Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Piotr Awaryszed o Zanim wybuchnie wojna dom…
    miet o Wolne tematy (41 – …
    Piotr B. o USA chcą kupić Grenlandię? Duń…
    Jerry Roberts o Polski roczek
    anawa o Wolne tematy (41 – …
    Wandaluzja.pl o Wolne tematy (40 – …
    marteczka o Zanim wybuchnie wojna dom…
    Miet o Na celowniku Tel Awiwu i …
    Revers o Wolne tematy (41 – …
    RomanK o Na celowniku Tel Awiwu i …
    mazurekjanek o Wolne tematy (41 – …
    Rokitnik o Wolne tematy (41 – …
    Yah o Wolne tematy (41 – …
    Żuraw o Wolne tematy (41 – …
    Rokitnik o Zanim wybuchnie wojna dom…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 492 obserwujących.

Ukraina grozi Polsce Komisją Europejską

Posted by Marucha w dniu 2019-08-12 (Poniedziałek)

Ukraiński minister infrastruktury Wołodymyr Omeljan twierdzi, że w tym roku strona polska znacznie zmniejszyła liczbę dwustronnych zezwoleń dla transportu samochodami ukraińskimi tak do Polski, jak i na tranzyt przez Polskę do innych krajów UE.

„Polska narusza Umowę stowarzyszeniową między Ukrainą a Unią Europejską. Kwota ta znacznie się zmniejszyła ” – powiedział na konferencji prasowej w Kijowie. W ubiegłym roku ukraińscy przewoźnicy otrzymali 260 tysięcy zezwoleń. W tym roku ta liczba spadła do 160 tysięcy. Minister poinformował, że umowa przewiduje wydawanie co najmniej 200 tysięcy zezwoleń rocznie, podczas gdy rzeczywisty popyt na rynku wynosi 300 tysięcy zezwoleń.

Minister Omeljan zauważył, że liczne negocjacje na szczeblu ministerstw infrastruktury i organizacji transportowych obu krajów jak dotąd nie przyniosły rezultatów.

Według ukraińskiego ministra Polacy bronią swojego rynku. Wyraził nadzieję, że podczas planowanego spotkania prezydentów Ukrainy i Polski na początku września ta kwestia zostanie podniesiona, a interesy ukraińskich kierowców będą chronione. Uprzedził, że jeśli to nie zadziała, Ukraina gotowa będzie zwrócić się do Komisji Europejskiej, ponieważ w wyniku takich jednostronnych działań strona polska ponoć narusza układ o stowarzyszeniu między Ukrainą a Unią Europejską.

Jak informował Artur Kalisiak, przedstawiciel organizacji pracodawców, w tym z branży transportowo-logistycznej TLP (Transport i Logistyka Polska) na obradach w Kijowie, obniżenie puli ma zatem chronić polskich przewoźników na rynku lokalnym oraz pomóc zwiększyć ich aktywność na rynku ukraińskim.

Czy roszczenia strony ukraińskiej są uzasadnione? Po czyjej stronie jest racja? Z tymi pytaniami Sputnik zwrócił się do firm transportowych w Polsce i na Ukrainie.

Wystarczy zapoznać się z danymi statystycznymi za okres ostatnich dwóch-trzech lat i zobaczyć, ile polskich pozwoleń na Ukrainę wykorzystano. Nie było ich dużo. Ukraińcy natomiast swoje pozwolenia wykorzystują, a pod koniec roku ich nawet brakuje – mówi Ewa Korfanty, właścicielka przedsiębiorstwa „Trans-Rach”, specjalizującego się w przewozach towarów do krajów Europy i Azji.

Sposób na konkurencję

Ewa Korfanty wyjaśnia, że Polacy tych limitów nie wykorzystali, dlatego że koszty ponoszone przez firmy transportowe (koszty paliwa, opłata kierowców, amortyzacja) są wyższe od stawek frachtów, które zeszły poniżej średnich kosztów ponoszonych przez polskich transportowców. A to wyklucza ich z usług we wzajemnych przewozach drogowych. W związku z tym polskim kierowcom po prostu nie opłaca się jeździć na Ukrainę. Ukraińcom natomiast systematycznie na koniec roku tych pozwoleń brakuje.

Polska się nie zgadza na zwiększenie pozwoleń, ponieważ Polacy swoich kwot nie wykorzystują. A jak Ukraińcom zaczyna brakować pozwoleń, to wtedy ceny wracają do normalnego stanu – przekonuje właścicielka „Trans-Rachu” .

W tym miejscu warto zwrócić uwagę na to, że polskie i ukraińskie firmy konkurują między sobą w specyficzny sposób.

Według Ewy Korfanty Ukraińcy po prostu wykupują polskie firmy po to, żeby mieć licencje i dostęp do pozwoleń, a jeżdżą i tak swoimi ukraińskimi samochodami. Te wykupione przez Ukraińców firmy nie mają własnych baz transportowych na terenie Polski. Można te samochody zauważyć w dużych ilościach na terenach przygranicznych wzdłuż tras na parkingach. Stąd koszty mają niższe niż rodzime polskie firmy.

Rozmówczyni Sputnika przyznaje jednak, że polskie firmy także stosują takie same metody, kupując ukraińskie firmy spedycyjne i zatrudniając ukraińskich kierowców. Stąd problem ustalania sprawiedliwych kontyngentów pozwoleń.

Oprócz niewystarczającej kwoty zezwoleń ukraińscy spedytorzy skarżą się na braki wykwalifikowanych kierowców samochodów ciężarowych, którzy szukają pracy i są poszukiwani za granicą.

Specjalista działu logistyki ukraińskiej firmy transportowej „Europa Trans” Serhij Gerasimenko potwierdza powyższą tezę:

„Nasza firma, niestety, została ponad sześć miesięcy temu zmuszona do wstrzymania przewozów międzynarodowych w kierunku zachodnim, w tym przez Polskę” – mówi. Sugeruje, że problem polega nie tylko na tym, że ukraińskie firmy przewozowe otrzymują niewystarczającą ilość uprawnień. Jest to problem również personelu, przekonuje. Wielu wysoko wykwalifikowanych kierowców ciężkich pojazdów, cennych zasobów ludzkich, podejmuje decyzję o opuszczeniu kraju wraz z rodzinami i przeprowadzce do sąsiedniej Polski, aby tam pracować i mieszkać. Problemem są także wszelkiego rodzaju ograniczenia i zwiększone wymagania dotyczące taboru na terytorium Unii Europejskiej. Dlatego wiele ukraińskich firm transportowych zmienia kierunek na rynek krajowy.

Po co zatem aż tyle zezwoleń, skoro ukraińskie firmy rezygnują z przewozów międzynarodowych? W rozmowie ze Sputnikiem dyrektor polskiej firmy PKS International CARGO Witold Molanda mówi, że we wrześniu dla większości firm ukraińskich jak też polskich będą kończyły się zezwolenia. Firmy wiedzą, jakie są limity, ile jest wykorzystanych zezwoleń i zleceń. Może tych zezwoleń zabraknąć.

Witold Molanda twierdzi, że transport jest dziedziną, która od dłuższego czasu cierpi na nadpodaż aut. Natomiast polscy i ukraińscy przewoźnicy chcieliby mieć w rezerwie określoną większą pulę tych zezwoleń, bo gdyby rzeczywiście w danym momencie okazało się, że pojawił się jakiś większy kontrakt, to nie będą mieli ograniczeń.

Dlaczego firmy ukraińskie, białoruskie czy rosyjskie nie zawsze chcą jeździć na Zachód? Dlatego że inspekcje transportu drogowego i w Polsce, i w Niemczech inaczej patrzą na przewoźników obcych, w tym z Polski. Zawsze się mogą do czegoś „doczepić” i nakładają ogromne i często dziwne kary, co odstrasza niektórych przewoźników. „Zmienia się koniunktura i trudno przewidzieć rok wcześniej, jakie będą popyt czy podaż usług transportowych” – powiedział na zakończenie dyrektor Witold Molanda.

https://pl.sputniknews.com/

Jedna odpowiedź to “Ukraina grozi Polsce Komisją Europejską”

  1. Sołtys said

    Sytuacja z z ubiegłego tygodnia.Zatrzymuje się na granicy szwajcarsko-francuskiej i staram się znaleźć Polaka by mi podpowiedział coś o przekraczaniu granicy ponieważ robiłem to pierwszy raz.Niestety w autach o nr.rej zaczynających się na WGR,WPR.PO.GDA itp. nie zastałem żadnego Polaka,same chachły .Tylko w GB z nimi spokój bo ich nie wpuszczają.

Umieść kropkę albo > bezpośrednio przed linkiem do obrazka lub filmu, aby go na razie nie wyświetlać. Rób akapity w dlugich tekstach. Zobacz też https://marucha.wordpress.com/cenzura/ odnośnie cenzury, pisania komentarzy etc.

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s