Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    seler o Wolne tematy (47 – …
    Olo o Trzcianka – studium bezpr…
    Anucha o Cała para w gwizdek
    AlexSailor o Czy matura warta jest mniej ni…
    Boydar o Trzcianka – studium bezpr…
    Marucha o Trzcianka – studium bezpr…
    Kowalski o Układ sił przed 13 paździ…
    Marucha o Czy matura warta jest mniej ni…
    Marucha o Czy matura warta jest mniej ni…
    Plausi o Czy Europa pogodzi Polskę z…
    Plausi o Cała para w gwizdek
    AlexSailor o Czy matura warta jest mniej ni…
    Boydar o Czy matura warta jest mniej ni…
    rycho08 o Czy matura warta jest mniej ni…
    bryś o Czy samochody elektryczne są b…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 493 obserwujących.

Wiwisekcja decyzji o stanie wojennym (1)

Posted by Marucha w dniu 2019-08-25 (Niedziela)

„Odstąpienie przez ZSRR od zamiaru interwencji na początku grudnia 1980 roku nie oznaczało wcale definitywnej rezygnacji z takiego wariantu.

Znana wypowiedź Leonida Breżniewa z dnia 5 grudnia 1980 roku wobec Stanisława Kani, która w wolnym przekładzie brzmi: „No dobrze, nie wejdziemy. Ale jeśli sytuacja będzie się komplikować, to wejdziemy”, była złowieszczym potwierdzeniem, że najwyższe kierownictwo ZSRR nadal uwzględnia w swoich planach bezpośrednią interwencję w Polce”.

Cytat ten pochodzi ze Sprawozdania Komisji Odpowiedzialności Konstytucyjnej z 28 maja 1996 r., zamieszczonej w dopiero co wydanej nowej książce Petera Rainy „Zdrada czy konieczność? Jaruzelski i inni przed sądem”. To praca monumentalna, zawarta w dwóch tomach licząca 1090 stron (!), a więc wymagająca gigantycznego nakładu pracy.

Zgodnie z przyjętą przez Autora metodą, zamieszcza on przede wszystkim dokumenty, bardzo oszczędnie komentując, z reguły unikając jednoznacznych ocen, a jednocześnie unikając streszczeń. W tym przypadku są to dokumenty jeszcze niedawno opatrzone klauzulą „tajne” lub „tajne – specjalnego znaczenia”. Oczywiście nie wszystkie dotyczące tego tematu. Najwięcej bowiem utajnionych dokumentów znajduje się jeszcze w archiwach rosyjskich.

Raina zastrzega, że w książce zajmuje się przede wszystkim procesem, jaki został wytoczony gen. Wojciechowi Jaruzelskiemu, gen. Tadeuszowi Tuczapskiemu, gen. Florianowi Siwickiemu, gen. Czesławowi Kiszczakowi, Emilowi Kołodziejowi (członek Rady Państwa), Krystynie Marszałek-Młyńczyk (członkini Rady Państwa), Eugenii Kemparze (członkini Rady Państwa), Tadeusz Skórze (wicemin. sprawiedliwości).

A jednak ponad 300 stron I tomu poświecił okolicznościom wprowadzenia stanu wojennego – jego aspektom wewnętrznym i międzynarodowym. Zajął się również tą kwestią w Przedmowie.

Jak wiadomo, głównym punktem oskarżenia był zarzut wprowadzenia stanu wojennego wbrew obowiązującej wówczas Konstytucji, co autor uważa za wątpliwe.

Nacisk kładzie jednak na inny aspekt – „realia dramatycznej sytuacji wewnętrznej, groźby sowieckiej interwencji militarnej i ewentualnej katastrofy Polski. Świadomość bardzo realnych, siłowych rozwiązań tzw. pomocy z zewnątrz miał niewątpliwie Wojciech Jaruzelski. Nie tylko świadomość – dysponował przecież doskonałą orientacją w sytuacji międzynarodowej, miał gruntowną wiedzę historyczną i wojskową oraz doświadczenie tak bardzo potrzebne dla posunięć strategicznych.

Analizując przytoczone działania państw sąsiedzkich, można śmiało powiedzieć, że pod presją tych grozą wiejących okoliczności gen. Wojciech Jaruzelski zdecydował o wprowadzeniu stanu wojennego, zanim Polska stałaby się oblężonym miastem.

Co więcej, P. Raina, nawiązując do procesu stawia pytanie: czy była to chęć dotarcia do prawdy czy chęć zemsty? I daje odpowiedź jednoznaczną: „Analiza dokumentów wskazuje na zemstę”. Omawia rezultaty wspomnianej powyżej Komisji Odpowiedzialności Konstytucyjnej, która po 5-letniej pracy podjęła decyzję o umorzeniu postępowania ws. wniosku Konfederacji Polski Nieodległej o pociągnięcie do odpowiedzialności konstytucyjnej i karnej osób związanych z z wprowadzeniem i realizacją stanu wojennego.

„Natomiast proces karny woła o pomstę do nieba” – konkluduje Autor. Proces nastąpił na wniosek Porozumienia Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie, skierowany do dyrektora Głównej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu.

W tym przypadku historyk stawia zarzut przekroczenia zasady prawnej „lex retro non agit”. Stąd wniosek Autora: „Tak więc zarówno działania prokuratury, jak i rozprawa sądowa były nielegalne”.

W tomie I znajdziemy dokumenty w postaci listów, notatek, sprawozdań z posiedzeń gremiów kierowniczych państw Układu Warszawskiego, korespondencję między pierwszymi sekretarzami, stenogramów. Dotyczą one zagrożeń dla Polski płynące głównie ze strony Związku Sowieckiego, Czechosłowackiej Republiki Socjalistycznej, Niemieckiej Republiki Demokratycznej.

Bardzo wiele dokumentów dotyczy właśnie NRD, które wykazywało wyjątkową „troskę” o losy socjalizmu w Polsce i właśnie kierownictwo tego kraju najsilniej naciskało na Breżniewa, by dokonać interwencji wojskowej Paktu Warszawskiego w Polsce. Erich Honecker osobiście wnioskował o takie rozwiązanie do

Breżniewa, a Niemiecka Armia Ludowa, jeszcze w roku 1982 była gotowa wkroczyć do Polski w ciągu 12 godzin.

Podobne stanowisko zajmowała Czechosłowacja, choć nieco mniej gorliwie. Oba te państwa, jako że graniczyły z naszym krajem, obawiały się przerzucenia „polskiej zarazy” do swych krajów.

Inną taktykę przyjął Breżniew i politycy sowieccy. Oficjalne groźby wobec Polski formułowano pośrednio, natomiast w rozmowach bezpośrednich, szczególnie „w cztery oczy”, sprawę stawiano w sposób jasny. ZSRR obawiał się reakcji politycznej Zachodu, brał też pod uwagę zaangażowanie w Afganistanie oraz problem stosunków gospodarczych z USA i Europą Zachodnią, tym bardziej że musiał sprowadzać zza granicy zboże, na skutek zarówno suszy w 1980 r. jak i ogólnej niewydolności gospodarki, w tym skolektywizowanego rolnictwa.

Obawiał się także narzuconego przez Stany Zjednoczone wyścigu zbrojeń, w którym bardzo wyraźnie przegrywał.

Tak czy inaczej Sowieci w tamtej sytuacji dokonaliby interwencji militarnej albowiem, jak pisał w „Planie gry” Zbigniew Brzeziński:

„Panowanie nad Polską jest dla Sowietów kluczem do kontrolowania Europy Zachodniej. (….) Geostrategiczne znaczenie Polski wykracza poza fakt, że leży ona na drodze do Niemiec. Moskwie potrzebne jest panowania nad Polską również dlatego że ułatwia to kontrolę nad Czechosłowacją i Węgrami i izoluje od zachodnich wpływów nierosyjskie narody Związku Sowieckiego. Bardziej autonomiczna Polska poderwałaby kontrolę nad Litwą i Ukrainą. (…) 37-milionowa Polska jest największym krajem Europy Wschodniej pod panowaniem sowieckim, a jej siły zbrojne stanowią największą niesowiecką armię Układu Warszawskiego. Ta pozycja kosztuje Moskwę dużo, ale jeszcze kosztowniejsze byłoby jej poniechanie”.

Po strajkach w sierpniu 1980 r., a szczególnie po zarejestrowaniu Solidarności (S’) Polska znalazła się pod rosnącym naciskiem pozostałych krajów socjalistycznych, a szczególnie sąsiadów – ZSRS, NRD I CSRS. Świadczą o tym dokumenty zamieszczone w dopiero co wydanej książce Petera Rainy pt. „Zdrada czy konieczność? Jaruzelski i inni przed sądem”.

Kierownictwo sowieckie powołało komisję ds. polskich, która śledziła i analizowała sytuację w naszym kraju. W czasie spotkania przedstawicieli państw Układu Warszawskiego w Moskwie 5 grudnia 1980 r. ówczesny I sekretarz KC PZPR Stanisław Kania zaprezentował zebranym sytuację w Polsce. Nie krył on słabości partii. Przyznając, że ‚S’ ma cele kontrrewolucyjne, jednocześnie usprawiedliwiał zawarte ze Związkiem kompromisy, podkreślając wolę politycznego a nie siłowego rozwiązania konfliktu.

Zaznaczył, że chociaż ‚S’ zgromadziła 6 mln członków (w rzeczywistości liczyła ona ok. 10 mln) udało się powstrzymać rozpad dotychczas istniejących związków branżowych. Skarżył się na sytuację w mediach, szczególnie w radiu i telewizji. Przedstawił też sytuację wśród organizacji młodzieżowych. Zreferował ponadto kwestię zadłużenia zagranicznego Polski, wynoszącego 26-27 mld USD i konieczność zaciągnięcia nowej w kwocie 10 mld USD. Pochwalił się aresztowaniem przywódców Konfederaci Polski Niepodległej z Leszkiem Moczulskim na czele. Poinformował o powołaniu specjalnych grup zaufanych członków partii, którzy mieli zostać uzbrojeni. Mimo ciężkiej dla komunistów sytuacji zapewniał o woli opanowania kryzysu.

Nie wystarczyło to Leonidowi Breżniewowi. Pytał on dlaczego przy pierwszej konfrontacji partia „zaczęła się chować i cofać”, a „niektóre organizacje partyjne w ogóle rozpadły się”. I dodał: „Nie wolno być pobłażliwym wobec wroga”. Jego zdaniem sytuację można było opanować w fazie wstępnej. Obecnie jednak „kontrrewolucja”, jak to określał Breżniew, przystępuje do uczynienia ZSL i SD i niektórych organizacji młodzieżowych instrumentu opozycji.

Bardzo stanowczo domagał się „uregulowania” sytuacji w środkach masowego przekazu. Gospodarz spotkania rozumiał, że zderzenie z Kościołem tylko by sytuację pogorszyło, ale doradzał wpływać na „umiarkowane kręgi Kościoła katolickiego”, by nie doszło do porozumienia ze „skrajnymi siłami antysocjalistycznymi”.

Sprawa polska była omawiana na posiedzeniach Politbiura KPZR z częstotliwością jednego dwóch tygodni. Poza tym Breżniew przeprowadzał telefoniczne rozmowy z Kanią, udzielając mu wskazówek i rad. Aliści, jak mówił na jednym z posiedzeń Politbiura: „Najgorsze jest to że przyjaciele, słuchają, zgadzają się z naszymi zaleceniami, praktycznie jednak niczego nie robią. Tymczasem kontrrewolucja naciera na całym froncie”.

Z kolei szef sowieckiego MSZ Andriej Gromyko tak charakteryzował dwu przywódców PZPR: „Kania i Jaruzelski są w nie najlepszej kondycji. Przypuszcza się nawet, że Jaruzelski zupełnie stracił ducha i nie wie co dalej robić”.

Podobnie mówił szef KGB – Jurij Andropow: „Pod presją przywódców „Solidarności” Jaruzelski definitywnie się rozkleił, a Kania ostatnio zaczął coraz więcej popijać”. Natomiast minister obrony narodowej Dmitrij Ustinow za najbardziej bojowych uznał Olszowskiego, Grabskiego i Barcikowskiego, choć „ich głos się jednak nie liczy”. Breżniew ze swej strony zaproponował, by wyjaśnić liderom PZPR co to jest i co oznacza stan wojenny.

Niepokój „towarzyszy radzieckich” pogłębiał się. Spotykali się często raz w Polsce, innym razem w ZSRS, by instruować nieposłusznych Polaków, a rezultaty tych narad referowali na zebraniach Politbiura KPZR. Nawet nastąpiło zupełnie tajne spotkanie w Brześciu Ustinowa i Andropowa z Kanią i Jaruzelskim.

Jak się okazało „towarzysze polscy”: „Jeśli chodzi o wprowadzenie wojsk (chodziło o interwencję wojskową Paktu Warszawskiego – ZL) , to wprost oświadczyli, że jest to absolutnie niemożliwe, tak samo niemożliwe jest wprowadzenie stanu wojennego”.

Sowieci natomiast replikowali: „My z kolei twardo oświadczyliśmy polskim towarzyszom: przeciwnik naciera na was i ma przewagę, wy natomiast cofacie się i straciliście czas. (…) Wy jednak niczego nie uczyniliście, nie podjęliście żadnych kroków – ani politycznych, ani tym bardziej administracyjnych. Ze szczególnym naciskiem podkreśliliśmy, że posunięć o charakterze wojskowo-admistracyjnym nie można przeciwstawiać posunięciom politycznym. Wszystko należy mądrze łączyć”.

Co więcej strona sowiecka przygotowała dokument dotyczący wprowadzenia stanu wojennego, którego podpisania domagali się od strony polskiej. Kania i Jaruzelski powiedzieli, iż przed podpisaniem potrzebują dwóch dni, aby ten dokument przestudiować.

Chociaż Sowieci – oficjalnie – odżegnywali się od zbrojnej interwencji, to kierownictwo Czechosłowackiej Republiki Socjalistycznej najwyraźniej miało na to ochotę: „Niniejsza sytuacja wojskowo-polityczna, zadania i miejsce CSRS, a szczególnie Czechosłowackiej Armii Ludowej, która jest częścią strategicznego rzutu armii państw Układu Warszawskiego wraz z rozwojem sytuacji w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, zmusza nas do zajęcia się z nadzwyczajną powagą problemami zabezpieczenia bojowej i mobilizacyjnej gotowości i jej dalszego zwiększania”.

Najgorliwszą troskę o los socjalizmu w Polsce wykazywała jednak NRD, na czele której stał Erich Honecker jako sekretarz generalny SED i przewodniczący Rady Państwa. Jednym z pierwszych jego posunięć wobec Polski było zamknięcie granic między obu państwami. (Przez pewien czas obywatele Polski i NRD mogli bez żadnych formalności przekraczać granicę i przebywać na terenie sąsiada.)

Równocześnie Honecker zgłaszał pretensje do Polski o brak dostaw węgla, chociaż zdecydował o udzieleniu pomocy Polsce w kwocie 400 mln dolarów. Honecker i Politbiuro SED spotykało się z politykami polskimi, m. in. z członkiem Biura Politycznego KC PZPR – Andrzejem Żabińskim i Stefanem Olszowskim – ambasadorem PRL w NRD.

Podczas rozmowy z Olszowskim, mimo zgodności ocen Honecker zauważył: „Są jednak problemy, których nie można przemilczeć: „jak można poważnie reprezentować pogląd, że strajki wyrażają autentyczne interesy klasy robotniczej? Wszyscy jesteśmy członkami RWPG. (…) Strajki działają na szkodę integracji ekonomicznej. Niestabilna sytuacja w Polsce jest obciążeniem odprężenia, walki o pokój i bezpieczeństwo w Europie i na świecie”.

Ostrzegał też, że polska partia nie może już zrobić ani jednego kroku w tył, bo „oznaczałoby to rezygnację z władzy robotników i chłopów” (sic!). A wreszcie pouczenie: „Możecie się kręcić, jak chcecie. Bez socjalistycznego rolnictwa nie będziecie mogli na trwałe ani rozwiązać problemów z zaopatrzeniem, ani kontynuować rozwoju socjalistycznego”.

Sekretarz Generalny SED niejednokrotnie pisał w tonie alarmistycznym do Breżniewa o sytuacji w Polsce, domagając się wspólnych przedsięwzięć państw obozu sowieckiego.

Nie tylko pisano listy. Zgodnie z poleceniem swoich zwierzchników dwóch generałów armii NRD odbyło poufną rozmowę z Wiktorem Kulikowem – głównodowodzącym wojsk Paktu Warszawskiego. Z rozmowy tej wynikały oceny tak sytuacji w Polsce jak i oceny Kani i Jaruzelskiego, którzy wprawdzie oceniają kryzys prawidłowo, ale „u obu nie można stwierdzić realnej oceny kontrrewolucji w Polsce z klasowego punktu widzenia”.

Co więcej na IX plenum KC PZPR nie poświęcono należytej uwagi wskazówkom udzielanym przez Breżniewa i innych polityków sowieckich. Kulikow zarzucał polskiemu KC, że stabilizację chce osiągnąć wyłącznie środkami politycznymi.

Po plenum Kania miał niespodziewanie wyjaśnić, co następuje: partia jest za słaba, aby ofensywnie wystąpić przeciw Solidarności; wielu członków partii należących do Solidarności nie reprezentuje partii, lecz stoi na stanowisku Związku; niemożliwa jest otwarta konfrontacja z ‚S’; przyczółki uzyskane przez partię są zbyt słabe; układ sił zmienił się na korzyść ‚S’ i KOR.

Kania wątpił również czy Wojsko Polskie wykona zadania wewnątrz kraju. Tej ostatniej opinii sprzeciwił się Kulikow. Poza tym dano do zrozumienia Kulikowowi, że w razie interwencji wojskowej niektóre jednostki WP mogą stawić opór.

To jednak nie wszystko. Ministerstwo Bezpieczeństwa Państwowego NRD skierowało do naczelników jednostek MBP pismo, w którym poleciło nawiązać kontakty z takimi siłami w PZPR, administracji PRL, a szczególnie w organach MSW, które opowiadają się za stanowczymi posunięciami polskich władz. Z takimi ludźmi należy się nie tylko spotkać, ale też ich zorganizować. „Należy przy tym docelowo dążyć do tego, aby takie siły względem organów partyjnych i państwowych oraz funkcjonariuszy partyjnych i państwowych PRL wszystkich szczebli podejmowały inicjatywy i działania dla doprowadzenia do konsekwentnych działań przeciwko wrogom socjalizmu i dla jego ochrony” – czytamy w piśmie niemieckiego MBP.

Naczelnicy jednostek, do których polecenie to zostało skierowane mieli też zbadać: jakie siły wszystkich szczebli kierowniczych są gotowe do takiej walki; jakie działania zostały już podjęte w tym celu lub jakie zostaną podjęte; jakiej pomocy mogą udzielić im „bratnie partie”; jakie istnieją plany, zamiary, i przygotowania organów bezpieczeństwa PRL w odniesieniu do walki z kontrrewolucją; jakie konkretne działania przewidziano w przypadku stanu wojennego.

Podjęcie opisanych tu działań świadczy nie tylko o wtrącaniu się NRD w wewnętrzne sprawy Państwa Polskiego. To było coś o wiele więcej. To był rodzaj interwencji i próba stworzenia alternatywnej struktury władzy w Polsce, oraz chęć przejęcia przez bezpiekę NRD państwowych instytucji PRL.

Przyczynę takiej akcji stanowiło przerażenie kierownictwa NRD rozwojem sytuacji w naszym kraju. Obawiało się ono – w przypadku zwycięstwa ‚S’ – wystąpienia Polski z bloku komunistycznego, czego konsekwencją byłoby odizolowanie NRD, a w konsekwencji przyłączenia NRD do RFN.

Czy w Polsce polałaby się krew przy siłowej konfrontacji partii i opozycji, tego nie obawiali się władcy naszego ówczesnego zachodniego sąsiada. Przeciwnie niejednokrotnie przekonywali „towarzyszy polskich”, że z tym należy się liczyć.

CDN
Zbigniew Lipiński
Myśl Polska, nr 35-36 (25.08-1.09.2019)

Kto chce nabyć książkę Petera Rainy pt. „Zdrada czy konieczność? Jaruzelski i inni przed sądem”, Warszawa 2019, Biblioteczka Myśli Polskiej, ss 1090, tom I i II – uprzejmie prosimy wpłacić 50 złotych (cena 30 zł plus koszty wysyłki) na konto Wydawnictwa Myśl Polska i natychmiast po otrzymaniu wpłaty wyślemy książkę pocztą (proszę podać swój adres). Dla przyśpieszenia można wysłać potwierdzenie wpłaty na adres: n.myslpolska@hoga.pl

Nasze konto:
Wydawnictwo Myśl Polska sp. z o.o.
71 1090 1229 0000 0001 3011 0049
Książkę wysyłamy maksimum do 14 dni od daty wpłynięcia przelewu.

http://mysl-polska.pl

Komentarze 92 to “Wiwisekcja decyzji o stanie wojennym (1)”

  1. Plausi said

    Uwzględnijmy

    aby nam się pojęcia zbynio nie pomięszały, znajdujemy taki pogląd „Tzw. komunizm jako kreacja kapitału.”

    https://krzysztofjaw.neon24.pl/post/150329,legendowanie-zdradzieckich-elit-iii-rp-osrodek-w-jaworzu#comment_1576526

    a jeśli istotnie Jaruzelski był ważnym i koniecznym kamieniem milowym na drodze do tzw. „transformacji ustrojowej”, do tworu, który wielu ochrzciło mianem „Wolnej Polski” ?

    No bo jak spojrzeć uważniej na działanie tzw. „elity” w Polsce,

    https://marucha.wordpress.com/2016/09/02/przemilczane-i-niewygodne-fakty-zwiazane-z-wybuchem-ii-wojny-swiatowej-2/#comment-612243

    to należałoby się nad tym zastanowić, na ile jest ona polska i czy ma jakiś związek z szerszymi środowiskami społeczeństwa ? Już żydowski pisarz dostrzegał pewne związki tej „elity”

    https://pppolsku.wordpress.com/2016/08/07/gadz/#Heine

    A tu patrzcie, jak się z pospólstwem polskim ta „elita” od wieków obchodzi:

    https://marucha.wordpress.com/2019/08/24/krakow-tez-mial-splonac/#comment-851117

    być może błędnie, ale dla nas to pospólstwo to też Polacy.

  2. lewarek.pl said

    W Polsce wielu domorosłych historyków- również z IPN – twierdzi, że interwencja zbrojna ze strony ZSRR nam nie groziła i wyłączną odpowiedzialność za wprowadzenie stanu wojennego ponosi Jaruzelski i jego klika. Jako dowód przytaczają… brak dokumentów świadczących o chęci takiej interwencji. Albo brak im wyobraźni, albo rżną głupa, albo uprawiają tanią propagandę. Moskwa mogła nie interweniować dopóki z powodu sytuacji w Polsce nie było zagrożone funkcjonowanie struktur Układu Warszawskiego. Gdyby takie zagrożenie wystąpiło, sowieckie wojska interwencyjne weszłyby do Polski bez chwili wahania. Jaruzelski o tym wiedział albo wprost mu to powiedziano. A dokumenty? Są w archiwum Sztabu Generalnego i Biura Politycznego w Moskwie. Polscy historycy nie mają i nie będą mieli do nich dostępu, więc mogą pleść banialuki.

  3. Mieczysław Sylwester Kazimierzak said

    ZAKON MOSKIEWSKI ma swoich WOJOWNIKÓW.
    Aby lepiej zrozumieć GLOBALIZM,też ma swoich wojowników,można dostosować słownik Bertranda Russella dla KOMUNIZMU.

  4. Sarmata said

    Z dokumentów i opisu zdarzeń zawartych w książce Sł. Cenckiewicza – Atomowy szpieg, wynika klarowna odpowiedź na temat stanu wojennego z 13 grudnia A.D. 1981. Wynika z nich, że Bolszewicka kanalia, Jaruzelski „13 Grudnia” oczyszczał (prostował św. Jan) sowietom drogi przemarszu dla drugiego rzutu Armii Czerwonej pod planowany napad na „Zapad”. Tyle i tylko tyle. I niech to w końcu dotrze do wszystkich mądrali, niech to przyjmą do wiadomości i zamilkną z tymi swoimi przemyśleniami o „mniejszym źle”. Żaden patriotyzm, żadne mniejsze zło to nie było, tylko było to udrożnianie dróg przemarszu dla Armii Czerwonej i oczyszczanie zaplecza frontu z kontrrewolucjoniera (solidarnościowca). Nic więcej.

    Co do „przywódcy” Solidarności to tego nikt nie powie głośno, że Wałęsa zrobił karierę, bo SB i MSW spłacało wobec niego dług wdzięczności za wyprowadzenie 15 grudnia 1970 r. robotników pod hasłem „Idziemy uwolnić naszych kolegów”, pod kule LWP i MO w Gdańsku. Było to konieczne do przewrotu i usunięcia Gomółki. To była umowa ustna, bo takich zbrodni nawet komuniści nie zapisywali w aktach. Stoczniowcy sami by nie wyszli z tej stoczni bo i po co? Łatwiej chyba strajkować na swoim terenie niż w kiszce ulicy. To jest cała tajemnica tego zbrodniczego gnoja-robola i tych morderców z PRL-owskiej bezpieki na najwyższym szczeblu. Reszta była konsekwencją tego zbrodniczego czynu. POŁĄCZYŁA ICH WSPÓLNA ZBRODNIA I WSPÓLNA TAJEMNICA. Rozumiecie już teraz o co chodzi? Dlaczego tak trzymają się razem? Dlaczego Wałęsy nigdy nie pobili i pozwalali mu fikać? Jaśniej trochę?

  5. Niki said

    Niestety, ale na pewno w pewnym czasie wojska Układu Warszawskiego weszli by zaprowadzić swój porządek. Do lat 89′ myślałem – ale zdrajca ten Jaruzelski , lecz po wrześniu 89′ zmieniłem swe nastawienie. Było to w czasie mej podróży na Ukrainę. W pociągu relacji Przemyśl – Lwów jechał ze mną mężczyzna (Rosjanin) i w trakcie rozmowy wyjaśnił mi jak to był zły na sytuację przed stanem wojennym.W tym czasie był w wojsku, jego jednostka (nie chciał powiedzieć jaka) rozlokowała się przy granicy z Polską. Wszyscy żołnierze jak mówił byli na tzw.”rozrachunku wojennym” czyli żadnych wyjść poza teren, żadnych samowolek bo groził sąd wojenny ( jak w czasie wojny).Wszyscy żołnierze mieli już rozdaną ostrą amunicję. Miał jechać na urlop – lecz wszystkie urlopy były wstrzymane. Czekali tylko(wraz z innymi jednostkami) na rozkaz wejścia do Polski. Mówił iż cała Polska była wtedy otoczona wojskami „bratniej pomocy” w razie czego. Dopiero po pewnym czasie gdy stan wojenny w Polsce umocnił się, jednostki spod granicy zaczęły wycofywać się na swoje poprzednie miejsca lokacyjne a żołnierzom odebrano amunicję ostrą.
    Uważam, że tak mogło być, bo jaki cel przyświecał by temu młodemu facetowi mówiąc że Jaruzelski ocalił naszą Polskę przed wielkim rozlewem krwi.Zdawał sobie sprawę , że gdyby wkroczyli to Polacy stawili olbrzymi opór. I tego się bał.
    Od tamtej daty zacząłem inaczej patrzeć na Jaruzelskiego i inaczej odczytywać naszą historię

  6. Zenon K. said

    W swoich wspomnieniach Rakowski napisał, że tow. „Jaruzelski” błagał Moskwę o interwencję wszystkimi możliwymi kanałami, łącznie z towarzyskimi. Wg wspomnianego, jedyną obietnicą, jaką mu dano, to ewakuacja „swoich” z władz PRL za Bug, w wypadku niemożności samodzielnego poradzenia sobie z sytuacją w kraju. Jaruzelski biadolił, że nie jest pewien lojalności oficerów od majora w dół, a młodzież oficerska buńczucznie zapowiada, że w przypadku interwencji sowieckiej, będzie strzelać do Kacapów, a zwłaszcza „antyfaszystów” z NRD. „Interwencja” wyglądała ostatecznie w ten sposób, że ledwie kompania czołgów jeździła po radzieckim pasie przygranicznym, robiąc hałas. Radzieckie jednostki liniowe stacjonowały przede wszystkim w NRD. A u nas? Trochę lotnisk, Legnica i jakieś bataliony logistyczne i łączności na zachodzie kraju, otoczone przez polskie garnizony- jednostki pancerne i zmechanizowane o dużej gotowości bojowej (72 godziny od alarmu, nasze wielkie jednostki pancerne miały wkraczać w rejon Magdeburga, rozwinięte do kontrataku w wypadku ew. agresji NATO). W dodatku ZSRR przeżywał ostry kryzys finansowy (wojna w Afganistanie) i ponoć- żywnościowy (gdzieś, nie pamiętam gdzie, ale czytałem, że 1981 rok to największy nieurodzaj w dziejach ZSRR, warto by sprawdzić). Interwencja ze wschodu w ciągu kilku miesięcy byłaby zupełnie nieprawdopodobna.
    A i tak trzeba pamiętać, że rozkazy dla bolszewików i sowietów płynęły zawsze z zachodnich centrów finansowych. Tam zapadłaby ostateczna decyzja. Kto wie, czy nie skończyłoby się jak z Biafrą, gdzie tak rzekomo różniące się i wrogie bloki komunistyczny i kapitalistyczny (oraz wojujący islam i pogaństwo) podały sobie ręce, dla przeprowadzenia ludobójstwa chrześcijan.

  7. Troll Polonii said

    6.
    Zenon K.
    Ataki zydowskie na Jaruzelskiego potwierdzaja tylko, ze chcial ratowac kraj przed zydowskim geszeftem.
    Jakos nikt sie nie czepia braci Kaczynskich, ktorzy od samego poczatku powstania Solidarnosci do konca – a jeden nawet do dnia dzisiejszego- realizuja NED.
    Kaczynskiego to nawet w czasie stanu wyjatkowego zaaresztowali ale szybciutko wypuscii z przeproszeniami za pomylke.

    Prasa zachodnia juz na poczatku 1981 roku podawala, ze w Polsce przygotowuje sie stan wyjatkowy.
    Akurat w tym roku Polske opuscily najwieksze fale emigracji na Zachod.

    Zawsze nalezy analizowac przyczyny i skutki roznych waznych zdarzen.

    Rozwalka Rosji Sowieckiej i calego Bloku Wschodniego byla starannie przygotowywana od dawna. Probne ‚przymiarki’ dalo sie zauwazyc juz w czasie rewolucji na Wegrzech, w Czechoslowacji, i w 1968- 1970 roku w Polsce.

    Nie jest mozliwe obalenie wielkigo mocarstwa w ciagu jednego roku i to przez jakiegos wyrzuconego z roboty wiesniaka.
    W podaniach ludowych zachowa sie wersja, ze bezrobotny wiesniak ‚wybil misiowi wszystkie zeby’.
    I jak banka mydlana, jak domek z kart rozpadlo sie mocarstwo sowieckie!

    Takie baje mozna bylo jeszcze opowiadac w czasach Zoszczenki, ktory pisal pieknie basnie o Leninie.
    Jedna taka utkwila mi w pamieci po wsze czasy: ‚ Rybak zlowil rybe i nie ugotowal jej swoim glodujacym dzieciom, tylko zaniosl Leninowi w prezencie z wielkim podziekowaniem za wielkie dzielo tworzenia wielkiego Zwiazku Radzieckiego’.

    Ale Zoszczenko to Ukrainiec, wiadomo, ze lubi zmyslac.
    Bo po cholere Leninowi surowa ryba?? Mogl glupi rybak chociaz obrac ja z osci i podsmazyc.

  8. Zenon K. said

    Ad 7. Umówmy się, że na temat Kaczyńskich będzie się w Gajówce dyskutowało pod artykułem o Kaczyńskich, o Wałęsie- pod artykułami o Wałęsie, a o upadku ZSRR i przyczynach tegoż- pod artykułami na ten temat. Dla porządku. Przypomniałem jedynie treść wspomnień Rakowskiego dotyczących stanu wojennego i „wejścia ruskich” oraz kilka drobnych faktów sprzed 40 lat. To zbrodnia? Jaruzelski brał udział jak najbardziej w żydowskich geszeftach, z Okrągłym Stołem na czele. O co zatem te gromy i oburzenie, bo nie wiem?

  9. Troll Polonii said

    8
    Zenon K.

    Jakie gromy i oburzenie??
    Kogo zgromilem i czym sie oburzylem????
    Podaje tylko swoj punkt widzenia na podstawie dostepnych mi informacji.

    Akurat tak sie zbieglo, w czasie, przestrzeni geograficznej i na mapie panstw Ukladu Warszawskiego, ze Okragly Stol byl niejako sygnalem rozwalki Sowietow i wynikiem wzmozonych wysilkow braci Kaczynskich – i nalezy to wszystko do jednej kupy gnoju wylanego na DEMOLUDY i ZSRR.

    W zydowskich geszeftach brali udzial i ci, ktorzy byli przy Okraglym Stole. O Jaruzelskim nie wiem, czy byl geszefciarzem.
    Bo przy Okraglym Stole rozgrywaly sie losy i Polski i Rosji i Ukladu Warszawskiego a takze ‚wolnego rynku’ i przyjazni z kowbojami i wyprzedazy za bezdurno calego polskiego majatku narodowego.

    Natomiast nie przypominam sobie ‚sojuszu bloku komunistycznego, kapitalistycznego, ktore podaly sobie rece z wojujacym islamem dla przeprowadzenia ludobojstwa chrzescian’.
    To juz jakas hiperbola.

    Na Bliskim Wschodzie nie bylo bloku komunistycznego, i nie komunisci wymordowali i wypedzili 9 milionow chrzescijan z BW.
    Milion chrzescijan znalazlo schronienie w Syrii , ktora nastepnie tez zbombardowali ‚alianci’ z NATO.
    NATO – to wojska alianckie, ktorych zadaniem jest podboj Bliskiego Wschodu (ropa, gaz) i poszerzenie terenow dla wybranego narodu.
    A tak zwany ‚wojujacy islam’ to przetrenowane i oplacone oddzialy ISIS, ktora to organizacja nie ma nic wspolnego z islamem, nawet wojujacym.

    W Syrii., Iraku, a takze w Etiopii zachowaly sie najstarsze koscioly chrzescijanskie.
    To nie wojujacy islam zbombardowal katolickie koscioly w Libiii i Egipcie.
    I nie islam podpalil katolicki kosciol w Jerozolimie.

    Wojujacy Islam rozpoczeli Amerykanie w 2001 roku na Manhattanie.

    Poznalem i Wande Wilkomirska i jej syna w Sydney. Potomstwo Rakowskiego zlozylo podanie o azyl.

    Bardzo to wszystko skomplikowane ale dyskutowac oddzielnie osob, ktore braly czynny udzial w wydarzeniach dekady: 1981-1991 sie po prostu nie da.
    I niemal wszystkie te wazne osoby wydarzen 10-lecia: 81-91 braly udzial w tak zwanych obradach Okraglego Stolu.
    Uroczyscie ‚obrady’ rozpoczal Walesa bardzo znaczacym przemowieniem.

  10. Joannus said

    Generał Jaruzelski gdyby poszedł w ślady Bora Komorowskiego, zasiliłby niechybnie panteon bohaterów narodowych.

  11. Pamiętam słowa kaprala dyżurnego, który ogłaszał alarm na kompanii: „Alarm! Ogłaszam stan ZAGROŻENIA WOJENNEGO!”

  12. Zenon K. said

    Ad.9 Tak mi to zabrzmiało, jakbym został wzięty za miłośnika bliźniaków, czy „Bolka”. Okrągły stół (bo kanty przy nim są niepoliczalne) poprzedzony był magdalenką, gdzie michniki chlały radośnie i z Kaczorem i z Jaruzelem. I tam się wszystko rozstrzygnęło. Stół był teatrzykiem dla pospólstwa. Z przymrużeniem oka można stwierdzić, że komunę obalili agenci Kiszczaka…
    W Biafrze właśnie to się stało- ZSRR wraz z W. Brytanią i USA wsparły islamską soldateskę Nigerii i pogan-animistów przeciw chrześcijańskim separatystom z ludu Ibo. Od początku do końca sowiecki komunizm rozkazy dostawał z Wall Street, Tam też szły zyski i łupy z rewolucji.

  13. rycho08 said

    Panie Zenonie, (11)

    „Od początku do końca sowiecki komunizm rozkazy dostawał z Wall Street,”

    skoro tak to dlaczego się przestraszyły szybkiego rozwoju gospodarczego ZSRR i wystrugały sobie hitlerka?

  14. RomanK said

    Z referatow trolla..cyt…”W zydowskich geszeftach brali udzial i ci, ktorzy byli przy Okraglym Stole. O Jaruzelskim nie wiem, czy byl geszefciarzem.
    Bo przy Okraglym Stole rozgrywaly sie losy i Polski i Rosji i Ukladu Warszawskiego a takze ‚wolnego rynku’ i przyjazni z kowbojami i wyprzedazy za bezdurno calego polskiego majatku narodowego..czy ydowskie taki na gen jaruzelskiegoi…:-))

    heheheheheheheheh…… ze siem rozesmiejem po hebrajsku…..

    Ataki,,,,tak troll nazywa lizanie doopy Rockefellera….i „oddanie wladzy” w rece Geremka Kuronia i Michnika…przy okraglym stole:-))))
    Okragly stol:-))))) „wazyly sie losy Polski i swiata”:-))))))))))\…tam zlodzieje dopuscili do lizania resztek….. swoich wiernych agentow…..w zdecydowanej wiekszosci mieszanego pochodzenia….
    na uwagi -Jakaty Parchaty …wrzeszczal, zeby …..odpierdolic sie od Generala:-)))))
    Polakow wypierdolili siedem lat wczesniej:-))))) a reszte dymaja do dzis dnia:-)))

  15. Boydar said

    Ładna bajka, ten artykuł.

    Niestety, Brzeziński idiotą nie był, pewnie dalej nie jest, mimo, że obecnie żydkiewkę bardziej przypomina albo inne warzywo.
    Zgodnie z powyższym, jego stwierdzenie – „… panowanie nad Polską jest dla Sowietów kluczem do kontrolowania Europy Zachodniej …”, jest aktualne zawsze i zawsze.

    A oni, ot tak sobie „wyszli”, Mój Ulubiony Stanisławie.

  16. jasiek z toronto said

    Re: 12 Rycho08
    Z prostej przyczyny „wall street wystrugal” sobie „hitlerka”, bo biedni nieokrzesani zydzi w ZSRR wpadli na pomysl emigracji do USA bycia szybko bogatym…(oczywiscie jest to jedna z glowniejszych przyczyn zablokowania zydowskiej „dziczy” z ZSRR przez lichwiarska finansjere, ktora jeszcze w latach 30-tych nie byla (nie kontrolowala) w pelni USA (amerykanska „gawiedz”)…

    Dzisiaj jest podobna sytuacja blokowania przez zydowska finansjere m.in., Polakow, by az nazbyt szybko nie stali sie bogatymi I az nazbyt szybko nie odkryli (ujawnili) zydowska oligarchie calkowicie kontrolujaca amerykanska „gawiedz”, bo jak kto, jak kto lepiej zna zydow jak nie wlasnie Polacy z ktorymi zydzi przebywali troche dluzej ze soba anizeli oglupieni Amerykanie…
    (to prosze traktowac jako swego rodzaju ironiczny zart)…

    Generalnie: dla zydow Ameryka ma byc „rozno-kolorowa” od Meksykanow do Afrykanczykow (ot taki „roznoraki” folklore rasowy w ktorym najlatwiej sie sprawuje sie wladze no I najszybciej sie okrada…poprzez „dzielenie” (wyplacanie murzynom zasilkow I „rzadzenie” poprzez opodatkowanie tych, ktorzy na „sile” postanowili byc bogaci (pracujac po 12-14 godzin na dobe, by nie mieli czasu na jakiekolwiek myslenie o czyms innym…jak tylko o pracy I placenie suto nalozonych podatkow…oczywiscie przez lichwiarska nomenclature ukryta pod szyldem „deep state”….
    ==================
    jasiek z Toronto

    http://polskawalczaca.com

  17. MatkaPolka said

    Żadna interwencja z zewnątrz nie była potrzebna. Stanowisko np. Kremla było jasne – musicie sobie poradzić sami.

    Gen. Jaruzelski powinien aresztować „Opozycje Demokratyczna” członków KOR – ugrupowania antypaństwowe finansowane z Zachodu – prima facia agentura obcego wrogiego państwa. Powinien zrobić czystki w administracji – oczyścić z Żydów – V Kolumna wroga Polsce. Zrobił odwrotnie – umożliwił dojście Żydów do władzy.

    Pytanie za 2 złote. Które państwo na Zachodzie toleruje obcą agenturę dążącą do obalenia legalnie wybranych władz, dążące do wrogiego przejęcia państwa i gospodarki?

    Na obalenie państwa, na propagandę antypaństwową szły olbrzymie pieniądze – opozycja, wydawnictwa podziemne były finansowane z USA – USAid, NED, CIA…

    Wszystko było na kartki – Dystrybucja żywności i dóbr konsumpcyjnych była celowo wstrzymywana, aby podburzyć nastroje społeczne.

    „Dobroczyńcy” z Zachodu słali paczki żywnościowe. – Polacy piali z zachwytu (nienawidzili Komuny – pokochali żydokomunę.
    Kościół – zawsze pro-niemiecki dzielnie asystował w tym przewrocie. Słał paczki, dla głodnych Polaków i szmuglował poligrafię na działalność antypaństwową.

    W 1968 Gomułka zorganizował kontrdemonstracje i kontrpropagandę – „Syjoniści do Izraela”,
    Zrobił czystki w aparacie państwowym – wyrzucił żydów.

    Skutki znamy –„Dobroczyńcy” z Zachodu złupili Polskę. Rozprzedano przemysł, Polska się wyludniła – depopulacja Polski , zapaść demograficzna to ok. 8 mln – straty większe niż w II wojnie światowej.

    Agresja V Kolumny trwa nadal. Zlikwidowano Wojsko Polskie- wprowadzono obce.
    Afera goni aferę- żadna nierozliczona. Już szykują kolejny mega skok – 447

    Polska potrzebowała Reform jak wszystkie kraje Bloku.
    Chiny nie dały nabrać się na „demokracje” – przeprowadzono reformy – przez 30 lat z Kraju 3-go świata urosły do największej potęgi przemysłowej i finansowej.
    Polska miała taką samą szansę.- o wiele większy potencjał przemysłowy i surowcowy.

    Dlaczego Polska i Polacy byli i są cały czas niszczeni.

    https://marucha.wordpress.com/2015/07/24/dlaczego-polska-i-polacy-byli-i-sa-caly-czas-niszczeni/

  18. MatkaPolka said

    Kilka refleksji na pewno niewyczerpujących wielkiego tematu najnowszej historii Polski.

    Po latach od wprowadzenia stanu wojennego mam zupełnie inne wyobrażenie o tych wydarzeniach.
    Kiedyś to był szok dla wszystkich. Zdławienie demokracji, zdławienie wolności.

    Warto się przyjrzeć „Stanowi Wojennemu” w szerszym kontekście wcześniejszych wydarzeń, w stosunków polsko – żydowskich, roli Centralnego Komitetu Żydów w Polsce (CKŻ) na przestrzeni lat – od 1945 r do grudnia 1981 r walce na szczytach władzy komunistycznej miedzy „krajowcami” a „przybyszami”, aż wreszcie przyjrzeć się dzisiejszym skutkom wprowadzenia Stanu Wojennego – przemianom ustrojowym – złodziejskiej transformacji

    Sierpień 1980 – strajki w stoczni i na Wybrzeżu przeciw ustrojowi.

    (Wg relacji jednego z mniejszych dyrektorów Stoczni – strajk był zakończony, stoczniowcy dostali podwyżki, zdążyli opić sprawę – aż zjawił się Wałęsa z Dyrektorem Stoczni i kazał strajkować dalej)

    Powstała „Solidarność” – masowy ruch społeczny i robotniczy i pracowniczy obejmujący 10 milionów.
    Z czapą KOR-u i „Opozycji Demokratycznej” czyli doradców – Michnika, Kuronia , Geremka…-.finansowanych przez obce, ośrodki polityczne np. USAid, NED – National Endowment for Democracy.

    ŻYDZI wyczekują na odpowiedni moment ruchy mas lub sami je aranżują, aby dokonać przemian i wspiąć się do władzy po plecach robotników.

    Po latach wiemy, że ci, co to finansowali „demokratyczną opozycję”– złupili potem Polskę.

    Dziś nie wierze, że był to ruch spontaniczny, że stoczniowcy na „czarodziejskich styropianach” roznieśli bunt i strajk na 400 zakładów na Wybrzeżu i na całą Polskę – to było sterowane odgórnie.

    Do tego trzeba było mieć plan i cel, mieć zdyscyplinowane kadry i środki techniczne i finansowe

    O przemiany i transformacje ustrojowa były najwyraźniej przygotowywano już w latach 1969-1970
    Niedługo potem nastąpił rozkład całego imperium Sowieckiego i prywatyzacja – wywłaszczanie narodu z jego dorobku na rzecz uzurpatorów.

    Rosja Sowiecka i Komunizm były dziełem Wall Street i „City of London” i też te siły zadecydowały o „zwinięciu Imperium”, jako nieudanego i niesprawnego systemu gospodarczego.

    Stan wojenny od 13 grudnia 1981 r to rzeczywiście wyjątkowa data.
    Stan Wojenny – to pogrążenie Polski w głęboką 10-letnia recesję gospodarczą. To przygotowanie do późniejszych przemian gospodarczych w Polsce i dodajmy w całym Bloku Sowieckim. To obniżenie cen przedsiębiorstw w celu ich późniejszego zbankrutowania i przejęcia przez obcych dorobku całego narodu.

  19. MatkaPolka said

    Pamiętajmy, że po Stanie Wojennym nastąpiła „Transformacja Ustrojowa” – bankrutowanie gospodarki, „kuracja szokowa”. Taki sam scenariusz zastosowano w całym Bloku Wschodnim we wszystkich krajach –w latach 90-tych była bieda społeczeństwa w Polsce, w Rosji, Rumunii..- bankrutowanie gospodarki.

    Jaruzelski wprowadził stan wojenny, bo opozycja demokratyczna KOR-u we władzach Solidarności zaczęła tracić znaczenie, a do głosu zaczęła dochodzić „EKSTREMA”, czyli autentyczny czynnik narodowy.

    Zmiany w Polsce i odsuwanie od władzy Żydów po ciemnej nocy żydowskiego terroru zaczęła się po 1956 r. od Gomułki (powrót do odchylenia nacjonalistycznego) i trwała aż do końca Gierka – Chamy i Żydy.

    Trzeba przypomnieć, kto zakładał KOR – Komitet Obrony Robotników (Michnik, Kuroń, J.J. Lipski, Macierewicz, Kaczyńscy…) – dzieci stalinowców – finansowanych z Zachodu.

    Walkę na szczytach władzy miedzy komunistami Żydami a komunistami narodowcami dobrze opisane są w opracowaniu – „Judeopolonia XYZ” – „- Judeopolonia. – Nieznane karty historii PRL”.

    Jej autorem był płk MSW Zdzisław Ciesiołkiewicz— pod jego nazwiskiem książka została wznowiona w 1989 przez wydawnictwo Unia Nowoczesnego Humanizmu Władysława Brulińskiego).

    Ciesiołkiewicz był również członkiem Zjednoczenia Patriotycznego „Grunwald” ( również reżyser Bohdan Poręba i aktor Filipski ) (wygoogluj )

    Jaruzelski obalił Gierka – bo polska gierkowska była najlepszym okresem dla Polski – największa dynamika rozwoju kraju – wybudowano najwięcej mieszkań, najwięcej zakładów, a na to Żydzi nie mogli się zgodzić; Gomułka i Gierek byli narodowcami i ograniczali rolę Żydów

    Gierek tępił Żydów z KOR-u no to zrobili mu ogólnopolskie „Strajki o Kiełbasę” i doprowadzili do usunięcia Gierka – patrz „Przerwana Dekada” „ Nikt mnie już więcej nie pytał”

    Żydzi są mistrzami w sterowaniu masami – i wykorzystywaniem ruchów społecznych mas dla osiągnięcia swoich celów.

    Stan wojenny Jaruzelski wprowadził na życzenie Geremka i Macierewicza, a także o dziwo papieża Santo subito Jana Pawła II. To papież podobno zaproponował, a potem już w osobnym liście kilka dni po ogłoszeniu stanu wojennego gen. Papież przyznawał Jaruzelskiemu rację, że stan wojenny był „mniejszym złem”

    Jaruzelski był organizatorem „Okrągłego Stołu” – zdrady narodowej, gdzie Żydzi z SB, dogadali się. z Żydami z KOR-u i kościoła (JudeoEpiskopatu)

    Jaruzelski dopuścił KOR do władzy – powstała Gazeta Wyborcza Michnika, Unia Wolności objęła władzę , premierem został Mazowiecki – „nasz” premier, a prezydentem Jaruzelski -„wasz” prezydent ,

    Jaruzelski zapewnił panowanie żydowskiej sitwy w Polsce – i ten stan trwa do tej pory.

    Stan wojenny to było 10 lat recesji gospodarczej – puste sklepy i haki w sklepach – kartki na wszystko (mięso, cukier, papierosy, wódka, benzyna ..), dewaluowanie wartości przemysłu – przygotowanie do rozbioru Polski, PLUS masowa emigracja z kraju (MSW paszporty dawała bez kłopotu) – czyli w istocie depopulacja narodu i wyeksportowanie najbardziej zaangażowanej części społeczeństwa. –

    W Polsce zostali Żydzi ci, co najwięcej byli „prześladowani” – i przejęli władzę. Kwarantanna „opozycji demokratycznej” z KOR w komfortowych warunkach to nie było wiezienie – ale trzeba było dorobić „Etos”. Ci, co nie byli „z towarzystwa” byli wiezieni w innych warunkach i byli pałowani – a naród biedował.

    Stowarzyszenie Poszkodowanych przez stan wojenny – tak łatwo nie rozgrzeszy Jaruzelskiego.

    Potem nastąpił Mazowiecki i Balcerowicz – i rozkradanie kraju – wywłaszczenie narodu pod hasłem uwłaszczenia.
    Uwłaszczenie Żydów – nomenklatury partyjnej i oficerów Służb Specjalnych na majątku wypracowanym przez cały naród i społeczeństwo.

    Żadnej możliwości inwazji Sowieckiej nie było – Jaruzelski wymyślił bajeczkę o możliwej interwencji: Oczywiście bardzo prosił towarzyszy radzieckich o interwencję w sytuacji, gdy stan wojenny się nie uda. Ale oni byli raczej niechętni. Lepiej, aby polscy towarzysze sami zniszczyli kontrrewolucję. A manewry?- Proszę nie żartować. ZSRR organizował manewry pewnie dwa razy w roku:

    Imperium zła było już od dawna przygotowywane do rozkładu, co też natychmiast nastąpiło; nota bene zastąpione innym imperium zła – „zachodnia demokracją”

  20. Nie mozna sluzyc dwom Panom – Partii i Bogu.

    Ludzie- Polacy w PZPR obiektywnie zrobili blad, sa winni choc subiektywnie byli nawet bohaterami i robili wiele dobrego.
    Jaruzelski i stan wojenny to klasyczne przyklay modernizmu i jak „Powstanie Warszawskie” bedzie milo podzielone opnie.

    Jaruzelski to typowy bohater modernizmu.

    Kardynal Wyszynski, powstrzymywal jak mogl zmiany posoborowe, ale ugial sie pod wplywem Papieza modernisty. Kardynal Wyszynski jak wiekszosc Biskupow OBIEKTYWNIE jak reszta, jest winien zdrawty Swietej Tradycji. Tacy jak on czytali Pascendi….

    JA

  21. ad.19. Trudno miec pretensje do KOR, ze obalili Rewolucjonistow Narodowcow ….Gomulka, Grunwald, Gierek. To przeciez Gomulka, Grunwald, Gierek wcgodzac do Partii podpisali lojalke ateistycznego Panstwa oficjalnie wyrzekajac sie Panowania Chtystusa, dajac znaki mruganiem okiem, ze to niby nie jest Prawda. To jest glowna przyczyna dlaczego Gomulka, Grunwald , Gierek zostali obaleni.

    Kadynal Wyszynski i reszta jak Grunwald, gdyby byli skupieni na Bogu a nie na polityce, byc moze by uratowali Swiat przez zalaniem go komunizmem. Stalo sie jednak inaczej – do wladzy dopuscili Progresiste Wojtyle a potem JPII zmuitl z powierzchni ziemi Epilskopat polski…podmieniajac nam Polakom Wiare, eliminujac Ducha Narodowego – Katolickiego w to miejsce sadzac zydowskiego.

    A teraz jest Grunwaldu placz i zgrzytanie zebami oraz obciazanie wina pokolenia ich dzieci za upadej i inne wszeteczenstwa….

    JA

  22. Nie mowie od siebie, a ( choc Biskup W broni Kardynla Wyszynskiego) to cala nauka Biskupa W logicznie opisuje geneze uladku polski i innych narodowych panstw Europy…

    JA

  23. Troll Polonii said

    18
    Matka Polka
    Wielkie dzieki za ten wpis.

    Najwyzsza pora, zeby dotarlo do roznych entuzjastow przewrotow majowych, morderstwa wybranego prezydenta i zamachu na polska racje stanu.

    Moja mama, ktora przezyla szok powojenny po przesluchaniach na Monte Lupich, na Pawiaku i w Spandau i przebywaniu w bardzo dranskim obozie koncentracyjnym – dranskie byly wszystkie ale ten produkowal najnowsza bron dla Rzeszy- powtarzala mi tysiace razy:
    Lepszy jest najniesprawiedliwszy pokoj niz najsprawiedliwsza wojna.
    Wiedzieli o tym Francuzi po awanturach napoleonskich, wiedzieli Austriacy i Czesi.

    Polska, tak jak kazdy kraj, potrzebowala reform – ale nie parchatej rewolucji oplacanej przez zachodnie sluzby i gangsterow ‚wolnego rynku’.

    Zakonczylismy okres odbudowy kraju, zbudowalismy potezne panstwo trudem wszystkich Polakow.
    Nalezala nam sie nagroda i nastepny etap rozwoju kraju: poprawe warunkow finansowych i zwiekszony dostep do luksusow a takze dalszy rozwoj przemyslu lekkiego.

    Po szkoleniu w Japonii (Toshiba) , w Szwecji, (ASEA) Wurth w Luksemburgu i Linzu w Austrii – zaczelismy produkowac gadzety i zabawki na mikroprocesorach a takze roboty kuchenne itp.

    Strach padl na zachodnich producentow.

    Demoludy stanowily bardzo chlonny rynek na zachodni blichtr.
    A my bylismy juz na etapie blichtru.
    Mlode pokolenie juz chcialo wszystko miec ‚tak jak na Zachodzie i w amerykanskich filmach’.

    W pracy nam opowiadali, ze wszystko co panstwowe – to sie nie oplaca bo jest za drogie; i ze prywatne przedsiebiorstwa sa sto razy lepsze bo produkuja wszystko taniej i bardziej dbaja o interesy klienta.

    Medrcy KOR-u na specjalnych szkoleniach (Latajace uniwersytety) opowiadali, ze w Ameryce kazdy robotnik dostaje specjalne obuwie robione na miare, zeby sie w pracy nie meczyl i mial lepsza wydajnoosc. (ergonomics)
    I ze kazdy robotnik ma wille i samochod.

    I ze Rosja nas okrada i hamuje rozwoj przemyslu lekkiego.
    I ze Sowieci kradna nam wegiel i szynke.

    A kiedy wojska sowieckie wkroczyly do Afganistanu (na prosbe rzadu afganskiego) w Polsce rozpetala sie nieprawdopodobna antysowiecka kampania.
    Jakos sie tak zrobilo, ze w sklepach brakowalo towarow; na polkach byly glownie platki owsiane , ocet i herbata Ulung. Cukier na kartki.
    Bo wszystko nam kradli Sowieci!!!

    Tych amerykanskich sankcji zaden Polak nie powinien darowac!
    Oglupieni przez wlasna proznosc i bandycka propagande, Polacy lecieli jak cmy do sztucznego swiatla.

    Bylismy krajem samowystarczalnym; mielismy wlasne rolnictwo i przemysl.
    Potrzebna nam byl guma do zucia i sztuczne trampki „made in China.’

    Podziwiam Maduro i narod wenezuelski.
    Mam wielki szacunek dla Syryjczykow.

    Ojczyzna nie jest na sprzedaz za zadne srebrniki.

    Wiele razy podkreslalem na tym blogu:
    Nie chcialbym byc w skorze gen. Jaruzelskiego.

    Polacy kochaja glownie zdrajcow i zydowska propagande.
    I na to juz nie ma rady.

  24. ad.23.
    „Zakonczylismy okres odbudowy kraju, zbudowalismy potezne panstwo trudem wszystkich Polakow.” – Troll Polonii

    STRACILISCIE WIARE, budowaliscie na zasadach komunistycznego meterializmu i poniesliscie kare tracac WSZYSTKO a my wasze dzieci ponosimy te kare z wami.

    JO

    ———-
    A ja powiem, że to właśnie Wy roztrwoniliście nie tylko to, cośmy zbudowali, ale jeszcze masowo poparliście parodię katolicyzmu, jaka powstała po II Soborze.
    Rzuciliśmy perły już nawet nie przed wieprze…
    Admin

  25. Joannus said

    Ad 23
    Z Panem zgadzam się, z wywodami Matki Polki niestety tylko we fragmentach.

    Oto objawiony cel stanu wojennego wg niej

    ” Jaruzelski wprowadził stan wojenny, bo opozycja demokratyczna KOR-u we władzach Solidarności zaczęła tracić znaczenie, a do głosu zaczęła dochodzić „EKSTREMA”, czyli autentyczny czynnik narodowy.”

    Uf tak oto się nieszczęśnik przestraszył się narodowców, którzy tak urośli w siłę, że byli tuż tuż od rozwalenia nie tylko KOR, ale szeroko zakrojonej i zaawansowanej operacji CIA, Mosadu i innych służb z miejscowymi włącznie, do rozwalenia i opanowania ZSRR i demoludów .

    Wniosek z wywodów Matki Polki – tylko niezdławiony bunt ludu, może dać lepszy byt. Tak pewnie było dzięki Ludwikowi XVII we Francji, czy Mikołajowi II w Rosji.

  26. Troll Polonii said

    24
    Wspolne Dzialanie – Porusza

    A ty glupku do kwadratu!
    Gada slepy o kolorach!!!
    A dziwka o blonie dziewiczej.

    To nie nasze pokolenie stracilo wiare tylko te zajoby gowniarskie, ktorym zachcialo sie ewangielickiej Hameryki!!!!!!!!!
    Ty nie jestes moim dzieckiem.
    Takich durniow nie plodzilem.
    Cala wojne, moja matka i tysiace kobiet odmawialo „Pod Twoja Obrone” a ty z moich rodzicow robisz komunistow??
    Ty lajdaku!

    Jaki idioto, komunistyczny materializm przy odbudowaniu Starowki byl potrzebny?? Chyba tobie debilu!
    Czy ty naprawde nie masz odrobiny wyobrazni??
    Tysiace , miliony ludzi wyszlo na ulice odgruzowywac miasto – nie dla materializmu komunistycznego, tylko, zeby ludzie mieli gdzie spac i mieszkac.
    I zeby nie srali na ulicach
    I zeby bylo gdzie dzieci umyc i nakarmic.

    Sperma Belzebuba ci mozg zalala.

    Ty naprawde nie masz litosci dla osiercoconych dzieci, wdow i kalek powojennych?
    Kto cie baranie splodzil??
    Kto ci kretynie tak nasral do lba, ze oprocz materializmu komunistycznego nic innego nie mozesz wymyslec.
    I nie wciskaj baranie tych glupot.

    I nie udawaj osoby wierzacej bo smierdzisz diablem i nienawiscia do ofiar wojny.
    Twoim zdaniem Jugoslawie trzeba bylo zburzyc i ludzi pomordowac bo Niemcy mieli plaze nudystow w Slowenii.
    Widziales scierko choc jednego Serba na plazy nudystow?

    Pewnie Syryjczycy, ktorzy wracaja do wyzwolonej Syrii o niczym nie mysla tylko jak z Asada zrobic komuniste bo mu Rosja pomogla kraj wyzwolic.

  27. NICK said

    P. Janie.
    MatkaPolka MA większość racji.
    Także cytowanej.
    Geremek tzwany, wielokrotnie, jesienią 1981 roku, wprost nakazywał matrioszce wprowadzenie stanu wojennego.
    Było zagrożenie dla Klubu Rzymskiego v. NWO.

    Było zagrożenie dla Polin powstania.
    (może P. RomanK coś napisze?)

    Aż dziwne, że te Ordery Lenina dostała matrioszka a nie „geremek”; a jeden od Putina dostała.

    P.S.
    Nie wybuchnie ŻADNA wojna globalna dopóki tzw. globaliści współpracować będą.
    A współpracują.
    My?
    Nawóz; dosłownie wg projektóf ‚made in usa’.

    Chiny są graczem jedynym i podłym.
    Nie mam czasu na rozwijanie tematu.
    Jedno jeszcze.
    Czy ktoś z Was. Jest w stanie. Udowodnić smierć „geremka”?

    Matrix to pryszczyczek jest.

  28. Troll Polonii said

    Dlaczego wszyscy powtarzaja zgodnym chorem, ze w Polsce wprowadzono stan wojenny??
    Przeciez wojsko nie przejelo wladzy.
    Nie opanowalo lotnisk i strategicznych pozycji.

    I nie rzadzila w Polsce junta wojskowa.
    To chyba oczywiste.

  29. ad.26. Panie Trollu – Pan moze tupac, krzyczec a faktow i przeszlosci Pan nie zmieni. To w latach 50 wiara wasza byla podmyta, slaba…a w latach 70 doszlo do jej podmiany za PRL, za Kardynala Wyszynskiego bez ani jednego glosu poblicznego oporu. Wy budowaliscie socjalistyczny meterializm a Uni kradli wal Ducha Polskiego – glowny czynnik detarminante narodowosci polskiej. Staliscie sie Duchowymi Trupami za PRL, straciliscie wiare a dowodem sa wasze owoce – MY WASZE DZIECI.

    JA

    PS. My Wasze dzieci dzis od ZERA wskrzeszamy Wiare oraz Ducha Polskiego. OD ZERA!!

    ———–
    PAN JEST ZAŚLEPIONYM IDIOTĄ.
    Chuja, a nie wskrzeszacie. Wyście zmarnowali nasz dorobek.
    Admin

  30. Panie Troll, napisze Panu inaczej, dosadniej tak by może teraz po tym wpisie Pan zrozumiał:
    Wasze pokolenie otrzymało Tradycyjną Przedsoborowa Wiarę z Msza Wszechczasów a my wasze Dzieci otrzymało od was Posoborowe G hawno z Posoborowa Protestancka Msza.
    Jako dziecko NIGDY nie widziałem Mszy Trydenckiej! To na co zgodę daliście I zrobiliście dla nas to Zbrodnia Rewolucyjna gorsza od wszystkich rewolucji w przeszłych czasach. Dobrowolnie zmieniliscie wiarę przodków naszych I wcisneluscie nam ten KIT.
    …a ko sekwencje to Polin..
    JA

  31. NICK said

    TE… .
    TE… .
    Nawiedzony inaczej. JO.
    Wyalienowany i wyliniały kolejną jesienią.

    Toć bliska jest. Jesień.

    Pan NIC, dosłownie NIC nie jesteś we STANIE wskrzeszać.
    Już nie pytam o pieniądze SPRZENIEWIERZONE.
    Nasze. Tutejsze.
    „Działanie”. Tutejsze u Gospodarza JEST dostepne.

    Jeszcze nie nawiążę kontaktu z bp Wiliamsonem.

    „Hej, ty, ryży kudła.
    WARA od źródła.”

  32. Troll, wasze pokolenie nie może powiedzieć: „przekazaliśmy wam Dzieci to co otrzymalismy”
    Wy możecie tylko powiedzieć: „To co otrzymaliśmy NIE przekazaliśmy. Przeka daliśmy to co sami wymyslilismy”
    JA

  33. Zmieniono nam wiarę- nie chodź na nową mszę. Rozmowa z przypadkowym przechodniem 22.08.2019
    .https://www.youtube.com/watch?v=t7CNwkk1w7k

  34. NICK said

    Krzyk!
    Dobry krzyk.
    (33)
    Polecam.

  35. Joannus said

    Ad 27
    ”Było zagrożenie dla Polin powstania.”

    Może Pan zechce podać jakie i od czego.
    Miałem w ręku anglojęzyczne wydanie z 1976 roku, w nim mapka z pokazaniem ognisk strajków czy buntów w 1980 r. Musi autor antycypował, a może raczej był tylko wtajemniczony.
    Czy Gieremek domagał się czy nie, nie wiem. Wiem od Panów ze Stronnictwa Narodowego na emigracji, że z nimi właśnie generał konsultował plan, podobnie jak z Episkopatem.

    Niech Pan nie nabiera się na korowskie konfabulacje. Wystarczy, że otumaniony naród uwierzył, iż autentyczni aktywiści żydokomuny jawni i skryci, ojcowie i synowie, łącznie z pomagierami, solidarnością ”obalili komunę” .

    PS. Myślę, że gdy nawet Polska zniknie z mapy, politykierzy w szatkach zatroskanych patriotów i znawców wydarzeń minionych, będą jeszcze biadolić nad wprowadzeniem stanu wojennego.

  36. Joannus oszukuje sam siebie ? Owoce Stanu Wojennego nie oszukują.

    JA

  37. NICK said

    Panie Janie.
    Cenię Pana.
    Zatem wolę nie odpisać.

    Wprost.
    Milczenie sobie zadaję na dziś.
    Za pokutę.

  38. Boydar said

    „… wyście zmarnowali nasz dorobek …”

    Nie ma róży bez ognia. Im (nam) nie dano żadnej szansy aby nie zmarnować.
    WSZYSTKO zostało ustawione tak, żeby „się” zmarnowało.
    Co nie zmienia faktu, że z naszym aktywnym udziałem, ale do tej roli też nas tresowano jak zombie, przez ponad pięćdziesiąt lat a być może dłużej.

    Panu Gajowemu żal i smutno, że zmarnowano dorobek pokoleń powojennych. No pewnie że żal, smutno i mi. Tylko smutniej i żalej, że miliony dusz przez ten czas poszło się rąbać na drzewo. Bo materialne dobro odbudować można, upadłej duszy nie bardzo. A to wszystko teraz to upadłe dusze. Zamiast świadomie i z pokorą rozważać błędy przodków, to otumanione stado wyje radośnie, że nie musi się nawet żegnać. Żywcem kontrrewolucja żabojadzka.

    Tak czy siak ja bym na Pana JO tak nie krzyczał, uważam że jego racja jest słuszna, tylko on nie kumaty w powerpoincie. A misię już nie chce.

    Moim zdaniem, powody stanu nadzwyczajnego zwanego wojennym, w najmniejszym stopniu nie wiązały się z ruskim zagrożeniem. Być może Krasnaja Armia nawet by i weszła, gdyby musiała. Jednak nie mamy pewności czym by ten imperatyw miał być. To się musi wiązać z żydami, jak zawsze zresztą. Pozostawiając na boku rozważań Naszych Dzielnych Gajówkowych Emigrantów przypuszczać można, że wjazd wojsk sowieckich zostałby spowodowany wyłącznie w jednym przypadku – gdyby ci co powinni wyjechać uparli się zostać. Na szczęście wyjechali, czarne okulary trafiły im do przekonania. Ruscy zaś nic już nie musieli oprócz sprawiania wrażenia. Historia ponownie potoczyła się zaplanowaną koleiną.

  39. Troll Polonii said

    38
    Boydar

    Ja rozumiem, ze ocena zdarzen w naszym kraju jest bardzo wazna i dyskusje nad tym, co sie stalo sa bardzo potrzebne.
    Trzeba ustawic wage z szalkami i stawiac ‚dobre’ i ‚zle’ na szalkach.

    Ale narod, ktory nie szanuje swojej historii i szmaci cienie swoich przodkow, probuje wymazac cale okresy z historii narodu – nie zasluguje na istnienie. Przeciez niszczy sam siebie.

    Bog nam kaze okazywac milosierdzie i w kazdej modlitwie prosimy o odpuszczenie win …’jako i my odpuszczamy..’

    Historia narodu , to nie bajeczka o krasnoludkach na Dobranoc dla grzecznych dzieci.

    Pisze Boydar:
    „Tylko smutniej i zalej, ze miliony dusz przez ten czas poszlo rabac na drzewo. Bo materialne dobro odbudowac mozna, upadlej duszy nie bardzo”.
    ‚… nalezy swiadomie i z pokora rozwazac bledy przodkow..’

    Nie wiem, skad Boydar bierze statystyki i… ‚miliony upadlych dusz’ i jakie to dusze uwaza za upadle?
    To nie my bedziemy sedziami Sadu Ostatecznego.
    Ktore dusze sa ‚upadle’ zdaniem JO czy Boydara? Ich wlasne?

    Nikt w mojej rodzinie a nawet wsrod wielu moich znajomych i tych ludzi z roznych parafii w jakich przyszlo mi zyc – nie przestal byc wierzacym katolikiem.
    Takich ludzi bylo i jest bardzo duzo.

    Pracowalismy, wychowywalismy dzieci w duchu religijnym, uczylismy zyc zgodnie z Przykazaniami, modlilismy sie za dusze naszych przodkow, za pokoj na ziemi, za szczescie i prawidlowy rozwoj naszych dzieci.

    Swiecilismy Dni Swietych i radosnie przygotowywalismy sie do rocznic i obchodow Swiat religijnych..
    Dbalismy o rodzine.
    Przestrzegalismy sakramentow ..

    Pracowalismy dla dobra narodu: budowalismy, nauczalismy, rozwijalismy nauke i wiedze.
    To Polacy odbudowali kraj, stworzyli znakomity system oswiaty, zdrowia i opieki spolecznej.
    Dbalismy o nasze, polskie dzieci w zlobkach, przedszkolach, szkolach i na uczelniach.
    Dbalismy o dobro, bezpieczenstwo i godnosc naszych dzieci na koloniach, obozach, wycieczkach szkolnych a taksze w szpitalach i sanatoriach.
    Dzieci byly zawsze ubrane i najedzone.
    Uczylismy pacierza i szacunku dla innych.

    Budowalismy i dbalismy o Ojczyzne: o lasy, o zdrowe zbiory, o budowe miast, modernizacje wsi; rozwijalismy pokojowe i gospodarcze stosunki sasiedzkie z innymi panstwami.
    Pobudowalismy szpitale, uczelnie, cale miasta; zbudowalismy wszystkie wazne galezie przemyslu, transport publiczny, siec uslug, pobudowalismy drogi,
    Wybudowalismy Tysiac szkol na Tysiaclecie.

    W BARDZO BARDZO TRUDNYCH WARUNKACH.
    W 1945 roku Polska byla najbardziej zniszczonym krajem w Europie.

    „Bog, Honor, Ojczyzna” – to nie byly puste hasla. Koscioly byly pelne wiernych, budowalismy koscioly, wychowywalismy dzieci w duchu katolickim, dbalismy o opinie i szacunek na arenie miedzynarodowej, o wspolprace z innymi narodami, a przede wszystkim.. rozbudowalismy ojczyzne i strzeglismy pilnie jej granic.

    Frontalny atak na Europe zaczal sie juz na poczatku XX-lecia.
    Po wojnie meksykanskiej, napasci USA na Kube i Filipiny, przyszla kolej na Europe.

    A w Polsce?
    W czasie wojny hitlerowskiej nie mielismy tylu zdrajcow co w PRL-u i w obecnej Polsce.
    I juz nie jest nam potrzebny ani Bog, ani honor ani ojczyzna.

    A gdy chodzi o zagrozenie ze strony Sowieckiej Rosji w 1980 roku?..
    To przeciez armia sowiecka byla w Polsce.!
    I dwa i pol tysiaca niemieckich czolgow stalo na granicy zachodniej.

    Rzad unikal rozlewu krwi.
    Trudno sobie wyobrazic masakre, gdyby tak, jak na Ukrainie, wojska alianckie krajow NATO – „przyszly rebeliantom z pomoca”.

  40. Panie Gajowy, gdyby nie było Biskupa Williamsona nauki, uwiwrzylbym Panu.
    Ponieważ jest nauka Biskupa Williamsona, która jest czyta odwieczną Rzymskokatolicka nauka , to światło jej obnaża nie tylko fałsz Pana teorii w Gajowce forsowanej Pana Autorytetem od wielu lat, ale też obnaża Pana osobę jak i takich osób jak Pan: Joannus, Troll.

    Cóż jest wam po religii katolickiej, gdy wydaje się, że dla Was jest religią socjalizm po dzisiejszy czas.

    Swieta Tradycja uczy, że kropka nad i, przecinek usunięty z Niej zmienia Wiarę.

    Wy usuneliscie serce Świętej Tradycji – Mszę Świętą conajmniej… I żaden z Was nie potrafi się bić w piersi za tego konsekwencje dla Nas Dzieci i Pilski.

    W moim upadłym pokoleniu są jego przedstawiciele, którzy budują I umieją przyznać się do grzechu.

    Wy w bucie, dumie, pysze robiliście się I nas I robicie to po dziś dzień.

    My wam wybaczamy. Wy robicie się w złości nie potrafiac wybaczać nazywanie nas dupopolakami.

    JA

  41. Marucha said

    Re 38:
    Panie Boydar, religijność w PRL była AUTENTYCZNA – a nie taka jak teraz – pierdółki bez głębszej treści, puste obrządki.
    Dopiero TERAZ miliony dusz idą na zatracenia, a nie wtedy,

    Racja JO jest słuszna? Taki ch…
    Jego nieustanne ataki na nasze pokolenie – w większości jakieś psychopatyczne brednie – np. że Gierek nie powstrzymał modernizacji Koscioła – to jest, kurwa, SŁUSZNE?
    Niech oni się pochwalą, czego dokonali, k…a mać!

  42. Marucha said

    Re 39:
    Ma Pan rację: Polacy nie zasługują na istnienie jako naród.

    Plucie na własną historię, obrażanie całego pokolenia… A oni czego dokonali?
    Popierają marsze dewiantów bardziej, niż Kościół. Chodzą w jakichś podartych celowo szmatach, bo im powiedziano, że tak jest cool. Nie znają więcej, niż jakieś 500 słów.
    Czy uczą dzieci odmawiać pacierz?

  43. Marucha said

    Re 40:
    Pan jest nieuleczalnym idiotą. Dyskusja z Panem jest bezsensowna i tylko mnie ściąga na Pański poziom umysłowy.
    Za Pańskie brednie powinno się Pana obić kijem. .

  44. lewarek.pl said

    43.
    Napisał Pan to najlepiej jak można.
    A przy okazji, Polak-Ortodoks to najlepszy przykład tego, do czego prowadzi sekciarstwo religijne.

  45. Boydar said

    Panie JO, nie dam rady Pana obronić, za żadne piniądze, nec Hercules contra plures. Ale może mieć Pan pewność, że napisałem co rzeczywiście uważam. Natenczas musi to Panu wystarczyć.

    Czy mogę się mylić w ocenie ? Oczywiście, ze mogę, jestem jeszcze w tym wieku i kondycji i tak dalej .. już pisałem. Więc mogę, ale nie w tej sprawie. Ona dla unych za poważna jest, aby to co mamy zrobiło się na pstryk; lata (wieki ?) przygotowań i niekończące się pasmo zabiegów inseminacyjnych. A my jak te krowy, niepłodni.

  46. Panie Gajowy, prosze przeanaluzowac swój wpis, w którym napisał Pan, że My poparlismy Posoborowie. JA mieliśmy nie poprzeć skoro to jedynie otrzymaliśmy?
    Pana wpis nie ma logiki.
    Poza tym, nie potępiam całego pokolenia. Jak mogę potępić tych co byli meczennikami za wiarę, których zabito?
    Przeciwnie!

    Ja nawet nie potępiam tych co weszli do PZPR a jedynie opisuje FAKTY!

    Budowaliscie PRL bo wam pozwolono.
    Nam już nie pozwolono budować a zabrano to co budowaliscie. Zabrano, bo wasze pokolenie poszło na UGODE, Współpracę z żydami.

    W moim pokoleniu póki co są ci co nie uda na ugodę I żyją. Póki co. Jak długo ja nie wiem, ale wiem, że ja przed,e będę zabity niż zobaczy mnie Pan współpracującego z Żydami.

    Wira. Jaka o a powinna być to ja wiem I dlatego śmiem napisać, że was,a wiara była płytka, podmyta współpraca z socjalizmem..

    Nie będę się sprzeczak z Panem , bo Pan podchodzi emocjonalnie. W Pana wypowiedzi nie ma logiki, choć zawsze tym Pan się wyróżniał, ale nie w temacie PRL.Ten temat jest zbyt osobisty dla Pana.

    Nie dokonuje wpisów by Pana urazić a by prawdzie stało się zadość.

    JA

    Ps. Boydar się boi Pana…, ale ja nie ..

  47. ad.43. I zeby to byla tylko moja opinia? Boydar od czasu do czasu Panu delikatnie przeczy choc zaraz rakiem sie wycofuje by znow dac znac, ze Pan nie ma racji. Jednak Pan nie chce zauwazyc, ze sa tacy co nie ida za Pana glosem, bo go nie rozpoznaja jako prwde o PRL.

    Ksieza , ten we wpisie wyzej w 33 wpisie Krzyk… – wyraznie powidzial to co i ja napisalem. Pokolenie wasze odrzucilo Msze Trydencka i prawdziwa nauke Swietej Tradycji. Pan jednak upiera sie i dokonuje haniebnych wpisow mnie obrazajacych i pozwala mnie Pan obrazac, juz nie tylko Nickowi…za co Pan odpowie na sadzie ostatecznym…

    JA

    Ad.45.

    „Natenczas musi to Panu wystarczyć.” – Boydar

    Pan sie asekuruje przed „gniewem ” Gajowego. Pan i PRL BIS przezyje Panie Boydar… Wyobrazam sobie Pana w PRL :))

  48. Poza tym, nie jest prawda z e w Polsce dzis sie NIC nie buduje. Buduje sie. Przyklad, to Gorzow Wielkopolski. Przez caly PRL nie zbudowaliscie tyle ile w tym miescie zostalo zbudowane – tak, zbudowane dla Zydow,

    Poza tym, Polakow zydomasoneria z ktora wspolpracowalisci nas wyrzuca a wiec to co zostaje po nas, oni po prostu biora.

    Kolejna bzdura, to czas „polskiego PRL” – niby Gomulki, Gierka. To bzdura, bo pozwoliliscie li tylko na wyjad 10 000 zydow , tym, co przewaznie byli zbrodnizami, placiliscie im przez caly czas renty, emerytury!! Nie rozliczyliscie ich, choc mogliscie ( podobno), a miliony ze zmienionymi nazwiskami siedzialo i siedzi po dzis w Polsce na waznych stanowiskach. To PRL wyszkolil, wyuczyl POKOLENIE Zydow – to wy na to pozwoliliscie.

    To co Pan serwuje od lat o PRL to sa „Gajowego Maruchy Mity o PRL” a nie prawda i tylko prawda. To Pan jest zbyt emocjonalny, to waszego pokolenia przedstawiciele kresla bledny obraz o PRL, obraz, ktory dzieli pokolenia a nie laczy. Bo klamstwo dzieli a nie laczy. Brak pokuty dzieli a nie laczy.

    Czymu Boydar potrafi widziec, ze nasze pokolenie samoistnie nie upadlo a Pan nie widzi? Kto to obraza cale pokolenie Ja czy Pan.

    Ja dochodze prawdy wyciagajac reke do zgody miedzypokoleniowej a Pan na nia pluje wyzywajac mnie … i wielu od dupopolakow. Taki wyraz ja antysemita. Gdyby choc Pan nazywal nas liberalami jak ja was komunistami ale nie, Pan musi obrazic.

    Nie zgadzam sie z Panemw tym temacie. Jest Pan sam w tym temacie lub z oszolomami typu Troll.

    To Pan blokuje dyskusje swoja postawa a nie ja.

    JA

  49. Troll Polonii said

    46
    Te, Ortodoks z Jerozolimy, napisz jeszcze cos o swojej glebokiej… wiedzy o Polakach w PRL.
    Chetnie sie posmieje.
    I o tym jaka wyglada wiara plytka i podmyta socjalizmem.

    Czy ty w ogole wiesz co bazgrasz?
    Gdzie to pisze heretyku, ze socjalista to poganin czy ateista?
    W socjalistycznej Polsce byl przy ul. Lubicz w Krakowie zakon Karmelitanek, a w Mogile klasztor oo. Cystersow a na Bielanach czynny klasztor Kamedulow.
    Ja zaraz po wojnie chodzilem do przedszkola ss. Urszulanek.

    Ty bys draniu przehandlowal wiare na kazdym zakrecie historii.
    Katolicyzm Pilsudskiego byl dobry, a kardynala Wyszynskiego juz nie?.

    piszesz:
    „Budowaliscie, bo wam pozwolono”
    Polakom w odbudowie kraju pomagal Bog i Matka Boska
    Bog pozwolil mi przezyc ‚chrzescijanskie’ naloty aliantow.

    Przestan bluznic Bogu.
    Bog jest wszedzie i w kazdym systemie.
    Masz zwidy lunatyka bo ci sie wydaje, ze Boga TY wstawiasz gdzie chcesz albo przepedzasz.
    To juz ostatnie stadium zidiocenia i pychy dyletanta.

  50. ad.49. Odpisalem, ale komputer wcial. Moze i dobrze…

    Tak sobie mysle, ze dla was to jest za duzo. Wy nie przezylibyscie uznania faktow o PRL. Wierzcie sobie wiec w to co chcecie i musicie wierzyc.

    Moje pokolenie nie moze jednak budowac na piasku.

    JA

  51. Boydar said

    „… by znów dać znać, że Pan nie ma racji …”, że to niby do Pana Gajowego.

    To insynuacja, Panie JO; ale do wójta nie pójdziemy. Każdorazowo, gdy mam inne widzenie sprawy niż Gospodarz, wyraźnie zaznaczam – moim zdaniem, ja uważam że, etc. Czasem posuwam się do impertynencji oświadczając bezczelnie – „zachowam zdanie odrębne”.

    Widzi Pan, tak jak kiedyś oświadczyłem, ja się … lubię kłócić. Podobnie jak niektórzy lubią pojedynki, rosyjską ruletkę czy alpinizm. Co prawie na jedno wychodzi. Jak widać, nie wspomniałem o grze w karty. Otóż te moje pasje to prawie zupełnie jak rozbierany poker. Krzywdy wielkiej nie ma ale na palanta zawsze można wyjść. A ja bardzo nie lubię wychodzić na palanta. Choćby i z tej racji że faktycznie całkiem niezłym palantem faktycznie jestem. Posiadam również spore rozeznanie w wielu bardzo różnych zagadnieniach. Co stawia mnie w praktycznie każdej dyskusi na pozycji uprzywilejowanej. Także w dyskusi z Panem Gajowym. Niestety, mam tyle rozumu żeby zdawać sobie sprawozdanie, że skoro taki palant jak ja tyle wie, to ile musi/może wiedzieć człowiek z niemaniem palanctwa ? A Gajowy Marucha, nie wiem czy zdążył Pan zauważyć, bynajmniej na palanta nie wygląda …
    Poza tym, co również sygnalizowałem swego czasu, bardziej przywiązuję wagę do pustych miejsc w Jego wypowiedziach, mając ustawicznie w pamięci – „… niejedno mam do powiedzenia, a jeszcze więcej do przemilczenia …”. W przeciwieństwie do wielu tu w Gajówce, traktuję osobę Gajowego Maruch niesłychanie poważnie. Jest dla mnie indykatorem sytuacji w Polsce i na świecie, z bardzo wielu różnych powodów. Relacja z poważnym i poważanym człowiekiem zasadniczo się różni od relacji kundli, którzy wpadną znienacka, podziawczą, naszczają na dywan, czasem złapią za nogawkę. I mają szczęście jeśli nie zaliczą łopaty.

    Tak więc proszę Pana, uwzględniając, że nic nie jest naprawdę takie na jakie niby wygląda, dejpanspokój zez śmiesznymi tekstami typu „Boydar się boi Pana”. To żenujące. Równie dobrze można powiedzieć że Boydar nie bije żony bo się jej boi. Nie, zupełnie nie dlatego. A dlaczego, to domyśl się Pan sam.

  52. ad.51. Napisze wiec, ze Boydar robi kazdego w „balona”.. :))
    Pan sie zawsze wiwinie Boydar. Tego w Panu nie lubie, bo potrafi Pan niechcaco wystawic ludzi ..a sam po prostu ZWIAC.

    JA

  53. Joannus said

    Ad 40
    ”to światło jej obnaża nie tylko fałsz Pana teorii w Gajowce forsowanej Pana Autorytetem od wielu lat, ale też obnaża Pana osobę jak i takich osób jak Pan: Joannus, Troll.”

    Wezwany do tablicy, mimo bezsensu, odpowiem tak oto.
    Pan był bardziej normalny do czasu przylgnięcia do swego idola, biskupa usuniętego z FSSPX.
    Widocznie Pana głowa zbyt ciasna na jego retorykę anty modernistyczną i zarazem niestety antykościelną, sekciarską na wzór kalwińskiej.

    Rację ma Szanowny Pan Lewarek we wpisie nr 44.

    Jak ślepiec ukoszony przez wściekłego psa, uczepił się historii z okresu PRL, czyżby przewodnik Biskup tak polecił.
    Ja swego czasu dokuczałem człowiekowi za niezachowanie postu w Wielki Piątek,a spowiednik zakazał tego czynić.
    Pan musi nie być czystej krwi Polakiem, kiedy zero empatii do rzesz Polaków, a nie bacząc na stan obecny, rozlicza na swój sposób czas miniony, kiedy było o wiele normalniej.
    Ja czując się Polakiem i Katolikiem, nie pozwoliłbym sobie na dorabianie masońskiego anglosyjonu jak Pan. Wolę za niewielkie pieniądze służyć innym rodakom.

    Posłużę się takim porównaniem. Ktoś nam wysoko nad głowami rozpyla śmierdzący dym ideologii marksistowskiej czy modernizmu. Ludzie żyją w tym jak potrafią, pracują dla siebie i przyszłych pokoleń,a tymczasem po latach jakiś fircyk wrzeszczy – wy jesteście winni bo tym oddychaliście, nie wyłapaliście go.

    Może w dalszym etapie rozwoju zajmie się Pan winami średniowiecznych ludzi, którzy nie utrzymali na tyle wiary aby zapobiec następującemu po nim renesansowi.

    Czy Panu to odpowiada, czy nie, prawda jest taka.
    PRL zlikwidowano po to aby skasować ostatni bastion katolicyzmu, okraść z dorobku, zdemoralizować lud, rozwalić rodziny i rolnictwo,poszerzyć UE, dać starszym we wierze przestrzeń do życia. W tym niestety posłużono się taranem totalnie zahipnotyzowanego ludu miejscowego.
    Mógłbym Pana wywody uziemić bez trudu kilkoma cytatami z Ewangelii świętej.

    Ale poprzestanę tylko na tym.

    ”Kto rękę przykłada do pługa, a wstecz się ogląda, nie nadaje się do Królestwa Niebieskiego”.

    Proszę więcej mnie nie tykać, a ja nie będę odnosił się do pańskich urojeń.

  54. Dziekuje Panie Joannus. Pan niemalże nic o mnie nie wie a osadza.
    W temacie PRL i mojej opinii natomiast wie Pan, dużo, ale upiera się, że potępiam w czambul nie rozumiejąc, że to ostateczne czasy I wszystko musi się wypełnić…W nich.
    Moim obowiązkiem jest rozumieć co się dzieje by trwać w wierze. Rozumieć, oznacza potrafić opisać fakty, nawet, jeżeli się nie podobają w tym wypadku dla Panów.
    Jedyna osoba w Gajowce, która opisuje FAKTY o PRL z waszego Pokolenia jest Pan Roman K. I za to Panu Romanowi dziękuję.

    Jednak osoba, dzięki której rozumiem PRL czasy jest Biskup Williamson, który na przykładzie Anglii I Ameryki historii wyjaśniał „etiologie” choroby czasów ostatecznych… JA te nauka przełożyłam na PRL co ukazało Tragedię Waszego pokolenia I upadku.
    Dzięki temu , rozumiejąc to co się stało w PRL ja widzę większe możliwości Trwania w wierze dla nas, mojego pokolenia dziś.

    JA

  55. Marucha said

    Szczyt bezczelności….

    Facet, który praktycznie w KAŻDYM komentarzu atakuje pokolenie PRL i czyni mu absurdalne zarzuty, z brudnej dupy wyskrobane – ma za złe, że … jego się atakuje!

    To wasze zniewieściałe i spedalone pokolenie nie umiało nawet przechować tego, co myśmy w trudnych warunkach osiągnęli ciężką pracą. Ani dorobku duchowego, ani materialnego.

    To wy, zjeby, z entuzjazmem przyjęliście Judeokościół i wyparliście się Tradycji.

    To u was, cwele, łatwiej zebrać ludzi na demonstrację poparcia dla LGBT, niż w obronie Kościoła.

    Opowiedz Pan, co WASZE pokolenie zrobiło dla Polski. Śmiało, koorva, pochwalcie się!

    Ten człowiek nie tylko nic nie rozumie i nic nie wie – on NIE CHCE nic zrozumieć ani niczego się dowiedzieć – on chce na chama lansować swoje urojenia i fantasmagorie.

    I niech nas nie straszy Sądem Bożym.

  56. Powtorze, my otrzymaliśmy od Was Posoborowy, rewolucyjny Kościół z nieustającymi rewolucyjnymi zmianami tak jak otrzymaliśmy od Was Rewolucyjna Polskę a nie Katolicka, Panie Gajowy.

    Moje pokolenie w większości kontynuuje to co otrzymało od Waszego Pokolenia – rewolucje.

    Pokolenia nasze różnią się tym, że Wy gubiliscie, porzucaluscie Tradycyjna Wiarę Katolicka, Mszę Świętą Trydencka a NmMoje pokolenie w jego skromnej części odkopuje Wiarę I uczy się słuchać Mszy Trydenckiej, która chroni, opiekuje się Nie jako Skarbem, Sercem Polskości które Wasze pokolenie porzucilo.

    Podkreślę, moje pokolenie urodziło się po Soborze Watykańskim II oraz pierwsza Komunię otrzymało podczas Posoborowej Mszy w PRL, która sobie wymysliliscie , że jest Msza Święta wbrew Prawdzie!

    Proszę nie zarzucać nam, że przyjęliśmy z entuzjazmem Posoborowie, bo to Wy daliście nam je z entuzjazmem jako swoim Dzieciom. Jak Pan smie winę składać na Dzieci! Miałem 7 lat jak Wasze pokolenie uczyło.mnie Posoborowia I Posoborowej Mszy gdzie Ksiądz był tynkiem do krzyża I tabernakulum!!

    Żaden z Was nie uczył nas o naukach Piusa X! Pascendii , był zakazany? Dobrowolnie zaniechany!

    Pan wie, że LGBT to Żydzi organizują za potężną kasę, ale my zorganizowaliśmy Kaplicę Bractwa, to moje pokolenie , Panie Gajowy. To my zorganizowaliśmy Ruch Oporu, to moje pokolenie Panie Gajowy. Cieszy nas, że przedstawiciele Waszego pokolenia są z Nami! Cieszy nas, że się nawrociliscie na Wiarę swoich Ojców a naszych Dziadów!

    To jest jedynie najważniejsze co dla Polski każde z pokoleń musi robić. Wasze pokolenie to porzucilo.

    Takie są Fakty.

    Z was daliście się zrobić Socjalistów = Komunistów.

    Nas chcą Zdeprawowac I przerobić na kupę pedałów, ciot, zbokow różnej Maści, ale nasze pokolenie mówi I Działa Czyniąc NIE.

    Tak, wielka masa od nas upada, ale mała cząsteczka NIE, a jak, to się wciąż podnosi bo podnosił się Chrystus jak był biczoeany, tak I my podnosimy się po ciosach – upadkach!

    Nasze pokolenie- Mozgol…, ale i też Listwa choć młodszy a nasze dzieci to Przemysław, dzieci o już absolwenci Szkoły Bractwa ale też I już Ruchu Oporu.

    Wasze szkoły Gierkowskie, koedukacyjne, komunistyczne gdzie nie było Mszy a Apel a zamiast Ołtarza Flaga…

    Widzi Pan różnice?

    Przytoczę teraz Joannusa – „my mamy małe pieniądze, mamy biedę” ale mamy Boga i Wiare a wy socjalistyczny materialuzm, flage…i Posoborowie z Soborem Watykanskim II.

    Jestem wdzięczny wam za PRL, daliście nam fizyczne życie, ale ja nie chce PRL, bo chce Prawdę Drogę I Nadprzyrodzone Życie.

    JA

  57. Za PRL budowaliscie Socjalistyczny Raj równo dla wszystkich. Tworzyliscie Socjalistyczna Elite!!.. , ale przecież jest tylko Jeden Raj I to nie na tej Ziemi , która jest Znojem, w tym Polska Ziemia!

    My mamy znoj, cierpienie, materialne rozwarstwienie…bo nie ma równości i mnnniiilosci a walka dobra I zła podczas której naturalnie powstaje Elita Narodu, która pochodzi od Boga.

    Nasze czasy są daleko piękniejsze od PRL czasów, bo My podjęliśmy walkę dla Boga, której za PRL zaniechano…cały wysiłek oddając na Budowę Socjalistycznego Raju.

    My oddajemy cały wysiłek Panu Bogu intronizujac Najświętsze Serce Pana Jezusa w naszych Domach tak jak to było za czasów pradziadow, czasów Piusa X I Maksymiliana Kolbe.

    JA

  58. rafal c said

    Ad 57
    Elita od Boga? Wolne zarty! Szatanowi oddal Bog niepodzielne wladanie nad swiatem a ten robi co do niego nalezy.
    Caly wysilek Bogu? to skad sie bierze bieda,morderstwa i ogolny brak moralnych zachowan? Komornik wyrzuca rodzine na bruk?
    Taki wysilek Bogu oddajecie? To nie modlitwy trzeba ale postawy obywatelskiej. Ale do tego trzeba obywatela!! a nie modlacego sie
    idioty. najpierw badzcie obywatelami a wiernosci Bogu to nie zaszkodzi..

  59. Rafał C. Karą Bożą za PRL musi być. Plewy od ziaren muszą być odsiane a BOL , niesprawiedliwość- „nich wszystkie cierpienia prowadzą do Boga”

    Za te cierpienia trzeba dziękować Panu Bogu!

    JA

  60. Marucha said

    Re 59
    Może byś, nieuleczalny idioto, zażądał kary dla sprawców PRL, a nie jego ofiar?

  61. ad.60. Pan robi z siebie idiote piszac takim tomem i w taki sposob do mnie.

    JA

  62. Boydar said

    @ Pan JO

    „… Boydar robi każdego w „balona” …”

    Ooooo przepraszam, tylko tych co z gumy są. Chcą to maja, volenti non fit iniuria.

  63. Marucha said

    RE 56:
    Ty kłamliwa, psychopatyczna kreaturo…

    Pokolenia nasze różnią się tym, że Wy gubiliscie, porzucaluscie Tradycyjna Wiarę Katolicka, Mszę Świętą Trydencka a Moje pokolenie w jego skromnej części odkopuje Wiarę I uczy się słuchać Mszy Trydenckiej, która chroni, opiekuje się Nie jako Skarbem, Sercem Polskości które Wasze pokolenie porzucilo.

    Właśnie widać wasze sukcesy w odkopywaniu wiary. Kościół jest w upadku. W odwrocie. Ugina się przed byle żydkiem.
    I tylko taki idiota, jak Pan, tego chyba nie widzi.

    Podkreślę, moje pokolenie urodziło się po Soborze Watykańskim II oraz pierwsza Komunię otrzymało podczas Posoborowej Mszy w PRL, która sobie wymysliliscie , że jest Msza Święta wbrew Prawdzie!

    Myśmy to kurwa mać wymyślili, idioto?

    Nas chcą Zdeprawowac I przerobić na kupę pedałów, ciot, zbokow różnej Maści, ale nasze pokolenie mówi I Działa Czyniąc NIE.

    Was JUŻ przerobili. Łatwiej zorganizować poparcie dla zboków, niż dla Chrystusa i Jego Matki.

    Wasze szkoły Gierkowskie, koedukacyjne, komunistyczne gdzie nie było Mszy a Apel a zamiast Ołtarza Flaga…

    W naszych szkołach – nawet za Stalina – była MODLITWA przed rozpoczęciem lekcji („Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze…”), wisiał krzyż, mieliśmy lekcje religii. Mszy nie było, bo nie było jej gdzie odprawiać – co innego w specjalnych szkołach katolickich, jakie też istniały.

    Re 57:
    A to już szczyt bałwaństwa…

    Nasze czasy są daleko piękniejsze od PRL czasów, bo My podjęliśmy walkę dla Boga, której za PRL zaniechano…cały wysiłek oddając na Budowę Socjalistycznego Raju.

    Tak, o ich pięknie świadczy coraz mniejsza liczba ludzi chodzących do kościoła czy wierzących w Boga. Nie mówiąc, ze nikt już nie wie, w co wierzy. Wąż Pierzasty jest też opcją.

    Za PRL zaniechano walki dla Boga

    Ty kanalio… mówić mi się nie chce, bo jak dyskutować z idiotą…

  64. Marucha said

    Re 61:
    Ja, choćbym się usilnie starał, nigdy nie zrobię z siebie takiego idioty, jakiego Pan robisz z siebie mimochodem i bez wysiłku..

  65. Boydar said

    Oni się jednak muszą bardzo kochać … 🙂

  66. Marucha said

    Tak się modliliśmy w PRL:

    Przed nauką

    Duchu Święty,
    który oświecasz serca i umysły nasze,
    dodaj nam ochoty i zdolności,
    by nasza nauka była dla nas pożytkiem
    doczesnym i wiecznym. Przez Chrystusa,
    Pana naszego.

    Amen.

    Po nauce

    Dzięki Ci Boże
    za światło tej nauki,
    pragniemy, abyśmy nią oświeceni,
    mogli Cię zawsze wielbić i wolę
    Twoją wypełniać. Przez Chrystusa,
    Pana naszego.

    Amen.

  67. Troll Polonii said

    56
    JO
    Ty jestes taki kretyn, ktory wie, ze cale pokolenie PRL stalo na rogach ulic i rozdawalo waszemu pryszczatemu pokoleniu Watykan razem z papiezami.
    I do tego za darmo.

    No to porwales takie darmowe zawiniatko soborowe z Watykanem i papiezami i przywlokles do chalupy , gdzie twoja heretycka famula wywalila cie na zbity pysk bo sie okazalo, ze to nie byl zaden papiez w zawiniatku tylko biskup Williamson.

    Wiec lazisz teraz po oplotkach z tym zawiniatkiem i probujesz go upchnac ludziom ale chcialbys na tym cos zarobic.

    Tyle, ze za glupi jestes do marketingu religijnego i nawet frymarczenie swietosciami ci tez nie wychodzi – wiec sie nawet na ‚pardonera’ – handlarza podrobionych relikwii – nie nadajesz.

    I nawet nie wiesz, ze w tym zawiniatku , to wcale nie biskup Williamson, tylko socjalista Pinokio Cejrowski przebrany za komuniste..
    I ten Pinokio Cejrowski ma odslonieta nieprzyzwoicie piers, na ktorej ma wytatulowane:

    ‚Wasze pokolenie moze nasze pocalowac w dupe’.

  68. revers said

    Fragment „Gdzie tkwi trudność? 30 października 1984 roku, w dniu ogłoszenia opinii publicznej o wydobyciu zwłok księdza Jerzego Popiełuszki z nurtów Wisły (w rzeczywistości wydobyto je 26 października) wielkie późniejsze autorytety III RP, Tadeusz Mazowiecki i Bronisław Geremek, w obecności Mieczysława Rakowskiego, odbyli kilkugodzinne spotkanie z generałami Wojciechem Jaruzelskim i Czesławem Kiszczakiem, o którym opinia publiczna miała się nigdy nie dowiedzieć. Podła to była rozmowa, w trakcie której sprzedajni działacze „Solidarności” do spółki z najważniejszymi przedstawicielami komunistycznego reżimu ustalili, że kulisy zbrodni popełnionej na kapelanie Solidarności nigdy nie będą wyjaśniane. Umówili się zresztą nie „tylko” w kwestii, że prawda o tym, co się stało, zostanie zamordowana dokładnie tak samo, jak zamordowany został ksiądz Popiełuszko, ale zrobili znacznie więcej – wspólnie położyli kamień węgielny pod nowy podział Polski, który przetrwał dziesiątki lat i w jakiejś mierze trwa po dziś dzień. Straszna to była rozmowa – zarejestrowana przez generał Kiszczaka – która w istocie stała się fundamentem III RP i pokazała, na jakim podłożu – kłamstwa i zbrodni – powstała owa „wolna Polska”. I przez dziesiątki lat nic się w tej sprawie nie zmieniło…””””

    Czytaj więcej na: https://prawicowyinternet.pl/sprzedajni-dzialacze-solidarnosci-odpowiedzialni-za-niewyjasnienie-kulis-morderstwa-ks-popieluszki/?fbclid=IwAR3iJNEP0gaWlXk7eVfOzBChVCqUiansB_jYDzlwLK1ToCgaroX4LUkIW7I

  69. Boydar said

    Znacznie wcześniej musiała mieć miejsce zupełnie inna rozmowa, choć niekoniecznie w tym samym gronie. I to w jej trakcie zapadł wyrok na ks. Jerzego. Kilku jej uczestników jeszcze żyje, a diabeł cierpliwie czeka. Wiele bowiem dróg placów w piekle nie zostało jeszcze wybrukowanych, a to poważne zaniedbanie.

  70. lewarek.pl said

    Panowie, może już nie rugajcie tego JO i nie podbijajcie mu bębenka. Bo z nim jest coraz gorzej. Jeszcze chłopak zrobi coś głupiego.

  71. revers said

    Oby te wyroki nie zapadaly w kuriach lub innych zarzaadach, takze wobec wspolczesnie bliskich osob i swieckich np. sp. Anrzeja Leppera.

    Jaruzelski byl u Rotszyldow sprzedac polskie pod glejt na wlasnej osobie w 1985 roku.

  72. ad.70. Posoborowy Lewarku, prosze by Pan o mnie sie nie martwil. Nie Pan. Martw sie Pan o NICKA. To Pana towarzystwo.

    JA

  73. Marucha said

    Re 71:
    Ale co Pan?
    Przecież p.. Alexis napisał wyraźnie, że przed rokiem 2000 on w ogóle o Rothschildach nie słyszał. Nie było ich. Są bytem wirtualnym.

    >https://marucha.wordpress.com/2019/08/28/wolne-tematy-43-2019/#comment-851723
    Wpis nr 3.

  74. NICK said

    JO.
    Odpier.ol się od NICKa.
    Swoją gębą swą dópę podcieraj.

  75. revers said

    Pan Alex mimo ze siedzi w nieruchomosciach to malo wie o rynkach finansowych, o przeciez niedawno sam syn Rotszylda junior Jakub Rotszyld wypowiedzial sie doslownie i glosno „F+ck Trump”, wczesnij rowniez glosno o nim bylo po pierwszej wojnie balkanskiej gdzie w 1995 roku w juz sowjej nowej posiadlosci nad Adriatykiem w Montenegro przez kilka dni do tygodnia ucztowal swoje urodziny i kolejne zdobycze w nieruchomosciach i bankowosci , wlasnie FED Rotszylda podniosl stopy procentowe i Trump znowu jest na skraju przepasci, ale mimo to Trump wypowiada od 1 wrzesnia wprowadza kolejnaa wojne celnaa Chinom.

    No bezposrednio nie rozmawia sie z baronem baronow Rotszyldem, ma swoich asysntow pod dostatkiem, jest tez odlam rodziny Rotszyldow umiejcowiona blizej ecb w Frakfurcie/nM o nazwisku Poznanscy to oni dokonczyli reszte za Rotszylda, z Sachsem i Sorosem bliskimi wspolpracownikami.

    oj bedzie goraaco na gieldach swiatowych na jesien.

  76. ad.74. Wzajemnie. Kiedys sie spotkamy to sie policzymy Gowniarzu. Ja wiem jak sie nazywasz i ty wiesz jak ja sie nazwym. Co sie odwlecze to nie uciecze.

    JA

  77. lewarek.pl said

    76.
    No nie mówiłem, że z facetem jest coraz gorzej i to się może źle skończyć.

  78. Joannus said

    Ad 54

    ”Dzięki temu , rozumiejąc to co się stało w PRL ja widzę większe możliwości Trwania w wierze dla nas, mojego pokolenia dziś.
    JA”

    Niestety kolejny Pana błąd.
    Tymczasem Pan widzi większe możliwości, chyba tylko dla siebie i osób ze swego grona skupionego przy swoim Biskupie.
    Pan wierzy, że katolickie społeczeństwo z nakazu władz raptem od 1945 r utraciło automatycznie wiarę.

    Pan ma jakiś maniakalny stosunek do modernizmu. Kościół święty należy do Pana Jezusa, jeżeli jest jak jest to znaczy że realizowany jest plan oczyszczenia, zapowiedziany w Piśmie świętym. Pan ze swym gronem podjął się naprawiania i uwierzył w swoje siły. Ja trzymam się tego czego mnie uczono od małego, co przekazują Biskupi i Księża FSSPX.
    Od 1970 do 1995 chodziłem na novusy i jakoś nie zmieniłem wiary i nie musiałem dokonywać zwrotu.
    Dalej, ja w przeciwieństwie kieruję wzrok i troskę na dobro i trwanie narodu Polskiego. Nie pluję na rodaków którzy musieli żyć, czy pod Sasami, Napoleonem, Carami, Piłsudskim, Hitlerem czy Bierutem z kolejnymi wodzami,
    Rosjanie przeszli większe dobrodziejstwo od piekłoszcczyków, a potrafili zapisać min. słowa
    ”Rasija lubimaja nasza ziemla”, albo ” my gardimsia taboj”. Ja jestem dumny, że Polacy potrafili mimo ograbiania i zniszczeń, mimo zdania na siebie samych, mimo presji ideologicznej władz / od wymienionych/, na miarę możliwości poświęceniami i ofiarną pracą, zbudować wiele dla przyszłych pokoleń.
    Może się to wielu nie podobać zaznaczam, niemniej , w obiektywnym ogólnym osądzie w tamtych realiach rządząca ateistyczna monopartia więcej dobrego zrobiła dla Polski i Narodu, niż kolejne solidarnościowe.

    Kto uwierzy i wytrwa do końca będzie zbawiony.
    Do tego trzeba nieustannie walczyć o zbawienie siebie i bliźnich, a nie szukać winnych w przeszłości, co w efekcie daje mimochodem usprawiedliwienie dla tego co dzieje się obecnie, za sprawą wrogów Pana Boga, Krzyża świętego i Najświętszej Panny Maryi. A dzieje się źle, ale Pan jak zahipnotyzowany mówi wszem i wobec -ja widzę teraz większe możliwości. Tym to dając świadectwo o swym braku rozeznania rzeczywistości i krótkowzroczności.

  79. ad.78.

    Katolickie spoleczenstwo tracilo wiare powoli niezauwazajac jak ta wiara zostaje podmywana. Przyczyn bylo bardzo wiele i ja je rozpoznaje, w tym, dzieki nauce Biskupa W.

    Mozliwosci widzenia poprzez nauke Biskupw W sa dla wszustkich, nie tylko dla tych, co sa skupieni w kolo Biskupa W. Wierze, ze robia-ucza sie od Biskupa w tym Ksieza z Barctwa Piusa X . Po dzis dzien w internecie mozna znalezc filmy z wykladami Biskupa prezentowane przez wiernych Bractwa…

    Temat oczyszczania KRK to inny temat. Mozemy o nim pisac. Tu rozmawiamy o nas Polakach i jak my wiare tracilismy podczas PRL oraz jak ja na nowo przywracamy w naszym pokoleniu PRL BIS.

    Pan mial wielka laske wiary oraz ma znaczenie tez takie, ze Pan jako mlody czlowiek musial widziec i slyszec Msze Trydencka oraz ktos o niej Pana uczyl. Nasze pokolenie bylo pozbawione Mszy Trydenckiej i nauki o niej.

    I ja pracuje dla Bozej Chwaly z mysla o Polsce i NIE PLUJE NA RODAKOW – to robi Gajowy nazywajac Polakow Dupopolakami… – czy Pan tego nie widzi? Ja dochodzac prawdy o etiologii utraty wiery w narodzi po to by temu zaradzic stwierdzam FAKTY, za ktore wysie obrazacie i wyzywacie mnie.

    Rosja jest winnej i byla w innej sytuacji…. – niema co porownywac Polski i Rosji…
    ———————————-

    Tak, ja widze wieksze mozliwosci dzialania bo rozumiem co sie stalo z pokoleniem moich rodzicow – na bledach umiem sie juz uczyc. Nie znajac historii nie mamy szans na przyszlosc…

    JA

  80. P.S…..poza tym, jednym podpisem nie mozna spowodowac wyrzucenia Biskupa W z Bractwa Piusa X. Ten Biskup WCIAZ jest Biskupem Bractwa Piusa X, Panie Joannus.

    JA.

  81. Marucha said

    Re 79:
    I ja pracuje dla Bozej Chwaly z mysla o Polsce i NIE PLUJE NA RODAKOW

    Ha ha ha!

  82. Joannus said

    Ad 80
    Ja Biskupa nie wyrzucałem, nie znam też faktycznych przyczyn. Jednego się trzymam, musiał być ważny powód ku temu.
    Jak możliwe być wyrzuconym i zarazem być w FSSPX oto pytanie.
    Kilka tekstów czytałem i filmików oglądałem. Poprzestanę na tym tylko, bardzo mnie to zniesmaczyło. Tak nie czynili znani mi niektórzy święci, w sytuacjach powiedzmy podobnych, aby zamiast pokory stosować odgrywanie się.

    Jak mówił Benedykt XVI Kościół jakby okręt nabiera wody i zaczyna tonąć. A taka mała szalupka z Panem i Biskupem ma niby być niezatapialna, wolna od zasadzek przeciwników.

    Po drugie. Credo nakazuje wiarę w jeden powszechny, chociaż jest on poddany próbie i osaczony to nigdy go nie porzucę dla jakiejś grupy poza nim, a trwam w jedności poprzez FSSPX, które też jest w jedności i swoim apostolatem dobrze i opatrznościowo służy. Leczy zadane rany, i nie głosi triumfu szatana nad już niby pokonanym i straconym Kościołem Pana Naszego.

    A te słynne ”rozmowy” z Watykanem przyczyniły się do dobrego, na horyzoncie widać już zwrócenie się ku powiedzmy ”kontrreformacji” posoborowej.
    Czas u Pana Boga jest inny jak u nas ludzi. Nalali niczym nowego wina do bukłaków, a te fermentuje nawet zaczyna rozsadzać , aż stanie się ponownie jak stare. Nie wykluczone, że proces ten przyśpieszy, to co pokazała wizja z III tajemnicy fatimskiej.

    ”Błogosławiony ten, który zemnie się nie zgorszy” – te słowa trzeba właściwie rozumieć i pamiętać.

    Po trzecie wracając do poprzednich tekstów.
    W wymiarze indywidualnym winy i grzechu, czyli zła nam nikt nie wrzuca, my sami je czynimy, kiedy na jego natarczywe pukanie przyjmujemy, lekkomyślnie pokusę czy ofertę. Ze słabości czy nawet ze spodziewanego profitu i przyjemności, nie pomni na nakazy i zakazy wiary i uformowanego sumienia.

  83. NICK said

    Obraz bp Wiliamsona, rysowany przez osobę chorą, traci znacznie na wartości.
    A, może, o to tu chodzi?

    P.S.
    JO. (76) Ślicznie.
    To ty napisałeś, „katoliku”?

    Spierdalay jak mi tu.
    Ja cię ścierwo nie zaczepiałem.
    Od daaawna.
    Zatem zostaw mnie.
    Zarazo.
    Ikony rozlicz!
    Ile kasy zgarnąłeś?
    Żydzie… .

    P.S.II
    Gospodarzu.
    Ileż można.
    Mam podejrzewać, że działacie wspólnie?
    Żart.

  84. Listwa said

    @ 82 Joannus

    +

  85. Panie Joannus, to ze Btacteo jest , jest zasluga w tym, w olbrzyniej mierze Biskupa Williamsona.
    Jak Pan napisal, że nie zna szczegowol a JA je znam, sa publiczne I opidane m.in w zyciorysie BW – Ksiazce niedawno wydanej.

    Poza tym, czy człowiek, który będąc Świadkiem zaocznym zdrady Świętej Tradycji w PRL który się tej zdradzie nie sprzeciwił może dziś widzieć zagrożenie w nowym kierunku Bractwa Piusa X?

    JA

  86. NICK said

    Flaszka „Na Prymitywa”

    Prymityw zdanie swe wtrąca.
    Zamąca wciąż i zamąca.

    I Mirrą „go” i Kadzidłem.
    Wciąż. Pozostaje. Widmem….. .

    Prymityw ubogi… .
    Stąd. Jego srogi.

    P.s. Fraszka.

  87. Marucha said

    Mam wielki szacunek do bp-a Williamsona i spory żal do FSSPX za to, że ugięli się przez żydowską nagonką i usunęli go z Bractwa za to, że w PRYWATNYM wywiadzie podał w wątpliwość istnienie komór gazowych podczas II Wojny.

    We wszystko wrobili go szwedzcy Rzydzi z telewizji.. Najpierw zapewnili, że rozmowa z bp. Williamsonem będzie ściśle prywatna (a wtedy wolno mu głosić dowolne poglądy) – po czym złamali słowo i wszystko ujawnili publicznie, co natychmiast zmieniło kwalifikację wypowiedzi na publiczną „negację Holokałstu”..

  88. NICK said

    Też mam szacunek.
    Jak i do każdej osoby ludzkiej.
    Nie zmienia to faktu, że „coś” jest nie tak.

    U „kierowcy” biskupa.
    Wiliamsona.

    Niepotrzebnie spuszczam z tonu.
    Bo.
    JO.
    To.
    J.w.

    ——
    Co jest nie tak? To wspaniały człowiek.
    Czyżby obecność p.JO Go kompromitowała?
    Admin

  89. Dziękuję za wpis Panie Gajowy.
    W książce biografii Biskupa Williamsona wszystko jest szczegółówo opisane.

    Z perspektywy czasu widać wyraźnie, że wszystko było zaplanowane by podzielić Bractwo I to się unym udało a przysluzyl się do tego Biskup F. Biskupowi F było na rękę usunąć Biskupa, któremu Arcybiskup wyznaczyl nastepstwo I był Biskup Williamson przeciwny nowemu kierunkówi, który Biskup F nadal Bractwu.
    Czy TV I wywiad nie był pomocą dla Biskupa F w pozbyciu się „konkurenta” I opozycji oraz Autorytetu, któremu nie był w stanie sprostać?

    Po owocach poznajemy kto jest kto a przypadków nie ma.

    Usunięcie Biskupa W było podloscia oraz krzywda dla Bractwa ale i całego KRK I wiernych.

    Dzięki Panu Panie Gajowy, Pana Gajowce poznałem Biskupa. Bez Gajowki nigdy by do mojego z Ekscelencja poznania nie doszło.

    Kiedyś Pan napisał w Gajowce, zauwazywszy, że mam coś do zrobienia. Nie tylko ja ale i Pan, a było to działanie w kierunku założenia Ruchu Oporu w Polsce choć o tym nikt z nas nie wiedział, ale Pan Bóg wiedzial.. Listwy Spółdzielnia…Gajowiczow w tym Nicka …przerodziła się za sprawą całej atmosfery Gajowki w Działanie, które wydało Ruch Oporu w Polsce…, wspomoglo Ruch Oporu na Świecie…

    Pan Joannus napisał, że Święci nie robią tak jak Biskup Williamson. A ja widzę, że na ziemi wśród nas jest ktos jak Święty- Biskup Williamson: milujacy Prawdę dla której gotów jest na śmierć.

    To co ten Biskup przeszedł I co zrobił sam bez Pomocy Bożej człowiek nie był by w stanie dokonać.

    JA

    Jeżeli Pierwsi Apostołowie byli Głosem…., to Biskup Williamson właśnie Nim jest. Jest Głosem, który daje Świadectwo Prawdzie.

  90. NICK said

    Obecność JO kompromituje wszystko dzieło.
    Jeśli Wiiamson jest PRAWY a Jo jest apolodyktycznym kierowcą?
    OJ.

  91. Boydar said

    Nie, Panie NICK’u. Jeśli już, to kompromitacją jest tylko NASZA postawa wobec faktów. I obojętnie, czy rzeczywistych czy urojonych. Tylko z niej, z tej postawy, będziemy TAM rozliczeni. Bo można nie wiedzieć jak naprawdę było, człowiek nie wróżka, ale nie można nie wiedzieć jak się zachować wobec. Ja, stary Chacheł to Panu (i Wszystkim czytającym Gajówkę) mówię.

  92. Boydar said

    Nie dodałem, że także jak nie zachować się, no ale brak zachowania to przecież również zachowanie, jak by nie patrzył.

Sorry, the comment form is closed at this time.