Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    JanuszT o Wolne tematy (53 – …
    JanuszT o Wolne tematy (53 – …
    JanuszT o Wolne tematy (53 – …
    JanuszT o Wolne tematy (53 – …
    podczaszy o Wolne tematy (53 – …
    JanuszT o Wolne tematy (53 – …
    Sebastian o Wolne tematy (53 – …
    podczaszy o Wolne tematy (53 – …
    JanuszT o Wolne tematy (53 – …
    podczaszy o Wolne tematy (53 – …
    MatkaPolka o Traditionis Custodes
    JanuszT o Wolne tematy (53 – …
    JanuszT o Wolne tematy (53 – …
    JanuszT o Wolne tematy (53 – …
    JanuszT o Wolne tematy (53 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 549 obserwujących.

Sprzedali 22,1 proc. Polskich Hut Stali za 6 milionów zł. NIK stwierdziła, że wycenę spółki zaniżono o 2 miliardy zł!

Posted by Marucha w dniu 2018-01-08 (Poniedziałek)

W 2003 r. podjęto decyzję o prywatyzacji Polskich Hut Stali SA (huty w Krakowie, Dąbrowie Górniczej, Świętochłowicach i Sosnowcu). Rząd oraz ministerstwa skarbu i gospodarki (opanowane przez polityków SLD) zgodziły się wówczas na sprzedaż pakietu 22,1 proc. akcji tej spółki za kwotę 6 milionów zł (przy kilku warunkach).

Późniejszy raport NIK stwierdził jednak, że na potrzeby prywatyzacji wycenę spółki zaniżono o blisko 2 miliardy zł, a najlepszym tego dowodem był fakt, że już w 2004 r. spółka miała 1,7 miliarda zł zysku na czysto!

[Nie ma co się epatować rzekomym „zaniżeniem” wartości spółki. Wystarczy spytać np. pana Janusza KM, a ten bez wahania odpowie, iż wartość spółki wynosi tyle, ile za nią chce zapłacić nabywca – admin]

Raport Najwyższej Izby Kontroli (NIK) z grudnia 2006 r. pt. „Informacja o wynikach kontroli prywatyzacji Polskich Hut Stali SA” nie pozostawia wątpliwości. Już w pierwszych jego zdaniach możemy przeczytać: „Ocena skontrolowanych zagadnień jest negatywna w odniesieniu do przebiegu i warunków finansowych prywatyzacji Polskich Hut Stali SA”.

Kontrolerzy NIK uznali przede wszystkim, że to „finansowe parametry umowy prywatyzacyjnej były niekorzystne dla Skarbu Państwa ze względu na zbyt niskie ceny wyprzedawanych akcji Polskich Hut Stali” (dalej: PHS). Ale po kolei…

W raporcie NIK czytamy, że wycena PHS sporządzona przez Konsorcjum Doradcze BRE Corporate Finance SA i Evip International Sp. z o.o., była zaniżona o prawie dwa miliardy zł.

Tutaj trzeba poczynić małą, acz istotną uwagę. Wspomniane konsorcjum zostało wybrane jako doradca prywatyzacyjny w trybie „niekonkurencyjnym”, tj. z wolnej ręki. Z punktu widzenia legalności i gospodarności NIK negatywnie oceniła taki stan rzeczy, szczególnie, że wynagrodzenie za doradztwo wyniosło w tym przypadku aż 3,07 mln zł brutto.

Kontrolerzy NIK zauważyli, że „nieprzestrzeganie przepisów dotyczących zamówień publicznych należy do typowych przejawów występowania zjawisk korupcyjnych”.

Tak jak napisałem wycena PHS została – wg NIK – zaniżona o prawie dwa miliardy zł. Jaki był tego powód? Kontrolerzy NIK stwierdzili, że Konsorcjum Doradcze BRE Corporate Finance SA i Evip International opierało się na zaniżonej prognozie wyników finansowych Spółki (co
miało wielki wpływ na kwotę ostatecznej wyceny).

Co jednak ciekawe – w opracowanym zaledwie trzy miesiące wcześniej „Biznes Planie” dla PHS, sporządzonym przez to samo Konsorcjum Doradcze (!), prognoza wyników finansowych była wyższa o 2,5 miliarda zł, a w aktualizacji tego „Biznes Planu” wykonanej w niespełna rok po wycenie – znowu była wyższa o 1,9 miliarda zł…

Efekt tego był taki, że Skarb Państwa uzyskał za pakiet 23,5 mln akcji PHS (stanowiących w momencie podpisywania umowy 22,1 proc. istniejących wówczas wszystkich akcji tej spółki) kwotę niespełna 6 mln zł, a cena jednej akcji wyniosła zaledwie 25 groszy.

Zdaniem NIK odpowiedzialność za wynegocjowanie i przyjęcie niekorzystnych warunków prywatyzacji ponosi ówczesny Minister Skarbu Państwa, a Rada Ministrów i minister właściwy do spraw gospodarki – za ich zaakceptowanie. Szefem Rady Ministrów był wówczas Leszek Miller, ministrami Skarbu Państwa byli Wiesław Kaczmarek (2001-2003), Sławomir Cytrycki (2003), Piotr Czyżewski (2003 – 2004) oraz Zbigniew Kaniewski (2004), natomiast ministrami właściwym d/s gospodarki byli Jacek Piechota oraz Jerzy Hausner.

Źródło: Informacja o wynikach kontroli prywatyzacji Polskich Hut Stali SA (MSP.gov.pl)
http://niewygodne.info.pl/

Komentarze 52 do “Sprzedali 22,1 proc. Polskich Hut Stali za 6 milionów zł. NIK stwierdziła, że wycenę spółki zaniżono o 2 miliardy zł!”

  1. NC said

    Ile wzięli i gdzie schowali?

  2. B.Leks said

    Kiedy Leszek Miller, Wiesław Kaczmarek, Sławomir Cytrycki, Piotr Czyżewski, Zbigniew Kaniewski, Jacek Piechota oraz Jerzy Hausner beda solidarnie siedziec za kratami?
    Polska jest panstwem prawa, a rzadzi prawo i sprawiedliwosc.

  3. Poziomka said

    No to przypomnijmy sobie co mówił A.Lepper w 2007 roku:

    Rozliczenia „złodziejskich prywatyzacji”, m.in. Polskich Hut Stali, a także wyjaśnienia społeczeństwu, czy Porozumienie Centrum spłaciło pożyczkę zaciągniętą w Fundacji Prasowej „Solidarność”, domagał się szef Samoobrony Andrzej Lepper podczas konferencji prasowej w Katowicach.

    „Wchodząc po wyborach w koalicję w 2005 r. umawialiśmy się, że wszystkie te prywatyzacje, gdzie raporty NIK-u wskazywały, że 95 proc. prywatyzacji w Polsce po 1989 r. odbyło się z naruszeniem prawa, zostaną rozliczone” – mówił przewodniczący Samoobrony.

    Przypomniał m.in. sprawę prywatyzacji Polskich Hut Stali za czasów rządu Marka Belki, kiedy do prywatnych inwestorów trafiło 70 proc. akcji tego koncernu.

    „W tej sprawie rozmawialiśmy z Kaczyńskim, z PiS, zanim weszliśmy do koalicji – była cały czas zgoda, by tę prywatyzację rozliczyć od początku do końca. Samoobrona swoje zrobiła, swój projekt powołania komisji śledczej do sprawy zbadania prywatyzacji PHS złożyła w Sejmie. Było przyrzeczenie premiera i władz PiS, że tę komisję, jako jedną z pierwszych powołamy” – wskazał Lepper.

    Podkreślił, że PiS odwlekał powołanie komisji, a minister Wojciech Jasiński „za przyzwoleniem premiera”, doprowadził w tym czasie do sprzedaży następnych 25 proc. akcji PHS. „Okazało się, że panu premierowi nie zależy na tym, by te prywatyzacje rozliczyć, a odwrotnie – by mówić ludziom o ściganiu złodziei, a robić wszystko, by złodziei nie złapać” – mówił Lepper.

    „Oskarżam PiS, władze PiS, na czele z Jarosławem Kaczyńskim, że im absolutnie nie zależy na rozliczeniu prywatyzacji. Oni sami mają za paznokciami dużo brudu i dlatego nie chcą zadzierać z kimś, kto mógłby się wziąć za nich” – podkreślił

    https://www.wprost.pl/kraj/114069/Lepper-rozliczyc-prywatyzacje-hut-stali.html

  4. Terebesz said

    Akurat wspomniany Korwin, pomiędzy jednym wygłupem a drugim głosił dość konsekwentnie że państwowe firmy należy sprzedawać metodą publicznej licytacji i tu przyznaję mu rację, natomiast co do tego, CZY w ogóle sprzedawać kurę znoszącą złote jajka pewnie różnilibyśmy się zasadniczo.

    ——
    Tak, Korwin-Mikke był gotów sprzedać nawet Wawel i Muzeum Narodowe, byle by po uczciwej licytacji i za godziwą cenę.
    Admin

  5. Rob said

    Ten art. jest dowodem na to, że PiS „tylko szczeka a nie gryzie”.
    Złodzieje mogą się czuć bezpiecznie.

  6. Miet said

    Czy ktoś mógłby mi naświetlić, co się dzieje z Hutą Bolesława Bieruta w Częstochowie???
    Moja Politechnika była związana z tą hutą cały czas.
    Cały Wydział Metalurgii na Politechnice był z nią związany.
    Ciekawe co teraz???

    ???

    ——
    To, co zostało, jest własnością „Ukraińców”.
    Admin

  7. Lily. said

    Zagraniczne media informowaly,ze w Polsce jak
    w zadnym innym kraju przybywalo co tydzien
    2 tys nowych milionerow (nowobogackich).

  8. Re 7 Lily

    No I dlatego ok. 3 mlionow „nowobogackich” nie pozwoli na to, aby Polacy przejeli wladze…Oczywiscie, ze jest to jeden z powodow…by nie znalezc sie za „zelaznymi firankami”…
    =====================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  9. Jerzy Habdas-USA said

    Re.#2
    Nic i nigdy, nikomu się nie stanie,
    jak 100-letniemu starcowi nie stanie
    nawet w nirwanie… J.H.-USA

  10. RomanK said

    Wzieli, sprzedali, schowali, …KTO????? Jakim prawem???? W czyim interese???? KTo zawinil?? Kiedy odpowie????
    Kto podjal taka decyzje….????

  11. Pinxit said

    4
    Terebesz

    O majatku panstwowym powinien decydowac wlascicieil czyli podatnik – a nie jakas zasrana „komisja” zagraniczna czy publiczna licytacja!!!

    Kiedy sie Polacy ockna???!!!!
    Po nastepnych rozbiorach???

    Wlasnosc panstwowa zostala SKRADZIONA!!!
    Polacy sie cieszyli, ze wreszcie maja zachodna demokracje.
    Nieuki.

    Skoro panstwowe decyzje mozna podejmowac bez zapytania sejmu o zgode – nalezy zlikwidowac sejm, bo za duzo kosztuje podatnika.

  12. JOIGNAC said

    Panie Miet(6). Pracowałem 35 lat w hutnictwie i chociaż praca lekka nie była, sentyment pozostał. U mnie była to Huta „Kościuszko”. To co zrobiono z hutnictwem na Śląsku i nie tylko, woła o pomstę do nieba…

    Proszę, oto 3 linki na interesujący Pana temat:

    .http://czestochowa.naszemiasto.pl/artykul/huta-czestochowa-10-lat-po-prywatyzacji,3615226,art,t,id,tm.html

    .http://www.dziennikzachodni.pl/tag/isd-huta-czestochowa-zwolnienia/

    .https://zlom.info.pl/aktualnosci-informacje-z-branzy-zlomu/593/na-1-czerwca-2016-roku-zarzad-isd-huta-czestochowa-zaplanowal-ponowne-uruchomienie-stalowni.html

  13. Siekiera_Motyka said

    Historia jednej spółki

    „Historia

    1985

    Ewa Plucińska – znany prawnik i jedna z pierwszych w Polsce kobiet biznesu zakłada firmę EVIP, która staje się podwalinami dla rozwoju wielkiego biznesu w Polsce. Firma rozpoczyna z rozmachem działalność gospodarczą, w zakresie usług prawnych, administracyjnych oraz finansowo-analitycznych. Z pomocą firmy EVIP tworzone były pierwsze w Polsce spółki z udziałem kapitału zagranicznego wśród nich: Armatura Olesno z kapitałem niemieckim, Stocznia Jachtowa w Szczecinie z kapitałem szwedzkim, firma PUMA z kapitałem izraelskim, firma La Panthera z udziałem kapitału austriackiego i dziesiątki innych.

    1990

    Z inicjatywy Ewy Plucinskiej zostaje utworzona spółka EVIP International Sp. z o.o., której zakres działalności zostaje ukierunkowany na profesjonalne doradztwo strategiczne dla firm. Jednym z większych wydarzeń rynkowych tego okresu w Polsce było wprowadzanie, początkowo przez firmę EVIP, a następnie kontynuowane przez spółkę EVIP International Sp. z o.o. wielu międzynarodowych inwestorów, wśród nich koncerny The Coca-Cola Company i Shell.

    1991

    Naturalną konsekwencją rozwoju spółki było utworzenie przez Ewę Plucińską holdingu siedmiu wyspecjalizowanych firm doradczych tworzących Grupę Firm Doradczych EVIP, powiązanych ze sobą kapitałowo i operacyjnie. Zarządzana i kontrolowana kapitałowo przez Ewę Plucińską Grupa, obsługiwana była przez Kancelarię Prawną Plucińska i Wspólnicy sp. komandytowa.

    W okresie transformacji gospodarki polskiej Grupa Firm Doradczych EVIP stała się największą w kraju, polską firmą doradczą, pracującą na rzecz największych procesów prywatyzacyjnych w Polsce, w tym: Polskie Huty Stali, Stocznia Gdańska S.A., Cefarm Warszawa S.A., Huta Oława S.A., Poznańskie Zakłady Przemysłu Spirytusowego „Polmos” S.A., WSK – PZL Rzeszów S.A.(dla Pratt & Wittney) inne.

    Grupa Firm Doradczych EVIP wprowadzała na giełdę papierów wartościowych Softbank, Kopex, Kęty, S.A., Mostostal Siedlce, Hutę Oława i inne.

    1998

    Jedna ze spółek Grupy, pod nazwą EVIP Progress S.A., stała się aktywnym współinwestorem, przy zakupie Stoczni Gdańskiej będącej w stanie upadłości. Spółka EVIP Progress S.A. do roku 2006, była wraz z funduszami rządu amerykańskiego współwłaścicielem wydzielonej ze Stoczni Gdańskiej spółki developerskiej Synergia 99, której wynikiem jest realizacja największego obecnie projektu developerskiego Młode Miasto Gdańsk http://www.mlodemiasto.pl.

    2006

    Dynamiczne zmiany rynku polskiego, wynikające z dostosowania się Polski do wymogów Unii Europejskiej, postępujący proces globalizacji wymuszają na właścicielce Grupy wprowadzenia drastycznych zmian zarządczych w strukturze kapitałowej Grupy. Ewa Plucińska podejmuje świadomą decyzję o reorganizacji Grupy Firm Doradczych EVIP i ograniczeniu jej zasobów oraz produktów do 3 firm, występujących nadal pod parasolem Grupy, ale nie związanych ze sobą kapitałowo. Zarządy firm zostają wzmocnione przez Paulę i Filipa Plucińskich, drugie pokolenie, wykształcone w obszarze nowoczesnej strategii biznesu w USA i Wielkiej Brytanii.

    2007

    Aktualnie Grupa Firm Doradczych EVIP pracuje na rzecz przedsiębiorstw średniej wielkości. Spółka EVIP Centrum Sp. z o.o. zajmuje się profesjonalnym doradztwem strategicznym dla firm oraz organizacją ich finansowania, jak również wprowadzaniem firm na giełdę. Jej głównymi produktami są transakcje kapitałowe obejmujące kupno i sprzedaż firm, a także kupno i sprzedaż pakietów akcji/udziałów, zorganizowanych części przedsiębiorstw, wydzielonych linii biznesowych. Firmy z Grupy zajmują się fuzjami i przejęciami, procesami due diligence, pozyskiwaniem kapitałów m .in. poprzez proces wejścia firm na giełdę, czy poprzez pozyskiwanie finansowań z funduszy unijnych, a także wyceną: majątku firm, wartości marek, know how oraz goodwill.

    Ewa Plucińska Założycielka i Honorowy Prezes Grupy Firm Doradczych EVIP”

    Eva bez Jabłka (rysy ciekawe) z lewej strony,

    .https://ocdn.eu/images/pulscms/NDg7MDA_/705838c29b95b3b21c2876fa1e84f745.jpg

    Ewa szybko w swojej karierze zorientowała się gdzie się pojawiać

    _http://aliciapatterson.org/sites/default/files/styles/node_image/public/Simpson01.jpg?itok=-BcEcP5n

    Polska może być dumna z kobiet takich jak Ewa. No i oficjalnie jest 😉

    _https://www.uprp.pl/fotoreportaz-2008/Lead03,731,3237,24,wai,pl,text/

    Ewa szybko sie zorientowal gdzie sie postawic

  14. Re: Artykul (Admin- komentarz)

    „22,1 proc. akcji tej spółki za kwotę 6 milionów zł (przy kilku warunkach).
    Późniejszy raport NIK stwierdził jednak, że na potrzeby prywatyzacji wycenę spółki zaniżono o blisko 2 miliardy zł, a najlepszym tego dowodem był fakt, że już w 2004 r. spółka miała 1,7 miliarda zł zysku na czysto!

    [Nie ma co się epatować rzekomym „zaniżeniem” wartości spółki. Wystarczy spytać np. pana Janusza KM, a ten bez wahania odpowie, iż wartość spółki wynosi tyle, ile za nią chce zapłacić nabywca – admin]

    (jasiek z Toronto)
    I tak wlasnie takie „modele” uprawiaja zydowska propagade w wersji „kurwina-mekke-go”…
    Ale jak zapytac tego „kurwina-mekkego”, jak wyobraza sobie „wolny rynek” ze tak glosno o nim krzyczy, ze zniewolonym pieniadzem (opodatkowanym I oprocentowanym)????…

    Zrobi durna mine…I usmieszkiem skwituje…
    No bo jak to mozliwe, aby sam niewolnik mowil wszem I wobec jak wyglada wolnosc???..

    Kolejne pytanie: „Jesli „rzond” wystawia obligacje (tzw., emituje gwarancje rzadowe) I bondy, po to by od lichwiarzy pozyczyc pieniadze na sute oprocentowanie, to jakiz jest problem dla rzadu, aby emitowal (drukowal) gotowke I bil monete bez lichwiarskich posrednikow bankowych????…”

    =================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  15. Siekiera_Motyka said

    Ad. 6 – Huta jest w rekach spółki Donieckiej,

    https://en.wikipedia.org/wiki/Industrial_Union_of_Donbas

    „W nowym przetargu znów Mittal Steel był bliski wygranej. Na przeszkodzie stanęły związki zawodowe, które nie podpisały pakietu socjalnego. Ukraińcy dali lepsze warunki pracownikom i to oni przejęli HCz.

    Donbasowi postawiono twarde warunki. Musieli wpłacić 10 mln dolarów bezzwrotnej kaucji na zabezpieczenie zobowiązań i przedstawić gwarancje bankowe na kwotę za jaką kupią hutę. ”

    To raczej Rosjanie a nie Ukraińcy są właścicielami.

    _http://czestochowa.naszemiasto.pl/artykul/huta-czestochowa-10-lat-po-prywatyzacji,3615226,art,t,id,tm.html

  16. Zerohero said

    Myślę, że gdyby właścicielami byli Rosjanie a nie „Ukraińcy”, to już by kręcono aferę, że „strategiczna fabryka w rękach Kremla”.

  17. Pinxit said

    Huta Lenina w Nowej Hucie produkowala 8 i pol miliona ton stali rocznie. Bylo 6 wielkich piecow i 10 walcowni.
    Wszystko gdzies szlag trafil bo podobno nam sie nie oplacalo produkowac nawet stali ani blachy karoseryjnej.
    Mamy za to teraz kraj …biznesmenow i Towarzystwo Przyjaciol Atlantyckich.

  18. Joannus said

    Zamiast komentarza słowa Wyspiańskiego.
    Miałeś chamie złoty róg, został ci się jeno sznur.

  19. Stan said

    Ad:13,15 Siekiera_Motyka
    Serdeczne dzięki Szanowny Panie.
    Prawdziwe i ciekawe informacje Pan przedstawił, a dzisiaj co niektórzy starają winę zwalać na innych.
    Prawda jest też taka, ze w tamtych czasach kierownictwo wielu polskich firm państwowych reprezentowało
    bardzo niski poziom organizacyjny, marketingowy itd. i nie umiało się znaleźć w nowej kapitalistycznej rzeczywistości,
    gdzie rządzą twarde prawa konkurencji.

    W większości byli to „nieudoki” nieznający zasad nowoczesnego marketingu, bez znajomości języków obcych,
    a efekty tego były opłakane. Aby ratować ludzi co tam pracowali w tych firmach, trzeba było znaleźć lepszego gospodarza.
    Ludzie mieli dalsza prace, a nowi zarządcy lepiej pokierowali firma.

    Winę ponosi ówczesny rząd, że nie potrafił szybko zmieniać kierownictwo firm państwowych.
    W tamtych czasach, na wystawach międzynarodowych nie było reprezentantów polskich firm państwowych.
    Nie było przygotowanych ludzi, co mogliby zawierać nowe kontrakty itp.
    Wszystko to było kierowane odgórnie, albo i głupota.

  20. Abc said

    I teraz wchodzi ON – cały w spiżowych jajach żeby to anulować. A nie, czekaj…

  21. RomanK said

    Semantyka..panei Pinxit…nie ma zadnej wlasnosci panstwowej…jest panstwowy zarzad Majatku Narodoqwego. Panstwo zarzadza majatkiem Narodu jako manager, powiernik..i z tego zarzadu powinien skaldic okresowo raport..i za swoje decyzje odpowiadac…i moralnie i prawnie.
    Kto ?? kiedykolwiek o tym w Polsce slyszal????
    Panstwo jest jak mega Corporacja..t osoba prawna za ktora stoja konkretne osoby ponioszace przypisana prawem odpowiedzialnosc.
    Kazdy rzad powinien skladac przy wielu innych zprawozdanie roczne w ktorym pozycja ..przyrost majatku, ubytek majatku Narodowego powinien stanowic jedna z najeazniejszych pozycji.
    Panstwo” Polskie” na dzis podobne jest gospodarzowi. ktory wynajal zarzadce. A ten pobierajc WYSOKA miesieczna pensje od wlascicielA, sprzedaje co najlepsze z jego majatku..ZA BEZCEN .i oskarza gospodarza ,ze za malo mu placi. ZADA ZA TO EXTRA…..i straszy …ze rzuci prACE:-))))

  22. Siekiera_Motyka said

    Ad. 16 – Ma Pan racje.

    Kiedy to napisałem kierowałem się myślą „Donbas – Wschodnia Ukraina”. Taruta to cwany i elastyczny człowiek, bo inaczej by tego majątku dalej nie miał.

  23. Pinxit said

    21
    RomanK
    No to jesli semantyka – to semantycznie sprobuje przypomniec, ze jest roznica miedzy wlasnoscia prywatna a wspolna.
    Wspolna wlasnoscia byla w Polsce infrastruktura, uslugi komunalne, oswiata – to znaczy kazdy mial jednakowy dostep bo wstep byl oplacany w podatkach.

    Takie sprawozdania roczne byly kiedys w Polsce i zapewniam pana, ze pamietam te rozliczenia, ktore byly naprawde zmora bo nie bylo komputerow i trzeba bylo liczyc „na piechote’ i przy pomocy liczydla.
    Nie wiem czym pan sie zajmowal w Polsce, ze pan o tym nie slyszal.

    Zmora byly remanenty i rozliczenia coroczne i sprawozdania. Nad wszystkimi siedzial prokurator.
    Przed koncem roku obrachunkowego moja mama siedziala calymi nocami i sprawdzala kazda pozycje w budzecie przedsiebiorstwa.. Sprawozdanie szlo „wyzej” i bylo skrupulanie sprawdzane. Wszystko musialo sie zgadzac.

    Naturalnie semantycznie mozemy sie rozwodzic nad pojeciem „panstwa”. W Polsce byl to na kazdym szczeblu zarzad wybierany co roku.

    Chyba jednak panstwo jako korporacja sie nie zgadza. Bo korporacja zyje z zysku.
    Semantyka kapitalizmu.

  24. Romank said

    Panie PInxit…wlasnosc…to jedno pojecie ..wlasciciel to drugie..sa i rozne rodzaje wlasnosci i rozni wlasciciele. Ale wlasdnosc to prawo do wladania przedmiotem wlasnosci wlacznie z prawem zbycia czy pozbycia sie.
    Ale decyzja nalezy do wlasciciela…/nie do dupkow….ktorzy nie maja do tego prawa ani tytulu.
    TO ze wlasnosc jest spoleczna nie znaczy ze pan moze ja sobie przywlaszczyc , czy niz rozporzadzic wedle woli.
    Semantycznie nie mozna sie rozwodzic..semantycznie mozna usilowac belkotac…
    Kororacja zyje z zysku..apanstwo to niby z czego panie Pinxit??? TO panstwo, za ktorym pan tak szlocha ile razy pan sobie przypomni bylo taka korporacja..ktora tylko dlatego sprowadzila Polakow do poziomu nedzy..ze wszystkie wydatki wewnetrzne uwzala za koszty wlasne …a wszystko co sprzedali na zewnatrz za dochody…stad sprzedawali wszysko co kto kupil i ograniczali koszty tak, ze braklo swiniom krwi na kiszke….wiec sprzedali caly majdan…za ile kto dal, byle im odpalil…..
    jakie pan mial problemy z liczeniem??? nie mogli pana nauczcy uzywac :kreciolka”…
    WIdzi pan , jak pan zrozumie jak jest roznica pomiedzy wlasnoscia, prywatna, spoldziecza, akcjonariatem, wspolnota wlasnosciowa, spolka…to nie bedzie pan mial zdnych probemow z rozliczeniem…
    ROzxiczenia byly zmora bo kretyni ustanawiali metody rozliczen i sprawozdan finansowych…i do dzisiaj tak jest!
    A wystarczy zerznac od madrzejszych…nie powiem nawet od kogo…ale np w USA maja to swietnie rozwiazane,a skargi Polakow na skomplikowane systemy wynikja z nieznajmosci jezyka angielskiego.

  25. karlik said

    Ponieważ upłynęło 10 lat to NIKt nikomu nic nie zrobi, takie prawo jest w Polsce i tego nikt nie zmienił…
    .http://niewygodne.info.pl/artykul8/04208-Przedawnienie-karalnosci-czyli-III-RP-w-pigulce.htm

  26. RomanK said

    Panie Karlik..a kto to ma zrobic??????
    Rozmowa z pulkownikiem SB …ktory pyta…Panie Romanie a wogole to na czym polegaja te wasze Samorzady Robotnicze i te Struktury///
    Mowie..on slucha i w koncu powiada..Dziekuje..rozumiem….ale, mowi mi….._Toooo…..ta cala nadbudowa- jaka mamy- jest w takim ukladzie do niczego niepotrzebna.
    Wlasnie tak- odpowiadam~! Do niczego!
    – A kto to wymyslil???- pyta dalej..
    – To blyo wielu ludzi..ale tak naprawde najwiecej to przysluzyl sie Biskup z Cusy Mikolaj i Shiller…duzo od nich wziela Roza Luxemburg..ktora przekladala to na nowoczesny system…
    PO chwili pan pulkownik mi powiada:
    – Pan wie , ze jestescie bardzo niebezpiecznymi ludzmi?
    – Tak wiem….
    …Panie Karlik i mimo ze mi , ze szczergo serca zyczyl,zeby mi ie powiodlo za granica….uwazal , ze jestesmy zbyt niebezpieczni dla ich nadbudowy…..
    I mial racje….dlatego sam pan widzi! Nadbudowa pana Pinxita :-)))ksztaltuje nasz byt i przyszlosc naszych dzieci….
    CO do Korwina Mikkego…on mial duzo racji apelujac o sprzedaz…ale za godziwe pieniadze! Z tym ze nei znal sie i nie zna do dzis na Panstwie….a co najwaniejsze nei zna sie absolutnie na roli Panstwa w Ekonomii…jako nierob i hazardzista niechce dopuscic do siebie mysli, ze Spekulacja nie jest Uczciwym sposobem na zarabianie na zycie….ale spolecznei relevantntym procederem, gorszym i bardziej niszczacym niz narxcobusiness czy prostytucja….

  27. NICK said

    Ale jaja.
    Nnnno.
    Krytyk Ozjasza.

    Z jednej stajni.
    Pominę polski „przecinek”.

  28. Pinxit said

    24
    RomanK
    Roznimy sie nie tylko semantyka ale i pojeciami gospodarki.
    Gospodarka domowa nie jest nastawiona na zysk.
    Nie ma co porownywac systemu np. Szwecji z hulaszczym podejsciem do ekonomii w USA.
    Kraje skandynawskie maja kontrole panstwa nad wlasnoscia publiczna podczas gdy zachlanni kowboje dorabiaja sie nawet na dzieciach, ktore chca studiowac.
    Jak mozna zadluzac wlasne dzieci? To przeciez finansowy kanibalizm.

    Fetysz pieniadza nie ma nic wspolnego z gospodarka ani gospodarnoscia.
    USA jest zadluzone po uszy, czego nie mozna bylo powiedziec o krajach o gospodarce planowanej..
    Taka gospodarke planowa maja i Chiny i Niemcy.
    Ekonomia w USA w ogole nie istnieje. Jest to system rabunkowy, dlatego pada infrastruktura i miasta sie wala a przeciez nie bylo bombardowania.
    W tym rabunkowym balaganie najcwansi zlodzieje chowaja pieniadze po komyszach w panamie, na kajamanach. Przed kim chowaja?.

    Ja niekoniecznie wierze w rownosc spoleczna ale szczytem perwersji jest pozwolic prezydentowi kraju, zeby byl Full time biznesmanem i full time prezydentem.

    Urzad publiczny powinien sluzyc wylacznie publicznosci.
    Dlatego podawanie USA jako przykladu gospodarki jest niezupelnie etyczne.
    Zarabianie miliardow dolarow na mordowaniu ludnosci cywilnej swiata tylko dlatego, zeby ‚ratowac ekonomie’ jest chyba zarobkowym ludobojstwem.
    No jeszcze mozna ratowac gospodarke uprawa makow w Afganistanie.

    Natomiast zdolnosci rachunkowe Amerykanow najlepiej widac po obliczaniu glosow wyborczych, ktorych do tej pory spece od rachunkow doliczyc sie nie moga. A juz minal rok od wyborow. A glosy z 2000 roku do tej pory nie zostaly uzgodnione a sedzia sie przyznal, ze sie pomylil.

    Amerykanie jeszcze sa w powijakach. Nie dogonili dotad polskiej szkoly matematycznej. Chinczykowi niepotrzebny jest angielski zeby liczyc. I robi to lepiej niz Ameyrkanin, ktory zna angielski slang.

    Panstwo nie zyje z zysku.
    Tak jak gospodarstwo domowe nie zyje z zysku- chyba ze kogos okrada.
    Najlepszym dowodem jest gospodarka skandynawska, ktora nie przewiduje wzrostu ekonomicznego.
    To tylko jankesi wydumali, ze kupuje sie np.samochod osobowy albo miotle czy garnki do domu dla zysku!

    I USA nie jest najlepszym przykladem gospodarki ani gospodarnosci.
    Mowi o tym caly czas niestrudzony dr. Ron Paul

    A sasiedzi kanadyjscy i szefowie FBI sa jeszcze bardziej precyzyjni:

    Is Washington the Most Corrupt Government in History?

    https://www.globalresearch.ca/is-washington-the-most-corrupt-government-in-history/5620810?utm_campaign=magnet&utm_source=article_page&utm_medium=related_articles

  29. Miet said

    Jak to już nie raz bywało zarządzający Polską obudzą się z ręką w nocniku. Z tym, że będą udawać, że nic się nie dzieje.:-)))

    Wiemy ile to było wiwatów, gdy polski niby-rząd zdecydował sprowadzać gaz z za oceanu – czyli z USA.
    Media prześcigały się z chwalbą takiej decyzji. Jeszcze raz pokazano Ruskim gest Kozakiewicza!.:-)))

    A tu teraz coś ciekawego – jak zawsze w Hameryce – „business first”.
    Ze względu na duży wzrost cen gazu naturalnego, Amerykanie postanowili kupować gaz od Rosjan.:-)))

    https://www.rt.com/business/415345-united-states-buying-russian-lng/

    Jeszcze trochę i może być tak, że Polska będzie kupować rosyjski gaz od Ameryki.:-)))

  30. karlik said

    Ad . 29 „Jeszcze trochę i może być tak, że Polska będzie kupować rosyjski gaz od Ameryki.:-)))””
    Już zamówili
    .http://wyborcza.pl/7,155287,22678152,pgnig-zawarlo-kontrakt-na-dostawy-skroplonego-gazu-z-usa-umowa.html?disableRedirects=true

    Niektórzy twierdzą, że to rosyjski gaz, ale chyba kłamią..

    .https://pl.sputniknews.com/swiat/201711066644806-sputnik-usa-rosja-gaz/
    Najważniejsze, że wraca nowe i jest nowy rząd to zacznie wszystko naprawiać..

  31. Stan said

    Ciekawe info Panie Miet.
    Sankcje zakazują inwestowania firm EU w wydobywanie rosyjskiego gazu.
    Firma francuska Total (20%) i dwie firmy chińskie CNPC (20 percent) i Silk Road Fund (9.9 percent)
    inwestują miliardy w wydobywanie gazu na YAMAL i olewają te sankcje, ale gwarantują sobie pewne miliardowe
    zyski w następnych latach.

    Amerykanie zaczynają kupować rosyjski gaz skroplony (płacąc 86300 $ za tysiąc metrów sześciennych),
    gdyż jest tańszy od własnego. Anglicy tez zakupują rosyjski gaz skroplony z Yamal.

    Każda ilość rosyjskiego gazu skroplonego może być sprzedana.
    Poloki prowadza politykę uniezależnienia się od rosyjskiego gazu.
    Koń by się uśmiał z takiej polityki, ale kto lepiej się podlizuje ten idzie do góry ale na krótko.

  32. Stan said

    Proszę wybaczyć błąd:
    ma być: płacąc 6300 $ za tysiąc metrów sześciennych.

  33. RomanK said

    Juz kupuja panie Karlik……..

    Panie Pinxit.. pisze pan ,ze roznimy sie pojeciami gospodarki:-)))) Nie nei roznimy..gospodarka to jest gospodarka i inna nie moze byc…moze byc rozsadna idiotyczna i pozna pan po tym ze jedna daje wyniki, a druga nedze i nieszczescia ludzi w nia zaangazowanych…
    Gospodarka to dzialnososc ludzka sluzaca zaspokojeniu ich potrzeb. Tylko tyle ..Koniec kropka~!
    Pierwsza zasadnicza roznica jest- jaka gospodarke pan opisuje….gospodarka obejmujaca rolnictwo- Zoologie- Weterynarie i Agronomie..rozni sie od wszystkich innych dzialalnosci Czlowieka tym ..ze zarowno podmioty- jak i przedmioty tej dzialanosci – rodza sie , zyja i ..umieraja.
    Zostaw pan ideologie i pohukiwania co Amerykanie maja a co nie maja..nei zna pan..nic pan na ten temat nie wie….co pan moze powiedziec na ten temat:-))))
    Panie ..prezydentem moze byc kazdy..jak pan poczyta konstytucje , ktory na tyle oszuka ludzi , ze go wybiora. Mysli pan ze jakby na prezydenta wybrali byczka…zauwazylby ktos???? Jaki Prezydent ma wplyw na ekonomie..czy mysli pan, ze taki nierob i walkon, pijak i wodolej -jak nieboszczyk Kuron..nadawal sie na stanowisko ministra Pracy??? czlowiek, ktory w zyciu nie przepracowl godziny….kazdy jeden …Kaczynski, czy Macierewicz ,czy Jaruzelski ,czy Balcerowicz????
    XCzlowiek- jak Trump panei Pinxit…ktory wie co robi , ktory cos juz zrobil i moze sie tym pochwalic…wystarczy, ze przyjdzIe na godzine w sobote do Oval Office i pewne rzeczy podpisze, a inne nie…zrobi wiecej i madrzej niz wszycy jego poprzednicy:-)))
    I to juz widac!!!!~! Widac!!!!! TYlko durne buce, nei znajace sie na niczym wrzeszcza w parchatych mediach i robia z siebnie idiotow:-))))
    TO tak- jak dziesieciu dupkow stoi kolo auta i debatuje nad tym- dlaczego nie jedzie…a mechanik przychodzi i im powiada, ze dzis nie pojedzie- ale jutro o 10 tej rano????
    – A skad pan wie???
    – Bo wieczorem wsadze silnik…. a z rana popodlaczam reszte….:-))))
    Jako chlopieta doilismy owce..przygladali sie cepry , ponoc naukowcy …widzac, ze przechodzimy, ze skupcami od owcy do owcy…jeden z nich pyta.
    .- Chlopcy, a dlaczego tak malo mleka doicie…nie mozecie troche duzej podoic kazdej owcy?????
    Nasz Jontek podziwol sie na mniy- jo na Jontka…..i Jontek mu grzecnie lodpowiedziol…
    – Wos panocku pojebalo??????cy wiycie ily lowiecka mlyka dajy????

  34. RomanK said

    Panstwo nie zyje z zysku:-))))) Gospodarstwo domowe nei zyje z zysku:-)))))
    Panie pan sie dobrze czuje???? Jesli w gospodarstwie ma pan dwie sinki, piec owiecek…i gospodarzy pan… jak pan tomocy..i zdechnom panu i swinie i lowiecki…..to co pan mo???? Ano- nimo sie pan nawet po cym zalatwic:-)))) nie mowiac o zyciu:-)))
    Panie tyko we finansach istnieja zdechle swinie- jako …minus swinie…. w gospodarce porostu ni ma zodnej swini….jestes pan dziod! Zyc pan musi z pytanego!!!!! i ludzkiej litosci…..i to je normalna gospodarka.

    ——
    Państwo jednakże nie istnieje dla robienia zysków. Tym się różni od biura adwokackiego p. Lejby Fogelmana.
    Państwo ma inne zadania. Zyski powinny slużyć wykonywaniu tych zadań.
    Admin

  35. Re: 33 RomanK

    Tak panie Romku…Narod zyje z bogactwa jakie sobie sam wypracowal wlasnymi rekami..
    Im wiecej wypracowal, tym mniej z kazdym rokiem poswieca na prace zawodowa…a wiecej czasu poswieca swojej rodzinie…

    =====================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  36. Siekiera_Motyka said

    Ad. 30 – „W ramach tego śledztwa międzynarodowa grupa dziennikarzy ICIJ (International consortium of investigative journalists), finansowana w szczególności przez fundacje George’a Sorosa, zbadała około 13,5 miliona dokumentów o pracy grup offshore.”

    „Ross drove two hours a day from New Jersey to attend the CATHOLIC college preparatory Xavier High School in Manhattan. H”

    „Ross divested himself of most of his business interests when he joined the TRUMP Cabinet in February 2017. But he kept a stake in the shipping company Navigator Holdings through a chain of companies in the Cayman Islands, Appleby’s files and public records show. Ross previously served on Navigator’s board, and WL Ross & Co., which he headed until joining the Cabinet, has been Navigator’s largest shareholder since 2012.

    One of Navigator’s biggest clients is a Russian gas and petrochemicals company called Sibur, which has close ties to the Kremlin.”

  37. Pinxit said

    34
    RomanK
    Jak kazdy prawowity Amerykanin, pan RomanK wie, ze istnieje tylko jedno panstwo na swiecie i jeden system i absolutnie tylko jeden punkt widzenia: ten jedynie sluszny jakim jest USA.
    I nie wazne jak sobie marza i ukladaja zycie inne panstwa: Libia, Jugoslawia, Syria, Korea Polnocna.
    Przyjdzie armia najemnikow amerykanskich i z kazdym innym niz amerykanski systemem zrobi porzadek: zrowna kraj z ziemia i skazi caly terena na cale pokolenia: napalmem, uranem , fosforem i pozostawionymi minami.

    Panie Romanie
    Pan zapomina, ze istnieja tacy prezydenci jak Putin, Asad, Xi – zaden z nich nie doszedl do wladzy w drodze oszustwa.
    Zapewniam pana, ze w Rosji zauwazyliby roznice miedzy byczkiem a prezydentem. W Chinach tez.

    Widzi pan. Bywa tak, ze pod latarnia jest najciemniej.
    10 milionow Polakow nosilo na rekach zyda.
    I nawet nie wiedzieli, ze to zyd i ubek.

    W USA do tej pory wiele ludzi uwaza, ze Ameryka niesie swiatu kaganek oswiaty i demokracje.
    Bo przecietny Amerykanini nie widzi roznicy miedzy kagankiem i kagancem.

    Podobnie jak amerykanscy uczeni wielce politycy z Kongresu i senatu nie widza roznicy miedzy Krymem a Kremlem i maja klopoy ze znalezieniem Kanady na mapie.

    A jak pan chce sie cos dowiedziec o USA to radze pojechac do Mosulu i zobaczyc do czego jest zdolny taki jeden Amerykanin, Mattis znany pod pseudonimem: wsciekly pies.( Mad Dog)

    Co ja wiem o USA?
    Ogladam codziennie CGTN i wywiady z Amerykanami.
    Maja troszke odmienne zdanie od pana Romana.
    Widac tez niewiele wiedza o USA.

    Ogladam wywiady Oksany Boyko, Sophi Szewardnadze ze znanymi Amerykanami.
    Ogladam programy zdesperowanych jankesow w programie Amerykanina Lee Campa.
    I z nabozenstwem wrecz slucham przemowien prezydenta USA i zlotoustych kongresmenow.
    Mam przyjaciol jeszcze ze szkoly w Nowym Jorku i Waszyngtonie. Tez maja inne zdanie od pana Romana.
    I znam troszke historie.

    I czytam izraelskie dzienniki.
    A tam sama prawda o USA:.

    Coming soon: Maybe a joint exit from the United Nations?

    After all, the UN has also been critical of Israel

    America and Israel against the world – Opinion – Israel News | Haaretz.com

    https://www.haaretz.com/opinion/.premium-1.817190

  38. Pinxit said

    34
    Marucha
    Jakos tak sie zdarza, ze czesto pierwsze pokolenie emigrantow, zwlaszcza w USA probuje udawac, ze sa bardziej amerykanscy niz amerykanscy… Irokezi i idac za ciosem trendow i wypaczen najbardziej zadluzonej ekonomii swiata nie odrozniaja dochodu od zysku.
    Tak zwane panstwo administruje dochod, ktory wnosi podatnik i rozne oplaty panstwowe do skarbu panstwa.
    Ten dochod i jego przeznaczenie jest uzgadniane na sali sejmowej.

    Jesli glowa rodziny przynosi do domu zarobki – to nie jest to osobisty zysk glowy rodziny tylko dochod przeznaczony na wydatki zwiazane z utrzymaniem gospodarstwa domowego.
    W niczym dochod rodzinny nie przypomina ani gieldy ani korporacji bankowych czy militarnych.
    Tak jest w kazdym normalnym kraju.
    Tymczasem w USA zdecydowanie ponad polowa dochodu narodowego wydawana jest na ratowanie bankrutujacych bankow i korporacje militarne. Zadne inne potrzeby w kraju nie sa brane pod uwage.
    (Ostatnio ze zdumieniem Pentagon sie dowiedzial, ze prowadzi operacje militarne w .. Nigerze)

    To tak jak w rodzinie, w ktorej pani wydaje dochod swojego meza na futra i kosmetyki a dzieci chodza obdarte i glodne. A chlop haruje na kieliszek chleba.
    Do dupy taka gosodarka i trudno to nazwac ekonomia.

    Ale w USA wazne sa hasla: najwieksza ekonomia swiata:
    23 tryliony dolarow dlugu, dwa i pol miliona bezdomncyh i 42 miliony glodujacych – to ostatnie oficjalne doniesienia – prosto z USA. .

  39. Marucha said

    Re 39:
    Pominąwszy wszystko inne, w tym pewne różnice zdań na tematy amerykańskie – Pan Mietek jest b. porządnym człowiekiem. Czuje się w obowiązku bronić USA i choć nie zawsze się z nim zgadzam, rozumiem go.

  40. Romank said

    Panie Pinxit… widze, ze pan duzo oglada TiVi….stad pana znajomosc Ameryki….:-))))
    Zreszta ma pan racje..caly swiat sie wzoruje na Ameryce…we wszystkim….niech pan zgasi na chwile pudlo i wyjdzie na miasto..zobaczy jak ubieraja sie ludzie, czego sluchaja , co jedza…i kogo udaja:-)))) w kaffejkach serwujacych amerykanskie jedzenie i napitki:-))))
    No i sam po sobie ….wierzy pan w kazde slowo amerykanskich brukowcow:-))))) a tak miedzy nami pan rzeczywiscie wierzy ………ze Pentagon dowiedzial zie ..ze zdumieniem???:_0)))))
    pan to nie konczyl kursow dla zdolnych dzialaczy w Berkeley???? dziwnie po linii pan pisze:-))))

    Panie Jasiu…. powiedz pan to panu Pinxitu…..zeby te narody mogly jeszcze przestac karmic darmozjadow…milibysmy Raj na Ziemi….

  41. Re: 39 Marucha.
    Alez oczywiscie, ze p. Miecio jest porzadnym czlowiekiem obierajacym porzadna emeryture, a spacery koncza sie w markecie na zakupach przy akompaniamencie CNN-u I BBC…, a juz nie daj Boze, jak „ktos” z Kanady zwraca sie do niego z prosba o zakup czegos, czego nie ma na terenie Kanady… Wowczas „objawia” sie jego „amerykanskosc” w wersji „nic nie ma za darmo”…

    Nie Panie Gajowy, ja nie gram w takie „klocki” jakie p. Miecio tutaj nam „podsuwa”, a ja jestem ostatnim, ktoremu mozna „wcisnac glodne kawalki”…o wspanialej Ameryce z dosc pokaznym „parytetem dlugow”…..

    =============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. Moge jeszcze przypomniec historie „amerykanina” z Chicago (ktorego p. Miecio rowniez zna), ktory chowal sie pod pseudonimem „Stanczyk”… Mysle, ze Pan pamieta „slynnego Stanczyka”…???

  42. Re: 40 RomanK
    O jakie to panie Romku narody chodzi, ktore karmia darmozjadow???…

    Moze chodzi panu o narod „murzynow na „social’u”?” A moze o narod meksykanski zapierdalajacy za $ 5.50 na godzine w poludniowych obszarach USA???.. A moze o narod z „plemienia zmijowego” (banksterskiego) zatrudniajacy „pressTytutki”, ktore w kolorowy obraz zamieniaja 10 krotnego amerykanskiego bankruta???…

    =============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  43. Miet said

    Re. 39.
    Dziękuję Panie Wacławie.

    Przy tej okazji chciałbym Panu powiedzieć, że ten Jaśko z Toronto, łże jak parszywy pies.
    Chodzi mi o jego wpis #41, który tutaj zacytuję:
    ============
    Alez oczywiscie, ze p. Miecio jest porzadnym czlowiekiem obierajacym porzadna emeryture, a spacery koncza sie w markecie na zakupach przy akompaniamencie CNN-u I BBC…, a juz nie daj Boze, jak „ktos” z Kanady zwraca sie do niego z prosba o zakup czegos, czego nie ma na terenie Kanady… Wowczas „objawia” sie jego „amerykanskosc” w wersji „nic nie ma za darmo”…
    ============
    Nigdy temu osobnikowi nie pisałem, że „nie ma nic za darmo”. Mało tego, nie odpowiedziałem na tę jego propozycję jakiegoś zakupu, bez sprecyzowania o co dokładnie chodziło.
    Jak by Pan zareagował na kogoś taką „prośbę”, gdy Pan nie wie o co chodzi i samego człowieka Pan nie zna. Zna Pan tylko pseudonim i nic więcej.
    Pospieszył by Pan z odpowiedzią – ależ oczywiście panie Jasiu – już się robi, dla pana wszystko?.:-)))

    No nie panie Jasiek, nie ze mną takie numery, panie Jasiek, i mam pańskie opinie o mnie bardzo głęboko, wie pan gdzie.

  44. RomanK said

    Panie Jasku..przyslij mi pan natychmiast namiar na tych Mexykanow co pracuja za 5.50 na godz….wlasnei wzialem nygusow mexykanskich z ulicy do sprzatania budowy..ani slowa po angielsku..zadnego narzedzia musze przywiezc , odwiezc na corner i kupic lunch…minuty nie popracuja dluzej niz 8 godz…15 na godzine gotowka…..Jak pan widzi wyzyskuje skurwieli…nie lecze i nie kupuje im Jose Quervo…i nie kupuje marychy..a nawey nei pozwalam jej palic na budowie….
    Pan wie ze dollar ma parytet dlugu….zatem kto ma wiecej dlugu ma wiecej piniedzy:-)))))

  45. Boydar said

    Powoli to powoli, ale schodzimy do poziomu trawy; „cieszą ojca takie dzieci” 🙂

  46. NICK said

    Guru i trawka?
    Niezłe zestawienie. Mnie to nie smuci. On TU nie wróci. Lubelaku.

    tupecik.

    P. Jaśko.
    Dałeś mi Pan nie raz do pieca ale trzymam Pana stronę.
    Bijcie się.

    P.S.
    To szan. Miet pisał niedawno o schamieniu Gajówki. Żyj se Pan tam a bredni tu dość.
    P.S.II
    Nie zdziwię się jak mi któryś odpowie.
    A ja mu – nie?

  47. Re: 43 Miecio…
    Alez oczywiscie, ze porzadni ludzie (z USA – sloneczka Peru) nie pomagaja obcym, zanim nie sprawdza jego wyplacalnosci, rozmiaru koszuli, glebokosci kubka z jakiego chcialby sie napic, ani wielkosci talerza…na ktorym chcialby zjesc…

    Tylko nie wiem co „sloneczko Peru” robi wsrod obcych w Gajowce… Pewnie chce nam wszystkim powiedziec, ze jest porzadnym nie-obcym…i nawet ma solidne referencje…A jakze…

    Powiem krotko: gdyby miecio byl lub chcial pomoc w czymkolwiek, to zapytal by wprost: „Panie Jasku, daj mi pan numer telefonu, to pogadamy…i zobacze co sie da zrobic…”..

    A jak malo, to doloze…

    ===================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  48. VA said

    “Polskie Nagrania”, należąca kiedyś do Skarbu Państwa, najstarsza polska firma fonograficzna, sprzedana została w 2015 roku przez bandę z PO-PSL amerykańskiemu gigantowi Warner Music, za… 8,1 mln złotych. Czyli, cały przedwojenny i powojenny muzyczny dorobek artystyczny Polski, wszelkie prawa do dysponowania wszystkimi utworami muzycznymi, przekazane zostały w ręce amerykańskie (nie wnikamy teraz czyje to naprawdę ręce…), za około 2,5 miliona dolarów, czyli można powiedzieć, że firma wraz z wszelkimi dobrami i prawami, oddana została niemal za darmo.

    Teraz, wicepremier Gliński mówi, że zaistniała możliwość odkupienia przedsiębiorstwa przez Skarb Państwa, lecz Warner Music Poland żąda nawet dziesięciokrotnie więcej niż za ile przejął Polskie Nagrania. Niestety, żądana kwota dla wicepremiera Glińskiego jest zaporowa – tutaj cytat -“80 mln to kwota z kategorii “anegdot”. Chcemy to za rozsądną, ale wysoką sumę odkupić“.

    Przypomnijmy, że ten sam wicepremier niedawno lekką ręką wyłożył 100 milionów złotych na jeden Cmentarz Żydowski w Warszawie, tak jakby żadnej organizacji żydowskiej czy państwa Izrael nie stać było na konserwację cmentarza swoich przodków. Przy czym te 100 milionów to tylko początek, by tenże Cmentarz został objęty planem “wieczystej opieki”, czyli chyba do końca świata polski podatnik będzie łożył na utrzymanie żydowskich pamiątek.
    http://www.bibula.com/?p=99062

  49. Siekiera_Motyka said

    Ad. 48 – „Przypomnijmy, że ten sam wicepremier niedawno lekką ręką wyłożył 100 milionów złotych na jeden Cmentarz Żydowski w Warszawie, tak jakby żadnej organizacji żydowskiej czy państwa Izrael nie stać było na konserwację cmentarza swoich przodków. Przy czym te 100 milionów to tylko początek, by tenże Cmentarz został objęty planem “wieczystej opieki”, czyli chyba do końca świata polski podatnik będzie łożył na utrzymanie żydowskich pamiątek.”

    Bezczelność bez granic.

    „Te 100 mln złotych zaskakuje tym bardziej, że rząd w budżecie na 2018 r. przeznaczył zaledwie 57,4 mln zł na pomoc i wsparcie blisko 13,5 tysiąca polskich seniorów w wieku 75+.

    24.12.2017”

    4200 zł /osobę

    _http://gazetatrybunalska.pl/2017/12/cmentarz-zydowski-wiekszym-priorytetem-niz-pomoc-dla-starszych-ludzi/

  50. Siekiera_Motyka said

    Ale Żydy umieją grac słowami.

    Mamy ——–> JUST (Justice for Uncompensated Survivors Today – Sprawiedliwość dla tych, którzy przeżyli i do dziś nie otrzymali kompensaty)

    http://marianmiszalski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=569&Itemid=1

    Mamy ——–> „HEART” (po angielsku „serce”)
    _http://niepoprawni.pl/blog/346/finansowe-heart-izraela

  51. Tekla said

    Od 1945 r USA czyli przez okres 70 lat , dziennie zabija 1000 ludzi poprzez wojny..

    Terrorysci zabijaja 5 tysiecy rocznie czyli mniej niz USA przez tydzien..

    Ameryka ma 800 wojskowych baz.. na swiecie

    tylko w Budesrepublice 174

    we Wloszech 50..

    w Japonii 113

    w Poludniowej Koreii 83

    w Rumunii 5

    http://www.gd.se/opinion/insandare/usa-s-militarmakt-ar-skrammande

  52. Re: 44 RomanK
    Czyzby chcial pan nam tutaj wszystkim oswiadczyc panskim „milosierdziem” bez zobowiazan, ze USA to tylko pan???…
    ==================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

Sorry, the comment form is closed at this time.