Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Boydar o Instytut Rodła we Wrocław…
    Boydar o Wolne tematy (64 – …
    revers o Segregacja pacjentów. Koronawi…
    I*** o Duchowa przestrzeń Polski?
    Listwa o Wolne tematy (64 – …
    Listwa o Wolne tematy (64 – …
    Listwa o Wolne tematy (64 – …
    Boydar o Wolne tematy (64 – …
    Boydar o Wolne tematy (64 – …
    Kowalski3 o Facet o ksywce „Margot”
    Listwa o Wolne tematy (64 – …
    Boydar o Facet o ksywce „Margot”
    Boydar o Wolne tematy (64 – …
    Boydar o Wolne tematy (64 – …
    revers o Wolne tematy (64 – …
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 524 obserwujących.

Pociągi będą „śmigać” z Warszawy do Krakowa w rekordowym czasie

Posted by Marucha w dniu 2019-10-01 (Wtorek)

PKP ma świetne wiadomości dla podróżnych. Już wkrótce pociągi na trasie Warszawa – Kraków będą mknąć z prędkością nawet 250 km/k. Spółka zainwestowała miliony w nowy system sterowania ruchem.

System zapewni przede wszystkim stałą łączność z kabiną maszynisty oraz będzie kontrolował prędkość. Z kolei w przypadku zagrożenia automatycznie zatrzyma pociąg. Szczegóły dotyczące zakupu ujawnił podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

„Podpisywane umowy na budowę systemu ERTMS/ECTS i budowę wiaduktu na CMK (Centralnej Magistrali Kolejowej – red.) to kolejny krok w realizacji Krajowego Programu Kolejowego. To przede wszystkim inwestycja w bezpieczeństwo, ważna w perspektywie podnoszenia prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h – powiedział Bittel.

PKP zakupiły nowy system bezpieczeństwa, wartość inwestycji wyniesie 314 mln zł. Dzięki nowemu systemowi czas podróży z Warszawy do Krakowa wyniesie zaledwie 2 godz.

Wiceminister dodał, że właśnie dzięki wprowadzeniu innowacji czas przejazdu ze stolicy do Krakowa zmniejszy się o 30 minut. Aktualnie zajmuje 2,5 h, a celem są 2 h w roku 2023. Bittel podkreślił, że to zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo.

Pochwalił także parametry bezpieczeństwa polskich kolei, podkreślając, że są wyjątkowo wysokie. Zaznaczył jednak, że należy podjąć starania, aby „poprawa bezpieczeństwa była procesem ciągłym”.

Udział w konferencji wziął także prezes PKP Ireneusz Merchel, który poinformował, że aktualnie trwają prace na stacji technicznej w Idzikowicach. Jej modernizacja ma usprawnić przejazd pociągów, powstaną m.in. bezkolizyjne skrzyżowania, żeby CMK była przystosowana do przejazdu pociągów z prędkością 250 km/h.

„Efektem inwestycji na Centralnej Magistrali Kolejowej będzie także sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym” – powiedział Merchel. Jak dodano, nowy system bezpieczeństwa ma powstać do 2023 r.

Wg. https://pl.sputniknews.com

Pociągi będą ścigać się z elektrycznymi samochodami premiera Morawieckiego, pobierając prąd z polskich elektrowni atomowych.
Admin

Komentarzy 19 do “Pociągi będą „śmigać” z Warszawy do Krakowa w rekordowym czasie”

  1. Kwal said

    Ja już te opowieści słyszę mniej więcej od 1989 roku…

  2. JADAM said

    Śmieszno
    czy
    straszno
    …………..
    „”””””””””””””””””polska kolej .
    ……………… w (polsce -???c
    to tak , jak w domu wariatów oświadzyć
    Apollo 1313 start i lądowanie wg rozkladu

  3. Shinkansen said

  4. JW said

    W Chinach i Japonii takie prędkości są standardowe od dość dawna. Gdzie indziej pewnie też. Jesteśmy więc i w tej dziedzinie sto lat za Murzynami i Azjatami.

  5. A kogo stać będzie na bilet?

  6. brys said

    Nie przenoście nam stolicy, do Krakowa….

    Panie Krzysztofie, IT nieźle zarabia, menadżerowie średniego szczebla w różnych korporacjach, Biedronkach i innych, politycy. Metr tynku dochodzi do 40 PLN, tak więc i przedsiębiorcy budowlani. Do takiego składu z 300 osób wejdzie pewnie.

    Patrząc szerzej, dobra komunikacja dla dużego lotniska w okolicy z Krakowem, które zawsze miało duży odsetek rzymian na pewno nie zaszkodzi.

  7. Moher49 said

    A, ja, jaj, co to nie będzie. PSL obiecuje linię kolejową do każdej miejscowości.

  8. Sowa said

    Kiedy w roku 1971 rozpoczynano budowę linii CMK, to już wtedy zaprojektowano geometrię linii tak, aby była dostosowana do prędkości 250-300 km/h. Już wtedy!

    Względem wcześniejszych zapowiedzi skrócony został odcinek, na którym będzie obowiązywać prędkość powyżej 200 km/h – zamiast 224 km jest to obecnie 210 km. Jak wskazywał prezes Merchel, odcinek na północ od Korytowa został włączony w tzw. szprychę nr 7 CPK, i będzie objęty innym projektem. Jak zapewnia prezes PKP PLK, na odcinku od Korytowa aż do Zawiercia nie będzie żadnych zwolnień, a każdy odcinek trasy będzie można przejechać z pełną prędkością. Jak podkreślał, jest to możliwe dzięki dalekowzroczności projektantów linii CMK, wybudowanej pół wieku temu; jej geometria pozwala na znaczne podniesienie prędkości pociągów. – Tak powinno być również przy budowie nowych linii kolejowych w przyszłości – zaznaczył.
    https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/co-nam-da-etcs-poziomu-2-na-centralnej-magistrali-kolejowej-93780.html

    A to jest archiwalny film o budowie tej linii:
    „Jak powstawała Centralna Magistrala Kolejowa?”
    https://www.wykop.pl/link/1869664/jak-powstawala-centralna-magistrala-kolejowa/strona/2/

  9. Sowa said

    Przepraszam, pierwsza część filmu o linii CMK jest tutaj:
    http://patrz.pl/film,jak-powstawala-centralna-magistrala-kolejowa,131260.html

  10. Ad. 6

    IT nieźle zarabia, menadżerowie średniego szczebla w różnych korporacjach, Biedronkach i innych, politycy.

    No tak… Budżetówka dostanie, więc będzie miała… Jak za sanacji… A potem taki jak ja słyszy od fachowca „Remont mieszkania? No, tak ze wszystkim, to 15.000zł”. – Dziękuję, postoję.

  11. bryś said

    Panie Krzysztofie, gdzie Pan żyje? :))) Remont mieszkania 2 pokoje 50m^2 „ze wszystkim” – parkiety, kafelki, gładzie, nowa zabudowa do kuchni to około 50 tys. w średniej wielkości mieście. I termin za 3 miesiące, tak więc jeszcze może podrożeć!

  12. bryś said

    Zapomniałem o jeszcze jednej grupie:

    https://film.wp.pl/ile-zarabiaja-polscy-aktorzy-widelki-sa-bardzo-duze-od-200-zl-do-12-tys-za-dzien-zdjeciowy-6205405096474241a

    I PIŁKARZACH !!!!!! oczywiście. Będą śmigać aż miło.

    https://gol24.pl/zarobki-pilkarzy-gwiazdy-reprezentacji-dostaja-miliony-a-ile-zarabia-sie-w-ekstraklasie/ar/c2-14057503

    Tak więc panie Krzysztofie, nie ma co narzekać tylko się brać do „roboty”. (to żart oczywiście)

  13. Easy Rider said

    Pozostaje tylko pytanie, jaki tabor będzie kursował z takimi prędkościami? Na pewno nie słynne Pi.dolino, bo w tych składach został wyłączony system przechyłu pudła w łukach, gdyż w chwili zakupu, na polskich liniach pociągi nie kursowały z prędkościami powyżej 160 km/h. Będą przerabiać Pi.dolina, czy kupią znowu nowy tabor za grubą kasę?

    Ja bym wolał, żeby zamiast bajerować tymi prędkościami na CMK, przywrócono normalną, bezpośrednią komunikację kolejową między Śląskiem i Krakowem (Tarnowem, Rzeszowem) – jak wczasach PRL-u, a nawet jeszcze do pocz. lat 2000.

  14. Voodoosch said

    250 km/h 13km odtad dotad, 20 km pomiedzy tym, a tym i 5km o tam. Reszta drogi standardowa stowka. Aha i wizy zniosa….jak ch**j.

  15. ciul -ciul said

    przy tak ogromnej szybkosci , jezeli zawiedzie system hamulcowy, pociag bedzie sie mogl zatrzymac na stale dopiero we Wiednia, po 10 minutowym oddechu w Krakowie. Prosze rowniez skorygowac nazewnictwo , Stolica jest Wieden, a Krakow i Warszawa to prowincjonalne metropolie.

  16. NICK said

    Komentarz Admina.
    No i jeszcze żydło z wora moszny nie wiadomo jakiej będzie ostrzeliwana na tzw. autostradach polskich i bezdrożach usra-hell-skich.
    Jako przykład rozumienia.
    A wiadomo jest, że to ustawki są.

  17. Ad. 12

    Tak więc panie Krzysztofie, nie ma co narzekać tylko się brać do „roboty”. (to żart oczywiście)

    Żart rozumiem. 🙂 Do roboty próbowałem się „brać”, ale chyba „robota” była innego zdania… 🙂 Gdyby siły pozwalały…

  18. Ad. 14

    250 km/h 13km odtad dotad, 20 km pomiedzy tym, a tym i 5km o tam. Reszta drogi standardowa stowka.

    🙂

  19. Ad. 13

    Ja bym wolał, żeby zamiast bajerować tymi prędkościami na CMK, przywrócono normalną, bezpośrednią komunikację kolejową między Śląskiem i Krakowem (Tarnowem, Rzeszowem) – jak wczasach PRL-u, a nawet jeszcze do pocz. lat 2000.

    Panie kochany! Do tego potrzebny jest gospodarz! GOSPODARZ! A kto chce być gospodarzem całego kraju? Poza (;..)* chętnych nie widzę.

    * – patrz: Ustawa o ochronie dóbr osobistych Krzysztofa M. 🙂

Sorry, the comment form is closed at this time.