Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

  • The rainbow symbolizes the Covenant with God, not sodomy Tęcza to symbol Przymierza z Bogiem, a nie sodomii


    Prócz wstrętu budzi jeszcze we mnie gniew fałszywy i nikczemny stosunek Żydów do zagadnień narodowych. Naród ten, narzekający na szowinizm innych ludów, jest sam najbardziej szowinistycznym narodem świata. Żydzi, którzy skarżą się na brak tolerancji u innych, są najmniej tolerancyjni. Naród, który krzyczy o nienawiści, jaką budzi, sam potrafi najsilniej nienawidzić.
    Antoni Słonimski, poeta żydowski

    Dla Polaków [śmierć] to była po prostu kwestia biologiczna, naturalna... śmierć, jak śmierć... A dla Żydów to była tragedia, to było dramatyczne doświadczenie, to była metafizyka, to było spotkanie z Najwyższym
    Prof. Barbara Engelking-Boni, kierownik Centrum Badań nad Zagładą Żydów, TVN 24 "Kropka nad i " 09.02.2011

    Państwo Polskie jest opanowane od wewnątrz przez groźną, obcą strukturę, która toczy go, niczym rak, niczym demon który opętał duszę człowieka. I choć na zewnatrz jest to z pozoru ten sam człowiek, po jego czynach widzimy, że kieruje nim jakaś ukryta siła.
    Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w dupę, aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.
    Pod tą żółto-błękitną flagą maszerowali żołnierze UPA. To są kolory naszej wolności i niezależności.
    Petro Poroszenko, wpis na Twiterze z okazji Dnia Zwycięstwa, 22 sierpnia 2014
  • Kategorie

  • Archiwum artykułów

  • Kanały RSS na FeedBucket

    Artykuły
    Komentarze
    Po wejściu na żądaną stronę dobrze jest ją odświeżyć

  • Wyszukiwarka artykułów

  • Najnowsze komentarze

    Sarmata o Kard. Raymond Leo Burke: diabe…
    Leo o Na Suwalszczyźnie odkryto cmen…
    Leo o Na Pomorzu istnieją megality z…
    Salcie o Wolne tematy (64 – …
    wanderer o Zmarł Adam Słodowy
    NICK o Zmarł Adam Słodowy
    Marucha o Czas wprowadzić pełne równoupr…
    NICK o Ławrow: Kongres USA nie zatrzy…
    Bili de kid o Ławrow: Kongres USA nie zatrzy…
    Mietas o Ławrow: Kongres USA nie zatrzy…
    Bili de kid o Ławrow: Kongres USA nie zatrzy…
    Mietas o Ławrow: Kongres USA nie zatrzy…
    Marucha o Ławrow: Kongres USA nie zatrzy…
    jasiek z toronto o Czas wprowadzić pełne równoupr…
    Troll Polonii o Ławrow: Kongres USA nie zatrzy…
  • Najnowsze artykuły

  • Najpopularniejsze wpisy

  • Wprowadź swój adres email

    Dołącz do 500 obserwujących.

Przekop Mierzei Wiślanej. Rząd wyda 2 mld zł na wątpliwą inwestycję.

Posted by Marucha w dniu 2019-10-04 (Piątek)

Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną wchodzi w kolejny etap, w piątek podpisanie umowy na pierwszy etap prac. Rząd zachwala inwestycje, ta pochłonie 2 mld zł z budżetu, a korzyści są bardzo wątpliwe.

Mierzeja Wiślana. Inwestycja jest coraz droższa, zysk wątpliwy (Fot: Grzegorz Danielewicz/REPORTER)

Przekop Mierzei Wiślanej, według Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, poprawi dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantuje Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Ma to przyciągnąć turystów i wielbicieli windsurfingu.

Całość ma kosztować łącznie 2 mld zł z budżetu państwa, inwestycja budzi kontrowersje, bo planowane korzyści ekonomiczne są mocno wątpliwe. Tym bardziej, że jej koszty stale rosną. Pierwotnie miało to być 880 mln zł – to gigantyczna różnica w porównaniu z obecną wyceną.

Jest jeszcze jeden problem, przez Mierzeję Wiślaną będą mogły przeprawiać się jedynie małe statki. Długi na 1,3 km kanał żeglugowy będzie miał pięć metrów głębokości. Pozwoli to na wpływanie do Elbląga jednostek o zanurzeniu do czterech metrów, długości 100 i szerokości 20 metrów.

Takie statki są już niemal niespotykane. Pływają jeszcze m.in. po Renie oraz w rejonie Kanału La Manche, ale na Bałtyku ich brak.

– Nie ma nie tylko statków, ale także ładunków, które można byłoby przewozić poprzez Elbląg w kierunkach innych niż do lub z Kaliningradu – powiedział w rozmowie z „Rzeczpospolitą” prof. Włodzimierz Rydzkowski z Katedry Polityki Transportowej Wydziału Ekonomicznego na Uniwersytecie Gdańskim. Jak dodaje, ta inwestycja, z gospodarczego punktu widzenia, nie ma żadnego uzasadnienia.

Mówi się też o przekształceniu portu w Elblągu w tzw. port feederowy dla Gdańska i Gdyni. To zjawisko widywane na świecie, które polega na tym, że wielkie porty morskie współpracują z siecią blisko położonych mniejszych portów.

– W przypadku Elbląga to nie ma sensu z uwagi na dobre połączenie drogowe i niewielką odległość. Wygodniej i taniej można transportować kontenery z wybrzeża do Elbląga samochodami – powiedział „Rzeczpospolitej” zastrzegający anonimowość członek zarządu trójmiejskiego portu. Kanał przez Mierzeję Wiślaną ma być gotowy w 2022 roku.

Zob. też:
>https://www.money.pl/gospodarka/mierzeja-wislana-przekop-bedzie-drozszy-rzad-dosypie-pieniedzy-6400995223058049a.html

https://www.money.pl

Warto poczytać komentarze polskich mikrocefali pod powyższym artykułem. Przerażające… brakuje określeń na skali upośledzeń umysłowych.

derwisz
Na pewno jest nieopłacalny dla Rosji i Niemiec. Dla Polski jest nieoceniony wręcz bo zrzuca element uzależnienia od Rosji.

irek
skoro ruskie protestowaly, to znaczy ze oplacalny dla Polski

Rrrr
Wp to ruskie pionki ….tj dno!  [Kretynowi chodzi o to, że Wirtualna Polska to ruska agentura! – admin]

Sajra 23
A gdzie prestiż niezależność itd .Jestem ZA – kopać

Robert
Popieram przekop. Jeżeli nawet nie będzie zysku to i tak suwerenność naszego kraju jest najważniejsze.

Dalej nie chce mi się wklejać. 
Admin

Komentarzy 48 to “Przekop Mierzei Wiślanej. Rząd wyda 2 mld zł na wątpliwą inwestycję.”

  1. kazik said

    te 2 mld zł ?

  2. #1 p. Kazek..Pan jest bystry…Wszak trzeba zagospodarowac w calosci te 500mil euro z Singapuru podebrane przez PKO na budowe przekopu Mierzeji Wislanej :-))))
    (czywiscie minus ~190 mil zl na fundusz Lecha brata.)…

  3. Tu nie chodzi o żaden tam kanał, ale o kontrakty przy jego budowie. 🙂 Czyli my płacimy, a zarabiają krewni i znajomi królika. 🙂

    Naród, który miał za prezydenta zakładowego cwaniaka i obiboka i tak ma dobrze. 🙂

  4. Zerohero said

    Panie Maruha. Komentarze na portalu bankier.pl też mnie zirytowały.

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Podpisano-umowe-ws-budowy-kanalu-zeglugowego-przez-Mierzeje-Wislana-7750329.html

    W większości były OK. tzn. merytoryczne, z uzasadnionymi tezami. Można się z nimi zgadzać albo nie, odnieść do przytoczonej argumentacji. np. takie:

    „Mozna sie zastanawiac jak statki o zanurzeniu 4 m poplyna rzeka Elblag o zanurzeniu 2 m, czy jak utrzymac drozny kanal, w mulistym zalewie o sredniej glebokosci 1,5m. Mozna zadawac sobie pytania o ekonomie tego przedsiewziecia. Po pierwsze jesli port ma miec znaczenie, to potrzebna glebokosc 20m, jesli ma miec charakter pomocniczy, to potrzeba 12 m. 4 m to port o znaczeniu regionalnym do ktorego moga i powinny wplywac statki zaladowane w hubach. Problem w tym, ze mysl przekopu istniala w latach 70tych, gdy jedynym hubem byl Petersburg. Dzis nr 3, a wkrotce 2 bedzie port w Gdansku, ktory dzieli od portu Elblag 50 km. Nie widze uzasadnienia przeladunku w Gdansku na statek do Elblaga, a pozniej na samochod. To wydluzy droge o 1 dzien. A dzis czas to pieniadz. Jedynym zasadnym byloby gl3bogi przekop, z gleboka droga wodna, a urobek nie na wyspe, a na caly polder -i okoki 30 km^2 nowych zulaw. Ten przekop w obecnym ksztalcie bedzie mial charakter turystyczny, badz wylacznie propagandowy.”

    ale one zbierały minusy. Natomiast plusowana polemika wyglądała tak:

    Wprawdzie staram się trzymać daleko od polityki i o ile zawsze byłem sceptyczny w kwestii tzw. „ruskich troli” retoryka komentarzy pod artykułem jest zastanawiająca (z perspektywy bycia płatnym trolem komentarze idealnie wpasowują się w ten model, krytyka odkręcona na full).

    Ja sie cieszę, że kraj się rozwija, że powstaje inwestycja warta 1 mld zł, a jakie to możliwości otworzy dla regionu zobaczymy w przyszłości. Jak wam przeszkadza to żyjcie sobie w ziemiankach bo po co cokolwiek budować? Po co się myć, podróżować, chcieć mieszkać w lepszym kraju, bo powstaje infrastruktura? Niemca zapytajcie co o tym sądzi a nie Rosjanina. Wolę patrzec na zach ód niz na wschód a cała krytyka pomysłu jest stamtąd właśnie.

    Krytyk przekopu pisze o głębokości kanału, pisze o sensie ekonomicznym. Entuzjasta wali natomiast niekonkretnymi hasłami w stylu:

    „Wolę patrzec na zachód niz na wschód a cała krytyka pomysłu jest stamtąd właśnie”

    No proszę. Ten mikrocefal „woli patrzeć”. Inwestycja na miliardy a on ją uzasadnia „patrzeniem na Zachód”. Odlot. A jak już przy odlocie mowa, to proszę jaką pompatyczną mowę trzasnął minister Gróbarczyk:

    „To historyczny dzień dla Polski, to historyczny dzień dla Polski wschodniej, dla Pomorza, dla województwa warmińsko-mazurskiego, dla Elbląga i w końcu dla całego Zalewu Wiślanego. Otwarcie tej drogi, otwarcie dostępu to rzecz, która dla nas była priorytetem. Od dziesięcioleci mówiło się, obiecywało się, że ta inwestycja musi być zrealizowana. To przez te 30 lat mówiono o tym. Dzisiaj to staje się faktem, faktem podpisania umowy i rozpoczęcia już realizacji, czyli podjęcia prac na przekopie”

    k…wa. Drętwe, pompatyczne teksty. Na Białorusi właśnie kończą (a może już skończyli) budowę elektrowni atomowej. Polska natomiast kupuje prąd z Niemiec. POPIS kładzie lagę na budowę elektrowni, zamiast tego buduje idiotyczne przekopy rozpuszczając plotki, że to załamie Rosjan. Co następne? Mosty wzdłuż rzek? Wyzwiemy każdego krytyka od ruskiego agenta i nikt tych „inwestycji” nie śmie skrytykować.

  5. Zerohero said

    Rety. ceha a nie ha. Marucha. Przepraszam.

  6. Maverick said

    Takie kometarze sugerują że Polacy nie nadają się na nic innego jak na tanią siłę roboczą. Nie tylko że nie widzą jak wydawać efektywnie pieniądze na inwestycje, ale się chełpią z marnowania.

  7. Polski western said

    Nic dziwnego, ze w Polsce rzadza zydy. Polacy nie nadaja sie nawet do samodzielnego myslenia. Byle szkapa dorozkarska ma wieksze pole widzenia niz Polak zapatrzony w Zachod jak szpak w pizde. .
    i nie widzi kto naprawde rozkrada Polske i polski przemysl i kto wyciaga z ich kieszeni kazdy zarobiony miedziak..
    A przekop mierzeji z cala pewnoscia nie bedzie sluzyc polskim interesom.
    I nie byl to polski pomysl.
    Jak zwykle anty-Polak, rusofob ma w dupie polskie interesy; najwazniejsze jest, zeby Rosje niszczyc chocby nawet kosztem istnienia panstwa polskiego.
    Juz to nie raz przerabialismy ale zapijaczony Polak uczepil sie Rosji jak pijany plotu i drze sie na caly swiat, ze mu Rosja przeszkadza.
    Ostatnie wystapienie Polski w Radzie Europejskiej jest kolejnym przykladem, ze obecne chamstwo polskie zarzucilo wszelkie zasady dyplomatyczne wyuczone w PRL.
    Zeby choc polusom placili za te swinstwa ich obermajstry z Zachodu!.
    W Unii Europejskiej piastuje Polska role, raz dziada proszalnego a raz tresowanego kundla: mamy prosic o laske i ujadac na wybranego przez Zachod wroga.
    To sie nazywa wolnosc i suwerennosc narodu.

  8. Boydar said

    A ja uważam, że Ruskim z jakiegoś powodu ten przekop pasuje, i tylko robią wrażenie że nie.

  9. Bazy danych said

    3
    Krzysztof M
    Chodzi o kolejna baze USA, ktora pomoze Polsce kontrolowac Rosje.I ten North Stream 2.
    Polacy to sprzedajne dziwki. Zobaczymy jak beda piszczec po 2023 roku.

  10. Nie kacap said

    Jest to wymierzone w kacapów. Żeby ich drażnić. A nuż zaatakują i zacznie się.

    ————–
    Rosjanie aż tak bardzo się nie przejmują idiotyczną polską „inwestycją”.
    Co najwyżej mogą być lekko zdziwieni.
    Admin

  11. revers said

    re4 Pan Bankowy analizator zapomnial dodac koszty dodatkowe utrzymnania kanalu do eksploatacji, ktore w krotkim czasie moga wielokrotnie przekroczyc koszyty budowy, bo kanal bedzie zasypywany 365 dni w roku mulem rzecznym i okresowa z nasileniem piaskiem sztormowych cofek, czy praadow morskich, bez wzgledu na to czy pan bankier bedzie na urlopie na slonecznym poludniu, czy wolna niedziele lub bedzie mial inne zyczenia i widzenia za gretka bedzie zatrzyamc CO2 i sztormowaa cofke..

    O innych aspektach ekologicznych lepiej nie mowic, np wyginieciu rzadkich okazow ptakow, czy ryb, a i foczka nie doplynie, ina fauna i flora, chyba ze zgory zaklada sie ze i szambo warszwaskie bedzie rowniez mial swoj odstojnik w mierzei wislanej jak zatoka gdanska.

    No zobaczy sie co jeszcze da sie ugrac i utargowac, morze jakie nowe kasyno gry u Maksyma?
    .

  12. Ale dlaczego? said

    Takie pisiorowane inwestycje, nie w przemysł a w pijar i aby „Ruskim dokopać” noszą znamiona celowego dążenia do bankructwa Polski. Podobnie kiełbasa wyborcza.
    Bankruta łatwiej spacyfikować. Eskimosi o tym doskonale wiedzą.

  13. Marucha said

    Polactwo jest tak zdurniałe, że bez zastrzeżeń uwierzyło w ewidentny fejk, przedstawiający Trumpa:

    ani przez chwilę nie zastanawiając się, że prezydent USA w roli słupa ogłoszeniowego to idiotyzm.

    Nie pomogło nawet umieszczenie czegoś takiego:

    Zostałem nazwany (regulaminowo) trollem Putina, ruską zasraną onucą – i jak w ogóle mogę podawać w wątpliwość niezmierną i bezinteresowną przyjaźń Trumpa wobec Polski.

    Wydaje mi się, że masa krytyczna została już dawno przekroczona i dla Polski nie ma ratunku.

  14. Ad. 7

    Polacy nie nadaja sie nawet do samodzielnego myslenia.

    Polacy nadający się na przywódców zostali usunięci. Jedni na bok, inni na dół.

  15. Troll Polonii said

    14
    Krzysztof M
    Nie chodzi o przywodcow bo tych to Polacy sami nie uszanuja.
    Ogladam wiadomosci z Peru i Ekwadoru. Jakos Amerykanie nie moga tam przekupic sobie zadnych ‚wspolpracownikow’.
    Obecnie, tuz przed wyborami w Polsce , publika dyskutuje, kto jest lepszy: PiS czy PO. Polityczny recycling.
    Przeciez dwupartyjny system sie nie sprawdza. Obie partie maja wspolna polityke zagraniczna. A przeciez relacje miedzynarodowe sa rownie wazne jak i polityka wewnetrzna.
    Czytam polskie gazety; wszystkie oficjalne media na jedno kopyto: zachwalaja obecny system i potepiaja historie Polski.
    Gorzej, bo popieraja Polacy wszystkie ‚spontaniczne’ rewolucje organizowane przez USA.
    Wlasnie ogladalem w Polsat-News , ze w Hong Kongu mlodziez chinska walczy o demokracje! Dzielnie walczy! Niszczy caly biznes rodakom i jako zywo przypomina zachowaniem majdan..
    Dzielnie im w tym pomagaja ‚zaprzyjaznieni’ amerykanscy dyplomaci i CIA.
    A my zyjemy wedlug orwellowskich spostrzezen z Farmy Zwierzat: ‚cztery nogi -dobre, dwie nogi-zle’.

    I nikogo jakos nie zainteresowalo z kim robimy finansowe przekrety w …Singapurze.
    Polskim problemem jest …niewiedza i brak zainteresowania otaczajacym swiatem.
    Frankisci! Przezyjmy to jeszcze raz!

  16. Sebastian said

    Ani słowa o bursztynach ?, a podobno miały zrekompensować koszty inwestycji

  17. revers said

    Bo to drugi Amber Gold, nikt nie ma wiedziec skad i ile. A poza tym rynek bursztynow opanowany jest przez ukraincow, ktorzy u siebie masowo wyplukuja bursztyn i karczuja lasy na terenach bursztyno nosnych, z cena nikt nie podkoczy a i nowi dostawcy znad wisly mogaa byc blokowani, albo oskarzenii o agenture rosyjskaa.

  18. Re: Artykul…
    A co z elektrownia atomowa i ile juz kwasniewskiego zydowska sfora wydala „kasy”???…
    No i gdzie ta elektrownia????…

    Jak zyd chce ukrasc 2 milardy zlotych, to kazdy „pomysl” jest dobry, a jak 300 milardow rocznie, to jest jeden z lepszych „pomyslow”…

    Wniosek: „Kazdy dobry „pomysl” ma na celu „zaslonic” (odciagnac uwage) od tego „najlepszego pomyslu”…

    ========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  19. revers said

    W sumie rosjanom na reke bedzie, beda mieli mniej tytuszek-spicli droga wodna, mniej wydawan bumazek dla lodzi wiekszych, czy lodzi patrolowych, prz czym musieli swoje radarki wylaczac lokalizujce.

    za to mogaa zablokowac wejscie na mierzeje i wody Kalinigradu w 100% lub podniesc czynnik bepieczenstwa o kolejny bastion.

  20. Yah said

    A może przekop jest robiony by umożliwić seals desant na materacach dmuchanych na Kaliningrad ? 😀

  21. Ad. 22

    Da się tamtędy wywozić tytan. Lub jego rudę. Złoża są niedaleko.

  22. Easy Rider said

    Dziwi mnie ten zgodny chór krytyków przekopu Mierzei Wiślanej, obejmujący również Gajówkę, który to chór jakby współbrzmi z siłami, dla których celem było zniszczenie polskiej gospodarki morskiej. Na sprawę trzeba spojrzeć obiektywnie, tj. w oderwaniu od polityki, PiS-u czy kampanii wyborczej. Perspektywicznie też, bo przecież ewentualne pogłębienie kanału, to nie jest już jakieś miliardowe przedsięwzięcie. Pretensje o to, że kanał nie ma 20 m głębokości – to tak, jakby ktoś miał pretensje do inwestycji drogi krajowej, że to nie jest autostrada.

    Warto dodać, że z propozycją przekopu wystąpił w 1945 r. przedwojenny wicepremier, Eugeniusz Kwiatkowski, który, jako związany z budową portu w Gdyni w 20-leciu międzywojennym, zapewne widział sens gospodarczy takiej inwestycji – mimo istnienia państwowej „przyjaźni” ze Związkiem Sowieckim, z czego wynikał brak problemów z przepłynięciem przez Cieśninę Piławską.

  23. Zerohero said

    No i co ma pływać tym kanałem?

  24. Easy Rider said

    Ad 23 – Zerohero.
    Nie wiem, co będzie pływać, bo przekop stworzy nowe możliwości, nieporównywalne do obecnych, gdzie jakiś ruch statków jednak ma miejsce. Czy w przypadku budowy dróg podobnie dręczy Pana pytanie, co będzie nimi jeździć?

    Tutaj analiza tej inwestycji, dokonana przez Instytut Staszica:

    http://instytutstaszica.org/2019/05/13/analiza-instytutu-staszica-dotyczaca-projektowanego-przekopu-mierzei-wislanej/sytuacji .

  25. Ad. 24

    Link nie działa. Link właściwy:

    http://instytutstaszica.org/2019/05/13/analiza-instytutu-staszica-dotyczaca-projektowanego-przekopu-mierzei-wislanej/

    W tekście achy i ochy. Na korzyść oczywiście. I ani słowa, że toto ma mieć 5m głębokości, Czyli będą tamtędy pływać jachty. 🙂

  26. Zerohero said

    Ten tekst wklejony przez Easy Rider jest kupą bełkotu. Piszą aby budować port, bo… kolej w Elblągu już jest. Panie Easy Rider! Kup Pan sobie małą betoniarkę elektryczną. Prąd już masz. 😀 Taka logika 🙂

    Aż sprawdziłem inne teksty z tego „instytutu”, no i nie zawiodłem się. Piszą o wojnie hybrydowej z jaką zmaga się Ukraina, o konieczności zbudowania gigantycznego lotniska w centrum Polski (dla Pentagonu), chwalą F35, ganią antysemityzm, ostrzegają przed ruskimi trollami, obalają mity o szkodliwości 5G. Rozumieją konieczność odejścia od węgla i apelują o integrację europejską. Zamieszczają relację z rozdania jakiś statuetek przez Gazetę Polską.

    Próbka ich myśli

    http://instytutstaszica.org/2019/03/11/piotr-luczuk-sila-razenia-fake-newsa-w-pigulce-kulisy-gry-konfliktem-polski-z-izraelem/

    niech ktoś wyjaśni gdzie tu jest motyw przewodni, tzn. o co w tym k chodzi! Bełkot.

  27. Easy Rider said

    Ad 26 – Zerohero.
    Nie sprawdzałem wiarygodności wymienionego Instytutu w innych tematach, ale w tym omawianym argumenty wydały mi się w miarę racjonalne. Natomiast nie mogę zgodzić się z taką metodą oceny instytucji, że jeżeli kłamią w jednej sprawie, to kłamią we wszystkich. Gdyby bezwzględnie stosować tę metodę, to w przypadku do zbrodni katyńskiej, do dzisiaj musielibyśmy wierzyć w wersję sowiecką, gdyż prawdy świat dowiedział się od hitlerowców.

    Panie Rider,
    Ten „Instytut” to najzwyklejsza eurosyjonistyczna tuba. Zero wiarygodności. Nawet jak napiszą, że 2+2=4, to trzeba to sprawdzić.
    Admin

  28. Marucha said

    Re 22:
    Jeśli rząd będzie miał zamiar zbudować drogę asfaltową szerokości 45 cm między Kasprowym a Świnicą – to też mamy pełne prawo spytać, kto nią będzie jeździł. Chyba hulajnogi.

    Jeśli głębokość przekopu nie ma znaczenia (co sugeruje p. Easy Rider), to zróbmy go na 15 centymetrów. Łodeczka z kory przepłynie – na złość ruskim.

    Re 24:
    Co będzie pływało tym przekopem? Jakieś nowe, jeszcze nie wynalezione statki które się nie zanurzają? Poduszkowce?

    A Instytut Staszica to przecież dno i pięć metrów mułu. Typowa euro-pierdolnia intelektualna. Rzygać się chce.

  29. revers said

    Zablokowac tez bedzie latwo, wystarczy jedna barka z piachem, lub wiekszy dron z piachem i kicha.

    A podany link analizy przedsiewziecia do strony instytutu im. Staszica nie dziala, widocznie rowniez Staszica juz przeniesiono na koszerny cmentrarz za 100 mln. zlp.

    ———–
    Niektórzy nigdy nie wyrośli z czasów, gdy nad morzem kopali dołki i rowki, które napełniali wodą.
    A że jeszcze przy okazji wymierzy się olbrzymiego kopniaka Putinowi i zatrzęsie potęgą jego Imperium – to tylko plus.
    Admin

  30. Ad. 29 (Admin)

    Niektórzy nigdy nie wyrośli z czasów, gdy nad morzem kopali dołki i rowki, które napełniali wodą.

    Przypomniał mi Gajowy wakacje w Krynicy Morskiej 1964… Setki maleńkich fląder w kałużach na plaży… Zapach morszczynu na brzegu… I meduzy, które łapaliśmy gołymi rękami… To morze żyło…

    ———–
    Tak było… Ja byłem w Międzywodziu…
    Admin

  31. Ad. 29

    A podany link analizy przedsiewziecia do strony instytutu im. Staszica nie dziala

    Powyżej podałem poprawny link. Pan nie przegląda wpisów?

  32. Ad. 28

    „W środę z Portu Gdańsk wyruszy w kierunku Warszawy ponad 70-metrowy zestaw rzeczny, złożony z pchacza oraz barki załadowanej 20 kontenerami o zanurzeniu 80 cm.”

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Po-40-latach-barki-wroca-na-Wisle-n112041.html

    Kontener standardowy, to ok. 30m3. Waga własna ok. 24t. 1 m3 tytanu = ok. 4,5t. Cena: 6,5E/kg. Więc taka barka zabiera 20×30=600m3, 600×4,5t, daje nam 2.700t surowca. Wartość tego 17.000.000E. Ile takich barek dziennie Elbląg da radę odprawić? Informacje są tu: http://www.port.elblag.pl/page/show/4/infrastruktura?lang=pl

  33. lewarek.pl said

    To jest inwestycja wyłącznie prestiżowa. Na złość Rosji. Przekop poprawi żeglugę turystyczną. Ruch towarowy nie będzie przezeń szedł, bo obok jest Gdańsk z łatwym dostępem do portu i wielkimi możliwościami przeładunkowymi. Towar dla Elbląga będzie dostarczany do Gdańska, a stamtąd TIRem lub pociągiem. Żaden spedytor nie będzie się bawił w przeciskanie się ciasnym i płytkim przekopem. Za 20 lat kanał zarośnie i będzie tylko atrakcją turystyczną i kłopotem dla mieszkańców Mierzei Wiślanej. Lepiej byłoby te pieniądze przeznaczyć na pogłębienie toru wodnego przez Zalew Szczeciński, którego warunki żeglugowe ograniczają rozwój portu w Szczecinie.

  34. Ad. 33

    Ruch towarowy nie będzie przezeń szedł, bo obok jest Gdańsk z łatwym dostępem do portu i wielkimi możliwościami przeładunkowymi.

    A jeśli Gdańsk zaczną kontrolować Niemcy? Uważa pan, że to niemożliwe?

  35. gnago said

    Hm. Czemu się dziwimy przekopowi, to taki pstryczek w nos ruskim aparatczykom. Sekowali nas za caratu, Związku Radzieckiego i Rosji. W cieśninie też blokując pozwalając wg swego widzimisię. Oszczędność czasu też jest ważna. Przykładem kanał Kiloński dziś częściowo zapomniany bo wąski , ale używany: https://www.marinetraffic.com/pl/ais/home/centerx:9.4/centery:54.1/zoom:8

    Z czasem ożywi region a czy się zwróci tak samo jak autostrada bezpłatna czy eska nigdy. Gdyby jeszcze budowana polskimi siłami polskich firm

    ——
    Bzdury.
    Admin

  36. lewarek.pl said

    34.
    A jeśli Gdańsk zaczną kontrolować Niemcy? Uważa pan, że to niemożliwe?

    Dobre pytanie. Przypuszczam, że gdy Gdańsk zaczną kontrolować Niemcy, to stanie się to w wyniku takich zmian politycznych, które i polskość Elbląga postawią pod znakiem zapytania. Poza tym nigdy Elbląg nie będzie alternatywą dla Gdańska. Nie da się z niego zrobić drugiej Gdyni właśnie ze względu na brak dobrego dostępu od strony morza dla dużych statków.

  37. gnago said

    bzdury?
    Autorytarnie niczym Tow. Stalin . Można coś szerzej w kilku zdaniach :
    dlaczego?. A nie po kobiecemu w tych dniach z PMS. Farmakopea tego zespołu dość bogata złagodzi objawy

  38. bryś said

    Czy nie jest to przypadkiem rezerwat przyrody? Do tego trzeba będzie jeszcze zrobić tor na zalewie.

    Zalew jest płytkim akwenem, w którym bezpiecznie mogą poruszać się statki o zanurzeniu do 1,8 m i na tyle pozwala Cieśnina. Przekop, wraz z koniecznym do wykopania (i utrzymania!) kanałem dostępowym między nim a portem w Elblągu, ma umożliwić żeglugę statków do 4 m zanurzenia – co pozwoliłoby na dziesięciokrotne zwiększenie tonażu (długości do 100 m, szerokości do 20 m). Takie statki nigdy nie pływały po Zalewie, a siedliska, jakie stworzy tor żeglugowy (o docelowej głębokości chyba 5 m, pojawia się w studium wartość 5,5 m), nigdy w Zalewie nie występowały, choć Mierzeja kiedyś była poprzerywana.

    Za: https://dzikiezycie.pl/archiwum/2008/pazdziernik-2008/przekopac-czy-nie

  39. bryś said

    O! Ruski agent kolejny, profesor:

    „- W odległości 60 km leży gdański terminal kontenerowy DCT, wyremontowana jest droga ekspresowa S7, więc kontener z Gdańska dotrze do Elbląga i okolic w ciągu godziny. Po co ktoś miały transportować taki ładunek przez nowy kanał?” – pyta prof. Włodzimierz Rydzykowski z Katedry Polityki Transportowej na Uniwersytecie Gdańskim.

    Sam mógłbym to napisać też, ale jak już jest napisane, jest bardziej wiarygodne.

    https://innapolityka.pl/przekop-mierzei-wislanej-powstanie-port-dla-kajakow-i-zaglowek/

  40. Marucha said

    Re 35, 37:
    Pieprzone chore bzdury, panie Gnago.

    Kiedy to Rosjanie „blokowali cieśninę pozwalając wg swego widzimisię.”? No?

    Ten przekop… dla jakich jednostek będzie się nadawał? Kajaków i żaglówek, ogólnie biorąc.
    Co on odciąży? Co ułatwi? Jak ożywi region?

    Pan jest idiotą.

    A w ogóle to idź Pan stąd.

  41. Easy Rider said

    Ad 40 – Marucha.
    Ma się rozumieć, że Elbląg ożywiłby dopiero ruch stutysięczników? Chodzi o żeglugę o charakterze rzecznym czy morskim przybrzeżnym, do czego głębokość 5 m jest w zupełności wystarczająca.

    Poniżej jest wykaz nabrzeży portu w Świnoujściu, z podaniem głębokości zanurzenia – proszę zauważyć, że znaczna część nabrzeży posiada te głębokości poniżej 4 m.

    http://www.ums.gov.pl/nawigacyjne/ost/zanurzenia_Sw.pdf

  42. Marucha said

    Re 41:
    Panie Easy Rider,
    Tak, ma Pan rację.
    Ruch kajaków i żaglówek (oraz rzecznych statków wycieczkowych) zatrzęsie imperium Putina i zapewne całkowicie je rozwali.

  43. Ad. 36

    Przypuszczam, że gdy Gdańsk zaczną kontrolować Niemcy, to stanie się to w wyniku takich zmian politycznych, które i polskość Elbląga postawią pod znakiem zapytania. Poza tym nigdy Elbląg nie będzie alternatywą dla Gdańska

    I alternatywą nie będzie, bo nie o to chodzi. Jeśli pan uważa, że suwalski tytan Jankesi pozostawią Niemcom, to … może jest pan w błędzie? A jeśli tak, to barkami towarowymi da się wywozić urobek właśnie przez Elbląg. Przypominam, że w Polsce stacjonują (i stacjonować będą) wojska nie niemieckie, a amerykańskie.

  44. Boydar said

    „… ruch kajaków i żaglówek (oraz rzecznych statków wycieczkowych) …” – Pan Gajowy

    Z obsługi i nadzoru nad tym ruchem zostanie uwolniony spory kontygent rosyjskich służb.

    Mówię wam, że Ruskim to pasuje. A gadka to szmatka.

  45. NICK said

    Mówiąc inaczej.
    Jak ‚ruski’ zechce to uczyni pożytek.
    Zechce; słowo klucz.
    No bo… .

  46. Easy Rider said

    Ad 42 – Marucha.
    Nie wiem, dlaczego chce mi Pan przyprawić rusofobiczną „gębę”, gdyż ja wcale nie uważam tej inwestycji za skierowaną przeciwko Rosji, bo niby dlaczego? Gdyby nawet Cieśnina Piławska była na terytorium Polski, też inwestycja miałaby sens, gdyż jest to prostu duży SKRÓT na pełne morze i w kierunku portów Trójmiasta. Nie byłbym też pewien, że tak to odbierają Ruscy, jako skierowane przeciwko nim działanie, a to, że PiS wykorzystuje to propagandowo jako działanie antyrosyjskie – cóż, taka już ich rusofobiczna mać.

    Może więc mieć rację kol. Boydar (44), że tak naprawdę, ten przekop może być Ruskim na rękę, bo nic w ten sposób nie tracą, a pozbywają się kłopotu z kontrolą ruchu statków, ponadto – odpada pretekst do szkalowania Rosji o utrudnianie żeglugi przez Cieśninę Piławską.

  47. Marucha said

    Re 46:
    Panie Easy Rider,
    To, co ja uważam, czy co Pan uważa, niewiele znaczy.

    NAJEWIDENTNIEJ ten rowek będzie przekopany w celu „uniezależnienia” się od rzekomych kaprysów Rosji, która ponoć – kiedy jej to tylko wpadnie do głowy – blokuje przejście polskim jednostkom przez Cieśninę Półtawską. Przecież takie jest oficjalne stanowiko naszego ukochanego rządu. I tak myślą nasi ukochani rodacy, wystarczy zajrzeć na polskojęzyczne fora.

    No nic, powodzenia – w skracaniu szutrową ścieżką objazdu na autostradzie,

  48. NICK said

Sorry, the comment form is closed at this time.