rodowicz była dla polskojęzycznego żydostwa ikoną przez duże ‚I’, oni wszyscy doskonale wiedzieli że to nastajaszcza gudła. Dla niej przyjeżdżali setki kilometrów na koncerty, i dla niej zrobili by wszystko. Kiedy w jidysz śpiewała „Małgośkę” oni płakali. Nie tylko „Małgośkę” zresztą, jest dostępne kilka innych „perełek”.

    To jeśli ona się w końcu zesrała publicznie, to co oni z tego mieli zrozumieć ? A czy sądzi Pani, że ona sama nie wiedziała jak to wygląda ? Ale musiała zapłacić.

    Całe przedstawienie ma swego głównego adresata oraz pobocznych, ma też nadawcę. My stanowimy tylko szum tła, dla nich nas w ogóle nie ma na tej scenie. Możemy tylko posłuchać piosenek. I ja słucham. Niekiedy ciekawe rzeczy z nich wynikają.

  29. Kar said

    re:27/Isia
    ..jezeli moge wtracic swoje 5gr., to mysle, ze problemem #1 u tej pani jest/byla PRL-owska-Menopause..”to” musi byc przyslowiowy bol w d*pe dla niejednej damy z jej towarzyskich kregow.. byc kims, a dzisiaj just stara niepotrzebna d*upa..i stad te ekscesy starej sfrustrowanej baby

  30. hulsz said

    ad.8 Odpowiedz jest prosta Lusia Oginska musialaby byc zydowka jak Osiecka.

  31. Polo said

    To już szczyt koorestwa by w Polsce coś śpiewać w jidysz. Taka sama szmata jak Kayah.

    ——
    Są gorsze rzeczy, niż śpiewanie w jidysz.
    Np. zażydzenie mózgowia u polactwa.
    Admin

  32. Boydar said

    Polo, przyjacielu, weź się qurwa obudź ! Masz na pokładzie ponad osiem milionów żydów, a stresujesz się że któremuś się jidysz wypsnął ?

  33. RomanK said

    Pani Isiu….setki….niech pani wspomni pania VIolette Villas….ktora chcieli lansowac Srule od Tfukulturuy i podstepnie sciagneli do Polski ..zeby nigdy nei wydasc paszportu …nigdy nie wrocila do domu w Las Vegas,…..do chorej mamy…..
    Pani Teresa Zylis Gara…pan Wilk, Rysiu Tarasewicz,
    Edziu Erdman…setki innych…..wartalo posluchac ich wspomnien o metodach lansowania….. w PRL gwiazd:-)))))
    jak pare lat temu moj krajan…Piotrus…..co tak pieknie zaspiewal piosenke Rosiewicza…
    Dziekuje za piosenke ale nei mge otworzyc..nei pozwalaja:-)))
    Pani Urszula Sipinska… tak to byl ogromny talent ..i glos..piekny glos..tak samo Anna German, czy Jantar, czy Irena Santor..

    ——
    Przecież ci wszyscy jednak się wybili…
    Admin

  34. RomanK said

    Panu Boydaru…w dowod uznania szypiatoszczipatielnoj czulentnosci:-))))

  35. Boydar said

    Ja umiem liczyć, Panie Romanie; do ośmiu doliczę.

    To nic nie zmienia. Czy Chrystus by wysiedział, czy by wyszedł, tylko to się liczy.

  36. Zbyszko said

    Roman K @33 oczywiście, że „Belzebub kocha „sztukę”” i lansuje swoich. A przecież wiadomo kto w PRLu był Belzebubem. Ci niby opozycyjni Pietrzacy mieli przepustkę do mieszania w głowach Polaków a byli najzwyklejszymi sabotażystami, takimi jak ci którzy niszczyli budowane przez Gierka np PGR-0wskie tuczarnie trzody by sklepy były puste. Te kabarety po prostu dopełniały te sabotaże tak samo jak niektórzy wykonawcy jak np Perfect z tym ich obrzydzaniem dorobku tych PRL-owskich wielu pokoleń Polaków, piosenkami typu „nie mogę ci więcej dać, bo sam niewiele mam” czy „nie płacz ewka”. A ta cała „autobiografia” to już bije wszystko na łeb i szyję. Jedna wielka dekadencja która miała porwać młodzież do solidarnościowej rewolucji.
    Za to do dzisiaj, te wszystkie różne „przeżyj to sam” Perfecty mają za tamte zasługi, zapewnioną grubą kasę za występy na tych wszystkich dniach warszawy, gdańska, krakowa, pcimia itd.
    Natomiast, zachęcam do odszukania wywiadów z nimi, gdzie wychodzą z nich wielcy kombatanci walki z komuną, jak to ich komuna ścigała itd, itp srele morele.
    Dostawali paszporty, jeździli po świecie, handlowali przywożonym sprzętem muzycznym i byli wtedy (ale i dzisiaj) „królami życia” (ale niestety tutaj na Ziemi. oby byli takimi królami gdy pójdą TAM. A mają sporo naważone, za tą rewolucję solidarnościową)

  37. heptan said

    Polska Madonna – Maryla Rodowicz
    tekst utworu
    Madonno, polska Madonno
    Panno z dzieckiem mów
    Jak ty sobie radzisz
    Nocą wśród złych snów?

    Madonno, polska Madonno
    Skąd masz pieniądze na czynsz
    Czy cię nie przeraża
    Pająk albo mysz

    Damy ci kwiatek na święto kobiet
    Czapkę na bakier i polski ogień
    Damy ci wódki i bilet do kina
    Kace i smutki i dwóje na szynach

    Damy przyżeczeń starych tysiące
    I niedorzecznie małe pieniądze
    Damy ci bełkot i stracha w polu
    A dla małego miejsce w przedszkolu

    Madonno, polska Madonno
    Panno z dzieckiem mów
    Jak ty sobie radzisz
    Nocą wśród złych snów

    Madonno, polska Madonno
    Pusto w łóżku twym
    Jaki w twojej głowie
    Śpiewać musi rym

    Damy ci kwiatek na święto kobiet…

    Byle do nocy, byle do jutra
    Tłucze się w tobie litania smutna
    Sen cię otuli jak łaska boska
    Polska Madonno, Madonno Polska

    Sen ci daruje szminkę francuską
    Piersi okryje szkarłatną bluzką
    Sen ci daruje nadzieję płoną
    Polska Madonno, Madonno Polska

  38. Boydar said

    Ma Pan rację, Zbyszko. Tylko patrząc przez to szkiełko swym krytycznym okiem, zapomina Pan o jednym, że my nie mieliśmy innej młodości. Była jaka była i nikt już tego nie zmieni. Pomimo tych wszystkich zabiegów wroga, dzisiaj jesteśmy kim jesteśmy. I nikt nie udowodni, że Panu JO pomieszało się w głowie, bo słuchał Maryli Rodowicz a Najuszanowniejszy Mordka Rosenzweig spolszczał się drogą słuchania Szczepanika, takiego samego zresztą Żyda jak Marylka tylko życie nie postawiło go przed stosownym dylematem. Pan chce to wszystko wyrzucić na śmietnik a nas ewentualnie łaskawie zostawić. Czy bierze Pan pod uwagę, że bez względu na to kto śpiewał, skutki mogły wymykać się intencji ? Mistrz Yoda upiera się, że zdarzają się żydowscy lekarze wyposażeni w sumienie. Dziwne to dość i wbrew naturze ale jakiegoś procenta i ja nie wykluczam. Dlaczego zatem odmawiać en masse sumienia żydowskim artystom ? Tak samo wychowałem się na Bitelsach, Marylce, Szczepaniku, Budce Suflera i morzu innych. I nie będę im zaglądał w majtki bo są kawałkiem mnie. A ja wiem co tam mam.

    Ślepa ortodoksja w sprawach innych niż prawdy wiary zawsze mnie wqurwiała. Rozumiał to widać stary diabeł, kiedy pouczając młodego zalecił, aby kiedy już żadne zabiegi sprowadzenia na drogę grzechu nie będą skutkowały, niech zapędzi ludzi do kościoła. Miał zapewne na względzie kościół Pawła, Karola i Franciszka, nie mniej jednak.

  39. NICK said

    „Pietrzak” winien „Rodowicz”.
    A ona jemu.
    Aż będzie niebieska.
    A on polski.

  40. Przemko said

    artyści (z mniejszym lub większym talentem), dziennikarze (z mniejszym lub większym talentem) to niemal wyłącznie medialne prostytutki. I NIE BYŁOBY W TYM NIC ZŁEGO – gdyby nie byli kupowani za PUBLICZNE pieniądze! niech pietrzak wystąpi u kogoś na urodzinach za JEGO pieniądze, niech janda wystawi jakąś „sztukę” na czyjejś bar-micwie za jego szekle czy dolary – co mi do tego? ale wara od kasy podatnika!
    PS. jest taki zabawny i dobrze robiony kanał YT – Ministerstwo Prawdy. smaga (zasłużenie) po-ybańców i swetrzaków – ale jeszcze się nie zająknął choćby o jednym z setek rażących przekrętów pis-iorów…

  41. Re 19 et 20:
    Pax! Pax! Nie bijcie się! Jak może Polak przeciw Polakowi i katolik przeciw katolikowi?

  42. Boydar said

    Ale co, zgłosił się na pogotowie ? To nie ja, koń Go musi kopnął.

  43. NICK said

    Hm.
    Czy Przemysław Pan wie? (41)

  44. Carlos said

    Predzej przyczepilbym sie do Perfektu ( choc sam grywalem „Ewke” i ” Przezyj to sam”) niz do Marylki czy Krajewskiego. Racje ma p. Boydar w 100% a JO juz chyba dostal dobrego pierd…a

  45. Boydar said

    „Autobiografia” mnie osobiście zbiera na wymioty, ale nie zaprzeczę że odzwierciedla. Może jak się ktoś zrzyga raz czy drugi to sam zaskoczy dlaczego. Czasem gów*no też jest potrzebne.

  46. Boydar said

    To za mną do dzisiaj chodzi …

    .https://www.youtube.com/watch?v=fe6IULoDi6g

  47. Wyjątkowo gruboskórny arogant, ponurak i zionący nienawiścią łopatologiczny oszołom. Nie widzę w nim nic ze Stańczyka – ani z niego żaden myśliciel ani błyskotliwy kpiarz!

  48. Isia said

    Panie Boydarze …

    … pisze Pan o talencie Maryli Rodowicz … moim zdaniem, ma ona przeciętne warunki głosowe, podobnie zresztą jak Madonna – obie też „nadrabiają”, ten swój dość skromny wokal, głównie sceniczną oprawą, ekscentrycznym ubiorem etc., robiąc z występu show – a im bardziej zaskakujący, wulgarny, inaczej mówiąc skandaliczny show, tym lepiej … pod tym względem „talentu” Maryli Rodowicz nie brakuje … w „Szansie na sukces” przepadłaby …

    … załączam link z piosenką Violetty Villas, prawdziwej Divy, śpiewającej przepięknym głosem, o szerokiej skali, nieporównywalnym w ogóle do skromnych warunków głosowych Maryli Rodowicz …

  49. Boydar said

    Zapewne ma Pani rację, co do talentu wokalnego, nie mam kompetencji do fachowej oceny. Jednak repertuar Rodowicz jest czymś zupełnie innym niż Villas. I nawet nie ma co porównywać. Inny klimat.

    ——
    Oczywiście. Porównania są zupełnie bez sensu.
    Bo można by przecież powiedzieć, że Callas śpiewała jeszcze lepiej, niż Villas.
    Rodowicz miała głos lepszy, niż – również lubiana przeze mnie – Sipińska.
    Admin

  50. Boydar said

    Poza tym, miałem okazję posłuchać Maryli a’capella; radziła sobie bardzo nieźle. Kilka utworów po kolei.

  51. Isia said

    (49, 50) Panie Boydarze …

    … teksty, do najbardziej znanych piosenek Maryli Rodowicz, pisała Agnieszka Osiecka, która pisała też dla innych … dla Violetty Villas napisała piosenkę „Melancholie”, a muzykę do tego tekstu skomponował Wojciech Kilar.
    Może Pan porównać i wspaniały głos, i, pełne prawdziwych emocji, wykonanie tej piosenki przez Violettę Villas – a jest to, w Jej wykonaniu, prawdziwa, wzruszająca Sztuka – do jarmarcznego, hałaśliwego śpiewania Maryli Rodowicz. Faktycznie nie ma żadnego porównania. O klimatach (szczerych emocjach, wzruszeniach) nawet nie wspominam, bo ich w śpiewie Maryli Rodowicz nie czuję, Ale … de gustibus non disputandum est.

  52. rotagilla said

    Żadna tam Żydówka. Szabesgojka raczej. Talent estradowy niezaprzeczalny, wokalny mniej (tak to widzę)

    .https://www.youtube.com/watch?v=ZpVfexwTZM4

    Tu jest talent wokalny (czy zdarzyło się Wam kiedyś czuć w dupie mrowie przy słuchaniu wykonania jakiegoś kawałka?)

    .https://www.youtube.com/watch?v=yrGQnUlXZHU

  53. Ola said

    a tu Violettka V. przed przerobka :https://www.youtube.com/watch?v=WUe5S75Hb-s

  54. Isia said

    (52) Pan Rotagilla …

    proszę porównać z tym nagraniem, ten sam utwór, to wykonanie powinno Pana poruszyć …

  55. JO said

    Co tu gadac. Kto kim jest to sie widzi, jak sie ma Dary do widzenia… Jak ktos jest slepy , to jego wina…. Rodowicz od poczatku do konca squrwiala Narod Polski. Zadna z niej artstka a wpis Pana Romana K , niedlugi, bardzo dobrze kwituje cala sprawe o tez zydowie:

    ——
    Pan to ma dary widzenia. I pewnie słyszenia. Po kilka głosów naraz we własnej głowie.
    Admin

  56. Maryś said

    A ja pamiętam jak w 1970 na festiwalu w sopocie niby przypadkowo wyłączyli jej mikrofon,ale się wtedy działo.Ludzie to komentowali jako pokłosie wydarzeń marcowych.

  57. JO said

    Mialem gdzie zdjecie tej Maryliki w spodniach dzinsowych z dziurami, tak jak to masoneria dzias lansuje dla nastolatjow ale i starcow!

    Ta qurwa wie, ze jest osoba publiczna i lansuje qurewski ubiur po to by squrwiac nas Polakow. Robi to celowo. Ona nie jest idiotka. To wyrafinowana kobiata, ktora jak kameleon potrafi grac na uczuciach narodowych , po to by „dyskretnie” wrzucic w nasz umysl „kreta”, ktory wybucha z opuznieniem.

    Owoce Marylki i innych „artystow” sa widoczne golym okiem. Gdyby ta qurwa byla Polka, to jej zachowanie bylo by dzis inne nie mowiac o tym, ze nie byla by na estradach zydo-propaganty a z nami w podziemiu…

    ——
    Biedny Pan jesteś. Taki podatny.
    Admin

  58. Ola said

    a ja lubie Marylke, juz zawsze , od dziecka . Na poczatek za wozy kolorowe , a potem za Malgoske . Wlasnie sobie wyspiewuje tak przy nadazajacej sie okazji , bo skoro zagralo mi znowu w uszach ? Potem byla piekna liryczna seria z tekstami A. Osieckiej , jak ” Wariatka tanczy” , ” Cyrk noca” i „Siedze w Mlawie” . A te eteryczne duety z S. Krajewskim… No potem to juz niestety nie wiem , inne miejsce i czas, nie ta frekwencja i dlugosc fali . Ale jak by nie bylo i jak jest – dziekuje losowi i Polsce Ludowej , za kulture i artystow jakich miala i szerzyla . W duzej czesci za Marylke R.

  59. JO said

    ad.59. Mile odczucie nie ida w parze czesto z rozumnym postepowaniem a czesto bardzo jest , ze to co mile, nie jest dobre.

    Marylka musiala istniec w PRL po to by prawdziwa Polka nie byla na scenie dla Polakow, bo przeciez Polka by dawala pryklad patriotyzmu prawdziwego, byla by mecenasem kultury polskiej wplywajac na nas Polakow, na nasza moralnosc ale i polityke.

    Marylka musiala byc „mila dla ucha i oczu” i czasem squrwiac, nie za bardzo, tak by sie nie spalic…ona musila byc „gwiazda” dla idiotow. Ona musi byc wciaz lubiana przez glupich Polakow i glupie Polki.

  60. Ola said

    ad. 60

    a idz Pan Jo raki lowic.
    Bo Cie, qa, jeszcze obrzygam . Nie prowokuj!

  61. JO said

    ad.61. Sama sobie kobieto idz. Ja juz sie zzygalem.. Najlepiej Idz kobieto na koncert Marylki. Zobacz sobie jest cycki… i posluchaj milej jej piosenki…

  62. JO said

    Dzis problem polega na tym, ze ludzie nie umieja juz rozroznic co jest dobre a co zle. Ludzie potrafia tylko powiedziec co dla nich jest „mile” a co nie jest „mile”…

    Co najgorsze, ludzie juz nie potrafia wyciagac slusznych wnioskow i postepowac dobrze na bazie tych dobrych wnioskow.

    ” Idziemy na Marylke i na kremowki…” – bo to mile :)))

  63. Ola said

    ad. 63, JO

  64. JO said

    „..raz qurwa , qurwa na zawasze..” – cos w ten sposob bylo widziane. To dlatego ludzie sfer wyzszych ale i niziutkich dbali o swoja reputacje, bo raz reputacja zniszczona zamykala drzwi kazdemu do normalnych domow. Zniszczenia reputacji podszywajacy sie zydzi za Polakow sie bali najbardziej. Po dzis dzien media kreuja ich za tych kochajacych mezow, dobrych tatusiow..etc, etc, etc.

    Dzis obrzyganej reputacji juz nikt nie widzi, ba, nawet jak cos zobaczy, to zadnych wnioskow nie wyciaga.Co to dzis dobra reputacja…? :)))

    Zostalismy zeszmaceni. Sami sie zeszmacilismy. Nikt ale to nikt nas nie zeszmacil – to nasz wybor ostatecznie. Taak, dano nam warunki bysmy byli zeszmaceni, ale ostatecznie to nasz wybor…

  65. Boydar said

    No i ch*uj. Prawie każdy powiedział co musiał bądź uważał. To ja pod koniec powiem jeszcze jedno. Nawet sto ryczących Marylek nie squrwi chrześcijan tak, jak jeden dobrze zakamuflowany agent przybrany w sutannę. A jeśli jeszcze włoży mitrę albo i tiarę, to już nam nawet chór gregoriański nie pomoże.

    Mnie Marylka nie squrwiła, ani ona ani cały ten starannie przez całe lata dobierany zespół. Posłuchałem, czasem zagwizdałem albo zaśpiewałem i szedłem dalej. Tak samo nie squrwił mnie socjalizm ani ustrój PRL. Żadnej krzywdy nie mam ! Od nich. Mam krzywdę od pasterzy. I moje dzieci mają. I nie będę szukał wroga tam, gdzie wystarczy machnąć gałęzią.

  66. Kar said

    re:62/JO

    ..nie zaczynaj Pan z dwuzydzian-Polakiem/zakuta w przyłbice Mohernia, bo wyciagna (?) , i opluja sromotnie..daj Pan im swodbode do ogladania starych wyleniałych cyckow

  67. Ola said

    moze teraz uda sie z Marylka:https://www.youtube.com/watch?v=opD39_XuKgI

    PS . tamto chyba GEMA blokuje albo inny ch. Lone to sie zawsze kloca w tym kapitalizmie i wolnosci o piniondze.

  68. Ola said

    a tera bez kropki

  69. Ola said

    Dziekuje Panie Boydar . I powiem wiecej – nie wiem , czy bez socjalizmu i wychowania w PRL wyszlabym na czlowieka o solidnym jako tako kregoslupie moralnym i ludzkim, ktory zdarza mi sie jeszcze posiadac. Raczej watpie . A gdy spogladam na moja latorosl… zyczylabym jej wychowania z mojej epoki.

  70. Ola said

    se popilim, to jedziem. po bandzie . Nie z Villaska, z Rodowiczkom!bez kropki

  71. Ola said

    a tego juz 30 lat nie slyszalam. Duet z Sewerynem. Juz mnie kladzie ( kropki nie bedzie)

  72. Jurgen said

    Zgadza się Panie JO, Pamiętam jak Marylka jako Różowe Czuby wylansowała w Polsce anglosaską modę na PUNK.

    Po moim osiedlu chodzili nabuzowani klejem butaprenowcy-punkowcy i ryczeli na głos „Dentysta-sadysta!” Pamiętam jak dziś. To było wtedy coś nowego.

    Wielu młodych ludzi poszło na zgubę. Skończyło w więzieniu lub na cmentarzu….

  73. Ola said

    ad. 73, Jurgen

    i placa za ta slona cene, ci sadysci:
    „Największy współczynnik samobójstw odnotowano wśród lekarzy ogólnych. Nie da się ukryć, że ich praca rzeczywiście jest stresująca, bo nigdy nie wiedzą, kiedy może się okazać, że to właśnie od nich zależy czyjeś życie. Na co dzień mają do czynienia z przypadkami, które mogą dodatkowo osłabiać ich psychicznie. Choroby, śmierć, cierpienie, a do tego dostęp do leków, które mogą ułatwić im samobójstwo – to wszystko sprawia, że w żadnej innej grupie zawodowej odsetek osób odbierających sobie życie nie jest tak wysoki, jak wśród lekarzy. Za lekarzami ogólnymi znajdują się inni medycy, którzy każdego dnia wykazują się dużą odpowiedzialnością, odczuwają wielki stres, a do tego wystawieni są na nie najlepsze widoki i mają stały dostęp do substancji, które mogą prowadzić do uzależnień i które pomagają w odejściu z tego świata. To stomatolodzy. Jeszcze gorsze przeżycia mają na co dzień chirurdzy, jednak trzymają się nieco lepiej i w zestawieniu zawodów o największym odsetku samobójców zajmują 3. miejsce. Duża liczba samobójstw w tej grupie chyba dla nikogo nie jest zaskoczeniem. Stres, regularne wyścigi z czasem, ogromna odpowiedzialność za zdrowie i życie innych ludzi, a do tego niejednokrotne doświadczenie śmierci pacjenta na stole operacyjnym to tylko niektóre z czynników wpływających na wysoką częstotliwość samobójstw wśród chirurgów. Trzeba jeszcze pamiętać, że mają oni niewiele wolnego czasu, bywają wzywani z domu do pracy o różnych porach, więc praktycznie przez całą dobę powinni być dyspozycyjni. W dodatku mają łatwy dostęp do silnych leków, co jedynie upraszcza im drogę do mniej lub bardziej celowego przedawkowania.”

  74. Boydar said

    No a jak się to stało że Pan Jürgen nie poszedł ? A tamci, co w więzieniu, dlaczego Marylki na świadka nie przywołali ? Papuga kiepska ?

  75. Boydar said

    Porażająca liczba egzekutorów z Katynia popełniła samobójstwa.

  76. Boydar said

    „Niech żyje bal” powinien głównie oprotestować Pan Nyndr0; drugi raz Go nie zaproszą.

    A tak a’propos, przyjeżdżaj Pan, razem z Babą, moja wyraziła akceptację. Choć mówi, że wtedy czar pryśnie; ma rację, stara czarownica …

  77. Jurgen said

    Panie Boydar,

    od anglosaskiej i żydowskiej szmiry Jurgen zawsze wolał i dalej woli inne klimaty…

    My wspominanie i wychwalanie przodków mamy w genach i pieśni, a Pan woli po prostu tzw. „klezmerkę”.

    Raczej się nie zrozumiemy…

  78. Zdziwiony said

    Pozdrawiam BRACI Rosjan.

    Рената Волкиевич «Разноцветные ярмарки» (śpiewają zawsze po polsku)

  79. JO said

    ad.67. Perel przed durniami nie rzucam liczac ze czyta moj wpis prawdziwa Dusza perelka poszukujaca Prawde, ktora slyszy bo ma oczy i widzi bo ma uszy.

    Marylka to taka prekursorka „Golgoty Beskidow” oraz nowego liberalnego Swiata, tak dogodnego dla „ludzi” dzis. I co z tego, ze ma czasem ladne piosenki? Z powodu kim byla i kim jest, te ladne piosenki powinny byc wyspiewane przez prawdziwa Polke, ktora daje przyklad, jest prawdziwym autorytetem i wie po co jest Prawdziwa Sztuka i Prawdziwe Piekno.

    Niech wraz z Marylka Lemingi gina i niech szczezna jak najszybciej, niech zgnija a ich trupy uzyznia ziemie…a nad ich Duszami niech sie ulituje Nasz Dobry Pan Bog.

    ——-
    Pańskie natężenie idiotyzmu może doprowadzić do pęknięcia jakiejś żyłki…
    Admin

  80. Zdziwiony said

    Maryla Rodowicz: kariera w USA przeszła mi koło nosa, obiecałam wtedy swoim dzieciom wyjazd na Mazury. Do dziś mam kontrolę nad swoimi dziećmi, choć są dorosłe.

    @ 73 Panie Jurgen, Różowe Czuby to był paszkwil na Jaruzela – te okulary, i na Czubę – osobnika odpowiedzialnego wtedy za kulturę. Jest o tym w tym wywiadzie.
    .https://www.youtube.com/watch?v=3aW2wEKby8E

  81. JO said

    ad.81. Pan naprawde nie widzi nic zlego w tym teledysku, „paszkwilu na Jaruzela?” …

    Jaruzelskiemu mozna duzo zarzucic, ale nigdy to, ze lamal polszczyzne czy sie ubieral gorszaco lub talmudycznie..

    Panu sie cos pokrecilo…

    Jak mozna krytykowac resort kultury samemu siejac zgorszenie ??? To Pan akceptuje taka metode?

  82. JO said

    ad.81. No i co w tym teledysku? Ano gloryfikacja stylu Dzieci Kwiatow, ktore rozpierniczyly zachodnia Europe i wydaly owoce tego :

    https://zascianekporusza.wordpress.com/2017/05/05/beznadziejna-zabojcza-dla-polakow-prl-a-ze-swiatelkiem-nadziei-na-zycie-iii-rzeczpospolita-cz-12/

  83. zero said

    a ja myślałem że tych kabareciarzy za prl to utrzymywał KC, a I nawet Jurek Urban pisywał im teksty, aby żyło sie weselej stojąc w kolejce z kartką na kiełbasę. Dzieki za iluminację.

  84. Zdziwiony said

    @ Jo. Dobrze, że ubrany, ale rozebrał nas „talmudycznie…”

  85. Boydar said

    Dziwiąc się jeszcze bardziej – dobrze, że kapłan, tylko czemu mu ogon spod sutanny wystaje.

  86. Jurgen said

    Panie Zdziwiony, paszkwil czy też nie, utwór jest w stylistyce punk, zarówno pod względem stylu wykonywanej muzyki jak i ówczesnego wyglądu punkowców. Potem tak samo chodziła ubrana młodzież, wylewana ze szkół, często bijąc się z rodzicami o „swoje” prawa.

    Jeżeli chodzi o Jaruzelskiego, to wtedy władzy nie spodobały się te „ciemne okulary”, atrybut zresztą obowiązkowy w tej anglosaskiej subkulturze punk, ale samą legendę o „paszkwilu na Jaruzelskiego” dorobiono znacznie później.

    W czasach gdy każdy twierdził że bił się z ZOMO. Tylko komunistyczne świnie siedziały w kinie. Wszyscy protestowali. Marylka też dzielnie protestowała w państwowej telewizji. A ludzie ogladając tę telewizję i bawiąc się przy tym popierali ten protest. Tylko skołowana władza nie wiedziała o co chodzi…

  87. Jurgen said

    Zresztą w całej tej subkulturze punk chodziło o to, żeby jakoś zająć polską młodzież, co by nie przeszkadzała „starszym i mądrzejszym” w demontażu państwa, które zbudowali ich rodzice pracując w największym trudzie, Dlatego zarażono ich wirusem anglosaskiego punka, nastawiono w opozycji w stosunku do szkoły, rodziców i państwa (anty-system), a na koniec ZDEMORALIZOWANO.

  88. JO said

    ad.86. Dalismy sie mu rozebrac wlasnie dzieki takim „Marylkom” m.in… „dlugopis Walesy”… marylki i sie smielismy…zamiast MYSLEC! i ….

  89. JO said

    Dobijmy kolek marylkom…:

    https://zascianekporusza.files.wordpress.com/2017/09/maryla-rodowicz.jpg.
    ***

    ***

    ***

  90. Boydar said

    Pan JO za to myśli. Myśli intensywnie i cały czas, jak by tu zrobić żebyśmy się czasem nie roześmieli. Nie tylko Pan JO, jest jeszcze cała niezmordowana ekipa, tylko akurat Pana JO widać gołym okiem.

    Będziemy się śmiali, żebyście nawet się mieli zesrać z wysiłku, bo te wszystkie wasze wysiłki są tylko śmiechu warte.

  91. Grace said

    Panie Boydar ja sie nie wtracam, ale nie lubie gowna ktore przyczepia sie do porzadnych ludzi a za takiego Pana uwazam. Nie boje sie byc „przetracona”. Splynie po mnie, jestem odporna…dziekuje Panu za panskie posty i Pani Oli takze. Sama zawsze twierdzilam ze polski socjalizm wychowal nas na normalnych, dobrych i radzacych sobie w zyciu ludzi. Trzeba sie czepiac dzisiejszego systemu ktory zrobil z Polakow ludzi drugiej kategorii….wielu z tym dobrze, takze tym ktorzy sie tak tutaj pluja.

  92. JO said

    ad.92. Panie Boydar. Pan sie odkryles i teraz to ja sie smieje z Pana wiedzac kim Pan jestes. Idz Pan na „Marylke” :))) cycki ogladac zydzie

    ——
    To już za dużo.
    Admin

  93. Boydar said

    To miłe słowa, Pani Grace. Aczkolwiek co do roli socjalizmu w wychowaniu, to on nam za wiele raczej nie dał, tyle że jak ktoś chciał być porządny to za bardzo nie przeszkadzał. Z pomocą też raczej „różnie” bywało, porządni mieli zawsze pod górkę. „Polski” socjalizm nie wchodził nam systemowo do łóżka, tyle dobrze. A łóżko jednak wydaje się najważniejsze w rozwoju cywilizacji. Żeby rozwalić status Raju, Szatan zaczął właśnie od seksualności, reszta to „nadbudowa”.

    @ Pan JO

    Jeżeli nawet „żydzie”, to tylko w 15%, tak mi wynika z genealogii. Akurat tyle widać trzeba, żeby Słowianin mógł wyczuć wszechobecne przekręty. Dziękuję Ci Panie Boże.

  94. JO said

    ad.95. Coz, te 15 % z Pana genealogii wychodzi z Pana. Smutne…, a szkoda….

    Bede sie mial jeszcze bardziej na bacznosci przed Panem, bo nie tylko z Ducha ale i z ciala jest Pan zydem.

  95. Boydar said

    To na żydów trzeba uważać ? No coś takiego … koniec świata. Nigdy bym nie pomyślał ,,, Coś Panu powiem, żydzi to nie jest najgorsze co się nam przytrafia, oni tylko tak nam mówią żebyśmy uwierzyli. Niech Pan zresztą sam popatrzy uważnie przy goleniu.

  96. JO said

    Coz, ja sie nie przyznaje do zydowskiego pochodzenia, bo takowego nie mam. Nie mam tez zydowskiego Ducha jak Pan, Boydarze.

    ——
    Pan ma duch żydowskiego inkwizytora-nadgorliwca.
    Admin

  97. Boydar said

    Gdybym ja Pana przesłuchał Panie JO, przyznałby się Pan do bycia Urszulą Sipińską, też koszerną zresztą; do tej pory po prostu ma Pan szczęście.

    .https://www.youtube.com/watch?v=8Pij0ps3iRU

  98. Isia said

    (54) Pani Olu …

    … przepraszam, ale chyba zgodzi się Pani ze mną, że wszystkie Panie – a w szczególności Panie piosenkarki, prezenterki etc., występujące przed publicznością, m. in. na scenie, którym też często producenci, wystawiający np. spektakl czy widowisko, wręcz narzucają określony wizerunek, tak jak to było w przypadku Violetty Villas – powinny dbać o swój wygląd …

    … nie wiem jak dba o swój wygląd Maryla Rodowicz – i nietaktem byłoby, zarówno wobec niej jak i wobec innych Pań, głośne, publiczne wytykanie, dociekanie i drążenie tematu, jak Pani to ujęła, „przeróbek” – że, niewątpliwie, musi to Pani przyznać, wygląda, jak na swój wiek (72 lata, o czym powszechnie wiadomo), zadziwiająco młodo … a do tego, nieodmiennie od lat, w tej samej, odmładzającej ją, fryzurze … niewątpliwie to zasługa także genów, nieprawdaż Pani Olu ?

  99. JO said

    ad.99. Watpie, Boydarze, choc ktorz to wie…zydowskie gender robi postepy i moze tez Pan sie tym zarazil… ktorz to wie, ktorz…moze i bedzie Pan „Urszula..”

  100. Tak tylko…
    W tym sporze Boydara i JO (z domieszką innych) – jak często – daję głos na JO.
    Co do Maryli i Pietrzaka – nigdy do mnie nie przylgnęli. Owszem, ja lubię sztukę. Doceniam wiele zdolności, umiejętności u Rodowicz. Ale czy mnie one zachwycają? Nie, bo owoc tych zdolności zawsze był zgniły. Ona zawsze była sztuczna. Krajewskiego też nigdy nie ceniłem za owoce (jakieś wyjątki są), w ogóle to towarzystwo dość pokręcone. Osiecką podziwiam za talent, ale… w jej twórczości było zawsze coś, co mnie odtrącało. Bez zaglądania jej w majtki.
    A Pietrzak? Szkoda słów. Dla mnie był tylko błaznem przez całe życie. Nie trawiłem jego i wtedy, i teraz.
    A jednak ten festiwal opolski był ważny. Jaki będzie (czy będzie?) następny? Może w brunatnych mundurkach?

    ——
    Czuje się Pan skurwiony przez Rodowicz / Krajewskiego / Osiecką / Pietrzaka… ?
    Admin

  101. Boydar said

    Uczciwe postawienie sprawy, Panie Zbigniewie. Z Pańskiej strony znaczy się. Czy byłby Pan skłonny wskazać jednak, w którym miejscu np, ja, zachwycam(y) się panią Rodowicz ? Czy przypadkiem nie błędnie ocenił Pan próbę zachowania obiektywności oceny jej umiejętności scenicznych i wokalnych ?

  102. Pan Boydar,
    Może nie zachwycał się Pan. Nie powiedziałem chyba, że tak było. Dla mnie ważne to, co dalej wynika z „twórczości”. Przez to nade wszystko oceniam jej wartość. Panu, wielu, spodobało się. No dobrze. Też w głowie mam słowa wielu utworów, te jarmarki okropne też, Małgośkę … ale nie… nie wyrosłem na tym.

  103. Jurgen said

    Panie Boydar, pozwolę sobie zauważyć, że w nauce nie ma czegoś takiego jak bycie w 15 procentach żydem. Chromosom Y-DNA dziedziczony jest tylko w linii ojcowskiej i na przestrzeni lat jest on niezmienny. To znaczy jeżeli Pański dziesięć razy pradziadek był żydem (hg. semicka J oraz północnoafrykańska E), to Pan też nim jest w 100 procentach. Lub w ogóle. Chazarska hg. Q nie jest uważana za żydowską (etniczni Indianie, Syberia, Azja Centralna)

  104. rotagilla said

    Pani Isiu, oczywiście znam to nagranie VV Ave Maria no moro. I wiele innych wykonań.

    Krótko. VV to artystka na miarę Marii Callas oraz Ymy Sumac. Jej miejsce w Lascali, a nie przy lasweganskim kotlecie. Ale przecież konsekwentnie do kongresu wiedeńskiego, nic co dobre nie może pochodzić z Polski. Więc artystyczne władze zamordowały ten niewątpliwy klejnot, tak na polu sztuki jak i osobistym. Oprawa występów VV oscylowała w kategorię kiczu. Pani zobaczy, nawet to zdjęcie na Youtubie przy jej wykonaniu jedzie odpustem.

    A MAlaria Rodowicz ma na koszulce namalowane wymiona. To także kicz, tylko w innym kierunku, właśnie wpisujący się w Urbanowe sk^^%wienie Polaków.

  105. Boydar said

    Miał Pan możliwość i szczęście wyrastać na czymś innym. Ja nie, i nie dam sobie tego zabrać. Bo raz, że nic innego nie mam, a drugie, że nie jestem fałszerzem historii.

    Jeżeli „żydowskie” śpiewanie Marylki doprowadziło koniec końców do mojego niewstydzenia się Chrystusa, to … dopisz Pan sobie resztę sam. Ja napisałem (39) – intencje animatorów nie musiały znaleźć odzwierciedlenia w skutkach, bo wprawdzie to żołnierz strzela ale Pan Bóg kule nosi.

  106. @107 (Boydar)

    Ależ Panie Boydar mój kochany.

    Nikt panu Marylki nie zabiera. Ani wspomnień i emocji dzieciństwa.

    Czy nie jest jednak przywiązywanie się do własnej historii swego rodzaju fetyszyzmem?

    Ja Panu serdecznie.

  107. Boydar said

    No to zdecyduj się Pan, Panie Jürgen – jestem żydem czy nie ? Bo mnie samego zaraz szlag trafi z nerwów, i jak ja się Piotrowi przedstawię ?

  108. rotagilla said

    Ja z panem nie polemizowałem, panie Bojdarze. Odpisałem pani Isi, żeby nie było że nie zauważyłem jej reakcji na Niemena. Było okres, kiedy podobało misię wykonanie MR, zwłaszcza z tymi dwoma doskonałymi gitarzystami, z których jeden (nie pamiętam czy Alber czy Strobel) potem zrobił karierę w duecie gitar klasycznych Alber i Strobel – chyba tak brzmiały te nazwiska, to było pół wieku temu nazad. Jak szarpałem druty w podwórkowym zepsole Waleci, to mieliśmy kilka kawałków z jej repertuaru. Potem jak ją wkręcili w sztuczną rywalizację z zupełnie innego rodzaju artystką, Urszulą Sipińską (tą od reaktora), straciłem do niej sentyment na rzecz Urszuli. I potem Urszula odeszła z klasą, otwierając butik na Puławskiej.

    A Niemen występował poza konkurencją i nie dał sie wrobić w bezguście. Szkoda Wioletty.

    A te namalowane cycki to tak jakby Polakom dali kopa w dupę mając ich za kulturalny szajs.

  109. rotagilla said

    jak ja się Piotrowi przedstawię ?

    Na pytanie o geny niech pan Mu powie pomidor.

  110. NICK said

    Dlaczego „Rodowicz” budzi eks-cytację?

    Pozdrawiam Zbigniewa. Pana.

    Innych?
    Takowoż.

  111. Jurgen said

    Panie Boydar, to Pan powinien wiedzieć a nie ja, który podał tylko jak to się przedstawia względem genetyki. Matczynego mitochondrialnego DNA nie przekazuje Pan dalej, a męskie Y-DNA owszem tak. I to jest Pański niepowtarzalny wyróżnik w przyrodzie. Pańska matryca, jeśli mogę tak powiedzieć. Proszę sobie zrobić stosowne badanie DNA, a genealogia genetyczna z pewnością odpowie na podstawowe pytania.

  112. Boydar said

    Interpretacja Panie Zbigniewie, to wszystko interpretacja. „Oni” mówiąc „Marylka” mają na myśli, że podstawili mi tłustą żydówkę z cipą w poprzek a ja się poszczałem ze szczęścia. I to jest ich cel i myśl. A ja, mówiąc „Marylka”, mam na myśli dźwięk jaki wydobywał się z głośników. I mnie przed tymi głośnikami jak miałem 8-10-15-20-30 lat.

    Panie Zbyszku, to co dalej to nie do Pana

    Pierdolcie się chłopcy, chuj komu do domu jak chałupa nie jego. Gówno was obchodzi czego słuchałem i jak wykorzystałem to co słyszę.

  113. Boydar said

    Daję sobie jednak spokój, Panie Jürgen; św. Piotr ma to w lepszych papierach niż zaświadczenie z laboratorium.

  114. NICK said

    Pierdolcie się chłopcy, chuj komu do domu jak chałupa nie jego. Gówno was obchodzi czego słuchałem i jak wykorzystałem to co słyszę.

    A to z jakiej okazji?

  115. NICK said

    Bravo Admin.
    Ten sam tekst przepuścił od P. Boydar’a. (114).
    A, teraz się miga! (116).
    🙂 .
    Spolegliwie pozdrawiam.

  116. Marucha said

    No to dalij jazda po wszystkich, co się z PRL-u wywodzą.

    1. Rodowicz – Żydówka… Jakby mi kto nie powiedział, to bym nie zgadł, bo jakoś ta jej żydowskość nie zionęła ani z estrady, ani z wywiadów. Nie moją sprawą jest oceniać jej moralność. Natomiast mogę powiedzieć, że do dziś może wykonaniami zakasować o połowę młodsze.
    Maryla nie skurwiła mnie ani „Balladą wagonową”, ani „Sing Sing”.
    Jest tu ktoś, kogo skurwiło słuchanie jej piosenek? Prócz pana JO…

    2. Pietrzak… okazuje się, że ukrywał się od lat 60-tych, aby dopiero teraz pokazać, kim jest. A głupotą jest wymaganie od satyryka aby nadążał za drugim albo i trzecim dnem politycznych odmętów. On opisuje to, co widzi i stara się to ośmieszać, jak potrafi. Jedno, co można o nim powiedzieć, że popłynął z nurtem i nic nie rozumie ze współczesności. Zatrzymał się w roku 1981. Przestał być satyrykiem.

    3. Kto jeszcze?

    PS
    Panie JO, opanuj się Pan, bo pańskie wpisy z reguły wywierają odwrotny skutek do zamierzonych, a to m.in. skutkiem Pana zapalczywości i skłonności do malowania wszystkiego na czarno albo biało

  117. Isia said

    (80) Pan Zdziwiony

    Pierwszym wykonawcą piosenki pt. „Kolorowe jarmarki” był jej kompozytor Janusz Laskowski, który, z sukcesem, zaśpiewał ten utwór na FPP w Opolu w 1977 roku – zdobył wówczas za tę piosenkę Nagrodę Dziennikarzy i Nagrodę Publiczności.

    Autorem słów do tego, jak się okazało później, przeboju był Ryszard Ulicki.

    Dopiero później, piosenkę „Kolorowe jarmarki”, już jako cover (przeróbkę), śpiewała, i siłą rzeczy spopularyzowała, Maryla Rodowicz.

    Renata Wołkiewicz, co słychać, ma doskonałe warunki głosowe, w jej wykonaniu ta piosenka nabiera innego charakteru, i bardziej mi się podoba, niż głos i interpretacja Maryli Rodowicz.

    https://vod.tvp.pl/video/opole-sprzed-lat,janusz-laskowski-kolorowe-jarmarki-1977,4295251

  118. JO said

    Ad. 116. Mój przyjacielu. Tylko westchne mając szacunek do Pana. Ech…

  119. Marucha said

    Pani Isiu – i inni,
    Violetta Villas miała głos wyjątkowy, jak na piosenkarkę.
    I niestety – brakowało jej tzw. kultury śpiewania, która składa się m.in. z pewnego umiaru.
    Zbyt często jej wykonania graniczyły z kiczem – jakieś niepotrzebne łkania, szlochy, zawodzenia, jakieś wątpliwe ozdobniki…
    Mnie to bardzo denerwowało.
    Co nie zmienia faktu, że dokonała też sporo doskonałych interpretacji,

  120. Boydar said

    .https://www.youtube.com/watch?v=g0kgw2kkFnM

  121. Marucha said

    Re 65:
    Panie Boydar, sam bym tego lepiej nie ujął.
    Jeśli p. JO czuje się skurwiony – to jego sprawa i jego – najwyraźniej – dużej podatności na skurwienie.

    Ale ode mnie niech się z całym szacunkiem odp… li.

  122. NICK said

    Sorki.
    Adminie.
    Pozostanę ze zdaniem odrębnym. (od odrąbać).
    Co do (117)?
    Tak. (117)!

    Do innych.
    Ważne jest kto i co. Śpiewał.
    Do kogo i po co?

  123. Marucha said

    Re 66:
    Panie Kar,
    Nie sprowadzaj Pan problemu Maryli Rodowicz do oglądania jej cycków. Mnie one przestały interesować jakieś 30 lat temu i to samo zapewne dotyczy większości tu obecnych panów.
    Nikt nie uniknie procesu starzenia się i nie jest zbyt eleganckie używać go jako pretekstu do wyśmiewania lub poniżania kogoś.
    Interesuje mnie wyłącznie jej głos (wciąż świetny) i wykonanie (takoż).
    I jestem jej (i autorom jej piosenek) wdzięczny za lata PRL-u, które ona i jej podobni starali się uczynić bardziej kolorowymi.

    A jeśli kogoś sqrwiła? To widocznie była już z niego potencjalna qrwa.

  124. Boydar said

    @ Pan Gajowy (120)

    walczyłem … jak potrafiłem …

  125. Marucha said

    Re 71:
    Przecież Krajewski też Żyd.
    Ch… z nim, że komponował i śpiewał kolędy.
    Skurwił cały naród. Czyż nie?

  126. NICK said

    Zauważmy. WQurwienie. (121).
    Zatem?
    Kwestia czasu?

  127. NICK said

    Brak Wam Odwagi?

  128. Poprzeczkę poziomu przyzwoitości ustanowił sam Pan Bóg. Co niektórzy których tu palcem wytykam… chcieli by ustanowić te poprzeczkę daleko poniżej tego co Bóg ustanowił i to w różnych miejscach zależnych od widzi im się… A to jest nic innego jak liberalizm. Jak glosiciel Tradycji może być praktycznym liberałem tu w dyskusji wychodzi… I taka jest Polska.

  129. Marucha said

    Re 123:
    Pan JO jest od tej chwili wzięty pod moderację.

    Już od dawna miałem dosyć jego totalnego, bezgranicznego, nie znającego hamulców oszołomstwa,.
    Jego czarno-białego widzenia świata.
    Jego bezmyślnego ciskania żydami i talmudzistami.

    Ech, qrva, dalej nie chce mi się ciągnąć…

  130. Marucha said

    Re 128:
    Pan nie tylko ustawia nam poprzeczkę, w czym możnaby się dopatrzeć troski o nasze zbawienie.
    Zamiast nakłaniać nas do przeskoczenia, Pan ubliża nam. Pana język jest nieopanowany i obsesyjny.
    Broniąc się przed obelgami, zapominamy w końcu o co chodziło.
    O tę poprzeczkę.

  131. Zdziwiony said

    116. Pani Isia. Laskowski zebrał pokażne tantiemy za ten utwór dzięki MR. Tak jest o tym w wywiadzie pod nr 80.

  132. Marucha (@129):

    Pan JO jest od tej chwili wzięty pod moderację.

    Nie przesadzaj Pan. Panie Marucha. Drogi. JO nic nie zrobił. Niech pisze swobodnie.

    ——
    Nie kurwa! Przesadą to była moja niezrozumiała tolerancja dla bredni i obelg JO.
    „Nic nie zrobił”… dobre sobie…
    Admin

  133. Lara said

    To też było w Opolu. Rozczuliło mnie bardzo.
    Kasztany

  134. Boydar said

    Jako żyd, mam chyba prawo zacytować innego żyda

    A najgorsze jest to /…/ że nie umie Pan zamaskować swej żydowskiej pewności siebie i naszej pogardy dla gojów, których lubi Pan kopnąć, albo napluć im w twarz, bo są goje /…/

    Bo Pan jest obcy w tym kraju i w tym narodzie. Pan zawsze będzie nienawidził wszystkiego, co jest z ducha tego narodu, co dla niego jest wielkie i święte. Nienawiść ta ukierunkowana na wszystkie narody gojów – jest niezależna od naszej woli, tkwi w naszych sercach i duszach, tkwi w naszej świadomości i nawet podświadomości. Na tego rodzaju stan pracowały tysiąclecia, znaczone pogromami i wielowiekową gehenną naszego narodu rozsypanego w diasporze /…/

    Parę dni temu widziałem Pana w telewizji w dyskusji na temat, o którym Pan nie ma najmniejszego pojęcia. W dyskusji brały udział cztery (z Panem) osoby, w tym ani jednego goja. Czy to specjalnie po to, żeby tych gojów ze złości szlag trafił? Ja, Żyd, nie mogłem na to patrzeć i wyłączyłem telewizor. Bo to wyglądało jak prowokacja. Prowokacja nasza, żydowska przeciwko polskim gojom. I po co? – się pytam /…/

    Żaden goj-publicysta nie użyje takiej metafory, nie pozwoli mu na to jego gojowski purytanizm językowy. Tak pisać może tylko Żyd i to w prasie przeznaczonej dla gojów. Bez znaczenia, że rodzice nie chcieli Pana obrzezać, jeśli to oczywiście jest prawdą, bo do spodni nikt przecież Panu nie będzie zaglądał. Tak napisać może tylko Żyd. Jest to język Żyda piszącego dla Polaków.
    Pan pisze i równocześnie ich miesza z błotem, obraża. Bo Pan, tak jak każdy prawdziwy Żyd w diasporze, nienawidzi narodu, w którym przyszło Panu żyć i nienawidzi jego języka, jego rodzimej kultury, jego obyczajowości. Będzie Pan zawsze przeciwko porządkowi w tym narodzie, przeciwko jego obyczajom, które wykształcił na przestrzeni wieków, przeciwko jego kulturze. Bo tylko tą drogą możemy wypełnić historyczne posłannictwo wybranego narodu w dążeniu do zapanowania nad światem, zgodnie z proroctwem, zawartym w naszych Księgach Mądrości /…/

    „List otwarty I.M. Goldberga do Jerzego Urbana”

  135. Lara said

    To prawda. Głos Maryli wciąż świetny. Wszystkie Dody, nie-Dody odpadają. Choć młodsze.

  136. Boydar said

    Tak kliknąłem w te Kasztany, potem dalej, wylądowałem na Dodzie z jej cover’em Balu. No i co ? Nic, perfekcja.

    To są maszyny. Doskonałe jak żadne inne. Do śpiewania, do ruchania, do zabijania.

  137. Isia said

    (119) Szanowny Panie Gajowy

    Wiadomo, że de gustibus non disputandum est … jednakże pozwolę sobie zauważyć, że, moim zdaniem, to nie jest kwestia tzw. braku kultury śpiewania u Pani Violetty Villas, ale kwestia m. in. Jej wrażliwości i wyboru takiej a nie innej interpretacji danego utworu przez Artystkę, a więc najlepszego jego przekazu, z użyciem środków ekspresji aktorskiej – o czym sama mówiła w którymś z programów telewizyjnych …

    … a ponieważ bardzo często (a nawet w kółko – nie wiem, czy nie celowo), w telewizji, radiu, na scenie słyszało się tych kilka Jej utworów, i to właśnie tych, których interpretacja nie bardzo się Panu podoba – stąd to mylne wrażenie, jakoby nasza Diva śpiewała tylko w taki sposób, czyli, Pana zdaniem, bez umiaru, co jest nieprawdą …

    … proszę sięgnąć do innych Jej piosenek (tak, jak ja to zrobiłam, aby posłuchać i zachwycić się Jej niezwykłym Głosem, darem od Pana Boga) a przekona się Pan, iż w znakomitej większości utworów nie znajdzie Pan tych, jak Pan to nazywa, „wątpliwych ozdobników”.

    Załączam archiwalne nagrania radiowe z lat 1960 – 70 … usłyszy Pan świeży, młodzieńczy, autentyczny głos Wioletty Villas – unikalny sopran koloraturowy, obejmujący 4 oktawy … bez tych „wątpliwych ozdobników”, może nie wszystkie teksty są najwyższej próby, ale głos na pewno.

  138. Cyborg said

    Pani Isiu, piknie spiwa ta dzioucha z … Lewina Kodzkiego? Piknie. Dziekuje za ta skladanke. Kto poslucha wyrobi sobie o niej inne zdanie niz stereotyp. Uszanowania

  139. rotagilla said

    A ja śpiewać nie umię. Tańczyć tyż nie. Żonele ślubne moje śpiewało w chórze Opery Teatru Narodowego w Borysie Godunowie, ale zdecydowało porzucić to zajęcie z przyczyn, o których nie chcę mówić,. Dlatego obydwoje nie śpiewając i nie tańcząc słuchamy do późna w nocy rozmaitych wartościowych naszym zdaniem kawałków i wykonań.

    VV byłą artystką największego kalibru, a sprowadzenie do kiczu zawdzięcza impresariom i innym menedżerom. Przecież to niedopuszczalne, żeby Polka była światowej klasy divą, w dodatku bez korzonków.

    Bedąc w Milwaukee lat temu 35 w przerwie występu przysiadła się do naszego stolika i okazało się, że osobiście jest normalną sympatyczną dziewczyną bez kompleksów.

    Umiemy marnować co mamy najwartościowszego.

    Pan Isiu, to dla Pani:

    .https://www.youtube.com/watch?v=7otQ0XTT6T4

  140. Isia said

    (138) Pan Cyborg… cieszę się, że i Pan docenił piękny głos Wioletty Villas. 🙂

  141. Isia said

    (137, 140) oczywiście, Violetty Villas – późna pora, proszę wybaczyć …

    (139) Pan Rotagilla …

    … dziękuję za tę piękną piosenkę w wykonaniu niezapomnianego Czesława Niemena. 🙂

  142. RomanK said

    Panie Gajowy…Pan JO…nie zasluguje na moderacje…to -ze mow,i jak mysli..to raczej plus dla niego, a nie minus…Pokazuje wiele spraw w swoim wlasnym dosc specyficznie ciekawym naswietleniu…
    Mozna sie z nim nie zgadzac, zdenerwowac…ale wlasnie tym sie rozni Gajowlka od innych..i dlatego dobrze tu ludziom wolnym…wolnosc innych szanujacych…MImo, ze znimi moga sie calkowicie niezgadzac!!!!! POtrafia sie szanowac nawzajem!
    Gdzie sie tego ci ludzie moga nauczyc????
    Wszedzie cenzura i chamownia!!!!!! Dopuki caluja i liza pisza….bo za to kara…straszna kara…i od wolnosci wama wara:-))))
    Zreszta , wiem ze pan tylko straszy pana JO..a on sie nie boi:-))) Bo w sumie to odwazny czlowiek!
    Ja bym zostawil piosenkarki, ich talenta, bo to w tym wszystkim nei jest takie wazne ..co jest wazne, a jak widze nikt na to nie zwrocil uwagi…a podeslalem ciekawa wypowiedz Pietrzaka o Piotrusiu Wolkowiczu…
    Z ktorej niezbicie wynika , ze…przeciez to bardzo inteligentny facet…doskonale zna realia i doskonale wie co jest grane….wie!!! Zyje z tym od lat ..cale swoje zycie…..I…dla chleba… zostaje..i godzi sie~! Z pelna jasna swiadomoscia….znajomoscia zla… godzi sie z tym!
    Gorol …dla chleba panie ,,,dla chleba ..opuszcza ziemie ojczysta….
    Taka odwrocona sytuacja….
    Ogladam program w Rosyjskiej Telewizji… „Tak nie dielali faszisty”….
    Przerazajacy program, ..dla ludzi o silnych nerwach pokazujacy ogrom zbrodni sil bezpieki bols\zewickich wladz Rosji…ogrom ofiar….
    Przedstwia Lenina, Trockiego Szylowa….i dowodcow batalionow smierci i ich czlonkow….ktorzy dzis jako starcy na zasluzonych emeryturach opowiadaja szczegoly i wyciagaja fotografie…jakie nie widzialy swiatla dziennego lata…
    Jak ci na swieczniku nie zamordowali chyba nikogo wlasnorecznie…tak ci na dole mordowali czasami setki ludzi dziennie….zapelniali wszystkie eshelony Systemu BOlszewii, jaki przerosl Faszysm..mimo- ze gestapo uczylo sie od NKVD….
    I zauwazam ten sam model..oni tez wiedzieli co robia…znali prawde…wiedzieli, ze morduja niewinnych ludzi….ale mieli rodziny, dzieci ..mieszkania swoje marzenia….i dla chleba….mordowali….taki wybrali zawod… niektorzy .osiagneli wysoki stopien mistrzostwa..wprowadzli nowe metody,m ulepszenia innowacje….mieli swoj wlasny styl….i dosluzyli sie rent…za prace…..mase medali za prace….
    Oczywiscie…praca, jak praca , kazdy ma swoja prace… mui gdzies pracowac….z czegos trzeba zyc…
    Kiedys znajomy…znany w Polsce artysta…podczas turnee po USA zatrzymal sie u mnie…rozmawiajac powiada mi…
    Boze..jak ja bym to wszystko rabnal i zostawil…poprostu zostalbym- jak miliony innych…..ale, co ja tu bede robil????
    – Mozesz na budowie razem ze mna:-))))
    Popatrzyl na mnie -jak na wariata…i :-)))))
    I to wlasnie w tej PRLoWSKIEJ Szmirze OPOLA.. wlasnie do Polski wrocilo…glosno i szumnie i zajelo swoje cieple miejsce na dluzej:-))))

  143. […] https://marucha.wordpress.com/2017/09/18/zameczyli-nawet-festiwal/#comment-702121 […]

  144. Marucha said

    Re 139:
    Tu nie chodzi o oprawę wizualną, lecz o sposób śpiewania.
    Nigdy nie negowałem jej wyjątkowego głosu.

    Re 142:
    Pan JO nie został zmoderowany za poglądy, ale za nieznośny sposób ich wyrażania połączony z obrażaniem innych dyskutantów.

  145. […] 2017-09-20 (środa) @ 20:04:08 […]

    ------
    No jak to kim? Żydem talmudzistą, w dodatku skurwionym przez PRL-owski przemysł rozrywkowy,
    Admin

  146. rycho08 said

    Pani Isiu,

    piękny głos to niestety nie wszystko, trzeba go jeszcze umieć sprzedać. Proszę popatrzeć na taką Dodę, warunki głosowe przeciętne, ale olbrzymia pracą, dbałością o wszystkie inne szczegóły wypracowała sobie status gwiazdy.
    Znam mnóstwo cudownych głosów całkowicie zapomnianych, które się nie przebiły tylko dlatego, że w trakcie kariery popełniły jakiś drobny błąd lub nie trafiły na swój czas.

    Mimo wszystko i tak, Pani V.V. dostarczyła nam niezapomnianych przeżyć.

    ——
    Albo nie dały d… komu trzeba.
    Admin

  147. Maćko said

    144 Marucha : … Pan JO nie został zmoderowany za poglądy, ale za nieznośny sposób ich wyrażania połączony z obrażaniem innych dyskutantów…

    No to Listwe wartaloby bylo wykluczyc dawno temu. Jego brak elementarnego szacunku dla innych jest patologiczny.

    ——
    Też mam pod tym względem zastrzeżenia. Ale Listwa nigdy (albo b. rzadko) emituje brednie.
    Admin

  148. JO said

    Dziekuje za wsparcie , ale Spokojnie Panie i Panowie , jest tak jak napisal Pan Roman K:

    „..Zreszta , wiem ze pan tylko straszy pana JO…”

    W rodzinie sa czesto zgrzyty.

    Nie mozna nie milowac Pana Gajowego. Milosc jednak wymaga, by PRAWDE w oczy powiedziec sobie, innym… i w tym Panu Gajowemu.

    Wypowiedziana prawda zawsze bedzie skonfrontowana z ta jedyna Prawda, ktora nas ksztaltuje, formuje w ogniu jak ogien w piecu garncarskim.

    Pozdrawiam p. Gajowego i Gajowiczow w „zgrzycie rodzinnym” 🙂

    JO

    ——
    Panie JO… żebym ja mógł coś z Panem zrobić… zachować Pański zapał i bezkompromisowość, a trochę stępić te chodzenie bykiem na konfrontacje…
    Admin

  149. rycho08 said

    Ad. 147,

    D O N O S I C I E L.

    Czyżby nawyk z lat minionych!

    Panie Gospodarzu,

    dawać d…. też trzeba potrafić, jedna za to zostaje nazwana k… a inna za to samo jest noszona na rękach przez połowę świata.

  150. Też dziękuje Pani Isi (137) za VV. Też jej nie doceniałem. Teraz widzę jej mistrzostwo i wartość. Te wykonania tutaj są nieprzeciętne.

    Dla mnie udział w rozmowie w tym wątku okazał się mocno ciekawy. Jakieś komórki nerwowe w mózgu połączyły się by niektóre myśli mogły się wykształcić wyraźniej. Ale.. to też i dzięki temu, że JO coś od siebie przekazał.

  151. Marucha said

    Re 150:
    Raczej – wbrew temu, co JO przekazał.

  152. Panie Marucho drogi,
    Wybaczy pan, ale tego, co działa na moją wyobraźnię wiedzieć pan nie może.

  153. JO said

    ad.148. Czy Pan nie widzi, ze wlasnie Pan robi i to doskonale…. ?

    – Czy Pan nie widzi roznicy JO zachowania/formy wypowidzi… 10 lat temu a dzis? Wszystkie pozytywy zawdzieczam w tym… w olbrzymiej mierze Panu, ktory poprzez Gajowke wyslal mnie do BRW…a w niej samej wychowywal… 🙂

    Pretensje trzeba miec wiec do siebie samego w wiekszosci…

    …prosze tylko czasem wsluchac sie tez w moje uwagi co do Pana spojrzenia na problemy w tym swiecie.

    JO czasem tez moze miec racje, choc glownie jestem „zapalaczem czerwonego swiatelka..” jak to ludzie o grupie krwi A maja…, po to by tacy jak Pan wyciagneli wnioski i konsekwencje…jako urodzeni liderzy…

    Ja wiem, ze grupa krwi 0 nie potrafii latwo przelknac osobistych uwag…, ale Pan potrafi to robic.., dajac dowod i przyklad w przeszlosci wiele razy.

    Poza tym, nie ma klaszu pomiedzy nami a jest li tylko zderzenie grup hormonalnych Tarczycowej grupy krwi O z Adrenalinowa grupa A krwi…

    -To jedynie roznica reakcji na stres ciala, nic wiecej. Duch jest ten sam…

    Pozdrawiam,
    J

  154. Pinxit said

    150
    Zbigniew Koziol
    Jestem tego samego zdania co gajowy.

    Moze tylko dodam, ze Violetta przy swoim rzeczywiscie niezwyklym glosie, dostala sie w rece amerykanskich bucow i hochsztaplerow, ktorzy zrobili z niej podworkowa artystke typu Lola z Ludwinowa. .

    Wina jest i po stronie polskich wladz, ze sie nia nie zajely a raczej nie byly w stanie zaproponowac „holywoodzkiej kariery’ kolejnej ofiarze zachodniej szarlatanerii.
    Violetta Villas zostala kompletnie zeszmacona w zydowskim chlewie rozrywki.
    Szczescia ani chwaly tez nie znalazla.

    Wladze polskie powinny byly ja wyslac na szkolenie glosu i kultury spiewu do Rosji a nie do amerykanskiego Pacanowa.
    Kto kiedykolwiek slyszal o wspanialych glosach operowych z USA z wyjatkiem panow, ktorzy sie nie dali – (Paul Robeson).
    Z Imy Sumak tez zrobili materac!

    Tak zamordowali Krzysztofa Komede!!!!!
    Nie wystarczy miec talent!
    Trzeba go pielegnowac.

    Violette zostawiono na pastwe szakali i lobuzow. .

  155. Marucha said

    Re 152:
    Wybaczy pan, ale tego, co działa na moją wyobraźnię wiedzieć pan nie może.

    Czy ja gdzieś twierdziłem, że to wiem?

  156. JO said

    I tak po opadnieciu emocji, dla Pana Gospodarzu jasnosci wyjasniam:

    – cala sprawa wymiany szorstkich zdan niezrozumiala dla Pana i wiekszosci tu… zaczela sie od mojej rozmowy z Panem Boydarem, z ktorym to mam konflikt z innego artykulu…miejsca. Pan Boydar mnie obrazil i nie przeprosil. Tu skomentowal p. Boydar moj wpis nr. 17. zwracajac sie do mnie bezposrednio, choc wczesniej pod innym artykulem……napisalem temu czlowiekowi, ze jego dla mnie juz nie ma… Pan Boydar stracil honor w moich oczach i nie zycze sobie jego zwrotow pod moim adresem….

    Nazwalem Pana Boydara zydem, bo mam ku temu powody…. Nie cofam sie z mojego stanowiska oceny postawy Pana Boydara…

    Co do innych „wyzwisk” – to Pani Maryla zostala chyba wystarczajaca uzasadniona przeze mnie….na zascianku…

    Natomiast to ze Polacy sa glupi i to po szkodzie, to chyba jest juz powszechnie znane i opisane przez poetow, wiec prosze nie miec do mnie o to pretensji. Tacy jestesmy poki co…

    A ze moze sie komus jeszcze oberwalo z powodu niezrozumienia mojej postawy wzgledem p. Boydara…to juz wypadek przy „pracy” mlota…tez bez pretensji prosze…

    J.

  157. Peryskop said

    Re 144
    Marucha said:
    Pan JO nie został zmoderowany za poglądy, ale za nieznośny sposób ich wyrażania połączony z obrażaniem innych dyskutantów.

    Re 144
    Admin : Ale Listwa nigdy (albo b. rzadko) emituje brednie.

    No to po kiego diabła Pan Marucha od lat morderuje Peryskopa ?

    Przecież nie za „obrażanie innych dyskutantów”, ani za „emitowanie bredni”.

    Ani też za wyrażanie poglądów krytycznych pod adresem opanowanego przez heretyków Kościoła. Bo przecież właśnie taką postawę pełną troski przejawia Pan Gojowy i powinien reprezentować w tych dramatycznych okolicznościach każdy uczciwy i odważny katolik.

    Coraz wyraźniej widać, że jakaś bezczel zołza diabelska obdziera Pana Marucha z atrybutu czcigodności, którym się do niedawna rozkoszował.

    Smutny to trend 😦
    Więc pora się otrząsnąć z oczadzenia.
    I przywrócić pokorę, która Niebiosa przebija 😀

    ——
    Panie Peryskop, nieustannie próbujesz Pan mnie szarpać za nogawki, co ja raczej mało lubię.
    Admin

  158. Boydar said

    To zadziwiające, skąd w szantażyście tyle bezczelnej pewności.

  159. Zdziwiony said

    nr 154. Pinxit. Tak zamordowali Krzysztofa Komede!!!!!

    Krzysztofa Komedę (żona Zofia Janina Trzcińska Komedowa z domu von Tittenbrun) i Marka Hłasko sprowadził do Stanów R.P.
    Schlał się jak zwykle z Markiem, rozwalił łeb o skały na spacerze, wypisał się na swoje żądanie ze szpitala, potem śpiączka, powrót do Warszawy i koniec komed(ii)y.

    …z wyjatkiem panow, ktorzy sie nie dali – …
    A o Kiepurrze pan słyszał, a w jego Krynicy za czasów komuny pan bywał

  160. Zdziwiony said

    Ten Pan się nie „dał”.

    Władysław Ladis Kiepura

    https://archive.org/details/78_favourite-kujawiaks-najpiekniesze-kujalwiaki_wlad.-kiepura-instrumental-quartet-w._gbia0002087a

  161. Mimochodem said

    .https://m.youtube.com/watch?v=ys-377JTg3M

  162. JO said

    Może to dla Pana nie jest pojęte z racji żydowskiego pochodzenia… ale wystarczy powiedzieć szczerze przepraszam, obiecac więcej nie obrażać boleśnie i po tym akcie możemy przejść do porządku dziennego.
    Zranił mnie Pan. Najbardziej bolą rany lub nawet wyłącznie tylko od tych których się kocha…

  163. Isia said

    (150) Szanowny Panie Zbigniewie

    … Bardzo mnie to cieszy … Francuzi, znający się przecież na rzeczy, przyrównywali głos Violetty Villas do smaku francuskiego szampana, a ze względu na jego siłę (legendarne już stało się wspomnienie Violetty Villas o wielkim kryształowym żyrandolu, który, podczas koncertu Artystki w paryskiej Olimpii, w1966 roku, zaczął kołysać się pod wpływem Jej głosu – nota bene publiczność była zachwycona tym występem) nazwali go – głosem ery atomowej.

    … Zgadzam się z drugą częścią Pana wypowiedzi, dotyczącą dyskusji i Pana Jo – udało się Panu ująć istotę rzeczy … Pan Jo, przedstawiając swój pogląd, zwrócił nam uwagę na inny aspekt peerelowskiej rzeczywistości i poniekąd zmusił do zastanowienia i przemyślenia tej sprawy … jak to ujął Pan Jo, w swoich zapiskach, chodzi o mord polskiej duszy !

  164. Isia said

    (142) Tak, Panie Romanie.

  165. rotagilla said

    Pani Isiu, jeszcze coś mało znanego specjalnie dla Pani:

    .https://www.youtube.com/watch?v=MEqzqZn5WzY

  166. Listwa said

    @ 147 Maćko said
    2017-09-21 (czwartek) @ 10:34:32

    144 Marucha : … Pan JO nie został zmoderowany za poglądy, ale za nieznośny sposób ich wyrażania połączony z obrażaniem innych dyskutantów…

    No to Listwe wartaloby bylo wykluczyc dawno temu. Jego brak elementarnego szacunku dla innych jest patologiczny.

    ——
    Też mam pod tym względem zastrzeżenia. Ale Listwa nigdy (albo b. rzadko) emituje brednie.
    Admin

    – rozumiem pana Gajowego że stara się dbać o różne rzeczy, do takich też należy porządek na stronie i dobra atmosfera – o ile jest to możliwe – ale ty intelektualna przybłędo nie poznałeś jeszcze co jest korzystne i sięgasz do prymitywnych wezwań.

    Jeszcze nigdy nie wypowiadałem się, aby kogoś zbanować, ale ciebie bym zbanował za szajs i prymitywnie podskakiwanie zaczerpnięte z egoizmu z pozorami werbalnej przyjaźni. Jesteś szkodnikiem z przekroczonym limitem naiwności i za to wywaliłbym cie. Nieszczęśni ci ludzie, którzy biorą przesłanie twoich komentarzy poważnie.

    Więc szkodniku dowiedz się wreszcie, że robiłem wpisy bezinteresownie, zatem zawsze nieekonomicznie, a tobie się wydaje, że coś się należy z mojej strony. Mylisz się. Prosiłem swego czasu , abys szkodniku pokazał jak prostuje się fałsz w sposób kulturalny i zgodny z twoimi poglądami.

    I co? zwiałeś z podkulonym ogonem. Teraz znowu sie podmądrzasz, że jedynie co jest ważne to płaszczenie sie przed ludźmi podający fałsz i twój dobry nastrój. Spadaj. Ludzie podający fałsz świadomie nie zasługują na szacunek i g**no mnie obchodzi twoje pojęcie etyki.

    A swoją drogą, to zawsze liczę na wskazanie błędów oraz bredni i ich wyjaśnienie. Co zresztą sam często robiłem, zatem hołduje tej zasadzie.

  167. Isia said

    (164) Pan Rotagilla

    Dziękuję Panu, rzeczywiście, nie znałam tego wykonania – słychać w tym nagraniu wyjątkowy, niepowtarzalny głos Czesława Niemena, to był niebywale uzdolniony i utalentowany Artysta !

  168. RomanK said

    Tak…pani Isiu…to byl naprawde Wielki Artysta…o poteznym glosie…i niezwyklym talencie…wielu takich utalentowanych ludzi mamy Polacy… nie szukajac daleko pan Rotagilla….ktorego ksiazki powinny byc lektura dla mlodziezy….a nie sa.
    Moze dlatego….ze moderatorzy naszego narodu szykuja go do transhumanizmu??????
    A transhumanizm…to zupelny brak charakteru…a nie jego formowanie.

  169. Pinxit said

    No to moze i ja cos dorzuce: Zdecydowanie kabarety w PRL-u byly ciekawsze; nic nie dorowna Kabaretowi Starszych Panow ani 60 minut na Godzine, Piwnicy pod Baranami czy Jamie Michalika, teatrowi STU a nawet mniej znanej Salamandrze..

    Humor byl w lepszym gatunku. Bardziej wysublimowany.
    Z Cyrankiewicza nasmiewaly sie wszystkie kabarety: „Bo tez jak to dlugo tym premierem trzeba byc” – spiewali Wasowski i Przybora.

    Pan RomanK o tyle sie myli, widac ze nie jest z Krakowa, gdzie w teatrze Salamandra i w Jamie Michalikowej opowiadalo sie duzo odwazniejsze rzeczy niz teraz!

    Pamietam jak przerabialismy w Salamandrze Mrozka. Nikt by teraz nie smial tak sie nasmiewac z Macierewicza jak my sie nasmiewalismy ze Stalina.

    I pamietam, jak sekretarzem partii w Krakowie byl Lucjan Motyka. I tylko dlatego go pamietam, ze przyszedl na premiere prasowa teatru i zaczal nam kwestionowac rozne zwroty.

    Kolega wyszedl na scene i zacytowal Mrozka:
    „Idzie wiosna! Sloneczko przygrzewa. . Juz papulki zakwitly na dachach”
    Jakie papulki” – pytal Krzysiek P.
    ” Takie zwyczajne, z PAP-y”.

    Wtedy wstal sam Motyka i zarzadzil, zeby skreslic slowo „sloneczko”.

    W glowe zachodzilismy o co mu chodzilo. Jakis dzialacz z KW nam wyjasnil po cichu, ze „sloneczko’ to byl „pseudonim Stalina.
    W zyciu o czyms takim nie slyszelismy.
    No wiec Motyka nam pare razy „poradzil’ co mamy skreslic.
    I zrobil sie z tego znakomity program do nastepnego numeru Salamandry.
    Nikt nie poszedl siedziec ani nie wylecial ze studiow.

    W PRL-u byl kabaret przede wszystkim polityczny.

    A juz to, co wyprawialismy „Pod Adasiem” (pomnik Mickiewicza na Rynku) w czasie Juwenaliow, to nikt by nie smial teraz powtorzyc .
    Pamietam, jakiegos studenta z Politechniki, ktory nasladowal paskudna zreszta, dykcje Gomulki:

    „Przywodca obskurantyzmu swiatowego, papiez Pius XII wyrazil sie niejako slowami, cytuje:
    „Gomulka, ty skurwysynu!”.

    Byla to upojna noc poswiecona przemowieniom Gomulki: I takie jedno przemowienie do dzis pamietam.
    Facet bezblednie nasladowal glos i sposob mowienia Gomulki:

    „Azeby poprawic polski wskaznik ekonomiczny, nalezy pozamieniac zlotowki na guziki i kazdy guzik sprzedawac po dwa zlote”.

    Spiewalismy na glos i publiczne bardzo antyradzieckie piosenki o granicy Polski na Amurze, „Nie oddamy Wisly”, czy „Wpadla mi do sedesu odznaka ZMS-u, ballady o Leninie itp.

    „Zolte liscie na kapuscie nie daj dupy komuniscie
    jak sie partia o tym dowi, to ci dupe upanstwowi.”

    „Gdy bylem w Zambii to widzialem raz murzyna
    co cala geba przypominal mi Lenina..
    A ty maszeruj, maszeruj glosno krzycz:
    Niech zyje nam Walodia Ilicz..”

    No i byly slynne czastuszki:

    „Szto ja wirzu, szto ja slyszu
    Bat’ka Stalin wliez na kryszu
    i wrjeszczit wsjomu narodu:
    huj wam w rzopu – nie swabodu”

    Na zjazdach i zlotach harcerskich wyspiewywalismy wszystkie nasze zale i pretensje. Nikt nie poszedl siedziec.

    A Pietrzak?
    Pietrzak w Krakowie byl nie uznany, jako ze byl synem pulkowinika ub. Dla nas rozne Pietrzaki , Konwickie itp to byli tzw. pryszczaci”. (choragiewki polityczne)
    A juz szczyt wszystkiego bylo oglupienie skandowaniem: „Zeby Polska byla Polska” – co to w ogole znaczy???

    Zastanawiam sie, co takiego powiedzial dr. Piskorski, ze dalej siedzi bez oskarzenia.
    Ale o Piskorskim nikt nie smie ulozyc tekstu do politycznej satyry.

    No bo co to za satyra?
    Czysty zamordyzm.
    Czy ktos sprobuje zaspiewac ballade o Ukrainie?

  170. Pinxit said

    No i znow mi sie za dluugo napisalo. Moderator mi sie przyplatal.
    A mnie sie jeszcze przypomnial z czasow PRL-u jeszcze taki plakat, ktory wystawili w Krakowie przy Rynku, u wylotu Grodzkiej:
    Wielki afisz przedstawial ogromna, pomnikowa postac Lenina, a pod spodem byl napis :
    „Lenin w Pazdzierniku”
    A ktos rownie drukowanymi duzymi literami dopisal:
    „A koty w marcu”
    Pamietam, ze ten afisz wisial i wisial dosc dlugo. Nikomu nie przeszkadzal.

  171. Pinxit said

    159
    Komeda mial wypadek na nartach wodnych. Nie mial ubezpieczenia w Stanach. Nikt nie chcial za niego zagwarantowac ani zaplacic.
    Ja mysle ze rozne plotki beda o tym krazyc, poniewaz zaplatane w ten brak pomocy sa znane nazwiska, lacznie z polskim konsulatem.

    To samo opowiadali o Wysockim. Zachlal sie i umarl.
    Guzik prawda.
    Leper tez popelnil samobojstwo.

  172. Namjak said

    Ojoj, (137), jak Rotagillego się stawia w rzędzie niedalekim od ideału jakim jest Niemen Wydrzycki, to mu się robi trochę niewyraźnie, albowiem pycha jest naganna. Ale mu nadzwyczaj miło, panie Romanie. Dziękuje za życzliwe słowo.

    Przyczyna niechodliwości owych niestworzonych historii jest bardzo prozaiczna. Kompletny mianowicie brak zmysłu marketingowego obydwojga autorów. Każdy jak widać ma własciwe sobie predyspozycje.

    A że autochtoniczna wersja naszego pochodzenia jest agresywnie zwalczana (bo o niej głównie traktuje nasza Tetralogia), to inna sprawa.

    I inny obawiam się wątek.

  173. Isia said

    (164) Pan Rotagilla
    (167) Pan Roman

    Specjalnie dla Panów – piosenkę Violetty Villas śpiewa 11 – letnia Klaudia Kulawik, dziewczynka nieprzeciętnie utalentowana wokalnie, proszę posłuchać, co za głos !

    http://www.dailymotion.com/video/x7maoa

  174. Isia said

    (171) c.d.

    Również specjalnie dla obu Panów – piosenka Czesława Niemena.

    Właśnie mija 50 lat od czasu, kiedy to Czesław Niemen na KFPP w Opolu w 1967 roku zaśpiewał swój najsłynniejszy utwór pt. „Dziwny jest ten świat” – przypomnę tę piosenkę w wykonaniu 11 – letniej Klaudii Kulawik, tak, tak … trudny wokalnie utwór, ale jak zaśpiewany !

    http://www.dailymotion.com/video/x7605x

  175. Zdziwiony said

    171. Pinxit: Guzik prawda.

    Komeda-Trzcińska Zofia

    – Twoja i Krzysia znajomość z Markiem Hłasko przerodziła się w
    przyjaźń dopiero w Ameryce?

    – Hłasko też został ściągnięty do Los Angeles przez Polańskiego. Przyjechał z
    Paryża, gdzie już zdobył sobie pewną pozycję. Miał być Romka scenarzystą, ale
    on odrzucał scenariusze Hłaski twierdząc, że są za bardzo europejskie lub
    słowiańskie. Twierdził, że Marek nie umie pisać dla Amerykanów. Hłasko był
    czuły, wrażliwy, wielki polski patriota i bardzo nieszczęśliwy, tęskniący za
    ojczyzną, do której nie mógł wrócić. Został zgnojony przez Polańskiego. Sam
    Marek mi powiedział: „Romek wykopał mnie jak psa na zbitą mordę i
    zmarnował mi życie”.
    Przyjaźń między nami a Hłaską – to było za mało powiedziane; to była
    miłość. Krzysio go kochał całym sercem i on Krzysia. Dlatego odebrał sobie
    życie, jak Krzysio umarł. I ja go pokochałam, choć poznałam Marka, gdy
    Krzysio był już bardzo chory, a ja przyjechałam do Ameryki. Zadzwoniłam do
    niego, przedstawiłam się i powiedziałam: panie Marku, tutaj cała Polonia usiłuje
    mi wmówić, że gdyby nie pan, nie byłoby wypadku. A ja pana o nic nie winię,
    bo Krzysztof był nawet starszy od pana i obaj byliście urżnięci. Ostatnią
    Wielkanoc w swoim życiu Hłasko spędził ze mną. Trzy doby byliśmy razem.
    Jeździliśmy tylko do Krzysia na kilka godzin do szpitala i znów wracaliśmy do
    rozmów. On wówczas wiele opowiedział mi o sobie.

    Zośka K. cytuje ksiądza Malińskiego: „artyści są ulubieńcami aniołów, a ten, kto
    pije wino, jest blisko Boga, gdyż wino jest symbolem krwi Chrystusowej i Chrystus też pił wino”.

    – Po sześciu latach od śmierci Krzysia pojechałaś w Bieszczady i osiedliłaś
    się tam na wiele lat. Skąd ta decyzja?

    – Bieszczady – to była moja samoobrona przed „warszawką” i „Księstwem
    Warszawskim”. Ja pochodzę z kresów – co prawda bliskich, znad Buga, ale już
    etnicznych ziem ukraińskich, gdzie ludność wiejska była Ukraińcami, gdzie
    były cerkwie i pięknie śpiewano msze gregoriańskie. Nie mogłam wrócić w
    moje strony rodzinne, więc pojechałam w Bieszczady, bo częściowo
    przypominało mi to majątek Dryszczów. Dziwny zbieg okoliczności, że
    osiedliłam się w tym miejscu w Bieszczadach, gdzie mój ojciec przyjeżdżał na
    polowania i mam z nim zdjęcie z tego okresu.

    – Jak określiłabyś fenomen Polańskiego, który z tego pokolenia wybił się
    najbardziej?

    – Dlatego, że on był bardzo konsekwentny i niejednokrotnie potrafił być
    okrutny, żeby tylko osiągnąć sukces za wszelką cenę. Absolutnie bez
    sentymentów odrzucił Hłaskę, którego przecież sam ściągnął do Ameryki.
    Potrafił deptać ludzi! Ale Krzysio pracował dla niego z wielką radością.

    – Jak Ty odebrałaś Hollywood?

    – Nigdy w życiu nie zaakceptowałam tego towarzystwa. Cała ta pompa była
    mi obca. Zawsze na przyjęciach pokazywałam im „gest Kozakiewicza”… Na
    największych przyjęciach, jak patrzyłam na te sztuczne kobiety ze sztucznym
    uśmiechem, które nie mogły normalnie utrzymać szklanki, bo miały
    podolepiane szponiaste pazury, zalecające się do różnych starych, obleśnych,
    opasłych producentów i reżyserów, żeby tylko jakąś rólkę czy epizodzik dostać
    – gardziłam nimi. Albo ci rozpirzeni młodzi filmowcy z rozchełstanymi
    koszulami, odkrytymi torsami, poobwieszani świecidełkami, krzyżami na
    złotych, grubych łańcuchach, albo gwiazdami syjonu… To było okropne!
    Ja zazwyczaj występowałam w skandynawskich drewnianych chodakach,
    dżinsach i starym, powyciąganym swetrze Krzysia o takim miodowym
    kolorze… Nie znosiłam tej pompy i nie znoszę. Pojechałam w Bieszczady i tam
    mam przyjaciół – prostych chłopów i umiem z nimi rozmawiać. Równie
    świetnie towarzysko bawiłam się pijąc wódkę z chłopami, góralami
    bieszczadzkimi, jak z inteligencją. Ale tak jak nie cierpiałam miałkiej
    intelektualnie „warszawki”, tak nie uznawałam „śmietanki” Hollywoodu, gdzie
    liczył się tylko szmal, seks i wszystko było robione pod kątem pokazania się na
    tym targowisku próżności.

    – Na koniec powiedz kilka słów o swojej pasji społecznikowskiej, która
    przerodziła się w politykę.

    – Włączyłam się w politykę między innymi organizując Komitet Obywatelski,
    zakładając pierwszą w Polsce Solidarność Rolników Indywidualnych w 1981
    roku w Bieszczadach; współorganizowałam pierwszy strajk chłopski w
    Ustrzykach, który tak długo trwał – nie nagłaśniany przez wiele miesięcy – a
    który teraz nazywają strajkiem Ustrzycko-Rzeszowskim. A Rzeszów poparł nas
    dopiero po dwóch miesiącach…

    – Dlaczego to wszystko robiłaś?

    – Z potrzeby serca. Tak jak pokochałam jazz, bo był zakazany. Ja jestem z
    rozparcelowanych ziemian. Gdyby nie komuna – nie zamieszkałabym w
    mieście. Na pewno wyszłabym za ziemianina, albo gospodarowałabym na
    Dryszczowie. Odebrano mi moją osobowość, moją największą miłość – ziemię i
    skazano na życie w mieście. Przed kilkunastoma laty znów, niestety, wróciłam
    do Warszawy – do mieszkania, w którym zaczynałam życie z Krzysiem. W
    śladowym nakładzie wydałam biograficzną książkę pt.: „Komeda, Zośka i inni”.
    Pierwotnie chciałam dać tytuł książce „Oj, Zośka”. Taki tytuł, bo zawsze byłam
    i jestem skandalistą, i żyłam tak jak chciałam.

  176. Zofia Komeda-Trzcińska opowiada o śmierci Komedy w 52:19.
    Wstawię ten film, bo warty. Osiecka, Polański, Komeda, Hłasko, całe to towarzystwo, takie trochę dziwne. Żona pewnie prawdę mówi? Jakaż inna od dzisiejszej atmosfera. Jak mocno na tym wyrośliśmy, mało świadomie.

  177. robertgrunholz said

    Oboje pochodzenia żydowskiego.

    Identycznie jak ogromna ilość twórców muzyki klasycznej, dyrygentów, skrzypków, wiolonczelistów itp. Zwłaszcza z terenów b. ZSRR.

    No, nie wspominając już o szachistach, matematykach i fizykach… Stanislaw Ulam, Albert Michelson, Isidor Isaac Rabi, Tadeusz Reichstein, Jerzy Charpak.

    Czekam na dowody wskazujące jednoznacznie na to, że Andrzej Czajkowski był członkiem żydowskiego spisku i swoją muzyką degenerował młodzież.

    ——
    A nie wystarczy dogłębne przekonanie wsparte garścią inwektyw?
    Admin

  178. Zdziwiony said

    Czajkowski był wyklęty przez cara ponieważ był pedałem.

  179. JO said

    Czekam na dowody wskazujące jednoznacznie na to, że Andrzej Czajkowski był członkiem żydowskiego spisku i swoją muzyką degenerował młodzież.- RG

    A jakiej to okazji Pan prowadzi takie dochodzenie, Panie Robercie?

  180. robertgrunholz said

    Ad.178

    Czy ma to jakikolwiek wpływ na ocenę jego twórczości? Albo raczej: czy powinien mieć?

  181. JO said

    Ad. 180. Na to pytanie Pan powinien znam odpowiedz.

  182. Zdziwiony said

    Zapytać należy, czy car powinien mieć wpływ na jego twórczość.

  183. JO said

    A nie wystarczy dogłębne przekonanie wsparte garścią inwektyw?
    Admin

    Z reka na sercu, czy ten wpis nie jest kierowany do mnie, Panie Gajowy, by mi klamliwie dopiec?

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: