Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Marek o Czy Duda zatańczy kazaczo…
    wanderer o Wolne tematy (45 – …
    wanderer o Wolne tematy (45 – …
    revers o Czy Duda zatańczy kazaczo…
    NICK o Wolne tematy (45 – …
    Marucha o Głowa Kolumba, czyli krótki es…
    Za_granicą_widać_Lep… o Rozbić system samowładzy
    revers o Czy Duda zatańczy kazaczo…
    NICK o Wolne tematy (45 – …
    JARNO o Głowa Kolumba, czyli krótki es…
    wanderer o Rozbić system samowładzy
    JARNO o Głowa Kolumba, czyli krótki es…
    Wandaluzja.pl o Wolne tematy (45 – …
    revers o Wolne tematy (45 – …
    NICK o Wolne tematy (45 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 517 obserwujących.

Autostradowy biznes

Posted by Marucha w dniu 2017-10-26 (Czwartek)

Autostrada A2: Odcinek 150 km (spółka Kulczyka) = 57 zł. Odcinek 100 km (GDDKiA) = 9,90 zł. Może UOKiK się zainteresuje?

Za przejazd odcinkiem Autostrady A2 zarządzanej przez GIODO (od Konina do Strykowa pod Łodzią) trzeba zapłacić 9,90 zł. To oznacza, że każdy przejechany kilometr kosztuje 0,10 zł. Za przejazd odcinkiem Autostrady A2 zarządzanej przez spółkę Autostrada Wielkopolska SA (od Nowego Tomyśla do Konina) trzeba dziś zapłacić 57 zł. To oznacza, że każdy przejechany kilometr kosztuje 0,38 zł (280 proc. więcej niż w przypadku odcinka zarządzanego przez GDDKiA). Może by tak UOKiK się tym faktem zainteresował?

Zgodnie z tym, co czytamy na oficjalnej stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), podstawowym zadaniem tego Urzędu jest ochrona konsumentów w interesie publicznym przed praktykami przedsiębiorców, którzy mogą złamać zakaz stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

W efekcie prowadzonych postępowań administracyjnych Prezes UOKiK może wydać wobec danego przedsiębiorcy decyzje o zakazie stosowania praktyki naruszającej prawa słabszych uczestników rynku oraz nałożyć karę w wysokości do 10 proc. obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary. W przypadku dużych przedsiębiorców kara do 10 proc. obrotu w praktyce może oznaczać konieczność zapłaty od kilkuset milionów do nawet kilku miliardów złotych kary.

Mając na uwadze powyższe może warto by było, aby UOKiK zainteresował się sprawą opłat pobieranych przez prywatnego zarządce odcinka autostrady A2. Wszak opłaty pobierane przez spółkę Autostrada Wielkopolska SA za przejazd 150 kilometrowym odcinkiem między Nowym Tomyślem a Koninem są (w przeliczeniu na 1 km) aż o 280 proc. wyższe od opłat pobieranych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad za przejazd 100 kilometrowym odcinkiem między Koninem a Strykowem pod Łodzią.

Nawet jeśli do wyliczania średniej opłaty za przejazd 1 kilometra autostrady uwzględnili byśmy wszystkie płatne odcinki tego typu dróg w Polsce (nie licząc kwestionowanego odcinka zarządzanego przez Autostradę Wielkopolską SA), to średnia ta wynosiłaby 0,19 zł. To oznacza, że stawka stosowana przez spółkę współzałożoną przez Jana Kulczyka (tj. 0,38 zł) jest o 100 proc. wyższa.

Jeśli przebitka rzędu 100 proc. (w porównaniu do opłat stosowanych przez konkurencje), w kontekście specyficznego uprzywilejowania spółki Autostrada Wielkopolska SA oraz osiąganych przez nią zysków, nie jest naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów, to co nim jest?

Z drugiej strony warto przypomnieć postępowanie UOKiK wszczęte przeciwko Autostradzie Wielkopolskiej w 2008 roku. Wówczas to sprawa dotyczyła pobierania przez zarządce pełnych opłat za przejazd odcinkiem autostrady, który był w remoncie, przez co czas przejazdu był znacznie wydłużony. Co ciekawe – jedną z pierwszych decyzji nowopowołanej przez Donalda Tuska prezes UOKiK (a została nią Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel) była decyzja o umorzeniu postępowania. Prezes UOKiK uznała wówczas, iż spółka Autostrada Wielkopolska nie naruszyła prawa, pobierając od kierowców pełną opłatę za przejazd trasą A2 w czasie remontu. Dziś jednak prezesem UOKiK jest ktoś zupełnie inny (Marek Niechciał z nadania premier Beaty Szydło). Kto wie, czy takie postępowanie zakończyło by się dziś tak samo?

Źródło:
Nowe stawki opłat na autostradzie A2 od 1 marca(Autostrada-a2.pl)
Kompetencje Prezesa UOKiK (Uokik.gov.pl)
UOKiK umorzył postępowanie w sprawie Autostrady Wielkopolskiej (Wnp.pl)

http://niewygodne.info.pl/artykul8/04075-Oplaty-za-przejazd-autostrada-pod-lupe-UOKiK.htm

*                        *                         *

Prywatna spółka na podstawie tajnej umowy przez 9 miesięcy zgarnia 119 mln zł zysku za zarządzanie 60 km autostrady A4

Zarządzanie 60 kilometrowym odcinkiem autostrady A4 między Katowicami a Krakowem jest bardzo opłacalne. Mająca na to koncesję spółka Stalexport ogłosiła, że po trzech kwartałach bieżącego roku osiągnęła ponad 119 mln zł zysku na czysto! Nie powinno nas to jednak dziwić, skoro jednorazowy przejazd tym krótkim fragmentem autostrady kosztuje aż 20 zł! Warto wspomnieć, że Stalexport zarządza wspomnianym odcinkiem A4 (wybudowanym ze środków publicznych i z kredytów poręczonych przez polski rząd) na podstawie tajnej umowy z 1997 roku.

Dwa dni temu spółka Stalexport Autostrady poinformowała, iż według wstępnych danych w okresie I-III kw. 2017 r. osiągnęła 119,38 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W porównaniu do analogicznego okresu z roku 2016 r. zysk jest większy o 9 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży (tj. w zdecydowanej większości z tytułu poboru opłat na bramkach) sięgnęły za wspomniany okres kwotę 240,77 mln zł, wobec 220,39 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej.

Umowa koncesyjna dotycząca zarządzania i pobierania opłat na 60 km odcinku autostrady A4 między Katowicami a Krakowem została zawarta w 1997 roku. Jako koncesjonariusza państwo polskie wybrało spółkę Stalexport (obecnie: Stalexport Autostrada Małopolska).

Treść tej umowy od wielu lat wzbudza niestety wielkie kontrowersje. Chodzi przede wszystkim o kwestie ograniczenia możliwości rozbudowy dróg alternatywnych w stosunku do odcinka A4 zarządzanego przez Stalexport. Zgodnie z publikowanymi w prasie i mediach przeciekami na temat treści tej umowy (jest ona utajniona dla zwykłych ludzi) – każde podniesienie jakości lub przepustowości dróg równoległych do A4 może być traktowane jako droga konkurencyjna i skutkować wypłaceniem koncesariuszowi (tj. spółce Stalexport Autostrada Małopolska) odszkodowania przez państwo polskie.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że A4 wybudowano częściowo ze środków publicznych, a częściowo za kredyty z poręczeniem rządu. Pierwszą umowę koncesyjną podpisał na kilka dni przed przegranymi wyborami rząd SLD (1997 rok). Potem kilka aneksów do umowy koncesyjnej podpisywał rząd Jerzego Buzka (AWS-UW). Co ciekawe: minister Skarbu Państwa z tego rządu – Emil Wąsacz – jest dziś prezesem… Stalexportu Autostrada Małopolska S.A. Ostatni tajny aneks do umowy koncesyjnej podpisywał minister rządu SLD Jan Ryszard Kurylczyk.

Wynik 119,38 mln zł za trzy pierwsze kwartały bieżącego roku daje podstawe sądzić, że wynik za cały rok może być rekordowo wysoki. Warto wspomnieć, że w dotychczasowo rekordowym 2016 roku spółka Stalexport Autostrada za zarządzanie odcinkiem autostrady A4 miała 165,3 mln zł zysku na czysto. Wynik ten był o 38 proc. wyższy niż uzyskany w 2015 r.

Źródło:
Zysk netto Stalexportu Autostrady wzrósł wstępnie do 119,38 mln zł w I-III kw. (Stooq.pl)
Ruch na koncesyjnym odcinku A4 wzrósł w III kw. tego roku o 6,5 proc. (Stooq.pl)
Płatna autostrada A4: Sąd utajnił aneks, ale my go znamy!(interia.pl)

http://niewygodne.info.pl/artykul8/04078-Wielkie-zyski-za-zarzadzanie-60-km-autostrady.htm

Mimo to nie należy wątpić, iż firma prywatna ZAWSZE zrobi WSZYSTKO lepiej i taniej, niż państwowa.
Admin

Komentarzy 31 to “Autostradowy biznes”

  1. Zainteresować to się powinny specjalne szwadrony powołane do wykonywania wyroków za zdradę Polski i Narodu Polskiego. Zainteresować powinny się wszystkimi „spółkami”. A poza tym, to jaka k_rwa wymyśliła płatne autostrady? Widziałem kiedyś taki film, jak taki jeden delikwent poczynał sobie bardzo podobnie. Skończył powieszony wysoko w klatce. A tu? Tu mamy narzekanie, że jeden złodziej jest cwańszy i dyma ludzi o 280% bardziej niż inny złodziej. Czy ci ludzie wszyscy poślepli już całkiem, że wypisują takie dyrdymały? A może to tylko takie oswajanie nas z batem, pisane na zlecenie?

  2. malpa said

    „Dziś jednak prezesem UOKiK jest ktoś zupełnie inny (Marek Niechciał z nadania premier Beaty Szydło). Kto wie, czy takie postępowanie zakończyło by się dziś tak samo?”. Ojoj, czyżby sugerowanko, że decyzja administracyjna nie zależy od przepisów prawa, a od tego, kto aktualnie sprawuje dany urząd? Czy to byłyby standardy demokratyczne? Co na to KOD?

  3. snag said

    Nu a w tym USraelu to masz p. wybor, znaczy siec interstate autostrad z ograniczeniem 65-70 mil/h plus prywatne gdzie mozna szybciej.

    ——
    W Polsce zawsze da się w ogóle uniknąć autostrad.
    Admin

  4. snag said

    Skorumpowany do kosci polinski rzad a nie prywatna inicjatywa ,…

    ——-
    Jasne, rząd im nakazał zdzierać skórę z kierowców, choć sam z tego nic nie ma.
    Admin

  5. jasiek z toronto said

    Re: 4 Snag..
    A co bysmy robili bez takich „kuczykow”, balcerowiczow, komorowskich morawieckich I I’m podobnym, jak rowniez calego „kneSejmu”??? Pewnie z galezi na galaz bysmy skakali a poslugwanie sie mlotkiem byloby dla nas Polakow szczytem techniki…
    =================================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  6. Pinxit said

    Zapytajcie sie Cejrowskiego. On wam wytlumaczy, ze to jest prywatny biznes, czyli swietosc szmoncesowa, z ktorym kierowcy nie maja podpisanego zadnego kontraktu (tak jak z Facebookiem) i w zwiazku z tym, nikt nie kaze korzystac z takich drog, ktore nam nie odpowiadaja.
    I takie popularne w Polsce buce, pelzaki-ameby jak Cejrowski popieraja najwieksze skurwysynstwo zydowskiego kapitalizmu: infrastruktura nie dla ubogich. Bo cala planeta, i kazdy kawalek ziemi na tej planecie, nalezy sie biznesmenom.
    Jak sie nie podoba, mozna leciec na Mars.

  7. brys said

    Ile kosztuje czeska winieta w 2017 roku?

    Ceny czeskich winiet już od kilku lat utrzymują się na tym samym poziomie. Zmienia się za to znacznie wzór graficzny winiet. Część którą odrywamy i zatrzymujemy do kontroli znajdziemy na dole naklejki, a okresy ważności rozróżnia nie tylko kolor, ale i kształt geometryczny. Ceny winiet w Republice Czeskiej w 2017 roku wynoszą (ceny w PLN i € są także ustalone jako sztywne przez stronę czeską):

    Winieta roczna (R) – 1500 CZK/57€/247PLN

    Winieta miesięczna (M) – 440 CZK/17€/72,5PLN

    Winieta 10 dniowa (D) – 310 CZK/12€/51PLN

    ZA: http://kubawpodrozy.pl/winiety-w-czechach-2017-gdzie-kupic-i-jak-wypelnic-winiete-poradnik/

  8. brys said

    ad 5 Panie Jaśku. Niestety za nie długi czas nic, bo rosną pokolenia bez możliwości kontaktu w Polsce zarówno z poważną nauką, polityką, przemysłem i byznesem. Bedziem montowac i budować – ale tylko do dwóch pięter.

  9. Pinxit said

    Zapytajcie sie Cejrowskiego. On wam wytlumaczy, ze to jest prywatny biznes, czyli swietosc szmoncesowa, z ktorym kierowcy nie maja podpisanego zadnego kontraktu (tak jak z Facebookiem) i w zwiazku z tym, nikt nie kaze korzystac z takich drog, ktore nam nie odpowiadaja.
    I takie popularne w Polsce buce, pelzaki-ameby jak Cejrowski popieraja najwieksze skurwysynstwo zydowskiego kapitalizmu: infrastruktura nie dla ubogich. Bo cala planeta, i kazdy kawalek ziemi na tej planecie, nalezy sie biznesmenom.
    Jak sie nie podoba, mozna leciec na Mars.

  10. jasiek z toronto said

    Re: 7 Brys
    ….I zastanawiac sie ile w Czechach „wineta” (czy „mineta”) kosztuje, jak sie zyje w innych krajach, jak sasiad jest ubrany, czy jest trzezwy, jakim samochodem porusza sie do (czy przypadkiem lepszej) „roboty…” itd. itd., itd., itd…
    ===================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  11. Jacek said

    – stalexport i jego autostrada to geszeft AWS ! to część tortu z magdalenki ! dlatego nikt tego nie ruszy !
    – my nie ruszamy waszych a wy nie ruszacie naszych !!!

  12. brys said

    Panie Jaśku – nie jestem inteligentem, nie mam charyzmy, nikogo na ulice nie wyprowadze, na radnego mnie nikt nie wybierze. ale lubie wiedzieć. Wyżej dupy nie podskocze.

  13. ??? said

    „Autostrady A2 zarządzanej przez GIODO ”

    GIODO? Jaja sobie ktoś robi? A co ma do tego Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych?

  14. jasiek z toronto said

    Re: 10 Brys
    Nie raz idioci wyprowadzali idiotow na ulice I dokladnie tym samym sie konczylo…”parade do garazu”…
    Tutaj w Gajowce nie tolerujemy (przynajmniej ja nie toleruje) durniow, oszustow I klamcow, a wiec wyrazam swoj punkt widzenia I podsuwam konkretne argumenty tego potwierdzajace.

    Wiedza Panie Brys, to bardzo powazna bron, ktora moze byc uzyta w dobrym lub zlym kierunku…

    Pisze Pan: : „nie jestem inteligentem, nie mam charyzmy, nikogo na ulice nie wyprowadze, na radnego mnie nikt nie wybierze. ale lubie wiedzieć. Wyżej dupy nie podskocze.”…

    Moj komentarz: „Panie Brys, nalejpiej poloz sie Pan nic nie rob, zdobywaj wiedze I czekaj az ktos za Pana cos zmieni… Samo sie Panie Brys nic nie zrobi, samo sie nie naprawi, samo sie nie ulepszy…a wogole „tu mi wisi”…, ale przed kumplami „blysne wiedza”…Tak to ma wygladac? Tak ma panska wypowiedz interpretowac????….

    Rece opadaja

    ==========================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  15. brys said

    Panie Jaśku – widział Pan kiedyś świniaka bez głowy? Albo prędzej kurę, jeszcze nie wie że nie zyje – nogi biegną, oczy mrugają, nawet coś tam widzą. Jak dla mnie na dzień dzisiejszy nie ma za kim iść. Dokąd na pewno by się znalazło. A skoro mądrzejsi sie nie wychylają, to i ja posiedzę.

  16. Boydar said

    Pan Bryś nie określił się, że Mu „wisi”. Dał natomiast do zrozumienia, że na razie nie dostrzega skutecznych metod prowadzących do natychmiastowej zmiany sytuacji.

  17. jasiek z toronto said

    Re: 13 Brys…
    Oto jeden z niewielu, ktorzy wykladaja „czarno na bialym” o co chodzi…w tym calym zydowskim bajzlu w jakim od setek lat tkwimy.

    Owszem, moge podac liste osob juz „wychylonych” publicznie, ktorzy bez „ogrodek” ujawniaja to, co bylo w Gajowce publikowane. A wiec isc za takimi Polakami. Popierac I wspomagac na miare wlasnych mozliwosci.

    ========================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  18. jasiek z toronto said

    Re: 14 Boydar.
    Panie Boydar, czy kazdemu mam „lopata do glowy wkladac” I zeby podniosl „przyspawana” dupe z krzesla???…
    (nic sie nie da zrobic???)
    Gdyby nic sie nie dalo zrobic, to nie powstaloby setek stron internetowych, ani autorow rzetelnych informacji….
    Ktos dal temu poczatek…No I dalo sie. Wszystko da sie, tylko trzeba chciec,aby dalo sie…
    ===========================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  19. Boydar said

    Póki co, Pan Bryś współtworzy na miarę możliwości JEDYNĄ stronę internetową gdzie można dowiedzieć się prawdy. Gdyby każdy Polak podjął taki wysiłek, sytuacja z urzędu uległa by zmianie.

    ——
    Nie inaczej.
    Admin

  20. Premizlaus said

    Re 1:
    Te Hulajhopa, to załatw Polakom darmowe autostrady. Taki mędrek na pewno sobie z tym poradzi.

    A tak ogólnie do tematu: co to mają być za niby autostrady, jak to tylko po dwa pasy ruchu ma w jedną stronę? Autostrady z prawdziwego zdarzenia mają po trzy, a nawet cztery, a nie te nasze ekspresówki. Przy byle blokadzie już się robi tłok i kilkukilometrowy korek. A nie dawno byłem świadkiem takiego wydarzenia. Kierowcom TIRów tylko współczuć, bo pewne gryźli kierownice z niecierpliwości.

  21. Re 18.
    a dlaczegóż to każdy Polak nie miałby samodzielnie sobie załatwić? zamiast czekać, aż ktoś to za niego zrobi?
    czy te drogi są prywatne? czy zostały wybudowane z prywatnych środków? to z jakiej racji opłaty? jeśli się ludzie godzą i płacą, to będą mieli płatne. wystarczy nie zapłacić złodziejom.

  22. Czep się jełopie jakiejś męskiej kierei, bo widzę, że masz do nich słabość i tam wycieraj swoje szlochy. Twoje chamskie odzywki i kreowanie siebie na klawiaturowego osiłka i tak nie pomogą ci w pozbyciu się kompleksu kurdupla. To będzie się za tobą ciągnęło aż do końca. Nie współczuję.

  23. ojojoj said

    To nie wiecie panowie ze najlepszy byzmes to sie robi z „government” ?
    A jak ma zrobic byzmes rzad z „government” ?

    Toz to juz Am-szelma herbu Czerwona Pieczec Salomonowa na Tarczy o tym 300 lat temu wiedzial.

  24. Sołtys said

    Te drogi powinny być od ręki znacjonalizowane,a ci którzy dopuścili do takiej sytuacji kula w łeb.To że ten rząd nic w tym temacie nie robi jest dowodem na to że rządy PIS kontynuują zadanie poprzedników.

  25. Jack Ravenno said

    @19 PREMIZLAUS – święta prawda bo jak polska „husaria” zaczynała atak w szkoplandii środkowym pasem to lewy był wolny i dało się jechać. Noż kurde w Polsce to szczyt debilizmu żeby za budowę dwupasmówki płacić krocie a szczytem chamstwa jest branie za takie dziadostwo choć grosza…Bo „śpieszący się” TIRowiec potrafi zablokować ruch nawet na dziesięć minut. ŻENUA!

  26. Pinxit said

    Drogi naleza do podstawowej infrastrktury i sa oowiazkie panstwa. Po to „panstwo” zbiera podatek drogowy.
    Prywatne drogi powinny byc tylko na prywatnej posesji.
    Oddanie drog publicznych w rece prywatnych zbirow jest najwiekszym dranstwem zydoskiego kapitalizmu .
    Teraz okazuje sie, ze woda, ktora spada z nieba jest prywatna wlasnoscia. Niedlugo bedziemy kupowac powietrze w torebkach.

    Wszyscy ci radosni piewcy zydowskiego systemu kapitalistycznego – to nie sa ludzie. To sa bezmozgie ameby.
    W Polsce nie bezpiecznie rosnie klasowosc a raczej kastowosc spoleczenstwa. Z wielkim poklaskiem nieukow i zlodziei.

  27. Marucha said

    Re 26:
    To samo dotyczy kolei, wodociągów, elektryczności, telekomunikacji…
    Państwo zbudowało, koczownicy zarabiają.

  28. No właśnie, Panie Marucha! To jest właśnie zdrada Polski i Narodu Polskiego! Bo co to znaczy, Państwo zbudowało? To znaczy, że to Naród Polski zbudował. A zbudował nie dla koczowników, czy jak by ych tam nie zwał, ale dla siebie, dla dzieci i wnuków swoich, dla następnych pokoleń Polaków. Za tę zdradę kara może być tylko jedna. A jak się przed tymy szubrawcamy bronić, zanim ktoś ych odpowiednio ukarze? Nie płacić! Nie płacić na wszelkie możliwe sposoby! Wszyscy! Bojkot totalny póki co, a nie zwalanie roboty na Pana Boga. Bogu to, co boskie, cesarzowi, co cesarskie, parchu, co parchate, a głupiemu batem po dupie i do gnoju.

    ——
    Ależ ma Pan rację.
    Gdyby chcieć ukarać winnych, to chyba latarni by nie starczyło….
    Admin

  29. Kar said

    ..wroca jeszcze dobre czasy kiedy białogłowa – zonka zamiast noc poslubna z panem mlodym bedzie musiala w kolko na okretke po panskiej zagrodzie..A pan, mlody zonkos za zadoscuczynienie bocknie w podziece w przedzial, ze dostal okruchy z panskiego

  30. Panie Marucha, te przysłowiowe latarnie (bo chyba o takie Panu chodziło), to już sprawa dalsza, techniczna. Pierwsza rzecz – tych winnych wskazać i nigdy nie przestać ich pokazywać, jako zwykłych zdrajców i szubrawców spod tej ciemnej heksagonalnej. Druga rzecz – tych winnych skazać i dopóty ich skazywać, dopóki ych liczebność się wyzeruje. Innej drogi do wolności nie ma! Nigdy, przenigdy, za żadne krocie w złocie nie wolno ym tego zapomnieć, wybaczyć, czy nie daj Panie Boże darować, machając na to bezsilnie ręką. Jeżeli kiedykolwiek kamień ma mi z serca spaść, to nie po to, żeby gruchnął mi w stopy. Taki kamień ma być obwiązany sznurem, do którego na drugim końcu przyczepi się stosownego łachudrę i ten obwieś podąży w ślad za kamieniem, zgodnie z prawem natury, w wodne odmęty. Wówczas dopiero może zapanować zgoda między mną a tymi mętami i rzeknę na tę okoliczność słowiańską maksymę: „Kamień w wodę!”.

  31. Premizlaus said

    Re 22:
    Oj, cóż to było za dziobnięcie prawdziwego orzełka.

Sorry, the comment form is closed at this time.