Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Tadeusz Kaktus o Wolne tematy (83 – …
    Liwiusz o Niemcy staczają się na dn…
    Bezpartyjna o Wolne tematy (83 – …
    kontra o Wolne tematy (83 – …
    CBA o Niemcy staczają się na dn…
    niepostepowyoszolom o Niemcy staczają się na dn…
    kontra o Wolne tematy (83 – …
    UZA o Powstanie nowa formacja, po to…
    kontra o Wolne tematy (83 – …
    kontra o Wolne tematy (83 – …
    Adrian o Wolne tematy (83 – …
    plausi o Niemcy staczają się na dn…
    Adrian o Wolne tematy (83 – …
    Adrian o Wolne tematy (83 – …
    trzyzdwoma o Jak długo „Zachód” będzie mógł…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 626 obserwujących.

Każdy metr płatnej autostrady Katowice – Kraków w ciągu 5 lat dał jej koncesariuszowi 9,5 tys. zł zysku. Tych metrów jest 60 000!

Posted by Marucha w dniu 2018-05-06 (Niedziela)

Na płatnych odcinkach autostrad można w Polsce nieźle zarobić [Kto może, ten może, a goje niech się odp***dolą – admin]. Najlepszym tego przykładem jest spółka Stalexport Autostrady SA, która posiada koncesję na zarządzanie 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 między Katowicami a Krakowem.

Dzięki ustaleniu bardzo wysokich stawek za przejazd tym krótkim fragmentem drogi (samochody osobowe – 20 zł, samochody ciężarowe – 60 zł) ta prywatna spółka notuje gigantyczne zyski. W ciągu 5 lat wyniosły one netto 573 mln zł, a to oznacza, że każdy jeden metr tej autostrady przyniósł na czysto ponad 9 500 zł zysku.

[Tu nie tyle chodzi o rwanie szat nad zyskiem 9500 zł/m, ale porównanie polskich bandyckich opłat z opłatami w innych krajach. – admin]

Przypomnijmy – umowa koncesyjna dotycząca zarządzania i pobierania opłat na ok. 60 kilometrowym odcinku autostrady A4 między Katowicami a Krakowem została zawarta między Skarbem Państwa a spółką Stalexport w 1997 roku. Treść tej umowy od wielu lat wzbudza wielkie kontrowersje głównie dlatego, że jest tajna. A to oznacza, że żaden zwykły śmiertelnik nie dowie się na jakich dokładnie zasadach państwo polskie zdecydowało się oddać na 30 lat zarządzanie wspomnianym fragmentem autostrady prywatnej spółce.

[Cieszcie się, barany, że was nie wsadzają do pierdla, albo nie wieszają na podstawie tajnych paragrafów Kodeksu Karnego – admin]

Z racji tej, że umowa koncesyjna jest tajna pozostaje nam śledzenie oficjalnych raportów finansowych, które Stalexport Autostrady SA musi publikować, bowiem jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (spółki kapitałowe notowane na giełdzie mają obowiązek publikacji szczegółowych raportów kwartalnych i rocznych).

W ten sposób możemy się dowiedzieć, że w 2013 roku spółka odnotowała 58,5 mln zł zysku. W 2014 roku zyski wzrosły do 60,5 mln zł. W 2015 roku spółka miała 113,6 mln zł zysku. W 2016 roku – 159,5 mln zł, a w 2017 – 153,4 mln zł. W pierwszym kwartale roku bieżącego Stalexport Autostrady odnotowała 33,6 mln zł zysku netto.

Jeśli wziąć pod uwagę okres pięciu ostatnich lat (II kwartał 2013 – I kwartał 2018), to spółka Stalexport Autostrady zanotowała łącznie 573 mln zł skumulowanego zysku netto. Gdy wynik ten przepuścimy przez pryzmat długości koncesjonowanej trasy (ok. 60 km), to okaże się, że każdy jeden metr tego odcinka autostrady przyniósł 9,5 tys. zł zysku na czysto.

W kontekście spółki Stalexport Autostrady oraz posiadanej przez nią koncesji, warto odnotować jeszcze dwie kwestie.

Po pierwsze – jej prezesem od wielu lat jest Emil Wąsacz [Tak, to ten sam złodziej i łapownik! – admin]. W czasach kiedy rząd Jerzego Buzka podpisywał ze spółką Stalexport tajne aneksy do umowy koncesyjnej, to on pełnił funkcję ministra Skarbu Państwa (swoją drogą od 13 lat toczy się przeciwko niemu postępowanie przed Trybunałem Stanu za prywatyzacje PZU). [Czyli ten kurdupel, jeszcze będąc na państwowej posadzie, załatwił sobie posadę w Stalexporcie działając wyraźnie na jego korzyść – admin]

Po drugie, warto odnotować że rząd PiS początkowo (marzec 2016 r.) skłaniał się ku odtajnieniu zapisów umowy koncesyjnej ze Stalexportem. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zamierzało skontrolować warunki podpisanej w 1997 roku umowy. Jakie były efekty tej kontroli? Tego niestety do dzisiaj się nie dowiedzieliśmy. Fakty są takie, że ponad 2,5 roku po przejęciu władzy przez PiS umowa koncesyjna jest nadal tajna.

Na marginesie wspomnieć również można, że udostępnienie umowy koncesyjnej było już raz przedmiotem postępowania sądowego. Sąd Okręgowy w Warszawie w wyroku z dnia 29 grudnia 2011 r. (w sprawie sygn. V Ca 1960/11) podzielił wówczas argumentację spółki Stalexport Autostrady SA, uznając, że umowa koncesyjna zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa spółki, które podlegają ochronie ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy. Przez wzgląd na powyższe umowa koncesyjna nie może być ujawniona bez wyraźnej zgody spółki… [Tajemnice, ich mać… pewnie patenty wysokotechnologiczne… – admin]

Źródła:
Raporty finansowe Stalexport Autostrady SA (Pb.pl)
Stalexport Autostrady miał w I kw. 33,6 mln zł zysku netto (Stooq.pl)
Rząd ujawni umowę koncesyjną Stalexportu? (Wnp.pl)
Odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej – z upoważnienia ministra – na interpelację nr 7145 (Sejm.gov.pl)

http://niewygodne.info.pl/

Komentarzy 25 do “Każdy metr płatnej autostrady Katowice – Kraków w ciągu 5 lat dał jej koncesariuszowi 9,5 tys. zł zysku. Tych metrów jest 60 000!”

  1. brys said

    https://www.pzmtravel.com.pl/informacja-o-oplatach-drogowych.html

    Austria: Roczna -87,30 Euro (431,50 PLN)
    Czechy: Rok – 1500 CZK (280,50 PLN)
    Szwajcaria: Dla pojazdu do 3,5 tony – 40 CHF (170,5 PLN)

    Itd itp, oczywiscie są też odcinki dodatkowo płatne,mosty czy tunele…

  2. Antares said

    A ja jak chcę do Krakowa jechać od siebie ze Śląska to z daleka mijam A4, jadę przez Bieruń, Oświęcim a dalej drogą nr 780. Widoki ładne, droga dobrej jakości i mały ruch – polecam zainteresowanym. Niech stalexport wali się z tym swoim odcinkiem. Podobno umowa koncesyjna przewiduje, iż wzdłuż odcinka A4 między Krakowem a Katowicami nie będą remontowane pozostałe drogi wojewódzkie i krajowe. Co za bandyckie rządy, jedna klika, zabić to mało.

  3. provincjal said

    Dlaczego tego nie wyprostują, bo się działkują !

  4. Zerohero said

    „Cieszcie się, barany, że was nie wsadzają do pierdla, albo nie wieszają na podstawie tajnych paragrafów Kodeksu Karnego – admin”

    dobre 🙂

  5. RomanK said

    Arenda i jej myta, czopowe, dymne, …od zawsze byly otoczone tajemnica businessowa ..az sie rozlazlo wszystko razem z rzeczypospolita:-))))
    Mysle, ze nie zostaly objete tajemnica osoby wlascicieli8 spoleki Stalexport Autostrady SA:-_)_)_)_)

    Po co specjalne pensej, legitymacje, sklepy za fiorankami….kiedy moznba wszystko zalatwic cena:-)))))

    A tych co stac niech jada do Wiednia…tam wielkie wydarzenie kulturalno-polityczne-muzealnicze….. Muzeum Zydowskie cxci 100rocznice Rewolucji w Rosji….a w Polsce mysneli talier pieniadze na Muzeum Zydow Polskich i…byle pierdoly a tu taka impreza…..Aaaaaaaaaajjjjjjjjjj….

    https://russia-insider.com/en/comrade-jew-vienna-jewish-museum-highlights-jewish-role-soviet-communism/ri23050?ct=t(Russia_Insider_Daily_Headlines11_21_2014)&mc_cid=69c744fe33&mc_eid=7156601670

  6. Dziadzius said

    Ja sie tam na tym nieznam i jakos nie moglem sie do czytac – ale czy ten kawal ziemi na ktorym jest zbudowana ta oplacana droga jest wlasnoscia tego konsortium inwestycji – Jesli tak to jak oni ja otrzymali- czy to jest ziemia rzadowa — Jak dlugo (na jaki czas) bedzie ta droga oplacana -czy na wiecznosc–

    TAJNE!
    Admin

  7. RomanK said

    ..Nowy York Manhattan…Polak oprowadza po Manhattanie dawnego kolege szkolnego z jego zona…Obydwaj z wojskowych rodzin, z tym ,ze ten uciekl z polski w latach 80tych a tamten zostal robiac kariere w businessie…I w koncy ma kilka firm i udzialy w kilkunasti innych spolkach miedzy innymi Stalexport Autostrady SA… Po drodze mijaja sklep ze Swarowskimi Krzystalalmi..wchodza….pani spolada i powiada- patrz ten, ten tu..zobacz jak pasowalby do holu….
    Nie mowia po angielsku i prosza o pomoc ….czy wysla ten kandelabr do Polski????- alez oczywiscie…..
    a ile???? 75tys dolalrow…
    Oczywsicie…pan podaje karte sprzedawcy…..i wychodza ze sklepu….

  8. troll polonii said

    Kapitalizm jest zaprzeczeniem demokracji.
    Wstep nie dla kazdego.
    Kastowe elity w ukradzionyh piorkach – a holota – won!
    Ten sam kapitalizm, zeby zachowac slowo: rownosc, pierdoli o seksie i dupie Maryny.(gender equality)

    A po francusku:
    Drogi publiczne, jak sama nazwa wskazuje ,sa do uzytku publicznego. publiczne.
    Dlaczego?
    Bo publika placi podatek drogowy i podatki na infrastrukture..
    Kiedys w Polsce byla zasada, ze infrastruktura jest publiczna i za nia placi podatnik a zarzadza i utrzymuje panstwo za pieniadze podatnika.
    Czyli, ze podatnik jest wlascicielem infrastruktury, ktora sobie kupil za wypracowane pieniadze.

    Kazdy obywatel l Polski , ktory uwaza , ze nie kazdy ma prawo do drogi publicznej, ktora jest publiczna, ale prywatna, jest chujem, knurem, kurwa i zlodziejem.
    Kupie se kapelusz a to jakas obca kurwa bedzie moj kapelusz pozyczac za pieniadze wrazliwym na slonce turystom a ja bede placic za kazdym razem jak chce sobie w kapeluszu zrobic zdjecie…
    Degeneracja Polski osiagnela Czomolungme idiotyzmu.

    Takiego skurwysyna, wlasciciela publicznehj drogi nalezaloby wrzucic do beczki ze smola i kazac mu zaplacic za ‚kuracje’..

    Prywatne drogi maja niejakie uzasadnienie na terenie prywatnej posesji, co wcale nie znaczy , ze trzeba na nich zarobic szmalec, Chodzi o restrykcje ciezkich pojazdow na terenie dzielnicy mieszkalnej.
    Doszlo juz do tego, ze polski ‚biznesman’ niczym sie nie rozni od sutenera chorego na syfilis.

  9. Czyścioch said

    Świetna maszynka do prania pieniędzy.

  10. AlexSailor said

    „Cieszcie się, barany, że was nie wsadzają do pierdla, albo nie wieszają na podstawie tajnych paragrafów Kodeksu Karnego – admin”

    Dokładnie tak.
    W zasadzie za samą tą umowę „tajną” można wszystkie rządy od 1997r.
    Poza tym, jest tysiąc sposobów na odtajnienie tej umowy.
    I drugie tyle na wsadzenie odpowiedzialnych, zwłaszcza Emila.

    A Piskorski siedzi.
    I nie on sam.
    Podobno ktoś siedział 9 lat w ten sposób i nic bo nie miał pieniędzy i rozgłosu.
    A Emil jest prezesem.

    W polskim prawie jest z kilka sposobów na rozwiązanie takiej umowy.
    Widać, to co napisał @Prowincjał musi mieć miejsce.

    Zresztą.
    Powtórzę, co już wielokrotnie pisałem.
    Z władzą państwową nie ma możliwości walczyć.
    Jeśli taka władza czegoś chce, to to dostanie.
    Jeśli chciałaby rozwiązać, odtajnić, aneksować złą umowę, to by to zrobiła.
    Nie ma takiej firmy w Polsce, a i na świecie trudno znaleźć, która może przeciwstawić się
    władzy państwa wielkości Polski.

    Dodam jeszcze.
    Że Autostrada łączy dwa bardzo ważne ośrodki gospodarcze, i nie tylko, w Polsce.
    Wysokie opłaty są jak piach wsypany w tryby maszyny.

  11. Czyścioch said

    Polską rządzi się w bardzo prostu sposób – wprowadza się chaos prawny w którym każdy jest potencjalnie „winny” i każdego można w każdej chwili w świetle prawa zrujnować. Następnie buduje się formację sądowniczą i strukturze hierarchicznej ( feudalno – wasalnej) gdzie szczyt jest kontrolowany prze wąski krąg osób „zaufanych”. I to – wg mnie – jest realny ustrój obecnego pseudopolskiego, pseudopaństwowego nowotworu, którego smród rozkładu jest coraz bardziej trudny do ukrycia mimo zawijania w kolejne warstwy biało-czerwonego płótna.

  12. VAV said

    Ile podatku odprowadzili do Skarbu Panstwa od dochodow?

  13. RomanK said

    http://www.monitorfirm.pl/nip-stalexport-autostrady

    Emil Wasacz…….et consorted comrades’….

  14. Marcin said

    Po prostu ludzie związani z PiS też są w ten geszeft umoczeni. Stąd ta tajność.

  15. RomanK said

    Panie Marcinie…tak wlsnei chca zeby pan myslal….oligarchia to jednosc i solidarnbosc Worow w Zakonie…ich nazywa sie Mgdalenski Okraglak,,,tam wylatuja i ida siedziec tyliko i wylacznei ci, ktorzy albo oszukali kolesi , albo zlamali omerte….bez zadnej przynaleznosci partyjnejk,,ta okresla tylko ich funkcje jake pelnia tzn role jakie graja,,,w bambuko z Polakami i ich kosztem….
    Niech pan zwroci uwage ze non stop wykreslaja z rejestru jednych a wpisuja sdlupy …to juz chyba czwarty raz z kolei…;talzniklnal juz Cejrowski ze spolek finansowych…:-)))i wielu innych..tak zaciera sie slady…

  16. AlexSailor said

    ad 11 @Czyścioch

    Jest jeszcze gorzej.
    Nie zdajemy sobie sprawy, że najczęściej rządzą nami pospolici przestępcy, którzy z państwa zrobili
    strukturę mafijną.
    Ale to wyłącznie nasza wina, że na to pozwalamy.
    Co by nie mówić, to rozeznanie się w sytuacji politycznej i dokonanie właściwego wyboru w czasie głosowania,
    na podstawie podstawowych instynktów samozachowawczych, nie jest wielkim problemem nawet dla nie
    najlepiej kojarzących.
    A przecież IQ Polacy mają wysokie.

  17. NICK said

    Alex namawia do udziału w „wyborach”?
    Albo czytam bez zrozumienia.

  18. AlexSailor said

    @Do wszystkich.

    Proszę zauważyć, że w Polsce nie powstała przez 30 laty żadna organizacja broniąca interesów kierowców, właścicieli samochodów, zdających na prawo jazdy (w Polsce jest to horror).
    Wracając do autostrad.
    Dlaczego Polacy nie żądają bezpłatnych autostrad??
    Przecież są wybudowane za pieniądze z budżetu tworzonego z podatków i z dotacji UE też tworzonych z podatków.
    Ziemia, na której je wybudowano jest państwowa, a często odebrana ludziom w ramach wywłaszczenia.

    NIKT z polityków nie stawia nawet takiego postulatu.

    Ile szkód w drogach lokalnych, ile wypadków, kalectw, tragedii, śmierci, jakie koszty dla firm i konkurencyjności polskich przedsiębiorstw
    powodują wysokie opłaty.
    Jakie koszty ponoszą polskie firmy, ile czasu i kosztów ponoszą Polacy, z powodu zatłoczenia dróg lokalnych na skutek wysokich
    opłat za autostrady.

    Ile czasu, ile kosztów, pochłania procedura płacenia za przejazd, obsługa tejże.

    Po prostu autostrady w Polsce są tylko i wyłącznie środkiem do łupienia Polaków an rzecz mafii rządzących i zasilania
    budżetu SP, który można radośnie wydawać na zakup kilku samolotów dla przywódców mafii.

    Tu muszę przypomnieć, że JE Donald Tusk, jako premier, nie kupił nowych samolotów, nawet jednego, uważając taki wydatek
    za zbyt dużą rozrzutność.

    Nie żebym go chwalił specjalnie, ale trzeba oddać sprawiedliwość.
    Bo gdzie niby mają te głąby latać z prędkością błyskawicy i po co, by uzasadnić taki wydatek.
    Niech jeżdżą autokarami albo pociągami – będzie taniej.

  19. lewarek.pl said

    2.
    Antares: Podobno umowa koncesyjna przewiduje, iż wzdłuż odcinka A4 między Krakowem a Katowicami nie będą remontowane pozostałe drogi wojewódzkie i krajowe.

    Tak, potwierdzam, to jest prawda! To jest niewyobrażalny szwindel, który nie wiadomo dlaczego uchodzi bezkarnie.

  20. lewarek.pl said

    Oburzacie się na płatne autostrady? Niektóre odcinki autostrad są jeszcze darmowe. Szklanka do połowy jest więc pełna, cieszmy się.
    Ale już niedługo. Za rządów Tuska zapowiedziano, że finalnie płatne będą nie tylko wszystkie autostrady i drogi ekspresowe, ale także wszystkie drogi krajowe. Wymaga to jednak odpowiedniej infrastruktury GPS, która będzie rejestrowała przejazdy po tych drogach. To jednak musi potrwać, więc na razie jest cisza. Ponieważ rząd PiS jest kontynuacją rządów UW, AWS, PO, więc projekt żyje pewnie życiem utajonym i nie łudźmy się, że władza z niego zrezygnowała.

  21. Marek said

    (swoją drogą od 13 lat toczy się przeciwko niemu postępowanie przed Trybunałem Stanu za prywatyzacje PZU). [Czyli ten kurdupel, jeszcze będąc na państwowej posadzie, załatwił sobie posadę w Stalexporcie działając wyraźnie na jego korzyść – admin]
    ===
    Nie tylko za prywatyzację PZU.

    „27 lipca 2005 Sejm większością 363 głosów przyjął wniosek o postawienie Emila Wąsacza przed Trybunałem Stanu. Zarzuty obejmują niedopełnienie obowiązków przy prywatyzacji Domów Towarowych Centrum, Telekomunikacji Polskiej oraz Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń.”

  22. Szneur Zalman z Ladów said

    @18 AlexSailor > Ale to wyłącznie nasza wina, że na to pozwalamy.

    Żeby rządzić państwem, musisz móc bezkarnie zabić. Jeśli ten warunek spełnisz to masz wpływ na rzeczywistość, jeśli nie to nie. Kiedyś Dugin w jakimś wywiadzie mówił, że potrzebne są właśnie tego typu działania (nie pamiętam w jakim to było kontekście) i niezależnie co się sądzi o ruchach tzw rewolucyjnych, to jest monet w którym jest tylko jeden sposób i jedna droga do przejęcie kontroli nad państwem: robactwu trzeba fizycznie ukręcić łeb.

  23. RomanK said

    Panie Alex….Tak ma pan racje…ale sam pan zobaczy 12 lat w zwodzie przed trybunalem stanu??????
    To jakis niezwykly czlonek……..:-))))))) a i Trybunal tez godzien czlonka:-))))))
    Piskorski siedzi..innycm ku przestrodze….ze w prawdziwej demonkracji ..kazdy moze….siedziec, nawet….. jak nie ma za co:-))))))

  24. POLSKI BARAN said

    POLSKI NIE MA TO BANTUSTAN EUROPEJSKI NAWED GORZEJ POD BATUTA KOCIARZA NACZELNIKA wszystko obRZYDlo dokumentnie. W PALACU ZDRAJCA I OBLUDNIK ZE SWITA Z UBekow i SBekow ktory sie panoszy jak w STANIE WOJENNYM. Wlasnie dal FRUBA KRESKE nr.2 ZDRADZIL NAROD po raz xty. W nierzadzie CIAGLE ZMIANY RZAD nie funkcjonuje a grauja w nim DRANIE i LAJDACY JAK GLINSKI I GOWIN. Minister spraw zagranicznych to GEREMEk2 termonowal u niego. SUM SUMARUM KTAGLY STOL nr. 2 KATASTROFALNA ZMIANA LUB ZAMIANA. WODA PITNA WSZEDZE jest wlasnosci firmy z IZRAELA, teraz kradna masowo nieruchomosci i chca koniecznie POLSKIE LASY. POLSKI NIE MA zas pilnowac GOJOW bedzie tzw. AMERYKANSKA ARMIA co ma przyjechac czyli RZYDZI przeszli do rzeczy POLIN POLIN POLIN. DURNE POLSKIE BARANY POLSKI NIE MA!!

  25. Re: Artykul…
    A czy ktos widzial zyda z lopata jak zapier…ala przy autostradzie czy tylko jak udziela „kredytu” na sute oprocentowanie???…

    Czy ktos widzial, jak zwitki banknotow buduja autostrade czy budynek??? No to niech polozy na stole I wyda polecenie tym zwitkom banknotow do pracy, a sam niech siedzi przed telewizorem …Moze sie te „banknoty” rusza do roboty…:)))
    ======================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

    P.S. Ilu jeszcze wierzy w to, ze pieniadze cos wytwarzaja???…

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: