Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    lewarek.pl o Wolne tematy (48 – …
    Lily o Wolne tematy (48 – …
    Siekiera_Motyka o Myśleć trzeba. Myśleć!
    Lily o Wolne tematy (48 – …
    Yah o Myśleć trzeba. Myśleć!
    Maciejasz o Wolne tematy (48 – …
    NyndrO o Vucic jako model współczesnej…
    Yah o Myśleć trzeba. Myśleć!
    Jabo o Vucic jako model współczesnej…
    Kar o Myśleć trzeba. Myśleć!
    JOIGNAC o Wolne tematy (48 – …
    Adrem o Vucic jako model współczesnej…
    Yah o Wolne tematy (48 – …
    Yah o Myśleć trzeba. Myśleć!
    Boydar o Wolne tematy (48 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 516 obserwujących.

Tragiczna alternatywa dla Polski: Albo inwestujemy w drogie e-auta, albo zapłacimy 130 mld zł

Posted by Marucha w dniu 2019-03-08 (Piątek)

Zastanawialiście się dlaczego rząd PiS tak mocno akcentuje projekt miliona aut elektrycznych do 2025 roku? Dlaczego mimo gigantycznych kosztów jego wdrożenia nadal w niego brnie? Dlaczego rozważa pomysł budowy fabryki e-aut za 4,5 mld zł, na którą pieniądze miałyby wyłożyć państwowe spółki energetyczne?

Otóż wcale nie chodzi o żadne nowe „koło zamachowe” dla polskiej gospodarki. Powód jest znacznie bardziej prozaiczny. To kasa, a dokładnie – widmo potężnej kary finansowej jaką Polska będzie musiała zapłacić, jeśli nie spełni wygórowanych norm UE.

Zgodnie z unijnym porozumieniem o podziale redukcji emisji nasz kraj zobowiązał się do redukcji emisji CO2 z sektorów nieobjętych handlem uprawnieniami do emisji (non-ETS), do których należą m.in. budownictwo, rolnictwo oraz przede wszystkim transport. Do 2030 roku redukcja emisji z sektorów non-ETS powinna wynieść 7 proc. w porównaniu do poziomu emisji sektora non-ETS z 2005 roku.

Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Okazuje się bowiem, że redukcja emisji o 7 proc. jest inna dla kraju, który w 2005 roku miał rozwiniętą gospodarkę (a w konsekwencji – rozwinięty transport; takim państwem były np. Niemcy), a inna dla kraju, który w 2005 roku stał na dużo niższym poziomie gospodarczego rozwoju, a największe wzrosty PKB dopiero były przed nim (np. Polska).

W efekcie powyższego redukcja emisji tylko o 7 proc. w porównaniu z poziomem emisji z 2005 roku będzie w przypadku Polski nie lada wyzwaniem. Wszak musimy zredukować nie tylko wspomniane 7 proc., ale również cały wolumen emisji, który pojawił się już po 2005 roku (wynikał z rozwoju gospodarczego) i powiększył wynik bazowy sprzed 14 lat.

Co będzie jeśli tego nie zrobimy? Zgodnie z raportem opublikowanym przez federację Transport & Environment oraz Instytutu Spraw Obywatelskich (INSPRO) koszty niezrealizowania unijnego porozumienia o podziale redukcji emisji w przypadku sektorów nieobjętych handlem uprawnieniami do emisji (non-ETS) będą gigantyczne. W najgorszym rozpatrywanym scenariuszu (przewidującym dalszy wzrost kosztów zakupu uprawnienia do emisji CO2 do wysokości 100 euro za tonę) Polsce zabraknie 47,2 mln ton CO2 redukcji emisji do celu na rok 2030. Oznaczałoby to wydatek rzędu 130 mld zł!

Nie wykluczam, że u samego zarania pomysł Mateusza Morawieckiego z „elektromobilnością na masową skalę” mógł mieć wymiar inicjatywy o charakterze „koła zamachowego” dla gospodarki, kolejnego impulsu, który w ostatecznym rozrachunku powiększy polskie PKB.

Dzisiaj, kiedy wiemy więcej, kiedy znamy jego rzeczywiste koszty oraz mamy świadomość potęgujących je braków (choćby w sferze wytwarzania energii elektrycznej), pomysł ten jawi się bardziej jako „mniejsze zło”, alternatywa dla kosztu jaki zostanie Polsce narzucony, gdy do 2030 roku nie uda się potężnie zredukować emisji CO2 z sektora non-ETS, tak aby były one o 7 proc. niższe od poziomu notowanego w 2005 roku.

Niestety, wiele wskazuje na to, że w żaden sposób nie możemy obejść tej tragicznej w skutkach alternatywy.

http://niewygodne.info.pl

Pamiętacie „Jak nie Unia, to Białoruś”?
Admin

Komentarze 52 to “Tragiczna alternatywa dla Polski: Albo inwestujemy w drogie e-auta, albo zapłacimy 130 mld zł”

  1. RomanK said

    Ja bym budowal fabryke….sciagnalbym tego goscia ze Szkocji….zatrudnil…..i probowal….
    Ropa droga , gaz tez..szkoda go spalac….a tu kto wie?????? Tesla jezdzil tzn….. ze mozna…..

    Samochód który sam siebie ładuje to byłoby coś.
    Admin

  2. Sarmata said

    Wystarczy wypowiedzieć Protokół z Kioto.
    (czego nasi zasrancen oczywiście nie zrobią)

  3. Gryf said

    Elektryczne samochody to szwindel albo hucpa. Zresztą oba słowa pasują do wspaniałego pomysłu premiera Polin.
    Koszt produkcji takiego auta nijak się ma do ekologii. W zanieczyszczaniu środowiska jest siedmiokrotnie groźniejszy od starego diesla. A to z powodu akumulatorów, których proces produkcyjny ma destrukcyjny wpływ na środowisko, a i tak po paru latach nadają się do wymiany…
    Zimą takie auto trzeba jakoś ogrzać, więc nagrzewnica pobiera olbrzymi zapas energii. Latem analogicznie z klimatyzacją.
    Itd. Itp.

  4. Jacek said

    „Pamiętacie „Jak nie Unia, to Białoruś”?” Pamiętam ale niestety w tamtych czasach praktycznie nic nie wiedziałem o Białorusi i ze wstydem muszę przyznać że jak ten baran dałem poprowadzić się na rzeź wraz z innymi baranami które zwiodły mnie swoim beczeniem. A tak przy okazji to jaka jest sprawność ogniw litowo- jonowych? Ile % energii zużytej na ładowanie da się uzyskać podczas rozładowania? Nigdy to przecież nie jest 100%. Próbowałem znależć jakieś informacje na polskich stronach ale wygląda na to że jest to wiedza tajemna.

  5. Jacek said

    Wyprodukujemy milion samochodów elektrycznych ale nie zbudujemy żadnego nowego bloku energetycznego ani nie przebudujemy linii przesyłowych i stacji transformatorowych. Banda durniów.

  6. revers said

    No ma w komorce bateriach litowych, juz ktos zbudowal samochod Tesli z 2000 komorkowych akumulatorkow, na poczatek starczy.

    patrzac an codzien jak ludzie smigaja z komorkami w lapach, 2 tys komorek to akurat soltysowi z duzej wsi zebrac akumulatorki w czasie zniw i napedzic samochod Tesli.

  7. Pierwszy samochód na świecie - Historia z Polski said

  8. Troll polonii said

    To Unia tak bardzo sie martwi o ochrone srodowiska?
    Teraz????
    Teraz zatanczy panna Gieras.
    Mamy nowy biznes …ekologiczny: auta czy nowe skladowiska zlomu i akumulatorow?

    Teraz, gdy bomby uranowe wybily wszystkie pszczoly nie tylko w Kosowie a bazy amerykanskie zniszczyly naturalny habitat Sardynii?

    To kraje NATO bombarduja wszelkie oznaki zycia na ziemi a pestycydy zatruwaja nam jedzonko

    Zycie na Ziemi umiera. Tysiace gatunkow ginie a wine ponosi homo sapiens:
    Life on Earth is Dying. Thousands of Species Cease to Exist. Homo Sapiens is the Cause | Global Research – Centre for Research on Globalization
    Date:

    https://www.globalresearch.ca/life-on-earth-is-dying-thousands-of-species-cease-to-exist/5561829

    Od mordowania zwierzat po bron nuklearna: Czy czlowiek calkowicie zniszczy zycie na naszej planecie?
    From The Destruction of Animal Life to Nuclear Warfare: Will „Human Evil” Destroy Life On Earth? – Global ResearchGlobal Research – Centre for Research on Globalization

    https://www.globalresearch.ca/from-the-destruction-of-animal-life-to-nuclear-warfare-will-human-evil-destroy-life-on-earth/5541523
    *
    Kraje wysoko rozwiniete zasmiecaja swoimi odpadami przemyslowymi kraje mniej rozwiniete – (ale takze i Polske!!)
    US Plastic Waste Exports to Developing Countries, Causing Environmental Problems at Home and Abroad – Global ResearchGlobal Research – Centre for Research on Globalization

    Powinni własne gówno trzymać w domu.
    https://www.globalresearch.ca/us-plastic-waste-exports-to-developing-countries-causing-environmental-problems-at-home-and-abroad/5657145
    *

    Gina pszczoly – zywicielki naszej planety
    Bee Populations Decline Due to Pesticides, Habitat Loss | Time

    http://time.com/4688417/north-american-bee-population-extinction/

    Glifosfaty morduja nam pszczoly
    Glyphosate Linked to Bee Deaths – Global ResearchGlobal Research – Centre for Research on Globalization

    https://www.globalresearch.ca/glyphosate-linked-to-bee-deaths/5655254

    Gina insekty – nawet te pozyteczne
    Are insects facing extinction? – TRT World

    https://www.trtworld.com/video/roundtable/are-insects-facing-extinction/5b16c4462f15da048403e4d1

    A my zabijamy masowo jedne zwierzeta, ( i to te pod ocgrona) zeby wykarmic inne.Business kwitnie.
    Killing Elephants ‚for Pet Food’ Condemned – Global ResearchGlobal Research – Centre for Research on Globalization

    https://www.globalresearch.ca/killing-elephants-pet-food/5669867

    No i taki jeszcze kwiatek:

    Chodzi o klimat, ochrone srodowiska czy baze wojenna?
    Komisja Europejska zastopuje przekop Mierzei Wiślanej? Jest skarga ekologów. « Dziennik gajowego Maruchy

    https://marucha.wordpress.com/2019/02/20/komisja-europejska-zastopuje-przekop-mierzei-wislanej-jest-skarga-ekologow/

  9. zapiniotodement said

    „Niestety, wiele wskazuje na to, że w żaden sposób nie możemy obejść tej tragicznej w skutkach alternatywy.”
    Eee tam, możemy obejść!
    Trza reszcie Polaków wyruszyć na ewangelizację zmywaków – żrąc kremówki i śpiewając „Barkę”…

  10. Kojak said

    TEn idiotyczny pakt Polska powinna wypowiedziec ! Wszelkie kuglowanie w odniesieniu do tego paktu jest idiotyczne a wrecz debilne ! Ten Pakt zostal wylacznie ustanowiony zeby zydowscy kryminalisci prowadzili szwindle ,geszefty i zwyczajne kryminalne przekrety w jego oparciu !!!

  11. Lily said

    Odpowiedz jest prosta. KTOS,znowu chce
    sie NACHLAPAC,
    „Kazdy,kto jest wrogiem Polaki,jest naszym
    przyjacielem,a kto jest przyjacielm Polski,
    jest naszym wrogiem”.

  12. guła said

    Dlaczego nie na gaz? Wypadnie kłopot z akumulatorami – produkcją i utylizacją. A przeróbka jeżdżących samochodów to chwila moment. Cena gazu napędowego w ostatecznym rozrachunku to wielki pryszcz.
    Na krajowych „autostradach” i tak nie ma możliwości testować super bolidów. A kto sobie życzy napędu benzynowego czy też na ropę, to i owszem może sobie pozwolić za odpowiednią opłatą.

    Smog to nie tylko benzen, ale i problem ogrzewania indywidualnego i przemysłowego. No i import węgla – przede wszystkim zza wschodniej granicy, który okazuje się kurą znoszącą złote jaja. Przebitka na rynku krajowym „z palcem” przekracza dwukrotnie cenę zakupu. A że jest to węgiel kamienny to jaja można znieść zanim rozpali się w piecu.

    Co nie znaczy, że nie można próbować uruchomić produkcję samochodów o napędzie elektrycznym, chociażby na rynek warszawski.

  13. Uzasadnieniem jest EKONOMIA ŻYDOWSKA,którą opisał Feliks Koneczny w CYWILIZACJA ŻYDOWSKA?!

  14. guła said

    Widocznie jeszcze nie urodził się taki „jajogłowy” który byłby w stanie stworzyć filtry szczególnie na kominach przemysłowych.

    Na polityków nie ma co liczyć bo to Niemcy rozgrywają zagadnienie, kopcąc ile im trzeba – na koszt środkowej i wschodniej Europy.

  15. Boydar said

    „… kiedy znamy jego rzeczywiste koszty …” – artykuł

    W większości rozdmuchiwanych spraw nie wiemy co jest rzeczywistą stawką w grze. Powyższe dotyczy właściwie wszystkiego; łącznie z II WŚ, powstaniami, zburzeniem Warszawy, Katyniem, obecną sytuacją za Bugiem i tak dalej i dalej.

    „… do 2030 roku redukcja emisji z sektorów non-ETS powinna wynieść …” – artykuł

    Do 2030 roku po jew-chu.jni pozostaną notki w żydopedii; a o handlu CO2 niektórzy dowiedzą się na lekcjach historii.

    „… A to z powodu akumulatorów, których proces produkcyjny ma destrukcyjny wpływ na środowisko, a i tak po paru latach nadają się do wymiany…” – Pan Gryf

    Technologia akumulowania energii elektrycznej jest jednym z najintensywniejszych kierunków badań. Nie przesądzajmy sprawy bo nie mamy pojęcia o stanie. Wersje handlowe nie mogą stanowić odniesienia do dyskusji o perspektywach.
    Oddzielną kwestią są lokalne (mobilne) źródła prądu oparte na testowanych technologiach, to ocean perspektyw, niektórych bardzo obiecujących.

    Utylizacja akumulatorów to kolejne zagadnienie o którym nie mamy pojęcia, tak jak np. o utylizacji odpadów promieniotwórczych.

    W każdym bądź razie, kiedy ponad wiek temu rysowano perspektywy rozwoju transportu, fachowcy z ołówkiem w ręce wykazywali dowodnie, że przy obowiązującej tendencji wzrostu, góry końskiego łajna sięgną dachów. Nie sięgnęły.

  16. lopek said

    To niby co? To masowe przechodzenie świata na samochody el. zasilane z akumulatorów – czarci pomiot zacznie akurat od znienawidzonej atrapy Polski? Tymczasem to potężne lobby od ropy naftowej aż gęby ze zdziwienia pootwiera i zastygnie w bezruchu. Lobby od petrodolara natychmiast odczepi swoje dolary od ropy naftowej aby przyczepić go do każdej amperogodziny zawartej w każdym akumulatorze polskiego samochodu el. Będziemy mieć ampero-godzino-złotego. Pomyślcie tylko Państwo – jak Morawiecki dokopie Japończykom z tymi ichnimi, zasra*nymi hybrydami, którym i tak się zabroni wjazdu do miast.
    Wniosek?
    Czarci pomiot uznał, że tubylcy są już w tym miejscu, iż kupią wszystko – i stąd atrapa Polski będzie masowo przechodzić na w/w ampero-godzino-złotówkę – a za nami – potem cały świat.

  17. lopek said

    Re 12:
    „że przy obowiązującej tendencji wzrostu, góry końskiego łajna sięgną dachów. Nie sięgnęły.”
    ==========
    Nie sięgnęły – ale jakie to ma znaczenie – kiedy czarci pomiot nas ludzi stworzonych przez Boga – w łajno przerabia i to nie końskie – a szatańskie?

  18. Re: Artykul..
    Polecam do przemyslenia slowa ks. Piotra Natanka…


    ===================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  19. Inwestujemy w drogie e-auta, albo zapłacimy 130 mld zł?Skąd i za ile energia elektryczna?Jakie elektrownie?Bełchatów na 25 miejscu na świecie.Elektrownie cieplne czy elektrownie jądrowe?Pierwszym etapem przetwarzania energii jest spalanie paliwa.Energia elektryczna z zagranicy?Dodam.Izrael będzie dostarczać gaz i ropę do Polski,do Włoch,Cypr,Malty i do Turcji.Umowę podpisał PiS.Polska jako producent czy też jako „konsument”?

  20. PolishPolackski said

    Albo, albo?
    Nie rozumiem.

    Właściciel firmy (‚Polin sp. kom.’) nie ma nic do gadania?

  21. Marcin said

    „Samochód który sam siebie ładuje to byłoby coś.”
    Gdyby się jeszcze sam naprawiał to byłoby coś.

    Takiego auta nigdy by koczownicy nie dopuścili do masowej produkcji bo z czego tu robić pieniądze by było?

    —————
    Żydy nigdy nie pozwolą na wdrożenie perpetuum mobile do produkcji.
    Admin

  22. Okadwa said

    I nie ma czego się bać… „Zapłacimy, zapłacimy!
    Film zrobi na zlecenie instytucja i zapłacimy. Rachunki mam z Cepelii na dwieście osiemdziesiąt tysięcy – zapłacimy.
    I nie sprzedamy misia żadnemu muzeum nawet Narodowemu za milion!”…
    Przecie nie będą nam wciskać a to tego a to tamtego… nie dość że imigranci to jeszcze auta.
    A samochód to przestrzenny śmieć… a ilość tych śmieci przeogromna.
    I nie ważne czy to bateryjki w napędzie czy teściowa popychając przemieszczenie uskutecznia.
    Kiedyś dziedzic czy inny dziad miał prawo do pierwszej nocy… teraz ludziska coby żyć po Nowemu muszą wykupić pakiet do emisji CO2.
    Inaczej to nie będzie odpustu czyli ni prawa ni sprawiedliwości.
    No to jak, towarzysze… zapłacicie?
    … zapłacimy!

  23. Beda Czcigodny o Świętej Tradycji i zmaganiach Kościoła: https://swietatradycja.wordpress.com/2019/03/09/vidit-eos-laborantes-in-remigando-widzi-ich-pracujacych-przy-wioslowaniu-bedo-czcigodny-modl-sie-za-nami/

  24. Marucha said

    Mam taki pomysł, akurat dla Morawieckich.
    Samochód wyposażamy w opalany węglem, ropą czy gazem generator elektryczny.
    Ten generator napędza silnik.
    Presto!

  25. Jak być świątynią Ducha Świętego: https://swietatradycja.wordpress.com/2019/03/09/byc-swiatynia-ducha-swietego/

  26. Boydar said

    W ostatnim (swoim) komentarzu nie dodałem zastrzeżenia, którego brak powodować może mylny odbiór mojego nastawienia do tematu.
    Otóż, osobniki niewygodne systemowi mogą w banalnie prosty sposób zostać pozbawione prawa jazdy (dosłownie, nie dokumentu) poprzez blokadę możliwości „tankowania”. Stacje ładujące to nie to samo co CPN; pomiędzy pojazdem a „dystrybutorem” wymieniana jest cała masa informacji elektronicznej a wszystkie tankownice pracują w sieci. Ktoś gdzieś wciśnie „Enter” i już możemy dzwonić po lawetę. Nie nalejemy z kanistra, żadna też domowa metoda nie pozwala na tak duży punktowy pobór energii. Co zresztą w trasie i tak jest zupełnie abstrakcyjne. A doładować się trzeba co około 200 km, w mądrzejszych modelach.

    Inaczej mówiąc, bez eksterminacji władających nami terrorystów, zakładamy sobie kolejną pętlę na szyję.

    ——
    Bardzo trafna obserwacja. Ale, ehem… w Polce nigdy do tego nie dojdzie, bo POlacy mają rogate dusze.
    Admin

  27. Kilkanaście lat temu polscy fizycy wydali oświadczenie: NIGDY NIE BĘDZIE SAMOCHODÓW NA PRĄD, gdyż to jest ABSURD Techniczny, Finansowy i Ekologiczny. Potem zorganizowano polsko-nemiecko-amerykańską konferencję w Gdańskim NEPYTUNIE na Najwyższym Szczeblu, na którym Niemcy – za wycofanie się z produkcji Volkswagena-LUPO na moim VDTW otrzymali koncesję ma kapitał Asekuracyjny w USA, o czym marzyli od wieku.
    Niemiecki firmy asekuracyjne zakwaterowały się w WTC. Ponieważ amerykański kapitał asekuracyjny został Skryminalizowany przez familię Buschów-Sherffów-Bushów z Krakowa to Amerykanie zaczęli się do Niemców w WTC pchać Drzwiami i Oknami, bo przyjechali NIEKRYMINALIŚCI. To ZAGROZIŁO USA więc Prezydent Bush-Junior zaczął krzyczeć BIN LADENIE RATÓJ USA.
    Ten wyznaczył do Ratowania USA Zarkawiego, który po wykonaniu zadania został przez ZAMORDOWANY, zdaniem Zarkawiowej przez Bin Ladena. To wykazało wymuszone przeze mnie Śledztwo Bundestagu, które miało być opublikowane przez kobiecym magazyn polityczny CICERO, czemu zapobiegła bardzo brutalna interwencja Policji.
    Interwencja ta była nawet Brutalniejsza od Napadu na redakcję Der Spiegel, który drukował Niezależne Śledztwo w sprawie Mordu w Poecking pod Monachium. Przez 40 lat szukano Porucznika Schroedera, który zamordował Pułkownika Abwehry i jego gospodynię, gdy ochroniarz i archiwista oraz sekretarka zostali zgnojeni sądowo przez Franza Josefa Straussa – aż ja powiedziałem, że Porucznik Schroeder to nie pseudonim, ale nazwisko Kanclerza RFN. Pułkownik trzymał Skarb Wehrmachtu na tajnych kontach szwajcarskich.
    Afera z autami elektrycznymi jest TAKA SAMA jak z Volkswagenem-LUPO. Elekryki NIE ZGAROŻĄ USA a VW-Lupo by je wziął Do Kieszeni. Wszystko byłoby O’Key, gdybym ja się zgodził na zreformowanie 200 towarzystw lotniczych na CZTERY, ale się nie zgodziłem więc USA wystawiły przeciw mnie 40 Zajobów i zniszczyły Doktryny Imperialne USA.

  28. osoba prywatna said

  29. osoba prywatna said

    Traktor
    https://demotywatory.pl/4914033/Ten-traktor-ma-43-lata-Mimo-swoich-lat-wciaz-pali-od?utm_campaign=top36&utm_source=top36&utm_medium=web

    ————
    Sam widziałem takie traktory w Gorcach koło Grywałdu.
    Admin

  30. Boydar said

    C330

    Były jeszcze w owym czasie (wczesny Gierek) C4011. No i „Dziki”. Z rzadka „staliniec”.

    Pamiętam jak wczoraj, to przecież moja młodość.

    Dzik –

  31. Boydar said

    A to Staliniec … DT-75 … mocne zwierzę

  32. RomanK said

    Kazdy silnik potrzebuje energii…zatem i baterie musza byc naladowane energia. Tylko wlasnie dlatego tak drogie sa tanie samochody…Bo ladowanie i compensacja energii kosztuje i swini i rozstraja ludzkie zdrowie… Tesla rozwiazal ten problem….jak sie okazuje nie budowal wcale generatorow energii…ale odbiorniki- jakie pobieraly energie z Przestrzeni….Energii w Niewyobrazalnych ilosciach ….nazwijmy to Wolna Energia. Energia Wszechswiata, Cosmosu…etc…to jest Energia, ktora przeciez nie ginie, ale tylko zmienia sie…
    Tajemnica jest ukryta w Slowianskiej Swastyce…zwanej Kolowrotem….. 3-6-9

    ——
    Dużo czytałem o wolnej energii kosmosu, ale nie znam ani jednego jej wykorzystania do celów praktycznych.
    Admin

  33. RomanK said

    ad27…Wszystkich zajobow tzn 38..bo jeden zginal we wypadku w elektrycznym samochodzie ,a drugi zmienil plec i ..zostal natchmiast zajebany przez Ruchaczy Pospolitych Bin Kadena..mszczacych sie za zagwozdzenie reaktora Urszuli Sipinskiej.
    Tych 38 zostalo natychmiast zneutralizowane Paralizatorem Parchalnym Detekcji Satelitarnej Marka Podleckiego..w Houston Texas na oczach zrozpaczonego klanu Busha z Krakowa.
    Jak narazie z Krakowa droga wolna, ale tylko na Slomniki.

  34. RomanK said

    Pan jest praktycznym przykladem…. najmniejsze zblo trawy… Niech pan poczyta n temat tzw Spirali Tesli//// i tzw Corl Castle na Florydzie…jaki zbudowal prawie 100 lat temu pewien emigrant Estonczyk…sam,…
    Woda..polecam panu oprcowania Viktora Schaubergera

  35. Ad. 31

    A to Staliniec … DT-75 … mocne zwierzę

    A to DT-30P. Napęd na wszystkie gąsiennice. Dwa człony połączone siłownikami hydraulicznym, można te człony ustawiać ustawiać pod kątem w płaszczyźnie pionowej, poziomej i skręcać. Nacisk na grunt mniejszy niż stopa człowieka. Najdzielniejszy pojazd terenowy na świecie. Pływa, ale nie lata. 🙂

  36. Ad. 29

    Wiem gdzie jest C-360 dobrze utrzymany, niebawem do kupienia. 🙂

  37. Ad. 26

    żadna też domowa metoda nie pozwala na tak duży punktowy pobór energii

    A kto powiedział, że punktowa? 🙂

  38. Boydar said

    To w jakim czasie chce Pan Krzysztof dostarczyć te 100 kWh ?

  39. Lily said

    Re 28:Osoba Prywatna.
    Kaczynski,jaki rozmarzony.Jak myslicie,
    o czym marzy?.Napewno nie,o koridzie.

  40. Ad. 38

    To w jakim czasie chce Pan Krzysztof dostarczyć te 100 kWh ?

    A w jakim czasie?

  41. Sorry… 🙂 Jakim prądem?… 🙂

  42. Boydar said

    No więc właśnie. Te zestawy mają około 900 woltów. Razy 100 Amperów daje przez godzinę to co trzeba. Ale w sieci nie mamy 900 Volt, Czyli Amperów musi być ca. 400. Przy dwóch godzinach – 200, przy czterech – 100. I tak dalej.
    W najkorzystniejszym układzie ładujemy całą noc. A tu trzeba szybko, bo przejechaliśmy ledwie z Lublina do Warszawy a tu jeszcze pińćset do Szczecina.

    Tak piszę żeby poloniści zrozumieli również.

  43. Ad. 42

    https://elektrowoz.pl/auta/bateria-tesla-model-3-pojemnosc-masa-gestosc-dane-techniczne/

  44. Boydar said

    Ja to znam na pamięć. Proszę wskazać że mylę się w obliczeniach.
    Końcowych oczywiście, bo brzegowym parametrem jest tylko owe 100 kWh, nie Volty czy Ampery z baterii.

  45. Ad. 42

    Te zestawy mają około 900 woltów.

    Skąd pan wziął te 900V?

  46. revers said

    „Dodam.Izrael będzie dostarczać gaz i ropę do Polski,do Włoch,Cypr,Malty i do Turcji.Umowę podpisał PiS.Polska jako producent czy też jako „konsument”?”

    Izrael juz idzie dalej jak globalisci, chce zablokowac iranska rope na morzu i ziemii, nawoluje do morskiej blokady portow iranskich, szuka aliintow i koalicjantow.

    No z polski to raczej nie skorzysta, bo norweskie lodzie podwodne z demobilu nie doplyna do Iranu.

  47. Boydar said

    Odczep się Pan od voltów, to nie ma związku z meritum sprawy. Są i takie 900 voltowe, są 600 i 350. To z punktu widzenia ilości energii do załadowania jest przy obecnej technice zupełnie nieistotne.

  48. Re: Artykul…
    Co sie dzieje, jak odetna wszystkim „volty” (siec elektryczna)???
    Jak w piatek w Wenezueli??…

    =============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  49. Boydar said

    Ten artykuł jest typowo popularnonaukowy ale spojrzenie na sprawę wydaje się dość rzetelne. Ponadto podniesiono także mało popularne wątki.

    https://moto.wp.pl/baterie-w-elektrykach-i-hybrydach-czy-nalezy-sie-ich-bac-co-z-ich-trwaloscia-czy-faktycznie-sa-ekologiczne-6356133201274497a

  50. Ad. 49

    „wyjątkowo wrażliwe na nadmierne naładowanie są akumulatory Li-ion: nawet prąd o natężeniu pojedyńczych mikroamperów niszczy je, jeśli doładowuje całkowicie naładowany akumulator (powoduje reakcję, która jest nieodwracalna, a która niszczy materiał elektrody)” – (i komentarz mój) Co to oznacza? Zdarzać się będzie uszkodzenie akumulatora przez ładowarkę.

    http://www.fuw.edu.pl/~jt/akumulatorki.html

  51. Ad. 33:
    Słyszałem, że Molier to II klasy POD oficerem napoleońskim Aleksandrem Fredrą.

  52. NICK said

    O.
    Q.
    Lepiej nie piszcie do siebie.
    JPT i „soli-da-ruch”.
    Q

Sorry, the comment form is closed at this time.