Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Polska: Likwidacja strategicznej linii kolejowej

Posted by Marucha w dniu 2018-06-18 (Poniedziałek)

Uruchomiona została procedura likwidacji linii kolejowej nr 371 Wolsztyn-Żagań na odcinku Kolsko-Nowa Sól. Linia od 1993 r. została wyłączona z ruchu pasażerskiego. Na miejscu likwidowanego odcinka miejscowe samorządy chcą przeprowadzić 50 km. ścieżkę rowerową.

Znaczenie ekonomiczne odcinka polega na połączeniu przejść granicznych z Niemcami w Bielawie Dolnej i z Republiką Czeską w Zawidowie z terenami Polski środkowej i zachodniej, a także zapewnieniu dodatkowego ciągu wywozowego kruszyw z rejonu wydobycia w zachodniej części Dolnego Śląska.

Jeszcze większe jest znaczenie strategiczne linii: łączy ona miejsce stacjonowania 11. Dywizji Kawalerii Pancernej im. Króla Jana III Sobieskiego z terenami centralnej Polski, umożliwiając tym samym potencjalnie szybki przerzut tej jednostki w kierunku wschodnim.

Likwidacja linii odbywa się pomimo dwukrotnej zapowiedzi urzędników PiS-owskiego Ministerstwa Infrastruktury, że pod rządami PiS żadne linie kolejowe nie zostaną zlikwidowane i że utrzymana zostanie przejezdność wszystkich z nich. Deklarację taką 24 marca 2016 r. złożył wiceminister infrastruktury Piotr Stomma, zaś 2. lutego 2017 r. powtórzył ją podsekretarz stanu w tym resorcie Andrzej Bittel.

(opr. R.L.)

Komentarz Redakcji: Autor tej notatki jest zapalonym rowerzystą i zwolennikiem jak najdalej idącej suplementacji innych form transportu przez transport rowerowy. Nawet on jednak nie chciałby być świadkiem operacji przerzutu 11 DKPanc na rowerach. (R.L.)

http://xportal.pl

Komentarzy 7 to “Polska: Likwidacja strategicznej linii kolejowej”

  1. anonim said

    Na miejscu likwidowanego odcinka miejscowe samorządy chcą przeprowadzić 50 km. ścieżkę rowerową.
    Wykonaną kostką dwubarwną za środki dobrodziejki unii i kredyt w banku zachodnim.
    Stomma i Bittel typowe nazwiska rasy współpanującej w rzeczpospolitej przyjaciół.

  2. Grace said

    To moje strony i wiem od rodziny ze komunikacja padla totalnie. Nie jezdza jak dawniej autobusy, nie jezdza zakladowe busy i teraz dobieraja sie do lini kolejowych. Durnowate polactwo jak Pan Gajowy powiada, narzekaja ze nie ma jak do szkol dojezdzac, do lekarzy, ale nie wychodza na ulice i wciaz glosuja na to kurewstwo. Za kilka lat nie bedzie ich stac nawet na rower, dadza sobie wszystko odebrac. Beda chodzic na piechote i jeszcze bez butow.

  3. jaja said

    Juz nawet czlowiek nie ma zdrowia zeby czytac newsy dotyczace nastepnego debilizmu w wydaniu wladz w kraju. Zgliszcza tylko po nich zostana. I mysle, ze to byl powod „choroby” kaczora. W koncu slepia otworzyl i przerazil sie legacy i przeklenstw Polactwa pod wlasnym nazwiskiem. Bedzie mogl powiedziec to nie ja, ja byl tak chory, ze nie mial zdrowia kontrolowac debilizm podleglych mi wasalikow.

  4. AlexSailor said

    @Jaja

    W bajki Pan wierzysz?

  5. Sowa said

    Mamy rok 2012. Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych opublikował „Wąskie gardła na polskiej sieci kolejowej [raport z badań] „. A tam:

    17. Linia 371 Wolsztyn – Żagań (odcinek Nowa Sól – Żagań) oraz linie 290 i 344. Linia, będąca element międzynarodowego korytarza transportowego w sieci TEN-T E-59, stanowi fragment jednego z jego towarowych wariantów. Od końca lat 90-tych XX wieku linia jest całkowicie nieprzejezdna i systematycznie dewastowana. Obecnie, wymaga ona całkowitej odbudowy nawierzchni torowej. Postulowana jest realizacja tej inwestycji w standardzie linii dostosowanej do wysokich nacisków osiowych związku z polskimi zobowiązaniami międzynarodowymi wynikającymi z umów TEN-T, jak również
    ograniczeniami, jakie nałożone są dla przewoźników w rejonie węzła żagańskiego (degradacja linii 14 oraz 370). W ramach rewitalizacji korytarza, postulowana jest również poprawa parametrów eksploatacyjnych linii 290 Mikułowa – Wilka – (Bogatynia) i 344 Granica Państwa Zawidów – Wilka.

    Teraz ammy rok 2018. I co? I gówno! Ścieżka rowerowa jest ważniejsza niż sprawny transport kolejowy, odciążający zatłoczone drogi. Smaczku sprawie dodaje fakt, że przy budowie obwodnicy drogowej Nowej Soli linię kolejową przecięto drogą, a nad polnym duktem z lasu wybudowano wiadukt drogowy. Nie będzie niczego, jak powiedział Kononowicz.

  6. anonim said

    Komentarz mój aż tak wnoszący nic do dyskusji był ?

  7. NICK said

    Panie Anonim.
    My?
    Tu!
    To znamy.
    TO jest powszechne.
    Setki linii.

    Co do strategiczności?
    Hm. Likwidowane są TE linie, które mogłyby służyć obronności dawnej Polski.

Sorry, the comment form is closed at this time.