Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

Sen o polskim imperium

Posted by Marucha w dniu 2019-03-31 (Niedziela)

Nowożytne suwerenne państwo narodowe, powstałe między późnym Średniowieczem a Barokiem, uważam za najznakomitszy twór prawno-polityczny Cywilizacji Łacińskiej.

Stąd sprzeciwiam się wszelkim projektom wymierzonym w tenże Etat-Nation, bez względu na to, czy nazywają się one Sacrum Imperium, Unia Europejska, Paneuropa, Euroazjatyzm, Trójmorze czy Polska Jagiellońska.

Może zbyt dużo naczytałem się Romana Dmowskiego i Charlesa Maurrasa i nie umiem myśleć o polityce inaczej niż w kategoriach państw, a za główną linię współczesnego podziału nie uważam tradycyjnej demarkacji lewica vs prawica, lecz zwolennicy państwa narodowego vs zwolennicy imperium.

Przez ostatnie dziesięciolecia Polska była atakowana przez Euroazjatów (ZSRR), Europejczyków (III/IV RP), a teraz doszli jeszcze – po prawej stronie – marzyciele o wskrzeszeniu Polski Jagiellońskiej, sięgającej od Warszawy po Tallin, Smoleńsk, Kijów i Odessę.

Jagiellonizm uważam za utopię przeniesienia realiów z XVII na realia XXI wieku. Dlatego na FB zadałem ostatnio następujące pytanie:

„Kilka pytań do zwolenników przyłączenia do Polski kresów, Wilna i Lwowa.
Pytanie nr 1: na kresach w granicach z 1939 mieszka jakieś 10 milionów Ukraińców, Białorusinów i Litwinów. Co chcecie z nimi zrobić jeśli nie przywitają Wojska Polskiego z kwiatami: 1. Wypędzić z domów i odstawić na granicę? 2. Spolonizować przemocą poprzez polski Kulturkampf i polską Hakatę? 3. Prowadzić okupację z użyciem 500 tys. armii? 4. Eksterminować?”.

Na tak postawione pytanie było kilka oderwanych od realności odpowiedzi, że Litwini, Ukraińcy i Białorusini tylko marzą o wcieleniu do Polski, ale to oczywista nieprawda. Z zachodnimi Ukraińcami zacięte walki o Lwów toczyć musieliśmy już w l. 1918-1919, potem była Rzeź Wołyńska, a dziś to najbardziej szowinistyczna część Ukrainy, gdzie banderyzm rośnie jak na drożdżach.

Fakt, Białorusini nie przedstawiają tendencji nacjonalistycznych, ale Litwini już tak i nie jest tajemnicą, że nas w Wilnie nie lubią, a ludność polska na Litwie jest wprost wynaradawiana.

W tej sytuacji pozostają postawione przeze mnie w pytaniu alternatywy jak zmusić, w hipotetycznej sytuacji, jakieś 10 milionów obcych nam ludzi, aby zaakceptowali zmianę przynależności państwowej?

I doczekałem się kilku odpowiedzi bardziej „realistycznych” niż wizja witania przez Lwowiaków i Wilnian wkraczających do tych miast polskich wojsk kwiatami.

Zacytujmy kilka przykładowych:
1/ „Dla elit KS. Dalsza polonizacja będzie prostsza”.
2/ „Pada tu jedna rozsądna opcja ale mógłbym dostać za jej poparcie bana i nie tylko”.
3/ „Albo sami wystąpią o polskie obywatelstwo, wykazując przy tym chęć życia w Państwie Polskim oraz działania na jego pożytek, oraz wykazując posiadanie przynajmniej jakiegoś polskiego przodka do 4 pokoleń wstecz (co wcale nie będzie takie trudne) oraz znajomość (przynajmniej minimalną) polskiego języka i polskiej historii (co będzie sprawdzane w odpowiednim teście). Albo sami dobrowolnie spakują się i stąd wyjadą (a jak nie zechcą to się im w tym pomoże) tak samo jak Niemcy wyjechali w 1945 z tzw. “ziem odzyskanych“.
4/ „Na ruskie stepy batami pędzić!”.
5/ „Repatriować na Ukrainę, Białoruś i na Litwę”.

Oczywiście, z komentarzy celowo wybrałem głosy skrajne i nie są one reprezentatywne dla całej dyskusji. Wskazują one jednak, że istnieje w Polsce grupa ludzi, którzy uważają, że Kresy należy odzyskać nawet kosztem przeprowadzenia tam czystek etnicznych.

Nie popierając w ogóle idei aneksji byłych Kresów do Polski, przyznaję, że jest to jedyne rozwiązanie logiczne problemu autochotnicznej ludności, która Polakami nie jest i nie wydaje się, aby chciała nimi być. Przeciwnie, świadomość narodowa naszych wschodnich sąsiadów wynika ze sprzeciwu wobec polskości, kojarzonej z panowaniem „polskich panów”.

Sama popularyzacja, w niektórych kręgach, pomysłu czystki etnicznej jako metody aneksji Kresów jest aktem desperacji, gdyż oznacza, że zwolennicy „wielkiej” Polski nie posiadają żadnego realistycznego pomysłu na odbudowę Polski Jagiellońskiej.

Od blisko 30 lat przerabiamy przecież giedroyciowski pomysł budowy imperium jagiellońskiego, w którym Polacy mają nieść kaganek wolności od Rosji wschodnim Słowianom i ludom nadbałtyckim. Dlatego w ciemno popieramy w Kijowie rządy nie tylko tolerujące, ale wprost odwołujące się do tradycji banderowskiej; dlatego popieramy głęboko antypolską Litwę, poświęcając na ołtarzu tego sojuszu interesy realnie żyjących tam Polaków. Dlatego też mamy „zimną wojnę” z Białorusią, która nie chce się „zdemokratyzować”.

Słowem, bankructwo mesjanistycznej polskiej polityki wschodniej powoduje, że zwolennicy idei Polski Jagiellońskiej lub wizji neopiłsudczykowskiej konfederacji, czyli nasi rodzimi imperialiści, zaczynają się radykalizować i po głowach chodzą im czystki etniczne. Jeśli narody te nie chcą ideału „jagiellońskiego”, to zostaną wypędzone i program federalny przekształci się w aneksję za pomocą metod, które Izrael stosuje w stosunku do Palestyńczyków w Strefie Gazy.

Tymczasem klęska programu jagiellońskiego ma oczywiste źródła: wystarczy sięgnąć do „imperiologicznej” literatury naukowej, aby zobaczyć, że świadome swojej tożsamości narody nie chcą być częściami imperiów.

Otóż, imperia są zbiorowiskami ludów, które różnią się językiem i kulturą, ale nie posiadają tożsamości narodowej i politycznej, a więc jest im obojętna przynależność polityczna i zasada samostanowienia. Każdy świadomy siebie naród chce zaś posiadać własne państwo i nie podlegać dalekiej władzy i obcym ludziom rządzącym w stolicy imperium.

W RP Szlacheckiej z XVII czy XVIII wieku mieszkali Rusini, Auksztoci i Żmudzini, czyli grupy etniczne bez świadomości narodowo-państwowej. Czyniło to imperium jagiellońskie możliwym. Piłsudski wierzył jeszcze, że na wschód od Bugu mieszkają Rusini, którzy ulegną polskiej dominacji imperialnej. Ale już 100 lat temu to było nieprawdą, a procesy narodowotwórcze poszły do przodu.

Adam Wielomski
Tekst ukazał się w Najwyższym Czasie
https://konserwatyzm.pl

Komentarzy 28 to “Sen o polskim imperium”

  1. Mad Max said

    Czy Rosja Carska nie była Imperium? Oczywiście, że tak, a czy tworzyły ją świadome swojej tożsamości narody? Oczywiście, że tak. Imperium to z definicji struktura państwa ponadnarodowa z ponadnarodową elitą rządzącą, problemem jest tylko pogodzenie tworzących imperium narodowych interesów. Z natury narody bardziej świadome będą dominować ten mniej rozwinięte i jeśli Imperium stworzy proste i możliwie sprawiedliwe reguły gry, a następnie będzie stać na ich straży to jak najbardziej może istnieć.

    NWO to również imperium, tyle że zamiast próbować interesy narodowe godzić, postanowiło zlikwidować narody. Oczywiście z wyjątkiem tego jednego.

  2. Sarmata said

    wiersz autorstwa Andrzeja Trzebińskiego, poety i dramaturga, redaktora naczelnego pisma „Sztuka i Naród”, nacjonalisty związanego z Konfederacją Narodu. Ten wielki patriota zginął rozstrzelany przez niemieckich okupantów w jednej z ulicznych egzekucji. W chwili śmierci miał zaledwie 21 lat. Niniejszy utwór miał być jednym z ulubionych Danuty Siedzikówny „Inki”.
    Wymarsz Uderzenia

    Wariant 1
    A jeśli bzy już będą, to bzów mi przynieś kiść
    i tylko mnie nie całuj i nie broń, nie broń iść.
    Bo choć mi wrosłaś w serce, karabin w ramię wrósł
    i ciebie z karabinem do końca będę niósł.
    To wymarsz Uderzenia i mój i mój i mój
    w ten ranek tak słoneczny piosenka nasza brzmi –
    słowiańska ziemia miękka poniesie nas na bój –
    A Polska gdy powstanie, to tylko z naszej krwi.
    A Polska gdy powstanie, to tylko z naszej krwi.
    A jeśli będzie lato, to przynieś żyta kłos
    dojrzały i gorący i złoty jak twój włos
    i choćby śmierć nie dała bym wrócił kiedy żyw,
    poniosę z twoim kłosem słowiańskich zapach żniw.
    To wymarsz Uderzenia i mój i mój i mój…
    A jeśli będzie jesień, to kalin pęk mi daj
    i tylko mnie nie całuj i nie broń iść za kraj.
    Bo choć mi wrosłaś w serce, karabin w ramię wrósł
    i ciebie z karabinem do końca będę niósł.
    To wymarsz Uderzenia i mój i mój i mój…
    Poniosę nad granicę kaliny, kłosy, bzy –
    to z nich granica będą – z miłości, a nie z krwi,
    granice mieć z miłości, w żołnierskich sercach U –
    nasz kraj się tam gdzieś kończy, gdzie w piersiach braknie tchu.
    To wymarsz Uderzenia i mój i mój i mój…[1]
    Check Box 1

    Wariant 2
    A jeśli bzy już będą, to bzów mi przynieś kiść
    i tylko mnie nie całuj i nie broń, nie broń iść.
    Bo choć mi wrosłaś w serce, karabin w ramię wrósł
    i ciebie z karabinem do końca będę niósł.
    To wymarsz Uderzenia i mój i mój i mój
    w ten ranek tak słoneczny piosenka nasza brzmi –
    słowiańska ziemia miękka poniesie nas na bój –
    Imperium gdy powstanie, to tylko z naszej krwi.
    Imperium gdy powstanie, to tylko z naszej krwi.
    A jeśli będzie lato, to przynieś żyta kłos
    dojrzały i gorący i złoty jak twój włos
    i choćby śmierć nie dała bym wrócił kiedy żyw,
    poniosę z twoim kłosem słowiańskich zapach żniw.
    To wymarsz Uderzenia i mój i mój i mój…
    A jeśli będzie jesień, to kalin pęk mi daj
    i tylko mnie nie całuj i nie broń iść za kraj.
    Bo choć mi wrosłaś w serce, karabin w ramię wrósł
    i ciebie z karabinem do końca będę niósł.
    To wymarsz Uderzenia i mój i mój i mój…
    Poniosę nad granicę kaliny, kłosy, bzy –
    to z nich granica będzie – z miłości, a nie z krwi,
    granice mieć z miłości, w żołnierskich sercach U –
    nasz kraj się tam gdzieś kończy, gdzie w piersiach braknie tchu.
    To wymarsz Uderzenia i mój i mój i mój…[1]
    Check Box 1

    Wariant 3
    A jeśli bzy już będą, to bzów mi przynieś kiść
    I tylko mnie nie całuj i nie broń, nie broń iść,
    Bo choć mi wrosłaś w serce, karabin w ramię wrósł
    I Ciebie z karabinem do końca będę niósł.
    I Ciebie z karabinem do końca będę niósł.
    To wymarsz „Uderzenia” i mój, i mój, i mój.
    W ten ranek tak słoneczny piosenka nasza brzmi,
    Słowiańska ziemia miękka poniesie nas na bój –
    A Polska gdy powstanie, to tylko z naszej krwi.
    A Polska gdy powstanie, to tylko z naszej krwi.
    A jeśli będzie lato, to zboża przynieś kłos
    Dojrzały i pachnący, i złoty jak twój włos,
    Bo gdyby śmierć nie dała, abym powrócił żyw,
    Poniosę z Twoim kłosem słowiańskich zapach żniw,
    Poniosę z Twoim kłosem słowiańskich zapach żniw.
    To wymarsz „Uderzenia” i mój, i mój, i mój…
    A jeśli będzie jesień, to kalin pęk mi daj
    I tylko mnie nie całuj, i nie broń iść za kraj,
    Bo choć mi wrosłaś w serce, karabin w ramię wrósł
    I Ciebie z karabinem do końca będę niósł.
    I Ciebie z karabinem do końca będę niósł.
    To wymarsz „Uderzenia” i mój, i mój, i mój…
    Poniosę nad granice kaliny, kłosy, bzy –
    To z nich granice będą, z miłości, a nie krwi…
    Granice mieć z miłości, w żołnierskich sercach – „U”
    Nasz kraj tam gdzieś się kończy, gdzie w piersiach braknie tchu.
    Nasz kraj tam gdzieś się kończy, gdzie w piersiach braknie tchu.
    To wymarsz „Uderzenia” i mój, i mój, i mój…[2]
    Bibliografia
    1. Niech wiatr ją poniesie: antologia pieśni z lat 1939–1945, s. 560, 561, 641, 642.
    2. Mocarni Polski miłowaniem: antologia pieśni i wierszy Polski Walczącej 1939–1945, s. 72–74.

  3. Każde państwo,nawet o charakterze tylko narodowym nie ma jakichkolwiek szans bez własnego,silnego banku.Na naszej planecie,jest tylko kilka państw z własnymi bankami.Bomby atomowe i własne banki.Polskie imperium w roku 2019 to mieszkańcy Połski i Polonia z 2-3 paszportami.Bez banków i bomby atomowej.

  4. RAmirez said

    Ja tylko zauważę, że ŻADNE z wrogich nam państw nie ma takich „dylematów” jak mr Wielomsky.
    Czy banderowcy wieszący zawojowanie Polski po Gorlice i dalej mówią „ojojjj nie da raaadyy, Poolacy coś tam coś tam…”
    Czy Litwini zalewający polskie miasta po 2 Wojnie Światowej i jawnie je przejmujący po ’90 przejmowali sie że ‚polacy sie nie zlituanizują’?
    A tak przy okazji – Litwinami etnicznie są LITEWSCY POLACY, a ta tłuszcza podająca się za litwinów to Żmudzini.

  5. Marucha said

    Te, „”Ramirez”… prof. Wielomski podpisuje się imieniem i nazwiskiem, a nie ksywką i byle jaki anonimowy palant nie będzie nic sugerował przekręcając jego nazwisko.

    Po drugie – „Ramirez” nie odróżnia przyłączenia terytorium od zasiedlania go. A to jest zasadnicza różnica.

  6. Zerohero said

    @RAmirez

    banderowcy to są śmiecie ludzkie które nigdy nie stworzą żadnego imperium, a sami pójdą do utylizacji gdy zrobią swoją robotę i staną się niepotrzebni. Jeśli ktoś chce budować imperium, to musi brać się za to z głową i przemyśleć pewne problemy, nawet gdy są to przemyślenia godne psychopaty.

  7. Mad Max said

    Mówiąc najkrócej: Imperium jest największym wspólnym mianownikiem, czyli rozciąga się jedynie na obszarze na którym interesy tworzących go narodów się pokrywają.

    Kluczem do budowy Imperium jest zatem archetyp, czyli to jak zdefiniowany jest Człowiek.

  8. Polacy

    czyli naród mający wspólnego ojca.

    Mapa została opracowana przez naukowców rosyjskich.

  9. WYWIAD said

  10. Rokitnik said

    Ja wiem ze KIEDYS, byc moze za naszego zycia albowiem Swiat wyraznie przyspieszyl… powstanie na terenach Slowianskich / nie koniecznie na calym terytorium obecnej Polski / jedno Panstwo i wzorzec dla LUDZKOSCI !
    Nie biore odpowiedzialnosci za to CO sie bedzie z nami w miedzyczasie dzialo… ale kazde rozwazanie mimowolnie ciazy ku wschodowi – a nie ku dekadeckiemu i spaczonemu zachodowi…

    Pany Wielomskiemu odpowiedzialbym tak: przy postawieniu na wlasciwym miejscu Boga i w oparciu o Naturalne prawo Ludzkie, – nie bedzie innej drogi jak d o b r o w o l n e zjednoczenie? Panstwo nie nekane i sterowane przez wrogie nam Nacje, z wlasnym potencjalem intelektualnym, zasobne w ziemie, wode, i sprawnie zarzadzane w oparciu o dobro i sprawiedliwosc wobec WSZYSTKICH. bedzie jak pocierany Slowianski Jantar ( bursztyn ) przyciagac mniejsze organizmy gospodarcze i spoleczne…

    MY Slowianie, jestesmy ani glupsi, ani mniej kreatywni jak ludzie z innych stron Swiata?
    Ba, uwazam, ze jestesmy z Natury predysponowani, do nowego ulozenia PO haosie wojennych wydarzen? Nauczeni wlasnymi b o l e s c i a m i WIEMY, jak skorzystac z JEDNOSCI wspolbraci ?!
    Dlatego, nie rozwazam, czy Wilno, Lwow , Brzesc czy Kamieniec Podolski zechce wrocic do Macierzy – albowiem stanie sie TO automatycznie w ramach Slowianskiej UNII Narodow !!!

  11. revers said

    Imperium bez wody i srodkow do zycia? a pejsaci juz pozycjonuja sie z braku wody na bliskim wschodzie, przejscia na alternatywne zrodla energii, napedu pojazdow kolowych.

    https://gloria.tv/article/fSMQ6DVVAQtM1w4fuoNhNuZGR?fbclid=IwAR2EExYIP7Z7Ke2KVVNTIjCt6ZDUE9eqOzaLGGTM4iw0P7GRNVGhBVTgd4U

  12. podpu-szczaja said

    Żyd odstrzelił myślące głowy, resztę wyemigrował i zajął to miejsce. Z tej pozycji z pomocą brata międzynarodowego parcha rządzi i rozdaje karty nazywając otwarcie Polskę POLIN.

    KIEDY dotrze to do torsów z odrostami w rodzaju głowy. Głowonogi nie upomną się przecież o własny kawał kraju oraz odszkodowania za ewidentne szkody z dowodami na miejscu kaźni – od Żydów, Rosjan i Niemców.

    Te jaczejki pilnują, by żaden Polak „nawet nie pomyślał”, o jakiejkolwiek wolności i budowaniu, zamiast kondominium żydowskiego pod zarządem niemiecko ruskim, własnego niezależnego kraju, gdzie tam imperium Polanum.

    Imperium Kopa-num – oddawanie zdrowia i życia za żyda, by zachować przybłędę, paść za chwasty piekielne, a nie imperatywy.

    Żydki zdaje sie na resztówkę PL podpu-szczaja.

  13. Nina said

    Eter TV, żaden dziennikarz – dostał już odpowiedź od pana Kękusia za ten paszkwil. Dr Kękuś wypunktował łgarza w sposób mistrzowski. I bardzo dobrze. Należy się jeszcze EterowiTV wykręcić w belferski sposób ucho i wyprowadzić psunabudesa z klasy na korytarz.

    Nie wykluczam, że Eter TV dostał zlecenie na wykonanie paszkwilu o Kękusiu po tym, gdy ten ostatni przygotował surowy w swojej ocenie materiał o niejakiej Beacie Szydło.

  14. Mad Max said

    @1, 7 A przykładem takiego Imperium są np Chiny – kilkadziesiąt języków, kilkadziesiąt etnosów, jeden archetyp i jeden aparat państwa.

    To, że kultury/etnosy konkurują jest czymś normalnym i zdrowym (oczywiście ramach tego samego archetypu).

  15. Mad Max said

    >Otóż, imperia są zbiorowiskami ludów, które różnią się językiem i kulturą, ale nie posiadają tożsamości narodowej i politycznej, a więc jest im obojętna przynależność polityczna i zasada samostanowienia.

    Absurd. To właśnie tożsamość narodowa i świadomość polityczna podpowiada, że aby proces „usuwerenniania” państwa był w ogóle możliwy należy zawierać sojusze z narodami o podobnym lub identycznym położeniu. Jeśli przy tym narody takie wyznają ten sam archetyp, to logicznym i naturalnym jest budowanie organizmu federacyjnego.

    Mówiąc konkretnie federacja państw słowiańskich, czy szerzej – postsowieckich, jest nie tylko możliwa ale po prostu konieczna, jeśli Polacy (i reszta) chcą w ogóle przetrwać. W ogóle istnieć. I tylko zorganizowany, świadomy politycznie naród może do współtworzenia takiego bytu dążyć i taki cel sobie postawić.

    ————
    Co niby jest „absurdem”? Pan w ogóle nie pisze na temat, ale obok.
    Admin

  16. Mad Max said

  17. Mad Max said

    Herb Królestwa Polskiego w herbie Imperium Rosyjskiego

  18. NICK said

    Mad Max.
    Tak.
    Mniej więcej.

  19. Mad Max said

    @18 A co nie tak?

  20. Boydar said

    Co ma na względzie Pan NICK to nie wiem; ale wiem, że imperia tworzą i utrzymują ich status imperatorzy, wraz z ekipą. Kończy się imperator, rozsypuje się imperium. Są pozorne wyjątki. Jeżeli imperuje ekipa, a imperator jest tylko marionetką, jak np. w Anglii, ale nie tylko.

    W Chinach imperuje kasta mandarynów. Zżydziała, zbolszewizowana, częściowo zdegenerowana, ale zawsze kontynuatorska. Chińczyków trzyma w kupie ich karabin i tradycja. Jest to zresztą konieczne przy takiej liczbie na obszarze. Na swój sposób są szczęśliwi, i na swój nie. Nic nam do tego.

  21. Mad Max said

    @Boydar Imperator jest wytrawiany na front przez rządzącą elitę i od niej w 100% zależny. Formę państwa imperialnego można: a – narzucić, b – zbudować od podstaw na określonym fundamencie. Imperia tradycyjnie powstawały w rezultacie podbojów i po osiągnięciu maksymalnego możliwego do kontroli obszaru rozpadały się na mniejsze organizmy.

    Ja twierdzę – inaczej niż autor tekstu -, że idea imperialna może być wyprowadzona z idei narodu i z nią niesprzeczna.

  22. Mad Max said

    >Co niby jest „absurdem”?

    Przeciwstawianie idei narodowej idei imperialnej.

  23. hulajdusznik said

    1. „A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają”.
    ___________________________________________________________________

    Wyjaśnienie: „Gęsi” to nie rzeczownik – to przymiotnik. Gęsi język – łacina (dziś może być jakikolwiek, w tym grypsera i nowomowa). Swój język – język polski.
    Język jest tym, co naród wiąże i trzyma.

    2. Genetyka może być bardzo dobrym instrumentem politycznym i zalążkiem odrodzenia imperium.
    __________________________________________________________________

    Austriacy (Niemcy) wymyślili i stworzyli „naród ukraiński” przez swoją politykę antypolską. Prusacy [nazwa ukradziona] (Niemcy) podsycali (i ciągle to robią) odrębność narodową Ślązaków, Mazurów, czy Kaszubów.

    Niemcze, sprawdź, czy jesteś Polakiem!

    Oprócz tego, że w „Niemczech” mieszka kilka milionów współczesnych Polaków (o ironio, osiadłych tam ze względu na „niemieckie pochodzenie”), to istnieje tam całkiem pokaźny polski garnitur genetyczny wśród zniemczonych przez wieki Polachów.

    Za Ychpedią:
    „Do Słowian zachodnich zalicza się [dziś]: Czechów, Polaków, Serbołużyczan i Słowaków (przy zastosowaniu trójpodziału grupy lechickiej [a jednak ta Lechia musiała być] obok Polaków i Połabian wyróżnia się Pomorzan (Kaszubi)”.

    „Słowianie zachodni aż do XI wieku zachowali jedność językową, w późniejszym (!) okresie nastąpiło zróżnicowanie:

    Lechici (!):
    Łużyczanie
    plemiona polskie – Polanie, Wiślanie itp.
    Słowianie połabscy – Drzewianie itp.
    Pomorzanie, dziś Kaszubi
    Czesi i Słowacy”

    Wniosek: Różnicowanie języka [jednego] (wg Ychpedii) zaczęło się od XII wieku. Zaczęło się! [A kiedy się skończyło?] Czyli… wszyscy, łącznie z tymi, którzy zasiedlali ziemie aż do Renu, mówili jednym językiem.

    Litwinie (współczesna nazwa ukradziona), sprawdź, czy jesteś Polakiem!
    Łotysze, sprawdź, czy jesteś Polakiem!
    Białorusinie, sprawdź, czy jesteś Polakiem!
    Rosjaninie, sprawdź, czy jesteś Polakiem!
    „Ukraińcze”, sprawdź, czy jesteś Polakiem!
    Czechu, sprawdź, czy jesteś Polakiem!
    Słowaku, sprawdź, czy jesteś Polakiem!
    Węgrze, sprawdź, czy jesteś Polakiem!
    Rumunie, sprawdź, czy jesteś Polakiem!

    A Polacy (Polachy) genetycznie to wszyscy ludzie, którzy mają wspólnego ojca, czyli należą do jednej rodziny – rodziny R1A1A7.

    Czy ci z nich, którzy nie mówią po polsku, ba… nawet ci, którzy nie wiedzą, że są Polakami (Polachami), to już uschnięte gałęzie? Czy na pewno?

    Idąc za przykładem tych, którym wiecznie mało, sprawdźmy nasze geny i zachęćmy do tego innych. Któż odgadnie, jak to się potoczy dalej?

    3. Zjednoczenie duchowe.

    4. Podziękowanie złym „ludziom” za ych wysiłki w celu zagłady Polaków. Należyte, zgodne z lechickim prawem.

    5. Zjednoczenie terytorialne Polachów.

  24. Marucha said

    Re 22:
    Oczywiście, że idea imperium stoi w sprzeczności z ideą państwa narodowego. Nie rozumiem, jak można tak oczywistej rzeczy nie widzieć…
    Przez pewien czas mądry władca może utrzymać w kupie kilka różnych nacji, ale prędzej czy później imperium się rozpada.

  25. jasiekztoronto said

    Re: To dla Panstwa Narodowego – jako edukacyjny dialog…

    P. Rober Brzoza jest z wyksztalcenia ekonomista… I prowadzi blog…

    https://wiadomosci.robertbrzoza.pl/polska-kolonia/11-listopada-to-zjednoczenie-polakow-to-wielki-kapital-na-przyszlosc/#comments

    Robert on 28 lutego 2019
    jasiek z toronto
    sama pożyczka nie ma nic w sobie złego.
    Jeżeli tylko ma uczciwą opłatę/koszt i jest w rękach uczciwego państwa.
    Pożyczanie pieniędzy powinno być całkowicie kontrolowane przez państwo, aby wyeliminować złe wpływy/korupcję/bandytyzm.
    Pożyczać powinna narodowa instytucja z emisji pieniądza.
    Koszt to jednorazowa opłata za całość, tzw dziesięcina.

    jasiek z toronto on 25 marca 2019
    Re: Robert.
    Pane Robercie, panstwo (tj. Rzad) nie jest od tego, aby udzielal pozyczek, ale po to, aby m.in., emitowal pieniadze wolne od podatku I wolne od oprocentowania, co sila rzeczy NIE POTRZEBUJE zadnego banku, a jedynie MENNICE…
    Jesli chodzi o pozyczyki (dla osob prywatnych), to osoby prywatne same zdecyduja o tym, czy chca zakladac spoldzielnie finansowe, czy tzw, „kasy zapomogowo-pozyczkowe” itp., gdyz suwerenny Rzad nie bedzie NIGDY sie wtracal do zarzadzania prywatnymi pieniedzmi zarobionymi przez kazdego obywatela.
    Koniec z ingerowaniem sie Rzadu w zycie prywatne obywateli.
    (To tyle).
    =================
    jasiek z Toronto
    https://polskawalczaca.com
    P.S. Dosc czesto pisze w Gajowce u Maruchy…

    Robert on 26 marca 2019
    jasiek z toronto

    pytanie: (Robert Brzoza) „skąd gospodarka weźmie pieniądze po odcięciu żydowskiego bankiera?
    Wszystko jest zadłużone po uszy, brakuje pieniędzy w gospodarce.
    Pieniądze wysysa i wzrost gospodarczy i inflacja i odsetkowość.
    Odejmiemy kredyt, to się to wszystko zawali.
    Tak, państwo weźmie pieniądze z emisji, a reszta podmiotów prywatnych, skąd?
    Ja wiem, że to ładnie i dobrze brzmi, to co pan napisał, ale do takich warunków trzeba dojść, a to długa droga.
    Pan opisuje idealne warunki: inwestycje z zysków, spółdzielnie pełne kasy…
    Te warunki mogą powstać, kiedy uczciwi ludzie zakładają „państwo” od podstaw lub kiedy naprawimy zależności w gospodarce, a to długa droga.”
    ======================================

    jasiek z toronto on 31 marca 2019

    pytanie: „skąd gospodarka weźmie pieniądze po odcięciu żydowskiego bankiera?”

    (jasiek z Toronto) Gospodarka nie potrzebuje brac od kogokowliek pieniedzy za wyjatkiem rzadu, ktory wprowadzi pieniadze wolne od oprocentowania I wolne od opodatkowania poprzez uczyciwe przetargi na publiczne (spoleczne) inwestycje..
    Ponadto, osobiscie nie widze, aby banki byly nam potrzebne ktore kreuja jedynie oprocentowane kredyty (zobowiazania) finansowe…
    Wszystko jest zadłużone po uszy, brakuje pieniędzy w gospodarce.
    (jasiek z Toronto) A jak powstaje kredyt? Czy przypadkiem nie jest to zapis ksiegowy??? Ano wlasnie… Jesli obecnie powstaje kredyt w ciagu kilku sekund to sila rzeczy w ciagu kilku sekund wszelkie zadluzenia rowniez mozna zlikwitowac… Proste jak „drut”…

    „Pieniądze wysysa i wzrost gospodarczy i inflacja i odsetkowość.”

    (jasiek z Toronto) Lichwiarski system finansowy jak rowniez wszyscy pozyczkobiorcy wspolnie wysysaja pieniadze (gotowke) z cyrkulacji.
    Wlasnie wspomnialem n/t kredytu pod hipoteke, gdzie bank nie pozycza gotowki, a pozycza „kredyt” (zobowiazanie) pozyczkobiorcy, by on oddal zadluzenie w gotowce, ktorej bank mu fizycznie nie pozyczyl… (to jest „magic show”)..

    „Odejmiemy kredyt, to się to wszystko zawali.

    Tak, państwo weźmie pieniądze z emisji, a reszta podmiotów prywatnych, skąd?”

    (jasiek z Toronto) NIc sie nie zawali, jesli uczciwy Polak znajacy sie na cyrkulacji systemu monetarnego przejmie kontrole nad emisja pieniedzy (Mennica), to wprowadzenie gotowki do cyrkulacji w zasadzie jest juz dziecinna igraszka.

    Dac przyklad? No prosze.
    Duze przedsiebiorstwo budowlane ma rozpoczac budowe 10 mieszkalnych budynkow (zatrudnia pod wykonawcow, I pod.pod wykonawcow).. na kwote w/g kosztorysu 100.000.000 zlotych (sto milionow zlotych) I czasie wykonania 10 miesiecy (na przyklad).
    Czyli 100 milionow zlotych bedzie rozlozone (do wprowadzenia do cyrkulacji) na 10 rat czyli po 10.000.000 zlotych I kazdego miesiaca to duze przedsiebiorstwo otrzyma te pieniadze w GOTOWCE do rak wlasnych szefa tegoz przedsiebiorstwa, a ten wyplaci swoim pod-wykonawcom rowniez w gotowce. I tak kazdego miesiaca rzad bedzie wyplacal (emitowal) nowiutkimi banknotami wykonywana budowe budynkow mieszkalnych..
    Wniosek? Ilosc emitowanej gotowki (wprowadzanej do cyrkulacji) bedzie wprost proporcjonalna do wykonanych lub wykonywanych dobr materialnych, ktore stana sie fizycznym odzwierciedleniem ilosci gotowki , tzn., jej fizycznym pokryciem…
    I tak bedzie z kazdym przedsiebiorstwem, fabryka, huta, kopalnia, stocznia itd., itd., itd…
    =====================
    jasiek z Toronto
    https://polskawalczaca.com

  26. Boydar said

    „… jeśli obecnie powstaje kredyt w ciągu kilku sekund to siłą rzeczy w ciągu kilku sekund wszelkie zadłużenia również można zlikwidować …”

    No, i ci co mają to wiedzieć to zawsze wiedzieli i wiedzą, tylko siedzą cicho. Dlatego nie siedzą ani nie leżą. A Pan Jasiek puścił farbę i zaczynam się o Pana poważnie martwić. Bo „nie mamy pańskiego płaszcza, i co pan nam zrobi” dobre jest na filmie ale nie w realu. Zwłaszcza gdy polowanie na antysemitów trwa w najlepsze.

  27. jasiekztoronto said

    Re: 26 Boydar
    Troche „puscilem troche farby”…niepotrzebnie zreszta, ale co tam, zyje sie raz…:))

    Mam natomiast pare innych „niespodzianek” dla lichwiarskiego kartelu zydowskiego po realizcji ktorych natychmiast wyskoczyliby ze wszystkiego (ze skorami wlacznie…, a o jakichkolwiek roszczeniach czy kasy z „holo-kitu” zapomnieliby raz na zawsze)…

    W ostatni piatek „wisial” nad moim domem helikopter (taki z dwoma kamerami) ponad 2 minuty, a miesiac temu dwa czarne SUV (Chevrolety) zatrzymaly sie przed moim podjazem (tuz kolo domu moze na 20-30 sekund) ok. godz. 1 po poludniu – bo pies (suka) moj o malo nie wybil szyby okiennej tak szczekal najezony…

    Mam sie martwic? To nie moj problem. To problem dla Boga do rozwiazania. Moim problemem jest „zarobic” na „bilet do Nieba”…, bo wiem ze przy „wejsciu” bilety bedzie sprawdzal sw. Piotr… :)))

    =====================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  28. Mad Max said

    @24 Nie jest sprzeczne, bo państwo narodowe może świadomie i dobrowolnie wejść w skład imperium.

Sorry, the comment form is closed at this time.