Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Właściciele tego świata cz. 3

Posted by Marucha w dniu 2018-01-11 (czwartek)

Link do części pierwszej: https://rgrunholz.wordpress.com/2017/12/30/wlasciciele-tego-swiata-cz-1/
Link do części drugiej: https://rgrunholz.wordpress.com/2018/01/04/wlasciciele-tego-swiata-cz-2/

[Alternatywnie:
https://marucha.wordpress.com/2017/12/31/wlasciciele-tego-swiata-cz-1/
https://marucha.wordpress.com/2018/01/05/wlasciciele-tego-swiata-cz-2/
Admin]

Obaj moi rozmówcy postanowili zachować pełną anonimowość. Nasze rozmowy odbyły się w wydzielonej części publicznej kawiarni w Sztokholmie na przełomie października i listopada 2017 roku. W serii tych wpisów zawarłem wszystkie najciekawsze fragmenty z trzech rozmów, trwających w sumie siedem godzin. Osobiście dokonałem tłumaczenia z języka szwedzkiego i częściowo z języka angielskiego.

W najbliższym czasie nie planuję udostępnienia nagrań, które skopiowałem i rozdałem osobom niezaznajomionych z ich pełną treścią, ale świadomym tego, czego nasze rozmowy dotyczyły.

W trzeciej części rozmawiamy o prawach człowieka, o pozycji Polski i kryptowalutach.

Robert Grünholz

Część 3

Ja: Naprawdę nie wiem czy powinienem o to pytać, ale skąd u ciebie tak drastyczna zmiana, M? Gdybym spotkał cię dwadzieścia lat temu, nawet nie posądziłbym cię o to, że możesz być zadeklarowanym przeciwnikiem systemu.

M: Im dłużej patrzysz w otchłań, tym dłużej otchłań patrzy w ciebie. Ja patrzyłem w nią wystarczająco długo i nie miałem już sił na choćby minutę dłużej. Gdybym to zrobił, po prostu wpadłbym po same uszy i już bym się nie wydostał.

Ja: Można pomyśleć, że już od samego początku wpadłeś.

M: Poniekąd. Byłem trybikiem systemu, ale nigdy nie stałem się jego niewolnikiem. Mój zawód, wbrew pozorom, pozwalał mi na względną samodzielność, gdyż broniłem ludzi poszkodowanych przez system, a nigdy nie stawałem w JEGO obronie. Prędko minął etap fascynacji życiem w dobrobycie salonów i przestałem wierzyć w jakąkolwiek sprawiedliwość bądź demokrację. Nie minęło wiele czasu, a zrozumiałem też, że jako obrońca praw człowieka jestem de facto obrońcą iluzji i złudzenia, którą utrzymuje się jedynie tak długo, jak tylko właścicielom jest wygodnie dawać innym pewną swobodę czy przywileje.

Gdy im podpadniesz lub staniesz się przypadkową ofiarą, tracisz wszystkie swoje prawa… w majestacie prawa. Nie ważne czy jesteś Chińczykiem, Niemcem, Rosjaninem, Amerykaninem, Syryjczykiem czy Polakiem, bo nie masz ŻADNYCH praw, jeśli oni zdecydują ci się je odebrać.

Ja: Czyli jakieś prawa tymczasowo posiadamy?

M: Jeśli zadowala cię miska ryżu i spędzanie życia na oglądaniu telewizyjnej papki, to w większości przypadków nie masz się czego obawiać. Jeśli nie piszesz niepochlebnych artykułów, to nie odbiorą ci twojej wolności słowa. Jeśli nie demonstrujesz, nie musisz obawiać się szykan na uczelni albo w miejscu pracy.

Jak jednak powiedziałem, możesz mimo tego paść ofiarą systemu przypadkowo. Wystarczy przecież, że sędzia, kurator i urzędnik socjalny muszą zarobić na zinstytucjonalizowanym handlu dziećmi, by wybrano akurat twoje pociechy. Czysty przypadek, żadna zemsta. Bo niby za co?

Zaprotestuj, a zrobią z ciebie alkoholika i osobę chorą psychicznie. W większości europejskich krajów możesz zamknąć w szpitalu psychiatrycznym każdego człowieka na niemal nieograniczoną ilość czasu, więc już niedługo wpadną zapewne na pomysł, by zlecić niemal dożywotne badania każdemu rodzicowi, którzy zapragnie walczyć o porwane dzieci.

Jak do tej pory głównie niszczono ich wizerunek za pomocą mediów i odbierano im ich majątek, by nie mieli pieniędzy na zatrudnianie adwokatów. Ale czemu nie pójść o krok dalej? Politycznych decydentów już niszczono w ten sposób; oczywiście wyłącznie tych małego kalibru, gdyż ci ważniejsi po prostu umierają nadzwyczaj młodo w różnych dziwnych okolicznościach, jak kontynent długi i szeroki.

Ja: Ciekawie jest słyszeć z ust byłego prawnika i uniwersyteckiego wykładowcy, że nie ma żadnej demokracji.

M: Ależ jest! Wytłumaczyliśmy już sobie jednak, że jest demokracja liberalna (śmiech). Wszystko się przecież zgadza, bo ten system jest bardzo liberalny w swoim podejściu do prawa. Powiedziałbym, że tak liberalny, iż prawo niedługo nie będzie nam już w ogóle potrzebne.

T: Już nie jest. Możesz mówić, ale tylko tyle, na ile oni oni ci pozwolą. Możesz żyć, ale dopóki oni decydują się oddawać ci choćby ćwierć tego, co ci się prawnie należy np. z racji płaconych przez całe życie podatków i składek. Możesz oddychać, ale do czasu aż sprywatyzują powietrze.

Ja: Wodę pitną już niedługo czeka ten los.

M: Nic prostszego, niż pozbawić cały kraj dostępu do wody. Taka mała Palestyna w środku Europy… Myślisz, że to odległa wizja? My naprawdę nie mamy jej tutaj dużo. Większość kontynentu boryka się z jej poważnym niedoborem.

Ja: Demokracja zatem jest, ale bardzo liberalna.

M: Na tyle liberalna, by sama definicja demokracji miała się nijak do rzeczywistości.

Ja: Z tym się absolutnie zgadzam, jednak wróćmy do tematu praw człowieka. Które z tych praw są najczęściej łamane?

M: Prawa osobiste, jak prawo do wolności wypowiedzi i prawo do rzetelnego procesu. Prawa polityczne to wyłącznie prawna fikcja, bo każdy system demokracji liberalnej jest skonstruowany w ten sposób, by tworzyć system kastowy. Oligarchiczny, jeśli wolisz. W związku z tym wszystko co ma się jakoś do tworzenia partii, kontrolowania procesu wyborów czy pracy reprezentantów narodu, jest nawet bardziej niż względne. Musisz naprawdę chcieć w to uwierzyć, by dostrzec, że masz na coś jakikolwiek wpływ.

T: Wiara czyni cuda.

Ja: Jeśli się nie mylę, to w Polsce od paru lat pewna partia polityczna wciąż czeka na rejestrację w sądzie. Inna partia niegdyś nie mogła wystawić kandydatów we wszystkich okręgach, gdyż komisja nie zdążyła na czas sprawdzić oddanych w porę podpisów. Choć była to wina komisji, a nie partii, to nikt nie wziął za to choćby najmniejszej odpowiedzialności. Co prawda w Polsce nikt nie jest nigdy za nic odpowiedzialny, ale ciekawi mnie czy to tak wygląda wyłącznie u nas?

M: Wszędzie. Możesz zarejestrować partię, ale dopiero jak oni ci na to pozwolą. Możesz wystartować w wyborach, ale zawsze znajdą setkę sposobów na to, byś nie wystartował. Możesz brać udział w wyborach, ale nawet wybory w największej demokracji świata wywołują na tyle dużo kontrowersji, by nikt rozsądny nie wierzył w ich uczciwość. Systemy komputerowe zajmujące się liczeniem głosów są często własnością bardzo podejrzanych firm…

T: Prawa socjalne to też wyłącznie przywileje. Nie można mówić o prawie do ochrony zdrowotnej, jeśli jest tysiąc czynników wpływających na to, czy dany obywatel doczeka się operacji.

M: Zgadza się. Sami widzicie, że przy każdym punkcie mamy jakieś ,,ale”. A przecież to absolutny fundament! To MIAŁ być fundament nowej ery, nowego millenium, nowego wieku doświadczonego po dwóch wojnach światowych… Po to miało być całe ONZ, po to miały być międzynarodowe trybunały i Unia Europejska! W praktyce ONZ krytykuje za militarną interwencję wyłącznie tych, którzy są poza systemem, gdy sam system bombarduje połowę Afryki i każdy odwraca przy tym wzrok.

W Polsce rząd jest krytykowany za swoje działania wobec sądów i mediów, ale przecież w Turcji można wsadzić dożywotnio do więzienia każdego kurdyjskiego reportera. Możesz ukamienować kobietę, o ile jesteś sojusznikiem Stanów Zjednoczonych. Możesz nielegalnie torturować ludzi w tajnych więzieniach, o ile jesteś samymi Stanami Zjednoczonymi. Zostań Chińczykiem albo Persem to sam zobaczysz, czy możesz to samo bez protestów ze strony społeczności międzynarodowej i organizacji pozarządowych. Kichnij, a od razu nałożą ci za to sankcje.

Ja: Mnie nie musisz przekonywać. System i jego prawa tworzyli Anglosasi, więc jest on oparty na tym samym, na czym opiera się od zawsze ich polityka zagraniczna: na ogromnej hipokryzji i na jeszcze większej arogancji względem całego świata.

T: Spodobało mi się to zdanie: ,,kichnij, a nałożę ci za to sankcje”. Polska chyba właśnie kichnęła, prawda? Ale Unia nie zajmuje się jakoś szczególnie losem porywanych dzieci, otwieraniem granic przed ludźmi, których identyfikujemy jako terrorystów, ani tym czy jej obywatele mają jakikolwiek wpływ na rządzących nimi ludzi. Mam tu za to szwedzkojęzyczną gazetę, a w niej dwie strony o demokracji w Polsce. Przepraszam, o braku demokracji. Dostrzegasz schemat, czy mam ci go wyrysować?

M: Uniosłeś się bez powodu.

T: Pamiętam jak to wyglądało w Syrii. Może i Polsce nie grozi wojna (przynajmniej jeśli sami nie dołączycie do agresorów), jednak pamiętam w jaki sposób niszczono wizerunek mojego kraju za granicą. Tak, wizerunek Syrii! To my przecież żyliśmy z sobą w zgodzie: prawosławni, katolicy, szyici, sunnici, nawet Kurdowie… Żadna wiosna ludów nie dotknęła jednak Turcji, Izraela, ani Arabii Saudyjskiej. Chrześcijanie w Egipcie są mordowani na masową skalę i świat przy tym milczy.

Z mojego prezydenta zrobiono potwora, gdy sojusznicy demokratycznych zachodnich państw ściskali dłonie prawdziwych terrorystów, finansujących Państwo Islamskie i ucinających ludziom głowy za to, że modlą się do innego boga niż oni. Do dziś ściskają te dłonie czerwone od krwi całego Bliskiego Wschodu!

Ja: Większość osób nie widziała nigdy na oczy Syrii.

M: To nie był idealny kraj.

T: Nie był. Ale nie był też krajem na tyle złym bądź totalitarnym, by zrównać go z ziemią. Palców nie starczy mi, by wymienić kraje gdzie codziennie łamie się prawa, jakich złamać w Syrii nikt by niegdyś nie pozwolił. Trzeba być nie lada idiotą, by siłami NATO zaprowadzać demokrację na Bliskim Wschodzie i mieć w swoim gronie kraje szydzące z demokracji. Pomijam już fakt, że Amerykanie uchodzą z reguły za dość religijnych, ale nigdy nie stają w obronie prześladowanych chrześcijan, nie odbudowują zbombardowanych kościołów ani cerkwi, tylko podpisują miliardowe kontrakty z tymi, którzy ucinają głowy ich braciom w wierze. Dobrze powiedziałeś, że arogancja i hipokryzja to jedyne reguły, jakich zdają się trzymać.

Ja: Obaj jesteście przeciwnikami systemu, ale co tak właściwie uczyniliście, by nie być jego częścią?

M: Nie jest to klub z którego możesz się tak po prostu wypisać. Chyba, że żyjesz na krańcu świata z pracy własnych rąk. Ja jednak zacząłem od przeniesienia wszystkich swoich pieniędzy do banku spółdzielczego, dzięki czemu stałem się jednym z wielu jego właścicieli. Tym samym znam też kierujące nim reguły, więc nie boję się o to, że ktoś sięgnie po moje oszczędności w obliczu kryzysu na mocy jakiejś ustawy. Mogę się oczywiście mylić, jednak na tę chwilę to najbezpieczniejsze wyjście. Poza tym zainwestowałem w ziemię, ograniczyłem swoją elektroniczną aktywność do absolutnego minimum, gdy tylko mogę używam gotówki i zdobywam żywność alternatywnymi sposobami. Nie jestem jeszcze samodzielny, jednak będę do tego dążyć.

T: Ja natomiast pogodziłem się z rzeczywistością i nie zamierzam uciekać przed Wielkim Bratem. W niczym mu nie zagrażam. On i tak uważa, że jako Syryjczyk mieszkający w Szwecji stanowię idealny element jego planu, jednak będzie z mojego powodu zawiedziony. Jestem mimo wszystko nauczycielem i pragnę wywierać wpływ na moich uczniów, co jest chyba najważniejszą rzeczą jaką można teraz w ogóle robić. Pragnę, by byli świadomymi, krytycznymi i dobrze wykształconymi obywatelami tego nowego świata, przez co nie będą tak podatni na wpływy tych na górze.

Ja: Co sądzicie na temat kryptowalut?

M: Zadziwia mnie to niemal nieograniczone pokładanie wiary w ekranowych zerach i jedynkach.

T: Daj mi kartkę papieru. Narysuję ci na niej dom i sprzedam ci tę kartkę za tyle, za ile sprzedałbym dom. Kupisz ją?

Ja: Upraszczasz. Kartka jest warta tyle, ile dana osoba jest gotowa za nią zapłacić.

T: Ale nadal jest kartką. Pieniądz to środek wymiany, a nie towar. Jeśli ktoś sądzi inaczej, to dał się nabrać systemowi i prędko tego pożałuje. Nawet jego banknot straci jakąkolwiek wartość, a co tu dopiero mówić o bitcoinie… Kupisz za niego wodę albo jedzenie? Jeśli w trudnym momencie dana rzecz do niczego ci się nie przyda, to najwyraźniej nie jest w dłuższej perspektywie nic warta.

M: Waluty lokalne to jednak świetny sposób walki z systemem.

T: Z całą pewnością prędzej zagrożą mu waluty lokalne, niż pieniądz elektroniczny.

(…)

Ja: Już jakiś czas temu pewien znany Amerykanin napisał książkę, w której opisywał Polskę jako kraj o dużym potencjale do stania się w najbliższej przyszłości regionalnym mocarstwem…

T: Nie pamiętasz jak się nazywał?

Ja: Pamiętam, po prostu nie chcę robić mu darmowej reklamy. Chętnie jednak usłyszę waszą opinię na ten temat.

T: Polska w znacznej mierze zaprzepaściła potencjał, jakim dysponowała na początku lat 90-tych. Nie wiem co też miałoby się takiego stać, by odwrócić ten jakże niekorzystny dla was trend.

M: Zgadzam się. Regionalne mocarstwo to poważna rola dla poważnego gracza, a do tego celu potrzebna jest ci silna gospodarka oparta o rodzimy przemysł, potrzebne są odpowiednie siły zbrojne, własne centrum finansowe, względna samodzielność monetarna, no i oczywiście stabilna oraz przemyślana polityka zagraniczna. Nie chcę cię urazić, ale nie widzę tego.

T: Musiałbyś zmienić dosłownie wszystko. Każdy paradygmat, w jaki uwierzyliście prawie trzydzieści lat temu.

Ja: Myślę, że akurat gospodarka to najmniejszy problem. Najciężej jest przekonać Polaków do prowadzenia zdroworozsądkowej polityki zagranicznej.

T: Jej zmiana jest konieczna, byście nie byli postrzegani jako najsłabsze ogniwo Grupy Wyszehradzkiej i Unii Europejskiej. Już teraz sojusznicy patrzą na was bardziej jak na Ukrainę, niż na jakikolwiek inny zachodnioeuropejski kraj i nie jest to wyłącznie kwestia żadnych wskaźników gospodarczych. Nie chodzi też o brak zaufania, bo Polacy wielokrotnie udowodnili swoją podległość od momentu zakończenia pierwszej wojny światowej. To raczej kwestia zerowej stabilności politycznej i niepokoju o to, że gdy każdy inny dyplomata będzie dla dobra sprawy trzymać język za zębami, to akurat wasz minister spraw zagranicznych palnie coś nieprzemyślanego, ogłosi kogoś wszem i wobec ,,wrogiem”, no i będą nici z interesu.

Koniec części trzeciej

Rozmowę prowadził: Robert Grünholz
https://www.facebook.com/grunholz.robert/
https://rgrunholz.wordpress.com

Komentarze 102 to “Właściciele tego świata cz. 3”

  1. Siekiera_Motyka said

    „Myślę, że akurat gospodarka to najmniejszy problem. Najciężej jest przekonać Polaków do prowadzenia zdroworozsądkowej polityki zagranicznej.”

    Może Pan spróbować jeżeli Pana zaproszą 🙂

  2. Siekiera_Motyka said

    Na temat krypto. Oto jak szybko mogą „oni” zatrzymać to co nie wygodne,

    „Bitcoin spada, ponieważ jeden z największych na świecie rynków kryptowalutowych przygotowuje rachunek do zakazu handlu”

    https://www.cnbc.com/2018/01/10/south-korea-official-reportedly-readying-bill-to-ban-all-cryptocurrency-trading.html

  3. Robert, gratuluję Tobie odwagi cywilnej i fizycznej.Te słowa piszę jako niewolnik w roku 2018,z 2000 qm ogródeczka dla dzieci,z mieszkaniami(czynsz) o powierzchni 270 metrów i wyjątkowo kontrowersyjnymi,projektami w internecie.

    One są ubezpieczone,na wypadek reakcji prawników(2-4- listy z Polski,miesięcznie).

    Bez adwokata,nawet gdy znasz prawo karne,cywilne,patentowe,nie masz szans na korzystny,dla Ciebie lub dlła mnie jako niewolnika,wyrok.

    Piszę te słowa jako ex-multimilioner w Berlinie.Teraz mieszkam w Forst(Lausitz).03149.

    Tematy przedstawione w cz.3 ,w Twojej analizie nie wspominają o giełdach światowych i o Altrii,realnym właścielem Polski.

    Temat bogactw naturalnych w Polsce,ale i w Syrii.jest pomijany tak jak wyroki śmierci w Polsce,dla dzieci chorych.Ciężko chorych ratowanych w EU zachodniej.

    Dla mnie systemy polityczno-społeczno gospodarcze w EU zachodniej to dyktatury okupacyjne.Również w USA,w Wielkiej Brytanii,w Szwecji,popierające ,również w byłym bloku wschodnim(RWPG) grabież bogactw naturalnych.

    Cel w przeszłości i w roku 2018? Zniszczenie Rosji, Polski,Białorusi, maksymalna depopulacja dla zdobycia bogactw,złóż w Rosji,w Polsce,w bloku wschodnim ale i w Chinach.

    Tak jak Libii,Syrii,Tunezji,krajach afrykańskich.

    Cel? Oprócz zysków?

    Wielki Izrael, dostarczający ropę i gaz:Dodam: umowy z Grecją i Włochami,z Cyprem czyli z EU zachodnią są już podpisane.

    Robercie,poruszyłeć wiele tematów.

    Ty możesz wjechać do Polski.Ja mam zakazane,zabronione.Do dzisiaj.Jako niewolnik akceptuję.Nie mam znowu ochoty na znakomite zupy ogórkowe,pomidorowe,jarzynowe w więzieniach w Polsce jakie je przykładowo ,w rezerwie „politycznej” Mateusz Piskorski.Nie mam ochoty spędzać czasu,w więzieniach w Polsce,w Niemczech za demonstracje,za protesty.

    Za lewicowe ,humanistyczne poglądy.

    Jak wiesz moim celem jest zdrowie dla Alexandra 6 latek,z nowotworem w jamie ustnej On wie,że Tata jest niewolnikiem kochającym Wieniawskiego,Karłowicza,Mozarta i Bacha.Mam nadzieje że przeżyje i przekaże innym,wiedzę.Czy dołączy do właścicieli?Nie wiem.

    Pozdrawiam i życzę zdrowia, dyscypliny wojskowej ale i 1 miliona Euro.Minimum .Na początek.Aha,życzę Tobie zysków w internecie,jak i kariery politycznej w Polsce.

  4. Dinozaur said

    Dinozaur potwierdza : jeżeli nie został milionerem to tylko dlatego , że w życiu za mało pieniędzy wydał na adwokatów .

  5. Siekiera_Motyka said

    Coraz więcej dobrych wiadomości na temat Krypto,

    „Najlepsza na świecie giełda kryptograficzna Dodaje 240 000 użytkowników w ciągu jednej godziny”
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-01-11/world-s-top-ranked-crypto-venue-added-240-000-users-in-one-hour

  6. Pinxit said

    No to ja moze cos o tej wodzie pitnej bo temat zasobow wody pitnej meczy mnie od lat:

    Cytat z wywiadu:

    Ja: Wodę pitną już niedługo czeka ten los.

    M: Nic prostszego, niż pozbawić cały kraj dostępu do wody. Taka mała Palestyna w środku Europy… Myślisz, że to odległa wizja? My naprawdę nie mamy jej tutaj dużo. Większość kontynentu boryka się z jej poważnym niedoborem.

    ***

    POLSKA – IZRAEL

    O tym, że to woda decyduje o przyszłości Izraela, świadczą dwie sprawy. Przez ostatnie 20 lat inżynierowie izraelskiego korpusu wojskowego badali wody w Argentynie. Stwierdzono, że są to najczystsze wody pitne na świecie. W 2012 roku Izrael zakupił od Argentyny koło miliona kilometrów kwadratowych Patagonii. Drugim wskaźnikiem były rozmowy na wyjeździe rządu warszawskiego do Izraela w 2011 roku, jak podał jeden z ministrów tego formalnie istniejącego państewka. Słynna lutowa sesja. Jednym z głównych tematów były sprawy gospodarki wodnej, jak to enigmatycznie podano.

    Teoretycznie, co niby ma łączyć pustynne piaski Izraela, z zieloną Polską?

    Już po roku widzimy rezultaty tych rozmów. Polskojęzyczna prasa zaczyna coraz częściej mówić o prywatyzacji ujęć wodnych. Tak naprawdę, to większość ujęć wodnych w Polsce już dawno została sprzedana firmom zagranicznym. Ostatnio mówi się o odsprzedawaniu wodociągów firmom izraelskim.

    W podobny sposób większość firm tzw. ochroniarskich także została przejęta przez firmy Izraelskie. Bez specjalnego sprzeciwu lokalnych aparatczyków.

    Ukrytym problemem polskiej gospodarki jest brak zapasów słodkiej wody. Już w 1968 roku wiedziano, że zapasy pitnej wody w Polsce są mniejsze w przeliczeniu na osobę, aniżeli w Egipcie. Od 60 lat, czyli od prawie 3 pokoleń, nie zrobiono w tej sprawie nic.

    Nasze zdrowie, a rabunek wody. Przygotowanie zagłady? – Polish Club Online

    http://www.polishclub.org/2018/01/07/zdrowie-a-rabunek-wody-przygotowanie-zaglady/

    PRYWATYZACJA WODY PITNEJ NA SWIECIE

    Moje tlumaczenie (troche na kolanie) artykulu:

    Rodzina Bushow wykupuje najwiekszy akwen wody pitnej w Guarani, Ameryka Poludniowa.

    Bush Family Buy Up Guarani Aquifer | Watching America

    http://watchingamerica.com/WA/2015/06/18/bush-family-buy-up-guarani-aquifer/

    Natomiast rodzina panstwa Bushow wykupuje caly akwen.

    Prywatyzacja WODY

    Opublikowano w La Jornada (Mexico) 10-go czerwca 2015 roku

    Jo-Shing Yang, konsultant d/s ekologii, ktory bardzo dokladnie bada i sledzi usilne proby megabankow z Wall Street wykupienia globalnych zasobow wodnych- zwrocil uwage na nepotystyczna dynastie Bushow, ktora zakupila 121,407 hektarow ziemi akurat na terenie tzw. Guarani Aquifer System. Ten podskorny rezerwuar wodny jest najwiekszym zrodlem zawsze swiezej czystej wody na swiecie, o zasiegu powyzej 1.2 milionow kilometrow kwadratowych i pojemnosci 40,000 metrow szesciennych wody.

    Yang podaje, ze ten podziemny rezerwuar o takiej ilosci moglby zaopatrywac w wode caly swiat przez 200 lat. Cyfry mowia za siebie: zadziwiajace, ze ten Guarani naturalny zbiornik wodny pokrywa obszar niewiele wiekszy od Kolumbii.

    Gdy chodzi o sam obszar , to wiekszy od niego jest naturalny zbiornik wodny w Nubijskim Systemie Piaskowca , ktory pokrywa obszar 2 milionow km kwadratowych i zawiera okolo 150 km szesciennych podskornej (ale nie swiezej wody tylko ze ze skamieliny).

    Bloomberg podaje, ze wieksza czesc tego ogromnego geologicznego rezerwuaru znajduje sie pod Libia (patrz odnosnik) i byl jednym z glownych powodow napasci na Libie przez USA, UK i Francje.
    Reszta tego naturalnego rezerwuaru wodnego znajduje sie pod Egiptem, Czadem i Sudanem.

    W 2005 i 2006 roku w czsie dynastycznej prezydentury rodziny Bushow , ta rodzina zarekwirowala w sumie 121,407 hektarow in Chaco, Paraguay, tuz przy bardzo konfliktowym pograniczu Brazylii, Argentyny i Paragwaju, i tylko 200 km od bogatej w gaz Boliwii.

    Bush Senior, obecnie 90 latek, kupil 80,837 hektarow, a jego wnuczka Jenna, corka strego Busha kupila nastepne 40 tysiecy hektarow.

    Nazwa Guarani pochodzi od tubylcow Ameryki Poludniowej, ktorzy niegdys zamieszkiwali terytorium rozciagajace sie od od Amazonki do La Plata.

    Obecnie bardzo mala ilosc Indian Guarani zamieszkuje odlegle tereny w Paragwaju i Brazylii.

    Jo-Shing Yang wyjasnia, ze ziemie zakupione przez rodzine Bushow znajduja sie na terenie Zbiornika Guarani w Ameryce Poludniowej i najwiekszego na swiecie naturalnego zbiornika wody podskornej: nieskazonej i wiecznie swiezej. Ten naturalny akwen swiezutkiej wody znajduje sie po powierzchnia 4-ch panstw: Brazylii, Argentyny, Paragwaju i Urugwaju – i jest tak wielki jak Teksas i Kalifornia razem wziete.

    Pracownicy Instytutu Ziemi przy Uniwersytecie w Kolumbii podkreslaja, ze ta zyla wodna najwieksza na swiecie jest bardzo malo znana w samej Ameryce Poludniowej.

    Co jest niepokojace, to hydrauliczny naturalny system pompujacy wode do 4ch panstw jest obecnie pod kontrola banku Swiatowego, ktory ma wlasne, obskurne i paskudne plany prywatyzacji tego naturalnego zrodla wody pitnej.

    Miedzyterytorialny naturalny zbiornik wody pitnej Guarani Aquifer jest dzielony miedzy Brazylie, z 850,000km2- obszar Wenezueli- , Argentyne z 225,000 km2 – obszar Rumunii, Paragwaj , 70,000 km2 – obszar Irlandii, i Urugwaj, z 45.000km2 – obszar Danii.

    Isotne jest i to, ze duza czesc tego wodonosnego zbiornika Guarani jest polozona pod Basenem La Platy , najszerszej na swiecie, a ujscie Parany i i rzeki Urugwaj , tworzy czesc tego systemu zwrotnego, zapewniajacego staly doplyw czystej wody.
    Basen rzeki La Plata ma powierzchnie 3.2 miliona km kwadratowych i jest zaklasyfikowany jako drugi co do wielkosci hydrograficzny basen na swiecie.

    Jenna Welch Bush Hager, blizniacza siosta Barbary Bush, zalatwila sobie zakup ziemi w ciagu zaledwie 10 dniowej podrozy do Paragwaju.
    Podrozowala sluzbowo jako ambasador UNICEF-u, w eskorcie 10 ochroniarzy USA , pod pretekstem zwiedzania roznych programow socjalnych.

    Wedlug rosyjskiego analityka wywiadu , w czasie jej pobytu w Paragwaju, Jenna spotkala sie z Nicanorem Duarte, wtedy prezydentem Paragwaju, i bardzo kontrowersyjnym ambasadorem James Casonem, ktory sfinalizowal zakup ziemi w imieniu rodziny Bushow.

    No wiec Jenna, autorka, editorka „Southern Living Magazine’, i korespondentka dla NBC News (ktorego wlascicielem jest General Electric, filar militarnego kompleksu zbrojeniowego) – nie jest w zadnym podobno konflikcie interesow gdy chodzi o pozasluzbowy zakup ziemi i wykonywanie czynnosci rejestracji wlasnosci w czasie wykonywania obowiazkow sluzbowych..

    Paragwajskie media Neike spekuluja, ze wizyta Jenny w Paragwaju byla zwiazana z zakupem- przez jej ojca- ziemi blisko zloz gazowych w Boliwii i rozlewiska w Brazylii i bazy USA w Paragwaju: 400 amerykanskich marines (zolnierzy piechoty morskiej) , ktorzy ciesza sie wyjatkowym immunitetem dyplomatycznym.

    Wieksza czesc regionu Chaco jest w posiadaniu prywatnych firm a zakupiony teren przez rodzine Bushow jest tylko pare kilometrow od amerykanskiej bazy wojskowej Mariscal Estigarirbia, ktorej potencjal lotniczy jest wiekszy od lotniska stolicy Paragwaju Asuncion (zobacz odnosnik)

    Dlaczego ktokolwiek mialby byc zainteresowany w prawiecalkiem jalowej ziemi w rejonie Chaco w polnocnym Paragwaju?

    Pytanie dlaczego rodzina Bushow sie tym terenem interesuje ma tylko jedna odpowiedz: Ktokolwiek bedzie kontrolowal zasoby wodne – ten bedzie kontrolowac caly swiat.

    Podajemy kilka faktow:
    Woda pokrywa 71% powierzchni planety.
    Tylko 2.5% wody na Ziemi to woda zdatna do picia.
    Okolo 1 miliard ludzi nie ma dostepu do czystej wody pitnej. W krajach rozwijajacych sie zapotrzebowanie na wode jest 50 % wieksze niz podaz.

    Powodem, dla ktorego USA zalozylo baze militarna z wlasnym lotniskiem miedzynarodowym w Mariscal Estigarribla – jest strategiczne znaczenie tej bazy i dla trojakata granicznego i Wodonosnego zbiornika Guarani Aquifer.
    USA ukrya prawdziwe powody swojej obecnosci w Guarani.

    Dokumenty podane przez Wikileaks pokazuja, ze Stany Zjednoczone sa OGROMNIE zainteresowane calym tym terenem Paragwaju, Boliwii i Argentyny.
    Zgodnie z Sourcewatch, USA opowiada, ze ta baza militarna jest tylko i wylacznie po to, zeby kontrolowac 20 tysiecy nielegalnych emigrantow z bliskiego Wschodu!! – a glownie z Libanu i Syrii – ktorym to emigrantom USA przypisuje najwieksze przestepstwa i terrorystyczne plany i oskarza o
    wspolprace z Hezbollah, Al Kaida, Hamas itd a takze o handel narkotykami i praniem pieniedzy!
    Nie ma znaczenia, ze akurat szyicki Hezbullah i Palestynski sunnicki Hamas sa zawzietym wrogami sunickich fundamentalistow z AL Kaidy!
    Dezinformacja USA pokonuje wszelkie przeszkody.

    Ta sama propaganda ma powazny klopot, zeby ukryc zwiazek rodziny Bushow – senatora Prescott Busha – z hitlerowskimi Niemcami. Jest wystarczajaco duzo dowodow potwierdzajacych , ze Guarani in Paragwaj bylo ulubionym miejscem schronienia dla zbrodniarzy nazistowskich. (patrz odnosnik)

    Wyglada na to, ze Stany Zjednoczone moga trzymac swiat jako zakladnika w swojej twierdzy w Chaco, z zasobami gazu w Boliwii z jednej strony, i zasobami wody pitnej w 4-ch panstwach Guarani Aqifer z drugiej.
    Dodac wystarczy jeszcze, ze te 400.000 hektarow na jednej z najwiekszych rezerw agrikultury – argentynskie pampasy – sa zarejestrowane na nazwisko Georga Sorosa, ktory podobno jest marionetka bankierow Rotschilda .

    Korporacja Bush – Rotschild ukroila kawal planety.
    *

    odnosniki:
    1:
    Bloomberg
    Bogactwa Libii drozsze niz ropa:
    http://www.bloomberg.com/news/articles/2011-10-27/under-libya-riches-more-precious-than-oil

    Wielka Sztuczna Rzeka w Libii, 8 cud świata – blog Anka K

    http://niewiarygodne.salon24.pl/583423,wielka-sztuczna-rzeka-w-libii-8-cud-swiata

    2.
    Jak Bush zagrabil ziemie w Paragwaju:
    Bush’s Paraguay Land Grab

    http://www.counterpunch.org/2006/10/20/bush-s-paraguay-land-grab/

    3.
    Jak dziadek Busza pomogl Hitlerowi dojsc do wladzy:
    How Bush’s grandfather helped Hitler’s rise to power | World news | The Guardian

    https://www.theguardian.com/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar

    *
    A ja moge tylko dodac, ze od jakiegos czasu ostrzegaja rozne media i programy, ze nalezy przygladac sie bacznie co sie dzieje z woda pitna na swiecie bo dochodza rozne hiobowe wiesci.
    Juz teraz woda jest bardzo droga choc nikt nie wie dlaczego.
    I juz w wielu krajach zasobami wodnymi kraju zarzadzaja obce firmy co jest zwyklym awanturnictwem, szantazem i przestepstwem gospodarczym.

  7. Re: Artykul…

    Cos na temat wslascicieli swiata…(tak przynajmniej twierdza)…

    ================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  8. Pinxit said

    Moderator: Troche dlugo o tej wodzie ale i temat –rzeka!

  9. Kar said

    ..nie wiem, czy ja dobrze widze (zdjecie zapodane przez siekiere #1), to chyba tam jest udokumentowany ten ze spuszczona kwinta6, nowy premier..(?)..to sa genialne dowody jak w kraju cudownie idzie do przodu. Jestem teraz na 100% przekonany, ze przyjazd rzyta May do Polski mial wplyw na wybor nowych kacykow..ona zatwierdzila lamiac sie maca nowego obciagacza

  10. Sebastian said

    Altria Group to jeden ze światowych gigantów, który skupia wokół siebie sieć powiązań znanych w Polsce i na całym świecie spółek i koncernów. Dlaczego o niej piszemy? Dlatego, że Polacy nieświadomie stykają się z nią codziennie, oddając swe ciężko zarobione pieniądze globalnemu koncernowi, który niszczy polską gospodarkę i wspiera zagraniczne rządy.

    Żyjąc w niewiedzy i sięgając dzień w dzień po produkty znanych marek, przyczyniamy się do finansowego zniszczenia naszego kraju. W rzeczywistości nie robi różnicy to, czyj produkt kupimy w sklepie, bowiem zyski ze sprzedaży i tak trafią do jednej, wspólnej puli.

    Chyba, że otworzymy swe umysły i zaczniemy omijać szerokim łukiem pewne marki.

    Jakie? Zobaczcie sami, kto rządzi Polską.

    https://www.odkrywamyzakryte.com/altria/

  11. Sebastian said

    cyt”Jak jednak powiedziałem, możesz mimo tego paść ofiarą systemu przypadkowo. Wystarczy przecież, że sędzia, kurator i urzędnik socjalny muszą zarobić na zinstytucjonalizowanym handlu dziećmi, by wybrano akurat twoje pociechy. Czysty przypadek, żadna zemsta. Bo niby za co?

    Zaprotestuj, a zrobią z ciebie alkoholika i osobę chorą psychicznie. W większości europejskich krajów możesz zamknąć w szpitalu psychiatrycznym każdego człowieka na niemal nieograniczoną ilość czasu, więc już niedługo wpadną zapewne na pomysł, by zlecić niemal dożywotne badania każdemu rodzicowi, którzy zapragnie walczyć o porwane dzieci.”

    Z autopsji: gdybym w porę nie zmienił na uczciwego adwokata to los mojej rodziny, głównie dzieci i mój byłby zbliżony do powyższego opisu.

  12. Sowa said

    Re 6:
    https://xebola.wordpress.com/2016/11/26/slowenia-uznala-dostep-do-wody-za-podstawowe-prawo-czlowieka-wprowadzajac-poprawke-do-konstytucji/

  13. Dictum said

    Duduś – Owsik dwa bratanki.
    Andrzej Duda wsparł WOŚP. Zobaczcie co przekazała na licytację Para Prezydencka
    https://polskaniepodlegla.pl/kraj-swiat/item/14476-andrzej-duda-wsparl-wosp-zobaczcie-co-przekazala-na-licytacje-para-prezydencka

    W tegoroczna akcję Jerzego Owsiaka, obok wielu polityków opozycji, włączył się też prezydent Andrzej Duda i Pierwsza Dama.
    Pan prezydent przekazał na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jedwabną muszkę smokingową, tą samą, która zdobiła jego szyję podczas Gali z okazji 25-lecia Telewizji Polsat.
    Małżonka pana prezydenta – Agata Kornhauser –Duda oddała swój kostium polskiej marki modowej w kolorze fuksji, który został zaprojektowany na spotkanie z prezydentem USA Donaldem Trumpem i jego małżonką.
    Były prezydent Aleksander Kwaśniewski podarował na WOŚP egzemplarz Konstytucji RP ze stosowną dedykacją: „Polska będzie demokratycznym państwem prawnym, jeśli Konstytucję będziemy czytać, stosować i bronić!!” .
    Profesor Leszek Balcerowicz zaproponował wspólny spacer.

  14. Romank said

    Panie Robercie ….
    niech pan sprawdzi- czy nie przetlumacztl pan zle, tego co powiedzial panu panski informant..na temat pieniadza…. zanim posadze go o zmanipulownie panem…
    To nie „srodek wymiany” – ale medium wymiany…polszczyc mozna medium wyrazajac -jako „srodek zastepczy” …”
    Niech pan przeczyta to:

    i pojdzie za tropem…..

    I jeszcze to:
    http://www.returnofkings.com/142812/china-will-eat-the-west

    ——
    Prawdę mówiąc nie rozumiem różnicy między środkiem wymiany a medium wymiany…
    Admin

  15. Siekiera_Motyka said

    Ad. 10 – „Altria Group, Inc. (wcześniejsza nazwa to: Philip Morris Companies Inc.) – holding składający się z Philip Morris International, Philip Morris USA i Philip Morris Capital Corporation. 27 stycznia 2003 r. Philip Morris Companies Inc. zmieniło nazwę na Altria Group, Inc.”

    Wszystko jasne. Tak samo jak Blackwater na Xe. Firmy pracujące dal dobra Człowieka.

    Ad. 13 – „Małżonka pana prezydenta – Agata Kornhauser –Duda oddała swój kostium polskiej marki modowej w kolorze fuksji, który został zaprojektowany na spotkanie z prezydentem USA Donaldem Trumpem i jego małżonką.”

    Owsiak by zarobił więcej jeżeli by dali swoje gacie.

  16. Re; 14 RomanK

    Panie Romku, czy mam rozumiec, ze jeszcze sie pan nie nauczyl angielskiego a zapomnial polskiego I odwrotnie???..

    Niech sie pan nie wyglupia….

    A moze byloby bardzie prawdziwie: pieniadze – jako legalne pokwitowania za wykonana prace – ot tak poprostu: „Pokwitowania” w formie papierka z obrazkiem (lub moneta).

    A wiec miedzy producentem a konsumentem nastepuje wymiana towaru na „Pokwitowanie” (pieniadze) I „Pokwitowania” (pieniadze) na usluge…i tak w kolko..

    ==============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. Gdyby zapytac dzisiaj kogokolwiek: dlaczego wierzy ze pieniadza maja sile nabywcza??? No bo wierzy…ze mozna za nie cos kupic… I tak sie konczy wiedza n/t pieniedzy…

  17. NICK said

    Pisz, Robercie.
    Nie oglądaj się.
    Wiesz na kogo.

    Masz prawo popełniać wykroczenia.

    Pisz.

  18. revers said

    ad16
    W kapitale Marksa napisano 100 lat temu… „Pieniądz jest tym żarliwym bogiem Izraela, wobec którego żaden inny bóg ostać się nie może. Pieniądz poniża wszystkich bogów człowieka i zamienia ich w towar. Pieniądz jest ogólną, samą w sobie ukonstytuowaną wartością wszystkich rzeczy. Pozbawił on zatem cały świat – świat ludzi jak i przyrodę – jego właściwej wartości. Pieniądz jest wyobcowaną od człowieka istotą jego pracy i jego bytu; ta obca istota ma go w swej mocy, on zaś zanosi do niej modły.
    Bóg żydowski stał się świeckim bogiem, stał się bogiem świata. Weksel jest rzeczywistym bogiem żydowskim, bóg zaś – tylko iluzorycznym wekslem.

    Gdy społeczeństwu uda się znieść empiryczną istotę żydostwa, handel i jego przesłanki, z tą chwilą Żyd stanie się niemożliwy, ponieważ zabraknie przedmiotu dla jego świadomości, ponieważ subiektywna baza żydostwa – praktyczna potrzeba – nabędzie cech ludzkich i zniesiony zostanie konflikt między indywidualnym, konkretnym bytem człowieka a jego bytem gatunkowym.”
    Przez żydostwo rozumiemy więc pewien powszechny współczesny element antyspołeczny, który osiągnął swą obecną skrajną postać przez rozwój historyczny, do którego Żydzi, w tym sensie ujemnym, gorliwie się przyczynili; w tej obecnej zaś skrajnej postaci element ten musi nieuchronnie ulec likwidacji.” K. Marks

  19. Re: 18 Revers.

    Alez oczywiscie, ze zydowska doktryna zamienila czlowieka w przedmiot obliczany kwotowo, a nie odwrotnie. k.marks jedynie potwierdza zydowski paradygmat wyzszosci zlota nad czlowiekiem, ktory bedzie wkrecony do tej iluzji w wersji „czas to pieniadz”…(zloty cielec – bogiem tego swiata – ktorego zydzi-lichwiarze stali sie kontrolerami)…

    Ostatnio pisalem na ten temat dosc duzo.
    ==============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  20. Romank said

    Panie Jasiu…… pan sie ostatnio mocno uderzyl??? czy cos panu spadlo?????

  21. Re: 20 RomanK
    Alez oczywiscie,. Spadl mi na glowe przedsiebiorca z Teksasu uderzajac mnie swoista terminologia: „medium wymiany” na „srodek wymiany”…
    A tak ponad to, to wszyscy zdrowi…Dziekowac Bogu…

    ==============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  22. R cz said

    W historii imperiow da sie odczytac pewna prawidlowosc. To so tworzylo imperia bylo przyczyna tychze imperiow upadkow.
    Mysle ze chciwosc I arogancja (ale zeby oddac sprawiediwisc rowniez chec pomocy rodzinie ktora byla w Europie skazana na wegetatywna biede I pozostawiona przez uwczesnych politykow jakiejkolwiek nadziei. To z braku nadziei powstalo USA.) Europa byla trupem.
    Potege USA budowaly zastepy ludzi czynu,zdeterminonych osiagnac sukces I Ameryka im to zaofiarowala.
    A teraz do rzeczy: Jak takie imperium ma upasc?
    No nie od razu, upadek imperium Rzymu trawal jakies 400 lat. Dzisiaj to sie dzieje troche szybciej. Jak szybciej? Nie mam zielonego pojecia.
    Ale przyczyna Upadku imperium USA beda pieniadze ktore stworzyly to imperium.

  23. Greg said

    Abp. Lenga poleca książkę ks. Piotra Glasa i ujawnia dramatyczną sytuację Kościoła
    .https://www.youtube.com/watch?v=6ptKJqjHWSE

  24. Pinxit said

    22
    R Cz
    Tragedia naszej cywilizacjie jest takie drobne zdarzenie, ktore zawazylo na losach wspolczesnego swiata.

    W 1620 kiedy to farbowane poboznisie i wyjatkowe zakapiory przybyli do Ameryki na MayFlower – tubylcy zapomnieli ich oskalpowac.

    I stad wyniklo nieszczescie: i dla tubylcow i dla swiata.

    Pozwole sobie zauwazyc, ze kraje katolickie Ameryki Lacinskiej nie maja ani rasizmu ani nie bombarduja swiata i nie truja swinstwami bliznich.
    Ale sa pod wiecznym obstrzalem potomkow bandyckiej polityki niszczenia plemion heretykow z MayFlower.

  25. Pinxit said

    14
    RomanK
    Po polsku: srodki wymiany

  26. Romank said

    Jesli w tym rozumieniu…:

    A medium of exchange is an intermediary instrument used to facilitate the sale, purchase or trade of goods between parties. For an instrument to function as a medium of exchange, it must represent a standard of value accepted by all parties. In modern economies, the medium of exchange is currency.
    To tak..ale wole zostac przy medium…to uzywanio w ekonomii w Polsce bardzo dawno.

  27. Romank said

    Panie Gajowy…stad wielu ludzi nie rozumie czym sa pieniadze…niektorzy nawet uwazaja, ze pieniadze to pokwitowanie za prace…. tzn kwit….czyli kwity . talony, razy…:-))))

    Tu widze nie ma problemu z terminologia ekonomiczna ..tu sa powazne problemy ze znajomoscia jezyka:-)))) i znajomoscia znaczenia pojec:-)))

    ZReszta uwage skierowalem do pana Roberta- jako autora mam nadzieje, ze on wie o co chodzi,

  28. Pinxit said

    W polskiej ekonomii bylo: Platnicze srodki wymiany. Medium ma tez inne znaczenie, ( w psychologii) wiec moze byc mylace.

    Na amerykanskiej ekonomii to sie nie znam… podobnie jak miliony Amerykanow

    Ale na ogol wiadomo, skad sie biora dodrukowywane dolary, ktorymi oplacani sa miedzy innymi jihadysci
    Trudno mowic o wartosci pieniadza, ktory nie ma parytetu ani w gospodarce/majatku narodowym ani w zlocie.

    Dlatego takie wielkie oburzenie bylo irackim czy libijskim denarem. Trzeba bylo zniszczyc oba kraje, zeby nie doszlo do stworzenia waluty opartej na parytecie zlota.
    Wiele panstw , i coraz wiecej, juz w rozliczeniach miedzy soba pomija dolara bo cos nie bardzo wierza w wartosc amerykanskiej waluty.

  29. Re: 27 RomanK

    Panie Romku, wystawia pan „invoice” (fakture) za swoja wykonana prace (budowe) swemu zleceniodawcy (kontraktorowi)???

    Ano wystawia pan.

    No to PIENIADZE SA DOKLADNIE TAKA SAMA FAKTURA (pokwitowaniem) ale bez imienia, nazwiska, Social Insurance number, numery licencji I adresu… PIENIADZE SA ANONIMOWA FAKTURA – POKWITOWANIEM… Czy tak to trudno pojac???

    I niech pan nie kombinuje jak „kon pod gore” bo i tak udowodnie panu , ze ma pan dupe z tylu a nie z przodu…

    Re: 28 Pinxit.

    NIE MA AMERYKANSKIEJ EKONOMII – jest zydowsko-lichwiarska dyktatura zadluzeniowa, ktora skutecznie paralizuje ekonomiczne dzialania kapitalu ludzkiego. (trzyma go w kredytowych kleszczach).

    =================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  30. rafal z said

    środek wymiany, medium wymiany, pokwitowanie. wszystko to jest zgodne z prawdą… ale nie pokazuje całości

    – środek wymiany wskazuje na fizyczny charakter pieniądza a tak nie jest
    – pokwitowanie wskazuje, że pieniądz jest papierkiem, dokumentem. a tak nie zawsze jest. czasami pojawia się nawet pieniądz niesformalizowany. np w barterze pieniądz jest umowny i tymczasowy. powstaje wycena wartości obu rzeczy w relacji do czegoś ale jako, że obie strony w jednej chwili sprzedają i kupują to pieniądz czyli informacja o powstaniu jakiejś wartości nie może dalej istnieć i być odłożona w czasie.
    – stąd medium wymiany najpełniej pokazuje czym jest pieniądz

    – zwrócę jedynie uwagę, że złoto, srebro czy inny parytet nie jest pieniądzem samym w sobie… ale zastawem, który zawsze się pojawia żeby przywrócić… zaufanie między podmiotami. To jest duży błąd szczególnie wśród osób, które odkrywają tematykę kreacji pieniądza etc.

  31. Re: 30 Rafal Z.
    Czego pan nie rozumie???
    Zlote monety czy srebrne w cyrkulacji maja dokladnie taka sama wartosc (niezmienna) w sensie wagowym I w sensie wartosci.
    I co ciekawe nie podlegaja inflacji czy deflacji.
    Nie bez powodu zostal zamordowany JFKennedy czy Kadafii, ktorzy chcieli wprowadzic parytet zlota czy srebra do cyrkulacji.(nawet w rozliczeniach miedzypanstwowymi).
    Wszystko we wlasciwym czasie, a zrozumie pan czym jest pieniadz I jaka role odgrywa w spolecznej wymianie dobr I uslug.
    Cierpliwosci…
    ========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  32. Pinxit said

    Jak bedzie „medium wymiany” w liczbie mnogiej? „media wymiany”?

  33. rafal z said

    medium wymiany… znaczy COŚ co POŚREDNICZY w wymianie. To coś:

    – nie jest jakimś duchem 😀 ale INFORMACJĄ o wartości danej rzeczy w relacji do ogółu.
    — i ta informacja może przybierać różne formy
    — może być fałszowana!
    — może posiadać zastaw/zabezpieczenie np w postaci złota

    a czemu złoto?
    – bo występuje w małych ilościach
    – jest trudno dostępne
    – ma wyjątkowe właściwości fizyczne
    – trudne do podrobienia
    – trudne do kontrolowania

    i np gdy pieniądz opieramy na złocie to na wartość złota wpływają dwa czynniki:
    – wartość złota jako kruszcu używanego w przemyśle np kosmicznym, jubilerskim etc
    – oraz wartość NADANA przez sam pieniądz tzn informację.

    stąd również wynika, że gdy opieramy pieniądz o złoto, które w danej chwili występuje w konkretnej ilości to każde NASTĘPNE wydobycie złota z kopani jest fałszowaniem pieniądza/informacji co prawda w śladowej ilości ale jednak.

    te niewielkie możliwości skorumpowania INFORMACJI powodują, że złoto niemal zawsze powraca do łask.

    Z powyższego jak widać wszelkie czynności, procesy jakie toczą się wokół pieniądza dotyczą
    – jak najwierniejszego zachowania informacji ( jest jak jest)
    – lub sfałszowania tejże informacji w ten czy inny sposób dla jakiejś uprzywilejowanej grupy złodziei.

  34. Re: 33 Rafal Z

    Najwazniejsza kwestia jest zaufanie. Jesli nie ma pan zaufania do zony, brata, syna czy corki, to sila rzeczy panska rodzina predzej czy pozniej sie poprostu rozsypie.
    I tak jest w kazdej rodzinie, a ze Narod jest rodzina rodzin, bez zaufania predzej czy pozniej sie rozzsypie i bez znaczenia czy beda to zlote monety, srebrne czy jakies inne, to niczego nie zmieni.

    A wiec glowa rodziny jest ojciec (rzad), matka (Ojczyzna) a dzieci to my wszyscy obywatele.

    Jesli obywatele nie beda mieli zaufania do rzadu, to tymbardziej nie beda mieli zaufania do pieniedzy, ktore taki rzad wyemitowal i monety ktore „wybil”… No bo jakze bylo by to mozliwe, aby miec zaufanie do k…rew i s…synow???..

    Podobnie jest z wladza – tj. posiadanie wladzy. Wladza nie polega na sile militarnej, policyjnej, administracyjnej czy politycznej, ale wladza bierze sie z wielkosci zaufania do osob fizycznych – czyli osob stojacych na czele rodziny, ktore reprezentuja jej interes polityczny, ekonomiczny, gospodarczy i administracyjny z osobista odpowiedzialnoscia za obdarowane zaufanie.

    I tak to wlasnie dziala. Przynajmniej tak powinno dzialac (funkcjonowac).

    Najwazniejszy jest Rzad (suwerenny, niepodlegly nikomu (z zewnatrz), zarzadzajacy w/g Prawa Naturalnego), a reszta to tylko dodatki…z emisja pieniedzy wlacznie…

    ==============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  35. Romank said

    Tak pan Rafal ma racje…nie duch jednak, ale najblizej to umowa…zobowiazanie- kontrakt publiczne do uznania takiego, a takiego srodka platniczego za medium wymiany. TO ma polegac na publicznym-spolecznym zaufaniu( fiat), stad fiat money….tzn ze parytetem takiego medium wymiany jest zaufanie wiara , poslugujacych sie nimi…ze odzwierciedlaja i przekazuja wartosc transakcji. TO zaufanie i wiara to nie- jak tlumacza balamutnie niektorzy , jakas osobista wiara..w cos tam…ale to zaufanie posiada parytet sankcji panstwa. CO pisze na biletach platniczych ( curency-gotowka) KTO wydal dany srodek platniczy, i kto gwarantuje jego legalnosc. BIjac numer na papierze i podpis wlasciwego organu emitujacego danego panstwa. To sa owszem papiery wartosciowe na okaziciela…ale od wielu innych papierow wartosciowych odrozniaja je podane cechy.
    Dlatego np krypto valuty ..nie sa pieniadzami.
    Teraz panie Rafale….to fiat- zufanie..poparte jest sila i sankcja panstwa…Znika ta sankcja panstwa, znika zaufanie , znika funkcja i pieniadz! Ta sankcja panstwa byla bowiem jednyna wartoscia do tego umowna- jaka stanowiparytet takiego pieniadza…

    Zloto czy srebro…to SA PIENIADZE- ktore nie potrzebuja zadnej gwarancji i sankcji panstwa…
    Gdyz – jako commodity- towar, posiadaja intrinsic value…swoja specyficzna przypisana im Naturalna wartosc! Oczywiscie moga miec forme valuty- bilonu….i pelnic funkcje pieniadza danego Panstwa…ktore gwarantuje wage danej monety i czystosc kruszcu…co wyraza znak wybity identyfikujacy gwaranta…….i tylko tyle.
    Platnosc regulacja transakcji wymiany w przypadku platnosci zlotem to poprostu barter..wymiana towar za towar.

  36. Romank said

    Panie Pinxit medium w polskim to rodzaj nijaki…i nie posiada liczby….poprostu pelni funkcje MEDIUM….

    ——
    Liczba mnoga to media.
    Admin

  37. NICK said

    Medium. Pierwotnie to ‚coś’ złego.
    Wtórnie? Proszę, zapodaję, a zgadzam się z definicjami.
    https://sjp.pwn.pl/slowniki/medium.html

  38. Re: 35 RomanK

    W wersji polskiej „medium” to specjalista lub posrednik w wywolywaniu duchow z tamtego swiata…
    Uparty jest pan az do bolu…
    ========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  39. rafal z said

    tak zgadza się „ze (pieniądze) odzwierciedlaja i przekazuja wartosc transakcji.”

    ale rzeczy jak

    – emitent w postaci państwa
    – podpis właściciela

    są rzeczami wtórnymi i nie stanowią o być lub nie dla istnienia pieniądza. medium wymiany ma po prostu przekazać wartość transakcji i tyle a jak to będzie zrobione to co za różnica. Z tego powodu nie przekreślam kryptowalut. Dzisiaj dopiero raczkują. Może ktoś stworzy taką formę(algorytm) kreacji, która będzie odporna na fałszowanie. Nie mowię że tak będzie na 100% ale.. zobaczymy

  40. Re: 39 Rafal Z
    A czy wie pan dlaczego powstaja kryptowaluty???

    Powstaja po to, aby uciekac od podatkow (suto nalozonych na obywateli)…

    Jesli nie bedzie podatkow w danym kraju, to ludzie nie beda wymyslac jakichkolwiek ucieczek… od podatkow, ktorych nie bedzie…

    Proste, logiczne I sprawiedliwe..
    =========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  41. VA said

    Miliarder Jeff Bezos, prezes Amazon, i wlasciciel Washington Post,ogłosił, że przekaże 33 miliony dolarów na stypendia dla nielegalnych imigrantów przywiezionych do Ameryki.
    http://www.breitbart.com/tech/2018/01/12/amazon-ceo-jeff-bezos-announces-33-million-in-scholarships-for-1000-dreamers/

    ——
    Czyli facet jawnie popiera przestępczość… i co mu zrobicie?
    Admin

  42. VA said

    Kanadyjski oficer wywiadu Królewskiej marynarki wojennej Admirał William G. Carr napisał „Pionki w grze” to jest jego przemówienie z 1958 roku, po którym zmarł w 1959 roku.
    .https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=Crurq4ZmAUU

  43. Romank said

    Panie Rafale owszem wtorna…i niezbedna wszedzie tam , gdzie pieniadz -medium nie posiada intrinsic value…i uzyteczna tam gdzie funkcjonuje pieniadz wartosciowy -sprawdzajac czy pieniadz trzyma probe i wagfe, co poteirdza znakiem na monetach.

    Rachunedk czy faktura za wykonany projekt..dzielo , nie prace….nie jest zadnym medium wymiany dla nikogo…t wewnetrzy dokument kontraktowy jako dowod, ze transakcja zostala dokonana…..Dlatego robi sie go w dwoch minim copiach..a po ptrzymaniu..zaplaty //UWAGA w medium wymiany…..na rachunku dla wlasciciela przybijam stempel- Paid in Full aleb-o Partial numer cheku, czy swift…i date z podpisem…..medium wymiany.
    DLatego tez jak w przypadku medium wymiany..medium spirytualane….nazywamy mediu bo pelni bardzo podobne funkcje:
    ! Nie jest czescia ani swiata spirytuanego ani szukajacych z nim kontaktu
    2.Nie ma wplywu na tresc przekazywanych informacji
    3.Nie bierze aktywnego udzialu w sensie,ale go umozliwia.
    Podobnie jak woda w mlynie czy tartaku….+poruszjaca kola…” nie jhest czescia ani mlyna ani maku ale bez niej nie mozlwe mielenie. czy elektrycznosc do poruszania maszyn….

  44. NICK said

    Potwierdził.

  45. Re: 43 RomanK

    Widze, ze nic pan nie „kuma” I jak zwykle musze panu udowadniac ze wciaz ma pan dupe z tylu a nie z przodu.

    Otoz „medium exchange” (srodek wymiany) jest wtedy, kiedy pan zbuduje nowiutki dom, a rzad panu pokwituje nowiutkimi banknotami (anonimowym pokwitowaniem) I dopiero potem, kiedy bedzie pan trzymal w raczce nowiutkie banknoty, ktore maja fizyczne pokrycie w panskiej pracy (czyli nowiutkiej nieruchomosci), to WTEDY te pieniadze, ktore bedzie pan trzymal w raczce stana sie srodkiem wymiany (medium exchange) I bedzie pan mogl kupic za nie wszystko co jest dostepne na rynku…

    Natomiast pieniadze, ktore sa drukowane w Mennicy i pozostaja tam, NIE SA i nigdy nie beda srodkiem wymiany (medium exchange) z prostej przyczyny – one nie maja fizycznego pokrycia w wykonanej (lub wykonywanej) pracy w sensie wytworzonych dobr materialnych. Czyli sa pieniedzmi bez zadnej wartosci, a tym samym nie posiadaja sily nabywczej…(wymianie towaru, ktory nie jest fizycznie na rynku – nie zostal wytworzony)…

    Czy teraz juz wie pan o co chodzi? Czy jeszcze jasniej mam to panu wytlumaczyc???…

    ===============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  46. Romank said

    Panie Jasiu:-))) niech pan sprawdzi w lustrze, czy sie panu te- dwie ..tak chetnie i czesto przez pana wspominane- czesci ciala, samorzutnie w nocy nie przemiescily i zamienily miejscami:-))))
    Bredzi pan, opowiada bajki, fatasmagorie na temat ekonomii…. na temat ktorej- jak juz dawno pan udowodnil nie ma pan najmniejszej podstawowej wiedzy.
    Szczerze mowiac sam sie na ta panska erystyke nabieralem dopuki nie spostrzeglem ,ze to tylko z obfitosci serca usta mowia:-)))
    Panie Jasiu – pan nie rozumie teorii kredytu spolecznego….:-))) i dopuki go pan propaguje nie wprowadzjac „swoich innowacji” trzyma sie to kupy…niech pan zostanie przy propagowaniu..ulepszanie niech pan zostawi tym co sie beda nim poslugiwac w praktyce..jesli kiedykolwiek beda.
    I prosze neich mi pan nic nie tlumaczy..bom czlek uparty, a pan odporny na logike i wiedze jak zdecydowana wiekszosc ludzi ambitnych, ktorzy nei zrozumia pojec, ani co to rzad, ani pieniadze i co ma jedno do drugiego ani nawet tego, ze mge zbudowac dom nie szukajac pomocy ani rzadu , ani Biura Kredytu Spolecznego , ani Banku, ani zadnych urzednikow….bo poprostu umiem i wiem- jak to zrobic:-))) Zatem szkoda energii:-)))jak zwykle…bo- oprocz tego co pan udowodnil, jak wyzej, nic innego nie jest pan w stanie udowodnic …i to z prostej przyczyny..pan miedzy cala masa innych rzeczy pozytecznych nie wie tez co to…. dowod.:-)))

  47. Re; 46 RomanK

    A tak ponad to ma pan cos do dodania??? (za wyjatkiem tego, co nie moze pan zmiescic w swoim swiatopogladzie)…

    Wskazalem jedynie w jaki sposob nowe pieniadze (pokwitowania) sa wprowadzane do cyrkulacji spolecznej, bo gdybym uwzglednial panska „doktryne” (ja se zrobie, ja se zbuduje), to w zasadzie powinnismy siedziec k…rwa w domu, drukowac pieniadze, nic nie produkowac, ani nie budowac I tylko sie wymieniac w wersji „medium exchange”…..

    Glodni, bezdomni I bosi bedziemy sie wymieniac „kasa”… No super…

    ======================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. Widze, ze panskie ambicje przerosly panskie mozliwosci… Starzeje sie pan…oj starzeje…
    I doskonale wiem, ze starego „drzewa” nie powinno sie przesadzac do nowej ziemi (nowych standardow myslowych)…
    Uparty jak osiol…

  48. Re: 47 cd…

    I jeszcze jedno: NIE ROZROZNIA pan pieniedzy bedacych w cyrkulacji spolecznej a wchodzacych do cyrkualcji spolecznej…

    A to zupelnie dwie rozne sprawy…

    =================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. Douglas I Even juz nie zyja I nie przewidzieli wielu rzeczy (elektroniki I technologii)…

  49. Greg said

    Lubię cię czytać Jaśku z Toronto, jak mało kogo.
    Piszesz jasno, przejrzyście, ze znajomością rzeczy, bez zakłamania.

  50. NICK said

    Jeżeli mam wybrać?

    Nie muszę.

    Roman. Weg.

    Po Ewangelii.

  51. Romank said

    Panie Jasiu..co mam rozrozniac w panskiej bajce…. Pan widzi roznice – rzeczywistosc – a panska virtualna bajka???Pan sobie moze namalowac pieniedzy ile pan chce…to na nic nie ma wplywu tak samo, jak panska irrytacja. Niestety nic pan nie pokazuje- bo nie tak powstaje pieniadz…jak pan to opisuje…moze owszem – ale, jak narazie nie powstaje. Powstaje o wiele prosciej…jako dlug.
    To wlasnie ten niegodziwy i bzydki sposob sklonil plk Dugllas’a do napisania Teorji KS….ale niech sie pan postara zrozumiec naprawde -o czym plk pisze.
    Pan „na starosc” coraz wiecej widzi:-))))) czyzby chcial pan powiedziec, ze i…… jasniej??:-)))))

  52. Re: 49 Greg.

    Sluszna wiekszosc zastanawia sie nad naszym „zobowiazaniem” wobec lichwiarzy na kwote ponad 3 bilionow zlotych (3000 miliardow). Co to jest i jak to zadluzenie ma sie do samej rzeczy???.

    Otoz, te „pieprzone” 3 biliony zlotych jest to kwota, ktora powinna byc w naszych kieszeniach (wszystkich obywateli zamieszkujacych teren RP).

    Podobnie ma sie z zadluzeniem USA, Niemiec, Grecji, Hiszpanii, Wloch itd,… Wszyscy sa zadluzeni…wobec bankow…
    No to logicznie rzecz biorac, wystarczy zbudowac 100 bankow i niech one produkuja, wytwarzaja, buduja, wydobywaja..a my bedziemy siedziec w domu i wymieniac sie „kasa”…albo grac w „pokera”… ogladajac igrzyska na „plazmie”…

    I jeszcze bardzo wazna rzecz o ktorej nie wspomnialem: Jesli rzad jest falszywy, to beda falszywe pieniadze (opodatkowane i oprocentowane), jesli Rzad nie bedzie falszywy, to sila rzeczy pieniadze emitowane przez taki Rzad NIGDY nie beda falszywe (ani opodatkowane ani oprocentowane)… Proste jak drut.

    I nie bez powodu Pan Jezus Chrystus wziawszy srebrna moneta zapytal: „Kogo widzicie na tej monecie??? „Cezara, cezara – odparli
    „A wiec oddajcie to co nalezy do cezara i oddajcie Bogu to co nalezy sie Bogu”…

    Pan Jezus udowodnil tym, ze pieniadze bite (monety) przez cezara sa falszywe, bo byly oblozone podatkiem…

    ====================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  53. Re: 51 RomanK

    Niech pan bedzie laskaw przyjrzec sie zydowskiemu federal reserve I opowiedziec nam wszystkim „ich” bajke jak to kreuja pieniadze z powietrza I oglupiajac przy tym, ze „pieniadze tworza miejsca pracy” albo „czas to pieniadz”…

    Czy czlowiek jest tworca pieniedzy czy pieniadze sa tworca czlowieka???

    Zastanow sie pan glebiej nad odpowiedzia, bo wyglada na to, ze mowi pan co wie… I nic wiecej…
    ========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  54. Re: 53 Cd.
    Jednym pieniadzem nie falszywym byl wyemitowany dolar przez JFKenned’ego (bez udzialu zydowskiego federal reserve), gdzie na banknocie widnial napis: „Pieniadze sa wlasnoscia Narodu Amerykanskiego” (opartym o parytet srebra)…No I to byla glowna przyczyna zamordowania JFKenned’ego…

    Dziwne, ze p. Romek na ten fakt nie zwrocil uwagi…a zyje w USA od dosc dlugiego czasu…
    No tak, zjety byl robota I ksztalceniem potomstwa…

    Panie Romku, coraz bardziej irytuje mnie panski talmudyzm…
    ===================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  55. NICK said

    Pan RomanK?

    Doskonale TO wie.

    Toż to człek.
    Światowy.

    Ponadnarodowy.
    Może być ukraińcem.
    Psińcem…… .

    Lubelak mu sprzyja.
    Jak radio maryja.

    Gdyż legitymacji mu brak.
    „ostrożny”
    bezbożny.

  56. Greg said

    ,,Panie Romku, coraz bardziej irytuje mnie panski talmudyzm…,”
    Ha, ha, ha Jaśku, też jestem bacznym obserwatorem.

  57. NICK said

    Tu nie ma: ha, ha.

  58. Boydar said

    Ja zawsze wiedziałem że kolega Kafel jest rąbnięty ale po ziemi chodzi jak mało kto.

  59. VA said

  60. NICK said

    Zostawcie.
    Koty.
    I, do ROBOTY.

    Nie. Nie chodzi.
    Kafel?

  61. NICK said

    Kolega… .

  62. Greg said

    Nie, nie kolega, towarzysz.

  63. Boydar said

    To tylko taka forma stylistyczna, nie podniecajcie się 🙂

  64. Greg said

    Podniecają, to mnie kobiety wstawiane przez Listwę, ha, ha.

  65. Boydar said

    Jestem już tak stary i zmurszały że zupełnie zapomniałem co podniecającego może być w Kobiałce.

  66. Romank said

    Panie Jasiu…pan nie wie tez -co to talmudyzm…..oczywiscie nie szkodzi , ale niech pan wyjasni panu Gregowi:-))))ma pan rzadki dar wyjasniania niepojmujacym:-)))

    Panie Boydar nie przypominam sobie zadnego kolegi o imieniu Boydar… z ktorych to Boydarow:-))) mam nadzieje ze nie z tych Nickyjakich:-)))))

  67. NICK said

    No cóż.
    (64).
    Plecie. Lubelak.
    Jak zwykle.

    TY!

    Nie jesteś.
    ni stary, ni zmurszały. Może nawet i chacheł? Jesteś.
    Nieważne.
    Zbyt ironizujesz.

  68. Boydar said

    No, Pana Romana też już skrezola selektywnie chrumka 🙂

  69. Greg said

    Jestem KUMATY Panie Kafel i wiem doskonale, co znaczy TALMUDYZM!
    Coraz bardziej się pan OBNAŻA!

  70. Greg said

    Kafel jest doskonałym, lustrzanym odbiciem LISTWY.

  71. Boydar said

    A tak swoja ścieżką, Panie Greg, podrzuci nam Pan swoja definicję ?
    Obiecuje rewanż.

  72. Greg said

    Obiecanki, cacanki!
    Pan tą definicję już dawno zna, to tylko taka próba wpuszczenia w maliny!

  73. Boydar said

    Nie, nie, nie; nie o to biega; ja mam swoje rozumienie na swój użytek. ciekawią mnie natomiast pojęcia u innych. Żaden podstęp, mnie takie podstępy nie są do niczego potrzebne na tym poziomie uczciwości dyskusi.

  74. NICK said

    Zatem. Który? Poziom?
    I jaka UCZCIWOŚĆ?

  75. Greg said

    Panie Boydar, mam swoje lata, swój rozum, setki godzin spędzonych nad książkami i potrafię (w miarę) bezbłędnie, po wpisach, ocenić profil ludzi piszących w Gajówce!

  76. Re: 66 RomanK

    Nie, nie panie Romeczku, wpierw niech nam Wszystkim odpowie na jedno pytanie:

    CZY PIENIADZE TWORZA CZLOWIEKA CZY CZLOWIEK TWORZY PIENIADZE???….

    I od panskiej odpowiedzi zaczniemy od poczatku panska edukacje…

    I niech pan laskawie nie zmienia tematu jak talmudyczny zyd…kierujac uwage na wyjasnianie komus innemu…vide Greg’owi…

    A poki co, polecam swietny film pt: „Oni tu sa”… Oczywiscie, ze amerykanski…z polskim lektorem…
    Film ten wiele panu wyjasni i obudzi elementarny rozsadek…

    =================================
    jasiek z toronto

  77. Boydar said

    Panie NICK’u, poziom uczciwości dyskusi wymuszają mechanicznie dyskutanci. I nie chodzi mi o różnice zdań, poglądy diametralnie nawet różne, a nawet nie o sposób artykułowania. Chodzi mi wyłącznie, czy gra się znaczonymi kartami czy świeżą talią. Inaczej mówiąc, czy uczestnicy mają interes w dotarciu do prawdy czy wręcz przeciwnie. Ja mam. Mogę się kłócić z każdym i przyjąć bez urazy dowolną wiązankę róż syberyjskich pod swoim adresem. Ale nawet mając niezłomne przekonanie w danej kwestii, bez żalu przyznam rację każdemu kto mnie przekona. Jest jeszcze gorzej, ja chce żeby mnie ktoś naprostował, ja się tym żywię i z tego rosnę, tego mi całe pieprzone życie brakowało – rozmawiać z ludźmi którzy mają coś do powiedzenia.

  78. Boydar said

    A dla Pana Grega; talmudyzm to takie lanie wody, żeby ludziom tylko końce trąbek wystawały. I wtedy din może podciągnąć za jaja kogo chce i na zasadach jakie sam ustala.

  79. Greg said

    No coś koło tego, zgadzam się z tą okrojoną definicją.

  80. Boydar said

    Zbytek łaski, Jaśnie Panie 🙂

  81. NICK said

    Memłanie. (77).

  82. Lily. said

    Re 13
    Chinskie przyslowie mowi,”jedno zdiecie
    mowi wiecej niz 1000 slow”.
    W strojeniu min,bije na glowe swojego szefa.

  83. Re: 76 cd…

    Oto co p. Romeczek wymyslil…oto jeden z „kwiatkow”…ekonomisty nie majacego zielonego pojecia o wprowadzaniu pieniedzy od cyrkulacji… oto fragment

    „(…) Pieniadze sa medium wymiany towarow i uslug. Nie ma nic zlego w tym, zeby kreowac je z niczego..z prozni, czy powietrza, poniewaz jest to jedyna droga do zagwarantowania nam wszystkim posiadania taniego medium wymiany. Ilosc wyemitownych pieniedzy powinna byc tylko dokladnie taka sama, jak wielkosc gospodarczej dzialalnosci, jaką ow pieniadz obsluguje.”…

    (jasiek z toronto) Jedna bzdura goni druga – „nie ma nic zlego w tym, zeby kreowac je z niczego…z prozni…czy powietrza…(…) no super banksterska ideologia…(….) wielkosc gospodarczej dzialalnosci jaka ow pieniadz obsluguje”…. (a kto i w jaki sposob ta wielkosc dzialalnosci gospodarczej zmierzy i zwazy???…Sam to p. Romeczek wymyslil czy „ktos” mu podpowiedzial???…

    A to wszystko na stronie:

    http://niepoprawni.pl/blog/1489/roman-kafel-pieniadze-banki-nedza-niewola-prawda-ukryta-za-globalnym-dlugiem-0

    ====================================
    jasiek z toronto

    P.S. Warto sobie odpowiedziec na kilka pytan:

    Czy czlowiek tworzy pieniadze czy pieniadze tworza czlowieka??
    Czy praca tworzy pieniadze, czy pieniadze tworza prace???
    Czy czlowiek stworzyl Boga czy Bog stworzyl czlowieka???
    Czy dobra materialne sa odzierciedleniem pieniedzy czy pieniadze sa odzwierciedleniem dobr materialnych???
    itd. itd., itd…

  84. Boydar said

    @ Ja (78)

    „… talmud przeżarł duszę współczesnego żyda; i to nie tylko dlatego, aby był złym w każdym swoim wierszu, ale dlatego, że jest zbiorem sprzeczności i szkołą obłudy …”

    Jan Dobraczyński „Myśl Narodowa” nr 6 z 6 lutego 1938 r.

  85. Re: 83 cd.

    Wreszcie mam odpowiedz na jedno jedyne dreczace pytanie, ktore sobie od 1981 roku zadawalem.
    „Dlaczego 10 prawie milionowy Ruch Narodowy (spontaniczny „Solidarnosc” w 80%) byl skazany na porazke???”..
    (to byl tylko skutek)… (a przyczyna? Bylo tyle „wodzow”…co jeden to glupszy i az nadmiar ambitny…)

    ==============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  86. KOLOWROT said

    Ad 83
    „Czy dobra materialne sa odzierciedleniem pieniedzy czy pieniadze sa odzwierciedleniem dobr materialnych???”

    Pieniadze sa wymyslone po to, by odciagnac = ODCIC /Gnac czlowieka od NATURY, JEGO Natury Boskiej !!!

    Ale i tak LEPSZY KONKRETNY, najlepiej metalowy pieniadz, od wirtualnego!!!
    Dlatego , Rodacy, UZYWAJCIE GOTOWKI, a NIGDY kart platniczych !!!!

    Niedlugo wroca czasy „pieniadza w naturze” lub pieniedzy REGIONALNYCH !

  87. KOLOWROT said

    „Ja: Czyli jakieś prawa tymczasowo posiadamy?

    M: Jeśli zadowala cię miska ryżu i spędzanie życia na oglądaniu telewizyjnej papki, to w większości przypadków nie masz się czego obawiać. Jeśli nie piszesz niepochlebnych artykułów, to nie odbiorą ci twojej wolności słowa. Jeśli nie demonstrujesz, nie musisz obawiać się szykan na uczelni albo w miejscu pracy.

    Jak jednak powiedziałem, możesz mimo tego paść ofiarą systemu przypadkowo. Wystarczy przecież, że sędzia, kurator i urzędnik socjalny muszą zarobić na zinstytucjonalizowanym handlu dziećmi, by wybrano akurat twoje pociechy. Czysty przypadek, żadna zemsta. Bo niby za co?

    Zaprotestuj, a zrobią z ciebie alkoholika i osobę chorą psychicznie. W większości europejskich krajów możesz zamknąć w szpitalu psychiatrycznym każdego człowieka na niemal nieograniczoną ilość czasu, więc już niedługo wpadną zapewne na pomysł, by zlecić niemal dożywotne badania każdemu rodzicowi, którzy zapragnie walczyć o porwane dzieci.

    Jak do tej pory głównie niszczono ich wizerunek za pomocą mediów i odbierano im ich majątek, by nie mieli pieniędzy na zatrudnianie adwokatów. Ale czemu nie pójść o krok dalej? Politycznych decydentów już niszczono w ten sposób; oczywiście wyłącznie tych małego kalibru, gdyż ci ważniejsi po prostu umierają nadzwyczaj młodo w różnych dziwnych okolicznościach, jak kontynent długi i szeroki.”

    POBUDKA RODACY LECHICI i KAZDY CZLOWIEKU !

  88. Re: 86 Kolowrot…

    Nie widze zadnych przeszkod do powrotu „dziesieciny” w formie naturalnej (choc jestem przeciwko jakimkolwiek podatkom),

    Nie widze rowniez problem do emisji pieniedzy regionalnych vide Szwajcaria, ani rowniez zlikwidowania wszystkich firm
    spekulacyjnych od „gield do ZUS-ow)…

    I nie widze zadnych przeszkod do zliwkidowania WSZYSTKICH PODATKOW od wlasnosci po konsumencki.. (Polska bez ZADNYCH PODATKOW – zadna Polka ani Polak w Polsce NIGDY nie beda placic jakiekolwiek podatku)

    No to terez niech Wasza Drodzy Panstwo wyobraznie zacznie PRACOWAC w sposob POZYTYWNY…

    ===============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  89. Pinxit said

    41
    Marucha
    RE: stypendia dla nielegalnych emigrantow

    Widac Marucha nie jest w temacie.
    Nie ma nielegalnych emigrantow, ale nielegalne stypenida sa glownie fundowane przez Izrael dla amerykanskich uniwersytetow.Tragedia dla nauki jest to, ze wiele tych stypendiow to stypendia doktoranckie.

    Natomiast rozne wizy studenckie – to jest tez wielki handel i wyjatkowe oszustwo, tyle, ze legalne..
    Sa to kuchenne drzwi do stalego pobytu.
    Osobiscie nie widze roznicy miedzy normalnymi wizami studenckimi a stypendiami jakiegos miliardera.

    Wiec ten Jeff Bezos nie robi nic nielegalnego. Wykorzystuje prawo emigracyjne dokladnie w tym samym celu co indywidualni kandydaci do zachodnich dyplomow- gowno warte te dyplomy, bo i tak tam niczego nie ucza ale ukonczenie uczelni moze doprowadzic do stalego pobytu.
    W momencie zlozenia wniosku o przyjecie na uczelnie, kandydat otrzymuje legalny pobyt tymczasowy na okres studiow, a po studiach moze sie legalnie starac o staly poby.

    I wilk syty – i owca zjedzona.
    Wizy studenckie sa bardzo drogie, wiec urzedy emigracyjne zarabiaja krocie. Uczelnie tez. . Dlatego tak chetnie rozdaja te wizy za pieniadze, bo inczaej zachodnie uczelnie swiecilyby pustkami.
    Coraz wiecej studentow woli studiowac w Azji.
    Chinczykom panstwo placi za studia w USA.. Tylko w tamtym roku Chiny oplacily studia w USA dla 50 tys. Chinczykow.

    Ale Chinczycy studiuja na Zachodzie z zupelnie innych powodow: wracaja po studiach do ojczyzny wyposazeni … w doskonala znajomosc jezyka i Zachodu co sie panstwu chinskiemubardzo przydaje do podbicia zachodnich demokracji.

    No wiec te wizy studenckie – obojetnie przez kogo oplacane- maja rozny charakter: Izrael ma inne cele fundowania stypendiow, inne cele maja Chiny a jeszcze inne – indywidualni kandydaci.
    Wiec miliarder chce pomoc emigrantom dostac sie na Zachod.
    A przy okazji naucza sie jezyka i zdobeda zachodnie kwalifikacje.

    Jest ponad 400 kategorii roznych wiz.
    I mniej wiecej prawie tyle samo mozliwosci „emigracji”.

    Wiec nie miejmy pretensji do „nielegalnych” emigrantow.
    Ktos ich celowo produkuje, zeby urzedy emigracyjne, uczelnie i biznesmeni/ naganiacze, czyli przemytnicy, prywatni wlasciciele obozow uchodzczych a takze rozne biurwy od tego bardzo skomplikowanego systemu – mialy przyzwoity dochod.
    Rozne komisje senackie udowodnily, ze czesto przemytnicy, czyli naganiacze klienteli , oplacani sa przez rzady!!

    Trabia o tym adwokaci i prawnicy emigracyjni oraz rozne organizacje pomocy uchodzcom- ale nikt nie slucha tych „lewakow”!!!

    W dzisiejszych czasach, humanista to lewak i debil i nie ma oczywiscie o niczym zielonego pojecia.
    Nie nalezy przeszkadzac w miliardowym biznesie uchodzczym!

  90. Pinxit said

    re
    89
    Zapomnialem dodac, ze kurestwo Zachodu polega miedzy innymi i na tym, ze uczelnie musza sie same utrzymac. Otwarte zaproszenie do korupcji. Im wiecej studentow – tym lepiej dla uczelni.
    Na niektorych uczelniach zaniechano egzaminow, zeby nie ploszyc klienteli.

  91. Miet said

    Re.90.
    Panie Pinxit ależ Pan odkrycia dokonał.
    W Hameryce nie ma egzaminów wstępnych i nigdy nie było. Pan by to zmienił – ale fajnie, że Pan tego nie może.:-)))

  92. Miet said

    No ten Penxit to system edukacji w całym świecie – to w jednym palcu posiadł.
    Słuchajta go ludzie i będzieta wiedzieli wszystko.:-)))

  93. Re; 90 Pinixt

    No I dlatego w USA jest az tylu idiotow…
    (nie do pobicia)…
    Nie ma ezaminow, ale sa wyksztalceni kretyni… (to sa slowa D.Trumpa: „Z dyplomami…, ale bez zadnej wiedzy”)…

    ============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  94. Miet said

    No i zapomniał pan Jasiek poinformować, że tutaj dyplom to nawet w Internecie można kupić za pare dziesiąt dolców i to nawet dyplom Harwardu.
    Nie wiem gdzie pan Jasiek swój zdobywał – no ale co Kanada, to Kanada.!!! To nie jakaś tam Hameryka.

  95. Re: 94 Miet…
    Ja dawno swoj w kibelku powiesilem na gwozdziu tak, zeby go nikt nie widzial. A wiec nie mam zadnego dyplomu…
    I bez znaczenia ile dyplomow ktos posiada, ale co wie, a znalezienie pracy jest od tego, kto „cie zna”…
    Moj „Dyplom” jest dosc dobrze umocowany w wiedzy, ktora nikt nie jest w stanie jej ukrasc, podrobic, kupic…i w kazdej chwili moge to udowodnic nie szukajac „po strychach”, „archwach”, czy po „peruwianskich ziemiach” obiecanych…

    Najwiekszy zydowski przekret ze studentami jest to, ze zydowski rzad NICZEGO nie gwarantuje ani nawet obiecuje studentowi po ukonczeniu dosc drogich studiow… No I student po ukonczeniu studiow zostaje praktycznie na „lodzie” z niesplacalnymi dlugami wobec bankierow… zatrudniajac sie w „Kemartach”, „HomeDepot”, Wall-Mart’ach” itp. za „psie grosze” mieszkajac do 35 Roku lub dluzej z rodzicami… I taka to k…rwa zydowska hameryka..

    W Kanadzie byl taki „przekret” dosc glosny w prowincji Quebec – 35.000 studentow po ukonczeniu szkoly…zostalo na „lodzie”… z dlugami…

    I jeszcze jedno: Kanada I USA sa zarzadzane przez dokladnie te same kurewskie zydowskie klany lichwiarskie, a obywatele tych (zwlaszcza) tych krajow sa dosc skrupulatnie trzymani za „morde” w sensie elektronicznym (kontroli elektkronicznej przeplywu gotowki)…

    Tak wiec, niech „szalony Mietek” scina trawe, czeka na „czek” i bajeruje sie z sasiadami o „zlotej Ameryce” mlekiem i zydem polewana…I uwazniej czyta zapodawane teksty…
    =============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  96. Re: 95 cd.

    Jest to jeden z wielu przykladow 2017 rok – grudzien – gdzie laduja „ludzie z dyplomami”…Likwiduja wszystko, zamykaja konta bankowe, bankrutuja, itp…

    Tak bedzie wygladac przyszlosc USA I to bardzo niedaleka przyszlosc…

    ===================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  97. Pinxit said

    91
    Miet
    A gdzie ja napisalem o egzaminach wstepnych??
    Napisalem : „niektore uczelnie na Zachodzie” -gdzie tu pisze o Hameryce??
    Ja moge nawet podac nazwy , a pomysl o tzw. nowych zaleceniach akurat przyszedl z Anglii.

    Panie Miet

    Mnie uczyli pisac.
    Niech sie pan nauczy czytac

  98. Mam prośbę do Gajowego o zrozumienie .Przy tej okazji ,pytam wszystkich w Polsce i Polonię.Pytam też WOSP i Pana Owsiaka.Pytam Matkę Kurkę.

    Gdzie jest w Polsce,sprzęt medyczny jak w Eberswaldzie,światowej klinice, ratującej również dzieci w Polsce.?

  99. Pinxit said

    94
    Miet

    Pisze pan:

    „No i zapomniał pan Jasiek poinformować, że tutaj dyplom to nawet w Internecie można kupić za pare dziesiąt dolców i to nawet dyplom Harwardu.
    Nie wiem gdzie pan Jasiek swój zdobywał – no ale co Kanada, to Kanada.!!! To nie jakaś tam Hameryka”.

    Moze sprobuje wyjasnic:
    Rozne dyplomy (nawet z numerem ewidencyjnym) i rozniste zaswiadczenia mozna kupic w …. Meksyku.
    Pan Miet chyba jednak dobrze o tym wie.

    O internecie to wiem, ze rozne uczelnie ZACHODNIE oferuja idiotyczne kursy za pieniadze. Wiele z tych kursow jest nieuznanych przez ministerstwo oswiaty , tak jak np. kursy licencyjne w Polsce, ktore niekoniecznie sa prowadzone w internecie.

    A w USA?
    Ja moze podam przyklad z zycia.

    Kiedy prezydent USA, Barak Obama, startowal po raz pierwszy do wyborow, to podawal w zyciorysie, ze jest prawnikiem konstytucyjnym.
    Zastanawiam sie jaka uczelnia wydala temu debilowi dyplom prawnika i do tego od konstytucjii, o ktorej amerykanscy prezydenci maja bardzo slabe pojecie … nawet w czasie zaprzysiezenia.

    Ja rozumiem, ze pan Miet wykazuje szczegolny patriotyzm za-atlanycki.
    Ale skoro USA ma sie za wielkiego hegemona swiata – to naturalnie, ze jest na swieczniku, zwlaszcza, ze jako hegemon – ma szalenie niewiele do zaproponowania swiatu.

    Przyklad:
    Na wczorajszej konferencji dyplomatycznej z dziennikarzami, min. Lawrow opowiedzial jak to na dzisiaj rzad USA zwolal w Vancouver „miedzynarodowa” konferencje ONZ w sprawie … Korei Polnocnej.

    Zapomnialo sie jak zwykle kowbojom zaprosic … Chiny i Rosje, natomiast zaprosli jakies kraje z dala od Korei.

    Korea Poludniowa ma bron nuklearna. USA koniecznie chce pozbawic Koree Polnocna jakiejkolwiek mozliwosci obrony.
    A najglupsze z glupszych oswiadczen bylo, ze :
    „Stany Zjednoczone zaprosily Rosje i Chiny na Konferencje w Vancouver ale oba te kraje nie daly sie zaprosic tlumaczac , ze ich sprawa Korei Pln w ogole nie interesuje”.
    Zarowno MSZ Rosji jak i Chin wyrazily swiete oburzenie na takie lgarstwo!

    Na Hawajach jakis imbecyl „nacisnal nie ten guzik” i spowodowal alram nuklearny. (Ciekawe jaki guzik mial nacisnac)

    Takie tlumaczenie moze tylko wydumac debilny rzad USA.
    Od kiedy to awantura nuklearna zalezy od „przycisniecia guzika”???
    To nie ma decyzji rzadu, dostepu do kodow, militarnych zabezpieczen i byle nieuk moze nacisnac guzik i spowodowac nieprawdopodobna panike ludnosci Hawajow?

    Takie pierdoly jak o guziku atomowym, antraksie, irackiej broni masowego razenia, syryjskiej broni chemicznej itp. moze opowiadac tylko debilny zboj, ktory traktuje reszte swiata podobnie jak wlasny narod, czyli jak bande nieukow.

    A przy okazji:
    Hawaje sa ukradzionym terytorium i prawnie nie sa nawet stanem USA.
    ( ale kowboje maja duzo do powiedzenia na temat.. Krymu)

  100. Re: 76 cd…Warte powtorzenia

    Oto co p. Romeczek wymyslil…oto jeden z „kwiatkow”…ekonomisty nie majacego zielonego pojecia o wprowadzaniu pieniedzy od cyrkulacji… oto fragment

    „(…) Pieniadze sa medium wymiany towarow i uslug. Nie ma nic zlego w tym, zeby kreowac je z niczego..z prozni, czy powietrza, poniewaz jest to jedyna droga do zagwarantowania nam wszystkim posiadania taniego medium wymiany. Ilosc wyemitownych pieniedzy powinna byc tylko dokladnie taka sama, jak wielkosc gospodarczej dzialalnosci, jaką ow pieniadz obsluguje.”…

    (jasiek z toronto) Jedna bzdura goni druga – „nie ma nic zlego w tym, zeby kreowac je z niczego…z prozni…czy powietrza…(…) no super banksterska ideologia…(….) wielkosc gospodarczej dzialalnosci jaka ow pieniadz obsluguje”…. (a kto i w jaki sposob ta wielkosc dzialalnosci gospodarczej zmierzy i zwazy???…Sam to p. Romeczek wymyslil czy „ktos” mu podpowiedzial???…
    A to wszystko na stronie:

    http://niepoprawni.pl/blog/1489/roman-kafel-pieniadze-banki-nedza-niewola-prawda-ukryta-za-globalnym-dlugiem-0

    ====================================
    jasiek z toronto

    P.S. Warto sobie odpowiedziec na kilka pytan:
    Czy czlowiek tworzy pieniadze czy pieniadze tworza czlowieka??
    Czy praca tworzy pieniadze, czy pieniadze tworza prace???
    Czy czlowiek stworzyl Boga czy Bog stworzyl czlowieka???
    Czy dobra materialne sa odzierciedleniem pieniedzy czy pieniadze sa odzwierciedleniem dobr materialnych???
    itd. itd., itd…

  101. NICK said

    Dawno już.

    Spaliłbym się ze wstydu na Pana miejscu, profesorze Miet.

  102. Re: Ku elementarnej wiedzy n/t pieniedzy…

    =======================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

Umieść kropkę albo > bezpośrednio przed linkiem do obrazka lub filmu, aby go na razie nie wyświetlać. Rób akapity w dlugich tekstach. Zobacz też https://marucha.wordpress.com/cenzura/ odnośnie cenzury, pisania komentarzy etc.

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s