Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Państwo ich zdradziło i upokarza

Posted by Marucha w dniu 2018-03-19 (Poniedziałek)

Monika Jaruzelska ma, z oczywistych względów, emocjonalny stosunek do swego ojca. Ja go nie mam, ale mimo to stwierdzę, że człowiekowi temu nie dorosły do pięt rzesze syjonistycznych zdrajców narodu, gównianych mężyków stanu i zwykłych idiotów, którzy dziś rządzą Polską bez większych oporów ze strony Narodu.
Admin

Wojsko polskie broniło nas przez wieki, a teraz trzeba bronić wojska

Zdegradują Generała…

– Od początku przeczuwałam, że to zrobią. O ustawie degradacyjnej mówiło się jeszcze przed dymisją ministra Macierewicza, potem pojawiły się pogłoski, że jednak degradacji nie będzie. Ale byłam na nią przygotowana. Nie zaskoczyła mnie. Nie zaskoczył mnie nawet zapis, który nie daje możliwości odwołania się. Zresztą i tak bym się nie odwoływała. Przyjmę tę decyzję ze spokojem i godnością. Jestem pewna, że tego oczekiwałby ode mnie ojciec.

Czego jeszcze by oczekiwał?

– Myślałam o tym, słuchając jeszcze w czasach ministra Macierewicza informacji o dymisjach kolejnych generałów. Byli wyrzucani z wojska albo sami podawali się do dymisji. A potem w mediach skarżyli się, jak źle ich potraktowano. Byli sami.

A wojsko to wspólnota, bo jak walczyć samemu?

– Szacunek wobec przełożonych, troska o podwładnych… W rozmowach z ojcem często się to pojawiało – kiedy człowiek zostaje dowódcą, staje się odpowiedzialny za swoich podwładnych. Nawet jak przestaje być czynnym wojskowym, nadal ma taki moralno-psychologiczny obowiązek. Jeżeli nawet nie może nic zrobić, to powinien pamiętać.

Ważnym momentem był dla mnie wyjazd z Andrzejem Rozenkiem, który prowadzi inicjatywę pomocy ofiarom ustawy dezubekizacyjnej, na spotkania do Gorzowa Wielkopolskiego i do Żor. Było tam też wielu byłych wojskowych. Przychodzili z rodzinami. To był moment, w którym poczułam, że zbliża się ten czas. Że trzeba pomóc tym wojskowym i ich rodzinom.

Jest rodzaj presji, że ujmowanie się za nimi może się skończyć źle.

– Nie chcę oceniać wojskowych. Mają rodziny, kredyty, emerytury, służbowe mieszkania i o to się boją, bardzo dobrze to rozumiem. Ja za to nie mam nic do stracenia. Niezależnie od tego, czy coś zrobię, czy nie zrobię, i tak będą na mnie polować.

To były dla mnie ważne spotkania. Wojskowi byli w różnym wieku – w moim, młodsi ode mnie, ale i bardzo sędziwi. Patrzyłam na nich. Jest coś w mowie ciała wojskowych. To zostaje na całe życie. Potrafię rozpoznać wojskowego, stojąc w kolejce w sklepie – po pewnej fryzurze, trzymaniu postawy, sposobie mówienia. Patrzyłam na nich i widziałam, jak ogromnie są przygnębieni, jakie mają poczucie osamotnienia. Bo nikt nie chce im pomóc, nikt nie staje po ich stronie.

Zostali zdradzeni przez państwo polskie. Wojskowi, którzy służyli w armiach carskiej, pruskiej, służyli potem w armii II RP. Wykorzystywano ich doświadczenie, umiejętności, nikt nie nazywał ich zdrajcami. Nie mówiąc już o tym, żeby kogokolwiek degradować. Wojsko polskie broniło nas przez wieki, a teraz trzeba bronić wojska.

Tu chodzi o honor wojska

Po czym pani rozpoznaje wojskowych?

– Po sposobie mówienia, pewnym rodzaju wyprostowania się w momencie, kiedy z kimś się witają. Bardzo często całują panie w rękę. Są szarmanccy w stosunku do kobiet. Mówią prostymi zdaniami, w tzw. krótkich żołnierskich słowach. Mają też pewną, niepozbawioną wdzięku skłonność do patosu patriotycznego. Można poznać. Mnie to zawsze wzrusza, budzi moje zaufanie.

Dzisiaj ci ludzie czują się upokorzeni.

– Upokorzeni i zdradzeni. Przez państwo. A nie mają już możliwości jakiejś zmiany swojego życia. Nie spotyka ich to na początku drogi życiowej, kiedy można wszystko zmienić, ale na końcu, kiedy są zdani na łaskę państwa. A ono ich zdradziło i upokarza.

Czyli o pani wejściu w politykę zdecydowały spotkania z rodzinami wojskowych?

– To był mocny impuls. Ale ostatecznym impulsem była decyzja o degradacji ojca. Nie, nie dlatego, że będę chciała bronić ojca przed tą władzą, prosić, żeby zostawili mu stopień… Dla niego ta decyzja nie ma znaczenia. I tak przejdzie do historii jako Generał. Powiedziałabym wręcz, że to, co PiS robi, ojca nobilituje. Walczą z nim, ale dopiero po jego śmierci. (…)

Cały tekst można przeczytać w „Przeglądzie” nr 12/2018, dostępnym również w wydaniu elektronicznym.

https://www.tygodnikprzeglad.pl

Komentarzy 86 to “Państwo ich zdradziło i upokarza”

  1. Inkwizytor said

    Gdyby nie oddał w 1989 roku władzy żydom….:(

  2. Marcin said

    PiS walczy z nim po jego śmierci bo dobrze wie,że przed śmiercią nie mógł. Umowy zobowiązują ani naczelnikowi mogłoby się po pejsach oberwać.

  3. kobra said

    s…….n zdrajca razem z kiszczakiem oddal Polske parchom !!!!

    ——
    Albo oddał… albo parchy ją wyrwali. Nie było to trudne. Polacy woleli parchów, niż Jaruzela.
    Admin

  4. AlexSailor said

    Bo się rozpłaczę.
    Gen. Jaruzelski zawsze pozostanie generałem, niezależnie od pseudo-degradacji lub nie.
    Po śmierci nie ma degradacji, nie ma ani wyrzucania ani zapisywania do partii.
    Bo jest to tylko oszustwo.

    Gen. Jaruzelski miał pełnię władzy, ale jej nie wykorzystał, pozwolił na ponowne zniewolenie Polski,
    rabunek jej majątku i oddanie nas w ponowną niewolę.
    Polska była, wbrew dzisiejszym wymysłom, krajem niepodległym, aczkolwiek w małym stopniu zależnym od ZSRR.
    Zamiast przekrętu „okrągłego stołu”, zamiast kreowania ubeckiej opozycji i dogadywania się z wrogami Polski,
    mógł z nas zrobić potęgę.
    To jego „zasługą” jest pozwolenie geremkom, michnikom i kuroniom uniemożliwienia powrotu do granic wschodnich II RP.

    Co prawda za jego dowództwa, armia polska przedstawiała dużą wartość bojową,
    Sprawność przeprowadzenia stanu wojennego zaszokowała Zachód.

    Nie mam najmniejszego szacunku dla gen. Jaruzelskiego.
    Ten stan Polski, w którym się znajdujemy, te upokorzenia, to jego (między innymi) zasługa.
    Oceniam go ostro.
    Ale to on, i jego córka, opływali w dostatkach, mieli wszystko, a nie ludzie stojący po 4 godziny po
    kiełbasę, czy tracący pracę w likwidowanych zakładach w wieku 60 lat i pozostający bez środków utrzymania.
    Nie obronił Polski, bał udział w masakrach na Wybrzeżu w 1970r., niewątpliwie musiał brać udział w obaleniu
    Gierka.

  5. AlexSailor said

    ad 2 @Marcin

    Oczywiste.
    Igrzyska zamiast chleba i temat zastępczy.

  6. Marucha said

    Re 4:
    Generał Jaruzelski był znienawidzony przez kurwopolactwo, które wolało obciągać Michnikowi, Geremkowi czy Kuroniowi.
    Kwestia – czy pozwolił na przejęcie władzy przez geremszczyznę, czy mu władzę odebrano…

  7. kobra said

    Polacy wtedy nie mieli pojacia kim ci „doradcy” sa. Zydzi byl tematem tabu.

  8. revers said

    ad1

    oddal to juz w 1985 roku podczas wizyty w usraelu i rozmowach z sanhedrynem nowojorskim m.in. z Rockefelerem. pozniej tylko ustawki w tv z Bolkiem na czele, odsuniecie, izolacja Gwiazdy, wymiana solidaruchow i ustawka w Magdalence, ktora trwa do dzis z przetrzepaniem SLD.

  9. yattakaj said

    Panie Gajowy ,,
    a co z tą matrioszką ?
    Siem naczytał na widział a zdania jakoś nie mogę sobie wyrobić…ściema ? prawda ? pół prawda? fikcja literacka?

    tak z czystej ciekawości nie żeby komuś ubliżać czy obrażać !

    ——–
    Nie wiem, Panie Yattakaj…
    I w ogóle osądzać Jaruzelskiego jest trudno.
    Mnie chodzi głównie o te śmieszne zemsty po śmierci.
    Admin

  10. Tożsamość przedmiotowej osoby wielce zagadkowa. Temat bardzo śliski. Władzę oddał czy mu ją odebrano? A może po to ją przejął, żeby ją oddać? Bohater czy zdrajca? Szlachcic? Komunista? A może matrioszka? Możemy sobie tylko pogdybać; każdy na podstawie czegoś tam – nic wiarygodnego. Trochę faktów, logiki albo i nie, emocji, domysłów, papugowania rzeczy zasłyszanych, z których część jest prawdziwa, część nie. W każdym razie temat podrzucony jako zastępczy. Coś znów za kulisami szykują a wy się żryjcie sami z sobą i między sobą.

  11. Słowo Na Niedzielę said

    @ 6 > Generał Jaruzelski był znienawidzony przez kurwopolactwo, które wolało obciągać Michnikowi, Geremkowi czy Kuroniowi.
    Kwestia – czy pozwolił na przejęcie władzy przez geremszczyznę, czy mu władzę odebrano…

  12. Słowo Na Niedzielę said

    ——
    Obrazek absolutnie niczego nie dowodzi.
    Admin

  13. Słowo Na Niedzielę said

    @6 > Generał Jaruzelski był znienawidzony przez kurwopolactwo, które wolało obciągać Michnikowi, Geremkowi czy Kuroniowi.
    Kwestia – czy pozwolił na przejęcie władzy przez geremszczyznę, czy mu władzę odebrano…

  14. PISKORZ said

    re 9 „a co z tą matrioszką ?” WRESZCIE…jakaś sensowna reakcja/pytanie.!! W wieku 40./42 lat był najmłodszym generałem w obozie soc..!! Tylko on dostał najwyższe odznaczenie ZSRR! /sposród tych oficerów z całego obozu/…coś z diamentami..!! Zawsze mnie zastanawiało, że żona „Jaruzelskiego”…była germanistką / ha ha ha/ Ciekawe, nie? Nie „wicie”…to nie będziecie wiedzieć..!! W gimnazjum do którego chodził Jaruzelski…była łacina, a ten :”Jaruzelski”…miał o łacinie pojęcie jak pies o gwiazdach..

  15. RomanK said

    Bzdury pan plecie- panie Gajowy…Jaruzelski byl kochany przez kurwolzepolactwo…chronil je holubil, dawal cyca i sam doil… do samej smierci.

    Ta kurwizna lzepolska POPROSTU DOKONUJE STRZALU DO TRUPA -ZEBY ODWROCIC UWAGE OD SIEBIE.

    Dzis kleka Maliniak i przeprasza stalinowskich parchatych zbrodniarzy…degraduje Jaruzela i ich starych pomagierow….zostawajac nakradzione wille, apanaze zachowki i udzialy pochowane pod slupami i haslami z rozkradzionym narodowym majatkiem jakim sie uwlaszczyla Nomanklatura zaminiajac w Parchata Oligarchie.

    Polakow wyselekcjonowanych w tzw internowaniu , jacy odmowili wspolpracy ze zlodziejami w najwiekszym zlodziejstwie w historii Polski…wywalono z paszportamni w jedna strone bez prawa powrotu ..
    40tys ludzi….zastapiono ” ich kolesiamy” – jacy podpisali lojalki i TW Bolkami i ich prowadzcymi, ktorzy zmajstrowli pod instrukcje Kiejkutow bajstruczka,czyli solidarnosc-bis…i podpisali kazde swinstwo jakie im podsuneli..robic swoje zawrotne kariery….w III PRl-bis
    Ludzi tych Polakow -pozbawili ojczyzny, ziemi, pracy , mieszkan domow, zrodel utrzymania , karier, wlasnego zycia przewracajac je do gory nogami..wielu nie przezylo,ich kosci rozwleczone po wszystkich kontynentach..bo tak ich rozsypana ,zeby sie nie pozbierali…. nni pochorowali sie i stalo kalekami, wielu nigdy nie zaadoptowalo do nowych warunkow..wlacznie z ich rodzinami, ktore przeciez byly tylko niewinnymi ofiarami sytuacji….i…CISZA! Nie ma SPRAWY!!!!

    A znajduja sie nawet takie kurwy..ktore wlasnie ich obarczaja wina za zbrodnie Parchatej Komuny i jej sluzki!

    Przywoluje tu przyklad sw pamieci przewodniczcego Polskiej Solidrnosci Miroslawa Krupinskiego…., ktory przewidzial to patrzac na to co sie dzieje i co z nimi robia:

    Wiersz niedopalony

    Wrośnięci w ziemię korzeniami,
    które sięgają w Antypody,
    trwamy.
    Trwa Polska razem z nami,
    choć giną państwa i narody.
    Tanio sprzedane, oszukane,
    i uwikłane w słuszność świata.
    Którym, że będą zapomniane,
    jedyna dola i zapłata.
    Historia was znieczuli ciszą,
    bo będzie w niej, że was nie było…

    Od lat już tę historię piszą
    i wkrótce wcisną wam ją siłą,
    nie szczędząc kar, wyroków, środków,
    aby w was zabić pamięć przodków.
    Książki, zapisy, spalą skrycie,
    popioły słuszny wiatr rozwieje,
    by wmówić wam że wasze życie
    od wczoraj trwa – a o czym śnicie
    to tylko w waszych snach istnieje…
    I tylko czasem wiatr zbudzony,
    który popioły wirem kręci
    przyniesie wiersz niedopalony,
    który zazgrzyta wam w pamięci.
    Mglistym wspomnieniem zakazanym,
    niesłusznym rymem, prawdy słowem,
    i zrozumiecie. I łza spadnie,
    gdy pochylicie nad nim głowę.
    Lecz taki strzępek to niewiele,
    i pewnie braknie już wam chęci
    by szukać dalej w tym popiele
    co wypalono wam z pamięci.
    I chociaż, gdzieś na świata skraju,
    gdzie nie dotarły nowe prawa,
    ludzie wciąż dobrą pamięć mają
    – to będzie zbyt daleko dla was.
    Bo to by mogło mieć złe skutki.
    A więc wasz łańcuch będzie krótki…

    /Miroslaw Krupinski, Australia/

  16. Do 4.Dlaczego Pan kłamie?Ile miał domów jednorodzinnych Jaruzelski?! 1 czy 2 czy 8?

    Jam miałem 6 za dolary. 2 już w wieku 21 lat za 12 godzin dziennie pracy, bez urlopu.Sam wybrałem sobie takie perspektywy.

    Tak jak Tomaszewski,Kisielewsk(muzycy),tak jak Penderecki, Lutosławski, Wanda Wiłkomirska,tak światowej sławy jazzmeni w Polsce sorry w PRL.

    Czy Jaruzelski mógł pracować na zachodzie za dolary, marki aby opłacać 60 % podatków w Polsce?Nie.Został by zastrzelony,porwany.

    Pić kawę jako prywatna osoba w Paryżu, Kairze, Londynie,Berlinie czy też był zakładnikiem „układu” sprzedanego przez zachód w Teheranie za tanią produkcję w PRL i eksport dzięki, któremu zachód korzystał z całego bloku wschodniego?

    Cholera co wy za bzdury wypisujecie?

    Miliony Polaków ,mieszkających w PRL,bez SB i PZPR książeczki pracowało od 61 ,na zachodzie za dewizy dla państwa i podatki.Tania siła robocza.

    Budimex,Pagart,mieszkania własnościowe przez Pewex.Auta z zachodu za cenę powrotu do Polski i podatki tak wysokie jak dzisiaj w Szwecji.Bez ulg podatkowych w PRL.Z kontami bankowymi,z czekami jak w USA.Z telewizją….zachodnią i filmami z USA.

    Zachód chciał odbudowy za darmo Polski,aby potem w bandycki sposób ukraść nie tylko bogactwa, przemysł ale aby zniszczyć Polskę.czyli jej populację.Depopulacja Polski trwa tak jak grabież nawet wody pitnej…..

    Były kartki?Były ale był drugi system, którym każdy kto miał wiedzę, dyscyplinę,mógł realizować swoje plany.

    Były „Majdany” żydowskie w PRL?Były.Nie tylko w roku 68.Zachód wybierał naiwnych robotników ,pseudo intelektualistów aby krew się lała w PRL.

    Bogactwa Polski,złoża tak jak dzisiaj byłem cełem najazdu najemników walczących z mieszkańcami Polski, za pomocą terroru, pseudo Solidarności,kapusiów,szpiegów z zachodu i milionów naiwnych,pełnych optymizmu mieszkańców Polski.

    Bez haraczu na przejazdy autem przez Polskę.

    PRL była,pomimo długów,była samowystarczalnym państwem,pomimo sprzedaży Rosjanom,przez USA,UK,Francję….w Teheranie.

    Do dzisiaj trwa stan wojennny w Niemczech,gdzie stacjonuje 240.000 US Army.We Francji mamy stan wojenny.

    Również stałem w kolejce po mięso i wędliny.Dla rodziny,
    Dodatkowo kupowałemn u rolnika i w Pewex.

    Miałem w ogrodach,szklarnie a znajomy w moim warsztacie,przerabiał złoto z Rosji.Sąsiad produkował części do Fiata a inny produkował plastykowe auta ,dla dzieci,dla sklepów na zachodzie.

    Pomijam znakomite Izby Rzemieślnicze,Oświatę i Służbę Zdrowia…która teraz jest w skandalicznym systemie w roku 2018.

    Czy córka Jaruzelskiego zrealizuje swoje plany polityczne?Nie wiem.Jej ojciec nie przeszkadzał tak jak Moskwa nie przeszkadzała w tworzeniu zysków milionów Polaków,pracujących w różnych zawodach,na oficjalnych umowach pomiędzy administarcją PRL a zachodem,krajami arabskimi.

    Powtarzam.Miliony Polaków od roku 1961.

    Nie tylko z CCCP.

    Miliardy dolarów ze skarbca PZPR?
    Gdzie jest ten majątek?To już jest inny temat.

  17. kobra said

    Jaruzelski antysemitą to fałszywy mit
    Od lat a ostatnio w związku z ustawą degradacyjną, publicyści i politycy a szczególnie „płomienni patrioci z prawej strony” używają według nich koronnego argumentu, ze należy z degradować gen. Jaruzelskiego ponieważ „był antysemitą i przeprowadził czystki antysemickie w Ludowym Wojsku Polskim po roku 1968”. Muszę przyznać, że ja też uległem tej propagandzie o antysemityzmie gen.Jaruzelskiego, ale zmianę poglądów spowodował u mnie wywiad Bohdana Urbankowskiego udzielonego w TVP INFO 06.03.2018 r. w którym powiedział:

    „Zaglądałem kiedyś do raportu gen. Wytyczaka, szefa kadr MON. On podawał, ile było osób wyznaczonych do wyrzucenia – około 2 tys., ile było wyrzuconych – około 1300. I na te 1300 osób 181 było pochodzenia żydowskiego”.

    Bohdan Urbankowski to polski poeta, eseista, dramaturg i filozof a na portalu „Światopogląd” gdzie w artykule „Marzec 1968 – narodowa tragedia Żydów?” napisał:

    „Represje 1968 r. objęły tylko część działaczy żydowskiego pochodzenia. Ograniczały się do pozbawienia ich stanowisk decydenckich i przy okazji lukratywnych. Wyjazd był możliwością, z której skorzystała znaczna ich mniejszość. Większość została w Polsce i robiła kariery – polityczne, naukowe i artystyczne”.

    Natomiast Wikipedia podaje:

    „Do tego doszła jeszcze czystka antysemicka w Ludowym Wojsku Polskim, która od polowy lat sześćdziesiątych miała za zadanie odsunąć od władzy ludzi nazywanych „rewizjonistami”. W lutym 1971 roku podczas VIII Plenum KC PZPR podsumował tak tę akcję szef Głównego Zarządu Politycznego WP gen. Józef Urbanowicz: „Potrafiliśmy zlikwidować szereg schorzeń, niedomagań, pozbyć się z naszych szeregów ludzi ideowo obcych, choć nie przychodziło to łatwo. Był to proces trwający całe lata. Ich resztki usunięte zostały z wojska pod naporem wydarzeń 1967 i 1968 roku”.

    Bohdan Urbankowski podał konkretne liczby, natomiast Wikipedia manipuluje, być może nieświadomie, bo takie pojęcia jak „czystka antysemicka”, „rewizjonizm” czy „elementy ideowo obce” wrzuca „do jednego worka”. A przecież jeżeli dany oficer był wyrzucony z wojska jako „element ideowo obcy” czy „rewizjonista” to nie znaczy że był Żydem. Wyrzucano z LWP np. za ostentacyjne chodzenie do kościoła, chrzest dziecka czy ślub kościelny.

    Żeby prawidłowo ocenić te „czystki w LWP po marcu 1968 r” to należy odpowiedzieć na takie pytania:

    ilu żołnierzy pochodzenia żydowskiego opuściło szeregi LWP w tamtym okresie a ilu pozostało.
    ilu żołnierzy pochodzenia żydowskiego opuściło szeregi LWP dobrowolnie a następnie ilu z nich wyjechało za granicę a ilu przeszło „do cywila”.
    jaki skład narodowościowy był w Głównym Zarządzie Politycznym LWP „przed czystkami” a jaki „po czystkach” itd.itp.

    Należy żałować, że były Minister Obrony Narodowej Antoni Macierewicz wypowiadając (link zewnętrzny)się na temat antysemityzmu gen.Jaruzelskiego nie podał konkretnych danych, a przecież w tej sprawie posiada większą wiedzę od zwykłego obywatela a tu tylko goła propaganda:

    „Zabrakło tego, że p. Jaruzelski był przez lata podnoszony jako wzór żołnierza, obywatela, patrioty przez ludzi, którzy antysemityzm zarzucali Polaków – społeczeństwu i narodowi, gdy prawdziwym antysemitą, który realizował ten antysemityzm był Jaruzelski i jego towarzysze. Tam był antysemityzm, a nie na ulicach Warszawy, Siedlec czy Legionowa. Antysemityzm był PZPR, w aparacie sowieckim”.

    Te konkretne liczby są niezbędne dla prawidłowej oceny tzw. „czystek antysemickich” ponieważ po 1945 r. udział Żydów we władzach PRL-u był bardzo nadreprezentatywny, czy jak to się dzisiaj określa „brak parytetu”.

    Rafał Muczyński, autor „Nieznanych dziejów Polski 1943-2015” opisując role Żydów, – po wojnie stanowiących ułamek 1% populacji powojennych ziem polskich – w tworzeniu komunistycznej dyktatury. Na kartach swojej pracy autor informuje, że zdaniem Berlinga „70% członków Biura Politycznego to ludzie pochodzenia żydowskiego”, zaś kierownictwo PPR składało się w 37% z Żydów, kadra centralna PPR z 48% z Żydów. „Im wyżej w strukturach PPR, tym odsetek osób pochodzenia żydowskiego był wyższy”.

    W latach 1944 -1955 wśród „osób pełniących najwyższe funkcje w Ministerstwie Bezpieczeństwa Publicznego” 37,1% stanowili Żydzi a 10% Rosjanie. „Wojewódzkie komendy UB były całkowicie opanowane przez osobników narodowości żydowskiej”. W komunistycznych urzędach pracowało 3000 Żydów.

    Polacy po wojnie powszechnie uważali, że komunistyczny aparat terroru składa się z Żydów. Przedstawiciele środowisk żydowskich domagali się od komunistów eksterminacji Żołnierzy Wyklętych, pomawiając ich o antysemityzm i faszyzm. Żydzi na Zachodzie chwalili komunistycznego okupanta za eksterminacje rzekomych polskich antysemitów, czyli Żołnierzy Wyklętych.”

    Wątpliwości moje co do antysemityzmu gen.Jaruzelskiego potwierdza też wypowiedź gen.Jaruzelskiego dla gazety Rzeczpospolita, w czasach gdy rządziła SLD, gdzie powiedział „Ja nie byłem Konradem Wallenrodem, ja broniłem socjalizmu”. Z tego wynika że gen.Jaruzelskiemu jako „ideowemu komuniście” obojętna była narodowość danej osoby, tu chodziło o poglądy ideowo-polityczne, no i oczywiście posłuszeństwo wobec KPZR (Moskwa). Idąc dalej, w stanie wojennym twarzą jego dyktatorskich rządów był rzecznik rządu, Żyd Jerzy Urban i wielu innych propagandzistów narodowości żydowskiej. Gen. Jaruzelski był architektem „okrągłego stołu” a tam główne role pełniły osoby narodowości żydowskiej takie jak: B.Geremek, J.Kuroń, A.Michnik. Jak powiedział mec.Siła-Nowicki (konsultant obydwu stron), „przy okrągłym stole 80% uczestników nie miało pochodzenia polskiego”, można się tylko domyślać że były to osoby pochodzenia żydowskiego czy ukraińskiego i gdzie tu parytety.

    A najdobitniej o tym że gen Jaruzelski nie był antysemitą świadczy fakt, że w chwili kiedy rozpadał się Związek Radziecki a w Polsce władza komunistyczna przygotowywała tzw. transformację, celem urządzenia się w nowej rzeczywistości, to gen Jaruzelski proces ten ustalał (link zewnętrzny)w Nowym Jorku 25 września 1985 r. w siedzibie Rockefeller Center z 70-letnim Żydem Dawidem Rockefellerem. Dawid Rockefeller to biznesmen, jeden z najbogatszych osób w historii świata i dyrektor Rady Stosunków Międzynarodowych.

    „Jedynymi świadkami tego “Paktu Jaruzelski-Rockefeller” były dwie osoby: szefowa sekretariatu Davida Rockefellera Patricia Smalley oraz polski tłumacz w randze wicedyrektora jednego z departamentów MSZ Jerzy Sokalski. Chociaż nie znamy treści rozmowy obu panów, pewne jest, że musiała być bardzo interesująca, skoro zamiast planowanej godziny, trwała 105 minut. Po rozmowie obaj panowie udali się na lancz do sali nr 72, gdzie czekali na nich: były doradca ds. bezpieczeństwa narodowego Stanów Zjednoczonych Zbigniew Brzeziński, laureat Pokojowej Nagrody Nobla Norman Ernest Borlaug, zastępca sekretarza stanu USA Lawrence Eagleburger i jeden z wiceprezesów Chase Manhattan Bank reprezentujący Fundację Rockefellera, a ze strony polskiej: minister spraw zagranicznych Stefan Olszowski, sekretarz polskiego premiera płk Wiesław Górnicki, członek Biura Politycznego KC PZPR Józef Czyrek oraz charge d’affaires Zdzisław Ludwiczak. Goście od razu zauważyli, że David Rockefeller odnosi się do polskiego dyktatora z wyraźnym szacunkiem i nieukrywaną sympatią. Potwierdzają to słowa Zbigniewa Brzezińskiego, który był także zaskoczony serdecznością ze strony komunistycznego przywódcy: „Kiedy wprowadzono mnie do pokoju, byłem dosyć zaskoczony serdecznością, z jaką mnie przywitał. (…) Następnie poinformował mnie, że przywiózł ze sobą pewne dokumenty mające związek z moją rodziną. (…) Powiedziałem generałowi, że jestem tym głęboko wzruszony, prawdziwie to doceniam i że przypomina mi to wcześniejsze spotkanie z premierem Beginem, który także przywiózł mi dokumenty dotyczące działalności mojego ojca w obronie Żydów w Polsce”.

    Należy tu postawić pytanie, czy gdyby gen.Jaruzelski był antysemitą, to jeden z tak bardzo ważnych i najbogatszych Żydów przyjął by go z takimi honorami? Można się tylko domyślać że gen.Jaruzelski ustalił tam zasady tzw. transformacji gospodarczej zgodnie z życzeniami Rockefellera i w zamian otrzymał „Cyrograf na nietykalność własną” i swoich towarzyszy a także „konfitury” wynikające z tej transformacji.

    „Bez wątpienia, to spotkanie stanowi jeden z punktów zwrotnych w naszych dziejach najnowszych. To spotkanie dwóch światów – zdawałoby się, reprezentantów dwóch radykalnie sprzecznych systemów – doprowadzić miało ostatecznie do tego, co na nasz użytek nazwano „transformacją ustrojową” albo „demokratycznymi przemianami”, a co późniejszy ambasador USA w PRL nazwać miał bezpretensjonalnie „układem Jaruzelski-Geremek” (patrz: odtajnione depesze Johna R. Davisa Juniora z 1989 r.). Na mocy tego spiskowego, bo przecież nigdy nie ogłoszonego oficjalnie układu, Jaruzelski został ostatnim prezydentem PRL i pierwszym prezydentem III RP. Drogę do prezydentury otwierało mu niewątpliwie m.in. tamto spotkanie w Rockefeller Center.”

    Biorąc te powyżej przytoczone fakty i argumenty twierdzę, że ten „antysemityzm Jaruzelskiego” to kłamliwa propaganda. Bo gdyby tak było naprawdę to należało by gen. Jaruzelskiego w tym względzie oceniać pozytywnie, bo tzw. czystki to było by przywracanie elementarnej normalności tzn. likwidację nadreprezentacji Żydów we władzach i instytucjach centralnych m.inn. propagandzie i kulturze.

    Ponadto każdego Polaka a szczególnie tego co sprawuje władzę i to na samym szczycie, należy oceniać po działalności dla dobra Polski i narodu polskiego a nie po tym, czy kocha lub nie lubi Żydów czy Kosmitów.

  18. osoba prywatna said

    Pakt Jaruzelski-Rockefeller 25 września 1985 r.
    http://powiewswiezosci.neon24.pl/post/127263,pakt-jaruzelski-rockefeller-25-wrzesnia-1985-r

  19. Potomek Jakuba said

    http://powiewswiezosci.neon24.pl/post/127263,pakt-jaruzelski-rockefeller-25-wrzesnia-1985-r

    Też mi bohater.

  20. stach said

    Niech odda kradzioną willę prawowitym właścicielom złodziejska komusza nacja

  21. Stan said

    Bydło i wieprze znęcają się nad nieboszczykiem, za życia nie mieli odwagi.
    Tchórze, zasad moralnych jeszcze się nie nauczyli, a katolikami się nazywają i do komunii chodzą. „Wot gieroje”.

    Wymyślają nowe ustawy, odbierają nieżyjącemu leżącemu w grobie stopnie generalskie,
    chcą zmieniać napisy na nagrobku, a nawet przenieść na inne miejsce.
    Barbarzyństwo do potęgi, nie lubią własnej historii, niszczą wszystkie ślady
    nie zastanawiając się nad faktami i konsekwencjami.

    To Pi.-owskie ku…two powinno być wydalone z Polski!
    Najlepiej na Sybir jak najdalej od Polski.
    Takiego draństwa w Polsce jeszcze nie było.
    Robi, co chce, nieważne czy to zgodne z prawem, czy nie, czy przyzwoite, czy nie.
    Czy tę hołotę warchołów ktoś kiedyś powstrzyma?

  22. Marek said

    Weźmy na widelec takiego Schnepfa Rysia ur 1951.
    Widziałem tą gnidę żydowską w wywiadzie u Lisa newsweekowego. Z okazji wydarzeń marcowych. Jeden i drugi koncertowo pluli na Polaków i załamywali ręce nad prześladowanymi żydami przez złych antysemitów, których od wieków rodzi polska ziemia.
    Ciekawe, że ani Ryszard, ani jego tatele Maksymilian 1920-2003, nie zostali wypędzeni w 1968.
    Wręcz przeciwnie robili tzw kariery – Maksym,ilian w prlu a Rysio w 3rp.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Maksymilian_Sznepf
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ryszard_Schnepf

    Jak podaje żydopedia:
    w skrócie Maksymilian żołnierz LWP, juz w wieku 34 lat w 1954 w randze podpułkownika w zarządzie sztabu generalnego LWP. Jeszcze nie było żadnej odwilży w tzw czasach stalinowskich. Następnie: Był długoletnim kierownikiem Studium Wojskowego na Uniwersytecie Warszawskim[1]. Był także kierownikiem Akademii Teatralnej i ASP[1]. Był dyrektorem w Żydowskim Instytucie Historycznym[21]. Sprawował stanowisko dyrektora administracyjnego w Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w Warszawie[22][23]. Działał jako publicysta Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Żydów w Polsce.
    Po prostu prześladowany do końca życia za swoje żydowskie życie.

    A jego syneczek Rysio ur 1951?
    Historyk z wykształcenia.
    W latach 1982–1983 pracował jako wykładowca historii Polski na Indiana University w Stanach Zjednoczonych[2]. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu kultury latynoamerykańskiej i współczesnych problemów krajów iberoamerykańskich[3].
    haha, dla przypomnienia w latach 81-83 był stan wojenny.
    A co w nowej przetransformowanej na modłę żydowską Polskę, czyli Polin?
    Rysio jest wieloletnim ambasadorem:
    1991 – 1996 Urugwaj
    2001 – 2005 Kostaryka
    2008 – 2012 Hiszpania
    2012 – 2016 USA
    A gdy nie był prześladowany żydek ambasadorem, to co robił Rysio?
    Ano: Od 1998 do 2000 był wicedyrektorem Departamentu Spraw Zagranicznych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Od 2000 do 2001 pełnił funkcję ministra pełnomocnego w ambasadzie RP w Madrycie, gdzie odpowiadał za sprawy Unii Europejskiej.
    W 2006 został pełnomocnikiem ministra spraw zagranicznych ds. zagrożeń globalnych. 2007 powołano go na funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych w rządzie Donalda Tuska.

    ===
    Bolszewickie mordy, prześladowane przez antysemitów w prl i 3pr, między innymi przez Jaruzelskiego.
    Tfu!

  23. Do 13,14 bez zgody Moskwy nie było by spotkania Jaruzelski-Rockefeller.Rozkaz to był i jest rozkaz.Moskwa w tym czasie miała w rezerwie kilku „Kiszczaków” i kilku „Jaruzelskich”.Od marca tego roku był już przy sterach Michaił Siergiejewicz Gorbaczow a spotkanie Jaruzelski-Rockefeller miało miejsce we wrześniu.

    Specjalnymi kanałami CIA i KGB miały kontakty tak jak administracja USA-CCCP.

    To spotkanie Jaruzelski-Rockefeller.to była sonda,uwertura do „zmian” w zakupach w supermarkecie „Blok Wschodni”.

    To spotkanie to była gwarancja ze strony administracji USA że ani bracia Wałęsowie nie zostaną zlikwidowanii tak jak i nie rodzina Kiszczaka,Jaruzelskiego i innych bohaterów pijaństwa w Magdalence i sprzedaży Polski za bezcen, za krwawicę mieszkańców Polski, PRL.

    ——-
    „Gwarancje” ze strony USA?
    Obśmiałem się.
    Admin

  24. Marek said

    tu nasz Rysio Schnepf:

    a tu jego koszer żonka, cośmy ją lata oglądali w tv:

  25. Joe said

    Ja Jaruzelskiemu nie wierze jak psu.To on z Gorbaczowem uknuli przekazanie wladzy syjono-chazarom….bo sam prawdopodobnie byl chazarem.
    Syjonisci go ugotowali tak samo jak Gorbaczowa.Jak mi nie wierzycie to zapytajcie Putina…on tak samo jak ja jest na nich wk…ony.

  26. Słowo Na Niedzielę said

    > Obrazek absolutnie niczego nie dowodzi.
    Admin

    A te?

    ——-
    ŻADNE obrazki niczego nie dowodzą – nawet wspólny wizerunek Chrystusa i Szatana – choć mogą czasem poprzeć podejrzenia.
    Admin

  27. Słowo Na Niedzielę said

    @5 >ŻADNE obrazki niczego nie dowodzą – nawet wspólny wizerunek Chrystusa i Szatana – choć mogą czasem poprzeć podejrzenia.
    Admin

    Dobra, dobra. Chrystusa z gównem nie mieszaj. Piszesz o tym kto komu i co obciągał, a jak zdjęcia ( I HISTORYCZNE FAKTY) mówią co innego to tym gorzej dla nich. Wypierdalajcie koczownicy z Polski.

    ——-
    Dureń.
    Admin

  28. Marucha said

    Re 15:
    Oto, jak Polacy odnosili się do Jaruzelskiego…

  29. Słowo Na Niedzielę said

    PREZYDENTEM POLSKI ZOSTAŁ NA ŻĄDANIE CIA.

    ——
    A ja myślałem, że na żądanie KGB, FSB i NKWD…
    Admin

  30. Słowo Na Niedzielę said

    @28 > Oto, jak Polacy odnosili się do Jaruzelskiego…

    Gdzie jest mowa, że to do Jaruzela?

    ——
    Spierdalaj, gnojku. Głupiego będzie udawał.
    Admin

  31. Carlos said

    w 1984 roku Jaruzel odznaczyl krzyzem Odrodzenia Polski, Jakuba Bermana i to mi wystarczy. wiekszego plywaka nie znalem, z diablem sie kumal, a przed smiercia poprosil o spowiedz ( ze strachu). Plywal z wszystkimi byle byc na powierzchni, a na koniec SPRZEDAL ( za ochrone) Polske zydom. Finito!

    ——-
    Zgoda. A pamięta Pan kogo poodznaczali Wałęsa, Kwaśniewski czy Komorowski?
    Admin

  32. Marucha said

    Jaruzelski przez krótki czas był prezydentem III RP.

    Potem przyszli inni.

    Którzy z nich wyróżnili się na plus względem Jaruzelskiego?

    Debil Wałęsa?
    Żyd Kwaśniewski?
    Może Komorowski?
    Albo Duda?

  33. stachu01 said

    Ciągle tylko jak nie Jaruzelski radziecka matriocha to polski bohater, który uratował nas od interwencji armii radzieckiej.
    Jakby nie było trzeciej możliwości.

    Niby każdy rozsądny człowiek zdaje sobie sprawę z żydowskiego królowania tu i ówdzie a jak już schodzi na Jaruzelskiego to klapy na oczy.
    Nie po to żydy zrobiły rewolucję, żeby później jakieś czysto etniczne Ruskie rządziły sobie jak chciały Związkiem Radzieckim. A ponieważ Ruski głupi i słaby nie był to chapnął fuchę,której żyd nie zdążył i odwrotnie. Pompowana „neutralna” ideologia znakomicie pozwalała na ten dualizm korzystania z koryt. Ruscy sobie i żydy sobie. Wspólnym mianownikiem był człowiek sowiecki a jak nie wystarczył to odbywała się mała czystka, po której obie strony i tak dobrze się dalej miały bo gdyby było inaczej to lata w przód taki na przykład żyd Andropow nie przytuliłby odpowiedniej fuchy.

    Wojciech J. przyszedł na świat w małej miejscowości,zdaje się na Lubelszczyźnie.Jego dziadek walczył w powstaniu styczniowym a ojciec brał udział w wojnie polsko-bolszewickiej. Tradycje rodzinne całkiem przyzwoite do momentu kiedy to Wojciech doznaje objawienia i trwale łączy swoje życie z ideą robotniczej walki klasowej.Zapewne dawał z siebie wszystko w kraju dziadzi Stalina, bo znani przecież z przewrażliwienia na punkcie pochodzenia Sowieci wspaniałomyślnie podarowali Wojciechowi i szlacheckie pochodzenie i ojca lejącego Moskali w wojnie polsko -bolszewickiej. Trochę to dziwne, bo takich Jaruzelskich było dosyć i bez objawień. I Polaków z KPP czy pokrewnych chvjstw i żydów równie zakochanych w socjalistycznych ideach braterstwa i równości i dupczenia wszystkich odmieńców. Co sprawiło, że jakiś mięczak po zakonnym gimnazjum stał się tak atrakcyjny dla żydostwa organizującego armię polską w ZSRR? Brali kogo popadnie? Chyba szeregowców. Ale nie kandydata na oficera. Tych sprawdzano zdaje się bardziej dokładnie. Zerkały Ruskie, zerkały i żydy. Trudno mi uwierzyć, że przeoczyli fakt wcześniejszego wysłania starego Jaruzelskiego na terapię w łagrze, a jak już go wypuścili to na pewno nie zapomnieli dlaczego go tam wpakowali. Niech mi nikt nie wciska kitu, że radziecka maszynka biurokratyczna pozwoliła młodemu Wojtkowi na ukrycie pochodzenia, co sugeruje Żydopedia.

    Jesienią 1941 roku zwolniono Władysława Jaruzelskiego aby sobie w spokoju umarł i spoczął w Bijsku. Przez 48 lat nasz bohater Wojciech nie bardzo się interesował grobem ojca, choć na początku daleko do niego nie miał, a i później pozycja wysokiego oficera Układu Warszawskiego jakoś nie uniemożliwiała wycieczki do Bijska i złożenie kwiatów na grobie ojca. Można by się pokusić o stwierdzenie, że gdyby chciał to towarzysze radzieccy nie czyniliby przeszkód. Bardzo bowiem byli z Wojciechem zżyci, o czym wszyscy przecież wiemy. A więc dlaczego Wojciech olał był mogiłę staruszka na prawie pięć dych lat??? Można by go,broń Bozia, posądzić, że olał bo to nie jego ojciec leżał w Bijsku. Nie jego a więc kogo? No oczywiście,że jego, Wojciecha J. Kogóż by innego? Ale dobra. Kariera ruszyła z kopyta. To nic, że szlachcic, to nic, że ojciec nabroił…, Wojciech mnóstwo dobry towarzysz i już. To nic, że ojca wsadzili do łagru,ważne,że ZSRR mnóstwo dobry kraj.

    Wychowany w tradycji chrześcijańskiej i patriotycznej, absolwent gimnazjum prowadzonego przez zakon marianów, były członek ZHP, czujący wielki respekt dla tradycji Orląt Lwowskich młody Wojciech stwierdza nagle, że to co było to zwyczajna kupa, Boga niet a dobry jest tylko dziadzia Józio z wąchami. Dziwna odmiana prawda? Ale gdzie tam dziwna…normalna. Każdy by tak uczynił bo matkę ma się przecież jedną a w ojczyznach można se przebierać ile się tylko chce.

    Czy w przedwojennych gimnazjach nie uczono przypadkiem sztuki kaligrafii? No bo nie wiem. Jeśli tak to czegoś takiego raczej się nie zapomina. Jak się popatrzy na odręczne pismo pana gienierała, obojętnie z jakiego okresu po 1945 roku to więcej jak gryzmołami tego nazwać się nie da. Albo się mylę? Albo pisać potrafił, ale co zaczynał to był w wielkim stresie, bo pod ostrzałem albo w trakcie polowania na pod radomskich akowców. Wszystko możliwe.

    Na dzisiejszej mapie występowania nazwisk w Polsce nazwisko Jaruzelski szału nie robi.Raptem kilka osób. Wtedy też nie było lepiej. Im mniejsza rodzinka tym mniej ciekawskich.

    A po wojnie? Nikt nic?

    W 1967 roku Wojtuś to przecież już szycha nad szychy. Wojskowe żydy „drżą”, bo przecież to między innymi Wojtuś mówi, który żyd jest dobry a którego należy wypier.olić. Te żydy jadą potem chazarskim trolejbusem ustawiać młodych israelskich szczyli. Wiedzą co i jak bo byli na szkoleniu w ZSRR.
    Nie przypominam sobie, aby później polskie żydy w rodzaju urbana czy michnika miały Wojtusiowi za złe te drobne nietakty w stosunku do pobratymców.

    Za dużo tego żydowstwa wokół niego, i wcześniej, i później. Się podniecają jakieś, że sprzedał żydom Polskę w 1989 roku.
    A co, kvrwa, robił z tymi świniami Rockefellerem i Eagleburgerem w 1985?! Żarł se tylko?
    Tak się chvj starał o te Polskę, że w latach osiemdziesiątych wyjechały gdzie bądź tabuny Polaków. I to niegłupich. Podobno.

    Od setek lat polski żyd dba, oprócz rutynowego zaspokajania swoich dewiacji, o to, aby wypier.olić z Polski jak największą liczbę rodowitych Polaków. Tu się nic nie dzieje przypadkiem.

    Wkvurwiłem się.

  34. Marucha said

    Zwracam uwagę, że celem artykułu NIE było wzniecenie dyskusji o samym Jaruzelskim – lecz o małych robakach, które się wyżywają na trupach.

    Dlaczego gdy jeszcze żył nie zrobiono mu procesu?

  35. Cytat:„Gwarancje” ze strony USA?
    Obśmiałem się.
    Admin.„
    19 października 1984 roku ,Jerzy Aleksander Popiełuszko- bez gwarancji na przeżycie.

  36. Kura domowa said

    Jestem prostym człowiekiem ze wsi, rocznik 80. Rodzice zagorzali antykomuniści. Do czasu. Mama rocznik 49, tato 43, oboje żyją. Oboje psioczyli na PRL, że wszystko na kartki, że nie ma co kupić. A jednak żadne dziecko nie chodziło głodne do szkoły. Cokolwiek by sądzić o PRL, to zwykłym szarakom żyło się lepiej niż za czasów”amerykańskiej demokracji”. Teraz moi rodzice trochę zweryfikowali swoje poglądy, i bardzo się cieszą ze zwycięstwa W.Putina.

  37. NICK said

    Jako matrioszka zaistniał za żydowskiego NKWD na terenie Polski.Tyle.

    Zastanawiają mnie te ordery wiecznie żywego x2.

    A tak serio?
    Piszta co chceta.
    Nie ogarnieta.

  38. lewarek.pl said

    Teraz Sejm powinien jeszcze zdetronizować pośmiertnie króla Stasia. Podpisał, swolocz jedna,, trzeci rozbiór Polski.

  39. revers said

    re23 Tylko przed Jaruzelskim, Gorbaczowa skaperowano dla lichwy w Genewie i Rekvajviku, umozliwiono mu start na pierwszego.

  40. Tekla said

    tekst, który poniżej publikujemy, jest fragmentem obszernego listu skierowanego 10 marca 2010 r. przez Generała Wojciecha JARUZELSKIEGO do dr Piotra Gontarczyka…

    Jest mnóstwo dowodów, iż marsz. Kulikow nie należał do „gołębi” – wręcz przeciwnie. Gdyby nie było to żałosne, byłoby śmieszne, iż środowiska znane ze swej rusofobii, posądzające naszych wschodnich sąsiadów o wszelkie bezeceństwa i fałszerstwa – nagle pochylają się z takim zaufaniem nad wszystkim co mogłoby być wykorzystane przeciwko tzw. komunie. I to właśnie jest ten przykład. A mówię to ja, który nigdy koniunkturalnie, tchórzliwie nie odgradzał się od przeszłości, od ówczesnego sojuszu, a deklarował i deklaruje swój szacunek do Narodu Rosyjskiego i sympatię do Rosjan.

    Na zakończenie taka refleksja. Otóż – wbrew logice i historii – oddalające się w czasie procesy, sytuacje, wydarzenia są przywoływane i eksploatowane z coraz większą ostrością i zajadłością. Dziwi to nawet w porównaniu z sytuacją po II wojnie światowej, kiedy to krytyką potępienie przedwrześniowych rządów i różnych dramatycznych wydarzeń tamtego czasu, stopniowo – zwłaszcza po 1956 roku – schodziły na dalszy plan, nie tylko zresztą w pamięci, ale również w ówczesnej polityce. Daje się to także zauważyć w innych krajach – w tym mających za sobą dramatycznie trudną historię. Obecnie – co paradoksalne – w demokratycznej Polsce zachodzą zjawiska przeciwne. To najlepsza ilustracja jak odpowiednio wyakcentowana historia staje się poręcznym narzędziem polityki. Spodziewam się, iż w tę linię zostanie też wpisana moja biografia Pańskiego autorstwa.

    Mam świadomość bezowocności tego listu, ale pozostanie on – nawet gdy mnie już nie będzie – w dyspozycji niektórych organizacji oraz różnych kompetentnych, wiarygodnych osób, jako dokument, opinia, jaką Pan znał pisząc moją biografię

    http://www.kulturaswiecka.pl/node/272

  41. TG said

    http://www.rodaknet.com/rp_art_4587_czytelnia_kiszczak.htm
    .

    Byłem wtedy zastępcą szefa kontrwywiadu. Po tragedii na Wybrzeżu groziło nam rozlanie się walk na cały kraj. Mogły być tysiące ofiar. Konieczne okazało się odsunięcie kluczowych postaci od władzy. Byłem pierwszym oficerem, który te zmiany proponował i przygotował. Działania polityczne okazały się skuteczne, ówczesne kierownictwo odeszło od władzy. Niedługo potem generał Jaruzelski zaprosił mnie, mało znanego pułkownika, wraz z rodziną na urlop w Zakopanem. Tam powiedział: „Czesławie, gdyby to się nam nie powiodło, to stracilibyśmy nie tylko epolety, ale i głowy”.

  42. Carlos said

    P.Marucha. Nie komentowalem prezydentury Kwacha,Bolka Komora czy Judy. Komentowalem skur……..o Jaruzela.

  43. Kwiecista said

    Co do roli Jaruzelskiego w tym co teraz mamy

    proszę uważnie przeczytać w całości tajne notatki sporządzone przez Skubiszewskiego dostępne w PDF
    z artykułu

    „Tajne „Pilne NOTATKI” Skubiszewskiego, Polska – Izrael.”

    https://jozefbizon.wordpress.com/2017/02/10/tajne-pilne-notatki-skubiszewskiego-polska-izrael/

    Degradacja Jaruzelskiego po jego śmierci jest cyniczną zagrywką pod motłoch i pod wzmacnianie fali nienawiści w stosunku do Rosji.

  44. MaciejW said

    Panie Gajowy Pan na prawdę próbuje wybielać Jaruzela, sprzedał Polskę i Polaków wprowadzając stan wojenny, wpłukując Solidarność z polskich elementów, kastrując ten ruch z Polaków … Jak był taki bohater to się było trzeba z Polakami dogadywać z Solidarności, a nie sajanami i Sowietów zaspokajać ! Po za tym wyciął Gierka, na korzyść Michników, Geremków i całego tego tałatajstwa.

    Nie słyszałem, żeby krytykował i otwierał oczy Polakom na działania po 1989 roku. Więcej odwagi miał Jarosiewicz, który chiał wykrzyczeć co za elementy wybiły się na plecach Polaków.

  45. troll polonii said

    Ja nie mam zadnych ale to zadnych wiezi z Gen. Jaruzelskim.
    Uwazam, i wiem, ze byl porzadnym czlowiekiem. Spelnial swoj obowiazek obrony kraju przed Sorosem i Piata Kolumna.
    Polska miala przyzwoitych generalow.
    I jedno bydle: Kuklinskiego.

    Faszystowska RP wymordowala cale dowodztwo lotnictwa i wielu porzadnych POLSKICH generalow.
    My nawet nie wiemy gdzie sa pochowani.
    Polska ciezko zaplaci za hodowanie zdrajcow.

  46. troll polonii said

    44
    Maciej W
    Od kiedy to stan wojenny jest aktem sprzedazy?

    Polakow znow ktos wypuscil na konskie gowno.
    Jaruzelski probowal otwierac oczy Polakom w 1981 roku.
    W 1989 roku euforia narodowa popierala sprzedanie Polski zydom.
    Na to juz nie bylo sposobu: zelaznym pogrzebaczem zadnemu Polakowi jeszcze nikt nie otworzyl oczu!.

  47. Kwiecista said

    Re 44 MaciejW

    Ma Pan rację co do Jaruzelskiego.
    Był on wiernym sługą przywódców ZSRR.
    Gdy do władzy doszedł Gorbaczow z orientacją na zachodnie środowiska żydowskie,
    to w ślad za nim poszedł Jaruzelski i oddał Polskę pod wpływy żydowskie uprzednio pozbywając się Polaków wprowadzając stan wojenny.

    Liczą się fakty, a nie trollowanie Trolla Polonii [45, 46] .

    W tym pn. dokumencie mamy podwaliny (wytyczone strategiczne kierunki) pod to co teraz mamy.
    No chyba, że się nie chce tego czytać, bo lepsze jest moje widzi mi się, że widzę ładną misię.

    https://jozefbizon.files.wordpress.com/2017/02/081_zalacznik_01_do_tajne_pilne_notatki_skubiszewskiego-polska_izrael.pdf

  48. Marucha said

    Re 44:
    Zaraz się wkurwię w chuj…
    „Wybielam” Jaruzelskiego?
    Ja tylko pluję gęstą flegmą na tych skurwysynów, którzy grają trupami.

    Jak celnie napisała p. Kwiecista:

    Degradacja Jaruzelskiego po jego śmierci jest cyniczną zagrywką pod motłoch i pod wzmacnianie fali nienawiści w stosunku do Rosji.

    Dokładnie. Polacy to już tylko motłoch. To nie naród. To nie społeczeństwo.

  49. Lovshak Russkij Agient said

    Ad 48 najgorsze jest to, że wszyscy którzy w nawet dobrej intencji osądzają Generała wpisują się wzydowską narrację histeryczną, takdokładnie żydowskąnarrację histerycznąpodobnie jak z pomnikami. amen

  50. Zbyszko said

    Zdrajca Polaki i I-szy winny (razem z Kiszczakiem) za to co teraz mamy.
    Dlaczego Gierka który tyle dobrego zrobił dla Polski, zamknął na pół roku w strasznych warunkach w Bolka w Arłamowie z cysterną wódki!?
    Dlaczego Gierka pozostawił bez emerytury?
    OCZYWIŚCIE MY POLACY JESTEŚMY WSPÓŁWINNYMI RAZEM Z NIMI.
    Gierek w swoim ostatni wywiadzie powiedział : „polska klasa robotnicza ciężko zapłaci za to że zaufała Solidarności” (operacji specjalnej CIA. nawet logo chyba zostało zaprojektowane zgodnie z najlepszymi wzorcami marketingu).
    Ale widać my Polacy zasłużyliśmy sobie na taki los
    1. – całkowitym zlekceważeniem OWOCÓW Ślubów Jasnogórskich. Tutaj można o tym poczytać:
    http://gibson.neon24.pl/post/142186,szanowny-panie-ryszardzie-opara-epitafium
    2. – masowy morderstwami dzieci, do czego dopuszczało PRL-owskie prawo (w tym sektorze Polska była nadal pod okupacją sprzed ’56 roku). Tutaj można o tym poczytać:
    http://gibson.neon24.pl/post/142800,w-prl-u-dochodzilo-do-masowych-morderstw-dzieci

  51. Bogusz said

    Ad.21Panie Stan, PiS rzeczywiście nie jest dobry, ale kogo Pan widzi na ich miejsce. 90 % umoczonych w polityce śmierdzi żydowstwem. Mam zasadę, z dwojga rzeczy złych wybieram mniejsze zło i choć PiS jest zły to jak pomyślę o Lubnauer albo Scheuring Wielgus to nóż otwiera się w kieszeni

  52. revers said

    lub kto rzadzil, rzadzi lewa i prawa strona kruchej panstwowosci polskiej od 1918 roku

    https://wrealu24.pl/nbp-nie-jest-w-rekach-polakow-rothschildowie-maja-nad-nami-wladze/

    A juz szykuje sie kolejna miesiecznica gdzie swoich „genaeralow” na pl. Pilsudzkiego bedzie mozna czccic bez opamietania za to duzymi kosztami wlasnymi.

    Tak naczelny marszalek P. byl lepszym agentem austro-niemieckim, bo zgladzil kilku swoich konkurentow, a nawet sztab generalny Polski z gen. Rozwadowskim na czele, ktory doprowadzil do relnego zatrzymania zydobolszewi w 1918 roku. Pan Jozek P. byl wtedy u swej kochanki i kobylki P..

  53. kobra said

    Przestancie juz piepszyc i lamentowac madrale a organizujcie sie bo parchy wasz i Polske wykoncza !!!

  54. troll polonii said

    47
    Kwiecista
    Prosze podac jednego genetycznego Polaka w komitecie zalozycielskim KOR- czy Solidarnosci.
    I prosze odczytac raporty Kongresu o programie NED-u w Polsce.

    Dlaczego nam tak trudno zrozumiec, ze bylismy w Pakcie Warszawskim i zobowiazywaly nas pewne zasady; byl inny sposob, zeby wyjsc ze zobowiazan Paktu – zrobily to inne panstwa, bezbolesnie.

    Zwalanie calej tragedii Polski na gen. Jaruzelskiego z pominieciem innych „bohaterow” przehandlowania Polski wlasnie zydom, jest conajmniej uproszczeniem.
    Sowieci wyszli z Polski bez jednego wystrzalu!

    A powtarzalismy wtedy takie same bzdury i klamstwa, jak teraz Teresa May: – ze Rosjanie stoja na granicy i juz-juz i lata chwila na nas napadna. Ze sa zagrozeniem dla Europy i swiata.

    Nic dziwnego, ze teraz rozpatrujemy wyprzedaz polskich zakladow pracy za 80 dolarow.

    I ma pani racje.
    Nasza historie powinnismy szanowac. Inaczej nigdy nie stac nas bedzie na rzetelna ocene naszych dziejow. Chocby nawet bardzo bolesnych.
    A Solidarnosc nigdy nie rozliczyla sie przed narodem z ogromnych, ogromnych pieniedzy i pomocy jaka otrzymywala od Zachodu.

    Ja pamietam te entuzjastyczne sprawozdania z kont bankowych Solidarnosci, ktore miala Solidarnosc w bardzo wielu miastach zachodnich. Gdzie sa teraz te sprawozdania drukowane niegdys kazdego tygodnia w Sprzeciwie i innych publikacjach Solidarnosci?. Wiekszosc tych publikacji juz dawno jest niedostepna.
    Ja mam pare numerow Sprzeciwu. I pare zachowanych publikacji Solidarnosci wydawanych w USA
    Ze zdumieniem czytam je jak czarne memento.

    A i pamietam duzo bo i u nas byla wielka kampania pompcy finansowej dla Solidarnosci. Wszelkie wysylki z Zachodu do Polski byly zwolnione z oplat pocztowych. Nasz minister d/s zagranicznych we Wiedniu czekal, zeby uzgodnic komu w koncu ma wreczyc 2 miliony dolarow dla Solidarnosci..
    Balagan w przyjmowaniu „datkow’ byl nieprawdopodobny.
    Do tej pory nikt nie wie, kto i za co byl odpowiedzialny.
    U nas, gorale z Solidarnosci opowiadali jak wygladala „selekcja” nadsylanych datkow.
    Ponad 30 lat po stanie wyjatkowym – a my dalej nie wiemy co sie stalo??

    A wszystko przez Jaruzelskiego?
    Jak nam nie wstyd!!

    Radze jednak poczytac czolowe publikacje Solidarnosci z tamtych lat.
    Dla odswiezenia pamieci.

    I podczas gdy swiat zajety jest dyskusjami o strasznych wynikach wyborow w Rosji, o rosyjskich trucicielach, o polskich bohaterach, ktorzy przy pomocy USA i CIA stworzyli prawdziwa demokracje w Polsce – miliony , miliony, i tysiace, tysiace dzieci w Jemenie, Iraku, Afganistanie pozbawionych jest srodkow do zycia, pozbawionych jest prawa do zycia.
    My mamy wazniejsze tematy niz cudze dzieci. Nawet chrzescijanskie.

    Nie bojmy sie hostorii.
    Bojmy sie przeklaman.

  55. troll polonii said

    poprawka: Nie bojmy sie historii

  56. yattakaj said

    ad 28
    Chyba Jedyny , który miał odwagę to przeczytać na głos!!!

  57. yattakaj said

    plus Mój koment.
    Ta pani w 1 skundzie chyba nie wierzyła , że On to PRZEECZYTA ,POWIE… ten dech to chyba strach był ?

  58. Marucha said

    A póki żył to go nawet przed sądem nie postawili, choć podobno było za co…
    Wiecie dlaczego?
    Bo jego następcy byli jeszcze gorsi.

  59. Joe said

    Jaszcze raz napisze…syjono_chazar z POczwary KOR-u przejal wladze w Polsce…A ktos tu slusznie napisal”Polacy to juz nie narod”…

  60. Komitet Obrony Gojów said

    @1 (Inkwizytor)
    To by zrobili z Polską to samo, co z Jugosławią. W tamtym czasie nie było się na kim oprzeć (une ju ogłaszały „koniec historii”, bo na świecie nie było żadnego supermocarstwa, poza USA i kontrolowanego przezeń tzw. Zachodu; Chiny były biednym, zacofanym krajem, zamieszkanym przez rowerzystów w kufajkach; w Rosji nastawała nędza; rząd światowy wydawał się blisko).
    Związek Sowiecki był rządzony przez agenta unych – Gorbaczowa. ZSRS poddał się unym i oddał im w zarząd swoich wasali w Europie Wschodniej. Dwa spośród państw komunistycznych, które były suwerenne wobec ZSRS, czyli Jugosławia i Rumunia zostały przejęte siłą – Jugosławia poprzez wojnę i rozdrobnienie, a Rumunia za pomocą rewolucji zorganizowanej przez USA do spółki z ZSRS (ZSRS był już wówczas wasalem USA). Podbój Rumunii jest ukazany w filmie dokumentalnym z 2003 r. „Checkmate: Strategy of a Revolution”
    https://www.cda.pl/video/179871806

  61. Komitet Obrony Gojów said

    W historii Polski rok 1989 jest analogiczny do roku 1945. Obie te daty są okresem wymiany okupanta. W 1945 r. doszło do wymiany okupanta niemieckiego na sowieckiego, a w 1989 r. doszło do wymiany okupanta sowieckiego na amerykańskiego (a de facto żydowskiego, bo Stany Zjednoczone są własnością diaspory żydowskiej)

  62. revers said

    Mozze tak po pisowsku i ipnowsku ktos napisze jeszcze „pozegnanie z morzem” na rocznice zaslubin z kaplanem lwp lub rozwod po bspkupiu Goclawskim.

    https://okresprlblogonet.wordpress.com/2018/03/18/18-marca-zdobyto-kolobrzeg/

  63. Zbyszko said

    Po tym jak Jaruzelski postąpił z Gierkiem, można wnioskować że był to pucz wojskowy. Zaś po tym jak Jaruzelski postąpił z tzw korowsko-solidarnościową opozycją (ulokowanie ich na czas Stanu wojennego w rządowych ośrodkach wczasowych. Czyli de facto ich ochrona), można wnioskować, że był to pucz w zmowie z tą zbrodniczą opozycją.
    Czyli to co teraz mamy zawdzięczamy w prostej linii Jaruzelskiemu i Kiszczakowi.
    Mieli wszystkich pod kontrolą, mieli też głosy z polskich środowisk narodowych patriotycznych (np Grunwald) a zgadali się ze zdrajcami Polski, więc są niczym innym jak tylko i wyłącznie zdrajcami do kwadratu

  64. Zaster said

    „(Jaruzel) bo oddał… albo parchy ją wyrwali. Nie było to trudne. Polacy woleli parchów, niż Jaruzela.” Admin.

    Tzw. polacy zawsze woleli parchow od wlasnych elit i nic sie do dzis nie zmienilo. Oni wlasne elity nienawidzili, a parchy wciaz rzadza.
    Obecne degradacje Jaruzelskiego i Kiszczaka to tematy zastepcze dla polskich kretynow tak jak i propozycje wyburzenia PKiN.
    Bufetowa nie moze sie tego doczekac. Ile nowych dzialek do „reprywatyzacji”! Ie szmalu na horyzoncie!

  65. revers said

    Monia jako resortowe dziecko …

    tylko z uszatym zolnierzem piora i rzecznikiem rzadu Jaruzelskiego.

  66. Boydar said

    Rehabilitacja komunistów Jacek Kaczmarski

    Niepotrzebna jest do tego żadna filozofia,
    Żeby wiedzieć, że stworzenia akt – wymaga ofiar.
    Cóż dopiero, gdy się tworzy nowe świata zręby,
    Kiedy składa się ofiary i popełnia błędy.
    By się jednak sprawiedliwość spełniła dziejowa,
    Czas ofiary błędów – z czasem – zrehabilitować.
    Tym co wieku pół już w grobach – odpoczynek wieczny;
    Długa lista ofiar czeka na Sąd Ostateczny.
    Komunista, by się dostać na wspomnianą listę
    Musiał być zabity przez innego komunistę.

    Grona mędrców komunizmu po nocach się pocą
    Kto zasłużył na wskrzeszenie, a jeśli – to po co?
    Kto się jeszcze przydać może, bo już chodzą słuchy,
    Że marksiści potajemnie – wywołują duchy.
    Jeden odpadł, bo przed światem prawdy się nie schowa:
    Nie zamordowanoby go? To sam by mordował.
    Inny też się nie nadaje, choć objęty czystką,
    Gdyby żył – to jeszcze gorzej działoby się wszystko.
    Niechby się inaczej zgięła historii sprężyna,
    A rehabilitowalibyśmy dziś – Stalina.

    Jednak dobrze jest pokazać raz całemu światu,
    Że omyłki mogą się przydarzyć nawet katu.
    I że kocha swe ubite potomstwo Ojczyzna
    I potrafi – choć po latach – do błędów się przyznać.
    Więc z powagą mówią, wznosząc stos zbutwiałych liści:
    Jacy by z nich byli dzisiaj dobrzy komuniści!
    Materializm historyczny na nowość się wybił
    Udowadnia naukowo – co by było, gdyby…
    Powie ktoś, że w tej balladzie intencja nieczysta…
    Jam po prostu jest rusofil –
    Antykomunista.

    .https://www.youtube.com/watch?v=B7lVMNecbFg

  67. troll polonii said

    A mnie sie marzy, zeby IPN wreszcie ujawnil cala dokumentacje I Solidarnosci i Okraglego Stolu i korespondencji Kuklinskiego z Zachodem.
    Bo amerykanska dokumentacja jest dostepna w sieci. I sa wywiady z Sorosem. I ostatnie przemowienie Reagana.
    Mnie natomiast zdumiewa, ze wiele osob, ktore potepia Jaruzelskiego…..hej! popiera Poroszenke!!i przewrot na Ukrainie.
    Wielu Polakow poparlo majdan.
    Czy to moze taki kaprys?
    Czy przypadkowy zbieg okolicznosci?
    Obecny rzad nie chce uznac wyborow w Rosji i z niewiadomych powodow chce wywalic z Polski rosyjskich dyplomatow.

    Menstruacja mozgow??!

  68. troll polonii said

    65
    Boydar
    Piekna ballada. Nie znalem.
    Dziekuje.
    To wlasnie obraz naszej rozterki.
    Bo przeciez w Polsce powojennej nie bylo komunistow.
    Byli przed wojna.

  69. Kwiecista said

    Re 54 [Troll Polonii]

    „Solidarność” to związek lat 1980 -1981.
    Jaruzelski z Kiszczakiem po 1981 r. stworzyli nowy twór – KORo-Solidarność.
    To rozróżnienie na Solidarność i KORo-Solidarność jest konieczne dla przekazu Polakom prawdziwej historii.
    „Solidarność” miała własne polskie fundusze ze składek członkowskich od 10 mln. osób. Wpłaty na konta „Solidarności” dokonywane były każdego miesiąca i stany kont powiększały się z miesiąca na miesiąc.

    Konta „Solidarności” zostały zablokowane z chwilą wprowadzenia 13.12.1981 r. przez Jaruzelskiego stanu wojennego. Ostatecznie wszystkie zgromadzone środki pieniężna tych kontach zostały skradzione przez PRL (wyjątek Pinior we Wrocławiu, który 80 mln zł. wybrał z konta przed 13,12.1981 r.).

    Do finansowania KORo-Solidarności CIA uruchomiło kanały Mossadu.
    Szerzej jest o tym mowa w dalszej części pod
    https://jozefbizon.wordpress.com/2017/02/10/tajne-pilne-notatki-skubiszewskiego-polska-izrael/

    Zatem Troll niech nie manipuluje najnowszą historią polski.

    Była „Solidarność” zamordowana stanem wojennym.
    Jest KORo-Solidarność zrodzona stanem wojennym.

    Re. 60
    W Polsce wariant jugosłowiański nie wchodził w rachubę – jedność etniczna i kulturowa.
    Również wariant rumuński nie wchodził w rachubę – Kościół z Janem Pawłem II (naród polski z Kościołem) i Regan w USA.

    W rachubę wchodził tylko jeden wariant – zdrada Narodu Polskiego, co też się stało.
    No i możemy się teraz chełpić, że nastąpiło to bez jednego wystrzału.

  70. Mimochodem said

    Dzięki Panie Boydar.

    @68
    Polecam również „kantyczka z lotu ptaka”, ” korespondencja klasowa” i wiele innych utworów J.K.
    Szkoda że tak nieznane.

  71. Zbyszko said

    Admin @3 To prawda…

  72. Kwiecista said

    Re. 3 i 71.

    Wówczas Polacy nie wiedzieli, że to jest KORo-Solidarność.
    Potem widząc co się dzieje przerzucili swe głosy na SLD wywodzący się PZPR (partii Jaruzela) – i co?
    Elektorat, który zagłosował na PiS jest polskim elektoratem patriotycznym skutecznie oszukanym przez PiS i jego popleczników.

    Ten elektorat należy wyrwać ze szponów PiS-u, a nie go poniżać.
    Nie zdaje on sobie sprawy z tego, że najbardziej niebezpieczny nie jest znany wróg, ale fałszywy przyjaciel.
    Dlaczego? Odpowiedź zawarta jest pod

    Należy bić w oszustów, a nie w oszukanego!

  73. revers said

    Polonia w stanach nie lepsza, nagle prezes Frank Spula, wycofuje sie z protestow, negocjacji z kongresmenami na kapitolu.

    http://politykapolska.eu/2018/03/19/akcja-polonii-na-kapitolu-w-sprawie-ustawy-o-mieniu-bezspadkowym-h-r-1226/

    wszyscy kupieni, tylko Mateusza Piskorskiego brak wsrod kwiecistych, doktor politologi mogl by to lepeij przetlumaczyc na stabilny system polityczny odpowiadajacy geopolozeniu.

  74. MaciejW said

    Panie Marucha @ 48,

    W obecnej konstelacji politycznej faktycznie temu służy degradacja generała, jednak nie pozwolę, żeby Pan pluł na naród polski jak to sobie Pan poczyna ! Wiem, że jestem u Pana gościem, ale pisząc takie sformułowania bije Pan we mnie, moją rodzinę oraz wielu przyjaciół ! Równie dobrze mógłbym napisać, że sam Pan jesteś motłoch !

    ——-
    Może Pan bez obaw pisać, że należę do narodu, który jest motłochem.
    Ja nie napisałem, że p. MaciejW z rodziną jest motłochem.
    Admin

  75. troll polonii said

    Polacy widac sie nudza jak psy w studni.
    Dyskutuja Jaruzela zeby przykryc i zalatac prawde i swoje wlasne kurestwo i bieg po zydowskiego dolara:
    Wyruchali nas ja zwykle Anglosasy, zrobili w ciula nie po raz pierwszy.
    Ze zdrajcow narodu robimy teraz wielkich internowanych bohateterow!!
    O czym rozmawial Walesa w palacach w czasie internowania z delegacjami z USA, Francji, Anglii i zwiazkami zawodowymi USA???
    Ktory z obecnych dyskutantow chcialby byc na miejscu Gierka, Jaruzela, Kani??
    Ja nie.
    Frontalny atak jaki zorganizowal Zachod na caly Wschodni Blok jest bez precedensu.
    Padla Wschodnia Europa rozwinieta gospodarczo, przemyslowo, naukowo, militarnie,,,
    Zachcialo sie przyglupom i zydowskim podnozkom dolarow i gumy do zucia!!.
    Zachcialo sie popierac mordowanie polskich generalow i latanie po swiecie w cudzej armii na wojenki przeciwko kobietom i dzieciom!!
    Po owocach ich poznacie!
    Ano poznalismy.

    Zujcie teraz dranie wlasne gowno.
    Za to, ze miliony Polakow mieszkaja poza krajem zamiast budowac przyszlosc pokolen w niezaleznej gospodarczo Polsce..
    Lobuzy, bezmozgie cwele, dalej nie wiecie co sie stalo??
    Polskie zaklady pracy wyprzedane na zydach za grosze, zrobienie z Polski straganu zydowskiego, upadla gospodarka, nauka, i ogromne zadluzenie.
    Polski inzynier, polska dama z wyzszym wyksztalceniem myje gary na Zachodzie i woli trzymac dzieci z dala od Polski.

    Przejebaliscie cala polska kulture, polski teatr, poezje, muzyke, polskie kabarety i festiwale, konkursy szopenowskie, konkursy matematyczne, bezplatna nauke, wczasy i kolonie dla dzieci. Bezplatny sport i lecznictwo; polskie wartosci narodowe, rozlozyliscie czerwony dywan dla parchow i dzieciobojcow, woleliscie zbrodnie i korupcje od wolnego rozwijajcego sie panstwa.
    W czasie wojny nie bylo w Polsce tyle przestepstw, co teraz. Gaz nie wybuchal w co drugim miescie, nie bylo dzieciobojstwa, mordowania kobiet; teraz „dziatwa szkolna” morduje wlasnych kolegow i koleznaki.

    Ta cala dyskusja swiadczy o tym, ze do tej pory nie chce sie wam przeczytac jak to od 1972 roku byl bardzo szczegolowo przygotowany zamach na Polske zeby wyrwac kraj dla zydowskiej lichwy i szmoncesu.
    Polska bardzo sie przydala do podbicia Europy.

    Pomogliscie wypedzic dzieci za chlebem z Polski.
    10 milionow „Polakow”‚ poparlo czwarty rozbior Polski.
    A teraz sie wieszacie na generale Jaruzelskim??
    Pokazcie teraz polskie wojsko, polski rynek, polskie gospodarstwo, polski eksport, i polska produkcje: milanowek, koszule Vistuli, welne bielska, polski len, generatory, stal , blache karoseryjna, polskie hutnictwo, polski przemysl maszynowy, stocznie, polska szkole matematyki, polskie uczelnie…
    Jak wam nie wstyd dyskutowac jedna osobe, ofiare zboczen 10 milionow cwelow, ktorym zachcialo sie Holywoodu i Monsanto.
    Kochalscie NATO?? Zachod wam sie podobal?
    No to macie i NATO i nowa mape Europy: bez Jugoslawii.
    A wystarczlo wziac ksiazke do historii!

    Teraz byle idiota opowiada, ze tego nikt nie przewidzial.
    Ci co przewidzieli zostali bestialsko zamordowani: polscy ministrowie ktorzy bronili polskiego przemyslu: Barszcz, Olszowski..i wielu innych ktorzy przewidzieli.. lista jest dostepna w sieci.
    Wierszykow o nich zadna scierka nie ulozy.

  76. RomanK said

    Pani Kwiecista..kogo pani chce przekonac..nauczyc, przypomniec????
    Odwoluje sie do symbolu trzech malpek, ktore jedna zakrywa oczy, druga usta, a trzecia oczy:-_)_)_)_ i trola:-))))), ktory co prawda na niczym sie nie zna..ale ma najwiecej do powiedzenia:-)))))

  77. RomanK said

    Trollu..posluchaj..wez korepetycje z historii.
    Bierzesz sie za temat, ktorego nawet nie dostrzegasz w zarysach…. Wydarzenia w Polsce…to zasluga Polakow, i tylko dzieki nam wyrwaly sie z rak moderatorow. dzieki temu udalo sie grupie Rosjan uratowac Rosje…i dlatego jest nadzieja dla nas Polakow! Od chwili ogloszenia Stanu Wojennego przez spawacza….wszystko co dzieje sie na globalnej scenie politycznej jest lataniem i prowizorka..wczesniej ukladanych latami planow!
    Dzieki temu caly Globalny System sie wali….
    Patrz co dzieje sie w USA…dzis we Francji….takie sprawy -jak wiezienie dla takich jak Clintonowie, czy Sarkozty nie miescielo sie w zadnych planach i w zadnej pale…..
    Otworz szerzej oczy….i poducz sie….puki czaa.

  78. Kwiecista said

    Re. 75

    Panie Trollu
    napisał Pan:
    Frontalny atak jaki zorganizowal Zachod na caly Wschodni Blok jest bez precedensu.
    Padla Wschodnia Europa rozwinieta gospodarczo, przemyslowo, naukowo, militarnie,,,

    No to wyciągaj Pan z tego prawidłowe wnioski, bo przecież nie było tam „Solidarności” roku 1980-81.
    Padła, bo dokonała się nowa Jałta poprzedzona miękkim Katyniem w postaci banicji polskich patriotów w wykonaniu Jaruzelskiego z Kiszczakiem.

    To tak jakby Pan twierdził, że to wina AK i Polaków, że Polska (a i reszta państw) znalazła się w objęciach Stalina i ZSRR. Tyle wynika z Pana dotychczasowego pisania w obronie Jaruzela, a po drodze i w obronie Kiszczaka.

    Panie trollu.
    Nie wystarczy przeczytać jedną książkę. Nadto trzeba jeszcze rozumieć co się czyta, a potem jeszcze pomyśleć nad tym co się samemu tutaj wypisuje.

    ——
    Ale co Troll źle napisał? Przecież ma rację. Zachód frontalnie zaatakował i zniszczył Europę Wschodnią….
    Admin

  79. Carlos said

    Daleki jestem od sprzeczki z Gospodarzem, ale argument, ze za zycia nic nie robiono z ukaraniem generala jest nieprawdziwy. Prawie od samego poczatku byly rozprawy m.in za stan wojenny, za grudzien i za inne przewinienia. Tylko zawsze stala za generalem ( i nie tylko za nim) kasta sedziowska. Jasne,ze teraz jest to zagrywka madrzejszych, ale general zyciorysu swietego nie mial. Nic pewnego nie wiemy o jego matce, ojcu i rodzinie. Za to wiemy, ze byl w powojennej Informacji Wojskowej, a tam nie przyjmowali byle kogo. Jesli wszystkim wiadomo, ze do 1956 roku Polska rzadzili Pulawianie, to musial miec zaufanie u rzymian, ze byl na takim stanowisku. Gierek napisal w swojej biografii, ze bardziej falszywego czlowieka nie mial w swoim rzadzie. I mysle, ze sie go bal, dlatego nie odsunal go. Gierek staral byc elastyczny, bo pozyczki, ktore bral z Zachodu wymagaly ustepstw. Wiec pozwalal opozycji na zbyt wiele i mial w swoim gronie ukrytych zdrajcow. Pozwolic by w latach siedemdziesiatych Michnik mogl wyjechac do Paryza i spotkac sie z Brzezinskim bylo bledem, ktory zemscil sie na poczciwym Gierku. Zas general zawsze wiedzial, gdzie wiatr wieje i dlatego nigdy nie bede mowil o nim nawet poblazliwie.

  80. peacelover said

    Trzeba dodac, ze byly glosy o podwojnej osobowosci Jaruzela : tej oryginalnej, kochajacej matke, ojca i polska ojczyzne i…
    tej drugiej : oddanej 100% komunizmowi , gdzie dla rodziny sentymentow zadnych nie bylo !!!!
    Mowiono nawet, ze ten obecny (juz zmarly!), to podstawiony i ucharakteryzowny przez sowiecka bezpieke, agent prwdziwego Jaruzela !!!!

    Czy to prawda ?? Moze ktos wyjasni ??!!

  81. Joe said

    Carlos 79…Nic pewnego nie wiemy o jego matce,ojcu i rodzinie…Kto sie nie interesowal to nie wie.Jaruzelski urodzil sie w Kurowie,miejscowosc na trasie Lublin Radom.Ale wczeniej 6 km od Wisly lezy Konskowola.W tych dwoch miejscowosciach lezy PRAWDA o tej rodzinie,a starsze POkolenie jak ja…ZNA.

  82. troll polonii said

    78
    Kwiecista.
    Ja bylem od samego poczatku swiadkiem i ofiara „narodzin Nowej Polski”.
    Dziekuje.
    I bardzo dokladnie pamietam przymus wpisywania sie do Solidarnosci.
    I bardzo skrzetnie zbieralem wszelkie materialy, ktore publikowala niby Solidarnosc. Cholera wie kto za te wydawnictwa placil.
    Ja sobie zatrzymalem pare takich poublikacji bo po dwoch wykladach „latajacych uniwersytetow” w Krakowie na Florianskiej malo mnie krew nie zalala. Rzygac mi sie chcialo po tym co opowiadali „Naukowcy ” z KOR-u.

    Byla to jawna zdradastanu i opowiadanie koszmarych pierdolow o tym jak to „robotnik w USA ma dopasowane do swojej stopy buty robocze bo zabezpieczone stopy zwiekszaja produktywnosc” .
    Opowiadali tez co amerykanski robotnik moze sobie kupic za place: wille z basenem, samochod i condominium na Miami.
    Takimi pierdolami karmili Polakow zydzi z KOR-u.
    Pracowalem kiedys na stazu w laboratorium chemicznym w Hucie. Wszyscy mielismy buty zdrowotne z zakladu pracy. Hutnicy mieli inne – ciezkie a laboranci plocienne z cholewka, zeby trzymaly nogi w kostkach.

    Szukalem potem tych wykladow z latajacych uniwersytetow. Nigdzie nie moge znalaezc.
    Ale tego nie ma w ksiazkach!
    Wiec prosze mnie nie posadzac, ze mam swoje zdanie po przeczytaniu jednej ksiazki.
    Mam tez i wlasne wspomnienia.

    Niestety nie udalo mi sie zachowac wiecej numerow „Sprzeciwu”.
    Ale przy okazji zacytuje z tego co mam. Np. prostackie wierszydla o Jaruzelskim.
    Styl i ‚artyzm’ wierszydel wyraznie wskazuje na natchnienie zydowskie.
    A Sprzeciw to nie zadna ksiazka tylko taka gazetka wydawana w Szwecji.
    Kwiecista zdaje sie zna te czasy z opowiadan.

    PS
    Kwiecista musi rzeczywiscie reprezentowac przedszkole, skoro nie wie, kto wykonczyl Jugoslawie a teraz Ukraine.
    Zalosne, doprawdy – nie o Jalcie mowa tylko o latach 70-tych i 80-tych ubieglego wieku i rozwalenieu bloku wschodniego: ZSRR i Demoludow.

    I o tym jak nasz noblista sie chwalil, ze „wybil misiowi zeby”.

    Glupia ta kwiecista, czy co?? Wie o czym pisze??

  83. troll polonii said

    78
    Kwiecista

    Prawde powiedziawszy to Jalta stworzyla Wschodni Block a NATO z USA i Zachodnia Europago go zniszczylo.

  84. Marucha said

    Re 82:
    Panie Troll – błąd podstawowy, który podważa dalsze wnioski. KOR to nie była Solidarność.
    Niestety, wielu ludziom Solidarność kojarzy się już tylko z szumowinami, jakie przejęły jej nazwę.

    Gdyby mieli kontrolę nad Pierwszą „S” – nie byłoby stanu wojennego.

  85. Joe said

    Tak proste fakty trzeba tlumaczyc jak Kacper na miedzy…Boze cos Polske!!

  86. Jakobin said

    Nigdy nie bede dbal o niego przez niego siedze na zachodzie juz 38 lat. Jak wprowadzil stan wojenny zostalismy w usa na stale nigdy nie myslalem ze zostane. Wiem moge wrocic do Polski teraz ale bez rodziny bo oni nie chca slyszec o powrocie moja „zona ” i dzieci.Dzieci oczywiscie sie tu urodzily. Dlatego mam w dupie jego i jego rodzine.A prosze sobie przypomniec ze nie bylo wtedy gdzie sie dowiedziec o tym kto Polske ukradl a nazwiska w wiekszosci mieli takie ladne Polskie.On natomiast wiedzial dobrze z kim ma do cznienia i w 1989 roku oddal im Kraj na zgobe. Tak ze nigdy nic sie nie zmienilo byli naszymi wladcami i dalej sa.Jeszcze jedno nie obrazajcie ludzi z usa bo oni polityki tez nie rozumieja jak wiekszosc Polakow. Tenk kto nie czyta i nie robi resercz na te tematy nie wie nic tylko siedzi w telewizji i go karmia tym samym gow em co w kazdym kraju swiata moze oprucz Rosji.

Sorry, the comment form is closed at this time.