Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    osoba prywatna o Wolne tematy (24 – …
    maksj o Wolne tematy (24 – …
    osoba prywatna o Wolne tematy (24 – …
    Lily o Wolne tematy (24 – …
    Gość o Zielone ludziki
    Śfinks o Wolne tematy (24 – …
    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
    Bezpartyjna o Wolne tematy (24 – …
    Boydar o Wolne tematy (24 – …
    Boydar o Rcchiladze: Dla Gruzinów Kaczy…
    lewarek.pl o Wolne tematy (24 – …
    Gość o Rcchiladze: Dla Gruzinów Kaczy…
    Krzysztof M o Czym jest sojusz rosyjsko-chiń…
    lewarek.pl o Wolne tematy (24 – …
    Boydar o Wolne tematy (24 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

Owsiak wielkim dobrodziejem jest! Kropka!

Posted by Marucha w dniu 2019-01-15 (Wtorek)

Początek stycznia – jak co roku – przynosi Polakom emocje związane ze zbiórką Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W opozycyjnych wobec rządu telewizjach pełno jest ochów i achów wobec „Jurka”, zachwytów nad unikalnością akcji i jej wartością i dla dzieci, i dla osób starszych i dla całej Polski.

Z kolei środowiska prawicowe patrzące nieufnie na Owsiaka i jego dewizę: „Róbta co chceta!” podszczypują organizatora zbiórki jak mogą, z dużą dozą emocji negatywnych.

I tak oto zderzą się z sobą dwie Polski – owsiakowa, rozentuzjazmowana do białości, wymachująca czerwonym serduszkiem i ta niechętna, sceptyczna, nie ufająca „Jurkowi”. Znów zaiskrzy na twitterach, fesjbukach a nawet w oficjalnych wypowiedziach polityków. No bo jakże by politycy mieli nie wykorzystać tego sporu?

Dlaczego tylko w Polsce?

Moje pytanie – jako urodzonego sceptyka – brzmi: dlaczego taka akcja jak zbiórka Owsiaka odbywa się tylko w Polsce? Dlaczego nikt nie organizuje zbiórki pieniędzy na zakupy sprzętu medycznego w Niemczech, Ameryce, w Anglii? Ba nawet w Czechach czy Bułgarii? Nikt nigdzie nie prowadzi takiej akcji.

Czy to znaczy, że my Polacy jesteśmy tak wyjątkowi, że tylko my wpadliśmy na tak genialny pomysł? No i że – ma się rozumieć – sam guru akcji „Jurek” Owsiak to ktoś na kształt nowego Gandhiego czy innego Proroka? Jak to jest możliwe, że żaden inny naród nie wpadł na taki pomysł jak my i że nigdzie nie pojawił się ichniejszy Owsiak?

A może to jest oznaka, że jesteśmy wyjątkowo… naiwni. Że tylko Polaków można nabrać na takie plewy jak robi to nasz „Jurek”? No bo dlaczego żaden inny naród…?

Zapotrzebowanie

Skoro taka akcja jak WOŚP się pojawiła to znaczy, że było na to zjawisko tzw. społeczne zapotrzebowanie. Że Polacy potrzebowali kogoś takiego jak Jerzy Owsiak.

Do czego potrzebowali Polacy Jurka Owsiaka?

Ano potrzebowali do tego, żeby poczuć się dobrze, poczuć że zrobili coś dobrego i potrzebnego. To dobra potrzeba i patrząc pod tym kątem należałoby zbiórkę WOŚP docenić. Skoro bowiem inicjatywa odwołująca się do potrzeby dobra odniosła sukces, to znaczy że nie jest z nami , Polakami jeszcze tak źle.

Z jednej strony zatem sukces WOŚP dobrze świadczy o sercu Polaków, o naszej wrażliwości, która jednak nie znikła.
Z drugiej jednak strony nie sposób nie zauważyć jawnej płycizny akcji Owsiaka, żeby nie powiedzieć jawnej tandety. Tego, że posługując się dobrymi hasłami właściwie robi z potrzeby działalności społecznej karykaturę.

[Że nie wspomnimy o tym, iż „Jurek” Owsiak dorobił się na swojej dobroczynności około 40 milionów zlotych… Nic tak się nie opłaca, jak poświęcać się dla innych. – admn]

Co to za dobroczynność kiedy za jednorazową wrzutkę parę złotych do puszki można uwolnić się od potrzeby czynienia dobra cały rok? I co to za dobroczynność, w której wcale nie idzie o pomoc jakimś konkretnym, potrzebującym osobom, a o zakupy sprzętu medycznego czyli o czysto komercyjną działalność.

Na akcji Owsiaka najbardziej zarabiają producenci i dostawcy sprzętu, o co oczywiście nie można mieć do nich pretensji, ale przecież żaden to powód do chwały zarobić na inkubatorach czy aparatach do badania słuchu niemowląt.

Powstaje bowiem pytanie co jest celem akcji, a co tylko jej marketingowym uzasadnieniem dla ludu? Nikt przecież nie wziąłby udziału w akcji pod hasłem: „Zbieramy na nowy samochód dla Jurka”. Ale jak się rzuci hasło: „Zbieramy na sprzęt dla niemowląt” i odpowiednio zareklamuje akcję w telewizornii to wolontariusze i ofiarodawcy będą się tłoczyć drzwiami i oknami. Zbiorą nie tylko na nowy samochód, ale i na parę inkubatorów (czy na odwrót).

Róbta co chceta czyli osłona polityczna

Kwestie celu zbiórki, a także jej finansowych aspektów budzą wątpliwości od początku akcji. Wbrew propagandzie uprawianej przez promotorów akcji WOŚP kwoty zebrane podczas zbiórek nie mają jakiegoś znaczącego wpływu na stan wyposażenia polskich szpitali. Rynek sprzętu medycznego w Polsce to ok. 4 mld zł, Owsiak przeznacza na zakupy sprzętu ok. 65-70 mln czyli mniej więcej 1,5 % tego co ,kupuje się w Polsce dla szpitali i innych placówek medycznych.

Z jednej strony to nie mało jak na jedną akcję, ale nie bierze się pod uwagę kosztów – czasu antenowego telewizji, wszystkich „światełek do nieba” i tego co dają samorządy dla zorganizowania „finałów WOŚP” w różnych miastach. Gdyby wszystkie te elementy policzyć mogłoby się okazać (i pewnie by się okazało) że skórka nie warta wyprawki.

Nikt też nie analizuje celowości zakupów dokonywanych przez WOŚP, nikt nie sprawdza warunków zakupu i umów z dostawcami i producentami sprzętu. Fundacja Jerzego Owsiaka została założona z kapitałem założycielskim w wys. 2 tys. zł, a rok w rok przynosi zyski rzędu milionów. W roku 2012 wykazała 17 mln zł zysku. Przy kosztach funkcjonowania samej fundacji na poziomie 4 – 5 mln zł.

Z zebranych kwot organizuje Owsiak także słynny „Przystanek Woodstock” imprezę rockową dla młodzieży z całej Polski krytykowaną za rozmaitego typu ekscesy młodych ludzi dokonywane pod hasłem głoszonym przez „Jurka” niegdyś – „Róbta co chceta”.

Ponieważ było wiadomo od początku, że zarówno wskazane aspekty finansowe, merytoryczne ale także i etyczne staną się powodem do krytyki zbiórki WOŚP, jej organizator (czy organizatorzy) poszukali swego rodzaju osłony właśnie w poparciu środowisk liberalnych czy lewicowych. Przesłanie Owsiaka jest bowiem z gruntu konkurencyjne w stosunku do rozmaitych akcji charytatywno-wychowawczych organizowanych przez środowiska chrześcijańskie, w tym przez kościół katolicki. Akcja Owsiaka daje środowiskom niechętnym kościołowi do ręki wiele argumentów. Katolicka organizacja „Caritas” prowadzi działania charytatywne? Tak ale Jurek też prowadzi takie działania.

Kościół pomaga? WOŚP – też pomaga i to jak wesoło. Niczego nie wymagając oprócz pomocy w zbiórce. Potem możecie nawet tarzać się w błocie.

Nigdzie na świecie…

Lewicowa i liberalna ideologia, którą niesie z sobą akcja WOŚP zapewnia jej ochronę przed jakąkolwiek krytyką. Każdy kto zapyta o rozliczenia finansowe, o sens akcji zbierania na sprzęt i robienia wokół tego tak gigantycznego szumu medialnego, kosztów reklamy w telewizji – natychmiast zostaje wrogiem publicznym środowisk lewicowo-liberalnych. Sam zaś Owsiak został wykreowany przez środowiska lewicowe na świeckiego świętego naszych czasów. Otrzymał status „świętej krowy”, kogoś kto nie podlega krytyce. Polakom wmówiono i wmawia się nadal, że akcja Owsiaka jest samym dobrem i że uczestnictwo w niej jest wręcz obowiązkiem i przynosi chlubę.

Tymczasem elementarna refleksja pokazuje, że jest to akcja wręcz tandetna, żerująca na ludzkim lenistwie. Dająca lekkie usprawiedliwienie i spokój sumienia za niewielki wysiłek nagradzany zresztą poczuciem udziału w akcji powszechnej i akceptowanej. Akcja i zbiórki nie mają w istocie znaczącego wpływu na zaopatrzenie polskich szpitali w sprzęt. Mają za to wpływ na stan finansów Jerzego Owsiaka, który wraz z rodziną całkiem nieźle z tej zbiórki żyje.

Krytyczne spojrzenie – w Polsce zagłuszane przez popierające Owsiaka media – zdaje się jest jednak bliższe prawdy niż zachwyty nad unikalnością WOŚP. Przemawia za tym prosta obserwacja, o której była już tu mowa.

Nigdzie na świecie – NIGDZIE – taka akcja jak zbiórka Owsiaka nie występuje. Mówiąc krótko – tylko my Polacy pozwoliliśmy sobie wyprać umysły do tego stopnia, żeby zbierać na zakupy sprzętu, „inwestować” w Amber Gold czy kupować za tysiące złotych garnki warte parę złotych. Pewnie jesteśmy wyjątkowi.

Janusz Sanocki
https://prawy.pl/

Komentarzy 50 do “Owsiak wielkim dobrodziejem jest! Kropka!”

  1. revers said

    ??? przeciez Owsiaka nominacja do Nobla zostala przyjeta, jeszcze siema milion zgarnie od noblowskiego kahalu i bedzie cymes

  2. Joannus said

    J.Owsiak będąc ateuszem, czy buddystą wysyła dzieciaki -żebraki pod kościoły. Diabeł chichoce, a rodzice wymienionych się radują. Ale heca , zatem dalej róbta co chceta do końca świata i jeden dzień dłużej.

  3. MG said

    Hill
    Budżet NFZ 2017 to 77mld. ,,datek,, J.O. 50-60mln. jaki to ,,procent,, ? 😛

  4. Ad. 2

    J.Owsiak będąc ateuszem, czy buddystą wysyła dzieciaki -żebraki pod kościoły.

    Dzieci wysyłają rodzice tych dzieci. A nie Owsiak.

  5. lopek said

    „dlaczego taka akcja jak zbiórka Owsiaka odbywa się tylko w Polsce?”
    =========
    Ponieważ tylko tutaj tzw. służba zdrowia tak jest ustawiona aby emeryci popierali magdalenkową sitwę czynem – i umierali przed terminem. natomiast Owsiak i jego hucpa ma powyższe gmatwać i zaciemniać.

  6. Dictum said

    https://www.cda.pl/video/2970078d5/vfilm

  7. ech said

    Dobrodziejem to on jest sam sobie i kolegom po fachu – złodziejom. Jak z puli 100 mln. da 10% na dzieciaki, to dla zatkania bardziej dociekliwych. Zresztą kupują na przetargach często bezużyteczne i zbędne rzeczy, żeby czasem nie uratował się jaki goj. Polacy wszystko łykną, jak pelikany na bezrybiu i rak ryba.

  8. Joannus said

    Ad 4
    Powiedział co wiedział.

  9. Ad. 8

    Żeby dzieciaki mogły wyjść żebrać, to ich rodzice muszą uwierzyć Owsiakowi. Pan uważa, że jest inaczej?

  10. revers said

    „Dzisiaj 15.01.2019 Komitet Norweski przyjął nominację dla Jurka Owsiaka jako laureata Pokojowej Nagrody Nobla 2019.”

    https://warszawawpigulce.pl/z-ostatniej-chwili-komitet-norweski-przyjal-nominacje-jerzego-owsiaka-do-pokojowej-nagrody-nobla/?fbclid=IwAR179Tbso-KKQdtPnFIkiJ-_8dUzt-FyzYO04-Lq2N9Wuqq2jPatoTQsQRQ

  11. Joannus said

    Ad 9
    Tak uważam. Pominę zgodę rodziców, a nawet jej brak, wszak nie od dziś wiadomo, że wielu nie posiada kontroli i nie sprawuje władzy nad pociechami. To sztab założycielski tej hecy tak wymyślił na samym, początku, A firmuje bezspornie sam guru do dziś.

  12. Greg said

  13. NC said

    1) Admin: „Nic tak się nie opłaca, jak poświęcać się dla innych. ”
    To głównie przyciągą narcystycznych psychopatów do tzw. działalności politycznej w warunkach tzw. demokracji.

    2) Czy liczne fundacje Owsiaka ogłaszaja coroczne szczegółowe sprawozdania finansowe?

  14. Ab said

    Gdzies czytalam ze to jest ideologia takie rozmywanie dobroczynnosci zeby nie pomagac konkretnej osobie a zajmowac sie ogolnie jakims pomaganiem np.zbieraniem nakrętek itp…… nie moge teraz tego znalezc ale ta akcja Owsiaka też jest taka …

  15. Dictum said

    [A tu zobaczą Państwo skretynienie części naszego narodu. Tę pocztę otrzymaliśmy my i nasi znajomi od znajomej, i pewnie nie my jedni,
    śmiać się czy płakać?]

    Wyjdźmy na ulice wszystkich miast, miasteczek, wiosek, wsi 20stycznia o 20 i wyślijmy światełko do nieba!!!
    Pokażmy Jurkowi, że jesteśmy z nim!!!
    Nikt na świecie nie zrobił dla dzieci tyle ile Jurek i TO DZIEKI JEGO POMYSŁOWI POWSTAŁA TAK PIĘKNA INICJATYWA.
    KOLEŚ MIAŁ W 93ROKU POMYSŁ, KTÓRY TRWAŁ DO WCZORAJ…
    I trwać będzie!!!
    Ludzie wyjdźmy na ulice i pokażmy ile nas osób za Nim jest!!!

    TO NIE JUREK OWSIAK I WOŚP SĄ WINNI TRAGICZNEJ ŚMIERCI PREZYDENTA ADAMOWICZA.

    P.Janina Ochojska powiedziała, że byś nie rezygnował, bo nie można poddać się hejterom.

    WYJDZIEMY???
    20STYCZEN GODZ 20:00 W KAŻDYM MIEJSCU GDZIE JESTEŚCIE.

    NIECH TO WYJŚCIE BĘDZIE POKOJOWE TYLKO PO TO, ŻEBY WYRAZIĆ SWOJE POPARCIE DLA CIEBIE JURKU.

    Jak to powiedział Szymon Hołownia chłopie weź to jeszcze przemyśl.
    TUTAJ NIE MA NIC DO MYŚLENIA!!!

    MY JESTEŚMY I TY JESTEŚ!!!
    UDOSTĘPNIAJCIE, NIECH WSZYSCY SIĘ DOWIEDZĄ!!!

    Przeslijcie wszystkim znajomym

  16. Peryskop said

    Dlaczego zło tymelon dał szybko dyla z mroofki całej śfiontecznej fundacji ?

    Bo ustawa składa odpowiedzialność na organizatora !

    A także na włodarzy – czyli m.in. na prezydenta miasta, który ograniczył ochronę, kwalifikując niedzielną imprezę z „okienkiem do nieba” jako „niemasową”, a przez to tańszą, bo ze słabszymi zabezpieczeniami.

    Pazerność ich gubi !

    Rebeliantka i inni na Wawel via Neon24
    http://wawel.neon24.pl/post/147162,ludzie-opamietajcie-sie-to-kronika-kryminalna-nie-polityka

    ===

    A kim był pierwszy ofiara nagonki na dziki ?

    Aferzystą, który promował aferzystę AmberGolda i jego OLT Express :

    Adamowicz ciągnął samolot OLT. „Nie żałuję, nie wstydzę się”
    31 sierpnia 2012
    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/adamowicz-ciagnal-samolot-olt-nie-zaluje-nie-wstydze-sie,273995.html

    Paweł A. (drugi od lewej) burłaczył dla Plichty i tupet go zgubił !

    I nagle teraz inni ubabrani się boją o swe rzycie i o upy.

    Tramwajowa : jestem smutna i przerażona tym, co się dzieje.

    Bufetowa : czuję się zagrożona.

    Wielki giewałt i aż tyle nienawiści w ich nowie nienawiści z przerażenia ?

  17. Peryskop said

    Dlaczego zło tymelon dał szybko dyla z mroofki całej śfiontecznej fundacji ?
    Bo ustawa składa odpowiedzialność na organizatora !
    A także na włodarzy – czyli m.in. na prezydenta miasta, który ograniczył ochronę, kwalifikując niedzielną imprezę z „okienkiem do nieba” jako „niemasową”, a przez to tańszą, bo ze słabszymi zabezpieczeniami.
    Pazerność ich gubi !
    Rebeliantka i inni na Wawel via Neon24
    http://wawel.neon24.pl/post/147162,ludzie-opamietajcie-sie-to-kronika-kryminalna-nie-polityka

  18. PiotrS said

    /„Dzisiaj 15.01.2019 Komitet Norweski przyjął nominację dla Jurka Owsiaka jako laureata Pokojowej Nagrody Nobla 2019.”/

    A może w tej sytuacji należałoby pójść za ciosem i wysłać do pana Bergoglio wniosek o kanonizację Owsiaka? To tak jak z Wojtyłą, ważny jest odpowiedni moment. Dzisiaj Wojtyła już by świętym nie został.

  19. Z „Przedwczesnego Świtu” : „W kolejnej UTOPII,to jest z wiarą w WOLNY RYNEK.liberalizm eksportuje WOJNY SPRAWIEDLIWE dla obrony DEMOKRACJI.”
    Michael Jones:WPŁYW ŻYDOWSKIEGO REWOLUCJONIZMU NA HISTORIĘ ŚWIATA.Bóg MAMONA patronuje CYWILIZACYJNEJ MIESZANCE,która jest pod znaczącym wpływem wartości CYWILIZACJI PODWÓJNEJ MORALNOŚCI,jak ją opisał Feliks Koneczny,autor oryginalnego podziału na CYWILIZACJE.
    Tragiczna śmierć mojego brata Janusza pokazała jak aktualnie we wrocławskich warunkach za KORUPCJĄ KOŚCIELNO-DUCHOWĄ poszła ŚWIECKA.

  20. Boydar said

    „… Ponieważ …” – Pan Lopek (5)

    Nie, Panie Lopku, une szmuglują rowery. A emerytom Wielka Hucpa potrzebna jest wyłącznie jako temat do wymądrzania się w kolejce po czipsy w promocji (aktualnie w Biedronce).

    Une owsiakowizną zastępują w świadomości młodych rozumienie mechanizmów, pierwszomajowym pochodem i akademią z okazji imienin Mao Tse Tunga.

    Poza tym, „Jest Jurek, jest impreza!”; można jeszcze pograć w niebieskiego wieloryba, złapać pokemona albo udać się do escape roomu. Do tego sprowadzono dzieci i młodzież. I za to należy się czapa.

  21. revers said

    Za rezyserie i sceneriusz finalu OSP w Gdansku rowniez? lub wspolpraca.

    „Nie zachowało się też żadne wyraźne nagranie ze zdarzenia z widokiem na jego twarz twarzy.To dziwne że podczas finału ,podczas odliczania i światełka nie było zbliżeń . Oglądaliśmy różne konkrusy , mam talenty itd. Przecież zadanie operatora w takiej chwili to maksymalne uchwycenie ze wszystkich kamer.To był finał a jedyne konkretne nagranie było z komórki kogoś z tłumu. Reszta została upubliczniona dzisiaj i pocięta na urywki w wielu przypadkach. Na każdym, powtarzam na każdym jego twarz jest zasłonięta przez dym z zimnych ogni albo nierozpoznawalna przez czerwoną poświatę z innych fajerwerków.
    Możliwe nawet że prawdziwy Stefan cały czas siedzi i będzie siedział dalej za tego cudaka tutaj . Skoro w scenariuszu Kilera Piotr Wereśniak wpadł na to 20 lat temu to czemu nie tutaj. Jak wiadomo dzieją sie rzeczy które sie pisarzom jeszcze nie śniły.
    Stefan to zrobił w taki sposób ,takimi środkami że mam niemal 100% pewność że jest osobą doświadczona i dobrze przeszkoloną jak również miał dostęp do informacji do których zwykły kowalski by nie miał. Użył noża o sztychu sztyletowym a nie typowym. Takie są typowe głownie dla zwiadu i rozpoznania.
    Jego motywy są wewnętrznie sprzeczne ale pozornie spójne a manifest wygłosił bez potknięć przejęzyczeń czy pośpiechu . . Znam statystyki jako były protokolant . …”

  22. lopek said

    Re 17:
    „Nie, Panie Lopku, une szmuglują rowery.”
    =========
    Panie Boydar – une na każdym ogniu pieką kilka pieczeni. Natomiast faktem jest, że im w owsikową hucpę bardziej angażuje się tzw. państwo – tym bardziej tzw. służba zdrowia jest nieosiągalna dla większości tych – co to na nią całe swoje życie płacą składki.

  23. revers said

    bo koncowym efektem dzialalnosci wsop ma byc calkowita prywatyzacja sluzby zdrowia, i praktycznie niedostepna dla wiekszosci spoleczenstwa, co glosi otwarcie Jurek O..

  24. revers said

    plan Balcerowicza 2 dla zdrowia, czyli zamknac jak najwieksza ilosc szpitali lub oddzialow, reszte oddac w zagraniczne firmy komercyjne, ktore sprzegniete sa z korporacjami ubezpieczeniowymi, czyli zdrowie dla bardzo bogatych lub celebrytow systemu.

  25. diklo duo said

    Jurek Owsiak dobrze wygląda jak na swój wiek. Tak jakby się pławił w luksusach.

  26. Lily said

    „Mowia,chcesz miec Kase,zaloz organizacje
    charytatywna,albo wymysl nowa religie”.
    Obcokrajowcy mysla,ze w III.R.P,ludzie nie
    placa podatkow,albo placa bardzo niskie.
    Dlaczego tak mysla?,bo skoro zbierane sa
    pieniadze na Sluzbe Zdrowia od ludzi,to
    na to wyglad. Z tego co slyszalam Owsiak,
    ma grac po calym Swiecie.
    W zadnym innym kraju, nie do pomyslenia.

  27. Sowa said

    Owsiak: światełko do prywatyzacji

    Im bardziej stajemy się zimni, wyrachowani i podli dla siebie nawzajem, tym bardziej pasuje nam Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Po roku donoszenia na kolegów z pracy, kombinowania z rachunkami i fakturami, kantowania wspólników możemy jednorazowo wykupić stosunkowo niedrogo bilet do nieba. Jakież to nasze polskie, katolickie. Każda świnia wystarczy, że się wyspowiada i ma z głowy poczucie winy czy choćby naprawienia krzywdy wyrządzonej bliźniemu swemu. Jesteśmy zajebiści bo wrzuciliśmy do puszki pieniążek i pomykamy z głupawym znaczkiem na wypiętej dumnie piersi.
    Jeżeli ktoś miał wątpliwości dlaczego co roku się ten cyrk odbywa, to po ostatniej wypowiedzi Jerzego Owsiaka już wiadomo. Chodzi o prywatyzację służby zdrowia. Owsiakowe zbiórki wprawdzie nie rozwiązują żadnego problemu polskiego lecznictwa i są tylko małą kropelką w morzu potrzeb zdrowotnych, które zaspokaja budżet państwa, ale prezentuje je się jako coś nadzwyczajnego, żeby publiczną służbę zdrowia skompromitować. No i wylazło szydło z worka. Cała ta hucpa i nadymanie Owsiaka jako autorytetu moralnego służyło przeforsowaniu „planu Balcerowicza w służbie zdrowia”.

    Wszyscy ci idealiści, którzy od lat latali z puszkami, organizowali, licytowali, śpiewali i grali darmo dla Orkiestry, mogą sobie teraz pogratulować. Bo cały ich wysiłek ich idol sprowadził do tego, że już niedługo leczyć się będzie wyłącznie zamożnych obywateli, a biedacy będą zdychać, bo nigdzie na świecie prywatna służba zdrowia biednych nie leczy. A kto nie wierzy niech się spróbuje leczyć w Stanach Zjednoczonych bez wypasionego konta w banku.
    Od początku transformacji ustalono najniższą w Europie składkę zdrowotną, żeby wykazać, że publiczna służba zdrowia jest do niczego i tym łatwiej ją sprywatyzować. Takich wolontariuszy jak Owsiak jest w Polsce mnóstwo. Dlaczego więc telewizja i wszyscy święci postawili na jąkającego się disc jokeya? Bo ma reakcyjne i antyspołeczne poglądy. Jest chłopcem na posyłki znienawidzonego przez większość polskiego społeczeństwa Leszka Balcerowicza. To dlatego LOT dostarczał Owsiakowi samolot, którym latał po całej Polsce. Czy za kasę, która poszła na paliwo nie można było kupić czegoś konkretnego? Owsiak w śmigłowcu. Owsiak na czołgu. Owsiak z policyjną asystą. Owsiak z eskortą myśliwców. Ten absurdalny show ma jednak bardzo konkretne uzasadnienie. Nie ma takich pieniędzy, których neoliberalni decydenci nie wydadzą, żeby wreszcie zamienić służbę zdrowia w wielomiliardowy prywatny biznes. Nie będzie już „służby” zdrowia, będą kupowane i sprzedawane na rynku „usługi medyczne”. A kogo nie stać niech lepiej nie choruje. A na otarcie łez będzie mu się puszczać światełko do samego nieba. I żadnego czekania na lekarza specjalistę. Kolejkę się skasuje przez wprowadzenie odpłatności i cen „komercyjnych”.

    „Trochę poszczypało, trochę pobolało i proszę jaki mamy cud gospodarczy”, argumentuje propagandysta prywatyzacji. Owsiak nie wie, że 3 miliony rodaków zagranicą szczypać będzie już zawsze? Że ludzie nie mają oszczędności tylko długi, że bezrobotni nie mają zasiłków, a zasiłki nie pozwalają się nawet do syta najeść? Więc może nie „poszczypało”, ale szczypie i boli coraz bardziej i wciąż? A kiedy mówimy o „szczypaniu i bólu” w kontekście służby zdrowia, to ja na miejscu luzaka Jurka Owsiaka staranniej dobierałbym słowa. Kiedy odmawia się leczenia ludzi poważnie chorych to „szczypanie i ból” nie są już tematem do żarcików. A tak będzie jak neoliberalny błazen dopnie swego.
    Mam odwagę pisać te słowa, bo reprezentuję Kancelarię Sprawiedliwości Społecznej czyli taką Orkiestrę Codziennej a nie świątecznej Pomocy. Nas nikt na rękach nie nosi. B o my płyniemy w odróżnieniu od Owsiaka pod prąd a nie z prądem. Bo z prądem to zazwyczaj zdechłe ryby pływają.

    Piotr Ikonowicz

  28. Isreal said

    świat skończył się w styczniu 2019 ….

    dla abramowicza , ale owsiki teraz dopiero będą lody kręcić ..

  29. sarkazm said

    Dziwna i niespotykana rzecz to to, że prezydent Gdańska był operowany. Po ujawnieniu danych z sekcji o ciosie nożem w serce jest oczywiste dla każdego medyka, że ten człowiek żył jeszcze na tej estradzie 2-3 min. Dalej leżał około 20 min. do przyjazdu pogotowia (był reanimowany czyli wyciśnięto z ciała resztkę krwi, dosłownie) po czym trafił około godz. 21 do szpitala na stół operacyjny.
    Zwracam tylko uwagę jako laik, że mózg żyje w takich warunkach ok. 15 min. więc po co było robić operację na zwłokach? Komu potrzebne były te 12 godzin do ogłoszenia śmierci skoro zgodnie z tym co przekazano w telewizjach człowiek nie żył już 20:05?
    Znowu jakiś „mały smoleńsk”?
    P.S. Może wypowie się jakiś lekarz?

  30. Marucha said

    Re 27:
    Ikonowicz bredzi na tematy, których nie zna i nie rozumie.

    Jakież to nasze polskie, katolickie. Każda świnia wystarczy, że się wyspowiada i ma z głowy poczucie winy czy choćby naprawienia krzywdy wyrządzonej bliźniemu swemu.

    Otóż NIE wystarczy. Bóg doskonale wie, kto szczerze żałuje za swe grzechy, a kto chce sobie tanim kosztem kupić bilet wstępu do zbawienia.

  31. Piotr Bisek said

    Nie jest orawda ze tylko w Polsce…W Stanech a pewnie i w innych krajach jest tysiace organizacji charytatywnych pomocy biedniejszym i tylko okolo 3 do 5 % pieniedzy trafia do tych oczekujacych.POstacia sztandarowa byl prez.Carter….Ale kiedy Kennedy jr zaczal robic to bardziej uczciwie…natychmiast POpsul mu sie samolot w locie nad Buzzard Bay..

    ———-
    Nigdzie nie ma takich akcji, jak WOŚP.
    Admin

  32. Bohdan Szewczyk said

    Info2 : po prostu Owsiak to dzisiejszy przeciętny Polak w kraju czyli tubylec..Widziałem tubylców w Afryce i ostatnio w Polsce. Zapytaj go o co chcesz – natychmiast ci odpowie – bez namysły.Niestety bez namysłu bo i bez sensu a na to myśleć nie trzeba..Powiedz coś – od razu wrzeszczy – to nieprawda i kontruje kolejną bzudrą. Nigdzie nie był nic nie widzial – bo i po co ! I tak wszystko lepiej wie od ciebie.

  33. Damian said

    Dlaczego Jurek Owsiak? Bo on wpadł na to pierwszy. 1,5% w skali tego co wydajemy przez cały rok, tak ale tu decydujemy na co konkretnie ta kasa pójdzie. Lepiej raz w roku dać na WOŚP niż co tydzień na tacę. Lepiej raz w roku dać na WOŚP niż co kolwiek wysłać do Torunia. Ja widzę na co idzie kasa z WOŚP, a z tacy na co, na pomoc biednym? Co się dzieje z kasą, która płynie do Torunia? Podobno to ma być dla biednych.? Od kilku lat różne instytucje proszą o ujawnienie finansów i nic. Poproście WOŚP o ujawnienie, nie, nie trzeba prosić bo wszystko jest w internecie. Nie chcesz to nie dawaj to nie podatek. Pozdrawiam.

  34. Isreal said

    ad33
    nie jest tak, że masz wolę nie dać owsikaowi i nie dajesz. Problem nasz to to , że kpi w żywe oczy, a stado takich jak on i służących, organizuje mu hucpę na nasz koszt – finansowanie resortowego byczka czy chcesz Damianie czy nie …. a same datki, (nigdy nic nie dostał ode mnie i najbliższych) masz rację, kto chce ten wrzuca do puszek (np na jeepa za 250 tys i inne)

  35. Voodoosch said

    Za pieniadze z WOSPu zakupowany jest sprzet specjalistyczny, czyli taki, ktory NFZ nigdy by nie zakupil, bo NFZ musi kupic wszystko co jest niezbedne, a tego jest sporo. Ten sprzet z WOSPu ratuje zycie dzieciom. Jesli chcecie przeliczac ile mozna wydac na uratowanie chocby garstki dzieci to gratuluje empatii.
    Zgadzam sie prawie ze wszystkim co stoi w artykule. Owsiak bierze siano do kiejdy. Skoro nie ma sumienia i czesc pieniedzy odbiera tym dzieciom to wg wierzen katolikow bedzie sprawiedliwie rozliczony na Sadzie Ostatecznym. Prawdopodobnie finansowo cala WOSP nie ma sensu ale jednak dzieki niej dzieci maja szanse. Nawet jesli garstka.
    Nie jestem obiektywny, siostrzenica przezyla dzieki sprzetowi z WOSP (19 lat temu) i teraz jest dorosla, cudowna panna.

    Wydaje mi sie, ze istnieja instytucje, ktore duzo gorzej zarzadzaja pieniedzmi obywateli Polski, chocby taki grajdolek na Wiejskiej (i tu nikt nie daje tylko jest rabowane), albo pan biznesmen z Torunia.

  36. NICK said

    Voodoosch.
    OJ.

  37. Pytanie: Czy wolno publicznie wykorzystywać naiwność i dobre serce obywateli?

  38. Marek said

    Owsiak na zdjęciu wygląda, jak Bartoszewski.
    Przypadek?

  39. Boydar said

    Panie „Szewczyk”, weź Pan Derdol; „… Owsiak to dzisiejszy przeciętny Polak …”

    Przecież Owsiak koło Polaka to nawet nie leżał !

  40. Boydar said

    https://finanse.wp.pl/jc-owsiaka-owsiak-cl-zlodziej-skandaliczne-hasla-w-puszkach-wosp-6339112010844289a

  41. ech said

    To jest ordynarne złodziejstwo z wykorzystaniem dzieciaków dla dzieciaków chorych i niedomagających. Takie co robi ohydny żyd nie mający Boga za Ojca. naiwność polskich goim jest słynna w żydowskim półświatku, stąd zahucpienie całego pochlastanego narodu służącego żydowi jak negr.
    Poza Czerwonym Krzyżem cokolwiek charytatywnego należy pocałować gdzie nie dochodzi światło, choć dziś i ta organizacja służy złemu.

  42. Rafal Cz. said

    Ad 31.
    Ale to zaden argument,panie gajowy.
    Jesli cos staje sie modne na zachodzie to I w Polsce, a odwrotnie nie mozna?

  43. Marucha said

    Re 42:
    To JEST argument.
    Za tym, że tylko chyba w Polsce taka debilna, demoralizujaca i złodziejska akcja moze uzyskać poparcie całego narodu.
    W USA Owsiak by prawdopodobnie od dawna siedział.

  44. Voodoosch said

    Nie rozumiem tego zdziwienia, ze „taka akcja mozliwa tylko w Polsce”.
    Tak to juz w Polsce jest, ze „lubimy” swoje. WOSP to nie jedyna „rzecz”, ktora jest tylko w Polsce.

    Red Bull – napoj energetyczny na calym swiecie, w kazdym kraju swiatowy lider. W Polsce wyprzedzony przez Tiger’a, a teraz Black.

    Swiatowe portale takie jak EBay czy Amazon nie maja w zadnym kraju konkurencji (poza soba). W Polsce Allegro ich zmiata chociaz jest drozsze, a przesylki ida dluzej. No ale POLSKIE.

    UFC najwieksza organizacja mieszanych sztuk walki, deptajaca po ogonie organizacjom bokserskim na calym swiecie nie ma konkurencji. Gdzie nie zawitaja, tlumy wala drzwiami i oknami, bilety wyprzedaja sie w kilka minut. Kiedy UFC zawitala do jednego z polskich miast, w tym samym dniu polska organizacja KSW zrobila swoja gale. Zgadnijcie na ktore wydarzenie bilety wyprzedaly sie szybciej. Oczywiscie na KSW gdzie poziom sportowy jest mierny. Na UFC byly puste miejsca (!).

    No i na koniec „wakacje Polakow”. Polacy wala nad polskie morze co roku, najlepiej w to samo miejsce. To co ze jest drogo, jedzenie fatalne, a pogoda to ruletka. Za te same pieniadze mozna pojechac na dwa tygodnie do Bulgarii, Odessy, na Krym. Mozna odwiedzic kraje baltyckie ale nie, nasze to nasze. Zakopane to samo – nie ma miejsca, kolejki na szczyty, drogo i kiczowato. 20 kilometrow dalej na Slowacji pustki, tanio, spokoj, cisza. Rumunia tez atrakcyjna.

    Po prostu Polacy lubia swoje. Sa nie ufni wobec obcego. Poza tym nie lubia sie dzielic pieniedzmi (poza tym jednym dniem) dlatego akcje (poza ta jedna) charytatywne w Polsce leza.

  45. Marucha said

    Re 44:
    Zupełnie się z Panem nie zgadzam i to w każdym punkcie.

    1. Polacy w przeważającej większośc wolą obce. To, co Pan opisał, to wyjątki. Polacy wolą zwiedzać chujowe miejsca za granicą, niż piękne miejsca w Polsce. I w ogóle wolą „zagraniczne”. Wiem to dobrze, bo choć mieszkam nie w Polsce, byłem w więcej godnych uwagi polskich okolicach, niż Polacy.
    Jedynie wybór potraw (polactwo raczej unika lokalnych dań) świadczyłby za preferowaniem polskości. Szukaliby schabowego nawet w Izraelu.

    2. Organizacje charytatywne istnieją w wielu krajach – ale NIGDZIE nie występuje hucpa w stylu Owsiaka. To nasz oryiginalny polski wkład do definicji kretynizmu.

    3. Red Bull… ależ mi przykład… Jest drogi, dlatego nie dominuje. Zresztą chyba nigdzie nie dominuje.

    4. Allegro dominuje w Polsce dlatego, że jest po polsku, a nie w jakimś lengudżu czy szprachu.

    5. Co do UFC / KSW się nie wypowiadam.

  46. Voodoosch said

    Re45

    1. Jak dla mnie to wyjatki ci, ktorzy jada za granice zwiedzac ujowe miejsca (Egipt Tunezja). Wiekszosc wali do Ustki, albo do Zakopanego.

    2. Nie napisalem nigdzie, ze nie istnieja. Owsiak zrobil to co czarni pastorzy w Stanach. Krzyki, bieganie, glosno, glosno.W Polsce wyszlo to poprostu w wiekszej skali.
    3. Red Bull dominuje wszedzie poza Polska, wiem bo robilem w handlu spozywka. Cena za jedna puszke jest dwa razy wyzsza niz za polski odpowiednik, tak zgadza sie, tylko ze Polak wypija 2 lub 3 Tigery, i ma to sama moc dzialania jak jeden Red Bull. Jest to brak logicznego myslenia.

    4. Wszystko jest po polsku: Ebay, Amazon. W dzisiejszych czasach prawie kazda strona jest przetlumaczona na jezyk polski, bo w Polsce mieszka kilkadziesiat milionow potencjalnych klientow.

    ——-
    Panie Voodoosch,
    Porównanie czarnych pastorów do hucpy Owsika to idiotyzm. To zupełnie nie o to chodzi.
    Red Bull absolutnie nie dominuje np. w Szwecji. Natomiast wszędzie dominuje reklamami.

    Nie wciskaj Pan kitu, jak to Polacy „patriotycznie” kupują czy jeżdżą. Bo to g-prawda.
    Kończę.
    Admin

    PS Oto przykład przetlumavczonej na polski strony z Amazon:

    https://www.amazon.de/Handyhalterung-Fahrrad-Cocoda-360%C2%B0Rotation-Handyhalter/dp/B07D1JY5CB/ref=lp_1365698031_1_1?s=ce-de&ie=UTF8&qid=1547733623&sr=1-1
    (Amazon.pl NIE istnieje, tylko Amazon.de)

    Handyhalterung Fahrrad, Cocoda 360°Rotation Handyhalter für iPhone XS Max/XS/XR/8/7/6 Plus, Samsung & alle 4,5 – 6,5 Zoll Handys, Universal Silikon Verstellbarer Handyhalter für Motorrad (Schwarz)
    Cocoda
    4.7 na 5 gwiazdek Liczba recenzji klientów: 163 | Liczba odpowiedzi na pytania: 19
    Amazon’s
    Choice
    dla słów kluczowych „fahrrad handyhalterung”
    Cena: EUR 9,99 DARMOWA dostawa zamówień o wartości powyżej EUR 29 na artykuły wysyłane przez Amazon. Szczegóły
    Ceny przedmiotów sprzedawanych przez serwis Amazon zawierają podatek VAT obowiązujący w Niemczech. Więcej informacji o innych przedmiotach.
    1 nowy od EUR 9,99 Używane: 14 od EUR 9,29
    【Breite Kompatibilität】 Mit hochwertigen elastischen Silikon-Bändern kann Cocoda verstellbare Fahrrad-Handy-Halterung fest mit jedem Handy mit Bildschirmgröße zwischen 4,5 „-6,5”: iPhone XS Max / XS / XR / X / 8 Plus / 8/7 Plus / 7 / 6S Plus / 6S, Samsung Galaxie S9 / S8 / S7 Kante / S7 / S6, Fahrwerk G5 / G4, etc.
    【360-Grad-Drehung Halter & Vollbild-Zugriff】 Das Rotationsband-Design können Sie das Display frei für schnelle Hoch-und Querformat-Ansicht anpassen. Verwenden Sie Ihren mobilen Bildschirm, Tasten und Mikrofonbuchse für Musik, während Ihr Gerät montiert ist. – ein perfekter Begleiter für deine Radreise.
    【Robust und sicher】 Die starken und haltbaren Silikonbänder mit dem stoßdämpfenden Clip befestigen Ihr Gerät sicher am Lenker und sichern jede Ecke Ihres Geräts fest an der Halterung. Mit unserer Fahrradhalterung ist Ihr Gerät zu 100% gegen Unfälle oder Verlust versichert.
    【Einfach zu installieren】 Befestigen Sie die Fahrradhalterung durch Anziehen der Klemme, wirklich einfach zu installieren. Die Klemmgröße ist einstellbar für Lenkergrößen zwischen 0,66 „- 1,96” im Durchmesser für Ihr Fahrrad oder Motorrad.
    【100% Zufriedenheit GARANTIERT】 12 Monate Garantie mit 30 Tage volle Rückerstattung Garantie; Lebenslanger Kundendienst für Cocoda Handyhalterung Fahrrad

  47. Voodoosch said

    Z Amazonem w topa, przyznaje (Skoro maja centra logistyczne w Polsce bylem pewien, ze tak jak Ebay maja strone po polsku).

    Nie chodzi mi o to, ze jezdza patriotycznie w Polske tylko z lenistwa lub obaw nie jezdza do obcych krajow, na ktore ich stac. Strach przed bariera jezykowa i kulturowa jest w Polsce ogromny – co w dzisiejszych czasach (technologia) jest glupie.

    A co do Red Bulla:

    „Red Bull Sweden remained the clear leader in energy drinks in 2017 in both off-trade volume and value terms. The company invests heavily in marketing its namesake brand via sports events and sponsorship.”

    https://www.euromonitor.com/energy-drinks-in-sweden/report

  48. Marucha said

    Re 47:
    No nie wiem. Z moich źródeł:
    >https://nyheter24.se/shopping/881216-nocco-ar-sveriges-popularaste-energidryck-har-koper-du-den-billigast
    wynika, że najpopularniejszy jest (dość niebezpieczny) Nocco.

    Ale Panie Voodoosch… przecież nie o to chodzi.

    Ja bym się cieszył, gdyby Polacy zwiedzali Polskę nie tylko dlatego, że się boją nieznajomości języków obcych, albo że taniej i bliżej.
    Cieszyłbym się, gdyby wybierali polską żwyność („polską”, he he… prawie wszystko w rękach różnych żydów)

  49. Kar said

    re:38/Marek

    ..a czy on-Owsiak nie konkuruje z ojcem Rydzykiem, ma takie podobne zaciecie, probuje usilnie cos przekazac za $$

  50. To tak dla przypomnienia, co już wcześniej się przedstawiało i pisało w Gajówce na temat Siemaka:

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: