Dziennik gajowego Maruchy

"Blogi internetowe zagrażają demokracji" – Barack Obama

38 lat temu wprowadzono w Polsce stan wojenny

Posted by Marucha w dniu 2019-12-13 (Piątek)

[… i go całkowicie zmarnowano… – admin]

W nocy z 12 na 13 grudnia rozpoczęły się zatrzymywania działaczy Solidarności oraz innych organizacji opozycyjnych. W ciągu kilku dni w 49 ośrodkach internowania umieszczono około 5 tys. osób.

W ogromnej operacji policyjno-wojskowej użyto w sumie 70 tys. żołnierzy, 30 tys. milicjantów, 1750 czołgów, 1900 wozów bojowych i 9 tys. samochodów.

O godz. 6 rano Polskie Radio nadało wystąpienie gen. Wojciecha Jaruzelskiego, w którym informował on Polaków o ukonstytuowaniu się Wojskowej Rady Ocalenia Narodowego (WRON) i wprowadzeniu na mocy dekretu Rady Państwa stanu wojennego na terenie całego kraju.

Decyzja o wprowadzeniu stanu wojennego zaakceptowana została 5 grudnia 1981 r. przez Biuro Polityczne KC PZPR. Gen. Jaruzelski otrzymał od towarzyszy partyjnych swobodę co do wyboru konkretnej daty rozpoczęcia operacji. W nocy z 8 na 9 grudnia 1981 r. w trakcie spotkania z przebywającym w Warszawie marszałkiem Kulikowem gen. Jaruzelski poinformował go o planowanych działaniach, nie podając jednak konkretnej daty ich rozpoczęcia.

Notatka z tego spotkania, sporządzona przez gen. Wiktora Anoszkina – adiutanta marszałka Kulikowa – została opublikowana przez prof. Antoniego Dudka w „Biuletynie IPN”. Wynika z niej, że gen. Jaruzelski wprost zażądał wsparcia militarnego po wprowadzeniu stanu wojennego, mówiąc:

„Strajki są dla nas najlepszym wariantem. Robotnicy pozostaną na miejscu. Będzie gorzej, jeśli wyjdą z zakładów pracy i zaczną dewastować komitety partyjne, organizować demonstracje uliczne itd. Gdyby to miało ogarnąć cały kraj, to wy (ZSRR) będziecie nam musieli pomóc. Sami nie damy sobie rady.”

O wyznaczonym terminie wprowadzenia stanu wojennego marszałek Kulikow i przywódcy sowieccy zostali poinformowani 11 grudnia. Operacja jego wprowadzenia rozpoczęła się w nocy z 12 na 13 grudnia 1981 r. Jeszcze przed północą jednostki MSW, składające się z grup specjalnych, oddziałów ZOMO, jednostek antyterrorystycznych, funkcjonariuszy SB, oddziałów Jednostek Nadwiślańskich przy wsparciu wojska rozpoczęły działania.

W ramach operacji „Azalia” siły porządkowe MSW i WP zajęły obiekty Polskiego Radia i Telewizji oraz zablokowały w centrach telekomunikacyjnych połączenia krajowe i zagraniczne.

Grupy milicjantów i funkcjonariuszy SB przystąpiły w ramach operacji o kryptonimie „Jodła” do internowania działaczy Solidarności i przywódców opozycji politycznej. Do miast skierowano oddziały pancerne i zmechanizowane, które umieszczono przy najważniejszych węzłach komunikacyjnych, trasach wylotowych, głównych skrzyżowaniach, gmachach urzędowych i innych obiektach strategicznych. Przeprowadzono aresztowania wśród niezależnych intelektualistów, w tym także wśród organizatorów i uczestników obradującego w Warszawie Kongresu Kultury Polskiej.

W odpowiedzi na wprowadzenie stanu wojennego i zatrzymania działaczy związkowych i opozycjonistów w wielu zakładach pracy wybuchły strajki, które były brutalnie tłumione przez oddziały milicji przy wsparciu wojska. Szczególnie dramatyczny przebieg miały wydarzenia na kopalni Wujek w Katowicach, gdzie śmierć poniosło dziewięciu górników. Ogółem w starciach z milicją w okresie stanu wojennego śmierć poniosło kilkadziesiąt osób.

/TVP Info, wpolityce.pl/
https://www.magnapolonia.org

Komentarzy 56 to “38 lat temu wprowadzono w Polsce stan wojenny”

  1. gnago said

    I pomyśleć żę w tym samym czasie kryzys mijał i Gierek spłaciłby kredyty. Do chwili przewrotu płacone: rata z odsetkami. A po latach to widzę działania połowiczne jakieś, zamiast likwidacji czy braterskiej pomocy w łagrowaniu wypoczynek w Arłamowie.

  2. Marucha said

    Re 1:
    Napuścić Polaków na działania, jakie im samym szkodzą, jest dość łatwo, co wykazuje historia.

  3. Olo said

    I właśnie w dniu dzisiejszym, w 38 rocznicę wprowadzenia stanu wojennego, służby żydo-banderowskiego reżimu dobrej zmiany aresztowały Jacka Międlara. Stan wojenny to była zabawa w komórki do wynajęcia. Dzisiaj mamy wojnę hybrydową, prowadzoną przez reżim dobrej zmiany w sojuszu z żydo-banderyzmem i anglo-syjonizmem, przeciwko Polsce i Polakom.

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2019-12-13/jacek-miedlar-zatrzymany-przez-abw-bron-dluga-wylamana-furtka/

  4. Lily. said

    Ci,co kochali Polske i Narod,pragneli dla
    NIEJ zyc i pracowac, zmuszeni byl
    do opuszczenia SWOJEJ Ojczyzny.
    Nie wiem,czy jest jakas tablica,Im poswiecona.

  5. Proszę sprawdzić kto dostał polski węgiel,zaraz po wprowadzeniu stanu wojennego.Gigantyczne dostawy dla kraju,w którym był węgiel ale górnicy strajkowali.Policja i wojsko w tym kraju lała na ulicy górników.Byli ranni i ofiary śmiertelne.Więzienia zapełniły się górnikami.Wy znacie ten kraj.Ja również.To nie jest rebus.To są fakty.Pomijam,że PRL miała umowy gospodarcze.Rząd tego znanego kraju,jeszcze przed stanem wojennym,prosił PZPR …o pomoc i węgiel.On dotarł do tego kraju.

  6. 38 lat temu wprowadzono w Polsce stan wojenny przeciw terrorystom i bandytom w kadrze Solidarności.Opłacanych przez USA.

  7. Olo said

    @ Marek Lipiński

    Terrorystów i bandytów opłacanych przez USrael powinno się rozstrzliwać na miejscu a nie internować. Dzisiaj nie mielibyśmy tego co mamy, czyli kompletnego wyniszczenia Polski i Polaków. Ale kto ma zbyt miękkie serce, musi mieć twardą d u p ę i liczyć się, że w nią dostanie…

  8. Janusz T said

    Swego czasu myślałem, że z powrotem zaadaptują obóz koncentracyjny – Auschwitz – Birkenau, bo nie będą mieli już tyle więzień, by ludzi zamykać.
    I to wszystko robili przeciw bezbronnym cywilom.
    Do dzisiaj większości katom albo i wszystkim, włos im z ich łbów nie spadł i dobrze im się tu żyje.

  9. revers said

    Na pamiaatke tego wydarzenia, zatrzymanie ks.Mielcara za „mowe nienawisci” i nowy wymiar totalitaryzmu, na miare ulepszonego Orwella, czy Newerlaya..

    https://wprawo.pl/2019/12/13/pilne-jacek-miedlar-zatrzymany-abw-z-dluga-bronia-za-mowe-nienawisci/?fbclid=IwAR3DTdwzzbzjzUyWgkK6DU7muMuW2Zd1hM6iqXw3OH7qQL0JzThVfjkxDwU

  10. revers said

    opps ks.Jacka Miedlara

    https://wprawo.pl/2019/12/13/pilne-jacek-miedlar-zatrzymany-abw-z-dluga-bronia-za-mowe-nienawisci/?fbclid=IwAR3DTdwzzbzjzUyWgkK6DU7muMuW2Zd1hM6iqXw3OH7qQL0JzThVfjkxDwU

    ——
    Chętnie bym zamieścił artykuł, ale nie mam po prostu czasu załatwiać sobie zezwolenie ks. Międlara na publikację.
    Jestem sam.
    Admin

  11. Kapsel said

    Lizbońskie tragiczne 13 grudnia 2007 r. – O tym Polakom nie wolno zapomnieć!!!

    12 grudnia 2007 r. – Prezydent RP Lech Kaczyński przybywa na czele polskiej delegacji do Lizbony celem podpisania Traktatu z Lizbony konstytuującego nowy byt prawa międzynarodowego (superpaństwo) i likwidującego suwerenność Polski. Media poprzedziły to nagłaśnianiem przepychanek pomiędzy ośrodkiem rządowym i ośrodkiem prezydenckim odnośnie tego, czy Lech Kaczyński poleci do Lizbony w jednym samolocie razem z premierem Donaldem Tuskiem, czy też polecą oni dwoma oddzielnymi samolotami. W ten sposób odwracano uwagę Polaków od dramatu dla Polski i Narodu Polskiego, który nastąpi w dniu 13 grudnia 2007 r.
    Powstawały w ten sposób pozory niezgody pomiędzy ośrodkiem prezydenckim i ośrodkiem rządowy. Ostatecznie wylatują dwoma oddzielnymi samolotami.
    .
    Media, ani ktokolwiek inny, nie podają, że Traktat z Lizbony podpiszą w imieniu Prezydenta RP premier Donald Tusk i minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski i że to im Prezydent RP Lech Kaczyński udzielił pisemnych pełnomocnictw do działania w jego imieniu, a zatem, że Lech Kaczyński będzie podpisywał Traktat z Lizbony za pośrednictwem ustanowionych przez niego pełnomocników.

    https://jozefbizon.wordpress.com/2012/12/11/lizbonskie-tragiczne-13-grudnia-2007-r-o-tym-polakom-nie-wolno-zapomniec/

    16 grudnia 2017 r. – 26 rocznica zdrady Polski i Narodu Polskiego w wykonaniu Krzysztofa Skubiszewskiego i rządu polskiego (?) z Janem Olszewskim na czele

    Zdradę skutecznie przykryto wszczętą przez Korwina Mikke burzą lustracyjną z jej wykonawcą Antonim Macierewiczem.
    W tej samej orkiestrze zdrady grali: SLD, UD, KLD, PL, SLCh i PC z braćmi Kaczyńskimi na czele, a w 2006 r. podzielili się oni na: lewicę, liberałów i tzw. prawicę – eliminując po drodze ze swych szeregów wszystkie niewygodne im osoby. Stało się to również za przyczyną O. Tadeusza Rydzyka i jego mediów.

    Po dzień dzisiejszy Układ Europejski z 16 grudnia 1991 r. jest przed Narodem Polskim skrywany. W sejmowej bazie aktów prawnych widnieje tylko jego zwiastun. Nie ma tam opublikowanego tekstu tego układu.

    https://jozefbizon.wordpress.com/2017/12/16/16-grudnia-2017-r-26-rocznica-zdrady-polski-i-narodu-polskiego-w-wykonaniu-krzysztofa-skubiszewskiego-i-rzadu-polskiego-z-janem-olszewskim-na-czele/

  12. revers said

    Po 38 latach …

    wszystko od nowa a Daniels z ministrem skarbka Kosińskim szykuje wyszlamowanie 200 mld. od Polaków którzy trzymajaa pieniądze w gotówce, przez wydanie za wartość tych pieniądzy zerowych obligacji niby pańtwowych i loterie pienieżną kto ma wygrać bonus z 200 mld zrabowanych tubylcom pieniędzy.

  13. Janusz T said

    Panie Kapsel, Skubiszewski, Olszewski i Lech Kaczyński alias Kalkstein (Ukraiński żyd z Odessy), to byli ultra Żydzi, bo już ich nie ma – zdechli.
    To i podpisali traktat żydowski (Lizboński).
    Nie wiem czy rdzenny Polak by to podpisał ?
    Proszę szanownego grona, oni do dzisiaj nie zmienili godła (orła), nadal jest ten sam orzeł, co za PRL-u, z przybitymi skrzydłami przez gwiazdki; dołożyli mu na odpierdol koronę, a gwiazdki pozostały ?!?
    Tusk, za to co zrobił powinien wisieć, a został szefem Partii Ludowej w żydowskim europarlamencie, tak naprawdę wrogim Polsce (Timmermans i inne śmierdziele, śmiertelnie wrogie Polsce).
    Dochodzą do tego jankeskie wojska tutaj, to się nie wzięło z niczego.

  14. Lily. said

    Re 17;Kapsel
    Kampania przedwyborcza Jaroslawa Kaczynskiego,rok 2015,oswiadczenie.
    „Jesli wygramy wybory,to bedziemy
    kontynuowac polityke mojego brata „.
    Ma sie rozumiec,TA z 11 wrzesnia 2006 r.
    „Mowia,glosuj na PIS=Kaczynscy,a z Polski
    pozostanie NIC”.

  15. Lily. said

    Wiadomosc !
    Gronowka k/ Odessy,wiadomo,o co
    chodzi, obecnie Lupolowie.

  16. revers said

    ad10

    Sarcia juz to zrobiła, za pana gajowego, tylko w innym kontekscie, ale zgodna naracją Grossa, Tokarczuk, Dudy i całej szabasowej nadwislanej wierchuszki …

    „Zatrzymanie Jacka M. przez ABW to dobry prezent na Chanukę.”

    https://www.magnapolonia.org/dziennikarka-jewish-pl-zatrzymanie-jacka-m-przez-abw-to-dobry-prezent-na-chanuke/?fbclid=IwAR0_GIW5pq7IBqCi35pVIvOUM5pN1qJuyzlMsIh-H992HIOKoESrSN-D4zQ

  17. MatkaPolka said

    PO 38 LATACH

    KONSEKWENCJE STANU WOJENNEGO

    Polska po wojnie była w gruzach – w 75% zniszczony – zaczynała od ZERA
    W wyniku II wś Polska była zrujnowana przez zbrodniczą, nazistowską III Rzeszę niemiecką; wycofujący się okupant ewakuował ludność niemiecką, jeśli sami wcześniej nie uciekli
    „Ewakuacji” ludności niemieckiej, przeprowadzona była przez niemieckie władze nazistowskiej, zbrodniczej Trzeciej Rzeszy niemieckiej w styczniu i lutym 1945 roku, – jako wykonanie zarządzenia Hitlera, które nakazywało, aby opuszczane obszary Trzeciej Rzeszy niemieckiej pozostawić „ziemią martwą i spaloną” (tote oder verbramte Erde)

    Po II wojnie światowej Polska w latach 1945 – 1980 została odbudowana

    W okresie Gierkowskim – 1970 -1980 Polska osiągnęła największy rozwoju gospodarczy
    – wybudowano najwięcej zakładów przemysłowych i mieszkań.
    Za Gomułki – skromniej i wolniej-, ale Polska też się rozwijała

    Efekt stanu wojennego – odbudowana po II wś Polska została rozsprzedana i ponownie skolonizowana – przez „sprzymierzeńców” – Niemcy i USA.

    Tzw. „Opozycja Demokratyczna”, była finansowana przez USA i Niemcy – przez National Endowment for Democracy (NED) National Democratic Institute and the National Republican Institute, USAid, – KTORZY POTEM ZŁUPILI POLSKE

    Dowód na finansowanie „Demokratycznej Opozycji” przez CIA, NED, USAid, Congress USA
    http://www.thirdworldtraveler.com/CIA/Reagan_CIA.html

    OPOZYCJA DEMOKRATYCZNA w PRL – to była agentura obcego i wrogiego państwa
    To członkowie KOR – później dorwali się do władzy po plecach robotników

    Komitetu Obrony Robotników stanowiło trzydzieści osiem osób:
    KOR – Komitet Obrony Robotników – poststalinowska młodzież z ze związkami w CKŻwP – Centralny Komitet Żydów w Polsce; założycielami KOR-u byli Macierewicz, Michnik, Kuroń Lipski, Kaczyńscy. …. CKŻwP przemieniony w Towarzystwo Społeczne Żydów w Polsce – to taki nieformalny ośrodek dyspozycyjno – decyzyjny, gdzie się oczywiście tajnie i kulturalnie robi polskiego goja w tzw. „rure”.

    Agenturę obcego i wrogiego państwa normalnie ( na całym świecie) powinno się osadzić w więzieniu, osądzić i rozstrzelać. (Macierewicz, Michnik, Kuroń Lipski, Kaczyńscy – KOR)

    Jednak gen. Jaruzelski zrobił inaczej – utrwalił obcą agenturę, która potem przejęła władzę
    A Polska została złupiona i rozsprzedana, w kryminalnym procesie zwanym „Transformacja Ustrojowa

  18. Zbyszko said

    Wszystkim którzy uważają Jaruzelskiego za bohatera który obronił Polskę, chciałbym tylko zadać jedno pytanie :
    dlaczego po wprowadzeniu Stanu wojennego, Jaruzelski internował Gierka i to jeszcze podłych warunkach, także że przez 0,5 roku nikt nie wiedział co się z nim dzieje, a tzw „opozycjoniści” balowali w tym czasie w rządowym ośrodku wypoczynkowym w Arłamowie?
    Z kim a takim razie był w zmowie Jaruzelski?, z Gierkiem, który go trzymał jako szefa WP, czy z
    opozycjonistami” którzy Gierkowi robili sabotaże, prowokacje i zamieszki?

    Czy Stan wojenny nie był więc tym zwieńczeniem puczu na Gierku?
    Bo te zestawione ze sobą dwa fakty wyraźnie mówią, że tak właśnie było.

  19. jasiek z toronto said

    Re: 18 Zbyszko

    A po co Gierek zapozyczal nas w zydowskich bankach? Dla siebie? Dla PZPR-u???…
    Co powstalo za „czasow” Gierka? Ile zakladow, ile szkol, ile przedsiebiorstw itd. itd…???”…

    Jedna rzecz o ktorej wiedzial (lub sie dowiedzial) bylo to, ze jaruzelski spotkal sie z rotschildem w „Nowym jewJorku” i dla WRON-u z jaruzelskim na czele Gierek byl dla „nich” postacia az nazbyt niebezpieczna, gdyz domyslal sie z Piotrem Jaroszewiczem o co w tym wszystkich chodzi, a chodzilo o „kase”, a glownie o zmiane paradygmatu waluty czyli wymiany z „setek” na „miliony” i tym samym otworzyc lichwiarzom glowne „wrota” do przejecia wszytkiego, co zostalo zbudowane w PRL-u, czego fizycznym dowodem na to, jest „geszeft” balcerowicza w wersji „schladzania gospodarki” i „transformacji ustrojowej”… i pozbawienia majatku ok. 20 milionom Polakow, ktorzy nota bene byli wlascicielami tego co zostalo przez nich zbudowane i wytworzone i wydobyte…w wersji narodowego majatku (majatku publicznego – spolecznego).

    ===============================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  20. Stan wojenny był gwarantem dla zachodu,który importował z Polski,z PRL wszystko co było możliwe,wraz z węglem,siarką,miedzią,solą itd.
    Umowy zostały dotrzymane tak jak PRL pomoc dla ratowania gospodarki…w Wielkiej Brytanii.Potem nastąpiła spotkanie z Rockefellerem.Tam lobbyści podjęli decyzję.Jak wiemy straty, jakie przyniosły polskiej gospodarce sankcje nałożone przez administrację Reagana, urosły po czterech latach do około 3 mld dolarów ale to nie na temat.Moskwa miała zawsze w rezerwie kilku „Jaruzelskich”.
    Wiemy,że w tym czasie,Rosja(CCCP) ,jej administracja miała kontakty do administracji USA.W tym czasie,kraje RWPG musiały konsultować wszystko z Moskwą.Nawet spotkanie Jaruzelskiego.Polska i jej „normalni” mieszkańcy do dzisiaj płacą haracz a pseudo zarządzający są wybrani po sfałszowanych wyborach.

  21. MatkaPolka said

    Wywiad Hanny Krall z Bronisławem Geremkiem w Polityce – 1981

    https://gazetawarszawska.com/index.php/okupacja-zydowska-w-polsce/2753-geremek-w-wywiad-zyd-krall

    Żyd Bronisław Geremek w wywiadzie dla żydówki Hanny Krall w roku 1981 o Polakach:

    „Ja ich po prostu nienawidzę”

    Rzecz o tym jak Żydzi zaplanowali zniszczyć Polskę?!

    (***)

    Hanna Krall: Panie profesorze, wydaje mi się, że pan niezbyt lubi Polaków !

    Bronisław Geremek: Niezbyt lubi? Takie określenie jest niezbyt ścisłe ! Ja ich po prostu nienawidzę ! Tak nienawidzę, że nie wiem jak to wyrazić słowami.

    Hanna Krall: Ale przecież pana i pana matkę uratował właśnie Polak !

    Bronisław Geremek: To prawda. Stefan Geremek ukrył nas oboje w Zawichoście. Później nawet, kiedy było już jasne i pewne, że mój ojciec Borys Lewartow – nauczyciel ze szkółki rabinackiej, zginął w gettcie warszawskim, ożenił się z moją matką. Niemniej jednak jak od dziecka musiałem ukrywać swoje pochodzenie i nie jeden raz bluźniłem przenajświętszemu, niech będzie sławione imię jego po wieki wieków, że stworzył mnie właśnie Żydem !
    A zresztą, czytała chyba pani pamiętniki Emanuela Gingelbluma ?

    Hanna Krall: Oczywiście. Przecież pisałam książkę o gettcie warszawskim i bohaterach żydowskiego Ruchu Oporu.

    Bronisław Geremek: No, to co pewnego razu powiedzieli Żydzi, którzy razem z Gingenblumem ukrywani byli w bunkrze przy ulicy Wolskiej przez ogrodnika Marczaka i jego rodziną ? Pamięta pani, panno Hanko ?

    Hanna Krall: Tak. Pamiętam. Mówili: Nienawidzimy Polaków, bo im jest lepiej niż nam (tą część fragmentu wywiadu usunęła Cenzura)

    Bronisław Geremek: No, to teraz nie będzie się pani zastanawiała, że cały ruch społeczny, który tworzymy oraz ożywimy go najróżnorodniejszymi nurtami politycznymi, ma na celu doprowadzić do takich zmian w strukturze państwowo-gospodarczej Polski, aby Żydom w Polsce żyło się zawsze lepiej jak Polakom. .”

    CZYTAJ CAŁOŚĆ

  22. MatkaPolka said

    Stan Wojenny – 13 Grudzień 1981 w

    Kilka refleksji na pewno niewyczerpujących wielkiego tematu najnowszej historii Polski.

    Po latach od wprowadzenia stanu wojennego mam zupełnie inne wyobrażenie o tych wydarzeniach.
    Kiedyś to był szok dla wszystkich. Zdławienie demokracji, zdławienie wolności.

    Warto się przyjrzeć „Stanowi Wojennemu” w szerszym kontekście wcześniejszych wydarzeń, w stosunków polsko – żydowskich, roli Centralnego Komitetu Żydów w Polsce (CKŻ) na przestrzeni lat – od 1945 r do grudnia 1981 r walce na szczytach władzy komunistycznej miedzy „krajowcami” a „przybyszami”, aż wreszcie przyjrzeć się dzisiejszym skutkom wprowadzenia Stanu Wojennego – przemianom ustrojowym – złodziejskiej transformacji

    Sierpień 1980 – strajki w stoczni i na Wybrzeżu przeciw ustrojowi.

    (Wg relacji jednego z mniejszych dyrektorów Stoczni – strajk był zakończony, stoczniowcy dostali podwyżki, zdążyli opić sprawę – aż zjawił się Wałęsa z Dyrektorem Stoczni i kazał strajkować dalej)

    Powstała „Solidarność” – masowy ruch społeczny i robotniczy i pracowniczy obejmujący 10 milionów.
    Z czapą KOR-u i „Opozycji Demokratycznej” czyli doradców – Michnika, Kuronia , Geremka…-.finansowanych przez obce, ośrodki polityczne np. USAid, NED – National Endowment for Democracy.

    ŻYDZI wyczekują na odpowiedni moment ruchy mas lub sami je aranżują, aby dokonać przemian i wspiąć się do władzy po plecach robotników.

    Po latach wiemy, że ci, co to finansowali „demokratyczną opozycję”– złupili potem Polskę.

    Dziś nie wierze, że był to ruch spontaniczny, że stoczniowcy na „czarodziejskich styropianach” roznieśli bunt i strajk na 400 zakładów na Wybrzeżu i na całą Polskę – to było sterowane odgórnie.

    Do tego trzeba było mieć plan i cel, mieć zdyscyplinowane kadry i środki techniczne i finansowe

    O przemiany i transformacje ustrojowa były najwyraźniej przygotowywano już w latach 1969-1970
    Niedługo potem nastąpił rozkład całego imperium Sowieckiego i prywatyzacja – wywłaszczanie narodu z jego dorobku na rzecz uzurpatorów.

    Rosja Sowiecka i Komunizm były dziełem Wall Street i „City of London” i też te siły zadecydowały o „zwinięciu Imperium”, jako nieudanego i niesprawnego systemu gospodarczego.

    Stan wojenny od 13 grudnia 1981 r to rzeczywiście wyjątkowa data.
    Stan Wojenny – to pogrążenie Polski w głęboką 10-letnia recesję gospodarczą. To przygotowanie do późniejszych przemian gospodarczych w Polsce i dodajmy w całym Bloku Sowieckim. To obniżenie cen przedsiębiorstw w celu ich późniejszego zbankrutowania i przejęcia przez obcych dorobku całego narodu.

    Pamiętajmy, że po Stanie Wojennym nastąpiła „Transformacja Ustrojowa” – bankrutowanie gospodarki, „kuracja szokowa”. Taki sam scenariusz zastosowano w całym Bloku Wschodnim we wszystkich krajach –w latach 90-tych była bieda społeczeństwa w Polsce, w Rosji, Rumunii – bankrutowanie gospodarki.

  23. MatkaPolka said

    CD..
    Jaruzelski wprowadził stan wojenny, bo opozycja demokratyczna KOR-u we władzach Solidarności zaczęła tracić znaczenie, a do głosu zaczęła dochodzić „EKSTREMA”, czyli autentyczny czynnik narodowy.

    Zmiany w Polsce i odsuwanie od władzy Żydów po ciemnej nocy żydowskiego terroru zaczęła się po 1956 r. od Gomułki (powrót do odchylenia nacjonalistycznego) i trwała aż do końca Gierka – Chamy i Żydy.

    Trzeba przypomnieć, kto zakładał KOR – Komitet Obrony Robotników (Michnik, Kuroń, J.J. Lipski, Macierewicz, Kaczyńscy…) – dzieci stalinowców – finansowanych z Zachodu.

    Walkę na szczytach władzy miedzy komunistami Żydami a komunistami narodowcami dobrze opisane są w opracowaniu – „Judeopolonia XYZ” – „- Judeopolonia. – Nieznane karty historii PRL”.

    Jej autorem był płk MSW Zdzisław Ciesiołkiewicz— pod jego nazwiskiem książka została wznowiona w 1989 przez wydawnictwo Unia Nowoczesnego Humanizmu Władysława Brulińskiego).

    Ciesiołkiewicz był również członkiem Zjednoczenia Patriotycznego „Grunwald” ( również reżyser Bohdan Poręba i aktor Filipski ) (wygoogluj )

    Jaruzelski obalił Gierka – bo polska gierkowska była najlepszym okresem dla Polski – największa dynamika rozwoju kraju – wybudowano najwięcej mieszkań, najwięcej zakładów, a na to Żydzi nie mogli się zgodzić; Gomułka i Gierek byli narodowcami i ograniczali rolę Żydów

    Gierek tępił Żydów z KOR-u no to zrobili mu ogólnopolskie „Strajki o Kiełbasę” i doprowadzili do usunięcia Gierka – patrz „Przerwana Dekada” „ Nikt mnie już więcej nie pytał”

    Żydzi są mistrzami w sterowaniu masami – i wykorzystywaniem ruchów społecznych mas dla osiągnięcia swoich celów.

    Stan wojenny Jaruzelski wprowadził na życzenie Geremka i Macierewicza, a także o dziwo papieża Santo subito Jana Pawła II. To papież podobno zaproponował, a potem już w osobnym liście kilka dni po ogłoszeniu stanu wojennego gen. Papież przyznawał Jaruzelskiemu rację, że stan wojenny był „mniejszym złem”

    Jaruzelski był organizatorem „Okrągłego Stołu” – zdrady narodowej, gdzie Żydzi z SB, dogadali się. z Żydami z KOR-u i kościoła (JudeoEpiskopatu)

    Jaruzelski dopuścił KOR do władzy – powstała Gazeta Wyborcza Michnika, Unia Wolności objęła władzę , premierem został Mazowiecki – „nasz” premier, a prezydentem Jaruzelski -„wasz” prezydent ,

    Jaruzelski zapewnił panowanie żydowskiej sitwy w Polsce – i ten stan trwa do tej pory.

    Stan wojenny to było 10 lat recesji gospodarczej – puste sklepy i haki w sklepach – kartki na wszystko (mięso, cukier, papierosy, wódka, benzyna ..), dewaluowanie wartości przemysłu – przygotowanie do rozbioru Polski, PLUS masowa emigracja z kraju (MSW paszporty dawała bez kłopotu) – czyli w istocie depopulacja narodu i wyeksportowanie najbardziej zaangażowanej części społeczeństwa. –

    W Polsce zostali Żydzi ci, co najwięcej byli „prześladowani” – i przejęli władzę. Kwarantanna „opozycji demokratycznej” z KOR w komfortowych warunkach to nie było więzienie – ale trzeba było dorobić „Etos”. Ci, co nie byli „z towarzystwa” byli wiezieni w innych warunkach i byli pałowani – a naród biedował.

    Stowarzyszenie Poszkodowanych przez stan wojenny – tak łatwo nie rozgrzeszy Jaruzelskiego.

  24. MatkaPolka said

    cd..
    Potem nastąpił Mazowiecki i Balcerowicz – i rozkradanie kraju – wywłaszczenie narodu pod hasłem uwłaszczenia.
    Uwłaszczenie Żydów – nomenklatury partyjnej i oficerów Służb Specjalnych na majątku wypracowanym przez cały naród i społeczeństwo.

    Żadnej możliwości inwazji Sowieckiej nie było – Jaruzelski wymyślił bajeczkę o możliwej interwencji: Oczywiście bardzo prosił towarzyszy radzieckich o interwencję w sytuacji, gdy stan wojenny się nie uda. Ale oni byli raczej niechętni. Lepiej, aby polscy towarzysze sami zniszczyli kontrrewolucję. A manewry?- Proszę nie żartować. ZSRR organizował manewry pewnie dwa razy w roku:

    Imperium zła było już od dawna przygotowywane do rozkładu, co też natychmiast nastąpiło; nota bene zastąpione innym imperium zła – „zachodnia demokracją”

    Czy słowa Michnika – „Odwalcie się od Generała” cos nam mówią?

    Czy rozstrzelano członków KOR-u i Opozycji Demokratycznej – no nie – pełnią cały czas swoja role – Michnik, Macierewicz, Kaczyński – naznaczonych przez gen. Kiszczaka, jako „Opozycja Demokratyczna”

    Tak wprowadzenie „Stanu Wojennego” było nielegalne w sensie prawnym wbrew Konstytucji, wbrew obowiązującemu prawu.
    Akcja tylko teoretycznie była wymierzona przeciw „Opozycji Demokratycznej” dążącej i do wywrócenia systemu. – w istocie Stan wojenny wprowadzono na jej własne życzenie.

    Czy komunistyczna władza w Polsce, żydokomuna, zainstalowana przez Stalina w ogóle była legalna?
    Czy „Opozycja Demokratyczna” w Polsce reprezentująca obcy interes – USA- duży Izrael, i mały Izrael,
    Interes Niemiec i Rewanżyzmu niemieckiego – jest i była w ogóle legalna ?
    .
    Bez żadnego najmniejszego „Wystrzału z Aurory” nastąpiła rewolucja i nastąpiło kompletne wywłaszczenie narodu zamiast jego uwłaszczenia.

    Po przemianach ustrojowych, po transformacji ustrojowej, po kryminalnej prywatyzacji nastąpił kolejny akt agresji na Polskę. – Nastąpiło Zjednoczenie Niemiec i rozpoczęła się Agresja Niemiec na Polskę i inne kraje Europy środkowo wschodniej w ramach Unii Europejskiej, przy zaangażowaniu USA i NATO(Żyda z Manhattanu), a nada wszystko Międzynarodowego Pana Bankowego – (MFW, Bank Światowy)

    Nawet data 13 grudzień nie jest datą przypadkową

    Zanim wyjaśnimy, że jest to bezpośrednie nawiązywanie do żydowskiej tradycji zemsty, dodajmy, że trzynasty grudnia przypada na żydowskie święto tzw. Purim.

  25. MatkaPolka said

    WITAMY W JUDEOPOLONII. HENRYK PAJĄK

    http://WOLNA-POLSKA.PL/WITAMY-W-JUDEOPOLONII-HENRYK-PAJAK-2

    Trzynastego grudnia 2007 roku czołowi polskojęzyczni zdrajcy-okupanci podpisali w Brukseli – jakby dla uczczenia stanu wojennego z 13 grudnia 1981 roku, rzekomy „Traktat reformujący”, konstytucję europejskiego super-łagru, zmieniającą małe i średnie kraje członkowskie w zestaw baraków tego łagru. To koniec Polski suwerennej.

    Tych tragicznych dla Polski grudniowych trzynastek było więcej.

    Oto one:

    o 13 grudnia 1970 roku rząd PRL ogłosił drastyczne, w istocie świadomie prowokacyjne podwyżki cen żywności. Wybuchły gwałtowne zamieszki, zakończone w następnych dniach krwawą masakrą dziesiątków protestujących Polaków. Do historii przeszły one pod enigmatyczną nazwą „wydarzeń gru¬dniowych”.

    o 13 grudnia 1981 roku hunta Jaruzelskiego-Kiszczaka-Kani wprowadziła stan wojenny – rządy terroru wojskowo-policyjnego.

    o 13 grudnia 2003 roku rządzący Polską podpisali w Kopenhadze traktat o wtłoczeniu Polski do Euro-łagru.

    o 13 grudnia 2007 roku potomek wermachtowca premier Donald Tusk, w obecności prezydenta, L. Kaczyńskiego podpisał w Lizbonie tzw. „traktat reformujący” – końcowy akt piątego rozbioru Polski przez międzynarodowy syjonizm i niemiecki rewanżyzm.

    Skąd, z jakiej tradycji wiedzie się to fanatyczne nawiązywanie do trzynastego dnia grudnia? Bo przecież nikt trzeźwo myślący nie uzna, że te cztery tożsame daty są dziełami przypadku.

    Zanim wyjaśnimy, że jest to bezpośrednie nawiązywanie do żydowskiej tradycji zemsty, dodajmy, że trzynasty grudnia przypada na żydowskie święto tzw. Purim.

    Właśnie trzynastego grudnia, w święto Purim, dr Baruch Goldstein: z Brooklynu i Hebronu zmasakrował muzułmanów modlących się w meczecie przy świątyni Grobu Abrahama.

    Właśnie trzynastego dnia grudnia, czyli w Purim wykonano egzekucję na ministrach niemieckiej Trzeciej Rzeszy w Norymberdze.

    Właśnie trzynastego grudnia /1991/, czyli w Purim, rozpoczęła się masakra 200 000 Irakijczyków przez żydoamerykańskie siły powietrzne.

    Trzynasty grudnia, rocznica Purim, jest więc ulubioną rocznicą podboju, zemsty dokonywanego przez Żydów na gojach.

    O tym jak powstało święto Purim, możemy się dowiedzieć z Biblii, staro- testamentowej „Księgi Estery”:

    (***)

    13 grudnia 2007 – podpisano w Lizbonie Traktat Lizboński, a w październiku 2009 go ratyfikowano. – Kaczyński, Tusk, Sikorski – to nazwiska symbolizujące zdradę – ale cały JudeoSejm, JudoEpiskopat kwalifikuje się na miano zdrajców.

    Traktat Lizboński i układ z Schengen o zniesieniu granic umożliwił bezprecedensowy Akt Agresji Niemiec na Polskę w tej cichej i Niewidzialnej Wojnie, bez wypowiedzenia, prowadzącej do likwidacji Polski i Narodu Polskiego.

    Trzeba uznać, że wypowiedziano nam wojnę – Traktat Lizboński jest aktem wypowiedzenia wojny.

    Tej wojny niby nam nie wypowiedziano, ale ta wojna trwa i widoczna jest, na co dzień –
    Banki wywożą miliardy, ziomkostwa niemieckie i Żydzi maja roszczenia.

  26. Zbyszko said

    Jasiek z Toronto @19 musisz się jeszcze wiele, wiele uczyć. Podpowiem : czy władca państwa, które ma swój suwerenny bank i ma tyle oleju w głowie, że potrafi stosować w gospodarce tzw Parytet Gospodarczy pieniądza musi się zadłużać u obcych? Gierek przecież miał (tzn Polska miała) suwerenny wtedy Narodowy Bank Polski i jak wiemy stosował ten opracowany przez polskiego ekonomistę, ale… co się stało gdy Gierkowi zamordowali siostrę?
    czy nie było to „działanie marketingowe” by Gierek zadłużył się w obcych bankach?
    Ale mimo to GIerek za te kredyty wybudował :

    Tylko latach 70. wybudowano 557 nowych przedsiębiorstw, w tym:
    71 fabryk domów,
    18 zakładów mięsnych
    16 fabryk odzieżowych,
    14 chłodni,
    10 zakładów elektronicznych,
    10 fabryk mebli,
    9 zakładów hutnictwa żelaza i metali nieżelaznych,
    9 elektrociepłowni,
    7 elektrowni,
    7 fabryk samochodów i ich części
    5 cementowni,
    5 kopalni węgla kamiennego.

    Gdy upadał w Polsce socjalizm, mieliśmy prawie 8,5 tys. przedsiębiorstw państwowych. Według Ministerstwa Skarbu Państwa firm państwowych pozostało tylko 70.

    Jeszcze raz : Gierek nie musiał brać kredytów, bo miał NBP i znał Parytet Gospodarczy, ale „siła nacisku” na niego by wziął kredyt była przekonująca.
    A po roku 1913 gdy przejęty został Bank Centralny USA, ruszyła fala przejęć banków centralnych podbitych państw i zadłużeń pozostałych, różnymi „marketingowymi” sposobami.

  27. jasiek z toronto said

    Re: 26 Zbyszko.
    Ja tylko odpowiedzialem na pytanie: „dlaczego jaruzelski odseparowal (internowal) E. Gierka???.

    Dlatego, ze za duzo sie dowiedzial o wizycie jaruzelskiego u rotschilda…

    (a nie dlaczego byl zmuszony do brania kredytow finansowych z zydowskich bankow…i dlaczego P. Jaroszewicz musial „zniknac” z zycia wsrod zywych… itd. itd…)
    ========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  28. Birton said

    koniec końców ten Jaruzelski oddał bez walki Polskę Żydom i za to powinien być zakopany w gnoju głową w dół

  29. revers said

    ks.Miedlara wypuszczono po 4 godzinach tresury i przesłuchaniu

    .https://www.youtube.com/watch?v=Ds7C1dKHu94

    ale niektórzy inernauci w komentarzach juz sobie ustawiaja budzilki na godz. 5:57, aby po krótkiej pobudce zdąrzyć jeszcze umyć zęby przed przybyciem szarych agentów ABW w kominiarkach i długa bronia.

  30. Koszary. 13 grudnia 1981. Środek nocy. Kapral blady jak ściana idzie pomiędzy dwoma rzędami 40-tu łóżek – „Alarm! Alarm! Ogłaszam stan zagrożenia wojennego!”… … …

  31. PISKORZ said

    re 28 przed przybyciem szarych agentów ABW w kominiarkach i długa bronia. ” A PO W. SUMLINSKIEGO…to tych byków przyszło / o ile pamiętam 12 sztuk/, ale o długiej broni nic nie wiem wiec nie piszę. Potem Sumliński…spędził 6/8 miesiecy na oddziale dla nerwowo chorych. A ten gwóźdź w oponie…w B. Podlaskiej, wolno- jechał, więc to go uratowało.

  32. PISKORZ said

    re 26 B. dziękuję za te informacje.

  33. Ad. 23

    Jaruzelski zapewnił panowanie żydowskiej sitwy w Polsce

    A mógł tego nie zrobić? – Tylko bez fantazjowania proszę…

  34. Tu znajdą państwo analizę celów KOR-u.

    https://chomikuj.pl/km_dante/OPOKA+nr+17+-+J*c4*99drzej+Giertych

  35. jasiek z toronto said

    Re: 20 Zbyszko…

    Pisze: (na poczatku): „Jasiek z Toronto @19 musisz się jeszcze wiele, wiele uczyć. Podpowiem : czy władca państwa, które ma swój suwerenny bank i ma tyle oleju w głowie, że potrafi stosować w gospodarce tzw Parytet Gospodarczy pieniądza musi się zadłużać u obcych?

    (jasiek z toronto) E.Gierek nie byl „wladca” panstwa, a jedynie I sekretarzem PZPR, ktory zostal „wybrany” po W.Gomolce (oczywiscie, nie bez powodu). E.Gierek wogole nie mial pojecia o systemie finansowym, ani o cyrkulacji srodkow finansowych, ale myslal po polsku i co najwazniejsze – jednak mial dusze Polaka…
    Co zrobil zlego w sensie politycznym? Ano jego z najwazniejszych grzechow byla naiwnosc i latwowiernosc, bo mierzyl ludzi swoja miara jak zreszta sluszna wiekszosc Polakow w tamtym czasie. Nie zamierzam bronic E.Gierka, ani go ganic. Wybral jednak cos, co chcial, aby pozostalo dla Polakow nawet kosztem wlasnych ambicji i wartosci materialnych budujac bardzo wiele obiektow (oczywiscie naszymi Polakow rekami) w wersji: „pomozecie???”.. Tak. pomoglismy, tylko nie w tej materii co bylo potrzeba – ale to juz zupelnie inna sprawa…

    Czego nie wiedzial E.Gierek? Ano tego, ze wszystko co zostalo zbudowane za czasow Gomolki, i jego „sekretarzowania” zostanie przejete za „grosze” w zydowskie lapy, a Polacy zostana zebrakami (niewolnikami) i dowiedzial sie wszystkiego, kiedy w.jaruzelski polecial do rotschilda po „instrukcje” tegoz wlasnie „planu” obezwlasnowolnienia, oglupienia i okradzenia polskich „gojow” przez lichwiarski syndykat zydowski…

    A wracajac do mojej nauki, to od czasu otworzenia oczu do czasu ich zamkniecia ucze sie pilnie…I jak najkrocej staram sie odpowiadac na pytania…:)))

    ==================================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  36. jasiek z toronto said

    Re: 29 Krzyszto M

    Nie mial juz wyjscia…
    Stary pierdziel brezniew „wypial” sie na niego i po wizycie z rotschildem „klamka zapadla”…

    ===================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  37. NyndrO said

    Panie Janek, Pan jest za bardzo czuły na swoim punkcie. To z sympatii piszę. Pewnie Pan tu wyjedzie z jakimś bleble, ale z tym zdjęciem, to było już Kuna przegięcie. Pan grał „W labiryncie”! Spodziewam się, że jest taka chwiejna możliwość, że Pan i tym razem będzie mądry i się uśmiechnie.

  38. jasiek z toronto said

    Re: 33 NyndrO…

    Widze, ze w zaden sposob nie wyciaga pan wnioskow z tego co pisze, a koncentruje sie na tym, jak wygladam (i czy sie usmiecham czy nie)…Absolutnie nie jest to istotne i nigdy nie bylo, a tak prywatnie, to zazwyczaj „rzne glupa” i rzeczywistosc zamieniam w zarty. Jestem wesoly i zartobliwy pod warunkiem, jesli ktos nie lze w „zywe oczy” i nie uprawia „talmudu” w j. polskim, a i to tez dosc dobrze obroce w kpine lub sarkazm. (moje dowcipy sa z zycia biezacego: czyli jak jestem na rybach, w pracy czy w lesie przy ognisku – zartuje ze komicznych zachowan innych, a i inni rowniez z mojego zachowania – ot taka serdeczna „nienawisc”…lub zawzietosc innych nie bycia gorszym…)

    Nie, nie gralem „W labiryncie” choc dawno temu jak mialem 11 lat mialem okazje grac w filmie pt: „Motyle” i „Do przerwy zero jeden” (w roli Filipka) (J.Nasfetera i Jedryki). – to tak na marginesie.

    A wracajac do mojej osoby, to w zasadzie moge ujawnic moje dziecinstwo, lata mlodziencze no i po czesci lata dorosle. I nikt nie znajdzie (i niech nawet sie nie sila…) na mnie „kwitow”, ani cos kompromitujacego – jesli chodzi o dorosle zycie co wcale nie oznacza, ze nie popelnilem grzechow i ich nie popelniam. Daleko mi do doskonalosci, ale wciaz mam nadzieje…

    Moje zdjecie moze zweryfikowac Solidarnosc URSUS i pare innych osob. Moge podac nazwiska z Toronto jak m.in. Andrzej Kumor z pisma „Goniec”, p. Magiera z pisma „Glos Polski”… Jestem dokladnie tym, za ktorego sie podaje…

    =================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  39. zofia said

    mn media narodowe – mysle ze juz calkowicie zostaly przejete przez ssynow amerykanskich i nie tylko. To kogo zapraszaja jest skandaliczne!
    I pomyslec .ze moja siostra 3 dni poscila zeby weszli konfederaci do sejmu. Zamiast punktowac A Dude i bande czworga biora sie za ocene stanu wojennego.

    Maja p M Zietek -Wielomska i mogliby sie sami czegos nauczyc to zapraszaja takie miernoty
    Ludzi takich jak ambasador Balinski juz nie ma

    J Wilk powiedzial, ze jako prezydent nawiazalby relacje sasiedzkie i wymienil wszystkich sasiadow i pewnie dlatego jest nie zapraszany.
    Nadal uwazam ze powinien byc kandydatem Konfederacji na prezydenta Polski

  40. jasiek z toronto said

    Re: 35 Zofia…

    Powiem pani cos w sekrecie: Gdybym byl wlascicielem Mediow Narodowych, to zapraszalbym najgorsze kanalie i publicznie bym je kompromitowal…
    (wspolnie z p. „NIKT”, z p. Wybranowskim, z p. Maciakiem, i innymi, ktorzy maja charyzme (tj. „jaja” tam gdzie byc powinny)..

    Pomiajam moj „konik” n/t systemu cyrkulacji srodkow finansowych…z tzw., „ekonomistami” i „jasnie oswieconymi” z wielkich miast…

    Ponadto doceniam pani „intuicje”…., ale wogole nie zwraca pani uwagi jak te „przedstawienia” maja sie do samej rzeczy…

    ========================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  41. NICK said

    Nie zapominajmy.
    Nigdy.
    Matrioszka jaruzel ma dwa ‚ordery lenina’.
    Także od Putina.

    Ale.

    Czy to źle?
    Chyba… nie… .

  42. Troll Polonii said

    Teraz to rozne ‚uczone’ od polityki moga sobie spekulowac i dywagowac, kto i co ( i za co) zrobil.

    Na Polske (i na caly blok socjalistyczny) przypuszczono frontalny atak i Polacy jak w dym poszli za ciosem zydowskiej propagandy.
    Po tym wzgledem niewiele sie zmienilo. Nic sie nie zmienilo.

    I wtedy i TERAZ powtarzamy w kolko to, co nam kaze powtarzac zydowska propaganda: ze w Polsce byl komunizm, i ze bylismy pod okupacja sowiecka i ze Rosja nas okradala.
    I czepiamy sie Gierka, Jaruzelskiego, Gomulki, Brezniewa..,

    Jednym slowem, od lat podrzucamy radosnie ten sam gnoj…

    I naturalnie, wszyscy sa winni tylko nie te 10 milionow Polakow, ktorzy postanowili… zniszczyc caly kraj, zeby ‚komuchom zrobic na zlosc’ i ‚misiowi wybic zeby’.
    I przez lata cale przesladowac tych, ktorzy nie dostawali pieniedzy z Zachodu, zeby ratowac kraj.

    Solidarnosc wypedzila z kraju polowe ludnosci.
    Zniszczyla polski przemysl
    Zniszczyla polska oswiate, kulture, nauke..
    Zniszczyla religie..

  43. NyndrO said

    Ale ja nigdy nie kwestionowałem Pańskiej prawdomówności. Dodam, że uważam Pana za bardzo ciekawego człowieka. Z „Labiryntem” , to chodziło mi raczej o stajl. Na tym zdjęciu wygląda Pan, jak żywcem wyjęty z tegoż serialu. * Jesteśmy obdarzeni innym poczuciem humoru, ale to chyba nic złego. A! Że Pan jest letko sfiksowany na punkcie siebie samego, podtrzymuję. Pan nie bierze tego, jako próby obrazy Pana. Pozdrawiam.

  44. Ad. 42

    Solidarnosc wypedzila z kraju polowe ludnosci.
    Zniszczyla polski przemysl
    Zniszczyla polska oswiate, kulture, nauke..
    Zniszczyla religie..

    To nadużycie. To zrobiła nie Solidarność, a KOR stojący na barkach Solidarności.
    Inna sprawa, że ludzie Solidarności nie czują się odpowiedzialni za skutki działalności tych, którym w pewnym sensie pomogli.

  45. Marucha said

    Re 44:
    W pełni popieram.

  46. Marucha said

    Re 40:

    Gdybym byl wlascicielem Mediow Narodowych, to zapraszalbym najgorsze kanalie i publicznie bym je kompromitowal…

    Może zacznijmy od tego, jaki procent Polaków oglądałoby media narodowe. Będę strzelał: 5 procent?
    A zatem jaki będą miały one wpływ na społeczeństwo, na jego poglądy, na politykę? Marginalny.

    W Polsce wciąż świetnie egzystuje mnóstwo kanalii. Mimo, iż były wielokrotnie kompromitowane w patriotycznych i narodowych mediach, niewiele to wpłynęło na ich kariery. Wciąż są wybierani na posłów, na europarlamentarzystów, na komisarzy, na prezydentów miast…

    Tu by trzeba iść na całego.

  47. NICK said

    Tylko pleśnie rodzą we śnie mór.
    Co to znaczy?
    Może mur?
    Może morze?
    Jakiś Tfur?
    I, ględzimy, bez Rodziny… .
    Ostał sznur?

    Słynny… .

  48. Lily said

    Pan Gierek,wybudowal 2.000.000 mieszkan.
    NIC nie sprzedal.
    Kaczynscy w kampanii przedwyborczej,w
    2005r, zadeklarowali wybudowanie 3,000.000
    mieszkan,pytajcie naczelnika GDZIE,
    TE mieszkania. JAK widac,wystarczy naczelnikowi odwolywac sie do wartosci
    chrzescijanskich,zeby wygrac wbory.”Bo sa
    tacy sami jak my,zyja wedlug takich samych
    wartosci.”. „TO jedyna narodowa i katolicja
    partia,w Polsce”, glosil G.B.
    „Najwazniejsza JEST UCZCIWOSC, o niej
    stale musimy przypominac”.J.Kaczynski.
    Stad moje pytanie,”gdzie sa TE 3.000.000 mieszkan,i wszystkie obietnice przedwyborcze.

  49. Troll Polonii said

    44
    Krzysztof M

    To KOR tez nie mial nic wspolnego z Solidarnoscia?
    A to heca.
    A kto organizowal latajace uniwersytety?
    Od samego poczatku do samego konca – a nawet i teraz – laury za upadek PRL-u czytaj: ‚komuny’, zbiera Lech Walesa.
    Od samego poczatku do konca byl szefem Solidarnosci.
    W 1989 roku Okragly Stol nie mogl sie odbyc bez Solidarnosci i Lecha Walesy.

    Zastanawiam sie o co tutaj chodzi?
    O usprawiedliwianie Nagrody Nobla?
    Przeciez za swoje ,zaslugi’ obrano Lecha Walese prezydentem…dwukrotnie.
    I dostal Nagrode Nobla za caloksztalt swojej dzialalnosci.

    Ale z radosna dzialalnoscia Solidarnosci i tej pierwszej i tej drugiej – nie mial nic wspolnego?.
    Ani nawet z Okraglym Stolem, ktory bez niego nie mogl sie odbyc?

    No to zobaczcie kto bral udzial w ‚obradach’ okraglego Stolu:

    Nie zabraklo Walesy ani Frasyniuka, Michnika, Gieremka, Bujaka

    Jak to syjoniści Polskę dzielili. | Justice4Poland.com

    https://justice4poland.com/2019/02/22/jak-to-syjonisci-polske-dzielili/

  50. jasiek z toronto said

    Re: 46 Marucha…

    „Trzeba is na calego…”…

    Jedyna kwestia (kajdanami), ktora nas wszystkich trzyma za „morde” jest lichwiarski system monetarny oparty o tzw. „kredyt” (czyli „weksel”), a jesli nasza „polska gawiedz” zostanie „przekonana” o eliminacji gotowki i przejscie na (poczatku) system elektronicznych platnosci, to pojscie „na calego” bedzie troche trudniejsze, choc mozliwe do wykonania. Natomiast jesli sluszna wiekszosc ‚polskiej gawiedzi” zaakceptuje system „bio-chipa”, (totalna kontrola 24 godz/na dobe), to juz tylko pomoc z Nieba, a i w tym przypadku kazdy, kto przyjmie „znamie bestii….(….) dobrowolnie przyjal „pieczec” (akt wlasnosci) samego lucyfera…I Pan Bog juz w niczym nie pomoze…, ani w tym zyciu, ani „po drugiej stronie”…

    „kneSejm” mozna w ciagu 48 godzin pozbawic srodkow platniczych – blokujac konta i tym samym wywalic na zbity pysk wprost na „taczki”…itd. itd. itd. itd…(dalej nie bede pisal, ze jestem w stanie uzyc „ich” broni przeciwko „im” samym…)…

    ====================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  51. Birton said

    Parę kwestii dotyczących wyborów prezydenckich:
    1. Casus „Wałęsa” czyli już każdy, a nawet upośledzony, może zostać prezydentem
    2. Każdy pies lepszy od Dudy, bo i podwórka popilnuje (Polski) i obcych (żydostwa) nie wpuści
    3. Kościół na czas wyborów niech idzie do kościoła i się nie miesza
    4. „Nową (tzn. po wyborach) Polak przypowieść sobie kupi, że przed szkodą i po szkodzie głupi”- M.Rej

  52. Rafal Cz. said

    Ad 21
    Geremek wyjawil strategie zydow na lata i to sie spelnia.Potworny cynizm tego „czlowieka” jest wart uwagi. Jesli Polacy sie nie przebudza
    bedzie czwarty rozbior Polski ciagnacy sie latami.

  53. jasiek z toronto said

    Re: 52 Rafal Cz.

    Jest pan w bledzie. To nie geremek wyjawil strategie, ale berman (tajna instrukcja bermana „scisle tajne”) – jesl juz…
    Jesli chodzi o geremka, to „ustawial” polityke zydow wobec nas „gojow”…

    To tak na marginesie…

    =======================
    jasiek z toronto

    http://polskawalczaca.com

  54. JARNO said

    Nietzsche powiedział>nie ma faktów,tylko interpretacje
    i cała dyskusja Sz.Postowiczów jest klasycznym dowodem.
    Ale TU I TERAZ>mamy to co mamy>i byłbym zachwycony usłyszeć odpowiedzi CO ROBIĆ?
    Moim skromnym zdaniem, Polska post1989>’odzyskała wolność i niepodległość>a dzisiaj jest jest krajem upadlym w każdym aspekcie cywilizacyjnym.
    Dzisiaj ZGODNIE z prawem międzynarodowym a szczególnie traktatami>(NATO-EU-IMF-WB-OECD-WIPO>nikt nie zwraca uwagę na World Intellectual Property Organization>) mamy PRZERĄBANE i to m.in. mówi Morawiecki, że „neoliberalizm”, ‚washington consens’, IMF,etc.
    Problem w tym, że w naszym ‚życiu’ publicznym są osoby-Wałęsa-Kaczyński-Korwin vel Mikke-Maciarewicz-Kwaśniewski-Cimoszewicz-Michnik-Smolar-Michalkiewicz-Wildstein-Sierakowski-Gersdorf-Zoll-Stępień-Balcerowicz i wtedy IMF-WB-NATO-EU>>ISTNIAŁO>>przecież Soros przywiózł do Wybiórczej Sachs’a+David Lipton>
    Dla przypomnienia>neoliberalizm-globalizacja-NATO-EU-IMF >>istnieją i ‚obowiązują’ i odbija się to czkawką.
    .
    Jedni – między Bugiem a Odrą-uważają, że
    rozwiązaniem jest ‚dekomunizacja’-‚deuzbekizacja’, tajni współpracownicy-‚późna postkomuna’-agentura Putina, Solidarność Walcząca jest OK (no bo TW BOLEK)’ żolnierze wyklęci’ i tylko PREZES TYSIĄCLECIA nas zbawi
    a drudzy, że
    „lgbt’, ‚wolne sądy’, ‚agentura Putina’, TW Bolek>,’tajni współpracownicy’,etc i ci uważają, że „prezes tysiąclecia’ jest be>
    DIVIDE et IMPERA
    CO ROBIĆ>kto DIVIDE a kto IMPERA???
    .
    Uprzedzam>nie piszę dla tzw. jaj>>chcę tylko ‚wykrzesać” jakąkolwiek ‚konstruktywną’ ideę.
    .
    Wybitnie nie odpowiadają mi wszelkie ‚walki”>wysyłanie Polaków na rzezie typu „powstanie warszawskie’, „walczenie z Rosją”, ‚walczenie z iranem’,’obrona Izraela do ostatniego Polaka’, etc
    ALE interes narodu – i uważam, że w calym okresie ‚przed1989’ interes narodu był NALEŻYCIE wypełniany -jest dla mnie ważniejszy niż wszelkie fobie, traktaty międzynarodowe, etc.

  55. NICK said

    Jarno.
    Divide… a, z resztą. Ma Pan dużo racji zawierając inteligentnie wiele spraw.
    Proszę się rozwijać.

    ———
    I nie wsadzać bez sensu znaków „>”….
    Admin

  56. Jarno said

    re 55: NICK, co do rozwijania się ale mój dzisiejszy ‚nastrój’ to KONSERWATYWNY KOMUNISTA – nacjonalizacja środków produkcji czy pozbawienie kapitalistów zawłaszczania ‚wartości dodanej’ czy chińska zasada „wszyscy pracują-wszyscy jedzą’ – całkiem uzasadnione.
    Korea Północna od Kim Ir Sen’a realizuje jedną politykę: DŻUDŻe czyli samowystarczalności (nawet rakiety, głowice jądrowe, informatyka)
    .
    JUŻ LECĘ do najbliższego pierdla sam się zgłosić bo ‚obalam konstytucyjne zasady’-‚szerzę propagandę komunistyczną’, etc.
    .
    Re. Panie Admin:BARDZO SIĘ staram unikając bez sensu ‚>’-ma Pan rację, zaiste bez sensu, odruch bezwarunkowy.

    ———-
    Widzę postęp 🙂
    Admin

Sorry, the comment form is closed at this time.